Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:03

kaanmijo

Picobello B.V.

Telt dit ook? :D

Vorig jaar van de oma van mijn vriendin een (hele) oude radio gekregen die ze anders weg zou doen tijdens het verhuizen. Vond hem zelf super tof, dus meenemen dat ding! Hij heeft hier lang stof staan happen tot ik wist wat ik ermee wilde, tot ik een aantal weken geleden bedacht dat het wel leuk zou zijn om 'm werkend in de woonkamer te krijgen.

Zo gezegd, zo gedaan. De afgelopen weken heb ik een Raspberry Pi Zero W 2 gekocht, en een DAC voor erboven op. Na wat pielen Raspberry Pi OS Lite erop gekregen, alle headers 'netjes' gesoldeerd en daarna Raspotify erop geïnstalleerd. Vanavond alles ingebouwd, de DAC aangesloten met een oude aux > tulp kabel, kabeltje op de oude aansluitingen gesoldeerd et voila! We hebben nu een werkende radio uit de 60's (?), met Spotify support!

Ben er ontzettend blij mee, was super leuk om te maken en het dan uiteindelijk zien werken is toch wel de kers op de taart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mY54WjmxgTfYtHlfLh1PECuZX2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2uJg3Ovw7h38q3yPdogYRnjn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:06
kaanmijo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:18:
Telt dit ook? :D

Vorig jaar van de oma van mijn vriendin een (hele) oude radio gekregen die ze anders weg zou doen tijdens het verhuizen. Vond hem zelf super tof, dus meenemen dat ding! Hij heeft hier lang stof staan happen tot ik wist wat ik ermee wilde, tot ik een aantal weken geleden bedacht dat het wel leuk zou zijn om 'm werkend in de woonkamer te krijgen.

Zo gezegd, zo gedaan. De afgelopen weken heb ik een Raspberry Pi Zero W 2 gekocht, en een DAC voor erboven op. Na wat pielen Raspberry Pi OS Lite erop gekregen, alle headers 'netjes' gesoldeerd en daarna Raspotify erop geïnstalleerd. Vanavond alles ingebouwd, de DAC aangesloten met een oude aux > tulp kabel, kabeltje op de oude aansluitingen gesoldeerd et voila! We hebben nu een werkende radio uit de 60's (?), met Spotify support!

Ben er ontzettend blij mee, was super leuk om te maken en het dan uiteindelijk zien werken is toch wel de kers op de taart.

[Afbeelding]

[YouTube: 17 november 2023]
Zeker, telt dit... Maar wel een tip voor de volgende keer als je dit doet: geen kabels aan die bussen solderen... Dat is zonde!

Vooral nu ik je ga leren dat dit 8MM brede bussen zijn waar je dus een mooie banaan plug in kunt steken...

Voordeel: de bussen blijven intact en kunnen ook nog voor bijvoorbeeld een echte buizen bandrecorder gebruikt worden...

Zelf maak ik ze ook en dan zien ze er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7hU8na1NYuOsQUO4cTqskfCyb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECgujRuBKMh62jDfzbvDNONc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZs2baVpgHP3aSpqaBz6JmFsrQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xoYxiPr0gEUz15A3bpyY3VEs.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er ook nog een gemaakt met 3,5 mm mini jack plug (op deze foto met omvormer naar die dikke plug):
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ADCreHcnLhPv8jLeSWKYQ8lO7zw7RMeNUjCyyFynAIVQJ2XuFp0LiFELnMQpgutSbfcP5xeXUCsFmkAkTaYqftUROqMtuTxv0TKb4HCjUQTB4Z2voE5x4Axw=w2400

Bovendien heb ik ook een simpel mengpaneel op de route gezet: zo'n oude radio kan namelijk geen hoge output aan en dat kun je met een weerstandje verlagen of dus met zo'n mengpaneel nog preciezer inregelen zodat signaal niet te hard binnenkomt:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/37734/files/28725213/skytec-stm-2211b.jpg

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

rcor schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:05:
[...]

Zeker, telt dit... Maar wel een tip voor de volgende keer als je dit doet: geen kabels aan die bussen solderen... Dat is zonde!

Vooral nu ik je ga leren dat dit 8MM brede bussen zijn waar je dus een mooie banaan plug in kunt steken...

Voordeel: de bussen blijven intact en kunnen ook nog voor bijvoorbeeld een echte buizen bandrecorder gebruikt worden...

Zelf maak ik ze ook en dan zien ze er zo uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb er ook nog een gemaakt met 3,5 mm mini jack plug (op deze foto met omvormer naar die dikke plug):
[Afbeelding]

Bovendien heb ik ook een simpel mengpaneel op de route gezet: zo'n oude radio kan namelijk geen hoge output aan en dat kun je met een weerstandje verlagen of dus met zo'n mengpaneel nog preciezer inregelen zodat signaal niet te hard binnenkomt:
[Afbeelding]
Thanks voor de tips! Zo begaan ben ik niet met audio, dus zover als jij het maakt zal het bij mij nooit komen :o Ik heb de kabel op de speakeraansluitingen gesoldeerd, niet op de bussen. Die zijn nog gewoon vrij. Wil later eens gaan kijken of ik ook de radio zelf (ontvangst e.d.) werkend kan krijgen, daar kan ik je tips goed voor gebruiken! Maar voor nu is dit even goed :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEqkH3DA6041JlJBrzsqhBxOr80=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EQ5HPmk8bZLMuwsFqJuFD8rb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 18:43

BCC

Tof!, m’n schoonmoeder heeft net gevraagd of ik dit wil doen maar dan met een Bluetooth module - ik wil ook iets van een led stripje erin maken voor een gele gloed :)

Hoe heb jij het lampje gedaan ?

[ Voor 9% gewijzigd door BCC op 17-11-2023 22:28 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

BCC schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:27:
Tof!, m’n schoonmoeder heeft net gevraagd of ik dit wil doen maar dan met een Bluetooth module - ik wil ook iets van een led stripje erin maken voor een gele gloed :)

Hoe heb jij het lampje gedaan ?
Het lampje zat er al in, daar heb ik niks voor hoeven te doen. Voor Bluetooth zou je kunnen kijken naar spotifyPiHome, hiermee heb je in 1 klap Spotify Connect, AirPlay en Bluetooth. Die pi zero's hebben allemaal standaard BT, dus zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-04 11:01
Acquired a Monarch GS-55 tuner/receiver today, found some specs, should be from 1974; but no explanation for a weird part, an external kinda 15 cm long round cilinder mounted on a single hinge in its middle on the backside it shows a screwdriver sleeve at one side, and is connected by 4 wires through a hole to its inside. A potentiometer? To adjust what?

http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:38
Most likely the AM antenna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rcor schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:51:
De WM-D6 waarvan jij er twee hebt is de voorganger van dit model en deze had geen Dolby C als belangrijkste verschil...
Inderdaad.. zelf ben ik geen fan van Dolby, op de allerlaatste generatie Dolby S na die op de laatste productiedecks nog wel te vinden is. Dat is de enige waarbij het hoog ook nog goed blijft klinken. Dolby B is verschrikkelijk IMHO, Dolby C ietsje beter. Maar ik neem nog steeds liever wat ruis voor lief dan het geluid wat geknepen wordt.

Een van de WM-D6's speelt/neemt op voor een paar minuten voordat de speed control op hol slaat, en voordat dat gebeurt klinkt 'ie echt fantastisch. Maar die eerste generaties zijn niet zo leuk om te repareren, en die speed control circuits zijn ook nog eens gedeeltelijk unobtainium :(
De iets nieuwere versie heb ik hier ook nog liggen en is eigenlijk schroot... Ooit gekocht om er wat van te maken, maar het valt niet mee om een rec-level knop te vinden (nooit gevonden) en toen ik 'm ook nog per ongeluk 9 volt had gegeven via een auto adapter was hij officieel dood en vond ik hem niet meer de moeite waard om nog enige euro aan uit te geven...
Mijn WM-D6C was ook verkeerd aangesloten. Meestal is de polariteit verkeerdom aangesloten (bij deze is de center pin de MIN ipv de PLUS, iets wat Japan deed in die tijd). Dat is wel redelijk te repareren als dat bij jou ook het geval is. Heb ik bij die van mij ook gedaan, en die heeft het verder gelukkig goed overleefd. Wel beetje vreemd dat ze daar niet een simpele polariteitbeveiliging voor ingebouwd hebben, misschien omdat alles al behoorlijk volgepropt is van binnen bij die generaties.
Zelf heb ik er ruim onder de twee honderd euro voor betaald omdat ik er een maximaal bedrag aan wilde uitgeven omdat de koppen mogelijk stuk zouden zijn... ;)
Damn...dat is eeen extreem goede score. Ik heb ooit jaaaaren terug 250 betaald voor die D6C toen die bekend defect was!

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
brama schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:13:

Mijn WM-D6C was ook verkeerd aangesloten. Meestal is de polariteit verkeerdom aangesloten (bij deze is de center pin de MIN ipv de PLUS, iets wat Japan deed in die tijd). Dat is wel redelijk te repareren als dat bij jou ook het geval is. Heb ik bij die van mij ook gedaan, en die heeft het verder gelukkig goed overleefd. Wel beetje vreemd dat ze daar niet een simpele polariteitbeveiliging voor ingebouwd hebben, misschien omdat alles al behoorlijk volgepropt is van binnen bij die generaties.

[...]

Damn...dat is eeen extreem goede score. Ik heb ooit jaaaaren terug 250 betaald voor die D6C toen die bekend defect was!
Bij mij was de polariteit zeker niet verkeerd aangesloten: ik gebruik in de auto een originele Sony accessoire die zij maakten voor meerdere Sony apparaten die verschillende voltages hebben....

Verder is het inderdaad een goede score... Maar ik wil 'm toch even laten na kijken en onderhouden, want er is één dingetje wat ik inmiddels heb opgemerkt: het volume van de hoofdtelefoon gaat niet naar uit ondanks dat de schuif op 0 staat, maar als dat alles is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik heb van iemand een Teac PD-H500i Cd-speler gekocht. Deze gaf al aan dat er wat mogelijke haperingen zouden zijn bij het lezen van disks.
Bij cd's uit de jaren 90 doet de speler het eigenlijk best goed. Echter bij nieuw geperste cd's (2023) is het een skipfest van hier tot en met tokyo.

Nu is de vraag, wat kan ik hier aan doen?
Open maken en de lens schoonmaken met alcohol of ander goedje? Of de boel laten reviseren?
Zou zonde zijn als ik een kat in de zak heb gekocht.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:33
Je kan idd de lens voorzichtig schoonmaken.
Er zit binnenin vaak ook een potmetertje (f meerdere) om de gain van de laser in te stellen. Die kan verlopen zijn, en kan soms kan de laser zwakker zijn geworden maar kan het hierdoor nog wat extra leven krijgen.

Maar als dat laatste de issue is, is het vaak beter om de laser te vervangen. Bij veel mechanismes kan je de complete laserunit goedkoop op ebay krijgen.

Ik zag dat er een service manual te downloaden is. Een aantal instellingen kan je met een simpele voltmeter doen. Voor andere heb je een oscilloscoop nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door mr_petit op 18-11-2023 19:52 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:16
Lens moet je niet met alcohol schoonmaken.
Soms is die lens van plastic en die kan dan troebel worden.
Gewoon lensreiniger of gewoon beetje water met een wattenstaafje.

En als je aan de potmeter moet draaien is de laser al op weg naar het einde......

Edit: Lijkt een gewone Sony KSS210 in te zitten, die kun je voor weinig vervangen :w

[ Voor 14% gewijzigd door f2ride2001 op 18-11-2023 22:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:54

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

kaanmijo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:21:
[...]

Thanks voor de tips! Zo begaan ben ik niet met audio, dus zover als jij het maakt zal het bij mij nooit komen :o Ik heb de kabel op de speakeraansluitingen gesoldeerd, niet op de bussen. Die zijn nog gewoon vrij. Wil later eens gaan kijken of ik ook de radio zelf (ontvangst e.d.) werkend kan krijgen, daar kan ik je tips goed voor gebruiken! Maar voor nu is dit even goed :)

[Afbeelding]
Dit is wel echt helemaal verkeerd aangesloten.. Je gebruikt een lijnniveau uitgang om de luidspreker aan te sturen en dan ook nog de signaaldraden van links en rechts op de + en - van die speaker.. Daar hoort een versterkertje tussen. Ik zou het doen op de manier zoals @rcor beschrijft, en dan gewoon solderen aan de ingangsbussen van die radio. Je kunt dan gewoon de versterker van de radio zelf gebruiken.

Goed idee om zo'n mooie radio dus een nieuw doel te geven, maar de uitwerking moet even beter ;)
rcor schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:44:
[...]

Bij mij was de polariteit zeker niet verkeerd aangesloten: ik gebruik in de auto een originele Sony accessoire die zij maakten voor meerdere Sony apparaten die verschillende voltages hebben....

Verder is het inderdaad een goede score... Maar ik wil 'm toch even laten na kijken en onderhouden, want er is één dingetje wat ik inmiddels heb opgemerkt: het volume van de hoofdtelefoon gaat niet naar uit ondanks dat de schuif op 0 staat, maar als dat alles is... ;)
Ik durf het bijna niet meer te zeggen, maar mijn D6C was 5 euro op een rommelmarkt (pre-2010) en de TC-D5PROII heb ik ooit gratis ergens meegenomen....

Ik moet nog ergens een hele bak spares hebben voor de D6C, nieuwe knoppen enzo. Ook koptelefoonbussen en koppen enzo.. Zal dei bak eens opsnorren.

[ Voor 31% gewijzigd door mentalmadnizz op 18-11-2023 22:51 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
brama schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:13:

[...]

Even terugkomen hierop: mijn oude Sony WM-D6C was met deze voeding verbonden:
Afbeeldingslocatie: https://img.kleinanzeigen.de/api/v1/prod-ads/images/3c/3c8493fd-6d40-43c5-9075-f17e65763254?rule=$_59.JPG

Dat ronde pennetje stond bij mij verkeerd en zet in de 9 volt of hoger opening geschroefd.. Ttjah, dan gaat het mis he... Sinds dat incident speelt het loopwerk nog prima, maar de elektronica er achter hapert... Je hoort het bandje nog spelen, maar tegelijker tijd is er ook een wiskop actief, zonder dat je daar de opdracht toe geeft... Als je een bandje in dit ding terug speelt hakkelt het geluid consequent Alsof de wiskop aan / uit gaat constant en daarmee de opname ruïneert...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rcor
Zojuist merkte ik in eens op dat de schuifpot knop van de hoofdtelefoon volume op mijn Sony WM-D6C z'n weerstand ineens verloor... Dus toch maar eens een gok gewaagd en het ding geopend... Zou het zo simpel als het lijkt? Ja! de fysieke schuif op de behuizing was niet correct uitgelijnd met de schuifpot aan de binnenzijde... Even goed gezet en et voilà: problem solved! Volume kan nu dus ook echt uit gezet worden en dat is een fijne verbetering... :*) :D

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 19-11-2023 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Sony WM-D6C liefhebbers opgelet:
https://www.marktplaats.n...lkman-professional-wm-d6c

Er staat er weer een te koop in nette staat, maar wel een klein afspeel probleempje... Doe er je voordeel mee!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Repvvp7MkzL5tH0tZT06fimgC9M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0bq82nR2BwxoY2xqUGHQFLER.jpg?f=user_large

Vintage audio..ja, stiekem toch wel :)
Paartje Philips FV815 stands. Officieel Philips audio accessoire, staat ook zo in de catalogi :)
In principe gemaakt om onder de FB815 speakers te komen, komen bij mij onder de FB696.
Eigenlijk standaard in donker walnoot geleverd, deze zijn origineel zwart. Qua stand sowieso slechts weinig geleverd, in zwart helemaal zeldzaam.

Toevallig kwamen ze van de week op MP voorbij voor een mooi prijsje, kon ik ze niet voor laten staan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• f2ride2001
Ik krijg morgen ook nog een leuke verassing binnen.
Een vriend stuurt deze op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ry_JO3OYibHbqFcrP8nUjlIwH8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kb3M1GCSfx5xy8jypHUuEZQN.jpg?f=user_large

Lijkt me best een aardig deckie :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:29
Zitten wel mooie dingen bij, is uit de 90'ties mid deck series zeg maar. Op een gegeven moment maakte elk merk ze zo. Ze kenmerken zich door vaak een betrouwbaar electronisch mechanisme, vaak genoeg ook 3 koppen en soms ook veel features, voor een relatief lage prijs. Misschien al een beetje uitgebracht na het hoogtepunt van het cassette-tijdperk. Veel subtoppers waar vaak ook niet de hoofdprijs voor gevraagd wordt. Een 3 kopper vindt je nu nog wel voor €100. Geen ultieme high-end categorie Nakamichi, maar gewoon goed en vooral goed bruikbaar.
Wat tegenwoordig als een klein minpunt gezien kan worden (looks/voorkeur is vrijwel alles in de retro hobby) is dat het tape mechanisme eigenlijk vrij ver naar binnen zit. De tape zit dus in een vrij dikke deksel, en is dan vaak een beetje verstopt in het apparaat met ook maar een klein venstertje. Maar buiten dat, vaak fijn spul!

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
f2ride2001 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:57:
Ik krijg morgen ook nog een leuke verassing binnen.
Een vriend stuurt deze op:

[Afbeelding]

Lijkt me best een aardig deckie :?
Die heb ik ook, Een jaar geleden voor een tientje aangeschaft in een dubieuze kringloopwinkel. Hij speelt goed echter vind ik het geluid een beetje dof klinken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• f2ride2001
Ik heb hem vandaag binnen gekregen en zojuist even nagelopen.
Koppen / capstan en rollers goed schoon gemaakt want die waren behoorlijk bruin.
Koppen ook nog gedemagnetiseerd (TIP!) hierdoor wordt de weergave weer beter.
Verder alle krakende potmeters schoongemaakt en het cassettedeck, uiterlijk, verder gereinigd.

Ding ziet er nog best goed uit en de display ziet eruit als nieuw. Dat ding heeft nooit veel uren gemaakt, zo mooi is de VFD nog.

Verder vind ik het geluid echt niet tegenvallen. Zit echt een mooi geluid in. Zal hem van het weekend eens verder aan de tand voelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_ya3zbTEyw42LDNsHfLOQVqMsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXIbFc47yZq4KgoMATBGFPwT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCyK0ki279Cec3IFZKluEEUyJ-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dM3agF3LZuzLISMvodGVDfV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4Ch8lUj3PpCoxEqc-0KZOVFiuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7udmP0wtejNyJYCqLOpNwX3D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swfm_YSgpXH5-OWTY9A0abEDkNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAY6qoiS1X2rG5V4wVJY0TQc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siGb2VxJtUrDZ_DfKnXgS93_lx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQYnpWU3EyLVK1BylYTNyGt4.jpg?f=fotoalbum_large

• mr_petit
Volgens mij best mooi deck.
Dual capstan.
Veel functies.
Ik denk een TOTL model van JVC in dat era.

[ Voor 43% gewijzigd door mr_petit op 23-11-2023 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
JVC is m.i. een onder geschat merk in die tijd... Ze hadden zeker mooie spullen, maar ze zijn zeker nog niet ontdekt door de mensen die er flink geld aan willen verdienen en dat maakt het voor nu (ten tijde van schrijven) erg interessant...

Dus zeker de moeite waard om in leven te houden... @f2ride2001 : geniet er maar van!

En ja, ik denk dat @mr_petit gelijk heeft dat dit een topmodel is... Dat zie je o.a. aan de closed loop dual capstan loopwerk met 3 koppen erin... ;)

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:34

Videopac

Rommelt wat aan.

core_dump schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:50:
[...]

Die heb ik ook, Een jaar geleden voor een tientje aangeschaft in een dubieuze kringloopwinkel. Hij speelt goed echter vind ik het geluid een beetje dof klinken.
Ook bij opnames gemaakt op dit deck zelf? In dat geval: demagnetiseren, anders azimuth afstellen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
rcor schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:29:

En ja, ik denk dat @mr_petit gelijk heeft dat dit een topmodel is... Dat zie je o.a. aan de closed loop dual capstan loopwerk met 3 koppen erin... ;)
ik zag in de catalogus dat JVC nog een andere, hoogwaardigere lijn had, met ander uiterlijk, maar daar is alleen 1 cd speler, 1 cassettedeck en 1 receiver van. Maar dit is de totl van de normale lijn met apparaten uit die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 19:53
oeps... me toch weer laten gaan.... Uitbreiding van mijn ES stack komt eraan met een FA3ES en een SA3ES (zat bij de deal). Mijn huidige 530ES geeft momenteel af en toe een tic... eens kijken of het hiermee wordt opgelost en als het zo is, dan de 530ES eens onder handen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

f2ride2001 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:41:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen en zojuist even nagelopen.
Koppen / capstan en rollers goed schoon gemaakt want die waren behoorlijk bruin.
Koppen ook nog gedemagnetiseerd (TIP!) hierdoor wordt de weergave weer beter.
Verder alle krakende potmeters schoongemaakt en het cassettedeck, uiterlijk, verder gereinigd.

Ding ziet er nog best goed uit en de display ziet eruit als nieuw. Dat ding heeft nooit veel uren gemaakt, zo mooi is de VFD nog.

Verder vind ik het geluid echt niet tegenvallen. Zit echt een mooi geluid in. Zal hem van het weekend eens verder aan de tand voelen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou dat timerknopje even op de middenstand zetten: voor je het weet neemt ie per ongeluk op nadat je hem aanzet.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Had ik al gezien en gecorrigeerd. Thanks (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 16:02

OgWok

U.N.C.L.E.

@f2ride2001 Heb je nog kunnen ontdekken wie het loopwerk heeft gemaakt?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• f2ride2001
Nee nog niet in detail naar gekeken. Is in ieder geval geen bekend technics of akai loopwerk.
Wel loopt ie vrij redelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8MRrdAYBCWBt73S-cxxK64tHbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gpDWYdC6CLE3vEy0NS4EG0Ni.png?f=fotoalbum_large

W&F volgens spec is 0,035%, in werkelijkheid dus een tikkie hoger (zit nog1 oude snaar in)
En een tikkie te langzaam. Eens kijken of ik dat eruit geregeld krijg.

Zit ook nog een beruchte smd condensator op de motor print waarvan men zegt dat je die moet vervangen,

Wel leuk spelen zo met de testcassettes en software.

Edit: frequentiesweep op maxell XLII CrO tape

Eerst zonder cailbratie van de bias

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXiW3J70u8EvQDngYm-SBzIFX6s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xx27kheDTJwZHKNUXWAhnINM.png?f=user_large

Daarna gecalibreerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-5MdHjbCP-eQFXrpuUMNEPT7Mo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sk4X7myDIN57bHuuMgR0gj1G.png?f=user_large

Leuk spelen zo

PS als ik verveel mogen jullie het ook zeggen hoor :9

[ Voor 26% gewijzigd door f2ride2001 op 24-11-2023 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:11
f2ride2001 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:16:
Nee hoor, cassettedecks vervelen me nooit ;)

Mooie vondst! Leuk ding, zo met dat 3-kops dual capstan systeem, calibratie, en goede w&f waardes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
Voor de liefhebbers zojuist gespot bij Kringloopwinkel 2switch in Venray:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6BUMGv149hOorBXTV_lpePG97g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Da3laZasOqNvbRNpLSCzzPnN.jpg?f=fotoalbum_large

Deze philips receiver is in goede conditie, die is die 24,50 euro wel waard wat mij betreft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
rcor schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 10:34:
[Afbeelding]

Deze philips receiver is in goede conditie, die 24,50 euro wel waard wat mij betreft...
Apparte receiver van Philips. Ik heb deze nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Dat is een model uit de serie waar ook van die hele stereo-centers van waren, met een platenspeler en cassettedeck erbovenop enzo. Daarom is 'ie ook zo groot :)

Vrij simpel toestel verder. 24,50 is redelijk maar veel meer is dat ding niet waard helaas.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:38
Hij is terug, vorige week gereviseerd door niemand minder dan Tom van der Hoff, één van de twee Nakamichi experts in Nederland. Bij het afgeven vorige week werd er een bizarre hoeveelheid kennis en kunde tentoongespreid. Fantastisch en doet mij beseffen dat ik nauwelijks meer ben dan een stofdoekreparateur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWnG-SLciiDg1TpY-BiyAlQ8pYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLkd0JMpztEfeFlMFSTvi7q4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 21:56
Blijven super goede en mooie dingen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

rcor schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 10:34:
[Afbeelding]

Deze philips receiver is in goede conditie, die is die 24,50 euro wel waard wat mij betreft...
Die tuner linksonder lijkt nog het interessantste hier hoewel ik het ding niet herken.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
evilution schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:13:
[...]

Die tuner linksonder lijkt nog het interessantste hier hoewel ik het ding niet herken.
Da's een Sansui T-505 tuner en afhankelijk van de periode waaruit hij stamt bepaald of hij de moeite waard is...

Zelf vind ik die Denon rechts onder boven op die Sony cd-speler ook interessant moet ik zeggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:03
Meer leuke spullen in een foto dan ik in vijf jaar bij onze kringloop gezien heb.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Dr. Strangelove schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:53:
Meer leuke spullen in een foto dan ik in vijf jaar bij onze kringloop gezien heb.
Dat geloof ik meteen... dat ding met telefunken erop (waar je eigenlijk alleen het logo van ziet rechts bovenin) is een platen speler met ingebouwde versterker zonder de originele speakers... doet 33, 45 en 78 toeren platen afspelen middels een klapnaald...

Bijzonder ding en valt in dezelfde categorie als die philips platen speler die ik enige tijd geleden voor ons pap meegenomen had, zoals sommigen wellicht gezien hadden in het grote vinyl topic deel 4... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 26-11-2023 20:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:19
Hier in de kringloop Odijk en best regelmatig interessante dingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23xMjTUH_Mojg9C5AbKzhIWBgV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfyIEa8o0UYLjHi6r8ee7W7y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVDKSzeaoZ20Pr7xejFY98d9gP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LI2BvIOWNInjO4eXyDqkawJz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hS_uuabrromHQq2U1adXMXezr2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmY7Ljr4DX52kaHeZaQHBDo7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Roderiktweaker op 26-11-2023 20:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:38
Hier in Almere en omstreken zijn de kringlopen volledig oninteressant geworden. Heel weinig leuke spullen en als er al een keer wat leuks staat vragen ze de hoofdprijs voor iets dat zwaar opgeknapt moet worden.

Even als voorbeeld, echt te gek voor woorden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azJRGu0-b6xLNjzvXyMdnBwNcqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYlztLO1WUDoiMGthIJAfjNM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Nee nog niet in detail naar gekeken. Is in ieder geval geen bekend technics of akai loopwerk.

[Afbeelding]

W&F volgens spec is 0,035%, in werkelijkheid dus een tikkie hoger (zit nog1 oude snaar in)

Zit ook nog een beruchte smd condensator op de motor print waarvan men zegt dat je die moet vervangen,

[Afbeelding]

Daarna gecalibreerd

[Afbeelding]

Leuk spelen zo

Loopwerk is JVC eigen ontwikkeling. Begin jaren '80 hoorden ze bij de absolute top, met de DD-9 als topmodel. Vrijwel alle loopwerken hierna zijn hiervan afgeleid of vereenvoudigd. Ik meen me te herinneren dat die loopwerkingenieur toen overstapte naar Pioneer om de opvolger van de CT-Fxxx lijn te ontwikkelen: de CT-A9 (wat via de CT-A9X, CT-91, CT-93 de CT-95 werd). Maar kan het niet meer vinden zo snel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• f2ride2001
Nou hier nog wat inside foto's
Vandaag snaar binnen gekregen, dus loopwerk eruit
Mooi compact loopwerkje hoor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NG4NnhsFHUi5mPxHhVEJVVrCGFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GgS7qXAlsCpOHQK7WiW4SQmI.jpg?f=fotoalbum_large

Koppen nog netjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeKUSjxW0W8FmWA6JA_WfaUMw_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSCOSmmCcwDBA0oPhLvLQrlH.jpg?f=fotoalbum_large

Stuurprint van de motor losgehaald

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSpkl9TnLngpRXxFoP_GJOMmmZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPxLUBYLymRJEZzsy4iXaRFj.jpg?f=fotoalbum_large

Oei, die condensator is al hevig aan het lekken en sporen zijn al aangevreten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqJDzwdvrS5jtl7xK6XAXq4OVeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfMGxHepRy3drjriWdIjyy0S.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig voorraad genoeg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/afnJ9ggxJUMLwqceF2vG0JZLS_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqG0YWWkut3yXEqz0aHSsl8V.jpg?f=fotoalbum_large

Ook nog een snaar gevonden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABqQ-uxnXQBpY9MVrSsQ4vGlM_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cBPBlu7dIWADP1GaAkkuX65.jpg?f=fotoalbum_large

Capstan assen eruit en schoongemaakt. Meteen voorzien van nieuwe olie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85klqafb7a39Nqc-cRiikiK5Csg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdlUNqD5Y52SbwSdoXLk5Tfl.jpg?f=fotoalbum_large

En daarna zaakje weer in elkaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CstwA-2cghDwgyAHGV6yWosY85s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYD855xq7acG8OmRzSOc690R.jpg?f=fotoalbum_large

Detail metingen komen nog een andere keer, nu geen tijd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

f2ride2001 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:08:
Nou hier nog wat inside foto's
Vandaag snaar binnen gekregen, dus loopwerk eruit
Mooi compact loopwerkje hoor

[Afbeelding]

Koppen nog netjes

[Afbeelding]

Stuurprint van de motor losgehaald

[Afbeelding]

Oei, die condensator is al hevig aan het lekken en sporen zijn al aangevreten

[Afbeelding]

Gelukkig voorraad genoeg

[Afbeelding]

Ook nog een snaar gevonden

[Afbeelding]

Capstan assen eruit en schoongemaakt. Meteen voorzien van nieuwe olie

[Afbeelding]

En daarna zaakje weer in elkaar

[Afbeelding]

Detail metingen komen nog een andere keer, nu geen tijd meer.
Veel JVC decks hebben last van die lekkende SMD condensator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
@f2ride2001
Die servomotor _/-\o_
Moet je tegenwoordig eens om komen, krijg je een 30ct Chinamotor met een zogenaamde hele goede snelheidsregeling. Na 30 draaiuren geeft het Chinamotortje dan de geest, en nergens een vervanger te vinden.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Lennie schild
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:42
Ik was vandaag met cassettebandjes bezig. Zegt mijn vriendin dat ze een houder nodig heeft voor haar werk telefoon.
Oke ga ik regelen.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_in1rZGYNieNVrF3BlK-M0zAZk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ee2XFN4iXtgF0IHGegnqQoE7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wg9gkZ-UAAhQDe_qaAmEzYrZEUM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwPVeccABi1q7pmCoeUYXrA0.jpg?f=fotoalbum_tile

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:44
Roderiktweaker schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:25:
Hier in de kringloop Odijk en best regelmatig interessante dingen.
Is die onderste dat gekke philips dvd speler setje met buizenversterker? De moeder van mn ex had die en ik vond het altijd wel een grappig ding, maar heb nooit de kans gehad er eens goed naar te luisteren. (Ik vond de combinatie met DVD playback raar en die buizentrap leek ook meer een gimmick, dus had geen heel hoog gespannen verwachtingen.)

Edit: yup: https://www.philips.nl/c-p/MCD908_12/heritage-audio

[ Voor 11% gewijzigd door Charly op 30-11-2023 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 21:56
Lag ff dubbel:

"Door de ingebouwde hifi-buizen hebt u nu de beschikking over het hoogwaardige geluid dat normaalgesproken alleen wordt geassocieerd met audiosystemen uit het allerduurste segment. De buizen zijn analoog en geven hierdoor een geluid dat beter door ons niet-lineaire gehoor kan worden verwerkt. Geluid uit een buis wordt minder vervormd en is beter omdat het helder, warm en levensecht klinkt."

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geluid uit een buis dat minder vervormt?

Over smaak valt te twisten, de subjectieve woorden is ook nog prima, maar dat is gewoon foutieve marketing.

One World Concepts

• Buzzfeed
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 08:12

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarna gecalibreerd

[Afbeelding]

Leuk spelen zo

Goedenavond, ik heb altijd een Akai set uit de jaren 70 gehad, nooit geen problemen met Azimut, De Akai GXC 760 waren echt wel zeer goede decks met identieke instellingen. Ik ben overgestapt naar Onkyo Integra de set die past bij mijn jeugd en vooral die ik toen niet kon betalen:-) .

Nu heb ik dus 4 onkyo 3 koppen dual capstan, met koppen waar aan geen slijtage aan te zien / voelen is.
Elke opname individueel is ongelooflijk goed, en je vraagt je af of dit cassette is of cd, althans met mijn oren.

Echter wanner ik tapes wil uitwisselen dan merk ik dat de een beter klinkt als de andere, dus de azimuth is niet goed tussen de decks. Nu heb ik geen idee waar te beginnen, ik heb scoop software, toon generator software en de kabels. Een hoop NOS TDK SA 90 tapes. Met welk deck begin ik? Wat is de beste instelling van de cassettedecks? Ik heb de Onkyo TA integra 2800 (2x), de Onkyo Integra 207, de Onkyo Integra TA 2400 (2 kops), en de Onkyo TA 6510, en de Onkyo TA 2051 (hetzelfde als de 6510). Alle decks zijn dual capstan en 3 koppen buiten de TA Integra 2400 die is een 2 koppen deck. De cassettedecks zitten heel dicht bij elkaar, maar missen net het hoog of het laag. Wie kan en wil me op weg helpen?

Ik hoor het graag van jullie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
Ik heb op ebay test cassettes gekocht (waaronder azimuth) en al mijn decks stel ik daar op af middels laptop of scoop. Ik kan deze set (6 tapes) niet meer terug vinden helaas.

Op deze manier garandeer ik uitwisselbaarheid tussen al mijn decks.

Af fabriek stonden ze al afgesteld op hun eigen norm en dus kon het per merk verschillen.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:19
@Charly Dat is zeker het geval, buizen in de voorversterker en volgens mij een classe D eindversterker. Geen idee of die buizen echt wat doen of dat ze er alleen voor de sier inzitten. Je moet het maar verzinnen om in zo'n mini set een paar buisjes te plaatsen...

Heb de set wel eens gehoord lang geleden en dat klonk best goed. Er zaten orgineel ook best goede luidsprekers bij met ribbon tweeter. Ik had de set allicht kunnen meenemen alleen weinig ingangen en geen digitale ingangen.

Wat een onzin op de Philips website, of het geluid ineens veel beter is met 2 buizen in de voortrap... Het was wel een best goede set voor 600 euro, dat dan weer wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Roderiktweaker op 30-11-2023 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
@Buzzfeed Zonder test tape ga je niet ver komen. Met een scope kun je de azimuth afstellen, maar als je niet weet waarop je afstelt maak je het mogelijk zelfs erger. De test tape is een referentiepunt.

Houdt verder ook in gedachten dat als je tapes uitwisselt en het klinkt bij de ander niet goed, dat het ook aan dat deck van de ander kan liggen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door kozue op 30-11-2023 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzfeed
@f2ride2001 dank voor je reactie, je hebt inderdaad een punt, ik moet een basis hebben.
Zelf heb ik nog even gedacht het deck te gebruiken als referentie wat er op mijn gehoor het beste tussen in zit. Maar dat is inderdaad ook niet de weg. Ik zal eens rond gaan zoeken naar test banden.

@kozue eens mijn idee om een deck te pakken als referentie is niet het beste idee inderdaad....

Individueel zijn de opgenomen tapes per deck van een enorm goede kwaliteit, alleen tussen de machines uitwisselen gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Buzzfeed schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:57:
@f2ride2001 dank voor je reactie, je hebt inderdaad een punt, ik moet een basis hebben.
Zelf heb ik nog even gedacht het deck te gebruiken als referentie wat er op mijn gehoor het beste tussen in zit. Maar dat is inderdaad ook niet de weg. Ik zal eens rond gaan zoeken naar test banden.

@kozue eens mijn idee om een deck te pakken als referentie is niet het beste idee inderdaad....

Individueel zijn de opgenomen tapes per deck van een enorm goede kwaliteit, alleen tussen de machines uitwisselen gaat niet.
Een Dragon kopen als afspeeldeck is ook een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzfeed
Videopac schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:36:
[...]

:P ik denk een paar test cassettes een stuk goedkoper zijn....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Videopac schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:36:
[...]

Of gewoon een goedkoop tweekoppertje pakken, cassettevakdeksel eraf laten en een schroevendraaier ernaast leggen. Zo deed ik vroeger nog wel eens met digitalisatieklussen.

Voor de rest staan de decks die ik zelf afgeregeld heb ongeveer gelijk, maar ik accepteer gewoon als een eigenschap van het medium en stoor me er niet zo aan. Bovendien zijn de meeste bandjes die ik afspeel toch niet door mezelf opgenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
Buzzfeed schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:57:

Je hebt mazzel, ze zijn er weer:

https://www.ebay.com/itm/...3f654f:g:UvgAAOSweWdhHmG6

Deze zijn goed en de verkoper is een bekende van het hififorum in Duitsland!

[ Voor 5% gewijzigd door f2ride2001 op 01-12-2023 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzfeed
f2ride2001 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:49:
[...]

Je hebt mazzel, ze zijn er weer:

https://www.ebay.com/itm/...3f654f:g:UvgAAOSweWdhHmG6

Deze zijn goed en de verkoper is een bekende van het hififorum in Duitsland!
Top bedankt besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Oeps, mijn bericht staat er ineens dubbel..

[ Voor 98% gewijzigd door rcor op 02-12-2023 10:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rcor
Aanbiedingen van de week bij 2switch in Venray:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWI8M10i5u1TDKyTYSBchAXQi1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WfF0yMJtET7RzR4mx8AHSd5Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7V79VKQosJ8gtXUT9Yi2KG49V8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/um61vkZRLODuzeDYsdW3uBar.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Fr4H7-Zj3XND0MfhY3EbFjXDCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCDTklS29B3yAaFWmdoukoeP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FygZKZaZVrOaJpBoG0b4Qhcg2c0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0EL5SaCoNpZAJW44foHghiV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/infs61FvqXN0jET6EAnwoMXjo4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrBUkzvaSy5NOOB7vi4mtoA0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uX1ED2s2y4t0a6Nc28MA5Jcd-88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QT4txUZfSkwpRTliXLlOhPP5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POcJGEtGXGp4geCygnE0oJAxDNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LY1rzhejLAnW33cXXUuOvWKk.jpg?f=fotoalbum_large

En deze is inmiddels door een collega van het werk op gepikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6BUMGv149hOorBXTV_lpePG97g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Da3laZasOqNvbRNpLSCzzPnN.jpg?f=fotoalbum_large

Dat kwam niet door mij, hij had hem zelf zien staan... 🙂

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• f2ride2001
Ha dat is dezelfde XD-MD die ik laatste gerepareerd heb. ;)
Edit: Bijna, ik heb de 3 en dit is de 4
Leuk ding om mee te spelen

Ik heb gisteren ook nog wat gekregen (ter reparatie):

Een Accuphase A-303X versterker die inmiddels bruin gekleurd was van de nicotine :(
De bedoeling was om daar volgend weekend naar te kijken maar dat ding meurde zo dat mijn vrouw vond dat ik dat ding OF vandaag schoonmaakte OF buiten zetten.

Dat laatste leek me, met zo'n dure versterker, niet de bedoeling.

Dus ding uit elkaar geschroefd en in de garage (daar heb ik onze oude keuken gemonteerd, ivm onzer beide motorfiets hobby) en daar schoongemaakt. Tjonge wat kwam daar een bruine drap vanaf echt ONGELOFELIJK :o :X Hoeveel pakjes per dag moet je roken om zo'n bruine aanslag te hebben.
Ik geprobeerd er wat foto's van te maken, maar lukt niet zo goed....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7uXi6zt2EvQTIWB270wTVHIK8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrRoQBryuOes3XbxSYphoYvu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdVWvcoTiztc4jWhpRA07iuqx5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3ttEAHCPa6wWqxqv0JakK6f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5fvb1VoNiKY9YYl0OQYLAXk8aE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlCFqH6sTs4C1yv7pSHWzLZ9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PD3VkrmCTJFRS2rDzkOeq4HAjHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFOU2KvlXkT9VdA6FJWeXz7h.jpg?f=fotoalbum_large

Pffff wat een werkje. Alle wanden gedemonteerd en ook schoongemaakt. Daarna het binnenste ook zo goed mogelijk schoon proberen te maken.

Alles te drogen op de radiator

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1t3l2gDKIeINqtIdn3uOiJtd5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfQDElzG3e9PWoWV0x9l3ZtV.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenste weer enigszins toonbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9Gc3da1oGeczu7EnbLjDaJy5Fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxWVkxyg0HblVcKQYFc2elBR.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna reperatie gedaan:
-potmeters schoon gemaakt
-schakelaars gereinigd
-LED vervangen, deze waren gewoon versleten en gaven nauwelijks nog licht (komt vaker voor bij oude LED's)
-Aantal condensatoren nagemeten, maar die waren eigenlijk allemaal nog best binnen range en besloten ze niet te vervangen
-DC-offset afgeregeld
-Lampjes VU meter vervangen.

Is echt een mooi (en dure ) versterker. 20kg schoon aan de haak.

En mooi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JnPhUYR_1R3Xf5B8NuTEKRXMP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phUqhd3n5WJD2Wrj0NubcwUp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Z9uInbfKcgSZEEqb4V5S1oGGgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bNGNkUQCAjANpsXbzQWpNveZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0euV4BY-a5K3L22dEMQEKSs1WjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ethdWn0Mhep6RHYyafLfiWN7.jpg?f=fotoalbum_large

Als kadoo ook een philips tuner gekregen, net zo bruin als de versterker
Ook deze helemaal schoongemaakt. Ook die kwam er bijzonder goed uit moet ik zeggen.
LAmpjes vervangen en nagelopen, werkt keurig netjes.

Dat is geen goedkope tuner geweest aan de opbouw intern te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xM4WAcPWkzxD7QN4Fa98FCVjSUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smg5qqkzCLGJ6dyMipJhe39m.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi ding, heb er alleen geen ruimte voor. Dus wie wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
f2ride2001 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:35:

Een Accuphase A-303X versterker die inmiddels bruin gekleurd was van de nicotine :(

Die zet ik graag hier neer hoor! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Haha die niet. Die gaat weer terug naar de rechtmatige eigenaar _O- _O-

[ Voor 7% gewijzigd door f2ride2001 op 02-12-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
uh, wat kun je straks nog met FM tuners?

als verlicht kassie met ruis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
mwoah, ik denk dat we nog wel een poosje FM zullen hebben....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 14:17

roger is here

duss..

Vandaag in de kringloop kwam ik deze tegen.
Voor 8 euro kon ik deze beauties uit eind jaren 70 niet laten staan..

Zien er uit als nieuw.

Grundig hifi-box 500

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qejruuWLIiZey2EUlznIUS5UwAw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wDw1xpPfnB9LovTu9db9Ng7q.png?f=fotoalbum_large

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
AntoniusDD schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:19:
uh, wat kun je straks nog met FM tuners?

als verlicht kassie met ruis
htca schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:21:
mwoah, ik denk dat we nog wel een poosje FM zullen hebben....
Minimaal 10 jaar sowieso... Immers zijn onlangs de licenties nog verlengd met 10 jaar van de radiostations... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
rcor schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:32:
[...]

[...]

Minimaal 10 jaar sowieso... Immers zijn onlangs de licenties nog verlengd met 10 jaar van de radiostations... ;)
Correctie: 12 jaar 8) Dus minimaal tot 2035 d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 14:03
Ik zocht een leuke pre-amp voor mijn buizen versterker, maar deze zijn niet heel makkelijk te vinden. Dan maar deze NAD. Brugje er uit en gaan! En nog een tuner erbij ook....

Het netsnoer was gaar, en er zat wat stof her en der, maar na wat tlc weer as new! Klinkt erg fijn! Op een of andere manier heb ik een zwak voor NAD. Meerdere apparaten van in bezit gehad, en eigenlijk altijd tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzJq4Caa7nxeGWS6pFUilWHk4ZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QOokF8D1GfAYIhlMPNhK4lqX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KQyCekmZc1SZoKIzDkpwP5C6CM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUPHyhwi7SCfIHri2RCgpLVs.jpg?f=fotoalbum_large

Parklife

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
Ik heb nog zo'n NAD tuner waar de frontend kapot is.
Nergens te vinden of wat er inzit. :(

Ding heeft spanning, stuurspanning komt aan, niks eruit.....

Zo een dus

Afbeeldingslocatie: http://www.wiredwood.co.uk/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/NAD4225Before.50-768x432.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door f2ride2001 op 02-12-2023 16:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Liever FM dan TuneIn met die preroll jingle en reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Parklife schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:42:
Ik zocht een leuke pre-amp voor mijn buizen versterker, maar deze zijn niet heel makkelijk te vinden. Dan maar deze NAD. Brugje er uit en gaan! En nog een tuner erbij ook....

Het netsnoer was gaar, en er zat wat stof her en der, maar na wat tlc weer as new! Klinkt erg fijn! Op een of andere manier heb ik een zwak voor NAD. Meerdere apparaten van in bezit gehad, en eigenlijk altijd tevreden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die oude monitor serie met die ronde knoppen was/is erg mooi!
Ik heb zelf een 3300 versterker gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
f2ride2001 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:08:
[...]

Correctie: 12 jaar 8) Dus minimaal tot 2035 d:)b
Oh, dan heb ik dat verkeerd gelezen enige tijd terug... Nog beter dus! ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

f2ride2001 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:35:
Ha dat is dezelfde XD-MD die ik laatste gerepareerd heb. ;)
Edit: Bijna, ik heb de 3 en dit is de 4
Leuk ding om mee te spelen

De bedoeling was om daar volgend weekend naar te kijken maar dat ding meurde zo dat mijn vrouw vond dat ik dat ding OF vandaag schoonmaakte OF buiten zetten.

Dat laatste leek me, met zo'n dure versterker, niet de bedoeling.

Dus ding uit elkaar geschroefd en in de garage (daar heb ik onze oude keuken gemonteerd, ivm onzer beide motorfiets hobby) en daar schoongemaakt. Tjonge wat kwam daar een bruine drap vanaf echt ONGELOFELIJK :o :X Hoeveel pakjes per dag moet je roken om zo'n bruine aanslag te hebben.
Ik geprobeerd er wat foto's van te maken, maar lukt niet zo goed....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Pffff wat een werkje. Alle wanden gedemonteerd en ook schoongemaakt. Daarna het binnenste ook zo goed mogelijk schoon proberen te maken.

Alles te drogen op de radiator

[Afbeelding]

Binnenste weer enigszins toonbaar

[Afbeelding]

Daarna reperatie gedaan:
-potmeters schoon gemaakt
-schakelaars gereinigd
-LED vervangen, deze waren gewoon versleten en gaven nauwelijks nog licht (komt vaker voor bij oude LED's)
-Aantal condensatoren nagemeten, maar die waren eigenlijk allemaal nog best binnen range en besloten ze niet te vervangen
-DC-offset afgeregeld
-Lampjes VU meter vervangen.

Is echt een mooi (en dure ) versterker. 20kg schoon aan de haak.

En mooi

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als kadoo ook een philips tuner gekregen, net zo bruin als de versterker
Ook deze helemaal schoongemaakt. Ook die kwam er bijzonder goed uit moet ik zeggen.
LAmpjes vervangen en nagelopen, werkt keurig netjes.

Dat is geen goedkope tuner geweest aan de opbouw intern te zien.

[Afbeelding]

In de tijd dat ik nog repareerde was het bij ons een gewoonte om bij die bruingerookte dingen de helft van het frontpaneel schoon te maken. Of één knop. De rest was voor de klant zelf :+

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

f2ride2001 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:02:

Zo een dus

[Afbeelding]
Schema's lijken me wel verkrijgbaar?
Wat bedoel je met stuurspanning? Dat de lampjes branden en de bediening werkt?
Ik neem aan dat er een varicap in zit voor afstemming, als je die kunt vinden kun je eens kijken of de spanning varieert als je de tuner afstemt. Voor foutzoeken kun je een labvoeding op de varicap zetten en kijken of de tuner afstemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
roger is here schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:23:
Vandaag in de kringloop kwam ik deze tegen.
Voor 8 euro kon ik deze beauties uit eind jaren 70 niet laten staan..

Zien er uit als nieuw.

Grundig hifi-box 500

[Afbeelding]
Dat zijn helemaal geen slechte speakers en voor dat bedrag had ik ze ook zeker niet laten staan :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• htca
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2HrCSjm5g9S771ejlPrMKHaNuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1IcF6qMULdm6Qq1XGobhhsDY.jpg?f=fotoalbum_large
happy....sony stack... Alleen jammer dat de tik/crack zo nu en dan.... ik verdacht de FA530ES daarvan.... Maar lijkt uit de equalizer (SEQ-711) te komen. nu staat de SEQ-333ES wel op mijn verlanglijstje... Maar hij is nog niet echt binnen mijn budget gesignaleerd....

Van boven naar beneden:
  • CDP-XB820QS
  • SEQ711
  • TA-FA3ES
  • ST-570ES
  • MDS-920QS
  • TA-F530ES
  • ST-SA3ES
  • CDP-XA2ES
  • TC-K630ES
  • B&W202i (niet op de foto)
Als iemand een richting heeft waarin ik moet zoeken met de SEQ-711... Ik heb hem al op gehad, maar niets verdachts gezien/geroken. Condensatoren zien er verder prima uit, ook rond de voeding. Oh ja en nog in de garage een MDS-JA30ES maar die geeft geen sjoege meer.... Ik vermoed iets met de laser. Doet het een poosje en slaat dan vast. Maar wordt niet echt warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had ook een beetje gekraak af en toe, signaal viel half weg. Verdacht ook de eq, en later de kabel van de cd speler, bleek uiteindelijk de gemotoriseerde input selector icm de volumeregeling te zijn. Dat fenomeen heb ik op beide Pioneer amps hier btw. Zelfde mechanisme. Overigens leuke manier van uitsluiten: ik heb er mijn tweede graphic equalizer tussen gezet (tussen bron en amp). Zo wist ik zeker dat het niet in de bron zat :)
Trek de eq er tussen uit zou ik zeggen, kijken of het blijft. En dan even met de input selector spelen, die is bij jou denk ik ook gemotoriseerd :)

Wel cool om te zien, die hele toren. Ben ik iig niet de enige die een set van meer dan 8 bijpassende apparaten heeft (10 in mijn geval, kom inputs tekort :X :D ).
Had niet verwacht dat die wieltjes onder je meubel dat zouden houden btw. Als ik ga tellen kom ik aan ca 55kg apparatuur, zal bij jou niet anders zijn.

Edit: ha wacht ff, jij hebt twee amps en dus in principe twee sets op elkaar gestapeld. Das valsspelen he :P

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 02-12-2023 20:46 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
The Eagle schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 20:41:
Ik had ook een beetje gekraak af en toe, signaal viel half weg. Verdacht ook de eq, en later de kabel van de cd speler, bleek uiteindelijk de gemotoriseerde input selector icm de volumeregeling te zijn. Dat fenomeen heb ik op beide Pioneer amps hier btw. Zelfde mechanisme. Overigens leuke manier van uitsluiten: ik heb er mijn tweede graphic equalizer tussen gezet (tussen bron en amp). Zo wist ik zeker dat het niet in de bron zat :)
Trek de eq er tussen uit zou ik zeggen, kijken of het blijft. En dan even met de input selector spelen, die is bij jou denk ik ook gemotoriseerd :)

Wel cool om te zien, die hele toren. Ben ik iig niet de enige die een set van meer dan 8 bijpassende apparaten heeft (10 in mijn geval, kom inputs tekort :X :D ).
Had niet verwacht dat die wieltjes onder je meubel dat zouden houden btw. Als ik ga tellen kom ik aan ca 55kg apparatuur, zal bij jou niet anders zijn.

Edit: ha wacht ff, jij hebt twee amps en dus in principe twee sets op elkaar gestapeld. Das valsspelen he :P
Tja… vals spelen…. Ik heb een tape output van de fa3es op de 530es direct input aangesloten. Uiteindelijk loopt alles via de 530es naar de speakers 😜. Ik heb de kg niet geteld, maar dat zal ook wel richting 50kg gaan (als het er niet over heen is) . Je raad als voor je post al opgevolgd…. De eq is er tussen uit nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Schema's lijken me wel verkrijgbaar?
Wat bedoel je met stuurspanning? Dat de lampjes branden en de bediening werkt?
Ik neem aan dat er een varicap in zit voor afstemming, als je die kunt vinden kun je eens kijken of de spanning varieert als je de tuner afstemt. Voor foutzoeken kun je een labvoeding op de varicap zetten en kijken of de tuner afstemt.

De tuner werkt gewoon, alle knoppen werken.
Frequentie loopt netjes op.

De voedingspanning op de frontend is er, ook de stuurspanning (voor de frequentie) maar er komt alleen ruis uit.

Gok zelf dat de fet die erin zit het loodje heeft gelegd ivm bliksem of zo.

Maar ik heb het schema gezien van de 4225. Daar is de frontend in uitgetekend.
Zal nog wel eens kijken als ik tijd voer hebt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:41
f2ride2001 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:02:

Zo een dus

[Afbeelding]
Dat komt bekend voor!

Heb je wel ruis als je naar mono schakelt?
Lang geleden heb ik ook zoiets gehad.

Volgens mij was er een klein 8 potig ictje kapot.
Het schema staat op electrotanya.
Mogelijk q906, een td6104p
Dat is de prescaler, maakt de afstem spanning voor het front end.

Die zou je eens kunnen vervangen.
Gokje zeg maar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:36

D_V

Kwam voor het eerst een CED Video Disc Player tegen in een kringloop hier, een Hitachi VIP101P. Had zo'n ding nog nooit in het echt gezien, alleen in een video van Techmoan. In het kort, het zijn films op vinyl.

Afbeeldingslocatie: https://www.soundandvision.com/images/styles/600_wide/public/032317_tbt_rca_videodisc.jpg

Er zaten een stuk of 30 films bij en ze vroegen er maar liefst 175 euro voor. De toestand was ronduit slecht, vol krassen en niet spelend. (ongetwijfeld moeten de aandrijriemen vervangen worden en wellicht ook de stylus)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kozue
Er is inderdaad nog genoeg spul te vinden in kringlopen, maar je moet er wel regelmatig komen, anders mis je alles. Vorige week deze stapel oude radio’s die volgens mij van een verzamelaar zijn geweest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xv2myMUJd-WbSDykVvlAZdOUmBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EB2bTswlbBR9oiYGjbl5c2lN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:36

D_V

D_V schreef op zondag 3 december 2023 @ 03:27:
Kwam voor het eerst een CED Video Disc Player tegen in een kringloop hier, een Hitachi VIP101P.
Eindelijk tijd om de foto's te uploaden voor de volledigheid, misschien dat iemand het interessant vindt om te zien.

:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkURnPro_VbDB_MO7W3gZO3mjw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8aTOy1g2jGqJOSIDnrJLJLj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eq3OSMWiEdXZYI9JO3no9hxH1PE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoW8GVhXWBuwbNCtrcZWqiJn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKXg2reQrvZZt4rKqAPpeH6M2Ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2yyy4fhDvfP1iKCD3tX2gbv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XdeaFBTqqSN1QLNvSZndT768tk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svtJdjVklAXKiSoAepRyHOjZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmPs2Tkh_8p_n_tAYwRaHWyKdso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzHE1iid5ez3UiGCgSgo8gxa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzQ8k4vLz5tK-5aGqI0T-tVP2Ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Pf4tAjJPiCvXGKl1wE48Hhd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wij waren laatst in Grootebroek (tussen Hoorn en Enkhuizen) en het viel mij op dat daar ook behoorlijk wat mooi audio spul stond bij de kringloop.

Waarschijnlijk heeft dat ook te maken met het feit dat er in die regio op het moment best wel wat woningen beschikbaar komen van ouderen.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
kozue schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:05:
Er is inderdaad nog genoeg spul te vinden in kringlopen, maar je moet er wel regelmatig komen, anders mis je alles. Vorige week deze stapel oude radio’s die volgens mij van een verzamelaar zijn geweest:
[Afbeelding]
Deze lage modellen zijn afgeleid/doorontwikkeld van de zogenaamde tafelradio's, waar er ook nog 2 van tussen staan. Die zijn weer moderne versies van de oude buizenradio's.

Het is een specifiek segment wat begin 70-er jaren leverbaar was. Daarna zijn de stereotorens gekomen, en is het geweld pas echt goed losgebarsten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik lees hier veel te veel. Hierdoor heb ik recentelijk een van de mooiste cassettedecks aangeschaft die Philips ooit gemaakt heeft, een N5758.
Ik heb deze vroeger zelf al gehad in nieuwstaat maar in een vlaag van verstandsverbijstering 20 jaar geleden verkocht |:(

Deze ziet er helaas wel wat beschadigd uit. Ik moet eens kijken hoe ik dat kan fatsoeneren. De koppen zien er evenwel als nieuw uit, drukrol ook, capstan motor draait netjes en ziet er goed uit. Het ding heeft wel een probleem met de bediening maar daar kom ik wel uit.

Dit is verder helemaal jullie schuld. Ik heb niet eens cassettes om af te spelen :') :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzfeed
evilution schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:01:
Ik lees hier veel te veel. Hierdoor heb ik recentelijk een van de mooiste cassettedecks aangeschaft die Philips ooit gemaakt heeft, een N5758.
Ik heb deze vroeger zelf al gehad in nieuwstaat maar in een vlaag van verstandsverbijstering 20 jaar geleden verkocht |:(

Deze ziet er helaas wel wat beschadigd uit. Ik moet eens kijken hoe ik dat kan fatsoeneren. De koppen zien er evenwel als nieuw uit, drukrol ook, capstan motor draait netjes en ziet er goed uit. Het ding heeft wel een probleem met de bediening maar daar kom ik wel uit.

Dit is verder helemaal jullie schuld. Ik heb niet eens cassettes om af te spelen :') :+
Dat is wel een heel mooi deck! Ik heb het zelfde gedaan alles ooit verkocht. Nu alles proberen weer terug te verzamelen. In mijn geval Onkyo Integra, ik heb nog wel een korte uitstap naar eind 70 begin jaren 80 Akai maar dat was het niet voor mij. Maar nu betaal ik bijna de prijzen die ik er heel wat jaren geleden nieuw voor betaalde....Maar wel heel leuk om weer alles te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
Die Philips decks lijden meestal aan hetzelfde:
Zacht kunststof tandwiel wat kapot is.....

Ik heb ook weer wat nieuws (te repareren) Raadplaatje: O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEt5DPcNHr3nCd8jzEo7lHJIun0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqdQWp2PG2cMeInLGTMysgvL.jpg?f=fotoalbum_large

De verlichting doet het in ieder geval weer. Wordt vervogld. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

f2ride2001 schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:51:
Die Philips decks lijden meestal aan hetzelfde:
Zacht kunststof tandwiel wat kapot is.....
Die tandwielen zijn echter gewoon weer leverbaar dus dat is geen enkel probleem.

[ Voor 39% gewijzigd door evilution op 04-12-2023 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
I know
Alleen niet meer in het semi zachte oorspronkelijke materiaal. Dus maakt je deck iets meer mechanisch geluid.
Maar dat is niet erg, hij werkt tenminste weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
evilution schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:01:
Nou, dan weet je wat je te doen staat. Tapes in de kringloop zijn vaak maar 50 cent per stuk, en je hebt al een leuk deck om mee op te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:42
[/quote]
[/quote]

In welk regio woon je? heb er genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingmace
Mijn kadootje uit China is binnen, een FX-Audio Box01 phono pre-amp.

Ik had pas een Pro-Ject Phono Box gekocht op MP voor 50,- (normaal 99,-) en die klonk zeker niet slecht maar ik liep toevallig tegen deze aan.
Gekocht via Ali voor 38,- (prijzen varieren nogal per dag). Gelijk maar even opengedraaid en intern vergeleken met de Phono Box. Dan ziet deze er toch wel een stuk geavanceerder uit. Eerste indruk is goed, klink iets verfijnder dan de Phono Box maar ik moet nog verder gaan testen.

FX-Audio Box01

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XYFLFSmF/box01.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cLbKsrXB/IMG-20231205-095147.jpg

Pro-Ject Phono Box

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MKgtvKPq/project.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dtnkxWCX/IMG-20231111-195500.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
@f2ride2001 Je raadplaatje is een JVC JA serie versterker, JA-S55 ? aan de max. Watts te zien.

Ik heb zelf een JVC JA-S77 en JVC JA-S22.

[ Voor 20% gewijzigd door mountainbiker op 05-12-2023 15:23 ]

mountainbiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
Klopt, dit is een JVC JA-S22

Met wat krakende potmeters / schakelaars en een brommende versterker > Afvlakcondensatoren uitgelopen......
Die zijn nu nieuw besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
kingmace schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:57:
Mijn kadootje uit China is binnen, een FX-Audio Box01 phono pre-amp.

Ik had pas een Pro-Ject Phono Box gekocht op MP voor 50,- (normaal 99,-) en die klonk zeker niet slecht maar ik liep toevallig tegen deze aan.
Gekocht via Ali voor 38,- (prijzen varieren nogal per dag). Gelijk maar even opengedraaid en intern vergeleken met de Phono Box. Dan ziet deze er toch wel een stuk geavanceerder uit. Eerste indruk is goed, klink iets verfijnder dan de Phono Box maar ik moet nog verder gaan testen.

FX-Audio Box01

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Pro-Ject Phono Box

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik weet niet of ik de FX Audio box intern als geavanceerder zou willen omschrijven. Het is klassieke oppervlakte montage uit begin negentiger jaren als ik zo naar de grootte van de gebruikte componenten kijk. Dat zegt overigens niks over de kwaliteit. Dan spelen zaken als ontwerp van de schakeling en print en de kwaliteit (tolerantie) van de gebruikte onderdelen ook een rol, en daar is zo niks van te zeggen. Maar ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Lennie schild schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:56:
[/quote]
[/quote]

In welk regio woon je? heb er genoeg.
West Noord-Brabant en een paar keer per week Rijnmond.

Pagina: 1 ... 150 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6