Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 18:59

Bestla

Kvinne

Equalizers zijn inderdaad niet nodig als je een echt goede setup hebt. Jaren geleden had ik nog een Sony Equalizer met een leuke feature : een jackplug ingang aan de voorzijde. Een vriend van mij speelde met zijn basgitaar via die ingang over de stereoinstallatie.

Nu geen equalizer meer , en ik regel alles via een mengpaneeltje waar de toonregelaars op neutraal staan. Die stuurt alles door naar de versterker waar ook alles op neutraal staat.

Ik wacht trouwens op een koerier die mij een nieuw mengpaneel komt brengen. Ik heb nu een 2ehands Behringer VMX 300 en die zal vervangen worden door de VMX 100. Die heeft ook een usb aansluiting, zodat de laptop er ook aan geknoopt kan worden.(niet echt vintage maar it will do the job. Ik heb toch alleen maar oude meuk muziek :7 )

Behringer VMX 300 gaat op Marktplaats.

[ Voor 54% gewijzigd door Bestla op 09-01-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 14:10
Sorry jongens, ik ben het er niet mee eens. Ik ben een groot aanhanger van equalizers, niet in de eerste plaats omdat ik ze supermooi vind staan in een set. maar ook omdat ik een aanhanger ben van persoonlijk geluid. Ik zelf hou er van extreem zware warme (wollige) bassen en een mooi fel hoog. Ik heb genoeg sets en speakers staan om te experimenteren maar zonder eq is geen enkele combi genoeg om mijn smaak goed weer te geven. Tevens is geen enkele kamer gelijk en met een eq is dit goed aan te passen. Het blijft een kwestie van persoonlijke smaak. Overigens heb ik nog nooit meegemaakt dat een tweeeter begon te vervormen omdat het hoog met een eq te hoog opgeschroefd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Ik ben het daar ook niet helemaal mee eens. De grafische equalizer vind ik wat minder, maar die zijn nog steeds uitermate geschikt om opnames van oude cassette's, of het geluid van slechte LP's, een beetje op te poetsen.

Een parametrische equalizer is ideaal om de tekortkomingen van je akoestiek te niet te doen of in ieder geval te verminderen. Daar doe je met een set speakers niets aan, hoe goed ze ook zijn.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Zoals ik al zei staat alles op neutraal en de speakers zijn de welbekende kleine melkpakken van Bose met een schoenendoos in de hoek.

Klinkt hier in ieder geval geweldig. Maar dat kan anders zijn in een andere ruinte. Zelfs als je de inrichting van een kamer veranderd kan het al anders klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Een equalizer doet iets met het geluid! positief en negatief.
Heb je de luidsprekers gewoon in een hoek van de kamer voor achtergrondmuziek dan kan een eq zeker helpen een beter geluid te krijgen Downside is echter dat je geluidsbeeld enorm achteruit gaat door de hoeveelheid niet-lineare componenten en dus fasedraaingen in zo'n apparaat.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:52

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ramzzz schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:45:
Equalizers in een geluidsinstallatie is volgens mij een zwaktebod pur sang... Het zegt imho iets over het eindresultaat, dus waarschijnlijk de speakers. :P

Een goed gemasterde CD kan en mag niet slecht klinken door willekeurig welke installatie. Tenzij de speakers matig tot slecht zijn moet je echt je best doen om aan dat oorspronkelijke geluid iets te verprutsen.

Mijn hoofdinstallatie (Yamaha, B&W - niet vintage, 10 jaar oud) staat volledig neutraal ingesteld: alle toonregeling uit.

De laatste equalizer die ik had heb ik een jaar of 15 geleden verpatst, toen ik fatsoenlijke speakers kocht.

offtopic:
@ Struikrover - het is la tête, dus de la tête. ;)
Ben ik niet met je eens. De oude installatie van m'n ouders was absoluut niet slecht, sterker nog, ik kom de hoofdcomponenten nog meer dan eens tegen hier en elders op het web en telkens worden ze geroemd. De versterker was een Akai AM-U310, de speakers B&W DM22's.
Toch moest bij deze set Loudness ingeschakeld staan en wou je echt volop van de muziek kunnen genieten, tevens de equalizer (een Akai EA-G30 5 bands). En dat was vooral omdat de DM22's standaard een behoorlijk ingetogen laagweergave hebben (specs. spreken over een bereik vanaf 70Hz), vanwege het gesloten ontwerp en beperkte afmetingen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Bestla schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:04:
Zoals ik al zei staat alles op neutraal en de speakers zijn de welbekende kleine melkpakken van Bose met een schoenendoos in de hoek.

Klinkt hier in ieder geval geweldig. Maar dat kan anders zijn in een andere ruinte. Zelfs als je de inrichting van een kamer veranderd kan het al anders klinken.
Zo zie je maar dat ieders referentiekader enorm verschilt. Ik heb nog nooit een Bose Accoustimas kunnen betrappen op geweldig geluid, met of zonder equalizer, in geen enkele ruimte.

Geluid is heel persoonlijk en derhalve kun je niet zomaar stellen dat een equalizer een slecht apparaat is. Je levert er dingen voor in en je krijgt er ook wat voor terug. Of die trade-off goed of slecht is, bepaalt de gebruiker.
Jij hebt voor Bose Accoustimas gekozen en bent daar erg tevreden mee. Dat systeem heeft een heel karakteristiek frequentieverloop, waarbij hoge en mid-lage tonen extra dik aangezet zijn. Een soort ingebouwde loudness zeg maar, daar houdt ook niet iedereen van. Dat maakt het echter nog geen slecht systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bose Accoustimas... Brrrr
M'n zus heeft zo'n set staan en wat ik er ook mee probeerde, er bleef een gigantisch gat bestaan in de weergave van mid... Ik heb er weleens mee gespeeld om het geluid goed te krijgen, maar het bleef boemerig en schel... Maar laat dat nou toevallig ook de "sound" zijn waar het gros van de mensen aan gewend is en geweldig vindt klinken. Men is tegenwoordig behoorlijk gewend geraakt aan kleine speakers ondersteunt met een sub-woofer en die hebben vrijwel allemaal dezelfde karakteristieke frequentieverloop.
Toegegeven, van al die "melk-pak systemen" is de Bose wel één van de betere met een sub-woofer die nog behoorlijk geluid weet te produceren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

deepbass909 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:58:
Bose Accoustimas... Brrrr
M'n zus heeft zo'n set staan en wat ik er ook mee probeerde, er bleef een gigantisch gat bestaan in de weergave van mid... Ik heb er weleens mee gespeeld om het geluid goed te krijgen, maar het bleef boemerig en schel... Maar laat dat nou toevallig ook de "sound" zijn waar het gros van de mensen aan gewend is en geweldig vindt klinken. Men is tegenwoordig behoorlijk gewend geraakt aan kleine speakers ondersteunt met een sub-woofer en die hebben vrijwel allemaal dezelfde karakteristieke frequentieverloop.
Toegegeven, van al die "melk-pak systemen" is de Bose wel één van de betere met een sub-woofer die nog behoorlijk geluid weet te produceren.
Als ik heel eerlijk moet zijn, vind ik Bose één van de mindere van de systemen, zeker gezien de prijs die je ervoor betaald. Er zijn genoeg sattelietsystemen die aanmerkelijk beter klinken, maar dan zijn de melkpakjes wel iets groter dan Bose melkpakjes.

Maar het blijft heel persoonlijk met geluid. Technisch gezien is er niets mis met die Bose systemen, al vind ik wel dat je veel te veel betaald voor wat je krijgt. Geluidsmatig kun je er van alles van vinden, maar als je het persoonlijk mooi vind klinken, dan is het voor jou een goed systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat ben ik helemaal met je eens. Als iemand mij om advies vraagt zal ik het niet aanraden, maar als iemand dat geweldig vindt klinken, wie ben ik dan om commentaar te geven. En het kan best zijn dat er tegenwoordig betere sets op de markt zijn, ik weet het eerlijk gezegd niet, want dit soort sets staan bij mij niet bepaald in de aandacht.
Ik vind zelf alleen de marketing van Bose niet echt geweldig... Claimen dat de Accoustimas net zo goed klinkt als een full-size set of dat de Bose 3-2-1 dezelfde beleving zou geven als een echte 5.1 set, gaat gewoon niet op.
Maar ik weet ook dat lang niet iedereen speakers van het formaat zoals ik ze heb (900x185x270mm) in de woonkamer wil hebben. Ze zijn nogal aanwezig namelijk en eerlijk is eerlijk, de meeste mensen geven ook niet echt veel om het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Over equalizers gesproken, net weer een nieuwe erbij gekocht voor maar 15,- :) . Is m'n Technics set bijna compleet.

Technics SH-8058 in zilveren uitvoering, deze zie je niet zo veel.

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/7349/technics3.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door kingmace op 11-01-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Killer schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:30:
[...]

