Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:21:
Zo is al weer een tijdje geleden dat ik hier iets gekeken en geplaatst hebt.
Weer veel leuk spul erbij.
Begin dit jaar een setje Mission Model 70 MKII bij de kringloop aangetroffen.
[
afbeelding]
Dit is dan wel geen audio, maar wel supergaaf:
[
afbeelding]
een Sony EV-C500E video Hi8 recorder, welke ik met AB kocht bij een kringloop voor 5 euro!
De grote stapel bandjes die mijn ouders nog hadden liggen en waarvan een deel nog niet omgezet was, eindelijk kunnen digitaliseren (de video 8 camera is al vele jaren kapot).
Erg leuk om al die oude familie filmpjes weer eens te zien
Eind Oktober op de jaarlijkse rommelmarkt van de kerk een Technics SL-D3 gekocht voor 3 euro!
een tijdje geleden een Uher Royal (4 sporen) gekocht bij een kringloop voor 5 euro
[
afbeelding]
moet alleen de linker spoeldrager vervangen.
het pennetje hiervan is ooit afgebroken geweest en weer gelijmd, maar nu staat de spoel er scheef op

maar binnenkort krijg ik nog een spoel drager van iemand, en de 2 sporen versie van de Uher Royal.
(ik ruil deze eigenlijk tegen een defect philips bandrecordertje dat ik ook weer gekregen heb van een vriend)
afgelopen Zondag (21 November) een hele leuke koop mogen doen!
's ochtends was ik aan het werk, en een een van de klanten had de radio aanstaan op radio Gelderland.
Daar ving ik toevallig op dat er in een plaats in de buurt een vlooienmarkt was (anders had ik dit niet geweten)
Na het werk mijn vader gebeld om te vragen of hij zin had om mee te gaan.
Tegen 13.00 uur afgereisd naar de vlooienmarkt,
Meteen al wat leuke cd's gekocht.
Een paar kramen verderop een mooie kop voor mijn hoofdtelefoon gekocht voor 1,50 (helaas niet het model dat ik zoek)
[
afbeelding]
Toen zag ik vanuit mijn ooghoek een paar kraampjes verderop al een stapeltje audio apparatuur staan.
Met iets erop waarvan ik eerst dacht dat het een oude bovenlader videorecorder was.
Ik kom bij de kraam, ik kijk, zie ik dat goed? kijk nog eens: daar staat een Philips CD100!!!
Voorzichtig vraag ik wat de speler moet kosten.
Het is een van de 1e cd spelers, vertelde de man.
Van de prijs die de man noemde kan je nog geen pakje sigaretten kopen!
Heel snel afgerekend en speler naar de auto gebracht, voordat hij zich bedacht
Ben blij als een klein kind nu
[
afbeelding]
bouwjaar: 1983!
de allereerste cd speler voor de consument die op de markt werd gebracht
bij thuiskomst aangesloten en hij speelt ook nog perfect (deze spelers schijn je vaker niet werkend als werkend aan te treffen las ik later)
hij moet nog wel schoongemaakt worden
(als iemand een handleiding, servicemanual en/of de destijds bijgeleverde demo cd heeft, geef even een seintje)
Gisterenavond een bod gedaan op een setje apparatuur en luidsprekers dat in mijn woonplaats te koop stond.
Kreeg al snel een berichtje dat het kon worden opgehaald.
Dat ook meteen gedaan en zie hier:
[
afbeelding]
Technics SU-804-4K versterker
Technics ST-8044K Tuner
Wharfdale Laser 80 luidsprekers
van de Wharfdale luidsprekers zijn de woofers vervangen die Philips woofers
gelukkig wel keurig gedaan.
20 euro voor dit setje.
niet te duur lijkt me