Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

fordrwd4ever schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:28:
Misschien is dan de Philips FC950 een beetje in de richting ?
[Afbeelding]
Ook mooi! Net als die Marantz'en die je al liet zien.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:43

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ach ja, heb een beetje teveel audio spul verzameld in de loop van de jaren.

Heb zelfs nog een Marantz SD72 , die zijn behoorlijk zeldzaam.
Erg goed deck, alleen geen mooie look

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

fordrwd4ever schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:05:
Ach ja, heb een beetje teveel audio spul verzameld in de loop van de jaren.

Heb zelfs nog een Marantz SD72 , die zijn behoorlijk zeldzaam.
Erg goed deck, alleen geen mooie look
Ik kom net je post op een ander forum hierover tegen :)
Die ziet er toch nog best aardig uit. Niet zo minimalistisch / stijlvol als de rest van mijn setup, maar ik zou me er niet voor schamen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:55
Die sd72 van marantz heb ik ooit voor 5 euro kunnen kopen, dom genoeg niet gedaan... prijzen reizen nu de pan uit, destijds nog niet...

Daarna een beetje spijt gehad en uiteindelijk een sd-62 gekocht (zijn goedkopere broer met single capstan loopwerk)... die heb ik inmiddels ook niet meer omdat ik 'm verkocht heb...

Och ja, hobby's... ;) :)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rcor schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:38:
Die sd72 van marantz heb ik ooit voor 5 euro kunnen kopen, dom genoeg niet gedaan... prijzen reizen nu de pan uit, destijds nog niet...

Daarna een beetje spijt gehad en uiteindelijk een sd-62 gekocht (zijn goedkopere broer met single capstan loopwerk)... die heb ik inmiddels ook niet meer omdat ik 'm verkocht heb...

Hobby's zijn leuk. En duur vaak. Maar niet altijd gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:17
rcor schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:38:

Ik heb eens een Akai EA-G80 laten gaan voor €20,- omdat die qua aansluitingen verkracht was. De RCA aansluitingen hadden ze vervangen door DIN.

Achteraf gezien dik spijt van dat ik het voor dat geld niet gedaan had. Had ik er tenminste 1 gehad. Nu zij ze niet meer aan te komen laat staan betaalbaar.

😟

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:45
Mijn Pioneer CT-656 Mark II gekocht voor een tientje. :+
Opgehaald met de motor 8)

Heb hem nog steeds. Erg fijn en goed deck. Zijn er nog best een paar bij gekomen
Maar de duurste was maar 80 euro. De rest veel goedkoper gekocht.
De meeste nagekeken, afgeregeld en staan er nog :X

Paar weer verkocht. Maar de prijzen nu zijn wel aardig pittig aan het worden.
Maar goed, ik heb een inname stop opgelegd gekregen O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 09:17
Ik heb mijn Pioneer CT-W550R gekocht voor 3 euro...
Nog steeds plezier van.

1 knop bleef hangen maar na het al zien van een busje WD40 besloot ie weer in actie te komen.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• rcor
Vandaag eens een probleempje aangepakt in mijn Yamaha KX-10 cassettedeck... Als ik het deck inschakel blijft er een icoontje knipperen en hoor ik geluiden uit het deck...

Even openmaken, stroom erop en jawel, de lade is dicht, maar de motor denkt dat dit niet zo is...

Ik zie twee schakelaars zitten. Een aan de zijkant en een achterop: die zijn verdacht!

Even een geleend plaatje van internet. En hier zie je een van de twee schakelaars goed zitten:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4Nw3tX60/KX7.jpg

Ik herinnerde mij een tip van iemand hier met een stukje papier en Kontakt 60, dus die maar eens los gelaten op de schakelaar aan de zijkant... Het resultaat is wat ik had verwacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYNdSfWxrt4NYskmFKUwv8rDTlo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gAngq52pxDthwrJAPhILBiX8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efI-AIg-86uT_M_83cDQ8i17msM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVvbpzY8f2ftZtTLvPpIWynU.jpg?f=fotoalbum_large

Vies, maar het kan ook corrosie/ oxidatie zijn geweest... hoe dan ook: nu weer schoon... dat andere schakelaartje even een flink aantal keren bediend en vervolgens even testen. En jawel: problem solved! Kastje dicht gemaakt en weer genieten bij de yamaha set in de serre!

Rcor is weer happy! :)

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 16-02-2025 12:11 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Laatst online: 21-08 16:43

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ONXwuYIN8RhUPavsieBsBcd9hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdDeOEu9LTBUyeRyedVZ8nHI.jpg?f=fotoalbum_large

Enkele laatavond experimenten met microcassettes en dbx.
Het deck is een Sanyo RD-XM1. Heb de afstelling inmiddels al best wat beter gekregen dan hoe het van fabrieks -af ingeregeld stond. Dit deck is echt super gevoelig aan hoe bias, eq, etc. ingesteld staan.

Heb de audio al redelijk OK nu. De volgende stap is m'n eigen calibratie tapes maken a.d.h. van HPR tapes en die overzetten naar Microcassette shells. Dan kan ik het deck echt goed afstellen.

Hier alvast enkele audio samples:
Met ingebouwde Dolby B + HX
Met DBX II

Geen Nakamichi Dragon audio kwaliteit, maar voor een tapespeed van 2.4cm/s klinkt het best behoorlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
Wou net zeggen, dat klinkt echt wel goed hoor. Respect _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:42
Een Denon DCD-2700 bij de kringloop in Zeist centrum. Goede deal voor 27,50.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUs07iRcyrvxK691FrgrZ199MJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VOHmQJ2VDxCeALHKdPUTsse.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 16:55

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

meegenomen neem ik aan? :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Helaas niet, het is toch €27,50 maar kan allicht vrijdag wel kijken met een geschikte fietstas, die speler heeft ook behoorlijk wat waarde zie ik nu. Ah... Het zou ook €97,50 kunnen zijn, niet goed gekeken. Het was €97,50.

[ Voor 24% gewijzigd door Roderiktweaker op 21-02-2025 18:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50

OgWok

U.N.C.L.E.

Roderiktweaker schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:37:
[...]

Helaas niet, het is toch €27,50 maar kan allicht vrijdag wel kijken met een geschikte fietstas, die speler heeft ook behoorlijk wat waarde zie ik nu. Ah... Het zou ook €97,50 kunnen zijn, niet goed gekeken.
Nou, € 97,50 voor een cd speler bij de kringloop vind ik zwaar aan de prijs.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:28
Aan de prijzen te zien op HiFi Shark vind ik dat nog meevallen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Voor 97,50 zou ik 'm alleen meenemen als ik ernaar op zoek was.. Het is weinig voor zo'n speler, maar veel voor een kringloop (met bijbehorende risico).

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:46
OgWok schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:23:
[...]

Nou, € 97,50 voor een cd speler bij de kringloop vind ik zwaar aan de prijs.
Waarom is dat bij een kringloop duur, maar van een particulier niet? Als die speler gewoon goed is, dan is het nog steeds een koopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Duclaasie schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:58:
[...]

