Loewe was in die tijd inderdaad onderdeel van Philips.Roderiktweaker schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:04:
@D_V De belettering ziet eruit als Philips/aristona.
Slecht idee... Hoe laat?
Leuk achtergrond artikel over dit deck: https://mfbfreaks.com/phi...cassettedecks-van-alpage/D_V schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:24:
Veel cassettedecks de laatste tijd bij de kringlopen. Kwam gisteren nog deze prachtige Loewe tegen.
[Afbeelding]
Hah, hadden ze weer een nieuwe minidisc neergezet? De eerste keer dat ik er was hadden ze er een stuk of 4, en vorige keer zag ik ze allemaal niet meer. En nu hebben ze weer nieuwe? Ik vind het zo’n bizarre situatie, die winkel. Hoe komen ze nou aan zoveel spullen dat ze het continu aan kunnen blijven vullen? De meeste kringlopen hebben een paar apparaten staan en dat is het. Nu voel ik me genoodzaakt iedere week langs te gaan om te kijken wat er nieuw is. Oh jee, ik zie mezelf straks al weer lopen met nog meer cassettedecks 🙊nineball schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:55:
Die Denon heb ik vanmiddag meegenomen, mooi ding. Verder stond er bizar veel spul inderdaad, werd ook steeds bijgevuld. En allemaal in behoorlijk nette staat. Stond nog een Sony minidisc voor 21 euro en een Sony pcm processor om van je betamax recorder digitale audiorecorder te msken voor 4 tientjes. Een pcm-501es. Wordt tweedehands aardig veel geld voor gevraagd maar ik kan er helemaal niks mee.
Verder heel veel Philips en Technics spul.
Die PCM recorder klinkt als iets wat ik mee zou nemen. Ik heb er wel eens een video over gezien. Die encoden gewoon het geluid als videosignaal, en dat zou ook met VHS of zelfs DVD recorders moeten werken. Niet dat ik het nodig heb, maar het is gewoon leuk 🤪
Dit weekend is al aardig vol. Ik denk dat het pas maandag wordt dat ik kan kijken of ie er nog is. Kan ik gelijk voor Ad kijken of die Akai versterker er nog is.
@MarchelHoek Hah, super vet. Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan als ik een sampler nodig had en zo’n ding had staan. Het kan vast veel makkelijker met een laptop, maar dat vind niemand cool
Maar er kwam wel net iemand naar buiten lopen met een CD speler en een stapeltje CD’s, dus er zal nog genoeg doorloop zijn.
Volgende week nog maar een keer proberen na m’n werk. Ik kwam er nu eigenlijk (naast dat PCM apparaat) omdat ik me kon herinneren dat ze PSP games hadden, en ik toevallig gisteren een PSP had gevonden. Die waren óf allemaal al weg, óf ik heb het me verkeerd herinnerd. Dus weer weg met lege handen
[ Voor 18% gewijzigd door Roderiktweaker op 23-03-2024 19:16 ]
Daar heb ik inderdaad een tijdje terug het tien-voudige voor betaald - na agressief afdingen....nineball schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:55:
[...] en een Sony pcm processor om van je betamax recorder digitale audiorecorder te msken voor 4 tientjes. Een pcm-501es. Wordt tweedehands aardig veel geld voor gevraagd
Is zijn geld niettemin absoluut waard, hoor. Ook al gebruik ik hem nog minder dan de Revox bandrecorder die ik ermee wilde vervangen.
En zoals @kozue al aangeeft, hij werkt ook 'gewoon' met VHS-tapes.
[ Voor 6% gewijzigd door niek_nijmegen op 24-03-2024 01:52 ]
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Dat zijn inderdaad Philips speakers, de 22rh423 of 22rh426, helaas grijs geverfd... Zelf heb ik de Erres TA-5426, dus ik heb ze niet nodig voor mijn vissen oog receiver, matchen doen ze wel en als ik ze kon gebruiken had ik ze graag gekocht...Roderiktweaker schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:13:
@rcor Zijn dat Philips luidsprekers? Dat kan best de moeite zijn. Als die Harman Kardon een CD speler is dat ook de moeite, eens zo'n speler gehad en die "klonk" mooi. Ook de Technics is goed. Ah. Het is een cassette deck, gaat voor 100 euro online. Veel cassette deck's overal.
Dat Harman / Kardon apparaat is geen CD speler, maar een 2 koppen cassettedeck, met handig klepje boven de koppen om die te kunnen reinigen... Zie ook:
https://www.hifiengine.co...harman-kardon/td420.shtml
[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 24-03-2024 21:55 ]
Wel jammer dat je die B&O Redline zo gehavend op een houten rek dumpt. Ik heb zelf de RL45 nog in actieve dienst als rearspeakers en dat was destijds 1991 een van mijn beste aankopen. (ik had er zelfs 6 voor mijn eerste home cinema 5in1 setje)GSX-MAN schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:39:
Even het overzicht van wat ik nu wel heb staan, maar niet in gebruik heb. Niet alles hoeft weg, maar veel ga ik ook echt niet meer gebruiken.
Bang & Olufsen Red Line 6513 speakers. Gaaf, maar zonder montagemateriaal. Veel Philips-techniek erin.
maw respect voor vintage houdt niet op in de opslag
Die zijn echt niet op een rek gedumpt. Ze staan rechtop, maar zonder voet omdat ik die er niet bij gekregen heb. Ik heb ze aan de Dual aangesloten, klinken inderdaad nog steeds prima. Maar zoals gezegd gebruik ik ze in de garage nauwelijks.AntoniusDD schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:24:
[...]
Wel jammer dat je die B&O Redline zo gehavend op een houten rek dumpt. Ik heb zelf de RL45 nog in actieve dienst als rearspeakers en dat was destijds 1991 een van mijn beste aankopen. (ik had er zelfs 6 voor mijn eerste home cinema 5in1 setje)
maw respect voor vintage houdt niet op in de opslag
Slecht idee... Hoe laat?
ParkOverall schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:39:
Zet de DCC 951 eens aan met cassette geplaatst terwijl je play en stop tegelijk indrukt. Je krijgt dan de service mode die aangeeft wat de fout ratio is per afspeelkop (er zijn er 9, 8 voor geluid, een voor teller data).
Druk op play en je hoort idealiter 000000000 te zien, een 1 betekent fout, 1 track constant 1 kan gecorrigeerd worden bij meer valt het geluid weg.
