Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
mentalmadnizz schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:50:
[...]

Ik heb nog tien TDK MA-XG's in seal liggen, dat is gewoon 500 euro aan tapes. Durf ze niet te gebruiken dus :/

Heb er een keer geluk mee gehad in een kringloopwinkel.
Gelijk verkopen!! Het kwaliteitsverschil tussen de "nomale" metal tapes en dit soort dure series is minimaal. Het is puur het "best ever" label dat die dingen waardevol maakt.

Niemand weet hoe lang de hype nog aanhoud, maar decks zoals de Nakamichi Dragon stijgen niet meer in de waarde (zitten al jaren rond de 1000 euro), dus ik denk niet dat het nog veel meer waard gaat worden. Goede bandjes hebben eigenlijk ook geen enkele functie, aangezien een midrange digitale recorder van iets als Tascam elke tapedeck ooit gemaakt prima overtreft wat betreft geluidskwaliteit. Goede taperecorders zouden nog waardevol kunnen blijven om bestaande opnamen te digitaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:37:
En ik maar muziek overnemen op de cassetes Frans die je van school kreeg (hoekjes afplakken zodat de "beveiliging" eraf ging).
Maar had ook een aantal van die Maxell's hierboven.
Haha! Ik bestele luistercursussen van Lecturama. Dan kreeg je les 1 gratis op proef thuis, en Spaans had de bandjes met de meeste tape :P Dat kon je 3 keer flikken op 1 adres, en daarna moest je je naam veranderen voor de volgende 3. Ik was toen 12 jaar, en ik weet nog hoe geweldig het was als er weer zo'n dikke envelop met een gratis bandje in de bus viel! :)

[ Voor 16% gewijzigd door brama op 12-03-2014 16:48 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle gaat vanaf morgen ook wat nieuw vintage (naja, 20 jaar oud) kunnen showen.
Erg leuk dealtje kunnen maken voor spul dat zich kan matchen aan mijn hedendaagse Denon AV set.
Alleen komt dit op zolder te staan.
Details volgen wel als ik het heb :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En bij deze de sluier opgelicht :)
Vanavond opgehaald vanaf MP:
Pioneer A550r
Afbeeldingslocatie: http://pgtech.strefa.pl/pioneer%20a-550r%201.jpg
Plus
Pioneer F440L
Afbeeldingslocatie: http://www.donbarato.com/fotos/35580_1.jpg
Plus piece de resistance:
Pioneer PD7700 :*)
Afbeeldingslocatie: http://slovenskainzercia.sk/x-sk/inz/763/763899-pioneer-pd-7700-1.jpg

Dateert uit begin jaren 90.
Allemaal redelijk tegen high end spul aan, met name die cd speler. Dat ding is ook gebouwd als een tank, weegt bijna 5 kilo. CD's gaan er op zijn kop in door het stable platter mechanisme.
En dat alles voor 9 tientjes. Mag mooi op de zolder gaan staan voor als ik met mijn Lego bezig ben.
Mocht van mijn vriendin niet ook in de woonkamer komen staan helaas - daar stond al een complete home cinema namelijk :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

^^ Mooi setje Eagle d:)b , en toen was dat nog zo gewoon: Fabrique Au Japon! :9
spoiler:
Made In Japan

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:32
Ik heb hier een vintage (1980) Technics versterkertje staan met wat problemen (lampje VU meter kapot, koptelefoonaansluiting brak, soms wat onverklaarbare uitvallen), dus ik had het idee deze wat te restaureren. Mijn eerste versterker projectje :)

Begonnen met meten van voltages (met de stekker eruit). Ik mat zo'n 35VDC (afnemende) in de buurt van de filter elco's. Beetje raar, aangezien de service manual 27VAC met een gelijkrichter erachter aangeeft, maargoed, het zal wel kloppen. Filter elco's gedischarget.
VU lampjes vervangen door LEDje met weerstand, en alle elco's behalve de filters vervangen door Panasonic FC/FM/FR van dezelfde microfarad waarde (soms wel hoger voltage). Dubbel gecheckt op polariteit en waarde, nogmaals gecheckt met wat er in de manual staat. Koptelefoonaansluiting opnieuw gesoldeerd.
Aangezet, en de VU meter LEDjes werken :*)
Even weer uitgezet, meten op dezelfde plek als eerder.. Nu totaal geen spanning.
Weer aan gezet, even het geluid getest. Geluid uit slechts rechterkanaal ;( Rechter RCA plug zat er niet helemaal goed in, maar even aangeduwd en nog steeds geen geluid. En toen kwam er een wit rookpluimpje uit de versterker. De kap zat erop, dus ik kon niet goed zien waar het vandaan kwam. Ik gokte op een van de nieuwe elco's.
Kap open gedaan, maar alles zag er goed uit.. Geen bolstaande/lekkende elco's of zwarte componenten. Wou nu toch wel weten waar het vandaan kwam, dus maar weer aangesloten om te kunnen zien waar de rook uit komt.
Dus weer aangezet, muziek erop, en vreemd genoeg werkte alles prima. Beide kanalen prima geluid, VU meters werken goed, koptelefoonaansluiting doet het weer. En na het uitzetten stond er weer die (goede) 35VDC bij de filter elco's.
Wat kan er gebeurd zijn?

tl;dr: versterker werkte niet en gaf rook na vervangen elco's, opnieuw aangesloten en alles werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...] Ik heb nog tien TDK MA-XG's in seal liggen, dat is gewoon 500 euro aan tapes. Durf ze niet te gebruiken dus :/
Ik heb nog een paar doosjes Gold CD-R's liggen uit 2000. Ooit bewaard met het idee om daar audio of data op te zetten die tot het einde van de eeuwigheid bewaard zou moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CykkVii
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07 18:30
Ik heb nog een Denon PMA 860 versterker staan, in combinatie met B&W DM601 S3's zéér solide versterker..
Maar nu ben ik nog op zoek naar een CD speler, 755AR/1550AR van denon.

Hit me up als je er een hebt liggen! budget ligt tussen 50~105

[ Voor 7% gewijzigd door CykkVii op 16-03-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:19
@MilaNL

Heel gek en voor mij onverklaarbaar verhaal. Het meest voor de hangglidende is dat je bij een van de elco's de polariteit hebt omgedraaid. Alleen dan zou het nu niet meer moeten werken...

Die verhoogde spanning bij de gelijkrichter kan kloppen. De netspanning is omhoog gegaan van 220 naar 235 (momenteel hier) en gaat op ten duur naar een gezonde 240V. Al is wat jij meet meer dan die procentuele verandering.

