Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Schitterend. Die mooie dcc hoort er wel bij, ja.Master FX schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:27:
Na:
[Afbeelding]
Nu nog de kabels aansluiten en wegwerken.
Todo: twee extra etagères bestellen en extra sleuf voor extra etage maken.
Goede score hoor. Hij is zeker lager dan de FA950 maar het is dan ook een FA951. De DCC951 staat nog nu op de bodem plaat.The Eagle schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:06:
Mwah. Als ik het goed zie dan is dat de FP930, de FT930, FA930, een FC950 en een CD950.
Die laatste is te herkennen omdat ie geen numerieke toetsen op het front heeft, de FC950 is de enige 3 head cassette uit de lijn. De FA930 is te laag om een FA950 te zijn en de FT930 heeft geen tweede blok op het front om een FT950 te kunnen zijn. En platenspeler: dat was er maar eentje (is een rebranded Dual btw).
Dat ziet een kind nog
Stay safe
Dat is toch vooral met de eerste generatie (DCC 900)? Zie ook MFB freaks DCC versiesf2ride2001 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:41:
Hopelijk zijn daar alle lekkende SMD elco's al vervangen anders is het een tijdbom.....
@Master FX mooie set!
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
:strip_exif()/f/image/5JpLJFNZScq2HS1Pn54y07o5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f4l09latAiDzFI6evQJJcutR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1mAS7Ihuu5t1GAJivuHs51dY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/99h9t9cg97YfEF4qzHBMTehE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aq6H96YSoUIqzZXZuyWRIDFi.jpg?f=fotoalbum_large)
Had ik kunnen weten, heb je dr notabene zelf half aan geholpen iircMaster FX schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:53:
[...]
Goede score hoor. Hij is zeker lager dan de FA950 maar het is dan ook een FA951. De DCC951 staat nog nu op de bodem plaat.

Anyways, mooi spul. Wat heb je qua speakers staan?
Klopt!The Eagle schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:51:
[...]
Had ik kunnen weten, heb je dr notabene zelf half aan geholpen iirc
FB821 (had je ook nog kunnen weten)Anyways, mooi spul. Wat heb je qua speakers staan?
Stay safe
Hee, die CR7 ziet er nog redelijk servicebaar uit.. Toen ik mijn Dragon een servicebeurt gaf werd ik echt gek van dat ding. Enorme bossen kabels, en als ze de kast echt 5 cm dieper hadden gemaakt kon het loopwerk er tenminste netjes uit zonder de hele voeding te demonteren.EricDH schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:56:
Afgelopen week de Nakamichi CR7 maar eens onder handen genomen. Na een paar weken gebruik bleken er toch wat kleine “issuetjes” te zijn, dus servicen en afregelen die hap. Ook gelijk nieuwe snaren en loopwerk gesmeerd. Loopt weer als een zonnetje en op een vage Philips Metal band na kon het automatische calibratiesysteem echt alles calibreren😎 Paar foto’s hieronder:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb sinds kort ook een BX300E en die heeft een beetje hetzelfde issue, enorme bossen kabel met tiewraps en om ergens mechanisch bij te kunnen moet dat hele ding uit elkaar.
De 480 en 582 zijn wat dat betreft echt een stukje fijner.
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Alle eerste generatie DCC-decks (DCC300, DCC600 en DCC900 en all daarvan afgeleide modellen van affiliates) kunnen slechte caps bevatten - net als veel apparatuur uit die tijd overigens. Bij de DCC900 is het bijna een gegeven omdat die modellen bij Marantz in Japan in elkaar geschroefd werden (en daarmee uit een andere voorraad caps tapte dan de DCC300 en DCC600).Bleh! schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:56:
[...]
Dat is toch vooral met de eerste generatie (DCC 900)? Zie ook MFB freaks DCC versies
@Master FX mooie set!
De latere generatie decks hebben er dan weer geen last van. Je kunt dus veilig een DCC951 kopen (of een DCC730 als het design van de 900-series niets voor je is - is hetzelfde deck maar in een traditionelere jasje).
Andere 900-series componenten zijn een beetje hit-and-mis, ik heb hier een CD950 staan die nog op de originele caps draait zonder problemen en ik heb laatst afscheid moeten nemen van een FT920 omdat de print helemaal opgevreten was.
Ik heb overigens ook nog een FA930 staan waarvan één kanaal geen geluid geeft. Daar moet ik nog eens een keer iets mee.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Dat van die dragon herken ik … letterlijk een draak om aan te werken :-) Ik heb er nog een in de kast staan met vage tape problemen; ben nog moed aan het verzamelen daar weer in te duikenmentalmadnizz schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:18:
[...]
Hee, die CR7 ziet er nog redelijk servicebaar uit.. Toen ik mijn Dragon een servicebeurt gaf werd ik echt gek van dat ding. Enorme bossen kabels, en als ze de kast echt 5 cm dieper hadden gemaakt kon het loopwerk er tenminste netjes uit zonder de hele voeding te demonteren.
Ik heb sinds kort ook een BX300E en die heeft een beetje hetzelfde issue, enorme bossen kabel met tiewraps en om ergens mechanisch bij te kunnen moet dat hele ding uit elkaar.
De 480 en 582 zijn wat dat betreft echt een stukje fijner.
Maar als het eenmaal weer werkt is het waanzinnig mooi spul.
Die BX300 heeft hetzelfde Sankyo loopwerk als mijn CR7 toch?
DCC951 staat hier al een tijdje! Maar daar wilde ik eigenlijk van af blijvenHeroic_Nonsense schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:30:
[...]
De latere generatie decks hebben er dan weer geen last van. Je kunt dus veilig een DCC951 kopen (of een DCC730 als het design van de 900-series niets voor je is - is hetzelfde deck maar in een traditionelere jasje).
Andere 900-series componenten zijn een beetje hit-and-mis, ik heb hier een CD950 staan die nog op de originele caps draait zonder problemen en ik heb laatst afscheid moeten nemen van een FT920 omdat de print helemaal opgevreten was.
Ik heb overigens ook nog een FA930 staan waarvan één kanaal geen geluid geeft. Daar moet ik nog eens een keer iets mee.
:strip_exif()/f/image/XdtJL6DOgWQMsLBAPtScnPBV.jpg?f=fotoalbum_large)
De CD931 en FT930 hebben net een opknapbeurt gehad. Bij de FA931 moet ik nog de speakerrelais vervangen en soldeerwerk nalopen. Staat ook nog een FA930 in onderdelen in de kast.
