Ik heb laatst toch ook maar eens opgezocht (met behulp van google icm. mijn herinnering) wat mijn ouders nou allemaal hadden staan aan Hi-fi apparatuur

. Dit hadden ze (in mijn herinnering) zo rond 1984-1985 aangeschaft. Speakersysteem hebben ze wat later aangeschaft. Zelf heb ik in 1994 zo ongeveer de versterker, tuner, cd-speler en speakers geconfisceerd richting mijn eigen kamer

M'n ouders waren toen toch al op zoek naar wat subtielers en ik was m'n minisetje van "Erres" eigenlijk wel zat. Vooral het feit dat je met dat microsetje amper instellingen had om goed op bandjes op te nemen stoorde me.
Versterker:
Sony TA-AX22
Tuner:
Sony tuner ST-JX22
Geen idee eigenlijk waarom een 'analoge', in soortgelijk uiterlijk waren er in die tijd toch ook al mooie 'digitale' tuners beschikbaar.
Cassettedeck:
Sony TC-FX33
Toen ik in 1994 de set overnam was dit cassettedeck er al lang niet meer. Begin jaren 90 was het deurtje er voor de zo veelste keer af gesloopt door m'n 3e of 4e broertje of zusje (van de 6 in totaal). Was uiteindelijk FUBAR en m'n ouders deden al niks meer met cassettes. Ik heb dit wel altijd een mooi deck gevonden met overal ledjes en LED vu-meters. Vooral als klein jochie. Ding had ook 2 mono microfoon ingangen, automatische bandsoort selectie, opzoeken van volgende/vorige nummer, etc.
Platenspeler:
PS-LX33
Speelde mooi en met automatische start/stop (incl. arm naar de juiste plek bewegen), dwarskrachtcompensatie, armbalans. Later ging helaas de aandrijving 'rammelen' en hebben m'n ouders hem weg gedaan.
CD-speler:
Philips CD380
Naar deze heb ik best lang gezocht. Blijkbaar toch best een apart model (en ook aardig 'slimline'). Iig de eerste cd-speler van m'n ouders en later aangekocht dan de Sony componenten.
Speakers:
Jamo SW2 subwoofer met S2 satelieten. In het begin hadden ze grote Sony bakbeesten maar m'n moeder viel uiteindelijk voor deze set. Later inzicht leerde me dat deze set behoorlijk wat middengebied mist (zoals bijna al dit soort sets). Toch speelden ze erg zuiver en heb ik er nog zeker tot 2004 (inmiddels een versterker/receiver later) best van genoten.
De TA-AX22 en deze speakerset zijn door mij ook nog aardig vaak op verjaardagsfeestjes van vrienden of afscheidsmusicals van de basisschool gebruikt waar ik met het geluid hielp. Het kon een schuurtje of zelfs een basisschool aula iig prima met muziek vullen.
[
Voor 6% gewijzigd door
eymey op 27-04-2014 01:15
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.