@brama, De grote zullen inderdaad niet gaan passen maar er zijn nog aardig wat 18cm reels te vinden.
@Akai: mooi he die speakertjes van B&W. Heb ze ook gehad, in de jaren 90, goed geluid, maar ik had er ook wel een Arcam amp achter staan.. Bij mij had je er wel wat meer voor betaald dan 4€
[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 17-07-2011 14:47 ]
Ik heb de B&W's aangesloten op mijn Akai AM-2600 daar zit al genoeg pit in om deze goed aan te sturen.
Ik heb ze ook niet echt hard aanstaan anders slaap ik niet meer
Het was wel een rommelmarkt in een klein gehucht genaamd Herkingen daar weten ze de prijzen van goed spul nog niet
Ik heb ze ook niet echt hard aanstaan anders slaap ik niet meer
Het was wel een rommelmarkt in een klein gehucht genaamd Herkingen daar weten ze de prijzen van goed spul nog niet
Ik heb, een tijdje geleden, dezelfde set B&W speakers gekocht voor €5,-. Helaas was er 1 tweeter kapot. Ik gebruik de andere nu buiten, tijdens het bbq'en. Ook goed te doen hoor! Fijne speakertjes voor het geld.
Ik heb al vaker gehoord/gelezen dat de tweeters van de B&W's de geest geven.
Schijnt ook een duur grapje te zijn volgens iemand op een ander forum kost dat zo rond de 110€.
Schijnt ook een duur grapje te zijn volgens iemand op een ander forum kost dat zo rond de 110€.
Er zijn best veel van deze speakers te vinden, dus als je echt wilt kan je gewoon een andere set speakers kopen voor een paar tientjes en de tweeters omwisselen. Maar zo goed zijn ze nou ook weer niet.
Er staat op dit moment een enkele tweeter te koop op MP maar geen idee wat ie ervoor wil hebben.
Voor kleine ruimtes zoals slaapkamer, keuken enzo zijn het goede speakers.
Gaan deze kapot dan vervang ik de speakers door een andere set.
Voor mij is het een soort sport om voor weinig leuk spul te halen.
Voor kleine ruimtes zoals slaapkamer, keuken enzo zijn het goede speakers.
Gaan deze kapot dan vervang ik de speakers door een andere set.
Voor mij is het een soort sport om voor weinig leuk spul te halen.
* Boudewijn pakt alvast nootjes. Geweldig klinken en het merk Bose, vaak goed voor een fijne rel.
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
Biertje? Ik kom er ook even bij. Ik wil natuurlijk wel graag in het midden zitten.Boudewijn schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 01:33:
* Boudewijn pakt alvast nootjes. Geweldig klinken en het merk Bose, vaak goed voor een fijne rel.
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 19-07-2011 01:56 ]
Testing, one, two ...
Ben geen Bose fan hoor
Maar ze kraken niet... En ze klinken beter dan m'n aiwa uit 2005. Nuffsaid gok ik?
Vintage is 't wel gezien 't uit 1984 komt en ze nog in nette staat zijn
Dus berg die nootjes maar op
Vintage is 't wel gezien 't uit 1984 komt en ze nog in nette staat zijn
Grote oude houten bakken van Bose klinken doorgaans zeker niet slecht (al heeft het niet mijn voorkeur). Zodra mensen over moderne spullen van Bose beginnen "met een uit het zicht te plaatsen Acoustimass (r) (c) (tm) module", dan doe ik ook mee met bier en nootjes
Punctuality is the politeness of kings
Voor zo ver ik heb gelezen had Bose vroeger terecht hun goede naam verdiend. Wat ze nu maken klinkt vast beter dan een paar goedkope computerboxjes, maar ik blijf er in ieder geval ver vandaan. Je betaald een hoop geld voor een naam die ze niet meer verdienen.
Toen ik laatst op zoek was naar een bandrecorder las ik dat die smeltende snaren een veel voorkomend probleem is bij die Philips machientjes. Vandaar ook dat ik maar voor de Akai ben gegaan. Deze wordt direct aangedreven en heeft volgens mij alleen een snaar voor de teller.Akai_Vintage schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:16:
Vorige week een paar B&W V 201 voor 4€ en een Philips N4308 voor 5€ gekocht op een rommelmarkt.
1 van de B&W's had een ingedeukte "clownsneus" (is er inmiddels uit gehaald met een stofzuiger) maar verder goede staat.
Ik verwachtte er niet veel van maar er komt een zeer goed geluid uit voor zo'n klein speakertje.
