Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:12
Ik zou eerst maar eens de solderingen bekijken op droge solderingen en daarna het beveiligingsrelais.
Dat zijn meestal de 2 hoofd verdachten.

Daarna het signaal pad schakelaars doorlopen. Maar ik gok dat je met de eerste 2 er al bent (y)

De eindversterker chip als laatste verdachte

[ Voor 8% gewijzigd door f2ride2001 op 20-05-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:42
f2ride2001 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:51:
Ik zou eerst maar eens de solderingen bekijken op droge solderingen en daarna het beveiligingsrelais.
Dat zijn meestal de 2 hoofd verdachten.

Daarna het signaal pad schakelaars doorlopen. Maar ik gok dat je met de eerste 2 er al bent (y)

De eindversterker chip als laatste verdachte
Zal eens kijken of het mij lukt. Ben zelf niet handig met een soldeerbout. Ooit wel eens wat geprobeerd bij een Musical Fidelity phono preamp waar de stroom connector los zat. Destijds per ongeluk het spoortje verbrand waarna er met een stukje draad het signaal pad hersteld moest worden door iemand die wel wist wat hij aan het doen was... ;)

Overigens, heb ik net mijn B&W CM1's ontkoppeld van de Yamaha versterker, die tegelijk aangesloten waren met een setje Samsung speakers... En ineens werkt het linker kanaal weer zoals het hoort... Heel apart, vooral ook omdat de Samsung speakers middels de in en uit schkakel knop uit stond (speaker A waren ze)... De B&W's zaten op speaker B aansluitingen en waren ingeschakeld...

Zou dat iets te veel van het goede zijn geweest? Of ergens sluiting gemaakt hebben? Na ja, we testen de versterker voorlopig maar even goed en indien nodig zal hij nagekeken moeten worden... ;)

[ Voor 59% gewijzigd door rcor op 20-05-2024 14:01 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:52

D_V

rcor schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:52:
Vandaag bij kringloop winkel 2switch in Venray in de aanbieding:
Mooi altijd die Marantz spullen. Hier bij de kringloop ook een Marantz 1515 receiver, maar wel een stukje duurder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBvPp4oJpZValz-98eE6OG3Xp7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24EJfidcCQlKkqSblCxxbBOc.jpg?f=fotoalbum_large

En nog een Garrard platenspeler. Normaal kom je hier alleen van die plastic usb-platenspelers tegen van Xirion enzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqw9MFXqnRNA-R_9x2RCcOOwkHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/be2kG4By8Lt4r1NGVG9qdkkQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meBP1lwJEiHV2Q01fGcua_zTNlE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dP6v27qWkRKAuWQPmPhLBMms.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:32
rcor schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:34:
[...]

Zal eens kijken of het mij lukt. Ben zelf niet handig met een soldeerbout. Ooit wel eens wat geprobeerd bij een Musical Fidelity phono preamp waar de stroom connector los zat. Destijds per ongeluk het spoortje verbrand waarna er met een stukje draad het signaal pad hersteld moest worden door iemand die wel wist wat hij aan het doen was... ;)
Misschien even checken wat voor soldeerbout je hebt. Verbranden van printsporen suggereert een te lompe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
In ieder geval te heet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
rcor schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:37:
[Afbeelding]

Vandaag voor leuk bedrag een Yamaha RX-10 receiver en CD-X9 cd-speler op de kop getikt.
Vervolgens de Yamaha KX-10 erbij gezet die ik onlangs had overgenomen van een vriend van een vriend en de Yamaha MD-X9 minidisc recorder die er al stond.

Klinkt leuk, maar er is wel wat werk aan de receiver ben ik achter gekomen. Het linker kanaal valt soms uit en geeft dan nog wel wat geluid, maar niet wat het zou moeten zijn. Ik heb namelijk 4 speakers aangesloten (setje samsung speakers en de B&W CM1 speakers) en bij zowel Speaker A als speaker B doet het fenomeen zich voor.

Slechte solderingen? Of toch de versterker module van het linker kanaal defect?

Daarnaast mis de afstandsbediening en is bij het klepje het linker klemmetje afgebroken bij het klepje zelf. Daar dient dus een vervanger voor gezocht te worden. Gelukkig mag het ook een beschadigde klep zijn, zelfs de kleur mag zilver zijn. Het onderdeel kun je namelijk los schroeven en is dus vervangbaar.

Uitdaging!

De CD-speler werkte na een reiniging van de laserlens perfect! Dus daar is verder geen werk aan.
Leuke setjes zijn dat ja, heb er ook wel eens naar zitten loeren. In zwart is volgens mij ook best zeldzaam in nl/europa, meestal zijn ze zilver voor zo ver ik gezien heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 13:15
Solderen is anders nog best een kunst. Grove dingen lukken me wel, maar ik heb ook al plugjes laten smelten en dergelijke. Wellicht gebruik ik niet de goede tip of de goede bout (een simpele wand-type zonder temperatuur instelling), maar het is een beetje kip-en-ei: geen zin om te investeren in betere apparatuur als ik er toch niks van bak. Ik denk dat ik eerst zo’n “helping hand” nodig heb, want ik heb altijd vingers te weinig om 2 draadjes én de bout samen in de juiste positie te krijgen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:03
kozue schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:53:
Solderen is anders nog best een kunst. Grove dingen lukken me wel, maar ik heb ook al plugjes laten smelten en dergelijke. Wellicht gebruik ik niet de goede tip of de goede bout (een simpele wand-type zonder temperatuur instelling), maar het is een beetje kip-en-ei: geen zin om te investeren in betere apparatuur als ik er toch niks van bak. Ik denk dat ik eerst zo’n “helping hand” nodig heb, want ik heb altijd vingers te weinig om 2 draadjes én de bout samen in de juiste positie te krijgen :+
De juiste spullen hebben maakt ook veel uit. Goede desoldeerlitze (geef ik de voorkeur aan), goede kwaliteit soldeertin en iets om de punt van de bout mee schoon te maken (messingwol). Vooral die desoldeerlitze of een goed pompje is essentieel. Dit kost allicht 50 euro excl. soldeerbout met kleine punt.

Ik heb helaas wel nog zo'n simpele Weller maar soldeer niet zoveel. Ook de techniek van eerst de twee contacten verhitten en dan snel wat tin toevoegen. Opletten dat je kort maar goed verhit denk ik... (geen expert erin)

[ Voor 5% gewijzigd door Roderiktweaker op 20-05-2024 18:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:56
kozue schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:53:
Ook met een eenvoudige soldeerbout kan je solderen. Alleen een loodgieters soldeerbout die er uit ziet als een pistool/boormachine moet je nooit met electronica gebruiken.

Plugjes laten smelten geeft aan dat je te lang aan het verhitten bent. Net als het verbranden van printsporen. Dus de kunst is om kort en goed te verhitten. Ook in de fabriek wordt alles maar kort verhit om een print te solderen. Vrijwel niks is gemaakt om langdurig te verhitten.

