Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:32

Bestla

M/M -> V/F

Dan zul je toch moeten weten wat voor vet het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hehe... Dat heb ik ook wel ja. Er staat echt heel veel moois in dit topic.

Zelfs ben ik wel fan van zilver als het gaat om audio apparatuur. Maar ik heb dan zwart staan. Kwam ik een paar dagen geleden een zilvere set-up tegen op marktplaats. 7 compenenten. Niks geen tip-toetsen of digitale tellers/displays. En mooi dat ie is..

Advertentie is inmiddels weg zag ik net. Al zag ik gisteren al dat hij/zij elk component al los aanbiedt.

Ik hou qua apparatuur totaal niet van mini-sets e.d. Het moet het liefst zo groot mogelijk zijn, en niks achter een deurtje. Gewoon in your face als onderdeel van het interieur. M'n set zoals ie er staat is ie compleet, op de platenspeler na.

Ik heb 2 sets staan, 1 in de vitrine kast, de andere actief in gebruik. Nu zit ik te azen op een 3de set. 3x stereo maakt ook 6 speakers samen, en prima in te zitten om 5.1 te creeren. Voordeel is wel dat alles over 1 infrarood sensor loopt die in de radio zit, en de rest achter langs gaat. Meerdere amps in de daisychain gaat perfect.

Bij de set die ik op het oog heb zit ook een cd-speler bij, en die heb ik natuurlijk ook al. Dan ga ik er 1 gewoon de inhoud er uit slopen en er een HTPC inbouwen. Set is nu 48cm in hoogte, en daar komt dan 35cm bij. Dus dat wordt dan zelf even een meubel maken waar het strak in past.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 22:19
Bestla schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:27:
Net even zitten zoeken, en ik vermoed dat hiervoor wit lithium-vet wordt gebruikt.
Kan iemand met voldoende kennis van zaken dit bevestigen ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 12:22
Bestla schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:27:
Voor het smeren van geleidestangen etc. gebruik ik gewoon goed lagervet. Dit droogt niet snel uit en vormt ook geen "huid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

jeronimo schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:32:
@killer Mag ik ook gebruik maken van je aanbod. ik ben op zoek naar een naald voor dit element.
Een AKG P20.

[afbeelding]
Ja dat mag, ik zag je post alleen wat laat: Excuses.

Jou element is een Revox element, gemaakt door AKG. De naald die je ervoor nodig hebt is dezelfde als voor het AKG P20 element:

Hier kun je zowel de originel naald (DUUR!) bestellen als vervangende naalden van MicroMel en Tonar. (MicroMel zijn beter dan Tonar vind ik)

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:31
Heb sinds kort een Grundig 2035 buizenradio hier staan.

Helaas pikt hij op FM niets op, en op AM ook weinig. De magic eye is ook wat dim.

Weet iemand waar je deze radio's kan laten reparen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144811

even bij gloeidraad.nl proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:40
Nerpissad & Killer, bedankt voor de moeite. Origineel gaat inderdaad een duur grapje worden. :'(
Ik ga eens informeren naar de micromel vervangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:39

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Origineel klinkt meestal wel een heel stuk beter!

Tonar, MicroMel en dergelijke hebben eigenlijk maar een paar soorten naalden die ze passend maken voor allerlei elementen, het is dus geen getrouwe kopie van het origineel.

Als je het element gewoon wil proberen of er weinig om geeft kun je rustig een imitatienaald kopen, bedenk wel dat je dan niet alles uit je element haalt :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
RaZ schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:30:
. 3x stereo maakt ook 6 speakers samen, en prima in te zitten om 5.1 te creeren. Voordeel is wel dat alles over 1 infrarood sensor loopt die in de radio zit, en de rest achter langs gaat. Meerdere amps in de daisychain gaat perfect.
Toen ik 15 jaar geleden gepakt werd door het surround virus heb ik ook met 3 oude stereo versterkers en een losse DTS decoder geexperimenteerd.

Het werkte wel maar was niet echt handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Sinds vandaag trotse eigenaar van een originele Dual 601. Helaas zelf nog geen foto's kunnen maken dus even een foto van google ter illustratie ;)

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/rjdzq1.jpg

Past met de afwijkende zwarte lijst mooi bij de rest van mijn apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 21:47
Mijn oog laten vallen op een Denon PMA 920. Iemand hier ervaringen mee? Kan hem overnemen voor €50,-. Is de versterker de €50,- nog waard?

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Nu was ik al een tijdje op zoek naar een leuke vintage hoofdtelefoon voor mijn Rotel setje,
maar kon op de één of andere manier gewoon niks vinden wat er een beetje bij paste. Kom zojuist een kennis
van me langsrijden met deze Pioneer Monitor 10 hoofdtelefoon. Letterlijk in mint conditie (in betere staat dan
die op onderstaande foto), maar alleen flink stoffig/dof. Na het schoonmaken maak ik wel even een eigen fotootje. Ik heb ze al even getest op werking en moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van deze leuke
Pioneer van midden/eind jaren '70. d:)b

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YsztELw.jpg

Ze zitten trouwens ook nog eens lekker! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vandaag 2 Bns 232 speakers via het goed meegenomen. leuk ogende speakers in een echt houten kast in plaats van fineer.

Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/352/img20130303wa0000.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door nnndoh op 04-03-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sinner schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:55:
Nu was ik al een tijdje op zoek naar een leuke vintage hoofdtelefoon voor mijn Rotel setje,
maar kon op de één of andere manier gewoon niks vinden wat er een beetje bij paste. Kom zojuist een kennis
van me langsrijden met deze Pioneer Monitor 10 hoofdtelefoon. Letterlijk in mint conditie (in betere staat dan
die op onderstaande foto), maar alleen flink stoffig/dof. Na het schoonmaken maak ik wel even een eigen fotootje. Ik heb ze al even getest op werking en moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van deze leuke
Pioneer van midden/eind jaren '70. d:)b

[afbeelding]

Ze zitten trouwens ook nog eens lekker! _/-\o_
Heel erg vet apparaat. Ik moet zelf ook eens op zoek naar een leuke koptelefoon met 5-pol DIN aansluiting. Het hoeft geen MFB te zijn, maar hij moet natuurlijk wel in m'n voorversterker passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Verloopje van 5-polig DIN (dobbelsteenplug) naar jack scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
mentalmadnizz schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:26:
Verloopje van 5-polig DIN (dobbelsteenplug) naar jack scoren :)
Maar dat is minder cool 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Maar je hebt wel meer keus :)

Tip: zoek een N6330 van Philips met een DIN-plug. Da's een omgestickerde AKG K240 Sextett en die dingen klinken fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Laatst online: 30-09-2024
Mijn nieuwe aanwinsten:

Philips "Tandem" D8334, 1986
Afbeeldingslocatie: http://i1204.photobucket.com/albums/bb403/elektroneko/tweakers/102_0746_zpsb1814975.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1204.photobucket.com/albums/bb403/elektroneko/tweakers/102_0745_zps139e6e7f.jpg
Met hele foute strap :+

Afbeeldingslocatie: http://i1204.photobucket.com/albums/bb403/elektroneko/tweakers/102_0751_zps8a8d13fe.jpg
Werkt perfect nadat ik wat dingetjes had aangedraaid.