Kan er gewoon mee spelen natuurlijk alleen ik zou de versterker toch niet helemaal vertrouwen. Rook betekend of kapot of snel kapot. Nog even helemaal doorlopen, of laten doorlopen.

Zou het niet ergens bij de ledjes kunnen liggen ?, dat dat iets met de spanning doet ?

PS. Zouden we hier niet een vaste reparatie vraagbaak kunnen starten ? Al schijn je hier ook wel terecht te kunnen voor technische vragen, alleen dat is niet specifiek voor audio http://www.circuitsonline.net/

[ Voor 19% gewijzigd door Roderiktweaker op 16-03-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
De netspanning is over een periode van 15 jaar omhoog gegaan van 220 naar 230V nominaal, en blijft 230 (tolerantie van +10 tot -10%). Gaat zeker niet verder omhoog naar 240V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Joel K schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:10:
Ik heb nog een Denon PMA 860 versterker staan, in combinatie met B&W DM601 S3's zéér solide versterker..
Maar nu ben ik nog op zoek naar een CD speler, 755AR/1550AR van denon.

Hit me up als je er een hebt liggen! budget ligt tussen 50~105
Dat soort dingen kun je het beste op V&A zetten. Anders krijg je wel een hit me up, maar dat is dan een mep van een modje omdat dit zaken zijn die niet in het topic horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
joopv schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:56:
De netspanning is over een periode van 15 jaar omhoog gegaan van 220 naar 230V nominaal, en blijft 230 (tolerantie van +6 tot -10%). Gaat zeker niet verder omhoog naar 240V.
offtopic : dacht dat door Europa ze alles langzaam naar 240V gingen trekken. Op zich logisch want hoe hoger het voltage, hoe minder verlies (toch). Wel goed nieuws want ook al valt 240 nog wel binnen de tolerantie kan de slijtage wel toenemen natuurlijk. Een voordeel is wel dat je wat wattjes erbij krijgt, gratis en voor niets. 233 volt momenteel alleen dat wisselt natuurlijk van dagdeel tot dagdeel... In de nacht stijgt het naar 235 (+6/-10). (hier in Bunnik trouwens)

De voltages op die versterker zijn zo-wie-zo wel wat te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Roderiktweaker schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:28:
@MilaNL

Heel gek en voor mij onverklaarbaar verhaal. Het meest voor de hangglidende is dat je bij een van de elco's de polariteit hebt omgedraaid. Alleen dan zou het nu niet meer moeten werken...

Die verhoogde spanning bij de gelijkrichter kan kloppen. De netspanning is omhoog gegaan van 220 naar 235 (momenteel hier) en gaat op ten duur naar een gezonde 240V. Al is wat jij meet meer dan die procentuele verandering.

Kan er gewoon mee spelen natuurlijk alleen ik zou de versterker toch niet helemaal vertrouwen. Rook betekend of kapot of snel kapot. Nog even helemaal doorlopen, of laten doorlopen.

Zou het niet ergens bij de ledjes kunnen liggen ?, dat dat iets met de spanning doet ?

PS. Zouden we hier niet een vaste reparatie vraagbaak kunnen starten ? Al schijn je hier ook wel terecht te kunnen voor technische vragen, alleen dat is niet specifiek voor audio http://www.circuitsonline.net/
Net weer kunnen zien roken. Het leek uit het VU-meter gedeelte te komen. Kon niet echt goed zien van welk onderdeel het kwam, maar ik ga verder op onderzoek :) Bedankt voor de reactie in ieder geval.

edit: ik verdenk ook de headphone jack, die direct onder de VU meter zit.

[ Voor 3% gewijzigd door MilaNL op 16-03-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:51

kraats

Ik rol

Kijk uit met die rook, hè.. je weet dat elektrische apparaten werken op rook. Als je het er allemaal uit laat ontsnappen doet 'ie het niet meer :P

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi spul Eagle! Ik heb zelf een tijdje een Pioneer A-447 versterker gehad. Mooi apparaat met voldoende power, alleen was ik niet zo te spreken over de phono trap. Daarnaast gebruik ik nu de Pioneer PD-S802, welke tevens gebruik maakt van het stable platter system en de cd's ondersteboven worden afgespeeld.

Ben nog steeds zeer te spreken over die speler, ook echt spotgoedkoop van marktplaats opgepikt destijds.

Deze dus
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/f44rjd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@MilaNL

Niet meer gebruiken die versterker, zo kan hij verder kapot gaan en er is brandgevaar. Als het inderdaad bij de VU meter vandaan komt heb je grote kans dat er iets mis is met de ledjes wat je hebt aangepast. Je moet het zoeken waar je dingen hebt aangepast denk ik. Kraats heeft gelijk zorg ervoor dat niet alle rook ontsnapt uit de versterker.

headphone jack kan ook, die ging bij mij ook eens roken alleen toen had ik de de hoofdtelefoon te hard gezet (wou een goedkoop dingetje slopen). Zitten waarschijnlijk 2 weerstanden bij de Jack, die waren bij mij in rook opgegaan al hadden ze nog wel de waarde 220ohm. (vanaf de eindtrappen)

[ Voor 29% gewijzigd door Roderiktweaker op 16-03-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Ik gebruik 'm ook niet hoor. Het was meer als hobbyprojectje bedoeld. Hij is verder niks waard, dus het is ook niet erg als hij kapot gaat :). Ik ga straks de LEDs er weer uit halen en de originele lampjes terugzetten.

edit: de 2 weerstanden bij de headphone jack had ik ook al doorgemeten (330 ohm hier). Hadden de goede waarde. Ze zien er niet verbrand uit (maar niets ziet er verbrand uit in de gehele versterker, en er moet toch echt iets gebrand hebben).

edit2/3: de weerstanden en headphone jack uit het circuit gesoldeerd (de pootjes van de weerstanden omhoog) en hij doet het weer goed. Maar niet op de headphones natuurlijk ;) Ik denk dat de headphone jack of 1 van de weerstanden gewoon intern verrot is. Zoals ik al aangaf was de headphone jack al één van de oorspronkelijke problemen. Heb er, toen ik hem nog in gebruik had, altijd gespeeld met een hoger impedante koptelefoon (2x zo veel) dan waarmee ik nu heb getest. Misschien gaf het net dat laatste zetje om het te laten roken. Ze worden in ieder geval vervangen. Ik ga ook nog op zoek naar de oorzaak van het probleem, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat er met nieuwe weerstanden weer hetzelfde gebeurt. Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 174% gewijzigd door MilaNL op 16-03-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:46:
Mooi spul Eagle! Ik heb zelf een tijdje een Pioneer A-447 versterker gehad. Mooi apparaat met voldoende power, alleen was ik niet zo te spreken over de phono trap. Daarnaast gebruik ik nu de Pioneer PD-S802, welke tevens gebruik maakt van het stable platter system en de cd's ondersteboven worden afgespeeld.

