Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

Videopac

Rommelt wat aan.

mentalmadnizz schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 00:13:
[...]

Omgerekend ongeveer twee kratjes bier, exclusief statiegeld :)
Dat meen je niet! Wat een vondst!!
Een van de beste niet Nakamichi decks.
Welke gek levert zoiets in bij een kringloop???

Anyway: gefeliciteerd!

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 00:41

Aapje

Opel-beun
Door jullie met al die oude radio's te zien dacht ik opeens: Hey in de schuur gebruik ik m'n opa's oude radio...

Blijkt een BASF CC Radio-Recorder 9301 te zijn uit 1973 :) Binnenkort eens een nieuwe antenne op zetten + het elastiekje van de cassette speler fixen :)

Edit:

Open gemaakt... 2 elastiekjes aan gort erin, hoop stof ook aanwezig. En de antenne moet vervangen worden uiteraard. Als iemand mij helpen kan aan onderdelen graag :) Ik zoek 1 elastiekje van een bepaald formaat + een antenne :)

[ Voor 26% gewijzigd door Aapje op 09-05-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:53
Voor mijn oude luidsprekers op marktplaats een Denon PMA-920 weten te bemachtigen voor €40,-. Ontvang de versterker komende dagen. Verkoper vertelde me dat hij zowel technisch als cosmetisch in goede staat is..

Ben erg benieuwd!
Iemand ervaringen met deze versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zelf geen ervaringen, maar als ik dit lees heb je voor weinig een juweeltje in handen :)
De kwaliteit van de PMA-920 is ongeveer te vergelijken met de nieuwe PMA-2020AE van E2199,-
Nice deal dus ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videopac schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:28:

Dat meen je niet! Wat een vondst!!
Een van de beste niet Nakamichi decks.
Welke gek levert zoiets in bij een kringloop???
Niemand wil nog cassettedecks en het kan nog zo'n geweldige zijn, je raakt ze aan de straatstenen niet meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn laatste cassettedeck was een Aiwa autoreverse 3 koppen deck met Dolby-C. Ik moet zeggen dat dat echt spectaculair was.
Het ruisnivo met Dolby-C deed niets onder voor een CD, of dat was in ieder geval mijn indruk destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
@Rob59 Technisch gezien is het natuurlijk wel infenieur (vergeleken met een LP of CD) maar het gaat uiteindelijk om te beleving en daarvoor hoeft het geen perfecte reproductie te zijn denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:01

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:40:
[...]

Niemand wil nog cassettedecks en het kan nog zo'n geweldige zijn, je raakt ze aan de straatstenen niet meer kwijt.
Als ik dit ding nu op marktplaats zet ben ik 'm binnen een week kwijt voor een veelvoud van wat ik ervoor betaald heb.

Dit zijn gewilde dingen hoor, en TOTL cassettedecks raak je altijd wel kwijt, al is het maar aan iemand die een set compleet wil maken. Heb naast deze nog onder andere een Tandberg TCD310mkII, een Yamaha KX-1200, een Alpine AL80, een Technics RS-B965 en nog een paar andere topdecks, die dingen koop je voor weinig op rommelmarkten en in kringloopwinkels maar je hoeft echt niet bang te zijn dat je ermee blijft zitten.

Daarnaast vind ik cassettedecks gewoon gaaf, er zitten soms heel erg mooie mechanieken in en op een goeie tape klinkt een béétje deck gewoon fantastisch :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok voor de liefhebbers gratis op te halen in Ede. Pioneer CT-337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 00:10:
Ok voor de liefhebbers gratis op te halen in Ede. Pioneer CT-337
Da's natuurlijk wel een compleet andere klasse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 00:13:
[...]

Da's natuurlijk wel een compleet andere klasse ;)
Ja, maar zeker geen budget ding.
Een goede oude versterker en CD speler uit die set houd ik zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

geen vraag & aanbod op het forum

Maak even een advertentie aan op http://tweakers.net/aanbod/ . Daar kan je hier dan naar verwijzen, das wel ok :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:55:
Zelf geen ervaringen, maar als ik dit lees heb je voor weinig een juweeltje in handen :)
Die website probeert de versterker dan ook voor 500 euro te verkopen. :X Deze versterker (en zat anderen van deze kwaliteit en rond deze leeftijd) zie je vaak ergens tussen de 100 en 200 euro aangeboden worden. Naar eigen zeggen is de versterker wel volledig gereviseerd, maar dan nog is het erg veel geld. Ik zou sowieso ook niet blindelings op het reviseren vertrouwen; bij sommige handelaars bleek dat in de praktijk niet meer te zijn dan een nat lapje over het apparaat halen.

Hoe dan ook, voor 40 een nette werkende PMA-920 is een mooie koop.
mentalmadnizz schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:47:
Als ik dit ding nu op marktplaats zet ben ik 'm binnen een week kwijt voor een veelvoud van wat ik ervoor betaald heb.
Inderdaad. De markt is heel klein, maar er zijn nog liefhebbers voor. De echte toppers blijven daardoor geld waard, terwijl de mindere decks maar blijven staan en uiteindelijk een keer op het grofvuil belanden. Of bij een kringloopwinkel waar men het goede spul niet van het mindere spul kan onderscheiden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

Videopac

Rommelt wat aan.

mentalmadnizz schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:47:
[...]

Dit zijn gewilde dingen hoor, en TOTL cassettedecks raak je altijd wel kwijt, al is het maar aan iemand die een set compleet wil maken. Heb naast deze nog onder andere een Tandberg TCD310mkII, een Yamaha KX-1200, een Alpine AL80, een Technics RS-B965 en nog een paar andere topdecks, die dingen koop je voor weinig op rommelmarkten en in kringloopwinkels maar je hoeft echt niet bang te zijn dat je ermee blijft zitten.

Daarnaast vind ik cassettedecks gewoon gaaf, er zitten soms heel erg mooie mechanieken in en op een goeie tape klinkt een béétje deck gewoon fantastisch :)
Dit dus. Ik ben zelf eerste eigenaar van een Kenwood KX-1100HX. Het is wat handwerk om e.e.a. af te regelen (bias, level, azymuth), maar met een goede tape haal je dan wel een betere kwaliteit dan een gemiddelde mp3 bestand.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 21:53
[quote]evEndzhar schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:32:
[...]

Die website probeert de versterker dan ook voor 500 euro te verkopen. :X Deze versterker (en zat anderen van deze kwaliteit en rond deze leeftijd) zie je vaak ergens tussen de 100 en 200 euro aangeboden worden. Naar eigen zeggen is de versterker wel volledig gereviseerd, maar dan nog is het erg veel geld. Ik zou sowieso ook niet blindelings op het reviseren vertrouwen; bij sommige handelaars bleek dat in de praktijk niet meer te zijn dan een nat lapje over het apparaat halen.