Als ik heel eerlijk moet zijn, vind ik Bose één van de mindere van de systemen, zeker gezien de prijs die je ervoor betaald. Er zijn genoeg sattelietsystemen die aanmerkelijk beter klinken, maar dan zijn de melkpakjes wel iets groter dan Bose melkpakjes.

Maar het blijft heel persoonlijk met geluid. Technisch gezien is er niets mis met die Bose systemen, al vind ik wel dat je veel te veel betaald voor wat je krijgt. Geluidsmatig kun je er van alles van vinden, maar als je het persoonlijk mooi vind klinken, dan is het voor jou een goed systeem.
Ik heb mijn schoonouders afgelopen zaterdag een nieuwe stereo / AV-systeem / TV helpen aanschaffen. Beetje advies, beetje BS-alarmen bij de verkooplulpraatjes.

Uiteindelijk is het een Marantz-all-in-one-setje geworden met een setje Mordaunt 2.1, en dat klinkt echt fantastisch! En dat kost nog niet de helft van wat je voor Bose moet neertellen. 8)7

En mijn voornaamste taak bleek te bestaan uit het debunken van de zilveren kabels gesmeed door elfen bij maanlicht-bullshit van de verkoper, die hen 2x een HDMI-kabel van €80 per stuk wilde aansmeren. :F

Dit alles alleen als reactie op de Bose-verhalen, en geheel offtopic. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strak Technics-setje! Veel Technics uit de jaren '80 en '90 is dat aparte kleurtje bruin, slim om mensen alleen Technics aan te laten schaffen want het past verder nergens bij. Ik had ooit een Technics cassettedeck, niet om aan te zien in een stapel zwarte apparaten...

Overigens: hier nog een equalizer-gebruiker die erg tevreden is met het apparaat voor het enige gebruik- bandopnamen uit de jaren '70 en '80 die niet meer te vervangen zijn best weer lekker laten klinken. De rest van de tijd staat-ie op 'defeat' interessant te doen. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat Technics-setje is Ganz Geil! Ik vind een sprectrum analyzer nog altijd über Geil...

Tegenwoordig heb ik zelf overigens niks meer aan toonregeling. M'n receiver staat volledig neutraal en er komt geen equalizer meer tussen. Maar die set (speakers + versterker) is ook niet te vergelijken met een set van 20 - 30 jaar terug. Vooral speakers wou je vroeger nog weleens bijregelen. Ik heb een tijdje met de B&W DM-22's van m'n ouders op m'n huidige versterker gespeeld, maar bij die had ik toch wel wat toonregeling nodig. Je merkt gewoon heel duidelijk dat een moderne speaker een stuk neutraler en gebalanceerder in het geluid is. Of dat door ouderdom van de oudere speakers komt of door vooruitgang in de techniek, weet ik niet, maar het verschil is wel erg duidelijk. Maar begrijp me niet verkeerd, oude speakers hebben absoluut hun charme, alleen soms moet er iets bijgeregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Vintage-knul hier :)

Na een paar jaar aanmodderen heb ik eindelijk een sporende versterker in gebruik. Een Yamaha AX900, een beest van een versterker! Heb er ook de CDX 630 van Yamaha bij gekocht.
Volgens mij is dat niet 100% vintage (1987, jaartje jonger dan ik zelf ben) maar toch voor de plastic-tijd en echt degelijk gebouwd.
Heb onlangs mijn Technics R4-speakers aan de kant gezet omdat 1 speaker zachter klinkt dan de andere. De AX900 staat nu muziek van mijn pc te spelen of gewoon een cdtje te draaien op Jamo S606 speakers.

Ben nog van plan om een betere CD-speler te kopen en een tweede vintage set te bouwen met alleen maar oude spullen. Na het lezen van alle berichten hier begint het toch wel heeeeel erg te kriebelen!

Uiteraard volgen de foto's, heb ik wat daglicht voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-10 20:27
Voor de plastic tijd? 1987 staat bij mij toch te boek als plastic spul vaak, wellicht niet op jouw apparaten, maar bijv. een Philips of een Technics. In de jaren 70 was bijna alles wat werd gemaakt degelijk en goed, en het mocht ook wat kosten, 1987 reken ik echt niet meer tot die tijd.

Wil natuurlijk niet zeggen dat er toen niks goeds werd gemaakt, nee helemaal niet, maar als je met een beperkt budget iets moest kopen dan had je niet iets wat nu nog veel doet op MP.

Een voorbeeld van toen Philips nog goed was, is het setje wat KingMace kocht, moet een 1979 of 81 set zijn...

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/4435/dscf3021e.jpg

En Mace,ik weet dat je dit leest, is verkoop van die heerlijke tuner bespreekbaar?

[ Voor 55% gewijzigd door Sjah op 13-01-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
[b][message=35361780,noline]

[afbeelding]

En Mace,ik weet dat je dit leest, is verkoop van die heerlijke tuner bespreekbaar?
De set was als ik het goed heb uit 1981. Ik heb de set helaas al van de hand gedaan :'( Hij staat nu bij een vriend van me te spelen die er helemaal weg van is. Het probleem met dit setje was dat de beedte 45 cm was en niet mooi te combineren viel met andere componenten. Maar stiekum zoek ik zo af en toe op MP naar een identiek setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, nee 45 cm had ik ook niet genomen, heb 42cm, en helaas een 43 cm Harman Kardon, en dat irriteert al een heel klein beetje (maar das ook omdat dat HK zo diep is).

Deze tuner is ook wel aardig, maar er zijn duidelijk meer gegadigden, want de prijs die geboden wordt is mij echt te bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een van de eerste digitale tuners van Technics uit 1980 ,daar zit een timer bij met een stopcontact van achter waar je set op aangesloten kan worden .Zo kan je door alleen de tuner aan te zetten alles in een keer aan. zetten Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/14/1295012315-620.jpg
Jammergenoeg probeerde ik hem daarnet en hij deed niks meer ,blijkt een batterij in te zitten die nu al 30 jaar oud is ,zal hem dalijk is uitmekaar halen om te kijken of die batterij gelekt heeft :(

Technics met ad uit het stof gehaald :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/14/1295011889-130.jpg

Vintage geluidskaart AWE 64 Gold voor me p3 set met isa :P Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/14/1295013237-550.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Toch nog ff over de Bose melkpakken van mij.......Ja het is klein, en ik heb niet een echt grote woonkamer, ik heb ze gekregen van mijn broer na zijn huiskamerverbouwing. Ze voldoen prima als TV speaker bij films, en als ik toevallig een LP opzet. En ja, ze zijn ondertussen vintage genoeg toch? ;)
Wil ik echt lomp geluid horen, dan gaat de jukebox aan op standje rumoerig cafe >:) Die jukeboxen zijn echt hufterproof gebouwd. 8)

Zit me nu te ergeren aan die lullige laptopspeakertjes........ |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Bestla op 14-01-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij de kringloop in Utrecht Hoograven een Akai Clarity tangentiële platenspeler zien staan. Niet mijn ding, maar er lopen hier vast Akai-fans rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik weet niet wat vintage is maar hier draaien we dagelijks nog op de +/- 15 jaar oude Harman Kardon versterker (hd660) en cd speler.

En nu nog een setje Kef Reference Model One (collectorsitem) maar die staan te koop op dit moment.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week zaterdag wat leuk gekocht bij een klein kringloopje voor maar 5 euro :) :

http://www.avx.hu/forum/uploads/post-31-1267994785.jpg
(foto van internet)

Pioneer PL-516X platenspeler.

Helaas met een flinke kras in de kap (valt hopelijk nog te polijsten)
en een missende naald.

Weet iemand hoe ik het plateau los kan krijgen?
de snaar lijkt te ontbreken of ligt los onder het plateau (hopelijk niet tot drab vergaan).

Afbeeldingslocatie: http://antiex.nl/shop/images/T/736-39.JPG
(foto van internet)

Ook een glazen hoofd meegenomen om een hoofdtelefoon op te zetten (laat ze niet staan als ik ze voor weinig tegenkom)

en een paar dagen geleden kreeg ik deze keurig verpakt binnen in mijn brievenbus:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/1/20/YJYQcqPgE19k5+nFeBvGRA==.jpg

vervangende naald voor mijn Technics 270C element (welke op de Technics SL-D3 zat, zit nu een AT95 element met naald op).
Hagelnieuw en dat voor maar 5 euro (incl. verzendkosten!) :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Dat draaiplateau moet er wel af kunnen. Probeer eens met kleine tikjes of je dat plateau los kunt trekken. Hij zit over een conische stift geschoven en die kunnen vrij vast gaan zitten na jaren van trouwe dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

V&A aangeboden: \[ Vintage ] Braun Regie 510

Wellicht voor de mensen hier interessant? En neen ik ken de verkoper niet ofzo :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 06:29
Ik heb op het moment 2 vrij jonge Jamo E650's aan mijn Pioneer receiver hangen die op zijn beurt weer aan de pc hangt.
Die Jamo's gaan binnen nu en een paar maanden aan mijn Home Cinema dienst doen.
Nu zat ik er aan te denken om 2 Jamo Art luidsprekers te zoeken als vervangers. Ik ben al jaren weg van het design van deze luidsprekers en kwam ze laatst tegen voor niet teveel geld. (vond ik dan :P )

Nu heb je inmiddels nieuwere versies daarvan (de A500-A510) maar die Art zijn nog aan te komen voor een redelijke prijs.
Is er iemand die er ervaring mee heeft of het iets is, klinken ze een beetje?