Ben nog steeds zeer te spreken over die speler, ook echt spotgoedkoop van marktplaats opgepikt destijds.

Deze dus
[afbeelding]
Ik ken ze ja. Beiden ook mooi spul, alleen iets nieuwer dan die van mij. Pioneer ging op een gegeven moment zijn frontjes afronden, zoals die van jou, en dat vind ik persoonlijk gewoon niet heel mooi. En die van mij hebben meer knopjes natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze nog staan.
Werkt nog prima en in goede staat na al die jaren.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2d11ahw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2n1dx7b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:37

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ha, een H/K 330C, die heb ik ook ergens, mooie receiver, klinkt lekker! Helaas werkt FM niet meer bij mij, zal wel een kleinigheidje zijn maar heb nog geen tijd gehad om ernaar te kijken.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@MilaNL

Goed om te horen dat het nu beter is geworden. Had zelf een Philips 777 versterker met ook onverklaarbare rook en zware weerstand bij de headphone Jack dus ga morgen ook even kijken of het toevallig solaas bied (zal wel heel toevallig zijn natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Valt een Pioneer Monitor 10 (niet R, dat is de nieuwere serie, ik heb de oorspronkelijke) onder deze categorie? In dat geval meld ik me hier.

[ Voor 10% gewijzigd door Amanoo op 16-03-2014 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

http://wiki.faust3d.com/w...?title=Pioneer_Monitor_10
Ziet er wel vintage uit ja :Y
Dus bij deze, welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:36:
Ik heb deze nog staan.
Werkt nog prima en in goede staat na al die jaren.

[afbeelding]

[afbeelding]
wat een moppie zeg! <3

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roderiktweaker schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:28:
@MilaNL

de netspanning 220V of 240V heeft hier niks mee te maken...

VAC > VDC

25VAC * 1,41 = 35VDC

Je spanning zou correct moeten zijn.

Aanvullende informatie over gelijkrichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb nog tien TDK MA-XG's in seal liggen, dat is gewoon 500 euro aan tapes. Durf ze niet te gebruiken dus :/

Heb er een keer geluk mee gehad in een kringloopwinkel.
net dit weekend eens wat opgeruimd, achter in de bureaulade nog 5 tapes, compleet in folie, Maxell XLII-S 90.
Zag op eBay prijzen van EUR 23,79 per tape :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
Mijn laaste 2 aanwinsten:

Een Technics RS-B505 deck, gekocht op MP voor 10,-. Het is het iets kleinere broertje van de RS-B605 die ik ook heb. Fijne deckjes!

Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/e6mtkim4f/IMG_20140317_153947.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/fmyc2np1b/IMG_20140317_163210.jpg

Een sony WM-22 walkman uit 1984. Gekocht op MP voor 10,-. Speelt nog als een zonnetje, ik heb zelfs de snaar niet hoeven vervangen. Maar jongens, wat kan het volume van die dingen ongeloofelijk hard. Dat ik als puber geen totale gehoorschade heb opgelopen is een mirakel! 8)7

Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/y52omw6tb/IMG_20140317_171849.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/djnwuzp8f/IMG_20140317_172027.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 22:08
@Kingmace: Mooie spullen! Vooral dat cassettedeck. Ik gok dat deze uit ergens jaren 80 komt? Mijn ouders hebben jaren lang Sony componenten van rond 1983 gehad met ook ongeveer dat uiterlijk en stijl knoppen.

De apparaten uit die periode en begin jaren 90 (ook van bv. Kenwood) blijf ik het mooiste vinden. Lekker strak en veel knoppen :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
eymey schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 00:04:
@Kingmace: Mooie spullen! Vooral dat cassettedeck. Ik gok dat deze uit ergens jaren 80 komt? Mijn ouders hebben jaren lang Sony componenten van rond 1983 gehad met ook ongeveer dat uiterlijk en stijl knoppen.

De apparaten uit die periode en begin jaren 90 (ook van bv. Kenwood) blijf ik het mooiste vinden. Lekker strak en veel knoppen :+
Ik vond die curve die Kenwood in die jaren in het front had wel mooi. Zo'n bolling met onderaan een recht stuk. Het begin begin jaren 90 met hun midisetjes (mijn ouders hadden de M34, toch wel erg simpel spul en inmiddels wel versleten) en je zag het later ook op hun bredere hifi-apparatuur.
Toen ik mijn spullen van Kenwood kocht (KRF-A4060 receiver, KX-W4060 cassettedeck en DP-R4060 wisselaar) waren ze daar van af gestapt. Ik vond mijn nieuwe spullen destijs wel erg mooi, maar achteraf is die andere vormgeving echt wel wat tijdlozer geweest.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Als ik eerdaags wat meer tijd heb, dan zal ik eens wat foto's zoeken en info posten omtrent de Sony set die m'n ouders altijd hebben gehad (en die ik op een gegeven moment zo ongeveer 'gekaapt' heb :X ).

En het kenwood spul wat ik later zelf bij elkaar verzameld heb :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Laatst online: 15-07 00:49
lol

hier in hongarije liggen de bandjes gewoon te koop in de tesco supermarkt

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
kimahri schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:08:
lol

Serieus? Ik ga binnenkort naar Tsjechie en zal dan ook eens even in de Tsco's speuren. Als ik ze vind neem ik een vooraad mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:34

Videopac

Rommelt wat aan.

kimahri schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:08:
lol

Kwaliteitsspul (Maxell / TDK) of merkloze meuk?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Dit. Rechte frontpanelen met veel, functionele knoppen en een functionele indeling.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
heb gisteren een paartje beolab penta mk2 6621 opgehaald..

jammer genoeg doet van 1 van de speakers de tweeter het slecht..

Het is een actieve speaker. dus heb de versterker en filter nagekeken maar kan met mijn kennis niet veel meer constateren dan wat vuil en stof wat ik weggehaald heb.
Je hoort heel zachtjes een brom bij de versterker.

Wat kun je het beste doen, als je niet aan de onderdelen kunt wat er bromt. ? kan het een transistor zijn? Er lijkt 1 transistor vervangen te zijn met een kleinere variant.

