Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Die Sansui is een mooi ding, uit de tijd dat Sansui nog goede versterkers bouwde.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 08:11
Net op een rommelmarkt voor €3,- dit casettedeck gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Audio/th_P1060611.jpg
Akai: CS-F33R

Thuis even geprobeerd en de verlichting werkt allemaal zover ik het kan zien. De onderste asjes draaien ook alleen doet hij voor de rest niets.
Ik hoor wel wat klikken en inschakelen maar geen aandrijving.
Enig idee wat het zou kunnen zijn? Snaartje kapot of zo?

[ Voor 5% gewijzigd door Ad de Jong op 30-05-2011 08:43 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 08:01

TGEN

Hmmmx_

Ik gebruik nog een Sony TA-1010 versterker, is dat vintage? :)

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365612

VieSix schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:06:
Net op een rommelmarkt voor €3,- dit casettedeck gekocht.
Mooi deck, ziet er ook goed uit.

Lijkt me inderdaad een snaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het lijkt erop dat de snaartjes van Akai decks vaak maar zo'n 10 tot 15 jaar mee gaan, want mijn vader kocht meer dan vijftien jaar geleden al regelmatig decks met verteerde snaartjes. Indien de snaar helemaal kapot is, kan je een touwtje binden waar de snaar hoort te zitten en die meenemen naar je electronicaboer. Die moet dan wel een passende snaar hebben voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Anoniem: 365612 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:57:
[...]

Mooi deck, ziet er ook goed uit.

Lijkt me inderdaad een snaartje.
Gisteren even gekeken maar ik kan geen snaartje gevonden krijgen, als ik de 2 aandrijf assen (of hoe je die ook noemt) met de hand beweeg dan voel ik een soort weerstand alsof er iets met tandwielen beweegt.
Vergeleken met mijn andere deck (GX-R70EX) die kan ik vrijwel zonder weerstand bewegen.
Het is net alsof er iets niet ingeschakeld wordt.
De onderste asjes (capstan??? zeg ik dat goed???) die doen het wel.
Verder ziet het deck er nog super uit, de kop/asjes moet ik met wat alcohol schoonmaken maar verder was er van binnen totaal geen stof te vinden en geen stank van sigaretten e.d.

Ik ben totaal niet technisch jammer genoeg.
Mocht er iemand in de omgeving Den Bosch eens zin/tijd hebben om eens naar te kijken dan hoor ik het graag.
Het technische is ook niet mijn vak maar ik kan wel een ijs-taartje/bak voor de moeite ertegenover zetten wat dan wel weer meer bij mijn dagelijkse werkzaamheden behoord :P :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Ad de Jong op 30-05-2011 09:14 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 11:52
Zaterdag nog 2 cd-spelers samen voor 10,- van de kringloop meegenomen. Een ervan was een Erres speler waarin volgens mij (gezien het model) een 2/10 of een 2/29 loopwerk moest zitten. Bij thuiskomst zit er tot mijn verrassing een CDM4/28 met servo PCB in die als drop-in gebruikt kan worden voor een 2/10 of 2/29.

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/7782/dscf4311k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img863.imageshack.us/img863/3323/dscf4312.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/2581/dscf4313p.jpg

Deze 4/28 heeft dezelfde laserarm als die ik getransplanteerd had naar een 2/10. Ik heb dus in ieder geval een reserve laserarm voor de 4/28. Ik heb hem snel van nieuwe elco's voorzien (2 lekten) en de lens schoongemaakt en in m'n CD350 gezet. Deze speelt nu weer als een zonnetje. Aangezien deze 4/28 een net iets ander servo PCB heeft als de 2/10 heb ik nu een voorbeeld om een 2/10 servo PCB om te bouwen voor de 4/11 laserarm (kijken wat de verschillen in componenten tussen de 2 precies zijn). Ik heb nu in ieder geval een CD350 met een CDM4 loopwerk en dat was wat ik altijd graag wou.

[ Voor 4% gewijzigd door kingmace op 30-05-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakura Ryou
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
kingmace schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:29:
Zaterdag nog 2 cd-spelers samen voor 10,- van de kringloop meegenomen. Een ervan was een Erres speler waarin volgens mij (gezien het model) een 2/10 of een 2/29 loopwerk moest zitten. Bij thuiskomst zit er tot mijn verrassing een CDM4/28 met servo PCB in die als drop-in gebruikt kan worden voor een 2/10 of 2/29.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Deze 4/28 heeft dezelfde laserarm als die ik getransplanteerd had naar een 2/10. Ik heb dus in ieder geval een reserve laserarm voor de 4/28. Ik heb hem snel van nieuwe elco's voorzien (2 lekten) en de lens schoongemaakt en in m'n CD350 gezet. Deze speelt nu weer als een zonnetje. Aangezien deze 4/28 een net iets ander servo PCB heeft als de 2/10 heb ik nu een voorbeeld om een 2/10 servo PCB om te bouwen voor de 4/11 laserarm (kijken wat de verschillen in componenten tussen de 2 precies zijn). Ik heb nu in ieder geval een CD350 met een CDM4 loopwerk en dat was wat ik altijd graag wou.
Dat is leuk, de CDM4/28 kende ik zelf nog niet. Het lijkt zo te zien een type te zijn met de lange 'poten', hall-motor en de microcontroller op de PCB, terwijl de 4/25 die microcontroller niet heeft.
Zo wordt m'n lijstje van bekende types weer wat langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tattoo66
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-06 17:40
Hallo allemaal,
ik volg al een tijdje dit forum met veel plezier, en zie de meest mooie apparaten langskomen.
Yep, ik ben ook een liefhebber van vintage, en heb in de loop van de jaren wat bijeen gesprokkeld.
Ik zal binnenkort wat foto's maken(dat is hier de bedoeling toch?).
Mijn laatste aanwinst (vandaag) is een set Sansui SP-5000 speakers,
Wat een monsters, 45 kg per stuk!
Helaas zijn ze geverfd, eerst wit, daarna zwart, drivers zijn goed, en de cross-over heeft een kraakje.
Ik zoek nu een manier om ze weer 'ouderwets' nieuw te krijgen, maar ik kan niks vinden of het fineer of hout is. Euh, ik ben niet echt een houtkunstenaar. Ik zal morgen eerst wel een paar foto's van de speaker plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Afbeeldingslocatie: http://94.143.208.169/images/10/1045560201.jpg
Ik had/heb deze voor mijn cassette's , cd's & videobanden.
Blijven ook na veel gebruik degelijk en goed werken. Goed te stapelen en vast te zetten dmd van de bijgeleverde clips.
Wat hadden/hebben jullie (in) gebruik(t) voor de opslag van de geluidsdragers?