Waarom is dat bij een kringloop duur, maar van een particulier niet? Als die speler gewoon goed is, dan is het nog steeds een koopje.
Bij een particulier verwacht ik dat de speler in ieder geval (langere) tijd in gebruik was en dat de speler gewoon goed functioneert. Een kringloop test vaak niet verder dan "gaat aan en speelt een cd af".

Ik ga er eigenlijk altijd van uit dat er iets mis is met een apparaat wat ik in de kringloop koop, en daarom zou ik niet snel zulke bedragen neerleggen. Helemaal niet voor een (slijtage)gevoelig apparaat als een cd-speler.

• Roderiktweaker
@OgWok De speler heeft wel meer waarde van 100 euro dus het zou als nog een goede koop kunnen zijn. Ik ga wel even langs, het prijskaartje op de foto is wat onduidelijk het zou 27,50 of 97,50 kunnen zijn maar omdat de speler nog niet verkocht is zou het het laatste wel zijn. Komt wel goed uit eigenlijk, ik moet eerder wat spullen zien te verkopen dan dingen aan te schaffen.

Volgens mij heb je wel garantie bij de Kringloop op elektronica. Ze hebben natuurlijk ook gewoon internet dus de prijzen zijn tegenwoordig vaak wat minder, maar soms glipt er iets doorheen en heb je een goede koop. Het meest jammere is nog dat je geen goede LP'S meer kunt vinden in de Kringloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
Gok dat het 27,50 euro is.
Voor 97,50 neemt toch niemand zo'n ding mee?

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 09:57
@mentalmadnizz Ik zie het juist andersom. Een kringloop test z’n spullen over het algemeen, in ieder geval de basis. Als het ding dan een CD speelt heb je de belangrijkste componenten al afgetikt (loopwerk, laser, condensators). Een particulier test vaker helemaal niks. Die vind een oud apparaat op zolder (of bij opa) en zet m te koop onder het mom van “werkte nog toen ik m 15 jaar geleden voor het laatst heb gebruikt”, en hebben vaak niet eens een medium om mee te testen. Bovendien kun je m bij de kringloop meestal binnen 5 of 7 dagen terug brengen als ie toch niet goed werkt. Ik zou van een particulier geen CD speler van €100 kopen.

Maar bijna €100 voor een CD speler, ongeacht de verkopende partij, vind ik ook een hoop geld. Er staan genoeg CD spelers voor max €20. Zoveel functies lijken er niet eens op te zitten. Dan moet ie wel heeeel goed zijn van binnen om zoveel waard te zijn, en dan nog blijft het gewoon digitale audio, dus veel zul je van die extra bouwkwaliteit niet merken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@kozue De rest van de functies zitten onder het klepje. Zoals ze dat doen bij High end apparatuur. >:) _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eu3GXHTZih17qE_n-pcBkphIH8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pd1CD9gOKbphJcSIlmBqBGdm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb zelf trouwens een NAD D3020 dus zou een CD speler digitaal aansluiten en dus de DAC van de NAD versterker gebruiken. Ik heb ook nog een Philips CD 723 speler die ik dan als loopwerk kan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Roderiktweaker op 20-02-2025 18:30 ]

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-08 12:31
In Hengelo zag ik een Kenwood GE-1100 voor 299 euro, dat vind ik voor een kringloop ook erg veel.
Ik weet niets van equalizers af overigens. Meer kwaad dan goed vond ik vroeger.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:26

rammes

koekebakker 1e klas

Yamy_Daffy schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:09:
Weet niet of de "nieuwe" versterker al vintage genoeg is om te posten, maar ben er toch wel erg blij mee.

Met alle audio apparaten kwam ik toch wel wat in en output tekort op de huidige versterker.

Rond gekeken op marktplaats en kwam een Denon avr 3805 tegen.

Compleet met boekje en originele afstandbediening.
Krasvrij en ziet er gewoon geweldig uit.
Moest alleen een compleet nieuwe kast aanschaffen om dat bakbeest kwijt te kunnen. Vooral de diepte was een probleem
Al mijn apparaten kan ik nu met gemak aansluiten.

Van boven naar beneden.
Sharp MD-MT99H(S) nieuw in doos.
Technics SL-D2 platenspeler
Onkyo C-7030 cd speler (erfstuk van mijn vader)
Sony MDS-JE520 minidisc speler
Denon avr 3805 versterker
Phillips DCC 300
Pioneer CT-W550R cassette deck

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
wat voor rack is dit?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Buzzfeed
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yB26n-SIwr5upGcnmfDK5QmIcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUPtUYkV83Dk0ORVKAZPCq9M.jpg?f=fotoalbum_large Dit weekend is mijn Onkyo Integra TA 6711 aan de beurt voor nieuwe snaren en het loopwerk een onderhoudsbeurt te geven. Daarna afregelen met de testtapes en de scoop. Het deck is door de vorige eigenaar nauwlijks gebruikt. Ook logisch natuurlijk al in het CD tijdperk, waar men inziens Onkyo het beste deck gebouwd heeft in haar bestaan, om te proberen het momentem te keren van de CD spelers.

Met opname kan dit deck zich zeker meten met de minidisc, en mijn inziens net iets beter.
Met dit deck heb ik mijn beide Onklyo Integra sets compleet, en bestaan deze uit :

2 x Onkyo Integra versterker A 9711
2 x Onkyo Integra cd speler DX 9711
2 x Onkyo Integra cd speler DX 7711
2 x Onklyo Integra tuner/timer T 4711
2 x Onkyo Integra cassetedeck TA 6711
2 x Onkyo minidisc MD 2511
2 x WIIM Pro streamer

De Onkyo componenten heb ik allemaal weer afgeregeld op fabrieksspecs en ik heb geen slechte componbemten kunnen vinden. Alle Elco's en bipi's zijn allemaal binnen hun specs. Best knap voor dit oude spul. Enfin nu klaar met Onkyo Integra te verzamelen, mijn mancave lloopt aardig vol en de rest.... Gelukkig gaan we verhuizen naar een wat ruimere woning en bijgebouwen.....

En als luidspreakers staan er de B&W 220I op, klinkt op deze set echt goed(vind ik).
Ik heb mijn twee Onkyo Integra DT 901's beide verkocht, met wat pijn in miojn hart, maar ze stonden niet heel goed in deze reeks, en ik heb echt te veel media...... Radio, tape, LP, MD, streamen dus ik kwam er niet meer aan toe om de DAT recorder te gebruiken.

Hierna ga ik verder aan mijn 'nieuwe' Aristona set te reviseren, Enfin een mooie zaterdag vulling!

[ Voor 4% gewijzigd door Buzzfeed op 21-02-2025 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Ik was op zoek naar een kast die diep genoeg was voor de versterker. Minimaal 50 cm diep.

Kwam uit in Ikea voor een stellings kast.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/bror-open-kast-zwart-s49471980/
Met een extra set van plateaus

Sorry had de verkeerde opgezocht....
https://www.ikea.com/nl/nl/p/bror-open-kast-zwart-s29471759/

mijne is 65 breed

[ Voor 13% gewijzigd door Yamy_Daffy op 21-02-2025 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yamy_Daffy schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:02:
[...]

Ik was op zoek naar een kast die diep genoeg was voor de versterker. Minimaal 50 cm diep.