Als je 9 x 0 ziet en toch geen geluid hoort dan ligt de fout verder dan bij de kop(pen). De kop reinigen, gaat het makkelijkst met het deksel los, voorzichtig met een wattenstaafje met 96% alcohol kan helpen.
@ParkOverall Is dit met schoonmaakwerk te verhelpen?
[ Voor 64% gewijzigd door Master FX op 25-03-2024 12:33 ]
Stay safe
Maar allemaal enen is wel een erg slecht teken, dit vereist waarschijnlijk verdere inspectie. De electronica kan nukken geven (kijk eens naar de algehele staat om te beginnen) ook de cassette dient in goede staat te zijn (een cassette met bruin aandrukviltje is beter dan die met de witte variant, witte eventueel even cleanen en beetje opruwen).
Wil je er verder induiken dan is het forum van het dcc museum misschien een verder startpunt, zit o.a. dr dcc en die weet veul.
:strip_exif()/f/image/DjjegyNkcdn8zTtkJtMnvK72.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o8gDhf3Gwmjm6th5OrhNTu1f.jpg?f=fotoalbum_large)
Yes, gelukt!
Met mijn leken oog zag ik verder ook geen narigheid op de printplaten.
[ Voor 4% gewijzigd door Master FX op 25-03-2024 16:30 ]
Stay safe
De DCC951 (en DCC730) zijn stabiel en hebben fabriek-af "veilige" condensatoren. In tegenstelling tot alle DCC-decks die ervoor kwamen helaas.Master FX schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Yes, gelukt!
Met mijn leken oog zag ik verder ook geen narigheid op de printplaten.
Voor de DCC900 (en aanverwanten van andere merken) zijn inmiddels reproductie nieuwe prints beschikbaar, waardoor ook dode machines weer tot leven gewekt kunnen worden. Voorwaarde is wel dat de chips op jouw defecte prints nog redbaar zijn, want die moeten overgezet worden (of gesourced uit een ander deck natuurlijk).
Zie voor meer info https://www.dccmuseum.com/service-spare-parts/
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
De contacten van de headshell schoongemaakt (zwart uitgeslagen), weer op hun plek gelijmd en er een random element ingezet dat ik nog had liggen.
Daarna de ontstoringscondensator vervangen omdat de motor niet uitging en daarbij ook de schakelaar goed gereinigd.
Hierna het mechanisme gesmeerd en de platter gepolijst. Net bij de Gamma een ander bodempaneel op maat laten zagen en die samen met de plinth zwart gelakt. Het liefste zou ik het helemaal strippen en lakken met shellack, maar het fineer lijkt in slechte staat en op deze manier past het ook beter bij de rest.
:strip_exif()/f/image/n1PbqPswYburmekoYqixYF8w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hq2k7yOf3G2t2EZj0wScfapd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rLzI3a5ACKiYzpkogSWx495t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TqeHFEcEVUhnDFtv9N6dRiUl.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door hellum op 27-03-2024 18:35 ]
Alles was vandaag weer netjes aangevuld, maar volgens de man van de technische dienst is hij nu wel door z’n voorraad heen. Dus wellicht is de lol voorbij. Maar toch nog even een laatste klap op de vuurpijl. Er stond vandaag een DCC speler 😃
:strip_exif()/f/image/ivuinK3mhZfWsRB6QROjQMqG.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij heeft hard een poetsdoekje nodig, en de bovenkant is flink bekrast, maar hij is getest en zou moeten werken. Ik heb veel nare verhalen gehoord over oudere DCC spelers en condensatoren, maar als ie werkt zal het er met deze niet zo erg aan toe zijn. Is er een manier om te zien of ie ondertussen een recap heeft gehad? Aangezien het van een verzamelaar kwam en niet van oma’s zolderopruiming, is er best een kans dat er al onderhoud aan is geweest door de jaren heen.
SMD caps zitten er nog in:
:strip_exif()/f/image/5lFtDQg0mQQkHj9KNQvBMpKp.jpg?f=fotoalbum_large)
Altijd leuk om eens te kijken.
Voor jullie misschien bekend of niet interessant maar voor anderen misschien weer wel.
https://youtu.be/uBTWzhp8GyE?si=ub9O5cxQX2lv6X56
"this does not compute" had er een serie video's over.
[ Voor 35% gewijzigd door Roderiktweaker op 28-03-2024 20:03 ]
Vergeet niet goed schoon te maken (de print) en later de kop.
NIET demagnetiseren. Dat mag niet en sloopt de kop.
Maar een fenomenaal geluid, zowel via de platenspeler als de CD speler - het is nog een ouderwetse in Belgie gemaakte, ik kwam hem op het spoor via Tim Jarman (https://www.hifinews.com/content/philips-cd-207-cd-player)
:strip_exif()/f/image/wk4tfBXSx4H3AL4TOgPBRzC2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FsscZeihEEtChHMslJ17XnOv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door martyw op 30-03-2024 22:05 ]
Laatst een pakketje binnengekomen van Repair Your Speakers.
Nu nog de tijd en rust vinden om deze speakers van nieuwe foamranden te voorzien.
:strip_exif()/f/image/Y2QaCyZ7BQe9vvpyf6l5uHD2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0hl6FmGBoViie6BFl0SLkNu1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GSaRJN2CHssBhSi4F0ONJjjn.jpg?f=fotoalbum_large)
Hopelijk gaat het ook deze keer weer goed, ik heb deze speakers een tijdje terug eens aangesloten en ze klonken erg goed op mijn toren.
Ja, dat is zo. Hij zit er voornamelijk in voor het gezicht, plaatjes draaien doe ik meer met de Stanton 500 die ik ook hebkozue schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:11:
Concorde is toch zo’n DJ element met hoge naalddruk? Gebruik je de draaitafel ook voor DJ activiteiten of alleen om plaatjes te draaien in de huiskamer? In het tweede geval zou ik een ander element hebben gekozen met een lagere naalddruk, is beter voor je vinyl
Die Jamo 704 heb ik ook gehad. Waren erg fijne speakers en klonken erg goed (in mijn woonkamers destijds). Ik heb uiteindelijk de woofers toch vervangen door Vistaton woofers waardoor ze nog een stuk lager gingen.Ad de Jong schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:22:
Laatst een pakketje binnengekomen van Repair Your Speakers.
Nu nog de tijd en rust vinden om deze speakers van nieuwe foamranden te voorzien.
Hopelijk gaat het ook deze keer weer goed, ik heb deze speakers een tijdje terug eens aangesloten en ze klonken erg goed op mijn toren.
