Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Loki.Nya schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:19:
35kg weegt dat ding? Damn.
Stel je komt een versterker met flink wat overgewicht tegen op de rommelmarkt voor een paar tientjes, maar weet er eigenlijk niks van af. Is dat gewicht een beetje een indicatie om het ding toch mee te nemen?
Of blaat ik nu onzin. :p
Ja. Is een goede indicatie. Er zijn wel een aantal lichte goede versterkers, maar over het algemeen is meer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:30
Inderdaad, en dat kan je ook doortrekken naar tuner cdspelers etc. Want een DAC weegt niks, maar als er een dikke voeding in de CDspeler zit heb je grotere kans dat de DAC ook wel wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 20:57
Hij stond er nog, maar helaas met een niet getest sticker, en toen ik hem goed bekeek snapte ik ook wel waarom, halve binnenwerk mistte :( dus heb hem alsnog laten staan en een setje Jamo Mini Sattelite's meegenomen voor op de pc :)
Dus voor de liefhebber, kringloopwinkel Het Goed in Deventer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04-2022
Ik zeg goed gedaan als de helft mist heb je er niks aan en ben je nog een hoop geld kwijt om m weer goed te krijgen.
Waarschijnlijk zijn sommige onderdelen ook niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Dharion schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:39:
Hij stond er nog, maar helaas met een niet getest sticker, en toen ik hem goed bekeek snapte ik ook wel waarom, halve binnenwerk mistte :( dus heb hem alsnog laten staan en een setje Jamo Mini Sattelite's meegenomen voor op de pc :)
Dus voor de liefhebber, kringloopwinkel Het Goed in Deventer.
Nou ja..Ook de onderdelen los brengen goud geld op. Als het front nog mooi is, pak je daar al snel een honderdje op...Easy money zou ik zeggen..

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nouja easy...... ik zou de ingangen niet weten tot wie wat nodig heeft. Enige wat ik zou kunnen doen is dat ding defect op eBay zetten, en aangezien dat vast naar buitenland moet, behoorlijke verzendkosten. En dan moet je eigenlijk nog beschrijven wat er precies niet goed is, gaat mij me petje te boven.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 02-08-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

Vondt deze voeding in een JVC AX-33 versterker , de sound is wel voller en vetter als een gemmidelde Amp met een nieuwe voeding. Volgende fase zal zijn de binnenkant schoonmaken , met de stofzuiger gaat het niet want het zit aangekoekt :(

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/t/e034f.jpg

Van buiten ziet die er best modern uit , maar wat erin zit ziet er ouderwets uit d:)b
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/t/fdbde.jpg

Vindt de tijd waarin een audio aperatuur gebouwd is wel een rol spelen in het geluid , hoop ouwe zooi klinkt gewoon beter als moderne zooi . Heb ik het niet over high end maar gemmidelde kwaliteit . Ze hebben altijd die discusies over plaaten versus cd . De reden dat oudere platen zo vet en vol klinken komt oa door dezlfde reden waardoor oudere audio spullen zo een goede sound hebben . Als de mic/mixer/opname/eindmix/ allemaal zijn gemaakt van componenten uit dezelde periode krijg je een sound die klinkt naar die periode.

Een ouderwets nummer opnieuw gemixt lijkt niet op het orgineel , omdat het vaak digitaal wordt gedaan.
Dat is nog steeds de reden dat allerlij muziekanten op zoek zijn naar oude effecten voor gitaar en oude synts omdat die dezefde electronica bevat :) Geluid blijft een moeilijk iets , een klassiek concert wat honderd jaar geleden werd gehouden klinkt niet hetzelfde als dat het nu wordt gehouden .Het verschil kan ik niet zeggen maar het is er wel . Bepaalde onderdelen die nodig zijn om zo een concert te geven zijn tijdsafhankelijk , buiten het feit dat de stemming van instrument al lager was als nu , ik dacht iets van 436 inplaats van 440/441 en de interpertatie van de dirigent anders kan zijn.

Mooi voordbeeld is de Stradivarius die gebaseerd is op vakmanschap en gebruitke onderdelen uit die periode.
Waarvoor is zoiets simpels van hout niet gewoon na te maken , dat is de hele mistiek rond audio .

Helderheid en vetheid in muziek YouTube: ‪Kraftwerk - It´s more fun to compute‬‏ - YouTube :)

Die specefieke sound zit grotendeels in de aperatuur en vakmanschap van de artiesten , maar met moderne en digitale aperatuur krijg je niet zo een sound. Alles wordt gecompressed voor het digitale domijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Heb een mooi setje speakers meegenomen voor €2,50 :D
BNS E34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Mooi setje die BNS hoe klinken ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Prima. Een kameraad van me werkt daar dus ik heb de kans om de spullen daar ter plekke te testen.
Heb ze aan een ouder type, maar nog zeer goede Onkyo receiver gehangen, en dat klonk zeer goed.

Mooie volle bass, mid ook zuiver en de tweeters zijn niet schel zoals sommigen dat specifiek bij BNS ervaren :)

Ben er tevreden mee, ook omdat ze eigenlijk helemaal niet beschadigd zijn en alle woofers nog intact zijn (3-weg speakers). Zelfs geen scheurtje in het stofdoek! Als ik straks tijd heb ga ik ze ff schoonmaken met een vochtige doek, zit wel stof op namelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e3927cf9cd73/4e3927cf5be77-IMAG0059.thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e3927db17e58/4e3927dacb15f-IMAG0060.thumb.jpg

Valt me nu overigens pas op dat de onderste woofer doorzichtig is :D

[ Voor 27% gewijzigd door Dharion op 03-08-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 16:16
Ze lijken wel wat op de BNS Jubilee die ik heb staan. Alleen zijn die net iets groter (en vooral dieper)

Ze hangen bij mij aan een Rotel RSX-1055 en dat klinkt echt subliem samen. Ik kan me voorstellen dat die E34's vergelijkbaar presteren.

Prima score voor 2,50 :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-06 15:13
Mijn Philips 22ga308 had ik al een tijd in mijn werkkamer staan. Alleen voor de sier, want hij heeft vreselijk last van skating, en ik zie niet waar het aan ligt.
Maar goed, ik kwam wel een werkende 208 tegen, en die staat nu te spelen:

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/t/f9565.jpg

Bijna hetzelfde ontwerp als de 308, maar dan nog simpeler en niet zo mooi. Wat ik leuk vind is dat pookje dat uitklapt wanneer je de stofkap opent.
Nadeel: ik heb niet echt ruimte om mijn 308 op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 00:36

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

nogeeninlog schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:50:
Mijn Philips 22ga308 had ik al een tijd in mijn werkkamer staan. Alleen voor de sier, want hij heeft vreselijk last van skating, en ik zie niet waar het aan ligt.
Maar goed, ik kwam wel een werkende 208 tegen, en die staat nu te spelen:

[afbeelding]

Bijna hetzelfde ontwerp als de 308, maar dan nog simpeler en niet zo mooi. Wat ik leuk vind is dat pookje dat uitklapt wanneer je de stofkap opent.
Nadeel: ik heb niet echt ruimte om mijn 308 op te slaan.
Staan van die 308 het gewicht en de antiskating goed ingesteld en is de veer nog correct gemonteerd aan de onderkant?

En is de naald nog goed?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-06 20:44
DJ Henk schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:28:
Doorgaans koop ik geen echte vintage, maar nu ik mij ook maar eens in de vinyl-hype stort, leek het me goed te starten met een echte klassieker, een Technics SL-1200 Mk2:

[afbeelding]

Alles werkt nog prima, ziet er ook bijna perfect uit. Alleen op de stofkap zitten enkele strepen/vlekken. En het klinkt echt bijzonder goed! Erg leuk om in deze digitale tijd ook analoog bezig te zijn. Nu alleen nog even een platencollectie bij elkaar harken..
Dat is akoestisch gezien niet de meest briljante speler, maar wel een speler die door veel DJ's jarenlang is verdedigd als zijnde superieur aan elke andere draaitafel!