De Philips heb ik nog niet kunnen beluisteren doordat de snaren tot pulp zijn vergaan![]()
Zo te zien is hij al een keer gerepareerd voor F225,- in 1990.
Nieuwe snaren zijn onderweg
Anoniem: 365612
Ik heb de 205 ook gehad, waren mijn minst slecht klinkende Boses. Maar ik heb in de kringloop voor nog geen twee tientjes speakers gekocht die vele malen beter klonken...
*trekt de champagne open*
My middle finger salutes you.
Afgelopen week nog met verbazing naar Bose 301's zitten luisteren, best een strakke bas. Natuurlijk een slecht stereobeeld maar daar zijn ze op ontworpen, gewoon hele goede speakers voor 70% van alle mensen die geluid als behang zien, skyradio of ambient luisteren. ik was aangenaam verrast.
(technopeuter is dol op borrelnootjes)
(technopeuter is dol op borrelnootjes)
diskeltische lurker
Anoniem: 239880
Nu, dik 3 jaar later heb ik een extra set sansui ES200, wel de 40Watt rms variant zonder regelbare crossover en ze zijn zwart geverfd. maargoed, nu kan ik de set van me pa ontlasten. Speakers hebben me 2 tientjes gekost!Anoniem: 239880 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:24:
goed, ik heb inmiddels 2 sansui ES-200 speakers (35 jaar oud) in gebruik in combinatie met een sony STR-GX290 receiver
Kreeg er nog een extra set bij:
TELETON 2 wegs speakers. iets kleiner en vele malen lichter van gewicht dan de sansui. maar ook een gesloten systeem. Heb ze nog niet geluisterd. maar kan er ook totaal geen informatie over vinden.
Ben nu nog op zoek naar een setje monitoren. maar wel echt heel klein.
The_Maxx
Hoe klein is klein?
Kun je wat maten doorgeven zodat wij je beter kunnen helpen met zoeken?
Hoe klein is klein?
Nee, Bose bashen dat doe ik niet meer...te makkelijk..
Maar waar het uiteindelijk om gaat is dat Aapje er blij mee is! Ook al vindt hij een vintage koeievlaai uit '76 die aan de krachtstroom ligt te knetteren het mooiste dat hij ooit gehoord heeft...Het maakt niet uit, hij is tevreden, daar gaat het om.
Zo te zien hebben die beestjes trouwens nieuwe randen gekregen (ik weet het bijna wel zeker)..
Maar waar het uiteindelijk om gaat is dat Aapje er blij mee is! Ook al vindt hij een vintage koeievlaai uit '76 die aan de krachtstroom ligt te knetteren het mooiste dat hij ooit gehoord heeft...Het maakt niet uit, hij is tevreden, daar gaat het om.
Zo te zien hebben die beestjes trouwens nieuwe randen gekregen (ik weet het bijna wel zeker)..
[ Voor 4% gewijzigd door Killer op 19-07-2011 21:53 ]
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Vanaf 60A vind ik het het mooiste wat ik ook geroken heb!Killer schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:52:
Nee, Bose bashen dat doe ik niet meer...te makkelijk..![]()
Qua Bose: prachtig hoe het hier altijd een rel wordt als die merknaam valt.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom Bose zo'n slechte naam heeft.
Als het zo slecht is zoals velen zeggen zou Bose niet zo bekend zijn lijkt mij.
Omdat het marketing is? En hoge WAF?
Britney spears verkocht ook veel platen en is super bekend, maar of ze goed is is discutabel.
Britney spears verkocht ook veel platen en is super bekend, maar of ze goed is is discutabel.
Anoniem: 365612
De Justin Bieber onder de speakers, zullen we maar zeggen.
Mijn B&W DM110i klinken veel beter. Zelfde geldt voor mijn Wharfedale 505.2. Maar inderdaad, als je er zelf tevreden mee bent...
Mijn B&W DM110i klinken veel beter. Zelfde geldt voor mijn Wharfedale 505.2. Maar inderdaad, als je er zelf tevreden mee bent...
De nieuwere Bose systemen zijn wel netjes om te zien maar van de oude series kan ik dat niet altijd zeggen.
Er zijn behoorlijk wat oudere speakers die er beter uitzien dan de Bose's van de zelfde tijd.
De marketing is wel iets dat Bose goed doet.
Er zijn behoorlijk wat oudere speakers die er beter uitzien dan de Bose's van de zelfde tijd.
Het gaat niet zozeer over het uiterlijk wat niet in orde zou zijn......Akai_Vintage schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:49:
De nieuwere Bose systemen zijn wel netjes om te zien maar van de oude series kan ik dat niet altijd zeggen.