Merk je dat het met kort verhitten niet lukt, laat dan alles eerst weer afkoelen voordat je het opnieuw probeert. En dat kan soms best wel even duren, maar is echt noodzakelijk als je de boel heel wil houden.

Om te oefenen met solderen, strip wat 1,5 of 2,2mm2 installatiedraad, knip wat stukjes af van 3-5 cm en buig ze 90 graden in het midden. Als je er daar 3 of 4 van aan elkaar kan solderen (1 cm naast elkaar leggen) zonder dat een eerdere verbinding weer loslaat, dan ben je goed bezig.

Verhit je te lang, dat laat de andere verbinding ook weer los. Als je handig bent, kan je zo van koperdraad hele figuren in elkaar solderen.

Als je goed kan solderen heb je ook geen 3e hand nodig. >:) Je kan de twee draadjes/weerstandjes of wat dan ook prima aan elkaar solderen door beide eindjes met de hand (hand 1) beet te houden, te verwarmen met de bout en er tin aan toe te voegen (hand 2). Als je kort en goed verhit maak je een verbinding zonder dat je je vingers brandt. Dat zal je de eerste keer zeker niet lukken, maar als je eenmaal zo ver bent, werkt het wel heerlijk snel.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
Oefening baart kunst.
Ik soldeer al sinds mijn elfde dus mag zeggen dat ik het aardig kan.
Maar het blijft wel een vak hoor. Hoe ik hier soms apparaten binnen krijg van mensen die vinden dat ze kunnen solderen.... :X

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:22

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Ik werk als technieker bij 1 van de weinige bedrijven in Europa die nog soldeer materialen maken.
Solderen is idd een beetje een kunst op zich.

Hier 1 van onze presentaties rond handsolderen, met veel nuttige info over hoe het correct te doen : klik

Voor het solderen is de juiste soldeerpunt en de juiste temperatuur erg belangrijk. Voor de-solderen gebruik ik enkel nog een desoldeer pistool, soms icm met een mini heatgun (voor IC's bvb).

Inmiddels begonnen met de revisie van de Akai MG14D. Het loopwerk zit vol hardgeworden vet, en dat ben ik nu stap voor stap uit elkaar aan het halen om te reinigen en opnieuw in te vetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imtGXvLfUMJpPMVANI6xhASChxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNVXW3I7RPR0pXofcfVZFrn0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• rcor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFYrIcKQZ3Pl7XWDCzRJRzUPG-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pkrRn0h7qageBfmQuiKzRfDj.jpg?f=fotoalbum_large

Spot van vandaag bij 2switch in Venray. Was daar om te kijken naar afstandsbedieningen van yamaha en kwam toen deze combi tegen van Nad. Echt een koopje, slechts 50 euro per stuk. 100 euro voor beiden.

Versterker doet 150 watt per kanaal.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0aeRxxRf6yKVz2D0wB1DhJrdRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LglUAtOQ1dr9SzfuewtSwwnE.jpg?f=fotoalbum_large

Deze mooie Technics SA-007 voorzien van nieuwe verlichting. Geen led, gewoon gloei :>
Lengte is maar liefst !!26 CM!!. Super klein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
@Haruhi, veel meer eighties dan dit wordt het niet snel denk ik! Technics eindversterkers met grote VU-meters, serieuze midi-set en inderdaad echte gloeilampen voor de verlichting!

Hele mooie verschijning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:31
@Haruhi goed verzorgen hoor, in goede staat gaan ze makkelijk 1000 euro op 2de hands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 21:23
Haruhi schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:50:
[Afbeelding]

Deze mooie Technics SA-007 voorzien van nieuwe verlichting. Geen led, gewoon gloei :>
Lengte is maar liefst !!26 CM!!. Super klein!
Wauw, ik heb een aantal van die mini torens gehad (Blaupunkt, Hitachi) maar deze Technics is echt wel super gaaf! :9~

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
kingmace schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:53:
[...]

Wauw, ik heb een aantal van die mini torens gehad (Blaupunkt, Hitachi) maar deze Technics is echt wel super gaaf! :9~
Toevallig deze?
Foto is van het internet, maar ik heb deze ook gehad, helemaal opgeknapt.
Uiteindelijk verkocht met pijn in het hart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-65VavEFgIfWRe61SLjdmb50wQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1gSUreFnFs2ZKDxEheaDgLS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook nog een complete Philips x09 set, welke ik nooit weg zal doen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uh8T4sQ.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skynett
Heerlijke foto's allemaal!
Daar kan toch geen enkele smartphone met Spotify en Sonos tegenop.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kingmace
Haruhi schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:03:
[...]

Toevallig deze?

[Afbeelding]
Ja, dat is hem, ik had hetzelfde setje. Ik heb hem ook verkocht en altijd spijt van gehad.

Deze Hitachi J2 set heb ik ook nog gehad (en weer weggedaan)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/w3K7Dpg8/2014-08-30-00065.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000

Videopac

Rommelt wat aan.

Haruhi schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:03:
[...]

Toevallig deze?

[Afbeelding]

Ik heb ook nog een complete Philips x09 set, welke ik nooit weg zal doen.
[Afbeelding]
Heeft die tape selector geen stand voor normaal bandjes?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
Fe2O3 resp Ferro op Blaupunkt en Philips toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Marcel Br schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:38:
Fe2O3 resp Ferro op Blaupunkt en Philips toch?
Sorry, ik was even niet scherp; dacht dat het type III was.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:52

D_V

Moest wel lachen toen ik dit "monster" voorbij zag komen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Net binnen de Sony Carbocon SS-3050 uit 1976 met wat bedradings problemen. Midtonen speaker ook niet origineel.
Midtonen waren ook niet aangesloten. Ben benieuwd of ik daar nog een behoorlijk geluid uit ga krijgen.
Erg zwaar en solide gebouwd met kruisbalken tussen de wanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o12BC1ZfGlH8DevyCW-nfHSNJRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FE4CHlq7f6YLlb1xuypZY8NM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0bh3cZ8pK1GiIQzbKuVJCBQ5BA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vFlw0N7wlMREZLzgdGymznk.jpg?f=fotoalbum_large

Midtoner heeft een open achterkant.... 8)7

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
OgWok schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:43:
Net binnen de Sony Carbocon SS-3050 uit 1976 met wat bedradings problemen.
Midtoner heeft een open achterkant.... 8)7
Elke speaker, behalve tweeters, zijn open aan de achterkant om zo een eigen klankkast tot hun beschikking te hebben. Of bedoel je misschien iets anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingmace
Skynett schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 02:44:
[...]

Elke speaker, behalve tweeters, zijn open aan de achterkant om zo een eigen klankkast tot hun beschikking te hebben. Of bedoel je misschien iets anders?
Nee hoor, in een gesloten kast (zonder basreflex) is de middentoner ook gelsoten anders scheurt hij uit elkaar door de druk (luchtverplaatsing) van de woofer.

De middentoner is dan zelf gesloten of wordt door een dome afgesloten van de rest van de kast.

[ Voor 10% gewijzigd door kingmace op 29-05-2024 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
@kingmace
We bedoelen hetzelfde, alleen schrijven we het wat anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Skynett schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 02:44:
[...]

Klopt, maar de midtoner en woofer gebruiken dezelfde klankkast, dus de druk van de woofer drukt de conus van de midtoner naar voren....
De midtoner heeft geen "eigen" achterkast (dome). Heb ik het zo goed uitgelegd?

De originele midtoner had waarschijnlijk een eigen dome.
Het is overigens lastig nog een schema of speakers voor dit model Sony te krijgen.

Overigens zijn ze "made in W. Germany". ;) (Studer/Wega?)

Foto van midtoner en ruimte erachter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mil_aPc6bEG3SNImsxSSB3Lgz9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xYeYyjWFKv87LSKEna5j6U4L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door OgWok op 29-05-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
@OgWok
Ook wij bedoelen hetzelfde: Elke speaker (laag, midden en hoog) beschikt over een eigen klankkast.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kolbe
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-09 18:09
Sansui QRX-7500 amp/receiver
B&W V204 speakers

Voorzien van signaal met moderne spullen:
Rpi 4 met Allo Boss 1 DAC
Meanwell Medical PSU voor de DAC/rpi

Klinkt fijn. Heb de tweeters gereviseerd (1x nieuw membraan en spoel, was doorgebrand, nieuwe ferrofluid).
Versterker is na al die jaren nog in orde, af en toe eens een slecht contact in een schakelaar. Recent schoongemaakt waar ik bij kon en fingers crossed, nog geen problemen teruggekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vgOO4jRBFVaKC1V-oG52u36III=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KSurZZUIm4UXeOFdZheqsHf0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

OgWok schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:12:
[...]

Klopt, maar de midtoner en woofer gebruiken dezelfde klankkast, dus de druk van de woofer drukt de conus van de midtoner naar voren....
De midtoner heeft geen "eigen" achterkast (dome). Heb ik het zo goed uitgelegd?

De originele midtoner had waarschijnlijk een eigen dome.
Het is overigens lastig nog een schema of speakers voor dit model Sony te krijgen.

Overigens zijn ze "made in W. Germany". ;) (Studer/Wega?)

Foto van midtoner en ruimte erachter.
[Afbeelding]
Is die middentoner origineel, gezien de bekabeling?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kingmace
Gisteren mijn Dual 601 getransplanteerd naar een Dual 510 behuizing. Ik vind deze mooier staan (lijkt hierdoor wat slanker). Tevens de aarding van de speler verbetert (aarding van de audio kanalen losgekoppeld van de chasis aarding), de hele lichte brom die aanwezig was bij het starten van een plaat is nu geheel weg.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RCDy0RTP/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9f2YgKdh/IMG-20240602-082538.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Videopac schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:02:
[...]

Is die middentoner origineel, gezien de bekabeling?
Nee hoor, die is niet origineel. Ben aan het zoeken, maar kom ze niet tegen, tot nu toe.
De bevestiging is ook anders en er is in geboord. Geen enkele aanduiding erop of type nr.

Zijn misschien ooit eens opgeblazen.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rcor
Droog weee buiten, eindelijk! Prima moment om een start te maken met de optische restoratie van de Bose 901 series IV speakers... helaas was er al veel weg geschuurd bij het fineer volgens de verfwinkel en dus er voor gekozen om ze zwart te maken, daar de kans groot zou zijn dat ik door het fineer heen zou schuren als ik dat wit echt helemaal weg wil hebben...

Even wat foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBVy8hThtpDMBIBX95R3JiX6Uys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tz2NeQq2X3A1b09ycoK2MPSG.jpg?f=fotoalbum_large

Speakergril verwijderen en schuren maar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3uF312t0UMSjO58v1jXgCmKPCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SdrrOJiHD15BcQR1ZGFkjy3B.jpg?f=fotoalbum_large

Na het ontvetten, schuurstof verwijderen en de eerste speaker in de grondlak te hebben gezet bij de houten delen ziet de speaker er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z94YAffoHA0snEkDPaaUP6HnETY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NLkoTXqMc843mSOL2B0Vjmef.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPFM1NrLt7-JvZtenSwj34709IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWKK3EtRAI8jZox181WD1jwx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enq350zqHM73c15ESyNpy8_0Hso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKa9mvT5iM0CP4Q0NtbCcuQa.jpg?f=fotoalbum_large

Nu laten drogen en dan laag 2... Wellicht dat ik nog een penseel haal voor de kleine gleuven, ik merk dat de gekochte kwast hier net niet goed in komt en dan is het lastig om e.e.a. goed dekkend te krijgen... ;) Die zullen ze vast ook hebben bij de action... later maar eens kijken hoe we dat plastic kunnen aanpakken... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Staat nog een leuk setje te koop op MP.
Voor de vintage liefhebben met de bolle portemonnee!
https://www.marktplaats.n...eletrostaten-els8x-japans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
sssensss schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:42:
Nee, dank, de speakers zijn me net te klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De koper zal ongetwijfeld zelf ook zo gek als een deur zijn :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
The Eagle schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:20:
[...]

De koper zal ongetwijfeld zelf ook zo gek als een deur zijn :+
Of zwaar audiofile... Ik ken genoeg mensen die in goedkope auto's rond rijden om zo geld te hebben voor dure audio apparatuur en speakers... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

rcor schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:41:
[...]

Of zwaar audiofile... Ik ken genoeg mensen die in goedkope auto's rond rijden om zo geld te hebben voor dure audio apparatuur en speakers... ;)
Dat kan zeker! Zeker 30 jaar geleden bij Eringa in Groningen gezien dat 2 mannen peperdure spullen in een compleet aftandse eend legden. Komt zeker vaker voor en is van alle tijden (en niet alleen met hifi trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Videopac schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:06:
[...]

Dat kan zeker! Zeker 30 jaar geleden bij Eringa in Groningen gezien dat 2 mannen peperdure spullen in een compleet aftandse eend legden. Komt zeker vaker voor en is van alle tijden (en niet alleen met hifi trouwens).
Gezien de goede vering van een eend verbaast me dat niet eens. Slimme zet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:39

Daniel36

vernieuwde formule

Wat ik me serieus afvraag, wat is het nut van die kabelisolatoren/blokjes onder de speakerkabel?
Dure kabels etc. hebben nog een natuurkundige verklaring soms maar je luidsprekerkabel mag de grond niet raken oid?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:12

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Daniel36 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:29:
Wat ik me serieus afvraag, wat is het nut van die kabelisolatoren/blokjes onder de speakerkabel?
Dure kabels etc. hebben nog een natuurkundige verklaring soms maar je luidsprekerkabel mag de grond niet raken oid?
Het heeft geen enkel (natuurkundig) nut. Net als met zoveel dingen in de audiofiele wereld overigens - er wordt veel onzin verkocht (voor veel geld).

