:strip_exif()/f/image/dIr0Xe7eF5ETAr9i0Jwx7M5G.png?f=user_large)
Als vervanging van de Technics SB-F1 nu de Technics SB-F3 gekocht op MP.
Wel een heel stuk voller geluid op mijn werkplek.
Ik denk dat de prijs wel oké was voor 80€ maar ik kan me voorstellen dat ze in de kringloop goedkoper zijn.
Een aanrader.
Ik ben ze nog nooit bij een kringloop tegenkomen (dan had ik ze wel meegenomen). Ik heb deze SB-F1 ook op m'n werkplek. Super boxjes voor hun formaat. Ik vond de SB-F2 tegenvallen maar ik ben helaas nogg nooit een cheap paar SB-F3 tegengekomen.AntoniusDD schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:18:
[Afbeelding]
Ik denk dat de prijs wel oké was voor 80€ maar ik kan me voorstellen dat ze in de kringloop goedkoper zijn.
Een aanrader.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Mooi zeldzaam spul, zeker die dac. Wat was je voor de cd speler kwijt als ik vragen mag, en aan wat voor amp heb je het hangen?evilution schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:48:
Vandaag een in nieuwstaat verkerende Philips CD960 met S1 DAC opgehaald. Een DAC960 had ik al (ook met S1 DAC) dus heb weer een leuke combi nu
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 10% gewijzigd door evilution op 10-05-2025 20:54 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik kom het origineel van de DAT850 wel tegen, die is van JVC. Het leuke van die dingen is dat je met een eenvoudige aanpassing het copybit kunt uitschakelen. Handig als je de Elektuur copybit killer niet gebouwd had. Spoiler: heb ik wel gedaan destijds.The Eagle schreef op maandag 25 december 2023 @ 01:08:
[...]
DAT880 was een soort van prototype en idd het broertje van de DT84 zie ik. En de DAT850 was productie.
850 is al zeldzaam, 880 helemaal, en dan de DT84. Benieuwd ho lang je zoektocht gaat duren, reken op jaren zou ik zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door evilution op 10-05-2025 19:40 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb de FB825 aan m'n PM94 hangen. Dus neeThe Eagle schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 21:59:
Ooit overwogen om er een FA890 icm FB825 op te zetten @evilution ?
[ Voor 32% gewijzigd door evilution op 10-05-2025 22:58 ]
[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 11-05-2025 11:45 ]
Refoamen is precisiewerk, maar te doen.evilution schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 22:43:
[...]
Ik heb de FB825 aan m'n PM94 hangen. Dus neeEn die MFB is geweldig.
Ben wel in voor een setje Marantz LS95 tho...
Edit: die Marantz set is wel aan revisie toe. CD94 geeft error, PM94 moeten wat contacten schoon gemaakt worden en de FB825 ben ik op zoek naar iemand die kan refoamen.
Dus die Philips set is een leuke daily driver. Heb er ook nog een FT980 tuner bij.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Die dus ja, die hebben ook de juiste foamranden. Plus er staan videos (zij het wat verborgen) over hoe je de randen achter de conus moet lijmen (dus zoals het hoort. Enige wat je zelf nog nodig hebt is IPA alcohol, wattenstaafjes, een breekmes, en evt wasknijpers en een whisky glas.Xfile schreef op zondag 11 mei 2025 @ 14:14:
[...]
Refoamen is precisiewerk, maar te doen.
15 jaar geleden heb ik de speakers van een Translator luidspreker gerefoamd. Ik had de spullen bij Audiofriends gekocht https://www.repairyourspeakers.com/nl/
Ja, dat geduld en die tijd zijn er even niet. Zeker omdat het wel nauwkeurig moet. Dan besteed ik het liever uit aan iemand met ervaring.The Eagle schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:40:
Refoamen is prima zelf te doen hoor. Met geduld en tijd kom je een heel eind, genoeg filmpjes op YT van hoe het moet. Paar jaar geleden een paartje FB710 (legend I) gedaan, zou het zo weer doen. Een FB825 is simpelweg 3x zoveel werk per speaker
Qua materiaal praat je over iets van 60 euro totaal voor een paar FB825. Dus snel te verdienen.
