technopeuter schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:31:
[...]
Het schakelt maximaal wat audioapparatuur, dus een x 30W( 2A) adereindhulzen doe je alleen bij snoer en daar zitten ze echt wel op. Andere zijde is massief en hoeft het niet. Mi is hier niets onveiligs aan. Verbaas me ook over de touwtjes die gebruikt werden in de tuner maar heb deze dus gewoon hergebruikt.
Die 2A schakel je in een normale situatie.
Bij kortsluiting gaat het om ~16A en dan is de vraag: gaat die 16A automaat eruit of smelten de draden weg?
Voorheen zal er mss een 500mA of 1A smeltzekering in gezeten hebben, dus dan heb je dat risico niet zo, die gaat wel voordat die draadjes gaan.
Er lezen en kijken hier andere mensen mee die op ideeën kunnen komen om ook zoiets te maken en het moet wel veilig blijven

Vandaar dat ik het wel aansnij.
Vind het verder wel een leuk project, begrijp me niet verkeerd. Heb zelf een buizenradio omgebouwd naar streamer, paar jaar terug.
- - - - - - - - - - - - - - -
Wat foto's van m'n Kaiser project.
De buizenradio had ik al in m'n bezit sinds ~1990 en heb 'm ook jaren gebruikt.
Maar hij was wel echt goed stuk en ook niet in zo'n staat dat het de moeite waard was om op te knappen, er zijn er nog zoveel van die je voor €50 tot €100 kan oppikken in een betere staat.
Gebruik 'm nu om muziek te streamen en dat klinkt best goed. De passieve radiator op de achterkant helpt flink. De kast is niet berekend, heb het moeten doen met de beperkte ruimte die er was.
[
Voor 55% gewijzigd door
BlueTooth76 op 03-05-2025 22:11
]