Misschien hoort het hier niet thuis dan bij deze excuses.

Edit: ik zie dat ze nog steeds te koop zijn :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ad de Jong op 04-06-2011 12:10 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, Rolydisks / Roykits. Helemaal hip eind jaren 80 / begin 90. Daarna hopeloos achterhaald omdat ze niet in een fatsoenlijk interieur passen en het toch wel erg hard ging met de opkomst van de CD :)
Soms kom je ze nog wel eens op een hobbykamer tegen, of ergens achter een kastdeur. Maar zeker niet in het volle zicht :P

* The Eagle is al jaren tevreden met wat Benno's voor zijn CD's. Passen er _veel_ in en is onderhand net zo goedkoop als 2 van die lelijke plastic dingen waar vel minder in past :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Even een plaatje opgezocht :P
Afbeeldingslocatie: http://www.ikeafans.com/images/wordpress/uploads/2009/10/ikea-benno-ad-crossword-puzzle.jpg

Kon me even niets bij voorstellen. Maar inderdaad had moeten weten dat het Ikea zou zijn.
Had Youp van 't Hek een leuk stukje over :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:33
TGEN schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:29:
Ik gebruik nog een Sony TA-1010 versterker, is dat vintage? :)
duhh tuurlijk, zelf ook jaren gehad (zonder volumeknop...)
geluidsmatig een matige versterker trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door technopeuter op 04-06-2011 14:37 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

VieSix schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:51:
Even een plaatje opgezocht :P
[afbeelding]

Kon me even niets bij voorstellen. Maar inderdaad had moeten weten dat het Ikea zou zijn.
Had Youp van 't Hek een leuk stukje over :P
Daar heb ik er ook een aantal van. Vol, wel te verstaan. Je hebt er nooit genoeg.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 23:07

Xanax959

relax...

Ik zit nu te luisteren naar een Onkyo DX 6800 die ik van een meneer uit amsterdam heb gekocht. Meneer is niet zo van de lange volzinnen en het mailen ging uitsluitend via zijn nokia, maar hij heeft het loodzware ding voor 30 euro toch maar mooi ingepakt en naar het postkantoor gesjouwd :)

Het chassis is verkoperd, aparte transformatoren voor het digitale en het analoge gedeelte (zoiets)
Metalen loopwerk, zelfs de lade is van metaal :)
Alleen een slippend snaartje waardoor de lade soms niet zo makkelijk open gaat.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/hv9jyd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/jqlu1c.jpg

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:57
Wat voor Dual heb je er boven op staan? Ik heb de zelfde houten kast om mijn 1009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Xanax959 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:07:
Ik zit nu te luisteren naar een Onkyo DX 6800 die ik van een meneer uit amsterdam heb gekocht. Meneer is niet zo van de lange volzinnen en het mailen ging uitsluitend via zijn nokia, maar hij heeft het loodzware ding voor 30 euro toch maar mooi ingepakt en naar het postkantoor gesjouwd :)

Het chassis is verkoperd, aparte transformatoren voor het digitale en het analoge gedeelte (zoiets)
Metalen loopwerk, zelfs de lade is van metaal :)
Alleen een slippend snaartje waardoor de lade soms niet zo makkelijk open gaat.

[afbeelding]

[afbeelding]
Holy crap, goeie deal! :D

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959

Xanax959

relax...

Goeie deal hé? :) Ik dacht, voor dat bedrag is het de gok wel waard.

Bovenop staat een Dual 1219 trouwens

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee, die had ik vroeger voor mijn cassettes. Iets van zes of zeven dozen vol, die dingen waren niet goedkoop...
Voor mijn CDs zou dit een veel te veel ruimte kostende en onoverzichtelijke optie zijn, die staan in van die bladerrekjes en een paar torens. Ook niet ideaal, maar ik heb niet meer ruimte voor een goede wandoplossing hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb net dit topic ontdekt. Leuk om al dat spul te zien. Zelf gebruik ik een tensai ta 2435 versterker om het geluid van mijn pc te versterken, en er staat hier nog een Akai AM-2200. Die laatste is sinds 2009 niet meer aan geweest, maar deed het toen nog perfect. Ik doe er eigenlijk niets mee, maar vind het zonde om hem weg te gooien, ook al was hij heeeeel lang geleden al goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:33
Ik heb zoals de oplettende lezer wel al had gezien sinds vandaag een Marantz PM53 stereoversterker.

Weet iemand toevallig het bouwjaar ervan? Met google kan ik weinig vinden, behalve dat er een hoop mensen op zoek zijn naar een manual ervan. Of het echt vintage is weet ik niet, als ik moest gokken zou ik begin jaren 90 zeggen, maar ik heb geen idee of ik er dan een beetje bij ijn de buurt zit.

Thanks alvast :)

=edit=
Inmiddels via de verkoper (hifizaak) meer info gekregen over die PM53.
Volgens Marantz nederland zou hij +/- 15 jaar oud zijn inmiddels en destijds ergens rond de 1200 gulden gekost hebben, maar dat was een ruwe schatting van hun, nieuwprijs kon men niet meer achterhalen.

:)

[ Voor 25% gewijzigd door vosss op 08-06-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 21:44
Heb bij het leegmaken van de zolder nog oude HPM-300 boxen tegengekomen en een pioneer draaitafel.
Aangezien we hier nog heel veel vinyl hebben liggen was ik aan het denken om het allemaal terug te gaan gebruiken.

Echter zag ik dat bij 1 van de 2 speakers dat het rubber gescheurd is van de grote speaker juist langs de zilveren rand.
Afbeeldingslocatie: http://image5.sahibinden.com/photos/58/38/68/34583868u0t.jpg
Gaat dit een zware impact hebben op de geluidskwaliteit en valt dit nog te repareren?
Heb geen versterker voor de moment anders had ik het zelf eens uitgetest...

[ Voor 7% gewijzigd door SdtThys op 08-06-2011 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die randen heten foamranden en zijn onder andere te bestellen bij http://www.audiofriends.nl/speakerfoam/

Speakers niet gebruiken tot ze gerepareerd zijn!