Welke regio zit je / zoek je?
Voor €20 een koopje!rcor schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:45:
Gevonden voor 20 euro bij kringloop winkel Stichting Kringloop Totaal, filiaal te Velden:
[Afbeelding]
Een echte JCV S-VHS videorecorder in een Philips jasje met het type nummer Matchline VR1200... Optisch niet perse mooier dan de VR1000 van Philips (ook een JVC in Philips jasje) eronder in de doos, maar in tegenstelling tot die andere speler werkt deze wel (zojuist getest)...
Keurig beeldje en dus ga ik hier wel wat lol aan beleven als ik met mijn video banden bezig ben...
[ Voor 6% gewijzigd door BlueTooth76 op 13-05-2025 20:12 ]
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Die TBC is een pluspunt als je banden wil digitaliseren. Anders is het niet zo'n probleem.rcor schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:13:
Zojuist nog eens de VR1000 van Philips bekeken en geconstateerd dat deze een Time Base Corrector heeft die de VR1200 niet heeft... Dus mijn voorkeur begint nu weer naar de VR100 gaan...
Ik ga eens kijken of die nog goed werkend te krijgen is... Zo ja, dan gaan we die houden...
[ Voor 6% gewijzigd door BlueTooth76 op 15-05-2025 12:12 ]
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Misschien deze zomer toch maar eens proberen dan. Overigens heb ik nog zo'n set randen en lijm liggen van een aantal jaar geleden, helaas kwam het er toen ook van. Kan ik die nog gebruiken of kan ik beter een nieuw setje kopen?The Eagle schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:11:
Die lijm droogt snel maar ook weer niet zo snel
En vandaar ook het glas, door dat in het midden te zetten (en dat gaat automatisch door de trapezium vorm van de conus) centreert ie vrij makkelijk en zet ie gelijkmatig druk
Bekijk het zo: als het je lukt om het zelf te doen kost het je 60 euro. Gaat het mis dan outsource je alsnog en heb je max 60 euro en wat zweet weggegooid.
En vooral niet bang zijn voor het onbekende
Die randen zullen vast nog wel goed zijn, zeker als je ze in de plastic bewaard hebt. De lijm naar verwachting niet meer.evilution schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:41:
[...]
Misschien deze zomer toch maar eens proberen dan. Overigens heb ik nog zo'n set randen en lijm liggen van een aantal jaar geleden, helaas kwam het er toen ook van. Kan ik die nog gebruiken of kan ik beter een nieuw setje kopen?
Ha leuk, een FA210. Ik ben momenteel aan het luisteren naar een FA101R en daar ben ik al zeer tevree mee.Roderiktweaker schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:56:
Kringloop Odijk: Veel VHS spelers.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is te zien.BlueTooth76 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:21:
Die Sony F210 zou met mij mee naar huis gegaan zijn, leuk versterkertje.
Nog best eenvoudig van opzet en in veel gevallen zelf te repareren als er wat aan mankeert.
Ik heb dezelfde ook nog steeds, destijds zelf nieuw gekocht. Speelt nog steeds prima!kingmace schreef op zondag 18 mei 2025 @ 14:21:
Deze week mij walkman collectie aangevuld met een nieuwe walkman, de Sony WM-36. Gekocht op MP voor 25,- Een van de weinige walkmans met een 5-bands equalizer (ik heb ook nog een Panasonic RQ-JA2 met 5-bands equalizer).