Zie ook het topic Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
Het zal natuurlijk ook wel een placebo-effect hebben. Zo heeft het tegenwoordig ook weinig zin om een Ferrari te kopen als je weet dat je met pakweg een BMW M5 ook al 240 per uur haalt. Maar de looks en het idee "het is een Ferrari" zijn dan niet te evenaren (zeker voor auto-freaks)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:39

Daniel36

vernieuwde formule

diedie2 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:25:
Het zal natuurlijk ook wel een placebo-effect hebben. Zo heeft het tegenwoordig ook weinig zin om een Ferrari te kopen als je weet dat je met pakweg een BMW M5 ook al 240 per uur haalt. Maar de looks en het idee "het is een Ferrari" zijn dan niet te evenaren (zeker voor auto-freaks)
Betere rijeigenschappen en aantoonbaar betere prestaties zijn makkelijk aan te tonen dus dat is geen placebo effect imho.

Bij die isolatie blokjes verwacht ik dat je niks kunt aantonen, ergo placebo effect idd.

Om het weer ontopic te maken: ik heb recent een harman kardon avr5000 (2001)vervangen omdat hij steeds uit zichzelf uitschakelde, door een Denon PMA-500V uit 1986
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chnKk3Rwj1srSYr37-kYQANczew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dp907xDmAxBaiFIj9Impg2ig.jpg?f=fotoalbum_large
(https://magnathifimuseum....denon-pma-500v-test-1986/) en die draait rondjes om die HK en ook om een yamaha RX-V520 rds uit de jaren 90. Ik gebruik de Denon nu voor muziek in stereo en de yamaha voor films.

[ Voor 41% gewijzigd door Daniel36 op 04-06-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:42:
[...]

Het heeft geen enkel (natuurkundig) nut. Net als met zoveel dingen in de audiofiele wereld overigens - er wordt veel onzin verkocht (voor veel geld).

Dat idd. Het maakt het alleen makkelijker om je er de nek over te breken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:42:
[...]

Je verandert het diëlectricum, ofwel de isolatie tussen de luidsprekerkabels en de aarde (het beton). In welke mate deze verandering leidt tot een ander geluid is natuurlijk de vraag. Ik heb het antwoord niet.

Het luisteren naar muziek is zo subjectief als het maar zijn kan. Laten we het daarbij houden voor dit topic wat mij betreft. Blijft het tenminste lekker gezellig hier, lekker kwijlen over oude Denon versterkers, heerlijk! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Daniel36 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:27:
[...]

Betere rijeigenschappen en aantoonbaar betere prestaties zijn makkelijk aan te tonen dus dat is geen placebo effect imho.

Bij die isolatie blokjes verwacht ik dat je niks kunt aantonen, ergo placebo effect idd.

Om het weer ontopic te maken: ik heb recent een harman kardon avr5000 (2001)vervangen omdat hij steeds uit zichzelf uitschakelde, door een Denon PMA-500V uit 1986
[Afbeelding]
(https://magnathifimuseum....denon-pma-500v-test-1986/) en die draait rondjes om die HK en ook om een yamaha RX-V520 rds uit de jaren 90. Ik gebruik de Denon nu voor muziek in stereo en de yamaha voor films.
Meerkanaals AV-receivers zijn overschat: vaak heb je 5 of 7 matige versterkers in plaats van 2 goede. En de elektronica is na een paar jaar al verouderd, als er nieuwe codecs of hdmi standaarden komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Skynett schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:46:
[...]

Je verandert het diëlectricum, ofwel de isolatie tussen de luidsprekerkabels en de aarde (het beton). In welke mate deze verandering leidt tot een ander geluid is natuurlijk de vraag. Ik heb het antwoord niet.

Het luisteren naar muziek is zo subjectief als het maar zijn kan. Laten we het daarbij houden voor dit topic wat mij betreft. Blijft het tenminste lekker gezellig hier, lekker kwijlen over oude Denon versterkers, heerlijk! _/-\o_
Laten we die discussie hier maar niet starten inderdaad ;)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
rcor schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:41:
Dat snap ik zelf dan weer niet. Ik ben niet eens audiofiel, maar hou wel van goed geluid, en irriteer me aan de ondermaatse performance van het audiosysteem in de meeste auto's, zeker in de goedkope. Dus toen ik vele jaren geleden een nieuwe auto nodig had ging er een CD mee om de speakers te testen, en dat was een van m'n belangrijkste criteria. Goed geluid vind ik veel belangrijker dan al die nutteloze tech die ze er tegenwoordig in stoppen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kingmace
Mijn kringloop score vandaag. Bij de Emmaus kringloop in Bilthoven stond een bak gevuld met intressante tapes (voor 0,50 per stuk). Ik heb een kleine selectie eruit gehaald met tapes die ik mooi vind.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pdq7N17q/IMG-20240604-135712.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
kozue schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:35:
[...]

Dat snap ik zelf dan weer niet. Ik ben niet eens audiofiel, maar hou wel van goed geluid, en irriteer me aan de ondermaatse performance van het audiosysteem in de meeste auto's, zeker in de goedkope. Dus toen ik vele jaren geleden een nieuwe auto nodig had ging er een CD mee om de speakers te testen, en dat was een van m'n belangrijkste criteria. Goed geluid vind ik veel belangrijker dan al die nutteloze tech die ze er tegenwoordig in stoppen.
Over het algemeen kan je speakers in een auto nog prima achteraf opwaarderen. Maar geen slecht geluid in de auto vind ik ook wel fijn. Jaren auto’s gehad met standaard speakers, de vorige en huidige hebben de duurste audio set versie, dat klinkt toch wel beter. Vooral een speaker in het midden voegt best wat toe aan het geluid, dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
kozue schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:35:
[...]

Vroeger was het allemaal veel makkelijker dan nu... Destijds had had je 1-din grote autoradio's die je eenvoudig kunt vervangen, evenals de speakers... Geen verwarming / airco/ achteruit rij camera of ander grut die via de radio z'n display z'n informatie toont...

Dus veel van dat soort personen deden op dat vlak upgrades, want duur was dat niet...

Tenzij je wel wat te makken hebt, dan doe je hetzelfde als een oud collega van mij: je koopt een Porsche Cayenne, niet omdat je die nou zo mooi vindt, maar omwille van de Burmester audio installatie en speciale autoruiten die meer bijgeluiden van buiten dempt... ;) Onder het motto: goed geluid is belangrijker dan de looks van de auto... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

rcor schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 06:49:
[...]

Vroeger was het allemaal veel makkelijker dan nu... Destijds had had je 1-din grote autoradio's die je eenvoudig kunt vervangen, evenals de speakers... Geen verwarming / airco/ achteruit rij camera of ander grut die via de radio z'n display z'n informatie toont...

Dus veel van dat soort personen deden op dat vlak upgrades, want duur was dat niet...

Tenzij je wel wat te makken hebt, dan doe je hetzelfde als een oud collega van mij: je koopt een Porsche Cayenne, niet omdat je die nou zo mooi vindt, maar omwille van de Burmester audio installatie en speciale autoruiten die meer bijgeluiden van buiten dempt... ;) Onder het motto: goed geluid is belangrijker dan de looks van de auto... 8)7
Nou, op zich valt het nog wel mee.

