Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Goede antwoorden, guys! Die sony uit dezelfde periode ziet er inderdaad wel wat tandjes meer pro uit!

Wilde gister al op mijn MacBook pro gaan opnemen, blijkt dat ding geen line jn te hebben... (En nee geen combipoort). Oude laptop maar erbij pakken met audacity en gaan!

Edit: loont het nog een nieuwer/beter deck voor 20-50 euro van MP te trekken of is dat margewerk?

[ Voor 15% gewijzigd door Jazzper op 13-04-2014 20:13 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Ik denk dat dat marge werk is. Afhankelijk van je laptop win je met een betere externe geluidskaart waarschijnlijk meer

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja daar kijk ik nu naar. Krijg niet fatsoenlijk geluid opgenomen momenteel. Mijn hoofdlaptop heeft geen line-in danwel audio in (MBP mid 2012, en nee ook geen combi in/out). Mijn oude laptop is een HP 6710b en die heeft een brakke Soundmax onboard. Alleen een mic ingang maar die raakt volledig overstuurd door zowel de RCA uitgangen (duh) en ook de phones uitgang van de Sony deck. Die laatste heeft helaas geen volumeregeling. Splitter van zo'n 4-rings mac jack naar 2x female jack is onderweg. Nu ook aan het kijken naar USB audio interfaces of mengpanelen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Met het uitmesten van mijn ouders zolder ben ik een Sony Three Head Tape Recorder TC-399 tegen gekomen. Nu ben ik even benieuwd of en hoeveel zo'n ding nog waard is. Er zit tevens een microfoon bij, een Sony TCM-99A. Alles nog in prachtige staat, altijd binnen gestaan, etcetera.

Plaatjes hier: https://dl.dropboxusercon...-399%20-%20Microphone.jpg
https://dl.dropboxusercon...e%20Recorder%20TC-399.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Jazzper schreef op zondag 13 april 2014 @ 22:13:
ja daar kijk ik nu naar. Krijg niet fatsoenlijk geluid opgenomen momenteel. Mijn hoofdlaptop heeft geen line-in danwel audio in (MBP mid 2012, en nee ook geen combi in/out). Mijn oude laptop is een HP 6710b en die heeft een brakke Soundmax onboard. Alleen een mic ingang maar die raakt volledig overstuurd door zowel de RCA uitgangen (duh) en ook de phones uitgang van de Sony deck. Die laatste heeft helaas geen volumeregeling. Splitter van zo'n 4-rings mac jack naar 2x female jack is onderweg. Nu ook aan het kijken naar USB audio interfaces of mengpanelen.
OK, dat je alleen maar een MIC ingang hebt maakt het nog een stuk moeilijker. Maar daar doelde ik nieteens zo zeer op. Veel ingebouwde DAC's (en wrs dus ook analoog naar digitaal converters) van onboard geluidssystemen zijn gewoon niet zo best. Tegenwoordig heeft Realtek (een bekende in deze wereld) gelukkig ook wel relatief goede chips, zoals de 1150. Maar over het algemeen kan je veel winst behalen door bv. iets van Creative of van Asus (xonar reeks) te kopen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:54

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Morgoth schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:15:
Met het uitmesten van mijn ouders zolder ben ik een Sony Three Head Tape Recorder TC-399 tegen gekomen. Nu ben ik even benieuwd of en hoeveel zo'n ding nog waard is. Er zit tevens een microfoon bij, een Sony TCM-99A. Alles nog in prachtige staat, altijd binnen gestaan, etcetera.

Plaatjes hier: https://dl.dropboxusercon...-399%20-%20Microphone.jpg
https://dl.dropboxusercon...e%20Recorder%20TC-399.jpg
4 tientjes hooguit denk ik, als 'ie goed werkt. Ze zijn niet bepaald zeldzaam, wel gaaf.

Waarschijnlijk moet je de tussenwielen schoonmaken en opruwen, vastgekoekt vet verwijderen en opnieuw smeren en een nieuwe snaar plaatsen, anders loopt 'ie niet op snelheid of spoelt ie voor geen meter.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
mentalmadnizz schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:34:
[...]

4 tientjes hooguit denk ik, als 'ie goed werkt. Ze zijn niet bepaald zeldzaam, wel gaaf.

Waarschijnlijk moet je de tussenwielen schoonmaken en opruwen, vastgekoekt vet verwijderen en opnieuw smeren en een nieuwe snaar plaatsen, anders loopt 'ie niet op snelheid of spoelt ie voor geen meter.
Aha, dank voor de info!

Zijn er nog speciale marktplaats achtige sites waar ik Vintage hardware kan neerzetten, of is gewoon marktplaats het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 14:58

MikeVM

- Baloo -

ik heb nu al een tijdje 2 mooie philips FB840 staan in mijn living, vroeger voorzag een Philips FA930 ze van de nodige muziek, nu gebeurt dat door een budget Onkyo TX-SR313 ze van het nodige. (is dit heiligschennis?)

maar is deze eigenlijk wel krachtig genoeg? in de specs staat:
100 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1 Channel Driven, IEC)
de FA930 is maar 2x75W
Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/users/BalooTheBigBear/folders/Jing/media/c50a4acb-9e37-43d0-9f4c-e12727993daf/2014-04-14_1341.png

nu ben ik op zoek naar een soortgelijk setje voor mn broer. en ik vroeg me af wat het verschil is tussen de FB840 en de FB850.
en of dat de FB821/FB825 beter zijn dan de FB840/FB850?

ooit hoop ik een FB860 setje te kunnen bemachtigen

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Morgoth schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:37:
[...]

Aha, dank voor de info!

Zijn er nog speciale marktplaats achtige sites waar ik Vintage hardware kan neerzetten, of is gewoon marktplaats het beste?
Marktplaats werkt prima voor dit soort machinerie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:34

Videopac

Rommelt wat aan.

MikeVM schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:45:
ik heb nu al een tijdje 2 mooie philips FB840 staan in mijn living, vroeger voorzag een Philips FA930 ze van de nodige muziek, nu gebeurt dat door een budget Onkyo TX-SR313 ze van het nodige. (is dit heiligschennis?)

de FA930 is maar 2x75W
[afbeelding]

nu ben ik op zoek naar een soortgelijk setje voor mn broer. en ik vroeg me af wat het verschil is tussen de FB840 en de FB850.

Het door de fabrikant opgegeven vermogen is erg afhankelijk van de condities waarin het gemeten is:
- vervorming: hoe minder hoe beter. Die 1% van je Onkyo is vrij hoog (al heb ik ook wel 10% gezien)
- impedantie: 4, 6 of 8 Ohm
- continu of piekvermogen
Belangrijker is om te kijken naar de dempingsfactor en in hoeverre een versterker 4 Ohms luidsprekers goed aan kan sturen. Van wat ik lees is de Philips FA930 een behoorlijk goede stereoversterker die stereogeluid waarschijnlijk beter weergeeft dan je Onkyo 313.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rouwWSkKG3v0YrSvu9nelnZn/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GIxOckAjQ2rfJuEal74qLEoh/medium.jpg

Tihihi O+ Alle rubbertjes nog redelijk in tact O+

Dubbelpost/crosspost.

Nu alleen dat ding nog in orde krijgen. Dat is stiekem nog best pittig :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MikeVM schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:45:

de FA930 is maar 2x75W
[afbeelding]

Ik ken dat jaren 90 spul van Philips vrij goed. Die FA930 is een beest van een amp, veel krachtiger dan die Onkyo. Maar zon FA930 pluk je ook van MP af voor rond de 75-100 euro. Kun je dan mooi als eindbak inzetten ;)
Verschil bij de speakers zit hem met name in het kastvolume en de gebruikte tweeters. De 825 en 860 hebben ribbon tweeters, de rest gewone domes. Die ribbons zijn wat verfijnder, maar daardoor ook kwetsbaarder en wat zeldzamer; ze waren duurder en sleten iets meer.
Maar in principe is de 860 de opvolger van de 825 en is volgens mij de 850 een 825 met dometweeter.
Als je ze kunt vinden, check ook vooral de foamranden. Die willen nog wel eens droog zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

The Eagle schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:40:
[...]

Ik ken dat jaren 90 spul van Philips vrij goed. Die FA930 is een beest van een amp, veel krachtiger dan die Onkyo. Maar zon FA930 pluk je ook van MP af voor rond de 75-100 euro. Kun je dan mooi als eindbak inzetten ;)
Verschil bij de speakers zit hem met name in het kastvolume en de gebruikte tweeters. De 825 en 860 hebben ribbon tweeters, de rest gewone domes. Die ribbons zijn wat verfijnder, maar daardoor ook kwetsbaarder en wat zeldzamer; ze waren duurder en sleten iets meer.
Maar in principe is de 860 de opvolger van de 825 en is volgens mij de 850 een 825 met dometweeter.
Als je ze kunt vinden, check ook vooral de foamranden. Die willen nog wel eens droog zijn.
ik heb er al 2 ondertussen. maar een FA930 is niet zo gebruiksvriendelijk bij een HT setup.
kan ik de onkyo het synaal voor de voorste 2 naar de FA930 sturen? en het signaal voor de centers, sub en rears door de onkyo zelf versterken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Eindelijk werkende setup! Wilde opnemen met macbook pro mid 2012, maar had geen audio in.
Nu had ik nog een oude Macbook 13" late 2007 liggen en daar zit audio in wel op. En werkt als een malle!
Tapen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MikeVM schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:45:
[...]

ik heb er al 2 ondertussen. maar een FA930 is niet zo gebruiksvriendelijk bij een HT setup.
kan ik de onkyo het synaal voor de voorste 2 naar de FA930 sturen? en het signaal voor de centers, sub en rears door de onkyo zelf versterken?
Je Onkyo heeft geen pre-outs, dus dat wordt lastig. Enige manier van aansluiten zou ik zeggen is de DVD out te gebruiken en dan op een van de ingangen van de Philips te zetten, maar ik vraag me af welke kanalen dan doorgegeven worden. Maar is natuurlijk altijd te proberen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

zijn er receivers die gemaakt zijn om eindversterkers aan te sturen? die met Hdmi/DTS/3D/.. overweg kunnen? en waar ik dan 2xFA930 kan op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Jazzper schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:06:
Eindelijk werkende setup! Wilde opnemen met macbook pro mid 2012, maar had geen audio in.
Nu had ik nog een oude Macbook 13" late 2007 liggen en daar zit audio in wel op. En werkt als een malle!
Tapen maar!
Voor een laptop is zo'n ding al vrij oud, maar om het nou onder vintage audio te scharen ... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
MikeVM schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:24:
zijn er receivers die gemaakt zijn om eindversterkers aan te sturen? die met Hdmi/DTS/3D/.. overweg kunnen? en waar ik dan 2xFA930 kan op aansluiten.
Voor zo ver ik weet hebben de wat duurdere home cinema receivers in de lineup van bijna iedere fabrikant ook pre-outs voor een eindversterker. Meestal geen XLR, gewoon RCA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik zou ook wel een goedkope home cimema processor/voorversterker willen hebben, dan bouw ik er zelf wel een x-kanaals Hypex eindversterker bij.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

dreamscape schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:29:
[...]

Voor een laptop is zo'n ding al vrij oud, maar om het nou onder vintage audio te scharen ... ;)
nou het begon bij een SONY vintage tapedeck. Die context mist hier even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

eymey schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:56:
[...]

Voor zo ver ik weet hebben de wat duurdere home cinema receivers in de lineup van bijna iedere fabrikant ook pre-outs voor een eindversterker. Meestal geen XLR, gewoon RCA.
Hoeft niet hoor, goed zoeken!
Onder de 150,- is best wat te vinden hoor, RCA uiteraard.

Na 40 seconden zoeken bijvoorbeeld:
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks, maar wat bedoel je met "40 seconden zoeken" ?

De vraagsteller vroeg of er -moderne- receivers met pre-out bestaan. Ik heb gehint dat die bestaan (mijn Yamaha RX-V663 uit 2009 heeft het iig maar die zit een paar stapjes boven het echte budget segment).

Waar jij binnen 40 seconden mee aan komt heeft zo te zien in ieder geval geen HD audio support en HDMI en zo.

(maar zou in dat opzicht al wel weer beter in dit topic over vintage audio passen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

eymey @ 08:45:
Thanks, maar wat bedoel je met "40 seconden zoeken" ?
dat er zo veel op staan dat ''ze zich gewoon onmogelijk kunnen verbergen op marktplaats'' :)
eymey @ 08:45:
Waar jij binnen 40 seconden mee aan komt heeft zo te zien in ieder geval geen HD audio support en HDMI en zo.
oh sorry, overheen gekeken :$

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Heeft iemand hier ervaring met de Philips Legend II FB720?

ik ga morgen een setje ophalen, maar ik vroeg me af wat ik er van moet verwachten.
FB830 en FB850 zal ik ook ophalen.

ik ben heel benieuwd hoe de FB830 en de FB720 tov elkaar klinken. en welke van de 2 het meeste waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Wat is een leuk platenspelertje niet te duur? Wil naast mijn Philips GA 212 nog een bijkopen. Zie door de bomen het bos niet op marktplaats. Geen idee ook waar je op vergelijkt. Op mijn werk staat een Technics 1210 Mk2 maar die is duuuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
The Eagle schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:40:
[...]

Heb een tijdje een FA950 gehad, best aardige versterker, op papier ook veel vermogen. Maar dat kwam er alleen uit met "makkelijke" speakers. Bv op oude Kefjes klonk ie heel lekker, maar op speakers die dipjes in de weerstand hadden (bv dip van 3 Ohm) bleef er weinig van over. Bovendien hebben alle versterkers uit de 9-serie inmiddels last van slechte contacten bij relais e.d. Veel meer dan 50 euro zou een FA930 niet meer moeten kosten. De oudere 8-serie klinken beduidend beter, en hebben ook een veel zwaardere voeding voor het zelfde vermogen. bv de DFA888 is erg leuk, met z'n ingebouwde DAC (van prima kwaliteit!) Geen van deze versterkers is overigens te gebruiken als losse eindversterker, dus voor een modern Home Cinema Setje heb je er niets aan.

De Philips speakers uit die tijd hebben allemaal foam randen, die al vervangen zijn, of gaar zijn. Soms worden er verkeerde randen gebruikt voor de vervanging, en dan klinken ze nergens meer naar.

De bandtweeters zijn zeker beter dan de dome tweeters. De absolute top is de FB1000, maar die is erg zeldzaam. Een andere mooie is de DSS 940, een soort opvolger van de MFB speakers. Technisch lijken ze op de FB860 (wel iets betere drivers), maar dan met een ingebouwde DAC en versterkers. Je stuurt ze aan met een standaard SPdif signaal, en via de meegeleverde afstandsbediening stel je het volume in. Echt ideale speakers voor bij een PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik speel met het idee om zelf pre-outs toe te voegen aan mijn kleine onkyo tx-SR313 receiver. die heeft burbrowns aanboord, dus ik denk dat de dac's wel ok zijn.

https://www.google.be/sea...eceiver+to+preout&start=0

het is technisch mogelijk, maar het is niet makkelijk.

aangezien ik elektronica gestudeerd heb, zou ik dit moeten kunnen :-)

maar of ik de garantie wil opgeven hiervoor ? ik ga hier nog even over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
MikeVM schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:49:
Heeft iemand hier ervaring met de Philips Legend II FB720?

ik ga morgen een setje ophalen, maar ik vroeg me af wat ik er van moet verwachten.
FB830 en FB850 zal ik ook ophalen.

ik ben heel benieuwd hoe de FB830 en de FB720 tov elkaar klinken. en welke van de 2 het meeste waard is?
Ik heb hier nog FB750's liggen, geen idee wat ik ermee aan moet :)
Want ze moeten gerefoamed worden en ik denk niet dat ze dat waard zijn. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hobbit13 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:38:
[...]

Heb een tijdje een FA950 gehad, best aardige versterker, op papier ook veel vermogen. Maar dat kwam er alleen uit met "makkelijke" speakers. Bv op oude Kefjes klonk ie heel lekker, maar op speakers die dipjes in de weerstand hadden (bv dip van 3 Ohm) bleef er weinig van over. Bovendien hebben alle versterkers uit de 9-serie inmiddels last van slechte contacten bij relais e.d. Veel meer dan 50 euro zou een FA930 niet meer moeten kosten. De oudere 8-serie klinken beduidend beter, en hebben ook een veel zwaardere voeding voor het zelfde vermogen. bv de DFA888 is erg leuk, met z'n ingebouwde DAC (van prima kwaliteit!) Geen van deze versterkers is overigens te gebruiken als losse eindversterker, dus voor een modern Home Cinema Setje heb je er niets aan.
Bekend issue inderdaad. De FA931 schijnt iets beter te zijn, maar ze zijn natuurlijk vnl gemaakt om met Philips' eigen speakers te werken en dan merk je bij zwaardere speakers dat ie er idd moeite mee heeft.
Dat die 800 serie kwalitatief beter is is overigens niet verwonderlijk; dat zijn feitelijk Marantz bakken met een ander naamplaatje.
De Philips speakers uit die tijd hebben allemaal foam randen, die al vervangen zijn, of gaar zijn. Soms worden er verkeerde randen gebruikt voor de vervanging, en dan klinken ze nergens meer naar.

De bandtweeters zijn zeker beter dan de dome tweeters. De absolute top is de FB1000, maar die is erg zeldzaam. Een andere mooie is de DSS 940, een soort opvolger van de MFB speakers. Technisch lijken ze op de FB860 (wel iets betere drivers), maar dan met een ingebouwde DAC en versterkers. Je stuurt ze aan met een standaard SPdif signaal, en via de meegeleverde afstandsbediening stel je het volume in. Echt ideale speakers voor bij een PC :)
De FB1000 kende ik niet. Als ik hem zo zie lijkt ie me ook iets nieuwer dan de FB8xx lijn
Die DSS 940 kende ik wel, waren actieve speakers. Door de ingebouwde versterker en DAC hadden ze idd een prima sound. Nadeel was wel dat ze niet zomaar op een toen gangbare amp aangesloten konden worden; er was een volledig digitale aansturingsunit vereist. DAC's zijn nu redelijk gangbaar, maar toen nog niet. En die waren toen aardig prijzig en daarmee weinig verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I5oWDTr.jpg

Zo in mijn sas! Net opgehaald:
- Technics SL-D3 direct drive automatic in goede staat (ook kap en scharnieren)
- met gratis splinternieuw Ortofon OM10 element erbij. Voor mijn ogen uit plastic geinstalleerd
- afgesteld door de vorige eigenaar, een onwijze audiofiel (mooi spul had hij staan)

En dat alles voor... 25 euries :)

Staat nu tevreden mijn recentste aanwinst te draaien: Prince - 1999 (dubbelelpee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das een hele mooie deal dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Jazzper schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:46:
[afbeelding]

- met gratis splinternieuw Ortofon OM10 element erbij. Voor mijn ogen uit plastic geinstalleerd
- afgesteld door de vorige eigenaar, een onwijze audiofiel (mooi spul had hij staan)

Staat nu tevreden mijn recentste aanwinst te draaien: Prince - 1999 (dubbelelpee)
Goede deal, mooie platenspeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Jazzper schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:46:
[afbeelding]

Mooie deal!

Ik wil zelf nog een elyptisch geslepen naald hebben.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

dank!

beetje kloten van zo'n mooi tafeltje (voor mij) met nieuw element is dat ik er amper iets op durf te leggen. Net een oude plaat van mijn ouders meegenomen die door merg en been ging dus hop er weer af.

Als ik die freak FAQ's lees mag er bijna niets en gaan plaat en naald aan werkelijk alles kapot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:30
PatrickG schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:59:
[...]

Ik heb hier nog FB750's liggen, geen idee wat ik ermee aan moet :)
Want ze moeten gerefoamed worden en ik denk niet dat ze dat waard zijn. Of wel?
Ik heb zelf ook FB825's ge-refoamed. Is op zich niet veel meer dan een beetje karton op rubber lijmen. Enige waar je op moet letten, is dat de conus vrij kan bewegen (niet schraapt) en dat je de foam aan de goeie kant (achterop) doet :+ Die van mij zitten helaas deels voor, wat verder het geluid niet echt afbreuk doet, maar gewoon jammer is om te zien.

In Maarssen zat een liefhebber die de foamranden + lijm kan leveren. 4.50 euro x 4 voor de grote, en iets van 4euro voor de 2 kleine speakers (totaal iets van 20euro).

Verder zou ik de caps op het filter vervangen - scheelt ook behoorlijk! En dat is super eenvoudig daar de pcb erg groot gedimensioneerd is.

Belangrijkste criterium blijft echter: heb je er een mooie ruimte voor? Ik zit op een excotisch-gehoekte kamer, waar de buren er snel last van hebben (dus heb nu maar open bass reflex Axton's neergezet 8)7 :*) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ja, ik heb het al eens eerder overwogen. Moet haalbaar zijn. De ruimte heb ik op zich wel, maar ik weet niet of ze wel echt goed zijn. Hi-Fi niveau. Ik heb er nog niets over kunnen vinden.

Nu heb ik Bang & Olufsen s30 beovox speakers die me wel kunnen bekoren. Als die philips fb750's niet beter zijn, is het me niet waard. :)
Dan zijn er betere speakers te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Jazzper schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:43:
dank!

beetje kloten van zo'n mooi tafeltje (voor mij) met nieuw element is dat ik er amper iets op durf te leggen. Net een oude plaat van mijn ouders meegenomen die door merg en been ging dus hop er weer af.

Als ik die freak FAQ's lees mag er bijna niets en gaan plaat en naald aan werkelijk alles kapot :)
Koop een disco antistat platenwasser bij Conrad. Kost een paar tientjes en is veel beter voor je element :)
Tevens in combikit te krijgen, zit er ook meteen een naaldborsteltje en wat binnenhoezen bij enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

The Eagle schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:10:
[...]

Koop een disco antistat platenwasser bij Conrad. Kost een paar tientjes en is veel beter voor je element :)
Tevens in combikit te krijgen, zit er ook meteen een naaldborsteltje en wat binnenhoezen bij enzo :)
Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
Omdat mijn Marantz PM53 kuren heeft en gerepareerd moet worden zit ik nu met een Tensai TA-2330 bij de computer.
Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/4121/p1010055nl2.jpg

Ik merk dat mn Tannoys liever de Marantz hebben. Veel liever. Maargoed, die heeft dus kuren.

PS: weet iemand toevallig een goede reparateur van Marantz omgeving Weert/Roermond?

[ Voor 11% gewijzigd door vosss op 22-04-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
vosss schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:06:
Omdat mijn Marantz PM53 kuren heeft en gerepareerd moet worden zit ik nu met een Tensai TA-2330 bij de computer.
[afbeelding]

Ik merk dat mn Tannoys liever de Marantz hebben. Veel liever. Maargoed, die heeft dus kuren.

PS: weet iemand toevallig een goede reparateur van Marantz omgeving Weert/Roermond?
Zet 'm niet te hard, dat ding heeft waarschijnlijk totaal geen vermogen (al het geld is in het alu front gaan zitten). Straks blaas je je Tannoys nog op. Een te lichte versterker is veel gevaarlijker voor je speakers dan een te zware versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zal die antistat eens aanschaffen. Momenteel in de weer met Swiffer doekjes (tip van diverse fora). Als ik sommige van mijn oude platen (van oorspronkelijk mijn ouders en kringloopwinkels dus met voorgeschiedenis) zie die ik zo onder mijn oude Philipsje schoof... die durf ik niet meer op mijn technics met ortofon te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Iemand bekend met de Philips 312 platenspeler? Kwam hem laatst tegen bij een familielid en er stond HiFi op, dus dan word je automatisch geïnspireerd om er wat over op te zoeken. Kan hem waarschijnlijk wel overnemen als ik het aankaart.

Ik heb ergens al zien staan dat het een "poor mans Thorens" werd genoemd.

Hier heeft iemand zelfs een hele pagina gewijd aan de speler ;): [url=http://krooshof.home.xs4all.nl/tech/platenspeler.html[KLIK[/url]

Schijnt heel veel verkocht te zijn, in ieder geval de Philips 212. Ik heb echter al een Dual 505-2. Dus ik wil niet iets dat veel minder speelt dat die tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb de 212. Mooie eraan vind ik de groene tiptoetsjes en dat het hele deck in de veren hangt (dempingsvrij). Niet handig voor DJ's, maar wel voor luisteraars :)

Kwaliteit weet ik zo niet. Ik heb hem met een standaard 400 element en hem nooit goed afgesteld. Tegenwoordig een mooie technics die ik met meer liefde behandel ;)

De aan/uit knop is een zwak punt. Ik ben al toe aan de tweede knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

vosss schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:06:
[afbeelding]

Officieel servicepunt van (oa.) Marantz in Nederland: http://www.audioservice.nl/

Je kan het zelf naar ze opsturen of afleveren bij een van hun servicepartners. Heb ik mijn oude Luxman ook heen gestuurd, via Hobo.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Jazzper schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:15:
Ik heb de 212. Mooie eraan vind ik de groene tiptoetsjes en dat het hele deck in de veren hangt (dempingsvrij). Niet handig voor DJ's, maar wel voor luisteraars :)

Kwaliteit weet ik zo niet. Ik heb hem met een standaard 400 element en hem nooit goed afgesteld. Tegenwoordig een mooie technics die ik met meer liefde behandel ;)

De aan/uit knop is een zwak punt. Ik ben al toe aan de tweede knop.
Ja, ik had al zoiets van: daar moet ik waarschijnlijk niet veel geld in stoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

PatrickG schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:05:
Iemand bekend met de Philips 312 platenspeler? Kwam hem laatst tegen bij een familielid en er stond HiFi op, dus dan word je automatisch geïnspireerd om er wat over op te zoeken. Kan hem waarschijnlijk wel overnemen als ik het aankaart.

Ik heb ergens al zien staan dat het een "poor mans Thorens" werd genoemd.

Hier heeft iemand zelfs een hele pagina gewijd aan de speler ;): [url=http://krooshof.home.xs4all.nl/tech/platenspeler.html[KLIK[/url]

Schijnt heel veel verkocht te zijn, in ieder geval de Philips 212. Ik heb echter al een Dual 505-2. Dus ik wil niet iets dat veel minder speelt dat die tafel.
Ik heb twee 312's en een 212, ik 'spaarde' ze toen ik 11 was ;) >:)

Ik vind ze zelf wel tof, vooral er 'tiptoetsen' maar verder zijn ze verder niet verschrikkelijk goed of zo maar ik heb ook niet echt veel vergelijkingsmateriaal...

laat ik het zo stellen: ik heb nog geen reden om een ander te kopen.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Voor consumentenmateriaal zijn de 22GA212 en 22GA312 uitstekend spul voor hun tijd, semiprofessioneel is er vast wel iets beters. Duits ontwerp en productie meen ik, anders uit Belgie. Het goedkope plasticspul kwam toen al meer uit Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

mae-t.net schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:56:
Duits ontwerp en productie meen ik, anders uit Belgie. Het goedkope plasticspul kwam toen al meer uit Frankrijk.
''made in Holland'' staat erop

[ Voor 20% gewijzigd door klaasje11 op 24-04-2014 19:36 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ah, dan zal het uit Belgie geweest zijn (klinkt tegenstrijdig, maar zo werkte dat toen bij Philips). Op een stickertje onder het plateau of binnenin zal je wel de letters AH voor Hasselt tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

mae-t.net schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:17:
Ah, dan zal het uit Belgie geweest zijn (klinkt tegenstrijdig, maar zo werkte dat toen bij Philips). Op een stickertje onder het plateau of binnenin zal je wel de letters AH voor Hasselt tegenkomen.
Oké, dan heb ik ook weer wat geleerd. :)

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
klaasje11 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:40:
[...]

Ik vind ze zelf wel tof, vooral er 'tiptoetsen' maar verder zijn ze verder niet verschrikkelijk goed of zo maar ik heb ook niet echt veel vergelijkingsmateriaal...

Ik merkte al dat de aan/uit knop gevoelig kan zijn voor slijtage. Ik heb nog een Grundig audio meubel waarvan ik de Philips platenspeler wil vervangen. Dat is namelijk echt een budget speler. Nu heb ik een Dual 505-2 zonder stofkap, maar die is helaas te groot. Moet dus specifiek op kwaliteit en grootte gaan zoeken.

https://qv4hkq.dm2304.liv...-16T11-33-09_2.jpg?psid=1

https://9hdb7w.dm1.livefi...-16T11-33-09_9.jpg?psid=1

[ Voor 23% gewijzigd door PatrickG op 24-04-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 17:42
Vandaag op de rommelmarkt vervanging gevonden voor mijn oude speakers.

Een setje Marantz HD400 *O*
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/8oq3z.JPG
Voor 12 euro mocht ik ze meenemen, alleen niet nagedacht over de grootte, met veel moeite thuis gekregen :P
En nu lekker luisteren :)

/edit:
Iets te vroeg gejuicht, de tweeter en middel speaker doen het niet, maar dat is op te lossen door wat kapotte dingen te vervangen :9

[ Voor 20% gewijzigd door ProAce op 26-04-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb laatst toch ook maar eens opgezocht (met behulp van google icm. mijn herinnering) wat mijn ouders nou allemaal hadden staan aan Hi-fi apparatuur :). Dit hadden ze (in mijn herinnering) zo rond 1984-1985 aangeschaft. Speakersysteem hebben ze wat later aangeschaft. Zelf heb ik in 1994 zo ongeveer de versterker, tuner, cd-speler en speakers geconfisceerd richting mijn eigen kamer >:) M'n ouders waren toen toch al op zoek naar wat subtielers en ik was m'n minisetje van "Erres" eigenlijk wel zat. Vooral het feit dat je met dat microsetje amper instellingen had om goed op bandjes op te nemen stoorde me. }:O

Versterker:
Sony TA-AX22
Afbeeldingslocatie: http://almere.versteegt.org/img/got/parentsaudio/ta-ax22.jpg

Tuner:
Sony tuner ST-JX22
Geen idee eigenlijk waarom een 'analoge', in soortgelijk uiterlijk waren er in die tijd toch ook al mooie 'digitale' tuners beschikbaar.
Afbeeldingslocatie: http://almere.versteegt.org/img/got/parentsaudio/st-jx22.jpg

Cassettedeck:
Sony TC-FX33
Toen ik in 1994 de set overnam was dit cassettedeck er al lang niet meer. Begin jaren 90 was het deurtje er voor de zo veelste keer af gesloopt door m'n 3e of 4e broertje of zusje (van de 6 in totaal). Was uiteindelijk FUBAR en m'n ouders deden al niks meer met cassettes. Ik heb dit wel altijd een mooi deck gevonden met overal ledjes en LED vu-meters. Vooral als klein jochie. Ding had ook 2 mono microfoon ingangen, automatische bandsoort selectie, opzoeken van volgende/vorige nummer, etc.
Afbeeldingslocatie: http://almere.versteegt.org/img/got/parentsaudio/tc-fx33.jpg

Platenspeler:
PS-LX33
Speelde mooi en met automatische start/stop (incl. arm naar de juiste plek bewegen), dwarskrachtcompensatie, armbalans. Later ging helaas de aandrijving 'rammelen' en hebben m'n ouders hem weg gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://almere.versteegt.org/img/got/parentsaudio/ps-lx33.gif

CD-speler:
Philips CD380
Naar deze heb ik best lang gezocht. Blijkbaar toch best een apart model (en ook aardig 'slimline'). Iig de eerste cd-speler van m'n ouders en later aangekocht dan de Sony componenten.
Afbeeldingslocatie: http://almere.versteegt.org/img/got/parentsaudio/cd380.jpg

Speakers:
Jamo SW2 subwoofer met S2 satelieten. In het begin hadden ze grote Sony bakbeesten maar m'n moeder viel uiteindelijk voor deze set. Later inzicht leerde me dat deze set behoorlijk wat middengebied mist (zoals bijna al dit soort sets). Toch speelden ze erg zuiver en heb ik er nog zeker tot 2004 (inmiddels een versterker/receiver later) best van genoten.
Afbeeldingslocatie: http://img30.olx.pl/images_tablicapl/111085373_1_644x461_subwoofer-jamo-system-sw-2-glosniki-jamo-polecam-zamosc.jpg

De TA-AX22 en deze speakerset zijn door mij ook nog aardig vaak op verjaardagsfeestjes van vrienden of afscheidsmusicals van de basisschool gebruikt waar ik met het geluid hielp. Het kon een schuurtje of zelfs een basisschool aula iig prima met muziek vullen.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 27-04-2014 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ben op zoek naar het type nummer naar B&W luidsprekers als in de foto hieronder. Iemand toevallig een idee aan de hand van de foto?

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/3r0kn44nh/image.jpgAfbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/k5iyvwl9l/85_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 18:58
thijsmunniksma schreef op zondag 27 april 2014 @ 10:58:
Ben op zoek naar het type nummer naar B&W luidsprekers als in de foto hieronder. Iemand toevallig een idee aan de hand van de foto?

[afbeelding][afbeelding]
Kan een duidelijke foto van dat gele B&W plaatje op de achterkant maken?
Na wat googlen lijken het mij dm2's, maar ik verwacht dat dat ook op het gele plaatje staat :)

[ Voor 9% gewijzigd door pacificocean op 27-04-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 08:01

nhanssen

QVL is non-tweakers

Hoi ben nieuw in dit forumgedeelte. Ik maak zelf nog dagelijks gebruik van dit oud beestje.

Versterker:
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/m336frrnt/IMG_20140427_115243_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/niizhfagd/IMG_20140427_115256_1.jpg

Laatste tijd heeft hij kuren dat een van de boxen (links of rechts) plots geen geluid meer geeft. Bij uit- en aanzetten doen beide speakers het vaak weer voor een tijd. Iemand tips wat ik hier nog mee kan doen? Opknappen/onderdelen vervangen of verkopen?

Opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/txvdndea9/IMG_20140427_121124_1.jpg

Boxen (minder vintage denk ik):
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/kifc67q4h/IMG_20140427_121149_1.jpg

Bron van info:
http://www.radiomuseum.org/r/pioneer_stereo_amplifier_sa_7300.html
http://www.hifiengine.com/manual_library/pioneer/sa-7300.shtml

Als ik deze zou willen verkopen, hoeveel zou me deze nog kunnen opleveren? Ik neem aan dat een audiofiel hier wel interesse voor kan hebben?
Ik heb hem van me pa gekregen, geluid is nog steeds uitstekend voor zover ik het kan horen.
De versterker is via een tulp -> 3,5mm jack aangesloten op de TV, alles wat via de TV loopt (HDMI etc.) loopt dan via de versterker.

Mensen met ideeën zijn welkom. Ben zelf van plan dit t.z.t. te vervangen door iets meer van deze tijd.

Enjoy en bedankt!

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

thijsmunniksma schreef op zondag 27 april 2014 @ 10:58:

[afbeelding][afbeelding]
B&W DM2 mk.II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-07 19:38
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/exdg5d59n/image.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/wmcufiarp/image.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/50a2utret/image.jpg

Dit is mijn vintage setje.
Yamaha ca-1010
Yamaha ct-1010
Yamaha yp-d6

Klinkt geweldig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
klaasje11 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:40:
[...]

Net even bekeken, de aandrijfriem zit erg losjes en zal vervangen moeten worden (€ 10 of zo). De automatische knop werkt volgens mij niet, de schakelaar helemaal rechts onderin zeg maar. Wat doet deze precies normaliter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:19
@jasperko

Mooie set, het uiterlijk van de oude en de nieuwe Yamaha apparatuur bevalt me wel. Als je de klank kleur verhalen moet geloven zou dit geen optimale combinatie moeten zijn. Vaak hoor je van zowel Yamaha als klipsch dat ze een beetje te helder/scherp in het hoog zijn. Mooie speakers, toen ik nog in een winkel werkte had ik altijd de indruk dat je het grootste model makkelijk tot grote tafel kon ombouwen.. Wat waren die speaker enorm groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ach, ik heb in de woonkamer zelf Klipsch F3's staan. Zijn maar 109 cm hoog, iets van 25 breed en 40 diep. Went vrij snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik, als ware muziekfanaat, werk op mijn pc nu met een Sony EX770MD versterker icm 2x Pioneers CS-777. Dit gaat voor de mensen die van rustigere achtergrondmuziek willen genieten veel te ver haha! Mijn ouders hebben zelf laatst een nieuwe Harman Kardon set gekocht en mijn combi gaat er nog met gemak overheen zonder onzuiver te worden. Hulde aan de vintage boxen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Ik heb de audioset op mijn slaapkamer veranderd :)

De oude situatie:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marc.miller/Sharpsetje.jpg

Een schattig Sharp setje (STT31 tuner, STM31 versterker) uit 1970, welke toendertijd best duur geweest moet zijn. de versterker heeft veel ingangen, een tone defeat schakelaar, pre-out en main-in (koppelbaar met een schakelaar) en natuurlijk een heel hip uiterlijk voor die tijd.

Er hangt een setje Acoustic Research AR-4x aan, tijdsperiodiek correct uiteraard.

Dat Sharp setje is nu vervangen door een apparaat wat ik al 4 jaar ergens opgeslagen had staan, maar nooit plek voor had. Nu net verhuisd dus dat ding opgehaald en in plaats gezet voor dat Sharp setje. En damn, dat klinkt echt fantastisch. Ik presenteer:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marc.miller/sansui800.jpg

Sansui 800 receiver. Bouwjaar 1968 of 1969. 22 watten aan 8 ohm per kanaal. Optionele woodcase, en in combinatie met de Acoustic Research speakers een prachtig geluid.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marc.miller/slaapkamerset2014.jpg

Dat Sharp setje was wel heel tof, maar de Sansui wint het toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 17:42
Vandaag 1 van de twee gerepareerd en de onderdelen voor de tweede besteld :)
Komt een lekker geluid uit voor mijn idee:
YouTube: Marantz HD400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Prachtig, die Sansui receiver _O_. Ik houd wel van apparaten met soortgelijk uiterlijk. En stukken mooier/'warmer' dan al die felblauwe leds van tegenwoordig.

En zo te lezen komt er dus ook prachtig geluid uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-07 19:38
@Roderiktweaker

Thanks,
Ik vind ze goed samen klinken. Had ook verwacht dat het erg schel zou gaan worden, tot op heden eigenlijk geen last van. Wil in de toekomst eventueel B&W cm10 aanschaffen. Kijken of deze yamaha dat nog trekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Mooi ook met zo'n matchend sixties lampje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

dreamscape schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:00:
Mooi ook met zo'n matchend sixties lampje! :)
Stiekem is dat een twee maanden oud Ikea-product met een LED-lamp erin, maar gelukkig zie je dat er niet aan af.. 8)

De Sansui moet nog gereviseerd worden, en dan kan 'ie nog lang mee. Heb ook de originele handleiding en servicemanual erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
mentalmadnizz schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:06:
[...]
Stiekem is dat een twee maanden oud Ikea-product met een LED-lamp erin, maar gelukkig zie je dat er niet aan af.. 8)
Dat geeft niks. Als hij er maar uitziet als een cool sixties ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

mentalmadnizz schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:38:
Ik heb de audioset op mijn slaapkamer veranderd :)

De oude situatie:

[afbeelding]

Een schattig Sharp setje (STT31 tuner, STM31 versterker) uit 1970, welke toendertijd best duur geweest moet zijn. de versterker heeft veel ingangen, een tone defeat schakelaar, pre-out en main-in (koppelbaar met een schakelaar) en natuurlijk een heel hip uiterlijk voor die tijd.