De tweeter is waarschijnlijk wel kapot , want die kraakt. Dit type is erg lastig te vinden maar wil een setje bestellen welke ik dan in beide speakers stop. Welk type tweeter heeft ongeveer dezelfde eigenschappen?

Afbeeldingslocatie: http://imgdump.nl/index.php?core=view&image=eec2e24d505cba0925a23412ba3fba8b.png

Afbeeldingslocatie: http://imgdump.nl/hosted/8c1819ace899f940da9c555465db2287.png

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
De tweeter is hoogstwaarschijnlijk van het met SEAS en er zijn op e-bay wel tweeters te vinden die er een beetje op lijken. Om het helemaal origineel te houden kan je het beste die tweeter laten repareren bij http://www.total-speaker-repair.nl/ Denk dat het voor 50 euro wel gerepareerd kan worden.

Ze kunnen daar ook je andere werkende tweeter op meten en zo vervangende exemplaren aanbieden, alleen zal dat toch wel op lopen tot 150 a 200 euro

Zonder metingen tweeters erin stoppen word niet echt aangeraden zonder het filter aan te passen !

http://www.ebay.com/sch/i...w=seas+tweeter&_sacat=293

[ Voor 13% gewijzigd door Roderiktweaker op 18-03-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Een vraagje hier voor de vintage kenner. Ik heb een nieuwe PC in een strak modern LianLi kastje, zwart geborsteld aluminium. Mijn werkkamer stereosetje is al een tijdje defect (sony MHC-4800) en ipv repareren kan ik misschien gelijk een overstappen naar een leuke reciever. (Ik zoek er ook een paar leuke kleine speakertjes bij (ik denk zelf aan de Wharfedale 504) ).

Dus ik zoek een leuke reciever, liefst in het zwart aluminium en als het even kan met blauwe verlichting (wil ik evt wel zelf modden). Destijds waren de meeste sets zwart dus ik kan er nog niet echt veel vinden, wel een van Rotel, de RX 402 bijvoorbeeld.
Ik zoek dus eigenlijk zoiets maar dan in zwart.
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/VbYAAOxyVLNS91fT/$_85.JPG
Iemand tips?

[ Voor 5% gewijzigd door DopdeDouwer op 18-03-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Oude Harman Kardons, of de wat oudere Denons of Marantzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace

Komt uit 1988/1989. Eigenlijk net te nieuw voor mijn smaak maar dit soort decks zijn veel fijner in gebruik dan oudere decks (die ik ook wel heb). Ze passen niet zo mooi bij de oudere versterkers uit eind '70, zoals de Kenwood KA-6100 die eronder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
Roderiktweaker schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:18:
De tweeter is hoogstwaarschijnlijk van het met SEAS en er zijn op e-bay wel tweeters te vinden die er een beetje op lijken. Om het helemaal origineel te houden kan je het beste die tweeter laten repareren bij http://www.total-speaker-repair.nl/ Denk dat het voor 50 euro wel gerepareerd kan worden.

Ze kunnen daar ook je andere werkende tweeter op meten en zo vervangende exemplaren aanbieden, alleen zal dat toch wel op lopen tot 150 a 200 euro

Zonder metingen tweeters erin stoppen word niet echt aangeraden zonder het filter aan te passen !

http://www.ebay.com/sch/i...w=seas+tweeter&_sacat=293
Bedankt voor de reply. Ben er alleen ondertussen achter gekomen dat als ik bij beide speakers de tweeters ontkoppel het geluid nog steeds verschilt.. ik vermoed dat het scheidingsfilter de boosdoener is van de midrange drivers.

Deze doen namelijk helemaal niets op het moment. terwijl deze door de vorige eigenaar zijn vervangen a 700 E.

De filters zien er zo uit:..

Ik wil alle onderdelen bij farnell bestellen, maar welk type condensatoren moet ik nou hebben?

http://imageshack.com/a/img22/9007/s5te.jpg

http://imageshack.com/a/img585/2796/l0n5.jpg

http://imageshack.com/a/img208/6489/8ee1.jpg

De service manual heb ik ook gevonden.

http://imageshack.com/a/img849/8051/qd98.png

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 25-03-2014 11:15 . Reden: Veel te grote foto's van veel te trage host ]

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

DopdeDouwer schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:48:
Een vraagje hier voor de vintage kenner. Ik heb een nieuwe PC in een strak modern LianLi kastje, zwart geborsteld aluminium. Mijn werkkamer stereosetje is al een tijdje defect (sony MHC-4800) en ipv repareren kan ik misschien gelijk een overstappen naar een leuke reciever. (Ik zoek er ook een paar leuke kleine speakertjes bij (ik denk zelf aan de Wharfedale 504) ).

Dus ik zoek een leuke reciever, liefst in het zwart aluminium en als het even kan met blauwe verlichting (wil ik evt wel zelf modden). Destijds waren de meeste sets zwart dus ik kan er nog niet echt veel vinden, wel een van Rotel, de RX 402 bijvoorbeeld.
[afbeelding]
Iemand tips?
Kijk eens of je iets van Mcintosh kunt vinden, ik vond het altijd geweldig met die grote blauwe VU meters en kwalitatief schijnt het ook goed spul te zijn.
Oeps heb net effe gekeken maar is erg duur spul allemaal denk dat het ver boven het budget gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Read op 18-03-2014 20:38 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
DopdeDouwer schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:48:

[afbeelding]
Iemand tips?
Akai heeft de eind jaren '70 lijn ook in het zwart uitgebracht. Zie bv deze:

http://www.marktplaats.nl...45c5889d4&previousPage=lr

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NjAwWDgwMA==/z/jQ4AAOxyUI1TIspm/$_85.JPG

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/JQwAAOxyVLNS~e5k/$_85.JPG

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NDgwWDY0MA==/z/kRgAAOxyLm9TFK2-/$_85.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door kingmace op 18-03-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Super nice ja, dat zijn de looks die ik zoek. Helaas hebben die geen reciever/tuner.
Maar zie nu wel dat ik met andere zoektermen wat geschikte kandidaten vind (Akai versterker (ipv reciever)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
DopdeDouwer schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:20:
Super nice ja, dat zijn de looks die ik zoek. Helaas hebben die geen reciever/tuner.
Maar zie nu wel dat ik met andere zoektermen wat geschikte kandidaten vind (Akai versterker (ipv reciever)).
Ook die recievers zijn er in het zwart hoor. En bij de versterkers is altijd een losse tuner te verkrijgen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/cwkAAOxy63FS1uEy/$_85.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door kingmace op 19-03-2014 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
DopdeDouwer schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:20:
Zoeken op receiver in plaats van reciever, dat wil ook helpen ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:03

Zalmanman

So long,

Ben ik hier al welkom met vragen over een HK6500 of is die nog wat te nieuw voor deze stek?
(Mooi spul hebben jullie hier trouwens, dit is genieten!)

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

roborobbie schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:21:
[...]

Bedankt voor de reply. Ben er alleen ondertussen achter gekomen dat als ik bij beide speakers de tweeters ontkoppel het geluid nog steeds verschilt.. ik vermoed dat het scheidingsfilter de boosdoener is van de midrange drivers.

Deze doen namelijk helemaal niets op het moment. terwijl deze door de vorige eigenaar zijn vervangen a 700 E.

De filters zien er zo uit:..

Ik wil alle onderdelen bij farnell bestellen, maar welk type condensatoren moet ik nou hebben?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De service manual heb ik ook gevonden.

[afbeelding]
De middentoners doen niets? Dus er komt alleen maar lage tonen uit de bas-units? Dat is echt heel vreemd.

De filters lijken zo op het oog niet defect. De enige onderdelen die slijten zijn de elco's (die grote geelachtige tonnen). Ik heb recentelijk 2 sets penta's gereviseerd en daar ook de filters aangepakt. Wat mij verbaasde was dat de elco's nauwelijks versleten waren, ondanks hun leeftijd.
Maar het verslijten van de condensatoren kan er niet voor zorgen dat de units geen geluid meer geven, het zorgt er alleen maar voor dat de scheidingsfrequenties verschuiven.
Pas als een condensator echt kapot is, kan het zijn dat de filters niets meer doen.

Als je vervangers zoekt voor de condensatoren, kun je het beste kiezen voor bi-polaire elco's. Je kunt ook duurdere typen nemen, maar of dat slim is, in dit stadium, is de vraag. Ik zou eerst proberen om zeker te zijn waar je probleem exact zit.

Ik heb het vermoeden dat 1 van de middenunits gewoon defect is, of dat er iets niet correct zit/zat aangesloten.

Het kraken van de tweeter wil niet direct zeggen dat deze kapot is. Je kunt de tweeter relatief eenvoudig zelf controleren, omdat deze nagenoeg helemaal uit elkaar te halen is. Je kunt de weerstand van de spreekspoel meten en je kunt de spreekspol fysiek controleren, doordat je de dome eenvoudig van de magneet kunt verwijderen.
Vervvangende type's zou ik niet proberen, omdat de kans klein is dat je types vindt die en fysiek passen en nagenoeg dezelfe karakteristieken hebben. Dat eerste zal nog wel lukken, dat twede betekeent echter dat je ook het filter aan moet passen.

Wat ik mij afvraag: heb je de passieve, of de actieve versie. Als je de actieve versie hebt, is het brommen een bekend probleem. De ingebouwde versterkers hebben een probleem, waardoor ze intern opzwellen en uiteindelijk uit elkaar ploffen. De eerste tekenen dat dat aan de hand is, is het brommen van de versterkers. Prima te repareren, mits je op tijd bent. Dus als je actieve versies van deze speaker hebt en ze brommen, dan is het devies om de versterkers per direct niet meer te gebruiken en eerst te reviseren!

Ik heb inmiddels redelijk wat Penta's onder handen gehad voor revisie of het vervangen van foam-randen van de middentoners, dus als je nog vragen hebt: Shoot!

Voorbeeldje van een versterker-module waar het net te laat is:
http://www.hifi4all.dk/fo....asp?TID=63019&PN=1&TPN=1

Hier kun je een hoop info vinden:
http://egoh.com/2012/06/0...ion-project-twins-part-1/

[ Voor 3% gewijzigd door Killer op 24-03-2014 10:38 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

kingmace schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:18:
[...]

Ook die recievers zijn er in het zwart hoor. En bij de versterkers is altijd een losse tuner te verkrijgen ;)

[afbeelding]
Van t weekend een vergelijkbare opgehaald een 1020. :9 (plaatje volgt zodra ik bijpassende speakertjes heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik heb vorige week (redelijk op de gok) 2 setjes speakers gekocht.

Warfendale Denton 2 (helemaal Wit inclusief het doek, best netjes gedaan :Y )
en
Techniks SB-X100 (zien er super goed uit)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v121/Kiroshi/SB-X100.jpg

Ik heb ze nog niet beluisterd op mijn Yamaha RX-V667 en ik weet ook nog niet zeker of ik ze wil houden.

Die techniks zien er echt hi-end uit en zijn nog wel wat waard volgens mij...

Als ik ze houd gaan ze in een 3.0 config staan (stereo voor muziek). Dus soms voor film maar meestal voor radio en als ik een keer een feestje heb zal er ook wel wat hardere muziek uit moeten komen }) .

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zien er mooi uit, die Technics! En naar wat ik kan vinden op internet ook 3-weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ja drieweg inderdaat, die metalen dinngen bovenin zijn de tweeters, en de conussen zijn volledig vlak. En er zit een overload beveiliging op.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
De Denton 2 zijn de bekende kringloop speakers, je komt ze een paar keer per jaar tegen. Vond het geluid trouwens niet tegenvallen is goed naar te luisteren

Die technics zien er mooi uit, let wel op de foam rand van de woofer, als deze verouderd is klinkt het niet meer als ''toen''

Afbeeldingslocatie: http://www.radiomuseum.org/images/radio/technics/sb_x100_562633.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Roderiktweaker op 25-03-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, nu ik die Wharfedale Denton 2 speakers eens zo google: Ik kan me herinneren dat m'n ouders die 'vroeger' hadden met allemaal superscope spul.

Op een gegeven moment kochten ze een systeem van Sony componenten (Zo rond 1985, ik was toen een jaartje of 6). En kwamen die Wharfedale speakers in de 'voorkamer' te staan (ja, we hadden een 'voorkamer' en een 'achterkamer'... voorkamer werd vooral voor eten gebruikt). De wharfedales hingen aan de speaker b aansluitingen van de versterker, met telefoonkabel tussen de achterkamer en de voorkamer als speakersnoer :P

Ik vond de wharfedales altijd lekker klinken. Bij een verbouwing in 1993 zijn ze bij kennisen op zolder beland (tijdelijke opslag) maar zijn ze er nooit meer vandaan gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

^Tijd om eens bij die kennissen op bezoek te gaan ;).

Ik heb mijn oude setje op MP gezet, maar vond het moeilijk er een fatsoenlijke prijs aan te hangen
http://www.marktplaats.nl...644178-sony-mhc-4800.html

Vraagprijs is overboden dus, vind t eigenlijk stiekem zonde om afstand van te doen. (sentimentele waarde misschien te groot, mijn eerste grote aankoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Hallo allemaal!

Ik las jullie verhaal over ongebruikte cassettebandjes en ik kwam gisteren in een kleine kringloopwinkel twee gesealde TDK SA 90 bandjes tegen: MEEGENOMEN!

ik stond daar ook tegenover een Aristona set in een rack bestaande uit: cassettedeck, tuner, voorversterker, eindversterker en een rack switch, leuke set, prima prijs, maar LOODZWAAR en als 17 jarige heb ik natuurlijk geen automobiel, ik heb nu gevraagd of ze 'm willen reserveren en mijn moeder gaat het feestje vanmiddag ophalen, jeej!

Toen ik die set zag kwam mijn lol met cassettes weer helemaal boven :)

Ik houd jullie op de hoogte van dit!

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:25

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

klaasje11 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:00:
Hallo allemaal!

Ik las jullie verhaal over ongebruikte cassettebandjes en ik kwam gisteren in een kleine kringloopwinkel twee gesealde TDK SA 90 bandjes tegen: MEEGENOMEN!

ik stond daar ook tegenover een Aristona set in een rack bestaande uit: cassettedeck, tuner, voorversterker, eindversterker en een rack switch, leuke set, prima prijs, maar LOODZWAAR en als 17 jarige heb ik natuurlijk geen automobiel, ik heb nu gevraagd of ze 'm willen reserveren en mijn moeder gaat het feestje vanmiddag ophalen, jeej!

Toen ik die set zag kwam mijn lol met cassettes weer helemaal boven :)

Ik houd jullie op de hoogte van dit!
Hoeveel dan? :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 09:18
[edit]
alles is naar de kringloop in Leiden gebracht :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8108870/IMG_1107s.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door absrnd op 29-03-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Met dat Marantz deck heb ik nog heel wat top-40's overgenomen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Het niet echt astronomische getal: 2 is hierop het juiste antwoord. :P

Ik heb net trouwens vernomen dat mijn moeder de kringloopwinkel heeftweten te vinden en dat mijn Aristona set in de achterbak op mij te wachten staat oOo . Ik post hopelijk vanavond wel een paar foto's.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

absrnd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:48:
misschien mag het niet, maar bij een opruim actie kwam ik nog het een en ander tegen,
van oude meuk, en werken best wel met een paar gebreken van sommige, en een beetje stof.

de tapedecks zullen de koppen flink schoongemaakt worden, en de cd-wisselaar wil wel eens een van de cd-s inslikken en de DVD (bodem) is pre mp3 en speelt niet alles meer af, maar moet misschien ook gereinigd worden :)

gratis af te halen :)

Grote foto:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/8108870/IMG_1107.JPG

[afbeelding]
Die Akai AM-55 is cool! Begrijpelijk dat je die niet weg doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03-2022
Bi-polaire elco's:
De oude truuk was om ipv een b-polaire elco gewoon twee elco's van dubbele capaciteit in serie te schakelen. En dan de plussen of minnen (maakt niet uit) aan elkaar gesoldeerd.
Zie: http://electronics.stacke...rs-be-made-into-a-bipolar

[ Voor 24% gewijzigd door Permutor op 28-03-2014 21:55 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videopac schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 21:35:
[...]

Die Akai AM-55 is cool! Begrijpelijk dat je die niet weg doet.
Wat is daar bijzonder aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 22:48:
[...]

Wat is daar bijzonder aan?
Ingebouwde DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 09:18
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8108870/IMG_1107sm.jpg

[edit]
Alles is naar de Kringloop in Leiden gebracht :)

[ Voor 98% gewijzigd door absrnd op 29-03-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 17:42
Die 3de van boven, is dat een mengpaneel? kan het niet goed zien :P

Ook maar even mijn setje plaatsen, allemaal van de kringloop, heerlijke winkel :)

Versterker: Kenwood 2050R
Receiver: Philips F2220
CD deck: Philips CD471
Platen speler: Sony PS LX60

En zo staat het erbij:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7NLBH.JPG
Beetje stoffig :9

Allemaal aangesloten op een mengpaneel aan de andere kant van de kamer (50 meter non shielded tulp kabel, dikke radio ontvangst B) ):
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7NLBT.JPG

Als speakers heb ik nu nog 4x de Philips CS3164:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7NLBV.JPG
Welke ik wil vervangen door twee grote speakers bij mijn nieuwe bureau....
Maar dan moet de kringloop ze eerst weer hebben :P

[ Voor 5% gewijzigd door ProAce op 29-03-2014 10:26 . Reden: Plaatjes verkleind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

net mijn nieuwe Aristona AR1890 + Aristona AR1990 op mijn Elac FS57.2 speakers aangesloten, minidisc deck als DAC en de cd: Coldplay LIVE 2012 in mijn Sony CD speler gestopt.

in één woord: WAUW! :D

zo'n geluid heb ik nog nooit gehad, zelfs niet mijn mijn NAD VISO 3 met een adviesprijs van 900,-
ik geloof dat hde versterker wel een poosje stil heeft gestaan dus bij moet nog even wakker worden maar nu al klinkt het geweldig, ik ga snel mijn Philips Electronic 312 platenspeler erbij pakken en mijn LP van the Prodigy erbij pakken :9

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Kon het toch niet laten om onderstaande wekker radio te kopen, een Grundig Sono Clock 21a. Gekocht op MP voor 13,25. Volledig gereviseerd en gereinigd ziet er weer uit als nieuw.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GhH6mkrZ/2014-03-30-00304.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3rLPhLMX/2014-03-30-00305.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bNWWDswd/2014-03-30-00306.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QCnPqMg4/2014-03-30-00308.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door kingmace op 10-03-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

Ik heb nog een jukebox uit 1981 staan die bijna elke dag nog in bedrijf is..Een Rowe Ami R88 200 selections

SPAM? Ja, omdat het lekker is :9

[ Voor 14% gewijzigd door Bestla op 30-03-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 19:49

Xanax959

relax...