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 365612 op 08-06-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:00
Tattoo66 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 00:53:
Hallo allemaal,
ik volg al een tijdje dit forum met veel plezier, en zie de meest mooie apparaten langskomen.
Yep, ik ben ook een liefhebber van vintage, en heb in de loop van de jaren wat bijeen gesprokkeld.
Ik zal binnenkort wat foto's maken(dat is hier de bedoeling toch?).
Mijn laatste aanwinst (vandaag) is een set Sansui SP-5000 speakers,
Wat een monsters, 45 kg per stuk!
Helaas zijn ze geverfd, eerst wit, daarna zwart, drivers zijn goed, en de cross-over heeft een kraakje.
Ik zoek nu een manier om ze weer 'ouderwets' nieuw te krijgen, maar ik kan niks vinden of het fineer of hout is. Euh, ik ben niet echt een houtkunstenaar. Ik zal morgen eerst wel een paar foto's van de speaker plaatsen.
zo te zien http://s436.photobucket.c...ck.jpg&mediafilter=images is het fineer op spaanplaat. Je zou de schakelaars op het filter eens schoon kunnen maken. Mogelijk dat die wat kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144811

vosss schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:53:
Volgens Marantz nederland zou hij +/- 15 jaar oud zijn inmiddels en destijds ergens rond de 1200 gulden gekost hebben, maar dat was een ruwe schatting van hun, nieuwprijs kon men niet meer achterhalen.

Dan zitten ze er behoorlijk naast. Ding is uit 1993-1996 en kost in de officiële prijslijst 749 gulden (799 voor een goudkleurige (september 1993). 2x90W DIN bij 4 ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Anoniem: 144811 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:46:
[...]

Dan zitten ze er behoorlijk naast. Ding is uit 1993-1996 en kost in de officiële prijslijst 749 gulden (799 voor een goudkleurige (september 1993). 2x90W DIN bij 4 ohm.
Ik heb geen idee. Ik kon er op google weinig tot niks over vinden en de zaak waar ik hem gekocht had had de vraag bij Marantz Nederland neergelegd en dat was hun antwoord.

Anyway, hij is dus als jouw gegevens kloppen iets ouder en een stuk goedkoper.
Mij maakt het verder niet uit, hij klinkt super :)

Waar heb jij je gegevens van? Heb je toevallig een linkje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sommige mensen bewaren nogwel eens wat. In dit geval oude marantz foldertjes. Met in deze zelfs een prijslijst. Ouderwets papier dus, geen linkjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
vosss schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:53:
Ik heb zoals de oplettende lezer wel al had gezien sinds vandaag een Marantz PM53 stereoversterker.

Weet iemand toevallig het bouwjaar ervan? Met google kan ik weinig vinden, behalve dat er een hoop mensen op zoek zijn naar een manual ervan. Of het echt vintage is weet ik niet, als ik moest gokken zou ik begin jaren 90 zeggen, maar ik heb geen idee of ik er dan een beetje bij ijn de buurt zit.

Thanks alvast :)

=edit=

Kijk eens achterop op het typeplaatje. Als het serienummer met MZ of eventueel twee andere letters begint, is de productieweek te vinden op de 5e t/m 8e positie dus als in (MZ00yyww......). Deze gewoonte is door Philips geintroduceerd, maar wordt nu in het Denon-tijdperk nog steeds toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tattoo66
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-06 17:40
blissard schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:45:
[...]

zo te zien http://s436.photobucket.c...ck.jpg&mediafilter=images is het fineer op spaanplaat. Je zou de schakelaars op het filter eens schoon kunnen maken. Mogelijk dat die wat kraken.
Ja, dat ga ik nog doen, en ik heb hier en daar rondgevraagd hoe ik die verf er af kan krijgen
opdat het fineer weer tevoorschijn komt. Naar wat ik begrepen heb schijnt het haast niet mogelijk te zijn,
tja....dan maar bijwerken en hopen dat ik het mooi krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Anoniem: 144811 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 01:43:
sommige mensen bewaren nogwel eens wat. In dit geval oude marantz foldertjes. Met in deze zelfs een prijslijst. Ouderwets papier dus, geen linkjes :)
Tof! Zou je die in willen scannen als dat niet te veel gevraagd is? Althans het stukje van de folder wat over de PM53 gaat dan?
Potver, ik heb me gek gezocht naar info over dat ding; welke zoekwoorden heb je gebruikt?
mae-t.net schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 02:06:
[...]
Kijk eens achterop op het typeplaatje. Als het serienummer met MZ of eventueel twee andere letters begint, is de productieweek te vinden op de 5e t/m 8e positie dus als in (MZ00yyww......). Deze gewoonte is door Philips geintroduceerd, maar wordt nu in het Denon-tijdperk nog steeds toegepast.
Kijk, nog meer info, mooi! Ik zal vanavond eens kijken. Begrijp ik het goed dat die yy voor jaartal staat? Ik neem aan van wel toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

Neen, Posso-boxen!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

vosss schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:45:
[...]

Potver, ik heb me gek gezocht naar info over dat ding; welke zoekwoorden heb je gebruikt?
Door de post van Diepezuiden ging bij mij een lampje branden. In 1996 heb ik een nieuwe versterker gekocht. Het ging toen tussen de PM 53 en een Denon PMA 715R. Ze kosten beide in het voorjaar 1996 799 Gulden. Uiteidelijk is het die Denon geworden. Maar toch herkende ik ook wel wat in jouw pics van de PM 53. Dus: gegoogeld op "MARANTZ 1996". Het was gelijk bingo. :)

P.S. Dat ik voor Denon koos heeft meer te maken gehad met meer schakelmogelijkheden en "source-direct". Met die Marantz PM 53 is verder ook niets mis mee. Zat ( en zit voor jou) een mooie muzikale geluidsweergave in. Veel luisterplezier met jouw "MA-FRANSJE" (koosnaampje voor een Marantz van een vriendin). :*)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 09-06-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ok duidelijk.

Mijn Eltax Monitor III luidsprekertjes klinken er inderdaad erg fraai op.
Een stuk beter dan dat ze deden met een klein Tripath versterkertje in elk geval.

Bedankt voor de info :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vosss schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:45:
[...]
Tof! Zou je die in willen scannen als dat niet te veel gevraagd is? Althans het stukje van de folder wat over de PM53 gaat dan?
Dat is idd teveel gevraagd; ik heb zelf geen scanner 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Anoniem: 144811 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:39:
[...]

Dat is idd teveel gevraagd; ik heb zelf geen scanner 8)7
Ow jammer. Een fotootje dan mischien maken met je mobiel?

Of anders als je ze inmiddels niet meer spaart opsturen op mijn kosten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410265

Alles wat ik heb staan is "vintage" omdat ik geen nieuwe dingen kan kopen als arme student ;)
een Realistic STA-225 receiver, topmodel in 1975, 5 euro op de rommelmarkt,
een Akai CD-25, ergens in de vroege 90s lijkt me, 2 euro op de rommelmarkt,
2 Bang & Olufsen RL60.2 speakers, uit de 90s, gratis :+
Ik ben er tevreden mee en volgens het internet zijn die dingen nog wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is inderdaad geen rommel.

