Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:02
Aah, jeugdsentiment! Als studentje jarenlang zo'n FA 6...iets versterker op mijn kamer gehad. (Ik denk een 630, afgaande op de plaatjes) In mn eerste jaar op kamers gekocht, voor een paar 10tjes in de kringloop en volgens mij is ie daar ook weer naar terug gegaan toen ik eenmaal mn eerste echte baan had en een mooie cambridge audio set kocht. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Skynett schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:51:
Klopt ja, amp en tuner made in Japan. Cassettedeck uit Portugal. Beide CD spelers afkomstig uit België.

Prijs voor de hele toren was rond de honderd euro, dus wel netjes.
Das heel netjes ja :)
Marantz btw te herkennen aan het serienummer, begint met MW iirc. Iig met een M :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:07
MZ geloof ik. Heb hier op zolder ook een 650 staan. Had vroeger een 880. Dat was echt een dijk van een versterker. Als ik die ooit voor weinig tegenkom wil ik m terug.

Philips maakte in die tijd echt mooie spulletjes.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

880 is ook een mooie, maar dan zou ik zelf voor de 890 gaan. Heeft iirc zelfde of iets betere specs, maar afstandsbediening en ik ben lui :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:07
Je had ook nog de DFA888. Dat was het topmodel met ingebouwde DAC. Al was er ook nog de 960. Dat was helemaal een beest.

[ Voor 29% gewijzigd door SkiFan op 25-06-2025 23:01 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

960 werd opgevolgd door de 890 en de DFA888. De 960 Mk2 heeft even naast de 890 en DFA888 bestaan:

Afbeeldingslocatie: https://hifi-wiki.com/images/6/61/Philips_FA-Daten-1991.jpg

Specs van de 890 en DFA888 zijn gelijk, verschil zit hem in afstandsbediening resp onboard DAC. Das een standaard TDA1541 uit mijn hoofd, eigenlijk niet heel veel speciaals, zelfde als in bijvoorbeeld de CD614.

Plaatje geeft trouwens ook nog mooi het verschil weer, want ook de 670 en 660 staan er op :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scooterguy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-07 17:11
rcor schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:23:
[...]

De Yamaha Classic Line (aka Yamaha Natural Sound serie). Daar heb ik ook wat componenten van in voornamelijk zwarte kleur:
- Yamaha KX-10 cassettedeck
- Yamaha MD-X9 minidisc recorder (zilveren kleur)
- Yamaha CD-X9 CD-speler
- Yamaha CD-X10 CD-speler (reserve speler in zilveren kleur)
- Yamaha RX-10 Receiver

Jij hebt zo te zien de Yamaha AX-10, toch? Dan heb je net wat meer vermogen per kanaal, maar in ruil daarvoor wel een losse tuner... Supoer gave set! Veel plezier ermee. Ze klinken altijd goed, deze Yamaha spullen... ;) _/-\o_
Ik heb nog wel meer, zo ook in de woonkamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ux5IUATMVyphp6DgoWy3qLFB-bM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xo7sZ66drbWZlJekd7BBwYP2.jpg?f=fotoalbum_large

En nog wat reserve inclusief de zeer zeldzame KX-W10 dubbele cassettedeck:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCIElViaO6E1fU_KYVWqyCtr40s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JAlzYIpnDrQ4YIkLGzgaHLN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 12:40

silitek

Tubes Only

Yamaha blijft epic, amberverlichting smaakvol.

De Yamaha AX-900 amp is een kanon. onbegrensd aan vermogen!
Veel Audio passeren de revue hier dit setje is een blijvertje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNcy4TfKSz8u2E3pZr2ddWClBPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RTiQTla9wWn4IBbnlwxUvEaY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJZmSoief0wbm6SWQIh5Pseo7u0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1M3wSCTV7n5DtaoekWJdzP7p.jpg?f=fotoalbum_large

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scooterguy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-07 17:11
silitek schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 06:59:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je mist een Minidisc speler ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Scooterguy schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:50:
[...]

Je mist een Minidisc speler ;)
Om het compleet te maken inderdaad... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:40
Roderiktweaker schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:46:
[...]

FM tuners hebben helaas bijna geen waarde meer, net zo als "normale" CD spelers. Tenzij de CD revival flink op stoom komt. Ik probeer al maanden een mooie AMC tuner te verkopen voor 10 euro...
CD spelers zit wel een stijgende lijn in, zeker het spul wat een beetje degelijk gebouwd is. Maar die rommel met een plastic frontje, dat zou ik gratis nog niet in huis willen.

De markt voor tuners is inderdaad dood. Zelfs high end spul is geen fluit waard, logisch imho. Geen keuze in content en kwalitatief inherent slechter dan andere media. Accuphase en Mac tuners zie je nog weleens interesse in, waarschijnlijk mensen die hun stack willen op vullen.

Hier ook een mooie champagne kleurige Sony ES tuner staan, krijg hem nog niet weggeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:33

[Afbeelding]
Is de plaat van het Epic label toeval? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maqish
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-07 08:23
Hii.. na gebruik van vintage fotografie nu ook mijn tenen gedoopt in de vintage audio.

Nadat ik al bezig was mijn muziek te digitaliseren om deze met navidrome als eigen streamingservice voor mezelf aan te bieden ben ik begonnen met het verzamelen van cd's.

Vervolgens dacht ik dat ik dat ook wel weer wilde afspelen. Zittend op een stoel luisterend naar de muziek. Gewoon even niets doen. Ja dat kan met een telefoon en headset, maar je wil het horen/voelen..