Testing, one, two ...
In de laatste 10 jaar heb ik aardig wat luidsprekers versleten/getest/geprobeerd.
waaronder Bose 301
mijn oordeel slecht geluid met weinig detail, er is veel meer beters te vinden! als je maar een beetje vergelijkt.
(ok ok,. het blijft subjectief natuurlijk)
waaronder Bose 301
mijn oordeel slecht geluid met weinig detail, er is veel meer beters te vinden! als je maar een beetje vergelijkt.
(ok ok,. het blijft subjectief natuurlijk)
Parklife
Wat ik hoor over Bose is dat ze een aardig zware amp nodig hebben.
Zelf heb ik geen ervaringen met Bose.
Zelf heb ik geen ervaringen met Bose.
Britney Spears? Die is zelf al vintageBoudewijn schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:37:
Omdat het marketing is? En hoge WAF?
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Omdat bose voor consumenten bijzonder overpriced is. Levert niet te kwaliteit van het prijskaartje op het uiterlijk na.Akai_Vintage schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:26:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom Bose zo'n slechte naam heeft.
Moet zeggen dat de profilijn van Bose wel bijzonder goed kan zijn.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Anoniem: 159816
Het uiterlijk is ook meuk, allemaal goedkoop plastic en dun mdf.Touchdomex schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:14:
[...]
Omdat bose voor consumenten bijzonder overpriced is. Levert niet te kwaliteit van het prijskaartje op het uiterlijk na.
Moet zeggen dat de profilijn van Bose wel bijzonder goed kan zijn.
Tegenwoordig wel, vroeger absoluut niet. Heb wel eens die dingen in mijn handen gehad en was verbaasd over de afwerking en het materiaal gebruik.Anoniem: 159816 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:19:
[...]
Het uiterlijk is ook meuk, allemaal goedkoop plastic en dun mdf.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Anoniem: 289293

Gisteren binnengekomen, een gratis Nakamichi BX-2, met handleiding

Mijn Uher 6000 universal Report!!!
echt supergaaf machine en zeer goede staat.
mooie leren tas (staat helaas geen Uher op).
Stiksels aan een kant zijn deels losgeraakt, dus moet ik even laten herstellen bij de schoenmaker.
Alleen vooruit spoelen werkt niet goed :-\, alleen maar bij sommige stukken aanlooptape.
soms spoelt hij ook terug als ik op vooruit spoel druk. ???
moet dus hersteld worden, iemand een idee?
vanmiddag kwam dit pakket met de post
wel een heel toepasselijke doos gezien de inhoud ;D:

Helaas heeft maar 1 cassette een label, de rest is label loos, dus als iemand een stapeltje elcaset labels heeft .....(zeer kleine kans, ze zullen net zo moeilijk te vinden zijn als de elcasettes zelf)
in Sony doos zit een Maxell spoel, met volgens mij Sony tape, die op het oog niet meer van al te beste kwaliteit is
Witte dingetje voor de Sony doos is een Sony batterij houder voor 2 x 1,5 volt batterij, voeding voor Sony walkman
helaas wel ja, maar het is wel de meest geavanceerde Uher Report die ze hebben gemaakt (dit type is gemaakt vanaf 1986 tot begin jaren 90)
hoop nog meer uher reporter recordertjes te krijgen in de toekomst, en daar zit hopelijk ook een stereo versie bij
(4000 serie)
hoop nog meer uher reporter recordertjes te krijgen in de toekomst, en daar zit hopelijk ook een stereo versie bij
(4000 serie)
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 289293 op 21-07-2011 00:12 ]
Mooi dingetje die Uher.
Zit er geen reparatie winkel in jouw buurt die je zou kunnen vragen wat er mis is met het spoelen?
Het lijkt mij niet iets kleins want naar mijn weten zou de band niet terug moeten kunnen spoelen als hij op vooruit staat.
Zit er geen reparatie winkel in jouw buurt die je zou kunnen vragen wat er mis is met het spoelen?
Het lijkt mij niet iets kleins want naar mijn weten zou de band niet terug moeten kunnen spoelen als hij op vooruit staat.
Weet iemand een simpele manier om de oude resten van de snaren van de Philips N4308 te krijgen?
Ben nu een half uur bezig met terpentine en een schroevendraaier maar het lijkt erop dat ik het alleen maar uitsmeer.
De pulley's zitten nog vol met smerige zwarte drek en krijg het er ook niet af.
Ben nu een half uur bezig met terpentine en een schroevendraaier maar het lijkt erop dat ik het alleen maar uitsmeer.
aceton, wellicht?
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Aceton op staal werkt wel, op plastic niet!! Ik heb toen spiritus gebruikt, denk ik. Anders tijd laten weken in St.Marc.
Ik heb nu wel een betere manier gevonden met ammoniak gaat het er wel af maar die lucht is niet echt lekker.
De pulley's zitten nog vast aan het deck zelf en zijn niet echt makkelijk eraf te halen.
Heb ze nu bijna schoon alleen in het midden zit nog een beetje kan dat problemen geven?
De pulley's zitten nog vast aan het deck zelf en zijn niet echt makkelijk eraf te halen.
Heb ze nu bijna schoon alleen in het midden zit nog een beetje kan dat problemen geven?
[ Voor 18% gewijzigd door Akai_Vintage op 22-07-2011 13:28 ]
als het hier niet mag hoor ik het wel, maar ik wil de vintage liefhebbers de eerste mogelijkheid geven... (anders gaat-ie in de V&A).
ik heb in mijn bezit een marantz setje uit 78 (om en nabij) bestaande uit een
PM 400 versterker (werkend)
ST 400 tuner (voeding defect)
SD 1000 cassettedeck (werkend)
gratis (nu ja, zeg voor een kratje dommelsch) af te halen (Voorburg ZH). ik zou het leuk vinden als het bij een liefhebber terechtkomt, ik heb het zelf jarenlang met plezier gebruikt (ik ben de 2e eigenaar, ik heb met een beetje mazzel de boekjes en garantiebewijzen er nog bij).
als iemand geinteresseerd is, laat maar horen via email (DM staat uit).
PS : graag wel alles in 1 keer, ik ga de boel niet splitsen)
ik heb in mijn bezit een marantz setje uit 78 (om en nabij) bestaande uit een
PM 400 versterker (werkend)
ST 400 tuner (voeding defect)
SD 1000 cassettedeck (werkend)
gratis (nu ja, zeg voor een kratje dommelsch) af te halen (Voorburg ZH). ik zou het leuk vinden als het bij een liefhebber terechtkomt, ik heb het zelf jarenlang met plezier gebruikt (ik ben de 2e eigenaar, ik heb met een beetje mazzel de boekjes en garantiebewijzen er nog bij).
als iemand geinteresseerd is, laat maar horen via email (DM staat uit).
PS : graag wel alles in 1 keer, ik ga de boel niet splitsen)
[ Voor 4% gewijzigd door tech-no-logical op 22-07-2011 15:34 ]
Oeps... Vandaag een tweede Philips CD471 gekocht.... Naast de champagne heb ik nu ook de zwarte 
Wat ben ik ook een boefje
5 euro bij de kringloop.
Wat ben ik ook een boefje
Net klaar met vervangen van de snaren van de 4308.
Blijkt dat er meer mis is dan alleen de snaren
De aandrukrol klemt als ik m op play zet.
Blijkt dat er meer mis is dan alleen de snaren
De aandrukrol klemt als ik m op play zet.
[ Voor 27% gewijzigd door Akai_Vintage op 22-07-2011 20:21 ]
Waar klemt ie dan?
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Als ik het goed heb bij de aandrukrol.
Want als ik die een tikje los haal loopt de tape wel.
Want als ik die een tikje los haal loopt de tape wel.
Dus als de aandrukrol tegen de capstanas komt stopt de recorder? Is de capstansnaar (van motor naar vliegwiel) wel goed? En wat voor tape gebruik je?
Klopt en ik kan nu niet zien of de snaar van de capstan nog goed zit eerder draaide hij wel als ik m aanzette
Nu kan ik hem welhandmatig starten als de aandrukrol er een stukje vanaf is en hij blijft dan ook draaien maar wanneer de aandrukrol er tegen zit stopt ie gelijk.
ik gebruik momenteel een Philips LP-15 tape (heb geen andere soort)
Nu kan ik hem welhandmatig starten als de aandrukrol er een stukje vanaf is en hij blijft dan ook draaien maar wanneer de aandrukrol er tegen zit stopt ie gelijk.
Primor spray is hier echt ideaal voor. De rotzooi vliegt er voor je ogen af (serieus) en tast geen plastic of overige materialen aan.Akai_Vintage schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:45:
Weet iemand een simpele manier om de oude resten van de snaren van de Philips N4308 te krijgen?
Dan is die snaar niet goed, de drukrol moet een beetje klemmen. Kijk maar eens of ie slipt ofzoAkai_Vintage schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:10:
Klopt en ik kan nu niet zien of de snaar van de capstan nog goed zit eerder draaide hij wel als ik m aanzette
Even wat anders: Gisteren weer eens mijn Sennheiser HD424 aangesloten. Klinkt toch lekker dat ding!

Weer ff uit elkaar gehaald en de snaar lag eraf en nu doet ie t stukken beter alleen vooruit spoelen wil ie niet.
Maar daar is mee te leven.
Maar daar is mee te leven.
Vooruit spoelen, heeft ie daar geen tussenwieltje voor wat waarschijnlijk vergaan is?
Blijkt dat ik de snaar verkeerd erom gelegd had
Nu werkt alles zover ik kan zien helaas is de tape leeg dus kan de interne amp en speakers niet testen.

Nu werkt alles zover ik kan zien helaas is de tape leeg dus kan de interne amp en speakers niet testen.
Nouja je moet 'm wel duidelijk horen ruisen als je hem hard zet 
Zo niet dan moet je even kijken of je ergens een schakelaar in het loopwerk gemist hebt die de versterker aanzet als je de recorder op play schakelt
Zo niet dan moet je even kijken of je ergens een schakelaar in het loopwerk gemist hebt die de versterker aanzet als je de recorder op play schakelt
Aha ok dan doet 1 van beide het iig niet:P
Hoor niks uit de speaker namelijk.
Mentalmadnizz bedankt voor je hulp:D
Dit is mijn eerste deck en wist totaal niet hoe alles in elkaar stak.
Wat ik wel jammer vind is dat er bij de nieuwe snaren geen handleiding zit.
Hoort de tape counter achteruit te lopen of heb ik ook die snaar verkeerd zitten?
Hoort de tape counter achteruit te lopen of heb ik ook die snaar verkeerd zitten?
[ Voor 67% gewijzigd door Akai_Vintage op 23-07-2011 00:24 ]
Je hebt de snaar verkeerdAkai_Vintage schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:10:
Aha ok dan doet 1 van beide het iig niet:P
Ok dank je Killer weet je toevallig waar ie wel hoort?
Ik kan zelf namelijk nergens iets vinden over waar en hoe de snaren horen te zitten.
Ik kan zelf namelijk nergens iets vinden over waar en hoe de snaren horen te zitten.
Beetje trial and error, moet wel te doen zijn? Even kijken waar de snaar allemaal erop kan, en waar de aandrijving zit.Akai_Vintage schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:13:
Ok dank je Killer weet je toevallig waar ie wel hoort?
Het is wel te doen maar als iemand het zeker weet is dat wel makkelijker.
Gaat wel een beetje offtopic zo, kun je beter even een reparatieforum voor bezoeken of dm
http://elektrotanya.com/philips_n-4308.pdf/download.html
PHILIPS N-4308 service manual
Het zal er vast wel in staan.
PHILIPS N-4308 service manual
Het zal er vast wel in staan.
[ Voor 15% gewijzigd door Loki.Nya op 23-07-2011 15:42 ]
Het is inmiddels opgelost.
In de manual stond het niet maar iig bedankt vooor het linkje.
In de manual stond het niet maar iig bedankt vooor het linkje.
Het enige vintage dat ik nu nog gebruik zijn mijn B&W DM 603 speakers (s1).... Vandaag is mijn Denon PMA560 vervangen door de Denon PMA 1500AE....
Mocht er een liefhebber zijn voor de PMA560... hij werkt nog prima en is eigenlijk puur vervangen omdat mijn B&W speakers een betere aansturing nodig hadden.
Wereld van verschil zeg....
Mocht er een liefhebber zijn voor de PMA560... hij werkt nog prima en is eigenlijk puur vervangen omdat mijn B&W speakers een betere aansturing nodig hadden.
Wereld van verschil zeg....
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Mensen omdat ik van plan ben een oude Philips 212 electronic platenspeler te gaan gebruiken zoek ik een eenvoudige maar goede voorversterker, iemand gebruikerservaring en een link waar te kopen ?
Eerst wilde ik voor een USB versie gaan, maar die schijnen niet al te best te zijn, Behringer zie ik vaak voorbijkomen.
Eerst wilde ik voor een USB versie gaan, maar die schijnen niet al te best te zijn, Behringer zie ik vaak voorbijkomen.
Mja, zou niet weten waarom niet. De Denon PMA 1500 is gewoon een maatje of 3 groter dan de PMA560. Het is een prima versterker, maar je moet hem dus wel combineren met de geschikte speakers.Sjah schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:34:
[...]
psssst dat is natuurlijk geen goeie reclame voor je ouwe bak die je kwijt wil...![]()
Nou mijn eind-voor combinatie is ook wel een maat te groot voor mijn oude integrated Arcam amp, maar muzikaal deed die niet onder. Dat is reclame voor die op zich mindere ouwe bak van mij.
Jij laat weinig heel van je oude amp, alleen iemand die een instapper zoekt zou eventueel jouwes kopen, maar die zitten hier niet onder de lezers.
My 2 cents.
Jij laat weinig heel van je oude amp, alleen iemand die een instapper zoekt zou eventueel jouwes kopen, maar die zitten hier niet onder de lezers.
My 2 cents.
Vind ik niet... De versterker is gewoon prima... Je moet hem alleen combineren met luidsprekers die makkelijker aan te sturen zijn.Sjah schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:49:
Nou mijn eind-voor combinatie is ook wel een maat te groot voor mijn oude integrated Arcam amp, maar muzikaal deed die niet onder. Dat is reclame voor die op zich mindere ouwe bak van mij.
My 2 cents.
De series 1 van de B&W DM 603 is een luidspreker die het juist moet hebben van een goede aansturing. Dat is gewoon een kenmerk van deze betreffende luidspreker. Soortgelijke luidsprekers zou die prima aankunnen verder.
Bijvoorbeeld een Series 3 van dezelfde B&W serie zou hij makkelijk kunnen aansturen.
De combinatie met mijn speakers was gewoon een foute, net zoals dat zijn voorganger, een Harman Kardon versterker (uit het tijdperk dat Harman Kardon nog goed was) deze speakers ook niet optimaal kon aansturen.
Dus nogmaals, de versterker is gewoon goed, maar moet gewoon met de juiste speakers gecombineerd worden. Zoals dat gewoon voor elke luidspreker/versterker combi geldt
Boekenplank, max 20cm hoog. Diepte en breedte moeten dus minder dan dat zijn.Akai_Vintage schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:54:
The_Maxx
Hoe klein is klein?
Echt klein dus.
iemand een idee waar ik info zou kunnen vinden over die teleton speakers?
The_ Maxx nog wel een belangrijk punt wat is het budget?
't heeft even geduurd, maar hij is er.
Woensdag kwam dit met de post:

lekker simpel verpakt

zoals te zien is, is dit materiaal gebruikt door Radio VLOH (lokale radio omroep Hilvarenbeek)

Sennheiser MD 416-U
zo ziet ie er uit zonder oranje schuimkop:

helaas is de mijne iets minder mooi
en hier gaat het om:

(foto van internet)
Marantz PDM-222 portable cassette recorder.
met accu pack (welke nog prima stroom vasthoud!
, acculader, Sennheiser microfoon en koptelefoon ( HD 210)
voor een leuk prijsje, al zeg ik zelf
Woensdag kwam dit met de post:

lekker simpel verpakt

zoals te zien is, is dit materiaal gebruikt door Radio VLOH (lokale radio omroep Hilvarenbeek)

Sennheiser MD 416-U
zo ziet ie er uit zonder oranje schuimkop:

helaas is de mijne iets minder mooi
en hier gaat het om:

(foto van internet)
Marantz PDM-222 portable cassette recorder.
met accu pack (welke nog prima stroom vasthoud!
voor een leuk prijsje, al zeg ik zelf
http://link.marktplaats.nl/461802906

* Naboo vindt dit wel een gaaf ding..... twijfel twijfel.... kopen, niet kopen....

* Naboo vindt dit wel een gaaf ding..... twijfel twijfel.... kopen, niet kopen....
[ Voor 24% gewijzigd door Naboo op 24-07-2011 16:38 ]
Ik moest even goed kijken om te zien wat het was, maar ziet er wel leuk uit! Vooral omdat het vrij uniek is lijkt het me leuk om te hebben.* Naboo vindt dit wel een gaaf ding..... twijfel twijfel.... kopen, niet kopen....
Zo'n hele kleine Nagra lijkt me ook geweldig om te hebben, maar helaas moet je dan wel erg diep in de buidel tasten voor een hebbedingetje.

[YouTube: http://youtu.be/mTZx1CKTmsU]
[ Voor 45% gewijzigd door Loki.Nya op 24-07-2011 18:53 ]
zeer laag. Gezien ik de andere speakers voor 20 euro heb kunnen opkopen. En ik dus niet meer dan dat wil uitgeven.Akai_Vintage schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:38:
The_ Maxx nog wel een belangrijk punt wat is het budget?
De fp440 is een erg algemene draaitafel. Ik zelf heb er twee thuis staan en reken me nog niet rijk. Het was in die tijd gewoon niet Higd end, het is ook allemaal plastic, echt een normale set dus zeker geen 75 euro waard. Met de hele set erbij mischien 50,-Naboo schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:37:
http://link.marktplaats.nl/461802906
[afbeelding]
Het leuke aan de set is dat je er duidelijk aan kunt aflezen uit welke tijd het komt. oranje knopjes en donkergrijs is best weer hip
diskeltische lurker
Hier hebben we op GoT Vraag & Aanbod voor.
[ Voor 71% gewijzigd door FeaR op 25-07-2011 18:37 ]
Zeg ik ergens dat ik per se een High End draaitafel wil hebben?technopeuter schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:49:
[...]
De fp440 is een erg algemene draaitafel. Ik zelf heb er twee thuis staan en reken me nog niet rijk. Het was in die tijd gewoon niet Higd end, het is ook allemaal plastic, echt een normale set dus zeker geen 75 euro waard. Met de hele set erbij mischien 50,-
Het leuke aan de set is dat je er duidelijk aan kunt aflezen uit welke tijd het komt. oranje knopjes en donkergrijs is best weer hip
Ik vind het concept gewoon geinig met die uitschuif la en de bediening enzo.
Maar goed, die 75 euro had ik er ook niet voor over hoor....
Ik snap sowieso niet dat sommige marktplaats verkopers sommige prijzen durven te vragen voor vintage spullen, want eigenlijk is die "oude meuk" gewoon niks waard.
Doorgaans koop ik geen echte vintage, maar nu ik mij ook maar eens in de vinyl-hype stort, leek het me goed te starten met een echte klassieker, een Technics SL-1200 Mk2:

Alles werkt nog prima, ziet er ook bijna perfect uit. Alleen op de stofkap zitten enkele strepen/vlekken. En het klinkt echt bijzonder goed! Erg leuk om in deze digitale tijd ook analoog bezig te zijn. Nu alleen nog even een platencollectie bij elkaar harken..

Alles werkt nog prima, ziet er ook bijna perfect uit. Alleen op de stofkap zitten enkele strepen/vlekken. En het klinkt echt bijzonder goed! Erg leuk om in deze digitale tijd ook analoog bezig te zijn. Nu alleen nog even een platencollectie bij elkaar harken..
Het leuke van vintage is voor mij spullen halen die ik zelf nooit gehad heb zoals een goede platenspeler, tape decks enzo en ook voor een leuke prijs.
Duurste in mijn systeem zijn mijn platenspeler Akai AP-002 voor €75, Technics SB-L60 en SB-R4 ook €75 per set.
Duurste in mijn systeem zijn mijn platenspeler Akai AP-002 voor €75, Technics SB-L60 en SB-R4 ook €75 per set.
Op dit moment is het een enorme Hype. Vintage. vind trouwens de hele set (staat een mooiere foto op MP best wel cool!Naboo schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:22:
[...]
Zeg ik ergens dat ik per se een High End draaitafel wil hebben?
Ik vind het concept gewoon geinig met die uitschuif la en de bediening enzo.
Maar goed, die 75 euro had ik er ook niet voor over hoor....
Ik snap sowieso niet dat sommige marktplaats verkopers sommige prijzen durven te vragen voor vintage spullen, want eigenlijk is die "oude meuk" gewoon niks waard.
Ooit eens een vriendin laten schrikken, ze lag voor de platenspeler (die op de grond stond) en dan snap je dat ze zich rot schrok toen we vroegen of ze dat ene knopje wilde indrukken
diskeltische lurker
FeaR, excuus voor het verkeerd plaatsen. Gezien hoe vintage het apparaat is, leek het me handig om het in een topic voor liefhebbers te plaatsen. In welke categorie in Vraag en Aanbod kan ik het ding (een tapedeck) kwijt?
Wat voor tapedeck is het?
Zie je mail 
Edit: Mail bounced... mail mij anders even op beempje at hotmail.com
Edit: Mail bounced... mail mij anders even op beempje at hotmail.com
[ Voor 72% gewijzigd door Beempje op 26-07-2011 11:23 ]
Vandaag dit tape deck binnen gekregen.

Akai GX-210D
Werkt perfect nadat ik de potmeters en schakelaars schoongemaakt heb (ze kraakten aardig)
Ziet er ook nog goed uit behalve de rechter bovenkant daar is wat fineer vanaf.