Vandaag een leuke Panasonic timer gevonden bij de kringloop.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/06/!B1cru3w!Wk~$%28KGrHqUOKj8E%29W9VlNPsBMemWwpdbg~~_3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
  • Laatst online: 21-04-2022
Vandaag rondje Kringloop, Cash Converters en Piekfijn in Rotterdam zuid en centrum gedaan.
Wat een teleurstelling!
Bijna geen audio te vinden en wat er staat is niks.
Is de audio zo schaars geworden of is het Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239349

...

[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 239349 op 13-06-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Een vriend van mij heeft een Yamaha R-500 receiver. Deze gaf de laatste tijd wat kuren tot het moment dat hij het helemaal niet meer deed. Nu heeft hij twee linker handen en vroeg hij of ik er eens naar wilde kijken.
Dat doe ik maar ach zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van :P.
De receiver gaat wel aan, tenminste alle lampjes branden, maar er komt geen geluid uit, zowel niet via de luidsprekers als niet via de koptelefoon. Na wat googlen kwam ik een verhaal tegen waar instaat dat bij deze apparaten naarmate ze ouder worden de transformator piekspanningen af gaat geven waardoor de versterker in de beveiliging schiet, wat van een seconde tot een paar minuten kan duren.
Vervolgens heb ik de versterker aangezet en gewoon gewacht, en ja hoor na een paar minuten een tik, meteen gevolgd door nog tik, nog steeds geen geluid. na een paar minuten volgt er nu 1 tik waarna er wel geluid komt. en dit proces met 1 of meerdere tikken herhaald zich. Het lijkt er dus inderdaad op dat de versterker in de beveiliging schiet, en daar het grootste deel van de tijd in blijft.
Mijn vraag is kan dit idd aan de transformator liggen en zo ja wat doe ik er dan aan, de complete transformator vervangen? En zo niet wat zou dan wel een oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Mijn tactiek is eerst condensatoren gaan vervangen (de elco's), in dit geval die in het voedingscircuit. Vaak drogen die uit na vele jaren gebruik (of juist enkele jaren ongebruik). De grootste condensatoren (meestal 2 tot 4 stuks in een groepje) laat ik meestal zitten, die gaan zelden stuk en zijn vrij prijzig.

Gezien het feit dat de versterker an sich nog wel werkt, zou dit best wel eens kunnen werken. Als je met een föhn richt op de elco's in het voedingscircuit terwijl die aanstaat en je merkt dat 'ie het hierdoor beter gaat doen, dan weet je zeker dat je het hier moet zoeken.

Wel opletten dat de elco's ontladen zijn voor je begint te vervangen, want een schok van een opgeladen grote elco kan bijzonder pijnlijk en gevaarlijk zijn! Even 24 uur uit laten staan zal in dit geval wel werken, ze ontladen namelijk langzaam vanzelf als het circuit nog intact is. Anders even een multimeter erop zetten om te kijken of er nog gelijkspanning op staat.

[ Voor 4% gewijzigd door brama op 12-06-2011 16:17 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Akai_Vintage schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:10:
Vandaag rondje Kringloop, Cash Converters en Piekfijn in Rotterdam zuid en centrum gedaan.
Wat een teleurstelling!
Bijna geen audio te vinden en wat er staat is niks.
Is de audio zo schaars geworden of is het Rotterdam?
Wisselt vaak per week, je moet er gewoon vaak langs gaan en dan mazzel hebben... Wordt best druk bezocht dus mooie spullen zijn zo weg.

Ik kom er niet zo vaak maar een vriend van me wel, die heeft er wel eens leuke dingen vandaan gehaald.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959

Xanax959

relax...

Ik moet dit toch even melden, als je een mooie quad set zoekt. Wel een "opknapper"

http://link.marktplaats.nl/457903539

(nee het is niet die van mij :) )

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat al gereserveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 02:26
Zijn die oude Quad setjes nou zo goed, of is het omdat dat het enige Engelse kwaliteitsspul is wat toen een beetje in getalen is verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
brama schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:15:
Mijn tactiek is eerst condensatoren gaan vervangen (de elco's), in dit geval die in het voedingscircuit. Vaak drogen die uit na vele jaren gebruik (of juist enkele jaren ongebruik). De grootste condensatoren (meestal 2 tot 4 stuks in een groepje) laat ik meestal zitten, die gaan zelden stuk en zijn vrij prijzig.

Gezien het feit dat de versterker an sich nog wel werkt, zou dit best wel eens kunnen werken. Als je met een föhn richt op de elco's in het voedingscircuit terwijl die aanstaat en je merkt dat 'ie het hierdoor beter gaat doen, dan weet je zeker dat je het hier moet zoeken.

Wel opletten dat de elco's ontladen zijn voor je begint te vervangen, want een schok van een opgeladen grote elco kan bijzonder pijnlijk en gevaarlijk zijn! Even 24 uur uit laten staan zal in dit geval wel werken, ze ontladen namelijk langzaam vanzelf als het circuit nog intact is. Anders even een multimeter erop zetten om te kijken of er nog gelijkspanning op staat.
Bedankt, ik ga er eens in verdiepen en kijken of ik ergens vervangende elco's kan ritselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Sjah schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:21:
Zijn die oude Quad setjes nou zo goed, of is het omdat dat het enige Engelse kwaliteitsspul is wat toen een beetje in getalen is verkocht?
Het zijn hele degelijke en stabiele versterkers, gebouwd volgens een (inmiddels) bewezen principe. Maar gehoormatig is het echt niet beter dan andere goede versterkers. (alhoewel velen (vooral liefhebbers) dat natuurlijk wel beweren). Vaak hebben ze wel een goede opknapbeurt nodig, want vaak vertonen ze toch flinke slijtage en meten ze niet echt lekker meer. Overigens is dat opknappen releatief eenvoudig en niet duur als je een beetje handig bent.