Dat Sharp setje was wel heel tof, maar de Sansui wint het toch :D
WAUW! die Sharp's! i'm in love _/-\o_

die Sansui is ook echt een snoepje trouwens! ik vind die verlichte zenderbalk echt.... PRACHTIG

is dat een Pinnacle? welk model?

[ Voor 32% gewijzigd door klaasje11 op 29-04-2014 11:53 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Da's een Pinnacle/Roku Soundbridge M1001. Fijn ding! Heeft lang in de woonkamer gestaan maar is nu naar de slaapkamer verhuist omdat 'ie geen FLAC kan spelen. In de woonkamer staat nu een Squeezebox. Onhandig ding vergeleken met die Soundbridge maar hij kan wel meer.

Moet ik aan je denken als ik dat Sharp setje wil gaan verkopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

mentalmadnizz schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:22:
Da's een Pinnacle/Roku Soundbridge M1001. Fijn ding! Heeft lang in de woonkamer gestaan maar is nu naar de slaapkamer verhuist omdat 'ie geen FLAC kan spelen. In de woonkamer staat nu een Squeezebox. Onhandig ding vergeleken met die Soundbridge maar hij kan wel meer.

Moet ik aan je denken als ik dat Sharp setje wil gaan verkopen? :)
oh, oké

ja nice! mijn slaapkamer staat a.t.m. HELEMAAL vol maar ik ga binnenkort er weer de bezem doorheen halen, bovendien heb ik een hele stapel componenten die ik wel weg zou willen doen voor zo iets ;)

[ Voor 7% gewijzigd door klaasje11 op 30-04-2014 10:13 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er niet zoveel over te vertellen alleen dat ik zeer tevreeden ben met deze setup :*)

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/sojuu5og9/step0001_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/8v0uyw6fj/14086554711_a9b2d46bf7_o.jpg
Tuner: Sansui TU-217
Versterker: Sansui AU-317

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/tazyyz12z/step0001.jpg
Akai 4000DS MK-2

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/lazvb2fpz/technics_sld303.jpg
Technics SL-D303

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/yait9v18p/step0001_2.jpg
Jamo D 265

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/lp5p1n1yp/step0001.jpg
Pioneer Prologue 70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucien Shepherd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 15:43
@nibakkertje19

ziet er best wel goed uit!
moet zelf ook wat degelijke audio speakers kopen.

Who`s afraid of a little thunder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CyberUmbreon

Thnx, Als je soms is op marktplaats kijkt of in de kringloop winkel vindt je het vast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• provinciaaltje1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 08:00
Mooie set bij elkaar!
Maar waar speel je nou die cassettes af die ik zie staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou op dit moment nergens op, maar ik heb nog een Sansui D-1000W staan maar die is niet aangesloten omdat ik vondt het nog niet echt nodig voor die paar bandjes maar ik ga waarschijnlijk die binnenkort ook aansluiten.

http://mlb-s1-p.mlstatic....B20078659495_042014-O.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het liefst zoek ik zo iets dat staat wat mooier vindt ik zelf dan :)

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/dq8qlurq3/step0001.jpg
Sansui SC-1110
http://www.thevintageknob.org/sansui-SC-1110.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-Blokker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 00:07
Dit is mijn bescheiden audio setup:

Gas Thoebe Preamp
Gas Grandson Amp

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7210/14081191496_a7c502436a.jpg

2x B&W DM110i

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5583/14101226452_8bc5de9f95.jpg

Pioneer PL15D

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2918/14101082201_22f3942c02.jpg

Audiotechnica AT-95E

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5344/13917710138_f63b4e9a65.jpg

Akai X-201D

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5531/14104311195_ce08e865d1.jpg

Pioneer F-225L tuner
Akai EA-G30 EQ
Technics RS-B605 Cassette deck

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2898/14101084411_593e1b4f04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@windowsboot

Dat ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
@windowsboot

Dat Techniscs RS-B605 deck heb ik zelf ook in gebruik (in het zilver). Fijne deckjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:39:
Ik heb er niet zoveel over te vertellen alleen dat ik zeer tevreeden ben met deze setup :*)

[afbeelding]

[afbeelding]
Tuner: Sansui TU-217
Versterker: Sansui AU-317

[afbeelding]
Akai 4000DS MK-2

[afbeelding]
Technics SL-D303

[afbeelding]
Jamo D 265

[afbeelding]
Pioneer Prologue 70
nice hoor! bandrecorder, zie je (lees: ik) ook niet vaak!
Ik heb zelf ook zo'n Sansui set maar de versterker vereist nog wat aandacht...

ik zal wel foto's achterlaten als de plank, die boven m'n bureau moet komen, af is.
Daar moet onder andere mijn Sony TA-212 op komen voor mijn computer, of zal ik mijn Sansui AU-101 daarvoor gebruiken....

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@klaasje11

Thnx, ooh nice dat je ook zo versterker hebt, ik ben wel benieuwd naar de foto`s. mij versterker kan ook nog wel een klein beetje aandacht gebruiken. ik ga binnenkort de caps vervangen en dan is het heelmaal netjes. de tuner is al gerecapt :)

En inmiddels heb ik deze gekocht op marktplaats voor bij de set
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/dq8qlurq3/step0001.jpg
Alleen moet die ook nog worden nagekeken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-Blokker
Mijn Pioneer PL15D moet ook nog even worden nagekeken.
Sowieso een nieuwe snaar gekocht maar een palletje moet ook nog even gesmeerd worden dus zo gepiept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

nibakkertje19 @ 22:41:

En inmiddels heb ik deze gekocht op marktplaats voor bij de set
[afbeelding]
Alleen moet die ook nog worden nagekeken B)
SUPER WREED!!! :9~ _/-\o_
nibakkertje19 @ 22:41:
@klaasje11

Thnx, ooh nice dat je ook zo versterker hebt, ik ben wel benieuwd naar de foto`s. mij versterker kan ook nog wel een klein beetje aandacht gebruiken. ik ga binnenkort de caps vervangen en dan is het heelmaal netjes. de tuner is al gerecapt :)
mijn versterker moet dus ook gerecabt worden, hij ruist nu en ik durf 'm nog niet aan m'n Elac's te hangen.
een poosje geleden al wel de lampjes van de tuner vervangen.