Dus eerst begonnen met het aanschaffen van een cd speler. Dit is een Denon DCD-1015 geworden.
Inclusief afstandsbediening. Ongetest gekocht en de sensor voor de lade was niet helemaal goed. Contact spray heeft dit verholpen en nu is hij weer 100%.

Vervolgens wil je dat eigenlijk ook gewoon kunnen afluisteren (de cd-speler heeft een headphone jack aansluing, maar dat was niet genoeg). Dus uit de omgeving een versterker kunnen halen. Een Aiwa nog iets, model unknown. Meer ruis en kraken was onmogelijk, ongeluisterd gekocht. Ik had er nog niet van geleerd en dus snel op zoek naar iets anders. Ik denk dat de Aiwa wel weer normaal kan zijn met een beetje contact spray, maar daar had ik niet veel zin in.

Lokaal een andere versterker gevonden. Deze keer wel gaan luisteren en voelen. En al snel was ik de eigenaar van een C352 versterker.

Om het ergens te luisteren had ik nog een setje speakers nodig. Hiervoor heb ik een set B&W DM601S3 aangeschaft.

Omdat ik iets meer laag wilde hebben heb ik nog een Argon Audio Bass8 Mk2 gevonden.

En om het af te maken heb ik een Technics SL-D31 aangeschaft om mijn vinyl weer af te kunnen spelen.

Even ter info, ik blijf cd's en vinyl verzamelen, maar enkel wat ik leuk vind en niet om een belachelijke collectie aan muziek aan te leggen die ik nooit draai. Vinyl zal ik niet digitaliseren, maar cd's zal ik wel rippen voor mijn eigen streaming server voor in de auto of als ik aan het werk ben.

Gezien de prijzen van vinyl zal ik enkel op vinyl aanschaffen waar ik echt waarde aan hecht. Ik zal geen cd's branden..

In de tussentijd heb ik mijn dochter ook kunnen voorzien van het virus, ze zat al achter mijn platen collectie aan, maar heb haar een zetje gegeven om zelf een collectie op te bouwen.

Voor haar een NAD C715 CD reciever met B&W 201i speakers gekocht, met daarbij een Pro-Ject E1bt en haar eerste eigen echte vinyl album van Sza.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:24
Voor een fles whisky deze Tannoys T165 opgehaald met 10 inch dc unit. Klinkt erg fijn maar ze hebben nieuw fineer nodig. Moet nog maar even kijken of ze de plaats van de Klipsch Heresy gaan overnemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JijyVmqJgSoIeO8Ep9_1TpBFuL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1iJJmnImUpAczMDIlEgnTYG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maqish
@nineball die tannoys zien er erg mooi uit, weet niet wat die fles kostte, maar het ziet er uit als een mooie deal.
Wat is die phillips die op de verwarming staat eigenlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:12

Ik heb zelf nog een AX 700, ook een beste jongen waar ik nog 2 potmeters van moet reinigen en die verder in uitstekende staat verkeert gezien zijn leeftijd.
Wel verder nagekeken wat caps betreft maar die zijn nog in goede staat.
Hij klinkt nog als dag 1 (toentertijd nieuw gekocht) en als die af is dan gaat ie naar een andere liefhebber toe.
Heb ook nog een CDX 900 staan die het niet meer doet (hij wil niet meer openen) dus daar is meer werk aan en nog een cassettedeck KX1020 en daar moet ook nog aan begonnen worden en beiden hebben ook een externe schoonmaakbeurt nodig.
Jammer genoeg heb er op dit moment geen tijd voor en met name voor de CD speler want die wil ik wel weer graag weer aan het werk hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWu76-Jvt8NiHwmOdiDHerHqYFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nl9dgIatNlG6k2ec1KreKC1X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door snah001 op 27-06-2025 16:33 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nineball
maqish schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:33:
@nineball die tannoys zien er erg mooi uit, weet niet wat die fles kostte, maar het ziet er uit als een mooie deal.
Wat is die phillips die op de verwarming staat eigenlijk?
Het fineer van de Tannoys is erg slecht. Maar de fles was drie tientjes dus ik klaag niet.

De Philips is een UFO, de 22GF303

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:13

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

The Eagle schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 23:13:

Specs van de 890 en DFA888 zijn gelijk, verschil zit hem in afstandsbediening resp onboard DAC. Das een standaard TDA1541 uit mijn hoofd, eigenlijk niet heel veel speciaals, zelfde als in bijvoorbeeld de CD614.
Grappig weetje, maar in sommige DFA888's zit een TDA1541A S1. Mijn vrouw gebruikt zo'n ding bij haar PC met een set Missions eraan, en daar heb ik een keer de TDA1541A S1 uitgehaald om CD speler op te leuken, ze gebruikt die digitale ingang toch niet. Er zit nu een normale (non-S1) in.
nineball schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:47:
[...]

Het fineer van de Tannoys is erg slecht. Maar de fles was drie tientjes dus ik klaag niet.
Dat is echt heel erg geen geld, nice! :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Marcel Br schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:31:
[...]

Is de plaat van het Epic label toeval? :)
Hoe raad je het! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maqish
nineball schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:47:
[...]

Oh voor 3 tientjes.. Dat fineer zie je aan de voorkant bijna niets van.

[ Voor 5% gewijzigd door maqish op 28-06-2025 08:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lennie schild
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:30
Weer een Sony toren op MP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqaWkNFfmQbT4EMcyuoAoA6JJwI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rURM0CA49zMxbMK64CsxXzrx.png?f=fotoalbum_large

Ik vind het maar zonde, dat stapelen. Vooral de onderstaande zal het zwaar hebben 🤔️

[ Voor 5% gewijzigd door Lennie schild op 28-06-2025 15:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Leuk project

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:46

Fiber

Beaches are for storming.

Lennie schild schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:17:

[Afbeelding]

Ik vind het maar zonde, vooral de onderstaande.
Kan hem zo gauw niet vinden op MP, maar dat zal aan mijn zoekkunsten liggen?

Maar waarom zonde? Dat ze hem weg doen?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lennie schild
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:30
Fiber schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 14:42:
[...]

Maar waarom zonde? Dat ze hem weg doen?
Dat ze er zoveel op elkaar stapelen, is volgens mij niet echt goed voor het apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-07 10:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[Afbeelding]

Ik vind het maar zonde, dat stapelen. Vooral de onderstaande zal het zwaar hebben 🤔️
Hoort dit allemaal bij elkaar en doet het daadwerkelijk allemaal wat anders???
Voor dit soort dingen is de vakkenkast van Ikea uitgevonden :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:11

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Jorgen schreef op zondag 29 juni 2025 @ 01:36:
[...]

Er staan twee CD-wisselaars in (een met lade, en een jukeboxmodel), en met de DVD-speler erbij heb je dus drie apparaten om CD's mee af te spelen, en je kunt zowel met de tuner als met de reciever naar radio luisteren, maar verder zijn het allemaal unieke apparaten.

Van boven naar beneden:

- platenspeler
- tuner
- minidisc-deck
- DVD-speler
- cassettedeck
- VHS-deck
- DAT-deck
- CD-wisselaar (plateautype)
- Dolby Surround reciever
- CD-wisselaar (jukeboxtype)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Jorgen schreef op zondag 29 juni 2025 @ 01:36:
[...]

Welke vakkenkast, Expedit en co? Die zijn te smal voor audio apparatuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
En passen is 1 ding, koeling is een ander ding.
Die dingen kunnen nog best warm worden 🫣😄

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JollyJumper
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 11-07 12:34
Hier ook nog wat oude apparatuur die ik trouwens nog steeds gebruik. Gekocht in 1970 en 1 keer laten reviseren.
Het betreft een Quad setje en een Thorens draaitafel. Zelfs de lp's die ik destijds kocht heb ik nog.
Tussentijds nog wel andere apparatuur gehad. Nakamichi cassette deck, Revox taperecorder en diverse versterkers.
Toen de cd's in de mode kwamen al mijn lp's ook op cd gekocht, staan nu in de schuur stof te happen.
De Quad en Thorens zijn overgebleven, de rest weggedaan.
Tegenwoordig natuurlijk heel veel digitaal op de pc.
(de platenspeler staat trouwens wel netjes waterpas al lijkt dat op de foto niet zo 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyohP9g7RN_6GdLVhLCUGxP1VLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmlL1Ld7QNYkb82H9aqqqYii.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

Daniel36

vernieuwde formule

JollyJumper schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:23:
Hier ook nog wat oude apparatuur die ik trouwens nog steeds gebruik. Gekocht in 1970 en 1 keer laten reviseren.
Het betreft een Quad setje en een Thorens draaitafel. Zelfs de lp's die ik destijds kocht heb ik nog.
Tussentijds nog wel andere apparatuur gehad. Nakamichi cassette deck, Revox taperecorder en diverse versterkers.
Toen de cd's in de mode kwamen al mijn lp's ook op cd gekocht, staan nu in de schuur stof te happen.
De Quad en Thorens zijn overgebleven, de rest weggedaan.
Tegenwoordig natuurlijk heel veel digitaal op de pc.
(de platenspeler staat trouwens wel netjes waterpas al lijkt dat op de foto niet zo 8)

[Afbeelding]
Dat is een klassiek setje, mooi!
En wat voor luidsprekers heb je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:30
[oeps]verkeerde topic[/oeps]

[ Voor 95% gewijzigd door rcor op 29-06-2025 13:43 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JollyJumper
Daniel36 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:39:
[...]

Dat is een klassiek setje, mooi!
En wat voor luidsprekers heb je dan?
Oorspronkelijk had ik JBL L100 speakers (met oranje frontjes)
Die hebben de tijd helaas niet overleefd.
Nu heb ik KEF Q7 speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

rcor schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:50:
[Afbeelding]

Vandaag voor 10 euro op de kop getikt: een Linksys 4 poorts kvm switch... Meestal tref je troep aan, maar deze keer heb ik geluk!

Kan ik in de toekomst mijn Compaq pc en de retro pentium 3 pc met één toetsenbord, muis en monitor aansluiten en bedienen...

Wel mist de voeding, maar dat is een kleinigheid... Niet getest uiteraard, maar het risico neem ik graag voor nu... 😀 Nu hopen dat hij werkt! ;)
Wat heeft dat met vintage audio apparatuur te maken :?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rcor
evilution schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:10:
[...]

Wat heeft dat met vintage audio apparatuur te maken :?
Helemaal niets, was bedoelt voor het retro game pc topic, maar postte hem per ongeluk hier... ;)
Ik heb hem snel opnieuw gepost, maar nu wel in het correcte topic!

[ Voor 11% gewijzigd door rcor op 29-06-2025 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:44
@JollyJumper, mooi spul, was niet goedkoop destijds!

Die Quad eindtrap is toch mono? Althans in mijn stash staan er ook nog 2, transistorversterkers maar toch een trafo tussen de eindtrap en de luidsprekeraansluitingen. Met connectoren die echt nergens anders op gebruikt worden, lijkt wel militair spul.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 22:16

kraats

Ik rol

@Skynett de 50E is mono. Dit is waarschijnlijk de 303, welke wel stereo is. En iets normalere aansluitingen heeft :)
@JollyJumper Mooie set! Ik draai nu standaard op m'n 33 en ESL63 luidsprekers. M'n 303 ging een keer oscilleren en heb ik toen vervangen door een 606. Ook geen straf ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrtA
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-07 13:01

GrtA

TEH

Hier gebruik ik nog vrij regelmatig mijn eerste echte hifi set, gekocht mid 2000 van m'n eerst echte loon.
  • NAD C320 BEE versterker
  • NAD C520 CD speler
  • Chario Syntar 100 Tower luidsprekers
De CD speler is inmiddels overleden maar de versterker is nog springlevend en regelmatig in gebuikt voor Spotify via een Raspberry-Pi met een HiFi-Berry en TV via een TOS-Link2RCA converter.

I can hold my breath for ten minutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Eagle schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:50:
[...]

Welke vakkenkast, Expedit en co? Die zijn te smal voor audio apparatuur.
Expedit/Kallax inderdaad. Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heroic_Nonsense schreef op zondag 29 juni 2025 @ 08:10:
[...]

Er staan twee CD-wisselaars in (een met lade, en een jukeboxmodel), en met de DVD-speler erbij heb je dus drie apparaten om CD's mee af te spelen, en je kunt zowel met de tuner als met de reciever naar radio luisteren, maar verder zijn het allemaal unieke apparaten.

Van boven naar beneden:

- platenspeler
- tuner
- minidisc-deck
- DVD-speler
- cassettedeck
- VHS-deck
- DAT-deck
- CD-wisselaar (plateautype)
- Dolby Surround reciever
- CD-wisselaar (jukeboxtype)
Toen ik nog 1000 cd's had was zo'n Jukeboxmodel m'n grote droom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:46

Fiber

Beaches are for storming.

[Afbeelding]

Beetje jammer dat er geen equalizer bij zit... :z

En zou die receiver genoeg aansluitingen hebben om alles tegelijk aan te sluiten? Of kan je dingen doorlussen of zo...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JollyJumper
@Skynett

Dit is de 3303 stereo eind trap. De connectoren zijn volgens mij DIN norm.

Was zeker een dure set, zeker voor een armlastig studentje :)
De JBL L100 speakers waren trouwens ook duur, iets van 2500 gulden. Grappig dat je ze nu nog steeds kunt kopen,
Kosten nu hetzelfde maar dan in euro 2500 per stuk.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEUwFAG7-cRPhf_RJ9liRR5Fqr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6h2PHTmL3BOYUAfUriqmGVKS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 93% gewijzigd door JollyJumper op 29-06-2025 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

JollyJumper schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:49:
@Skynett

Dit is de 3303 stereo eind trap. De connectoren zijn volgens mij DIN norm.

Was zeker een dure set, zeker voor een armlastig studentje :)
De JBL L100 speakers waren trouwens ook duur, iets van 2500 gulden. Grappig dat je ze nu nog steeds kunt kopen,
Kosten nu hetzelfde maar dan in euro 2500 per stuk.[Afbeelding]
Heb ze gehoord op de DAE vorig jaar. Was niet overtuigd van het geluid. Niet dat ik oranje speakers hier in het interieur wel binnen krijgt btw :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JollyJumper
The Eagle schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:19:
[...]

Heb ze gehoord op de DAE vorig jaar. Was niet overtuigd van het geluid. Niet dat ik oranje speakers hier in het interieur wel binnen krijgt btw :X
Ik had ze al voordat ik verkering kreeg met mijn vrouw. Dus ze kon niet kiezen 8)
Je hebt ze trouwens ook in bruin en blauw. En.... beauty is in the Eye of the beholder.

Tja, zo heeft iedereen een eigen voorkeur. Het feit dat dit model na ruim 50 jaar nu nog steeds wordt gekocht zegt toch wel iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Niet helemaal, het is een re-release die sinds 2019 op de markt is. Trouw aan het origineel, maar wel andere, doch gelijkwaardige drivers.

En nofi, maar als ik een rooster in de kamer wil koop ik wel een BBQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JollyJumper
The Eagle schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:26:
Niet helemaal, het is een re-release die sinds 2019 op de markt is. Trouw aan het origineel, maar wel andere, doch gelijkwaardige drivers.

En nofi, maar als ik een rooster in de kamer wil koop ik wel een BBQ ;)
Waarvan akte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maqish
Helaas kwam ik erachter dat mijn Technics platenspeler (SL-D31) niet op de juist snelheid liep. Het viel me bij Toto Africa op en toen ik daarna het liedje op mijn telefoon en op de platenspeler synchroon wilde laten lopen liep hij binnen notime weer uit de pas.

De SL-D31 heeft geen platter waaraan te zien is of hij correct loopt en ik kon me ook niet helemaal vinden in het openmaken en zien of ergens een podmeter zou zitten waar ik aan kan draaien..