Philips "Skyliner Mark II", 1982/1983, gekocht in Duitsland in 1984.
Afbeeldingslocatie: http://i1204.photobucket.com/albums/bb403/elektroneko/tweakers/102_0754_zpsc04b64f8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1204.photobucket.com/albums/bb403/elektroneko/tweakers/102_0735_zpsad3ee6d3.jpg
Net iets groter dan de originele Game Boy...

Afbeeldingslocatie: http://i1204.photobucket.com/albums/bb403/elektroneko/tweakers/102_0765_zpsc9e59d2c.jpg
2x20 mW koptelefoonaansluitingen, ding klinkt prachtig en gaat erg luid.

Afbeeldingslocatie: http://i1204.photobucket.com/albums/bb403/elektroneko/tweakers/102_0767_zps933b5759.jpg
Ding is ook een beste blok metaal...

En dan nog een totaalfoto:
Afbeeldingslocatie: http://i1204.photobucket.com/albums/bb403/elektroneko/tweakers/102_0743_zpscb7cafd9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Eergisteren een Yamaha A-700 via Marktplaats gehaald. Wilde toch iets krachtigers voor mijn Tannoy Revolution R1 speakers, hoewel ik eigenlijk erg tevreden was over mijn Kenwood Trio KA-3750. Die doe ik voorlopig ook niet weg denk ik. Maar dit is ook een leuk beestje. Loodzwaar, 2x ongeveer 100W op 8 ohm, MM/MC, en nog wat leuke gizmo's en knopjes. Oa class A mode en direct mode.

Gisteren met de compressor even schoongeblazen van binnen (was nodig!), schoongemaakt van buiten en alles nagelopen maar zo op het oog mankeert er niks aan. Enorme koelelementen binnen en zo te zien prima onderdelen. En het geluid... man. Toch weer een goede verbetering hoor. Straks nog even bi-wire kabels maken voor mijn R1's, puur voor het experiment. Maar ik ben zo eigenlijk al dik tevreden.

Plaatjes van de voorlopige opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/euo3yf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/f3c8p3.jpg

(onscherpe foon pics helaas, ben eigenlijk even druk bezig maar moest het gewoon even posten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Blijven mooie versterkers die begin jaren '80 Yamaha's. Mooi tijdloos strak ontwerp. Had er zelf twee maar die hebben helaas plaats moeten maken voor iets anders. Goede aankoop in ieder geval die A-700!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ja, hij staat nu al even te draaien en mij van muziek te voorzien en het klinkt érg prettig allemaal. Je hoort duidelijk dat m'n Tannoys blij worden van het extra vermogen, geluid is prima, gewoon een hele goede versterker. Niet slecht voor die paar tientjes :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 22:03

Videopac

Rommelt wat aan.

kingmace schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:13:
[...]

Blijven mooie versterkers die begin jaren '80 Yamaha's. Mooi tijdloos strak ontwerp. Had er zelf twee maar die hebben helaas plaats moeten maken voor iets anders. Goede aankoop in ieder geval die A-700!
Dit.
Servor schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:31:
Ja, hij staat nu al even te draaien en mij van muziek te voorzien en het klinkt érg prettig allemaal. Je hoort duidelijk dat m'n Tannoys blij worden van het extra vermogen, geluid is prima, gewoon een hele goede versterker. Niet slecht voor die paar tientjes :P.
Het hoeft niet zo zeer het extra vermogen te zijn waardoor ze beter klinken. De Yamaha AX-700 is een heel goede versterker en heeft ws. een betere voeding en opbouw dan je vorige versterker. Ook is de dempingsfactor waarschijnlijk hoger.

Specs:
Afbeeldingslocatie: http://audio.mm-team.com/archiwum/sprzedam/yamaha%20ax-700/man.jpg

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Interessant, dankje. Daar was ik nog niet tegen aan gelopen. Tot nu toe niks dan tevredenheid en de eerste versterker die me mijn oude trouwe Kenwood even laat opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Videopac schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:41:

Het hoeft niet zo zeer het extra vermogen te zijn waardoor ze beter klinken. De Yamaha AX-700 is een heel goede versterker en heeft ws. een betere voeding en opbouw dan je vorige versterker. Ook is de dempingsfactor waarschijnlijk hoger.

Specs:
[afbeelding]
Voor zover ik het op de foto kan beoordelen gaat het om de A-700 en niet om de AX-700. De specs voor de A-700 zijn:

Specifications
Power output: 100 watts per channel into 8 ohms (stereo)
Frequency response: 20Hz to 20kHz
Total harmonic distortion: 0.005%
Damping factor: 90
Input sensitivity: 0.16mV (MC), 2.5mV (MM), 150mV (line)
Signal to noise ratio: 76dB (MC), 92dB (MM), 106dB (line)
Channel separation: 70dB (MM), 65dB (line)
Output: 150mV (line)
Dimensions: 435 x 136 x 401.5mm
Weight: 11.2kg

Service manual is hier te vinden:

http://www.hifiengine.com/library/yamaha/a-700.shtml (even gratis account aanmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

kingmace schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:21:
[...]

Voor zover ik het op de foto kan beoordelen gaat het om de A-700 en niet om de AX-700. De specs voor de A-700 zijn:

Specifications
Power output: 100 watts per channel into 8 ohms (stereo)
Frequency response: 20Hz to 20kHz
Total harmonic distortion: 0.005%
Damping factor: 90
Input sensitivity: 0.16mV (MC), 2.5mV (MM), 150mV (line)
Signal to noise ratio: 76dB (MC), 92dB (MM), 106dB (line)
Channel separation: 70dB (MM), 65dB (line)
Output: 150mV (line)
Dimensions: 435 x 136 x 401.5mm
Weight: 11.2kg

Service manual is hier te vinden:

http://www.hifiengine.com/library/yamaha/a-700.shtml (even gratis account aanmaken)
Je hebt gelijk; excuus voor de verwarring.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:55
Ik zag op Marktplaats een interessante advertentie, een set speakers die je zelden te koop ziet staan.

Een set betonnen speakers, Merk Rauna of Sweden, Type Leira II.
Top High-end uit de jaren 80 gemaakt door Bo Hanson die helaas verleden jaar overleden is.
Volgens de foto's zijn ze niet meer origineel Wit en in het Zwart overgespoten maar dat is met een beetje TLC makkelijk op te lossen.

Zelf ben ik de trotse bezitter van de grote broer, de Rauna Ymer die samen met een oude NAD 3400 een heel bijzonder geluid produceerd. En de Ymers gaan laag, heel laag.

