Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/5n0qb8.jpg

Beocentertje

Ik zag dit setje bij de kringloop
vroegen ze nog 100 euro voor terwijl de staat matig was (klepje rechts bv ontbreekt)
of zijn dat reguliere prijzen?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

Jazzper schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:37:
[afbeelding]

Beocentertje

Ik zag dit setje bij de kringloop
vroegen ze nog 100 euro voor terwijl de staat matig was (klepje rechts bv ontbreekt)
of zijn dat reguliere prijzen?
Dat is zo te zien een Beomaster 2000, en even uit mijn blote hoofd een paar Beovox S45 erbij. Matching set, dus goed kans dat deze van de eerste eigenaar was ;)

Het klepje is jammer, maar de Beovox S45's zijn zelf al een euro of 50 per paar waard. 75-100 euro zou ik er zelf in deze combinatie wel voor geven.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stoney3K schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:04:
[...]

Dat is zo te zien een Beomaster 2000, en even uit mijn blote hoofd een paar Beovox S45 erbij. Matching set, dus goed kans dat deze van de eerste eigenaar was ;)

Het klepje is jammer, maar de Beovox S45's zijn zelf al een euro of 50 per paar waard. 75-100 euro zou ik er zelf in deze combinatie wel voor geven.
Ergo: Die kringloop weet wel wat ze voor apparatuur moet vragen. Ander adresje zoeken dus, deze zal al snel te duur worden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja met alles daar.. alsof ze freakin Christie's zijn.

wel een pontiac vintage handopwinder voor paar euro gescoord dit weekend

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
tJa ik ook hier bij een 2e hands zaakje. Had sony cd-speler, en die vent wist dat die niet veel waard was, vroeg 10,-, had ook een Cambridge Audio is wist wel dat dat wat waard was, maar komop 220,- niet he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 19:26
dreeke schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:18:
Kringloopwinkels hebben meestal geen idee wat iets waard is. Ze zetten gewoon overal een hoge prijs op in de hoop dat iemand het meeneemt.

Maar vaak kan je wel afdingen. ;)
De Kringloper is Hilversum / Naarden weet helaas wel wat iets waard is. De dure design artikelen worden één keer per jaar via een veiling verkocht.

Btw. audioapparatuur is er heel weinig, dat valt me elke keer weer op.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 23:41
Xfile schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:32:
[...]

Helaas weten kringloopwinkels tegenwoordig ook wat iets waard is. Ze vragen achterlijk hoge prijzen voor apparatuur.
van de zomer nog een setje celestion ditton 44's op de kop getikt voor €5 _/-\o_
2 marantz versterkers voor niets meegenomen >:)

newbie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:14

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Stoney3K schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:04:
[...]

ik zou er zelf max 40 voor willen lappen. dit spul is niet bijzonder mooi en wel stokoud.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, we winkelen bij dezelfde kringloop, dat Beo-setje heb ik ook al zien staan maar dat was voordat iemand twee speakers ervan meegraaide (terwijl er duidelijk op stond dat alles als een set te koop was). De tweede set speakers was 45.2, dus het beste is al weg en de set is -gezien de staat- behoorlijk overpriced. Ik denk dat als je met dat verhaal naar de kassa gaat er best een bedrag vanaf kan (maar ik wil wedden dat de technische conditie ook niet 100% meer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

als je die kringloop een beetje kent weet je dat ze (althans dat is mijn ervaring) echt 0,0 onderhandelen. Vind het aardige maar vrij stugge lui daar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:03
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:58:
Ah, we winkelen bij dezelfde kringloop, dat Beo-setje heb ik ook al zien staan maar dat was voordat iemand twee speakers ervan meegraaide (terwijl er duidelijk op stond dat alles als een set te koop was). De tweede set speakers was 45.2, dus het beste is al weg en de set is -gezien de staat- behoorlijk overpriced. Ik denk dat als je met dat verhaal naar de kassa gaat er best een bedrag vanaf kan (maar ik wil wedden dat de technische conditie ook niet 100% meer is).
We winkelen allemaal bij dezelfde kringloop kennelijk. Hoe duur waren de 45.2 's. Had ze graag willen hebben het zijn echt goede speakers. Veel beter dan een normale 45.

Onderhandelen is wel eens succes vol geweest bij een stel van die kleine B&O's. Wel leuk dat ze warefedale het ''neusje van de zalm'' noemen.... Wel leuk van een Rotel CD speler een een paar actieve sony's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele zwikje (Beosystem + twee sets Voxen) stond te koop voor 100 euro. Teveel geld. Ik heb iemand zien weglopen met de 45.2s, ik ben benieuwd wat-ie daarvoor heeft betaald.

Ik heb er wel eens wat af kunnen praten, soms zelfs heel veel. Ik had wel wat geluk. Ongeprijsd spul krijg ik altijd voor een habbekrats mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:03
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:57:
Het hele zwikje (Beosystem + twee sets Voxen) stond te koop voor 100 euro. Teveel geld. Ik heb iemand zien weglopen met de 45.2s, ik ben benieuwd wat-ie daarvoor heeft betaald.

Ik heb er wel eens wat af kunnen praten, soms zelfs heel veel. Ik had wel wat geluk. Ongeprijsd spul krijg ik altijd voor een habbekrats mee.
Zeker je moet daar echt veel geluk hebben. Mijn beste vonst waren een stel JM lab speakers (erg mooi voor 20euro) en een Rotel CD-speler en een Philips CD-650 van mooie kwaliteit (voor 7 euro). Alle versterker die ik daar ooit had gehaald waren op sterven na dood...