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Dat zijn nog eens schappelijke prijzenKilljoy schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:07:
Te koop @Springplank Zoetermeer
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Helemaal als ze niet ook nog niet kloppen... Akai of Aristona AR2300?popie schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:40:
Vind het zelf altijd ook knap irritant dat ze die stickers voorop plakken zeg, Is zo'n gedoe om eraf te krijgen soms.
Cassete deck & radio deck 😄kvandt schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:45:
[...]
Helemaal als ze niet ook nog niet kloppen... Akai of Aristona AR2300?
Ik geloof het wel, gelukkig is 'ie loopwerktechnisch best oke. Qua audio is er iets goed mis, hij geeft of niks, of knetterhard vervormd signaal. Heb nog geen tijd gehad om er echt aan te werken maar ik vermoed dat die rode condensatortjes allemaal vervangen moeten worden.EricDH schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:54:
[...]
Dat van die dragon herken ik … letterlijk een draak om aan te werken :-) Ik heb er nog een in de kast staan met vage tape problemen; ben nog moed aan het verzamelen daar weer in te duiken![]()
Maar als het eenmaal weer werkt is het waanzinnig mooi spul.
Die BX300 heeft hetzelfde Sankyo loopwerk als mijn CR7 toch?
Score:
- 5 kabel / sat ontvangers, waarvan 1 met HDD
- 24" sony Trinitron breedbeeld TV
- 14" sony Trinitron TV'tje
- Technics su-z11 amp
- Pioneer a403r amp
- Pioneer f445l tuner
En, waar het me om te doen was, deze jongen:
:strip_exif()/f/image/EMxsZ2vDim21ZYZM7GEKLLKJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Philips CD834 cd speler, made in Belgium
In de top van destijds, alleen de 840 en 850 zaten er boven. Was even een gok of alles het zou doen, maar die gok wilde ik nemen. Aangesloten: loopt als een zonnetje, klinkt als een klok. Binnenkort maar eens even open maken
De rest moet ik nog testen, maar ga er vanuit dat alles gewoon werkt. Voor 50 euro was dit hoe dan ook een steal
De Pioneers gaan uiteraard de verzameling in. TV's moet ik nog even kijken, die kleine is wel leuk om in een hoekje van de kamer te zetten met de 8 bit NES er bij.
Dvb / sat ontvangers gaan denk ik richting kleuterschool voor de sloop
[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 06-03-2024 22:24 ]
Rode capjes kan maar check ook ff de output muting transistoren… die willen nog wel eens raar doen.mentalmadnizz schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:52:
[...]
Ik geloof het wel, gelukkig is 'ie loopwerktechnisch best oke. Qua audio is er iets goed mis, hij geeft of niks, of knetterhard vervormd signaal. Heb nog geen tijd gehad om er echt aan te werken maar ik vermoed dat die rode condensatortjes allemaal vervangen moeten worden.
Ik was verbaasd. Meestal rekenen ze het dubbele. Het is dat ik geen plek heb voor meer spul. Die Aristona was bijna meegegaan.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
@Killjoy Ze hebben de versterker niet kunnen testen wegens de Din stekkers, ze hadden er voorzichtig een draadje in kunnen beunen. Wel ongeveer een goede prijs.
[ Voor 28% gewijzigd door Roderiktweaker op 06-03-2024 23:20 ]
Laats nog zo'n kleine breedbeeld trinitron verkocht, hij kwam oorspronkelijk uit een Playstation 1 winkel kiosk. Daar werd nog best stevig op geboden.Roderiktweaker schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 23:17:
@The Eagle Die Sony Trinitron TV's kunnen erg goed zijn, heb er zelf 2 van gehad. Altijd een mooi merk gevonden ook voor moderne schermen. Maar wie wil er nu nog CRT TV's, allicht voor een vintage spelcomputer.

Goeie! Als ik binnenkort tijd heb zal ik eens kijken, vooralsnog heb ik 'm alleen even getest.EricDH schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:39:
[...]
Rode capjes kan maar check ook ff de output muting transistoren… die willen nog wel eens raar doen.
Wat gaaf, die kiosk! Krijg er spontaan flashbacks vanD_V schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 03:39:
[...]
Laats nog zo'n kleine breedbeeld trinitron verkocht, hij kwam oorspronkelijk uit een Playstation 1 winkel kiosk. Daar werd nog best stevig op geboden.
[Afbeelding]
En ja, CRT's zijn tegenwoordig langzaam weer geld waard. Zoals met de meeste techniek die in de afgelopen 15-20 jaar massaal is weggedonderd.
Maar eens overwegen wat ik er mee doe.
Dat is de paradox van verzamelen. Al er veel van is weggegooid, dan wordt wat overblijft weer meer waard. 🙂mentalmadnizz schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:46:
[...]
En ja, CRT's zijn tegenwoordig langzaam weer geld waard. Zoals met de meeste techniek die in de afgelopen 15-20 jaar massaal is weggedonderd.
Die sub zit aangesloten met deze kabel.
:strip_exif()/f/image/go95KDcXbipHgtm94RonMHKq.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit zijn de aansluitingen op de sub.
:strip_exif()/f/image/rt01fwLQmi2T68xHE9D4tNjx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 51% gewijzigd door Beavbusi op 08-03-2024 10:33 ]
Volgens mij zitten daar gewoon kabeltje die elk een kanaal aansturen. Als je die uit elkaar haalt er bvb een Tulp-stekker op steekt zou het misschien wel kunnen werken
Een din met 8 polen lijkt ook pins in het midden te hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Beavbusi op 08-03-2024 10:58 ]
5.1 set?Beavbusi schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:51:
Nouja die kabel gaat van de set naar de subwoofer die ook weer de speakers aanstuurt, maar ik kan de speakers ook rechtstreeks op de set aansluiten.
Een din met 8 polen lijkt ook pins in het midden te hebben.
7 pins, dus 1 gemeenschappelijke GND en de rest zijn de hot signalen van de kanalen. Gewoon door eliminatie uitmaken welke pin de sub aanstuurt en dan kan je er nog gebruik van maken. Even een RCA naar dit soort DIN 7 stekker maken en je bent klaar denk ik.
