Onlangs per toeval 'mijn' eerste echte stereoset weer gedeeltelijk kunnen kopen voor niet te veel en ik moet nu alleen de cassettedeck Technics M5 Stereo Cassette Deck (RS-M5) er nog bij zien te vinden voor een schappelijke prijs.
Het betreft een Technics setje uit 1982.
- Technics FM/AM Stereo Tuner ST-Z25
- Technics Stereo Integrated Amplifier SU-Z25
Weet niet precies meer welke pick-up ik er bij had, maar heb al 2 werkende pick-ups.
Set 2 is een Kenwood set uit 1987
- Kenwood KD-48F Semi Automatic Belt Drive Turntable
- Kenwood Stereo Graphic Equaliser GE-76 (afwijkende maar, want uit andere set, maar met LCD display! :-) )
- Kenwood Quartz Synthesizer AM-FM Stereo Tuner KT-1010L
- Kenwood Compact Disc Player DP 1510
- Kenwood Stereo Cassette Deck KX-1010
- Kenwood Stereo Integrated Amplifier KA-1010
Set 3 is een NAD set uit 2001 (in licht blauwe uitvoering);
- NAD L75 Audio Video Surround Receiver
- NAD L55 DVD/Video CD/CD Player
Tussen Set 2 en Set 3 heb ik een Denon 3 CD wisselaar / receiver gehad, maar kan hem niet meer terugvinden. Mss dat ie nog bij mijn ouders staat. Het was er 1 die gewoon een standaard 43cm kast had, maar dan over dwars ingebouw,
Foto's volgen zodra ik ruimte heb gemaakt om ze fatsoenlijk neer te zetten :-)
Heb nog wel een vraag; Bij de Kenwood zitten 2 Kenwood luidsprekers. Geen hoogvliegers en 1 klinkt wat brak. Misschien dat ik nog een keer de tweeter vervang, maar het geheel is gelijmd en ik weet niet of het spaanplaatkastje dat gaat overleven. Als iemand tips heeft hoe dit aan te pakken, dan houd ik mij aanbevolen.
Nu heb ik bij de NAD set 4 stuks B&W DM601 S3 luidsprekers, die met die dikke kabels aangesloten worden. De Kenwood (en ook de Technics) hebben aansluitingen voor dunne snoertjes. Kan ik die B&W's (8Ohm) aansluiten op de Kenwood/Technics? Qua weerstand kan het; zowel de Kenwood als de Technics kunnen speakers aan van 4-16 Ohm, maar twijfel vanwege het extreme verschil in kabeldikte.
[
Voor 7% gewijzigd door
MikeVanD op 24-03-2025 21:07
]