Maar op zich is 25/30 euro een nette prijs voor zo'n 45.2. Gezien de set-prijs zouden ze ongeveer voor dat bedrag zijn gegeaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 11:20
Of het echt vintage is betwijfel ik, aangezien de oudste speler nu 'pas' 14 jaar oud is. Maar volgens mij zijn er nog weinig mensen die dergelijke apparatuur nog dagelijks gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2rgyvyx.jpg

• Versterker Sony TA-FE330R;
• 50+1 CD wisselaar Sony CDP-CX55 (3x);
• 200 DVD wisselaar Sony DVP-CX850D;

De 4 wisselaars babbelen met elkaar via Sony's eigen seriële 'Mega/A1 Control' systeem.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roderiktweaker schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:16:
Alle versterker die ik daar ooit had gehaald waren op sterven na dood...
Heb ik blijkbaar mazzel gehad tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

EJonk schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:16:
Of het echt vintage is betwijfel ik, aangezien de oudste speler nu 'pas' 14 jaar oud is. Maar volgens mij zijn er nog weinig mensen die dergelijke apparatuur nog dagelijks gebruiken.

[afbeelding]

• Versterker Sony TA-FE330R;
• 50+1 CD wisselaar Sony CDP-CX55 (3x);
• 200 DVD wisselaar Sony DVP-CX850D;

De 4 wisselaars babbelen met elkaar via Sony's eigen seriële 'Mega/A1 Control' systeem.
Haha, ik was altijd benieuwd of ik zo'n jukebox iets zou gaan vinden - eigenlijk wilde ik er gewoon één - maar toen kwam er nogal wat concurrentie op de proppen, zoals MP3 en Flac.

Nu hoeft 't voor mij niet meer. Ik gebruik thuis slechts hoogst af en toe mijn Yamaha 5 CD-wisselaar, en verder meestal iets vanaf mediaspelert of iPod...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:38
Wat heb je aan een dvd wisselaar? Trouwens, ik wist niet dat er zulke grote wisselaars bestonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 11:20
Japsuh schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:26:
Wat heb je aan een dvd wisselaar? Trouwens, ik wist niet dat er zulke grote wisselaars bestonden!
Als je veel series kijkt is het af en toe best praktisch. Ik ben niet lui, maar als ik een avondje in de bank wil hangen, wil ik ook blijven hangen. En niet om de paar afleveringen naar de DVD speler toe.

Er zijn zelfs wisselaars waar er 350(!) in gaan!

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04-2022
Ik denk dat ik wel lui ben.
Ik stream series\films vanaf mijn game pc op de htpc, hoef ik niet meer op te staan als ik op de bank hang voor welke serie\film dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Laatst online: 10-09 14:51
Struikrover schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:30:
Vraagje over het aarden van mijn apparatuur: kan het kwaad dat er eigenlijk continue een kleine lekspanning op de buitenkant van mijn versterker staat? De equalizer had dit ook trouwens, maar daar zit ook geen aardings uitgang op. De versterker heeft een standaard europese stekker zonder randaarde. Ik heb wel de aardingsuitgang op de buizen van mijn CV aangesloten maar dit lijkt niet te helpen, want als ik met mijn vinger over het metaal van de versterker glijd krijg ik een heel 'stroef' gevoel in mijn vinger, iets wat niet gebeurt als de stekker niet in het stopcontact zit.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, heb ook een buizenversterker met onder andere dit probleem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 15:22
Vandaag een Philips 777 voor 10 euro op de kop getikt bij de kringloop.
Afbeeldingslocatie: http://images.craigslist.org/3m33pe3o45Q25W55R2ab88e81e1ca69551d3f.jpg

Hij werkt in principe goed, alleen wat statisch gesis wanneer hij aanstaat zonder te spelen. De platen lijken te slissen tijdens het spelen. Iemand tips? Tips voor een nieuwe naald wellicht? En is het uberhaubt de moeite om deze van een nieuwe naald te voorzien? Ik heb nu een Sansui staan die goed werkt maar vrij basic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

bartsled schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:15:
Vandaag een Philips 777 voor 10 euro op de kop getikt bij de kringloop.
[afbeelding]

Hij werkt in principe goed, alleen wat statisch gesis wanneer hij aanstaat zonder te spelen. De platen lijken te slissen tijdens het spelen. Iemand tips? Tips voor een nieuwe naald wellicht? En is het uberhaubt de moeite om deze van een nieuwe naald te voorzien? Ik heb nu een Sansui staan die goed werkt maar vrij basic is.
Zelfde vraag werd hier gesteld: http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=19514.0
Conclusie: nieuwe goede naald is bijna net zo duur als een 2e hand echt goede platenspeler.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08-2023
Goedemorgen deze zondagmorgen,

Vraagje: Het powerlampje van mijn Luxman L-1A is kaduuk en moet vervangen worden. Ik zoek me suf en zelfs op de website van Conrad kan ik het niet vinden. Iemand een idee hoe zo'n lampje wordt genoemd en waar ik deze kan kopen???

Mvgr,

Henk

* SPV M3000 * 1Gb MiniSD * 512Mb MiniSD *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:32

kraats

Ik rol

Ik denk dat je eerst moet weten wat voor lapmje er in zit. welk voltage, welk wattage, welke vorm en welke aansluiting. Dan kun je zo'n signaallampje vast wel vinden.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
kraats schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:01:
Ik denk dat je eerst moet weten wat voor lapmje er in zit. welk voltage, welk wattage, welke vorm en welke aansluiting. Dan kun je zo'n signaallampje vast wel vinden.
Duidelijk, ik zal zo even kijken. Volgens mij is het een draadlampje zoals hier te verkrijgen zijn. maar de keuze is reuze dus wat meer gegevens zijn niet ongewenst zeg maar.

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vraagje tussendoor: hoe maak je de tulp / CINCH connectors aan de achterzijde van je versterker schoon?
Kwam d'r vandaag achter dat dat mogelijk de oorzaak is van het feit dat de linkerspeaker iets harde lijkt te klinken dan de rechterspeaker op mijn Yamaha CR420.
Die dingen horen glimmend te zijn, maar zijn (ding is uit '74) lichtelijk dof geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Lichtjes opschuren/polijsten.
Dus even met commandant erlangs of een ander polijstmiddel.
Daarna zijn ze wel weer gevoelig voor corrosie maar als er altijd iets op aangesloten is zal dat heel erg meevallen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24
ja idd, wattenstaafje met commandant oid

maar denk niet dat dat de reden is:P,

is het ook als je cinch kabels omdraait

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

The Eagle schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:11:
Vraagje tussendoor: hoe maak je de tulp / CINCH connectors aan de achterzijde van je versterker schoon?
Kwam d'r vandaag achter dat dat mogelijk de oorzaak is van het feit dat de linkerspeaker iets harde lijkt te klinken dan de rechterspeaker op mijn Yamaha CR420.
Die dingen horen glimmend te zijn, maar zijn (ding is uit '74) lichtelijk dof geworden :P
Eventueel vervangen is meestal ook niet zo'n werk. Het probleem met polijsten is dat ze minder goed gaan klemmen na een tijdje.

Daarom vind ik vervangen persoonlijk een betere optie.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Is er ook ander HTK spul behalve Commandant? Dat heb ik nou niet direct op de plank staan, zeg maar ;)

Of het ook probleem ook bestaat als ik de pluggen omwissel zal ik vanavond even testen. Ik kreeg idd al een tip dat het ook in de potmeters kon zitten. Dat wilde ik aanvankelijk testen door mijn speakeraansluitingen even om te wisselen, maar toe ik dat deed hoorde ik ineens de boel kraken, en kwam ik tot de conclusie dat de interlink / dropveter die ik tussen cd-speler en receiver had zitten niet lekker meer was. Die verwisseld en ik had al veel minder verschil tussen links en rechts, maar moet dus beter kunnen, want ik hoor nog steeds dat links iets harder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 08:49
Ik heb zojuist een oude platenspeler van boven gehaald, Thorens TD 160 MkII en aangesloten op een Pioneer VSX D512 een surround receiver, en kef cresta 2 boxen.

Eventjes wat gegoogled op dat type platenspeler en het is best een goed ding dus daar ben ik wel blij mee. Geluid vind ik ook wel mooi, maar vergelijkingsmateriaal heb ik verder niet. Ook leuk om tussen de oude platen van je vader te gaan :) Pink Floyd, Kate Bush, Santana, Klaus Schulze, Dire Straits.

Ik heb wel een paar vraagjes, mijn receiver moet ik op z'n hardst zetten wil er beetje hard geluid uit komen, dit is niet echt normaal, en je hoort een suis als je de platenspeler uitzet op hetzelfde volume. Is dit het 4 / 8 ohm verschil tussen de receiver en platenspeler?

Zijn er andere tweedehands goedkope versterkers die het geluid zouden kunnen bevorderen? In acht genomen dat ik deze kef cresta 2 speakers blijf gebruiken. (ik heb ook nog b&w's DM5 die ik hiervoor zou kunnen gebruiken).

En op de platenspeler kan je het contra gewicht regelen.. Heeft het zin om hier naar te kijken en hoe stel je deze goed in? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

voil schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:26:
Ik heb wel een paar vraagjes, mijn receiver moet ik op z'n hardst zetten wil er beetje hard geluid uit komen, dit is niet echt normaal, en je hoort een suis als je de platenspeler uitzet op hetzelfde volume. Is dit het 4 / 8 ohm verschil tussen de receiver en platenspeler?
Je moet een phono voorversterker gebruiken aangezien deze niet in je versterker zit - vroeger zaten die er wel in (phono ingang).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:14

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

voil schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:26:
Ik heb zojuist een oude platenspeler van boven gehaald, Thorens TD 160 MkII en aangesloten op een Pioneer VSX D512 een surround receiver, en kef cresta 2 boxen.

Eventjes wat gegoogled op dat type platenspeler en het is best een goed ding dus daar ben ik wel blij mee. Geluid vind ik ook wel mooi, maar vergelijkingsmateriaal heb ik verder niet. Ook leuk om tussen de oude platen van je vader te gaan :) Pink Floyd, Kate Bush, Santana, Klaus Schulze, Dire Straits.

Zijn er andere tweedehands goedkope versterkers die het geluid zouden kunnen bevorderen? In acht genomen dat ik deze kef cresta 2 speakers blijf gebruiken. (ik heb ook nog b&w's DM5 die ik hiervoor zou kunnen gebruiken).

En op de platenspeler kan je het contra gewicht regelen.. Heeft het zin om hier naar te kijken en hoe stel je deze goed in? ;)
zo te horen heeft je versterker geen RIAA/phono trap. deze is nodig om de correcte amplitude/frequentiekarakteristiek te krijgen, naast inderdaad voldoende gain.

ook moet de platenspeler mechanisch correct afgesteld worden, met o.a. dat contragewicht.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
En volstaat hier iedere phono voorversterker? Bijvoorbeeld eentje van 20E bij de conrad? ;)

En dat mechanisch afstellen moet iemand doen met enige ervaring lijkt me? Dus moet ik op zoek gaan naar een audio zaakje? Tips? In/rond Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Phone trap van Conrad kan...Thorens is een leuk DT. Afstellen arm is niet zo ingewikkeld..wat voor element hangt erin?

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Ik zal eens zoeken naar het juist afstellen van de arm. Element..eum...geen idee, waar zie ik dat? :F op de arm net boven de naald staat, Ortofon VMS 20E Mk II.

[ Voor 24% gewijzigd door voil op 31-01-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

voil schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:20:
Ik zal eens zoeken naar het juist afstellen van de arm. Element..eum...geen idee, waar zie ik dat? :F op de arm net boven de naald staat, .
Ok..leuk elementje ook nog. Naalddruk zo'n 1gr.
http://www.vinylengine.com/library/ortofon/vms-20.shtml

Manual
http://www.theanalogdept....manuals/Thorens/TD160.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:48:
Is er ook ander HTK spul behalve Commandant? Dat heb ik nou niet direct op de plank staan, zeg maar ;)
Lapje WD40 of contactspray erover werkt bij mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
  • Laatst online: 23-02-2024
Wat een leuk topic :)

Ik zal binnenkort ook foto's van mijn setup posten. Ben nu nog bezig met kamer aan het inrichten. en het audiomeubel goed plaatsen was 1 van de eisen die ik mezelf had opgelegt.

Ik heb een pioneer audio meubel met daarin een SA-930 versterker. en daar hangen CS-767 speakers aan.
De equalizer is een SG-530 en de tuner een TX-930.
Mijn platen speler is een Technics SL 3110
En als CD speler heb ik een philips CD713

Ik heb een 32inch hd tv die er ook opaangesloten zit via tulip. En daar hangt weer een 8bit nintendo aan. en naast de tv staan sony speakers die ook aan de versterker zitten. die heb ik gekregen omdat ze zo lekker klein zijn. maar ze klinken beetje slecht.

Als de kamer af is zal ik foto maken iig

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:59

Bestla

Kvinne

Ramzzz schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:11:
[...]

Haha, ik was altijd benieuwd of ik zo'n jukebox iets zou gaan vinden - eigenlijk wilde ik er gewoon één - maar toen kwam er nogal wat concurrentie op de proppen, zoals MP3 en Flac.

Nu hoeft 't voor mij niet meer. Ik gebruik thuis slechts hoogst af en toe mijn Yamaha 5 CD-wisselaar, en verder meestal iets vanaf mediaspelert of iPod...
Neem toch een echte 45 rpm jukebox, die zijn al te vinden voor 400 euro. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Bestla schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:27:
[...]

Neem toch een echte 45 rpm jukebox, die zijn al te vinden voor 400 euro. >:)
Dan ben ik acuut spontaan klein behuisd... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

voil schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:03:
En volstaat hier iedere phono voorversterker? Bijvoorbeeld eentje van 20E bij de conrad? ;)

En dat mechanisch afstellen moet iemand doen met enige ervaring lijkt me? Dus moet ik op zoek gaan naar een audio zaakje? Tips? In/rond Amsterdam?
Wegbrengen heeft niet heel veel zin. Het probleem is dat de mechanische instellingen (vooral het contra-gewicht) door beweging van het transporteren weer kan veranderen.
Instellen is niet zo heel lastig. De korte versie luidt als volgt:
  1. Stel de speler waterpas (belangrijk!)
  2. Zet "anti-skating" op 0 en neem de arm van de steun en draai deze tot een positie tussen plateau en steun
  3. Verdraai het contra-gewicht net zo lang tot de arm precies horizontaal in balans blijft
  4. Verdraai de indicatieschijf van het contra-gewicht tot deze op 0 staat (de arm moet nog steeds horizontaal hangen)
  5. Verdraai nu het contra-gewicht naar de waarde voor je element (de cijfers staan voor gram naalddruk, dus voor je Orthofon moet dit 1 zijn)
  6. Zet "anti-skating" op dezelfde waar en je bent in principe klaar.
Let er wel op dat de TD160 verschillende anti-skating instellingen heeft voor verschillende type naalden en/of nat-droog spelen. Dit zou je zelf even na moeten kijken.

Verder een goede RIAA-filter (phono-voorversterker) tussen pick-up en versterker (je versterker heeft géén phono-ingang, dus is absoluut nodig) en genieten maar.

Tussen verschillende RIAA-filters zit overigens nog een behoorlijk verschil in kwaliteit. Een goedkope kan, maar dan haal je niet het maximale uit een draaitafel. De signalen zijn standaard zo zwak en het filter is zo kritisch dat een betere kwaliteit filter wel degelijk een hoorbare invloed heeft. Maar dat is geheel afhankelijk van hoe serieus je met de draaitafel aan de slag wilt gaan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Toch ook maar eens even showen, nieuw en oud door elkaar :)
Bij voorbaat excuses voor de wat brak uitgevallen foonpics :X.
Ik was vanochtend (zie soepkom met yoghurt op foto 2) ook nog wat brak, dus soort zoekt soort :P

Foto 1:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3D7QJhT3BeM2AnOw4OtGeQiL/full.jpg
Aandrijving van de stereo boel. We zien (van boven naar onder)
- Technics tuner (type even kwijt)
- Technics versterker (ook type even kwijt)
- Pioneer PD-5700 cd speler. Geboortjejaar 1991, dus inmiddels onderhand ook vintage :P
- Yamaha CR-420 receiver uit 1974
- Garrard platenspeler, type onbekend
Bovenop de tuner staat een kleine Pioneer rear speaker van mijn HT set. Het leuke van de CD-speler is dat ik het uitgangsvolume met de AB kan regelen. Afgezien van voor de radio heeft de receiver dus geen AB nodig :Y)

De Technics tuner/versterker set staat niet aangesloten momenteel (kraakt nogal bij volume), maar ik vind die toren op deze manier eigenlijk te leuk staan om weg te doen. Deed me iig versteld doen staan van o.m. de speaker die je links ziet. Ook Technics en zo heb ik er rechts ook nog eentje staan. Type weet ik ff niet, wel dat ze 50W continue zijn en uit 1994 komen. Kwamen bij mijn oude mini hifi set. Nu zijn het de rear stereo speakers, ik kan dual stereo draaien als ik dat wil. Dat doe ik alleen niet zo vaak, en daar heb ik een goede reden voor. Zie de volgende foto:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1TmUv3dABoYKF1OpuYQLKWG8/full.jpg
De rest van de audio en HT meuk. We zien
- 2x Kef Cadenza (1974) met daarop Hepta Tweety's. Uiteraard op de Yamaha aangesloten :)
- Humax SDTV decoder
- Philips 32" flat CRT@100Hz en andere meuk. Genomineerd om te vervangen
- Pioneer centerspeaker van HT
- NES 8bit

Torentje naast / schuin onder de TV, van boven naar beneden:
- Aristona DVD speler / HDD recorder
- Pioneer DVD speler
- Pioneer HT receiver
- Qmedia dvd spelert, alleen in gebruik vanwege de afspelen vanaf USB :Y)
- Sony videorecorder
- Pioneer sub van HT.
Wat zie je niet? Shitload aan DVD's achter de schuifdeurtjes.

Al met al een hoop al dan niet oude meuk, maar het klinkt als een klok :) De Kef's en de Tweety's hebben nog wat TLC nodig (fronts van de Kef's beginnen gewoon te verpulveren :X) maar dat zit in de pijplijn.
De Pioneer HT is dedicated, en heb ik voor 75 EUR inclusief speakers en sub van een vriend overgenomen die emigreerde naar de US. HT is uit '98 ofzo, maar was toen al redelijk high end.

Enige waar ik nog over zit te twijfelen is of ik de zaak zou gaan combineren in een receiver voor zowel HT als stereo. Maar ik denk dat ik er dan vwb stereo alleen maar op achteruit zou kunnen gaan, wil ik geen 1k+ uitgeven aan receiver.

Tot slot: D'r was geloof ik ook iemand die wilde zien hoe 2x Ikea Besta met pootjes er uit zag. Nou, zo dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
Vandaag nog een Sony TA-N220ES gescoord. Wat een bak.

Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b174/Braggus/ms-30.jpg

Morgen op zoek naar een leuke voorversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Prachtige eindversterker, niets mis mee. In 1995 nog nieuw verkrijgbaar, is dit echt vintage?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Tschjaa...Wat maakt iets vintage? Waar leg je de grens...Qua styling is het nog de oude Sony look, maar het hangt erom. Voor mij is het nog te nieuw voor vintage...Wel een mooie versterker overigens.

2 X 100 Watt aan 8Ohm als ik mij niet vergis en een hoge dempingsfactor..Kan alleen niet zo goed overweg met lage impedanties.

[ Voor 24% gewijzigd door Killer op 06-02-2011 16:41 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

bij auto's is die grens vrij duidelijk:
Het vintage-tijdperk uit de automobielgeschiedenis begon na de Eerste Wereldoorlog in 1919 en duurde ongeveer tot het begin van de Grote Depressie in 1930.
weinig vintage in dit topic te bekken dus :P het meeste valt in de categorie öuwe meuk"=]

Kheb zelf impulse sepakers uits 1991 ofzo... kvin het niet echt vintage maar nieuw is anders...

[ Voor 45% gewijzigd door Chaoss op 06-02-2011 16:45 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
hardware-lover schreef op zondag 06 februari 2011 @ 03:17:
Prachtige eindversterker, niets mis mee. In 1995 nog nieuw verkrijgbaar, is dit echt vintage?
Goede vraag. Ik heb er eerlijk gezegd niet bij stilgestaan of hij oud genoeg was om de classificatie "vintage" mee te krijgen.

Vanaf welke leeftijd is iets oud genoeg om voor vintage door te gaan?
Indien gewenst zal ik de post verwijderen.

Mvgr,

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mooi laten staan Henk, ik vroeg het me enkel af, niets meer. Ik weet ook niet waar die grens ergens ligt (als deze er al zou zijn).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:18
Wat is vintage is net zo duidelijk aan te geven als wat mooi is, of wat is foute muziek.
Voor iedereen anders dus.
Er is niet echt een regel voor.....
Al is in de regel vintage wat ouder spul, en heeft het dan met name meer met de looks te maken dan met het innerlijk. Maar ook dat is weer heel persoonlijk.
Je kan daar uren over door gaan maar daar kom je nooit uit.
Mooi laten staan dus ;)

Blijft mooi spul die ES serie :)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
Mooizo. :) Nu nog een mooie bijpassende voorversterker. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Braggus schreef op maandag 07 februari 2011 @ 00:19:
Mooizo. :) Nu nog een mooie bijpassende voorversterker. Tips?
Uit dezelfde serie van Sony? Past het mooi bij elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
Killer schreef op maandag 07 februari 2011 @ 00:30:
[...]

Uit dezelfde serie van Sony? Past het mooi bij elkaar
Liefst wel en liefst "gewoon" stereo, dus geen surround.

PS: De versterker draait nu rechtstreeks met de cd-speler, zonder tussenkomst van een voorversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Als je niet de behoefte hebt aan meer ingangen, dan is dat een prima oplossing en hoef je geen voorversterker aan te schaffen.\

Anders past dit er wel leuk bij:

http://link.marktplaats.nl/417499476

of deze:

http://link.marktplaats.nl/417131375

of deze:

http://link.marktplaats.nl/417013432

of deze:

http://link.marktplaats.nl/414354384

Nou ja, je begrijpt het wel. keuze te over.

[ Voor 56% gewijzigd door Killer op 07-02-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Bommes

Capo del formaggio

Die sony es serie is echt super gaaf, zorg wel dat je ze uitgebreid test en beluisterd bij de verkoper, en indien je ze aanschaft je echt kiest voor de versies met de houten zijkantjes. (dat maakt ze een stuk waarde vaster).

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
Bommes schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:17:
Die sony es serie is echt super gaaf, zorg wel dat je ze uitgebreid test en beluisterd bij de verkoper, en indien je ze aanschaft je echt kiest voor de versies met de houten zijkantjes. (dat maakt ze een stuk waarde vaster).
De eindversterker heeft inderdaad de houten zij-panelen. Natuurlijk heb ik het liefst een voorversterker die er bij past dus ja, ik zal er goed op letten. Thanx!

[ Voor 15% gewijzigd door Braggus op 07-02-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
Killer schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:04:
Als je niet de behoefte hebt aan meer ingangen, dan is dat een prima oplossing en hoef je geen voorversterker aan te schaffen.\

Anders past dit er wel leuk bij:

http://link.marktplaats.nl/417499476

of deze:

http://link.marktplaats.nl/417131375

of deze:

http://link.marktplaats.nl/417013432

of deze:

http://link.marktplaats.nl/414354384

Nou ja, je begrijpt het wel. keuze te over.
Deze had ik inderdaad gezien op MP. Ik ga er maar eens werk van maken. Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:10

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Zo'n Sony N220 heb ik ook gehad, leuk dingetje maar het is geen ES hoor :)

Waren bedoeld als surroundversterkers waarbij zo'n dikke ES de fronten voor z'n rekening neemt, daarom is ie ook in verschillende speakerconfiguraties te schakelen (2, 3 en 4 kanaals.)

Vanbinnen is ie best simpel, twee STK modules die gebrugd kunnen worden voor meer vermogen.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er is een Sony TA-N220ES en een Sony TA-N220 uitgekomen. De Sony TA-N220 zonder ES is als ik me niet vergis wat later uitgekomen. Degene met het hout aan de zijkant is de ES versie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
mentalmadnizz schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:38:
Zo'n Sony N220 heb ik ook gehad, leuk dingetje maar het is geen ES hoor :)

Waren bedoeld als surroundversterkers waarbij zo'n dikke ES de fronten voor z'n rekening neemt, daarom is ie ook in verschillende speakerconfiguraties te schakelen (2, 3 en 4 kanaals.)

Vanbinnen is ie best simpel, twee STK modules die gebrugd kunnen worden voor meer vermogen.
Er staat inderdaad nergens ES vermeld op de versterker. Hij oogt wel mooi en er komt een goed geluid uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:10

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

hardware-lover schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:27:
Er is een Sony TA-N220ES en een Sony TA-N220 uitgekomen. De Sony TA-N220 zonder ES is als ik me niet vergis wat later uitgekomen. Degene met het hout aan de zijkant is de ES versie.
Die heb ik nog nooit gezien hoor, die zijpanelen waren gewoon een optie voor de TA-N220.

Aan de bouw van het apparaat en het chassis kun je ook zien dat het apparaat geen ES-serie is :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik kwam het ergens tegen een tijdje geleden en heb maar weer eens opgezocht waar dat was.

Dit wordt er geschreven, als het daar gelogen is dan lieg ik het ook ;)

As far as I know there were 2 different versions of the TA N220.
The first version came out in 1993 and was called the TA N220ES.
The second verson came out in 1998 and was called the TA N220.

Met daaronder de volgende reactie;

You are correct, there are two versions of the TA-N220. One had rosewood side panels (the earlier one that I have collecting dust (anyone need one)) and the newer one that does not. While the original appeared in ES brochures, it is not badged as an ES product. I am not aware of any technical differences.

En Henk, hij is terug te vinden op een Vintage audio pagina dus zal het ook wel vintage zijn?

Ik kwam het type ook tegen op een Japanse pagina en daar stond als introductie-jaar 1988, dus mogelijk is hij er toch al een tijdje langer dan aangenomen.
Edit: dat was dus hier: http://www.audio-heritage.jp/SONY-ESPRIT/amp/ta-n220.html

Leuke internet-site trouwens waar heel veel afbeeldingen zijn opgenomen zodat een typenummer nog aan de hand van een foto achterhaald kan worden. Ik heb boven nog een paar JBL's staan die ik in 1980 2e-hands gekocht had maar waar ik kon zo snel geen typenummer van kan achterhalen omdat ze achter op de zolder staan waar ik zo niet bij kan komen, dat blijkt nu het volgende type te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.audio-heritage.jp/JBL/speaker/l40.JPG

[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 07-02-2011 21:08 . Reden: meer info ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 17:09
Ik heb deze kunnen vinden voor een tientje:

Afbeeldingslocatie: http://classic-hifi.net/data/pdt/1291811974201.jpg

Sony TA-1066.

Alleen het lampje werkt niet en hij kraakt een beetje, wordt de eerste die ik ga fixen.
Is het iets?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
hardware-lover schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:47:
Ik kwam het ergens tegen een tijdje geleden en heb maar weer eens opgezocht waar dat was.

Dit wordt er geschreven, als het daar gelogen is dan lieg ik het ook ;)

As far as I know there were 2 different versions of the TA N220.
The first version came out in 1993 and was called the TA N220ES.
The second verson came out in 1998 and was called the TA N220.

Met daaronder de volgende reactie;

You are correct, there are two versions of the TA-N220. One had rosewood side panels (the earlier one that I have collecting dust (anyone need one)) and the newer one that does not. While the original appeared in ES brochures, it is not badged as an ES product. I am not aware of any technical differences.

En Henk, hij is terug te vinden op een Vintage audio pagina dus zal het ook wel vintage zijn?

Ik kwam het type ook tegen op een Japanse pagina en daar stond als introductie-jaar 1988, dus mogelijk is hij er toch al een tijdje langer dan aangenomen.
Edit: dat was dus hier: http://www.audio-heritage.jp/SONY-ESPRIT/amp/ta-n220.html

Leuke internet-site trouwens waar heel veel afbeeldingen zijn opgenomen zodat een typenummer nog aan de hand van een foto achterhaald kan worden. Ik heb boven nog een paar JBL's staan die ik in 1980 2e-hands gekocht had maar waar ik kon zo snel geen typenummer van kan achterhalen omdat ze achter op de zolder staan waar ik zo niet bij kan komen, dat blijkt nu het volgende type te zijn.

[afbeelding]
Cool! Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
Cobb schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:43:
Ik heb deze kunnen vinden voor een tientje:

[afbeelding]

Sony TA-1066.

Alleen het lampje werkt niet en hij kraakt een beetje, wordt de eerste die ik ga fixen.
Is het iets?
Zeker weten. Gaaf ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 23:56
Ik gebruik zelf nog een Rotel RX-603. Toen ik zo rond de 10 jaar was heb ik die gekregen van m'n pa toen hij toe was aan iets nieuws. Maar nu begint hij toch helaas wat mankementen te vertonen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2145/2157169161_df69f56d74_z.jpg?zz=1

Een paar maanden terug is de aux ingang stuk gegaan. Is dit nog makkelijk te repararen of begint hij nu echt aan het einde van zijn latijn te raken?

Het zou echt jammer zijn want het geluid wat er uitkomt is nog perfect en dat voor een beestje uit 1976.

[ Voor 21% gewijzigd door Mils op 08-02-2011 10:04 ]

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
Mils schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:49:
Ik gebruik zelf nog een Rotel RX-603. Toen ik zo rond de 10 jaar was heb ik die gekregen van m'n pa toen hij toe was aan iets nieuws. Maar nu begint hij toch helaas wat mankementen te vertonen.

[afbeelding]

Een paar maanden terug is de aux ingang stuk gegaan. Is dit nog makkelijk te repararen of begint hij nu echt aan het einde van zijn latijn te raken?

Het zou echt jammer zijn want het geluid wat er uitkomt is nog perfect en dat voor een beestje uit 1976.
Ik zou hem zeker na laten kijken en repareren. Ziet er nog goed uit en als hij het weer goed doet is het helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Precies laten repareren die hap, zodat over 40 jaar onze (klein)kinderen ook nog echte Seventies apparatuur kunnen halen. Reken maar dat die dan wat opbrengen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog een B&O Beogram 8000 staan helaas defect :(. Heb hem nog steeds niet op Marktplaats gegooid, maar de staat van het ding is sowieso niet geweldig.

Die van mij heeft een wit houten finish.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3465/3273083901_6b8685b6dc_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al 20 jaar een Sherwood AM7040 om 2 Subwoofers aan te sturen.

http://i830.photobucket.c...20AM-7040/AM7040FRONT.jpg
http://i830.photobucket.c...M-7040/AM7040OVERHEAD.jpg

200W/ch - 8 ohm, 320W/ch - 4 ohm THD < 0,03% Dampingfactor 150

25,5 KG
Powerconsumption 1350W

In 1990 gekocht in de koopjeskelder bij Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

Videopac

Rommelt wat aan.

Die Sony TA-N220: dat is toch een 4 kanaalsversterker?
Dan zou je kunnen gaan bi-ampen...

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
Videopac schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:35:
Die Sony TA-N220: dat is toch een 4 kanaalsversterker?
Dan zou je kunnen gaan bi-ampen...
Klopt! Moet ik wel andere speakers :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
Vintage???

Vanmiddag ter overbrugging nog een NAD 1300 (gebouwd tussen 1987-1992) voorversterker overgenomen. Totdat er een mooie Sony op mijn pad komt die bij de TA-N220 past.

Afbeeldingslocatie: http://i762.photobucket.com/albums/xx264/DutchMob/NAD1300_800.jpg

Nu moet ik toegeven dat de NAD ook een mooi apparaat is en hij "draait" lekker in combinatie met de Sony. Dus misschien dat de Sony gaat wijken voor een NAD eindversterker.

Mvgr,

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Prachtig ding, alleen jammer van de gele knojes. Nad maakt zo'n fijn spul als je niet te duur uit wil zijn :) (zeker 2nd hand!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb zelf ooit een NAD 3300 geintegreerde versterker gehad.
Dat is een 1300 voorversterker gecombineerd met een halve 2600 eindversterker (exact de helft van het vermogen van een 2600, maar nog steeds max. 2x400W piekvermogen aan 2 Ohm).
Op zich deed die versterker het goed, maar de volumepotmeter is een open type, daardoor kraakte hij bij mij nogal. Verder zitten de vermogenstransistoren op de bodemplaat en dat trok veel stof aan.
Er zit wel een hele goede MC/MM phono voorversterker in!
De 1300/2600/3300 zijn de meest vroege ontwerpen van NAD; ik vind ze goed, maar niet perfect (qua duurzaamheid)

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
Boudewijn schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:44:
Prachtig ding, alleen jammer van de gele knojes. Nad maakt zo'n fijn spul als je niet te duur uit wil zijn :) (zeker 2nd hand!).
De "gele" knopjes zijn bij mij grijs, (dit is een gepikte foto) en de powerbutton is bij mij groen. Versterker zojuist gereinigd, was vooral van buiten vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Braggus schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:39:
[...]

De "gele" knopjes zijn bij mij grijs, (dit is een gepikte foto) en de powerbutton is bij mij groen. Versterker zojuist gereinigd, was vooral van buiten vies.
Op zich als je het zou willen kan je dat vrij simpel oplossen met een zwarte stift of wat verf lijkt me of gooi ik nu een knuppel in het hoenderhok? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-02-2011 10:47 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

SouLLeSSportal schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:47:
[...]

Op zich als je het zou willen kan je dat vrij simpel oplossen met een zwarte stift of wat verf lijkt me of gooi ik nu een knuppel in het hoenderhok? ;)
Op mijn 3300 waren de knopjes ook wit. Gezien het materiaal lijkt het mij onwaarschijnlijk dat zwart kleuren mooi wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik zou persoonlijk ook niet iets veranderen aan zulke apparaten, die blijven geheel origineel (op reparaties/vervanging na) toch mooier. Ik stelde die mogelijkheid alleen voor in het geval je echt niet om die knopjes heen zou kunnen. :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
tijdlang een Dual1225 gebruikt, vervangen door een Kenwood KD 3070
en mag nu weg omdat ik een project wil
Maar 't blijft een mooi ding met al dat hout

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2033336/Dual1225/SDIM0646.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2033336/Dual1225/SDIM0658.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2033336/Dual1225/IMGP1232.jpg
Neutrik RCA's

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2033336/Dual1225/SDIM0652.jpg
AudioTechnica AT95e

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
SouLLeSSportal schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:47:
[...]

Ik heb wel even overwogen de wit/grijze knopjes te vervangen voor zwarte echter zou ik dan het originele er uit halen. Ik laat maar zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit apparaat eergisteren gekocht bij de kringloop, leuk speelgoed, moet nog kijken of ik er wat mee kan:

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/6018/sdc13771.jpg

Fostex XR-3 multi tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

This is the next step up on the Fostex ladder from the X14, and Fostex also call the XR3 an idea sketchpad. However, it has a few extra features that raise it above the baby of the family. For a start, there's high-speed (9.5cms/sec) tape operation, switchable Dolby B noise reduction, varispeed, and simultaneous recording of two tracks rather than one. The two inputs can handle sources ranging from line to mic level, and there's a logic-controlled 'auto-bounce' feature activated from a unique large dial control on the front panel. Fostex claim that their auto-bounce method simplifies the bouncing-down process considerably and is virtually idiot-proof. If you're feeling inspired and don't have a mic handy, the XR3 also features the built-in microphone offered by the X14, and punch in and out can be performed via an optional footswitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gave vondst zeg! Ik heb niet echt veel te klagen over de kringloop hier maar dit soort interessante dingen vind ik er nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Ik heb een dual 1249 op de kop weten te tikken, 15 euro en de beste man zei dat hij het nog goed deed en er een 'duur' element op zat. Volgens mij wel een mooi apparaat, wat vinden jullie? Hij weegt in ieder geval 7.6 kilo, geen lichte jongen dus. Ik heb hem nog niet binnen maar als hij draait zal ik natuurlijk even de bevindingen delen :)

Afbeeldingslocatie: http://dual-reference.com/tables/1249r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

^^ Aardig tafeltje hoor..en dat voor 15 euro ;) .met een beetje mazzel zit er een Shure V15 III element in.
Is wel een belt-drive dacht ik, snaartje misschien aan vervanging toe.
Gewicht is gemiddeld hoor ;) ..mijn Dual CS 701 b.v. weegt 11kilo.

[ Voor 78% gewijzigd door silitek op 15-02-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Volgens mij werkt deze nog met een idler-wiel, maar dat weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Killer schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:10:
Volgens mij werkt deze nog met een idler-wiel, maar dat weet ik niet zeker
Nope, silitek heeft gelijk: het is een belt-drive apparaat. Zie ook hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
Struikrover schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:23:
Ik heb een dual 1249 op de kop weten te tikken, 15 euro en de beste man zei dat hij het nog goed deed en er een 'duur' element op zat. Volgens mij wel een mooi apparaat, wat vinden jullie? Hij weegt in ieder geval 7.6 kilo, geen lichte jongen dus. Ik heb hem nog niet binnen maar als hij draait zal ik natuurlijk even de bevindingen delen :)

[afbeelding]
Nice!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Struikrover schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:29:
[...]

Nope, silitek heeft gelijk: het is een belt-drive apparaat. Zie ook hier
Zo zie je maar weer..>je kunt niet alles weten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
Ik heb vandaag een setje Bose 205's gekregen. Ben nu lekker ff Prince sign of the times LP aan luisteren. Klinkt goed. Ik ga de bose speakers gebruiken voor een home cinema setup.

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Is het nou wel zo verstandig om hier met bose's te pronken? :D.

* Boudewijn gaat popcorn halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
Ja ik had al wat in het bose topic gelezen :D

Ach ik krijg weleens wat van mijn oom. Laatst heb ik ook een technics 3110 gekregen moest alleen nieuwe naald hebben :)

Ik vind het leuk om lp's te luisteren en dat moet zuiver klinken. Maar ik ben geen audiofiel. Ik zal bijv nooit zo snel verschil tussen 2 verschillende versterkers horen op zelfde speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tip voor de MFB liefhebbers: http://audio-tv-foto.mark...s-receiver-met-boxen.html
Zo te zien 4x MFB + receiver voor 30 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
MFB? actieve speakers van Philips? Digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Waarom digitaal?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zomaar, nevermind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
The Eagle schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:54:
Tip voor de MFB liefhebbers: http://audio-tv-foto.mark...s-receiver-met-boxen.html
Zo te zien 4x MFB + receiver voor 30 euro :D
Als die echt voor rond die prijs gaan, dan is het achterlijk goedkoop. Zal vast wel e.e.a. mee aan de hand zijn, of de verkoper is echt te onwetend oid.

Zal in het beste geval vast bij een handelaar belanden die het voor 5 keer zo duur weer op MP zet.

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook 205s gehad, waren de minst slechte Bose-speakers die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://img.mobypicture.com/3a3a7b8fc27d7389237fe7554e8fb214_view.jpg

nog een tipje wellicht.

in de kringloop Zeist staan voor de som van 18 euro een mooi paar Tandberg TL-2550 65W speakers staan.

is het wat? misschien haal ik ze dan zelf nog wel.

Volgens mij geen geld voor dit merk. Ik kan er voor nu niets mee dus laten staan. Als ik zie wat onderdelen ervan al doen 2e hands hebben ze een keer niet door wat iets waard is. Zou nieuws zijn.

Pagina: 1 ... 19 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6