De Technics in de opslag gegooid en een platenspeler met afstel mogelijkheden gevonden.
een oudje, (deze keer met naald en kabels) ITT-8012 direct drive. Vol automatisch ook. Maar dus met afstelmogelijkheden. Hier hadden de "podmeters" ook wat tlc (contactspray) nodig om vervolgens op de juiste snelheid te draaien. Bijkomend voordeel, de groen getinte kap is zonder schade en het geheel ziet er zeer goed "onderhouden" uit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IC5g2cHi381UPAfKbWwSzbzT6nc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/szvOYgz7ebUOUasIrJuMkkXL.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw hobbyproject je :)
Werking nog onbekend, maar voor vrij weinig kunnen overnemen dus prima. FT690, CD604, FA660 en FC670. Helaas mist die laatste een stuk plastic afdekking en mist de remote (RC660) van de amp, maar daar verzin ik wel iets op :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
Hé ''600 broeder', mooie score!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzfeed
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-07 09:39
Toch wel benieuwd waar heeft men de componenten gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Buzzfeed schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:56:
Toch wel benieuwd waar heeft men de componenten gemerkt?
Achterop, dus geen schade aan de lak :)
Postcode duidt op Eindhoven. Is dus nooit ver van de moeder geweest :+
Maar maak me er eerder druk om hoe ik die stickers er zonder blijvende schade of sporen af krijg. Zit er vermoedelijk ook al 30+ jaar op :X

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 08-07-2025 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
The Eagle schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:56:
[...]

Maak me er eerder druk om hoe ik die stickers er zonder blijvende schade of sporen af krijg. Zit er vermoedelijk ook al 30+ jaar op :X
Verwarmen met een föhn? Dat is wat ik vaak doe met stickers op bijv. laptops die door collega's terug ingeleverd worden omdat ze uitdienst gaan... Sommigen maken er echt een eigen kunstwerk van en als je pech hebt zijn het meerderen papieren stickers, die zijn al helemaal lastig te verwijderen...

Enfin, de lijmresten krijg je vaak wel weg met isopropyl alcohol en een stukje keuken papier of niet pluizende doek... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

IPA heb ik staan. Maar laat dat geen doffe laag achter op het plastic?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nineball
Ik vond 95 euro in de kringloop stevig aan de prijs, maar kon hem toch niet laten staan. Een AP-207.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jj-BieBQZntQYxx_6bwH27CWuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zTvUBFS9ctmkqkWUfQjcA8AP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
@nineball Geen kringloop prijs maar wel een goede deal. De prijs van deze draaitafels is fors gestegen tot een paar honderd euro. Ook een redelijk bedrag gezien de kwaliteit.

Goede serie, Ik heb de 206 gehad, destijds nog verkrijgbaar voor 10 a 25 euro. De 307 heeft volgens mij meer automatische functies.

[ Voor 9% gewijzigd door Roderiktweaker op 08-07-2025 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nineball
Roderiktweaker schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:40:
@nineball Geen kringloop prijs maar wel een goede deal. De prijs van deze draaitafels is fors gestegen tot een paar honderd euro. Ook een redelijk bedrag gezien de kwaliteit.

Goede serie, Ik heb de 206 gehad, destijds nog verkrijgbaar voor 10 a 25 euro. De 307 heeft volgens mij meer automatische functies.
206 halfautomaat en 207 volautomaat. 306 en 307 idem, maar dan quartz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

The Eagle schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:57:
[Afbeelding]

Nieuw hobbyproject je :)
Werking nog onbekend, maar voor vrij weinig kunnen overnemen dus prima. FT690, CD604, FA660 en FC670. Helaas mist die laatste een stuk plastic afdekking en mist de remote (RC660) van de amp, maar daar verzin ik wel iets op :)
Eerste tests achter de rug :)
Cassettedeck A weigert dienst, gok de riemen vast geslagen. Jammer genoeg is dat het deck wat wel de cover heeft. De cd speler heeft een beurt nodig, wil niet meer open of dicht en leest geen cd. Hoop dat ik die laatste kan fixen, nog niet open gehad. Tuner werkt ok maar bediening wat haperend, keer schoonmaken. Versterker nog niet getest, mijn luidspreker kabel in de woonkamer is te dik om in de aansluitingen te passen :+. Maar verwacht daar weinig issues mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17
Skynett schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:47:
Hé ''600 broeder', mooie score!
Is er al een 600-clubje?

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Nee, maar ik had toevallig twee weken geleden ook een set uit de 600 serie aangeschaft die er heel veel op lijkt, net wat andere typen. Zie hier:

Skynett in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"

[ Voor 27% gewijzigd door Skynett op 10-07-2025 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Skynett schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:02:
Nee, maar ik had toevallig twee weken geleden ook een set uit de 600 serie aangeschaft die er heel veel op lijkt, net wat andere typen. Zie hier:

Skynett in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"
Wat me daar nog steeds aan opvalt is dat jij een FT670 tuner heb. Ik heb de FT690. Maar die FT670 lijkt in de catalogi nergens terug te vinden. Vraag me af wat de verschillen zijn. Heeft die van jou achterop een aansluiting voor bediening via RC doorkoppeling (oranje aansluiting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:41
The Eagle schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 21:12:
IPA heb ik staan. Maar laat dat geen doffe laag achter op het plastic?
Normaliter zou IPA geen residu achter mogen laten.
Wel met wattenstaafjes werken en zeer regelmatig een nieuwe pakken anders ben je de boel aan het 'versmeren'. IPA is 'vriendelijker' dan ethylalcohol, het tast (als het goed is) plastic niet aan. Maar altijd beter om op een onopvallend plekje even te testen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Net de cd604 maar eens een betere analyse gegeven. Tandwielen pest, dat was te verwachten. Riempje lijkt iig nog goed, maar tandwiel zelf aan gort.
Verder ook na schoonmaken van de lens een read error en wat gekraak. Disc loopt zelfs even de andere kant op, lijkt soms ook iets aan te lopen. Zelfde effect als hier tussen de 4:00 en 5:00:

Ga morgen nog eens proberen, maar vermoed dat het einde oefening is. Zelf iig niet in staat om na te gaan waar het probleem precies zit (is dan elektronisch), en wat ik er in zou moeten steken is meer dan ik er voor betaald heb of wat ie werkend op zou leveren, danwel een werkende kost. Staat er eentje voor 35 met nieuw tandwiel op MP. Instapmodel en behoorlijk verkrijgbaar. En ik heb de CD 834 ook al. Enige zinnige optie is dan donor.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07 18:16

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Een trip naar Calais (FR) gemaakt afgelopen week, om deze op te halen
De Nagra JBR (Junior Body Recorder) en PS-1 (Playback System 1) !
De verkoper uit de UK had een trip gepland naar Parijs, afspreken in Calais heeft me de import tax uit de UK uitgespaard.