Het zou me niks verbazen als er nu nog steeds DJ's rondlopen die een setje 1200's op hun rider hebben staan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Dat ding kan ook gewoon heel erg goed klinken met een goed element en een juiste afstelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
Dit is een zeer zware speler die tevens bedoeld is voor gebruik onder zware omstandigheden, bijvoorbeeld in een discotheek. Het model bestaat al 10 jaar en heeft in die periode slechts geringe wijzigingen ondergaan.
De Technics SL-1200 is eveneens aan te bevelen en dan vooral aan diegenen die een echte "stevige" speler willen hebben. Hij biedt bovendien een aantal extra's , zoals variabel toerental en gemakkelijk verstelbare armhoogte waardoor hij lange jaren voor veel luisterplezier kan zorgen.
Bron: Audio & Techniek september 1991

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat elke DJ die vinyl draait een SL1200 wil hebben. De snobs willen dan natuurlijk wel de zwarte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 21:35

miekol

erm

Vraagje. Ik heb een Sony 500ES versterker die super bevalt (icm Sony F5ES speakers), alleen nou bleef de powerknop de laatste keer dat ik hem aan deed zo'n 20 sec rood voor die groen werd. Waar die normaal na een paar seconden al groen wordt. Moet ik me hier zorgen overmaken, moet ik hem gewoon niet meer aan/uit zetten? Is dit slijtage/ouderdom of hoef ik me hierover verder niet druk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-06 20:44
mentalmadnizz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:31:
Dat ding kan ook gewoon heel erg goed klinken met een goed element en een juiste afstelling :)
Uiteraard! Maar ik had het meer over turntable rumble/andere bijgeluiden. Hoewel ook die waardes zeer laag zijn bij de sl1200 kan ie toch niet op tegen een hoogwaardige belt driven turntable ;)
jeronimo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:13:
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat elke DJ die vinyl draait een SL1200 wil hebben. De snobs willen dan natuurlijk wel de zwarte...
Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe oud ie is, zelfs een 1200 krijgt zijn kuren na 30 jaar trouwe arbeid in een zwetende discotheek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Morzzz schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:13:
Uiteraard! Maar ik had het meer over turntable rumble/andere bijgeluiden. Hoewel ook die waardes zeer laag zijn bij de sl1200 kan ie toch niet op tegen een hoogwaardige belt driven turntable ;)
Jawel hoor, daar merk je bij dat ding juist niks van omdat dat loopwerk zo ontzettend goed is. De meeste mensen beluisteren dat ding met het standaard Technics element of met zo'n shity Stampton 500 of Tonar banana ofzo. En dan klinkt ie niet zo goed als ie zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 15:02
Wat zou jouw advies dan zijn voor een goed element? Ik heb hem gekocht met een Elektra-element erop, ik weet niet welk model.

Na inlezen heb ik begrepen dat een naalddruk van 1,5 tot 2,0 gram aan te raden is als je echt lang met je platen wil doen. Als ik hem op minder dan 3,0 gram zet (advies van de verkoper) dan gaan de harde s-klanken vervormen, dus nu twijfel ik over een nieuwe.In tegenstelling tot wat mijn nick doet vermoeden ben ik niet van plan te gaan scratchen, maar ga ik echt voor luisterplezier en goede klank. Bijgeluiden hoor ik niet, ook niet als ik ernaast sta. Ik moet hem nog wel beter aarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Een redelijk goedkoop maar goed element is een AT-95E kost ongeveer 40€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-06 15:13
mentalmadnizz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:54:
[...]

Staan van die 308 het gewicht en de antiskating goed ingesteld en is de veer nog correct gemonteerd aan de onderkant?
Ik denk dat de veer nog steeds goed gemonteerd is. Links: 22rh802 (stereoset met ingebouwde 308) die wel correct afspeelde en rechts de 308 met skating:
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/t/4ebe3.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/t/c0d68.jpg
De naald! Waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht? Vermoedelijk omdat ik al 20 jaar geen plaat heb gespeeld. Ik heb de naald van de 802 erop gezet en inderdaad! geen skating meer!

Volgende probleem: rechts geen signaal. De 208 geeft wel stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289293

zit je element wel goed aangesloten? kan zijn dat er een van de draadjes (voor rechter kanaal in dit geval) los of niet vast genoeg zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik loop een beetje achter met plaatsen van nieuwe aanwinsten, dus een hele rits achter elkaar nu:

vorige week zaterdag op de kofferbakverkoop in Apeldoorn dit gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/010820111917.jpg
camera waar een diskette in moet als zijnde geheugenkaart om de foto's op te slaan, geen idee of hij werkt, heb er geen acculader bij

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/030820111937.jpg

bij dezelfde kraam ston ook een hele stapel audio spul, waaronder dit mooie 3 kops cassettedeck, de Onkyo TA-2047.
spoelt wel goed, maar na 10 sec spelen, stopt ie. >:(
snaar is nog wel goed, en teller loopt prima mee.
wat kan dit probleem veroorzaken.
ook nog een Kenwood GE-55 graphic equalizer meegenomen daar (geen foto)

verder nog een hele stapel leuk vinyl en een boel originele cassettes, deze plaats ik wel in het muziek aanwinsten topic.

afgelopen dinsdag liep ik deze zware jongen tegen het lijf bij de kringloop:

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/030820111934.jpg

Philips High Fidelity Labaratories 22AH673 Tuner!
helaas zijn nu alle lampjes stuk van de tunerschaal en de signal metertjes.
verder nog niet getest

binnenwerk:

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/030820111935.jpg

ook erg gave singeltjes gevonden bij de kringloop ;)

gisteren wederom naar de kofferbakverkoop in Apeldoorn geweest:

daar kwam ik dit serieus gave deckje tegen! :P

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/060820111942.jpg
jammer genoeg ontbreken er 2 knopjes.
't is een AM radiootje :o
als je aan de linker spoelt draait zet je hem een en stel je het volume in, de rechterspoel is voor afstemmen radio

ter indicatie van de afmeting:

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/060820111943.jpg

een nog nieuwe walkman voor een forumgenoot op een ander forum:

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/060820111944.jpg

en hier ben ik helemaal blij mee:

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/060820111954.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/060820111955.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/060820111956.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/060820111959.jpg

Sony TC-124CS stereo cassette-corder uit 1969!
alles is nog als nieuw en de leren tas en leren beschermhoes ruiken zelfs nog een beetje nieuw.
enige minpunt is dat het batterijenklepje ontbreekt >:( (als iemand die nog heeft...)

er zit ook een prachtige Sony microfoon bij (Sony F-99S)
en ik moet zeggen dat het helemaal niet verkeerd klinkt! helemaal voor een deckje uit 1969!
kocht op een andere kraam een oude Sony AB C-90 FeCr cassette en een Maxell UDXLII C90 met leuke muziek erop
past wel bij dit deckje.

vermoed dat dit deck zeer weinig of nooiti gebruikt is (maar waarom dan het klepje van het batterijenvakje mist ???)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 289293 op 07-08-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190858

Kreeg ik net een pioneer PL 530 cadeau in uitstekende staat (enkel de stofkap heeft enkele kleine krassen) . Voor een toestel van 30 jaar oud ziet het er schitterend uit.
http://sportsbil.com/stereo/pio_pl_530/

nu nog een versterker . Wat zijn zo de mogelijkheden ?
Moet ik nog apparatuur hebben om tot een deftig geheel te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo Faecon,

dat is dan een heel leuk cadeau dat je hebt gekregen!
zelf heb ik deze speler ook, en ik geniet er iedere dag van.
ik zie dat je niet de originele bijbehorende 45 toeren adapter hebt:

Afbeeldingslocatie: http://y2.yzimg.com/s2/media/get/key.0006uioib54eur4k/size.112x84

ik zie net dat dit plaatje jouw speler waarschijnlijk niet is, heb je deze puck er wel bij?

zelf ontbrak deze ook bij mij, maar deze zijn wel te vinden via marktplaats.

qua versterker zijn de mogelijkheden natuurlijk oneindig, iedere versterker met een phono ingang is in principe geschikt.
Zelf heb ik een Kenwood KA-501 er aan hangen, een zilverkleurige versterker vind ik zelf het mooiste staan bij deze speler.

als je een deftig geheel wilt hebben, kan natuurlijk een mooie bijpassende tuner ook niet ontbrekend en natuurlijk een cassettedeck! bijv. een pioneer ct-f900, ct-f950, ct-f1250 etc. maar dit zijn wel wat duurdere decks.

zelf vind ik dat er in iedere vintage set dus naast een platenspeler en versterker ook een tuner en cassettedeck moet staan.
en eigenlijk ook een bandrecorder ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 289293 op 08-08-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt bodemjager voor je snelle reply

Wat bedoel je met een 45 toerenadapter ? Is dat het kleine ronde zwarte hulpstukje dat er nu opzit (waar je de plaat overheen steekt)?