In mijn Tiguan (VW) zat ook zo'n multifunctioneel ding dat ik wilde vervangen voor een nog multifunctioneler ding met DAB, Android en Carplay enzo. Het waren letterlijk drie plugjes, waarvan één hele grote vierkante met erg veel contactjes. Er zat een kleine vierkantje GPS antenne bij die ergens weggewerkt moest worden, en een optionele microfoon voor als de ingebouwde microfoon niet goed genoeg was. Het was bij elkaar nog geen half uur werk om het ding in te bouwen. Vooral veel Youtube-videos kijken hoe je dashboard er van binnen uitziet, hoe je de oude radiocombinatie eruit moet halen en gaan met die banaan.

Het lastigste was dat ik speciaal voor dit klusje een Torx T20 schroevendraaier moest aanschaffen, want die zat niet in mijn Hornbach-setje.

Het wordt pas spannend als je zaken als een camera wil toevoegen - dan moet je een kabel door je hele auto trekken en handigheidjes vinden om het netjes weg te werken. Dat staat overigens binnenkort op de planning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Ik heb net toevallig vorige week een dashcam geplaatst en dat vond ik juist relatief simpel. Die kabel gaat makkelijk in allemaal sleufjes langs het raam en de portier, en het is een kwestie van een fusetap halen bij de bouwmarkt en die in je fusebox frotten op de plek waar de 12v fuse zit. Op youtube kun je veel fimpjes vinden over hoe je dat doet en welke je moet hebben voor jouw auto. Het verzamelen van de componenten was het meeste werk. Je ziet nu bijna niks van de bekabeling. Zelfs de camera zelf heb ik grotendeels achter de achteruitkijkspiegel gezet zodat ie geen zicht wegneemt (tis niet alsof ik er tijdens het rijden naar ga kijken ofzo).

De audio installatie daarentegen, is volledig geïntegreerd met alles. Er zitten een paar knoppen naast de CD slot, plus een paar op het stuur, en de weergave van de interface is op een apart scherm wat gedeeld wordt met de navigatie, instellingen, etc, en zelfs de CD speler wordt voor navigatie gebruikt. Je kunt geen CD afspelen tijdens het navigeren want dan zit de DVD met kaarten er in. Dat gaat me allemaal boven de pet, dus daar kom ik niet aan. Het enige wat ik me kan bedenken als upgrade is een aparte losse radiounit inbouwen en nieuwe bedrading voor de speakers. Maar daarmee ben je alle audio van de auto zelf ook kwijt (alarmtoontjes, navi spraak, etc), en de stuurbediening. Maar goed, dat werkt eigenlijk allemaal wel ok, dus waarom die moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
Let wel goed op met het aansluiten op de voeding. Doe dat door een zekering bij te plaatsen in de zekeringkast waarbij je gebruik maakt van originele merk-spullen zodat je niet ziet dat het zelf gedaan is.

Gebruik geen kabeldoorsnijders e.d. ook genoeg filmpjes op YouTube over te vinden maar het is eerste klas bagger en leidt vaak tot voedingsproblemen over een tijd omdat de kabel verzwakt is, makkelijk corrodeert of zelfs afbreekt.

En het zelf plaatsen van aftermarkt spullen wordt alleen maar moeilijker en moeilijker in auto's. De integratie gaat zo ver, dat bij een beetje moderne auto gewoon geen aftermarkt spul meer leverbaar is.

Bij een moderne auto moet je juist bij een 2e hands er voor zorgen dat je er eentje kiest waar alle gewenste opries inzitten, want achteraf bijplaatsen is vrijwel niet meer te doen bij een auto van zeg 10 jaar of jonger. Die wereld is echt aan het veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
Ik zie nu al tijdje reclame passeren voor de JBL BassPro Go. Lijkt me nog wel cool :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skynett
Bij zoiets kan je eigenlijk niet van integratie (met de auto) spreken. Ja, hij staat in de auto, maar koppelt middles BT en heeft voeding nodig. Dat zal wel middels een aanstekerplug zijn.

Dit is wel de manier waarop de aftermarkt nog te bedienen is.

Potentieel nadeel van al die draagbare BT speakers is dat je ook buiten (in je tuin, op scooters, op straat, park, strand) steeds meer muziek hoort. En als de stilte eenmaal weg is dan is die ook echt weg. Persoonlijk zie ik dat als een nadeel.

[ Voor 17% gewijzigd door Skynett op 05-06-2024 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

kozue schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:04:
Ik heb net toevallig vorige week een dashcam geplaatst en dat vond ik juist relatief simpel. Die kabel gaat makkelijk in allemaal sleufjes langs het raam en de portier, en het is een kwestie van een fusetap halen bij de bouwmarkt en die in je fusebox frotten op de plek waar de 12v fuse zit. Op youtube kun je veel fimpjes vinden over hoe je dat doet en welke je moet hebben voor jouw auto. Het verzamelen van de componenten was het meeste werk. Je ziet nu bijna niks van de bekabeling. Zelfs de camera zelf heb ik grotendeels achter de achteruitkijkspiegel gezet zodat ie geen zicht wegneemt (tis niet alsof ik er tijdens het rijden naar ga kijken ofzo).

De audio installatie daarentegen, is volledig geïntegreerd met alles. Er zitten een paar knoppen naast de CD slot, plus een paar op het stuur, en de weergave van de interface is op een apart scherm wat gedeeld wordt met de navigatie, instellingen, etc, en zelfs de CD speler wordt voor navigatie gebruikt. Je kunt geen CD afspelen tijdens het navigeren want dan zit de DVD met kaarten er in. Dat gaat me allemaal boven de pet, dus daar kom ik niet aan. Het enige wat ik me kan bedenken als upgrade is een aparte losse radiounit inbouwen en nieuwe bedrading voor de speakers. Maar daarmee ben je alle audio van de auto zelf ook kwijt (alarmtoontjes, navi spraak, etc), en de stuurbediening. Maar goed, dat werkt eigenlijk allemaal wel ok, dus waarom die moeite doen.
Een dashcam wel inderdaad, maar ik doelde meer op een achteruitrijcamera - daarvoor moet het snoer tweederde van je auto doorkruizen.

In mijn geval kan ik wat kunststof panelen losklikken om de kabel weg te werken in de kofferbak, en dan door de dorpel langs de deuren om vervolgens tussen voorportier (bestuurderszijde) en dashboard om hoog te laten komen. Zijpaneel van het dashboard los om de kabel daar het dashboard in te voeren en dan met een kabeltrekker richting de infotainmentunit.

De camera krijgt voeding van de achteruitrijlichten - het beeld loopt via standaard CVBS (gele tulpplug) die zo achterin de infotainmentunit plugt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rcor
Maar genoeg daarover, terug naar de vintage audio (en dat mag wat mij betreft ook een vintage auto radio zijn)...

Hopelijk vanavond droog weer in mijn regio, dan kan ik verder gaan met de opknap klus van de Bose 901 speakers... Mocht het lukken, dan zal ik zeker wat foto's met jullie gaan delen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet de set daar komen luisteren, maar ze staan zowat in een kale bunker. Kan je apparatuur nog zo fantastisch zijn, echt goed gaat het dan niet klinken 8)7

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Skynett schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:05:
Bij zoiets kan je eigenlijk niet van integratie (met de auto) spreken. Ja, hij staat in de auto, maar koppelt middles BT en heeft voeding nodig. Dat zal wel middels een aanstekerplug zijn.

Dit is wel de manier waarop de aftermarkt nog te bedienen is.

Potentieel nadeel van al die draagbare BT speakers is dat je ook buiten (in je tuin, op scooters, op straat, park, strand) steeds meer muziek hoort. En als de stilte eenmaal weg is dan is die ook echt weg. Persoonlijk zie ik dat als een nadeel.
offtopic:
Nee, dat doet ie niet, wordt gewoon bekabelde aansluiting met RCA, trigger en line level conversie megeleverd, plus montagebeugel en volumeregeling. Maar 650 euro. Dan kun je beter en losse sub kopen. Zeker bij VW; dan heb je er namelijk ook nog vaak een DSP bij die op je model is afgestemd.

Maar laten we het over vintage audio hebben idd.
Plaatje op herhaling omdat het kan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEM3_0vet6a2rnx2v_JkWCv-hKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXDPi1p0aMBo96ZZfbmf0E4Y.jpg?f=fotoalbum_large
Hier nog zonder CD wisselaar en minidisc speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
Bedraad aangesloten, dat had ik nou juist niet verwacht. JBL weet wel van prijzen, het doet nog net geen pijn. Net als Apple.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rcor
Deel 2 van de job bestaat uit 2 dingen:
1. De tweede speaker in grondlak zetten
2. De equalizer in de grondlak zetten

Enkele foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eayEOy5coye4JZbo1MN7iRtloGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/leIAfRCrQvzWKa91bAfizYBo.jpg?f=fotoalbum_large
Na het schuren, ontvetten en het weghalen van stof kon ik gaan grond lakken... Na wat lakken met een verf roller is hier het resultaat te zien... De witte voorkant ziet er nog steeds niet uit en daar heb ik ook nog wat aangedaan... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCFV9cnL8Be2jeDmTjW2oQgMyuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tkz4yLw81ILveWB8NUeg6Jc.jpg?f=fotoalbum_large
Het resultaat rondom...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5d_0MN4O5reh-A8kxnW3zDHHvas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vAFAmgcIxZy5vkgpFR3383x9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSZIMxEx2b6QGRL9KvgQ3qMgboE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q1ZLxacyhXgVCb1ktBIGEoKg.jpg?f=fotoalbum_large
Na wat licht opschuren en wat lakken met een kwast en een verfroller is dit het resultaat aan de voorzijde geworden... Het doel is bereikt: geen witte kleur door het doek heen zichtbaar straks, precies zoals ik het wilde hebben...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7BOsdjlI7LKTlnOqhY1o6iUypM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6EgE2YUKaLygiy1HUViYyygS.jpg?f=fotoalbum_large
De equalizer had een houten kast met fineer die helemaal zo slecht nog niet was... Maar doordat de speakers nu zwart worden heb ik de keus gemaakt met goede vriend om alles een geheel te maken... Dus deze is nu ook lekker in de grondlak gezet... Heerlijk zo'n woensdagavond klusje! Voldaan en tevreden heb ik enkele spullen nu opgeruimd en is het voor vandaag klaar! Rcor is happy met het resultaat... :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYnVKhwfaui8RcJfxW8wbJuLi24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Vo8DkmOA2XBns24L9HNEaIz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctvgy9NYRDByNBppkhExDYoODpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3f20IKyPIRY16UHNsAxMwByc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWOaMazF3z-wDqokkatxZvNVGwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwwqCvvYE8inUoP56qxWjwgr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rcor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVZ6gc3_E56Se1Hke8y8lHUAEgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AoCKo84Mc8jXlq6A21bEJYSL.jpg?f=fotoalbum_large

Effe relaxen met het echt oude spul na al dat geschilder... Lekker een singletje afspelen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 13:48
rcor schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:56:

Effe relaxen met het echt oude spul na al dat geschilder... Lekker een singletje afspelen...
Afijn 3 minuut 16 later >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Totaal geen vintage audio maar hier in de kringloop Odijk staat de volgende Denon set voor 67,50.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNix-6_n2mIziuKfRikfBA2yRQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jwbEhMguUv2dfoqxyfDSErbQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rcor
Vandaag bij 2switch in Venray:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCCeSpcfWC7XIhy5_NyI3sRLasE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ej1zOkhTUhHTTRBJg5Dtbg28.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6xk-C3c3RMNQ2mplSWCT32RHuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pTiMasByGMPfbFShBc6cxdFw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lW6o_UtyAGGz8lKiZ56ADLYsqzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vtfn21Hflrw1nZzndir7BwHs.jpg?f=fotoalbum_large

Die Philips lijkt mij een leuke versterker... zal de specs eens opzoeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Tefifon in Stereo tijd bij Techmoan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
rcor schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:30:

Specifications
Power output: 25 watts per channel into 8Ω (stereo)
Frequency response: 20Hz to 20kHz
Total harmonic distortion: 0.04%
Input sensitivity: 2.5mV (MM), 150mV (line)
Output: 150mV (line)
Dimensions: 420 x 80 x 320mm

STK module als eindtrap als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
rcor schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:30:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat HK cassettedeck lijkt me ook speciaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
htca schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:38:
[...]

Dat HK cassettedeck lijkt me ook speciaal?
Nee, niets speciaals... CD-lade look-a-like om het bandje in te leggen, slechts 2 koppen... Voor normaal afspeel werk voldoende, maar als je veel opneemt en je wilt ook nog het maximale uit je bandje halen zijn er betere opties... Wel heeft die één voordeel ten aanzien van mijn Yamaha KX-10 3-koppen deck met ook zo'n lade: er is een serviceluikje aanwezig rond om de koppen zodat hij makkelijker onderhouden kan worden...

[ Voor 47% gewijzigd door rcor op 08-06-2024 19:02 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08:54
Omdat deze er zo groezelig uit zag twijfelde ik of ik hem mee zou nemen van de rommelmarkt.
Maar hij zag er zo bijzonder uit dat ik het toch maar gedaan heb.
Erg zwaar, dus ik dacht die zit nog vol batterijen, maar dat was niet het geval, het leeg gewicht is al 5,5kg.
Het is een zeer intrigerende machine met in het bijzonder een erg uitgebreide kortegolf ontvanger. Verder aansluitingen voor externe antennes en speakers, phono.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0L3K1tfIgWjxkUHqqr7vGQ8umU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I6M2CuNprn3oDH8cUAo8yLQq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLazWs4t5Jb6X5kdaoAkYsjdpeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OyVIHv9F8Ryor6LI14BwQI0K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 21:04