De Playback unit. Deze heeft vele aanpassingsmogelijkheden, oa azimuth, bass en treble EQ, en er zit een time-base correcter in, die gebruikt maakt van de 5.4kHz toon die de JBR mee op de tape zet tijdens het opnemen. Zo is er vrijwel geen W&F. De JBR heeft geen capstan/pinchroller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTkeoHtz7qczdyUtH98YVLTrQCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16RQDVTtSaVOsrRtEu13zVtm.jpg?f=fotoalbum_large

De JBR, met body uit titanium.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uYIlK6A3wpYfBClphVog9Py9LQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgnzqC6MAHpqfoJut75z0u9F.jpg?f=fotoalbum_large

De JBR met cassette gemonteerd::

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTn189k7lw9nLBhVX375Qzj3vWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WVEgHgPNvenjSznv4jSCghR.jpg?f=fotoalbum_large

Het bedieningspaneel voor de programmatie van de PS-1:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a23D2O2HmI-bD8LsKLY5QyjBDQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DwXxbHYDuvGHK99KtLBajwCh.jpg?f=fotoalbum_large

De volledige Set

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riSmbxs-bI0qRWEI9DZzqC_0Y3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D3jdEgMdFdhW1ayXOmA8HE7Z.jpg?f=fotoalbum_large

Voor deze set vroeg Nagra maar liefst het equivalent van 65.000€ in hedendaagse euro's in 1986, wat ongeveer 10x zo duur was dan de Nagra SN, die toen nog in productie was.
De JBR en PS-1 zijn de allerlaatste tape machines die door Nagra op de markt gezet zijn, voordat ze overschakelden naar digitaal/solid-state. Er zijn er maar weinig van geproduceerd.

Er staat interessante achtergrond info over dit apparaat hier : klik

CryptoMuseum heeft er ook veel info over : Klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Toevallig op gestuit, wellicht iets voor de liefhebbers hier:
https://www.dooganrecords...tomatic-cassette-changer/

Senn Sound 8 track wisselaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
The Eagle schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:29:
[...]

Wat me daar nog steeds aan opvalt is dat jij een FT670 tuner heb. Ik heb de FT690. Maar die FT670 lijkt in de catalogi nergens terug te vinden. Vraag me af wat de verschillen zijn. Heeft die van jou achterop een aansluiting voor bediening via RC doorkoppeling (oranje aansluiting)?
Nee, de FT 670 heeft geen RC doorkoppeling. Het is een Tuner zonder RDS. Het FC670 cassettedeck heeft weer wel RC koppeling en de FA670 versterker niet.

FT670 komt trouwens uit Spanje, wist niet dat Philips daar ooit spul gemaakt had (of had laten maken).

Heb het nog niet eens getest :X Klusburo wordt nog bezet door een ander project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ah, dan zit het verschil dus in de afstandsbediening aansluiting. En made in Japan , met MZ serienummer en dus Marantz.
Want de FT690 heeft volgens mij ook geen RDS

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 23:07
Kreeg vanochtend een bericht of ik nog wat oude audio apparatuur wilde hebben anders werd het richting stort gebracht. Ivm overlijden, erfenis en niemand die het wilde hebben.

Ja tuurlijk joh kom maar op! Altijd leuk.

2 versterkers
Pioneer A-333
Pioneer A-107

1 cd speler
Technics SL PG590

2 Tuners
Sony ST-SE200
Pioneer TX-1070

2 Cassette Decks
Akai HX-A351W
Technics RS-TR373MK2

Technics cassette deck schoon gemaakt en speelt alweer.
De rest nog nakijken en beoordelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-zyt5f1EELgTECC8b-2MRq5GYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q8WsRGxnlRlYyrOAm3ravxk1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iw6ZZqXjOc_3d9ClYU79LKyHzpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KlOylGVrmHLd9KpIEqkNOd71.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QW09d9ZP-jGzFWWPnji46DqsqMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IuDe8zVpfUB3fKPNI8iFDy0R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SkJMvPf3f0UvIbe4GLjIvJFCAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hgKZ08VX5xeQPvphCHtMkiD.jpg?f=fotoalbum_large

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:51

Bommes

Capo del formaggio

He zo een pionier A-333 heb ik ook, ooit gebruikt gekocht toen ik 17 of zo iets was, ben nu 49 heb het ding nog.
Echter na al die jaren werkt het ding niet echt lekker meer, jammer want ik ben er eigenlijk wel aan gehecht
Kanalen vallen om beurten willekeurig weg. Keuze schakelaars verdraaien en ze komen wel weer terug, of soms niet.

Misschien eens laten servicen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Bommes schreef op zondag 13 juli 2025 @ 07:42:
He zo een pionier A-333 heb ik ook, ooit gebruikt gekocht toen ik 17 of zo iets was, ben nu 49 heb het ding nog.
Echter na al die jaren werkt het ding niet echt lekker meer, jammer want ik ben er eigenlijk wel aan gehecht
Kanalen vallen om beurten willekeurig weg. Keuze schakelaars verdraaien en ze komen wel weer terug, of soms niet.