(FYI, niets met deze advertentie te maken, het is jammer dat ik niet in NL woon anders had ik ze opgehaald)

[ Voor 19% gewijzigd door Zanac-ex op 14-03-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Volgens de advertentie:

"Er zat een barst in het beton, maar dit is gerepareerd.
Speakers zien er goed uit.

Mijn ervaring: mooi hoog, maar weinig laag."

Bij weinig laag houdt het voor mij gauw op. ;) Wel leuk speakers van beton.

[ Voor 6% gewijzigd door kingmace op 14-03-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Iemand nog baat bij een Arcam Alpha 7 set met defecte cdspeler? DM me maar.

75 euro ex vz.

Versterker is 100 % in orde en heeft elke dag zijn dienst bewezen. Tuner is ook 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

kingmace schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:23:
Volgens de advertentie:

"Er zat een barst in het beton, maar dit is gerepareerd.
Speakers zien er goed uit.

Mijn ervaring: mooi hoog, maar weinig laag."

Bij weinig laag houdt het voor mij gauw op. ;) Wel leuk speakers van beton.
Ook erg leuk bij een verhuizing :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 14:18
Welke gedrochten ik laatst aantrof:

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimage.org/yf51xnkuj/IMAG1184.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimage.org/bszqkx74b/IMAG1182.jpg

Was meteen verliefd, mocht ze helaas niet meenemen...

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Sinds afgelopen zaterdag: Technics SL-3310 :Y)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Freggel_United schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:06:
Welke gedrochten ik laatst aantrof:

[afbeelding]

[afbeelding]

Was meteen verliefd, mocht ze helaas niet meenemen...
Cool zeg! Dat zijn oudjes! :D

Cerwin Vega stond alleen niet echt bekend om subtiel geluid, je kon er wel fantastische feesten mee bouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Naboo schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:11:
Sinds afgelopen zaterdag: Technics SL-3310 :Y)
Mooi hoor. Ik heb zelf de 1210 en een 1810. Ben er erg tevreden over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 08:02
Bestla schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:56:
[...]

Mooi hoor. Ik heb zelf de 1210 en een 1810. Ben er erg tevreden over. :)
SB-3170 hier :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

* The Eagle gooit duit in het platenspelerzakje met zijn witte Thorens TD160 MK1 :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

3x Technics SL-D2 en 1x SL-D202.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

ERA 6066 hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Zanac-ex schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:50:
Ik zag op Marktplaats een interessante advertentie, een set speakers die je zelden te koop ziet staan.

Een set betonnen speakers, Merk Rauna of Sweden, Type Leira II.
Ter info, ook in Nederland worden speakers gemaakt van beton, of in ieder geval van iets steenachtigs - Polycrete noemen ze het zelf.
TAF in Oss maakt ze. Of maakte ze, ik weet niet of ze nog actief in business zijn.
http://www.taf-oss.nl/nl/index.htm. Steekwagentje meegeleverd :)

Ontopic: Ik ga mijn B&W DM2a's binnenkort vervangen door FB825's...
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Philips FB825's ipv DM2a's...mag mij benieuwen hoe je dat gaat ervaren. Beide geven een goed geluid, al heb ik van de Philipsen meer het idee dat ze gemaakt zijn op de muziek die in de jaren 90 gangbaar was. Eurohouse, grunge, dat soort werk. Van de B&W's durf ik het niet te zeggen, maar benieuwd naar je ervaringen :)

En btw: waarom 825's? Kon je niks groters krijgen? Een FB 850 moet op MP vrij makkelijk te krijgen zijn denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-12-2022
Wordt een Philips 900 serie ook al als vintage gekenmerkt. Ik heb een Philips FR951 receiver, ook nog een cd speler en een cassettedeck, beide uit de 900 serie. Vriend van mij heeft de DCC speler uit de 900 serie.

Moet zeggen set heeft voor mij altijd goed gewerkt. Alleen zit nu te kijken voor een leuke buizenversterker. Maar als ik die prijzen zie, blijft het heeeel lang kijken voordat er wat wordt aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Bestla schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:53:
Iemand nog baat bij een Arcam Alpha 7 set met defecte cdspeler? DM me maar.

75 euro ex vz.

Versterker is 100 % in orde en heeft elke dag zijn dienst bewezen. Tuner is ook 100%.
Heel leuk dat via marktplaats alsnog een bod van 125 euro kwam na 2 weken geen reactie te hebben gehad.
Het bieden was blijven steken bij 86 euro.

De set staat nu bij iemand met liefde voor het merk Arcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Misschien nog niet echt vintage, maar ik heb laatst een Denon D-250 gekocht. Een nette set in goede staat. Alleen het snaartje van de cd-lade moet vervangen worden. Samen met de Magnat allribbon 8 klinkt het erg goed. Nu nog goede interlinks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:37
Vroeger had ik een ERA 444 platenspeler met een Empire 2000E/II element.
Dit was een fantastisch element waar ik erg veel luisterplezier van heb gehad.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2797/4520678707_f304197213.jpg

De platenspeler is helaas een aantal jaren geleden overleden en dus moest ik opzoek naar een andere platenspeler.
Dit is een Thorens TD280 mkII geworden.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifiweb.net/mod/pildid/td280mkii_tp28.jpg
Nu dus op zoek naar een ander element.
In de USA heb ik een vervangende Empire 2000E/III gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqUOKpwE4keSRelBBOKIkS0pH!~~_1.JPG?set_id=880000500F

Ik speel hier nu al een weer een jaar of twee mee, maar wilde dit stukje vintage toch even met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

als jullie nog eens in de buurt van Zeist komen, de kringloop even meepakken. Tegen scherpe prijzen veel vintage spullen! Ik heb het huis vol dus ben gestopt, maar anders. Van Technics platenspelers tot Yamaha en Marantz 70's spul.

Ik heb nog wel een youngtimer reciever meegenomen voor 7 euro 50. Een Kenwood KR-A3050. Volgens mij niet veel soeps maar voor dat geld even testen thuis en dan wellicht nog wel een plekje voor.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Beetje rustig geweest de laaste tijd maar hier mijn laaste aankopen:

Een sony walkan: WM-EX502 uit 1995, gekocht op MP voor 7,50. Nieuwe snaar erin gezet en hij speelt weer als een dolle.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img822/412/wmex5021.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img11/4938/wmex5022.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img138/6853/wmex5023.jpg

Een JVC KD-A11 cassettedeck in fantisch spelende staat. Gekocht op MP voor 7,50.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img812/1078/kda11.jpg

Een Pioneer PD-5010 uit 1985. Een mooie 2e generatie speler die zelfs gebrande 80 min. CD's speelt.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img22/5161/pd50102.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img571/4987/pd50101.jpg

Een Kenwood KX-530 cassettedeck en bijbehorend KA-3500 versterker (even geleende foto). Mooie vintage versterker die nu uit elkaar ligt om gerecapped te worden. Setje gekocht op MP voor 35,-.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img837/5301/kx530.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img805/2959/ka3500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Die laatste lijkt sprekend op de Kenwood KA-8300 die ik in de berging heb staan. En die nog gerepareerd moet worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:29:
Philips FB825's ipv DM2a's...mag mij benieuwen hoe je dat gaat ervaren. Beide geven een goed geluid, al heb ik van de Philipsen meer het idee dat ze gemaakt zijn op de muziek die in de jaren 90 gangbaar was. Eurohouse, grunge, dat soort werk. Van de B&W's durf ik het niet te zeggen, maar benieuwd naar je ervaringen :)

En btw: waarom 825's? Kon je niks groters krijgen? Een FB 850 moet op MP vrij makkelijk te krijgen zijn denk ik :)
Ik vind de FB825's eigenlijk minder opvallend dan de DM2a's. Minder 'bonkig'. De DM2a's zijn nu te koop, overigens. Ik heb er 3. Ik heb er nog 1.

