Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:19
Xanax959 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:32:
Mwah. Persoonlijk heb ik meer het idee dat het het "ik heb een luxe kabel aangesloten dus zou ik het verschil moeten merken" effect is.
Nou ja dit is geen goude kabel gesmeed door elfjes achtige situatie

Heb alleen de versterker veiliger en beter geaard gemaakt.
Maar ik ben er nu wel vrij zeker van dat er inderdaad een verschil merkbaar is tussen
tweepolige 230~ lijn tegenover één met nul lijn

* wou het weten ook, dus heb de tweepolige kabel er weer even aan gesoldeerd dus zonder ground
zo doende dat ik er nu zeker van ben. had alleen nooit geweten dat het zo verschil maakt
zelfs de lichte brom is niet meer hoorbaar ( wel met 2 polige kabel )

[ Voor 20% gewijzigd door osmosis op 10-04-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
a6racer schreef op maandag 09 april 2012 @ 18:27:
@nnndoh, Het blijkt dat de "bond van doorstarters" niet dood is.
Als je nog oude mixen zoekt, dan kan je ze op http://www.mixenonline.nl downloaden, opnemen op cassette en de oude tijden herleven weer!
haha vet!!. helaas stonden al die mixen op megaupload en zijn dus allemaal verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

jterpstra schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:45:
[...]

Nou ja dit is geen goude kabel gesmeed door elfjes achtige situatie

Heb alleen de versterker veiliger en beter geaard gemaakt.
Maar ik ben er nu wel vrij zeker van dat er inderdaad een verschil merkbaar is tussen
tweepolige 230~ lijn tegenover één met nul lijn

* wou het weten ook, dus heb de tweepolige kabel er weer even aan gesoldeerd dus zonder ground
zo doende dat ik er nu zeker van ben. had alleen nooit geweten dat het zo verschil maakt
zelfs de lichte brom is niet meer hoorbaar ( wel met 2 polige kabel )
Op zich kan het. De theorie: de oude kabel had een wat hogere weerstand en kon daardoor wat minder vermogen leveren aan de versterker. Nu met de nieuwe kabel kan de versterker het vermogen opnemen dat ie eigenlijk nodig heeft. Voor zover ik weet heb je het meeste vermogen nodig voor je lage tonen (want grote(re) spreekspoelen en meer uitslag nodig). Dus op zich kan het wel kloppen. Maar dan moet je oude kabel wel behoorlijk oud en verrot zijn geweest :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
De kabel had hier en daar een scheur ,zelfs de daadwerkelijke draad lag hier en daar bloot
De kabel had wat oxidatie op beide contactpunten inwendig ( versterker )en uitwendig op de stekker polen

Ik had zelf nooit verwacht dat dit z'n impact kon hebben.
Ik had inwendig vrijwel alles al vervangen ( caps / weerstanden ) en nog steeds een hinderlijke brom zodra de versterker idle stond. en was niet echt te spreken over de diepte van de bas
had al geaccepteerd dat dit gewoon de maximale performance was van dit ding

tot dat ik de 230 lijn verving ! weg hinderlijke brom, bas dieper , en geen PLOP geluid meer als ik de versterker uitzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:29:
@ hellmar1:

Ha, dat BASF-setje komt me bekend voor! Je vermoeden van een rebadge klopt helemaal. Het ontwerp stamt uit de stal van Sony en voor zover ik weet, op de markt gebracht door de dochtermerken Aiwa (22 series) en Wega (Minimodul). Dat de componenten ook onder de naam van BASF zijn verkocht, is nieuw voor me. De sets stammen uit het eind van de jaren '70, begin jaren '80. De set van Wega was 'modern' zwart, terwijl de set van Aiwa zilverkleurig was. De BASF dus ook. Wel lijken de uitvoeringen van de verschillende componenten wel per merk te verschillen, vergelijk de voorversterkers van Wega, Aiwa en BASF maar eens met elkaar. Geen idee waarom 'moeder' Sony het nodig vond om de specificaties per merk te doen verschillen.
Dat het een inkoop door BASF is kan ik bevestigen, het setje is ver-Oosters. Ik heb lang geleden zo'n cassettedeckje open gehad, en in mijn herinnering was dat echter géén Sony. Aiwa zou kunnen, en dat verklaart dan eventueel de onderlinge verschillen tussen uiterlijk gelijkende toestellen. Sony was erg terughoudend met het elders laten fabriceren van hun producten en bij mijn weten zijn de ontwerpen van Aiwa altijd technisch verschillend geweest (vergelijk een eventuele relatie tussen Aiwa en Sony met die van Grundig en Philips). De voorbeelden die ik van ingekochte Sony-apparatuur ken zijn eigenlijk vooral videorecorders en DVD-apparatuur en ook dat kwam pas in de jaren '90 een beetje van de grond.Ook was Sony extreem terughoudend met het uitbrengen van Sony-producten onder andere namen (Wega is een van de weinige en die hebben ze na een paar jaar aan de wilgen gehangen).

Ik denk dat ik dat BASF-deckje niet meer heb, maar mocht ik het tegenkomen dan zal ik dat hier melden.

[ Voor 13% gewijzigd door mae-t.net op 11-04-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 09:27
mae-t.net schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:40:
Ik denk dat ik dat BASF-deckje niet meer heb, maar mocht ik het tegenkomen dan zal ik dat hier melden.
Sjemig, als je niet meer weet of je het hebt, hoeveel heb je opgeslagen staan dan? Mijn opslag is toch echt wel zo beperkt dat ik alles op 4 handen kan tellen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mae-t.net schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:40:
[...] Aiwa zou kunnen, en dat verklaart dan eventueel de onderlinge verschillen tussen uiterlijk gelijkende toestellen. Sony was erg terughoudend met het elders laten fabriceren van hun producten en bij mijn weten zijn de ontwerpen van Aiwa altijd technisch verschillend geweest [...]
De meeste apparatuur van Aiwa was inderdaad zelf ontworpen, los van Sony. Heb zelf ooit nog een Aiwa walkman gehad en die klonk beter dan alle Sony's die ik heb versleten. Pas halverwege jaren '90 werden Aiwa-producten gebaseerd op bestaande ontwerpen van Sony. Kennelijk bleek het zelf ontwerpen te duur om vol te houden. Het was vervolgens snel gedaan met Aiwa. Toeval?

Wat nader onderzoek naar de hierboven besproken mini's leert dat er een ware zwerm aan componenten in deze lijn door Aiwa zijn uitgebracht. Op deze site staan ook nog componenten opgesomd als een Reverberation Mixer (MIX-22) en een TV-sound Tuner (S-V22). Een soort A/V-systeem avant la lettre... Wel grappig, als je bedenkt dat dit spul rond 1979 is uitgebracht.

Als Sony inderdaad uitwisseling tussen haar eigen ontwerpen en die van Aiwa zoveel mogelijk beperkte, dan is de uitgave van de Aiwa 22 onder de merknaam Wega merkwaardig. Enige reden die ik kan verzinnen, is dat de mini's eind jaren '70 zo'n vlucht namen in verkoopcijfers dat Sony zo snel mogelijk een graantje mee wilde pikken. Voor de Europese markt was een rebranding met een aangepast uiterlijk in 'modern' zwart natuurlijk een hapklare oplossing.

Andere mooie rechtstreekse rebrand van Sony naar Wega: Sony STR212 versus Wega PSS-200R. Exact hetzelfde. ;)

Ik heb gisteravond zelf m'n Wega Minimoduls opgezocht en weer eens aangesloten. Enige echte euvel is een lichte aardebrom in het midden van het geluidsbeeld bij stiltes tussen de nummers, gekoppeld aan het volume. Nou stellen de ongeaarde stopcontacten waar de set op staat aangesloten, ook niet veel voor. Hier is dus nog wel wat ruimte voor verbetering, vermoed ik.