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Oh, een Grundig Satellit! Die klinken echt waanzinnig :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanS
mentalmadnizz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:31:
Dat hoop ik wel. Maar er kan nog wel wat aan mankeren. Van binnen ziet het er nog niet zo slecht uit als aan de buitenkant trouwens.
Ik moet eerst nog een 9V voeding opzoeken en aansluiten. Ik ben niet zo'n fan van batterijen.
Volgens de handleiding was er al een optionele voeding die in het batterijvak past. Ook een aansluiting op de auto accu en antenne was mogelijk.
Leuk: er staat om de kortegolf ontvangst nog te verbeteren sluit even een externe antenne aan van 10m vertikaal en zet deze zo hoog mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mentalmadnizz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:31:
Qua luidspreker of als je hem van een meter hoog laat stuiteren? :+

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• MvanS
De Grundig Satellit doet 't. Het enige mankement is een gebroken aandrijfriem voor de draaibare kortegolfschaal (die groene trommel). Niet gek voor een apparaat van 55 jaar oud.
Ik heb direct maar een nieuwe Antriebsriem besteld bij buchhaupt.de. Die maken nieuwe aandrijfriemen voor allerhande apparatuur, waaronder deze radio's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxNs7AW6QQx5_oaXmZ-rREAZx9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lj8yyubgoEVwSAJOwGWb9DVa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjLxJBLV9Xue91osN4HIw0WMAsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eH7HnrtpSD4dLs3GUplZkH2z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:32
Bijzondere platenspeler? Revox B790. (niet mijn advertentie...)
https://www.marktplaats.n...x-b790-defect-tangentiaal

[ Voor 11% gewijzigd door kvandt op 12-06-2024 19:04 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 18:21
Van de kringloop deze prachtige afgekeurde Sony set meegenomen.
St(80f tuner
Ta-88 versterker
Het volume van de versterker is heel laag, de tuner lijkt geen signaal te geven.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DJDynfW5/DSC-1337.jpg
Deze set is gratis op te halen in De Bilt. Stuur maar een pm als je interesse hebt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 21:49

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

nogeeninlog schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:25:
St(80f tuner
Ta-88 versterker
Het volume van de versterker is heel laag, de tuner lijkt geen signaal te geven.
[Afbeelding]
Deze set is gratis op te halen in De Bilt. Stuur maar een pm als je interesse hebt.
Het leuke is dat. Deze set ook in het depot staat van het Mediamuseum in Hilversum.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9y9a9CR56mz9x6UGrxpLDxm8pA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mltu1sMHQCGYyhqUsVqSRHZK.jpg?f=fotoalbum_large

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
nogeeninlog schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:25:
St(80f tuner
Ta-88 versterker
[Afbeelding]
heel mooi was ik destijds voor aan het sparen, met dat vakantiewerk salaris
afhalen wordt een vierdaagse :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MvanS
De nieuwe riem voor de Grundig Satellit was binnen en maar direct ingebouwd, want de kast stond nog open. Nog een een stukje metaal uitgedeukt. Verder nog wat poetsen en klaar! Een prachtige machine vind ik het. Zo krijg je respect voor wat die engineers in die tijd hebben bedacht zonder computer. Hoe verzin je het met al die snaartjes, veertjes en roterende switch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-L562qz4RqOB9HQ3UevcMtPYL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkS7HRHmN6i69veigEHPf8sQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCgmBikyVjSpkLUjrr6VsNDBtHs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZyQsXV9zZyE8Ek2PAC3z2E9p.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WK-YlGI2FhoxoWHWkxwfHM6iKZ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FRjTgI47OkfL2YWff7OAzyaE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdOV_FP2C9INndluP4ZF5ULyOws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/voSaBLwJlE0Bgb3QNXLbEe3j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• f2ride2001
Geweldig toch?
Ik vind dat ook altijd prachtig zoals dat vroeger in elkaar bedacht werd.
Dat echt vakmanschap (nee, geen Grolsch reclame ) kan ik enorm waarderen.

offtopic, ik zat vorige week in een, 26 jaar oude caravan, en als je ziet hoe dat in elkaar geschroefd zit. Kan ik daar gewoon van genieten om te kijken hoe ze dat bedacht en uitgevoerd hebben. Echt knap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

f2ride2001 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:40:
Geweldig toch?
Ik vind dat ook altijd prachtig zoals dat vroeger in elkaar bedacht werd.
Dat echt vakmanschap (nee, geen Grolsch reclame ) kan ik enorm waarderen.

offtopic, ik zat vorige week in een, 26 jaar oude caravan, en als je ziet hoe dat in elkaar geschroefd zit. Kan ik daar gewoon van genieten om te kijken hoe ze dat bedacht en uitgevoerd hebben. Echt knap
Dan moet je die van ons zien. Een Kip 48TRZ uit… 1990. Het vernuft dat daar in zit is is indrukwekkend. Nu is Kip altijd al een vernieuwend merk geweest in caravanland hoor.

Om het toch on-topic te houden: de Kip heeft een audiosysteem. Ingebouwde speakers en een Philips autoradio met CD-speler als basis. Dat is een 1-DIN radio, dus er kan ook een modernere in, maar ik vind het wel wat hebben. Ik heb het model eens opgezocht en hij komt uit 1995. Er zat oorspronkelijk dus een nóg oudere autoradio in.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• f2ride2001
Deze keer een leuke van mijn zwager.

Die belde op, mijn versterker kraakt en valt regelmatig weg

Sony STR-DB930.

Best een vette dolby tuner/versterker

De oorzaak al vlug gevonden:

Kloppend met het jaar van productie, droge / losse soldeerverbindingen. Loodvrij soldeer was toen nieuw, maar niet goed door ontwikkeld.

In zijn meest extreme was dit het gevolg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qa-JZGgDbeJLMHuA72YCcaX2pI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fKNLYYge9Ih7Enr1TzCfkaQ1.jpg?f=fotoalbum_large

Alle drie de voorversterker IC hadden slechte soldeerverbindingen. Hierboven te zien: HEEEEL slecht.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRioTsAtejxBB0f4ZBdeiWJgPbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDdBz0dN1zAJEiIGzwonpEVT.jpg?f=fotoalbum_large

Dus alle 3 de IC (6 kanalen) doorgesoldeert.

Bij de controle blijkt de display aan en uit te gaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fy1uhBmq2XnpjotDB-RyryAoNuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HfEvFy92TkTFiWAJEYvUvizZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ook daar, kapotte soldeerverbindingen.

Dus een aantal uren gespendeerd met alle 3 de printen doorsolderen................. Pfff leuk werkje.

Maaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeGkS_Mn799kTT8jXJGPvKvzGW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbzOBcdOPR9LdYZM9fLIUHUh.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt weer : 8) _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ah7YB63ghDlKY3lAtGldkbAWzRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTPaV2ueXAt619N6OPb8AaTs.jpg?f=fotoalbum_large

En ook weer netjes schoongemaakt.