Hoe dan ook, voor 40 een nette werkende PMA-920 is een mooie koop.

[/qoute]

Krijg hem maandag binnen. Deze berichten maken me wel erg enthousiast. Ben benieuwd naar het geluid dat het beestje gaat produceren. In iedergeval bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Weet iemand of er een tuner is die 'hoort' bij de (zilveren) Yamaha A-700 versterker? Is er destijds 1 geintroduceerd in dezelfde reeks bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Laatst online: 20-09 19:45
Servor schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:08:
Weet iemand of er een tuner is die 'hoort' bij de (zilveren) Yamaha A-700 versterker? Is er destijds 1 geintroduceerd in dezelfde reeks bijv?
De T-700 tuner:

Afbeeldingslocatie: http://a1.ec-images.myspacecdn.com/images02/67/0b7af76843674006b1890f685ad06bb1/l.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door kingmace op 13-05-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Dat klinkt bijna logisch he? :D . Thanks. Ben verder niet zo thuis in de Yamaha retro scene dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

The Eagle schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:55:
[...]
Nice deal dus ;)
Helaas is DP Audio een compleet doorgeschoten handel. Die prijzen alles de hemel in, hoe gewoon het ook is. Uit ervaring weet ik ook dat dat 'volledig gecontroleerd en gerestaureerd door een technicus' ook niets anders is dan een marketing-leus en niet veel meer behept dan een keer schoonblazen en oppoetsen en een eventuele kleine reparatie. Dit geeft al wel aan wat ze bedoelen met een restauratie: Oppoetsen en een paar elco's vervangen en de eindtrappen even opnieuw solderen en de printplaat schoonpoetsen. Dat noem ik geen restauratie. De elco's zijn vervangen door standaard elco's (geen mooie panny's o.i.d), de voedingseleco's zijn niet vervangen, de volume/bass/treble potmetertjes zijn niet gereinigd (soldeerpunten zijn identiek, dus ze zijn niet los van de bedrading geweest en dus niet ultrasoon gereinigd/vervangen). Instelpotjes staan identiek (wat nou afstellen? zou ik wel doen, helemaal als je een recap uitvoert, al dan niet gedeeltelijk) en niet eens vervangen door een paar mooie gesloten exemplaren. Bedrading zit identiek bebost, dus printplaat en schakelaars hebben het chassis niet verlaten en zijn dus met een doekje gereinigd.

Nee, dat is oplappen, niet restaureren..

Het is ook wel grappig dat de foto van de Denon net niet verhult dat de versterker op een salontafel in een woonkamer stond. Dat geeft het level van proffesionaliteit wel aan. Had hem dan op de werkbank van de technicus gefotografeerd (trouwens wat voor technicus...en CV-technicus, een tandtechnicus?)
Ze hebben leuke spullen hoor, daar niet van. Maar ze vragen er gewoon ver boven de marktprijs voor (en blijkbaar krijgen ze dat soms ook nog).

[ Voor 58% gewijzigd door Killer op 13-05-2013 22:51 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Noem het dan ' gecontroleerd en gerepareerd' ofzo... Het ding is duidelijk niet compleet gerestaureerd. Is ook niet altijd nodig met relatief jong spul, dus opzich snap ik die lui wel. Inhoudelijk dan, marketingtechnisch vliegen ze uit de bocht.

Verder ben ik het met je kritiek grotendeels eens, met je analyse niet.

De grote elco's zijn vaak nog prima in orde, door welke types de andere elco's vervangen zijn is zo niet te zien. Minstens een aantal zien er uit als BC, dus opzich ook prima als ze uit de juiste reeks komen. Dat de potmetertjes hetzelfde staan is logisch, als ze duidelijk zichtbaar anders staan dan zijn er onderdelen verlopen en kennelijk niet vervangen of vervangen door onderdelen die de tolerantie flink de andere kant op hebben staan. Printplaat hoeft er niet uit want is van 2 kanten goed toegankelijk.

Salontafel zie ik zo snel ook niet terug (als iemand me een salontafel met zo'n patroon aanbiedt, lach ik hem hartelijk uit, is meer voor eetkamer of kantoor) en de woonkamer helemaal niet (kan een normale tafel in een toonzaal of luisterruimte zijn), en werk van een tandtechnicus of CV-monteur (tenzij ze electronica als tweede baan hebben) ziet er ook niet zo uit.

[ Voor 99% gewijzigd door mae-t.net op 16-05-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

mae-t.net schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:20:

Verder ben ik het met je kritiek grotendeels eens, met je analyse niet.

De grote elco's zijn vaak nog prima in orde, door welke types de andere elco's vervangen zijn is zo niet te zien. Minstens een aantal zien er uit als BC, dus opzich ook prima als ze uit de juiste reeks komen. Dat de potmetertjes hetzelfde staan is logisch, als ze duidelijk zichtbaar anders staan dan zijn er onderdelen verlopen en kennelijk niet vervangen of vervangen door onderdelen die de tolerantie flink de andere kant op hebben staan. Printplaat hoeft er niet uit want is van 2 kanten goed toegankelijk.
Zo zie je dat iedereen het anders benaderd.
De grote jongens die ik aantref zijn meestal al behoorlijk wat van hun capaciteit kwijt. Ze functioneren nog wel, maar als je alles weer up-to-spec brengt, moet je ze vervangen. Maar goed, ze zijn ook duur.

Ik verwacht bij een recap/restauratie dat de potmeters ietsie pietsie ander moeten staan, want het lijkt mij onmogelijk dat je de bestaande onderdelen vervangt door onderdelen met exact de dezelfde waarden (als gevolg van tolerantieverschillen).

Qua condensatoren zou het BC kunnen zijn idd, maar als je dan toch de boel showt, zorg dan dat het er ook uitziet alsof er kwalitatief goed spul gebruikt is. Ik heb 1 keer een versterker afkomstig van die toko onderhanden gehad en daar zaten gewoon standaard elcootjes in, waar er origineel Elna's zaten.

En printplaat hoeft er niet uit, maar als je een goede restauratie doet, reinig je ook ultrasoon alle regelaars en dergelijke (vind ik dan) en dan moet het wel, want je kunt ze niet allemaal verwijderen met de printplaat\kabelboom nog in het chassis
mae-t.net schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:20:
Salontafel zie ik zo snel ook niet terug (als iemand me een salontafel met zo'n patroon aanbiedt, lach ik hem hartelijk uit, is meer voor eetkamer of kantoor) en de woonkamer helemaal niet (kan een normale tafel in een toonzaal of luisterruimte zijn), en werk van een tandtechnicus of CV-monteur (tenzij ze electronica als tweede baan hebben) ziet er ook niet zo uit.
Kijk nog maar eens goed. Dan zie je ook het bankstel achter de salontafel :+ Maar goed, is geen garantie dat het ook echt een salontafel is. Doet ook verder niet terzake. De CV-monteur haalde ik aan als geintje omdat er geadverteerd wordt met het feit dat alles gechecked wordt door een technicus. Dat zegt echter niets over de kwaliteit van het werk. Als een autotechnicus de restauratie uitvoert is het ook gebeurt door een technicus, maar vast niet goed. Specificeer dan wat meer de 'technicus'. Maar goed, deze punten zijn een beetje nit-picking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Ik snap je argumentatie beter zo, en als de grote slecht doormeten natuurlijk meteen vervangen! Reparatie is toch wel het minste inderdaad en slecht doormeten valt bij mij opzich wel onder stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, je kunt er lang en kort over discussieren, maar DP Audio had toch al niet zo'n denderende naam. QED ;)

Ontopic dan maar: Ik heb een Pioneer PD5700 cd-speler. Daar wil ik eigenlijk graag een bijpassende receiver of versterker bij om hem vervolgens op de hobbykamer in te zetten. Optische ingangen gewenst maar niet verplicht.
CD-speler is uit 1991, maar ik zou niet weten welke modellen receiver of amp er bij zouden moeten hoeren. Iemand tips?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:23

kraats

Ik rol

Ik zou zoeken naar een A-401, of zoiets.. weet eigenlijk niet wat voor serie er daarvoor gevoerd werd.
Of nee.. een Pioneer A-Z570.. Die heeft ook nog een optische ingang

[ Voor 25% gewijzigd door kraats op 18-05-2013 22:27 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die 401 is al te nieuw. En de Z-series zijn 36 cm, dat staat niet bij de 43cm cd speler :)
Maar dank voor het meedenken. Ik vraag me wel af of ik zoiets ouds nog op MP ofzo ga vinden uberhaupt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:23

kraats

Ik rol

Is best nog wel wat te krijgen.. A-400 was er ook nog voor de 401. Of een A-447 of A-656

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:08
Komt weer een "er is iets stuk, kunnen jullie me helpen?" post:

Mijn Pioneer SA-6500II versterker heeft de geest gegeven (dat had ik al eerder gemeld). Na wat gepruts en zoeken op internet heb ik het probleem nog niet kunnen isoleren met mijn beperkte kennis van elektronica, maar ik denk dat met de info die ik nu heb ik het apparaat wellicht nog zou kunnen repareren met wat hulp. Het is wel zonde om zo'n mooie versterker weg te moeten gooien dus ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

De symptomen zijn:
Bij het aanzetten 'plopt' de versterker niet meer, dat deed ie eerst wel. (Let wel: volgens mij zit er geen relais in dit model!).
Het rechterkanaal speelt heel erg zachtjes. Het linkerkanaal speelt harder en heeft enorme vervorming.
Bij het uitzetten vervaagt het geluid langzaam in plaats van onmiddelijk op te houden.

Het maakt niet uit op welke uitgang (A of B ) de speakers zijn aangesloten, of welke input wordt gekozen (Phono heb ik nog niet geprobeerd, maar Aux en Tuner hebben beide hetzelfde resultaat).

Zoals ik al zei, mijn kennis van elektronica is beperkt, maar solderen an sich is me niet vreemd en ik ben ook niet bang om m'n handen vuil te maken, dus als iemand het ziet zitten om me hiermee te helpen zou dat heel tof zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Mijn eerste post in dit forum!

Wat vinden jullie van het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-GfL_XVrNaXE/UZxpFTuiKAI/AAAAAAAAASo/RFE1l92AMLY/s800/IMG_0408.JPG
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-6QUMiCPPlg0/UZxpCAcLcOI/AAAAAAAAASg/z-wyOkUi1bE/s800/IMG_0410.JPG

Het is een Geloso 3215/220 buizenversterker...geen idee of hij nog werkt maar ik verwacht van wel...
Helaas is het een mono versterker dus ik moet kijken of ik er nog ergens zo een bij kan vinden...

Voldoet deze ook aan het label 'vintage' ?
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-XnU50-7GGg8/UOaY9PyGWZI/AAAAAAAAAGU/m_eJrxGqSxE/s800/2012-08-27%252007.25.28.jpg

Dat is een Technics SL1700 MK2 uit de jaren '80...in essentie is het de semi-automatische variant van de SL1200.
Hij start zodra je de arm over de plaat beweegt en heeft een auto return. Onderhuids gebruikt het wel het zelfde Quartz DirectDrive systeem van Technics.

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Ik vind het een fantastisch apparaat... Zit er op de eerste foto nou een verloopje DIN -> Jack in de tweede mic input? Lijkt me een oude PA versterker, met die mic ingangen...

Edit: valt me nu op dat er aan die connector in mic 2 een RCA chassisdeel gesoldeerd zit... beetje Kentucky Engineering, maar och...

[ Voor 27% gewijzigd door Freggel_United op 22-05-2013 20:47 ]

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Freggel_United schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:43:
Ik vind het een fantastisch apparaat... Zit er op de eerste foto nou een verloopje DIN -> Jack in de tweede mic input? Lijkt me een oude PA versterker, met die mic ingangen...

Edit: valt me nu op dat er aan die connector in mic 2 een RCA chassisdeel gesoldeerd zit... beetje Kentucky Engineering, maar och...
Het is inderdaad een mooi apparaat...

Dat verloopje klopt..heeft de vorige eigenaar gedaan en dat zal zeker niet terug keren...de DIN connector is trouwens wel een originele Geloso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Ondertussen zelf met een leuk projectje bezig. Mijn D-107u begon moeilijk te doen met lezen van cd's en met overslaan tijdens het spelen.Lasertje gechecked en die is ok. Stuursignalen zijn echter maar matig. Ergens een paar versleten elcootjes in het circuit. Dus mijn backup D-105u eraan en maar eens lekker gaan neuzelen in de service-manual. En uiteindelijk maar besloten tot een complete recap van beide apparaten (want de backup unit begon dezelfde symptonen te vertonen en daar zit zelfs een nieuwe laserunit in).

Ben begonnen met de D-105u en het power supply board is nu gedaan. vanavond het mainboard aan de beurt. Zal als ik klaar ben wel een before and after shot hier plaatsen. Moet een leuk gezicht worden als al die standaard zwart/wit elco's vervangen zijn door van die leuke blauw/gouden panny's. (ok en een paar Nichicons waar de leverancier geen panny's van de gewenste waarde kon leveren)..

:(
Struikrover schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:24:
Komt weer een "er is iets stuk, kunnen jullie me helpen?" post:

Mijn Pioneer SA-6500II versterker heeft de geest gegeven (dat had ik al eerder gemeld). etc..
uit alleen de beschrijving is het heel moeilijk te halen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ik vermoed dat er of in het voedingsgedeelte iets mis is gegaan, of dat er in het volumeregel circuit iets de geest gegeven heeft. Omdat er nog geluid uitkomt vermoed ik niet dat de eindversterker eruit ligt, de voorversterker zou kunnen.