Kwam uit in Ikea voor een stellings kast.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/bror-open-kast-zwart-s49471980/
Met een extra set van plateaus
Maar die is een stuk breder dan wat jij hebt staan volgens mij?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
The Eagle schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:22:
[...]

Maar die is een stuk breder dan wat jij hebt staan volgens mij?
Klopt, sorry mijne is 65 breed.

Gisteren weer wat opgenomen met de DCC 300 maar ineens vrat hij de cassette op..
Vandaag uit elkaar gehaald blijkt het tandwiel gebroken te zijn.

Op zoek naar een nieuw tandwiel en snaren setje dus..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpghT9PqyxE0nUuxQayWCjBDbNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syOtyvOwFMjFnggp4H6CBgIp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OP8gLpR6VzJ17qcHKW0NM9KWckA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4kP77r5K3ZB8VMnxJMEyt16.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Yamy_Daffy op 21-02-2025 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand1957
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-08 09:37
DatraxZ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:28:
[Afbeelding]

Enkele laatavond experimenten met microcassettes en dbx.
Het deck is een Sanyo RD-XM1. Heb de afstelling inmiddels al best wat beter gekregen dan hoe het van fabrieks -af ingeregeld stond. Dit deck is echt super gevoelig aan hoe bias, eq, etc. ingesteld staan.

Heb de audio al redelijk OK nu. De volgende stap is m'n eigen calibratie tapes maken a.d.h. van HPR tapes en die overzetten naar Microcassette shells. Dan kan ik het deck echt goed afstellen.

Hier alvast enkele audio samples:
Met ingebouwde Dolby B + HX
Met DBX II

Geen Nakamichi Dragon audio kwaliteit, maar voor een tapespeed van 2.4cm/s klinkt het best behoorlijk.
Ik heb ook zoń DBX 224. Daar hangt een Nakamichi CR-2E aan. De gebruikte tapes zijn Maxell MX.
De geluidskwaliteit is behoorlijk goed. Helaas nog nooit een Dragon gehoord :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-08 20:54
Ik heb een Sansui AU-505 uit de boedel van mijn overleden schoonvader. Helaas lijkt ie niets te doen (lampje licht niet op). Heeft iemand een tip voor een adresje om 'm weer spelend te krijgen - of is het niet de moeite waard?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXntPid3AUAq4QTcq_t8u37UrNo=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/3xLh8WLoonTu2EkebbJMsNGV.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:38
Inwendig de zekering gecontroleerd?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ed.juh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-08 11:40
Absoluut de moeite.

Vintage audio Dordrecht (mijn tip), maar het is wellicht een idee om je woonplaats te vermelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@eggda Heb je de versterker al getest met luidsprekers? Het kan natuurlijk zijn dat het lampje stuk is. Anders inderdaad eerst de zekering controleren, die is goed beschikbaar naast het netsnoer. De versterker staat tegenwoordig (weer) als klassieker bekend dus reparatie/revisie is een optie. Als is 2x12Watt wel wat ouderwets (begin jaren 70) maar zou genoeg kunnen zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door Roderiktweaker op 24-02-2025 20:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duclaasie
eggda schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:34:
Ik heb een Sansui AU-505 uit de boedel van mijn overleden schoonvader. Helaas lijkt ie niets te doen (lampje licht niet op). Heeft iemand een tip voor een adresje om 'm weer spelend te krijgen - of is het niet de moeite waard?[Afbeelding]
Zeer de moeite waard en ik zou hem niet zomaar aan een paar luidsprekers hangen. Als er een defect in zit (hij stond waarschijnlijk niet voor niets op zolder) kan het je zomaar je luidsprekers kosten. Second Life Audio in Bennebroek is een zeer kundig adres met een hoop ervaring in de vintage audio.

https://link.marktplaats.nl/link/seller-profile/19391121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ment0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-08 14:06
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:47:
[...]

Klopt, sorry mijne is 65 breed.

Gisteren weer wat opgenomen met de DCC 300 maar ineens vrat hij de cassette op..
Vandaag uit elkaar gehaald blijkt het tandwiel gebroken te zijn.

Op zoek naar een nieuw tandwiel en snaren setje dus..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou eens kijken bij mfbfreaks en als ze het daar niet hebben, Thomas eens contacteren. Hij is de king mbt philips in nederland.

Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
Ed.juh schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:51:
Absoluut de moeite.

Vintage audio Dordrecht (mijn tip), maar het is wellicht een idee om je woonplaats te vermelden.
Bedankt allen voor de reactie. Woonplaats is Amsterdam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
ment0 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:14:
[...]

Ik zou eens kijken bij mfbfreaks en als ze het daar niet hebben, Thomas eens contacteren. Hij is de king mbt philips in nederland.
Tandwiel gevonden op het internet, DCC-Museum heeft sinds een aantal jaar een vervangend tandwiel laten maken. En zelfs gevonden via Marktplaats van iemand die hem te koop aanbood. Dus die komt morgen binnen.
Meteen 2 nieuwe riempjes besteld bij MFBfreaks. Dus morgen kan de DCC hopelijk weer in elkaar.
En elk nadeel heeft z'n voordeel. De DCC is dadelijk helemaal uit elkaar geweest en alle gevoelige onderdelen zijn vervangen en alles is weer opnieuw gemeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Yamy_Daffy op 24-02-2025 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-08 23:44

Audione0

Strijdt der titanen

Goedenavond,

Ik weet niet precies of mijn vraag hier thuis hoort, maar gezien de geringe omvang van mijn vraag, doe ik toch een poging :P

Gezien ik mijn vrouw best wel leuk vind :p en dat ons huis meer HT-praktisch ingericht was, dan uber gezellig, heeft mijn vrouw me na 8 jaar toch weten te overtuigen dat het anders moet. Mijn HT hobby heb ik (hopelijk) tijdelijk aan de kant gezet en de Cambridge audio HT 7.1 Setup incl beamer , automatisch projectiescherm in de garage staan om 2e hands te gaan verkopen.
Nu ons huis een stuk gezelliger is geworden, maar m’n audio hart i.i.g. niet gestopt is met kloppen en mijn brein me wist te vertellen dat ik gelukkig nog een Cambridge audio 651A stereo versterker had staan waar nu onze platenspeler en 2 vloerstaanders op aan zijn gesloten, wil ik hier een Apple TV op aansluiten echter zit er op de CA stereo versterker geen HDMI.

Mijn vraag... Wat ik gevonden heb is dat er HDMI audio extractors te koop zijn tussen de 4 en 8 tientjes (of wellicht nog iets prijziger)
Maar welke zijn een beetje goed? De HDMI extracter wordt uiteindelijk op een DAC aangesloten die de conversie voor zijn rekening neemt. (CA DAC-Magic)

Dankjewel alvast voor het meedenken.