Ik persoonlijk vind ze eigenlijk spuuglelijk met dat bruin en orange. Maar goed, dat is smaak en zegt niets over de kwaliteit.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Minneyar schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:16:
Een vriend van mij heeft een Yamaha R-500 receiver. Deze gaf de laatste tijd wat kuren tot het moment dat hij het helemaal niet meer deed. Nu heeft hij twee linker handen en vroeg hij of ik er eens naar wilde kijken.
...
De trafo kan geen pieken veroorzaken, tenminste als de mantel van de wikkeldraden niet kapot is. Soms wil deze door de tijd nog wel eens vergaan en dan ontstaat er doorslag op de wikkels en dat vertaald zich naar spikes en dippen op de uitgang van de trafo. Dat is heel eenvoudig te meten overigens met een multimeter. Je zou een constante uitgangsspanning (let op = wisselspanning) moeten meten op de uitgang(en) van de trafo.
Maar dit komt echter niet heel vaak voor. Vervangen van elco's is meestal een beter idee, alhoewel ik het wel even zou checken voor je gaat vervangen. Het is zo sneu als je alles vervangt en het blijkt toch de trafo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-06 02:16
Wat is de definitie van 'vintage' hier? 10 jaar of ouder? 15 jaar of ouder of 20 jaar of ouder?

In elk geval,

Afbeeldingslocatie: http://img862.imageshack.us/img862/2309/technicssu610.jpg

Technics SU-610, gekocht ergens rond 1992 of 1993, ding is dus alweer meer dan 18 jaar in m'n bezit. Heeft nog nooit onderhoud gehad en ook nog nooit kuren gehad. Heeft inmiddels wel al een stuk of 8 verhuizingen overleeft :)

Samen met deze versterker ook een setje pioneer cs-710 speakers gekocht.
En het frappante mag nu wezen dat Conrad ineens dezelfde Pioneer speakers weer te koop heeft, met exact dezelfde specificaties. :?

Waarom hebben ze digitale fotocamera's 30 jaar geleden al niet uitgevonden, had ik al m'n hardware van toen nog prima kunnen bekijken. :/

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289293

je had ook met een analoge camera foto's kunnen maken natuurlijk, maar dat deed bijna niemand.
Geen foto's van je huiskamer tijdens een feestje waar toevallig ook je set op te zien is?

Zelf vorige week dinsdag een Sony PL-X4 platenspeler gekocht bij de kringloop met een Grado 8500 element erin (geloof ik).
Ding weegt geloof ik over de 10 kilo, de kast is ook een geheel gegoten stuk metaal.

Vanmiddag mijn Akai GX-630D uit de kleine slaapkamer (eigenlijk pakhuis) gehaald en aangesloten.
Zit nu een tape te luisteren die ik een tijdje geleden heb gekregen, blijkt Alan Parsons Project op te staan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Anoniem: 289293 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:37:
je had ook met een analoge camera foto's kunnen maken natuurlijk, maar dat deed bijna niemand.
Geen foto's van je huiskamer tijdens een feestje waar toevallig ook je set op te zien is?
Daar denk je op dat moment niet aan.

Bovendien was dat nogal duur, rolletje kopen, rolletje de camera in, rolletje inleveren, paar dagen wachten en dan maar hopen dat de foto's goed gelukt waren.

Dan gaat het tegenwoordig toch stukken makkelijker. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als we allemaal nog analoge foto's moesten maken en inscannen, stond het internet in ieder geval niet zo vol met bagger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:12
mentalmadnizz schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:03:
[...]

Ik weet niet of die Superscope de receiver is waarvan ik denk dat het is (plaatje wordt geblocked door de policy hier), maar zo ja dan zou ik zoeken naar een versterker die iets meer power levert. Dat superscopeje is een nogal licht ampje (volgens mij vanbinnen deels een Marantz 2015 ofzo) en ik merkte zelf dat de IMFs een flink stuk beter klonken met een wat potentere Proton AA-1150 eindtrap eraan (2x50 watt met enorme headroom en twee stevige voedingen)

De speakers zullen heel wat opener klinken een stuk strakker en dieper laag neerzetten.
Die R-310 heeft een vermogen van 2 x 15 watt. Voor een kamer van 12 vierkante meter op zich voldoende, maar misschien niet voor die IMF Supercompacts. Nu had ik nog een Philips 22rh591 (2 x 30W), maar daarvan had ik het geluid gemold bij een schoonmaakactie. Een collega ried mij aan om eens een beetje contactspray te proberen.
Zo gezegd, zo gedaan. En ja hoor, die 591 klinkt nu weer heel lekker. Hij overstuurt wel wat wanneer ik het volume over meer dan de helft draai, maar daar heb ik toch geen behoefte aan en mijn buren ook niet.
Omdat de 591 geen ingebouwde tuner heeft, heb ik de Sony ST-88, die ik ooit voor de sier had gekocht, erop aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadhouse.com/fileuploads/12334/12334721-holder-3444d363a64cb79fbd5ca447272c82dc.jpg

En je hebt gelijk, het geluid is voller, vooral de bassen klinken veel duidelijker, uitgesprokener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erg leuke Philips 22rh591! en die tuner is ook gaaf! (heb ik ook nog ergens staan).

maar contactspray in audioapparatuur, liever niet.
kan meer schade aanrichten dan dat het iets verhelpt

heb een pioneer ct-f900 waar de vorige eigenaar ook contactspray heeft gebruikt, en die hebben de micro switches om zeep geholpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-06 14:12
Afgelopen weeken een B&O 4000 van een vriend gekregen inc boxen.
De boxen zijn een opknapbeurt nodig en ik mis de din kabels.
Heb even getest met andere speakers.. Werkt goed.
Plaatje ergens van internet geplukt...
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y289/ews2k/Audio/Beomaster4000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi apparaat, maar dat kan B&O wel...

Ik heb er een setje Audiolab Minax CD bij. Klinken erg fijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6W6Z4NSU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Heb gister mijn (nieuwe) Technics SL-D202 voor het eerst laten spelen. Half automaat maar een mooi crisp geluidje. Volgend project is er om een mooie voorversterker aan te hangen.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Laatst online: 24-06 21:39

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

rosje77 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:17:
Afgelopen weeken een B&O 4000 van een vriend gekregen inc boxen.
De boxen zijn een opknapbeurt nodig en ik mis de din kabels.
Heb even getest met andere speakers.. Werkt goed.
Plaatje ergens van internet geplukt...
[afbeelding]
Wat voor luidsprekers zaten erbij?

Heb zelf een B&O 3000 gehad, prachtige machine was dat.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 02:26
Volg dit topic nu al een dik jaar, maar valt me op dat er vooral gepost wordt ....'s-nachts... Toeval? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414516

Je speciaal registreren om alleen je te koop staande spullen te posten is niet echt de bedoeling.

[ Voor 90% gewijzigd door FeaR op 10-07-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Whoooot!! Gisteren bij een rommelmarkt meegenomen voor €15,
foto van internet trouwens
Afbeeldingslocatie: http://www.audiounion.jp/stock_images/54171.jpg

Met een gebroken stofkap en zonder element en volgens de verkoper niet werkend. Nu had ik al zo'n speler, maar toch maar meegenomen om het ding voor onderdelen te gebruiken, die zijn voor deze machine nagenoeg onvindbaar. Thuis aangekomen het mechanisme gereinigd en lagers schoongemaakt en gesmeerd en hij is volledig functioneel! :9~ Behuizing ook nog helemaal netjes, alleen de platter-rand is niet zo mooi meer. Maar goed, dat is (indien noodzakelijk) een kwestie van polijsten om die ook weer als nieuw te krijgen.

Dus hij gaat goed geconserveerd naar zolder, als reserveonderdelen machine. Op die manier kan ik nog heel lang van deze mooie speler genieten,

[ Voor 4% gewijzigd door Killer op 10-07-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362006

Thuis draai ik met een volledig gereviseerde Thorens TD160 met een Denon DL-110 element. Uiteraard over een buizenbak, de CR Developments "Kalypso" 4x EL34 Push-Pull, icm Monitor Audio BR5 zuiltjes en een Cambridge Audio 540P phonotrap. Lang leve vinyl! :+

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/5731/p7090123.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/2058/p7090122.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/5128/p7090121d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killer schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:54:
Whoooot!! Gisteren bij een rommelmarkt meegenomen voor €15,
foto van internet trouwens
[afbeelding[/url]]

Met een gebroken stofkap en zonder element en volgens de verkoper niet werkend. Nu had ik al zo'n speler, maar toch maar meegenomen om het ding voor onderdelen te gebruiken, die zijn voor deze machine nagenoeg onvindbaar. Thuis aangekomen het mechanisme gereinigd en lagers schoongemaakt en gesmeerd en hij is volledig functioneel! :9~ Behuizing ook nog helemaal netjes, alleen de platter-rand is niet zo mooi meer. Maar goed, dat is (indien noodzakelijk) een kwestie van polijsten om die ook weer als nieuw te krijgen.

Dus hij gaat goed geconserveerd naar zolder, als reserveonderdelen machine. Op die manier kan ik nog heel lang van deze mooie speler genieten,
Kudos btw! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Mooie set CarniVulgaris! _/-\o_

Als ik je een tip mag geven, zou ik nog een DL-110 bestellen. Ze zijn eind dit jaar end-of-life en verdwijnen uit het produkt-gamma van Denon.

Ik draai zelf met een DL-160 en die is vorig jaar al uit productie gegaan.

P.S. Wat gebruik je als RIAA voorversterker?

[ Voor 9% gewijzigd door Killer op 10-07-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killer schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:41:
Mooie set CarniVulgaris! _/-\o_

Als ik je een tip mag geven, zou ik nog een DL-110 bestellen. Ze zijn eind dit jaar end-of-life en verdwijnen uit het produkt-gamma van Denon.

Ik draai zelf met een DL-160 en die is vorig jaar al uit productie gegaan.

P.S. Wat gebruik je als RIAA voorversterker?
Thanx voor de tip. Ben inderdaad al druk aan het zoeken voor een goed reserve-element. Valt niet mee :( . Als RIAA gebruik ik een Cambridge Audio 540P. Heb tot op heden niets beters gehoord icm de Thorens. Apparaten boven de €1000,- daargelaten. Op de onderste foto rechts onder tv kan je hem zien. Anders hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
mentalmadnizz schreef op zondag 10 juli 2011 @ 00:34:
[...]

Wat voor luidsprekers zaten erbij?

Heb zelf een B&O 3000 gehad, prachtige machine was dat.
P-45 speakers heb ik er bij.
Vond ergens op internet wat informatie:
http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=648
Ik heb nog steeds geen din kabels :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

rosje77 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:46:
[...]

P-45 speakers heb ik er bij.
Vond ergens op internet wat informatie:
http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=648
Ik heb nog steeds geen din kabels :'(
Welke kabels heb je nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
DIN aansluiting is die platte pen met een dun rond pennetje er naast.
De ene kant met het "mannetje" voor in de versterker. de andere kant het "vrouwtje" die moetten in een gat achter in de speakers.
Eigenlijk dus verlengkabels.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Hier kun je de losse pluggen bestellen. Kabeltje er tussen solderen en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Heb eindelijk eens de tijd gevonden om m'n hobbykamer wat beter in te richten. De sets zijn al eerder afzondelijk voorbij gekomen maar hier nu het totaalplaatje.

In de hobbykamer:

Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/6131/dscf4328z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/2153/dscf4331o.jpg

Onderste Set:
Technics ST-G55A
Technics SL-P200
Technics SH-8058
Technics SU-V55A

Middelste Set:
Philips CD204
Nikko Graphic Equalizer II
Nikko NA-690

Bovenste Set:
Philips CD350
Pioneer SG-50
Yamaha T-760
Yamaha A-560

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/8841/dscf4332z.jpg

Speakers:
Philips 22RH430
Philips 22RH422 (2X)
B&W DM-600 S3 (niet vintage)

Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/9991/dscf4335j.jpg

Set in de woonkamer (op een paar Philips 22RH406 en Aristona SA5422 speakers):
Philips CD350
Pioneer SG-50
Optonica SM-4000

[ Voor 18% gewijzigd door kingmace op 12-07-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philips 22RH422 heb ik in mijn slaapkamer staan, klinken ondanks hun leeftijd erg goed!

hoe klinken de Philips 22RH430?
daar heb ik ook nog een setje van liggen incl. de bijbehorende standaard waar je op kan zetten
nog niet getest

ik mis trouwens wel een platenspeler, cassettedeck en bandrecorder in deze plaatjes.
kan toch niet ontbreken in een mooie vintage set? :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 289293 op 12-07-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:32
Anoniem: 289293 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:00:
daar heb ik ook nog een setje van liggen incl. de bijbehorende standaard waar je op kan zetten
nog niet getest
Hee, die heb ik ook nog bij mijn ouders op zolder liggen. In mijn herinnering klonken ze niet echt geweldig, maar misschien moet ik ze eens testen op een andere versterker. Misschien wordt het nog wel een leuk setje voor in de keuken...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Anoniem: 289293 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:00:
Philips 22RH422 heb ik in mijn slaapkamer staan, klinken ondanks hun leeftijd erg goed!

nog niet getest

ik mis trouwens wel een platenspeler, cassettedeck en bandrecorder in deze plaatjes.
kan toch niet ontbreken in een mooie vintage set? :)
Ik vind ze zelf iets fijner klinken dan de 422's. De 422's vind ik nogal schel (overdreven helder), de 430's hebben een AD2090/T8 tweeter die minder schel is dan de AD0160/T8 van de 422. Ik heb alleen de AD7066/W4 woofer van de 430's vervangen door een AD7065/W8 (om ze 8 Ohm te maken en ze dezelfde woofer te geven als de 422).