Over de ervaringen.. Tja dit zijn mijn eerste gesloten boxen. Ze gaan *laag*... Erg laag. Oef.

Mij HT receiver heb ik een auto-install laten doen met een microfoontje. Die heeft de laag response van de 825's fiks teruggeschroefd, met ca. -6dB bij 63Hz. De 825's gaan nu nog steeds laag maar het is nu beter gebalanceerd.

o.a. wat orgelwerken van Bach gedraaid. Ik woon (nog) in een appartement dus moet kalm aan doen ;) Als ik alles open draai komen de seismografen kijken. Ik ben ook helemaal verliefd op de bandtweeter.

Ik ben helemaal tevreden. Nu nog een onderkelderde alleenstaande villa zien te vinden, maar ik ben bang dat ik het met een 2kapper moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Yup, die Philipsen gaan idd laag. Oude kameraad van me had destijds een stel FB825's en dan ook nog een stel flinke Jamo's hangen. Aan een Philips FB930. Op een kamer van 3,5m bij 2,5m. Als die hem half open draaide hoorden we het aan de andere kant van de wijk :X

Als ik je een tip mag geven: er bestaan van die isolatiematten. Kun je prima op je muur zetten met wat gipsplaat er voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Nieuwe aanwinsten. Marantz 2238 en Audiolab Candor 11cd.
Afbeeldingslocatie: http://i763.photobucket.com/albums/xx279/Pepperana/A9383F05-9493-4237-B979-321DF097F57D-4935-000004475231403C_zps839da77f.jpg
Ze spelen erg neutraal en zuiver. Volgende week de Celestion Ditton 15 eens testen en kijken welke het best bevallen.
Afbeeldingslocatie: http://i37.servimg.com/u/f37/16/97/64/21/pictur10.jpg

Ook nog B&Ws DM330 aangeschaft voor een grotere ruimte maar nog geen foto ;) .

2 weken geleden de Omni sounds 12.3 gekocht bij de kringloop. 100 euro.
Zonder google en met mijn leken kennis, zagen ze er toch wel goed uit van de buitenkant.
Kom ik thuis en google ik ze :| .
Gelukkig 4 weken garantie en ze terug gebracht.

[ Voor 129% gewijzigd door Pepperana op 10-04-2013 00:21 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Pepperana schreef op woensdag 10 april 2013 @ 00:14:
Nieuwe aanwinsten. Marantz 2238 en Audiolab Candor 11cd.
[afbeelding]
Ze spelen erg neutraal en zuiver. Volgende week de Celestion Ditton 15 eens testen en kijken welke het best bevallen.
[afbeelding]

Ook nog B&Ws DM330 aangeschaft voor een grotere ruimte maar nog geen foto ;) .

2 weken geleden de Omni sounds 12.3 gekocht bij de kringloop. 100 euro.
Zonder google en met mijn leken kennis, zagen ze er toch wel goed uit van de buitenkant.
Kom ik thuis en google ik ze :| .
Gelukkig 4 weken garantie en ze terug gebracht.
Prachtige versterker :9~ zuinig mee zijn O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 14:16

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Gisteren mijn Marantz PM-45 open gehaald en rijkelijk met contactspray rond gespoten, alle kraakjes zijn nu weer uit de schakelaars, erg prettige versterker. Hangen twee Jamo Power 120 luidsprekers aan en een Hitachi L303 tangential platenspeler.

Beneden hangt een Dual 505 pickup aan een Inkel versterktje dat ik als preamp misbruik voor een "moderne" (2004 ofzo) Pioneer VSX-D510.

Heb hier nog twee Marantz pickups staan die ik moet zien op te knappen: een TT6000 en een TT6025
En dan slingeren er hier en daar nog wat dingen rond in de schuur enzo (een Toshiba Quad amp bijvoorbeeld en een setje Jamo Compact 70).

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
joopv schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 00:41:
Die laatste lijkt sprekend op de Kenwood KA-8300 die ik in de berging heb staan. En die nog gerepareerd moet worden :(
Doe eens snel dan..ik ben iig zeer te spreken over mijn KA-8100 :) Die nu toevallig ook in opslag staat, maar dat is omdat ik een tijdje het land uit ben.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
LEiPiE schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:43:
Gisteren mijn Marantz PM-45 open gehaald en rijkelijk met contactspray rond gespoten, alle kraakjes zijn nu weer uit de schakelaars, erg prettige versterker.
Ik hoop dat je niet alleen contactspray gebruikt hebt maar dat je ook goed nagespoeld hebt met Contakt-WL of IPA. Anders zijn je schakelaars/potmeters over een jaar of twee volledig naar de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Aangezien het onderhand wel vintage is en hier ook audioknutselaars rondhangen:

Ik heb een Technics CH650 mini / midisetje. Stamt uit eind 1994. Heeft het altijd prima gedaan, maar heeft sinds onze verhuizing de kuren. Hoofdtelefoonaansluiting doet het nog wel, maar verder geen geluid uit de speakers :/
De vorige keer dat ik verhuisde had ie daar ook even last van, maar toen heb ik hem van binnen een keer uitgeblazen en toen was het probleem opgelost. Nu dus niet. Ik ben niet echt indepth into electronica, maar dit moet vast iets simpels zijn lijkt me. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik moet zoeken. Het ding werkt nogal electronisch (digitale volumeregelaar, dat soort dingen). Als ik het volume opendraai gaat wel de fan draaien, dus dat werkt ook allemaal.

En voor jullie het vragen: ja, ik heb ook even andere speakerkabels gebruikt om te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-06 23:57
Ik vind het antwoord op die vraag ook wel enigszins interessant. Heb hier een Pioneer SA-6500 II staan die bijna geen geluid meer geeft op de speaker uitgangen. Zowel A, B als A+B doen niks, tenzij je de volume knop echt helemaal open draait. Dan kun je heeeel vaag een muziekje ergens op de achtergrond door de ruis heen horen.