[ Voor 15% gewijzigd door Audione0 op 24-02-2025 22:50 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:42
Amazon heeft van het thuismerk er een voor 25€. AmazonBasics is doorgaans best goed spul.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
snah001 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:39:
Inwendig de zekering gecontroleerd?
Ja, die leken nog in orde, maar kan ze sowieso vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Audione0 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:07:
Goedenavond,

Ik weet niet precies of mijn vraag hier thuis hoort, maar gezien de geringe omvang van mijn vraag, doe ik toch een poging :P

Gezien ik mijn vrouw best wel leuk vind :p en dat ons huis meer HT-praktisch ingericht was, dan uber gezellig, heeft mijn vrouw me na 8 jaar toch weten te overtuigen dat het anders moet. Mijn HT hobby heb ik (hopelijk) tijdelijk aan de kant gezet en de Cambridge audio HT 7.1 Setup incl beamer , automatisch projectiescherm in de garage staan om 2e hands te gaan verkopen.
Nu ons huis een stuk gezelliger is geworden, maar m’n audio hart i.i.g. niet gestopt is met kloppen en mijn brein me wist te vertellen dat ik gelukkig nog een Cambridge audio 651A stereo versterker had staan waar nu onze platenspeler en 2 vloerstaanders op aan zijn gesloten, wil ik hier een Apple TV op aansluiten echter zit er op de CA stereo versterker geen HDMI.

Mijn vraag... Wat ik gevonden heb is dat er HDMI audio extractors te koop zijn tussen de 4 en 8 tientjes (of wellicht nog iets prijziger)
Maar welke zijn een beetje goed? De HDMI extracter wordt uiteindelijk op een DAC aangesloten die de conversie voor zijn rekening neemt. (CA DAC-Magic)

Dankjewel alvast voor het meedenken.
https://www.mediamarkt.nl...9J4De05yiXyxoC47UQAvD_BwE

Deze heb ik in gebruik gehad in combinatie met een beamer van Epson die geen 3,5mm jack plug audio out had... Werkte prima... Maar omdat ik onlangs een technisch gezien een betere beamer wist te bemachtigen met 3,5 mm mini-jack audio out is deze overbodig geworden...

Deze zal dus, samen met de beamer te koop komen te staan op den duur... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
eggda schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:23:
[...]

Ja, die leken nog in orde, maar kan ze sowieso vervangen
En zoals al gepost: niet zomaar luidsprekers er aan hangen want als de eindtrappen kapot zijn heb je kans dat er behoorlijke gelijkspanning op die uitgangen staat en dan kun je dag zeggen tegen je speakers.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Ik gebruik daar altijd een setje goedkope sacrificial speakers voor van de kringloop, gewoon van die stereotorendingen van 5 euro ofzo. Als er iets misgaat hoor je het snel genoeg en als het kapot gaat maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 10:33
mentalmadnizz schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:39:
Ik gebruik daar altijd een setje goedkope sacrificial speakers voor van de kringloop, gewoon van die stereotorendingen van 5 euro ofzo. Als er iets misgaat hoor je het snel genoeg en als het kapot gaat maakt het niet uit.
Ditto, hier ook een setje kleine Supertech "wegwerp speakers".

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-06 13:10
Guys,
Ik heb sinds een tijdje een second hand Technics FM/AM Receiver SA-101 voor de muziek uit mijn pC, dus per cinch aan de aux ingang uit de 3,5 jack hoofdtelefoon van de pC. Tidal en/of Spotify

Als ik de input selector gebruik, AM / FM / phono / aux dan hoor ik de muziek van de pC op elke stand.
Dat kan toch niet kloppen niet?
Is die schakelaar stuk of is er iets anders aan de hand...
Wie van de heren technici kan me een tip geven met deze beperkte informatie?

[ Voor 2% gewijzigd door AntoniusDD op 27-02-2025 09:33 . Reden: muziek bron ]

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:38

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

AntoniusDD schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:30:
Guys,
Ik heb sinds een tijdje een second hand Technics FM/AM Receiver SA-101 voor de muziek uit mijn pC, dus per cinch aan de aux ingang uit de 3,5 jack hoofdtelefoon van de pC. Tidal en/of Spotify

Als ik de input selector gebruik, AM / FM / phono / aux dan hoor ik de muziek van de pC op elke stand.
Als je FM luistert op de SA-101, hoor je die dan ook op alle inputs? Of hoor je niets als je FM kiest (en niets afspeelt op je PC)?

Zo ja (je hoort FM ongeacht welke input je kiest) - dan staan de inputs in je versterker allemaal in contact met elkaar. Dat kan bewust zijn gedaan door de vorige eigenaar (lijkt me onhandig, maar ik heb vreemdere dingen gezien) door alles door te solderen, of door een defect komen (bijvoorbeeld doordat de inputs door roest verbinding maken).

Zo nee (je hoort geen FM als je FM kiest): dan is je inputselector zelf kapot. Jij draait aan de knop om een andere input te kiezen, maar intern blijft hij op dezelfde input staan. Je kunt dus nooit iets anders kiezen dan AUX, ongeacht waar je de knop naar toe draait.

[ Voor 35% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 27-02-2025 09:57 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntoniusDD
JA dus er is iets doorgelust, ik ga hem eens open maken en speuren naar obvious soldeer sporen.
Bedankt alvast, @Heroic_Nonsense

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-08 23:20
Niet toevallig op de Tape ingang aangesloten en de Tape monitor schakelaar omgehaald?

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Of op de tape-uitgang aangesloten, dan krijg je dit soort rare effecten ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

AntoniusDD schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:30:
Guys,

Heb dat met een oude Technics ook eens gehad. Oplossing was vrij simpel: de Tape ingang pakken ipv de AUX.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kozue
mentalmadnizz schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:44:
Of op de tape-uitgang aangesloten, dan krijg je dit soort rare effecten ook.
Dit ^^
Als je de output van de PC op een output van de versterker aansluit, stuur je het signaal er de verkeerde kant op in. Hoe dat er dan uit komt verschilt per versterker, maar goed kan het nooit wezen. Vaak komt er dan alsnog wel geluid uit (been there done that). Dus controleer je aansluitingen nog eens. De PC gaat in een ingang. Als je het zeker wilt weten, pak een bron die geen rec out heeft, en alleen een simpele ingang is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:34
Ik heb een Sansui AU-505 uit de boedel van mijn overleden schoonvader. Helaas lijkt ie niets te doen (lampje licht niet op). Heeft iemand een tip voor een adresje om 'm weer spelend te krijgen - of is het niet de moeite waard?[Afbeelding]
Zeker wel de moeite lijkt me. Ik had als kind ooit een AU-101 van een oom op mn slaapkamertje staan maar die hebben mijn ouders later naar de kringloop gebracht :X Was mn oom niet zo blij mee en ik toen ik later door kreeg wat het was ook niet. :P

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• AntoniusDD
O my GOD

ik wilde hem net gaan open schroeven en keek naar die ingangen, had dit keer de computerbril op de neus, zie ik dat ik inderdaad de cinch ingang van TAPE heb gebruikt.
Na de wissel naar AUX is alles prima met de selectorknop etc.

Verkeerde bril verkeerde ingang => dat was de oplossing bedankt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntoniusDD
Wat een geluidje ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Laatst online: 10:55

BlueTooth76

Let the sun shine!

Bij de kringloop weer wat leuke dingen gescoord.

Ten eerste een Sony TC-FX120 deck van rond 1990.
Niet echt een "hoogvlieger" maar een leuk deck dat ik vooral zal inzetten om bakken met 70's en 80's "mystery tapes" uit te zoeken en af te spelen, daar gebruik ik liever niet m'n topdecks voor.