Misschien niet helemaal een eerlijk vergelijk maar deze 704's spelen de KEF-C30 compleet weg en dat is op dit moment.kingmace schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:55:
[...]
Die Jamo 704 heb ik ook gehad. Waren erg fijne speakers en klonken erg goed (in mijn woonkamers destijds). Ik heb uiteindelijk de woofers toch vervangen door Vistaton woofers waardoor ze nog een stuk lager gingen.
Ik ben er van overtuigt dat je met een aanpassing of vervanging alles (een stuk) beter kan krijgen maar ik wil het origineel houden.
Zou ik beter willen dan zoek ik compleet andere speakers.
Zo heb ik een keertje een set Jamo Power 555 laten staan omdat ze daar ook andere woofers in hadden gezet. Alleen al voor de looks wilde ik ze hebben maar dan nog ga ik voor origineel.
Aan de andere kant hetzelfde met een equalizer die ik inmiddels al jaren zoek (als ze al eens aangeboden worden zijn ze veel te duur voor mij) en die ik toen (was nog wel net voordat de prijzen door het dak heen gingen) maar een paar tientjes.
Ze waren zo goedkoop omdat in een bandje gebruikt was er ze de tulp pluggen door DIN vervangen hadden.
Achteraf gezien voor dat geld had ik het moeten doen dan had ik in ieder geval al iets gehad.
Maarja achteraf....
De DCC 900 schijnt berucht te zijn om zijn lekkende condensatoren. Ze schijnen in veel gevallen een printplaatje aan te tasten, het read/write board. Dat moet dan vervangen worden. Via het DCC Museum kun je aan een vervangend printplaatje komen. Zo schijnen al veel DCC-recorders van dit specifieke model te zijn gered. Even googelen op "DCC Museum".kozue schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:07:
Vandaag na het werk toch weer even wezen kijken in Beverwijk. ... Er stond vandaag een DCC speler 😃
...Ik heb veel nare verhalen gehoord over oudere DCC spelers en condensatoren, maar als ie werkt zal het er met deze niet zo erg aan toe zijn. Is er een manier om te zien of ie ondertussen een recap heeft gehad?
De Stanton 500 is ook een DJ-element, weliswaar een instapper, maar toch... Als je hifi geluid wil zou ik eens rond kijken op "Het Grote Vinyl Topic Deel 3"...martyw schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:42:
[...]
Ja, dat is zo. Hij zit er voornamelijk in voor het gezicht, plaatjes draaien doe ik meer met de Stanton 500 die ik ook heb
Genoeg alternatieven in diversen prijsklassen...
Concorde naald werd toch een spijker genoemd?kozue schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:11:
Concorde is toch zo’n DJ element met hoge naalddruk? Gebruik je de draaitafel ook voor DJ activiteiten of alleen om plaatjes te draaien in de huiskamer? In het tweede geval zou ik een ander element hebben gekozen met een lagere naalddruk, is beter voor je vinyl
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Dat kan wel meevallen denk ik, DJ's willen toch ook goed geluid en dat hun platen lang mee gaan? De naalddruk van 3 gram is ook best prima.Videopac schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:40:
[...]
Concorde naald werd toch een spijker genoemd?
Naar mijn weten zitten DJ elementen meer rond de 5 dan rond de 3. DJ’s willen geen verspringde naald als de bass uit de speakers door hun draaitafel heen trilt. Van de Concorde zijn blijkbaar een heleboel modellen, en ik weet niet of dit de juiste specs zijn voor zijn versie, maar ik kwam 3.0 - 5.0 tegen, met 4.0 als recommended. Crosley’s zitten ook rond de 5g en worden altijd weg gejoeld door vinyl liefhebbers…Roderiktweaker schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 00:02:
Dat kan wel meevallen denk ik, DJ's willen toch ook goed geluid en dat hun platen lang mee gaan? De naalddruk van 3 gram is ook best prima.
[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 02-04-2024 17:32 ]
Alles in goed vertrouwen en er zat ook van mij uit een gunfactor bij wat achteraf gezien niet echt goed uitgepakt heeft.
Door omstandigheden die toren nooit aangesloten (ik weet het helemaal mijn fout ondanks dat hij goed zou moeten zijn en ik hierop vertrouwde) wat ik vandaag dus gedaan heb.
Sorry, niet de beste foto's.
De toren zelf.
:strip_exif()/f/image/5c24yLVMdHv5dIAFW4AqIuDY.jpg?f=fotoalbum_large)
Om te beginnen met de draaitafel, het is mij nooit opgevallen en er kan bij mij ook niets mee gebeurt zijn.
De toren heb ik zelf naar binnen gedragen (en rustig over de drempels gereden) en alles weer in de kast gezet waar ook een glazen klep bovenop zit.
Het probleem: de draaiknop (gewicht) aan het einde van de arm is compleet afgebroken.
Het lijkt wel of ze die al eerder geprobeerd hebben te lijmen en dat losgelaten heeft.
:strip_exif()/f/image/NLNCrtd0der7w1bJsZTAbmoa.jpg?f=fotoalbum_large)
De timer werkt als enige helemaal goed zover ik het kan beoordelen.
Het bovenste deck waarschijnlijk de snaren niet geweldig meer spelen doet ie nog wel en de teller werkt ook nog.
Alleen met spoelen slaat ie niet meer af. Geen groot probleem en als het nog de originele zijn kan hij hier ook niets aan doen als ze het toen wel deden.
Afspelen doet ie wel en klinkt niet eens zo verkeerd, beter (helderder) dan het deck in de huiskamer toren
:strip_exif()/f/image/m1Axc7xIgYB32lxbJ3DwnZaZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Het 2e deck is een stuk minder, spoelen nog wel maar ook niet afslaan, afspelen wel en klinkt ook niet verkeerd. De teller doet het niet dus sowieso de snaren die weg zijn.
Maar de toetsen begonnen steeds minder goed te werken (minder weerstand) en inmiddels blijven ze na indrukken niet meer hangen en de stop/eject doet helemaal niets meer en voel ook geen weerstand meer ofwel de cassette kan er niet meer uit.
:strip_exif()/f/image/ZPGVZoeflBysXf2J9MrbizwP.jpg?f=fotoalbum_large)
De tuner lijkt het goed te doen alleen bleken er nog batterijen achterin te zitten (zender geheugen) en daar zijn er een paar van aan het uitlopen gegaan. Deze heb ik verder niet kunnen testen vanwege een probleem met de versterker in ik geen zin meer had om alles weer uit de kast te trekken en even anders aan te sluiten.
Maar dan de versterker, de volume schuif kan niet helemaal naar links ofwel lijkt niet goed gemonteerd te zijn, en de input selector voor Phono/Tuner/Aux doet compleet niets en draait zonder weerstand gewoon helemaal rond.
:strip_exif()/f/image/vi6Grp9bW2KyPeM6UMaRxDqS.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat de snaren vervangen moeten worden of wat meter kraken daar kan ik mee leven en ook logisch, maar vooral het gewicht en de mankementen met de versterker is iets wat niet zomaar spontaan gebeurt door stilstaan. Dat is gewoon belazeren. En dan denk je iemand te vertrouwen.
Maar.... mijn schuld dat ik zolang gewacht heb met het aansluiten.
Misschien voor de toekomst als ik eens een goed adres kan vinden om hiernaar te laten kijken.
Ik heb ook nog een lampje wat kapot is van mijn voorversterker wat ook nog gemaakt moet worden.
Nog een paar componenten staan die ik ook nog eens moet proberen maar die zouden moeten werken.
De AKAI componenten heb ik een klein jaartje geleden nog gebruikt.
De Pioneer componenten zijn van mijn wijlen vader.
Het deck had even wat moeite maar na een paar keer een bandje voor en achteruit spoelen ging dat weer soepel. Nog niet aangesloten dat moet ik ook nog eens doen maar deze is werkend naar mij gekomen.
De 2 Pioneer draaitafels zouden volgens mijn moeder niet meer draaien.
Geen idee of het instappers waren al lijkt het deck niet zomaar standaard functies te hebben.
Ik zou nog ergens een bijpassende Pioneer CD speler moeten hebben staan ergens in een doos.
:strip_exif()/f/image/4ODVuSdJZq33NLR0NLbzMpN8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1KXXN8RTYZr5Y4dsTNLEexiE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KhkXm8JCBCeJ2cVFaHC8EOTP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o7SibFssa58ThE8i1ZCd4urf.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier moet alle shit staan die ik heb.
Dat was vroeger voor mij de reden om een 2e hands set over te nemen van een kennis.Skynett schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:01:
Heel mooi, die zwarte Akai toren! Met al die FL displays, ziet er echt geweldig uit.
Jarenlang plezier van gehad en stom genoeg weg gegeven aan mijn toenmalige zwager die hem in zijn werkplaats heeft gezet waar die nog jarenlang gespeeld heeft waarna ze de kliko zijn in gegaan
Doordat het altijd is blijven kriebelen een aantal jaren terug toch maar op zoek gegaan en het is de toren geworden zoals ie nu in de huiskamer staat.
Die speelt regelmatig hier en zover ik nu weet zijn alleen de 2 displays van de timer (schoonmaken?) en van de voorversterker niet goed meer.
Maar deze gaat de huiskamer niet meer uit in ieder geval... veel lampjes en knoppen
Dat oude spul heeft alleen al qua uitstraling veel meer karakter dan het meeste moderne spul.
Ik hoop het, voorlopig niet geen mogelijkheid daar toe en ook geen adresje hiervoor.kozue schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:12:
Wel leuke spullen. Jammer van de gebreken, maar een deel daarvan is vast wel te herstellen.
Maar in de toekomst.......
Edit: het begint wel een beetje vol te worden zo op de slaapkamer

:strip_exif()/f/image/ij3DLcdOHy2dcxUATHi1VeMM.jpg?f=fotoalbum_large)
Btw de Jamo Art luidsprekers klinken niet echt verkeerd moet ik zeggen.
Natuurlijk niet te vergelijken met volwaardige luidsprekers maar ze voldoen.
Voorheen hingen ze alle 4 aan mijn pc
:strip_exif()/f/image/DvWn6vcwXGC89hVZfqB2fMBB.jpg?f=fotoalbum_large)
De zwarte toren heeft op het moment de Jamo Power op de A aansluiting en de Jamo Art op de B.
De rest van de speakers staan voor de fun (en van een aantal zijn de foamranden aan vervanging toe).
En de stekkerblok links ligt bewust zo zodat ik de stroom met de schakelaar van de zwarte set af kan halen vooral omdat ik het nog niet helemaal vertrouw als daar continu stroom op zou staan.
Alles zit wel op de timer en die lijkt het goed te doen maar dan nog....
Al zou het wel leuk zijn om die continu aan te hebben staan, die klok past gewoon perfect bij de andere displays.
[ Voor 51% gewijzigd door Ad de Jong op 04-04-2024 20:25 ]
Zit alleen aan de andere kant van Brabant
Groetjes Marc
Qua adresje: vintro media in best is gewoon weer open. En anders Rick's audio in Budel.
Cassettedeck toetsen zal vast iets mechanisch zijn. Versterker verwacht ik ook zoiets eigenlijk
Hier vandaag ook iets vintage audio op de operatietafel:
:strip_exif()/f/image/vuFoQRIeTlR5LXketOTk4EoM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P0wcdtj6tqRQfZfGpvgzUdHD.jpg?f=fotoalbum_large)
Yamaha DJX keyboard, 1998
Van het weekend van zolder geplukt, aantal toetsen gaf geen geluid meer. Schoongemaakt en hij doet het weer. Ding zit verbazingwekkend handig in elkaar eigenlijk. Lekker modulair ook.
Stof weggehaald en de sensors van de toetsen met wat IPA schoongemaakt en gaan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
En weer in elkaar. Lak is niet helemaal perfect, maar kan het over een week wel polijsten.hellum schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:17:
Klein projectje; een Dual 1015F.
De contacten van de headshell schoongemaakt (zwart uitgeslagen), weer op hun plek gelijmd en er een random element ingezet dat ik nog had liggen.
Daarna de ontstoringscondensator vervangen omdat de motor niet uitging en daarbij ook de schakelaar goed gereinigd.
Hierna het mechanisme gesmeerd en de platter gepolijst. Net bij de Gamma een ander bodempaneel op maat laten zagen en die samen met de plinth zwart gelakt. Het liefste zou ik het helemaal strippen en lakken met shellack, maar het fineer lijkt in slechte staat en op deze manier past het ook beter bij de rest.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/yHpTJUsKYEC8BXBj5muHagUE.jpg?f=fotoalbum_large)
iemand trouwens ervaring met het laten reviseren van een beolab 5000 in Noord-holland?
Ik heb 2 jaar geleden eens een reparatie laten doen, power lampje deed het niet meer. toen heeft de reparateur er een ledlampje in gedaan, die is ondertussen ook al weer stuk. dus niet zoveel vertrouwen bij dat adresje
:strip_exif()/f/image/WmB3SWwBOvzHPYOS0P3Ka1T5.jpg?f=fotoalbum_large)
If water polo was easy, it would be called football
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
https://www.marktplaats.n...dfac1254e7aa85845826d5acd
(NB: niet mijn advertentie)
[ Voor 4% gewijzigd door Videopac op 08-04-2024 20:49 ]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Maar het zag er altijd indrukwekkend uit. Dus voor de looks zeker een dikke 10, en dat is ook heel erg belangrijk bij retro audio.
Op sommige terreinen blonken ze echt wel uit (trinitron, walkman) en nog steeds zoals tegenwoordig met hun Oleds.
Indrukwekkend voor het oog zeker, maar zeker niet de beste spullen van Sony... De platen speler is echt een instap speler, niets bijzonders...Lennie schild schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:05:
Soms zie ik indrukwekkende radio sets, wat zeker niet goedkoop was toen het uitkwam.
[Afbeelding]
Het cassettedeck heeft een duidelijk goedkope opbouw, zonder erin te kijken kun je dat al opmerken... Vaak als twee cassettemechanieken dicht langs elkaar zijn te vinden in het midden van de behuizing delen ze vaak de motor die de mechaniekjes laat afspelen of spoelen en dat betekend niet veel goeds voor de Wow & flutter waarden... Maar ook zoiets als deck A speelt een cassette en deck B spoelt er een terug naar het begin is dan niet mogelijk... Het is of spoelen bij deck B of afspelen bij deck A, doordat er maar één motor is...
De overige spullen zijn basic, zeker niet slecht, maar ook niet high-end... Klinkt vaak nog best redelijk bij Sony, maar daar blijft het bij... Wel bijzonder dat de CD-speler een carrousel heeft waar flink wat CD's in kunnen...
De minidisc recorder die ik hier zie is een MDS-JE520 of MDS-JE530, de MDS-JE520 heb ik in de woonkamer staan. Dat is een best redelijke minidisc recorder, beter dan wat zijn opvolger is: de MDS-JE480... Deze MDS-JE520/530 heeft nog optische in / uit gangen, dat heeft de MDS-JE480 niet...
Sony ES is met recht echt mooi spul en klinkt vaak ook zeer goed... Ik heb een Sony STR-DA1200ES surround receiver in gebruik in de woonkamer met daarop een setje Jamo S626 zuil speakers aangesloten en dat bevalt me zeer goed... Maar zoals altijd bij zuil speakers: schakel surround echt helemaal uit bij het afspelen van muziek, dan haal je de meeste potentie uit de zuil speakers... Met alle speakers ingeschakeld gaat er vermogen verloren bij de voeding voor de twee, correctie, drie extra speakers en dat beïnvloed de bass en middentonen weergave negatief bij de front speakers...Skynett schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:37:
Sony, en dan met name de ES serie blijft toch altijd een discussie. Is het echt alleen maar hype, of is het echt goed? Zeker is dat het altijd goed verkocht werd en nog steeds een schare aanhangers heeft die er nog fors voor willen betalen. Cd spelers zeg ik wel volmondig ja graag tegen.
Maar het zag er altijd indrukwekkend uit. Dus voor de looks zeker een dikke 10, en dat is ook heel erg belangrijk bij retro audio.
Op sommige terreinen blonken ze echt wel uit (trinitron, walkman) en nog steeds zoals tegenwoordig met hun Oleds.
Sluit ik me graag bij aan, mijn huidige stack die een paar B&W602 S3 aansturen.rcor schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:43:
[...]
Indrukwekkend voor het oog zeker, maar zeker niet de beste spullen van Sony... De platen speler is echt een instap speler, niets bijzonders...
Sony ES is met recht echt mooi spul en klinkt vaak ook zeer goed... Ik heb een Sony STR-DA1200ES surround receiver in gebruik in de woonkamer met daarop een setje Jamo S626 zuil speakers aangesloten en dat bevalt me zeer goed... Maar zoals altijd bij zuil speakers: schakel surround echt helemaal uit bij het afspelen van muziek, dan haal je de meeste potentie uit de zuil speakers... Met alle speakers ingeschakeld gaat er vermogen verloren bij de voeding voor de twee, correctie, drie extra speakers en dat beïnvloed de bass en middentonen weergave negatief bij de front speakers...
:strip_exif()/f/image/1IcF6qMULdm6Qq1XGobhhsDY.jpg?f=fotoalbum_large)
Hiervoor had ik (een deel van) de stack die op de foto, maar verschil tussen deze en de ES lijn is duidelijk (zowel in geluid als gewicht ;-))
Het geld dat ik verdiende met heel vaak heel vroeg opstaan heb ik indertijd stuk geslagen op een Yamaha RX-330 receiver, Onkyo TA-2130 cassettedeck, Philips CD473 speler en Kef C30 boxen.
De receiver is ooit aan kraakjes ten onder gegaan, het cassettedeck verkocht, de CD-speler staat ver weg verstopt in een doos op zolder (heeft die al verzamelaarswaarde?), maar de speakers staan nog steeds in de woonkamer en doen het nog steeds prima. Die boxen zijn misschien wel mijn beste koop ooit. En dat terwijl mijn vader bijkans een rolberoerte kreeg toen ik hem vertelde waar ik mijn geld aan ging uitgeven
Dat ziet er pas echt imposant uit en het stelt ook nog eens echt wat voor... Welke cassettedeck zie ik daaronder eigenlijk?htca schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:46:
[...]
Sluit ik me graag bij aan, mijn huidige stack die een paar B&W602 S3 aansturen. [Afbeelding]
Hiervoor had ik (een deel van) de stack die op de foto, maar verschil tussen deze en de ES lijn is duidelijk (zowel in geluid als gewicht ;-))
Zelf heb ik ooit de TC-RX55 gehad waarvan ook nog een TC-RX55ES versie is geweest... Deze heeft qua vormgeving en styling daar wel wat weg van, waardoor deze uit diezelfde tijd stamt...

Ik had destijds de DTC 55 ES dat recorder, die zag er vrijwel hetzelfde uit. Zoals ik al zei, een 10 voor de looks.rcor schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:04:
[...]
Dat ziet er pas echt imposant uit en het stelt ook nog eens echt wat voor... Welke cassettedeck zie ik daaronder eigenlijk?
Zelf heb ik ooit de TC-RX55 gehad waarvan ook nog een TC-RX55ES versie is geweest... Deze heeft qua vormgeving en styling daar wel wat weg van, waardoor deze uit diezelfde tijd stamt...![]()
[Afbeelding]
Ook had ik toen een Sony Vfet voor- en eindversterker, de TAE 8450 pre-amp en de TAN 8550 eindversterker.

Prima spul, maar toen kwam er een tandberg TPA 3036 eindversterker langs (foto is met pre-amp, die zat er niet bij)

en bleef er gewoon Helemaal niets meer over van de Sony versterker. Wederom 10 voor de looks voor Sony, met die lichtstreep vu meters er in. Maar die set is gewoon de deur uit gegaan (je kan en wil niet alles houden). Tja, dus hier gewoon mixed feedings over Sony. Maar deze hobby is dan ook doorspekt met smaak en voorkeur. Overigens heb ik de tandberg nog steeds, maar niet meer opgesteld.
[ Voor 9% gewijzigd door Skynett op 09-04-2024 19:52 ]
Het is gewoon altijd hetzelfde liedje, ook bij mij hoor... Je koopt wat, gebruikt het voor langere tijd en doet het vervolgens weer weg omdat het verouderd is en je wat moderner spul wil...Skynett schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:42:
[...]
Ik had destijds de DTC 55 ES dat recorder, die zag er vrijwel hetzelfde uit. Zoals ik al zei, een 10 voor de looks.
[Afbeelding]
Ook had ik toen een Sony Vfet voor- en eindversterker, de TAE 8450 pre-amp en de TAN 8550 eindversterker.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Prima spul, maar toen kwam er een tandberg TPA 3036 eindversterker langs (foto is met pre-amp, die zat er niet bij)
[Afbeelding]
en bleef er gewoon Helemaal niets meer over van de Sony versterker. Wederom 10 voor de looks voor Sony, met die lichtstreep vu meters er in. Maar die set is gewoon de deur uit gegaan (je kan en wil niet alles houden). Tja, dus hier gewoon mixed feedings over Sony. Maar deze hobby is dan ook doorspekt met smaak en voorkeur. Overigens heb ik de tandberg nog steeds, maar niet meer opgesteld.
Jaren later blijkt zoiets ineens heel intrek te zijn en eigenlijk zo slecht nog niet te zijn geweest en krijg je heimwee... Vooral als je vervolgens erachter komt dat terug kopen inmiddels net zo duur is als waar je hem toen nieuw voor gekocht had, begin je toch te balen en denk je: had ik die toch maar niet weggedaan...
En dan moet je soms ook iets laten omdat je nou eenmaal niet alles kunt hebben... Zelf heb ik ooit een platen speler die mijn opa mij gegeven had weggegooid naar de gemeente stort, nu nog af en toe spijt van...
[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 09-04-2024 20:02 ]
De dat recorder heb ik overigens ook nog steeds, daar was ik veel meer aan gehecht dan aan die Vfet set.
Die ervaring heb ik niet als het gaat om versterkers... Die Sony STR-DA1200ES heeft mij slechts 100 euro gekost, schijntje van wat die nieuw gekost heeft en hij klinkt echt fantastisch...Skynett schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:11:
@rcor Nooit spijt gehad dat ik die Vfet combi heb weggedaan. Ook geen idee of het tegenwoordig 'iets is'. Het was gewoon niet echt gweldig, en dan maakt het mij niet uit wat anderen daar van vinden. Sony is gewoon overhyped op dat vlak, en dat treft de hele ES serie. Kijk eens naar de prijzen die ze er voor vragen MP. Gewoon bezopen als je het mij vraagt.
De dat recorder heb ik overigens ook nog steeds, daar was ik veel meer aan gehecht dan aan die Vfet set.
Dat Sony TC-K850ES cassettedeck die ik ooit had was helaas zo rot als kaaf, maar die paar keer dat hij speelde klonk hij toch echt goed... Prijzen van hun cassettedecks liggen hoog tegenwoordig, vooral als je drie koppers met cloosed loop dual capstan loopwerk hebt van Sony...
Maar ja, kijk eens naar Nakamichi loei duur en niet perse beter dan een Sony ES... Dus wat dat betreft kun je beter naar Aiwa kijken, maar dan moet je niet de Aiwa XK-S9000 zoeken, dat was het topmodel en gaat voor € 3.500,- op Ebay (wel mijn droom deck die ik graag eens zou willen bezitten, maar vrees dat het een droom blijft)...
Dat ben ik met je eens... Niet alles is goed, elk merk maakt eens een misser (of juist heel vaak een misser en dan is het juist verassend om eens een goed klinkend product van zo'n merk te horen en te zien)...Skynett schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:00:
Ok, iets te generiek gesteld, en die serie surround-amps van Sony was inderdaad een goede serie, helemaal het topmodel. Sony maakt ook zeker (hele) goede spullen, maar lang niet alles is (heel) goed. En dat zie je wel vaak gebeuren, dat men een kwaliteitslabel op een heel merk of een hele serie gaat plakken.
Die videorecorder heb ik gekocht toen ik studeerde. Was zo'n beetje de goedkoopste stereo VHS recorder met NTSC ondersteuning voor US tapes. Weinig gebruikt uiteindelijk natuurlijk, paar jaar later kocht ik een gemodde Pioneer DV-343 en begon het DVD tijdperkLennie schild schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:05:
Soms zie ik indrukwekkende radio sets, wat zeker niet goedkoop was toen het uitkwam.
[Afbeelding]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Die CD speler is nog wel uit de tijd dat philips hele mooie cd spelers maakte. Er zit een tda1541 in, mooie klassieke 16 bits dac. Er schijnen 3 versies te zijn met verschillende loopwerken. Dus even uitzoeken wat er precies in zit, en gewoon lekker in gebruik gaan nemen zou ik zeggen. Maar goed dat je hem wel gewoon hebt bewaard.Highland schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:21:
Wat een grappig topic, het is als een tijdreis naar de tijd dat audio-apparatuur mijn hobby waren. Toen bezorgde ik nog 's ochtends kranten...
Het geld dat ik verdiende met heel vaak heel vroeg opstaan heb ik indertijd stuk geslagen op een Yamaha RX-330 receiver, Onkyo TA-2130 cassettedeck, Philips CD473 speler en Kef C30 boxen.
De receiver is ooit aan kraakjes ten onder gegaan, het cassettedeck verkocht, de CD-speler staat ver weg verstopt in een doos op zolder (heeft die al verzamelaarswaarde?),
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Een TC-630ES, maar ik moet eerlijk zeggen van alle componenten gebruik ik die het minst. Ben in dubio om de TA-F530ES te vervangen door een TA-F690ES, maar na het schoonmaken van de rotary encoders speelt hij eigenlijk weer kraakloos... Twee non ES componenten, een is de SEQ-711 equaliser, de SEQ-333ES is nog weel een grote wens, maar ze zijn relatief zeldzaam en kosen best een aantal knaken.... De andere is een MDS-920QS, ik heb ook een MDS-JA30ES, serieus mooi ding, maar heeft een hitte probleem wat ik niet opgelost krijg. Speelt een uurtje en loopt daarna vast.rcor schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:04:
[...]
Dat ziet er pas echt imposant uit en het stelt ook nog eens echt wat voor... Welke cassettedeck zie ik daaronder eigenlijk?
Zelf heb ik ooit de TC-RX55 gehad waarvan ook nog een TC-RX55ES versie is geweest... Deze heeft qua vormgeving en styling daar wel wat weg van, waardoor deze uit diezelfde tijd stamt...![]()
[Afbeelding]
Overigens mijn partner vindt het allemaal meuk.... behalve als haar favo's door de speakers komen natuurlijk ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door htca op 10-04-2024 07:23 ]
Hoe heet die kringloop, is dat kringloop de Markt?Roderiktweaker schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:00:
Bij de kringloop in Zeist centrum het volgende gevonden.
Mooie zware Philips 306 versterker (2x60W8Ohm), is zeker het dubbele waard maar 50 euro blijft 50 euro.
[Afbeelding]
En deze man laat zien welke high-end versterkers uit eind jaren '70 / begin jaren '80 de receivers zijn die je wilt hebben:
Ja, Kringloop De Markt Zeist Voorheuvel 48kingmace schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:15:
[...]
Hoe heet die kringloop, is dat kringloop de Markt?
alleen die zender he.....htca schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:46:
[...]
Sluit ik me graag bij aan, mijn huidige stack die een paar B&W602 S3 aansturen. [Afbeelding]
"Mooi setje, doet het helemaal, alleen de CD wil er niet meer uit, dus alleen voor echte fans van Ilse de Lange."
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Die maakt onderdeel uit van een klein torentje. Is die wel losstaand te gebruiken? In de set is het gebruik ook gekoppelt aan de ingangskeuze van de versterker en zat er ook een remote bij die alles kan bedienen.D_V schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:11:
Alweer een cassettedeck bij de kringloop. Tsja, voor een euro toch maar meegenomen.
[Afbeelding]
Ik weet het zo precies, omdat ik die deels werkende set heb afgevoerd omdat er geen remote meer bij zat (verloren geraakt) en ik flink aan het opruimen was. Tapedeck was ook niet vrij van problemen overigens, amp gaf ook niet direct meer geluid na power-on etc.
Thanks! Die 22RH306 heb ik maar even meegenomen. Ik heb al een gereviseerde 305 en ben nu bezig met het reviseren van een 307 dus deze 306 kan er ook nog wel bij (helemaal voor dit bedrag)Roderiktweaker schreef op woensdag 10 april 2024 @ 23:11:
[...]
Ja, Kringloop De Markt Zeist Voorheuvel 48
Top, blijft interessant die oude Philips audio apparatuur, of ze nou kwa uiterlijk mee konden met de bekende audio merken... Technisch wel mooi. Allicht een goede set met deze Philips luidsprekers.kingmace schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:54:
[...]
Thanks! Die 22RH306 heb ik maar even meegenomen. Ik heb al een gereviseerde 305 en ben nu bezig met het reviseren van een 307 dus deze 306 kan er ook nog wel bij (helemaal voor dit bedrag)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b0TDaezlTqbU2KMpCWpxpn4Q.jpg?f=user_large)
Ja hoor, zitten gewoon tulppluggen achterop. Plus extra connectoren voor de andere componenten van de set. (neem ik aan)Skynett schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:48:
[...]
Die maakt onderdeel uit van een klein torentje. Is die wel losstaand te gebruiken?

Het eerste wat ik me daarbij herinner is het luisteren (of althans pogingen doen) naar Radio Luxemburg begin jaren '80. Op de één of andere manier kreeg ik die zender nooit stabiel door, die "liep" om de paar seconden even weg qua volume en kwam dan vanzelf weer terug.
Zullen wel meer mensen last van hebben gehad want daarna kwam Telefunken blijkbaar met een speciale Radio Luxemburg knop. Beetje zoals de netflix knop die je tegenwoordig opgedrongen krijgt op veel afstandsbedieningen.

De “walkmans” van Grundig heetten toen Beat Boy, dus ze waren wel consistent.D_V schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 01:35:
Over radiozenders gesproken. Ik was vanavond bij mijn zus op bezoek en die had nog onze eerste radio die wij thuis hadden staan. Zo'n degelijke bruine Grundig. Maar blijkbaar wel met de funky naam "elite boy 210", nooit geweten. Wie dat toendertijd bedacht heeft...
PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII
En er was een mini boy, music boy, party boy, melody boy, ocean boy, top boy, prima boy, etc. Heel veel boys dus...Videopac schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:08:
De (latere) wereldontvangers Yachtboy.
http://vintage-radios-london.co.uk/Grundig
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik las: 'toy boy', maar helaas...Fiber schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:27:
[...]
En er was een mini boy, music boy, party boy, melody boy, ocean boy, top boy, prima boy, etc. Heel veel boys dus...![]()
http://vintage-radios-london.co.uk/Grundig

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Een Sony ST-S500ES tuner op marktplaats voor 49 euro.
Das geen geld.
[ Voor 16% gewijzigd door Lennie schild op 18-04-2024 18:27 ]
Maar het is eigenlijk maar een eenvouding dingetje zonder RDS enzo.. Mag er wel Sony ES op staan, maar eigenlijk maakt dat hem niet heel bijzonder of gewild...Lennie schild schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:26:
Wie zocht er nog ES spul.
Een Sony ST-S500ES tuner op marktplaats voor 49 euro.
Das geen geld.
YouTube: MFB Freaks Meeting 2023
Er zitten hele grote (o.a geluids-)kwaliteitsverschillen tussen verschillende tuners. Of deze genoemde tuner zo goed is weet ik niet. Maar bij FM ontvangst kan een goede tuner vrij letterlijk het verschil tussen dag en nacht zijn.kozue schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:56:
... waardoor ik niet het idee heb dat je hier echt veel hebt aan een high-end tuner.