Akai GX-210D
Werkt perfect nadat ik de potmeters en schakelaars schoongemaakt heb (ze kraakten aardig)
Gaaf ding. Volgens mij hebben mijn ouders die vroeger ook gehadAkai_Vintage schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:13:
Vandaag dit tape deck binnen gekregen.
[afbeelding]
Akai GX-210D
Een artikel wat ons halleluja over oud spul alleen maar bevestigd: http://news.cnet.com/8301...und-better-than-new-ones/
Kijk die voeding dan...
Kijk die voeding dan...
Misschien vergelijk ik nu wel appels met peren, maar ik heb 3 30 jaar oude versterkers staan en die doen het alle drie beter dan de Denon receiver die ik ook heb staan. De Denon receiver was €800,-. Die versterkers allemaal iets van 30-40 euro per stukSjah schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:56:
Een artikel wat ons halleluja over oud spul alleen maar bevestigd: http://news.cnet.com/8301...und-better-than-new-ones/
Kijk die voeding dan...
This too shall pass
Naboo,
Dankje, het is ook een gaaf deck dat een beetje werk heeft.
Wat ook niet geheel gek is als je je bedenkt dat dit deck ongeveer 35 jaar is.
Sjah,
Dat is een monster van een receiver.
Naar mijn weten ook de beste die Pioneer gemaakt heeft.
Leuk artikel alleen niet geheel realistisch gezien de nieuwprijs van de Pioneer.
Sharky,
Ikzelf vind mijn oude beestjes ook beter klinken dan mijn Yamaha RXV-590.
Ik heb niks met surround en gebruik de Yammie ook voor stereo (bij de tv omdat ie een afstandsbediening heeft).
Sjah,
Leuk artikel alleen niet geheel realistisch gezien de nieuwprijs van de Pioneer.
Sharky,
Ik heb niks met surround en gebruik de Yammie ook voor stereo (bij de tv omdat ie een afstandsbediening heeft).
Ik weet trouwens zeker dat wij deze vroeger gehad hebben.... Ding was nog in prima staat... Alleen de toonkoppen moesten vervangen worden volgens mij....Akai_Vintage schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:39:
Naboo,
Sjah,
Sharky,
Nu ik dat ding zo zie is het zonde dat we hem klakkeloos weggegooid hebben... had je hem van mij zo mogen hebben.
Zat ff op Marktplaats rond te neuzen, en kwam deze advertentie tegen: http://link.marktplaats.nl/469398778
De onderste ziet er erg vet uit! Weet verder niet of hij goed presteert maar uiterlijk is very nice
De onderste ziet er erg vet uit! Weet verder niet of hij goed presteert maar uiterlijk is very nice
Damnnnnnnnnnnnnnn .....Sjah schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:56:
Kijk die voeding dan...
En wat een prijzen worden er nu voor gevraagd
[ Voor 15% gewijzigd door Ad de Jong op 30-07-2011 11:11 ]
Idd, maarja gereviseerd/refurbished mag die wel wat kosten. Maar minimaal de helft van ons verhaal van oh oh wat mooi, komt doordat we die oude zooi voor weinig (soms) scoren.VieSix schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:09:
[...]
Damnnnnnnnnnnnnnn .....![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
En wat een prijzen worden er nu voor gevraagd
Zonder gein, dat ding heb ik nog bij de kringloopwinkel zien staan hier... Precies dezelfde, vond het al een lomp groot ding dus had er wel hoge verwachtingen bij, toch maar niet meegenomen. Morgen maar eens kijken of hij er nog staat!
Als dat zo zou zijn dan heb je in mijn ogen de 1e prijs......
Zou mooi zijn joh..... Ben benieuwd.
Zou mooi zijn joh..... Ben benieuwd.
Dharion als het dezelfde is zou ik zeker langs gaan morgen.
Waarschijnlijk weten ze bij de kringloop niet precies wat ie waard is en zou je hem als je m niet wil houden met een leuke winst door kunnen verkopen.
Waarschijnlijk weten ze bij de kringloop niet precies wat ie waard is en zou je hem als je m niet wil houden met een leuke winst door kunnen verkopen.
Donders, kun je zo dus 1500€ voor krijgen zonder er veel voor te doen. Wist niet dat de Hype zo groot is.Dharion schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:25:
Zonder gein, dat ding heb ik nog bij de kringloopwinkel zien staan hier... Precies dezelfde, vond het al een lomp groot ding dus had er wel hoge verwachtingen bij, toch maar niet meegenomen. Morgen maar eens kijken of hij er nog staat!
diskeltische lurker
Het is 1 van de meest gewilde receivers van Pioneer en niet veel verkocht in die tijd.
35kg weegt dat ding? Damn.
Stel je komt een versterker met flink wat overgewicht tegen op de rommelmarkt voor een paar tientjes, maar weet er eigenlijk niks van af. Is dat gewicht een beetje een indicatie om het ding toch mee te nemen?
Of blaat ik nu onzin.
Stel je komt een versterker met flink wat overgewicht tegen op de rommelmarkt voor een paar tientjes, maar weet er eigenlijk niks van af. Is dat gewicht een beetje een indicatie om het ding toch mee te nemen?
Of blaat ik nu onzin.
Gewicht is het eerste dat ik op let als ik op de rommelmarkt loop.
Als het aardig aan het gewicht is neem ik m vaak mee.
Dan zit er meestal een zware voedings trafo in dat is opzich een indicatie van hoe goed een amp gebouwd is.
Als het aardig aan het gewicht is neem ik m vaak mee.
Dan zit er meestal een zware voedings trafo in dat is opzich een indicatie van hoe goed een amp gebouwd is.