Ja, maar mijn verhaal gaat alleen over de weergave van cassettebandjes. CD's klinken glashelder over alle speakers die ik tot nu toe heb aangesloten.
Maar goed, je hebt wel gelijk over het weer wegdoen van die Philips-speakers. Ik heb die Erres SX6484 al, daar heb ik meer lol van. Ik heb even wat foto's van spullen gemaakt en op Marktplaats gezet:
-Aristona TK603 (CD-speler, 1993)
-Philips 22AH460/21R (speakers, 1978)
-Sharp RT-100 (tapedeck, 1982)
-Kenwood DP-3090 (CD-speler, 1997)
Gewoon weer even wat ruimte maken. Die CD-spelers zijn overbodig, ik heb er nu twee met TDA1543, als ik nog een CD-speler zou willen, zou ik er eentje met TDA1541 willen ter vergelijking.
Dat tapedeck mag er om twee redenen uit; ik vind het geluid niet helemaal top en ik wil misschien toch richting eentje met analoge VU-meters voor de old-school vibe.
Morgen de Marantz weer ophalen. De Technics SA-120 had ik ook meegegeven, maar daar is niets aan gebeurd. Hij raadde vriendelijk aan deze te doneren aan de container. Er komt nog wel gewoon geluid uit, misschien ook maar op Marktplaats voor een laag bedrag voor de liefhebber.
En als de Marantz weer op zijn plek staat even rustig nadenken wat ik met de TEAC A-890 ga doen. Het is absoluut geen beroerde versterker, en wegdoen kan altijd nog.
[Voor 79% gewijzigd door GSX-MAN op 07-01-2023 21:33]
Slecht idee... Hoe laat?