Misschien eens open maken en de schakelaars met contact spray inspuiten. En dan even flink heen en weer schakelen.

Vaak werkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bommes schreef op zondag 13 juli 2025 @ 07:42:

Bekend probleem, redelijk simpel op te lossen:
The input selector switch (ALPS ASD 1017) often has contact problems with age, but the switch (rear right) can be cleaned by disassembly. This is the only weak point. TIP : it always works trouble free via Adaptor IN, as this input bypasses the engine selector. By the way, this is also true for many other Pioneer amps.
Dus als je maar 1 bron gebruikt zit daar je oplossing :)

Dit komt vanaf de wiki van de a501r, maar bekend fenomeen. Mijn a550r en 701r hebben het zelfde issues :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
En dochterlief van 14 jaar jong heeft besloten dat de Akai Cassette deck vanaf nu van haar is.

Eerst een platen speler, toen een cd speler. En nu een Cassette deck.

Ze heeft nog net niet Billie Eilish muziek besteld op cassette.

Ik heb ook niets in te brengen hier in huis ben ik bang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Yamy_Daffy schreef op zondag 13 juli 2025 @ 23:25:
En dochterlief van 14 jaar jong heeft besloten dat de Akai Cassette deck vanaf nu van haar is.

Eerst een platen speler, toen een cd speler. En nu een Cassette deck.

Ze heeft nog net niet Billie Eilish muziek besteld op cassette.

Ik heb ook niets in te brengen hier in huis ben ik bang.
Ubiquity setup in huis halen en je kunt per device access blocken. You control the internet, you control the youth :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nineball
Voor 175 euro een mooie td160mk2 gekocht op Marktplaats. Dit is de versie met een externe voeding. Volgens mij is het niet de juiste voeding want die moet 16v zijn maar het is een 10v. Wel een originele Thorens en hij loopt er wel mee. Maar binnenin de adapter is iets kapot, het lijkt wel een sambabal als je ermee rammelt. Verder zit er een mooie dikke aftermarket mat op, was destijds populair, en hij zit van binnen helemaal volgeplakt met bitumen. Het element is een AT30e, een low output gevalletje. Klinkt prima maar weet natuurlijk hoeveel uren die erop heeft zitten.

En als bonus nog een Nagaoka clamp erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3t4J2_rVr5Q5LtuUOW39eWqFJeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7bOtqeBRFXOxrilDkXEelAql.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcmpAhzs6I3yTc1_M2rpVOEUp5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYsSBehifw0kQN4epX6JEkIT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2myzWHgN4ATK45ksAbxMGw5Kok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQaZW3iZJ5Z8R4wZOOImw3LL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
@nineball, dat is een mooie deal. Zit er ook bitumen aan de binnenrand van het plateau? Twee lagen dik was volgens mij de mod destijds.

Tweaken bestond al lang voordat Tweakers bestond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nineball
Ja, aan de binnenkant van het binnenplateau. Een laagje slechts.
Skynett schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:32:
@nineball, dat is een mooie deal. Zit er ook bitumen aan de binnenrand van het plateau? Twee lagen dik was volgens mij de mod destijds.

Tweaken bestond al lang voordat Tweakers bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
Ik liep dit weekend langs een platenzaak in Delft en daar vragen ze voor een redelijk standaard 160 gewoon 6 tot 700 euro. En voor een 160b met sme arm 1400. Ze zagen er allemaal netjes uit, daar niet van, maar vond dat toch wel erg pittig. Maar zo’n winkel moet natuurlijk iets van garantie geven en btw afdragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17
The Eagle schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:43:
Net de cd604 maar eens een betere analyse gegeven. Tandwielen pest, dat was te verwachten. Riempje lijkt iig nog goed, maar tandwiel zelf aan gort.
Verder ook na schoonmaken van de lens een read error en wat gekraak. Disc loopt zelfs even de andere kant op, lijkt soms ook iets aan te lopen. Zelfde effect als hier tussen de 4:00 en 5:00:
[YouTube: Philips CD604 v1 repair]

Ga morgen nog eens proberen, maar vermoed dat het einde oefening is. Zelf iig niet in staat om na te gaan waar het probleem precies zit (is dan elektronisch), en wat ik er in zou moeten steken is meer dan ik er voor betaald heb of wat ie werkend op zou leveren, danwel een werkende kost. Staat er eentje voor 35 met nieuw tandwiel op MP. Instapmodel en behoorlijk verkrijgbaar. En ik heb de CD 834 ook al. Enige zinnige optie is dan donor.
Ombouwen naar een bluerayspeler?
Ik ben wel van de ombouw sinds kort, bevalt goed

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

technopeuter schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:54:
[...]

Ombouwen naar een bluerayspeler?
Ik ben wel van de ombouw sinds kort, bevalt goed
Ik heb al een Denon DBP1611UD staan, doet ook SACD, dus dat voegt helaas niks toe. Wel goede suggestie zou ik er nog geen gehad hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@nineball wat heb je er voor mat op liggen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nineball
The Eagle schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:59:
@nineball wat heb je er voor mat op liggen? :)
Een vlakke rubberen mat, redelijk zwaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvZUquVzkxJEmjDcTpubIOvPkzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DjpCDCx9MMdIUw59BKmRYgIU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

nineball schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:32:
[...]

Een vlakke rubberen mat, redelijk zwaar.

[Afbeelding]
Das een flink ding idd. Lijkt wel 6+ mm dik te zijn ofzo? Of ligt de originele Thorens er nog onder?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nineball
The Eagle schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:35:
[...]

Das een flink ding idd. Lijkt wel 6+ mm dik te zijn ofzo? Of ligt de originele Thorens er nog onder?
4,5 mm, niks eronder. Deze matten werden veel verkocht in de jaren 80, heb er zelf destijds eentje gekocht bij Ahring in Amsterdam. Die maakten ook ‘eigen’ versies van de 160. Die ik nu net heb gekocht had een sticker van Studio Wilbert in Utrecht, die zullen gezien al die bitumen ook wel verbeterde versies hebben verkocht. Bonnetje uit 1982 van het element (fl.185) zat nog in het instructieboekje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLd6ONRMFZv2KD6plA2ud-W9ryE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIXR4VEkAMiIkW0pqmJjZjmk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByN55u_Nc7zOHu1a4gO5QvZRrTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/riDDF7aTaos2WnkeB2xlS3lQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door nineball op 14-07-2025 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
nineball schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:58:
[...]

4,5 mm, niks eronder. Deze matten werden veel verkocht in de jaren 80, heb er zelf destijds eentje gekocht bij Ahring in Amsterdam.
Aring in de Herenstraat maakte en verkocht de td160vb, waarbij vb stond voor Victor of Vincent Bakker, een medewerker van Peter Aring.

Die ik nu net heb gekocht had een sticker van Studio Wilbert in Utrecht, die zullen gezien al die bitumen ook wel verbeterde versies hebben verkocht. Bonnetje uit 1982 van het element (fl.185) zat nog in het instructieboekje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Typisch dat boekje. Jij hebt een MK2, die staat ook op de cover (te zien aan de scharnieren). Maar er staat geen mk2 in de letters.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 20-07 20:45
Ik ga wel eens kijken bij vintage audiowinkels. Opeens stond daar ook mijn versterker die voor mijn gevoel nog steeds "nieuw" is. Toen realiseerde ik met dat ik die in 1990 heb gekocht. En het ding werkt nog perfect. Geen kraakje, ruisvrij, geen brom. En stuurt het laag retestrak aan. En qua gebruikte componenten wordt er weinig exotisch gebruikt op de voedingselco's na.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-07 20:38
R_Zwart schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 15:16:
Ik ga wel eens kijken bij vintage audiowinkels. Opeens stond daar ook mijn versterker die voor mijn gevoel nog steeds "nieuw" is. Toen realiseerde ik met dat ik die in 1990 heb gekocht. En het ding werkt nog perfect. Geen kraakje, ruisvrij, geen brom. En stuurt het laag retestrak aan. En qua gebruikte componenten wordt er weinig exotisch gebruikt op de voedingselco's na.
En over welke versterker hebben we het? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 20-07 20:45
kingmace schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 15:23:
[...]

En over welke versterker hebben we het? :)
QUAD 606.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dat is inderdaad een lekker no-nonsense opgebouwde versterker. Heb je er ook een bijpassende voorversterker bij?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• rcor
Nieuw speelgoed voor Rcor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1prEJkxZjYN75rR-ekDXqzY6U6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbvP4XFqp4M3szP93ALI2zue.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat om de Sony TA-F570ES versterker, dat cassettedeck had ik al en komt uit dezelfde winkel: mien eige kroam in Venray...

Serieus goede versterker... Getest met de Sony TC-K711S 3 koppen cassettedeck, welke met andere koppen ook te koop is geweest als TC-K707ES...

Eigenlijk moet ik er serieuzere speakers op aansluiten om hem pas echt op de proef te stellen... Wellicht straks nog eens doen na mijn maandag avond wandeling met een goede vriend... ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ransbal
  • Laatst online: 22-07 12:37
Voor €10 bij de lokale kringloop, een Sennheiser HD558 met zeer goed geluid! Heeft alleen een paar nieuwe kussens nodig, maar die komen voor €5 al deze kant op vanuit China :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nXoE8yilxnK-T-8VFu_a6UQEfM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEx9XQKkcz2jMmBbxVqWnj75.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 19% gewijzigd door ransbal op 21-07-2025 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ransbal schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:39:
Voor €10 bij de lokale kringloop, een Sennheiser HD588 met zeer goed geluid! Heeft alleen een paar nieuwe kussens nodig, maar die komen voor €5 al deze kant op vanuit China :)
[url=https://tweakers.net/i/hyjDMC5ZCD2txMljfiI4pEc7LZ0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EEx9XQKkcz2jMmBbxVqWnj75.jpg?f=user_large]
Verkeerde topic? Die Sennheiser is verre van vintage namelijk.
En je hebt had :Y) je plaatje niet goed ingevoegd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ransbal
  • Laatst online: 22-07 12:37
The Eagle schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:41:
[...]

Verkeerde topic? Die Sennheiser is verre van vintage namelijk.
En je hebt had :Y) je plaatje niet goed ingevoegd ;)
eerst hit op google gaf "Ancient Relic Of A Time Long Gone" niet vintage genoegd dus, jammer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ransbal schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:42:
[...]

eerst hit op google gaf "Ancient Relic Of A Time Long Gone" niet vintage genoegd dus, jammer ;(
Mja, is een beetje subjectief natuurlijk en nu ik je foto zie snap ik dat je denkt dat ie antiek is.
Maar ik lees ook reviews uit 2011 van mensen die hem net 3 weken hebben, dus zal ~15 jaar oud zijn qua model. Das niet vintage, maar helaas gewoon oud :+

Pagina: 1 ... 168 169 Laatste