Vinyl doe ik niet aan, kost me teveel ruimte. Doe mij maar CD's en MP3's (nu schop ik een boel mensen tegen de schenen waarschijnlijk :P ). Ik heb een paar deck's maar waarvan er maar 1 aangeloten is aan de set op m'n werk. Dat is de enigste die ik ook daadwerkelijk gebruik.

[ Voor 14% gewijzigd door kingmace op 12-07-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi spul komt er hier voorbij. Killer: geweldige vondst, die Denon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 10:29
Vandaag op marktplaats een Denon pma-700v voor 5euro op de kop kunnen tikken. Werd als defect verkocht, maar naar wat schoonmaak werk en het plaatsen van nieuwe zekeringen doet hij het weer als vanouds.

Heerlijk geluid =D

Hieronder even twee shots die ik van internet geplukt heb;
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/aneyqc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/dx0q6v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
kingmace schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:19:
[...]

Ik vind ze zelf iets fijner klinken dan de 422's. De 422's vind ik nogal schel (overdreven helder), de 430's hebben een AD2090/T8 tweeter die minder schel is dan de AD0160/T8 van de 422. Ik heb alleen de AD7066/W4 woofer van de 430's vervangen door een AD7065/W8 (om ze 8 Ohm te maken en ze dezelfde woofer te geven als de 422).

Vinyl doe ik niet aan, kost me teveel ruimte. Doe mij maar CD's en MP3's (nu schop ik een boel mensen tegen de schenen waarschijnlijk :P ).
Meh. Ik heb mp3's die je al bijna vintage kunt noemen ('97) :) Niets mis met een goed geëncodeerde mp3. En anders heb je altijd nog FLAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

thijsmunniksma schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:22:
Vandaag op marktplaats een Denon pma-700v voor 5euro op de kop kunnen tikken. Werd als defect verkocht, maar naar wat schoonmaak werk en het plaatsen van nieuwe zekeringen doet hij het weer als vanouds.

Heerlijk geluid =D

Hieronder even twee shots die ik van internet geplukt heb;
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar heb je een hele goeie mee volgens mij.
Ik vond deze link: http://www.magnatmuseum.n...nMap/Denon%20PMA-700V.htm
Ziet er van binnen en buiten verdomd goed uit en was in 1987 een apparaat van 1300 euro - da's geen kattepis. Nice catch :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie versterker, inderdaad een goed apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-06 23:06
Erg tof ding, zo te zien een vrij goede topklasse versterker, en dat voor die prijs en een lichte aanpassing :).

Ik ken iemand die een paar Jamo digital 130 speakers heeft staan. Zijn echt vrij fors en zien er goed high-end uit om eerlijk te zijn. Geluid heb ik alleen buitenshuis kunnen beoordelen maar klonk zeker niet verkeerd.
Ik kan alleen nergens iets van dit type op internet vinden. Geen specificaties, ervaringen, impedantiecurve en weet ik het. Vond het toch vrij apart, en ik dacht dat een van jullie misschien iets meer van die speaker weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 15:12
Hier mijn nieuwe aanwinst. Een Akai GX-230D
Ik had nog een hoop opnames van tientallen jaren geleden die ik eens op de computer wou overzetten, maar de oude Grundig van m'n pa vertikte het helaas.
Er moet even een lampje vervangen worden in de VU meter, maar verder is ie helemaal goed.
Hij hangt nu aan een mixer, die weer aangesloten is met de pc en ben de boel aan het opnemen met Audacity. :D

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2u4n294.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 10:29
The Eagle schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:35:
[...]

Daar heb je een hele goeie mee volgens mij.
Ik vond deze link: http://www.magnatmuseum.n...nMap/Denon%20PMA-700V.htm
Ziet er van binnen en buiten verdomd goed uit en was in 1987 een apparaat van 1300 euro - da's geen kattepis. Nice catch :)
Absoluut. Echt een verrijking voor mijn audio apparatuur. Hoor nu instrumenten waarvan ik voorheen alleen maar kon dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Heb net kabels gemaakt voor de B&O speakers.
Het is niet type P45 maar P50 ondek ik net.
Bij 1 van de speakers werkt een woofer niet. Zit helemaal vast. Balen....
Verder zit er een goede sound in de set. Op zoek naar een donor speaker maar....

Omdat we van plaatjes houden hier, heb ik een foto gemaakt zoals de B&O nu op de pc kamer staat.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6016/5934838704_171b814075_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik heb een vraagje over een oude Marantz versterker die ik heb.

Soms als ik hem aanzet heb ik geen geluid uit het rechter kanaal.
Als ik dan even het volume een flink stuk verder open zet dan springt het kanaal ineens aan zegmaar.

Is dat een versleten onderdeel? Vuil zie ik zo nergens zitten en ik heb er geen verstand van dus ik dacht ik vraag het eens hier :)

Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vosss schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:54:
Ik heb een vraagje over een oude Marantz versterker die ik heb.

Soms als ik hem aanzet heb ik geen geluid uit het rechter kanaal.
Als ik dan even het volume een flink stuk verder open zet dan springt het kanaal ineens aan zegmaar.

Is dat een versleten onderdeel? Vuil zie ik zo nergens zitten en ik heb er geen verstand van dus ik dacht ik vraag het eens hier :)

Iemand? :)
Waarschijnlijk de potmeters vervuild. Voor iemand met verstand van zaken een fluitje van een cent. Ken je iemand in je omgeving? Anders moet je me ff een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Laatst online: 24-06 21:39

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik denk eerder een vies/plakkend relais :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Struikrover schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:33:
Erg tof ding, zo te zien een vrij goede topklasse versterker, en dat voor die prijs en een lichte aanpassing :).

Ik ken iemand die een paar Jamo digital 130 speakers heeft staan. Zijn echt vrij fors en zien er goed high-end uit om eerlijk te zijn. Geluid heb ik alleen buitenshuis kunnen beoordelen maar klonk zeker niet verkeerd.
Ik kan alleen nergens iets van dit type op internet vinden. Geen specificaties, ervaringen, impedantiecurve en weet ik het. Vond het toch vrij apart, en ik dacht dat een van jullie misschien iets meer van die speaker weet.
Ik quote mezelf nog even ;). Weet iemand wat meer van die speakers af, of misschien een website of een manual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Struikrover schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:26:
[...]