Naschrift: deze keer geen condensatoren vervangen. Alle condensatoren zijn of Nichicon of Elna en dan de goede series. Heb er een paar nagemeten, maar allemaal prima. Tot mijn eigen verbazing. :o

[ Voor 4% gewijzigd door f2ride2001 op 17-06-2024 06:36 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Uit de serie Rariteiten en "ik wist niet eens dat dat bestond" vandaag:

https://walkmancentral.com/products/wm-w800

Afbeeldingslocatie: https://walkmancentral.com/extra/wm-w800-open.jpg

Walkman met dubbel cassettedeck. Kwam er toevallig eentje op MP tegen vandaag (uiteraard al gereserveerd want zeldzaam). Zal niet voor weinig zijn gegaan; zie er momenteel eentje op ebay staan voor 760 USD :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
Ik had m al eens ergens gezien, waarschijnlijk op youtube of tapeheads. Maar zoiets is voornamelijk voor verzamelaars denk ik. Ik denk niet dat een dubbel cassettedeck feature in een walkman genoeg meerwaarde oplevert om zoveel extra voor te betalen. Sterker nog, zo’n ding zal dikker zijn dan een normale, dus er zitten ook nadelen aan.

Iedereen die van rariteiten houdt kan ik ook Techmoan’s laatste filmpje aanraden, over een boombox met vreemd cassettedeck.
spoiler:
Ik heb zelf ook een Sharp met zo’n twin cassettemech. Leuk ding verder, gaat wel eens mee naar het park bij lekker weer, maar dat tweede “deck” gebruik ik echt nooit. Je kunt er niks mee terwijl de andere tape draait. En in mij specifieke geval is de autostop stuk, dus de continuous play werkt sowieso niet ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
Hij is bij Techmoan 7 jaar geleden al eens besproken toen hij er een repareerde... Ben even kwijt of de reparatie ook gelukt is uit eindelijk... Wellicht zelf het filmpje zo ook even terug kijken:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kingmace
Ik had ook zo'n Shaprp dubbeldeck (heb ik al een keer voorbij laten komen).

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HnJ5kgDN/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PJpj36YZ/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

MedionAkoya schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:10:
[...]

Het leuke is dat. Deze set ook in het depot staat van het Mediamuseum in Hilversum.
[Afbeelding]
Hee, die rechtsonder heb ik ook. Philips Lentebode. Ruim 90 jaar oud, telt dat als vintage :P

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
evilution schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:31:
[...]

Hee, die rechtsonder heb ik ook. Philips Lentebode. Ruim 90 jaar oud, telt dat als vintage :P
Nee, als antiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04
kingmace schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:20:
Ik had ook zo'n Shaprp dubbeldeck (heb ik al een keer voorbij laten komen).

[Afbeelding]
[Afbeelding]
leuk, heb ik ook gehad!
Vind het eigenlijk niet zo'n heel byzonder ding

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Sharp is echt een merk met twee gezichten, maken soms echt unieke spullen, maar ook gewoon ontzettend veel bagger. Maar de exoten die ze hebben gemaakt krijgen terecht alle aandacht.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kingmace
Van de week al mijn Dual restanten bij elkaar gelegd en een "Frankenstein" Dual gemaakt. Een Dual 502 met de behuizing van een 601 en de arm en SM-860 motor van een 510. Dat ruimde in ider geval lekker op. Helaas een scheur in de kap maar dat komt nog wel een keer.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rmLHWpX0/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XqjDHDvn/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZRFMLh4f/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mr9qtHqW/4.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rcor
Vandaag gespot bij Kringloopwinkel 2switch in Venray:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Z3VA1X08ahrUMzU9e-r2NA8gCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPf09qhzQ8fITaVreZlxxqIN.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren was ik bij Kringloopwinkel Twedde kans in Meterik en daar zag ik deze bijna complete Philips set, alleen de fc-950 cassettedeck miste:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pC1wykj6JIJPUEJTwW2GZ4nvtLA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AIvgWduz2Jejpsz8opDNPsjb.jpg?f=fotoalbum_large

De randen van de woofers van de speakers zijn aan vervanging toe, maar verder niets op aan te merken!

Philips cd-950
Philips ft-920
Philips fa-951

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-pWsYZ3HWKfR_1KhCtZyKSOh9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SkAEJOmXhPV0oyMYsPA2TWtA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkCPf6OZ7097Jso3lKygSeQ_spk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwVco5HYrZZURqtYj9oAYerx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mImj-g0pzPvEdNmJcaC6V7XMjjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVOcEWvduwePkUtZHtpq1ed2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door rcor op 22-06-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

rcor schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:32:
[Afbeelding]

Gisteren was ik bij Kringloopwinkel Twedde kans in Meterik en daar zag ik deze bijna complete Philips set, alleen de fc-950 cassettedeck miste:
[Afbeelding]

De randen van de woofers van de speakers zijn aan vervanging toe, maar verder niets op aan te merken!

Philips cd-950
Philips ft-920
Philips fa-951

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie set - ik heb hem zelf ook (wel andere speakers).

Wat vragen ze er voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Heroic_Nonsense schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:23:
[...]

Mooie set - ik heb hem zelf ook (wel andere speakers).

Wat vragen ze er voor?
Vorige week vrijdag 175 euro, maar toen stond de cd-950 er nog niet bij. Nu wel, hij moest 'm nog maken zei hij toen. Ik verwacht dat hij dus gemaakt is inmiddels... dus kan nu wat duurder geworden zijn, maar ik verwacht niet veel duurder als het duurder geworden is, de kringloopwinkel eigenaar kennende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@kingmace Dat is zeker niet duur, dat zijn de tweeters in de luidsprekers al waard. Die tweeter zijn zeldzaam. Geen kringloop prijs natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Roderiktweaker op 22-06-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:00
rcor schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:32:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Philips cd-950
Philips ft-920
Philips fa-951

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En de FP930 en DCC951 ontbreken ook nog. En evt de FV930.

Stay safe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Roderiktweaker schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:26:
@kingmace Dat is zeker niet duur, dat zijn de tweeters in de luidsprekers al waard. Die tweeter zijn zeldzaam. Geen kringloop prijs natuurlijk.
Mwah, denk dat dat iets te hoog ingeschat is. Los zie je die ribbon tweeter typisch voor 50-75 het paar gaan op MP. Goed paartje FB821 doet ca 250-275, paartje FB825 ca 400.
Maar die 175 voor de hele set is een nobrainer, want alleen die FA951 is meer waard. 175 voor een CD951 lijkt inmiddels ook reëel.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 13:34
Niet heel oud maar het was wel mijn 2e draaitafel. Een Philips FP146 Mark 2.
Na de verhuizing op zolder terechtgekomen. Daar 10 jaar gestaan. Omdat het veel regende begonnen met de zolder op te ruimen .. en.. verhip... daar was ie weer :-)
Aangesloten en ... niks, noppes.

Open gemaakt, printen waren nog OK, geen rare dingen te zien.
Affijn... vele zekeringen later, en veel caps vervangen... succes. Hij doet het weer.
Blijkbaar wel een shield niet helemaal jofel (soms brom op 1 kanaal), dus ik ga nog een keer aan het werk om dat uit te zoeken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esjQftvew7Dn1dhYhmRvORskPcs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TogeNc0QOJX7KSkhOKSybTrX.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 157 ... 172 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6