Dat geldt overigens ook voor auto radio's. Helaas zetten fabrikanten niet de radio's erin met de beste FM tuners en als je de radio vervangen kan voor een beter exemplaar, wat betreft FM ontvangst, dan kan je aardig positief verrast worden.
[ Voor 22% gewijzigd door remco_k op 19-04-2024 19:38 ]
Alles kan stuk.
Hier ook bevestiging, verschillende Sony tuners geprobeerd, ik gebruik momenteel 570ES, met een externe antenne idd. Fijne ontvangstf2ride2001 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:18:
Dat kan ik alleen maar bevestigen. Heb ik ook, recent, een hele goede ES tuner gekocht en was verbaasd over de goede geluidskwaliteit. WEL met een goede buiten antenne voor voldoende signaal.

Na kleine reparatie, perfect ding!
Edit: nog even nagezocht een LA1235 vervangen.
[ Voor 15% gewijzigd door f2ride2001 op 20-04-2024 13:59 ]
zender memory?f2ride2001 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:54:
Yup, heb ik ook
[Afbeelding]
Na kleine reparatie, perfect ding!
Edit: nog even nagezocht een LA1235 vervangen.
Ik heb ook nog een ST-XA3ES, is ook mooi, maar heeft een iets mindere ontvangst dan de ST-570ES (in mijn setup dan...)
Ik heb jarenlang een Philips FT980 gehad, daar was ik best wel tevreden mee, en die heb ik een keer vervangen door een Sony QS tuner omdat die Philips wat kleine issues had. Een ST-920QS was dat.. Die klonk eigenlijk behoorlijk waardeloos. Vlak, futloos. Snel die Philips gefixed en die Sony verkocht. En toen die Philips vervangen voor een Revox B260S met RDS module:f2ride2001 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:18:
Dat kan ik alleen maar bevestigen. Heb ik ook, recent, een hele goede ES tuner gekocht en was verbaasd over de goede geluidskwaliteit. WEL met een goede buiten antenne voor voldoende signaal.

Die klinkt ECHT lekker met een goed signaal.
Afijn, vorig jaar ging die Revox ineens stuk en toen heb ik een lokale kringloopwinkel overvallen en daar voor 7,50 per stuk twee tuners gekocht, een Denon TU-380RD en een Kenwood KT990D.
Wederom: De Denon klinkt matig, de Kenwood klinkt geweldig. Toch zodra ik weer tijd had die Revox gefixed en die staat nu weer op z'n oude plekje in de woonkamer
Dus ja, er zitten grote verschillen in tuners, en een betere tuner is echt wel de moeite waard, maar je moet wel echt van het medium radio houden om erin te investeren
Voordeel: goeie tuners kosten tegenwoordig een habbekrats
De Kenwood KT-990D is ook een hele goede tuner volgens fmtunerinfo, de nummer 11 na al hun vergelijkingstesten. De KT-7020 is identiek, trouwens. De KT-990D kostte nieuw 999 gulden en had betere specificaties dan de KT-1100D die, als ik het goed heb, 1499 kostte.mentalmadnizz schreef op maandag 22 april 2024 @ 00:16:
[...]
Ik heb jarenlang een Philips FT980 gehad, daar was ik best wel tevreden mee, en die heb ik een keer vervangen door een Sony QS tuner omdat die Philips wat kleine issues had. Een ST-920QS was dat.. Die klonk eigenlijk behoorlijk waardeloos. Vlak, futloos. Snel die Philips gefixed en die Sony verkocht. En toen die Philips vervangen voor een Revox B260S met RDS module:
[Afbeelding]
Afijn, vorig jaar ging die Revox ineens stuk en toen heb ik een lokale kringloopwinkel overvallen en daar voor 7,50 per stuk twee tuners gekocht, een Denon TU-380RD en een Kenwood KT990D.
Wederom: De Denon klinkt matig, de Kenwood klinkt geweldig. Toch zodra ik weer tijd had die Revox gefixed en die staat nu weer op z'n oude plekje in de woonkamer
De slechte ook. De kunst is om het kaf van het koren te scheiden,Dus ja, er zitten grote verschillen in tuners, en een betere tuner is echt wel de moeite waard, maar je moet wel echt van het medium radio houden om erin te investeren
[ Voor 6% gewijzigd door Videopac op 22-04-2024 08:21 ]
Dan heeft die ST-SB920QS van Sony slechte condensators gehad, want hier klinkt de mijne toch behoorlijk levendig met een best goede laag, midden en hoge tonen balans...mentalmadnizz schreef op maandag 22 april 2024 @ 00:16:
[...]
Ik heb jarenlang een Philips FT980 gehad, daar was ik best wel tevreden mee, en die heb ik een keer vervangen door een Sony QS tuner omdat die Philips wat kleine issues had. Een ST-920QS was dat.. Die klonk eigenlijk behoorlijk waardeloos. Vlak, futloos. Snel die Philips gefixed en die Sony verkocht. En toen die Philips vervangen voor een Revox B260S met RDS module:
[Afbeelding]
Dus ja, er zitten grote verschillen in tuners, en een betere tuner is echt wel de moeite waard, maar je moet wel echt van het medium radio houden om erin te investeren
Staat hier op mijn werkkamer op het werk aangesloten op een Denon DRA-500AE receiver met Kef IQ-10 speakers...
Nouja, hij klonk zoals het hoort.. Een beetje op dezelfde manier als een Sony versterker uit die tijd, en daar ben ik gewoon geen fan van.rcor schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:52:
[...]
Dan heeft die ST-SB920QS van Sony slechte condensators gehad, want hier klinkt de mijne toch behoorlijk levendig met een best goede laag, midden en hoge tonen balans...
Staat hier op mijn werkkamer op het werk aangesloten op een Denon DRA-500AE receiver met Kef IQ-10 speakers...
De Philips FT980 is gewoon echt een veel betere tuner. En die Kenwood ook.
Nofi, maar daar zit slechts 1 Philips tussen, en da's een jaren 70 ding, en bijvoorbeeld maar 4 Pioneers. VInd ik verre van representatief.Videopac schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:16:
[...]
De Kenwood KT-990D is ook een hele goede tuner volgens fmtunerinfo, de nummer 11 na al hun vergelijkingstesten. De KT-7020 is identiek, trouwens. De KT-990D kostte nieuw 999 gulden en had betere specificaties dan de KT-1100D die, als ik het goed heb, 1499 kostte.
[...]
De slechte ook. De kunst is om het kaf van het koren te scheiden,