Ik quote mezelf nog even ;). Weet iemand wat meer van die speakers af, of misschien een website of een manual?
nvm flauwe grap

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 362006 op 15-07-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
[b]CarniVulgaris schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:05:
Waarschijnlijk de potmeters vervuild. Voor iemand met verstand van zaken een fluitje van een cent. Ken je iemand in je omgeving? Anders moet je me ff een DM sturen.
Ja, en dan heb je de helft die roept dat je contactspray moet gebruiken en de andere helft dat je geen contactspray moet gebruiken en de potmeter gewoon moet vervangen. :X

* Snowwie heeft overigens hetzelfde geklier, ook wat krakerig geluid aan één kant, soms valt het weg, maar even een paar keer flink heen en weer draaien aan die balance knop doet wonderen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Snowwie op 16-07-2011 02:23 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Je kunt wel tunerspray voor je potmeters gebruiken, contactspray vreet de boel idd weg op den duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Struikrover schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 09:48:
Je kunt wel tunerspray voor je potmeters gebruiken, contactspray vreet de boel idd weg op den duur.
Ben ik geheel met je eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-06 08:59
Ik heb nog de Marantz 2235B staan.

Prachtig ding! Komt echt een geweldig geluid uit.

(http://www.classicaudio.com/value/mz/2235B.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150054

Alhoewel, jammer genoeg, niet mijn EIGEN vintage (om diverse redenen zoals WAF-factor, grootte, budget, en nog wat andere) wilde ik jullie dit stuk supervintage niet onthouden:

De originele Western Electric A16 hoorn uit 1928, zoals die indertijd in VS bioscopen gebruikt werd, aangestuurd door 8 watt Single Ended triode-versterkers. Dit jaar is ze op de High End in Munchen door de Zuid Koreaanse absolute topfabrikant Silbatone (richtprijs versterker 90.000 Euro) ingezet om het aanwezige luisterpubliek (bijna letterlijk) achterover te blazen.

Ze hebben terecht de prijs van het beste geluid van de show gewonnen, jammer dat ik er niet was....

Het lukt me (nog) niet om de foto`s te plaatsen, probeer verder, srry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 23:14
O, je bedoelt dit ding (de middelste dus):

Afbeeldingslocatie: http://audio-life.nl/sites/default/files/silbatone-gip-overview.jpg
Mogelijk binnenkort hier in NL te beluisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Vorige week een paar B&W V 201 voor 4€ en een Philips N4308 voor 5€ gekocht op een rommelmarkt.
1 van de B&W's had een ingedeukte "clownsneus" (is er inmiddels uit gehaald met een stofzuiger) maar verder goede staat.
Ik verwachtte er niet veel van maar er komt een zeer goed geluid uit voor zo'n klein speakertje.
De Philips heb ik nog niet kunnen beluisteren doordat de snaren tot pulp zijn vergaan :(
Zo te zien is hij al een keer gerepareerd voor F225,- in 1990.
Nieuwe snaren zijn onderweg
Afbeeldingslocatie: http://i606.photobucket.com/albums/tt145/Keessieknoei/BWV201left.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i606.photobucket.com/albums/tt145/Keessieknoei/BWV201right.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i606.photobucket.com/albums/tt145/Keessieknoei/PhilipsN43082.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i606.photobucket.com/albums/tt145/Keessieknoei/PhilipsN4308.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i606.photobucket.com/albums/tt145/Keessieknoei/PhilipsN4308Repair.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Akai_Vintage schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:16:
Vorige week een paar B&W V 201 voor 4€ en een Philips N4308 voor 5€ gekocht op een rommelmarkt.
1 van de B&W's had een ingedeukte "clownsneus" (is er inmiddels uit gehaald met een stofzuiger) maar verder goede staat.
Ik verwachtte er niet veel van maar er komt een zeer goed geluid uit voor zo'n klein speakertje.
De Philips heb ik nog niet kunnen beluisteren doordat de snaren tot pulp zijn vergaan :(
Zo te zien is hij al een keer gerepareerd voor F225,- in 1990.
Nieuwe snaren zijn onderweg
Die N4308 had ik als jochie nog gehad, 2 stuks zelfs. Ook van de rommelmarkt, inclusief stapels tapes. Inderdaad ook de snaren volledig van vergaan, wat een t*fusbende was dat zeg, al die versmolten troep overal in het ding. Ik heb er ook nog eentje van gerepareerd (ook ca. 1990 :)). Nooit echt gebruikt verder, toch wel jammer dat ze mono zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Ik heb er helaas geen tapes bij.
De snaren laten idd een behoorlijke bende achter lijkt wel kauwgom.
Dat ie mono is is niet echt een probleem.
Het is mijn eerste tape deck en weet er ook niet veel vanaf.
Kan ik elke tape gebruiken met dit deck of moet ik op zoek naar een bepaald soort?
Ik kan namelijk een aantal tapes overnemen en heb geen idee wat voor tapes het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Akai_Vintage schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:21:
Ik heb er helaas geen tapes bij.
De snaren laten idd een behoorlijke bende achter lijkt wel kauwgom.
Dat ie mono is is niet echt een probleem.
Het ismijn eerste tape deck en weet er ook niet veel vanaf.
Kan ik elek tape gebruiken met dit deckof moet ik op zoek naar een bepaald soort?
Ik kan namelijk een aantal tapes overnemen en heb geen idee wat voor tapes het zijn.
Volgens mij wel, maar ben ook geen expert. Ik heb ook alleen deze gehad :)

De allergrootste spoelen zoals die in kroegen gebruikt werden zullen niet passen, maar verder zal alles wel werken. Ik kon i.i.g. alles afspelen en gebruiken van tapes die ik her en der bij elkaar gescharreld had, toen ze nog makkelijk te vinden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150054

Gideon schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:51:
O, je bedoelt dit ding (de middelste dus):

[afbeelding]
Mogelijk binnenkort hier in NL te beluisteren :)
Ha, Gideon, ja, die bedoelde ik :9

Als hij in Nederland te beluisteren is, ga ik toch eens langs,

Dank voor plaatsen van foto, ik heb nu zelf ook uitgevogeld hoe het moet...

Beetje geduld met newbie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 09:13
Wat een leuk topic!

Ik heb mijn Jamo J-72's nog steeds in gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://audio-heritage.jp/JAMO/speaker/j72.JPG

Ben nu wel langzaam eens naar wat anders aan het kijken, maar het moet niet te groot worden

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Pagina: 1 ... 25 ... 168 Laatste