Mijn eerste gok zou zijn één of meerdere verleten elco's of een spanningsregelaar (of meerdere) defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mike2k schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:48:
[...]

Het is inderdaad een mooi apparaat...

Dat verloopje klopt..heeft de vorige eigenaar gedaan en dat zal zeker niet terug keren...de DIN connector is trouwens wel een originele Geloso!
Geinig, ik heb een broertje daarvan, zie: brama in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"

Staat momenteel in opslag, aangezien ik zelf niet in het land ben.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

brama schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:22:
[...]

Geinig, ik heb een broertje daarvan, zie: brama in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"

Staat momenteel in opslag, aangezien ik zelf niet in het land ben.
Grappig, tis een leuk apparaat...moet alleen nog even uitzoeken welke fono connector het precies is...het is in ieder geval geen mini jack, maar even de handleiding erop na slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Mike2k schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:57:
[...]

Grappig, tis een leuk apparaat...moet alleen nog even uitzoeken welke fono connector het precies is...het is in ieder geval geen mini jack, maar even de handleiding erop na slaan
Fono ingang zal net zo mono zijn als de rest van het ding, denk ik... Zouden de twee linker connectors niet gewoon signaal (+/-) zijn, die er naast de aarde?

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Wat kun je het best gebruiken om de voorkant van een aluminium zilverkleurige versterker te reinigen? Het liefst zonder hem uit elkaar te halen. Er zitten wat witte 'druppels' op de frontplaat van mijn Yamaha A-700 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Witte druppels :?
Ik snapt dat sommigen geilen op vintage apparatuur, maar dit gaat wel wat ver :X

:+

Anyways, probeer eens gewoon wat wasbenzine of spiritus :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 27-05-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Mja, het lijkt een beetje residu van water of eerdere schoonmaakpogingen. Met gewoon water gaat het niet weg in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Servor schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:46:
Wat kun je het best gebruiken om de voorkant van een aluminium zilverkleurige versterker te reinigen? Het liefst zonder hem uit elkaar te halen. Er zitten wat witte 'druppels' op de frontplaat van mijn Yamaha A-700 nu.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTtzphTTNLC7K5gBGadX2oQsWsPFpmnkelj5wet0uQ93WcFzcVHgw

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ehm... waar kijk ik naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:20:
Witte druppels :?
Ik snapt dat sommigen geilen op vintage apparatuur, maar dit gaat wel wat ver :X

:+
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Enfin....

Desalniettemin, al veel mooi spul voorbij zien komen hier. Ooit ga ik er ook aan beginnen.
Mooie vintage amp met ''ruitenwissers'' :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Servor schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:46:
Aluminium frontjes zijn vrijwel altijd geanodiseerd of geeloxeerd. Dat staat voor electrisch oxideren.

Die oxidehuid is heel hard en slijtvast, maar die beschadigd is b.v. door krassen of een chemisch zeer agressieve stof, zuur, base, dan kun je dat zelf vrijwel nooit meer goed krijgen, alleen door de oxidehuid weg te slijpen / schuren en opnieuw te laten anodiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:08
Killer schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:33:

uit alleen de beschrijving is het heel moeilijk te halen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ik vermoed dat er of in het voedingsgedeelte iets mis is gegaan, of dat er in het volumeregel circuit iets de geest gegeven heeft. Omdat er nog geluid uitkomt vermoed ik niet dat de eindversterker eruit ligt, de voorversterker zou kunnen.

Mijn eerste gok zou zijn één of meerdere verleten elco's of een spanningsregelaar (of meerdere) defect.
Tja, meer verstand van elektronica heb ik (nog) niet, en geen meetapparatuur in huis, dus dat is zo'n beetje een onmogelijke opgave :P. Misschien pleur ik hem wel op marktplaats dan, voor de liefhebber die denkt het te kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Ik ben gister langs een rommelmarkt geweest en werd aangetrokken door de elektronische afdeling van de markt... Toch even kijken of er toevallig nog wat pareltjes tussen zitten.

Uiteindelijk heb ik voor 15 euro twee paar speakers gekocht :D

- Bang & Olufsen S30 Beovox
- Philips FB750

Ik had gehoopt op Philips MFB speakers, maar volgens mij heb ik hier wel een goede zet mee gedaan. De philips nog niet geprobeerd, maar de B&O's klinken erg goed op mijn Harman Kardon AVR 135 receiver. Erg vol, warm en gedetailleerd. Ben benieuwd of het nog beter is op een andere receiver/versterker. Misschien een bijpassend model uit die tijd, een Beocenter 2000 of Beocenter 2300 of gewoon een oude NAD versteker.

Iemand hier toevallig ervaring met oud B&O spul? Toevallig ook met de Philips FB750's? Over die laatste lees ik namelijk zo goed als niets bij het googlen... Er stond ook nog voor 15 euro een Philips F4132 versterker waar ik over twijfelde, maar ik heb hem maar laten staan.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24435354/Speakers/Photo%2001-06-13%2022%2046%2041.jpg

Afbeeldingslocatie: http://audio-vintage.pl/img/p/776-4956-thickbox.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24435354/Speakers/Photo%2001-06-13%2022%2047%2038.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
mentalmadnizz schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:12:
Afgelopen weekend twee(!!) van deze dingen uit de kringloop gehaald:

[afbeelding]

Akai GX-95mkII.. Je kunt je voorstellen dat ik niet wist hoe snel ik buiten moest komen om niet midden in de winkel in maniacaal lachen uit te barsten.
8)
Kijk, zoiets zou ik er dus echt niet uit kunnen vissen. M'n basiskennis van vintage spul is daarvoor net te beperkt. Gaaf hoor! (en ik weet, de post is al bijna een maand oud ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Je ziet wel aan de grootte van het apparaat en het uiterlijk (houten plankjes eraan) dat het ooit een heel erg duur ding is geweest ;)

Van onbekende apparatuur is het meestal aan de bouw, het gewicht en het typenummer (begint het met een 9?) te zien of het de moeite waard is :)

Verder is het altijd een goed idee om een middagje op wegavision.pytalhost.com rond te klikken, dan herken je soms spul uit de folder :)

[ Voor 19% gewijzigd door mentalmadnizz op 02-06-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ja, zo kun je het inderdaad wel enigszins zien. Bij die Akai van jou staat ook nog eens Reference Master, dat kan natuurlijk ook weinig fout gaan :)
Binnenkort maar eens langs een kringloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vwb die FB750's: die komen of uit de 600, of uit de 800 speakerlijn. Die kast is zwart toch? Dan is het hoogstwaarschijnlijk de kleinste uit de 800 speakerlijn. Zeker geen slechte speaker :)