Je plug heeft 7 pins plus GND (de mantel). In principe moet je door deductie wel kunnen zien wat wat aanstuurt.
Een Akai AP-100C in nog zeer goede conditie. Gekocht op MP voor 70,-. Een fijne, degelijke half automaat. Nu lekker spelen met m'n set vintage cartridges en kijken wat het lekkerst op deze klinkt.

Dit kan ik dus niet, zou een hifi klubben dit kunnen of moet zij dan ook de sub daar hebben staan?The Eagle schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:54:
Ik denk dat de service manual hier wel kan helpen: https://elektrotanya.com/...-manual.pdf/download.html
Je plug heeft 7 pins plus GND (de mantel). In principe moet je door deductie wel kunnen zien wat wat aanstuurt.
Die heb ik ook nog staan, moet hem nog steeds een keer repareren.kingmace schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:58:
Mijn laatste aankoop:
Een Akai AP-100C in nog zeer goede conditie. Gekocht op MP voor 70,-. Een fijne, degelijke half automaat. Nu lekker spelen met m'n set vintage cartridges en kijken wat het lekkerst op deze klinkt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iets met tijd ....
70 euro is een heel erg mooie prijs
rca naar 7-pin din zijn toch gewoon te koop?Beavbusi schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:09:
Nu kan ik zelf vrij weinig, bij wie zou ik zo een kabel kunnen laten maken? Of moet ik iemand lokaal zoeken die dat tegen vergoeding bij mij thuis wil doen?

Heb al jaren een DCC951 en DCC730 in gebruik. Zijn nog nooit open geweest.Bleh! schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:38:
[...]
DCC951 staat hier al een tijdje! Maar daar wilde ik eigenlijk van af blijven
[Afbeelding]
De CD931 en FT930 hebben net een opknapbeurt gehad. Bij de FA931 moet ik nog de speakerrelais vervangen en soldeerwerk nalopen. Staat ook nog een FA930 in onderdelen in de kast.
Oh check, en dan gaat ie wel die sub aansturen ? Ze hadden het iets over deductie enzo?D_V schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 04:37:
[...]
rca naar 7-pin din zijn toch gewoon te koop?
[Afbeelding]
Ja, maar zo'n ding heeft naar alle waarschijnlijkheid niet de pinout die hij nodig heeft.D_V schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 04:37:
[...]
rca naar 7-pin din zijn toch gewoon te koop?
[Afbeelding]
Damn wat klinkt dat ding lekker
Duidelijk anders dan mijn moderne Denon DCD520AE, stukje analoger zeg maar.
He, die Denon heb ik ook... Leuk ding, die heb ik een aantal jaren terug voor € 14,50 op de kop getikt bij een kringloop winkel...The Eagle schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:20:
* The Eagle gister wat uitvoeriger zitten luisteren naar zijn nieuwe Philips CD834.
Damn wat klinkt dat ding lekker![]()
Duidelijk anders dan mijn moderne Denon DCD520AE, stukje analoger zeg maar.
Die Philips is ook een mooie speler... Vooral ook dat swing loopwerk is fantastisch... Speelt moeiteloos alle CD's af, zelfs als je denkt die CD die je er in steekt niet meer af te spelen is door bijv. vervelende krassen... Ik spreek uit ervaring...
I know. Ik ken ze nog van toen ze nieuw in de winkel te krijgen warenrcor schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:47:
[...]
He, die Denon heb ik ook... Leuk ding, die heb ik een aantal jaren terug voor € 14,50 op de kop getikt bij een kringloop winkel...![]()
Die Philips is ook een mooie speler... Vooral ook dat swing loopwerk is fantastisch... Speelt moeiteloos alle CD's af, zelfs als je denkt die CD die je er in steekt niet meer af te spelen is door bijv. vervelende krassen... Ik spreek uit ervaring...
Toen aan staan vergapen (neef van me had aanvankelijk een CD614, later een 834), nu staat er eentje thuis
* The Eagle weet wel wat ie koopt
Soms overweeg ik om beneden over te gaan op stereo. Kan prima, wat nu op zolder staat is daar ruim toerijkend voor. Maar ergens wil ik die Denon / Klipsch home cinema set ook niet kwijt (Klipsch F3 / F1 / C20 / SUB10 met Denon AVR2311, DCD520AE, DNP720AE en DBP-1611UD) en zijn de kids eigenlijk nog net te jong om zonder angst voor schade te kunnen upgraden
Maar een dubbele set neerzetten gaat de WAF voor liggen
Tja, tis allemaal ouwe meuk en neemt als een ware kamerolifant veel ruimte in beslag(2 torens naast elkaar + speakers).
Maar het gaat om het geluid en dat is helemaal niet slecht, iedereen die hier komt heeft het over het geweldige geluid
Het geluid van de ouderwetse bandrecorder klinkt uitstekend en ruisvrij en kan nog zeker mee in deze moderne tijd, met cassettes hoor ik al geen verschil met de bron en ook behoord ruis tot het verleden(Dolby HX Pro, Dolby S, 160khz wisfrequentie voor een nog lagere ruisvloer) en het draaien van platen is hier altijd wel een feest van genot.
Het belangrijkste naast de geweldige klank is de betrouwbaarheid, dit oudere spul werkt altijd goed zolang ik me aan het onderhoud blijf houden(reinigen en demagnetiseren koppen, naald controleren en reinigen, buitenkant stof en vetvrij houden). Bovendien is oude losse meuk altijd uitbreidbaar. Zo kan de DAC van mijn AV receiver probleemloos overweg met High Res audio 2 kanaals 192Khz, 32 bits, dit extreme formaat was er zelfs nog niet toen de receiver op de markt kwam, maar hij was er wel al op voorbereid dus. Ok, de Yamaha AV Receiver, een ouwetje al uit 2000 was ook een vrij dure destijds en presteert zowel analoog als digitaal, stereo of surround even goed, heeft een geweldige analoge tuner en een zeer hoogwaardige platenspeler aansluiting.
Voor het moderne gebeuren staan mijn pc en tv digitaal aangesloten, naast mijn cd speler en minidisc recorder. Ook heb ik ook nog een Philips CDR-880 cd recorder, alleen heb ik die niet aangesloten omdat ik deze nauwelijks gebruik, heeft zijn diensten al bewezen.
Zowel de betrouwbaarheid als de geluidskwaliteit van die oude meuk is werkelijk stukken beter dan veel moderne meuk dat je nu bij Mediamarkt koopt zoals Sonos en co.
Tis feitelijk ouwe meuk, maar dat geluid koop je tegenwoordig niet meer, althans ik ben het niet meer tegengekomen, ja in de high end klasse (mijn droom is een Yamaha A-S3200 topklasse versterker, maar die kost wel 6000 euri
Conclusie: Ik mag best tevreden zijn met die oude meuk denk ik en moet er vooral zuinig op zijn
Wat er niet op zit kan nooit kapot gaan.
Al die verschillende CD speler type aanduidingen zeggen mij helemaal niet heel veel qua techniek en of het goed/slecht is. Maar ik denk dat ik gisteren (eindelijk) wel een aardig goede aankoop gedaan heb. Een Denon DCD-690 met AB voor €25 op kunnen halen. Zag dat er achterop coax digitale aansluiting op zat dus dacht ik dan moet het wel snor zitten.
:strip_exif()/f/image/Imuc5TRhBXLZVpO12MBJyZEx.jpg?f=fotoalbum_large)
Denon is een klassemerk dat je kunt vergelijken met Yamaha, Marantz, Teac etc., het betere spul dus. Als de speler ook nog goed werkt heb je er een hele goede koop aan en anders is deze het repareren nog wel waardwauskoek schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:50:
Ik heb het idee dat ik de mooie dealtjes in kringlopen en marktplaats altijd misloop als ik sommige weleens hier dingen zie posten.
Al die verschillende CD speler type aanduidingen zeggen mij helemaal niet heel veel qua techniek en of het goed/slecht is. Maar ik denk dat ik gisteren (eindelijk) wel een aardig goede aankoop gedaan heb. Een Denon DCD-690 met AB voor €25 op kunnen halen. Zag dat er achterop coax digitale aansluiting op zat dus dacht ik dan moet het wel snor zitten.![]()
[Afbeelding]
Wat er niet op zit kan nooit kapot gaan.
Speler werkt zonder problemen! Voor de AB heb ik geen batterijen voor op dit moment, maar er vanuit dat die het ook gewoon doet. Hij heeft enkel wat kleine gebruikssporen.CB-Interactive schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:43:
[...]
Denon is een klassemerk dat je kunt vergelijken met Yamaha, Marantz, Teac etc., het betere spul dus. Als de speler ook nog goed werkt heb je er een hele goede koop aan en anders is deze het repareren nog wel waard
Is ook een apparaat van begin jaren 90, prima spul, onverslijtbaar
ik heb zelf de DvD 910 (dus een stapje hoger) gehad. Maar de DCD 690 had ik eerder op de kieker.
Toen was net de introductie van DVD's en dat wilde ik niet missen.
voor zo'n bedrag zit dat wel snor
:strip_exif()/f/image/aVs9NR6nc6skqk1ougpujbS1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z0Qhy410OkdYRngohMUMHYww.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pMBUzUlAOpz0mTUhHeLt07L4.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zat natuurlijk een hoop troep tussen, maar ook interessante spullen. Ik heb zelf een Philips VR 969 (SVHS recorder met leuke functies) en Pioneer CT656 (3-kops cassettedeck) meegenomen. Er staan nog zeker 4 minidisc recorders en 1 SACD speler, plus de gebruikelijke categorieën. Jammer genoeg geen DAT of DCC
[ Voor 10% gewijzigd door kozue op 16-03-2024 13:02 ]
Leuk om te snuffelen daar, maar wat een rotplek om te kunnen parkerenkozue schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:38:
Voor iedereen die binnenkort in de buurt van Beverwijk komt, en het leuk vind om tussen apparatuur te snuffelen, kan ik een tussenstop bij de Noppes zeker aanraden. Wat stond er daar ineens een hoop spullen zeg! En alles voor schappelijke prijzen
Er zat natuurlijk een hoop troep tussen, maar ook interessante spullen. Ik heb zelf een Philips VR 969 (SVHS recorder met leuke functies) en Pioneer CT656 (3-kops cassettedeck) meegenomen. Er staan nog zeker 4 minidisc recorders en 1 SACD speler, plus de gebruikelijke categorieën. Jammer genoeg geen DAT of DCC
Ik denk dat je de CDD 882 bedoelt. De CD 982 bestaat niet.htca schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:58:
Was vanmorgen bij rataplan in maassluis, daar stond voor de liefhebber nog een Philips cd982 voor 14,50. Ik heb hem voor een andere liefhebber laten staan… (ik was met ms. Htca…. “Moet je nog meer meuk?”)
En voor iemand die in de buurt woont: KOPEN!
10kg schoon aan de haak, echt een geweldig loopwerk, wel een externe DAC nodig. Die zit er namelijk niet in.
Ik heb er al eentje.
Hier moet alle shit staan die ik heb.
Het is een hele grote kringloopwinkel op de meubelboulevard, ze hebben alles wat je in een kringloop verwacht - niet alleen audio, maar iedere keer dat ik daar geweest ben hadden was er wel iets in 'onze' afdeling waar de liefhebber wat mee kan.Roderiktweaker schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:04:
@kozue Indrukwekkende audio collectie voor een kringloopwinkel, het spul is ook nog in goede conditie lijkt het. Is dat een kringloopwinkel speciaal voor electronica? Geen High end spul maar er is vast genoeg tussen te vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door martyw op 16-03-2024 22:59 ]
Heb ik ook gehad (ooit)
Dat zijn de Philips K9 en K11 chassis', echt heel Nederland heeft daarmee volgestaan. Vrijwel iedereen had zo'n ding staan. Heb ze later in mijn studietijd heel veel gerepareerd, omdat ze ook gewoon heel lang meegingen.f2ride2001 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:25:
Leuk museum, heel herkenbare TV achter hem.
Heb ik ook gehad (ooit)
Edit: schiet me nog te binnen, BG1895 kaskade ging relatief vaak stuk. Kocht je voor minder dan 2 tientjes nieuw van Philips hier gewoon in de stad (Utrecht) en hij was weer goed voor jaren.
Laatst is mijn Oled gerepareerd, die was niet voor minder dan 2 tientjes weer gefixt. Andere tijden zullen we maar zeggen....
[ Voor 29% gewijzigd door Skynett op 17-03-2024 13:06 ]
Hier moet alle shit staan die ik heb.
De grap van dit soort TV's is dat ze nog goed te repareren waren... Ik heb op het werk een collega rond lopen die vroeger de TV's die klaar stonden voor de gemeente stort aan straat weg pakte en dan ze onderling combineerden tot één werkende TV... Dat ging toen ook nog wat makkelijk, immers waren de printen en de chassis van de TV's bijna altijd gelijk aan elkaar...f2ride2001 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:25:
Leuk museum, heel herkenbare TV achter hem.
Heb ik ook gehad (ooit)
Met dank hieraan had hij als jeugdig persoon toch als eerste een goede kleuren TV, dat was destijds best bijzonder te noemen...
http://www.marcelstvmuseum.com/photoalbum20.html

Kreeg ik halverwege jaren 90 nadat ie 20+ jaar (de laatste rolde in 1975 van de band) dienst had gedaan als beeldkrant op een MTS. Ging in 1997 mee op kamers en is pas in 2003 de deur uit gegaan, en deed het toen nog steeds prima. Dat was dus 30 jaar dagelijks gebruik. Niet stuk te krijgen die dingen
[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 17-03-2024 20:13 ]
Heb nog in de jaren '70 stage gelopen bij een groot bedrijf dat dit soort Philips tv's ook repareerde. Daar werden vaak van klanten die een tv in reparatie hadden gegeven gewoon de 2 panelen waaruit dit systeem bestond onderling uitgewisseld om minstens 1 of 2 tv's snel te repareren. Dus was er bij de een het linker paneel defect en bij de ander het rechter paneel dan werd er 1 gerepareerd met het deel van de andere. Zo ging dat toen.Skynett schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:51:
[...]
Dat zijn de Philips K9 en K11 chassis', echt heel Nederland heeft daarmee volgestaan. Vrijwel iedereen had zo'n ding staan. Heb ze later in mijn studietijd heel veel gerepareerd, omdat ze ook gewoon heel lang meegingen.
Edit: schiet me nog te binnen, BG1895 kaskade ging relatief vaak stuk. Kocht je voor minder dan 2 tientjes nieuw van Philips hier gewoon in de stad (Utrecht) en hij was weer goed voor jaren.
Laatst is mijn Oled gerepareerd, die was niet voor minder dan 2 tientjes weer gefixt. Andere tijden zullen we maar zeggen....
Heb daar menige Philips versterkers die 2N3055 eindtrappen hadden gerepareerd.
[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 17-03-2024 21:21 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Vroeger, toen ik geboren ben stond er in de woonkamer deze TV bij ons in het ouderlijk huis waar ik opgegroeid ben:snah001 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:20:
[...]
Heb nog in de jaren '70 stage gelopen bij een groot bedrijf dat dit soort Philips tv's ook repareerde. Daar werden vaak van klanten die een tv in reparatie hadden gegeven gewoon de 2 panelen waaruit dit systeem bestond onderling uitgewisseld om minstens 1 of 2 tv's snel te repareren. Dus was er bij de een het linker paneel defect en bij de ander het rechter paneel dan werd er 1 gerepareerd met het deel van de andere. Zo ging dat toen.
Heb daar menige Philips versterkers die 2N3055 eindtrappen hadden gerepareerd.

Leuk ding en zeker eenvoudig te repareren en heeft tot begin jaren '90 er gestaan schat ik zo in...
Om Toch nog wat ontopic te blijven, mijn ouders hadden deze audioset:

Als reciever een Philips 22RH734.
Ons pap had een Akai bandrecorder waarvan ik het type nier meer weet. Wel een mooie recorder, en wellicht is ons pap daardoor weer bij een Akai terug gekomen zo'n 10 jaar terug inmiddels...
En als toetje een 22RH423 speakerset van Philips:

Klonk destijds best leuk... Ik werd er jaren later weer door getriggerd en dus kocht ik destijds een Phliips 22RH720 vissenoog receiver, trok gratis een setje 22rh426 van Aristona of Erres van de zolder bij een oom en tante die er niets meer deden... Staan nu de sterren van de hemel te spelen hier...
Alles lijkt gewoon te werken, als je door/terug -spoelt zie je prima de tijd lopen tot aan het volgende of vorige nummer, maar zodra je PLAY drukt, komt dat wel in beeld, maar de tijdsaanduiding wordt dan - - : - - en je hoort niks.
Iemand daar een (quick) fix voor
Stay safe
Druk op play en je hoort idealiter 000000000 te zien, een 1 betekent fout, 1 track constant 1 kan gecorrigeerd worden bij meer valt het geluid weg.
Als je 9 x 0 ziet en toch geen geluid hoort dan ligt de fout verder dan bij de kop(pen). De kop reinigen, gaat het makkelijkst met het deksel los, voorzichtig met een wattenstaafje met 96% alcohol kan helpen.
Thanks, dat ga ik eens proberen.ParkOverall schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:39:
Zet de DCC 951 eens aan met cassette geplaatst terwijl je play en stop tegelijk indrukt. Je krijgt dan de service mode die aangeeft wat de fout ratio is per afspeelkop (er zijn er 9, 8 voor geluid, een voor teller data).
Druk op play en je hoort idealiter 000000000 te zien, een 1 betekent fout, 1 track constant 1 kan gecorrigeerd worden bij meer valt het geluid weg.
Als je 9 x 0 ziet en toch geen geluid hoort dan ligt de fout verder dan bij de kop(pen). De kop reinigen, gaat het makkelijkst met het deksel los, voorzichtig met een wattenstaafje met 96% alcohol kan helpen.
Stay safe
Slecht idee... Hoe laat?
Nou ik krijg alleen maar 1-enParkOverall schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:39:
Zet de DCC 951 eens aan met cassette geplaatst terwijl je play en stop tegelijk indrukt. Je krijgt dan de service mode die aangeeft wat de fout ratio is per afspeelkop (er zijn er 9, 8 voor geluid, een voor teller data).
Stay safe
Die Philips 963SA heb ik gehad, superb machine. Hele goede DVD-speler met progressive scan support, CD upsampling en SACD playback. Ooit verruild voor een Denon DVD 2930 maar ik weet eigenlijk niet waarom (behalve dat hij er slick uitzag naast mijn Denon AV amp), die Philips was tot de opkomst van blu-ray de enige disc spinner die je nodig had. Deed alleen geen DVD-Audio maar dat was toen al een ondergeschoven kindje.kozue schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:38:
Voor iedereen die binnenkort in de buurt van Beverwijk komt, en het leuk vind om tussen apparatuur te snuffelen, kan ik een tussenstop bij de Noppes zeker aanraden. Wat stond er daar ineens een hoop spullen zeg! En alles voor schappelijke prijzen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Heb de keuze tussen Thakker en een van Elektro Andijk (Ali ga ik niet doen). Beiden lijken me prima?
Verder: wil dat tandwiel eigenlijk smeren. Ik lees zuurvrije vaseline, ik lees speciaal longlife vet, ik lees siliconen vet. Wat is daarin wijsheid?
Gewoon even bij de Philips specialist uit NL bestellen in Lochem:The Eagle schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:19:
Vraagje aan de reparateurs: ik wil mijn Philips CD834 van een nieuw tandwiel en riem voorzien.
Heb de keuze tussen Thakker en een van Elektro Andijk (Ali ga ik niet doen). Beiden lijken me prima?
Verder: wil dat tandwiel eigenlijk smeren. Ik lees zuurvrije vaseline, ik lees speciaal longlife vet, ik lees siliconen vet. Wat is daarin wijsheid?
https://shop.mfbfreaks.co...pwerk-tandwiel-tray-gear/
Als het goed is zit er een CDM4/19 loopwerk in:
https://dutchaudioclassics.nl/philips_cdm_cd_mechanism_list/
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan nog even update omtrent cassettedecks in mijn collectie:
Een paar jaar terug had ik een mooie Yamaha KX-10 cassettedeck en daar was ik best tevreden over... Helaas is deze defect gegaan en heb ik hem destijds wegens gebrek aan onderdelen en een alternatieve reparatie die helaas mislukte niet kunnen repareren...
Sindsdien heb ik heel wat decks gezien en gehoord... Mijn overzicht sindsdien:
-Sony TC-K850ES (miskoop en echt een rijp voor de sloop deck, ondanks dat hij heel netjes oogde van buiten).
- Akai GX-75 (al sinds dag één heel tevreden over en blijft mooi staan waar hij staat).
- Sony TC-K711S (deck dat onderhoud en liefde nodig heeft).
Nu wil ik een deck die ik ook al heel lang heb weg doen: een Onkyo TA-201. Ik wilde daarvoor eigenlijk de Sony TC-K711S in de plaats gaan zetten, maar die heeft lastig onderhoud nodig (koppen brug komt moeizaam omhoog).
Dit onderhoud zou eigenlijk binnenkort moeten gebeuren, maar ik weet niet hoe duur dit gaat worden...
Nu gebeurde mij iets leuks gisteren: mijn goede vriend Roel (ja, dezelfde voornaam als mij) had bij een andere goede vriend een Yamaha audioset neer gezet met, jawel, een Yamaha KX-10 cassettedeck...
Volgens Roel werkt deze, hij had hem horen spelen en zijn andere vriend wilde er vanaf... Reden voor mij om een bod te plaatsen en ik heb geluk: hij ging akkoord...
De Sony kan ik voor het bedrag waar ik deze van koop ook verkopen en dus zou het mij niet te veel kosten... En dan kan de Onkyo TA-201 ook weg en in de verkoop zodra ik zie dat de KX-10 inderdaad werkt...
Al met al zou ik dan met dat geld wellicht de snaren en eventueel de aandruk rol kunnen vervangen als dit nodig is... Leuke aanpassing die mij niet veel gaat kosten als ik het goed aanpak en ik weet hoe goed die KX-10 klinkt..
Even nog wat fotootjes van het Deck zoals die nog bij vriend van mijn goede vriend Roel staat:
:strip_exif()/f/image/yJX6BU5R61kSfkZzFlMnTrCY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DTuiQsdHBtQDo68255QZQj6E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/38S4A9kzm2p2nGu34KYN0Nij.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door rcor op 19-03-2024 23:25 ]
Die had ik ook zien staan... 't is dat het een tweekopper is... Maar die Harman Kardon heeft wel een luikje die open kan, dat heeft de yamaha niet...D_V schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 01:37:
Mooi deck! Had zelf ook bijna een cassettedeck gekocht vanmiddag. Bij 2switch (Venray) stond een Harman Kardon TD420. Maar 50 euro was me dan toch net iets teveel.
Staat nog steeds de vraag open: waar smeer ik dat spul even mee?
Die witte tandwielen worden vaak met Molykote white grease in gesmeerd... Ik verwacht dat dit ook werkt voor dit tandwiel, hoewel bij mij bij zowel de Marantz CD42 MKII als de Philips CD-930 er geen smering te vinden was bij het lade tandwiel...The Eagle schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:02:
@rcor dat mfbfreaks hem heeft wist ik.
Staat nog steeds de vraag open: waar smeer ik dat spul even mee?
Ik heb een paar maanden terug de magnavox versie op marktplaats verkocht, no way dat ik die prijs er voor gekregen heb.
Die magnavox had ik een jaar op tien gekocht voor een euro of 6,7,misschien 8. En een week later een tweede voor een vergelijkbaar bedrag. De tijden veranderen.
Slecht idee... Hoe laat?
Zag laatst ook een NAD FM-tuner in een kringloop staan en dacht wow das goedkoop voor een NAD! Enkele moment later zag ik dat het een FM-tuner was. NevermindGSX-MAN schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:08:
Er stond in Houten een NAD FM-tuner bij de kringloop vanmiddag. Niet duur, leuke vormgeving, maar FM ga ik echt niet gebruiken. En nogmaals, er moet juist zooi weg.
Ik heb zelf alleen geen cassettes maar allicht haal ik de CD speler nog op.

[ Voor 31% gewijzigd door Roderiktweaker op 21-03-2024 17:10 ]
(Als hij, al weg is, weet ik iig het typenr nu)
De kringloop is in het pittoreske Odijk, provincie Utrecht. Allicht haal ik m zelf op als de speler er nog is.Lennie schild schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:50:
Die cd speler zoek ik. Ik heb die cassette deck erboven. Waar is dit?
(Als hij, al weg is, weet ik iig het typenr nu)
[ Voor 10% gewijzigd door Roderiktweaker op 21-03-2024 19:20 ]
Ik zag hier (volgens mij, in de rechter stapel) een AKAI AA-R20 (of 30) tussen staan alleen die was al weg toen een oud collega is wezen kijken.
Heel misschien gezien wat ze hiervoor vroegen?
Ik hoorde van hem wel dat er absurde prijzen gevraagd werden daarbinnen.
Ik was erg benieuwd wat er dan voor gevraagd zou worden.
Het ging dus om deze receiver.
/f/image/HlxX3AU9EOaV9QsQ6GXcOGD8.png?f=fotoalbum_large)
En vandaag was ik er toevallig weer. Niet om de apparaten nog eens te bekijken, maar voor een blu-ray die ik vorige keer had laten liggen en achteraf toch wilde hebben. De blu-ray was weg, maar omdat ik er toch was, ben ik nog ff langs de apparatuur gelopen. Volgens mij zijn alle minidisc recorders ondertussen weg. Ik heb de SACD speler ook niet meer gezien. Maar misschien over het hoofd gezien tussen alle andere CD spelers. Maar ik had toch niet het idee dat de stapel kleiner was geworden. Alsof ze alles weer aan hadden gevuld. Zou dat nog kunnen, in 2024, een oneindige stapel audioapparatuur? 😲
En ik kon het weer niet laten. Ik heb toch weer een cassettedeck meegenomen 🙈 Ik kon me niet herinneren dat ik deze vorige keer had gezien. Een Pioneer CT-S410. M’n eerste 3-kopper met autocalibratie. De rest is allemaal handmatig. Leek me toch wel leuk voor de collectie, en hij was maar €15(!). Normaal ben ik teveel control freak om blind af te willen gaan op een autocalibratie zonder mogelijkheid deze nog bij te stellen, maar ik heb net ff met het ding zitten spelen en ik ben onder de indruk. M’n testopname klonk prima.
:strip_exif()/f/image/iclqSbE0eYqVfyZYxeEwZdJn.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens vraag ik me af wat er absurd zou zijn aan de prijzen daar. Het zou kunnen dat de receivers duurder zijn, maar de apparaten die ik zelf heb gezien vond ik juist goedkoop. Voor de liefhebber van 3-kops decks staat er trouwens nog een Denon DRM-800A voor €35.
[ Voor 6% gewijzigd door kozue op 21-03-2024 21:45 ]
Hier wat meer uitleg over de werking: http://audiotools.com/en_cass_tech_atc.html
Verschil zit hem overigens met name in de bemonstering frequenties en het aantal genomen stappen daarin.
Mocht je er nog eens komen binnenkort kijk voor de zekerheid ook eens of je die Akai ziet staan aub.kozue schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:37:
Overigens vraag ik me af wat er absurd zou zijn aan de prijzen daar. Het zou kunnen dat de receivers duurder zijn, maar de apparaten die ik zelf heb gezien vond ik juist goedkoop. Voor de liefhebber van 3-kops decks staat er trouwens nog een Denon DRM-800A voor €35.
f2ride2001 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:31:
Ik heb ook weer wat leuks: een Italiaanse schone
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klacht: doet niets meer.
Als eerste de zekering nagekeken: en ja hoor: kapot. Ha da's makkelijk dacht ik nog
[Afbeelding]
Maar een buis hoort niet zo te gloeien....
En geen geluid.
Bij controle 6 weerstanden doorgebrand.
[Afbeelding]
1W weerstanden direct op de print gemonteerd (print hangt ondersteboven) en dus te warm geworden en print beschadigd![]()
Nieuwe weerstanden gemonteerd 2 W en met afstand van de print
[Afbeelding]
Van de 8 buizen zijn de voorversterker trappen in orde. 2 eindbuizen kapot, en 2 eind buizen op de laatste benen. Gelukkig wel genoeg buizen om per kanaal te kunnen testen of de versterker werkt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Werkt![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Werk ook weer![]()
Nou op zoek naar een setje (kwartet) nieuwe 6L6 buizen. En dan eens lekker een avondje proefluisteren.
:strip_exif()/f/image/Qxm4iZSTApPrD0LlCIKJb215.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gn0NBLnU3J6NxE3363T88o6a.jpg?f=fotoalbum_large)
Het kostte nogal moeite om een setje te vinden (4x matched voor een redelijke prijs)
Veel was niet op voorraad of extreem duur. Maar we zijn nu lekker aan het luisteren: The Cure
marktplaatsadvertentie van:
Versterker: X911DG
CD speler: CDX711
Casette deck: D-x701
Equalizer: SE3000
hoogste bod: €2000
ik dacht vroeger dat sansui het budgetmerk van Bose was?
diskeltische lurker
Sansui is nooit van Bose geweest... Het was een opkomend merk die veel leuke spullen had van hoge kwaliteit, maar ook Sansui had z'n nukken en naarmate de tijd vorderde werd (zo rond de jaren 2000) de kwaliteit van hun producten minder... Ze zijn dan ook uiteindelijk overgenomen door het honkongse bedrijf Grande Holdings, die ook Akai en Nakamichi als merken bezit...technopeuter schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:21:
https://www.marktplaats.n...911dg-cdx711-dx701-se3000
Vreemde spetters tegen die cd speler...technopeuter schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:21:
[ Voor 22% gewijzigd door B___MAN op 22-03-2024 12:15 ]
Misschien dezelfde importeur in NL?rcor schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:49:
[...]
Sansui is nooit van Bose geweest... Het was een opkomend merk die veel leuke spullen had van hoge kwaliteit, maar ook Sansui had z'n nukken en naarmate de tijd vorderde werd (zo rond de jaren 2000) de kwaliteit van hun producten minder... Ze zijn dan ook uiteindelijk overgenomen door het honkongse bedrijf Grande Holdings, die ook Akai en Nakamichi als merken bezit...
diskeltische lurker

[ Voor 13% gewijzigd door Videopac op 22-03-2024 12:53 ]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Sansui was geen budgetmerk, maar is het waarschijnlijk richting de eeuwwisseling wel geworden. Deze set is best goed, de versterker in ieder geval wel. Het cassettedeck is gelijk aan een D-705, maar dan voorzien van het nieuwe Sansui logo. Dat is een driekopper met dubbele capstan maar dan riemenaangedreven. Wel dubbele Dolby IC's voor opnemen en weergeven. Ik had op de middelbare school een vriend die dit deck had, vandaar.technopeuter schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:21:
https://www.marktplaats.n...911dg-cdx711-dx701-se3000
Ik snap niet waarom mensen hun spullen niet even schoonmaken voordat ze het op Marktplaats zetten (of eigenlijk sowieso niet wat netter zijn).
[ Voor 3% gewijzigd door Videopac op 22-03-2024 15:55 ]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Als het een 4300 monitor series was (ronde knopjes) is hij zeer de moeite waard.GSX-MAN schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:08:
Er stond in Houten een NAD FM-tuner bij de kringloop vanmiddag. Niet duur, leuke vormgeving, maar FM ga ik echt niet gebruiken. En nogmaals, er moet juist zooi weg.
:strip_exif()/f/image/vMfJEs7MoFdyvviTVxaNFaYk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QbQNnVJi1Z0dLOW3SSnnzuoL.jpg?f=fotoalbum_large)
Dual CV 1150 versterker met CT 1150 tuner.
De tuner staat nu in mijn stereomeubel, maar gek veel FM luister ik thuis niet. De versterker staat in de garage, met CD-spelers erop aangesloten. Goed spul, maar zoveel luister ik niet in de garage. Meestal de Sonos, want lekker makkelijk.
Aristona TK604. Bitstream DAC, rechttoe-rechtaan, prima CD-speler
Kenwood DP-3090 CD-speler. Leuk ding.
:strip_exif()/f/image/273obx4XyNkDmCRKx4wxbrmi.jpg?f=fotoalbum_large)
Bang & Olufsen Red Line 6513 speakers. Gaaf, maar zonder montagemateriaal. Veel Philips-techniek erin.
:strip_exif()/f/image/NomS4mMAuROaaWoEyPS2ycuW.jpg?f=fotoalbum_large)
Pioneer CT-1180W Cassettedeck
:strip_exif()/f/image/8xS6oDZbfkzYlEzkqMQLAFHa.jpg?f=fotoalbum_large)
Hifi Sound Project 6484 speakers. Philips, old school, ik vind er een dijk van een geluid in zitten. Maar groot en geen plek meer op zolder.
:strip_exif()/f/image/6Q4DTrhDYkarx1BQtiUSUBXt.jpg?f=fotoalbum_large)
Kef eitjes, 5 stuks. Voor het formaat verrassend goed geluid.
:strip_exif()/f/image/BbhN79n4ahEAbDLSRF328lns.jpg?f=fotoalbum_large)
Dual CV12B. Kan meer dan alleen Duitse Marsmuziek, en ondanks het lage vermogen een superwarm geluid. Ik ben fan, moet er alleen een plek voor vinden. Staat nu te niksen.
:strip_exif()/f/image/Gyco7Z4zOM1vKtOnOsVXhVNU.jpg?f=fotoalbum_large)
Philips CD380. TDA 1543 DAC, old school uiterlijk, geinig.
Tapedecks van JVC en Onkyo. Denk dat ik die houd voor opname.
Slecht idee... Hoe laat?
mag spelen, gebruik gemaakt van een Akai S01 MIDI Digital Sampler (1993)

Ik had 3 samples nodig tijdens de musical, samples ingeladen op 1,44MB floppy.
Kan het moderner, absoluut, was dit leuk om te gebruiken.. ABSOLUUT..
Bla Bla Bla
Die Denon heb ik vanmiddag meegenomen, mooi ding. Verder stond er bizar veel spul inderdaad, werd ook steeds bijgevuld. En allemaal in behoorlijk nette staat. Stond nog een Sony minidisc voor 21 euro en een Sony pcm processor om van je betamax recorder digitale audiorecorder te msken voor 4 tientjes. Een pcm-501es. Wordt tweedehands aardig veel geld voor gevraagd maar ik kan er helemaal niks mee.kozue schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:37:
Ik heb de prijzen niet allemaal bekeken. Het meeste zat rond de 15-25 euro. Die dingen die ik vorige keer mee had genomen waren 25 voor de videorecorder en 21 voor het cassettedeck. Ik heb eigenlijk niet nog meer cassettedecks nodig (heb er al best wat), maar voor zulke prijzen kon ik geen 3-kopper laten liggen. En een Pioneer 3-kopper had ik nog niet 😜
En vandaag was ik er toevallig weer. Niet om de apparaten nog eens te bekijken, maar voor een blu-ray die ik vorige keer had laten liggen en achteraf toch wilde hebben. De blu-ray was weg, maar omdat ik er toch was, ben ik nog ff langs de apparatuur gelopen. Volgens mij zijn alle minidisc recorders ondertussen weg. Ik heb de SACD speler ook niet meer gezien. Maar misschien over het hoofd gezien tussen alle andere CD spelers. Maar ik had toch niet het idee dat de stapel kleiner was geworden. Alsof ze alles weer aan hadden gevuld. Zou dat nog kunnen, in 2024, een oneindige stapel audioapparatuur? 😲
En ik kon het weer niet laten. Ik heb toch weer een cassettedeck meegenomen 🙈 Ik kon me niet herinneren dat ik deze vorige keer had gezien. Een Pioneer CT-S410. M’n eerste 3-kopper met autocalibratie. De rest is allemaal handmatig. Leek me toch wel leuk voor de collectie, en hij was maar €15(!). Normaal ben ik teveel control freak om blind af te willen gaan op een autocalibratie zonder mogelijkheid deze nog bij te stellen, maar ik heb net ff met het ding zitten spelen en ik ben onder de indruk. M’n testopname klonk prima.
[Afbeelding]
Verder heel veel Philips en Technics spul.
Niet nodig, maar welnineball schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:55:
[...]
Die Denon heb ik vanmiddag meegenomen, mooi ding. Verder stond er bizar veel spul inderdaad, werd ook steeds bijgevuld. En allemaal in behoorlijk nette staat. Stond nog een Sony minidisc voor 21 euro en een Sony pcm processor om van je betamax recorder digitale audiorecorder te maken voor 4 tientjes. Een pcm-501es. Wordt tweedehands aardig veel geld voor gevraagd maar ik kan er helemaal niks mee.
Verder heel veel Philips en Technics spul.
Hier vragen ze er 35€ per dag voor.nineball schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:55:
[...]
en een Sony pcm processor om van je betamax recorder digitale audiorecorder te msken voor 4 tientjes. Een pcm-501es. Wordt tweedehands aardig veel geld voor gevraagd maar ik kan er helemaal niks mee.
https://www.eavr.nl/verhu...ils/446/sony-pcm-501.html
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4