Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:59:
[...]

Wij hebben sinds een paar weken Spotify. Tot nu toe speelde dat alleen via BT speakers en telefoontjes maar gisteren zat ik beneden een CDtje te luisteren op mijn hifi set, Arcam A85/P85 met B&W 805Ds. Mijn dochter vroeg of ik haar Spotifyliedje even aan wilde zetten.

Ik stream dat ding... moest even checken of mijn poweramp die het hoog aanstuurt op mijn speakers niet uitgevallen was. Wat een compressie, klonk als een 64Kbit MP3tje ;(

CDs ftw :) Al moet ik zeggen dat Apple Lossless ook goed klinkt, daarin heb ik al mijn CDs geript.
Hoe knalde je die Spotify dan naar je installatie? Via BT kan zal afhankelijk zijn van de dac in de bt ontvanger. Pak eens een pi met een goede dac HAT en fatsoenlijke bekabeling, wereld van verschil :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
AppleTV en vanaf daar via optical naar een Musical Fidelity V90 DAC.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:52:
[...]

Hoe knalde je die Spotify dan naar je installatie? Via BT kan zal afhankelijk zijn van de dac in de bt ontvanger. Pak eens een pi met een goede dac HAT en fatsoenlijke bekabeling, wereld van verschil :)
Spotify blijft slecht, ik speel Spotify af via een USB naar SPDIF, die gekoppeld is aan een Pioneer minidiscspeler die de DA conversie doet. Dan nog is de kwaliteit niet zoals een CD. Maar het wisselt ook wel per album. Sommige zijn okay, sommige zijn zo slecht dat ik ze niet eens luister, zoveel digitaliseringruis. Dan is het inderdaad net een 64kbit MP3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sand1957
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:08
htca schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:46:
[...]

Jep, ik neem ook regelmatig een stapeltje mee vanuit de kringloop.... Wel grappig dat je sommige CD"s echt tig keer tegenkomt (blijkbaar vond iedereen ze toen goed en nu...). Anyway, hier is de kast inmiddels weer redelijk gevuld met van alles en nog wat.... Nu ms htca nog overtuigen dat de installatie naar beneden mag.... (maar misschien moet ik dan meer Duran Duran CD's scoren.... en die zijn schaars bij de kringloop)
Ik zou discogs eens proberen. Daar zie ik nog genoeg CD's van Duran Duran staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Sand1957 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:29:
[...]

Ik zou discogs eens proberen. Daar zie ik nog genoeg CD's van Duran Duran staan...
Of veilingkijker:
https://www.marktplaats.n...72295-duran-duran-22-x-cd

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
Het leuk van CDs (en LPs) shoppen is door bakken slummen. Heerlijk. Digitaal winkelen ain't the same. Gelukkig heb ik een paar goede tweedehandswinkels die aandacht voor muziek hebben in de buurt. Maar ik mis mijn jaarlijkse bezoekje aan London en dan met mijn beste vriend een paar dagen lang de Virgin, Tower Records en HMV Megastores afstruinen. Tussendoor de kleine winkeltjes in SoHo meepakken... good times.

We gaan eind van de maand voor het eerst in jaren weer eens naar London samen, er is niet veel van die grote winkels over maar ik ben benieuwd of we wat leuke kleine winkels kunnen vinden die de niche opgevuld hebben.

Edit: recordstores.love is wel een goede site...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDbVqx7ykmAz26PGWkzwJML1miw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMTyKrdC0quUzfsAhvwixW2E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-02-2024 19:31 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:22:
Het leuk van CDs (en LPs) shoppen is door bakken slummen. Heerlijk. Digitaal winkelen ain't the same. Gelukkig heb ik een paar goede tweedehandswinkels die aandacht voor muziek hebben in de buurt. Maar ik mis mijn jaarlijkse bezoekje aan London en dan met mijn beste vriend een paar dagen lang de Virgin, Tower Records en HMV Megastores afstruinen. Tussendoor de kleine winkeltjes in SoHo meepakken... good times.

We gaan eind van de maand voor het eerst in jaren weer eens naar London samen, er is niet veel van die grote winkels over maar ik ben benieuwd of we wat leuke kleine winkels kunnen vinden die de niche opgevuld hebben.
Helemaal eens…. Maar pas in r’dam in een tweedehands store een cd gekocht die ik al een poosje op mijn verlanglijst had staan… 2 dagen later kwam ik hem tegen in een bak bij de kringloop 🙈 voor een schijntje van de prijs die ik betaald had…

Vandaag wel deze gescoord, finally:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K73wvttTJ124LHRtOCSD2kXKgwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTqYGI1U7y47hTPRlq96sR8v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door htca op 03-02-2024 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:20
htca schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:21:
[...]

Helemaal eens…. Maar pas in r’dam in een tweedehands store een cd gekocht die ik al een poosje op mijn verlanglijst had staan… 2 dagen later kwam ik hem tegen in een bak bij de kringloop 🙈 voor een schijntje van de prijs die ik betaald had…

[Afbeelding]
Zo'n glazen hoofd heb ik hier thuis ook staan. Werd in winkels gebruik om o.a. hoeden te laten zien aan klanten. Ik gebruikte hem voor mij Sony draadloze hoofdtelefoon die ik indertijd had... Ik neem aan dat jij hem daarvoor ook gebruiken? ;)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
Tweede Denon DRS 810 cassette tape deck gekocht en een DCD 910 CD-speler erbij.
Was, nadat ik de DRS 810 aan mijn achterneef had geschonken voor zijn verjaardag destijds, toch een pijn in 't hart geworden.
En de CD speler had bij een verhuizing via raam en hefplateau het niet overleefd aaaaarrgh boem.

Helaas zit er bij beiden geen afstandbediening.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:15
Vandaag ook een nieuw speeltje binnen gekregen… deze Nakamichi CR-7A …. wat een machine zeg :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmRkULJt0j2eKruL6BbCV7LI-i8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvyuCYNCKqkdnfLXLQBndbIT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 11:00
htca schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:21:
[...]

Die heb ik ook staan :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/44bSfB2j/IMG-20240206-180848.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:42

OgWok

U.N.C.L.E.

EricDH schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:19:
Vandaag ook een nieuw speeltje binnen gekregen… deze Nakamichi CR-7A …. wat een machine zeg :-)

[Afbeelding]
Ja, inderdaad een topmachine, maar tegenwoordig bijna onbetaalbaar.
Veel plezier ermee.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Ik kan me geen tijd heugen dat Nakamichi wel betaalbaar was haha

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 22:34
Inmiddels een leuk setje vintage luidsprekers (scandyna a25) op de kop getikt. Wat een fantastisch geluid i.c.m. Marantz 1030

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1qWPOzJjRCYr-ud0F6O55xKIA0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e8aowvwfDI5a4mjJA9ofM5yh.jpg?f=user_large

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Leuk he! dat oude spul _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
Die speakers lijken heel erg op de Dynaco-A25, compleet met aperiodische demping. Zie een Stereophile review hier uit 1969: Dynaco A-25 loudspeaker.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
j-phone schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:58:
Die speakers lijken heel erg op de Dynaco-A25, compleet met aperiodische demping. Zie een Stereophile review hier uit 1969: Dynaco A-25 loudspeaker.
Klopt, dit zijn dezelfde als de Dynaco alleen zijn deze gemaakt voor de Europese markt. Onder de naam scandyna a25

[ Voor 3% gewijzigd door Erik1805 op 09-02-2024 09:31 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:57

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

The Eagle schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:13:
[...]

Om vergeving vragen is makkelijker dan om toestemming ;)

En Duran Duran: toen die populair / mainstream waren zaten we nog op de LP. Zullen vast CD's van zijn, maar een stuk minder dan grijsgedraaid vinyl ;)

Overigens ga ik mijn zolder set niet in de woonkamer zetten. Daar staat al wat moois, en ik kan die 11 apparaten fysiek toch niet kwijt :P
offtopic:
Valt best mee - Duran Duran verkocht zo goed, dat het ook op CD goed verkocht. En de laatste echt grote hits van Duran Duran stammen uit de jaren 90 en zijn toch hoofdzakelijk op CD verkocht. Denk aan Ordinary World, Electric Barbarella en Come Undone.

De band bestaat overigens nog steeds en brengt ook nog steeds nieuwe muziek uit. Groot zullen ze niet snel meer worden, maar ze klinken nog best goed. Le Bon haalt de hoogte niet meer zoals hij vroeger deed natuurlijk, maar dat lossen ze muzikaal fraai op als ze live spelen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• htca
  • Nu online
Heroic_Nonsense schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:14:
[...]

offtopic:
Valt best mee - Duran Duran verkocht zo goed, dat het ook op CD goed verkocht. En de laatste echt grote hits van Duran Duran stammen uit de jaren 90 en zijn toch hoofdzakelijk op CD verkocht. Denk aan Ordinary World, Electric Barbarella en Come Undone.

De band bestaat overigens nog steeds en brengt ook nog steeds nieuwe muziek uit. Groot zullen ze niet snel meer worden, maar ze klinken nog best goed. Le Bon haalt de hoogte niet meer zoals hij vroeger deed natuurlijk, maar dat lossen ze muzikaal fraai op als ze live spelen.
Inmiddels 5 Duran Duran CD's gevonden op diverse verkoopsites voor een schappelijke prijs...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:29

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Vandaag de voedings en motoren elco's van de Telefunken vervangen.
En dat was wel eens nodig, na 40+ jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddzcfUQq3lx9f9oueJOsK4mn3t8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8eSz04WZoK1Am9CT9bt9amm.jpg?f=fotoalbum_large

Een Nichicon 50V 10µF ernaast als referentie :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gg2JKeQm3gSvx9FWzUnxLg2ZqcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCtoWi5c3TseMoV5yGIDLClR.jpg?f=fotoalbum_large

Draait weer als een zonnetje :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64KbCSZmXTBoXybYR3vealDeXA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kY2lqs9IpmYhAro40nA3iUqF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
DatraxZ schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:45:
Hoeveel waren die grote jongens verlopen in specs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

kingmace schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:39:
[...]

Hoeveel waren die grote jongens verlopen in specs?
Ik heb ze nagemeten, maar mijn Fluke (max. range = 10.000µF) had moeite met een meting te doen.
De 25V/10.000µF zat rond de ~8.000µF (spec +50%/-10%), de 40V/10.000µF (spec +50%/-10%) was gelijkaardig. Beiden dus onder spec.
Maar heb meerdere keren moeten meten, want er verscheen vaker wel dan niet een DISC waarschuwing op de Fluke.
De Nichicons (105°C/5000h/63V/10.000µF) die ik in de plaats heb gezet geven daarentegen wel bijna onmiddelijk een correcte meting. De originele Siemens caps waren dus al aardig gaar.
De 63V/10.000µF Vishay kreeg ik geen meting uit, dus ofwel is deze >10.000µF, ofwel ook gaar, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
De 7µF motoren caps heb ik preventief vervangen.

Zowiezo doorstaan Duitse caps (Siemens, Frako, Roederstein,...) in het algemeen minder goed de tand des tijds dan hun Japanse tegenhangers. Althans, dat is mijn ervaring .

Het gehele deck is nu voorzien van nieuwe caps (motoren, elco's en tantaliums), en inmiddels ook nog de oude RC4739's vervangen met LME49720NA's, UES caps in het audio pad, etc. W&F meet nu <0.015% RMS / ~0.022% Peak (DIN) bij 38cm/s (REC+REPRO). De volgende stap is multiturn trimmers installeren voor de Bias/ L / H I / HII, zodat de bias en equilisers nog fijner kunnen worden ingeregeld. Staat nu ingesteld op 514nWb/m voor SM900, en dat klinkt niet onaardig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
AntoniusDD schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:14:
Tweede Denon DRS 810 cassette tape deck gekocht en een DCD 910 CD-speler erbij.
Was, nadat ik de DRS 810 aan mijn achterneef had geschonken voor zijn verjaardag destijds, toch een pijn in 't hart geworden.
En de CD speler had bij een verhuizing via raam en hefplateau het niet overleefd aaaaarrgh boem.

Helaas zit er bij beiden geen afstandbediening.
Damned, de verkoper wil ineens niet naar Nederland verkopen en zenden.
Wat een lol rozewater.

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
AntoniusDD schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:58:
[...]

Damned, de verkoper wil ineens niet naar Nederland verkopen en zenden.
Wat een lol rozewater.
Als je graag oud Denon materiaal wil aankopen kan ik je:
https://www.audio-vintage.be
aanraden.
Ik heb daar mijn versterker gekocht een paar jaar geleden.

Geen idee of hij wel verzendt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corsa Nostra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 10:56
nineball schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:22:
Zo loop je maanden hoofdschuddend door de kringloop vanwege de idiote prijzen voor ongeservicede, incomplete of kapotte apparaten en zo vind je een Sony CDP-X229ES cd-speler met ab en een week garantie (😀) voor vijf euro. Ok, de voetjes ontbreken en hij wil graag een nieuw snaartje voor de lade.

[Afbeelding]
Zo heb ik ooit eens een paar Dynaudio Crafft inclusief originele stands in een zeer nette staat gevonden bij onze plaatselijke kringloop voor €35 8)7
Uiteraard meteen gekocht.
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:59:
[...]

Wij hebben sinds een paar weken Spotify. Tot nu toe speelde dat alleen via BT speakers en telefoontjes maar gisteren zat ik beneden een CDtje te luisteren op mijn hifi set, Arcam A85/P85 met B&W 805Ds. Mijn dochter vroeg of ik haar Spotifyliedje even aan wilde zetten.

Ik stream dat ding... moest even checken of mijn poweramp die het hoog aanstuurt op mijn speakers niet uitgevallen was. Wat een compressie, klonk als een 64Kbit MP3tje ;(

CDs ftw :) Al moet ik zeggen dat Apple Lossless ook goed klinkt, daarin heb ik al mijn CDs geript.
Spotify is inderdaad 'leuk' voor op een telefoon of bluetooth speaker. Afhankelijk van uw muzieksmaak, Qobuzz, Tidal of Apple Music.
Hier ook een abonnement op Spotify voor de wat 'modernere' muziek, en Tidal Hifi voor het mooiere werk.

[ Voor 31% gewijzigd door Corsa Nostra op 15-02-2024 16:44 ]

HTPC - Home Theater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 01:52

D_V

Ooooh Medazzaland... _/-\o_

Overigens kun je voor cd's ook op eBay.de kijken bij medimops. Verzendkosten zijn maar 2,99 naar Nederland en ze hebben heel veel tweedehands cd's voor 2-3 euro.

https://www.ebay.de/str/medimopsshop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• htca
  • Nu online
Hier inmiddels een tweaker actie uitgevoerd…. Maar ms htca vindt dat hij naar de mancave moet…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqWXuXZLrIUJ2ZDLPxNBG_yePZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9TM4zazmlxWDcIWVflgKu3M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 21:56
Corsa Nostra schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:38:
[...]

Zo heb ik ooit eens een paar Dynaudio Crafft inclusief originele stands in een zeer nette staat gevonden bij onze plaatselijke kringloop voor €35 8)7

[...]

Spotify is inderdaad 'leuk' voor op een telefoon of bluetooth speaker. Afhankelijk van uw muzieksmaak, Qobuzz, Tidal of Apple Music.
Hier ook een abonnement op Spotify voor de wat 'modernere' muziek, en Tidal Hifi voor het mooiere werk.
Amazon Music Unlimited voor € 10,99 streamt veel albums in Ultra-HD formaat en daar kan geen andere aanbieder tegenop voor die prijs en het aanbod is gigantisch.
Citaat uit 2021:
Amazon biedt naar eigen zeggen meer dan 75 miljoen nummers aan in wat het bedrijf HD-kwaliteit noemt. Dat gaat om 16bit-audio met een sample rate van 44,1kHz, ofwel cd-kwaliteit. Een selectie van 'meer dan 7 miljoen' nummers is beschikbaar in Ultra HD. Dat gaat om 24bit-audio met 192kHz.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Corsa Nostra
Die was ik inderdaad nog vergeten.
Tidal heeft voor mij persoonlijk een iets fijnere omgeving. Maar dat is een kwestie van gewenning denk ik.

HTPC - Home Theater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
j-phone schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:15:
Ik kan me geen tijd heugen dat Nakamichi wel betaalbaar was haha
Ik kan me nog tijden herinneren dat je het merendeel van de mooie dingen hier zelfs niet aan de straatstenen kwijt kon.

Idem voor vintage/retro computers en game consoles.

Nu betaal je ineens voor alles de hoofdprijs.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:03
Corsa Nostra schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:38:
[...]
Onmogelijk, die Dynaudio luidsprekers hebben een waarde van over de duizend euro!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Rudi
  • Laatst online: 13:14
Denk dat ik in het goede forum zit, als niet dan graag naar goede topic verzetten.

Heb de hand kunnen leggen op een Luxman/KEF set:
Luxman D-321 CD player
Luxman R-351 Receiver
KEF Q60 speakers
Eea zover ik kan zien compleet met afstandsbedieningen, handleidingen etc (origineel vanaf AudioScript geleverd via dealer).

Vraag is wat verstandig is, gewoon aanzetten of eerst open maken en kijken hoe eea eruit ziet (waar op te letten)? Dit daar de set een hele tijd niet gebuikt is (wel stekkers in stopcontact), en zou zonde zijn als ik meteen dingen opblaas >:)

En ook vraag of het de moeite waard is om deze set evt te refurbishen, oftewel wat is zoiets nog waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Roderiktweaker schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:49:
[...]

Onmogelijk, die Dynaudio luidsprekers hebben een waarde van over de duizend euro!.
Niks is onmogelijk. Een medewerker van de kringloop ziet simpelweg een luidspreker en plakt daar een prijskaartje op. Niks meer of minder.

Fwiw: paar jaar terug een Pioneer GR777 icm een Onkyo DX7511 van MP afgeplukt voor 40 euro samen. Doen normaal ook resp 175-200 en 100-200 euro. Dus voor 10% van de normale prijs wilde ik die best wel :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
@Der Rudi, ik zou gewoon beginnen om het aan te zetten en kijken of alles werkt, Geen krakende potmeters of schakelaars, werken alle eenheden in de luidsprekers etcetera.
Als alles werkt lekker muziekje opzetten en bekijken of de klank je bevalt, en dan begint het duurtesten als het ware. Ofwel, het genieten ;)

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corsa Nostra
Roderiktweaker schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:49:
[...]

Onmogelijk, was precies mijn gedachte.
Misschien deed de bruine lak ze goedkoper lijken.
Meteen gekocht en thuis nagelopen. Maar het waren ze wel degelijk!

HTPC - Home Theater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Corsa Nostra schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:40:
[...]

Onmogelijk, was precies mijn gedachte.
Misschien deed de bruine lak ze goedkoper lijken.
Meteen gekocht en thuis nagelopen. Maar het waren ze wel degelijk!
Ja echt een super vondst, komt soms voor op de tweedehands markt, het is als 1500 euro vinden op straat.

Kennelijk hebben ze niet gegoogled maar je zou toch denken dat de goede afwerking, zeker met fineer en het gewicht wel moest opvallen. Als die luidsprekers opzoekt zie je meteen dat ze niet goedkoop waren. Zelfs voor een leek. Maarja kennelijk mensen bij de kringloop niet. (gelukkig). En ik krijg de indruk dat er bij sommige kringloopwinkel veel winst gemaakt word.

[ Voor 9% gewijzigd door Roderiktweaker op 16-02-2024 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j-phone
B_FORCE schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:39:
[...]

Ik kan me nog tijden herinneren dat je het merendeel van de mooie dingen hier zelfs niet aan de straatstenen kwijt kon.

Idem voor vintage/retro computers en game consoles.

Nu betaal je ineens voor alles de hoofdprijs.
Oh, die tijd ken ik ook hoor haha. Maar Accuphase, Nakamichi, Nad, Mark Levinson, Krell en andere merken verloren die waarde indertijd ook niet. Het was wel goedkoper dan nu, maar niet goedkoop.

De huis, tuin en keuken merken waren inderdaad wel sterk in prijs gedaald.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bysY5hTq4mSmHykbhepF2VWiF6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZJuHEBYlOXBOmSvpuH1uSSm.jpg?f=fotoalbum_large

even een saaie zaterdag doorbrengen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
Nice, love de looks of Technics.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 07:55
Posy heeft ook weer een mooi stukje hardware in handen.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
DatraxZ schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:45:

[Afbeelding]

Een Nichicon 50V 10µF ernaast als referentie :

[Afbeelding]

Draait weer als een zonnetje :
[Afbeelding]
Jee, een M15A thuis staan? Dat is professioneel high end audio. Ik heb jaren als technicus gewerkt bij een regionale omroep (1989-1997) en daar hadden we 12 van die machines. In de zomermaanden gingen die dan in partijen van 3 stuks naar het NOB voor onderhoud.
De wow en flutter metingen voor en na waren altijd indrukwekkend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:55
Ik vond vandaag vier gesealde TDK MA-X 90 cassettes in de kringloop voor totaal 16 euro. Die heb ik maar even meegepakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Ramon 73 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 16:45:
[...]

Jee, een M15A thuis staan? Dat is professioneel high end audio. Ik heb jaren als technicus gewerkt bij een regionale omroep (1989-1997) en daar hadden we 12 van die machines. In de zomermaanden gingen die dan in partijen van 3 stuks naar het NOB voor onderhoud.
De wow en flutter metingen voor en na waren altijd indrukwekkend.
12 Machines, wow, dat zal er vast wel lekker warm geweest zijn in de zomermaanden!

Idd, hier staat een zwarte "ZDF" versie in de 80cm console met enkele opties, autolocator, variospeed, nab/ccir selector en remote control, met ong. 4800 uur op de teller. Heb ik heel veel uren werk in gestoken om deze weer als "nieuw" te maken. Heeft inmiddels ook heel wat upgrades op de AV en WV pcb's.

Verder staat hier van Telefunken nog de M20, die ik vorig jaar helemaal onder handen heb genomen. Daar zijn alle caps/tantaliums/etc van vervangen, alsook de bekabeling van de koppenbrug, rec relays, de capstan solenoide, en wat onderdelen in het tape detectie circuit (defecte IC's). Deze is nu ook 100% in orde. Machtige machine ook, naast de M15a.

M'n M24 (mono, semi pro tube) heb ik recent verkocht, wegens tijdsgebrek.

Beiden ingeregeld op SM900, 514nwb/m.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kc3ObqTXnaZg5m1U4h_ZrI4zss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbwCmTL4yxbIbkl8dKXV8HDG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
DatraxZ schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:35:
[...]

12 Machines, wow, dat zal er vast wel lekker warm geweest zijn in de zomermaanden!
Viel nog wel mee, stonden max 3 machines in 1 ruimte. Maar destijds was er nog veel analoog, per radiokamer waren er ook nog 2 draaitafels, sporadisch gebruikt, maar het gaf idd meer warmte dan in het digitale tijdperk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 14:17

roger is here

duss..

Vandaag de bose 550 stereo reiceiver aangesloten op de philips CD771 cd player.
En als boxjes de grundig hifi box 500Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ak9PH9vsrMz5dy1hXbNT-kmqshM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGV4CURoveZOUWuNuXeMbTc3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCK1D6ISXZn4lweIdK9cjRNUCiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9zEiFynlbX5FQLLxHMqlRr0.jpg?f=fotoalbum_large

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
Daar kom je iedere saaie dag wel mee door. Mooi hoor :)

Het doet mij in ieder geval terugdenken aan de oude tijden met stereotorens en grote zuilen in veel woonkamers. Ik ben blij dat ik die tijd nog heb meegemaakt. De ene toren was nog mooier dan de andere, en het was helemaal een feest als er een spectrum analyzer in stond.

Mijn eerste echte ervaring met een echte stereotoren was bij de oom van een vriendje thuis. Dat was rond 1982 en ik was een jaar of 11. De beste man had een concert van Golden Earring opgenomen op de videorecorder, in stereo, en de videorecorder stond aangesloten op een toren met immense zuilen (in mijn beleving). Bij Twilight Zone ging die set naar standje 8 en dat klonk een partij indrukwekkend. Dat was echt een hele gave beleving. Sindsdien ben ik wel verslaafd aan de mogelijkheid om goed geluid thuis te hebben en daar hoort vintage zeker bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/il9dc40nm18f78GZBRXrtaHqg0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skYBb9zSLbbmVLtThIPFUx4U.jpg?f=fotoalbum_large

Ben het helemaal met je eens 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corsa Nostra
Wat een straf ;)
Heerlijk die torens!

HTPC - Home Theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Laat maar

[ Voor 84% gewijzigd door Erik1805 op 18-02-2024 19:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Erik1805 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:13:
Ik zoek een Bluetooth dongle voor aan mijn Marantz 1030. Iemand tips?
Amazon en reviews lezen. Heeft niks te maken met vintage audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Die B&W 803S speakers zijn altijd een genot... Ze klinken altijd lekker, mits je de juiste versterker hebt met voldoende vermogen om ze aan te sturen... Dat laatste hebben ze echt nodig, anders klinken ze niet mooi en dat is zonde van zo'n prachtige speaker set... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
Geloof me, die Technics SU-MA10 heeft geen enkele moeite met die speakers. 8)
Deze combo klinkt ongelooflijk goed en gaat niet meer weg O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 13:48
roger is here schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:21:
Vandaag de bose 550 stereo reiceiver aangesloten op de philips CD771 cd player.
En als boxjes de grundig hifi box 500[Afbeelding]

[Afbeelding]
Passen de 901 serie III daar niet direct op met ingebouwde controller en “spatial” filter? Dat laatste is de 3e pool p op die speakers geloof ik. Dat spatial werkte alleen op die 550 receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:35
karel-jacobse schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:56:
[...]

Passen de 901 serie III daar niet direct op met ingebouwde controller en “spatial” filter? Dat laatste is de 3e pool p op die speakers geloof ik. Dat spatial werkte alleen op die 550 receiver.
De 550 is de kleinere broertje van de grotere Bose spatial receiver. De 550 heeft niet de 3e aansluiting voor de 901 speakers dacht ik.

Heb ze allebei wel gehad de receivers van bose
Maar het is ontzettend lastig om aan te werken. En zit ook veel broos plastic onderdelen in. En ben zelf ook niet gecharmeerd van de bose geluid. Maar het ziet er wel mooi uit verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 14:17

roger is here

duss..

karel-jacobse schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:56:
[...]

Er zitten wel 2 schakelaars op met other en 901

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3WHhQmgna3QItlqCcuH95h0HJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L8ZFCRBEl7T1NCf36GlXfecK.png?f=fotoalbum_large

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
Ik heb van @D_V een prachtige EV-S9000 Video Hi-8 van Sony ontvangen ter reparatie.
Aka the video from hell........ :9
Reden: de meest complexe video recorder ooit gebouwd en de meest beruchte voor lekkende condensatoren. :+

Vandaag maar eens een begin gemaakt.

Als eerste maar eens gekeken hoe die open moet. Gelukkig is er een service manual.
De onderkant kan eraf en die kun je omklappen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLz1p6_n-XpxQbe8Jx80TDmk5m8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GEeykqgq3sdbn19poau2V5yS.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna nog freubelen om de controller eruit te krijgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfCy5XZy5rPcet0W8RgC6epMiIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ydMt5pGHc6tFhhLgVKF529gB.jpg?f=fotoalbum_large

En ja hoor, daar begint de shit al :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OodPoZUwPZh8C8QWlTlaBkAzfbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kbt8i6dmTrCx9OIx2MgFNHke.jpg?f=fotoalbum_large

Na het desolderen van de shield (en meteen de stank :-( ) kunnen we aan de componten komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Lodp7cdi04nLqcsH5p7sdEFYB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7YWTGioIUfkd7pfeMxQNnxDd.jpg?f=fotoalbum_large

Alle condensatoren gedesoldeerd, sommigen kwamen vanzelf al los.....

Hierna schoonmaken van alle zooi . Boven en onder. Omdat de print horizontaal ligt heeft het het zuur lang de tijd gehad lekker rond te kruipen en spoortjes kapot te maken.

De onderkant is nog redelijk schoon geworden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVkH-n0wEW5uG1x53_jSFEfY0_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzscLTYARMoSJbTkS3nlPuYc.jpg?f=fotoalbum_large

De bovenkant daarentegen :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCzblaXI_hk-ukZ7vlP69siCSvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSBECwEOad2UYN5RtE1O1wNX.jpg?f=fotoalbum_large

De condensatoren heb ik vervangen, ik moet nu spoortje voor spoortje nalopen of ze contact maken van ene naar andere punt. Dat is de volgende uitdaging. De VFD is vrijwel onmogelijk te desolderen. Dus ik moet kijken aan de hand van het schema of ik alles na kan traceren en repareren. Heb sowieso al 6 sporen die volledig weggevreten zijn...... :X

Daar ga ik de volgende keer mee verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karel-jacobse
roger is here schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Er zitten wel 2 schakelaars op met other en 901

[Afbeelding]
Ja dat is de ingebouwde 901 controller. Als ik het goed begrijp (ik heb de 901 serie IV of III maar niet de 550) zit het spatial effect achter dat 901 knopje, en is het spatial effect er niet als je de 901 controller op een gewone versterker gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4YLE-fd218rEaM_kuO_xgTN-ks=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3PlKD1vvXD7kTFo7vJUFtoXx.png?f=fotoalbum_large

(via)

In de handleiding van de 550 staat niks over het aansluiten van de 3e pool op de 901,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTVz-V3kylcgeo1cG885CrSAsK0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gcnKOh7EMYwiwyNwNSqRtn2m.png?f=fotoalbum_large

(via)

sterker nog, de handleiding van de 901 is daar erg mysterieus over...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sS-MqigQSGrtf-DN5H3nVD0txP4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0a75WLIdGP161xp5TrGUPGBM.png?f=fotoalbum_large

(via)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Die Bose 505 heeft allicht wel wat weinig power voor zo'n 901 die volgens mij +20dB nodig heeft in het laag en hoog. Dacht dat een zwaardere (pro) versterker daarmee het beste werkte.

Wel een goed excuus om daarbij een 901 MK2 aan te schaffen met de linnen randen die niet vergaan zijn. Wel een apart principe om bijna alle drivers naar de muur te richten 8)7 Je moet het maar verzinnen. Zou dat eventueel in een bepaalde ruimtes kunnen werken met n harde stenen muur ofzo

[ Voor 3% gewijzigd door Roderiktweaker op 19-02-2024 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
Het wordt trouwens een dubbele uitdaging met die video

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blahmRQn_MIEkRVo_9fy-80uiVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fchOoCe1vxNrjlz5kdPIC5LL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXenn1YuL2qTdO4AGmNUO9kWao0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fma53WSxt2XTZA3d45KHLmQL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpy9iUJcACUIZ8te94GBIR8O1es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6G0BlQaclSm9ZkSBzHlcKv9.jpg?f=fotoalbum_large

Beide schotels links en rechts gescheurd. Nieuwe onderdelen niet verkrijgbaar, dus ik moet iets anders verzinnen.

UITDAGING ... :X ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@f2ride2001 3D printen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Methode met secondelijm en baking soda werkt ook erg goed.
Genoeg filmpjes op YT over te vinden! :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
Geen idee, weet niet of de huidige 3D printers zo'n nauwkeurigheid hebben.
Het is maar een klein tandwieltje, 20mm in diameter......

Wie heeft er ervaring met 3D printers die er iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
B_FORCE schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 00:53:
Methode met secondelijm en baking soda werkt ook erg goed.
Genoeg filmpjes op YT over te vinden! :)
Maar dan lopen de tanden nog niet gelijk want het kunststof is gekrompen.
Dus dat heeft niet mijn voorkeur.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
Vanmorgen nog even (kon het niet laten :+ ) toch nog even gemeten:

Alle hoofdvoedingen voor de display hersteld en gefixeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8XDl23W2CbyoQhU9znKOA40lOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucLNWBEBnAjV70xIpT8ZtsRP.jpg?f=fotoalbum_large :+

Er lopen nog een hele riedel data lijnen naar de VFD. Die kan ik niet allemaal controleren, dan zou ik de VFD uit moeten solderen en dat is een heel precair werkje met als risico dat je meer kapot maakt dan maakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jp168V8san4fTaZdpJRb5jzCVYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BM9fPQ1l7CU4rvJjY5DRG4Q.jpg?f=fotoalbum_large

En Werkt 8)
Maar, zoals verwacht, ook een paar datalijnen naar de display eruit.
Kanalenkiezer is betroffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ba6_8T-8-q7Z2PRxP6YavhUxdfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GC3bPd0D0SG8vMMfH2kTzZwx.jpg?f=fotoalbum_large

En de bandteller

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fb1PDsWmH2OJE9qCGkN-ZvN2kq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJvkQcgqlGqFpKoIOcB057po.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed de bandteller zit ook voorop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MFqOROIAdEsw67Vf-8g5AD31P0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhcyRZ7cvHLPETXUj9Mrvdg5.jpg?f=fotoalbum_large

En ik gok, dat de kanalenkiezer toch niet veel gebruikt gaat worden. :+
Dus ik laat het hierbij, de rest werkt wel gewoon.

Wel maakt het mechanisme een hoop herrie en de standenschakelaar onder het loopwerk is vuil want hij blijft proberen cassettes naar binnen te trekken terwijl er geen zit. Dus daar heb ik nog een klusje.

Verder wil ik nog de timebase corrector nalopen op lekke condensatoren.

Maar eerst maar weer een dagje werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karel-jacobse
Roderiktweaker schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:52:
Die Bose 505 heeft allicht wel wat weinig power voor zo'n 901 die volgens mij +20dB nodig heeft in het laag en hoog. Dacht dat een zwaardere (pro) versterker daarmee het beste werkte.

Wel een goed excuus om daarbij een 901 MK2 aan te schaffen met de linnen randen die niet vergaan zijn. Wel een apart principe om bijna alle drivers naar de muur te richten 8)7 Je moet het maar verzinnen. Zou dat eventueel in een bepaalde ruimtes kunnen werken met n harde stenen muur ofzo
Die 550 is bedoeld voor serie 3 en 4, serie 1 en 2 hebben een behoorlijk andere curve en zijn er dus niet echt geschikt voor.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
Vervolg EV-S9000

Dat van de display bleef knagen, blijf perfectionist. 8)

Na mijn werk besloten alle datalijnen (80!) naar de VFD uit te bellen en intekenen in het schema.
Uiteindelijk bleken er 4 datalijnen niet meer te zijn. :X

Toen bedacht om met dun geïsoleerd koperdraad (voor spoelen) als leiding te gebruiken.
Naar een uurtje solderen voor gevorderden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0NqPGkxKuRFsb9OE4oj_Pf7GqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zOxryNC31KxypxXOnFKmQxsR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pASqjFMirQq7NBWlI-iUpAXo0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEvbtNAOSwdDPWIe6eJI1U9J.jpg?f=fotoalbum_large

Zaak weer in elkaar en................. :Y *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Gg3ajeYrcn1TBjcQw1u0m1BTlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0atPvC2UEX7SeFBhWlkIXS5K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjghxNTVMrs50pAruDEnmbfnSP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bAJDFq62FAWOcCJfyL0ahOh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2i1Hw_xCjmEuGfY2gkQpDMoJUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lxqc8r1MZfkkLBizQ51gtsui.jpg?f=fotoalbum_large

Geen missende delen meer, alles werkt. Gauw dicht doen en nooit meer naar kijken.....
Pff wat een werk :(

• rcor
f2ride2001 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:48:
Vervolg EV-S9000

Dat van de display bleef knagen, blijf perfectionist. 8)

Na mijn werk besloten alle datalijnen (80!) naar de VFD uit te bellen en intekenen in het schema.
Uiteindelijk bleken er 4 datalijnen niet meer te zijn. :X

Toen bedacht om met dun geïsoleerd koperdraad (voor spoelen) als leiding te gebruiken.
Naar een uurtje solderen voor gevorderden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zaak weer in elkaar en................. :Y *O*

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geen missende delen meer, alles werkt. Gauw dicht doen en nooit meer naar kijken.....
Pff wat een werk :(
Hoe heb je eigenlijk die tandwielen gerepareerd? Ben daar wel nieuwsgierig naar. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
Nog niet. Heb nu iemand gevonden die een STL file ervan heeft (via ander forum)
Dus daarna eens praten met mijn zoon, die heeft een goede 3D printer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
f2ride2001 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:09:
Nog niet. Heb nu iemand gevonden die een STL file ervan heeft (via ander forum)
Dus daarna eens praten met mijn zoon, die heeft een goede 3D printer.....
Dat gaat dus wel goedkomen, dat merk ik wel... :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 22:26
Tijdje terug heb ik een Akai AM-U3 op de kop getikt. Ik kan zijn 80's sciencefiction achtige frontje zeer waarderen. VFD display met versterker en speaker symbolen etc erin, heerlijk! Bijzondere eigenschap is ook zijn digitale 'touch screen' volume regeling. Tenminste heb je zo geen last van krakende potmeters :+ .

Alleen kreeg ik opeens wel een probleem dat de linker kanaal uitviel. :-( Nadat ik de kap eraf heb gehaald en de boel had bekeken, viel het mij op dat er al iemand iets met het relais had gedaan. Dat was duidelijk te zien door het beschadigde kapje waar een lipje van af was gebroken. Daar moest dus een nieuwe relais voor komen aangezien er dus eerder problemen mee waren. Relais eruit gehaald en even de weerstand gemeten van de contacten. En één ervan had inderdaad wat enkele ohms weerstand.

Er worden op ebay enkele relais aangeboden van het zelfde type. Ik durfde het alleen niet aan om zo'n relais te kopen waar ik waarschijnlijk over een tijdje weer met het zelfde probleem kom te zitten. Omron zelf nog benaderd of er meer informatie beschikbaar was over het type en of er een vervanger voor was. Helaas konden ze mij daar niet bij helpen dus moesten we dat even anders aanpakken. :)

Zo heb ik een Finder relais van het type '40.60' gepakt en deze op zijn kop op een stukje gaatjes printplaat gekit. Pootjes op de printplaat gesoldeerd die qua afmetingen overeen komen met het oude relais, zodat deze er precies weer in de versterker past. Wel een fout gemaakt tijdens het solderen van de draadjes. Gelukkig had ik dat op tijd gezien en weer aangepast. De module in de versterker gesoldeerd en daarna gelijk getest. En yes de linker kanaal is weer terug! :) Ziet het er mooi uit? Nee, kap erop en er is niets meer van te zien.

Als de versterker het mooi blijf doen verdient hij zeker een 'condensator vervang' beurtje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fryL_TAViKy8uqHcOxQUBZ67VaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/61ndjZ6qPF7YxTTzUSyTsiyf.jpg?f=fotoalbum_large

VFD display met daaronder de 'touch panel' volume regeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5hXtYgB6vsbd4pZoXdEaBvM-UA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLP8YwA4Tm77KMQhZoAxiIS0.jpg?f=fotoalbum_large

De boosdoener

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btg20h1Bg_s0hUtYk8fK0h9gDTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klDecANFKJjYjdGWkFrYWjcu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QC532hxNuttqncLDbzAZZv5d9kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmDw7bpuIS4NhSvhC9qFVW2O.jpg?f=fotoalbum_large

Vervangende relais met wat aanpassingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYPMo0QzBeMCGYqOcBDH1r4zRxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QlaBcSnyenb3oB1B4qQ82LJv.jpg?f=fotoalbum_large

En in de versterker gesoldeerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRd_C9tCQHfpkcmvCvtEr5ibDvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxkjeI6FuKCMY50Gnq6hBQTf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
If it works, it ain't stupid

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
Vandaag een poging gedaan de EV-C2000 te repareren. Als dat mis gaat is dat nog niet zo'n ramp.
Ik heb (nog) geen nieuwe 3D geprinte onderdelen.

Mijn inzet was gewoon om te kijken of ik het kon lijmen.

Eerste de haspels verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4R370o6BBj0x7qJmuAR33UsNzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hSLQzxW0J8qgYFomrMQVSJQ.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig ging dat redelijk vlot.

Daarna het tandwiel uit elkaar gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tjy-W2Z1r6zyG4ONGlrJPMuMVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wQnVovLt1jWLqit8hD1zga5.jpg?f=fotoalbum_large

Dat ziet er dan zo uit. Omdat het kunststof gekrompen is past het niet meer.
Mijn idee was om het metaal, met een dremel kleiner te slijpen en dan de kunststof delen terug te lijmen met een minimale gap.

Dat werkte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LoLL2mp-QL3iBujfKCi7fB2pGhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8OGfpcdw6Be92cnA3Z40ZRaB.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna 1 haspel terug geplaatst en gekeken of het rondging. Ik heb een tand klein beetje bij moeten snijden om het (redelijk) soepel rond te laten gaan.

Dat werkt. De video recorder speelt nu af en spoelt terug zonder problemen.
Vooruitspoelen lukt niet omdat de haspel uit de aandrijving springt door de kleine hikup die er nog steeds is natuurlijk want er blijft een lijm naad zichtbaar.

Maar voor mijn doeleinden prima

En na het schoonmaken van de koppen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmHVGPkbZ68TDVZSIcSJSUO74b8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VujDfco5VcTzw2pC2wSXJpzC.jpg?f=fotoalbum_large

Zo slecht is de beeld kwaliteit ook weer niet na 23 jaar _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1Cfxa4a925qoKEP-7Eq7UVFUlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mw9c2Z0s8WUtxvUwsfF9dkfi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door f2ride2001 op 24-02-2024 20:14 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Erik1805
Weer klaar met de revisie. Iemand heeft dit fantastisch uitgevoerd. Mijn 1030 komt morgen weer terug. Ben zeer benieuwd hoe deze nu klinkt ☺️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhpStgbTHuTFnjgCV-wePNYVz78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ASfQynf6QHs0w27xx8crRbhO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtdKtdJtW9Q2Gs5KNR8gEYI9R4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKk7KvqJ4mGb1SeXZJM1x9lP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:20
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/njNbRmJX/DSC-1274.jpg

Dit kwam ik tegen in een kringloopwinkel in Bilthoven. Het doet me denken aan de zelfbouw van Philips. Hebben ze dat ook onder het merk Aristona gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
Volgens mij is dat geen zelfbouw, dat ziet er echt anders uit. Volgens mij werd zelfbouw ook alleen onder het merk philips uitgebracht, de luidsprekers, tuners, voorversterkers en eindversterkers ken ik alleen onder het merk philips.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 21:56
Aristona=Philips dus it's in the name.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Wat klinkt een gereviseerde Marantz 1030 een stuk beter zeg. Wow. Hoorde het direct toen ik hem aanzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Erik1805 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:48:
Wat klinkt een gereviseerde Marantz 1030 een stuk beter zeg. Wow. Hoorde het direct toen ik hem aanzette.
En hoe staat het nu met de ruis die je voor de revisie had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
kingmace schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:58:
[...]

Als ze de goede transistoren gebruikt hebben (zoals de BC550) dan is die weg :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
f2ride2001 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:07:
Vandaag een poging gedaan de EV-C2000 te repareren. Als dat mis gaat is dat nog niet zo'n ramp.
Ik heb (nog) geen nieuwe 3D geprinte onderdelen.

Mijn inzet was gewoon om te kijken of ik het kon lijmen.

Eerste de haspels verwijderd

[Afbeelding]

Gelukkig ging dat redelijk vlot.

Daarna het tandwiel uit elkaar gehaald.

[Afbeelding]

Dat ziet er dan zo uit. Omdat het kunststof gekrompen is past het niet meer.
Mijn idee was om het metaal, met een dremel kleiner te slijpen en dan de kunststof delen terug te lijmen met een minimale gap.

Dat werkte

[Afbeelding]

Daarna 1 haspel terug geplaatst en gekeken of het rondging. Ik heb een tand klein beetje bij moeten snijden om het (redelijk) soepel rond te laten gaan.

Dat werkt. De video recorder speelt nu af en spoelt terug zonder problemen.
Vooruitspoelen lukt niet omdat de haspel uit de aandrijving springt door de kleine hikup die er nog steeds is natuurlijk want er blijft een lijm naad zichtbaar.

Maar voor mijn doeleinden prima

En na het schoonmaken van de koppen:

[Afbeelding]

Zo slecht is de beeld kwaliteit ook weer niet na 23 jaar _/-\o_

[Afbeelding]
Ik was toch stiekem benieuwd naar hoe zoiets in 'bewegende beelden' eruit ziet. Op youtube kan ik jouw type niet terug vinden helaas. Maar wel van een EV-S7000 waar een persoon het een en ander erover verteld. In het filmpje vertelde hij dat bepaalde camcorders van Sony last hadden van lekkende batterijen. Lijkt dus een veel voorkomend probleem in dat soort apparatuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
De EV-S7000 is de NTSC versie en de 9000 is de PAL versie

Verder zijn ze identiek

Lekkende batterijen denk ik niet WEL lekkende condensatoren. Dat is, helaas, een veel voorkomend probleem voor veel apparatuur uit die periode.....Ongeacht of er Sony op staat of niet. :(

[ Voor 53% gewijzigd door f2ride2001 op 28-02-2024 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1805
kingmace schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:58:
[...]

Volledig weg. Echt heel goed

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:12
Van het weekend mijn Philips FP930 laten onderhouden bij Ronald van Eijk Audio; Draaitafel en Luidspreker Reparatie in Utrecht. Plateau begon ineens als een gek de wiebelen waardoor de naald in 5 seconden over de hele plaat heen was. Bleek dat het smeervet op verschillende plekken enorm was ingedikt en dat de motor enorm zijn best aan het doen was geweest om daar doorheen te draaien. Tot op het moment dat het niet meer ging.

Toen het vet vervangen was liep ie ineens veel te snel. Gelukkig alles weer fijn afgesteld, en voorzien van twee nieuwe RCA pluggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-Yu1Yjmqp-zA8NWBGC5ePLyIe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVWE6HwriuAOHpE4JPDj4zJQ.jpg?f=fotoalbum_large

Loopt weer als een zonnetje!

Stay safe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
Fijn dat ie het weer doet d:)b

Ik heb nog even de haspels nauwkeurig op foto gezet.
Dan is het duidelijk wat het probleem is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wdkEg4yH50QuCGowEGFpt6G0fo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCGM7TYi5bsDcb0XfwfIPqla.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDUD2anITGQ84VbQcnEC6mO_U2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgdEDFBdrs0jXPLYEtYjo8yi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40iFGY7TVZmUaQby_Nje9Xfiq7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwHc8m2QyjYY8SSJHO9bIBm6.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn wel kleine tandwielen, weet niet of de 3D printer dit aankan? :?

Ondertussen mijn eigen EV-S550 aangezet. En wat denk je? niet werken. :(
Weer 5 lekke condensatoren eruit gepullikt :X |:(

En weer draaien. Is wel een "ongoing story" zo. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o53_0D8q5UpfYFclGIHlTPAWJgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahNkVP9ghqjTHZWjIRMXneZA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-LAGlf7qIGTUD5DqgJyOpCHMMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSANfDVa0GmaQU9FiyW3z1aH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:16
f2ride2001 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:45:
Zijn wel kleine tandwielen, weet niet of de 3D printer dit aankan? :?
Grootte lijkt me nog niet zo'n probleem, maar detail en materiaal is wel lastig. Dan zou je iets van nylon o.i.d. moeten printen en of je dan genoeg detail krijgt om alles soepel te laten werken vraag ik me af.

Wat een optie zou zijn is om het tandwiel te lijmen en glad te maken zodat de originele vorm weer goed is. Daarna een siliconen mal te maken en deze vervolgens weer gieten met PU-hars. Dan heb je gewoon een kopie van het origineel.
Maar dat is wel behoorlijk wat werk voor een paar tandwielen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• htca
  • Nu online
Yes! Eindelijk tijd om mijn ta530es beet te pakken… een van de kanalen viel steeds weg…. Rotary encoder schoongemaakt… en weer als vanouds…

Meteen mijn nieuwe b&w 602 s3 aangesloten en stil aan het genieten…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Master FX
Dinsdag naar België voor mijn volgende aankoop van mijn Philips 900 serie...

Wordt vervolgd!

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Master FX schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:44:
Dinsdag naar België voor mijn volgende aankoop van mijn Philips 900 serie...

Wordt vervolgd!
Was jij niet al vrij compleet? Of heb je ergens een R900 rack met DSC950 en vier DSS940 op de kop getikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
The Eagle schreef op zondag 3 maart 2024 @ 13:28:
[...]

Was jij niet al vrij compleet? Of heb je ergens een R900 rack met DSC950 en vier DSS940 op de kop getikt?
Warm :)

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DSS930se dan?
Die en het rack zijn vrij gelimiteerd geleverd. De rest zie ik regelmatig op MP voorbij komen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

* The Eagle binnenkort ook nog wat leuks ophalen.
Hele batch spul, maar zit iig een pareltje tusssen (is alleen nog de vraag of ik die moet fixen of niet)

Keep u posted ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairlightCMI
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 09:46
Als kersverse 900 series liefhebber (en eigenaar) ben ik ook wel nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Master FX wat is het geworden en doe eens foto's dan? :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
Ik heb ook weer wat leuks: een Italiaanse schone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSPGxIXovKFrkpnJddbXk4Ww6CY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yQcsir4yuxNe9VpVmrP1qZGt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCvDUsjE_-Z8UTgf6s7_QB9qTAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNf2FqCba1aZT54NFavb5zUT.jpg?f=fotoalbum_large

Klacht: doet niets meer.

Als eerste de zekering nagekeken: en ja hoor: kapot. Ha da's makkelijk dacht ik nog

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efUSBVp0cukFnZZS-5Ar8nFkBC4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2ryNjDxgBjnQfUMXXtPPhXD.jpg?f=fotoalbum_large

Maar een buis hoort niet zo te gloeien....
En geen geluid.

Bij controle 6 weerstanden doorgebrand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmCMRTZ1OincnN9MPYLeGo5zwIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDZhFwTqqZdDSoYuM4j2rBCS.jpg?f=fotoalbum_large

1W weerstanden direct op de print gemonteerd (print hangt ondersteboven) en dus te warm geworden en print beschadigd :(

Nieuwe weerstanden gemonteerd 2 W en met afstand van de print

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4g3lkJsykDiT8um0VKLKNCw4TM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B41l74SsaMQQ6sVsmYYgytwK.jpg?f=fotoalbum_large

Van de 8 buizen zijn de voorversterker trappen in orde. 2 eindbuizen kapot, en 2 eind buizen op de laatste benen. Gelukkig wel genoeg buizen om per kanaal te kunnen testen of de versterker werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ra9sZsx_lrxyyytpChhaiL2Wt30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eksAnLNlw4UQ0o667TbUI67H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnURc2cfB8EJQDAIYowxb7xmhlE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51XX7yHadaVe1t6K435jIsNB.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiKRsNXM9Mu2H9weWknoe_p6KXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aj59ZmvIupnvpZH2cr2WzLc1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCD5sQs92Q8C2aMJ4MZ6ANV6nCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91CVrMb5kBKF0iGbwnba81LL.jpg?f=fotoalbum_large

Werk ook weer 8)

Nou op zoek naar een setje (kwartet) nieuwe 6L6 buizen. En dan eens lekker een avondje proefluisteren. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
The Eagle schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:28:
@Master FX wat is het geworden en doe eens foto's dan? :)
Is het al dinsdag (geweest) dan? Plaatjes volgen snel. Stap morgen om 10u in de auto :)

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
f2ride2001 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:31:
Ik heb ook weer wat leuks: een Italiaanse schone

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Klacht: doet niets meer.

Als eerste de zekering nagekeken: en ja hoor: kapot. Ha da's makkelijk dacht ik nog

[Afbeelding]

Maar een buis hoort niet zo te gloeien....
En geen geluid.

Bij controle 6 weerstanden doorgebrand.

[Afbeelding]

1W weerstanden direct op de print gemonteerd (print hangt ondersteboven) en dus te warm geworden en print beschadigd :(

Nieuwe weerstanden gemonteerd 2 W en met afstand van de print

[Afbeelding]

Van de 8 buizen zijn de voorversterker trappen in orde. 2 eindbuizen kapot, en 2 eind buizen op de laatste benen. Gelukkig wel genoeg buizen om per kanaal te kunnen testen of de versterker werkt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Werkt 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Werk ook weer 8)

Nou op zoek naar een setje (kwartet) nieuwe 6L6 buizen. En dan eens lekker een avondje proefluisteren. O+
Lekke buis zo te zien? Gelijk de militaire versie de 5881 buizen erin knallen die kunnen beter tegen een stootje :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Master FX
@The Eagle de R900 inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHq_D6JEeagNiBVYh2OpDYzdKOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c16dF0VnmFxByHGhDSpZQiIm.jpg?f=fotoalbum_large

Nog geen eigen foto. Die volgt snel, met de set.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Master FX schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:50:
@The Eagle de R900 inderdaad.

[Afbeelding]

Nog geen eigen foto. Die volgt snel, met de set.
Ziet er nog goed uit. Mooi ding. Als ik een 900 lijn had staan zou ik die ook willen. heb er alleen niet echt de ruimte voor in de woonkamer :X
En mijn Pioneer zolder set past er niet in - die heeft 10+ componenten en zou er dwars doorheen zakken :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Master FX
Voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uchvBLuAv4lzT0l2zFKaIUnJdLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBlTFnbrtT3V4kDe76I1J3Hh.jpg?f=fotoalbum_large

Na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pflJwWsEbBaJ79DmCBPNhmWcbKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oh7FU8prdLpFeKXjZKQsYu0J.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog de kabels aansluiten en wegwerken.

Todo: twee extra etagères bestellen en extra sleuf voor extra etage maken.

Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
En nog even een foto maken met invulflits zo tegen het raam, dan zien we tenminste iets. :9 :X
Pagina: 1 ... 153 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6