Onder deze hoek ziet hij er niet zo mooi uit door het invallend licht en hij kan een schoonmaakbeurtje gebruiken. Maar de capstan rol ziet er wel hagelnieuw uit, lijkt echt heel weinig gebruikt.
Veel plastic zoals normaal is in 1990, dus het weegt ook weinig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LxwKPiA.jpeg

Het volgende deck is een Aiwa AD-F370 van 1989. Ook een simpel 2-koppertje en ik vraag me af of dat nog net de goede periode is van Aiwa (ik zie nog wel wat metaal). Maar ik kon hem ook niet laten staan.
Capstan rol heeft iets meer draaiuren maar het zag er wel netjes uit nog.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VUbZI4j.jpeg

De "bonus" van vandaag was een Panasonic DMR-ES10 DVD-recorder. Op zich lijkt dat anno 2025 niet een heel nuttig product, behalve dat dit 1 van de modellen is die als "poor mans TBC" ingezet kan worden om VHS-signaal wat op te peppen als je dat wil capturen naar een computer.

https://forum.videohelp.com/threads/404434-NTSC-VHS-newbie-summary-2-TBC-Budget-option-Panasonic-DMR-ES10-ES15

Videorecorder op de ingang, uitgang naar je capture-device en met wat geluk is je beeld net wat stabieler.

Nadeel is dat bij deze serie de voedingselco's vrijwel altijd lek zijn. Ik heb deze nog niet open gehad maar je kan er vanuit gaan dat je de voeding moet re-cappen. Op zich niet veel werk, het kan makkelijk los en er is genoeg werkruimte.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8SbtK2f.jpeg

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:59
BlueTooth76 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:55:
Bij de kringloop weer wat leuke dingen gescoord.

...

Het volgende deck is een Aiwa AD-F370 van 1989. Ook een simpel 2-koppertje en ik vraag me af of dat nog net de goede periode is van Aiwa (ik zie nog wel wat metaal). Maar ik kon hem ook niet laten staan.
Capstan rol heeft iets meer draaiuren maar het zag er wel netjes uit nog.

[Afbeelding]
Dat deck heb ik vroeger ook gehad. Het merendeel van mijn tapes zijn er op gemaakt. Erg leuk deck. Helaas heb ik deze in een moment van verstandsverbijstering (zoals meer mensen) weggedaan. Heb nog wel eens gekeken om deze weer ergens te scoren, maar ondertussen heb ik meerdere decks die beter zijn dan deze, dus dat zou echt puur voor de nostalgie zijn.

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Buzzfeed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HS6_e0W3GKPDfJrW9eGdMwQhCe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIvqv0zpO1rEK6qpH3ATrB2p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZS_iYS_lrGKP4GQCmmi4EdRIJwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KHEMTxJnYh3RZgx6xHg15TuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag sprong mijn Onkyo A 9711 ineens in protect, oorzaak was mijn Sharp MD-R3 Cd wisselaar/ MD speler. Er stond plots 4 volt dc op de RCA uitgangen. Na wat meten lijken het de mute transitoren te zijn,(oor de geintreseerden het gaat dan om tor 451 en 452 in het schema). Ik kan echter niet bedenken hoe deze stuk gegaan zijn en alle twee dan nog wel. Iemand daar een idee bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07-08 09:26
Mijn AudioLab 8000 CDE heeft een nieuw snaartje nodig voor het lade mechanisme. Na schoonmaken van het snaartje en de poelies werkt het ‘beter’ maar een nieuw snaartje is denk ik wel gewenst.

Hoe weet ik welk loopwerk de 8000 CDE heeft zodat ik het juiste snaartje kan bestellen?

De 8000 CD is wel te vinden online, de 8000 CDE kom je haast niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

https://www.diyaudio.com/...d-cde.156112/post-2433583

Aangezien ik alleen Google hits op VAM2202 krijg lijkt dat je de beste gok. Das een unit van Philips zo lijkt het.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

De Sony TC-FX120 vanochtend al even gefikst, uurtje werk. Het speelde wel maar het loopwerk had er moeite mee, ook met spoelen kreeg het amper de tape rond.

De oorzaak bleek 3 snaren die totaal geen veerkracht meer hadden maar gelukkig nog niet in kauwgom veranderd.

In m'n verzameling Chinese snaartjes zaten wel wat maten die goed in de buurt kwamen en dat is voor zo'n budget deck goed genoeg.

Het heeft niet veel om het lijf. Met 4 schroefjes de kap er af, met nog eens 4 schroefjes het loopwerk los.
Het frontje klikt zo los, het plaatje dat de tandwielen afdekt is met 2 schroefjes los en dan kan je het motortje loshalen. Je kan goed bij de schroefjes, er is over nagedacht. Draden zijn ook allemaal lang genoeg dus je hoeft niets los te halen.

De 3 snaartjes vervangen was dus één van de makkelijkste klussen aan een cassettedeck tot nu toe, afgezien van wat 70's (of 80's Akai) decks waar je ook alle ruimte hebt soms.

Het vliegwiel is metaal maar er zit een slingertje in. Er zit ook een wit stukje kunststof in met een veertje dat wat tikt als de tape afspeelt, het lijkt net niet goed vrij te komen. Ik ben er al even mee bezig geweest maar dat is niet op te lossen denk ik. Ik ga er geen tijd meer insteken.

Verder speelt het deck wel redelijk goed, geen hoogvlieger maar wat je mag verwachten van een budget deck uit die tijd.

Zoals gezegd ga ik het deck gebruiken om onbeluisterde "mystery tapes" die ik nog heb liggen op te testen. Soms vind je ook wat bij de kringloop wat je niet direct in je "topdecks" durft te steken.
Gaat deze stuk, dan is het jammer ;)

edit: het blijft gek dat een deck uit 1990 al tot "vintage audio" gerekend kan worden, het is toch echt al 35 jaar oud...

Loopwerkje los met 4 schroeven en frontje los geklikt. Er is veel ruimte voor lucht :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aziLnIi.jpeg

Een beetje stof maar geen zware gebruikssporen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AUh9qoR.jpeg

Motortje is zo los te krijgen als het afdekpaneeltje er af is:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q8DOyW5.jpeg

Snaartjes er weer om (ook van teller), motortje vast:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WttUZhM.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k5n3XFA.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KsoZhPX.jpeg

[ Voor 10% gewijzigd door BlueTooth76 op 05-03-2025 13:06 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Tja, plastic fantastic.....................
Toch nog een veel betere kwaliteit wat je nu kunt kopen......

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Het "leuke" van verhuizen is dat je weer spullen tevoorschijn ziet komen die al een tijdje op zolder stonden (en deels op de hobbykamer).

Qua VCR's kan ik nog even vooruit.

Er staan ook nog een aantal V2000 en een Betamax.

Dat er nog zoveel JVC over is, is wel een goed teken.
De Sony zoals onderstaand staat er om bekend dat het wormwiel losbreekt, waarschijnlijk door uitgehard vet en te zware belasting. Dus die moet ik eerst eens nakijken / smeren voor ik hem weer aansluit zodat ik hem niet sloop.