Enig idee waar dit aan kan liggen? Van binnen ziet ie er nog heel goed uit eigenlijk: geen stof en zo op het oog geen kapotte onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 16:41
Ben geen expert, maar volgens mij is de eindversterker dan kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tsja, dat idee had ik ook...maar dan stel ik mezelf wel de vraag hoe het dan met die headphones uitgang zit. Want volgens mij zit daar ook wel degelijk de eindversterker tussen, een voorversterker voor een phones signaal is namelijk niet genoeg voor zover ik weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 16:41
Nou, dat dacht ik eerst ook, totdat ik naar m'n smartphone keek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
The Eagle schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:40:
Tsja, dat idee had ik ook...maar dan stel ik mezelf wel de vraag hoe het dan met die headphones uitgang zit. Want volgens mij zit daar ook wel degelijk de eindversterker tussen, een voorversterker voor een phones signaal is namelijk niet genoeg voor zover ik weet :)
Meestal komt het signaal voor de koptelefoon via een spanningsdeler uit het signaal dat naar de luidsprekers gaat. Dus als je daar wel geluid hebt is nog niet alles verloren. Mogelijk zit er een klevend relais tussen de luidspreker uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Het kan ook zijn dat er een onderbreking op de printplaat zit. Kun je laten repareren door iemand die er verstand van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, repareren kost me al gauw 50 euro dan ben ik bang. Het ding is prima maar uit eind 1994, bijna 20 jaar oud. Ik vraag me af of het dat waard is.
We gebruiken het ding op de slaapkamer als een soort van high-powered wekkerradio namelijk. D'r zit een timer op waarbij we hem automatisch af kunnen laten spelen. Dat zie je niet zoveel bij die minisetjes.
Dan overweeg ik liever iets nieuws als het echt moet - maar dan wil ik wel high-end en dan heb ik last van een WAF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Auw.
Vandaag een NAD gekocht bij de kringloop €8 euro. Ach ja wie weet doet hij het.
Afbeeldingslocatie: http://www.thaigramophone.com/wboard_images/158255514060-20120626_165151600.jpg

Ding goed schoongespoten en er waren 2 zekeringen kapot zo te zien.
Afbeeldingslocatie: http://i763.photobucket.com/albums/xx279/Pepperana/th_777AAEDD-6CCB-4C26-A7EE-7300A075CAE0-7678-000006AD4A3CEA56_zpsac4107b0.jpg

Toch maar eens aan de prik gehangen met de klep open. Prrrrrik en vlam hard gelach :X :P .
Afbeeldingslocatie: http://i763.photobucket.com/albums/xx279/Pepperana/th_8A341AEA-3E4A-4523-9330-C753AA62253F-7678-000006AD42AADBCB_zps6b0e0065.jpg

Het zekeringenbord is door toch? Ben niet zo'n techneut maar is dit nog de moeite om te laten maken?
Specs:
http://www.thaigramophone...158255514131-Untitled.jpg

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:58:
D'r zit een timer op waarbij we hem automatisch af kunnen laten spelen. Dat zie je niet zoveel bij die minisetjes.
Van die tijd nog wel. Later werden mini- en microsetjes steeds goedkoper, maar waren (buiten dat ze kwalitatief minder goed waren) daardoor vaak ook van minder features voorzien. Ik heb nog jarenlang een Sony miniset van begin negentiger jaren als wekker gebruikt tot deze kuren begon te vertonen. Het symptoon van jouw set heeft die van mij ook gehad. Bij mijn set kwam het door een beschadiging aan de hoofdtelefoonaansluiting (ik heb er vroeger wel eens een slechte plug ingestoken). Ik kreeg mijn geluid weer terug door een plug er een paar keer in te steken en er weer uit te halen. Als het aan het relais zou liggen zoals Jeronimo voorstelt, kan het probleem mogelijk op dezelfde manier (tijdelijk) opgelost worden.
Pepperana schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:45:
Het zekeringenbord is door toch? Ben niet zo'n techneut maar is dit nog de moeite om te laten maken?
Dat printje lijkt me vrij eenvoudig te repareren door de defecte componenten te vervangen en eventuele beschadigde baantjes om te leiden, maar daarmee is de oorzaak van het probleem waarschijnlijk nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Pepperana schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:45:
Auw.
Vandaag een NAD gekocht bij de kringloop €8 euro. Ach ja wie weet doet hij het.
[afbeelding]

Ding goed schoongespoten en er waren 2 zekeringen kapot zo te zien.
[afbeelding]

Toch maar eens aan de prik gehangen met de klep open. Prrrrrik en vlam hard gelach :X :P .
[afbeelding]

Specs:
http://www.thaigramophone...158255514131-Untitled.jpg
Vlam, die is goed doorgefikt! :X Zo te zien een stuk erboven ook, op de andere print. Mijn idee is weg ermee! Zo bijzonder is hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Humm dan word het een kliko versterker.
(als iemand hier er nog iets in ziet hij is gratis af te halen dicht bij Eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

kingmace schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:12:
[...]

Vlam, die is goed doorgefikt! :X Zo te zien een stuk erboven ook, op de andere print. Mijn idee is weg ermee! Zo bijzonder is hij niet.
Die is idd total loss. En: zo bijzonder is die niet: het is een 3300 uit de monitor series, was destijds het topmodel. Het is een 1300 voorversterker met een halve 2600 eindversterker. Nieuwprijs 1500 gulden, in ca. 1987. Er zit een zeer goede phonoversterker in. Vermogen 75Wx2 continu aan 8 Ohm, 2x400W piekvermogen aan 2 Ohm. Minpunten: volumepotmeter niet stofdicht en de vermogenstransistoren zitten onder het koellichaam en trekken veel stof aan. Ik heb er zelf jarenlang een gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jeronimo schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:56:
[...]

Meestal komt het signaal voor de koptelefoon via een spanningsdeler uit het signaal dat naar de luidsprekers gaat. Dus als je daar wel geluid hebt is nog niet alles verloren. Mogelijk zit er een klevend relais tussen de luidspreker uitgangen.
Die heb ik net even geprobeerd, maar helaas, de koptelefoonplug er een paar keer in en er uit halen werkt niet :/
Denk dat het dan toch maar iets nieuws moet gaan worden, al zal het dan ben ik bang een stuk minder power worden. Oh well, dan gaan de bijbehorende speakers zoals aanvankelijk gepland alsnog naar de hobbykamer - moet ik alleen daar een vintage Pioneer receiver of versterker uit begin jaren '90 halen om de rest van de set PD-5600 cd speler en CTW-201R cassettedeck) compleet te maken. Goed excuus :P
Als iemand nog iets leuks voor weinig weet hou ik me aanbevolen. Bij voorkeur met een digitale ingang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Laatst online: 10-06 16:45
Zelf een oude stereo gekocht, 5 losse componenten. Wist dat het een gokje was .. uit begin jaren 90.

De Sony LBT-D905 .. met de grafische equalizer. Vergeleken met sommige setjes hier zeker geen hoogspringer maar de prijs overtuigde mij. Alles inclusief alle instructie boekjes in nette staat en afstandsbediening en SS SR-3 Boxen.

CD-Speler optisch naar Equalizer en daarna, net als de Tuner, Cassette-deck en Equalizer naar de Versterker TA-D905.

Netjes schoongemaakt en opgepoetst. Alle lampen & onderdelen werken, CD-Speler, Tuner etc ..behalve de equalizer. Lampjes branden wel maar het signaal van de CD-Speler wordt niet opgepikt. En dus springen de kanalen van de equalizer niet mee met de CD-Speler. Optisch signaal naar DSP-D905 in principe prima (klein rood lichtje in de uitgang brandt).

Helaas geen geluid.

Opengemaakt om op zoek te gaan naar defecte onderdelen. Ik kan niks vinden. Alles ziet er zo op het oog prima uit (voor het oog dan) ...

Iemand ervaring met deze problematiek? Of die mij in de richting van de juiste diagnose zou kunnen sturen? Geheel heeft enorme sentimentele waarde en ben best bereid hier het een en ander tegenover te leggen qua reparatie.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S7pVWjz.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door usgaap op 18-04-2013 13:31 . Reden: Plaatje was te groot, screenshot aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ usgaap;

Heb je de "AU-bus" (rode aansluitingen achterop) aangesloten? Zie hier voor meer info over de werking van dit setje.

Verder is het wel een apart setje zo, ik heb zelf de Sony LBT-A790 Voor- en Eindversterker-combinatie aan mijn PC hangen. Hier heeft Sony ook de vreemde insteek gehad om geen universele Cinch-verbinding te gebruiken tussen de voor- en eindversterker, maar een niet uitwisselbaar specifiek plat kabeltje, only Sony 8)7 .

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
Mooie website, staat al geruime tijd onder mijn favo's :)

Aye .. alles is netjes verbonden met de AU-bus ..

De afstandsbediening reageert netjes op elk commando en alle componenten zijn ermee te bedienen. Inderdaad, typisch Sony .. :)

De DSP-D905 (equalizer) is met optisch verbonden aan CD-speler, die weer aan de Versterker TA-D905 hangt. Net als de overige componenten.

Equalizer heeft het probleem de signalen van de CD-Speler niet om te zetten in de dansende grafieken in de equalizer, ondanks dat er een rood lampje brandt als ik het kabeltje uit de optisch-out van de CD-Speler trek. En ondanks alle overige wel werkende displays & elementen komt er geen geluid uit.

Probleem met versterker & equalizer? Heb tijdens en na de overname geen aparte dingen gezien in de behuizing, geplofte condensatoren of zekeringen ed. Jammer.

Misschien dat er gelijkgestemden zijn die dit probleem herkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
usgaap schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:03:
Mooie website, staat al geruime tijd onder mijn favo's :)

Aye .. alles is netjes verbonden met de AU-bus ..

De afstandsbediening reageert netjes op elk commando en alle componenten zijn ermee te bedienen. Inderdaad, typisch Sony .. :)

De DSP-D905 (equalizer) is met optisch verbonden aan CD-speler, die weer aan de Versterker TA-D905 hangt. Net als de overige componenten.

Equalizer heeft het probleem de signalen van de CD-Speler niet om te zetten in de dansende grafieken in de equalizer, ondanks dat er een rood lampje brandt als ik het kabeltje uit de optisch-out van de CD-Speler trek. En ondanks alle overige wel werkende displays & elementen komt er geen geluid uit.

Probleem met versterker & equalizer? Heb tijdens en na de overname geen aparte dingen gezien in de behuizing, geplofte condensatoren of zekeringen ed. Jammer.

Misschien dat er gelijkgestemden zijn die dit probleem herkennen
En wat als je een (niet optische) andere bron aan de equalizer hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
Helaas ... geen sjoege :/

Alles is netjes volgens het boekje aangesloten met alle kabels die er voor benodigd waren .. 6 keer gecontroleerd.

Lastig om erachter te komen wat er mis zou kunnen zijn .. buiten de "Equalizer pikt signaal niet op" en "Tuner, Cassettedeck en CD-Speler werken prima maar er komt geen geluid uit de boxen". Beetje frustrerend ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Oeh, da's een gaaf setje. Hadden mijn oom en tante ooit eens (tot het gejat werd :( ). Daar zitten gemotoriseerde draaiknoppen voor de bronkeuze en de recordkeuze op :9

Dat zou trouwens ook wel eens het probleem kunnen zijn. Er staat me iets bij dat de recordkeuze in een bepaalde stand moest staan om geluid te krijgen. Alternatief kan ook zijn even in de EQ te kijken, maar dat ding is wel heel erg uitgebreid, dus dan zou ik even een handleiding opzoeken. Zou me niks verbazen als dat maatje telefoonboek is namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Die optische poort lijkt een normale toslink te zijn. Hier van uitgaande kun je deze test doen:

Kijk eens met een ander toslink-zendend apparaat - een andere cd/dvd speler, een pc of wat dan ook - of de eq het dan wel doet.
Of andersom, pak een ander tos-link-ontvangend apparaat om te zien of de cd speler nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
The Eagle schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:36:
Oeh, da's een gaaf setje. Hadden mijn oom en tante ooit eens (tot het gejat werd :( ). Daar zitten gemotoriseerde draaiknoppen voor de bronkeuze en de recordkeuze op :9

Dat zou trouwens ook wel eens het probleem kunnen zijn. Er staat me iets bij dat de recordkeuze in een bepaalde stand moest staan om geluid te krijgen. Alternatief kan ook zijn even in de EQ te kijken, maar dat ding is wel heel erg uitgebreid, dus dan zou ik even een handleiding opzoeken. Zou me niks verbazen als dat maatje telefoonboek is namelijk ;)
Dank je, en jammer dat-ie van jouw familie werd gestolen.

Eigenlijk is dit kwalitatief, qua bouwdegelijkheid en geluidskwaliteit, niet eens zo'n bijzonder setje. Knoppen zitten een "een beetje rammelig" op, het frame heeft hier en daar wat spiekgaten naar het binnenwerk en qua puur geluid, wat voor een definitie je er ook aan mag meegeven, zijn er talloze beter.

Zoals de ES-Serie, Placido of Lissa. Marantz, NAD ... etc

De Equalizer is denk ik wat hem zo speciaal maakt.

Je hebt gelijk, hij heeft motorische knoppen maar deze werken prima en selecteren netjes de juiste bron.

De equalizer zelf is netjes van binnen, de hele set eigenlijk. Bijna stofvrij, geen brandlucht :), geen sporen van visuele defecten in ieder geval. Ik heb van alle componenten de handleiding, zowel Service als Manual. En eigenlijk valt dat wel mee (33 pagina's). Ik denk dat het er intimiderender uitziet dan het is. Maar te ingewikkeld voor mij.
joopv schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:38:
Die optische poort lijkt een normale toslink te zijn. Hier van uitgaande kun je deze test doen:

Kijk eens met een ander toslink-zendend apparaat - een andere cd/dvd speler, een pc of wat dan ook - of de eq het dan wel doet.
Of andersom, pak een ander tos-link-ontvangend apparaat om te zien of de cd speler nog werkt.
Je hebt helemaal gelijk, een TOS-link.