Twee tot drab vergane snaartjes verwijderd en alles weer schoongemaakt. Voorzien van twee nieuwe snaren, elcos's vervangen, volume pot schoongemaakt en snelheid afgesteld. Speelt weer als een dolle.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier de TA F410R jaren gehad tot 1 kanaal defect ging. Kon toen met vakantiewerk ieder jaar één component kopen voor de stereotoren. Eerst cassettedeck, daarna CD-speler, versterker, platenspeler en tuner.Achiel007 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:13:
Had vroeger de TA-F310R jaren mee gespeeld.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
[ Voor 17% gewijzigd door Achiel007 op 22-05-2025 13:54 ]
De kreten waar Sony steeds mee kwam waren ook briljant. Zoals deze "SPONTANEOUS TWIN DRIVE". Eh, lekker spontaan versterkertje hoor!Hermes-3040 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:41:
[...]
Ha leuk, een FA210. Ik ben momenteel aan het luisteren naar een FA101R en daar ben ik al zeer tevree mee.
Het schijnt niet helemaal onzin te zijn, maar om het zo op de voorkant te zetten is ook wat overdreven, als ik dit goed interpreteer.TMDC schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:26:
[...]
De kreten waar Sony steeds mee kwam waren ook briljant. Zoals deze "SPONTANEOUS TWIN DRIVE". Eh, lekker spontaan versterkertje hoor!
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Super Legato LinearTMDC schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:26:
[...]
De kreten waar Sony steeds mee kwam waren ook briljant. Zoals deze "SPONTANEOUS TWIN DRIVE". Eh, lekker spontaan versterkertje hoor!
https://www.diyaudio.com/...inear.108271/post-4193795Super Legato Linear is simply the use of fast output transistors, and relatively low emitter resistors on the output (about 100mΩ).
[ Voor 0% gewijzigd door Hermes-3040 op 23-05-2025 08:34 . Reden: Vreselijke taalfout (d - dt) ]
Super hoef je niet uit te leggen, da's dus duidelijk beter dan de normale.Hermes-3040 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:33:
Maar het klinkt wel heerlijk super legato linear (ofzo) dus ik ben tevreden.
Waarna je in de jaren erna de Plus en Deluxe nog uit kunt brengen met méér en duurder van hetzelfde.TMDC schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:00:
[...]
Super hoef je niet uit te leggen, da's dus duidelijk beter dan de normale.
Legato is een muziekterm dus super muzikaal en heel erg muziek.. Something.
Linear klinkt alsof het iets goeds is uit de natuurkunde. Niet scheef of krom maar lineair.
Als warme broodjes!
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dat trucje had Technics door overal opeens een "AA" badge (al dan niet scheef) op te plakken.Jorgen schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:38:
[...]
Waarna je in de jaren erna de Plus en Deluxe nog uit kunt brengen met méér en duurder van hetzelfde.
Ik heb ook een set van deze Mission 761, aangesloten op een moderne versterker (Yamaha A-S501) en als bron een Yamaha WXC-50 streamer, via coaxial aangesloten op de versterker (vooral voor internetradio) of een laptop met SMSL SU-1 USB DAC. Gebruik ze in mijn kantoor en ze staan achter me.Hermes-3040 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Giateren binnen gekomen bij Vintro vandaan. De Kenwood heb ik al eerder besteld bij Vintro.
Mission 761 speakers en Sony TA-F101R versterker. Toch wel het beste geluid wat ik tot nu toe heb gehoord.
Hier moet alle shit staan die ik heb.
Ik weet niet of die met de hand getekend zijn. Volgens mij was er in die tijd ook wel software die dat kon. In die tijd waren de kosten van die software dusdanig dat je de computer er bij kreeg.Skynett schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 01:22:
@kingmace Met de hand getekende printplaten en die mooie lichtblauwe alu elco's van Philips. Dat waren de tijden!
Mooi ding hoor, en veel plezier er mee.
Heb je de oude versie elco’s ook nog nagemeten, of alles gewoon vervangen? En wat heb je als vervangers gebruikt?kingmace schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:26:
Mijn laatste project afgerond, een Philips 22AH307. Deze versterker stond al lange tijd hoog op mijn verlanglijst en ik heb hem een tijd geleden op MP voor 100,- op de kop kunnen tikken. Dit was een behoorlijke klus maar hij is nu helemaal in orde en speelt als een klok.