Ben echt een leek op dit gebied. Ken er helemaal niks van. Maar omdat ik vaak vinyl koop vond mijn vriendin het tijd voor een mooie platenspeler. Ben ik heel tevreden mee als verjaardagscadeau.

Ik denk dat ik toch iets in de richtig van pioneer zal zoeken. Heb ik meer 1 geheel. Nog even rondzoeken hier en daar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is inderdaad geen foto van mijn deck. hetgeen je daar als bijlage toont, zit er bij mij alvast niet bij. Dus wat ik erbij heb zal niet origineel zijn iderdaad. Bij mij is het een gewoon zwart hulpstukje.
groeten
Kga op zoek naar het origineel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190858 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:28:
Bedankt bodemjager voor je snelle reply

Wat bedoel je met een 45 toerenadapter ? Is dat het kleine ronde zwarte hulpstukje dat er nu opzit (waar je de plaat overheen steekt)?

Ben echt een leek op dit gebied. Ken er helemaal niks van. Maar omdat ik vaak vinyl koop vond mijn vriendin het tijd voor een mooie platenspeler. Ben ik heel tevreden mee als verjaardagscadeau.

Ik denk dat ik toch iets in de richtig van pioneer zal zoeken. Heb ik meer 1 geheel. Nog even rondzoeken hier en daar ...
idd het zwarte hulpstukje waar je de plaat overheen steekt (45 toeren singletje met groot gat)

leuke vriendin heb je, die je zulke cadeaus geeft :)

hier een paar linkjes naar een versterker:

Pioneer SA7300 versterker VINTAGE 1976
Pioneer SA 506

Pioneer SA 6300 en Pioneer TX 3500

Pioneer SA-6200 Vintage vesterker

of versterker, tuner en cassettedeck als 1 set kopen:
Pioneer retro set.

misschien heb ik je zo wat op weg geholpen, ik weet ook niet of je set onderdelen allemaal even oud moeten zijn.

ik denk dat die pioneet ct-f cassettedeck series trouwens iets jonger zijn dan de pioneer pl-530 speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190858 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:37:
Is inderdaad geen foto van mijn deck. hetgeen je daar als bijlage toont, zit er bij mij alvast niet bij. Dus wat ik erbij heb zal niet origineel zijn iderdaad. Bij mij is het een gewoon zwart hulpstukje.
groeten
Kga op zoek naar het origineel ;)
ik zal ook eens rondsnuffelen voor een adaptertje voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit heb ik ook nog staan ...

telefunken de luxe 2214
http://www.radiomuseum.or...alzburg_de_luxe_2214.html

geen idee of dit zeldzaam is of wat het waard is ...
zou nog moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25752

Ik heb ook een leuk stukje vintage

Sony TCD D7 portable DAT recorder (1993), maakt hele goede opnames via stereomicrofoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-06 18:10
Tja Faecon, als je wat eerder was geweest had ik nog een mooie set voor je gehad :P. Heb hem net aan iemand uitgeleend:

Pioneer SA-6500 II amplifier
Pioneer TX-6500 II tuner
Pioneer CL-F6060 casettedeck

Afbeeldingslocatie: http://www.bezugspunkt.de/img/dd68_1.jpg

Succes met zoeken, maar zoiets zal natuurlijk wel chique staan bij je platenspeler ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Struikrover op 10-08-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er inderdaad schitterend uit. Naar zoiets ben ik opzoek. Komt in orde.
Was je tevreden van die versterker ?

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Anoniem: 25752 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:24:
Ik heb ook een leuk stukje vintage

Sony TCD D7 portable DAT recorder (1993), maakt hele goede opnames via stereomicrofoon...
Ik heb een TCD-D8, en inderdaad, goed spul!! :)

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-06 18:10
Anoniem: 190858 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:30:
Ziet er inderdaad schitterend uit. Naar zoiets ben ik opzoek. Komt in orde.
Was je tevreden van die versterker ?
Ik vond hem erg mooi. Het wattage is niet superhoog bij mijn model (2x30 RMS) maar met 40W speakers moet dat nog te doen zijn, mits je hem niet volledig belast. Verder deed ie wat ie moet doen: versterken. Componenten waren in orde, en het geluid dus ook. Mooi ding inderdaad.

Anoniem: 150054

Struikrover schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:23:
[...]

Ik vond hem erg mooi. Het wattage is niet superhoog bij mijn model (2x30 RMS) maar met 40W speakers moet dat nog te doen zijn, mits je hem niet volledig belast. Verder deed ie wat ie moet doen: versterken. Componenten waren in orde, en het geluid dus ook. Mooi ding inderdaad.
2 maal 30 Watt is helemaal niet weinig. Los van het feit dat het waarschijnlijk een "eerlijk" vermogen zal zijn, in tegenstelling tot de 2 maal 500 Watt die je tegenwoordig op sommige combo`s ziet.... Het is ook niet zo belangrijk, gevoeligheid van speakers veel belangrijker. Ik heb een buizenvoor- en 2 eindversterkers met "antieke" 300 B eindtriodes (ontwerp van buizen is antiek, ze zijn echter splinternieuw) die 2 maal 8 Watt levert. Samen met mijn speakers (gevoeligheid 91 dB) blaas ik zo`n beetje de tussenmuur naar de buren weg als ik de volumeknop naar rechts draai, wat nooit gebeurt....... Dus feitelijk speel ik op nog lager vermogen.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbiepiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik heb geen idee of dit systeem al onder vintage valt, maar mijn ouders hebben het volgende staan.
De set dateert ergens rond 1992.

Alles is van Pioneer, plaatjes zijn van internet.

Afbeeldingslocatie: http://i306.photobucket.com/albums/nn255/gerbiepiep/Pioneerstereo.png
Het plaatje gevolgd van boven naar beneden:

PD-J500T
SP-J500
CT-J500WR
CX-J500
M-J500

PL-J500
Afbeeldingslocatie: http://img.ps2netdrivers.net/img/9b/pioneer.pl-j500/small.jpg
PD-M701
Afbeeldingslocatie: http://1001hifi.weebly.com/uploads/1/2/5/6/1256385/5809157_orig.jpg

En ook vroeg ik mij af in welk segment deze set eigenlijk valt, zoals low/mid/high-end apparatuur.
Zelf weet ik bar weinig van dergelijke stereo systemen, en de handleidingen zijn in de jaren plots een keer verdwenen, dus daar heb ik ook weinig aan, maar ben er eigenlijk altijd wel nieuwsgierig naar, aangezien de set destijds iets van rond de 10000 gulden moest kosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het ziet er wel uit alsof het redelijk high-end was in die tijd. Ik geloof dan weer niet dat apparatuur van pioneer (en 'mainstream' spul in het aglemeen) uit die tijd nou nog heel erg geliefd is. Er werd namelijk afgestapt van dure overgedimensioneerde componenten om kosten te besparen.

Het design spreekt mij overigens ook niet echt aan moet ik eerlijk bekennen, terwijl ik juist toen opgroeide met dat spul.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

gerbiepiep schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:03:
Ik heb geen idee of dit systeem al onder vintage valt, maar mijn ouders hebben het volgende staan.
De set dateert ergens rond 1992.