Ik zal jouw advies opvolgen en zowel aan de In- & -Out een nieuwe hangen.

Hierbij 2 foto's, excuses voor de onder- & overbelichting.

De set terwijl-ie aanstaat

Binnenwerk van de DSP-D905 (EQ)

Bedankt voor het zorgvuldig meedenken, dit wordt een projectje dus. En zal het even duren eer ik mijn Rolling Stones Bootlegs kan afstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Ondanks dat ik iets tegen Sony hardware heb, heeft dit setje wel een hoog hebberigheidsgehalte.

Ik heb onlangs mijn AV installatie gedigitaliseerd:
nieuwe TV waarop ik alleen nog maar naar DVB-C kijk, (ik had nog een glasbak en analoge kanalen), de S-VHS, het akai tapedeck, de cassetterecorders en de platenspeler zijn uitgefaseerd.
Kabels zijn waar mogelijk vervangen door HDMI en digitaal audio, ik heb nu een grote zak met scart kabels en 10 meter lange audio kabels overcompleet. Ik denk dat ik een slordige 150m kabel uit de woning gesloopt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Holy shit, wat een mooi ding die Sony zeg!! En of het nu wel of geen hoogvlieger is, sommige dingen koop je dan ook omdat je het mooi vind, en niet specifiek om "most bang for buck" te krijgen.

Zelf ben ik op audio-gebied iemand met een instelling dat het nooit groot genoeg kan zijn, en prominent in het interieur moet staan.

En ook ik heb iets tegen Sony as merk, maar zoiets zou ik ook wel kopen puur vanwege de uitstraling.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
RaZ schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:31:
Holy shit, wat een mooi ding die Sony zeg!! En of het nu wel of geen hoogvlieger is, sommige dingen koop je dan ook omdat je het mooi vind, en niet specifiek om "most bang for buck" te krijgen.

Zelf ben ik op audio-gebied iemand met een instelling dat het nooit groot genoeg kan zijn, en prominent in het interieur moet staan.

En ook ik heb iets tegen Sony as merk, maar zoiets zou ik ook wel kopen puur vanwege de uitstraling.
Haha,thanks! .. en ik ben het roerend met je eens.

Stereotorens zoals deze horen gewoon pontificaal in huis te staan, althans bij mij en jou dan :). Dat is mijn mening dan. Ik voel om heel eerlijk te zijn ook niets voor de huidige mini-allesineen-trend.

Inderdaad, ik heb hem aangeschaft vanwege de "looks" ... en omdat het de eerste set was waar ik als kind tegenaan keek en nooit mocht aanzitten xD. Sentimentele waarde .. maar €35 inclusief alle nette boekjes en werkende afstandsbediening. Nu iemand vinden die aan de hand van de Service Manuals het een en ander kan nakijken.
joopv schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:21:
Ondanks dat ik iets tegen Sony hardware heb, heeft dit setje wel een hoog hebberigheidsgehalte.

Ik heb onlangs mijn AV installatie gedigitaliseerd:
nieuwe TV waarop ik alleen nog maar naar DVB-C kijk, (ik had nog een glasbak en analoge kanalen), de S-VHS, het akai tapedeck, de cassetterecorders en de platenspeler zijn uitgefaseerd.
Kabels zijn waar mogelijk vervangen door HDMI en digitaal audio, ik heb nu een grote zak met scart kabels en 10 meter lange audio kabels overcompleet. Ik denk dat ik een slordige 150m kabel uit de woning gesloopt heb.
Thanks J! Mjah, €35 .. was niet veel. Maar zoals gezegd, versterker & DSP doen het niet dus dat gaat nog oplopen.

Als laatste komt hier uiteindelijk nog een vintage platenspeler bovenop .. liefst uiteraard uit dezelfde range van Sony. Ik heb bootlegs van de Stones op LP die ik wil afspelen... heb ik eindelijk een reden ze af te stoffen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Eindelijk mijn Kenwood KA-3500 afgemaakt. Was niet echt een fijne versterker om in te werken omdat de hele printplaat met koelrib er uit moet als je erop wilt solderen. Maar met wat geduld kom je een heel eind.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img837/1052/53099124.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img708/3221/75910648.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img706/6087/46721461.jpg

Uitgevoerde acties:

- Alle electrolytische condensatoren vervangen
- Alle potmeters en schakelaars uit gesoldeerd en ultrasoon in alcohol gereinigd en daarna gesmeerd
- De bias instel potmeters vervangen
- Alle transistors met zwart geoxideerde pootjes vervangen
- De kap opnieuw zwart gespoten
- De bias opnieuw ingesteld
- DC Offset gechecked

Hier op de foto samen met een van z'n grotere broers, de KA-6100 ;) .

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img38/4513/84856721.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:02
Ik ben sinds kort in het bezit van een luk Panasonic setje, type RX-A2. Echt leuk gemaakt, draagbaar als twee koffers, uitgerust met diverse lijningangen om te mixen met echo.
Wat ik helemaal ingenieus vind is dat in de dekstel van de set kabels en cassettebandjes opgeborgen kunnen worden. Het plastic dekseltje zit met een klittebandje vast. Schitterend!

Helaas werkt de set momenteel niet goed. De radio geeft een zacht signaal (geen vol geluid), ditzelfde speelt als je een bron aansluit op de aux ingang. Er zal dus waarschijnlijk iets mis zijn met de versterker. Voor mij is het een reden om 'm weg te doen, dus als je interesse hebt...

Foto's (sorry, niet al te best):
Afbeeldingslocatie: http://img850.imageshack.us/img850/8/panasonicrxa21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/9784/panasonicrxa22.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Tech
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-06 11:47
Visgek82 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:14:
[...]

<...>

Heb deze ook nog staan trouwens. werkt als nieuw. zit een (zo goed als nieuwe) audio technica 3100XE in. klinkt als een klokje. (psssst.. zoekt nog een nieuw baasje)

[afbeelding]
Mooi ding <3 , als je hem nog hebt, wat zou je ervoor willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Tech
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-06 11:47
Na het topic te hebben doorgelezen zal ik ook een beginnetje maken met het beschrijven van mijn collectie :)

Foto's heb ik (nog) niet origineel helaas omdat op het moment alles op zolder en in dozen staat vanwege een verhuizing. Pluspuntje is wel dat alles straks wel een mooi plekje kan krijgen.

Draaitafel:
Technics SL1900 met een Audi Technica element (welke weet ik zo niet precies, dat moet ik opzoeken)

Tapedecks:
Akai GX77
Akai GX625
Akai GX225D

Speakers:
Bose 301
Bose Roommate II voorzien van de betere sterspeakers.
B&O (type weet ik zo niet)
Technics (type weet ik zo niet)
JBL SC178 als 5.1 surround setje.

Verder nog een hoop spul (waarvan een paar dingen niet echt vintage te noemen) wat ik zo niet uit mn hoofd weet, maar dat vul ik nog wel aan.
Ik weet niet of deeplinken van plaatjes is toegestaan, dus ik maak later zelf wel even een paar foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 11-06 07:08
Ik heb gisteren twee paar Goodmans Magnum SL's op de kop kunnen tikken
voor een klein schappelijk prijsje.

Eenmaal thuis meteen aan m'n buizenbak gehangen
en gut oh gut wat een geluid zeg <3

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H69HEVVl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X6oBt3hl.jpg
(excuses voor foto kwaliteit, even snel geschoten met mobiel)

In de planning staat : Recap job van de crossover filter, de caps zijn al dik 30 jaar oud dus wordt wel eens tijd.
Opschuren van behuizing heel lichtelijk en opnieuw in de lak zetten.

De speakerkap is structureel goed, alleen het stof erom heen heeft betere tijden gehad.(denk dat er eens een kat erin heeft lopen haken met z'n klauwtjes)
Dus ga de speakers ook opnieuw stofferen

Edit : Kan iemand mij meer vertellen over het merk goodmans? ik heb er eigenlijks nog nooit van gehoord.
Ze komen ieder geval uit de UK jaren 60 ~ 70

[ Voor 108% gewijzigd door osmosis op 27-04-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Goodmans heeft super speakers gemaakt. Was voor die tijd echte Hi-Fi. Heb er helaas een setje van compleet om zeep geholpen een jaar of 15 geleden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Zonde, misschien kom je net zo als mij weer per toeval een setje tegen ! ;)
Er is blijkbaar vrij weinig bekend over het merk.
Heb aardig wat gegoogeld, enigste waar ik achter ben gekomen is dat ze goed bekend stonden.
Maar over het merk zelf? Kan er niks over vinden.

Maar ze hebben mij ieder geval positief verrast.
Echter,.. door de omvang en de pure kracht van deze speakers moeten ze van de grond af.
Ik woon in een appartement en ja,. dreunt flink door.
Ik had nog een bevestiging setje liggen voor aan de muur, maar uhm ja... gewicht van deze jongens beugels zijn dus nu al verbogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
jterpstra schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:34:
Ik heb gisteren twee paar Goodmans Magnum SL's op de kop kunnen tikken
voor een klein schappelijk prijsje.

Eenmaal thuis meteen aan m'n buizenbak gehangen
en gut oh gut wat een geluid zeg <3
Kan je wel vertellen dat er Philips tweeters (AD 0161) in zitten: http://www.troelsgravesen.dk/WWDT.htm

Mooie speakers hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:02
Ik heb een hele poos een set Goodmans Havant SL gehad, een set drieweg speakers die nog van mijn ouders zijn geweest. Prima speakers, met dezelfde Philips tweeters, echter in het laag kwamen ze erg tekort. Dat is dan ook de reden dat ik ze uiteindelijk weg heb gedaan. Zo te zien hebben jouw speakers wel flink laag.

Zie ook http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=195429 en http://audiokarma.org/forums/showthread.php?p=678147.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Ja ze hebben behoorlijk flink laag.
Zo erg zelfs dat ik ze wel van de grond moet halen.
Ik woon in een oud herenhuis omgetoverd tot appartementen.
En de bass trilt flink door, heb ze nu circa 50cm van de grond en perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
sm1ley schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:08:
[...]

Kan je wel vertellen dat er Philips tweeters (AD 0161) in zitten: http://www.troelsgravesen.dk/WWDT.htm

Mooie speakers hoor.
Leuk dat je die link stuurt !
Keek naar de tweeter en zag dat deze nogal diep in de behuizing lag.
Leek mij niet ideaal dus ik heb de tweeter eruit gehaald en zag een dun laagje isolatie ( een O ring )
Deze heb ik eraf gepulkt, en uit de berging wat Laminaat isolatiefolie gepakt.
Netjes twee O ringen uitgeknipt en geplaatst rondom de tweeter waardoor het wat minder diep uitvalt in de behuizing. Ik merkte meteen al een verbetering in geluidweergave

[ Voor 23% gewijzigd door osmosis op 01-05-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514605

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/4485/dscf0006fo4.jpg

Proton AA1660 eindversterker voor 50 €gekocht.
Nooit van Proton gehoord, ziet er netjes uit.
weegt 13 kg, 6 x 60W RMS, kan in bridge: 2 x120 en 2 x 60. W of 2 x 150 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ziet er leuk uit, maar iets uit midden jaren 90 is toch geen vintage... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 15:40
Vanochtend van iemand een National Panasonic RQ-443-S gekregen. Ik ging er simpel vanuit dat de aux-in net als op moderne radios afspeelt wat je er op aansluit. Na lang zoeken hoe ik deze functie aan moest zetten bedacht ik dat dit gemaakt is om het op te nemen op cassette. Dus vanmiddag even dat ding opengeschroeft en een verbinding gemaakt tussen de Aux poort en de audio input.

En nu heb ik een top radio met Aux input zoals men die tegenwoordig gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7965497/IMG_0189.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Anoniem: 514605 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:10:
[afbeelding]

Proton AA1660 eindversterker voor 50 €gekocht.
Nooit van Proton gehoord, ziet er netjes uit.
weegt 13 kg, 6 x 60W RMS, kan in bridge: 2 x120 en 2 x 60. W of 2 x 150 W
Ik heb een Proton AA-1150 eindtrap gehad een paar jaar terug. Was een heel goeie versterker die helemaal niet zo veel kost en er ook nog eens supervet uitziet met die twee enorme VU-meters voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/33m8t95.jpg

Ik luister zelf zo af en toe nog eens naar een Nordmende COMFORT de Luxe. :) Hij is nog van mijn vader geweest en er komt nog steeds hartstikke goed geluid uit.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Afgelopen weekend twee(!!) van deze dingen uit de kringloop gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.stereo2go.com/fileSendAction/fcType/0/fcOid/193392314111960383/filePointer/292337285871916029/fodoid/292337285871916017/imageType/LARGE/inlineImage/true/Pletina%2520AKAI%2520GX-95%2520MKII%252007.jpg

Akai GX-95mkII.. Je kunt je voorstellen dat ik niet wist hoe snel ik buiten moest komen om niet midden in de winkel in maniacaal lachen uit te barsten.
8)

[ Voor 0% gewijzigd door mentalmadnizz op 08-05-2013 00:18 . Reden: Typenummer aangepast :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dude :D

En wat heb je d'r voor betaald? Zal ook een schijntje zijn gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

The Eagle schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:42:
Dude :D

En wat heb je d'r voor betaald? Zal ook een schijntje zijn gok ik?
Omgerekend ongeveer twee kratjes bier, exclusief statiegeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
Een kratje Westvleteren 12 is 40€ (zonder statiegeld), ik denk dat je uitgaat van een kratje pils.
Hoe dan ook een fraaie aanwinst. :)

[ Voor 15% gewijzigd door jeronimo op 08-05-2013 00:32 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 168 Laatste