-Van binnen en buiten geheel schoongemaakt.
-Alle elco's vervangen (incl. de grote buffer elco's).
-Een aantal rotte transistors vervangen in het tone control bord (waarschijnlijk door gelekte contact spray).
-Een aantal vermogens weerstanden vervangen door metaal film weerstanden.
-Alle potmeters en schakelaar uitgesoldeerd, ultrasoon gereinigd en daarna gesmeerd.
-Contactpunten van het speaker relais schoongemaakt.
-Trimpotemeters vervangen.
-Defecte led vervangen.
-De door de vorige eigenaar aangebrachte extra speaker uitgangen vervangen en netter gemaakt.
-Bijna alle prints hadden corrosie op de koperen printbanen. De aangetaste banen heb ik zo goed mogelijk kaal gemaakt met glasvezel pen en daarna de prints opnieuw geseald met plastic spray.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb nu een 22AH302, 22AH305, 22AH306 en 22AH307. De 22AH302 en 22AH305 gaan er nu dus uit (wat erin, wat eruit)
In dit geval heb ik ze niet nagemeten (soms doe ik dat steeksproefgewijs) maar die blauwe Philips condensatoren bijven niet heel best dus heb ik gewoon alles uit voorzorg vervangen. Ik vervang normaal gesproken met Panasonic FC (behalve de grote buffercondesatoren).Duclaasie schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:40:
[...]
Heb je de oude versie elco’s ook nog nagemeten, of alles gewoon vervangen? En wat heb je als vervangers gebruikt?
[ Voor 15% gewijzigd door BlueTooth76 op 25-05-2025 18:41 ]
Die heb ik ook gehad en ja, ook de mijne had de tandwielen pest... Zachter plastic om minder lawaai te hebben bij het openen of sluiten van de lade... Destijds bij MFB-freaks een nieuwe tandwiel gescoord en gefixed... Later deze cd speler weer weggedaan ivm een Philips CD-930 met jawel: een rot tandwiel...BlueTooth76 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:40:
Alweer bijna vergeten te melden, poosje terug een Marantz CD-42mkII gescoord.
Ziet er nog bijna als nieuw uit, folie zit zelfs nog over de display.
Afstandsbediening zit er ook bij.
Nog niet getest overigens. Dacht wel dat ook dit model last had van de Philips tandwielrot dus voor de lade moet ik er wss een ander tandwiel in plaatsen.
https://www.radiomuseum.org/r/marantz_compact_disc_player_cd_42mkii_2_74cd42_21b_22b_25.html
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Leuke decks ik heb ze allemaal gehad, prima geluid en bouw kwaliteit. Ik heb ook een aantal GXC 760D decks gehad. Die zijn ook heel leuk om te hebben en klinken echt zeer goed. Echter wel zeer complex betreft electronica en loopwerk. Maar echt een van de topdecks uit die tijdnineball schreef op zondag 25 mei 2025 @ 21:55:
Akai GXC-710D heeft gejongd:
[Afbeelding]
Eentje heeft inmiddels nieuwe snaren en pinchroller. Moet nog wel alle schakelaars en potmeters schoonmaken, en het record lampje is kaduuk. Daarna komt nummer twee aan de beurt.
Degene die ik nu onder handen heb gaat langzamer terugspoelen naarmate het begin van het bandje nadert. Vooruit gaat prima. Waar zou ik naar kunnen kijken om dit beter te krijgen?
[ Voor 4% gewijzigd door BlueTooth76 op 26-05-2025 22:26 ]
[ Voor 23% gewijzigd door BlueTooth76 op 30-05-2025 17:16 ]
Ik heb nu wat weken de speakers elke dag gebruikt gedurende Tidal muziek en soms FM radio.AntoniusDD schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:18:
[Afbeelding]
Een aanrader.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq