Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BCC schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:07:
Deze zaten in een doos bij de electronica van de buurvrouw - ik vond de Dixons ook vrij bijzonder - en op de TDK staat rechtsonder "HEMA" :)?
Op zich is die Dixons wel te verklaren. Wikipedia: Dixons was in die tijd (vanaf 1972) van het Vendex concern. En Vendex had ook zijn eigen rebranded electronica spul, varierend van lege cassettebandjes tot radio's en huishoudelijke apparatuur. Dus dat ze er een Dixons labeltje opplakten verbaast me niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:57
Een bijzondere handbediende cassette speler bij Techmoan vandaag:

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ad de Jong schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:09:
Ze zijn wel wat groter maar ach, geen vrouw in huis dus groter is beter. 8) :+
En dat wil je graag zo houden? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:41
Heb ik een tijd terug een set Jamo SL95 voor weinig gekocht, kwam ik van de week een setje Jamo SL135's tegen zowat om de hoek zelfs.
Zo zie je ze nooit en zo 2x in een korte tijd in hetzelfde dorp.

Optische zien de 135 er minder goed uit dan de 95.
De foamranden moeten natuurlijk ook vervangen worden. Van 1 is het bolle deel wat ingedeukt, is er een manier om dat eruit te krijgen?
Verder hebben de kasten redelijk wat krassen.
Maar die €10,- voor de set kon ik ze niet laten staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtatYeERVkCR9uERxwpeMfTvgTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJVl8Xzv9UsdovqS36qZJPh1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjegeQmmMh6nFpw0POlgddd86GU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCF27Ii5dDiUtzsvkiptFc3V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_Gpfs_LAMIeT83mge6zrNdz1Eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NllQY78M2Xvi0woVJTXiRl0p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccvgQmNjdsrOwasHq_DflwSBk_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etWobwq5I5ggyX0Meit2UNRF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkxVy1p1QvnpEPkDGHfC-JL6BWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tO81eU1x9saNYFRYjmqSG4OG.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 19:22

AvV

Van 1 is het bolle deel wat ingedeukt, is er een manier om dat eruit te krijgen?
Met een stofzuiger, heel voorzichtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:16
Dat dus (y)
Wel voorzichtig inderdaad, minimale zuigkracht eerst!

[ Voor 81% gewijzigd door f2ride2001 op 21-10-2023 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:41
@Ad de Jong Dat gaat een hele verzameling worden. De Jamo SL135 hebben zo te zijn grotere woofers en niet duur voor die prijs. Vind het toch altijd wel wat hebben die Jamo's, wel wisselende geluidskwaliteit.

Van die textiel stofkappen zijn makkelijk uit te drukken met een stofzuiger maar zal bij deze mid-driver wel uitkijken, deze kan wat fragiel zijn. Allicht een idee om de "conus" een beetje vast te houden. Of zo laten natuurlijk, het zal geen invloed hebben op de geluidskwaliteit. Plakband of naald kan ook een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-09 18:22
Niet dat ik hem wil verkopen, maar wie kan mij een indicatie geven wat een JVC XL-V333 in zeer goede conditie waard is? Er zitten op de van mijn ouders door mij overgenomen CD-speler bijna geen krassen, alles ziet er bijna nieuw uit. Ik zie er veel online maar die zijn haast allemaal in slechtere conditie dan degene die as we speak Ry Cooder speelt. Ik heb ooit 1 kleine hapering gehad, verder geen enkel probleem (ook niet met ejecten). JVC XL-V333 is vermoedelijk uit 1988/1989.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Gok iets van 50 euro
Meer zou ik er niet voor over hebben

Zitten verder ook geen bijzonder DAC of loopwerk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:21

Killjoy

Klingon lawn products

Killjoy schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:08:
Zo, kastje binnen en werkend. Klinkt best prima. Ook de cassette deck. Jammer genoeg sneuvelde wel de volumeknop van mijn Philips 22 ah 561 :(

[Afbeelding]
Kleine update. De CD-speler (Yamaha CDX-496) heeft het loodje gelegd. Leest van de ene op de andere dag geen CD's meer. Dus ik heb er weer een projectje bij.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Gokje: Laser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

Denk het. En het is geen cd-speler die het waard is om geld aan uit te geven. Staan er een aantal te koop. Maar niet in de titanium uitvoering.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

stormbreaker schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:00:
Niet dat ik hem wil verkopen, maar wie kan mij een indicatie geven wat een JVC XL-V333 in zeer goede conditie waard is? Er zitten op de van mijn ouders door mij overgenomen CD-speler bijna geen krassen, alles ziet er bijna nieuw uit. Ik zie er veel online maar die zijn haast allemaal in slechtere conditie dan degene die as we speak Ry Cooder speelt. Ik heb ooit 1 kleine hapering gehad, verder geen enkel probleem (ook niet met ejecten). JVC XL-V333 is vermoedelijk uit 1988/1989.
https://www.hifishark.com/model/jvc-xl-v-333
Voor al uw waardebepalingen ;)

Zo op het eerste gezicht max 50 a 60 euro op de top, optische conditie maakt niet uit want doorsnee apparaat en geen high end ofzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Killjoy schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:51:
[...]

Kleine update. De CD-speler (Yamaha CDX-496) heeft het loodje gelegd. Leest van de ene op de andere dag geen CD's meer. Dus ik heb er weer een projectje bij.
Die is nog aan te komen bij Lasertrader:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaAtbIOh56LT_IVs-r5AuUkH-W4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8vGEUqKFTSfoCgslHWz2fSja.png?f=fotoalbum_large

Als de speler in nette staat is zou ik het zeker overwegen om de laser te vervangen, maar dan moet daar ook echt het probleem zitten...

Had de laser de laatste tijd wat moeite met CD's in te lezen? Het kan ook nog zo zijn dat er een ander component (bijv. een condensator) defect is geraakt... Zeker omdat je zegt dat het probleem er van de een op de andere dag er was, doet mij vermoeden dat de lens gewoon nog goed is... ;)

Als een laser defect aan het raken is door ouderdom (lees: veel speeluren) merk je dat doordat CD's steeds moeilijker inlezen en een lens poetsbeurt niet meer helpt om het geheel weer werkend te krijgen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:18
Maar zelfs als het wel aan de laser ligt, en die vervangen het *enige* is dat nodig is om m te fixen, dan nog is €39 (plus shipping?) uitgeven om een apparaat te repareren wat niet of nauwelijks meer waard is dan dat, toch niet een heel logische keuze. Voor dezelfde prijs heb je bij de kringloop 2 of 3 doorsnee CD spelers die getest zijn en weer een tijdje vooruit kunnen. CD spelers kosten geen drol op het moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22

talin

ES-MA

kozue schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:44:
Maar zelfs als het wel aan de laser ligt, en die vervangen het *enige* is dat nodig is om m te fixen, dan nog is €39 (plus shipping?) uitgeven om een apparaat te repareren wat niet of nauwelijks meer waard is dan dat, toch niet een heel logische keuze. Voor dezelfde prijs heb je bij de kringloop 2 of 3 doorsnee CD spelers die getest zijn en weer een tijdje vooruit kunnen. CD spelers kosten geen drol op het moment.
eens maar! :9

als je met 40 euro plus wat shipping je toren netjes in dezelfde lijn kan houden i.p.v. een vreemde speler tussen de rest van de onderdelen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
kozue schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:44:
"Getest" > hij doet het (nu!!!!) > geen garantie dat ie het morgen nog doet...........
Het is net APK.... :+

Dan zet ik er wel een nieuwe laser in, dan doet het voor de komende jaren weer. _/-\o_

Edit: ALS je er een nieuwe laser in wilt zetten:
1) weet je zeker dat ie stuk is?
2) als je hem vervang, doe het goed! (vorige posting over CD-MD combo)
3) regel hem goed af.

Anders eindig je in meer ellende dan dat je begon........ O-)

[ Voor 14% gewijzigd door f2ride2001 op 24-10-2023 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
f2ride2001 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:59:
Dan zet ik er wel een nieuwe laser in, dan doet het voor de komende jaren weer. _/-\o_
Totdat er een ander onderdeel kapot gaat. Wellicht nog dezelfde dag nadat je de laser vervangen hebt. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• f2ride2001
kozue schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

Totdat er een ander onderdeel kapot gaat. Wellicht nog dezelfde dag nadat je de laser vervangen hebt. :+
Klopt, het is en blijft een ouder apparaat :+

Maar daarom heet het toch "hobby" ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
kozue schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

Als dat een bezwaar is kun je beter een nieuwe cd speler kopen van bijv. Marantz... Krijg je twee jaar fabrieks garantie en dus was meer zekerheid...

Of je gaat zo'n oude speler volledig reviseren, dat is ook een optie... Maar of dat de moeite en kosten nog waard is valt te bezien... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 13:14

Videopac

Rommelt wat aan.

Ondertussen op Marktplaats.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

ja maar die is zwart en niet champagne :9

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
Frontje overzetten toch?
Appeltje eitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 13:14

Videopac

Rommelt wat aan.

talin schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:55:
[...]

ja maar die is zwart en niet champagne :9
Hele binnenwerk omschroeven en aanspraak maken op de garantie O-)
(foute gedachtes heb ik toch soms)

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ad de Jong
Dan heb ik hier een hoop bocht binnenstaan.
Inmiddels 3 setjes luidsprekers die het refoamen amper waard zijn omdat ze het amper tot niets waard zijn.
En toch heeft mijn voorkeur nog steeds het repareren.
Sorry ik ben niet zo van de weggooi maatschappij.

Waarom moet alles tegenwoordig vergeleken worden met geld ipv "gevoelswaarde".
Wat ik hier heb staan staat hier niet voor wat het misschien eens waard zou kunnen zijn maar omdat "ik" het mooi vindt.
Mijn AKAI toren is voor mij veel meer waard dan een splinternieuwe super gave superieure geluidskwaliteit uitstralende audio set.
Dat is toch een beetje waar een hobby voor staat?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

Ad de Jong schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:36:
Dan heb ik hier een hoop bocht binnenstaan.
Inmiddels 3 setjes luidsprekers die het refoamen amper waard zijn omdat ze het amper tot niets waard zijn.
En toch heeft mijn voorkeur nog steeds het repareren.
Sorry ik ben niet zo van de weggooi maatschappij.

Waarom moet alles tegenwoordig vergeleken worden met geld ipv "gevoelswaarde".
Wat ik hier heb staan staat hier niet voor wat het misschien eens waard zou kunnen zijn maar omdat "ik" het mooi vindt.
Mijn AKAI toren is voor mij veel meer waard dan een splinternieuwe super gave superieure geluidskwaliteit uitstralende audio set.
Dat is toch een beetje waar een hobby voor staat?
zo heb ik nog een set nieuw in doos Yamaha NS-10 woofer speakers waarvan de witte conussen compleet verweerd zijn van in vochtige garage opslaan.
al 10 keer in de handen gehad om weg te gooien...
ooit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

rcor schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:01:
[...]

Die is nog aan te komen bij Lasertrader:
[Afbeelding]

Als de speler in nette staat is zou ik het zeker overwegen om de laser te vervangen, maar dan moet daar ook echt het probleem zitten...

Had de laser de laatste tijd wat moeite met CD's in te lezen? Het kan ook nog zo zijn dat er een ander component (bijv. een condensator) defect is geraakt... Zeker omdat je zegt dat het probleem er van de een op de andere dag er was, doet mij vermoeden dat de lens gewoon nog goed is... ;)

Als een laser defect aan het raken is door ouderdom (lees: veel speeluren) merk je dat doordat CD's steeds moeilijker inlezen en een lens poetsbeurt niet meer helpt om het geheel weer werkend te krijgen... ;)
Sorry. Had jouw reactie gemist. De cd-speler is het enige deel van de set die lelijk beschadigd is. Gemene vertikale kras over de linkerkant, inclusief de lade. Receiver en casettedeck zie er bijna als nieuw uit. Dat maakt het zo jammer.

Dank voor de link naar die site. Zonder schade en vermoeden van slechte laser had ik dat zeker gedaan :) Maar het ging van het ene op het andere moment. Dat is niet hoe het normaliter gaat met de laser. Been there ...
talin schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

eens maar! :9

als je met 40 euro plus wat shipping je toren netjes in dezelfde lijn kan houden i.p.v. een vreemde speler tussen de rest van de onderdelen.
Klopt. Heb altijd een zwak gehad voor de titanium lijn van Yamaha. Dus het gaat me juist om het zicht. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Killjoy op 27-10-2023 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
Mijn ervaring is juist wel dat ze van het een op andere moment niets meer doen...............

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gisteren opgepikt bij de kringloopwinkel, een perfect spelende Kenwood DP-5060. Beetje beschadigd op de eject-knop maar dat mag de pret niet drukken voor €14,95 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4OPocR6F6ywcIuEG6suZ8PgYSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K1Cmc6rfGbfHQzB3uDv5xuNJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• f2ride2001
Nice, best een aardige zo te zien. Goed gedaan voor die prijs! _/-\o_

Ik ben ook nog even bezig geweest, maar dan met de FM antenne's buiten.
Naast de eenvoudige ring FM antenne en echte Sirio FM antenne geplaatst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUVG8v_8yI6dK48bGwubqjeHi6o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c0siQrdiiJBHwy4hT2YXI9gK.jpg?f=user_large

De verticale antenne aan horizontale pijp.

Daarna een omvormer van PL259 50ohm naar F-connector 75ohm gemaakt en in aluminum pijp ingegoten met epoxy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0HFoIxhVQ6WnYY8KICceN5kKj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkGa7CToZyB9bER8b0tfhgOj.jpg?f=fotoalbum_large

De ronde FM antenne blijft voor de slaapkamer.

De nieuwe antenne naar de woonkamer

Signaalwinst is boven verwachting: van 55dB met de ronde FM antenne naar +75dB met de nieuwe antenne. Zelfs met verzwakker aan op 60dB . :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVLH4cvk1aOa3_-NNzGGG6H_B4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rafUd95VkeRMbIYMTAVNepD.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk, daar doen we het voor. 8)

[ Voor 91% gewijzigd door f2ride2001 op 29-10-2023 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Nice 👍
Is dat alleen om FM mee te ontvangen? Ziet er meer uit als een zendamateur opstelling 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
kozue schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:06:
Nice 👍
Is dat alleen om FM mee te ontvangen? Ziet er meer uit als een zendamateur opstelling 😁
Je moet tegenwoordig iets om Piraat "Bolle Jan" te kunnen ontvangen :+

Maar ziet er goed uit, ik gebruik hier amper de radio omdat er gewoon geen goed signaal meer binnen te krijgen is jammer genoeg.

Het meest gebruik ik de Chromecast Audio om te streamen naar de AKAI toren.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemHteA
  • Laatst online: 13:32
@f2ride2001 Mag ik vragen wat er in die 50-75 ohm converter zit? Dat zal toch geen directe verbinding zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
Nee is geen directe verbinding.

Zit een, zelf gewikkelde trafootje, in met verhouding 1:1,5.
Zogenaamd varkensneusje van ferriet.

Er is dus alleen een HF magnetische koppeling tussen de ene en de andere kant.

Heb er helaas geen foto van gemaakt.

Edit: voor als iemand geinteresseerd is, technisch uitleg.

https://www.tetech.nl/divers/balun.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door f2ride2001 op 29-10-2023 18:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• f2ride2001
kozue schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:06:
Nice 👍
Klopt
- 10/11m opstelling
- scanner discone (1~1300mhz)
- FM antenne 1
- FM antenne 2

Buiten de foto nog een motor aangedreven schotel van 1m met quad-LNB.

Altijd makkelijk als vrienden komen: daar waar je al die antennes ziet stoppen en je bent er :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ed.juh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:26
Uh @f2ride2001 Die 20 dB winst is makkelijk te verklaren. Je bent van horizontaal naar verticaal gegaan, en de meeste stations zijn tegenwoordig verticaal. Vanwege autoradioantenne, en de losse ontvangers e.d., meeste mensen zijn indertijd naar kabel overgestapt, waardoor het nut van horizontaal verviel ( en nu met digitaal en streaming al helemaal ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Nu we het toch over radio luisteren hebben: het maakt echt uit waar je je in je huis bevindt of je een goede ontvangst hebt en wat je binnen kan halen... Ik zelf hobby al een tijdje aan met buizen radio's omdat die vaak een betere AM / LG / KG tuner aan boord hebben dan het moderne spul en dat merk ik echt als ik maar op de juiste plek in huis de radio plaats en in mijn geval is dat dus de zolder:

[Video: https://photos.app.goo.gl/yXLxKXb5wG6GbJ4i9]
[Video: https://photos.app.goo.gl/wNQGoUktVURzqGLA6]
[Video: https://photos.app.goo.gl/jgWeqrXGyx5wsPLX7]

Bizar, maar wel leuk en dus is het niet vreemd dat je met een juiste antenne op het dak de beste resultaten boekt... Maar zeker wel de moeite waard... Als ik niet in een huur woning zat had ik er wellicht ook iets ermee gedaan... Het enige minpunt aan die antennes op het dak: het zijn bliksemvangers... Bij onweer moet je ze altijd ontkoppelen van de tuner om je apparatuur te beschermen voor het geval de bliksem zou inslaan op de antenne...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JT2z8bOuciGmiRb1LEe9sZLAjWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GLk4UTRjatM3XR4rTNJ6fB7q.png?f=fotoalbum_large
Op een steenworp vanwaar ik woon staat ook een leuke :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ON8SD
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 15:43
rcor schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:28:
Bij onweer moet je ze altijd ontkoppelen van de tuner om je apparatuur te beschermen voor het geval de bliksem zou inslaan op de antenne...
Ik zou je geen illusies maken: als de bliksem inslaat op je antenne, dan is je huis weg...
Je ontkoppelt vooral om (te sterke) elektrische ladingen niet op je gevoelige ingangsversterkers te krijgen. Dat gebeurt vooral als het onweer heel dicht in je buurt zit. Maar als die op je huis/antenne valt, dan is het vooral heel erg tijd om de 112 te bellen...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ad de Jong
diedie2 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:29:
[Afbeelding]
Op een steenworp vanwaar ik woon staat ook een leuke :-)
Heey toevallig, zoiets heb ik ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nnhD0wlp76_lFuU8kBkU50_GEDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mW1hlQYCkk9p9Chbz8BPQ7ON.jpg?f=fotoalbum_large

Sorry, ik kon het weer eens niet laten :+ O-)

Maar wat voor en waar voor is die antenne?
Moet Alf of ET naar huis bellen?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ed.juh
@Ad de Jong Het is een zgn. Cobbweb antenne. Zo te zien eentje voor 5 korte golf banden.
Dat is een gelicentieerde zendamateur. Alf zat inderdaad op korte golf ( de acteur had/heeft een licentie ), ET moet het maar anders zien te rooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ed.juh schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:37:
@Ad de Jong Het is een zgn. Cobbweb antenne. Zo te zien eentje voor 5 korte golf banden.
Dat is een gelicentieerde zendamateur. Alf zat inderdaad op korte golf ( de acteur had/heeft een licentie ), ET moet het maar anders zien te rooien.
Kijk dat zijn de dingen die leuk zijn om te horen en weer wat wijzer te worden.
Vaak zie je dingen waar je niet weet wat het is of waarvoor het is en dan komt de aangeboren nieuwsgierigheid naar boven.

Thnx voor de info. d:)b

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Op zich wel leuk als je met beperkte ruimte op 5 banden kunt. Ik heb een 20 meter lange sliert langs m’n tuin lopen voor 5 banden. Hij hangt vlak boven de schutting, dus hij valt niet zo op, maar als je het met nog minder plek moet stellen (niet iedereen heeft een tuin) is zoiets een uitkomst. 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 19-09 11:55
f2ride2001 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:24:
Nice, best een aardige zo te zien. Goed gedaan voor die prijs! _/-\o_

Ik ben ook nog even bezig geweest, maar dan met de FM antenne's buiten.
Naast de eenvoudige ring FM antenne en echte Sirio FM antenne geplaatst

[Afbeelding]

De verticale antenne aan horizontale pijp.

Daarna een omvormer van PL259 50ohm naar F-connector 75ohm gemaakt en in aluminum pijp ingegoten met epoxy.

[Afbeelding]

De ronde FM antenne blijft voor de slaapkamer.

De nieuwe antenne naar de woonkamer

Signaalwinst is boven verwachting: van 55dB met de ronde FM antenne naar +75dB met de nieuwe antenne. Zelfs met verzwakker aan op 60dB . :o

[Afbeelding]

Kijk, daar doen we het voor. 8)
Een vraag: hoe zit met bliksem? Is er kans op blikseminslag met zo'n antenne?

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Xfile schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:26:
Een vraag: hoe zit met bliksem? Is er kans op blikseminslag met zo'n antenne?
Er is altijd kans op blikseminslag, ook zonder antenne...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
Ik heb deze antenne setup al 35 jaar en nog nooit schade of inslag gehad.
Wel via CAI inslag verderop gehad en deze is prachtig verdeeld over de straat (destijds) 12 TV kapotte tuners...... Leuk vervangingsklusje was dat toen. 8)

Ook meteen geleerd dat de verzekering alleen directie inslag vergoedt en niet indirecte (welke dus gevaarlijker is!) :(

Dus risico valt best mee.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
Mijn laatse aankoop: een Yamaha AX-400 versterker. Gekocht op MP voor 40,-. De versterker had een defect, de beide kanalen vielen te pas en te onpas uit maar na aan en uit zetten deden ze het gewoon weer. Ik heb de gok maar genomen en hem alsnog gekocht. Zoals ik al vermoedde lag het defect in het protectie circuit. Een defecte elco was de oorzaak. De versterker was voor de rest geheel in orde. Ik heb hem van een volledige elco revisie voorzien en het speaker relais vervangen. Een fijne versterker om in te weken, je kunt overal makkelijk bij. De zilverkleurige kap was bovenop behoorlijk gekrast dus deze heb ik af moeten schuren om de meeste krassen eruit te krijgen. Ik heb de kap daarna zwart gespoten zodat hij een wat klassiekere Yamaha look heeft. Ik had eigenlijk een Yamaha A-560 willen hebben (heeft dezelfde specs als de AX-400 en lijkt er veel op) maar die komen niet veel voorbij en de laatste keer ging hij me voor teveel weg. Ik heb nu in ieder geval voor weinig een degelijke jaren 80 versterker.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/g2DwVxnM/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xTLNdxYV/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4xZ7H6N7/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7LZ5mqzq/4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RFjqSfD0/5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JnyGCKKg/6.jpg

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 16:37
Mijn laatste aankoop, toch ook alweer 30 jaar oud. Misschien niet echt vintage, maar wel oud ;)

Een setje T+A Helios Sym luidsprekers.

Ik heb eerder een set Helios Midi (de kleinste bookshelf uit deze serie) gehad en die waren best goed, ik heb ze echter ooit eens geruild voor een platenspoeler o.i.d..
Ik heb destijds T+A gemaild met de vraag naar wat meer info (van de hele serie is niet zoveel te vinden online) en ze waren toen zo vriendelijk om de brochure van de Helios serie te scannen en te mailen.

Over de Sym:

Ik vind de constructie interessant (smal, D'Appolito met de drivers zo dicht mogelijk op elkaar) zeker doordat de mid woofers en de tweeter in een gesloten sectie zitten met intern, aan de achterkant een grotere woofer met een basreflex poort:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8OhUNAVvb9je4Bc3W4RxCU9GmY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fqngP093GNfxqqibkARVb3HL.jpg?f=user_large

Uit de brochure:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDVFKqhyD1ewTND7NPRvYIJZKXU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LqNezhDhcR0asZgrLGSzODRs.jpg?f=user_large

In elke geval kwam ik deze tegen op MP, op een uurtje rijden voor 50,- euro, daarvoor kon ik ze niet laten staan.

Ze zijn vrij zwaar (voor het formaat, 12 kg per stuk) staan en doorstaan de knock-test met verve (lees ze klinken massief). Bouwkwaliteit is uitstekend. Uiteraard heb ik ze eerst eens open geschroefd:

Mid-woofer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQEAcxHROmYTx5jI26_mMVJc01w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8ABMdNT3YfSI8rzp00cBIro.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9j32Zw3Y88CQJ8Oq3AAinhL_qDw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VCW1e0o1NOcQ43hgTGs9T2LH.jpg?f=fotoalbum_medium

Het zijn Vifa units uit de P serie (P is de voorloper van de premium serie). Tweeter is ook een Vifa. Deze units gebruikte T+A ook in de Criterion transmissielijn luidsprekers.

Als je de achterkant openschroeft en het dempingsmateriaal verwijderd kom je bij het filter en de woofer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bENqIyAfPDPL6bBI64fBvVNOZvg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4Q3L7sitgdJ1zHFFgRc7bYd.jpg?f=fotoalbum_medium

Gelukkig geen elco's maar Philips MKP caps.

Vanaf de andere kant, het driehoekje onderaan is de BR poort:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJprOv9rpcQFmGXaARSCqaSPDXg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xq16NEGL0tklX65JwkMzJuTx.jpg?f=fotoalbum_medium

En de voorkant, bekleed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Y17Xa7Za6cXdaKeq4BbsoYthWU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KV8Sm19I7kKriH5WKv0wDUBx.jpg?f=fotoalbum_medium

Uiteraard heb ik ze even aan de tand gevoeld met wat Pink Floyd, Bela Fleck & the Flecktones en The Alan Parson's project (mijn standaard test muziek) en dat valt allesbehalve tegen.
Erg neutraal maar natuurlijk, erg goede soundstage. Nooit schril maar veel detail, nooit boem maar wel diepe en strakke bass.

Geen house party luidsprekers maar dat is sowieso niet mijn muziek, voor mijn pop/rock etc. klinkt het erg goed. Pink Floyd's Pulse was een feestje om te beluisteren.

Pluspunt is dat de vrouw des huizes ze ook nog eens mooi genoeg vind voor de woonkamer, dus deze blijven daar. Op m'n bureau zijn ze helaas wat te groot.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
Natuurlijk een mooie aankoop van jou destijds.
Maar als je verkopers van die producten niet eerlijk zijn koop je een kat in de zak. Op desbetreffende plaats.
Een echte teleurstelling dus.

Vintage is en blijft een risico of men vermeldt gecertificeerd en volledig refurbished.
Het ligt ook aan de moeite om zo'n aankoop weer tip top te maken. Op die plaats moest men gewoon eerlijk zijn en zeggen wat niet 100% is, dus wat je zelf nog moet doen.

Het is nu de tweede keer op die plaats maar het is heel frustrerend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 07:53
Ik begrijp niet waarop je reageert ?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ADCreHcPJGOz9NTeLdJ7qYCr0BqMpofBk2mfjFFm6hKglJAfaUZNgdL2UVt9FQ443_Wi3UHvT4rNMK5GAuMqrDfcilQkt8dxIHsI6Xdnw93gItsvAgJzRmGmv3QxAwUiTLH8yiezALz-G3ClOZTcQvMi6FFVxjCOebVvkWy1q8_eIAcjinDji_R2XoGC5VTi-Vpwa6LuOYA1-QQf0PenU40pke7DhOSkRCMI05t5-mGY3XfZg1eRmrKM88thUJdPQmyOkITSoV0bsKf5Ow6170SQyq7PyAhU-IyUZNOR8gTyx4T2CzggGH69szTf8fz594goQfa3chwwLbDUtZ4HpCCwOcaysQRvd3MdgHvc8yBuBRPN-qHUWrRnDH48oQCiQuJzbg9qxkWVA9uF8ymke38YMSRD20RyN6yWAAAO5dtp4VlQtge29J9xs455-3kiuDPJgcBqE405SR9U6Xru8yL1FM_zBclvaWkaxTILUDpr6bPSoOAvX4AuVGH1Nhf2hVVFuS8I806wnJmvAsi2HoIXOknidOby4MuUqqyMtVl0kcbrzqmoiwvUQBBbiQ5ABW8hRUnyhn5ecp_sr-TdAnikPWCdNDZILChvQLgLOp8VE1EWyFBaTbd0j71_bMRqPfi0aJpELuDsfnzoUCRx0LdI7Kii6YuUYIrdUQ4PtD8HrdUxHQK3FKkdOU8FyCFmulXssDFnKjIWWKLa-nuaIsT6lwm4u3X2PgwpzPWc2LvoGihCcxdw6oTpBoxFqtsI94bu3jT8yENaJGcPrJQ2mF5vvduOCe9gteKkjqxnxE7uiEAdyQo_Y3OBimgj4vdM25cQXbiNO4A8x-wK59kWHsM6Nwp1iaycuNhme21z8kdGiF0N70rNE6ate-29VSBKkcQMqBrpAvLy0PapBkJYttPi6wmcnugYgfoShgG-HX7enqIBOIDbV3Zp4xEBpSgpW_36gadFsvylqoTNqQe9sr6Q0KdKDLfE1fRvibrj=w2048-h1367-s-no-gm?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ADCreHcrQEdv986wogJzvEw1lIcWV2n1vFTj00qvTLaHfV2T28cNlX3vyjNZLqMGPJFm3dLbchGJgKYFXDUjcdYO6S-eh5Lnapoh-ev_-uj3W6qqXyTpro9Uix_VbmgqF6YRJtWXArzwmvSeAxrYPqCDy08oW1BWiUIdS0kX7vVaxjacDKe2tSPLngPFeMUcJOUpmp-LgGSR1FFx_wVkjM2YDZ9a4fNDelP--mT_MWlBwi84jZfifGEUI4o-xh3c2F75-dql2eiD-JGfxdr_LXe3sRb87Ak8JaiKLdetjbvFZ62aACOdWrgME5P5ceGv00PK6JRH5l8yYtgQWCxQ8232wmGVsid4QEmDldmTvKcpU8iasgFCTSdMCR4ZW1ybgT_6XFor7TJJgSJ5jBB-sKG42IFNu3ApUGEMZWobtKqoTB9MZVd5yoFNqFpSh2pQXa_nNBE6XXxjUy_hUsOvwVAUxvPV7fzoZRwD9XvxHvicX91IJ57MKIdzZlPvG9HcxruSHquGejhfovKLCq9irWK3ToEywVl0GyDEeyTd_6-BRkL32tvxvyRiW-pTIjPp5776kMH7VaM5tBEPCM6Rmgg43BHzEELRfS6xNoLxRuIOK9WxSlXEfgd7UHDNpJaRZw0z81slXdZvGM30j1ymnhpUo74bEhxgRMISOtcQNUt6cTj29rUhFkDRiFoZPeLp5cD3L9cV4bLOAt2wDSaZvKI4CyuNlunZG-r0UGCFqHsJguKFDY-d75qaQIjXVHye7LWxnMdh13jEk4pZ3niFNCy1i4NNGIgOaQBOmesKuQSnBG5jQ6HdF4u1KOX9To4B0anIVk6ix1QMVGoik-Lzp1n87nlaXG-uri0SzEk2zJDKGgjFpY8XgTdM70-97_iJ1h4T8YON5EXet8QrRiC4cNFYtAS0ZfvIQmjuI3SdR8BN6ugyCG74Yi1PS1J8JyANuGCiWzaRmbjSQuE-7Kzg-1HAykhsS1NJ8Se2-z1l=w2048-h1367-s-no-gm?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ADCreHeYF76RwvcjkHCETq8ksamyeTQcHXK3cPRXMGHqM95i2Dkc0oF6bNTa4qsa7dfWr1Mjr1Nw6dzt_D-0UzuG60T_kT4akSKPNOny91N-wMzlgzntaqT2pfxRt4aEd4r-u0JCfRtNJn_HFHj7BFuOUFMvtTlJqz_lBtAUjIKb7zX9N5TTJkI6Qjq8HY969WChFOBjz_rmT9YjE4h3wpBOdrrIv3R21nOAavpH5jixbq74aig1t_MgVibGqqE7o_aTPJwI-Dw6rRR2bZAVDYr61UTUxEwd1rHe9c7kdMjz3TxpeVrSczr1DErWQicW9UviT9Ho9jCrPTGBFH8MVzGQhrNVSp9T6gDi7WQTMx7JHqPumcFXxywOYR2lkHjWM0glUMHsGeNL1PrrTNxQ1tkQhz0SsC8GsJsh4WZWIHNedMJ58s-mg-hwHKzrk7jJGPaxMGKyXysNBK8dfB-DovtJAVqX4HQY38Pw5pJESC7zua6OElyuEl0ObTG9tgbYOjm5y3EFab9os45PnHtX33LO-bur2VhKpgJRO0YqPRaoRyyiQadr4mSwQ5XPU34iJvHvckAOM2yWs7fH0wMnXyaEpiRJqag8lQFB9PKjk1w8jdNHSxoT-_YdUkECnmZ9go5GHVTlakhICdXaMo3-FFu4y5cnX-LkEDPDoSwnMw09Ln7DOgmCQyREfiWZattGKpLFFMK9BILsnht9o_8eUVOL-f2O15SG-fVSOiks9vJtbCUCwd_0-nBsTgKed1288CDHBdZ3DRDQJ2rzxi4FBxKeI_w01NfcAF9Ubp8GRJmTtveF0F27p-BcUyACZ39pqXtAw7nWYNj9RmAuAGy1FkmdI0Bpdhec4yfx8Z8wBiX21xGEwUrC4UuJEI7n-iL98vefdk9CY5sggDVDi06z2-6_tOng5dXgg6xoiMGYSWki-Kg-JRpc_68X5rJ_iu9EnfbLifdj5UrNePiiMsJUfYkhK7VWhiw_XN_o_IVr=w2048-h1367-s-no-gm?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ADCreHdgDB7xUQvyp6hMiRzF3T5YlvaO4UjlzuwdrHZSUOVJoqX54Nsa1-BXX6v1dUgMGFBDEJqRaGEb77AmDnCBQzV5zzm34os9kPVFdWUAYPyw5W_zMuqcp3moIeMmA4eNF0P58vXX8xc0P5CcK5GqNeLmWYlpKKqEuxknzdfHlIhPKOwJCKbbE0YqsxAS666EdFfeG-cQB6fARR4BBMen-LxQMb36nHAZ603c_24xzFCdS7yGG0Q7WF9FmC_5ECXj24Ue_7M_gdc3eel33ZSHZCblRYd2Y_IfA2o1LvKPREj8pnWFTBGzENoDA2SbdjQXQjsj1DednA0n0Dur6mGUzYiL4GxFCYjwLfnZ3RnZrXHrWgUDilTT53JxoTej4nLeu9BxX27qTuzt9cC0VAU3oFAT0-lDOo5M3fHAHbh3MmROT-4a0kusb9sozt5bn6avWcRvjloWQ_DLPAplCkzIYN5Zg9hSTEx1LAPDNnm9fqRehSfEKgH8Qcer7dKf4AuAq5n3bIgMetFz_WDHYsVGoNHvXSPHBeh9lAvbFl6Wnkg3XHjsxOKXx1HXAwPu7j7V5ZBGwTMfIg9-MwAv4q_-sW_c5hXUp9JWJ2Z4_4CAb_LIJLDezkyIHm6oOoNeNy-fOD6U4-zG2yn4ywMi2kiC5lyTQxMLKz2860oyhkQio4tSkUj0WvGopWifdPVapr2UMCyjL6PSaMuQvBv2SJItpxIsbkoV1As2KYQENVetVcS2wg4LDY-vg_XafvHet1qchxOD-2ZDIwkpmwrKNQ8YYZ1Xfikv_cXB-pHTNiaH3Zi37fgJ13zqFC4E5IM8vF3XoyveDawRzbmkEV2Tsj8a1ZNNE0R4u82bLSrOe6VBqFVh_ov7PBYeOO4_-hrpaG8cpWu8L0oPOxubzMY_Eaqr5-F9BlnbF3BEuvv0Ep8yFKYuwyFqCxD7TaeFVmJoa-qhfLU3K07br-K7UvZtgQCYT2_QXYVzVJu2Xr4b=w2048-h1367-s-no-gm?authuser=0

Voor 5 euro kon ik dit schatje niet laten staan: Philips 22RH712 uit circa 1972. Een radio/versterker (TA) met aansluitingen voor tape en phono geloof ik. En uniek: 4-stereo: soort surround sound avant la lettre voor 4 speakers (niet te verwarren met A+B wat je vaak ziet). Alle lampjes doen het, heb er een FM antennesnoer bij en een verloopje van DIN naar 4x tulp. Moet nog geluid testen want koptelefoon aansluiting is ook DIN en dat heb ik zo niet. En momenteel ook geen speakerpluggen in huis. Alles in huis is met klem.

Als ik er soepel aux van kan maken wordt het misschien wel mijn studeerkamer centrale punt. Dat is nu een Onkyo analoge MOSFET amp waar verder weinig aan te beleven is. Mijn vinyl draai ik momenteel op een Technics maar heb ook nog een Philips 212 ergens liggen. Die hoort hier bij. Normaliter zou ik zelfs mijn N4422 bandrecorder op aan kunnen sluiten maar die heeft al eigen versterker aan boord.

Gesuggereerde speakers voor deze 22 RH 712 zijn volgens de brochure de 22 RH 423, 22 RH 426, 22 RH 427 of 22 RH 499. Was even spieken in de kringloop en daar zag ik zo een 22 RH 491, 22 AH 463 en een 22 RH 453. Zit daar wat tussen? Heb hier ook wel modernere speakers, maar zou eigenlijk matchend moeten zijn.

Op GoT zag ik een andere gebruiker: @SkullboyNL heeft of had ze ook zag ik in de zoekfunctie.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Jazzper schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:49:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor 5 euro kon ik dit schatje niet laten staan: Philips 22RH712 uit circa 1972. Een radio/versterker (TA) met aansluitingen voor tape en phono geloof ik. En uniek: 4-stereo: soort surround sound avant la lettre voor 4 speakers (niet te verwarren met A+B wat je vaak ziet). Alle lampjes doen het, heb er een FM antennesnoer bij en een verloopje van DIN naar 4x tulp. Moet nog geluid testen want koptelefoon aansluiting is ook DIN en dat heb ik zo niet. En momenteel ook geen speakerpluggen in huis. Alles in huis is met klem.

Als ik er soepel aux van kan maken wordt het misschien wel mijn studeerkamer centrale punt. Dat is nu een Onkyo analoge MOSFET amp waar verder weinig aan te beleven is. Mijn vinyl draai ik momenteel op een Technics maar heb ook nog een Philips 212 ergens liggen. Die hoort hier bij. Normaliter zou ik zelfs mijn N4422 bandrecorder op aan kunnen sluiten maar die heeft al eigen versterker aan boord.

Gesuggereerde speakers voor deze 22 RH 712 zijn volgens de brochure de 22 RH 423, 22 RH 426, 22 RH 427 of 22 RH 499. Was even spieken in de kringloop en daar zag ik zo een 22 RH 491, 22 AH 463 en een 22 RH 453. Zit daar wat tussen? Heb hier ook wel modernere speakers, maar zou eigenlijk matchend moeten zijn.

Op GoT zag ik een andere gebruiker: @SkullboyNL heeft of had ze ook zag ik in de zoekfunctie.
Ik zou deze combineren met de 22rh423 of Erres / Aristona ta5423 speakers, dat matcht wat beter gezien het vermogen... Voor die 22RH426 of ta5426 bij Erres / Aristona heb je wat meer vermogen nodig die bijvoorbeeld mijn 22rh720 vissen oog receiver heeft... 😉

Nu ik er aan denk: die Erres / Aristona ta5423 staan nog bij kringloop twedde kans in Meterik.. of op pikken bij Mfb freaks in Lochem...

Zelf heb ik kort nog de grotere broer van deze receiver gehad: de Phlilips 22RH734:
Afbeeldingslocatie: https://img.ricardostatic.ch/images/61ab070c-bcb9-4aa7-8e67-897e897ca4be/t_1800x1350/ein-alter-verstarker-philips-rh-734

Plaatje is even geleend, maar zo zag die van mij uit als hij 100% in orde is... Hopelijk zijn de potmeters bij jou exemplaar nog goed, bij die van mij was het vergane glorie en niet meer te redden... Destijds de overstap gemaakt naar de 22RH720 vissenoog receiver, nog net een tandje mooier wat mij betreft dan de 22RH734 als we naar de technische specs kijken...

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 04-11-2023 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:19

Klopt ik heb er 3 waarvan 1 dagelijks in gebruik op een setje 22ah467. Mijn vader gebruikt ook een 712 van mij en daar zit een setje 22ah468 op aangesloten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45

Voor 5 euro kon ik dit schatje niet laten staan: Philips 22RH712 uit circa 1972.

Nice, ik ben hier mee mee opgegroeid. Mijn ouders hadden deze ook staan, in combi met een setje 22RH422 speakers. Ik heb dit altijd en erg goede combi gevonden.

Ik ben al heel vaak in de verleiding gekomen om er 1 aan te schaffen maar nog steeds niet gedaan :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• f2ride2001
Mijn ouders hadden exect zo'n zelfde. Ook in de verleiding gestaan, maar het is VOL hier.......
moerders accepteerd geen toevoegingen meer.

Maar ik klaag niet, er staan hier zo'n 14 buizenradio's opgesteld (allen werkend) door het huis........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Leuke reacties! Geen idee hoe de toestand binnen is. Nog niet opengemaakt. En ook nog geen speakers danwel headphone aangehangen. Ik overweeg hem onder mijn monitor te zetten en zowel platenspeler als AUX/BT-in op aan te sluiten. Heb op de werkkamer momenteel 2 mini moderne Philips speakertjes staan. Totaal niet zelfde timeframe maar functioneel. Kan hem goed gebruiken voor wat lichte muziek (qua volume).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Jazzper die din naar 4x tulp zal voor het cassettedeck zijn. Das in principe aux in en uit tegelijkertijd. Platenspeler aansluiten (zonder voorversterker!) kan sowieso. Haal je nog een ding naar tulp verloopje voor en klaar.
Din speakerpluggen (ook wel bekend als de b&o pluggen) haal je ook zo.

Dus volgens mij kan wat jij wilt sowieso :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:19
@Jazzper die 712 zal het zeker nog doen die zijn niet kapot te krijgen. Ik heb nog al een stevige muzieksmaak (hardstyle) en mijn vader hardrock met een setje 467 of 468 speakers kan je met die 712 echt heel het huis laten trillen en het blijft zuiver ook. Het verbaasd mij elke dag hoeveel vermogen er in die dingen zitten. Ik heb ook nog het zwaardere broertje 720 staan maar dat is helemaal niet nodig voor het vermogen.

Verder ook nog meerdere sets mfb speakers maar vind de combi 712 met 467 echt top klinken. Zware bass en zuivere midden en hoge tonen.

Misschien dat er wat lampjes stuk zijn meer ook niet verwacht ik(lees net dat al je lampjes het nog doen) maar een revisie zal hem zeker goed doen. Als je een beetje handig bent met een soldeer bout ook goed zelf te doen.
Als je info of hulp nodig stuur maar een pb.

Tip: zet de spannings schakelaar op 240v fie staat vaak nog op 220 en dan kan de ruststroom door de eind transistoren te hoog staan en dat vinden ze niet heel fijn op hoge volumes.

[ Voor 12% gewijzigd door SkullboyNL op 04-11-2023 14:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zover ik snel gekeken heb doen alle lampjes het nog. De selectieschakelaar voor FM ligt niet helemaal vast meer, maar dat is het. Denk wel dat hij goed gebruikt is. Op de achterkant nog een stickertje van een of andere drive-in discotheek met onleesbare naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 22:49
Hoi, ik heb een vraag over solderen.
Mijn Marantz CD80 CD-speler uit de jaren 90 heeft nieuwe elco's nodig. Tijdens de fabricage was loodhoudend soldeer nog gangbaar dus ik ga er van uit dat hij daarmee is gemonteerd. Mijn vraag: moet ik bij het vervangen van electronsche componenten weer loodhoudend soldeer gebruiken of kan het ook met loodvrij?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• f2ride2001
Loodhoudend is beter (blijft langer heel) en vloeit beter. Dus lekker met loodhoudend soleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 19-09 11:55
f2ride2001 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:35:
Ik heb deze antenne setup al 35 jaar en nog nooit schade of inslag gehad.
Wel via CAI inslag verderop gehad en deze is prachtig verdeeld over de straat (destijds) 12 TV kapotte tuners...... Leuk vervangingsklusje was dat toen. 8)

Ook meteen geleerd dat de verzekering alleen directie inslag vergoedt en niet indirecte (welke dus gevaarlijker is!) :(

Dus risico valt best mee.
Intussen op internet gezocht op "antenne kans op blikseminslag" en kom op deze site:
https://www.radioforum.nl/viewtopic.php?t=8501

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
Bliksemafleiders heb ik niet geplaatst. De hoofd antenne (de hoogste) heeft een overspanningsbeveiliging naar aarde.
De andere niet.
Verder is de huis installatie beveiligd met een overspanningsbeveiliging van 60kA
Inhoeverre dat het helpt hoop ik nooit uit te vinden

Zoals in je link kunt lezen kan het alle kanten op......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Nog even over die 22 RH 712 tuner/amp van hierboven. Nu zowel speakers (6 ohm, maar close enough bij 4 Ohm dacht ik) aangesloten als ook een Technics platenspeler via tulp naar DIN verloopje.

Mooi geluid wel! Pickup pakt hij ook goed. En FM. Enige is... als ik volume draai is het soms L, soms R, soms beiden. En niet per se harder is goed. Ik gok dat het OF de speakeraanslutingen is (nu de draadjes los erin gefrot ipv die zo'n stekkertje) OF het is een gare potmeter achter volume. Toch?

edit: en merk nog iets: stereo lampje gaat niet branden. Of ik nou de mono-knop aan of uit zet. En bij tijd en wijlen valt de hele verlichting achter de frequentieschaal uit dus denk dat het niet allemaal even fris is na al die jaren.

Ook opvallend: de LW/MW/SW banden hoor ik niets. Dat kan technisch zijn of gewoon geen stations actief (of slecht weer).

[ Voor 32% gewijzigd door Jazzper op 07-11-2023 16:29 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:49
Ik heb dit weekend een Nakamichi LX-3 opgehaald. Dit model heb ik in 1984 nieuw gekocht voor 1700 guldentjes. Over twee weken gaat ie voor een revisie naar Tom van der Hoff, een van de twee Nak specialisten in Nederland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDMkz71KzyalRZE7oT1PKYQ2lI0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fVWouCU5hIgNB8CDZt88iHk2.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Voor een goede LW/MW/SW ontvangst heb je een goede antenne nodig, @Jazzper... Mijn ervaring is dat in de meeste gevallen een oude buizenbak in combinatie met een goede antenne (zo hoog mogelijk geplaatst in huis) het beste resultaat oplevert... Zelf speel ik op een tweede etage net onder de zolder met een Aristona buizen radio met een Tecsun AN-200 AM antenne...

Met een 3,5mm jackplug kabel naar twee 8mm bananen plug stekkers is deze verbonden met de buizenradio zijn 8mm aansluit bussen voor de AM-antenne en dat werkt ook behoorlijk goed moet ik zeggen... Op zolder staat een Philips buizenradio die het zelfs met de eigen am antenne al heel goed doet...

Voor wat de volume potmeter: hoor je een schrapend geluid als je aan de potmeter draait?
Als je dat hoort is de pot meter vergane glorie, anders issie gewoon vuil en dan is het een kwestie van schoonmaken met de juiste reiniger (geen gewone kontakt 60! Die sloopt een potmeter) of nog beter: eruit solderen, uit elkaar halen en dan reinigen met de juiste reiniger voor potmeters en schuif potmeters... Dan worden ze ook meteen gesmeerd op de juiste manier en voorkom je dat de potmeter stuk gaat na verloop van tijd na het reinigen...

De verlichting is een probleem apart en kan met de stroomvoorziening van doen hebben... Het apparaat is natuurlijk al behoorlijk oud en stamt uit omstreeks 1972... Dus dik 51 jaar oud, niet vreemd dus dat er wat condensators verlopen zijn en eigenlijk vervangen moeten worden...

Als je niet handig bent is er maar één advies: breng hem naar MFB-freaks en laat Thomas hem onderhanden nemen...

[ Voor 13% gewijzigd door rcor op 07-11-2023 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Thanks. Ik ga eerst fatsoenlijke stekkers fixen voor de speakers en kijken of ik tijd heb om hem open te maken en eens goed schoon te maken. Nog niet aan de contactspray. En goed dat je het zegt want uiteraard hier de blauw/rode 'ordinaire' contactspray staan.

AM/SW/LW en antennes duiken we later in.

Phono is ook maar zozo en vermoed dat het door de pinout/DIN/verloopje naar tulp komt. Volume is ook veel zachter en las daar iets over op mbffreaks bij dezelfde radio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Jazzper schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:04:
Thanks. Ik ga eerst fatsoenlijke stekkers fixen voor de speakers en kijken of ik tijd heb om hem open te maken en eens goed schoon te maken. Nog niet aan de contactspray. En goed dat je het zegt want uiteraard hier de blauw/rode 'ordinaire' contactspray staan.

AM/SW/LW en antennes duiken we later in.

Phono is ook maar zozo en vermoed dat het door de pinout/DIN/verloopje naar tulp komt. Volume is ook veel zachter en las daar iets over op mbffreaks bij dezelfde radio.
Voor de speakers heb je van deze stekkers er twee nodig (logisch met twee speakers):
https://shop.mfbfreaks.co...r-met-schroefaansluiting/

Het fijne van deze stekkers is dat ze een schroef verbinding hebben en je dus de stekker ook weer eenvoudig weg kunt halen en er weer aan kan maken... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik had vroeger bakjes vol met stekkers in alle soorten en maten, maar allemaal weggegooid jaren geleden al bij verhuizingen. Nu had ik TOCH gelijk gekregen met 'wie wat bewaart heeft wat' als antwoord op "wat moet je toch met al die snoeren".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
rcor schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:14:
[...]

Voor de speakers heb je van deze stekkers er twee nodig (logisch met twee speakers):
https://shop.mfbfreaks.co...r-met-schroefaansluiting/

Het fijne van deze stekkers is dat ze een schroef verbinding hebben en je dus de stekker ook weer eenvoudig weg kunt halen en er weer aan kan maken... ;)
Er is niets fijns aan een DIN luidsprekerstekker. Het is en blijft een onding met een ontzettend klein contactoppervlak en de daarbij horende hoge contactweerstand. Vast zitten ze nooit, je kan ze blijven bewegen en het is en blijft rommel en dient te allen tijde vermeden of vervangen te worden door een deugdelijke klem/schroefverbing. Maar goed, het is een standaard die gelukkig vrij snel verlaten is, en versterkers uit die tijd die nog een DIN luidsprekeraansluiting hebben, komen vaak niet verder dan iets van 20Watt. Dus echt veel is daar ook niet aan verloren. Ja, ze kunnen er leuk uitzien, en als je dat aanspreekt, zet er vooral eentje neer, maar het is spul uit een gemankeerd DIN tijdperk, en dat is een nadeel dat je bewust voor lief moet nemen.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Skynett schreef op woensdag 8 november 2023 @ 04:12:
[...]

Er is niets fijns aan een DIN luidsprekerstekker. Het is en blijft een onding met een ontzettend klein contactoppervlak en de daarbij horende hoge contactweerstand. Vast zitten ze nooit, je kan ze blijven bewegen en het is en blijft rommel en dient te allen tijde vermeden of vervangen te worden door een deugdelijke klem/schroefverbing. Maar goed, het is een standaard die gelukkig vrij snel verlaten is, en versterkers uit die tijd die nog een DIN luidsprekeraansluiting hebben, komen vaak niet verder dan iets van 20Watt. Dus echt veel is daar ook niet aan verloren. Ja, ze kunnen er leuk uitzien, en als je dat aanspreekt, zet er vooral eentje neer, maar het is spul uit een gemankeerd DIN tijdperk, en dat is een nadeel dat je bewust voor lief moet nemen.
Mee eens, maar onder de DIN speaker stekkers is dit wel de fijnste uit de catalogus van MFB-freaks...
Zelf heb ik onlangs nog een setje rood / zwarte autoradio speaker din-stekkers teruggevonden... Nou, die werken ook op de normale radio... is dezelfde pen constructie, alleen is de stekker zelf nu rechthoekig ipv rond... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:40
interessant, dat wist ik niet over DIN. Ik vond ze net handig omdat je dan niet moet nadenken over + en - en ze doorgaans minder plaats innemen dan klem/schroefverbinding.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• f2ride2001
Ik heb ook nog iets leuks gekocht, beetje vintage

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oeZdwrRMmx9Hiq9Wm7QlB9QbAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIkHS63888YbPCrGyDVQHLGJ.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker warm kleedje voor mijn koude voeten in mijn werkkamer 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
f2ride2001 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:33:

[Afbeelding]

Lekker warm kleedje voor mijn koude voeten in mijn werkkamer 8) 8)
Die is wel erg gaaf, waar kan je die kopen?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
diedie2 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:38:
interessant, dat wist ik niet over DIN. Ik vond ze net handig omdat je dan niet moet nadenken over + en - en ze doorgaans minder plaats innemen dan klem/schroefverbinding.
Het is ook maar precies wat je belangrijk vindt in een hobby. Oude Hifi kan de grote schare liefhebbers op vele manieren plezier bezorgen. Het uiterlijk is voor mij een belangrijke factor, en over smaak valt nu eenmaal niet te twisten. Daarnaast speelt de gebruikte techniek bij mij ook een grote rol. Vanuit dat laatste perspectief heb ik niks met DIN connectoren, vroeger al niet, en nu het (vanzelf) een retro hobby is geworden nog steeds niet.

Maar dat het uiterlijk van de philipsen velen aanspreekt, begrijp ik heel goed. Bij half Nederland stond er eentje in de huiskamer, ik heb ze vroeger genoeg gezien. Dus laat het plezier in de hobby niet vergallen door mijn rant, maar die connector zit al mijn hele leven in mijn allergie, en dat berichtje moest er dus even uit.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 22:49
f2ride2001 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:33:

[Afbeelding]
LOL
Dat verkreukelde label en slecht opgewonden tapeje zijn voor mij wel de details die het hem doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand1957
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-09 10:08
nineball schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:54:
Ik heb dit weekend een Nakamichi LX-3 opgehaald. Dit model heb ik in 1984 nieuw gekocht voor 1700 guldentjes. Over twee weken gaat ie voor een revisie naar Tom van der Hoff, een van de twee Nak specialisten in Nederland.

[Afbeelding]
Ik heb ook een LX-3, circa 15 jaar geleden tweedehands gekocht. Het enige onderhoud wat ik in die tijd heb hoeven doen was eenmaal de snaren vervangen.
Deze is in gebruik voor het afspelen van zelf opgenomen cassettes uit het tijdvak 1971-1994 (vanaf 1992 Maxell MX metal met DBX ruisonderdrukking).
Het is ongelooflijk wat dit deck nog uit deze oude bandjes (sommige dus meer als een halve eeuw oud) weet te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 21:59
Iemand hier die toevallig nog een handleiding heeft of weet te vinden van een Sony ST-S310 FM/AM Tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Volgens mij heb ik die zelfs nog op papier hier liggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
f2ride2001 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:22:
Volgens mij heb ik die zelfs nog op papier hier liggen.....
Veel belangstelling voor! Ff mailen? blokzijl @ Gmail . com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Zal vanavond eens kijken, nu bezoek

Edit: gevonden. Zal eens kijken of ik hem in kan scannen. IK wil hem niet kwijt want ik heb deze fijne tuner boven nog in gebruik.

[ Voor 65% gewijzigd door f2ride2001 op 11-11-2023 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
Dat is helaas de service manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
f2ride2001 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:58:
Zal vanavond eens kijken, nu bezoek

Edit: gevonden. Zal eens kijken of ik hem in kan scannen. IK wil hem niet kwijt want ik heb deze fijne tuner boven nog in gebruik.
graag! een paar telefoon foto's is ook prima hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
zerocool schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:04:
Iemand hier die toevallig nog een handleiding heeft of weet te vinden van een Sony ST-S310 FM/AM Tuner?
Deze staat te koop op Marktplaats incl. handleiding.
Kost je €49,- en dan krijg je de tuner erbij :+

Je zou er eens een mailtje aan kunnen wagen of deze aanbieder ofwel de manual los wil verkopen of anders wat foto's van zou willen maken.

Edit: hier staat er nog 1 op in de originele doos. Wie weet zit de handleiding daar ook nog bij.

Edit 2: hier nog 1 die misschien het mailen waard is.

[ Voor 20% gewijzigd door Ad de Jong op 12-11-2023 15:08 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rcor
Voor de liefhebbers is er nu de enige echte Coca Cola stereo toren (die je maar wat vaak kon winnen op de kermis) op gedoken op Marktplaats:
https://www.marktplaats.n...85efba2399c547d263a27d4cb

Bouwkwaliteit zal niet beter zijn Yoko, Audiosonic of Super(p)(t)ech, maar iconisch issie wel voor het oog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
Ik heb je een PB gestuurd.

En ik heb de manual doorgegeven aan Hifiengine.com
Dan zal ie, tzt, ook wel online komen gok ik.

Edit: staat per 15-11-2023 online :*)

[ Voor 7% gewijzigd door f2ride2001 op 15-11-2023 07:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
nineball schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:54:

[Afbeelding]
Mochten er meer liefhebbers zijn. Volgens mij zag ik er zaterdag bij demon fuzz (platenzaak in rotterdam) ook zo een in een hoek staan. Geen idee of / waar die in de verkoop gaat.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• f2ride2001
Weer een leuke, verlichting alle lampen kapot. Maar ombouwen naar LED.

Alle condensatoren rond de stereo decoder moeten vervangen, waren ver uitgedroogd. Stereo doet het weer.
Verder nog de lampjes in de naald vervangen door LED.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCe7z9Xm_lB3qan30lXalrLkz0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxUW9SD5pRuaaAj4vwkqX1kU.jpg?f=fotoalbum_large

Spanningssatbilisatie gemaakt voor de schaal verlichting, dan gaan de LED eeuwig mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5j-OMhHABghN4TdNxS3GNBW5010=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohCqM4Z4mpEerS05MzNoFawh.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er een beetje eng uit, maar zit goed vast en werkt perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_KsZxMH6E2WQP4C1DABWvLEQwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Lg0pZU9QkOtHu7SSuAg8pjK.jpg?f=fotoalbum_large

FM ontvangst naald wit

Stereo ontvangst, naald rood
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VF0s5Ldb0d5nmIyfj6W9FD1uWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DeIfoNFWPfXsr5NqCTCfGQKq.jpg?f=fotoalbum_large

Signaal indicatie, mooi egaal verlicht en geen vlek meer (met lamp was dat)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUfmSIRt3IbI_-6Qv11CpmEUOkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P72kXlSjj7OGBftLVjkRXTsF.jpg?f=fotoalbum_large

Echt mooi 😍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-280VKloDEZM8hB-YXGYru3lCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Zlkwt4ubvSbFb5ZrwF82LfV.jpg?f=fotoalbum_large

Hout schoon gemaakt en voorzien van dotje olie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrvHqdApYhR8DAhf6zbyAvGcZCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MoRZ2fcP9SKBDACafaChlICu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHHfaCXS9RFGU4P7WHfeNjQCJlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eR24C12DOzGM7eKUcfbCKu41.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk ding, Realistic STA-77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dat ding lijkt echt als 2 druppels water op een Kenwood die ik jarenlang heb gehad.

Mooi hoor na zo'n schoonmaakbeurtje!
Ik zou wel aanraden om de rest van de condensatoren ook zo langzamerhand te vervangen.

One World Concepts

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rcor
Een aantal jaren terug kocht ik een behoorlijk verloederde Sony WM-D6C om op te knappen... Na wat werk speelde het ding een tijdje goed tot er per ongeluk een te hoge voltage op werd gezet met de auto adapter omdat het pinnetje van de auto adapter per ongeluk op 9 of 12 volt was teruggeplaatst nadat deze per ongeluk was losgekomen...

Sindsdien heb ik wel een door mij fel begeerde Sony TC-D5M op de kop getikt via Marktplaats die problemen zou hebben, echter blijkt deze probleemloos te werken... Dus Welk probleem? :P

Dit weekend dook er op Marktplaats een advertentie op waar ik al lang op zit te wachten: een defecte Sony WM-D6C... De koppen zouden defect zijn... Buitenkansje: immers had ik die oude WM-D6C nog liggen en dus ook een set goede koppen als het nodig zou zijn... Want dit is de foto van de kop zoals gemaakt door de vorige eigenaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kuwya0fSPIJXCRBdeqpjiHIhUXQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sep7gVgL3Fj8t2NTfhcjm7TC.jpg?f=user_large

Ik heb de gok genomen en het ding overgenomen, want die kop oogt prima en is alleen wat vuil, tjah, dan krijg je ongelijke kanalen natuurlijk...

Vandaag komt het ding aan en meteen getest nadat ik het loop werk had gereinigd... Speelt probleemloos! Is wel een klein beetje werk aan, maar de koppen zijn uitstekend zo op het eerste oog en oor!

Dit is 'm:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ADCreHcqfrzomKEXhUXktzFxUwj3aRj22h6qdAQGPUbeg7aQjBhoAJG59a-fYlU9XpajKs8nWb5mcV60rAK3rDOjN7hEVM_V4M2eiIpQ_xJKAVXrrN5pUJHw=w2400

En dit is de wattenstaaf na een poetsbeurt:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ADCreHfUXNIAPl0new_lW7h4OtfbsnuRcl0R37foMW3k85-h2zDlmlTJgs9L1MA9ezawS889M6tUZRMLsHERMQnAqUpUJxWlyN4oJf1QkQ67UgWK-OFv0Yq7=w2400

Dit zegt genoeg: niets mis met in ieder geval de afspeel kop (hopelijk neemt die ook goed op straks)... Opnemen ga ik ook nog testen straks, maar voor nu ben ik zeer tevreden! :D En dat voor een ruime fractie van wat ze normaal kosten, goede deal dus... _/-\o_

Wat gaan we met de oude WM-D6C doen? Nou die houden we mooi voor de bruikbare onderdelen... Je weet maar nooit! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 15-11-2023 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nice :)

In het kader van walkmans, dit weten jullie denk ik ook wel:
Ik heb een Panasonic walkman die op zon chewing gum accu werkt. Dat ding is van 1995 en al jaren niet gebruikt, maar lekt ook niet. Zal ongetwijfeld leeg zijn nu. Originele lader heb ik nog. Is er risico aan proberen op te laden na al die tijd? Of gewoon proberen, danwel echt tijd voor een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
The Eagle schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:55:
Nice :)

In het kader van walkmans, dit weten jullie denk ik ook wel:
Ik heb een Panasonic walkman die op zon chewing gum accu werkt. Dat ding is van 1995 en al jaren niet gebruikt, maar lekt ook niet. Zal ongetwijfeld leeg zijn nu. Originele lader heb ik nog. Is er risico aan proberen op te laden na al die tijd? Of gewoon proberen, danwel echt tijd voor een nieuwe?
Ik vermoed dat die dood zal zijn... Kosten trouwens ook geen drol nieuw, dus leven in proberen te wekken zou ik sowieso niet doen... Je kunt die gewoon bestellen bij Radio BBB of Ebay... Als je op RQSX32 zoekt bij Radio BBB (dat is mijn Panasonic Walkman die ik ergens in een la heb liggen) kom je die gum-stick accu al tegen voor ongeveer 13 euro excl. verzendkosten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

rcor schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:59:
[...]

Ik vermoed dat die dood zal zijn... Kosten trouwens ook geen drol nieuw, dus leven in proberen te wekken zou ik sowieso niet doen... Je kunt die gewoon bestellen bij Radio BBB of Ebay... Als je op RQSX32 zoekt bij Radio BBB (dat is mijn Panasonic Walkman die ik ergens in een la heb liggen) kom je die gum-stick accu al tegen voor ongeveer 13 euro excl. verzendkosten... ;)
Ik heb een RQ-S75 :)
Dat ze nieuw makkelijk te vinden waren wist ik. Maar heb een originele en das natuurlijk wel leuker ;)
Dus de vraag welke risicos er zijn bij evt tot leven wekken en of dat nog zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Ik heb ze ook nog liggen, die oude sticks, maar die doen echt niet veel meer.
Worden wel warm, maar zijn binnen de kortste keren leeg.

Toch maar nieuwe gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
f2ride2001 schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:20:
Weer een leuke, verlichting alle lampen kapot. Maar ombouwen naar LED.

Alle condensatoren rond de stereo decoder moeten vervangen, waren ver uitgedroogd. Stereo doet het weer.
Verder nog de lampjes in de naald vervangen door LED.

[Afbeelding]

Spanningssatbilisatie gemaakt voor de schaal verlichting, dan gaan de LED eeuwig mee.

[Afbeelding]

Ziet er een beetje eng uit, maar zit goed vast en werkt perfect.

[Afbeelding]

FM ontvangst naald wit

Stereo ontvangst, naald rood
[Afbeelding]

Signaal indicatie, mooi egaal verlicht en geen vlek meer (met lamp was dat)

[Afbeelding]

Echt mooi 😍

[Afbeelding]

Hout schoon gemaakt en voorzien van dotje olie

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leuk ding, Realistic STA-77
Mooie receiver, die Realistic... Veel plezier ermee... Voor je privé collectie neem ik aan? Of toch uiteindelijk voor de verkoop?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• f2ride2001
Nee, voor iemand anders gerepareerd. Dus hij gaat weer terug naar zijn baasje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rcor schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:45:
Dit weekend dook er op Marktplaats een advertentie op waar ik al lang op zit te wachten: een defecte Sony WM-D6C...
Mazzelaar! Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag? Ik ben zelf ook in het bezit van 1 werkende D6C, en 2 defect WM-D6's. De D6C is een oud type met die extra spitse kop als ik het me goed herinner (nu even niet in handbereik), en anders beide D6's sowieso. Die D6's zijn zeer lastige probleemgevallen dus die zullen waarschijnlijk nooit meer fatsoenlijk gaan werken.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
brama schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:38:
[...]

Mazzelaar! Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag? Ik ben zelf ook in het bezit van 1 werkende D6C, en 2 defect WM-D6's. De D6C is een oud type met die extra spitse kop als ik het me goed herinner (nu even niet in handbereik), en anders beide D6's sowieso. Die D6's zijn zeer lastige probleemgevallen dus die zullen waarschijnlijk nooit meer fatsoenlijk gaan werken.
Nou, die Sony WM-D6C is heel lang in productie geweest... Van 1984 tot ergens in 2002 volgens deze site... De eerste versie heeft een spitse kop en die klinkt het best als hij in orde is, maar ze zijn berucht... De WM-D6 waarvan jij er twee hebt is de voorganger van dit model en deze had geen Dolby C als belangrijkste verschil...

De WM-D6C die ik afgelopen weekend gekocht heb heeft zo'n spitse kop, maar is niet zoals de vorige eigenaar dacht defect... Sterker: de koppen zijn 100% goed... Slechts wat vuil en een Dolby schakelaar die op stand Dolby C stond, tjah, dan gaat elke opname slecht klinken.. Er zijn maar weinig voorbespeelde bandjes met Dolby C opgenomen, meestal zijn die Dolby B...

De iets nieuwere versie heb ik hier ook nog liggen en is eigenlijk schroot... Ooit gekocht om er wat van te maken, maar het valt niet mee om een rec-level knop te vinden (nooit gevonden) en toen ik 'm ook nog per ongeluk 9 volt had gegeven via een auto adapter was hij officieel dood en vond ik hem niet meer de moeite waard om nog enige euro aan uit te geven...

Beiden hebben geharde koppen, dat kun je zien aan de tekst amorphous head links langs de volume knop:
Afbeeldingslocatie: https://specialistdivision.files.wordpress.com/2013/04/sony-wm-d6c.jpg

De tweede editie kun je herkennen aan de kop die wat meer gerond is en niet meer spits, maar ook de tekst op de kop is anders bij de spitse kop staat er Sony Japan op en bij de tweede generatie 35711...

Dan is er nog een laatste generatie die een verbeterd circuit zou moeten hebben volgens Sony om de snelheid nog stabieler te houden, maar deze versie heeft geen geharde koppen meer... Zodoende mist dan ook die tekst op het apparaat... Deze koppen slijten natuurlijk sneller, maar daar had Sony geen oren meer naar op het einde van het cassette era...

Ter info (van links naar rechts 1ste plaatje: 1ste versie, 2de plaatje: 2de versie en de derde: de laatste versie):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aINkGrDZnj_AaKObpSa1ZXqys10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zTbXh5dtzHzRTwMCqDjCnVF.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf heb ik er ruim onder de twee honderd euro voor betaald omdat ik er een maximaal bedrag aan wilde uitgeven omdat de koppen mogelijk stuk zouden zijn... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 21-11-2023 09:41 ]

Pagina: 1 ... 149 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6