Fantastische kleur! Ziet er als nieuw uit :) Ik heb zelf al eerder in dit topic mijn oranje grundig met klapcijfers laten zien :)
kingmace schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:09:
Kon het toch niet laten om onderstaande wekker radio te kopen, een Grundig Sono Clock 21a. Gekocht op MP voor 13,25. Volledig gereviseerd en gereinigd ziet er weer uit als nieuw.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hij is wel erg geel ja :X
Maar goed, smaken verschillen zullen we maar zeggen ;)
Feli met de aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

ProAce schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:22:
Die 3de van boven, is dat een mengpaneel? kan het niet goed zien :P

[..]
Equalizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

The Eagle @ 23:58:
Hij is wel erg geel ja :X
haha, dat viel mij ook op ;)
ik vind 't wel ''masterlijk''
The Eagle @ 23:58:
Feli met de aankoop :)
ook namens mij! :P

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 17:42
nu je het zegt, stom van me is wel erg duidelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

klaasje11 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:17:
net mijn nieuwe Aristona AR1890 + Aristona AR1990 op mijn Elac FS57.2 speakers aangesloten, minidisc deck als DAC en de cd: Coldplay LIVE 2012 in mijn Sony CD speler gestopt.

in één woord: WAUW! :D

zo'n geluid heb ik nog nooit gehad, zelfs niet mijn mijn NAD VISO 3 met een adviesprijs van 900,-
ik geloof dat hde versterker wel een poosje stil heeft gestaan dus bij moet nog even wakker worden maar nu al klinkt het geweldig, ik ga snel mijn Philips Electronic 312 platenspeler erbij pakken en mijn LP van the Prodigy erbij pakken :9
Dat is ook gewoon een mooi setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Ons vinylhoekje. Het gaat nog op de schop om alle vinyl in een mooie kast op te bergen, maar de tijd ontbreekt een beetje.
Now Playing : The Who - Quadrophenia , Love Reign O'er me

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/89ppd6k3b/2014_04_02_09_45_54.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Bestla op 02-04-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Wie weet er een goed reparatieadresje voor mijn sony MHC-4800? (ooit eerder hier gevraagd maar die in dordt is vol, neemt geen nieuwe projectjes meer aan.)
Gaat om dit mini hifi setje.

Ben benieuwd wat er precies mee aan de hand is en of het te repareren is (tegen welke kosten). En wat is zoiets uberhaupt nog waard?

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/5hAAAOxyyq5TMU-k/$_84.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

DopdeDouwer schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:06:
Wie weet er een goed reparatieadresje voor mijn sony MHC-4800? (ooit eerder hier gevraagd maar die in dordt is vol, neemt geen nieuwe projectjes meer aan.)
Gaat om dit mini hifi setje.

Ben benieuwd wat er precies mee aan de hand is en of het te repareren is (tegen welke kosten). En wat is zoiets uberhaupt nog waard?

[afbeelding]
Het is geen heel bijzondere set, de waarde kun je zien in de Marktplaats-advertentie die je erbij gezet hebt.
Wat is er precies aan de hand met jouw setje?
Ben je gehecht aan je eigen setje of aan een Sony MHC-4800 in het algemeen? In het laatste geval is het waarschijnlijk goedkoper om dat Marktplaats-setje te kopen voor 25-30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Dat is mijn setje op MP, staat ook bij dat die defect is.
De waarde vond ik lastig in te schatten, vooral omdat ik niet weet wat eraan scheelt, dus heb er 20 euro aan gehangen, die werd bijna instant geboden dus ik denk dat die is eerder te laag is dan te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Bestla schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:55:
Ons vinylhoekje. Het gaat nog op de schop om alle vinyl in een mooie kast op te bergen, maar de tijd ontbreekt een beetje.
Now Playing : The Who - Quadrophenia , Love Reign O'er me

[afbeelding]
Die rechter draaitafel, is dat toevallig een Sony PS-3750?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Dat is een Technics SL 1810 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50

Bejit

Svenska Faderland

Van mijn pa overgenomen, mijn broer wilde ze niet :9

JBL4312A
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/ap909q23l/IMAG0234.jpg
(Ja de camera kwaliteit is zwaar ruk :|)

[ Voor 5% gewijzigd door Bejit op 04-04-2014 23:48 ]

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Mooie speakers, en gebruik je nog vintage fofo apperatuur :P

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

artificial_sun schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 08:59:
Mooie speakers, en gebruik je nog vintage fofo apperatuur :P
HTC One X uit 2013 B-)

Plaatje van internet
Afbeeldingslocatie: http://lapdatkaraoke.com.vn/media/loa-jbl.jpg

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Bejit schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:49:
[...]

HTC One X uit 2013 B-)

Plaatje van internet
[afbeelding]
Bijzondere dingen! Zeker bijzonder dat ze nog €1000,- + op ebay opbrengen. Zuinig op zijn dus!

Hoe vind je het klinken? Waar stuur je het mee aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

W.Zijlstra. schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 11:06:
[...]

Bijzondere dingen! Zeker bijzonder dat ze nog €1000,- + op ebay opbrengen. Zuinig op zijn dus!

Hoe vind je het klinken? Waar stuur je het mee aan?
Met een Sony V7700, maar ben nog geen versterker tegengekomen die deze speakers niet aan kan.(En verschil hoor je al helemaal niet) Ook een budget Onkyo receiver uit 2010 kan deze speakers met gemak aan.

Ik heb wat ervaringen met speakers(o.a. door mijn vader, EPOS, Celestion, Technics, Acoustic Energy etc.) en deze speakers klinken "neutraal"/in balans. Oftewel niet een te zware/lichte bass, mid of hoog. Je krijgt het geluid te horen zoals het hoort en de speakers voegen niks toe, hoewel de ruimte daar natuurlijk ook wel wat invloed op heeft.

En dat ze wat waard zijn ben ik op de hoogte van, krijg regelmatig een reminder van mijn vader ;).

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:06
En toen iets te luid en poef >:)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Eerder iets te luid en de onderbuurman belt aan :N

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:06
Dat kan ook nog idd, noja, dat is beter dan poef :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Hele mooie speakers die jbl's, Op dit youtube kanaal staan ook een hoop videos met vintage Jbl's (en andere mooie speakers)

[ Voor 8% gewijzigd door h4ze op 05-04-2014 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Mijn laaste aanwinst, gekocht op MP voor € 5,-. Een Lenco K-105 koptelefoon uit 1977 in uitmuntende staat. Van binnen en buiten gereinigd en voorzien van een 3,5" stereo plug. Ik had er niet veel van verwacht maar verassend genoeg klinkt hij net zo goed als mijn hedendaagse (vintage looks) koptelefoons.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cHkTpbK6/2014-04-10-00320.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NFybBkTD/2014-04-10-00321.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Xv8s8J4f/2014-04-10-00322.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Qtd0n3dR/2014-04-10-00323.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GprMGYw3/2014-04-10-00324.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door kingmace op 10-03-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 19:49

Xanax959

relax...

Mooi kleurtje ook! Ik geloof dat mijn vader nog de Sony koptelefoon heeft die hij begin jaren '70 nieuw heeft gekocht, maar die deed na een poos dragen altijd nogal zeer aan mijn oren. (gewicht)

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Toch maar eens met de cassettebandjes van vroeger van mij en van mijn vriendin (dat zijn dus twee setjes he..) in de weer. Heb hier al eens eerder gehad over de naar mijn ogen beste speler die ik in huis heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.pictureupload.de/originals/8790/220209182027_sonstige_sony-tck420.jpg
1990 Sony TC-K420.

Dolby B en C, HX Pro, MPX-filter, vrij instelbare bias, autodetectie van type bandje (hoe doet ie dat? werkt prachtig!).

Meer specs: http://www.hifiengine.com/library/sony/tc-k420.shtml

Voelt als mid tot high end. Klopt dat? Waar kijk je naar bij tapedecks? Die link met specs hierboven staat alles wel, maar wat telt?

Heb hem helemaal schoongemaakt met schoonmaakalcohol. Het loopwerk en buitenkant.

Vragen
1. waar stond dit deck in de lineup van sony in 1990?
2. meeste settings betreffen instellen bij opnemen volgens mij. Alleen Dolby off/b/c is werkend toch bij afspelen?
3. eerder kreeg ik in dit topic de tip de koppen af te stellen. Met kapje eraf zie ik twee schroefjes waar ik bij kan (met mooie gootjes ervoor dus die zijn het). Maar doe je dit per bandje? Of afblijven maar...?
4. hoe weet ik of de snaar nog goed is?
5. sommige bandje klonken beetje zeurderig. Als in een walkman met halflege batterijen. Paar keer helemaal bandje spoelen? snaar? Of slecht opgenomen toentertijd?

Wel mooi ouderwets klooien dit! heerlijk!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Autodetect gaat via een fysieke herkenning, een bepaalde opening (in de cassette) die wel of niet wordt gedetecteerd door een palletje in het deck. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 12-04-2014 22:47 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:06
Klopt, kijk maar eens naar de bovenkant van je tapes, en dan naar de verschillen tussen de inkepingen bij Normal, Chrome en Metal bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh leuk zeg een audio forum op tweakers, eerste keer dat het me opvalt. Nou vintage audio zei je?
Momenteel opeengestapeld in mijn kamer:
Marantz 1060 + 104
Marantz 1040 + 104
Marantz 2230
sansui au555a
kef cresta
kef candenza
kef chorale
realistic optimus x100
Een paar heathkits waarvan ik ff niet meer de naam weet
...
Dan heb ik nog niet gesproken over de rest van het huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 19:35
@FuzzyGreenBalls
Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat we de foto's willen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Jazzper schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 22:27:

Voelt als mid tot high end. Klopt dat? Waar kijk je naar bij tapedecks? Die link met specs hierboven staat alles wel, maar wat telt?
Lower midrange zou ik zeggen, het is een mooi deck, maar niet bijzonder.

- Mechanische teller i.p.v. digitale teller
- LED VU meters i.p.v. VFD-display
- 2 koppen i.p.v. 3 koppen
- enkele capstan i.p.v. dual capstan

En daarnaast is het uiterlijk ook niet erg bijzonder, op de fancy verlichte play-knop na.

Vergelijk dit eens met een echt dik cassettedeck, met bias-inregelcomputer of testtoongenerator, glazen cassettedeur met cassettevakverlichting én bandpositieverlichting, soms DBX of Dolby S als extra ruisonderdrukking, digitale teller met programma- en geheugenfunctie, groot VFD display met groot bereik en meeschakelende DB-schaal per bandsoort, en natuurlijk 3 koppen, meeluisteren tijdens de opname.

Kijk hier maar eens naar, zelfde bouwjaar ongeveer:

Afbeeldingslocatie: http://www.audioscope.net/images/sonytck950es-2.jpg

Desalniettemin heb je daar een simpel, doch goedklinkend en uiterst betrouwbaar deck te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Jazzper schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 22:27:
Toch maar eens met de cassettebandjes van vroeger van mij en van mijn vriendin (dat zijn dus twee setjes he..) in de weer. Heb hier al eens eerder gehad over de naar mijn ogen beste speler die ik in huis heb:

[afbeelding]
1990 Sony TC-K420.

Dolby B en C, HX Pro, MPX-filter, vrij instelbare bias, autodetectie van type bandje (hoe doet ie dat? werkt prachtig!).

Meer specs: http://www.hifiengine.com/library/sony/tc-k420.shtml

Heb hem helemaal schoongemaakt met schoonmaakalcohol. Het loopwerk en buitenkant.

Vragen
1. waar stond dit deck in de lineup van sony in 1990?
2. meeste settings betreffen instellen bij opnemen volgens mij. Alleen Dolby off/b/c is werkend toch bij afspelen?
3. eerder kreeg ik in dit topic de tip de koppen af te stellen. Met kapje eraf zie ik twee schroefjes waar ik bij kan (met mooie gootjes ervoor dus die zijn het). Maar doe je dit per bandje? Of afblijven maar...?
4. hoe weet ik of de snaar nog goed is?
5. sommige bandje klonken beetje zeurderig. Als in een walkman met halflege batterijen. Paar keer helemaal bandje spoelen? snaar? Of slecht opgenomen toentertijd?

Wel mooi ouderwets klooien dit! heerlijk!
1. Midden. Erboven stonden de ES (Extremely Standard) decks.
2. Dolby geldt voor opnemen en afspelen.
3. De schroefjes zijn voor de tracking (die kant waar er twee metalen bandbegeleidertjes omhoog steken) en de azymuth (kophoek). Als je bandjes met dit deck opgenomen zijn zou ik er niet aan zitten, ook omdat je met het schroeven de kop kunt demagnetiseren.
4. Speelt hij nog zuiver af? Spoelt hij goed? Slipt hij niet door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat op mijn slaapkamer: marantz 1060 en 104, sansui fr-1080 en au555a, kef cresta en technics cd-spelertje. (deze keer plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/qsjo1j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Maak je plaatje anders even klikbaar naar een grotere versie. Dit is wel erg klein zo ;)

Pagina: 1 ... 50 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6