Alles is van Pioneer, plaatjes zijn van internet.

[afbeelding]
Het plaatje gevolgd van boven naar beneden:

PD-J500T
SP-J500
CT-J500WR
CX-J500
M-J500

PL-J500
[afbeelding]
PD-M701
[afbeelding]

En ook vroeg ik mij af in welk segment deze set eigenlijk valt, zoals low/mid/high-end apparatuur.
Zelf weet ik bar weinig van dergelijke stereo systemen, en de handleidingen zijn in de jaren plots een keer verdwenen, dus daar heb ik ook weinig aan, maar ben er eigenlijk altijd wel nieuwsgierig naar, aangezien de set destijds iets van rond de 10000 gulden moest kosten. :)
Die hele set van je valt in het low-end segment. Pioneers high-end spul was minimaal 6x zo duur en werd bovendien alleen in 42 cm breedte geleverd - en die van jou is 36 :)
Wisselaar is wel helemaal mid-end zo te zien. Als je high-end spul uit die periode zoekt, ga je naar de Pioneeer Elite series toe (haal maar door Google heen). Dat waren echt beesten van apparaten _/-\o_

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144811

gerbiepiep schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:03:
iets van rond de 10000 gulden moest kosten. :)
beetje veel nullen. eentje minder mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
brama schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:40:
. Er werd namelijk afgestapt van dure overgedimensioneerde componenten om kosten te besparen.
En om mensen na 10 jaar met een nieuwe koopwens op te zadelen, oftewel de productie draaiende te houden. Heel irri die wegwerpmaatschappij. Geef mij maar een jaren 70/80/90 versterker die het waard is om een beurt van 125€ te geven. Beter voor mijn oren en voor het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Ik heb 3 versterkers van de jaren 70 die nog helemaal origineel zijn en nog perfect klinken (alleen de lampjes zijn kapot)
Ik heb ook een receiver van 2000 die een grote beurt nodig heeft.
Voor mij geen nieuwe amps en receivers meer of t moet high end spul zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Akai_Vintage schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:05:
Ik heb 3 versterkers van de jaren 70 die nog helemaal origineel zijn en nog perfect klinken (alleen de lampjes zijn kapot)
Ik heb ook een receiver van 2000 die een grote beurt nodig heeft.
Voor mij geen nieuwe amps en receivers meer of t moet high end spul zijn.
Die jaren 70 versterkers zijn ook toe aan een beurt hoor als ze nog nooit zijn nagekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 02:41:
[...]

Die jaren 70 versterkers zijn ook toe aan een beurt hoor als ze nog nooit zijn nagekeken ;)
Ik heb ze wel nagekeken maar niks vervangen omdat alles nog in goede staat is.
Ik vind het onzin om iets te vervangen als het nog goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 21:44
Iemand ervaring met het spuiten van speakers?
Heb HPM-300 pioneer speakers en bose 301 speakers terug gevonden.
De boses zijn nog in goede staat, de hpm-300's worden gerefoamed.

Enkel hebben bij speakersets hier en daar wat schade wat niet echt knap oogt.
Ik heb al heel wat spullen in een nieuw kleurtje gespoten, echt heb ik geen ervaring met speakers.
Kan gewone verf uit een spuitbus de trillingen aan of gaat dit barsten?
(natuurlijk goed aangebracht met licht opschuren/ ontvetten / primer / ...)

En hoe ziet dit eruit? Iemand goede ervaringen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Akai_Vintage schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:56:
[...]

Ik heb ze wel nagekeken maar niks vervangen omdat alles nog in goede staat is.
Ik vind het onzin om iets te vervangen als het nog goed werkt.
Bedenk je wel dat die versterker ook al minimaal 32 jaar oud is?
Dat alles nog goed lijkt biedt geen garantie dat het ook goed is en een elco-vervangrondje is wel het minste wat je kunt doen om te zorgen dat het goed blijft klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Laatst online: 19-06 09:25
Mijn laatste aankoop: een Sony TA-2650 (uit 1979).

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/8956/dscf4351wy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/1461/dscf4352w.jpg

De versterker heeft een volledige recap gekregen. De grote voedingscondensator stelde mij alleen voor een probleem. Er zat 1 grote voedingscap in van 2 X 10.000uF. Deze dualcaps zijn niet meer verkrijgbaar dus moest ik daarvoor een andere oplossing verzinnen.

Afbeeldingslocatie: http://img851.imageshack.us/img851/4146/dscf4344.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img829.imageshack.us/img829/7272/dscf4346.jpg

Omdat er geen ruimte op het bord is voor 2 losse caps heb ik een pvc t-stuk gebruikt met rubberen verklein doppen op de horizontale uiteinden (waar de caps precies in passen). Eerst wou ik 2 losse caps bovenop elkaar monteren en in een pvc buis doen maar ik kwam daarmee in de problemen met de beschikbare hoogte in de kast omdat ik graag m'n 5cm hoge Mundorff caps erin wou hebben. Uiteindelijk is dit het resultaat geworden, misschien niet echt mooi om te zien maar als de kap erop zit zie je er toch niets van en het werkt wel!

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/794/dscf4347h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

^^..Prima oplossing.tweakers mentaliteit ;) . Kap erop en je ziet er niks van.
Bezit in de zelfde serie een Sony STR-4800 receiver...geluid wat ze produceren is best netjes.
:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kingmace schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 08:42:

De versterker heeft een volledige recap gekregen. De grote voedingscondensator stelde mij alleen voor een probleem. Er zat 1 grote voedingscap in van 2 X 10.000uF. Deze dualcaps zijn niet meer verkrijgbaar dus moest ik daarvoor een andere oplossing verzinnen.

Omdat er geen ruimte op het bord is voor 2 losse caps heb ik een pvc t-stuk gebruikt met rubberen verklein doppen op de horizontale uiteinden (waar de caps precies in passen). Eerst wou ik 2 losse caps bovenop elkaar monteren en in een pvc buis doen maar ik kwam daarmee in de problemen met de beschikbare hoogte in de kast omdat ik graag m'n 5cm hoge Mundorff caps erin wou hebben. Uiteindelijk is dit het resultaat geworden, misschien niet echt mooi om te zien maar als de kap erop zit zie je er toch niets van en het werkt wel!
Proficiat met je prima oplossing voor de caps, zou het je niet kunnen verbeteren _/-\o_

Ik heb ooit (nieuw) de duurdere versie van deze versterker gehad (weet niet meer of hij TA 5650 heette of anders) waar ik erg blij mee was, tot de eindtransistoren (net na garantieperiode) het begonnen te begeven en ik de versterker aanbood voor reparatie. Na 6 maanden stond mijn saldo bij de reparateur op -8 transistoren :X Oorzaak volgens hem niet te vinden.....Ik kreeg van de reparateur de optie: tot zover betalen en ongerepareerd meenemen of laten staan en niets betalen. Ik heb voor de laatste optie gekozen, maar jammer van de versterker.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

Anoniem: 150054 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:37:
[...]

Oorzaak volgens hem niet te vinden.....Ik kreeg van de reparateur de optie: tot zover betalen en ongerepareerd meenemen of laten staan en niets betalen. Ik heb voor de laatste optie gekozen, maar jammer van de versterker.... ;w
Versterker met waarschijnlijk V-FET eindtrappen erin. Had de rekening maar betaald en dan ongerepareerd de versterker aan mij verkocht.
;)

Edit: Was het deze?

[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 15-08-2011 13:42 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucit
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-08-2022
Leuk topic dit! Ik draai momenteel ook nog over een redelijk oud setje:

Dual 1218 draaitafel (met shure N91 element) bouwjaar '71 of '72. Wordt ooit nog wel eens vervangen door een gemodde thorens td 160. De dual krijgt daarna een plekje op de slaapkamer.

Denon pma 730 versterker. Ding komt ergens uit begin jaren 80. Schakelaars doen moeilijk en alle lampjes zijn kaduuk. Gelukkig staat hij toch 90% van de tijd op phono. Als ik wil luisteren naar de cd-speler moet ik eerst een aantal maal op de aux knop drukken eer ik geluid over beide boxen tegelijkertijd krijg zonder gekraak. printplaten zijn behoorlijk vettig. Elco's zijn dan ook nog niet vervangen. Ik durf niet zomaar met wasbenzine of stoomapparaat door het ding heen. Weet iemand of dit kwaad kan en/of hoe ik het beestje anders schoon krijg van binnen?
Ooit verhuis ik hem nog wel naar m'n slaapkamer en komt in de woonkamer een pma 500V of 700V te staan.

setje BNS sds 80 boxen. begin jaren 90. In mijn ogen nog niet echt vintage, maar 'gewoon' oud. Voor 70€ op marktplaats gevonden! Komt een heel mooi gedetailleerd geluid uit, maar ondanks de pma is het geluid me toch net niet warm genoeg. Ik vervang ze ooit nog wel door een setje B&Ws of een setje BNS 396 mocht ik die kunnen vinden. Kunnen ze daarna ook mooi op m'n slaapkamer staan.

Daarnaast heb ik nog een 10€-van-de-kringloop kenwood of pioneer (ik weet het niet meer. kan ook niet checken want alles staat ingepakt voor verhuizing) lelijk cd spelertje omdat niet iedereen z'n muziek op vinyl uitbrengt. Geluidskwaliteit van het ding heeft me verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silitek schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:38:
[...]

Versterker met waarschijnlijk V-FET eindtrappen erin. Had de rekening maar betaald en dan ongerepareerd de versterker aan mij verkocht.
;)

Edit: Was het deze?
Ja, die was het, krijg nog (na 30 jaar) tranen in m`n ogen bij het bekijken van de foto :'( :'(

Nou ja, die eindtorren waren zo gruwelijk duur, en hij had er al 8 verbruikt, dus in die tijd eigenlijk geen keuze... Weet nog dat ik de versterker gebruikte met Janszen semi-electrostaten (bas normaal, midden / hoog 4 electrostaten). Prima speakers die ik tot de draad versleten heb en pas een jaar of 5 geleden naar het containerpark heb gebracht.... Jaja, gaf toen al iedere gulden die ik over had aan HiFi uit (was nog net geen Highend, nu wel) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 18:38
Ik heb mijn oude Akai VS-F1040 videorecorder onder het stof vandaan getrokken en zal hem eens reanimeren en kijken of hij nog een beetje wil werken.

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Ff/th_IMAG0245.jpg

Niet echt audio maar ik heb voor de gein wel eens audio opnames gemaakt met mijn recorder en ik moet zeggen hij was heel goed te gebruiken als veredelde bandrecorder :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een idee wat ik voor een Pioneer SA 708 mag neertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Anoniem: 190858 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:50:
Iemand een idee wat ik voor een Pioneer SA 708 mag neertellen ?
Vraagprijzen liggen tussen de €200 en €300, maar dat zou ik er niet voor over hebben. Voor mij houdt het bij €75,- op, maar dat is persoonlijk. Het blijft een vintage apparaat en de technische staat is niet altijd goed in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Idd, vind hem ook niet erg mooi, dus zou zelf ook niet verder gaan dan 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat was er mis met de oude? :?

Als je goed zoekt kun je ze nog wel vinden overigens.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
B_FORCE schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:40:
[...]

Wat was er mis met de oude? :?

Als je goed zoekt kun je ze nog wel vinden overigens.
In principe was er niets mis met de oude maar na ruim 30 jaar kun je verwachten dat ze kwalititatief wel achteruit gegaan zijn. En ze kunnen, als ze echt kapot gaan, ook andere componenten meenemen in hun val. Dus als ik dat kan voorkomen doe ik dat graag. Heb je toevallig een linkje waar ze nog te krijgen zijn? Voor zover ik weet worden ze al jaren niet meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Oei, dan moet ik echt even gaan zoeken hoor.
Kleinere waardes zijn sowieso wel te vinden.
Die worden namelijk veelvuldig gebruikt in (gitaar)buizenversterkers.
De groteren heb ik ook weleens gezien, maar dan moet ik echt even gaan zoeken.

Je kunt het beste even de capaciteit meten van die dingen.
Wanneer die nog redelijk op waarde is, zijn ze nog best aardig.

[ Voor 5% gewijzigd door B_FORCE op 16-08-2011 15:42 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Kaj. schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:40:
[...]

Bedenk je wel dat die versterker ook al minimaal 32 jaar oud is?
Dat alles nog goed lijkt biedt geen garantie dat het ook goed is en een elco-vervangrondje is wel het minste wat je kunt doen om te zorgen dat het goed blijft klinken.
Zolang de technische staat nog goed is zoals bij de versterkers die ik hier heb is het naar mijn zeggen nog niet nodig om de elco's te vervangen.
Ik heb namelijk wel alles doorgemeten en alles is nog in spec.
Er is amper voltage te meten op de speaker uitgangen wat opzich een goede indicatie is van de staat van de versterker.
Er zit ook geen ruis in het geluid (alleen bij er hoog volume is er wat te horen als je je oor bij de tweeter houd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat kan, maar weet je of dat volgende week ook nog zo is?
Maakt mij verder niet uit, maar nu even wat moeite kan je een hoop ellende in de toekomst besparen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Kaj. schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:30:
Dat kan, maar weet je of dat volgende week ook nog zo is?
Maakt mij verder niet uit, maar nu even wat moeite kan je een hoop ellende in de toekomst besparen. :)
Mijn idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239880

Inmiddels een aanvulling

Technics SA160 gekocht op de kringloop. Tis een receiver, maar hij heeft zonder aangekoppelde antenne wel bereik, grappig genoeg.

Enigste minpuntje is de balanceregeling, die doet t nie helemaal goed, maargoed dat gebruik ik toch nouwelijks.

Ben 3 kringloop winkels langsgeweest om wat te vinden van versterkers, de rest had niks staan, ja veel speakers, maar ik ben inmiddels voorzien van 8 speakers en ben zelf nog bezig met 2 PA subkasten, dus speakers zat, maar niet genoeg versterkers om het allemaal aan te sturen.

Binnenkort komt er nog een Technics SU-Z15 aan. Daar ben ik nog op aant wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 239880 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:09:
Inmiddels een aanvulling

Technics SA160 gekocht op de kringloop. Tis een receiver, maar hij heeft zonder aangekoppelde antenne wel bereik, grappig genoeg.
Cool, de eerste receiver die ik nieuw kocht destijds, 499 gulden als ik me goed herinner. Zal zo rond 1990 geweest zijn denk ik.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 15:19
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimage.org/3869c0fqn/IMAG0192.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimage.org/386azjs8f/IMAG0193.jpg

Bij mijn ouders staan nog deze 90s CD-wisselaar van Philips en versterker-tuner van Siera (waar ik op het internet niets van terugvind...).

Wordt gebruikt om doorheen het hele huis (4 verdiepingen) muziek af te spelen doormiddel van (hou je vast) autoluidsprekers die in de plafonds zijn weggewerkt. Was zo door de vorige eigenaar in 1992 geplaatst, en werkt eigenlijk heel goed :)

[ Voor 25% gewijzigd door cocico op 18-08-2011 22:19 ]

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Die Siera is er waarschijnlijk ook als Aristona of Erres geweest (Siera en Aristona hadden vaak gelijklopende productlijnen binnen Philips waarbij Aristona voor Nederland en Siera voor Belgie bestemd was). Misschien is hij er zelfs wel gewoon als Philipsmodel geweest. Kan je eens een foto van het typestickertje maken? Of anders typenummer en serienummer doorgeven? En het 4-cijferige nummer voorop als dat anders is dan het typenummer. Dan is er wellicht wel iets van te zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door mae-t.net op 19-08-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het volgende kan ik over (het oude) Siera vinden maar of die verhalen ook over de wat moderne apparatuur gaat is niet duidelijk. Wel interessant om te lezen (vind ik).

Siera is Belgische Philips. De radiofabriek stond (bestaat helaas niet meer) in Leuven. De eerste Siera die van de band afkwam is de S50A (1938) hoogtepunt uit de Siera-serie is de S99X (1939). De laatste Siera radio kwam in 1954 van de band, dit is de SA2002A (alle gegevens komen uit het officiële Philips radio-overzicht "radiotoestellen door Philips en nevennamen geproduceerd tussen 1927 en 1964"). De merknaam Siera bestaat overigens nog steeds, zo heb ik onlangs een Siera Belgische KTV gekocht, in België beter bekend als de "portable tv/video" oftewel type 14PV210.

Het is overigens heel goed mogelijk dat Siera, die in 1938 is overgenomen door Eindhoven, vóór die tijd een zelfstandige fabriek was. Ook kwamen er Siera-toestellen uit Eindhoven en bijv. Hilversum. Siera is zelfs geëxporteerd naar Zuid-Afrika.

Claud

Siera heeft inderdaad vanaf eind jaren '30 onder Philips gewerkt (middels een overname of een gewilde samenwerking). Wel is het zo dat daarvoor Siera reeds een eigen modellenreeks had, ik vermoed vanaf 1931. Enkele toestellen daarvan zie je op de site Radio Belgiek. Sommige van die vroege chassis hebben wel iets weg van Philips chassis. Vermoedelijk kocht Siera toen al een groot deel van zijn onderdelen van Philips, b.v. de superinductance bussen.

Johan Catteau

Siera is geen Philips. Dus net zo min de Philips van België als dat Aristona de Philips van Nederland zou zijn. Het ligt iets anders. Het zit zo: voor de Nederlandse én de Belgische markt waren er twee belangrijke Philips fabrieken: de fabriek in Leuven (B) en de fabriek in Eindhoven (NL). Beide fabrieken maakten dus elk bepaalde toestellen zowel voor Nederland als voor België. Philips had (en heeft) diverse dochtermerken zoals Siera, NSF en Aristona. NSF was heel vroeger een zelfstandige fabriek (maar dat is een heel ander verhaal) en is later overgenomen door Philips. Om te weten of een toestel in België of Nederland gemaakt is zoek je het serienummer op het typeplaatje. Begint dat met een “E” dan is je toestel in Eindhoven gefabriceerd, begint het met een “L” (of voor de latere toestellen met “PL”) dan komt het uit de fabriek in Leuven. Zeer veel toestellen, onder zowel Philips, Siera, NSF als Aristona label, komen uit de fabriek in Leuven. Bijna al de Plano modellen komen er eveneens vandaan. Bekijk als je de kans hebt maar eens wat typeplaatjes van radio’s.

Radio’s vanaf 1952 van Siera en Aristona beginnen het typenummer met “SA”. Van nagenoeg al die radio’s bestaan er Philips radio’s met hetzelfde of bijna hetzelfde chassis. Er zit geen logica in deze nummers in de zin van dat je er het Philips-type uit zou kunnen afleiden. Veel van die radio’s zijn in identieke uitvoering zowel onder het Siera als het Aristona merk uitgebracht. In België dan als Siera, en in Nederland als Aristona, maar Siera kwam in Nederland ook wel voor. Om het verhaal nog ingewikkelder te maken: sommige toestellen uit de “SA” serie werden in Philipsfabrieken in weer andere landen gemaakt: zoals b.v. serienummers die beginnen met “WD” (Philips Wenen, Oostenrijk). Van 1946 tot 1952 zie je het merk Aristona niet of nauwelijks, maar wel NSF en Siera. In deze periode werden gelijke chassis in zowel Siera als NSF toestellen toegepast, maar de kasten verschilden meestal en de chassis kwamen meestal niet in Philipstoestellen voor, hoewel zo toch uit de Philipsfabrieken (meestal Leuven) kwamen. De Philips radio’s uit die periode hadden dus andere chassis.

Henk van den Broek

En dit schijnt dus weer een Philips model te zijn?
Afbeeldingslocatie: http://www.magnatmuseum.nl/Cliparts/HiFi%20Museum/Philips/Power%20Amp%20390.jpg
Wat ook wel lijkt te kloppen als je het onderstaande model bekijkt;
Afbeeldingslocatie: http://www.magnatmuseum.nl/Cliparts/HiFi%20Museum/Philips/Philips%20Pre%20amp%20290.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 19-08-2011 02:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Die heb ik ook nog staan, heeft mijn vader in die tijd nieuw gekocht. Ook gerecapped, maar ik heb die dubbele boosterelco laten zitten. Werkt nog steeds perfect! Het viel mij altijd op dat dat ding erg bass-heavy is vergeleken met andere versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
brama schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:49:
[...]

Die heb ik ook nog staan, heeft mijn vader in die tijd nieuw gekocht. Ook gerecapped, maar ik heb die dubbele boosterelco laten zitten. Werkt nog steeds perfect! Het viel mij altijd op dat dat ding erg bass-heavy is vergeleken met andere versterkers.
Klopt, maar wel warm. Geen bonk, bonk bass maar een warme dynamische bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Op verzoek nog enkele (brakke!) foto's van de bovengenoemde 'setup'. HTC Desire wou niet flitsen wegens te laag accu niveau >:)

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimage.org/b41bpe6d4/IMAG0050.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimage.org/b41dcxiuw/IMAG0051.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimage.org/enncq9y2g/IMAG0052.jpg

Wat doet dat soort antennetje eigenlijk? 8)7

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimage.org/ennedtak8/IMAG0053.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimage.org/i79dr5prs/IMAG0054.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimage.org/lqvd4i4zc/IMAG0055.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimage.org/lqves1hh4/IMAG0056.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
kingmace schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:37:
[...]

Klopt, maar wel warm. Geen bonk, bonk bass maar een warme dynamische bas.
De bas in Aquarius van de Party Animals op dat ding is monsterlijk :) Heel lang en diep, en dat doet die Sony inderdaad prima! Ik had een jaar of 7 geleden een el-cheapo pioneer 5.1 receiver gekocht, en die kreeg ik niet zo afgeregeld dat het net zo klonk. Dat ding heb ik ook heel snel weer doorverkocht, en die sony ervoor in de plaats gezet (na een eigenhandige recap + reparatie van een volumekanaal dat mijn vader met het vervangen van de volumepotmeter had weten te slopen). Pas 2 jaar geleden vervangen door een Kenwood KA-8100, ongeveer even oud, en een beest van een versterker. Wegens de wens om met de tijd mee te gaan qua features vorig jaar toch maar een HK receivertje gekocht als vervanger. Deze klinkt ook prima, maar ik mis die oude lompe bakbeesten wel. Vooral de looks, dikke alu plaat met veel glimmende knoppen en schakelaars. Ik heb ze overigens allebei nog, wil ze ook niet wegdoen :)

[ Voor 6% gewijzigd door brama op 19-08-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
@hardware-lover: Dat klopt inderdaad in grote lijnen met mijn informatie en veel van de details zijn ook verifieerbaar, al valt er hier en daar wel over te discussieeren en is dit ook lang niet alle informatie (maar aangezien Philips nooit zijn best deed om dat overzichtelijk te houden is er ook niemand die alle geschiedenis present heeft).

P.S. Bronvermelding is wel altijd netjes, ik gok uit de tips&trucs van www.gloeidraad.nl?

@cocico: De sticker is duidelijk. De FF voor het serienummer duidt op Japanse inkoop (mogelijk Matsushita, maar er waren meer leveranciers waar men zaken mee deed), dus heeft geen Philipsfabriek van binnen gezien hoewel het natuurlijk wel door Philips in- en verkocht is. Bouwjaar zou week 46 van 1977 moeten zijn. Als ik het goed heb is deze reeks "hifi sound project" in Nederland onder de naam Erres uitgebracht geweest. Vast ook met typenummers in de SX6000-reeks, maar voor zover ik daar informatie over heb zou ik ze op moeten zoeken.

[ Voor 96% gewijzigd door mae-t.net op 20-08-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 18:38
@cocico: die antenne is een AM antenne meen ik.
Zat op mijn Akai Tuner ook.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
@VieSix: zeker van? Want er is nog een AM-antenne ingang ook...

@Mae: bedankt voor de extra info!

Ik heb nog een link gevonden waar wat extra's staat. Dus de 6000 in de benaming staat op 60W output, niet bijster veel denk ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Het is een AM-ferrietantenne, de extra ingang is voor een draadantenne als je het echt goed wilt aanpakken.

Overigens is 60W (per kanaal?) echt niet zo weinig.

[ Voor 64% gewijzigd door mae-t.net op 20-08-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Gisteren een Akai GXC-706D opgehaald in zeer mooie staat.
Net toen ik foto's wilde maken stortte mijn tafel in en bekraste mijn AM-2800 en de GXC 760.
Beiden werken gelukkig nog perfect.
Afbeeldingslocatie: http://i606.photobucket.com/albums/tt145/Keessieknoei/AkaiGXC706Dfrontandhoodthumb.jpg

Ik ben namelijk de set die hoorde bij de AM-2600 bij elkaar aan het sprokkelen.
Mis nu alleen nog een bijpassende bandrecorder en de tuner.
Afbeeldingslocatie: http://i606.photobucket.com/albums/tt145/Keessieknoei/AkaiVintagesetthumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 11:57
Je kan proberen die kras weg te krijgen met een z.g. Scratch Pen.

Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/manfromomega/P8050009.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Dank je dat ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:54

rapture

Zelfs daar netwerken?

cocico schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:14:
Ik heb nog een link gevonden waar wat extra's staat. Dus de 6000 in de benaming staat op 60W output, niet bijster veel denk ik dan :)
Wat wil je met meer dan 100 dB? Het is geen PA om een danscafé te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 21:44
Ben hier de zolder nog eens gaan ontruimen. Dacht eerst de pioneer HPM-300 boxen te refoamen.
Maar nu blijkt dat ik hier ook nog bose 301 serie II boxen heb liggen, en ook nog een
bose acoustimass AM-5 set (serie 1 denk ik).

Heb voor de moment nog geen werkende versterker (die heeft het juist begeven), en ben nogal een
leek op het gebied van audio (ben me aan het inlezen). Dus moet nog even afwachten op een goede versterker
en dan eens gaan testen welke boxen te gaan gebruiken (want 3 paar is een beetje overkill).

Nu zou het nog de moeite zijn om de pioneer's te refoamen, of zijn de bose boxen evengoed/beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb me net de Pioneer SA-8500 II & Pioneer TX-8500 II gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

Dharion schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:25:
Zonder gein, dat ding heb ik nog bij de kringloopwinkel zien staan hier... Precies dezelfde, vond het al een lomp groot ding dus had er wel hoge verwachtingen bij, toch maar niet meegenomen. Morgen maar eens kijken of hij er nog staat!
Welke kringloop is dat :*)

*nvm ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35
Hier nog een Yamaha CR-620 in gebruik die ik net voorzien heb van nieuwe eindtransistoren, nieuwe caps, clean-up van frontpanel en controls,... En wat nieuwe verlichting ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6200/6065842783_535d0a0147_z.jpg

Verder nog een JVC JL-A15 draaitafel met enige modificaties: EMI shielding toegevoegd, alle auto-return spullen eruit om geen resonantie te hebben, tafel zelf verzwaard en een nieuw Ortofon element :)
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6201/6062268409_83749d5397_z.jpg

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 17:52

Terrestraeon

END OF LINE

Prachtig! Die Yamaha lijkt wel als nieuw, hij zou zo uit de winkel kunnen komen. Hij zal ook wel als nieuw klinken zeker gezien de interne renovatie? Misschien zelfs nog beter?

Hij heeft zeker wel zo'n houten bekisting? Ik persoonlijk vind dat wat jammer... puur aluminium gelijk het front zou veel mooier zijn, maarja dat hout was nu eenmaal de stijl van hoe het gedaan werd in de jaren 60 en 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35
Chris5488 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:57:
Prachtig! Die Yamaha lijkt wel als nieuw, hij zou zo uit de winkel kunnen komen. Hij zal ook wel als nieuw klinken zeker gezien de interne renovatie? Misschien zelfs nog beter?

Hij heeft zeker wel zo'n houten bekisting? Ik persoonlijk vind dat wat jammer... puur aluminium gelijk het front zou veel mooier zijn, maarja dat hout was nu eenmaal de stijl van hoe het gedaan werd in de jaren 60 en 70.
Hij klinkt in ieder geval beter dan voor de restauratie :) of hij beter klinkt dan in de jaren '70 - beats me; ik was er nog niet dan :P de originele Toshiba's (2SB531 & 2SD371) zijn vervangen door On-Semi's (MJ21193G & MJ21194G) en idle current terug afgeregeld (originele Toshiba's niet meer te krijgen, of het zijn fakes.. On-Semi's hebben betere specs - dus maakt niet zoveel uit). As new (or better) dus O+

Tja, de houten kast - you either love it or hate it. Ik kan er wel mee leven, past nog enigzins bij apparatuur uit die tijd. Misschien ooit eens van een nieuw laagje esdoorn fineer voorzien - moderner, minder zware kleur :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 14:28

SaN

Mooi hoor! Mooie foto's ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon

Terrestraeon

END OF LINE

Ik zal ook eens iets posten, niet van mij maar een set van mijn grootouders.

Mijn opa heeft altijd al een B&O Beomaster 3000 receiver/stereoversterker gehad:
Afbeeldingslocatie: http://www.beophile.com/wp-content/vintage/beomaster3000.jpg
En deze B&O Beovox 4703 luidsprekers, die hij ieder op een voet had gezet van een stoel uit de jaren 70 indertijd :p klinkt grappig maar ik had dat nooit geweten en het zag eruit alsof het zo hoorde :) Je kan het vergelijken met de chromé vierpoot-voet die nu onder de Samsung-LED tv's te vinden zijn, maar dan 60cm hoog :9
Afbeeldingslocatie: http://i178.photobucket.com/albums/w247/snoopwiz/And%20More/new/bo470301.jpg

Verder was er ook nog een Kenwood KX-550 cassettespeler, maar deze werd nooit gebruikt, er werd altijd naar WDR4 geluisterd :p (mooie duitse schlagers en liedjes):
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v612/atrdnut/Nikon%20D40/For%20Sale/19-CASSETTEPLAYER.jpg
Ik weet nog dat ik in mijn jonge jaartjes er een microfoon bij nam, en met hulp van opa ik het dan aangesloten kreeg en mezelf door de luidsprekers hoorde... mooie tijden :) Ook een Pioneer headphone (geen idee welk model) heb ik vaak beluisterd.

Helaas begon de receiver in 2005 het te begeven. Hij deed gewoon niets meer, hij had hem binnengebracht ter reparatie maar de kostprijs van die reparatie is tot op vandaag een geheim gebleven :N Een jaar later echter weer problemen, nu kwam er zelfs rook uit! Uiteraard heeft er al die tijd iets anders gescheeld (voeding?) wat de receiver eerder al stuk deed gaan. Spijtig genoeg heeft hij hem toen maar weggedaan. De reparateur/winkelier??? (geen idee wie eigenlijk) had hem verteld dat die Beovox speakers en vrij dure versterker eisten en het beter was om gewoon een goedkopere versterker te kopen samen met 2 nieuwe luidsprekers (wat dus uiteindelijk Sony vloerstaanders van 100euro/stuk met een Sony receiver/stereoversterker van 200 euro zijn geworden, heb geen idee welk model heb er nooit op gelet).
Ik mocht de 2 Beovox 4703 speakers verkopen. Wat ik ervoor kreeg mocht ik hebben :D. Uiteindelijk verkocht voor 120 euro geloof ik... man had zelfs zijn eigen B&O receiver meegenomen naar ons thuis om speakers te testen, die uiteraard nog tip-top als nieuw waren.

Toen kende ik nog NIKS van audio, onwetend uiteraard dat mijn opa de vergissing van zijn leven gemaakt had! Sony receiver met Sony vloerstanders voor een totaalprijs van 400 euro? Bah!! Zijn oude B&O set klinkte vééél beter. En dan nog die smoes van "ah die speakers vereisen wel een dure versterker, beter alles nieuw kopen" is gewoon een smoes van de winkelier geweest om te kunnen verkopen. Sinds wanneer zijn 4ohm luidsprekers moeilijk om aan te drijven? De Beomaster 3000 die hij had gaf 2x40watt RMS of 2X75watt music power bij 4ohm, is dat dan zo bijzonder? En dan die reparateur... was hij niet aansprakelijk dat de receiver een jaar later terug stuk ging? Mijn opa had hem gewoon opnieuw moeten laten repareren...

Achja, B&O maakte wel kwaliteit, maar audiofiele hifi hebben ze ook nooit gemaakt. Het is geen ramp. Maar ik blijf het toch jammer vinden. Die Sony's die er nu staan... :'( zo'n zonde... wist ik toen maar wat ik nu wist, dan had ik die Beovox speakers gehouden en zelf tweedehands een receiver/stereoversterker gekocht! Ik had al onmiddelijk spijt toen die man met zijn receiver de Beovox speakers kwam testen bij de verkoop, toen hoorde ik hoe ze bij onze vertrouwde thuis speelden. Zo'n sound had er in ons huis nog nooit geklonken.

De Pioneer headphone ligt er nog, maar een kanaal heeft slecht contact (zal nog wel te maken zijn) en de Kenwood cassettespeler staat er ook nog.

(sorry geen originele foto's, tenzij op de achtergrond van enkele persoonlijke foto's)

[ Voor 7% gewijzigd door Terrestraeon op 22-08-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-06 14:12
Leuk die B&O 3000
Ik heb nog een 4000 liggen. Zelfde model maar dan zwart met houten kast.
In zilver vind ik em mooier moet ik eerlijk zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

mae-t.net schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 05:22:
@cocico: De sticker is duidelijk. De FF voor het serienummer duidt op Japanse inkoop (mogelijk Matsushita, maar er waren meer leveranciers waar men zaken mee deed), dus heeft geen Philipsfabriek van binnen gezien hoewel het natuurlijk wel door Philips in- en verkocht is. Bouwjaar zou week 46 van 1977 moeten zijn. Als ik het goed heb is deze reeks "hifi sound project" in Nederland onder de naam Erres uitgebracht geweest. Vast ook met typenummers in de SX6000-reeks, maar voor zover ik daar informatie over heb zou ik ze op moeten zoeken.
Klopt; de versterkers van dit type hadden alleen een Erres-merkje, voor de rest waren ze exact hetzelfde.
Mijn grootvader had een dergelijke set, vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon

Terrestraeon

END OF LINE

"Gebruik je nog oude vintage apparatuur?"
-> nee maar ik wil er gaan gebruiken :p

Ik ben op zoek naar een vintage stereoversterker die niet breder is dan 33cm.
Erg moeilijk te vinden... voorlopig heb ik enkel de Pioneer SA-500a gevonden (juist 33cm breed :p).
Maar het is niet eenvoudig om tweedehands naar zo'n model in goede staat te zoeken en te vinden.
Aangezien hier toch veel bezitters en kenners bijeen zitten, kennen jullie nog stereoversterkers die max. 33cm breed zijn? Eender welke leeftijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

kraats

Ik rol

Sansui heeft wel wat leuke kleine versterkertjes. Ik heb zelf een AU-222 staan van 29cm breed. En verder zijn de oudere micro-setjes van bijvoorbeeld Denon ook niet slecht, heb ik gehoord.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Zijn dit soort microsetjes geen optie voor je. Afgebeeld setje (uit 1981) is 25cm breed en heeft toch 2x20Watt RMS. Heb het setje nog over, alleen de snaar van het deck moet vervangen worden en de originele speakers zijn niet in orde meer (maar waren toch al niet veel soeps).

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/475/img0132ah.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door kingmace op 23-08-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Als mijn vraag te veel off topic is, graag dan verplaatsen. Maar ik stel de vraag hier omdat ik vermoed (hoop) dat hier mensen langskomen die mij kunnen adviseren. Aan de reacties te lezen zitten hier zeker mensen met de kennis. Alvast bedankt.

Ik volg deze topic al tijden met veel interesse. Ook als het om modificaties en reparaties gaat kan ik het prima volgen, alleen beschik ik niet over de praktische routine, materialen en gereedschappen om dergelijke handelingen zelf uit te voeren. Puur een theoreticus op dit vlak dus en daar waag ik mijn spullen liever niet aan. 8)

Echter, ik bezit enige audio apparatuur die ik al enige jaren niet meer gebruik maar weer in volle glorie wil inzetten thuis. Niet high-end maar toch echt wel de betere spullen van circa 20 jaar geleden, zeg maar tussen de 1000 en 1500 gulden per stuk toendertijd. Onder andere een Denon PMA 860 versterker en een Sony CDP-228ESD CD-speler. Ze werken nog volledig maar tonen enige ouderdomskwaaltjes (kraken en klankverloop(?) bij de Denon, incidenteel overslaan bij de Sony).

Ik zoek een betrouwbaar en zeer terzakekundig adres waar ik o.a. de twee bovengenoemde apparaten zou kunnen laten nakijken, schoonmaken en opknappen door onderdelen te laten vervangen. Echt een bedrijf(je) met vakmensen die weten wat ze doen en het goed willen doen. Liefst niet voor de hoofdprijs, maar ik ben ook geen krent - kwaliteit heeft een prijs uiteraard. Bij voorkeur in omgeving Rotterdam/Den Haag maar een paar kilometers verder rijden is niet onoverkomenlijk. (20 jaar en langer terug kende ik wel een paar zaken voor dit werk, maar de wereld is op dat vlak behoorlijk veranderd)

Indien je een tip hebt, plaats hem hier of stuur me een DM, wat je wilt. Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ken in Den Haag maar 1 adres en dat is http://www.fortuin.nl/
Geen eigen ervaringen mee overigens, maar je zou ze eens kunnen bellen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kingmace
Chris5488 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:04:
"Gebruik je nog oude vintage apparatuur?"
-> nee maar ik wil er gaan gebruiken :p

Ik ben op zoek naar een vintage stereoversterker die niet breder is dan 33cm.
Erg moeilijk te vinden... voorlopig heb ik enkel de Pioneer SA-500a gevonden (juist 33cm breed :p).
Maar het is niet eenvoudig om tweedehands naar zo'n model in goede staat te zoeken en te vinden.
Aangezien hier toch veel bezitters en kenners bijeen zitten, kennen jullie nog stereoversterkers die max. 33cm breed zijn? Eender welke leeftijd...
Op dit moment staat er een SA-500a op Marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/477327670

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

@VieSix: zeker van? Want er is nog een AM-antenne ingang ook...
Ja zeker, dat is een AM-antenne. De losse aansluiting is bedoeld voor het plaatsen van een externe antenne, voor nog betere ontvangst.
60W is meer dan voldoende om een huiskamer te vullen. Tenzij je gaat spelen met erg ongevoelige luidsprekers, of een markthal wil vullen met lawaai, zou het ruim voldoende moeten zijn.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Terrestraeon

Terrestraeon

END OF LINE

Ik zit nu te twijfelen tussen een Pioneer SA-500A en de Sansui AU-222.
Welke van de 2 is de betere keus? Als u nu moest kiezen...?

[ Voor 11% gewijzigd door Terrestraeon op 25-08-2011 15:56 ]

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

kraats

Ik rol

Ik zou voor de Pioneer gaan, gewoon omdat ik Pioneer-gek ben (en ik de Sansui al heb ;) )
Beide zijn zover ik weet goed klinkende versterkers.
Let wel: bij die Pioneer op marktplaats staan geen eigen foto's, dus zorg eerst dat je daar werkelijke foto's van krijgt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Pagina: 1 ... 27 ... 168 Laatste