Edit:

ik kom net met mijn handen uit mijn Aristona tuner, de zenderbalk kwam namelijk niet meer overeen met de wekelijkheid ;)

[ Voor 39% gewijzigd door klaasje11 op 05-05-2014 09:02 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-Blokker
Nieuwe aanwinst:

AudioSonic CT-195 Walkman

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7424/14109278041_bf4ab4fb06.jpg

Moet nog wel wat aan gebeuren:

Jack aansluiting maakt op linker kanaal geen goed contact
Snelheid klopt niet (Probleem al opgelost, batterijen waren te vol XD)

[ Voor 8% gewijzigd door Ad-Blokker op 05-05-2014 12:31 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasje11 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 08:26:
[...]

SUPER WREED!!! :9~ _/-\o_

[...]

mijn versterker moet dus ook gerecabt worden, hij ruist nu en ik durf 'm nog niet aan m'n Elac's te hangen.
een poosje geleden al wel de lampjes van de tuner vervangen.

Edit:

ik kom net met mijn handen uit mijn Aristona tuner, de zenderbalk kwam namelijk niet meer overeen met de wekelijkheid ;)
Hoe heb je de zender balk weer afgesteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:19
windowsboot schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:21:
Nieuwe aanwinst:

AudioSonic CT-195 Walkman

Moet nog wel wat aan gebeuren:

Jack aansluiting maakt op linker kanaal geen goed contact
Snelheid klopt niet (Probleem al opgelost, batterijen waren te vol XD)
Waarom zetten ze tegenwoordig niet meer '' Mega Bass'' op apparatuur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-Blokker
Roderiktweaker schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:17:
[...]

Waarom zetten ze tegenwoordig niet meer '' Mega Bass'' op apparatuur....
Tegenwoordig heb je loudness enz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windowsboot schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:19:
[...]

Tegenwoordig heb je loudness enz :P
Zoiets als loudness maar dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.wowhd.co.uk/blog/files/2010/10/Walkman-Mega-Bass.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 09:44

WCA

Ik gebruik nog dagelijks mijn B&W DM110's, samen met Philips HiFi International speakers. Heerlijk geluid, voor praktisch niks. Versterker is niet echt vintage, maar wel gratis gekregen van iemand, een technics sa-ex140

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-Blokker
woutervanesch schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:26:
Ik gebruik nog dagelijks mijn B&W DM110's, samen met Philips HiFi International speakers. Heerlijk geluid, voor praktisch niks. Versterker is niet echt vintage, maar wel gratis gekregen van iemand, een technics sa-ex140
Ik ben ook nog super blij met mijn B&W DM110i's, ooit gratis gekregen van mijn oma :P
Heerlijk geluid inderdaad :)
De ene heeft aan de linker bovenhoek wat schade door een val partij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

windowsboot schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:29:
[...]

Ik ben ook nog super blij met mijn B&W DM110i's, ooit gratis gekregen van mijn oma :P
Heerlijk geluid inderdaad :)
De ene heeft aan de linker bovenhoek wat schade door een val partij 8)7
Weet jij wat het verschil is tussen de 110's en de 110i's? Ik heb nooit verschil kunnen horen.

Ik heb de 110's geerfd van mijn opa trouwens :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-Blokker
woutervanesch schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:31:
[...]

Weet jij wat het verschil is tussen de 110's en de 110i's? Ik heb nooit verschil kunnen horen.

Ik heb de 110's geerfd van mijn opa trouwens :)
Volgens mij zit er geen verschil tussen, op de manual staat ook gewoon DM110&DM110i
Misschien een kleine aanpassing aan de print met de filters

EDIT:

Toch wel (het uiterlijk denk ik):

DM110: http://www.hifidatabase.com/static/gallery/1/1441-110.JPG
DM110i: http://3.bp.blogspot.com/...526W%2BDM%2B110iblog2.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Ad-Blokker op 05-05-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

windowsboot schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:33:
[...]

Volgens mij zit er geen verschil tussen, op de manual staat ook gewoon DM110&DM110i
Misschien een kleine aanpassing aan de print met de filters

EDIT:

Toch wel (het uiterlijk denk ik):

DM110: http://www.hifidatabase.com/static/gallery/1/1441-110.JPG
DM110i: http://3.bp.blogspot.com/...526W%2BDM%2B110iblog2.jpg
Hmm, mijn DM110's zijn bruin, en lijken meer op de 110i's dan die 110's op de foto's :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 20:06

w00Dy

Make soap, not war

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/hvqpgp.jpg

Dit weekend na lang zoeken/speuren een Sony TA-N80 ES MK3 gaan ophalen :)

kap eraf:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/30nc01i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2usjx1s.jpg
Dit gespot, twee elco's werden ooit vervangen. 1 van beide staat bol bovenaan, is dit normaal? De afmetingen kloppen in ieder geval (het zijn Nichicon's) Ik vermoed ook dat beide elco's niet gelijktijdig vervangen werden. Omdat ze van uiterlijk verschillen (los van het bol staan) maar toch hetzelfde model zijn.

In mijn achterhoofd al plannen aan't maken om heel de rail maar te vervangen, just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de andere zwarte het niet heeft, dan lijkt me dit niet goed. Voel eens of ie warm wordt als het apparaat aan staat, vergeleken met de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

w00Dy schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:19:
[afbeelding]

Dit weekend na lang zoeken/speuren een Sony TA-N80 ES MK3 gaan ophalen :)

kap eraf:
[afbeelding]

[afbeelding]
Dit gespot, twee elco's werden ooit vervangen. 1 van beide staat bol bovenaan, is dit normaal? De afmetingen kloppen in ieder geval (het zijn Nichicon's) Ik vermoed ook dat beide elco's niet gelijktijdig vervangen werden. Omdat ze van uiterlijk verschillen (los van het bol staan) maar toch hetzelfde model zijn.

In mijn achterhoofd al plannen aan't maken om heel de rail maar te vervangen, just in case.
1. Dat Sony ES spul is zo mooi en goed gebouwd. :9~
2. Bolle elco's zijn volgens mij nooit goed. Vervanging kan bij zo'n eindversterker wel uit, denk ik. Er zijn hier mensen die daar meer verstand van en ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 20:06

w00Dy

Make soap, not war

vanavond maar eens een elco los solderen en allemaal nieuwe bestellen, better safe than sorry :)

[ Voor 4% gewijzigd door w00Dy op 06-05-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

w00Dy schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:48:
vanavond maar eens een elco los solderen en allemaal nieuwe bestellen, better safe than sorry :)
Wacht even met bestellen: er zitten nogal kwaliteitsverschillen tussen de verschillende merken elco's. Wellicht kan een specialist hier een rijtje met A-merken neerzetten?

Pagina: 1 ... 51 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6