Vwb die B&O's: da's leuk spul, zeker als het nog goed is. Check MP maar eens wat een dergelijke speaker doet of zou moeten doen ;)

Welke rommelmarkt was dat trouwens? De rommelmarkten waar ik de laatste tijd kom hebben geen van allen een aparte electronica-afdeling :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Het was in Lisse. Van de Agatha Kerk. Duurt weer een jaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Crap. Tegen die tijd ben ik het weer vergeten, en da's slechts 120km rijden ofzo, dus dat gaat hem niet worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ik ben de laatste tijd ook een beetje verslaafd aan kringloopwinkels en audio apparatuur. Hier even een lijstje met wat de revue is gepasseerd:

- Audiolab Candor CD ii - 30 eutjes via marktplaats, kwam eigenlijk voor setje pioneers maar hij had deze ook nog wel staan voor me (die waren dus nog niet online gezet door hem)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4548386/_pics/candor%20zwart.JPG
- Wharfedale CRS3 - 10 euro kringloop
- Bose lifestyle 5 versterker incl Bose Acoustimass ii series - 80 euro kringloop
- Bose 301 series ii - 15 euro kringloop
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4548386/_pics/bose301.JPG
- B&O Beovox S45 - 20 euro kringloop, nog helemaal goed
- Nogmaals Audiolab Candor CD ii - 40 euro kringloop
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4548386/_pics/Candor.jpg
- Technics SA-130 - 5 euro kringloop
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4548386/_pics/technics%20SA-130.jpg
- Technicsl SL1900 - nog bijna nieuw: 10 euro kringloop
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4548386/_pics/technics%20SL1900.jpg

Maar het beste was het lokale krantje:

Gratis af te halen: B&O stereoset. Doet het nog goed.

Dus toen direct in de auto gesprongen en een B&O Beomaster 5500, Beocord 5500 en Beogram 5500 + Beovox CX100 opgehaald _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4548386/_pics/beocenter.JPG

Na de speakers een nieuw foamrandje gegeven te hebben toch besloten hem te verkopen... ding was veel te groot en ik luister nooit echt platen.

De jacht is nog niet voorbij, ik blijf gemiddeld 1 x per week alle technische hoekjes langs gaan op zoek naar schatten. Soms verkoop ik dan de aankoop weer met winst, maar soms houd ik ze zelf een tijdje. Leuke hobby dus. 8)

Waar je overigens vooral goed op moet letten, ook bij B&O speakers en oudere modellen, is dat die verdomde foamranden vaak stuk zijn. Had laatst een mooie witte Beovox 2700 in m'n handen, maar nadat we even de voorkant er af haalden kwamen daar toch een stel lelijke randjes en verknoeide speakers tevoorschijn. Het ligt soms niet voor niets in de kringloop...
Overigens ook zelfs een keer gezien dat er helemaal geen speakers meer in zaten!
5.1 sets zie je trouwens bij elke kringloop liggen, altijd van die plastic rommel...

[ Voor 12% gewijzigd door Edwin88 op 03-06-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

D'r zit bij mij in de buurt welgeteld 1 kringloop. Die hebben een klein hoekje met electronica. Staan wat droevige DVD spelers stop te happen en dat was het dan...zit echt nooit wat leuks tussen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Hier in Breda staan vaak mooie dingen, Maar zo gek zijn ze daar nog niet want ze weten de prijzen er wel op te plakken. Vorige keer stond er een tuner versterker achtig iets van B&O voor 325 euro.
Dat is gewoon belachelijk. (en het zou dan voor mensen moeten zijn die het minder hebben)

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Auch :(

Is dat vindingrijk? If so, dan snap ik ook waarom er hier niks staat namelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Is het nog veel werk om die randen te vervangen? Moet je zeker lijmen? Eigenlijk een discussie voor ergens anders, maar ik kaart het toch even aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Idd vindingrijk,En het word nog verkocht ook, Ik kom er best vaak voor vinyl en er staat altijd wel wat anders.

@PatrickG

Ja de randen moet je lijmen, En de oude lijm van de cone zien te halen.
En dat moet allemaal recht gebeuren :P
Op youtube staan een hoop filmpjes over refoamen / recone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Het plaatsen van de randen valt wel mee, je moet vooral goed opletten dat je het er exact recht op zet en dat kan lastig zijn. Het werk zit hem vooral in het verwijderen van de oude vergane rand...

Wat handig is is om een draaiplateau te gebruiken (liefst metaal zodat ze vast staan) zodat je de speaker kan draaien tijdens het werken. Zo zie je ook sneller of ze echt recht zitten.

In sommige kringlopen zijn ze erg duur met spullen (dan googlen ze zelf ook wel eens) maar in andere kringlopen dan doen ze maar wat. Zo kwam ik voor 5 euro aan die perfect werkende technics SA-130 die op marktplaats voor 75 staat...
Maar je moet vooral geluk hebben. Ik bezoek erg vaak de kringloop en 70% van de tijd koop ik niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Top, dat moet te doen zijn met wat geduld. Weet niet zo snel waar ik een metalen draaiplateau vandaan moet halen, maar dat komt wel goed. Vast ook speciale lijm die je moet gebruiken. Ik google straks wel ff wat je allemaal nodig hebt.

Gister bij een kringloop winkel nog een tv meubel op de kop getikt. Bij nadere inspectie zat er een oude philips fm stereo receiver, een philips platenspeler en in de zijkanten waren twee speakers verwerkt. Geniaal eigenlijk. Al zal ik hem wel gaan slopen omdat ik m'n moderne spul erin wil hebben. Toch straks thuis even kijken of het oude spul uberhaupt nog werkt.

Wat maakten ze vroeger mooie dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Sinnsyk schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:05:
Waar je overigens vooral goed op moet letten, ook bij B&O speakers en oudere modellen, is dat die verdomde foamranden vaak stuk zijn. Had laatst een mooie witte Beovox 2700 in m'n handen, maar nadat we even de voorkant er af haalden kwamen daar toch een stel lelijke randjes en verknoeide speakers tevoorschijn.
De Philips FB825's die ik onlangs kocht waren helemaal verknoeid door een hobby-refoamer. Van de 6 speakers hebben we er 2 kunnen redden, bij de overige 4 was de rand niet zonder schade te verwijderen.

Op sommige plaatsen zat een 1 cm dikke lijmlaag. Het leek wel pleisterwerk :(

Anyway, nu zijn ze weer in topconditie, met rubberen randen en niet die foamranden die de slag van de speaker beperken tot een fractie van wat ie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Dus het advies: ga niet zelf klooien? Of gewoon gezond verstand gebruiken?..

Hier een preview van het Philips audio meubel
, althans: ik ga er vanuit dat het van philips is gezien de apparatuur die erin staat...

In de zijkanten zitten dus speakers verwerkt, de FM-receiver zien jullie al en achter het andere deurtje gaat een platenspeler schuil :D

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24435354/Photo%2004-06-13%2017%2016%2038.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door PatrickG op 04-06-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Het advies wat refoamen is wat mij betreft:
Doe alsjeblieft eerst ervaring op met wat goedkope kringloop speakers voordat je je waagt aan het opknappen van hi-end spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
De B&) S30 Beovox speakers hebben al eens nieuwe rubberen randen gehad gelukkig:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24435354/IMG_8709%20%28Medium%29.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
- Technicsl SL1900 - nog bijna nieuw: 10 euro kringloop
[afbeelding]
Leuke draaitafel. Mijn vader heeft ooit nog de SL-2000 gehad, wat de manual versie van de 1900 is. Ik had toen de SL-23, welke je misschien wel weer de snaaraangedreven versie van de SL-2000 kan noemen. Overigens heb ik de SL-23 nog steeds in bezit. Ik heb het ontwerp van deze serie draaitafels altijd mooi gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dus toen direct in de auto gesprongen en een B&O Beomaster 5500, Beocord 5500 en Beogram 5500 + Beovox CX100 opgehaald _/-\o_
[afbeelding]

Na de speakers een nieuw foamrandje gegeven te hebben toch besloten hem te verkopen...
Zet ff je dm aan ivm die beogram :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he dit is wel weer leuk
ik heb zelf ook nog wel wat oud spul versterker van philips uit 1964 met bijbehoorende tuner
http://www.hifimuseum.info/tn_philips%2022GH919%20a.jpg
een B en O uit 1968 vind mijn zoon van 13 super
eenTeac Z10 tapedeck
een Teac z5000 cassettedeck top ding door mij nieuw gekocht 3000 gulden staat op zolder
ziet er zo uit: http://www.vintagecassette.com/teac/z_5000
JVC versterker A-X7
JVC equalizer SEA M9 nieuw ruim 4000 gulden vorig jaar gekockt voor € 125.00 wilde deze altijd al hebben maar was een beetje duur 30 jaar geleden http://www.hifimuseum.info/tn_SEA-M9Bfolder.jpg
boxen zelfbouw 24 jaar oud met focal drivers
foto's volgen

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Dat is ook gaaf spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en alles werkt nog
gebruik nu enkel nog de versterker ,equalizer en de boxen met een moderne SONOS ZP90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:14:
D'r zit bij mij in de buurt welgeteld 1 kringloop. Die hebben een klein hoekje met electronica. Staan wat droevige DVD spelers stop te happen en dat was het dan...zit echt nooit wat leuks tussen :(
Het mooie spul wordt er volgens mij door het personeel van de kringloopwinkels uit gevist. Een tweaker die daar werkt heeft dat hier ergens in het forum zelf toegegeven.
PatrickG schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:48:
Hier een preview van het Philips audio meubel, althans: ik ga er vanuit dat het van philips is gezien de apparatuur die erin staat...
Die oude wat duurdere hifi meubels en grotere buizenradio's hadden vaak electrostatische midden+hoog speakers aan de zijkanten, en een grote normale speaker voor het laag. Een destijds al normaal concept, want immers het stereobeeld wordt alleen bepaald door midden en hoge tonen. Dat concept is uit de mode geraakt en nu weer opnieuw uitgevonden als "soundbar". Oude ideeen in nieuwe verpakkingen.

[ Voor 26% gewijzigd door joopv op 05-06-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

PatrickG schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:19:
De B&) S30 Beovox speakers hebben al eens nieuwe rubberen randen gehad gelukkig:

[afbeelding]
Dat zijn Philips AD8066 woofers en dit zijn de originele randen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:52:
he dit is wel weer leuk
ik heb zelf ook nog wel wat oud spul versterker van philips uit 1964 met bijbehoorende tuner
http://www.hifimuseum.info/tn_philips%2022GH919%20a.jpg
een B en O uit 1968 vind mijn zoon van 13 super
eenTeac Z10 tapedeck
een Teac z5000 cassettedeck top ding door mij nieuw gekocht 3000 gulden staat op zolder
ziet er zo uit: http://www.vintagecassette.com/teac/z_5000
JVC versterker A-X7
JVC equalizer SEA M9 nieuw ruim 4000 gulden vorig jaar gekockt voor € 125.00 wilde deze altijd al hebben maar was een beetje duur 30 jaar geleden http://www.hifimuseum.info/tn_SEA-M9Bfolder.jpg
boxen zelfbouw 24 jaar oud met focal drivers
foto's volgen
Zonde om die Teac z5000 niet te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
mentalmadnizz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:36:
[...]

Dat zijn Philips AD8066 woofers en dit zijn de originele randen ;)
Wat!!! Zou ik dan gelijk moeten denken aan een upgrade of zijn het goede dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
De rand van deze speakers is echte rubber en verweert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

PatrickG schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:11:
[...]

Wat!!! Zou ik dan gelijk moeten denken aan een upgrade of zijn het goede dingen?
Lekker laten zitten, prima dingen. Gaan een levenlang mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Oké, ik was even bang er iets minderwaardigs in was gedaan. Dus er zijn niet veel betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zojuit deze van schoonvaders weer in bruikleen gekregen voor de hobbykamer:

Afbeeldingslocatie: http://www.oaktreevintage.com/web_photos/Stereo_Receivers/Yamaha_CR-420_Stereo_Receiver_web.jpg

Yamaha CR-420 in prima staat. Dreef altijd een stel Kef Cadenza's aan, maar die zijn wel erg lomp voor op de hobbykamer (moet op het bureau komen staan). Dus nu komen er een stel Technics SB-CH650's aan die ik over had van mijn overleden slaapkamer setje. Nog steeds lomp, maar ook vintage (datum eind 1994) en klinken prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

The Eagle schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:07:
Zojuit deze van schoonvaders weer in bruikleen gekregen voor de hobbykamer:

[afbeelding]

Yamaha CR-420 in prima staat. Dreef altijd een stel Kef Cadenza's aan, maar die zijn wel erg lomp voor op de hobbykamer (moet op het bureau komen staan). Dus nu komen er een stel Technics SB-CH650's aan die ik over had van mijn overleden slaapkamer setje. Nog steeds lomp, maar ook vintage (datum eind 1994) en klinken prima :)
Kijk of je op MP een paar Celestion Ditton 15XR's kunt scoren. Speakers zijn ook nog wel groot, maar de combi met deze receiver klinkt echt waanzinnig weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick91
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:12
Ik ben laatst verhuisd en toen bleek dat de vorige bewoners van het huis een oude Sony STR-7045 receiver hadden achtergelaten. Ondanks dat-ie al een tijdje in de kelder (!) stond ziet hij er nog prima uit en hij doet het ook nog uitstekend!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7531148/ext/t.net-img/sony.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Waarom zou Philips bij voorbaat minderwaardig moeten zijn? Wat luidsprekers betreft konden ze mee met de top. De enige reden dat dat misschien niet voor de hand ligt, is dat ze in hun eigen boxen en apparatuur uit de middenklasse, niet hun duurste luidsprekers plaatsten. De AD8080/M4 die in jouw meubeltje zitten zijn in principe niet de minste (meubel werd in het 8-segment verkocht) en de luidsprekers die B&O inkocht behoren tot de hoogste klasse, want B&O keek wel een beetje uit wat ze inkochten.

[ Voor 8% gewijzigd door mae-t.net op 07-06-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

rick91 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:00:
Ik ben laatst verhuisd en toen bleek dat de vorige bewoners van het huis een oude Sony STR-7045 receiver hadden achtergelaten. Ondanks dat-ie al een tijdje in de kelder (!) stond ziet hij er nog prima uit en hij doet het ook nog uitstekend!

[afbeelding]
De Kopjes zijn ook vintage ;) .

Maar ontopic, mooie versterker! Welke platenspeler heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De kast ook zo te zien :X
Maar goed, smaken verschillen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
mae-t.net schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:44:
Waarom zou Philips bij voorbaat minderwaardig moeten zijn? Wat luidsprekers betreft konden ze mee met de top. De enige reden dat dat misschien niet voor de hand ligt, is dat ze in hun eigen boxen en apparatuur uit de middenklasse, niet hun duurste luidsprekers plaatsten. De AD8080/M4 die in jouw meubeltje zitten zijn in principe niet de minste (meubel werd in het 8-segment verkocht) en de luidsprekers die B&O inkocht behoren tot de hoogste klasse, want B&O keek wel een beetje uit wat ze inkochten.
Ik was slechts bang dat de vorige eigenaar er gewoon een set willekeurige woofers in had gedaan. De Motion Feedback speakers zijn ook bekend en gewild. Ik weet dat Philips vroeger goed in geluid was. Tegenwoordig niet indrukwekkend. Van wat ik gehoord heb dan.

Overigens zijn het de AD7066/W4 woofers die in mijn B&O S30 Beovox speakers zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Ah, 1 inch diagonaal kleiner dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick91
Pepperana schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:02:
[...]

De Kopjes zijn ook vintage ;) .

Maar ontopic, mooie versterker! Welke platenspeler heb je?
Haha, ja, de kopjes staan eronder omdat vanwege een voor mij onduidelijke reden de stroomkabel aan de onderkant aangesloten moet worden.

De platenspeler is een Gemini XL-500, een Technics SL-1200-kloon, heb ik begrepen ;-).
The Eagle schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:18:
De kast ook zo te zien :X
Maar goed, smaken verschillen he :)
*O* Daar heb je volkomen gelijk in, hoor! Ik hou best van vintage, maar dit is inderdaad lelijk. Gelukkig is-ie al genomineerd om vervangen te worden, het valt alleen niet mee om iets te vinden dat iedereen (lees: mijn huisgenoten) kan waarderen. Smaken verschillen inderdaad!

Overigens is de hoofdtelefoonuitgang van de versterker verbonden met de aux-ingang van een niet al te vintage Sanyo stereotoren, waar alle luidsprekers aan verbonden zijn. Dit is gedaan omdat we anders de platenspeler niet aan konden sluiten en alles opnieuw bedraden kostte te veel tijd.

[ Voor 14% gewijzigd door rick91 op 08-06-2013 07:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

:X
Dikke kans dat die Sony de Sanyo volledig wegspeelt. Wat een constructie...klinkt als studenten die de ballen verstand hebben van techniek :P
Kan ook niet echt goed zijn voor de hele setup lijkt me. Maar goed, als het werkt en het mag stuk: who cares. Wel zonde van die Sony dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick91
Haha daar heb je wel gelijk in, ja. Het is maar tijdelijk, tot we een nieuwe kast hebben. Het is inderdaad een wat vreemde constructie die op den duur niet goed zal zijn voor de apparatuur. Ik zal het hier thuis nog eens bespreken ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb hier nu een NAD 3140 liggen van een kennis om te kijken of het wat voor me is. Dat ding heeft een tijdje in een schuur gelegen ter opslag en ik las op internet al dat er dan veel kan zijn uitgedroogd of gaan lekken. Ik koos een input kanaal en slechts één speaker werkte. Daarna een ander input kanaal en zodra de bas insloeg gaven de speakers alleen nog maar een vage brom.

Toch maar even open geschroefd en ik zag in ieder geval twee caps die waren gaan lekken een tijd terug. Nu denk ik dat de reparatiekosten wel iets teveel gaan oplopen om de deal nog interessant te houden. Wat denken jullie, of heeft er zelfs iemand hier ervaring mee?

Foto's hi-res:

1: https://dl.dropboxusercon...-06-13%2012%2007%2018.jpg
2: https://dl.dropboxusercon...-06-13%2012%2007%2055.jpg
3: https://dl.dropboxusercon...-06-13%2016%2014%2001.jpg
4: https://dl.dropboxusercon...-06-13%2016%2014%2012.jpg

Edit:
Een totale recap kost me 350 euro, dat is het me niet waard dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickG op 10-06-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

PatrickG schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:33:
Een totale recap kost me 350 euro, dat is het me niet waard dus :)
Als ik zo even snel elcootjes tel dan kost je een totale recap niet meer dan een euro of 50 aan onderdelen. Moet je ze er wel zelf inzetten natuurlijk. Vraag is alleen of er niet nog meer kapot is. gezien je beschrijving vermoed ik dat echter wel. Een brom geeft meestal aan dat er gewoon gelijkspanning op de luidsprekeruitgang staat. Dat is erg slecht voor je luidspreker (die gaat echt kapot naar een paar minuten) en geeft meestal aan dat de eindtrappen er ook uitliggen.

Dus tenzij je zelf handig bent, of enorm gehecht aan het apparaat, zou ik zeggen: Kliko.

Het is trouwens wel een erg fijn klinkend versterktje als hij het goed doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Killer op 10-06-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Is er niet gewoon een schakelaar supersmerig?

Kliko is wel een beetje zonde van dat ding, misschien is het een kleinigheid en een recap hoeft niet zoveel te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:44

Ik heb hier ook nog een Beomaster 1900 staan die gratis opgepikt kan worden.
Met lichte brom..

/EDIT:
Inmiddels opgehaald.

[ Voor 17% gewijzigd door bas-r op 10-06-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
mentalmadnizz schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:10:
Is er niet gewoon een schakelaar supersmerig?

Kliko is wel een beetje zonde van dat ding, misschien is het een kleinigheid en een recap hoeft niet zoveel te kosten.
Bedankt voor jullie antwoorden. De contacten schoonmaken kan inderdaad veel schelen. Ik ben echter helemaal nieuw in deze hobby dus ik moet even kijken hoe dat gebeurd. Ik neem aan dat je goede reinigings-sprays hebt. Solderen kan ik wel, gewoon secuur werken met goede soldeertin (ik heb harskern).

Kliko is inderdaad wel erg zonde denk. Als er potentieel in zit moet ik er misschien een hobby project van gaan maken. Haha m'n vriendin zal wel gek worden, de zoveelste hobby alweer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar weer eens aangezwengeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aa5TJyF.jpg
Dual 505-2 en Mission Cyrus Two. Deze werden ooit geadviseerd in 'serieuze' bladen. De Dual draait nu met een elastiekje... De Cyrus heeft het bekende schakelaarprobleem.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w9U5IEJ.jpg
De Mission 760i scoorde ooit ++ bij de Consumentenbond-luistertest.

(Wel veel plastic allemaal...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, consumentenbond...die vergelijken Mac's met PC's omdat het beide laptops zijn, en hebben van techniek geen kaas gegeten.
Ik zou er nog geen lid van worden al kreeg ik er geld bij, kost meer dan het oplevert en de testen die ze doen zijn meestal nog achterhaald ook...

Weet jij veel wat ze destijds in die test meenamen? Looks ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 10-06-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was een luistertest met meerdere mensen, waaronder muzikanten, en ik nam dat wel serieus. (De Consumentenbond laat de technische kant echt wel door techneuten testen, en de eigenschappen door 'kenners'; niet door hun typistes. Wel hechten ze m.i. te veel belang aan gebruiksgemak, Nederlandstalige gebruiksaanwijzingen, millieuvriendelijkheid e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

PatrickG schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:50:
[...]
Bedankt voor jullie antwoorden. De contacten schoonmaken kan inderdaad veel schelen. Ik ben echter helemaal nieuw in deze hobby dus ik moet even kijken hoe dat gebeurd. Ik neem aan dat je goede reinigings-sprays hebt. Solderen kan ik wel, gewoon secuur werken met goede soldeertin (ik heb harskern).

Kliko is inderdaad wel erg zonde denk. Als er potentieel in zit moet ik er misschien een hobby project van gaan maken. Haha m'n vriendin zal wel gek worden, de zoveelste hobby alweer. _/-\o_
Zonder direct je enthousiasme de kop in te willen drukken, vermoed ik toch dat er meer aan de hand is dan een schakelaar. Dat is op zich heel eenvoudig te testen door een paar keer te schakelen. Maar het niet functioneren van een schakelaar heeft meestal niet een constante brom tot gevolg. Als je handig met solderen en vooral ook desolderen bent, dan is een recap prima zelf uit te voeren. Kwestie van condensatoren bestellen (een service-manual is dan makkelijk, want daar staan alle elco's vermeld in de parts list) en deze 1 voor 1 vervangen. Het enige echt belangrijke is dat je ze in de juiste richting plaatst (een elco heeft een + en - kant) omdat je anders leuke plof effecten krijgt en dat je natuurlijk de juiste vervangende waardes besteld.

Maar voor dat je daar aan begint zul je toch op de een of andere manier moeten uitvinden wat precies de oorzaak van de problemen is. Trouwens, schakelaars reinigen met een contact-spray zou ik niet doen. Alhoewel de spray in eerste instantie zal werken zal deze uiteindelijk het probleem alleen maar verergeren omdat een spray vaak een vettige laag achterlaat die stof aantrekt en de schakelaar in no-time nog vuiler maakt dan die al was. Reinigen dus vooral doen met vluchtige middelen die nauwelijks residu achterlaten (bv. alcohol), maar het liefst ultrasoon.

En de vraag of de versterker het waard is, is en blijft een lastige: Maar even puur op kwaliteit bekeken is de NAD geen slechte versterker, maar zeker ook geen absolute hoogvlieger. Qua constructie en opbouw is het een bovengemiddelde versterker, maar heel bijzonder is hij ook weer niet. Ik zou de restwaarde/marktwaarde zo schatten rond de €100,-. Als hobby-project is het zeker leuk en het positieve gevoel dat je overhoudt als je zo'n ding weer in de benen helpt is ook wat waard. Laten repareren is prijstechnisch niet handig, als hobbyproject is het zeker een leuke uitdaging. Maar realiseer je dat je na reparatie weliswaar voldoening hebt, maar nog steeds geen enorm bijzondere of zeldzame versterker en dat je toch over enige electrotechnische kennis en materialen moet beschikken om het probleem te kunnen verhelpen. Heb je dat niet hebt (en je wilt dat ook niet ontwikkelen/aanschaffen) dan heeft het geen nut om eraan te beginnen. Maar die afweging kun je uiteindelijk alleen maar zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik was juist op zoek naar zo'n advies met ratio erin. Ik ga inderdaad op zoek naar een versterker die wel een hoogvlieger was en nog steeds is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb min of meer te horen gehad dat de eigenaar dan eigenlijk niets hoeft voor de versterker. Misschien toch het hobby project waard dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

PatrickG schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:27:
Ik heb min of meer te horen gehad dat de eigenaar dan eigenlijk niets hoeft voor de versterker. Misschien toch het hobby project waard dan :)
Kijk als je de versterker gratis krijgt, dan is het een poging waard. Er zitten niet al te exotische onderdelen in, dus wat kapot is kun je in de meeste gevallen eenvoudig vervangen en blijf je qua onderdelen vermoedelijk ruim onder de restwaarde van de versterker. Dan is het alleen nog een kwestie van fout-zoeken en dat kan heel leerzaam en ook best leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Zonet bij de kringloop in Noordwijk een Dual CV40 gespot. Zag er erg netjes uit (wel wat schade in de hoekjes en randjes). Stond er voor €4.

Allicht voor iemand voor hier? Ik heb er zelf tegenwoordig de ruimte niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Volgens mij wel 'vintage'. Mijn dagelijkse set. Speakers buiten beeld (Kef Cadenza's).

Akai AM-2600, AT-2600 en CS-705D, Philips K11 Televisie 1976.

Had geen zin om m'n camera in te stellen. :')

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QVlp59rl.jpg

(vhs als modulator voor iptv)

[ Voor 8% gewijzigd door DeVins op 16-06-2013 03:39 ]

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 08:10

SeatRider

Hips don't lie

DeVins schreef op zondag 16 juni 2013 @ 03:38:
Volgens mij wel 'vintage'. Mijn dagelijkse set. Speakers buiten beeld (Kef Cadenza's).

Akai AM-2600, AT-2600 en CS-705D, Philips K11 Televisie 1976.

Had geen zin om m'n camera in te stellen. :')

[afbeelding]

(vhs als modulator voor iptv)
Gave setup zeg!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1 ... 44 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6