De Panasonics zouden het beste beeld moeten hebben maar de betrouwbaarheid is niet zo geweldig, heb er toch een aantal afgevoerd die niet meer te fixen waren. (Dat kan ook aan mijn reparatiekunsten liggen).
Nu zou ik ze wel bewaard hebben maar ~15 jaar terug waren andere tijden ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yr9T1Wn.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5BZAIAc.jpeg

[ Voor 45% gewijzigd door BlueTooth76 op 07-03-2025 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Qua videorecorders zijn JVC en Panasonic wel de toppers. Ik heb een HR-S5500 gehad (lijkt een beetje op die HR-S5000 uit jouw foto) en dat was een waanzinnige machine. Nu heb ik alleen nog een HR-S8600 (volgens mij hetzelfde als die Philips op je foto) en die krijgt écht mooi beeld uit een VHS tape :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Er zijn inderdaad een aantal Philips modellen die intern gewoon JVC zijn.
Vooral als je er 1 met ingebouwde TBC kan scoren dan heb je daar een leuke machine aan om video te digitaliseren. En anders kan je met zo'n DRM-ES10 / -ES15 als "poor mans TBC" ook nog wel wat verbeteren, als je de elco's in de voeding vervangt.

Uiteindelijk is het begrip "TBC - Time Base Corrector" ook maar heel ruim en doen ze niet allemaal hetzelfde. Het is per band een beetje kijken wat het beste werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door BlueTooth76 op 07-03-2025 15:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Niet alleen de videorecorders.
Philips DAT-850:
Afbeeldingslocatie: https://hifi-wiki.com/images/9/92/Dat850.jpg

Is ook gewoon een rebadged JVC XDZ-505
Afbeeldingslocatie: https://cdn.aukro.cz/images/sk1713373957899/730x548/dat-jvc-xd-z505-digital-audio-tape-deck-made-in-japan-scmc-pro-193116023.jpeg

[ Voor 23% gewijzigd door The Eagle op 07-03-2025 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@BlueTooth76 Dat is een beste verzameling maar wie gebruikt nog VHS?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Roderiktweaker schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:03:
Actief gebruiken niet. Maar heb nog een Sony SLV-E820 staan en een stel videobanden die ik nog wel eens af wil spelen. Beter mee verlegen dan om verlegen zeg maar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
Ik vind het af en toe wel eens leuk om een 4 uur durende mixtape te maken op VHS. Dat lukt je met weinig andere media :+
Ik heb ook nog een stapel Disney banden. Leuk voor de kids nu Disney al een tijdje niet meer op Netflix staat. Hebben we onze eigen Disney-, want voor Disney+ betalen begin ik niet aan.

[ Voor 43% gewijzigd door kozue op 07-03-2025 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Er ligt nog voor vele miljoenen uren aan videobanden op zolders en in lades.
De apparatuur om dat af te spelen zal de komende decennia steeds schaarser worden.

Als er morgen iemand met een paar VHS / V2000 / MiniDV / Video8 / Hi8 / Digital8 (of zelfs Super8 met omgebouwde projector) banden op m'n stoep staat, heb ik nog apparatuur om dat af te spelen en om te zetten (digitaliseren).

Naja, niet morgen, want de boel zit nu net allemaal in kratten en noppenfolie verpakt :+

In principe gebruikt ook niemand nog cassettebandjes of bandrecorders maar hier in het topic zijn we gelukkig nog wel vertegenwoordigd ;)
The Eagle schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:27:
Niet alleen de videorecorders.
Philips DAT-850:
[Afbeelding]

Is ook gewoon een rebadged JVC XDZ-505
[Afbeelding]
DAT heb ik nooit geweten, wel grappig die samenwerkingen.

[ Voor 24% gewijzigd door BlueTooth76 op 08-03-2025 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Ik o.a. af en toe... Zeer handig hoor... @BlueTooth76 Ik zie er al twee in je voorraad staan die ik ook heb:
- De JVC HR-S6611: staat hier in werkende conditie... Na wat lichte reparatie werk deed hij het weer prima en heb ik deze VCR gebruikt om banden met de titels "Mijn heilige communie 1994", "50 jarig huwelijk Opa & Oma" en een registratie van een theater voorstelling die door leerlingen van de plaatselijke basisschool waar ik op zat is gemaakt eind jaren 80 / begin jaren 90 met de titel "Het spul van tandarts Beul"...

- De Philips VR-1000: ooit gekocht om op te laten knappen en dan te gaan gebruiken, maar tot op heden nog niet aan toegekomen... Ding gaat aan, maar er wordt geen band naar binnen getrokken... Ziet er qua loopwerk dood uit op dit moment... Hopelijk krijg ik of iemand met verstand van zaken hem ooit nog werkend... ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rcor
Nog even iets anders voor ik het vergeet, maar op 07-03-2025 heb ik mijn Kenwood HD600 audio-set te voorschijn getoverd uit mijn opslag om eens te kijken of deze geschikt zou zijn voor mijn mancave onder het afdak...

De audio-set die daar stond werkte op zich prima, maar de losse speakerswitch om een tweede speakerset te kunnen aansluiten had er geen zin meer in...
Het linker kanaal viel consequent weg bij de speakers die hingen onder dat afdak... Dus besloten om te kijken of ik het wat eenvoudiger kan maken door een audio-set er neer te zetten die een ingebouwde speaker A + B aansluiting heeft...

Maar ja, dat speaker relais klik klakt er flink op los bij die HD-600 set (specifiek de A601 versterker)... Mijn goede vriend die op visite was zei: nou, dat klinkt niet als een defecte relais... Dat klinkt als een vuile schakelaar die geen goed contact maakt waardoor het relais blijft in/ uit schakelen...

Dus met die wetenschap dacht ik: dan moet dit zelf te doen zijn qua reparatie... Dus de versterker open gemaakt en de speaker switch schakelaar met Kontakt 60 gereinigd... Even testen en jawel: opgelost!

Dus toen pakte ik de CD-speler er even bij en daarbij werd ik er aan herinnerd dat de lade bijna altijd na het openen ook weer meteen dicht gaat en dat de aan/ uit knop slecht reageert...

Och ja, als het relais probleem is opgelost heeft het ook nut om dit aan te pakken: dus alle knoppen in gespoten met Kontakt 60 en een paar keer bedient... Ook hier weer:
- In elkaar zetten
- stroom erop
- en daarna testen

Elk probleem opgelost! De CD-speler reageert nu goed op de aan/ uit knop en de lade blijft openstaan als ik de eject knop indruk...

Daarna dit goedje geplaatst op de locatie waar ik 'm wilde hebben onder het afdak en spelen maar! Ik ben blij dat de Kenwood set het weer doet... Ik heb het altijd een fijne set gevonden en ik vond het echt jammer dat deze niet gebruikt werd momenteel...

Nu doet hij weer ergens dienst in huis en dat verdient hij ook... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntoniusDD
Ik heb helaas pech gehad met mijn Super VHS recorder Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ew02YyHXgSqiWhcWEm_IaRYtkq0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lu8IFTFrR4F3fHMbPr49ocP4.png?f=fotoalbum_large
Dat was top kwaliteit en fabeltatstisch geluid...

Ik hoorde na de verhuizing en hernieuwd aangesloten te hebben BWOP en de Hitachi was kapot.
Voorheen had ik die met andere topmodellen van JVC en Panasonic vergeleken. Hitachi was echt beter.
2500 Gulden koste die toen ik hem aangeschaft heb. In Berlijn heb ik er een op de rommelmarkt voor 50 euro kunnen kopen voor m'n vriendin en die deed het nog jaren.
alleen ik had pech |:(

[ Voor 13% gewijzigd door AntoniusDD op 08-03-2025 09:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@BlueTooth76 ik meen dat Philips in die tijd al met de ontwikkeling van de DCC bezig was. Dan ga je dus geen eigen DAT ontwikkelen ook.
Daar is uiteindelijk de DCC850 uitgekomen als soort van prototype:
Afbeeldingslocatie: https://www.dutchaudioclassics.nl/img/info/philips/Philips-DCC850-prototype/groot/Philips-DCC850-prototype-045.jpg

Als je dacht dat de DAT850 zeldzaam was: de DCC850 is nog veel meer unobtainium ;)
Zie https://www.dutchaudiocla...0_dcc_recorder_prototype/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Inderdaad een interessant stukje techniek uit stijf dat Natlab van Philips nog tot grootse uitvindingen in staat was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 19:24

Xanax959

relax...

@AntoniusDD ook zo'n Hitachi gehad, mooi beeld en zelfs teletekst deed het bij opnames. Overleed ineens, Anne Doedens in Eelde (Groningen) naar laten kijken en na lang onderzoek waren alle condensators overleden volgens de reparateurs. (Nou ja in ieder geval veel denk ik)
Ze vonden het zelf ook een mooi apparaat. Fabricage fout o.i.d.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 23:32

Videopac

Rommelt wat aan.

Mijn ouders hadden vroeger een Panasonic NV-H75 EG, daarvan gingen de condensatoren ook snel stuk. Het komt ook doordat videorecorders steeds platter gemaakt werden en ze vaak zonder voldoende ventilatie geplaatst (ingebouwd) werden. Dan kon de videorecorder de warmte niet kwijt.

Qua beeld was die Panasonic een vooruitgang t.o.v. de VR2350 die we eerst hadden, maar het loopwerk was wel een stuk trager qua in- en uitrijgen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntoniusDD
Xanax959 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:17:
@AntoniusDD ook zo'n Hitachi gehad, mooi beeld en zelfs teletekst deed het bij opnames. Overleed ineens,
dat geluid BWOP was inderdaad het overlijden denk ik
ik was toen nog redelijk begaafd om apparaten te openen en naar visuele aspecten van dat overlijden te zoeken maar dit apparaat, de S890 zat zo boordevol elektronica en printplaten dat ging me te ver.

p.s. ik gebruikte hem ook om muziek op te nemen en afspelen op feestjes en partijen want met 3 uur goeie playlist in HIFI kwaliteit hoefde niemand achter de platenspeler te staan. :P

destijds had ik wel wat adressen voor een mogelijke reparatie maar die waren zo duur dat ik het opgegeven heb.

[ Voor 9% gewijzigd door AntoniusDD op 09-03-2025 13:23 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eggda
Om mezelf maar even schaamteloos te quoten.. Ik heb de versterker laten maken bij de Master of Tech en ik moet zeggen dat het absoluut de moeite waard is. Lampje doet het trouwens nog steeds niet, maar dat schijnt na 50 jaar niet meer verkrijgbaar. Bedankt voor reacties. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door eggda op 09-03-2025 17:38 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Buzzfeed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUYV1XHZ1I_7pFwMcm3oMPY-1jY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2olau0389IjUqosY0s81xkP.jpg?f=fotoalbum_large

Het volgende project heeft zich aangedient, cassettedeck snaren vervangen loopwerk reinigen en opnieuw smeren, voor en eindversterker afregelen, en eventueel de componeneten vervangen die niet meer hun specificaties halen. Nog opzoek naar een origineel 19 inch rack, weet iemand die te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
Mooi setje, ik zou zelf een 19 Inch Rack bouwen, met het tapedeck op ooghoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 23:32

Videopac

Rommelt wat aan.

Buzzfeed schreef op zondag 9 maart 2025 @ 19:56:
[Afbeelding]

Het volgende project heeft zich aangedient, cassettedeck snaren vervangen loopwerk reinigen en opnieuw smeren, voor en eindversterker afregelen, en eventueel de componeneten vervangen die niet meer hun specificaties halen. Nog opzoek naar een origineel 19 inch rack, weet iemand die te koop?
Ah: Erres _O_
De naam is afgeleid van de voorletters van de oprichter, R.S. Stokvis. Wikipedia.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzfeed
AntoniusDD schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:03:
Mooi setje, ik zou zelf een 19 Inch Rack bouwen, met het tapedeck op ooghoogte!
Dat is ook een idee inderdaad, zal eens wat voorbeelden op ionternet zoeken of een kant en kllaar rack zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzzfeed
Videopac schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:48:
[...]

Ah: Erres _O_
De naam is afgeleid van de voorletters van de oprichter, R.S. Stokvis. Wikipedia.
Dat klopt inderdaad, Deze serie is zover ik weet onder Loewe, Erres, Aristona, Rotel? en Philips uitgebracht. Gerpoduceerd door een OEM fabrikant in Japan, daar bewn ik naam even van kwijt (Foster oid?). Het deck is gemaakt door Alpage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntoniusDD
Bijvoorbeeld YouTube: How to Build a Studio Equipment Rack

Maar wel nog veel te laag als voorbeeld - ook die home cinema creaties, daar liggen ze allemaal op hun buik om de apparaten te bedienen. Laat staan dat je een dvd of cd moet plaatsen.
Mooie apparaten moeten gezien worden, wegstoppen in zo'n zwevend kastmeubel is NOT VINTAGE.

Met permissie ik heb chronische rugklachten, dus dacht aan de ergonomie.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 10:33
Vandaag nog een alleraardigst deck gescoord voor 35,- via MP. Een Pioneer CT-477.
Op zich niet een hele bijzondere 2-kopper maar hij heeft AUTO-BLE, oftewel automatische Bias, Level en EQ kalibatie wat hij op een bijzonder fraaie display laat zien (daarom heb ik hem gekocht).

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xqrLsP0h/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T2KS4YdJ/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jdN1RgJW/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tR8fQQ7Q/4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/P5jRJWmS/5.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door kingmace op 14-03-2025 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-08 23:20
@kingmace Vfd displays rule!

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat auto BLE werkt goed idd. Opvolger heet Super Auto BLE :+

Niet testen op bespeelde tapes die je wilt behouden, overschrijft namelijk een stukje :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntoniusDD
Dolby HX Pro en Dolby B-C is heel mooi als je zelf opnames maakt.
Welke jaargang is dit tapedeck?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

CT-447 is van 1990 :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 10:17
Hier nog een (spelende??) CT-449 staan van mijn vader.
Die gaat dus bij nooit en te nimmer weg net als de GX-R70 die ik in die tijd zelf nieuw gekocht heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LF5rDc0VXwKw9e5PAQvldsJ_yo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXQ0qaQUjfC7H7YEmYzM72zq.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• CharmingDemon
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-04 16:40
Gisteren de OLED-display van mijn naim superuniti vervangen. In mijn zoektocht op Tweakers naar een naim-topic om mijn ervaringen te delen kwam ik dit forumtopic tegen: geweldig om te zien wat voor moois er allemaal nog gebruikt en/of in ere hersteld wordt!