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/a/5a/Du7KNQej92luB4YWPMadlA==.jpg

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 12:33
Zo, mijn setje heeft weer eens een update gehad, nieuw zijn: Pro-ject RPM 5.1 avec, Benz Micro MC-Gold.
En de kast is nieuw. Verder ziet u:

-Akai GX630D
-B&O CDx2
-Rotel RC960BX
-Yarland buizen bak, NOS buisjes.
-Kef Cresta 10.. komen op de grond. ooit.
-Sony draadloze koptelefoon (stoort erg. helaas, zit wel lekker op m'n hoofd/oren)

Klinkt heerlijk, voor mij,. warm, helder hoog,. beetje wollig..

Afbeeldingslocatie: http://i839.photobucket.com/albums/zz320/parklife_parklife/DSC_0206.jpg

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

theBandit schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:43:
[...]
Is er iemand die er ervaring mee heeft of het iets is, klinken ze een beetje?
Dat is een moeilijk te beantwoorden vraag. Ik heb er ervaring mee. 'Tis een speaker die doet wat hij moet doen, geluid maken, verder niets bijzonders.

Klinkt hij een beetje?: Dat hangt af van jou definitie van klinken en je referentiekader. Ken je de Jamo Compact 70? Zo ja, ongeveer net zo als die, met een wat minder holle bas.

Ik vind ze qua klank helemaal niets. De B&O RL 35, 45 etc. hebben een ongeveer vergelijkbaar design, maar klinken aanmerkelijk beter en zeker de RL35 vind je voor dezelfde prijs als die Jamo's. Maar goed, dat is wel mijn persoonlijke smaak en die kan wel heeel erg afwijken van die van jou.

Je bent hier welkom om naar een setje RL35's te komen luisteren.

@Parklife: Oeei die CDX, die is mooi. TD1541 als hart en erg goed loopwerk. Intern heel mooi opgebouwd (technisch). Dat klinkt als een klokje. Daar moet je je best voor doen om dat te verbeteren. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Killer op 16-01-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
@Killer: thnx. ik verwacht er ook geen super geluid van. Kan ook haast niet anders, het is maar dat ik een beetje geluid van mijn pc heb als vervanging van de zuilen. Ik gebruik de pc de laatste tijd ook steeds minder voor muziek en ze mogen best gezien worden.
Staat en klinkt altijd beter dan pc speakers :X

Mijn zwager heeft volgens mij nog zo'n setje B&O's (weet niet welke) liggen. Zal ik hem wel eens vragen. Mocht hij ze nog hebben kan ik ze vast wel eens proberen. Qua design vindt ik de Jamo's net wat mooier.
Passen ook weer mooi bij mijn Akai Cubes.
Die heb ik hier nog 3 (zwarte) staan. Voor mij toch nog steeds 1 van de mooiste audiomeubels die ik ooit gezien heb.

Zo'n set wil ik altijd nog eens hebben :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.hifimuseum.info/tn_Kopie%20(2)%20van%20Project28.jpg
(oké zonder Anita Meyer dan :P )

In ieder geval bedankt voor het aanbod.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:26
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:24:
Vorige week zaterdag wat leuk gekocht bij een klein kringloopje voor maar 5 euro :) :

http://www.avx.hu/forum/uploads/post-31-1267994785.jpg
(foto van internet)

Pioneer PL-516X platenspeler.

Helaas met een flinke kras in de kap (valt hopelijk nog te polijsten)
en een missende naald.

Weet iemand hoe ik het plateau los kan krijgen?
de snaar lijkt te ontbreken of ligt los onder het plateau (hopelijk niet tot drab vergaan).
De platenspeler is van het type direct drive, d.w.z. dat het plateau direct door de motor wordt aangedreven zonder tussenkomst van een snaar. Het plateau kan je verwijderen door het verticaal omhoog te trekken.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
CyBeR schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:29:
[...]

Shellac is harder dan vinyl ;) Dat is een van de redenen dat 't is vervangen: het breekt te makkelijk.
Mijn ouders hadden van die 78 toeren platen op zolder staan, en ze braken inderdaad heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

theBandit schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:15:
@Killer: thnx. ik verwacht er ook geen super geluid van. Kan ook haast niet anders, het is maar dat ik een beetje geluid van mijn pc heb als vervanging van de zuilen. Ik gebruik de pc de laatste tijd ook steeds minder voor muziek en ze mogen best gezien worden.
Staat en klinkt altijd beter dan pc speakers :X
[...]
Ok, kan ik mij iets bij voorstellen.

Ik wil je nog wel deze tippen: Eltax Monitor III

Toegegeven, het is een heel ander design. Maar voor dat geld....Ze klinken alsof ze honderden euro's duurder zouden moeten zijn. Ongeëvenaard voor dat geld. Passen prima bij een PC, zijn lekker klein en kosten geen drol en je hoeft helemaal niet in te leveren op kwaliteit.

(en voor de goede orde...Nee, ik verdien niks aan deze reclame, verkoop ze niet, ben geen dealer etc..)

En ach...In die tijd was Meyer nog enigszins te pruimen qua uiterlijk :9

[ Voor 3% gewijzigd door Killer op 17-01-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35377114,noline]
[afbeelding]
(oké zonder Anita Meyer dan :P )
Da's wel uit ongeveer de slechtste periode van Akai. Ik heb ooit die versterker gekocht, de enige audio-aankoop waarvan ik ooit spijt heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Die versterker heb ik ook gehad. Was in de tijd dat ik arme 14 jarige was, en ik vond hem toen niet heel slecht. Gelukkig had ik toengeen vriendjes met een papa die een luxman of dat soort werk had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Killer schreef op maandag 17 januari 2011 @ 01:00:
[...]

Ok, kan ik mij iets bij voorstellen.

Ik wil je nog wel deze tippen: Eltax Monitor III

Toegegeven, het is een heel ander design. Maar voor dat geld....Ze klinken alsof ze honderden euro's duurder zouden moeten zijn. Ongeëvenaard voor dat geld. Passen prima bij een PC, zijn lekker klein en kosten geen drol en je hoeft helemaal niet in te leveren op kwaliteit.

(en voor de goede orde...Nee, ik verdien niks aan deze reclame, verkoop ze niet, ben geen dealer etc..)

En ach...In die tijd was Meyer nog enigszins te pruimen qua uiterlijk :9
De Eltax Monitor III zijn idd zeer goed... ;)

Omdat ik Yamaha fan ben..deze gekocht ;D
Een van de beste & zwaarste geïntegreerde versterkers ooit door Yamaha gebouwd, destijds topmodel onder de bijna onbetaalbare AX2000

Enkele gegevens:
Transistor : SANKEN (bekend van Sony ES versterkers en onder andere Accuphase topversterkers)
Geweldig opgebouwd, vrijwel geheel hardwired en koperen printbanen (uniek in deze klasse)
Zeer overtuigend klankbeeld, ook bij lage impedanties
2 x 520 Watt dynamisch vermogen aan 1 Ohm
2 x 440 Watt dynamisch vermogen aan 2 ohm
2 x 320 Watt dynamisch vermogen aan 4 ohm
2 x 217 Watt Sinusvermogen DIN, 1 KHz., 4 Ohm
2 x 130 Watt sinus 8 Ohm, 20 Hz - 20 KHz, beide kanalen uitgestuurd
THD = 0,003%
S/R 106 dB
ingekapselde reuzenrafo
7 ingangen waaronder hoogwaardige Phono MM/MC voorversterker
Uitschakelbare toonregeling
CD Direct schakeling
Variabele loudness
Naast bas en treble ook 3e regelaar voor middentonen
Vrijwel volledig metaal opgebouwd
2 x 2 luidspreker-aansluitingen geschikt voor dikke kabels
Voor- en eindversterker zijn van elkaar te scheiden waardoor ook te gebruiken als losse voor- of eindtrap.
Afmetingen 435 x 165 x 416 mm
Gewicht ca. 17,5 kg
Zwart dik aluminium front.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2w6wavq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/16c4brr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2mwt2c5.jpg

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
:

Een van de beste & zwaarste geïntegreerde versterkers ooit door Yamaha gebouwd, destijds topmodel onder de bijna onbetaalbare AX2000

Enkele gegevens:
Transistor : SANKEN (bekend van Sony ES versterkers en onder andere Accuphase topversterkers)
Geweldig opgebouwd, vrijwel geheel hardwired en koperen printbanen (uniek in deze klasse)
THD = 0,003%
S/R 106 dB
ingekapselde reuzenrafo
CD Direct schakeling
Variabele loudness
Voor- en eindversterker zijn van elkaar te scheiden waardoor ook te gebruiken als losse voor- of eindtrap.
Gewicht ca. 17,5 kg
Wat een beest 8)7. Wat voor een voedings elco's zitter er eigenlijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Mag ik dan ook vragen of je voor dit mooie apparaat ook krom gelegen hebt, of ben je er met een gelukje aan gekomen? De meeste super high-end spullen zijn nog steeds erg duur merk ik vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 17 januari 2011 @ 01:22:
Die versterker heb ik ook gehad. Was in de tijd dat ik arme 14 jarige was, en ik vond hem toen niet heel slecht. Gelukkig had ik toengeen vriendjes met een papa die een luxman of dat soort werk had.
Ik was 16 of zo, en dat ding bromde en ruiste alsof dat zijn voornaamste taak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 21:14

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

in de categorie 'monsters' heb ik er ook 3 mooie. naast dat (met name de eerste 2) ook echt leuke specs hebben, zijn ze vooral _gigantisch_. naast de rotel is een 19" 3HE PA versterker bijvoorbeeld smal... en de sansui set komt met z'n tweeen tot je knie :P

de sansui au-x1 met z'n familielid de tu-x1 krijgt momenteel een recap
Afbeeldingslocatie: http://www.audioscope.net/images/sansuix1series1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.donanimhaber.com/upfiles/763572/1F67D3A2C8734BEAA25C5673F64ECF94.jpg
dit is de geupdate versie die niet oscililleerd, dus een hemels apparaat
specs: http://www.classicsansui.net/Integrated%20Amplifiers.htm , bovenaan.
de specs en performance van de tuner zijn trouwens ook fantastisch!

de sony TA-N77ES met TA-E1000ESD preamp
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4093/4942984205_f986e9307c_z.jpg
gebruik ik als main-set, al is het alleen al vanwege het uiterlijk. heb d'r echte notenhouten panelen op zitten omdat de originele gespleten waren..
Afbeeldingslocatie: http://www.audioscope.net/images/sonytae1000esd.jpg
specs http://www.thevintageknob.org/sony-TA-N77ES.html

de rotel RA-1412
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_ZXi59Kk9sRU/S-k58e1wUVI/AAAAAAAAAbQ/ziKcwinFN84/s1600/Rotel+RA-1412+mblog.jpg
erg mooi opgebouwd, maar minder extreem dan de andere 2. is dan ook 10 jaar ouder ongeveer.
heeft kuren, helaas, maar wordt aan gewerkt.
specs http://www.thevintageknob.org/THEVAULT2/RA1412/RA1412.html

en een kleinere klassieker, de sony TA-4650 VFET. heeft net een recap gehad, maar de pots kraken.
Afbeeldingslocatie: http://www.eastmarinedrive.com/contents/images/audioprojects/vfet/4650/4650orange2.jpg
staat te koop, ondanks het bijzondere geluid. ergens moet het geld voor de hobby vandaan komen he :+

en dat is samengevat de spil waaromheen alle andere vintage hifi bij mij door de kamer gaat, gekocht wordt, verkocht wordt en aan geknutseld wordt. O+

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
powerflux schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:46:
in de categorie 'monsters' heb ik er ook 3 mooie. naast dat (met name de eerste 2) ook echt leuke specs hebben, zijn ze vooral _gigantisch_. naast de rotel is een 19" 3HE PA versterker bijvoorbeeld smal... en de sansui set komt met z'n tweeen tot je knie :P

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
gebruik ik als main-set, al is het alleen al vanwege het uiterlijk. heb d'r echte notenhouten panelen op zitten omdat de originele gespleten waren..
[afbeelding]

de rotel RA-1412
[afbeelding]
erg mooi opgebouwd, maar minder extreem dan de andere 2. is dan ook 10 jaar ouder ongeveer.

en een kleinere klassieker, de sony TA-4650 VFET. heeft net een recap gehad, maar de pots kraken.
[afbeelding]
staat te koop, ondanks het bijzondere geluid. ergens moet het geld voor de hobby vandaan komen he :+

en dat is samengevat de spil waaromheen alle andere vintage hifi bij mij door de kamer gaat, gekocht wordt, verkocht wordt en aan geknutseld wordt. O+
Inderdaad een stel super mooie bakken maar ik denk au bij het recappen van die sansui. Alleen die elco's kosten al een bom duiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
silitek schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:03:
[...]

De Eltax Monitor III zijn idd zeer goed... ;)

Enkele gegevens:
THD = 0,003%
S/R 106 dB
ingekapselde reuzenrafo
CD Direct schakeling
Variabele loudness
Gewicht ca. 17,5 kg

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ding heb ik ook al een tijdje in gebruik. Kostte me een half jaar terug 250 euro incl cd speler.

Echt een BEEST van een amp, en nog geen enkel probleem ondervonden ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Potjandrie....Mooie spullen heren! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:56
@silitek
koperen printbanen (uniek in deze klasse)
Ja, het basismateriaal, dus waar de sporen op liggen is bij betere apparatuur van hogere kwaliteit (FR4 ipv papier), maar de sporen heb ik nog niet anders gezien dan van koper. De finish van het koper kan nog wat anders zijn maar daar stopt het dan ook wel. :?

Maar zeker erg mooi spul.

[ Voor 4% gewijzigd door jeronimo op 18-01-2011 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

jeronimo schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 01:57:
@silitek

[...]

Ja, het basismateriaal, dus waar de sporen op liggen is bij betere apparatuur van hogere kwaliteit (FR4 ipv papier), maar de sporen heb ik nog niet anders gezien dan van koper. De finish van het koper kan nog wat anders zijn maar daar stopt het dan ook wel. :?

Maar zeker erg mooi spul.
Kort samengevat is dat exact wat ik bedoel :P ...

^^ Prachtige spul komt er weer voorbij.. :9~
BertHier schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:16:
[...]

Dat ding heb ik ook al een tijdje in gebruik. Kostte me een half jaar terug 250 euro incl cd speler.
Echt een BEEST van een amp, en nog geen enkel probleem ondervonden ermee.
Welke CD speler had je erbij?..prijs is best goed!
Struikrover schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:26:
Mag ik dan ook vragen of je voor dit mooie apparaat ook krom gelegen hebt, of ben je er met een gelukje aan gekomen? De meeste super high-end spullen zijn nog steeds erg duur merk ik vaak...
Ik noem het maar geluk. Voor dit bakbeest betaalde ik slechts 125,- euro..
:)

[ Voor 43% gewijzigd door silitek op 18-01-2011 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
theBandit schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:15:

Ik heb dit setje ooit bijelkaar gesprokkeld uit nostalgie omdat het m'n eerste echte stereo set was die ik in m'n jeugd gekocht heb. En hoewel Akai uit deze periode vrijwel altijd als zeer slecht beoordeeld wordt speelt dit jaar oude setje nog altijd fantastisch en zonder enkel probleem ondanks zijn leefstijd van ca 25 jaar (waarschijnlijk gewoon mazzel en heel hard afkloppen dus).

Maar het gaat jouw waarschijnlijk meer om de meubels dan om de inhoud ervan.

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img409/3574/dscf3705.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door kingmace op 18-01-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

de rotel RA-1412
[afbeelding]

[afbeelding]

Jee zeg, dat zijn echt de betere apparaten. Nemen per stuk dan ook een goede guts stroom denk ik ;). Maar petje af hoof voor zulk vakmanschap. Zeker die Sansui is echt mijn droom apparaat, als ik die toch nog eens zou kunnen bezetten... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk, die grote bakken van weleer. Zo'n setje voor- en eind wil ik ook nog wel eens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Struikrover schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:40:
[...]

Jee zeg, dat zijn echt de betere apparaten. Nemen per stuk dan ook een goede guts stroom denk ik ;). Maar petje af hoof voor zulk vakmanschap. Zeker die Sansui is echt mijn droom apparaat, als ik die toch nog eens zou kunnen bezetten... :9~
thnx :) 't zijn allemaal gewone klasse AB's, dus bij normaal gebruik gebruiken ze niet meer dan een kleine philips ofzo. Echter hebben ze natuurlijk een enorm vermogen ter beschikking, dus indien nodig kan het verbruik inderdaad goed hoog oplopen.

Ik zou graag de Sony set compleet maken met een cdspeler en tuner. Een 2e N77ES zou helemaal te gek zijn, maar die dingen zijn zelfdzaam en zeer aan de prijs..

Over de sansui wordt veel gesproken, het zou inderdaad een droomversterker en tuner zijn, maar ik zet 'm pas aan als ik zeker weet dat de recap goed gelukt is!. gelukkig zijn de primaire elco's (de duurste, grootste) nog in prima staat. echter is alles onder de 2200uF behoorlijk versleten, dus dat is alsnog een investering.

nog een eigen foto met maten en gewicht (kap is eraf, maar nog steeds shielding zat)
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/9891/dscf9163medium.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door powerflux op 18-01-2011 19:17 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

^^..wat een prachtige bak is het toch. Valt mij Yamaha-tje in het niet :+
Serie compleet krijgen is een hele toer maar gelukkig niet onbereikbaar..

Mooi hoor :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

silitek schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:28:
^^..wat een prachtige bak is het toch. Valt mij Yamaha-tje in het niet :+
Serie compleet krijgen is een hele toer maar gelukkig niet onbereikbaar..

Mooi hoor :9~
ben ook een beetje jaloers op jouw yamaha hoor.. heb een paar kleinere gehad en die klonken stuk voor stuk heel fijn. ben ook benieuwd of die kwaliteit bij yamaha ook doorschaalt naarmate je naar de exclusievere bakken gaat :) misschien dat er nog wel eens eentje op m'n pad komt. een m4/c4 ofzo lijkt me vet. of helemaal vet: de B2-X

[ Voor 21% gewijzigd door powerflux op 18-01-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
kingmace schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:27:
[...]

Ik heb dit setje ooit bijelkaar gesprokkeld uit nostalgie omdat het m'n eerste echte stereo set was die ik in m'n jeugd gekocht heb. En hoewel Akai uit deze periode vrijwel altijd als zeer slecht beoordeeld wordt speelt dit jaar oude setje nog altijd fantastisch en zonder enkel probleem ondanks zijn leefstijd van ca 25 jaar (waarschijnlijk gewoon mazzel en heel hard afkloppen dus).

Maar het gaat jouw waarschijnlijk meer om de meubels dan om de inhoud ervan.
Nee hoor, ik kan de inhoud ook best waarderen. Blijf het mooi spul vinden.
Ik heb hier 3 zwarte Cubes staan. Krijgen als het aan mij ligt een nieuwe bestemming/inhoud in de toekomst. Jammer genoeg had ik een allegaartje wat apparatuur betreft, maar wie weet kom ik nog eens wat tegen om een mooie set tegen die erin kan.
Deze equalizer heb ik nog ergens staan (kan hem alleen niet vinden :'( )
Afbeeldingslocatie: http://gallery.audioreview.com/data/audio//505/medium/101_HiltonHead_0939_edited-1_JPG.jpeg
Jammer genoeg is het een zilvere (in dit geval) omdat ik er een zwarte GXR70b bij heb.
Afbeeldingslocatie: http://oyvind.servehttp.com/images/Akai/Gx-r70.JPG
Zodra ik er tijd voor heb (en geld) zal ik me er eens meer mee bezig houden zodat ik er een leuk setje van kan maken.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powerflux schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:12:
[...]

Over de sansui wordt veel gesproken, het zou inderdaad een droomversterker en tuner zijn, maar ik zet 'm pas aan als ik zeker weet dat de recap goed gelukt is!. gelukkig zijn de primaire elco's (de duurste, grootste) nog in prima staat. echter is alles onder de 2200uF behoorlijk versleten, dus dat is alsnog een investering.

nog een eigen foto met maten en gewicht (kap is eraf, maar nog steeds shielding zat)
[afbeelding]
Wat kost zo'n recap totaal? Doe je het zelf, of heb je iemand die het voor je doet? Heb zelf een versterker van bijna 15 jaar oud, en vraag mij af wanneer zoiets toe is aan een recap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
silitek schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:30:

[...]

Welke CD speler had je erbij?..prijs is best goed!
Die speler is volgens mij niet zo heel bijzonder. Een Yamaha CDX 630E

Ik ga binnenkort eens op zoek naar een betere CD-speler van Yamaha. Eentje een beetje in de zelfde 'klasse' als de amp.

[...]
Hmmmm, wat een heerlijke gevalletjes zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:27:
[...]

Wat kost zo'n recap totaal? Doe je het zelf, of heb je iemand die het voor je doet? Heb zelf een versterker van bijna 15 jaar oud, en vraag mij af wanneer zoiets toe is aan een recap.
Ik doe het wel eens bij een tapedeck, maar daar zitten niet van die grote joekels in, of maar een paar. :P
Dan ben ik voor onder de 20 Euro meestal wel klaar met elco's.
Bij een versterker zal het wel iets meer zijn, hangt er ook weer vanaf wat het precies is.
En als je dan nog audiofiel verantwoord bezig wilt zijn moet je ze eigenlijk ook nog weer uitzoeken op merk en serie enzo, want je bent de klank van de versterker aan 't beïnvloeden.
Bij een "goedkoop" versterkertje zal dat allemaal wel meevallen maar bij zo'n dikke bak zou ik daar wel ff goed op letten. Echter weet je het pas wanneer je het hoort. :D

Daarnaast moet je natuurlijk wel een klein beetje handig zijn in het open slopen van zo'n apparaat en (de)solderen op zo'n manier dat alles daarna weer werkt.
Als je het moet laten doen betaal je zo een paar uur arbeid en dan ga je richting de 200-300 Euro denk ik.

[ Voor 31% gewijzigd door dreeke op 18-01-2011 22:04 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:37

SaN

Vanmiddag een Sansui TU-127 tuner gevonden. Ik vind hem zelf erg mooi. Helaas zit er geen licht in.
Afbeeldingslocatie: http://www.vintageaudio.com.au/tuner-reciever/Sansui/Tuner-TU-217-offset-2387.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vintageaudio.com.au/tuner-reciever/Sansui/Tuner-TU-217-right.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vintageaudio.com.au/tuner-reciever/Sansui/Tuner-TU-217-full.jpg

Ik was eigenlijk opzoek naar een versterker en een cd speler voor iemand anders. Hoefde niet veel bijzonders te zijn. Heb uiteindelijk een Kenwood DP-2050 gevonden. (niet echt vintage natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: http://www.springair.de/images/articles/f035e75e3140ae5c25371c96e619199d_5.jpg

En een Akai AM-M830 versterker. Helaas bleek deze niet te werken. Wanneer ik de stekker in het stopcontact doe gaat hij een fractie van een seconde aan en daarna meteen weer uit. Wel een behoorlijk zwaar ding met zowaar digitale coax en optische ingangen.

Afbeeldingslocatie: http://thumbs3.ebaystatic.com/m/ma1yo5JjAdKJonRXIe7mydQ/140.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreeke schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:03:
[...]

Ik doe het wel eens bij een tapedeck, maar daar zitten niet van die grote joekels in, of maar een paar. :P
Dan ben ik voor onder de 20 Euro meestal wel klaar met elco's.
Bij een versterker zal het wel iets meer zijn, hangt er ook weer vanaf wat het precies is.
En als je dan nog audiofiel verantwoord bezig wilt zijn moet je ze eigenlijk ook nog weer uitzoeken op merk en serie enzo, want je bent de klank van de versterker aan 't beïnvloeden.
Bij een "goedkoop" versterkertje zal dat allemaal wel meevallen maar bij zo'n dikke bak zou ik daar wel ff goed op letten. Echter weet je het pas wanneer je het hoort. :D

Daarnaast moet je natuurlijk wel een klein beetje handig zijn in het open slopen van zo'n apparaat en (de)solderen op zo'n manier dat alles daarna weer werkt.
Als je het moet laten doen betaal je zo een paar uur arbeid en dan ga je richting de 200-300 Euro denk ik.
Hm, het zou bij mij gaan over een Marantz PM-16. Niet bepaald een lichte jongen en mag ook een beetje audiofiel verantwoord gebeuren.

/me stopt een euro in zijn spaarpotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08-2023
Onlangs een Luxman L-1A op de kop kunnen tikken. Hiervoor morgen een goede set luidsprekers kopen.

Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b174/Braggus/DSC_7759.jpg

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en een bezoek gebracht aan de lokale kringloopwinkel.
Een Pioneer SX-300 gescoord voor slechts €35,-, van binnen schoner dan van buiten maar daar gaan we aan werken.

Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b174/Braggus/DSC_7766.jpg

Tevens een setje Sansui SP-50 luidsprekers gekocht, voor €40. Morgen de boel eens aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b174/Braggus/DSC_7780.jpg

En tot slot nog een Philips CD204 voor €10,-. Hij draait cd's en er komt geluid uit maar niet al te best. Kan ook aan de Sansui luidsprekers liggen.

In de planning: Marantz cd-speler en goede set luidsprekers.

* SPV M3000 * 1Gb MiniSD * 512Mb MiniSD *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

oeh die boxen zijn wel echt de shit hoe ze eruit zien :o Ik mag graag van die old school looks zien. Mooie koopjes hoor! _/-\o_

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 18:41
Wat zijn er op het moment weer een stel afzetters bezig op marktplaats..

Neem bijvoorbeeld deze advertentie:
http://link.marktplaats.nl/414225131

675 Euro! voor een 2ehands versterker!!

Dat is toch niet normaal meer, ik weet dat het een goeie is maar ik heb dit type al voor 150 euro voorbij zien gaan 8)7 . En een paar nieuwe elcos kost ook niet meer als 150 euro in manuren en materiaal.

Vind het echt schandelijk dat er zoveel bedrijven op het moment actief zijn om mensen gewoon op te lichten door 2ehands spul voor exorbitant hoge prijzen te verkopen.

De reden dat ik mij hier aan erger is dat dit soort oplichters alles opkopen van een bepaald merk (in dit geval Yamaha) en het voor verzamelaars/audioliefhebbers onbetaalbaar maken om met hun hobby bezig te gaan!

Ik moedig dan ook iedereen die hier in dit topic komt niet bij dit soort mensen iets te kopen. Ze verpesten het voor de hobbyisten en drijven expres de prijzen omhoog om zo van andermans hobby te profiteren.

[ Voor 26% gewijzigd door Annihilism op 19-01-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
DP audio. Wel vaker voorbij zien komen idd.

Erg jammer dat ze het zo extreem maken. Vraag me af of er uberhaubt iemand zo gek is om voor die prijs te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
  • Laatst online: 21-04-2022
Ik koop er ook niks vind het ook allemaal veel te duur.
Maar heb wel een beetje bekeken hoe goed ze zijn in reparaties dat ziet er wel goed uit.
Hoe duur dat dan is weet ik ook niet (heb ze nog niks laten maken)
Tot nu toe heb ik mijn versterkers nog zelf aan de praat gekregen met simpele lap middelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 18:41
BertHier schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:47:
DP audio. Wel vaker voorbij zien komen idd.

Erg jammer dat ze het zo extreem maken. Vraag me af of er uberhaubt iemand zo gek is om voor die prijs te kopen.
Dat vraag ik mij idd ook af.

Normaal stoor ik me er niet zo aan, maar de laatste tijd wordt het wel heel erg. Zodra er iets op MP staat wordt het gelijk door een of andere handelaar opgekocht die denkt dat hij er rijk uit kan worden. Probeerde een leuk versterkertje voor een oude klasgenoot te vinden maar dat zit er op dit moment even niet in.. (hier in het noorden wordt vrij weinig in de buurt aangeboden). Zoek eigenlijk iets in de geest van een Yamaha AX 700 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
  • Laatst online: 21-04-2022
Akai heeft op zich ook leuk spul gemaakt er staan nu 3 zilveren AM-2800 op mp voor nu nog niet alt te veel geld.
Daar word niet vaak op geboden door die handelaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Annihilism schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:08:
[...]

Dat vraag ik mij idd ook af.

Normaal stoor ik me er niet zo aan, maar de laatste tijd wordt het wel heel erg. Zodra er iets op MP staat wordt het gelijk door een of andere handelaar opgekocht die denkt dat hij er rijk uit kan worden. Probeerde een leuk versterkertje voor een oude klasgenoot te vinden maar dat zit er op dit moment even niet in.. (hier in het noorden wordt vrij weinig in de buurt aangeboden). Zoek eigenlijk iets in de geest van een Yamaha AX 700 of hoger.
Ja, het is wat de gek er voor geeft. Maar het is wel zo dat als je een versterker echt een goede revisie geeft, je daar aardig wat uurtjes mee zoet bent. En zo'n handelaar wil zijn uren betaald zien. Je betaald voor de geruststelling dat je een goed werkende en gereviseerde versterker koopt, waar je nog jaren plezier van hebt. Of de versterker ook werkelijk echt een revisie heeft gehad is natuurlijk een hele andere vraag.

P.S.: Ik heb nog wel een leuke Luxman LV-105u voor je. Laat maar weten of je (of eigenlijk voor hem) interesse hebt via PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Braggus schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:20:

En tot slot nog een Philips CD204 voor €10,-. Hij draait cd's en er komt geluid uit maar niet al te best. Kan ook aan de Sansui luidsprekers liggen.
Er zitten in die 204 een helebool elco's en een aantal van die radiale philips elco's staan erom bekend snel problemen te vormen en ze zijn natuurlijk al zo'n 27 jaar oud. Ik heb zelf 2 204's die ik helemaal gerecapped heb waarna ze echt weer als een zonnetje speelden. Maar ik zou eens beginnen met het schoonmaken van de lens, doet vaak al wonderen.

Overigens net een Technics SL-P212a CD-speler binnen gekregen. Ik had al een vermoeden maar na opendraaien werd het bevestigd, er zit gewoon een Philips CDM4/19 loopwerk in. Ik weet dat Philips loopwerken in een boel spelers van andere merken zitten maar in Technics was ik ze nog nooit tegengekomen.

Heb net ook weer een Technics SL-P100 CD-speler gekocht voor maar 7,50 om een Technics set compleet te maken. Ik weet allen nog niet of de SL-P100 of de SL-P200 ga houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Zijn er hier trouwens ook mensen die speakers kunnen fixen? Heb nog een oud setje Techniks speakers staan waarvan de ene zachter klinkt dan de andere. Heb de speakers inmiddels zelf niet meer nodig.

Het gaat om Techniks SB-R4. Uit mijn hoofd 100 watt continu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Annihilism schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:26:
Wat zijn er op het moment weer een stel afzetters bezig op marktplaats..
De website van Audioscope is daar ook een goed voorbeeld van. Vaak als je google gebruikt vindt je iets op audioscope met een gigantisch hoge prijs.

En Harrie op marktplaats denkt dan dat zijn meuk die voor 30 jaar in een natte schuur gelegen heeft ook zoveel geld waard is.

En uiteindelijk gooien ze het in de kliko omdat ze het niet kunnen verkopen. Want al die kopers zijn krenten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

BertHier schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:00:
[...]

Die speler is volgens mij niet zo heel bijzonder. Een Yamaha CDX 630E

Ik ga binnenkort eens op zoek naar een betere CD-speler van Yamaha. Eentje een beetje in de zelfde 'klasse' als de amp.

[...]

Hmmmm, wat een heerlijke gevalletjes zeg!
Is toch niet zo slecht jouw CDX 630. Staat hier een CDX 590, redelijk. Even een MHZS buizen CD speler aangesloten op de Yamaha AX 900, super. Maar ben toch meer een vinyl liefhebber. Mensen zoeken vervorming vind je enkel in analoog..

Dual 701 met Grado Prestige gold element een feestje op de AX 900...

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2z3wcp5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/6pszeu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2mwds15.jpg
dreeke schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:10:
[...]

De website van Audioscope is daar ook een goed voorbeeld van. Vaak als je google gebruikt vindt je iets op audioscope met een gigantisch hoge prijs.

En Harrie op marktplaats denkt dan dat zijn meuk die voor 30 jaar in een natte schuur gelegen heeft ook zoveel geld waard is.

En uiteindelijk gooien ze het in de kliko omdat ze het niet kunnen verkopen. Want al die kopers zijn krenten. 8)7
DP is belachelijk duur idd..en de meeste harrie's denken dat ze goud in handen op op MP.
Maar selectief groepje op forums kun je nog wel wat kopen... ;)

[ Voor 26% gewijzigd door silitek op 19-01-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
kingmace schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:15:
[...]

Er zitten in die 204 een helebool elco's en een aantal van die radiale philips elco's staan erom bekend snel problemen te vormen en ze zijn natuurlijk al zo'n 27 jaar oud. Ik heb zelf 2 204's die ik helemaal gerecapped heb waarna ze echt weer als een zonnetje speelden. Maar ik zou eens beginnen met het schoonmaken van de lens, doet vaak al wonderen.

Overigens net een Technics SL-P212a CD-speler binnen gekregen. Ik had al een vermoeden maar na opendraaien werd het bevestigd, er zit gewoon een Philips CDM4/19 loopwerk in. Ik weet dat Philips loopwerken in een boel spelers van andere merken zitten maar in Technics was ik ze nog nooit tegengekomen.

Heb net ook weer een Technics SL-P100 CD-speler gekocht voor maar 7,50 om een Technics set compleet te maken. Ik weet allen nog niet of de SL-P100 of de SL-P200 ga houden.
Ik zal inderdaad eerst eens proberen de lens te reinigen. Komt goed. Voor de zekerheid ga ik nog een andere cd-speler kopen maar weet nog niet wat precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
silitek schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:20:
[...]

Is toch niet zo slecht jouw CDX 630. Staat hier een CDX 590, redelijk. Even een MHZS buizen CD speler aangesloten op de Yamaha AX 900, super. Maar ben toch meer een vinyl liefhebber. Mensen zoeken vervorming vind je enkel in analoog..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

DP is belachelijk duur idd..en de meeste harrie's denken dat ze goud in handen op op MP.
Wel weer toevallig dat je ook nieuwe Jamo speakers heb staan, S608 als ik het goed zie.

Krijg je de AX900 vol gas of ga je ook al kapot als hij op de helft van zijn vermogen staat? Heb zelf de S606 speakers waarbij het te luid wordt op 40% vermogen, met iets over de helft kan je het duidelijk horen aan de andere kant van de straat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

BertHier schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:39:
[...]

Wel weer toevallig dat je ook nieuwe Jamo speakers heb staan, S608 als ik het goed zie.

Krijg je de AX900 vol gas of ga je ook al kapot als hij op de helft van zijn vermogen staat? Heb zelf de S606 speakers waarbij het te luid wordt op 40% vermogen, met iets over de helft kan je het duidelijk horen aan de andere kant van de straat :)
;) ..40% is wel voldoende voor deze combinatie. Idd S 608, pracht speaker.
Binnenkort een setje B&W DM2 schijnt ook wel lekker te gaan met Yamaha AX-900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

BertHier schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:39:
[...]

bij de meeste HIFI versterkers is de 0dB gain ergens met de volumeknop rond de helft. alles verder dan dat is extra gain voor bijv. zwakke bronnen. met een CDspeler en een moderne CD zit je met de knop over 12 uur dus meestal in de clip. Er zijn natuurlijk uitzonderingen (vaak staat daar de demping op de volumeknop aangegeven van -oneindig tot 0), en in de PA is vol open ook 0dB demping, maar je kunt dit wel aannemen als vuistregel.

m'n RA-1412 van de vorige pagina werkt overigens weer naar behoren :D nu nog verder opknappen.

[ Voor 5% gewijzigd door powerflux op 20-01-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Ben ik toch eens benieuwd: Ik zie 2 speakers plus een subwoofer, maar een aantal versterkers. Hoe heb je die speaker aangesloten? Gebruik je een switchbox, of laat je ze van versterker naar versterker lopen of zo :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Edit: F*ck, dubbel :(

[ Voor 97% gewijzigd door The Eagle op 20-01-2011 11:03 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Wat een heerlijk gezicht toch :Y
Lekker groot materieel ipv die Ipod mp3 dingen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ons scoutinggebouw gaat ook aan de Vintage! :D

Afbeeldingslocatie: http://audio-database.com/TechnicsPanasonic/amp/su-2400.JPG

Straks eens ophalen en daarna direct installeren! :D *O*

Voor op de nieuwe bar! :D

Moet genoeg zijn voor 1 a 2 keer per week een avondje draaien op simpele speakers.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik heb net de Jamo Art luidsprekers opgehaald.
Ze waren tijdelijk aangesloten op een B&O systeem en ik stond ervan te kijken dat ze zo'n mooi geluid gaven.
Natuurlijk doet de versterker ook een hoop maar de speaker bepaalt uiteindelijk hoe het geluid tot uiting komt.
Bijzonder warm en met verrassend veel laag. Totaal niet verwacht.

Ikke happy met de nieuwe aankoop _/-\o_ :9~

Weet er iemand ook hoe oud ze zouden kunnen zijn?
Ik ben al aan het zoeken geweest via google maar kom niet echt iets tegen.
Er staat me iets van bij dat de Art (niet te verwarren met de jongere 500 of 510) toch ergens uit eind jaren 80 begin 90 kwamen. Maar nu twijfel ik er zelf flink aan. Ze klinken er haast veel te goed voor.

Edit: net aangesloten op mijn Pioneer VSX809RDS (ja ik weet het is geen vintage) en ze klinken minder warm als op de B&O. Maar tegenvallen doen ze zeker niet. Ben benieuwd als ze hangen (net als bij de B&O) ik heb ze nu nog gewoon staan.
Als ze hangen komen ze het best tot hun recht.

[ Voor 16% gewijzigd door Ad de Jong op 21-01-2011 22:14 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
Vandaag nog een mooie set Monitor Audio MA7 gescoord. Bouwjaar 1977.

Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b174/Braggus/MonitorAudioMA7.png
Aangesloten op de Luxman L-1A en de (nog niet gereinigde) Philips CD204 en voila, nu al een lekkere sound.
Straks eens proberen met de (mooi schone) Pioneer SX-300.

edit:

Speakers nu op de Pioneer SX-300 draaien en djiesuz, wat een verschil met de Luxman. Wat een genot. En de SX-300 is toch echt een stuk ouder maar geen krimp. En geen kraakje in de potmeters.

[ Voor 24% gewijzigd door Braggus op 21-01-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mooi merk, mooi spul _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker mooi spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaN schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:27:
Vanmiddag een Sansui TU-127 tuner gevonden. Ik vind hem zelf erg mooi. Helaas zit er geen licht in.
Die kwam ik een tijdje terug ook tegen ja. Prima ding, handige instellingen om zenders te zoeken enzo, schitterende bouwkwaliteit, en ik vind het in al zijn eenvoud een prachtig harmonisch ontwerp.

De grap is dat hij helemaal goed was, en dat ik er slechts 20 euro voor heb betaald. Het was bij een winkel waar ik altijd kwam voor oude B&O-televisies, die waren daar ook altijd de goedkoopste televisies (toegegeven, ik kwam er ook bijna elk jaar omdat er weer eentje stuk was). Stereoapparatuur was voor hen bijvangst, maar kennelijk werkte daar ook niemand die even op internet keek naar de waarde van dat spul. Ik heb er ook al eens een Proton CD-speler vandaan getrokken voor 40 euro of gulden, dat weet ik niet meer (OK, het was lang geleden, en toen kon je overal wel eens wat vinden voor een prikkie omdat internet nog niet van alles meteen de waarde gaf). Helaas is die winkel nu failliet, wat dan ook niet erg verrassend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

theBandit schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:19:
Ik heb net de Jamo Art luidsprekers opgehaald.
[...]
Mooi dat je er zo tevreden over bent! Veel plezier ermee.

Dat warme geluid dat je op de B&O ervaarde komt waarschijnlijk niet door de versterker, maar doordat de luidspreker tegen de muur aanhing. Reflecties van de achterwand zorgen dan voor een zwaardere\betere bas-weergave. Dat zul je wel ervaren als je ze zelf ook ophangt.

Voor zover ik weet werd de eerste ART serie van Jamo in 1987 geleverd in Nederland. Een leuk ontwerp, dat vooral uitging van het feit dat ze als een soort schilderij opgehangen moesten worden. Het was meer uiterlijk dan geluid zeg maar. Omdat luidsprekers zo dicht op de muur nogal beinvloed worden door de reflecties van de achterwand waar ze aan hangen (vooral de basweergave), werd de ART serie uitgerust met een kleine bas-speaker, om zodoende samen met de reflectie te zorgen dat er voldoende bas uitkwam. In de vrije ruimte geven de luidsprekers te weinig bas weer (in verhouding). Het nadeel van dit systeem is dat je veel geluidsinformatie in de bas kwijt raakt. Het wordt een beetje een rommelig geheel, waardoor de ART serie , wat mij betreft, nooit echt kon overtuigen op het gebied van geluidskwaliteit. Bij de latere ART series, waren er niet allen muurmodellen, maar kwamen er ook vloerstaanders e.d. Die waren in mijn ogen al aanzienlijk beter, alhoewel de wat terughoudende basweergave vaak wel bleef. Misschien dat dat een bewust gekozen kenmerk van de ART serie was, dat weet ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Killer op 22-01-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:34:
[...]

Die kwam ik een tijdje terug ook tegen ja. Prima ding, handige instellingen om zenders te zoeken enzo, schitterende bouwkwaliteit, en ik vind het in al zijn eenvoud een prachtig harmonisch ontwerp.

De grap is dat hij helemaal goed was, en dat ik er slechts 20 euro voor heb betaald. Het was bij een winkel waar ik altijd kwam voor oude B&O-televisies, die waren daar ook altijd de goedkoopste televisies (toegegeven, ik kwam er ook bijna elk jaar omdat er weer eentje stuk was). Stereoapparatuur was voor hen bijvangst, maar kennelijk werkte daar ook niemand die even op internet keek naar de waarde van dat spul. Ik heb er ook al eens een Proton CD-speler vandaan getrokken voor 40 euro of gulden, dat weet ik niet meer (OK, het was lang geleden, en toen kon je overal wel eens wat vinden voor een prikkie omdat internet nog niet van alles meteen de waarde gaf). Helaas is die winkel nu failliet, wat dan ook niet erg verrassend is.
Zeker een erg mooi ding. Ze hadden er alleen wel verlichting in mogen stoppen, dan was hij echt af geweest. Ik had hem samen met een mooie Kenwood CD speler en een flinke Akai versterker voor €22,50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Killer schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:16:
[...]

Mooi dat je er zo tevreden over bent! Veel plezier ermee.

Dat warme geluid dat je op de B&O ervaarde komt waarschijnlijk niet door de versterker, maar doordat de luidspreker tegen de muur aanhing. Reflecties van de achterwand zorgen dan voor een zwaardere\betere bas-weergave. Dat zul je wel ervaren als je ze zelf ook ophangt.

Voor zover ik weet werd de eerste ART serie van Jamo in 1987 geleverd in Nederland. Een leuk ontwerp, dat vooral uitging van het feit dat ze als een soort schilderij opgehangen moesten worden. Het was meer uiterlijk dan geluid zeg maar. Omdat luidsprekers zo dicht op de muur nogal beinvloed worden door de reflecties van de achterwand waar ze aan hangen (vooral de basweergave), werd de ART serie uitgerust met een kleine bas-speaker, om zodoende samen met de reflectie te zorgen dat er voldoende bas uitkwam. In de vrije ruimte geven de luidsprekers te weinig bas weer (in verhouding). Het nadeel van dit systeem is dat je veel geluidsinformatie in de bas kwijt raakt. Het wordt een beetje een rommelig geheel, waardoor de ART serie , wat mij betreft, nooit echt kon overtuigen op het gebied van geluidskwaliteit. Bij de latere ART series, waren er niet allen muurmodellen, maar kwamen er ook vloerstaanders e.d. Die waren in mijn ogen al aanzienlijk beter, alhoewel de wat terughoudende basweergave vaak wel bleef. Misschien dat dat een bewust gekozen kenmerk van de ART serie was, dat weet ik niet.
Inmiddels hangen ze en inderdaad wat jij zegt (en ik eigenlijk ook al dacht) ze klinken nu een heel stuk beter _/-\o_
En wat leeftijd betreft zat ik dus ook niet verkeerd. (was al bang dat het niet eens in dit topic thuishoorde :P )

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Jamo/th_22012011129.jpg
Sorry mijn digicam is op stage in Ausie dus had niet anders dan een crapy gsmcam.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 21:11

miekol

erm

Ik heb een (noob)vraagje. Misschien heb ik mijn neus gekeken en is het al 10x voorbij gekomen in dit topic. Ik zag zojuist een setje Marantz (74DS220) bij de kringloop voor 9 euro. Ze waren zo goedkoop omdat het rubber langs de woofers (heet dat zo?) gescheurd was. Nou lijkt dat hele ding er vrij simpel in te zitten met een paar schroeven. Kun je zo een woofer gewoon ergens bestellen en er zelf vrij simpel weer in fietsen? Of kun je alleen het rubber vervangn? En zijn de speakers dan weer van het oude niveau of wordt het nooit meer exact hetzelfde?

[/noob]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het rubber was, zou het niet scheuren... het is schuim, en dat vergaat en is -voor de meeste speakers- relatief goedkoop zelf te vervangen. Als je het volgens de instructies doet, klinken de speakers weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Mooie speakers gekocht de B&W DM2a transmissielijn-systeem speakers. Zoals je ziet zitten er per speaker twee tweeters in. De supertweeter (ik meen van het merk Coles), die het allerhoogste bereik voor z'n rekening neemt.

Ik dacht dat deze dingen van begin jaren '70 zijn..

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/21e2nq0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/34t4v0n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/ztvotl.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 23-01-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Haha ik ben benieuwd hoe die kamer er over een jaar uitziet :) Bijzondere speakers inderdaad. Wel erg groot geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Zeker weer bij Johan aan het winkelen geweest? ;)
Fijne speakers (imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
CD 204 eens goed schoongemaakt. Lade sloot niet goed en had een laatste zetje nodig bij het laden. Even dit witte nokje afgesteld en voila... sluit weer zoals het hoort.

Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b174/Braggus/63df92ae.jpg
Foto is met mijn iPhone 4 gemaakt met een leuk filter voor een "vintage" efect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

silitek schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:11:
Mooie speakers gekocht de B&W DM2a transmissielijn-systeem speakers. Zoals je ziet zitten er per speaker twee tweeters in. De supertweeter (ik meen van het merk Coles), die het allerhoogste bereik voor z'n rekening neemt.
Inderdaad een Coles 4100 als ik het wel heb, maar laat je niet misleiden door het begrip super-tweeter. De 'gewone' tweeter is een Celestion HF1300 die tot max 13KHz gaat en daarna heel snel afvalt (is dus eigenlijk veel meer een middentoner), de Coles pikt het vanaf 13Khz zo'n beetje op en laat het doorlopen tot iets van 18Khz om daarna langzaam af te vallen.

Tegenwoordig gebruikt men de term super-tweeter voor >20KHz.

Maar wel een heel fijn klinkende speaker, mits goed geplaatst in de ruimte.

[ Voor 5% gewijzigd door Killer op 23-01-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

dreeke schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 23:47:
Zeker weer bij Johan aan het winkelen geweest? ;)
Fijne speakers (imho).
:Y Zal de laatste keer niet zijn denk ik.
Killer schreef op zondag 23 januari 2011 @ 01:33:
[...]

Inderdaad een Coles 4100 als ik het wel heb, maar laat je niet misleiden door het begrip super-tweeter. De 'gewone' tweeter is een Celestion HF1300 die tot max 13KHz gaat en daarna heel snel afvalt (is dus eigenlijk veel meer een middentoner), de Coles pikt het vanaf 13Khz zo'n beetje op en laat het doorlopen tot iets van 18Khz om daarna langzaam af te vallen.

Tegenwoordig gebruikt men de term super-tweeter voor >20KHz.

Maar wel een heel fijn klinkende speaker, mits goed geplaatst in de ruimte.
Inderdaad, typisch B&W sound, warm en opvallend is wel het stereobeeld doen deze oudjes goed.. Plaatsing komt idd zeer nauw. Het zijn geen disco-killers is ook niet de bedoeling, weergave vinyl is uitstekend vooral het laag is strak en doorlopend..

;)

[ Voor 65% gewijzigd door silitek op 23-01-2011 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Op marktplaats staat nu dit setje: :9~ :9~ :9~
Afbeeldingslocatie: http://img697.imageshack.us/img697/6427/img1780c.jpg
(foto via google)

Maar wat een geld ;( ;w

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:34:
[...](OK, het was lang geleden, en toen kon je overal wel eens wat vinden voor een prikkie omdat internet nog niet van alles meteen de waarde gaf).
Helaas weten kringloopwinkels tegenwoordig ook wat iets waard is. Ze vragen achterlijk hoge prijzen voor apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Kringloopwinkels hebben meestal geen idee wat iets waard is. Ze zetten gewoon overal een hoge prijs op in de hoop dat iemand het meeneemt.

Maar vaak kan je wel afdingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

dreeke schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:18:
Kringloopwinkels hebben meestal geen idee wat iets waard is. Ze zetten gewoon overal een hoge prijs op in de hoop dat iemand het meeneemt.

Maar vaak kan je wel afdingen. ;)
Kwestie van geluk speelt ook mee..hier in Ehv/Best ligt werkelijk waar nooit iets. Kom er regelmatig op verschillende tijdstippen (voor vinyl)
Soms lees je verhalen van meest excotisch audio spul voor een prikkie...
Waar dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Overal, je moet net op 't goede moment binnen lopen. Maar op rommelmarkten heb je een betere kans (vooral op koninginnedag). Dan moet je wel zorgen dat je vroeg bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:30

Sharky

Skamn Dippy!

Hier in Emmen hebben we nog een redelijk grote kringloopwinkel maar de enige AV-apparatuur die je daar tegenkomt zijn oude VCR's en zo nu en dan een verdwaalde tweederangs platenspeler.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Vraagje over het aarden van mijn apparatuur: kan het kwaad dat er eigenlijk continue een kleine lekspanning op de buitenkant van mijn versterker staat? De equalizer had dit ook trouwens, maar daar zit ook geen aardings uitgang op. De versterker heeft een standaard europese stekker zonder randaarde. Ik heb wel de aardingsuitgang op de buizen van mijn CV aangesloten maar dit lijkt niet te helpen, want als ik met mijn vinger over het metaal van de versterker glijd krijg ik een heel 'stroef' gevoel in mijn vinger, iets wat niet gebeurt als de stekker niet in het stopcontact zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

theBandit schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:42:
Op marktplaats staat nu dit setje: :9~ :9~ :9~
[afbeelding]
(foto via google)

Maar wat een geld ;( ;w
:9~
Heeft al heel lang op een zeker verlanglijstje gestaan ;)
Vind hem op zich nog wel OK geprijsd...dat spul is idd reference, zo maakt Pioneer ze al even niet meer. Zelfde verkoper heeft ook nog de bijpassende tuner (F-91) en een reference geintegreerde versterker (A-91D) in de verkoop staan. Die laatste heeft zelfs nog DAC's aan boord ook :)

Pagina: 1 ... 18 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6