Afbeeldingslocatie: http://i1019.photobucket.com/albums/af320/en_voyage/Audio/IMG_20120412_145416-1.jpg

Alleen... ik kan het cassettedeck óók nergens terugvinden! Ik had mijn deck een tijd terug apart opgeborgen om nog eens een keer uitvoerig te onderzoeken, maar waar ik 'm gelaten heb, geen idee. En nee, ik heb geen schuur vol apparatuur (integendeel, zelfs). Wat is dat toch met deze cassettedecks... 8)7

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.heinffm.de/images/pioneerroehrenreceiver.jpgPioneer Er420 de laatste lampen-reciever die pioneer bouwde.
Gekocht op een schoolpleintje in Brussel.
Even gepoetst en werkt prima.
2x18 watt denk ik :-) foto's van internet, maar dat is ie

Afbeeldingslocatie: http://www.heinffm.de/images/ebayauktionen005.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

jterpstra schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:12:
Een vraag, ik weet niet of dit een verbeelding is van me. Of dat onderstaande echt effect kan hebben op diepte / helderheid

Enige tijd geleden had ik een kontakt KT-7 gekocht, buizenversterkertje Klasse A
Zo doende heb ik af en toe een zondag avond eraan gewerkt
sinds een paar weken is het weer in werkende staat
klonk al zeer aangenaam. positief verrast !

etc...
Het zou kunnen dat je door het leggen van een goede aarding ervoor gezorgd hebt dat de massa 'schoner' is geworden en ook niet weer 'zweven' kan, waardoor je de voedingsspanning schoner en stabieler is. En dat kan ervoor zorgen dat het ding beter klinkt. Alleen zou je dat eerder in het hoog moeten merken dan in het laag (over het algemeen). Maar goed, dat is ook weer sterk afhankelijk van het ontwerp van de versterker.

Dus ja, het zou kunnen. En het kan natuurlijk ook een combinatie van beiden zijn: Suggestie en werkelijke verbetering.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Als Sony inderdaad uitwisseling tussen haar eigen ontwerpen en die van Aiwa zoveel mogelijk beperkte, dan is de uitgave van de Aiwa 22 onder de merknaam Wega merkwaardig. Enige reden die ik kan verzinnen, is dat de mini's eind jaren '70 zo'n vlucht namen in verkoopcijfers dat Sony zo snel mogelijk een graantje mee wilde pikken. Voor de Europese markt was een rebranding met een aangepast uiterlijk in 'modern' zwart natuurlijk een hapklare oplossing.
Daar kunnen twee dingen meespelen... Het kan dat Sony geen bezwaar had tegen het uitbrengen onder een andere merknaam, of het kan dat Wega al met Aiwa in zee was gegaan voordat Sony de complete zeggenschap had. Er is vermoedelijk een korte periode geweest dat Wega nog eigen ontwerpen uitbracht terwijl ze kennelijk al zaken deden met Sony en dat moet dan ergens eind jaren '70 geweest zijn, dus precies rond de tijd dat dit spul populair was. Wel erg populair overigens als het spul in 1 land al onder minstens 3 namen (BASF, Metz, Wega) te koop is geweest.

[ Voor 97% gewijzigd door mae-t.net op 18-04-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:02:
[afbeelding]Pioneer Er420 de laatste lampen-reciever die pioneer bouwde.

[afbeelding]
Leuk ding ! :P
wat van buizen bezetting in de versterking ? voor/eind

Aangezien je het gekocht hebt op een schoolpleintje.. vast een leuk prijsje !

Tevens is de staat waarin de versterker verkeerd zeker niet verkeerd, zie zo 1,2,3 totaal geen oxidatie/erosie
en zo te zien nog helemaal origineel, niet 5 prutsers die voor jou erin hebben gezetten
* Oh las eroverheen, inet afbeelding |:(

[ Voor 15% gewijzigd door osmosis op 13-04-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto's bij dit item heb ik van internet geplukt. Maar na een afstof- en poetsbeurt ziet hij er ongeveer hetzelfde uit. Ik had niet direct een digitale camera bij de hand...

de buizen in deze ER420 zijn nog allemaal ok. Ik verwachtte eigenlijk zwart en blauw geroosterde exemplaren. Het zijn bekende buizen en nog relatief gemakkelijk te krijgen.
Bezetting :
4x 6BQ5
5x 12AX7
2x 6AQ8
2x 6BA6
2x 6AU6
1x 6AV6
1x 6BE6

Speelt prima, ben een condensator aan t opsporen die mss wat lekt. Om de tien minuten zit er ergens een 'krakje' in de versterker. Maar die krijgen we er wel uit. En desnoods vervangen ze allemaal :-).
hij is het waard denk ik...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Sowieso waard,
Ik zou persoonlijk een complete recap doen. behalve de ntc's ( mits ze erin zitten )
Bij de buizenversterkers die ik een revisie heb gegeven heeft dat altijd de meeste winst geleverd

ik bestel ze bij www.jukebox-revival.nl en www.tube-town.de als die het niet hebben liggen www.tubeampdoctor.com , misschien heb je er wat aan. mits je die shops nog niet kende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
mae-t.net schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:29:
[...]
Daar kunnen twee dingen meespelen... Het kan dat Sony geen bezwaar had tegen het uitbrengen onder een andere merknaam, of het kan dat Wega al met Aiwa in zee was gegaan voordat Sony de complete zeggenschap had. Er is vermoedelijk een korte periode geweest dat Wega nog eigen ontwerpen uitbracht terwijl ze kennelijk al zaken deden met Sony en dat moet dan ergens eind jaren '70 geweest zijn, dus precies rond de tijd dat dit spul populair was.
Dit laatste kan ik inmiddels bevestigen. Die periode was zelfs langer dan kort, sinds 1975 naar schatting meer dan 5 jaar totdat Sony het ergens in de eerste helft van de jaren '80 kennelijk niet de moeite waard vond om nog nieuwe modellen te laten ontwikkelen en er gewoon een Sonyvestiging van maakte. Wega bracht in die tijd nog beperkt eigen apparatuur uit (in elk geval televisies, geen Trinitron maar wel voorzien van veel Sonytechniek heb ik zelf juist vanmiddag geconstateerd aan de hand van een model 3072), terwijl ze al onderdeel waren van Sony en ook gewoon Sonytoestellen bouwden voor de Europese markt. Wat voor consequenties dit voor de band met Aiwa heeft, weet ik niet. Ik zal toch meer apparatuur en/of documentatie uit die periode moeten bestuderen.

[ Voor 15% gewijzigd door mae-t.net op 19-04-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Ik heb een vraag, misschien dat iemand hier het antwoord weet.

Sinds een week ben ik de trotse bezitter van een Dual CS5000. Erg mooi apparaat, zeer tevreden mee. Enige nadeel is, als het vinyl wat ouder/in slechtere staat is dan hoor je dat ook een stuk meer. Logisch, alleen nu heb ik twee platen die ik beide nieuw heb gekocht. Eentje van Hank Williams en eentje van Tom Waits. Beide maar 2-3x gedraaid nog (heb ze wel al wat langer, maar had geen platenspeler meer). Beide zien er op het oog behoorlijk 'clean' uit. Alleen de Hank Williams plaat klinkt als een klok, geen kraakje niks en de Tom Waits plaat kraakt en popt van begin tot eind.

Nou heb ik van Tonar een LP borstel gekocht, maar dat lijkt ook niet veel uit te halen. Zijn er misschien betere borstels, of zal ik toch echt alle slecht klinkende platen eens goed moeten wassen? B.v. met zo een setje > http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1680 of toch even op zoek naar een betere borstel? Heb het idee dat de Tonar de stof alleen verplaatst namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:02:
[afbeelding]Pioneer Er420 de laatste lampen-reciever die pioneer bouwde.

[afbeelding]
Geluksvogel. (waarom kom ik nu nooit zulke versterkers tegen? :( )
Mooie bak, dat is het zeker!!

Schema's zijn er genoeg te vinden via Google, dus je kunt dat ding naar hartenlust opknappen :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

miekol schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:02:
Ik heb een vraag, misschien dat iemand hier het antwoord weet.

Sinds een week ben ik de trotse bezitter van een Dual CS5000. Erg mooi apparaat, zeer tevreden mee. Enige nadeel is, als het vinyl wat ouder/in slechtere staat is dan hoor je dat ook een stuk meer. Logisch, alleen nu heb ik twee platen die ik beide nieuw heb gekocht. Eentje van Hank Williams en eentje van Tom Waits. Beide maar 2-3x gedraaid nog (heb ze wel al wat langer, maar had geen platenspeler meer). Beide zien er op het oog behoorlijk 'clean' uit. Alleen de Hank Williams plaat klinkt als een klok, geen kraakje niks en de Tom Waits plaat kraakt en popt van begin tot eind.

Nou heb ik van Tonar een LP borstel gekocht, maar dat lijkt ook niet veel uit te halen. Zijn er misschien betere borstels, of zal ik toch echt alle slecht klinkende platen eens goed moeten wassen? B.v. met zo een setje > http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1680 of toch even op zoek naar een betere borstel? Heb het idee dat de Tonar de stof alleen verplaatst namelijk...
Even op zoek gaan naar deze (of iets vergelijkbaars): http://www.tnt-audio.com/accessories/nagaoka_cleaner_e.html

Werkt als een lier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B_FORCE schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:26:
[...]

Geluksvogel. (waarom kom ik nu nooit zulke versterkers tegen? :( )
Mooie bak, dat is het zeker!!

Schema's zijn er genoeg te vinden via Google, dus je kunt dat ding naar hartenlust opknappen :)
Puur toeval hoor. Misschien wat minder geluk in de liefde ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Was al een tijdje op zoek naar een echte vintage lampenreceiver om als versterker te gebruiken voor muziek en af en toe film/tv. Gezien ik meer kan genieten van goede stereo dan van brakke surround had ik nog een redelijk stevig vintage receivertje nodig. Op marktplaats een Marantz gekocht, drijft de speakers perfect aan en ook de headphone-amp is nog van zeer goede kwaliteit. Lampjes werken allemaal (letters blauw, gele puntjes) en geen gekraak in de potmeters. Ik ben helemaal happy :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aYVvVpHkLxOy3PRMesqTEB2v/medium.jpg

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-09 18:47
Ik heb ook zo'n tonar borstel gehad en had daar slechte ervaring mee. Ik gebruik nu een borstel van National.
Deze borstel draait rond en zuigt als het ware het stof mee naar binnen. Werkt op 2 penlite baterijen.
Weet niet of ze nog nieuw te koop zijn.
Een andere oplossing, wat nog beter werkt, is de knosti disco antistat. Maar dat gebruik je niet voor 1 enkele plaat. Dan moet je je hele collectie in 1 keer mee schoonmaken.
Als allerlaatst poging kan je nog de plaat nat afspelen. Maar let wel op. Een plaat eenmaal nat afgespeeld, dan moet je em voor altijd nat af gaan spelen. En het water is niet zo gezond voor je naald. Het diamantje kan er wel tegen maar de lijm waarmee het diamantje vast zit kan oplossen en dan raak je het diamantje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Ik heb m'n Kenwood KA-6100 eindelijk af. Ondernomen stappen:

- Schoonmaak van binnen en buiten
- Defecte lampje vervangen door LED lampje
- Alle elco's vervangen
- Speaker relais schoongemaakt
- 2 tantaal elco's vervangen door WIMA's
- Alle potmeters en schakelaars ultrasoon gereinigd
- Bias opnieuw ingesteld

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/9473/dscf4524.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/1062/dscf4512l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img849.imageshack.us/img849/2176/dscf4514j.jpg

Hij speelt weer als een zonnetje!
Helaas heeft de Nikko NA-690 toch plaats moeten maken voor deze Kenwood :'(

Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/2707/dscf4517m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Nice job!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb hier al eens eerder gepost, maar sindsdien heb ik mijn versterker een vaste plek gegeven en aangesloten op een paar Wharfedale Denton 2XP's, dus ik dacht, nog maar eens wat foto's plaatsen.

De versterker (Pioneer SA-5500 II):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31606071/DSC_0051_thumb.JPG

Voorzover ik heb kunnen ontdekken, komt deze uit ongeveer 1977. Werkt als een zonnetje, afgezien van de AUX input.

De speakers (Wharfedale Denton 2XP):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31606071/DSC_0053_thumb.JPG

Deze komen volgens mij uit begin jaren '70. Klinken nog steeds erg goed.

De combinatie van versterker en speakers werkt prima. Als ik gewoon achter mijn bureau zit, staat de computer op half volume, en de versterker ergens tussen 1 en 2. Als ik in de keuken (de trap af) ben, staat de versterker tussen 3 en 4. Harder is gewoonweg niet nodig. Al met al ben ik er erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 14:48
Zijn er hier al mensen die komende maandag de vrijmarkten weer gaan afstruinen voor leuke zaken :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Even in mijn BASF D-6635 gekeken. Duidelijk Japans fabrikaat, spullen van toeleveranciers zoals Elna en heeft oppervlakkige overeenkomsten met JVC, Sony etc. Bouwjaar aan de hand van de onderdelen 1979/1980. Nummering van trafo en printplaten past niet in het Sonysysteem (die van Wega rond hetzelfde bouwjaar wel, kennelijk met begincijfer 6). Bij naslaan van willekeurige documentatie blijkt dit nummerformaat inderdaad van Aiwa te zijn.

Leuk detail: in de bovenkant zit een luikje om de koppen te kunnen reinigen en afstellen.

Voor de liefhebbers is het deckje zaterdag in Driebergen te vinden, defect en helaas ontbreekt er een sierstuk van de voorkant (zat er ooit wel op). Meer iets voor onderdelen dus.

P.S. Wikipedia bevestigt mijn idee over Sony en Aiwa: "Although officially an affiliated company of consumer electronics giant Sony Corporation, which owns 50.6 percent of the company, Aiwa prides itself on its independent operation and competes head on with Sony in several product categories." De relatie tussen Sony en Aiwa tot de overname in 2002 zal dus vergelijkbaar zijn met die van Philips en Grundig in de jaren dat Philips aandeelhouder was.

[ Voor 58% gewijzigd door mae-t.net op 26-04-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Andros schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:58:
Zijn er hier al mensen die komende maandag de vrijmarkten weer gaan afstruinen voor leuke zaken :) ?
Ja zeker ! ik ga weer jagen op buizenversterker(s) en zoek nog een mooi setje speakers
tannoy of wharfedale of iets in die sferen

Hoop vooral een mooie SE EL34 / 6L6 versterker te vinden, werking maakt me vrij weinig uit wil de trafo's zodat ik dat kan gebruiken voor een toekomstige project.

* voor mensen die zich afvragen wat word m'n project
wil één bouwen gebaseerd op deze schematic's zo simpel als wat _/-\o_
http://diyaudioprojects.com/Tubes/KT88/
afbeeldingen zijn monoblock, maar ik ga gewoon stereo bouwen.
Met wat hulp van een maat van me die heel handig is in houtbewerking.
Ik ben daar totaal geen ster in, dus ik laat de behuizing gedeelte aan hem over :P

[ Voor 27% gewijzigd door osmosis op 26-04-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Mijn buit voor de vrijmarkt van Koninginnedag dit jaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.beoworld.org/assets/thumbnails/redline45.2a.jpg

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=657

Net aangesloten, klinken nog als een klok, alleen wat cosmetische schade: Slijtplekjes in het doek en zilveren strip over de grill die helaas is gesneuveld. Maar dat valt te repareren, en voor 30 euro mag ik niet klagen. :)

Alleen nog kijken of ik een paar mooie standaardjes (of 2 kastjes) kan vinden waar ik ze mee op hoogte kan zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 30-04-2012 18:05 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je die in Eindhoven gevonden? Mooie vondst!

Viel me op dat de vrijmarkt dit keer heel klein was, althans die bij het Wilhelminaplein. De Willemstraat mocht niet gebruikt worden voor kraampjes blijkbaar. Hebben ze die ergens anders heen verplaatst?

Ik heb wel nog iets gevonden waar ik vantevoren daadwerkelijk naar op zoek was, nl. een combinatie platenspeler/tuner/versterker/cassettedeck van Philips. Ik had al recent al eentje gevonden (902 Stereo Centre), maar dat was een goedkoop bottom-of-the-line onding. Dit keer vond ik zijn grotere broer, de 22 AH 982 (klik voor groter):

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/lXm5pl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/smZExl.jpg

Moet wel nog wat werk aan gebeuren. Er kwam alleen maar mono geluid uit de platenspeler. Dit heb ik al opgelost (iemand had een draadje verkeerd gesoldeerd). Alle rubber snaren/riemen moeten vervangen worden. Verder lijkt het auto-stop mechanisme van de platenspeler soms wat te vroeg te triggeren. Ik moet nog uitvogelen wat het stoppen precies triggert (mocht iemand het weten, laat het vooral weten!).

Verder wel een prettig apparaat. Stukken beter gebouw dan de 902 die ik eerder dit jaar had gevonden. Versterker heeft een stuk meer pit. De knopjes voelen allemaal veel degelijker aan. Het systeem is ook veel makkelijker te demonteren. En de FM tuner werkt fantastisch zonder externe antenne.

Voor 7,50 ben ik zeer tevreden. Nu nog even een snarensetje zien op te duikelen.

[ Voor 6% gewijzigd door brama op 30-04-2012 21:38 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

brama schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:34:
Heb je die in Eindhoven gevonden? Mooie vondst!

Viel me op dat de vrijmarkt dit keer heel klein was, althans die bij het Wilhelminaplein. De Willemstraat mocht niet gebruikt worden voor kraampjes blijkbaar. Hebben ze die ergens anders heen verplaatst?
Mijn Beovoxen waren dan ook te vinden aan het uiteinde van de Mathildelaan. Ongeveer ter hoogte van het Ziggo-gebouw. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:46

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik weet dat het geen V&A topic is maar:

ik ben op zoek naar de behuizing van een buizenradio. om een (krat)radio in te bouwen. dit staat een stuk beter voor op de zeilschool / buitensport kampen. heeft iemand nog iets liggen toevallig? op marktplaats gaan ze voor belachlijke prijzen weg of zijn ze nog in goede staat .

like:
Afbeeldingslocatie: http://www.antiekeradio.nl/images/verzameling/philips_b5x61a.jpg

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
waldpyk schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:20:
ik weet dat het geen V&A topic is maar:

ik ben op zoek naar de behuizing van een buizenradio. om een (krat)radio in te bouwen. dit staat een stuk beter voor op de zeilschool / buitensport kampen. heeft iemand nog iets liggen toevallig? op marktplaats gaan ze voor belachlijke prijzen weg of zijn ze nog in goede staat .

like:
[afbeelding]
ik heb een behuizing minus de ingewanden en geen achterwand maar dat is redelijk simpel zelf te maken
daar ook belang bij ?
fototje van inet Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/schniermanni/bx750a/bx750a-6.jpg
Als je er belang bij hebt laat maar horen ! dan schiet ik wel wat foto's van de behuizing

* M'n hunt op de vrijmarkt was helaas niet zo succesvol.
Buizenversterkers niet tegengekomen, wel een mooi setje speakers
tot ik de kap eraf haalde, enorme scheur in conus en stoffilter ingedreukt/gedeeltelijk los :(

[ Voor 11% gewijzigd door osmosis op 01-05-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Bij mij was de oogst dit jaar helaas ook erg dun. Niets kunnen vinden van enige interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de markt bij Rotterdam Blaak stond een handelaar met een stuk of 40 a 50 vintage versterkers. Daar iemand nog iets gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Een handelaar? Hmmm, bij ons in Amsterdam had je ook jaaren een handelaar op de Waterloopleinmarkt, nou die gast vroeg mooi de dikke hoofdprijs. Conclusie: een handelaar is bad news, bijna altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
dat is een snelle conclusie op basis van 1 ervaring ;)

maar inderdaad de naam zegt het al die willen geld verdienen dus die weten wat ze kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee heb wel wat meer ervaring daarin, gaf het wel als belangrijk voorbeeld, omdat dat een markt was, en je dus iets fijns zou mogen verwachten, niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Sinds kort heb ik een setje Cabasse Goelette M4 speakers staan, waar ik toch wel heel erg blij mee ben...

Ben alleen nog niet blij met de amp waar ze aan hangen (Marantz PM30se), deze vertoont te veel kuren, zo werkt het linker kanaal na inschakelen pas boven een bepaald volume (werkt daarna wél bij een lager volume), en vind ik hem te zwak (Goelette's kunnen volgende de schaarse specs die ik kan vinden 50 watt nominaal en 350 piek (?!) hebben) waardoor ik net de punch mis die ik zoek.

Vind het wel erg interresant materiaal allemaal, ik volg dit topic al een tijdje met veel plezier :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie aanwinsten van de vrijmarkt, iedereen veel plezier er mee!

In Den Haag was de lokale vrijmarkt qua vintage audio ook weinig soeps. Vooral veel afgedankte cassettedecks van Japanse makelij uit de jaren '90 gezien. Nog getwijfeld over een Sony STR-222 solid state receiver, het was het enige dat ik aan werkelijke 'vintage' kon vinden. Uiteindelijk niet gedaan, ik vreesde een beetje voor de staat van de receiver (en de hele dag de volle zon er op zou die niet beter hebben gemaakt). Achteraf misschien toch mee moeten nemen, maar ja... er komt ooit wel weer een nieuwe kans op een oud vintage receivertje voor een zacht prijsje.

Ook qua radio's weinig soeps gezien. Was op zoek naar een radio à la Grundig RF115, dus een jaren '70 tafelradio met aux-aansluiting om een externe bron op aan te sluiten. Dit i.v.m. een projectje om een dock voor een mp3-speler te fabriceren. Wederom geen beet gehad, er waren vooral halfgare ghettoblasters uit de nineties te vinden.

Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen. En anders Marktplaats of de kringloopwinkels in de gaten houden.

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
In Utrecht was het ook niet veel. Ik heb nog even met een Pioneer SA-7200 in m'n handen gestaan maar besloten dat ik genoeg versterkers had. M'n enige aankoop is dan ook een 5 pack, nog gesealde, casettebandjes geweest. Al met al wel een lekker koninginne(nacht)dag gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Freggel_United schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:48:
Sinds kort heb ik een setje Cabasse Goelette M4 speakers staan, waar ik toch wel heel erg blij mee ben...

Ben alleen nog niet blij met de amp waar ze aan hangen (Marantz PM30se), deze vertoont te veel kuren, zo werkt het linker kanaal na inschakelen pas boven een bepaald volume (werkt daarna wél bij een lager volume), en vind ik hem te zwak (Goelette's kunnen volgende de schaarse specs die ik kan vinden 50 watt nominaal en 350 piek (?!) hebben) waardoor ik net de punch mis die ik zoek.

Vind het wel erg interresant materiaal allemaal, ik volg dit topic al een tijdje met veel plezier :)
Die punch ga je niet krijgen door er meer vermogen achter te hangen vermoed ik. De Goelette heeft een erg hoog rendement (93 a 94dB/W zo uit het hoofd) en gaat dus met 30 Watt al megaloei en loeihard. Meer vermogen erachter zorgt er alleen maar voor dat je nog harder kunt. De PM30Se heeft ook een voldoende hoge dempingsfactor, dus ook dat kan geen oorzaak zijn voor gebrek aan punch (lage dempingsfaktor kan voeren tot een wollige bas=minder punch). De Cabasse luidsprekers hebben over het algemeen een erg laid-back karakter en punch is niet het eerste wat in je opkomt als je denkt aan Cabasse (ik vind de Cabasse sound overigens wel heeeeel erg mooi..Zelf vervent gebruiker van de Brigantin). De Goelette komt ook niet zo heel laag, ergens in de buurt van de 70 a 75 Hz meen ik, onder andere doordat het een gesloten systeem is. Het laag moet versterkt worden door je ruimte (room-gain) om te komen tot een mooie diepe (zei het niet punchy bas). Ik denk dus dat je het moet gaan zoeken in plaatsing van de speaker, of aanpassing van de akoestiek...Of overstappen op een andere speaker natuurlijk.

Het volume probleem is over het algemeen relatief eenvoudig op te lossen met het reinigen of vervangen van de volumeregelaar in de versterker.

[ Voor 6% gewijzigd door Killer op 02-05-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Killer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:26:
[...]

Het volume probleem is over het algemeen relatief eenvoudig op te lossen met het reinigen of vervangen van de volumeregelaar in de versterker.
Of schoonmaken van het speaker relais!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingmace schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:18:
Ik heb m'n Kenwood KA-6100 eindelijk af. Ondernomen stappen:

- Schoonmaak van binnen en buiten
- Defecte lampje vervangen door LED lampje
- Alle elco's vervangen
- Speaker relais schoongemaakt
- 2 tantaal elco's vervangen door WIMA's
- Alle potmeters en schakelaars ultrasoon gereinigd
- Bias opnieuw ingesteld

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hij speelt weer als een zonnetje!
Helaas heeft de Nikko NA-690 toch plaats moeten maken voor deze Kenwood :'(

[afbeelding]
ik heb een tijdje terug een Knewood KA7010 op de kop getikt. Dubbele mono: 2 voedingstransfo's, twee aparte elco's, beest van een koeling ...Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-forum.de/bild/kenwood-ka-7010_3475.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je link is stuk:

Afbeeldingslocatie: http://bilder.hifi-forum.de/medium/617287/kenwood-ka-7010_3475.jpg

Het feest der herkenning:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/neuQKl.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door brama op 02-05-2012 17:15 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:00:
Op de markt bij Rotterdam Blaak stond een handelaar met een stuk of 40 a 50 vintage versterkers. Daar iemand nog iets gekocht?
Die heb ik ook gezien, moest zelfs nog aan dit topic denken, maar echt veel vintage stond daar toch niet tussen? Was voornamelijk jaren 90 zooi.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
Afgelopen Koninginnedag heb ik de woofers van mijn B&O Redline 35 speakers opgeblazen. De woofers zien eruit als normalen 13cm 8ohm woofers.. Heeft het zin om hier nieuwe in te zetten, of wordt het geluid compleet anders als er geen originele in gaan? Welk merk en type is dan het beste?

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

roborobbie schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:49:
Afgelopen Koninginnedag heb ik de woofers van mijn B&O Redline 35 speakers opgeblazen
Wacht even, je gebruikt je setje RL35's om muziek te gaan blazen op een feestje? 8)7

Als de spreekspoel stuk is kun je denk ik het beste zoeken naar een setje donor-speakers om ze te vervangen, maar als alleen de foamranden gescheurd zijn (wat met die oudere modellen nogal eens wil gebeuren) dan zijn die nieuw te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enkele weken geleden twee kenwood verssterkers op de kop getikt. Stonden al een jaar of 10 te verkommeren op een zolder. Beetjes afstoffen, enkele potentiometers hadden wt liefde nodig (schoonmaken/smeren) en spelen voortreffelijk. Vooral de KA7010: dubbele voedingstransfo, dubbele elco's en een beest van een koeling. OOk mooi om te zien... Wordt ook dubbele mono genoemd...
Afbeeldingslocatie: http://audioportal.su/attachment.php?s=26849e4dc9e700b25639b0c259bcc5e5&attachmentid=83196&d=1332806374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Thnx, geweldige reply... hier heb ik wat aan :)

Ik zal eens wat foto's maken van de setup, en wellicht dat ik wel iemand weet die de Marantz onder de loep wil nemen.

Wat betreft de room-gain, hier heb je natuurlijk een punt. De ruimte is ver van optimaal, hier ga ik na de zomer tijd in steken (voorlopig geen tijd).

Een ding wat me nog wel verbaast is het hoge piekvermogen van de Goelette M4, of is dat nu gewoon een typo? 350 Watt lijkt me wat overdreven...

[ Voor 13% gewijzigd door Freggel_United op 03-05-2012 12:16 ]

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Nee, dat is geen typo. 350Watt kunnen ze aan (mits drivers en filters nog in goede staat). Maar dat is wel piekvermogen. Als je dat er continue opzet, dan gaan ze vrolijk in rook op. Of je ook nog in de buurt wilt zijn als ze dat piekvermogen te verstouwen krijgen, dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Gisteren bij de kringloop gescoord.
Heeftg iemand meer info over deze speakers. Op google is er bar weinig te vinden.
Wel kan ik vinden dat Royal Celestion super goed is met gitaar versterkers.

Afbeeldingslocatie: http://m.ak.fbcdn.net/a4.sphotos.ak/hphotos-ak-ash3/532665_260079764090476_100002653628898_469258_779879828_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://m.ak.fbcdn.net/a7.sphotos.ak/hphotos-ak-ash3/552843_260078910757228_100002653628898_469255_1755872858_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://m.ak.fbcdn.net/a5.sphotos.ak/hphotos-ak-snc7/577140_260079334090519_100002653628898_469256_1576776355_n.jpg

Iemand tips voor een passende versterker. Ik heb nog een luxman L200 staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Pepperana op 05-05-2012 10:27 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Volgens het etiket gaat het om een door Rola-Celestion geassembleerd systeem waarin hun eigen drivers zitten, maar wat gemaakt is voor Tempofoon. Je kan dus ook op Tempofoon zoeken, maar navraag doen op het NFOR of het transistorforum (twijfelgeval welke het best van toepassing is) levert daar waarschijnlijk het meeste informatie over op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Dat zijn Celestion Ditton 15 speakers, leuke dingen! En dat zou zomaar nog wel eens heel goed kunnen gaan klinken aan die Luxman :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Aha Celestion Ditton 15 levert een stuk meer resulaten op, Thanks!!

Vanavond maar eens aan elkaar hangen ;-).

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Jongens wat is het stil hier de laaste weken. Heb zelf ook niet veel te melden. Ik heb alleen m'n tweede Goldstar GSA-8500 onder handen genomen en volledig gereviseerd. Zal binnenkort nog wat fotos plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8) enige weken geleden een volledige gerestaureerde Yamaha CA-600 gekocht

Een aardige weergave van dit project is te vinden op de site van vintageaudiorepair.nl onder de button "gerepareerd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik meld me weer eens en kan gelijk inhaken. Die Celestions hierboven heb ik ook! En de reden dat ik hier weer eens post!

In de woonkamer is alles redelijk modern, mede onder druk van vriendin. Sony reciever, Philips speakertjes (waren redelijk klein en geven goed geluid) en dan nog Bravia scherm.

Maar ik heb nog meer mooie zut die stond niets te doen. Mede omdat de versterker die ik daar voor had, een Sansui M800, niet helemaal top is. Heeft revisie nodig maar kan ik niet.

Tot ik vandaag bij de kringloop voor 7,50 een Onkyo A-15 integrated stereo amp (1979-1982) kon scoren. De B-channel zou kapot zijn. Kon gokje wagen en meegenomen. Gaat om zo'n unit:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=la1yNyJIkag]

40 Watt per channel. Mooie vu-metertjes maar bij mij zijn de lampjes stuk. A-channel werkt uitmuntend. Ik denk dat hij wel een beurtje mag hebben (kan ik dat zelf niet? Wat doe je dan eigenlijk? Slechte potmeters vervangen, soldeerwerk aanpakken, flink dust offen en contact sprayen? Of hoe werkt zo iets?).

Enfin, nu had ik weer een mooi ampje om te gebruiken. Wat heb ik verder? Nou ik had nog een setje Celestion Ditton 15 XR staan met prachtig geluid! Die waren te groot en te lelijk voor de huiskamer aldus vriendin, vandaar dat er nu twee kleine philipsjes staan daar (wel ok kwaliteit hoor). Ik dacht; weet je wat ik ga mijn man cave inrichten (de schuur). Hier een videootje van yt geplukt:

Dan had ik nog een '86 Denon TU-400 tuner, maar radio is maar radio. Ik had nog een oude DVD speler die ik voor nu wel even als CD speler kon gebruiken (wachtende op mooie CD speler van de kringloop) en ineens wist ik het! Ik had nog een Philips 212 Electronic liggen ergens. Hele scholierentijd (jaren 90) oude platen op gespeeld (terwijl klasgenoten aan de happy hardcore waren...). Maar.. ding werkte nooit lekker. Open gemaakt en bedrading bekeken. Rare kleurtjes. Rood, wit, groen, blauw, aarde. Snapte er niets van. Gelukkig op internet genoeg uitleg (rood/groen is rechts en wit/blauw is links. Aarde naar aarde amp en klaar. Had eerst rood-aarde/aarde-wit aangeslote (dus mono geluid en slecht werkend). Wauw! Waanzinnig wat een geluid ineens. Wat een combinatie. Wat een feest deze zomer in de schuur haha. Bank erbij (25m2 ruimte zat) en genieten. De 212;

Zal eens foto/filmpje van eigen setup maken. Maar ja.. digitaal opnemen op iphone is al weer effect weg he ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Weer een nieuwe aanwinst.
Heb een Kontakt NS-12 op de kop kunnen tikken voor een leuk prijsje.
Me Kontakt KT-7 was eenzaam. En kwam deze tegen couldn't resist :P

Buizenbezetting : 2X ECL82 2X ECC83 en een EZ90* ( word vervangen door diodes ) maar blijft erin voor sier

De behuizing en opbouw van componenten is compleet origineel.
Ook al heeft deze jongen duidelijk in een vieze ruimte gestaan.
Zelfs nicotine vlekken op de buizen :+ en een stevige plakkaat stof
Wat zo te zien eens eraf geschraapt is met een plamuurmes _O-

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/pdszvelbx/2012_05_23_10_41_52.jpg
klikbaar
'Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/aedyt7har/2012_05_23_10_42_14.jpg

Door de garage "schoonheid" gaat deze dus voor een zeer complete revisie.
Afbeeldingen van restauratie volgen (*ooit zit nu in een nogal drukke tijd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Laatst online: 19:46

Xanax959

relax...

Een doos vol spul op de kop getikt, ik ben benieuwd wat er allemaal bij zit :)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/116nhfq.jpg

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
Onlangs op de kop getikt: een Philips CD100 in originele doos en compleet met alle toebehoren ;)

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1tn0wk.jpg

Alle foto's:
http://www.dutchaudioclas...ips_cd100_first_cdplayer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
jterpstra schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:26:
Weer een nieuwe aanwinst.
Heb een Kontakt NS-12 op de kop kunnen tikken voor een leuk prijsje.
Me Kontakt KT-7 was eenzaam. En kwam deze tegen couldn't resist :P

Buizenbezetting : 2X ECL82 2X ECC83 en een EZ90* ( word vervangen door diodes ) maar blijft erin voor sier

De behuizing en opbouw van componenten is compleet origineel.
Ook al heeft deze jongen duidelijk in een vieze ruimte gestaan.
Zelfs nicotine vlekken op de buizen :+ en een stevige plakkaat stof
Wat zo te zien eens eraf geschraapt is met een plamuurmes _O-

[afbeelding]
klikbaar
'[afbeelding]

Door de garage "schoonheid" gaat deze dus voor een zeer complete revisie.
Afbeeldingen van restauratie volgen (*ooit zit nu in een nogal drukke tijd )
Waarvoor wil je die EZ90 vervangen voor diodes?
Niet dat het erg is, maar let wel op maximale spanning van bepaalde onderdelen.
Met diodes heb je namelijk (veel) minder voltage drop

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
2deBennie: denkdat die doos op gegeven moment meer waard gaat zijn dat die speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Of toch evenveel waard (CD100 is sowieso niet goedkoop). Als setje met overeenkomende serienummers is het natuurlijk het allermooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Serienummers kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
Ik heb mijn Technics SL-BD20 draaitafel uit 1987 weer aangesloten; een nieuw element met naald (Ortofon OMP10) en een nieuwe snaar en ik kan weer vooruit :P Lekker genieten van ouderwets vinyl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Heel goed, want vandaag is de dag van het vinyl!

ik ga vanavond plaatjes draaien

http://avro.nl/dagvanhetvinyl/extra/over.aspx

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:45
Leuk topic! Eigenlijk nooit opgevallen! Heb een aanzienlijke tijd een aardige MFB "fetish" gehad. Heb lang een setje 567's in de woonkamer gehad, aangestuurd door een Denon PRA-S10 pre-amp. (Niet echt vintage denk ik). Momenteel nog een setje 544's bij mijn vader gestald staan en een setje 541 op mijn PC in de werkkamer. Ik vind het nog steeds een leuk concept en redelijk vintage denk ik zo :).

De reden waarom ik nu ook een post plaats, is omdat ik eigenlijk redelijk hopeloos aan het worden ben. In maart van dit jaar ben ik na een lange tijd zoeken (~7-8 jaar) een set speakers tegen gekomen die ik dus al erg lang zocht. Het gaat hier om een set Grundig FineArts Three speakers. De Fine-Artsen Three's en Four's zijn een 4 weg transmissielijn systeem, destijds gebouwd in Berlijn door Arcus. De Fine-Arts series zijn door Grundig geïntroduceerd in 1987. Klik. pagina 10.. In een later stadium zijn de Three's en Four's vervangen door MK2 versies. Hierbij is helaas het 4-weg systeem komen te vervallen. De speaker heeft hierdoor een totaal ander klankbeeld gekregen en is helaas niet zo goed als de eerste versies. De Three's en Four's zijn identiek qua specificaties, echter zijn de Three's uitgevoerd in een matte finish en de Four's in hoogglans pianolak. (En deze set heeft mijn vader)

Ik stuur de speakers aan met een Luxman LV107u. De combinatie van de buizen voortrap en de mosfet eindtrap maakt dit een heerlijke versterker. De combinatie met deze luidsprekers is écht waanzinnig. Het laag is waanzinnig strak en diep, mede doordat de Luxman DC gekoppeld is loopt hij waanzinnig diep door. (DC gekoppeld is theoretisch 0HZ). Het hoog daarentegen is sprankelend en levendig. De dynamiek is fantastisch. Nadat ik deze set in mijn huiskamer zette en mijn reguliere muziek beluisterde, hoorde ik dingen die ik nooit eerder gehoord had. Daar merk je dus dat het MFB concept leuk is, maar verre van perfect.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7211/7261748608_0d32d91caa.jpg
Klik voor groter

Terug naar mijn probleem... ;( Deze set werd op marktplaats aangeboden en zag er als nieuw uit. 'S avonds naar de beste man gereden en bij aankomst bleek dat de man "ineens geen hoog meer hoorde". Redelijk gedesillusioneerd huiswaarts gegaan. Ik kon me echter herinneren dat ik een jaar eerder op tweakers ook een set had zien staan. Deze set was echter niet in prachtige staat en had een vervangen / andere woofer in één speaker. Ik was daar ook niet helemaal blij mee, dus toen niet gekocht. Om het verhaal verder niet nóg langer te maken; uiteindelijk heb ik beide sets kunnen kopen en heb ik met de units uit de tweakers-set, de marktplaats-set compleet kunnen maken. :) De marktplaats-set staat nu dus in mijn woonkamer te pronken.

In de marktplaats-set waren zowel de dome tweeter als de ribbon tweeter volledig afgefikt. De dome tweeter is goed te verkrijgen echter het probleem zit hem in de ribbon. Het betreft hier een Foster E060T14 ribbon tweeter. Ik heb een mail verzonden (22-03) naar Foster in Japan, helaas tot op heden geen reactie. Ik heb ook mails gestuurd naar Twinstaticaudio en naar Speaker en Co. Helaas konden beide mij niet helpen.

Ik ben dus op zoek naar een vervangend membraan, tweeter of alternatieve tweeter om de tweakers-set weer compleet te maken. Hieronder een aantal fotootjes van de mishandelde ribbon. Kan iemand mij helpen? Als beloning mag je zéker komen luisteren!! ;) De tweakers-set staat nu doelloos bij mij op de zaak, stof te vangen. Dat vind ik waanzinnig zonde en hoop dat ik ze weer compleet kan krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8146/7261748876_50438a63d2.jpg
Klik voor groot.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7102/7261748472_e7d929a230.jpg
Klik voor groot.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7230/7261748290_7716229e01.jpg
Klik voor groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wellicht heb je iets aan een oude Philips FB850 of vergelijkbaar. Daar zaten ook ribbon-tweeters in. Ik weet neit of het de zelfde zijn, maar Grundig en Philips hebben veel samengewerkt, dus het wellicht heb je geluk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[b][message=38292558,noline]
Ik stuur de speakers aan met een Luxman LV107u. De combinatie van de buizen voortrap en de mosfet eindtrap maakt dit een heerlijke versterker. De combinatie met deze luidsprekers is écht waanzinnig. Het laag is waanzinnig strak en diep, mede doordat de Luxman DC gekoppeld is loopt hij waanzinnig diep door. (DC gekoppeld is theoretisch 0HZ). Het hoog daarentegen is sprankelend en levendig. De dynamiek is fantastisch. Nadat ik deze set in mijn huiskamer zette en mijn reguliere muziek beluisterde, hoorde ik dingen die ik nooit eerder gehoord had. Daar merk je dus dat het MFB concept leuk is, maar verre van perfect.
Nu ben ik wel benieuwd: Heeft Philips ooit die MFB-techniek proberen toe te passen op professionele PA-systemen voor versterking van bijvoorbeeld popconcerten? Ik kan me wel voorstellen dat het daar ook nog een behoorlijk effect kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

he bah, ik dacht altijd dat Tensai een vrij goed merk was, blijkt het een van de goedkoopste japanse merken van de jaren 80 te zijn.

En ik was zo trots op mijn Tensai platenspeler. Misschien was de Akai platenspeler die ik verkocht heb dan toch beter...

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Tensai deed ook wel zaken met Funai, dus dat zegt misschien genoeg. Toch heb ik de indruk dat ze ook wel eens wat goeds gemaakt zullen hebben.

@Stokey3K: Dat was een totaal andere afdeling, dus die kans is niet zo groot. Opzich zou ik ook wel benieuwd zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door mae-t.net op 25-05-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
The Eagle schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:23:
Wellicht heb je iets aan een oude Philips FB850 of vergelijkbaar. Daar zaten ook ribbon-tweeters in. Ik weet neit of het de zelfde zijn, maar Grundig en Philips hebben veel samengewerkt, dus het wellicht heb je geluk :)
Ik heb al een aantal tweeters bekeken. Punt is vaak dat de impedantie te hoog is en het nominaal/maximaal vermogen te laag... Buiten dat moeten ze ook in de kast passen, de band tweeter die erin zit (het membraan althans) is 60mm... Graag zou ik het chassisdeel gebruiken van de originele ribbon...
Stoney3K schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:55:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd: Heeft Philips ooit die MFB-techniek proberen toe te passen op professionele PA-systemen voor versterking van bijvoorbeeld popconcerten? Ik kan me wel voorstellen dat het daar ook nog een behoorlijk effect kan hebben.
Ik kan me niet herinneren dat ze het voor PA doeleinden gebruikt hebben. Wat ik wel weet is dat ze voor studio doeleinden, de MFB 545 gemaakt hebben. Echt een bakbeest van een MFB speaker. 20(!) ~ 20.000Hz. In het oude Cinema Bioscoopje in Breda heb ik ze ooit zien hangen en gehoord tijdens de eerste Matrix film! Super vet!!

http://mfbfreaks.com/apparatuur/mfb/545/index.htm

[ Voor 4% gewijzigd door ThAZiP op 25-05-2012 13:19 . Reden: Linkje naar MFB 545 toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:13
Stoney3K schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:55:
[...]

Ik heb wel eens gehoord dat de Stage Accompany Ribbon Driver een doorontwikkeld Philips ontwerp was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Grappig topic, ook ik heb leuke vintage audio in gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/DSC_8301kk.jpg
Let niet op de locatie, want op mijn slaapkamer heeft hij momenteel geen fraaie plaats, en gebruik ik de orginele (?) houten behuizing ook niet.
• Quad 33/303
• B&W speakers (geen idee welk type tbo)

De Quad is zo'n 35 jaar geleden door mijn vader nieuw gekocht (orginele rekening hebben we nog!). Eea is gereviseerd zo'n 10 jaar geleden.
Orginele setup was:
• Quad 33/303
• Celestion speakers (nu @ werkplaats :P )
• Thorens 145 MK2
• Revox A77 bandrecorder (not 100% sure over het type, verkocht voor €250 een 5 jaar geleden, wel in nieuwstaat 8) )

Heb hem een paar jaar geleden gekregen toen mijn vader zelf een nieuwe Quad 99 in combo met 22L speakers gekocht heeft. Daarvoor had ik mijn B&W's aan een Philips 590 zitten.

[ Voor 69% gewijzigd door Tortelli op 25-05-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:13
Netjes, een 303/33/FM3 is imho nog steeds prima gezelschap om van muziek te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Vanmiddag bij de kringloop stond er een set Kef Coda III speakers.
Zagen er keurig uit en moesten 75 euro kosten. Ik had geen set nodig, maar als iemand nog interesse heeft. De units zagen er keurig uit. Wel leuke speakers om te zien:

http://www.gramophone.net...ice+%C2%A3108.43+per+pair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

ThAZiP schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:33:
Leuk topic! Eigenlijk nooit opgevallen! Heb een aanzienlijke tijd een aardige MFB "fetish" gehad. Heb lang een setje 567's in de woonkamer gehad, aangestuurd door een Denon PRA-S10 pre-amp. (Niet echt vintage denk ik). Momenteel nog een setje 544's bij mijn vader gestald staan en een setje 541 op mijn PC in de werkkamer. Ik vind het nog steeds een leuk concept en redelijk vintage denk ik zo :).

De reden waarom ik nu ook een post plaats, is [etc]
Ik meende dat de HiVi Research E-RT-1C min of meer een drop-in replacement was:

http://lautsprecherversan....de/hifi/baendchen_en.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Killer schreef op zondag 27 mei 2012 @ 23:42:
[...]

Ik meende dat de HiVi Research E-RT-1C min of meer een drop-in replacement was:

http://lautsprecherversan....de/hifi/baendchen_en.htm
Puur afgaand op de impedantie (6 Ohm) en de binnenafmeting, denk ik het niet... De Foster is 4 Ohm... Vermogen is ook lager: Nom. 15 Watt en max. 30 Watt. De Foster nom. 30 Watt en max 60 Watt.

[ Voor 10% gewijzigd door ThAZiP op 28-05-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ThAZiP schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:13:

Ik kan me niet herinneren dat ze het voor PA doeleinden gebruikt hebben. Wat ik wel weet is dat ze voor studio doeleinden, de MFB 545 gemaakt hebben. Echt een bakbeest van een MFB speaker. 20(!) ~ 20.000Hz. In het oude Cinema Bioscoopje in Breda heb ik ze ooit zien hangen en gehoord tijdens de eerste Matrix film! Super vet!!

http://mfbfreaks.com/apparatuur/mfb/545/index.htm
Dan het laag, dat onnoemelijk diepe laag. De 545 weet met zijn 30 cm MFB woofer (wiens rubberrand trouwens hard en stug voelt als een autoband) het laag te benaderen dat ik tot voor kort alleen uit gevouwen hoornsystemen hoorde komen waarin 18" PA woofers gemonteerd zaten...
Het feit dat het ding een 18" folded-horn kast bij kan houden op een 12" front-loaded speaker geeft me toch genoeg reden om eens te kijken hoe dat principe zich op het toneel houdt.

We hebben vaak van die enorme bakbeesten bij ons omdat het alleen laag kán als we het lomp, groot en hard maken. Meestal tot groot ongenoegen van de monitortechnicus, en de oren van het publiek...

Ik ben dus nu wel eens benieuwd hoe ver je zou komen met een 18" front-loaded subje op 500W aan vermogen in MFB geschakeld.

* Stoney3K bestelt alvast nieuwe ruiten, voor het geval dat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
ThAZiP schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:55:
[...]

Puur afgaand op de impedantie (6 Ohm) en de binnenafmeting, denk ik het niet... De Foster is 4 Ohm... Vermogen is ook lager: Nom. 15 Watt en max. 30 Watt. De Foster nom. 30 Watt en max 60 Watt.
Daarnaast komt ook nog eens dat de impedantie volledig anders is (we hebben het hier enkel nog over de DC weerstand) en de frequentie responsie anders is.
1 op 1 speakers vervangen kan zeer zelden (lees: eigenlijk nooit)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
B_FORCE schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 01:21:
[...]

Daarnaast komt ook nog eens dat de impedantie volledig anders is (we hebben het hier enkel nog over de DC weerstand) en de frequentie responsie anders is.
Ik snap de uitdaging, vandaag mijn post op tweakers! ;)
Stoney3K schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 01:03:
[...]

[...]

Het feit dat het ding een 18" folded-horn kast bij kan houden op een 12" front-loaded speaker geeft me toch genoeg reden om eens te kijken hoe dat principe zich op het toneel houdt.

We hebben vaak van die enorme bakbeesten bij ons omdat het alleen laag kán als we het lomp, groot en hard maken. Meestal tot groot ongenoegen van de monitortechnicus, en de oren van het publiek...

Ik ben dus nu wel eens benieuwd hoe ver je zou komen met een 18" front-loaded subje op 500W aan vermogen in MFB geschakeld.

* Stoney3K bestelt alvast nieuwe ruiten, voor het geval dat. :+
Er staan momenteel twee setjes op marktplaats geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ThAZiP schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:14:
Er staan momenteel twee setjes op marktplaats geloof ik.
Ik kom trouwens ook een MFB-achtig trucje tegen bij Bang & Olufsen:

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=368
Adaptive Bass Linearisation (ABL) is a process patented by B&O and is incorporated in BeoLab loudspeakers. The idea is to use the surplus capacity in amplifiers and driver units.

(...)

The function is adaptive. This means that the loudspeaker adapts to the signal it receives.
Gezien B&O en Philips al redelijk lang samen werken zou het me weinig verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

B_FORCE schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 01:21:
[...]

Daarom zei ik ook min of meer een drop-in replacement. Qua afmetingen past hij in de kast en je hoeft niet heel veel aan te passen aan het filter. Een echte drop-in bestaat, zoals je terecht opmerkte, zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Stoney3K schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:16:
[...]

[...]

Ik ken niet alle details van het B&O truucje, maar het is volgens mij wel wezenlijk anders dan het MFB principe (Yamaha gebruikt het trouwens ook en dan heet het Active Servo Technology). Voor zover ik wet zit er bij B&O geen actieve opnemer verwerkt in de luidspreker-conus van de bas-unit die zorgt voor tegenkoppeling. Bij MFB is dat wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Philips werkte met een Piezo elementje onder de stofkap van de woofer. Hoe het systeem van B&O werkt weet ik niet precies. Er zijn meerdere merken die een vergelijkbare techniek hebben toegepast of nog steeds toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:16:
[...]

Er staat nergens dat het iets met een directe mechanische feedback te maken heeft, dus ik heb zo m'n twijfels. Ik ken MFB alleen van de bekende Philipsreeks en van een incidenteel speakersetje van Sony.
[...]

Het lijkt op papier eerder een truukje om Philipspatenten te omzeilen of een poging om het heel anders en beter te doen, iets waar B&O zich ook graag mee bezighoudt.

Het klopt inderdaad dat B&O soms onderdelen en apparaten bij Philips inkocht en er zijn ook ooit financiele belangen geweest, maar op technisch gebied was B&O veel te eigenwijs en zat te ver af van waar Philips zich dagelijks mee bezighield om van een in deze context relevante samenwerking te kunnen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

De buurman had deze weggegooid.

Afbeeldingslocatie: http://images01.olx.gr/ui/18/02/06/1328290402_310619606_1----P-GRUNDIG-5066.jpg

Nu is ie van mij :D

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik vintage apparatuur... hmm..... ik denk van wel.

AKAI;
AM 2800 (1979)
AT 2600 (1979)
AP 307 (1979)
GX 4400D (19??)
GX-C 750D (1979)
GX 630D/PRO (19??)

Marantz;
2238 (1977)
4300 (1974)
6300 Silver (1974)
5220 (één uit '74 en eentje uit '77)
6170 (1980)
CD 72 (1989)

fotootjes;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8wFK2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hZZ0x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/br9Af.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XDMdz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hIdJA.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Rauep.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/prOvO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LpJzr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1RGmu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DIvjL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fsHXw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XtE8u.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/va0Cf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8cq1e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bpiWH.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lY9eC.png

en nog wat uploads op mn youtubeaccount.
kun je ze "aan het werk" zien.
sorry voor het geluid, dit ligt aan mn camera. :(

YouTube: GTI1dasOriginal

dus, ja. ik gebruik vintage, dagelijks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
deBennie schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:12:
Onlangs op de kop getikt: een Philips CD100 in originele doos en compleet met alle toebehoren ;)

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1tn0wk.jpg

Alle foto's:
http://www.dutchaudioclas...ips_cd100_first_cdplayer/
Nu ook:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2ivd27c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/a1lqv8.jpg

B-)

[ Voor 3% gewijzigd door deBennie op 09-06-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

shiiiiit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.audio-extasa.e...n-original-box-p-904.html
Als je wil, en je hebt er ehm....... "wat" geld voor over.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice score trouwens. ;)
Enne... wel gebruiken waar hij voor bedoeld is he?
Dit ding speelt namelijk over 25 jaar nog steeds de sterren van de hemel.. 8)
Bewaren in de doos is eeuwig zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Leuk jah, maar ook al bewaar je um nog 25 jaar in doos, rijk zal je er niet van worden. Dan had je een Apple I moeten hebben (wat gewoon een printplaat is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:29:
Leuk jah, maar ook al bewaar je um nog 25 jaar in doos, rijk zal je er niet van worden. Dan had je een Apple I moeten hebben (wat gewoon een printplaat is).
Mijn mening;
Als je denkt dat dit "gimmicks" uit het verleden zijn en ze als investering ziet, ze daarom dus gaat verzamelen/bewaren ben je dit spul gewoon niet waard.

Zoals ik hierboven al aangaf, ik gebruik mijn sets om en om dagelijks en er gaat best wel eens wat stuk, heeft ook regelmatig onderhoud nodig, maar MÁN wat klinkt dit..
Zelfs nog na al die jaren.. Je zou voor de grap mn akai GX630D/PRO eens moeten horen.
Maakt niet uit wat je gehoord hebt in de loop der jaren, ik garandeer je dat je van je stoel flkkert van de dynamiek en kanaalscheiding.

ofwel: drááien met die handel. Geniet er van. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Nou dit word de 3de buizenbak die ik hier ga delen :P

Vandaag kwam ik marktplaats en zag twee monoblocken. Multitone M50's produceren elk z'n 50/75 watt
Er stond geen vraagprijs bij, dus ik vroeg de verkoper om een prijs indicatie.
Deze indicatie beviel mij zo goed dat ik meteen de deal heb gesloten en begin van de avond heb opgehaald.

Deze twee zware jongens worden uiteindelijk samengebracht ooit eens in één mooie behuizing zodat het goed tot z'n rechtkomt in m'n woonkamer ( verdienen nu nou niet echt bepaald een schoonheidsprijs )
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/l6t6gx0jf/2012_06_10_21_36_04.jpg
herbouw word gebaseerd op de dynavox vr-70, betreft schema en behuizing
Afbeeldingslocatie: http://img.webme.com/pic/o/om-audio/dyna1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door osmosis op 10-06-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:54:
[...]

http://www.audio-extasa.e...n-original-box-p-904.html
Als je wil, en je hebt er ehm....... "wat" geld voor over.. :)
En dan is mijn cd100 nog completer (map, inhoud, transportschroeven etc) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Sjah schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:29:
Tsja, wat is rijk? :)

Beide spelers blijven mooi in de doos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"beide spelers blijven mooi in de doos"

........ ik respecteer je menig, maar ik snap dit niet.. '
zou je ook een klassieke maserati kopen en hem in de krimpfolie zetten?

koop dan een setje emotieloze obligaties waarvan voor jouw gevoel 80% zeker is dat ze in waarde zullen stijgen..
maar geen philips cd100 die gemaakt is als een tank.

ter illustratie van de kwaliteit van "vroegâh";

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6GcbH.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TKOIG.jpg

maarja.. ieder zn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Denk dat je met een tonnetje, vermogend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
Prachtig die Philips CD 100, en dan ook nog compleet met doos! Ik heb hem ook en hij draait als een tierelier. Ik gebruik hem als ik een CD wil draaien. Die momenten worden uiteraard schaars. Ik doe het dan om naar de draaiende disc in de CD 100 te kijken en om het sentiment. Hopelijk blijft ie het nog lang doen. Ik doe hem nooit weg.
Nogmaals, prachtig. Gefeliciteerd met je aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:07:
"beide spelers blijven mooi in de doos"

........ ik respecteer je menig, maar ik snap dit niet.. '
zou je ook een klassieke maserati kopen en hem in de krimpfolie zetten?

koop dan een setje emotieloze obligaties waarvan voor jouw gevoel 80% zeker is dat ze in waarde zullen stijgen..
maar geen philips cd100 die gemaakt is als een tank.

ter illustratie van de kwaliteit van "vroegâh";

[afbeelding]
[afbeelding]

maarja.. ieder zn mening.
Ik ben een liefhebber/verzamelaar. Ik heb een set die ik dagelijks gebruik. CDs draai ik amper tot nooit. Naast deze 2 klassieke spelers heb ik nog een 6tal mooie cdspelers in doos, zoals een cd11le, cd80, cd16. Heb een aantal jaar mn cd7 in doos op zolder gehad. Ik zie geen kwaad in het bewaren van cdspelers in doos.
ik deel de opvatting dat als je een bepaald item je hebt, je dat item moèt gebruiken niet. :)
Sjah schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:47:

Denk dat je met een tonnetje, vermogend bent.
Ok. Maar niemand die beweert dat je er rijk van wordt, toch?

[ Voor 9% gewijzigd door deBennie op 11-06-2012 06:59 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 172 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6