Vorig jaar de oude Technics SL-1710 van wijlen mijn vader helemaal opgeknapt en in gebruik genomen. Opengemaakt, draaiende delen gesmeerd, met contactspray de frequentieregelaars weer goed laten werken en helemaal schoongemaakt. De originele naald zit er nog op.

Een Cambridge Audio Alva Duo Stereo MC/MM Phono voorversterker aangeschaft en aan mijn naim met Wilson Benesch speakers gehangen. Klinkt werkelijk als een klok! Maar vooral krijg ik een warm gevoel dat dit apparaat dat mijn vader met zorg heeft uitgekozen en altijd zuinig op is geweest nu bij ons gezin draait en we heel veel luisterplezier aan beleven!

Getriggerd door voorgaande reactie van @Ad de Jong deel ik het hierbij ook even :-)

Foto's voor (met stof) en na (shiney) ;-P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qw5NnEGsXXoCxYx1nrIYQ-n2gLw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0TVuTjdVXzJ1xvbaOFdXEYT4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvzHTMh-bKehe9J5gdvx75lS2I8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHaSuuy3btoRACV6SBnOwkLz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFOA6yj_HBwaHZoh6Y1JMqLa4W4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xd5A3CwwQCXz20oGVYLJBq6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6R_er0ztV3JA0O4wqmLIfomWKgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LH9R5IW1SUUIrJLlt8DBJfVe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M61mqE8zXZpYqVEyjCuL63w9ke0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIWuCMMvPpjCib1bg8lxY4Pc.jpg?f=fotoalbum_large

naim superuniti | Wilson Benesch Vertex | Technics SL-1710 | Cambridge Audio Alva Duo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nice :)

Je mag hem zo te zien wel een keer afstoffen btw ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Duclaasie
Qua akoestische feedback zou ik deze positie van je draaitafel niet bepaald aanraden. Die wil je eigenlijk zo ver mogelijk van je luidsprekers vandaan hebben staan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:08:
Dat auto BLE werkt goed idd. Opvolger heet Super Auto BLE :+

Niet testen op bespeelde tapes die je wilt behouden, overschrijft namelijk een stukje :X
Zo'n deck heb ik ook maar dan veel bejaarder, een Beocord 9000. Alhoewel die volgens mij alleen automatic bias doet. Beetje een raar deck wel. Een 3-kopper, maar geen enkele manier om het geluid rechtstreeks van de opname op tape te monitoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrnhqHElvE1Yjcj-N8wZ_CJVauw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y6MaaaSF7m9xvVhBMPvLqErX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door brama op 16-03-2025 15:31 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Mooie speler, maar staat die naald er nu scheef onder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

CharmingDemon schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:55:
Gisteren de OLED-display van mijn naim superuniti vervangen. In mijn zoektocht op Tweakers naar een naim-topic om mijn ervaringen te delen kwam ik dit forumtopic tegen: geweldig om te zien wat voor moois er allemaal nog gebruikt en/of in ere hersteld wordt!

Vorig jaar de oude Technics SL-1710 van wijlen mijn vader helemaal opgeknapt en in gebruik genomen. Opengemaakt, draaiende delen gesmeerd, met contactspray de frequentieregelaars weer goed laten werken en helemaal schoongemaakt. De originele naald zit er nog op.

Een Cambridge Audio Alva Duo Stereo MC/MM Phono voorversterker aangeschaft en aan mijn naim met Wilson Benesch speakers gehangen. Klinkt werkelijk als een klok! Maar vooral krijg ik een warm gevoel dat dit apparaat dat mijn vader met zorg heeft uitgekozen en altijd zuinig op is geweest nu bij ons gezin draait en we heel veel luisterplezier aan beleven!

Getriggerd door voorgaande reactie van @Ad de Jong deel ik het hierbij ook even :-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er bijzonder goed uit.

Let wel op: Ik begrijp dat er emotionele waarde aan zit, maar de naald (niet te verwarren met het element) is een onderdeel met een beperkt aantal draaiuren dat zeer waarschijnlijk vervangen moet worden. Als het inderdaad de originele en niet een originele naald is, dan moet hij absoluut vervangen worden.

Duik in het konijnenhol van de Grote Vinyl forumdraad voor verdere informatie en tips om het beste uit deze mooie platenspeler te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2025 07:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:13
Vandaag op Texel een dual deck gespot en een akai setje gespot. Akai set in zijn geheel was 5 euro, maar ms htca was mee… beide laten staan. Die dual zag er met die vu meters wel tof uit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ok15h8HJAwuTR8FWSYTH0KTxauc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LmmQCV2IL2DSuwBzPwOcfeih.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psPXHbj9dIg2xj-AoIgtNKot6GI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9C4pos3Q1dEawcGQmeQ6x3aK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
CharmingDemon schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:55:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tip: deze speler verdient idd een mooier element en de aanrader van vandaag is de Nagaoka MP-200... Deze klinkt erg goed en combineert prima met de toonarm van van deze speler... ;) Hier o.a. te bestellen: https://www.albepro.nl/nl...gaoka/nagaoka-mp-200.html

En idd op het grote vinyl topic is daar nog meer over te lezen... So hopefully see you there! ;) :)

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 17-03-2025 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharmingDemon
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-04 16:40
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2025 @ 02:23:
[...]

Ziet er bijzonder goed uit.

Let wel op: Ik begrijp dat er emotionele waarde aan zit, maar de naald (niet te verwarren met het element) is een onderdeel met een beperkt aantal draaiuren dat zeer waarschijnlijk vervangen moet worden. Als het inderdaad de originele en niet een originele naald is, dan moet hij absoluut vervangen worden.

Duik in het konijnenhol van de Grote Vinyl forumdraad voor verdere informatie en tips om het beste uit deze mooie platenspeler te halen.
Het is dé originele naald (incl. element). Ik ben me ervan bewust dat beiden eigenlijk vervangen moet worden. Ik heb me vorig jaar heel wat uren verdiept in een nieuw element, maar dat is een wetenschap op zich, dus heb het even zo gelaten. Om die reden heb ik overigens bewust gekozen voor een phono-voorversterker die zowel moving coil als moving magnet ondersteunt, dan kan ik alle kanten op (om het makkelijker te maken...).

Mijn versterker en speakers halen m.i. het maximale uit de Technics, maar welk element haalt het beste uit de Technics? Het is een mooie draaitafel, maar destijds volgens mij niet een topmodel. Met jouw link naar het Grote Vinyl-topic ben ik eigenlijk erg blij; ik ga er toch weer werk van maken. Mocht ik een vervanger hebben, dan post ik mijn ervaringen hier :-)

naim superuniti | Wilson Benesch Vertex | Technics SL-1710 | Cambridge Audio Alva Duo

Pagina: 1 ... 164 ... 170 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic