Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:38
funk-e schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:44:
Vorige week deze cassettes opgepikt bij de kringloop: https://gathering.tweaker...message/72552584#72552584

En gisteren een mooi apparaat gevonden waarmee ik ze ga gebruiken:

Denon DRM800A

[Afbeelding][Afbeelding]

Prijs was 27,50

https://www.cassettedeck.org/denon/drm-800a

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Mooie vondst voor dat geld... Die kost op MP / Ebay vaak een nulletje extra... Als het deck in orde is kun je hier veel plezier aan hebben en als hij het niet doet: dit deck is zeker de moeite waard om te laten repareren of als je handig bent om zelf te repareren... ;)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:22
DatraxZ schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:33:
Een nieuw tape formaat in de collectie : recent nam ik een Alesis ADAT "blackface" 8-track recorder uit 1992 over van Stable Studio's in Nederland.Na een grondige reiniging van het toestel (binnen en buitenkant) en wat cosmetische touch-up (veel krassen op het top deksel weggewerkt, oa) , is hier een eerste audio demo. Het ADAT formaat werkt met S-VHS video banden, die op ong. 4x de snelheid draaien dan gewone VHS banden voor TV opnames.
Klinkt helemaal niet verkeerd! (16-bit / 48kHz). De DAC's in deze decks zijn erg goed.

[YouTube: Alesis ADAT "Blackface" (1992) Short audio demo]
Als het goed is komt mijn Alesis ADAT type 2, vandaag of morgen binnen. Deze stond al erg lang op mijn verlanglijst, nu kon ik voor een leuke prijs een werkende overnemen. Ik vroeg me alleen af... werkt deze ook met gewone VHS? Ik heb wel 1 super VHS band, maar deze is niet zo super meer.....

Ook zou ik die van mij waarschijnlijk eerst een poetsbeurt moeten geven, heb je misschien nog tips wat betreft de koppen schoonmaken? Ik heb alleen ervaring met tape-deck koppen, en dit is toch weer anders...

Parklife

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:44

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Parklife schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:46:
[...]

Als het goed is komt mijn Alesis ADAT type 2, vandaag of morgen binnen. Deze stond al erg lang op mijn verlanglijst, nu kon ik voor een leuke prijs een werkende overnemen. Ik vroeg me alleen af... werkt deze ook met gewone VHS? Ik heb wel 1 super VHS band, maar deze is niet zo super meer.....

Ook zou ik die van mij waarschijnlijk eerst een poetsbeurt moeten geven, heb je misschien nog tips wat betreft de koppen schoonmaken? Ik heb alleen ervaring met tape-deck koppen, en dit is toch weer anders...
Leuk, een nieuw deck ! :) Ik gebruik voor mijn ADAT gewone vhs tapes (NOS). Als het op VHS koppen aankomt, deze zijn zeer gevoelig voor schade, dus ik zou voorstellen om het apparaat even open te schroeven en na te kijken of het reinigen van de kop echt nodig is. Indien toch nodig : Nooit q-tips (oorstokjes),gebruiken ! De beste methode is een chamois vel of papier strook bevochtigen met IPA of Ethanol, dan licht tegen de drum aan te houden, en vervolgens de drum zeer voorzichtig anti clockwise draaien met de hand.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Parklife
Het deck is binnen! Near-mint en werkt 100%
Op de teller staan 446 draai uren! Dit is ook wel te zien aan het loopwerk, erg schoon amper vast vet of stof. Ik kwam er achter dat de enige 2 SVHS banden welke ik in bezit heb, een speelduur hebben van 30 min. Idd. 30 min bij normale snelheid, met dit deck blijven er maar 7 min. van over🤣. Er zijn wat 180 min. SVHS tapes onderweg. Ik heb ook een NOS Fuji , gewoon VHS, werkt ook goed. Ik moet me eens wat verdiepen in dit soort tape. Welke zijn goed, welke minder... (Fuji, Maxell etc..)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIYIGqGPWz2znphU9PU8igh0pEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UgQSmZ4ev2rMnwwvciELL9HP.jpg?f=fotoalbum_large

Parklife

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 18:04

royhoi

-

Vandaag eindelijk voor een leuke prijs een XA50ES CD speler kunnen kopen voor bij de TA50ES versterker! Mooi setje zo no nog kijken voor de JA50ES MD speler en dan is het wel compleet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ST6r2bRX-XSVroU7mA54jcOD3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60K2Y7f5OXHZyaJ66eJeQLhU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nfRC2tc1UiOmmEqNPvjfMH5_Jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NpfCFA8cDONxov40tOoTrELJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84RYE1gPOZMg1wgknf6zvQEitf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmQJz2A99SQDyYSwOidnmtLr.jpg?f=fotoalbum_large

K

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
Afgelopen weekend nog bezig geweest met mijn Sony MZ-R30 minidisc recorder. Deze had het vervelende euvel dat het volume alleen instelbaar was via de afstandsbediening en niet via de volume toetsen op het toestel. Via MP een andere gekocht (voor 20,- :) ) met de gedachte, dan maak ik van twee weer een goede. Blijkt die tweede hetzelfde euvel te hebben :( Ik dacht dit kan geen toeval zijn dus ik heb ze toch maar eens aan een inspectie onderworpen. Blijkt dat de volume toetsen op een heel klein printje zitten, die met drie soldeerverbindingen aan een andere print vastzitten. Door het indrukken van de volume toesten komt er telkens kracht te staan op die verbindingen en bij beide waren deze dus los geraakt. Ik heb de printjes met een beetje kit vastgezet en de vebindingen hersteld (de drie soldeerverbindingen bovenin op de foto) en voila, nu heb ik twee werkende MZ-R30 recorders :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FKGGg5xf/IMG-20220218-112940.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3xmcGc6p/IMG20220902210600.jpg

Ik had voor de speler ook een nieuwe LIP-12 Li-ion accu besteld echter weigert deze op te laden in de MZ-R30. Nu heb ik gelezen dat deze spelers weigeren te laden als de accu geheel (of zo goed als geheel) leeg is (het laadcircuit herkent hem dan niet en weigert op te laden).

Ik heb daarom deze in de bestelling staan. Een USB lader in LIP-12 vorm voor 18650 Li-ion batterijen. Ik sloop waarschijnlijk daarna de 18650 cel uit de vervangings accu en laad hem op deze manier wel op.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T394js0L/lip-12-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DwFNXhr3/lip-12-2.jpg

Verder was ik gisteren nog in een kringloop in A'dam waar ik deze 6 SA-90's nog meegenomen heb voor 0,50 per stuk :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PxkRfsMN/IMG20220907082221.jpg

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 02:49

D_V

Ik heb hier nog een doorgebrande MZ-R55 liggen waar iemand een verkeerde adapter aangehangen heeft. Zou zoiets nog repareerbaar zijn of is dat een kansloze zaak? Zit er überhaupt een zekering in zo'n klein apparaat?

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:08
D_V schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:39:
Ik heb hier nog een doorgebrande MZ-R55 liggen waar iemand een verkeerde adapter aangehangen heeft. Zou zoiets nog repareerbaar zijn of is dat een kansloze zaak? Zit er überhaupt een zekering in zo'n klein apparaat?
Redelijke kans dat het een (intern) voedingsprobleem is, als het niet al een (gesoldeerde) zekering betreft die stuk is. En van alle problemen zijn voedingsproblemen vaak recht-toe recht-aan om op te lossen. Maar daar moet je dan wel handig genoeg voor zijn. Als je in deze materie wil duiken, kan het een leuke start zijn, helemaal als je een servicemanual en een beetje redelijke multimeter tot je beschikking hebt.

Zekering is waarschijnlijk een SMD exemplaar. Misschien staat er wel de tekst fuse of F1 op de printplaat. Is gewoon een blokje, net als een SMD weerstand. Of een Fuse Resistor (iets van 0,1 ohm) kan er ook zitten.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRPrfQNWKCasrXm-idjML05wO9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qfwRe1hgHEUuZcn3uogHuuxU.jpg?f=fotoalbum_large

Upgrade van een Sony 100 cd wisselaar naar een Pioneer 300 cd wisselaar. :)

Edit: @kingmace wisselen gaat snel, zeker t.o.v. de Sony en een stuk stiller.

[ Voor 8% gewijzigd door BenEco op 09-09-2022 10:44 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

BenEco schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:33:
[Afbeelding]

Volgens mij had de vader van een vriendje van mij die vroeger. Was altijd erg onder de indruk.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
BenEco schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:33:
[Afbeelding]

Ha, ik heb niet eens 100 CD's meer (laat staan 300!) :) Maar mooi ding, leuk zo'n carousel, gaat het wisselen van de discs een beetje vlot?

[ Voor 4% gewijzigd door kingmace op 09-09-2022 08:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 17:36
Ik heb nog alle CD’s die ik ooit gekocht heb. Maar ik was tiener in de jaren 90 en had dus maar beperkt budget (en dus ook niet zo veel CD’s). Er ging een groter deel van m’n budget zitten in 5-packs TDK D om CD’s van anderen te kopiëren :+

Tegenwoordig neem ik wel weer eens een CD van de kringloop mee. Die kosten daar meestal maar 50 cent en merk je dus niks van in je portemonnee :p Dit is hét moment om je CD verzameling compleet te maken, voor wie daar behoefte aan heeft. Ze zijn spotgoedkoop en nog steeds overal veel keuze. Dat zal over 5 jaar wel anders zijn, dan vind je er wellicht alleen nog maar dezelfde brol als in de platenbakken…

Maar aan de 300 kom ik ook nog lang niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik had er ooit zo'n 1000, maar die heb ik weggedaan, evenals videobanden en dvd's om ruimte voor mijn dochter te maken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Parklife
DatraxZ schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:21:
[...]

Leuk, een nieuw deck ! :) Ik gebruik voor mijn ADAT gewone vhs tapes (NOS). Als het op VHS koppen aankomt, deze zijn zeer gevoelig voor schade, dus ik zou voorstellen om het apparaat even open te schroeven en na te kijken of het reinigen van de kop echt nodig is. Indien toch nodig : Nooit q-tips (oorstokjes),gebruiken ! De beste methode is een chamois vel of papier strook bevochtigen met IPA of Ethanol, dan licht tegen de drum aan te houden, en vervolgens de drum zeer voorzichtig anti clockwise draaien met de hand.
Ik doe idd niks aan de koppen, alles ziet er schoon uit. Ik heb een gesealde 240min Maxell VHS te pakken gekregen. Formateren gaat prima 62 min, alleen heeft de locator moeite met de 0 te vinden. Met een 180 min. tape werkt dit prima.

edit: misschien dat callibreren werkt.. (CAL br AC)

edit: vergeet al het bovenstaande maar, de clock stond lager dan ik de tape mee had opgenomen(44,1 ipv 48), nu werkt autolocate weer prima met een 240min tape. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Parklife op 10-09-2022 12:03 ]

Parklife

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:03
kozue schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:20:
Ik heb nog alle CD’s die ik ooit gekocht heb. Maar ik was tiener in de jaren 90 en had dus maar beperkt budget (en dus ook niet zo veel CD’s). Er ging een groter deel van m’n budget zitten in 5-packs TDK D om CD’s van anderen te kopiëren :+

Tegenwoordig neem ik wel weer eens een CD van de kringloop mee. Die kosten daar meestal maar 50 cent en merk je dus niks van in je portemonnee :p Dit is hét moment om je CD verzameling compleet te maken, voor wie daar behoefte aan heeft. Ze zijn spotgoedkoop en nog steeds overal veel keuze. Dat zal over 5 jaar wel anders zijn, dan vind je er wellicht alleen nog maar dezelfde brol als in de platenbakken…

Maar aan de 300 kom ik ook nog lang niet ;)
Mijn idee, cd’s scoren in de kringloop en het vinyl (troep of duur) lekker links laten liggen.
Laatst heb ik een buurmeisje ook al geholpen bij aanschaf van een cd speler, want die was ook snel klaar met haar platenspeler, althans met wat erop moet.
Cd’s kun je ook goed rippen met eac naar flac of wav, op je NAS zetten en je hebt een lokale streamingdienst zonder zorgen over de kwaliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:11
nineball schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:45:
[...]

Mijn idee, cd’s scoren in de kringloop en het vinyl (troep of duur) lekker links laten liggen.
Laatst heb ik een buurmeisje ook al geholpen bij aanschaf van een cd speler, want die was ook snel klaar met haar platenspeler, althans met wat erop moet.
Cd’s kun je ook goed rippen met eac naar flac of wav, op je NAS zetten en je hebt een lokale streamingdienst zonder zorgen over de kwaliteit.
Maar blijf het veeel mooier vinden om iets in mijn handend te hebben en op te zetten dan iets streamen.....

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• nineball
Vanavond de zolderset gedemonteerd, alles schoongemaakt en weer neergezet. Kabelspaghetti gereorganiseerd.
Vintage?
Rechts een Philips 22ga230 uit 1967. Very very vintage.
Midden van boven naar beneden:
Sony ps-6750, jaren 70. Very vintage.
Lyngdorf 2170. Niet vintage.
Daaronder cdspeler, mdspeler en tuner uit de Sony qs serie. Twijfelgevalletje.
Links: Bluesound streamer, phono voorversterker en koptelefoon versterker. Niet vintage.
Speakers zijn Focal 906 Electra en REL B2 sub. Ook niet heel vintage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5634mWFg-3Hokggi7vNB5pw25kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xb6LNNFsVDomQGGXo6AQLez8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWTiPfxwJvbLT5IEtUZPKP-wE_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnFIZoVUVFTcIPY3gINZhNaG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
f2ride2001 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:32:
Maar blijf het veeel mooier vinden om iets in mijn handend te hebben en op te zetten dan iets streamen.....
True, maar het mooie is nou juist dat je niet hoeft te kiezen en het allebei kan doen. Ik ben gek op fysieke media, maar zou ook m’n digitale collectie niet kunnen missen. Beide hebben hun voor- en nadelen. En CD’s rippen is vele malen makkelijker en sneller dan vinyl.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Na een jaartje zoeken heb ik eindelijk een Telefunken AL15A autolocator voor mijn M15a gevonden !

Dit is een extreem zeldzaam apparaatje, en kostte als optie bij een M15a destijds (1979, incl. externe voeding, kabels en BC-FA1 extention PCB) haast 9.500DM (~12.000€ in hedendaagse Euro's ! ). Dat verklaart meteen ook waarom het zo zeldzaam is. Deze heeft sn #9
Je kan het deck besturen met dit apparaat, alsook locaties opslaan in het geheugen en nadien de tape voor of achteruit laten spoelen tot de gewenste locatie.
Er zit geen voeding bij helaas, die moet ik zelf nog bouwen (+12V, +5V, -5V en -9V), de kabels (speciaal Tuchel model en Canon model aan de andere kant) moet ik ook nog zelf bouwen.
Geen idee of het nog werkt (eerst voeding bouwen). Er zit een Intel 8008-1 processor in, die werkt op 800kHz en wat 2708 EPROM's, die hopelijk nog de software bevatten. De rest zijn componenten die nog makkelijk te vinden zijn.

Enkele beelden :

Gemonteerd in een Telefunken Trolley '800' (foto uit de brochure, ik heb dezelfde)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNNp8yMcNjQXqmmd6yJ2ygSW9uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kbYjv0mFakADQTmHtzVm5mX.jpg?f=fotoalbum_large

De AL15A module :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KnOdPC9jvpFZ-SrodlrwCSbIXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBAyJcSK8ByWdy8FWaTJLHjj.jpg?f=fotoalbum_large

De BC-FA1 extention PCB (die moet achteraan in het PCB rack van de M15a)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGR9fkWOjonlpCc7SnulS6YodFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjpYrbMuEVqYUNoOe7HG9Vt0.jpg?f=fotoalbum_large

Weer goed voor vele uurtjes knutselen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 14:56
Roxy90 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:00:
[...]

Dank jongens!

Het project is gestart en ook afgerond voor één box.

Kan iemand mij vertellen waarom er een witte gaas over de grote speaker is verspreid?
Leuk project! Ik heb zelf ook vele B&W speakers uit de jaren 70 en 80 opgeknapt. Dat is mogelijk omdat er in die tijd met echt houtfineer werd gewerkt. Met de hand schuren gaat prima, als je te ver door schuurt ontstonden er donkere vlekken.
Misschien heb je het al gedaan, maar het afwerken is het mooiste met blanke interieurbeits, opbrengen met een kwast. Lak kan ook, maar dat maakt het glimmend. Beits trekt meer in het hout waardoor het er mat uitziet. Natuurlijk is dit subjectief.

Wat bedoelde je met het witte gaas? Ik zie het niet op de foto's

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• f2ride2001
DatraxZ schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:24:
Na een jaartje zoeken heb ik eindelijk een Telefunken AL15A autolocator voor mijn M15a gevonden !

Dit is een extreem zeldzaam apparaatje, en kostte als optie bij een M15a destijds (1979, incl. externe voeding, kabels en BC-FA1 extention PCB) haast 9.500DM (~12.000€ in hedendaagse Euro's ! ). Dat verklaart meteen ook waarom het zo zeldzaam is. Deze heeft sn #5
Je kan het deck besturen met dit apparaat, alsook locaties opslaan in het geheugen en nadien de tape voor of achteruit laten spoelen tot de gewenste locatie.
Er zit geen voeding bij helaas, die moet ik zelf nog bouwen (+12V, +5V, -5V en -9V), de kabels (speciaal Tuchel model en Canon model aan de andere kant) moet ik ook nog zelf bouwen.
Geen idee of het nog werkt (eerst voeding bouwen). Er zit een Intel 8008-1 processor in, die werkt op 800kHz en wat 2708 EPROM's, die hopelijk nog de software bevatten. De rest zijn componenten die nog makkelijk te vinden zijn.

Enkele beelden :
7812 / 7805 / 7905 / 7909 appeltje eitje. Leuk effe knutselen en dan aan de gang. Hoop voor je dat de eproms nog goed zijn (not corrupted) Wellicht is er iemand (ooit) geweest die een hex-dump getrokken heeft?

Veel succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
nineball schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:01:
Vanavond de zolderset gedemonteerd, alles schoongemaakt en weer neergezet. Kabelspaghetti gereorganiseerd.
Vintage?
Rechts een Philips 22ga230 uit 1967. Very very vintage.
Lyngdorf 2170. Niet vintage.
Daaronder cdspeler, mdspeler en tuner uit de Sony qs serie. Twijfelgevalletje.
Links: Bluesound streamer, phono voorversterker en koptelefoon versterker. Niet vintage.
Speakers zijn Focal 906 Electra en REL B2 sub. Ook niet heel vintage.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je vergeet die super mooie UFO platen speler van Philips boven op de verwarming niet he... Ook very, very vintage!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

nineball schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:01:
Vintage?

Damn, die houd ik al tijden in de gaten als opvolger / vervanger van mijn PS3750... :9~

Afbeeldingslocatie: https://assets.catawiki.nl/assets/2017/10/8/6/0/7/60799d85-44d6-4185-bfcf-2dbeaa5463da.jpg

(niet mijn foto)

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 12-09-2022 20:26 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nineball
Ramzzz schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:25:
[...]

Damn, die houd ik al tijden in de gaten als opvolger / vervanger van mijn PS3750... :9~

[Afbeelding]

(niet mijn foto)
Ze komen regelmatig langs op Marktplaats. Tussen de 400 en 500 euro.

Die van mij komt bij Arti vandaan en was nog wat duurder, maar wel in supermooie staat.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

Recent een BNS Jubilee set gekocht voor aan de NAD C316BEE v2 amp.
Erg toffe set!

Echter zijn mijn ervaringen met nieuwere speakers beperkt. Ik vraag me nog altijd af wat nu echt het verschil tussen deze oudere speakers en KEF Q350, of zelfs LS50 zou zijn. Ben altijd wel benieuwd naar deze stijl.

Zelfde geldt voor QA (concept 3030i/3050i/concept 20). QA zou goed pairen met de NAD amp.

-Klipsisch RP600m
-Polk 300R,
- wharfedale diamond 220/12.2
- Elac 6.2b / reference (matchen slecht met de NAD)

Bovenstaande speakers zijn nu best populair op de 2e hands markt.

Hoe denken jullie over speakers in bovengenoemde catagorie en hoe deze standhouden tegenover wat oudere Vintage speakers?

我的名字是Mirno

• kozue
Ik denk dat speakers al heel lang geleden geperfectioneerd zijn en er nog weinig toe te voegen valt. Of je nou nieuwe of vintage koopt, het geluid wat er uit komt is meestal evenredig met de prijs die ze nieuw hebben gekost (maar niet perse; Bose is een bekend voorbeeld). In de woonkamer heb ik een helemaal-niet-vintage Focal 5.1 setje en die klinkt uitstekend. In m'n hobbykamer staan 2 BNS Jubilee die ik ooit eens voor €10 bij de kringloop mee heb genomen en klinken ook top. Staat nog een subwoofer onder het bureau maar die heb ik met deze speakers meestal niet nodig (tenzij ik zin heb in overdreven bass, is best leuk met sommige muziek :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:56
Eens met @kozue , het grootste verschil zit in uiterlijk, verder natuurlijk wat andere materialen voor bijvoorbeeld de woofer maar heel veel vooruitgang zit er niet echt in de techniek.

@mirno Qua vintage of nieuw.. Ik heb van beide goede en slechte speakers gehoord. Voordeel van vintage is dat je, met wat geluk, voor een prikkie erg goede speakers hebt. Ook kun je makkelijker aan andere concepten komen (gesloten, transmissielijn bijvoorbeeld) als je naar vintage kijkt. Hoofdmoot is tegenwoordig toch vrij compact en bas-reflex.

Ik heb hier in huis alleen nog vintage speakers staan, allen een gesloten systeem. In de woonkamer een paar Canton GLE 70's, in de werkkamer een set B&W Matrix 1 S2

Beide voor hun tijd het betere segment en klankmatig zijn ze erg verschillend maar op hun eigen manier, oh zo lekker. Totaal 80,- euro voor uitgegeven en dat is echt een koopje.

Van jouw lijstje heb de Wharfedale's gehoord, Klipsch niet deze maar wel een ander model.
De Diamonds zijn best aardig, zeker voor hun kleine formaat. Klipsch gebruikt een hoorn tweeter die ik niet zo prettig vind, ik het hoog daarbij wat onplezierig klinken.

Polk heb ik geen ervaring mee, op gevoel zou ik de Elac's gaan beluisteren. En dat is sowieso belangrijk, speakers kun je het beste uitkiezen door te luisteren, niet op wat is populair / mooi / specs etc. Er zitten flinke verschillen in en zeker als je veel muziek luistert, en voor langere periodes, wil je een prettige speaker die bij je smaak past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parklife
Parklife schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:55:
Het deck is binnen! Near-mint en werkt 100%
Op de teller staan 446 draai uren! Dit is ook wel te zien aan het loopwerk, erg schoon amper vast vet of stof. Ik kwam er achter dat de enige 2 SVHS banden welke ik in bezit heb, een speelduur hebben van 30 min. Idd. 30 min bij normale snelheid, met dit deck blijven er maar 7 min. van over🤣. Er zijn wat 180 min. SVHS tapes onderweg. Ik heb ook een NOS Fuji , gewoon VHS, werkt ook goed. Ik moet me eens wat verdiepen in dit soort tape. Welke zijn goed, welke minder... (Fuji, Maxell etc..)
[Afbeelding]
Noooooooooooooooooo.... De magische rook is ontsnapt... :'( eindelijk een 120 min band binnen om de remmen te callibreren, en tijden het callibreren stopte het deck er mee.... De voeding was extreem heet en er rookte iets...

Nu denk ik dat ik de voeding wel kan repareren als ik weet wat te vervangen. Een recap lijkt me sowieso verstandig, maar of het probleem dan opgelost is ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHvM7UOQ6mk3pBtBC-UEy8NlqxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsPGJSlTeDzMwWvP74QfDv23.jpg?f=fotoalbum_large

R15 heeft het erg warm gehad, en deze ga ik sowieso vervangen. Maar waarom heeft deze het zo warm gehad...? C9 ziet er ook niet zo fris uit, evenals de grote 100uf. condesator.. verder zie ik op het oog weinig schade..

Tips of een SM zijn welkom, ik zal tzt een apart topic over deze reparatie maken.

Parklife

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
Volgens mij zit R15 in het primaire deel.
Check de condensatoren eerst maar eens.
Nameten C en ESR.
Controleer ook meteen op droge solderingen.

Dan de voeding uitnemen en los testen of alle spanning correct aanwezig zijn.
(spanningen staan vaak op de print aangegeven)

Dat zijn allemaal zaken die je zonder schema moet kunnen doen.
Dan weet je al vlug meer. Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door f2ride2001 op 16-09-2022 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Bij een schakelende voeding is het dan veel halfgeleiders meten. Of het is iets kleins of je moet een (flinke) hand vol onderdelen vervangen en dan hopen dat er een beetje gangbare FET's in zijn gebruikt. En in het laatste geval moet je echt alles wat defect is vervangen anders mag je alles nog een keer gaan vervangen.
Je kan ook gewoon de hele voeding vervangen door een andere als het een standaard formaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:05

OgWok

U.N.C.L.E.

Ach ja, fantastique plastique .......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJayj46JBNf3ZNRTkx34_3ftf4M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xI6qw6OjsNQIoz8maf9CTZB3.png?f=user_large

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
PRUL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemiB
mirno schreef op woensdag 14 september 2022 @ 00:07:

Hoe denken jullie over speakers in bovengenoemde catagorie en hoe deze standhouden tegenover wat oudere Vintage speakers?
Ik begrijp je vraag, heb er zelf ook veel over nagedacht. De specifieke speakers die je beschrijft ken ik niet. Ik denk dat de grootste ontwikkelingen van (passieve) luidsprekertechniek in de jaren 50-70 hebben plaatsgevonden, in de jaren erna is er aan perfectioneren gedaan.
In het algemeen kun je volgens mij stellen dat nieuwere (kwaliteits)luidsprekers steeds gedifferentieerder en preciezer kunnen weergeven. Dat resulteert naar mijn mening in strakker, harder en soms ook scherper geluid. Ik vind dat zelf niet altijd mooier of fijner klinken.

een andere ontwikkeling is het perfectioneren van materialen, waardoor ze weerbaarder zijn geworden. Om een voorbeeld te geen: ik heb een B&W DM7 uit 1979 en een 803 matrix S2 uit de jaren 90. Als ik een feestje organiseer, waarbij er lang op hoog volume gespeeld wordt, sluit ik de 803 aan. Ik heb het idee dat de DM7 nog niet gemaakt zijn voor deze manier van intensief gebruik ;)

Dus in conclusie: als je vintage luidsprekers koopt, dan wel van een kwaliteitsmerk, kun je enorm goed geluid in huis halen. Bijkomend voordeel: de prijzen zijn veel lager dan voor nieuwe luidsprekers. De topmodellen van B&W in de jaren 70 kostten (inflatie meegerekend) zo'n 3000 euro. Inmiddels kan dat oplopen tot in de tienduizenden euro's...

Van versterkers heb ik minder verstand, maar volgens mij zijn die in de laatste paar decennia wel behoorlijk veranderd qua techniek en hardware. Weet iemand anders daar misschien wat van?

[ Voor 7% gewijzigd door RemiB op 16-09-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

@RemiB

Dat denk ik dus ook. Ik vind de speakers heerlijk wegluisteren, ideaal om in je huiskamer aan te hebben.

Echter is mijn DT990 PRO veel gedetailleerder en op mijn nieuwe AMP haalt deze ook betere lage tonen (op de Audioengine D1 DAC/AMP vervallen deze)

Echter is het scherp! (bij bepaalde nummers) Waardoor je daar geen uur naar gaat zitten luisteren.

De stijl van KEF met de UNI-Q technologie blijf ik benieuwd naar! De Q350 hebben wat betere laagweergave en matchen daarom beter bij mijn setup. De LS50 is weer wat gedetailleerder maar mist laag weergave. Vraag me af wat dan prettiger wegluisterd. Uiteindelijk besloten dat als ik ooit KEF wil gaan proberen ik voor de wireless LS50 varianten ga. Actieve speakers met integrated sub aansluiting (mijn NAD heeft ook maar 2.0, dus die set-up matched simpelweg niet)
Klipsisch heeft natuurlijk de welbekende hoorn.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik vind speakers in gesloten kasten prettiger mee te werken dan speakers met een basreflexpoort.
Omdat ik vind dat speakers met bassflexpoort moeilijker zijn schoon te maken dan speakers in gesloten kasten.
In een bassreflexpoort blijft veel stof hangen.

Edit: verkeerde woord gebruikt. conus ipv bassreflexpoort.

[ Voor 23% gewijzigd door MedionAkoya op 16-09-2022 14:41 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:16

kraats

Ik rol

@MedionAkoya ? Wat bedoel je nou? Bij vrijwel alle speakers zijn de conussen toch gewoon open? Er zit hooguit een frontje van doek voor, maar dat heeft niets te maken met open of gesloten. Dat laatste gaat over of de kast ontworpen is met bijvoorbeeld een bass-reflex poort of transmissielijn.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

kraats schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:08:
@MedionAkoya ? Wat bedoel je nou? Bij vrijwel alle speakers zijn de conussen toch gewoon open? Er zit hooguit een frontje van doek voor, maar dat heeft niets te maken met open of gesloten. Dat laatste gaat over of de kast ontworpen is met bijvoorbeeld een bass-reflex poort of transmissielijn.
Shit, ik ben ik de war met conussen en basreflexpoorten.

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemiB
Hahaha nice, die had ik ook gezien. Gelukkig ben ik dat niet, want hier is niet echt sprake van opknappen geweest... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:17
MedionAkoya schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:48:
Ik vind speakers in gesloten kasten prettiger mee te werken dan speakers met een basreflexpoort.
Omdat ik vind dat speakers met bassflexpoort moeilijker zijn schoon te maken dan speakers in gesloten kasten.

Harder spelen :P (met oordoppen ;) )

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MedionAkoya schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:48:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0065/0441/5316/products/804004-2-e1570106087363_580x.jpg?v=1580894169

En problem solved :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parklife
f2ride2001 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:10:
Volgens mij zit R15 in het primaire deel.
Check de condensatoren eerst maar eens.
Nameten C en ESR.
Controleer ook meteen op droge solderingen.

Dan de voeding uitnemen en los testen of alle spanning correct aanwezig zijn.
(spanningen staan vaak op de print aangegeven)

Dat zijn allemaal zaken die je zonder schema moet kunnen doen.
Dan weet je al vlug meer. Succes!
De condensatoren ga ik sowieso allemaal vervangen, Nameten kan ik niet goed. Ook een power diode en wat zeners vervang ik gelijk. Als ik ze kan vinden vervang ik ook gelijk de torren.

Ik weet niet of ik hierna de voltages kan meten. Ik geloof dat de voeding pas aan gaat als er bepaalde pinnen zijn kortgesloten. Zonder schema is het giswerk vrees ik. Ik las dat iemand met succes een externe ATX power supply had aangesloten:

After years in storage, I decided to open it up this year, and discovered that the internal power supply was very similar to a regular ATX computer similar, though simpler, the 8 wire connector read:

5.75 ( red ) G ( black ) +5 ( purple ) +12 ( yellow ) +5 ( red )

G ( black ) G ( black ) -12 ( blue )

The voltages seemed common enough.
( but for the 5.75 )

So I used a regular ATX power supply, bypassing the ADAT's own PS. I connected all power cables according to color ( the same on the ADAT as the ATX PS ). The 5.75 had a red cable which I took to be compatible to the ATX's +5 red cable. The rest was all the same ( ground black, yellow +12, blue -12, purple +5SB )

Helaas is deze info voor een ouder model. Mijn kabel heeft 6 aders: groen, rood, wit, paars, groen, zwart.

Ik gok:

zwart = ground
rood = +5V
Groen =
Paars =
Wit =

Lastig.... Ik heb een mail naar Alesis gestuurd met de vraag voor een schema.

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 10:08
Net bij de plaatselijke kringloop in een cassette koffer tussen de gebruikte tapes een paar gesealde cassettes gevonden..
Geen idee of het een mooie prijs is maar 3 voor €1,- daar kon ik ze niet voor laten liggen.
Jammer genoeg geen TDK maar beter dan niets.
Misschien nog eens om te ruilen met iemand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riHWdYj_tAl4NK4JyDnDesqiyTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFAi89Zz4rKShVbKvCjPjzXd.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Ad de Jong schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:57:
Net bij de plaatselijke kringloop in een cassette koffer tussen de gebruikte tapes een paar gesealde cassettes gevonden..
Geen idee of het een mooie prijs is maar 3 voor €1,- daar kon ik ze niet voor laten liggen.
Jammer genoeg geen TDK maar beter dan niets.
Misschien nog eens om te ruilen met iemand.

[Afbeelding]
Nou, die Sony HF bandjes zijn zeker niet slechter dan de TDK D bandjes... Ze zijn net zo goed en kan ze net zo aanbevelen... Oké, je kunt er niet de kwaliteits opnamen mee maken zoals de TDK SA of Sony XS bandjes, maar dat is ook een heel andere prijs klasse... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
rcor schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:30:
[...]

Nou, die Sony HF bandjes zijn zeker niet slechter dan de TDK D bandjes... Ze zijn net zo goed en kan ze net zo aanbevelen... Oké, je kunt er niet de kwaliteits opnamen mee maken zoals de TDK SA of Sony XS bandjes, maar dat is ook een heel andere prijs klasse... ;)
Het is eigenlijk ook meer om weer de bandjes te hebben die ik vroeger ook had.
En alles wat ik zelf kocht was..... TDK.
Eerst de D later de SA. Zelfs nog ooit in een gekke bui een MA-R gekocht. Geen idee waar die gebleven is :?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Ad de Jong schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:38:
[...]
Het is eigenlijk ook meer om weer de bandjes te hebben die ik vroeger ook had.
En alles wat ik zelf kocht was..... TDK.
Eerst de D later de SA. Zelfs nog ooit in een gekke bui een MA-R gekocht. Geen idee waar die gebleven is :?
Als tiener (en zelfs later als twintiger, midden jaren 90) heb ik ook zo'n beetje alle merken gekocht die toevallig goedkoop te krijgen waren. Maar niets klonk op mijn entry-level Technics zo goed als een TDK-tape. Terwijl ik dacht dat alle type I of type II hetzelfde zouden moeten zijn. Waardoor ik dus dacht dat Maxell of Sony gewoon geen goede tapes konden maken.

Nu (sinds een paar jaarr) weet ik, dat die cassettedecks vanaf de fabriek gecalibreerd waren op TDK. Maar niemand die mij dat destijds ooit verteld heeft. Zelfs toen ik bij de verkoper eens klaagde dat bij het opnemen de VU-meters heel andere dingen aangaven dan bij het afspelen...

Wisten andere mensen dat destijds wel, en was dat elders wel bekende informatie, of werd dat geheim gehouden? (Je zult zien, dat dat gewoon in de gebruiksaanwijzing stond.)

[ Voor 3% gewijzigd door niek_nijmegen op 19-09-2022 19:33 ]

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
Om die reden vond ik Maxell beter klinken op mijn Denon DRM10. ;)

(Nu niets meer met bandjes)

[ Voor 19% gewijzigd door Marcel Br op 19-09-2022 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Ik wist vroeger als tiener niet eens wat bias was, laat staan dat je dit af moet stellen op de gebruikte tape om optimaal resultaat te krijgen. Ik kocht 5-packs TDK D omdat die het beste klonken in mijn Sony midi set. Waarschijnlijk was een Sony HF ook prima geweest, want daar zal ie wel op afgesteld zijn geweest. Maxell UR wel eens geprobeerd, maar klonken niet zo goed als de D, dus die maar laten liggen en lange tijd gedacht dat die UR's maar niks waren. ;)

Verder gebruikte ik Dolby als manier om wat extra hoog uit m'n opnames te krijgen ipv voor z'n beoogde functie (ruisonderdrukking). Aan tijdens opname, uit tijdens afspelen. Tja }:O

[ Voor 16% gewijzigd door kozue op 19-09-2022 22:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kingmace
Gisteren kwam m'n kadootje uit China binnen, m'n USB oplaadbaare LIP-12 batterij (3000 mAh) voor m'n Sony MZ-R30.

Hij wordt prima herkend en is nu zowel via USB op te laden als via de externe voeding van de speler.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PrhPhYHs/8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pVKpgkgJ/7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/02frNj56/1.jpg

Ik heb de oude LIP-12 batterij uit elkaar gesloopt en de cel los in de oplader gedaan. Wel grappig om te zien dat je overal genaaid wordt, op de batterij sticker staat 2300 mAh terwijl er en 1800 mAh cel in zit :( De cel was prima op te laden in de USB lader en nadat ik de batterij weer in elkaar had gezet werd hij weer herkend door de MD speler. Ik heb dus nu weer twee werkende batterijen voor m'n twee MZ-R30's.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/t44Jnb7B/IMG20220923123945.jpg

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 14:17

roger is here

duss..

Kwam vandaag dit lieve denon D-100 setje tegen bij de kringloop.
Voor de zachte prijs van 45 euro kon ik hem niet laten staan.
De cd speler en afstandsbediening ontbreken heelaas.

Verder werkt hij prima goed geluid is ook ok.
Het cassete deck is ook gaaf met de horizontale lader!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSVNgU9vbmUGXZo3lb5FlzVarT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Ao4qLEnx0td6d5j7xeISCrv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFl-P6-zvZIVkavsRBmC6kUPy0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2NDfITr8wxsFFRt4uGHcxiK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFm00UEzBYdgjV5s5HecUsF0rdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UaAFno0Io2HJdCao7v6aGFXM.jpg?f=fotoalbum_large

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

De Sony SL-HF950 had een probleem met de uitschuifbare lade. De motor die deze naar buiten rijdt bleef draaien ook al was de lade helemaal open.
Tijd om dat even op te lossen :

Het lade systeem wordt gestuurd met deze motor assembly :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJEc6XUg6Sw5IEz8h3kA_Z8hX7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3Hdd3jMzk9VFB8ejrA0FstQ.jpg?f=fotoalbum_large

Het probleem is dat de metalen slepers van het tandwiel zijn losgekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8RwGgmISpjylLuuqdy8l7nxHkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86KMf3dSLD5aAocFL4KVfrv4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPBEhPqj5HnuB_8AZsxyQBb_oHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IuU9v02ggF9LoFKeYKwPjfAP.jpg?f=fotoalbum_large

Deze opnieuw vastgemaakt en doorgemeten, en werkt weer als een zonnetje.
Ook de power supply heb ik gerecapped, dit is wel een item bij deze decks.

Een rec. demo van dit toestel is hier te bekijken :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
roger is here schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:46:
Kwam vandaag dit lieve denon D-100 setje tegen bij de kringloop.
Voor de zachte prijs van 45 euro kon ik hem niet laten staan.
De cd speler en afstandsbediening ontbreken heelaas.

Verder werkt hij prima goed geluid is ook ok.
Het cassete deck is ook gaaf met de horizontale lader!
Dat setje had ik ook we willen vinden :) Mooie vormgeving.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Leuke Tascam BR20 opgepikt voor weinig vandaag. De laatste RtR van Tascam, en deze krijgt zeker geen onaardige reviews! UHA gebruikt oa. dit model als platform voor hun ultra-high RtR modellen.

De capstan belt is vergaan, de rubber resten heb ik reeds verwijderd, en ook de pinch roller rubber begint uit elkaar te vallen. Er ontbreekt ook een tension roller aan de rechterkant. Gelukkig is de capstan motor OK.
Ik denk niet dat dit deck 50 uur gedraaid heeft, de koppen zien er nieuw uit, en de algemene staat van het deck is uitstekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Njyzv3UWBYsr3ToXbwNVhG-1slc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lJg9MbrKOmxiSv4sZAq9BKG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRPJkocxdX0dS_nsM8_PQPokYgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zg7zF4kJzAHCRS7BTbf98jV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZzbD3kf-VYJtBnvlVq6nxie5s4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJcuMbRgbLZNqhDdi69Ah6le.jpg?f=fotoalbum_large

Blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 82e3
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Fervent Philips 900 serie liefhebber en gebruiker hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

82e3 schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:36:
Fervent Philips 900 serie liefhebber en gebruiker hier :)
Blijft mooi spul :)
Welke speakers heb je er aan hangen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 82e3
  • Niet online
Momenteel een FA931 staan met een setje: Kef Cantata,s met nieuwe eclo,s van Falcon Aucostics erin, en op een FA930 voor als het minder hard moet een setje: Wharfdale Ritz Diamond in originele staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

82e3 schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:20:
Momenteel een FA931 staan met een setje: Kef Cantata,s met nieuwe eclo,s van Falcon Aucostics erin, en op een FA930 voor als het minder hard moet een setje: Wharfdale Ritz Diamond in originele staat
Mooi spul, beetje anticlimax though. Had minimaal FB825, DSS930 of DSS940 verwacht :P

De cantata zelf nooit gehoord, wel zelf met kef cadenza gedraaid. Staan nog bij mijn schoonouders te stoffen tot ik ze eens onder handen neem. Helaas geen tijd of ruimte voor :X

Edit: als ik een tip mag geven: op MP komen regelmatig setjes Legend II (FB720) voorbij. Die werden in de markt gezet om te concurreren met de bookshelves van Kef, B&W en andere topmerken. Klinken serieus goed, heel helder geluid :)

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 27-09-2022 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Parklife
DatraxZ schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:32:
Leuke Tascam BR20 opgepikt voor weinig vandaag. De laatste RtR van Tascam, en deze krijgt zeker geen onaardige reviews! UHA gebruikt oa. dit model als platform voor hun ultra-high RtR modellen.

De capstan belt is vergaan, de rubber resten heb ik reeds verwijderd, en ook de pinch roller rubber begint uit elkaar te vallen. Er ontbreekt ook een tension roller aan de rechterkant. Gelukkig is de capstan motor OK.
Ik denk niet dat dit deck 50 uur gedraaid heeft, de koppen zien er nieuw uit, en de algemene staat van het deck is uitstekend.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blij mee :)
Erg gaaf zo een staat hier ook! Wisselt met een GX-630DB als ''woonkamer'' deck. Let wel op met de capstan motor,. deze gaan nog wel eens stuk.

Als je een remote stekker kan vinden, niet heel bijzonder, kan je met een relais boardje en een Wemos D1 oid. makkelijk een wifi-remote maken voor dit deck.

Parklife

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Parklife schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:09:
[...]

Erg gaaf zo een staat hier ook! Wisselt met een GX-630DB als ''woonkamer'' deck. Let wel op met de capstan motor,. deze gaan nog wel eens stuk.

Als je een remote stekker kan vinden, niet heel bijzonder, kan je met een relais boardje en een Wemos D1 oid. makkelijk een wifi-remote maken voor dit deck.
Nice! Ik ben bekend met deze capstan motor, is ongeveer dezelfde als deze in mijn X-1000M, daar heb ik de commutator weer als nieuw gemaakt en de brushes vervangen. Belangrijk bij dit soort decks is idd dat je eerst de staat van de capstan belt en pinch roller nakijkt alvorens het deck aan te zetten na lange stilstand, anders kan je de mogelijks geblokkeerde capstan motor opbranden. Dit deck heeft erg weinig draaiuren gemaakt (overgenomen van de gemeente, geen idee wat die ermee gedaan hebben), dus de capstan motor zelf zal nog wel OK zijn voor even :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Ik zag in de kringloop een JVC AX-11 voor 19,95 euro. Niet gekocht, maar ik twijfelde wel.
Hij was vrij ondiep....slechts 19cm diep.
Ik zie niet zo vaak versterkers in een kringloopwinkel.

Wat is jullie idee hierover? Gewoon verder zoeken...Stiekem hoop ik ooit een versterker tegen te komen uit periode van 1980, 1981 en 1982. Want die hebben vaak van die fancy VU-meters. Zoals Marantz PM310 en JVC AX-1

En ik zag in de kringloop deze Philips speaker 9819. Vermoedelijk jaren 50.
Ik denk dat opa's en oma's hier wel blij mee zijn. Mijne is helaas overleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CVyaEXkcS0Rw8gZFG3wDGnJSdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v29lgL33I0FPMQADolg9WkaR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kzvr8VSXcgCzhCyKuFYGf1wM1yE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AuBqi06DSrUtgfnmV9tCYphq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door MedionAkoya op 28-09-2022 11:50 ]

Trein?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
Mijn vrouw en ik hebben het huis(bj 1929) van haar ouders gekocht en schoonpa heeft echt alles bewaard in de loop der jaren. Op zolder een oud deken van een berg spullen af getrokken en kijk wat er allemaal onder staat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CetRG39J-Ur_WZKdV3JfbnfyS48=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9zW5BCiUP6botvEMvKgexVN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHwrYCQ73J-ZOO4_05FuCI8xSpk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4A4U1GiUxYqREP51TxbYhUUi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOOAbXg3Gor2qmwR2-WER_s1qTg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EO03df2V9g2WIQcQ5aXlc2NL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0jPUix0MiYhGd3uXtLSAUnGCew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hhwt9MSK7F1gjwG6l78ZvJDG.jpg?f=fotoalbum_tile

Philips 22RH752/00 radio
Philips 222 platenspeler
Philips N4404/00 4 track
Philips AK701 (5)CD(wisselaar)

De AK701 is redelijk "nieuw" en niet echt bijzonder. De andere drie zijn echt vintage en zover ik kan zien allemaal nog in goede staat. Ze hebben dus jaaaaaren op zolder gestaat onder een deken, op de zolder is nooit vochtig geweest, wel heel warm in de zomer en ijskoud in de winter.

Van de 4 traks hebben mijn schoonouders nog allemaal opnames. Ik wil eens onderzoeken hoe ik die kan digitaliseren.. ik denk via een versterker en dan naar audiopoort van een PC ? iemand tips?

Daarnaast... kan ik ze straks zomaar aansluiten en aanzetten? of eerst openmaken en de binnenkant checken? maar op wat dan?

O ja, dit apparaat stond er ook nog, blijkt een V2000 (VCC) videorecorder te zijn, de VR2120/00
Dat vind ik wel een apart apparaat zo met die twee losse units. Zet je die normaal op elkaar? of naast elkaar? of maakt het niets uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCt90gRGLRt2jtcq3niQlGDiiLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZwVcsKl3YdTF77T8VYBeXd7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Petje72 op 28-09-2022 12:14 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Skynett
@Petje72 die VCC is de recorder van je camcorder. Dus achterin doe je een accu, en je hangt hem met een riem om je schouder en je sluit er de videocamera op aan en dan kan je zo op pad gaan om opnamen te maken. Half uurtje of zo, en dan is je accu op.
Het deel wat achterblijft bevat de voeding, oplader en TV-tuner. Zo blijft het andere deel nog een beetje portable. Andere tijden zullen we maar zeggen.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
Skynett schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:27:
@Petje72 die VCC is de recorder van je camcorder. Dus achterin doe je een accu, en je hangt hem met een riem om je schouder en je sluit er de videocamera op aan en dan kan je zo op pad gaan om opnamen te maken. Half uurtje of zo, en dan is je accu op.
Het deel wat achterblijft bevat de voeding, oplader en TV-tuner. Zo blijft het andere deel nog een beetje portable. Andere tijden zullen we maar zeggen.
Bedankt voor de info! dan zal ik ook eens op zoek gaan die camcorder :9

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nineball
Vandaag bij de kringloop een Tascam DA-30 gevonden. Hij wil een dat tape niet laden, de lade blokkeert halverwege. Ik heb een week de tijd om hem aan de praat te krijgen, binnen die tijd kan ik hem terugbrengen.

Dus nu op zoek naar een dat cassette zodat ik wat kan gaan uitvogelen. De man van de kringloop wilde zijn enige dat bandje niet verkopen helaas. Zit er hier iemand in de buurt van Almere die er eentje van de hand wil doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XM52uOI8ZYs6R-N1Z8Gm5dlEkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0wUfMP6Dfu75sU4OrOcYpce.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:40

Videopac

Rommelt wat aan.

Petje72 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:06:
Mijn vrouw en ik hebben het huis(bj 1929) van haar ouders gekocht en schoonpa heeft echt alles bewaard in de loop der jaren. Op zolder een oud deken van een berg spullen af getrokken en kijk wat er allemaal onder staat!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Philips 22RH752/00 radio
Philips 222 platenspeler
Philips N4404/00 4 track

De AK701 is redelijk "nieuw" en niet echt bijzonder. De andere drie zijn echt vintage en zover ik kan zien allemaal nog in goede staat. Ze hebben dus jaaaaaren op zolder gestaat onder een deken, op de zolder is nooit vochtig geweest, wel heel warm in de zomer en ijskoud in de winter.

Van de 4 traks hebben mijn schoonouders nog allemaal opnames. Ik wil eens onderzoeken hoe ik die kan digitaliseren.. ik denk via een versterker en dan naar audiopoort van een PC ? iemand tips?

Daarnaast... kan ik ze straks zomaar aansluiten en aanzetten? of eerst openmaken en de binnenkant checken? maar op wat dan?

O ja, dit apparaat stond er ook nog, blijkt een V2000 (VCC) videorecorder te zijn, de VR2120/00
Dat vind ik wel een apart apparaat zo met die twee losse units. Zet je die normaal op elkaar? of naast elkaar? of maakt het niets uit?

[Afbeelding]
Zeker even melden op forum.mfbfreaks.nl Daar weten ze per model wel wat veel voorkomende problemen zijn. Zomaar aansluiten en aanzetten is meestal geen goed idee. Sowieso kun je, indien mogelijk de AC spanning beter op 240V zetten aangezien de netspanning daar dichterbij in de buurt zit dan bij de 220V van destijds.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:36

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

[Afbeelding]

Philips 22RH752/00 radio
Philips 222 platenspeler
Philips N4404/00 4 track

[Afbeelding]
Die draaitafel en die bandrecorder niet aanzetten, maar eerst openmaken (bij de draaitafel het plateau eraf tillen is voldoende).

Alles wat erin zit qua rubberwerk is vergaan (gesmolten) en moet worden vervangen. Als je 'm eerst aanzet slinger je al die rotzooi door het apparaat heen of komt het op plekken terecht waar je het moeilijk wegkrijgt.

Op zich zijn die dingen best okee om aan te werken, en met genoeg doekjes en Dasty van de Wibra krijg je die rommel wel weg. Wel oppassen, je krijgt dat spul niet goed uit stof en bekleding.

Nieuwe rubber delen kun je bestellen bij Frits van bandrecorder.be.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[Afbeelding]

Philips 22RH752/00 radio
Philips 222 platenspeler
Philips N4404/00 4 track

[Afbeelding]
Die VR2220 is een portable deck waar je een videocamera op kunt aansluiten. Zal aan de zijkanten een of andere bevestiging voor een schouderriem hebben. Videootjes maken was zwaar werk vroegah :P
Of je ze op of naast elkaar zet maakt niks uit.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Petje72 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:38:
[...]

Bedankt voor de info! dan zal ik ook eens op zoek gaan die camcorder :9
Niet zozeer 'camcorder', maar gewoon 'camera'. Toen men de recorder ging inbouwen in een camera, ontstond de naam 'camcorder'. Dit apparaat is dus juist van voor die tijd, met een losse recorder.

Mijn vader had op zijn werk ook deze units, en even later een vergelijkbare set van JVC die met VHS werkte. Mooi spul was dat.

Punctuality is the politeness of kings

• kozue
nineball schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:27:
Zit er hier iemand in de buurt van Almere die er eentje van de hand wil doen?
Vet, een DAT recorder bij de kringloop. Hoop ik ook ooit nog eens tegen te komen... Of een DCC recorder, of iets vergelijkbaar obscuurs ;)

Als je Heerhugowaard dichtbij genoeg vind (uurtje rijden geloof ik), wil ik je wel een NOS DAT tape ruilen tegen iets wat voor mij weer interessant is. Ik heb er nog 16 liggen, maar geen deck er voor (nee, ze gaan niet allemaal weg ;p). Ik verzamel cassettes, en ik denk dat jij er daar ook wel een aantal van hebt, dus als je nog exemplaren hebt liggen waarvan je denkt dat ik m nog niet in de collectie heb, is dat misschien een idee? :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nineball
kozue schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:06:
[...]

Vet, een DAT recorder bij de kringloop. Hoop ik ook ooit nog eens tegen te komen... Of een DCC recorder, of iets vergelijkbaar obscuurs ;)

Als je Heerhugowaard dichtbij genoeg vind (uurtje rijden geloof ik), wil ik je wel een NOS DAT tape ruilen tegen iets wat voor mij weer interessant is. Ik heb er nog 16 liggen, maar geen deck er voor (nee, ze gaan niet allemaal weg ;p). Ik verzamel cassettes, en ik denk dat jij er daar ook wel een aantal van hebt, dus als je nog exemplaren hebt liggen waarvan je denkt dat ik m nog niet in de collectie heb, is dat misschien een idee? :)
Dank! Inmiddels heb ik vier tapes en een reinigings cassette van Marktplaats geplukt, in Hilversum.

Na het bekijken van wat Youtube filmpjes heb ik het loopwerk eruit gehaald, een of ander schuifschakelaartje schoongemaakt en gekeken of alles nog een beetje soepel beweegt als je met de hand de load cycle uitvoert.

Daarna zat er weer leven in. Ik heb zowaar een stukje kunnen opnemen en weer afspelen.

Het is een flink bakbeest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-LvY-_-a647KZ8cg-DmYrP3Cbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lW0UskNuHH96PFi8UHpVGg3A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVpaJu_wtuvB1pTG4FxHftbSxSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zN6ZrG01oYpfImy7h8KQ8dV.jpg?f=fotoalbum_large

• rcor
nineball schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:17:
[...]

Dank! Inmiddels heb ik vier tapes en een reinigings cassette van Marktplaats geplukt, in Hilversum.

Na het bekijken van wat Youtube filmpjes heb ik het loopwerk eruit gehaald, een of ander schuifschakelaartje schoongemaakt en gekeken of alles nog een beetje soepel beweegt als je met de hand de load cycle uitvoert.

Daarna zat er weer leven in. Ik heb zowaar een stukje kunnen opnemen en weer afspelen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik neem aan dat je ook de video's van 12voltvids gekeken hebt? Hij heeft zowel de eerste versie als de MKII versie onderhanden genomen... Zijn video's altijd leerzaam... ;)

Mooi ding, ook... DAT kan heel goed klinken... Veel plezier ermee... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nineball
rcor schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:26:
[...]

Ik neem aan dat je ook de video's van 12voltvids gekeken hebt? Hij heeft zowel de eerste versie als de MKII versie onderhanden genomen... Zijn video's altijd leerzaam... ;)

Mooi ding, ook... DAT kan heel goed klinken... Veel plezier ermee... :)
Ja precies dat filmpje ‘does not load tape’ heb ik gevolgd. De snaren waren nog goed, ik zou het loopwerk nog wel eens grondig willen schoonmaken en smeren. En de pinch roller is vrij hard, eens kijken of die nog te krijgen is.

Maar voorlopig speelt ie ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Welke kringloop heb je die trouwens vandaan? Het roept herinneringen op van een aantal jaar geleden. Toen deed ik een rondje Almere en kwam een winkel tegen die meteen na 1 bezoek al een van m’n favorieten geworden was. Ik had er een MDS-JE780 minidisc recorder meegenomen (leuk ding met NetMD, keyboard aansluiting, Type-S, etc), en kwam toen in gesprek met de eigenaar. Die liet mij z’n werkplaats zien waar nog meer apparaten stonden. Hij vond het leuk om ze op te knappen en er stonden ook een paar DAT recorders. Die waren nog niet klaar voor de verkoop, maar ik had wel in gedachten later nog eens terug te komen. Z’n prijzen waren ook prima, dat MD deck was maar €50 ofzo.

En toen brak corona uit en moest alles dicht. De volgende keer dat alles weer open was en ik weer een rondje Almere deed was ie permanent gesloten en heb ik nooit meer een kans gehad om zo’n ding van m te kopen. Nooit geweten wat er met die apparaten gebeurd is. Zou dat er een kunnen zijn? Hadden ze er daar nog meer?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

nineball schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:17:
[...]

Nice work !

DAT liefhebber hier ook. Ik had destijds een Tascam DA-60, maar die heb ik (met spijt nadien) verkocht.
Sinds begin dit jaar opnieuw gebeten door het DAT beestje, en een Sony PCM-7040 aangeschaft :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fj6XJzmj9tlMqZTpLOllI_WkHd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G70QE8wHsxZkn6Y3nH9lEIZC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nineball
kozue schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:05:
Welke kringloop heb je die trouwens vandaan? Het roept herinneringen op van een aantal jaar geleden. Toen deed ik een rondje Almere en kwam een winkel tegen die meteen na 1 bezoek al een van m’n favorieten geworden was. Ik had er een MDS-JE780 minidisc recorder meegenomen (leuk ding met NetMD, keyboard aansluiting, Type-S, etc), en kwam toen in gesprek met de eigenaar. Die liet mij z’n werkplaats zien waar nog meer apparaten stonden. Hij vond het leuk om ze op te knappen en er stonden ook een paar DAT recorders. Die waren nog niet klaar voor de verkoop, maar ik had wel in gedachten later nog eens terug te komen. Z’n prijzen waren ook prima, dat MD deck was maar €50 ofzo.

En toen brak corona uit en moest alles dicht. De volgende keer dat alles weer open was en ik weer een rondje Almere deed was ie permanent gesloten en heb ik nooit meer een kans gehad om zo’n ding van m te kopen. Nooit geweten wat er met die apparaten gebeurd is. Zou dat er een kunnen zijn? Hadden ze er daar nog meer?
Weet je nog in welk deel van Almere die kringloop was? In Almere Buiten zat voor corona een kringloop die nu inderdaad weg is, in de Molenbuurt. Verder zit er nog een vrij grote niet-keten kringloop in Almere Stad waar ik wel eens een paar mooie draaitafels heb gevonden, maar die is ook erg duur geworden.

Dan de ketens: Rataplan (2x in Almere) is eigenlijk nooit de moeite waard, ik kom er nog wel eens omdat ze als enigen op zondag open zijn. Dan is er de keten de Kringloper, die zit o.a. in Almere, Naarden en Hilversum. Die in Naarden is mijn favoriet, ze hebben veel aanbod voor ok prijzen. De DAT recorder van gisteren kwam bij de Kringloper in Almere vandaan. Het electro mannetje liep ermee in zijn handen vanuit het magazijn om hem op de plank te zetten maar die plank heeft hij dus niet gehaald.

• kozue
Ik ben niet zo bekend in Almere. Ik ken er in totaal 1 persoon en weet niet wat de Molenbuurt is. Maar dat zal dezelfde wel geweest zijn als die jij bedoelt. Het zag er een beetje uit als een groot magazijn met racks vol spullen, maar dat doen er wel meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
@kozue Als er "molen" in de straatnaam van de winkel zat, dan was het de Molenbuurt :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kingmace
Afgelopen weekend een setje, in uitmuntende staat verkerende, Celestion Ditton 15XR speakers opgehaald. Aangezien ik al een setje Atron D15 (=Celestion Ditton 15) speakers had vroeg ik me al een hele tijd af hoe deze zich verhouden tot hun nieuwere broer, de 15XR. De 15 werd geproduceerd van 1970\79 geloof ik, de 15XR kwam in 1980 op de markt. Ik kon in de buurt een set ophalen voor 70,- dus ik dacht dat moet ik maar eens doen. Ik heb de twee speakers met elkaar vergeleken. Ik heb altijd gedacht dat beide speakers even groot waren maar de 15XR is iets groter. Qua geluid vind dat beide speakers erg laag gaan, hier zit niet veel verschil tussen, de 15 heeft meer kracht in laag het maar ik vind het soms iets holler (bonkiger) klinken tov de 15XR. Bij de 15 worden sommige klanken teveel naar voren getrokken waardoor ze soms te hard/schel klinken en te nadrukkelijk aanwezig zijn. Ik vind het bij de 15XR veel rustiger en meer gebalanceerder klinken.

Al met al weet ik nu wel dat de 15's het huis uit gaan en dat de 15XR blijven :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pVpZ8Ct7/5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SN9f1KRf/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Hj1Mc9pV/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:19
@kingmace
De tweeter in de XR is nieuwer en beter, loopt langer door tot 20Khz tegen over dacht ik 18Khz. Het is niet echt een verfijnde tweeter in het oudere model. Wel erg fijne luidsprekers verder, de onderste woofer is passief maar dat wist je vast al. De woofers zijn ook anders zie ik nu. (?)

In mijn B&W Dm 2a zit een vergelijkbare tweeter als in de niet XR alleen dan aangevuld met een coles super tweeter, dat maakt een behoorlijk verschil.

[ Voor 28% gewijzigd door Roderiktweaker op 30-09-2022 19:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nineball
kingmace schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:53:
Afgelopen weekend een setje, in uitmuntende staat verkerende, Celestion Ditton 15XR speakers opgehaald. Aangezien ik al een setje Atron D15 (=Celestion Ditton 15) speakers had vroeg ik me al een hele tijd af hoe deze zich verhouden tot hun nieuwere broer, de 15XR. De 15 werd geproduceerd van 1970\79 geloof ik, de 15XR kwam in 1980 op de markt. Ik kon in de buurt een set ophalen voor 70,- dus ik dacht dat moet ik maar eens doen. Ik heb de twee speakers met elkaar vergeleken. Ik heb altijd gedacht dat beide speakers even groot waren maar de 15XR is iets groter. Qua geluid vind dat beide speakers erg laag gaan, hier zit niet veel verschil tussen, de 15 heeft meer kracht in laag het maar ik vind het soms iets holler (bonkiger) klinken tov de 15XR. Bij de 15 worden sommige klanken teveel naar voren getrokken waardoor ze soms te hard/schel klinken en te nadrukkelijk aanwezig zijn. Ik vind het bij de 15XR veel rustiger en meer gebalanceerder klinken.

Al met al weet ik nu wel dat de 15's het huis uit gaan en dat de 15XR blijven :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zuinig zijn op de xr tweeters, ik heb er al eens eentje moeten reanimeren. En een paar door mij opgeknapte xr’s hebben een tijd bij mijn buurman staan spelen waarbij hij het voor elkaar heeft gekregen om iets in het filter op te blazen. Toen deed de tweeter ook niks meer maar dat lag gelukkig niet aan de tweeter maar aan de kapotte condensator in het filter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CM0RdXZ24kdBz3FvrJScxTrANfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOPFvCrBV1iM3baajC4Sm7Uc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door nineball op 01-10-2022 10:56 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• rcor
Onlangs een groot mazzeltje via Marktplaats gehad... Een Sony TC-D5M voor een normaal bedrag op de kop getikt... Geen honderden euro's (zoals gebruikelijk), maar ruim minder dan 200 euro...

Uiteraard niet helemaal op orde volgens de advertentie, maar wel klachten die duiden op wat onderhoud die gepleegd moet worden... Motortje zou lawaaiig zijn en via de voeding deed hij niets... Op batterijen zou het motortje lopen...

Nou, die gok wagen we wel... Het apparaat zag er goed uit (niet verprutst) en nu ik 'm ontvangen heb kan ik ook vertellen wat mijn conclusies zijn na de eerste tests:
- Snelheid: hij liep te langzaam in het begin. Na een tijdje spelen zonder bandje werd dat steeds beter. Nu is het nog niet helemaal correct, maar na onderhoud zal het weer perfect zijn (en wellicht wat snaren / tussen wielen vervangen als dit nodig is)...

- Spoelen deed hij niet, maar nadat het mechaniek wat los was gekomen werkte dit dus ook weer

- Voeding: die doet niets, althans er komt geen spanning bij de fieldrecorder. Zal vast een kabel breuk zijn of iets anders. Met een andere voeding werkte de fieldrecorder in ieder geval, dus geen problemen in de speler zelf...

- Vu meter verlichting werkt nog en dat is een fijne gedachten met die gloeilampjes die wel eens stuk gaan.

- Interne speaker werkt, volume pot meter is niet extreem smerig.

- Opnemen moet ik nog testen. Update 15:52 uur: Opnemen werkt, zowel via de tulp ingangen als via de linker en rechter microfoon in gang... Rcor is nog blijer! :D

Foto's van het apparaat:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/RIr7sqoCYna_-3b6qOs-1Jaiw4R5OS6-3CunyaKv_delEEW7YiS3gLmZv-BPM0nQY4wtesUM6gdLoO2ahMttOzvakUl6WmMZXm3xy_JzEBviYEkz08B9cEYn36buY2Svdo4PEJ3cjDg=w2400

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/IRD5UQV7zzxObVif0jR5If0GV7zMbxIZP4kTRyETUmQOWGuLIbJS3vOa-IA19auQ0nybH-tgrLS_CYyPGC-7-V2WTPu4Zqhx2Aj-Hak1_pnbNt61fw1u9URQBMw5-WzY0OAidTtZ5Tc=w2400

[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 01-10-2022 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Vwestlife legt het nog eens goed uit: er zijn diversen manieren om bandtellers toe te passen en hoe precies zijn ze nu eigenlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:10

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

82e3 schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:20:
Hier ook een FA931, met DCC900, DCC951*, CD950 en hopelijk binnenkort een tuner (FT920 of 930). Op de langere termijn ook een cassettedeck, maar daar ben ik nog niet actief naar aan het zoeken geweest. De DCC900 en de CD950 heb ik ooit nieuw gekocht en heb ik dus al bijna 30 jaar. De DCC951 was een too good to pass up deal die langs kwam en de FA931 moest er natuurlijk ook komen om de Marantz-versterker eindelijk te vervangen (ziet er toch mooier uit).

Wel zoek ik actief een een afstandsbediening voor de FA931. De originele is de Philips RH6640/01, maar die wordt maar sporadisch aangeboden op de bekende sites.

Weet iemand of een algemene RC5-afstandsbediening ook werkt? Ik heb er geen om het uit te proberen.

Ook worden er wel regelmatig RH6622/29/30/32's aangeboden. Dat zijn Philips-afstandsbedieningen voor andere versterkers of minisetjes, maar hebben in principe alle knoppen die je nodig hebt. Ik heb echter geen idee of het protocol hetzelfde is en de prijzen zijn toch net wat te hoog om het te proberen.

*één van de DCC-decks gaat binnenkort in de verkoop; ik weet alleen nog niet welke van de twee

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 82e3
  • Niet online
De rh6640/01 heb ik na lang zoeken per toeval in de kringloop gevonden, wel helaas met een aantal afgepoetste letters door de dasty ijverigheid van de medewerker daar.

Elke RC5 afstandsbediening doet het er naar mijn weten op, Ik bedien vooral het volume met de AB en om de RC6640/01 te sparen heb ik een RC0781/01 en een RC282426/01, bronnen wisselen en het volume bedienen werkt met deze twee in ieder geval ook ( en op de cd-speler vooruit en terug enz)

Een FT930 heb ik volgens mij dubbel evenals een FC930 dubbel casettedeck, werking van het casettedeck zou ik moeten testen, die is al zeker 20 jaar niet meer in gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Zonet de A-7300rx op RTM LPR35 ingeregeld. Op mijn oude BASF LPR35's had ik soms wat level verschillen tot wel 2dB, mogelijks omdat deze tape 40 jaar oud is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kCnkdfaceoOyREJalTIXuDfsIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4U3KycF6ljfXFkFIr3LfUF5.jpg?f=fotoalbum_large

Potmetertjes, regelbare spoelen en condensatoren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sks1qu7fmQpYtfqedF0eGCwYsPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjlF8nVDAb2trFw5C8t8mG8F.jpg?f=fotoalbum_large

Blijft een machtig deck!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OcjCYP4cgP-6Yee7E6jdjEA-NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q90Xe2fQKZLVQpY0lEbEV5MZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Heroic_Nonsense schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:14:
[...]

Hier ook een FA931, met DCC900, DCC951*, CD950 en hopelijk binnenkort een tuner (FT920 of 930). Op de langere termijn ook een cassettedeck, maar daar ben ik nog niet actief naar aan het zoeken geweest. De DCC900 en de CD950 heb ik ooit nieuw gekocht en heb ik dus al bijna 30 jaar. De DCC951 was een too good to pass up deal die langs kwam en de FA931 moest er natuurlijk ook komen om de Marantz-versterker eindelijk te vervangen (ziet er toch mooier uit).

Wel zoek ik actief een een afstandsbediening voor de FA931. De originele is de Philips RH6640/01, maar die wordt maar sporadisch aangeboden op de bekende sites.

Weet iemand of een algemene RC5-afstandsbediening ook werkt? Ik heb er geen om het uit te proberen.

Ook worden er wel regelmatig RH6622/29/30/32's aangeboden. Dat zijn Philips-afstandsbedieningen voor andere versterkers of minisetjes, maar hebben in principe alle knoppen die je nodig hebt. Ik heb echter geen idee of het protocol hetzelfde is en de prijzen zijn toch net wat te hoog om het te proberen.

*één van de DCC-decks gaat binnenkort in de verkoop; ik weet alleen nog niet welke van de twee
Qua cassettedeck zou ik dan even kijken naar de Philips FC-950. Dat is het topmodel en die is van horen en zeggen beduidend beter dan een FC-930 / FC-931 / FC-910. Puur naar de specs kijkend klopt dat ook en je hebt dan als toetje nog tape monitoring ook...

Ideaal om je opnamen te monitoren terwijl je de opname maakt... ;)

Qua tuner zou ik even kijken naar de Philips FT-950... Dat is ook het topmodel namelijk...
Op Youtube heeft iemand een filmpje gemaakt van het drietal:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Heroic_Nonsense RC5 is het protocol, dus in principe werken alle remotes. Verder heb je voor de bediening de ESI bus achterop, daarmee koppel je het signaal door.

Wat ik als ik jou was zou doen is en relatief goedkoop set van MP afplukken, vaak zitten daar meerdere remotes bij. Daar de remote van pakken, en de rest samen met je dcc verkopen, want die drijft de prijs op.

Edit: De FT950 is bij mijn weten eigenlijk gewoon een FT930 voor het analoge deel, aangevuld met een digitale satelliet tuner en een digitale uitgang. Leuk als je een schotel hebt of gewoon voor de heb, maar functioneel zal het weinig toevoegen dunkt me.

Indien gewenst kan ik de specs wel opzoeken en naast elkaar leggen, heb hier alle Philips Magazines uit die tijd liggen :)

[ Voor 34% gewijzigd door The Eagle op 02-10-2022 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

The Eagle schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:52:
@Heroic_Nonsense RC5 is het protocol, dus in principe werken alle remotes. Verder heb je voor de bediening de ESI bus achterop, daarmee koppel je het signaal door.

Wat ik als ik jou was zou doen is en relatief goedkoop set van MP afplukken, vaak zitten daar meerdere remotes bij. Daar de remote van pakken, en de rest samen met je dcc verkopen, want die drijft de prijs op.

Edit: De FT950 is bij mijn weten eigenlijk gewoon een FT930 voor het analoge deel, aangevuld met een digitale satelliet tuner en een digitale uitgang. Leuk als je een schotel hebt of gewoon voor de heb, maar functioneel zal het weinig toevoegen dunkt me.

Indien gewenst kan ik de specs wel opzoeken en naast elkaar leggen, heb hier alle Philips Magazines uit die tijd liggen :)
Klopt, de FT950 is vandaag de dag niet meer dan een FT930 met meer knopjes (die niks meer doen). Je mist de handige draaiknop voor de tuning.

DSR ("Digital Sattelite Radio") was een dienst die via twee satellieten (SAT2 en Kopernikus) en de kabel werd aangeboden.

De satelliettuner kon alleen op een speciale antenne aangesloten worden (niet op de LNB's die je voor TV gebruikt) die het 855MHz signaal van de satelliet ontving. Die frequentie ging nog net door muren, dus de antenne kon eventueel binnen staan.

Via de kabel was ook mogelijk: de standaard FM-kabeltuner stemde dan voor je af op de frequentie waarop de kabelboer her DSR-pakket aanbood, en de in de FT950 ingebouwde decoder zorgde voor de weergave.

Het idee was was dat er 16 "zenders" op de plek van 1 reguliere FM-frequentie konden worden "uitgezonden". De totale bandbreedte was 2048 kbit/s, dus 128 kbit/s per zender. En dat op een sample rate van 32kHz. Er konden meerdere FM-zenders worden gebundeld om een groter aanbod te creëren.

Elk station op DSR zond metadata mee. Algemene, met de naam van de zender en het programma, maar ook data over de muziek (zoals de artiest en de titel). Die data werd getoond op het display van de tuner.

Ook het genre van het programma in het geheel en van de muziek die op dat moment klonk werd meegezonden. Daar maakte de FT950 heel handig gebruik van. Had je zin in jazz? Druk op de jazzknop en je hoort jazzmuziek. Ongeacht op welke zender die jazzmuziek werd uitgezonden. Kwam er na het jazzmuziekstuk een heavy metal nummer (bij wijze van...), dan schakelde de tuner gewoon naar een andere zender waarop wél jazzmuziek werd uitgezonden. Uiteraard viel je dan wel halverwege het nummer binnen, maar soit.

De geluidskwaliteit was niet je-van-het dus. DSR was dan ook niet succesvol en geen lang leven beschoren. DAB en DVB hebben het uiteindelijk de nek omgedraaid. In 1999 was de laatste uitzending via satelliet, UPC heeft in Zwitserland nog tot eind 2003 twee frequenties, dus 32 zenders, via de kabel aangeboden in het Duitstalige deel van Zwitserland.

Alle zenders waren Duitstalig (zenders uit Duitsland en Zwitserland). In Nederland heeft DSR alleen als experiment gedraaid; het is nooit commercieel uitgerold.

Kortom: als je nu een FT950 hebt, kun je hem alleen nog als analoge tuner gebruiken. Het satellietdeel doet niets meer, want het signaal is er niet meer. Daarin is hij gelijk aan de FT930 (dus analoog met RDS en een ingebouwde klok/timer).

Met één verschil. Luister je analoge FM, dan kun je het geluid via de digitale uitgang van de FT950 uitsturen. De FT950 heeft namelijk een ingebouwde ADC. Heb je dus een DSC+DSS staan, dan hoef je de FT950 alleen digitaal aan te sluiten.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Nog even een vraag aan de techneuten hier:

Mijn FA931 (gisteren opgehaald, vandaag aangesloten) geeft alleen geluid op het linkerkanaal.

Ik heb al flink aan de balans en volumeknop gedraaid om te kijken of de potmeters misschien aangespoord moeten worden, maar helaas: geen verbetering. Het maakt niet uit of ik de speakers op speakergroep A of B aansluit.

Ook via de hoofdtelefoonuitgang hoor ik alleen links geluid.

Is er iets dat ik met het blote oog kan controleren als ik de FA931 open schroef? Ik heb geen (en geen verstand van) een multimeter. Wellicht iets schoonmaken aan de binnenkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

rcor schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

Qua cassettedeck zou ik dan even kijken naar de Philips FC-950. Dat is het topmodel en die is van horen en zeggen beduidend beter dan een FC-930 / FC-931 / FC-910. Puur naar de specs kijkend klopt dat ook en je hebt dan als toetje nog tape monitoring ook...

Ideaal om je opnamen te monitoren terwijl je de opname maakt... ;)

Qua tuner zou ik even kijken naar de Philips FT-950... Dat is ook het topmodel namelijk...
Op Youtube heeft iemand een filmpje gemaakt van het drietal:
[YouTube: Philips 900 Series FT950, FT930, FT920]
De FC950 is zeker mooi, ook door het gemotoriseerde deurtje :) Opnemen ga ik er echter niet mee doen (hoogstens voor de lol om het weer eens te doen); het zal alleen voor weergave zijn. Dat kan ook op mijn DCC900 en DCC951, maar daar speel ik liever geen analoge tapes op af (om de koppen te sparen).

De FC931 en FC940 zijn ook mooi (maar de FC930 wijkt behoorlijk af en mist best wel wat features die de FC931 en FC940 wel hebben). De FC910 (eenvoudig dubbeldeck waarvan alleen Deck B autoreverse is en geen Dolby C) en de FC920 (enkeldeck met mechanische counter en twee koppen) vallen sowieso af.

Maar goed; het tapedeck is voor latere zorg.

Qua tuner zal het de FT920 of 930 worden (zie ook mijn uitleg over DSR en de FT950), net wat er wordt aangeboden. RDS kan de doorslag geven als de prijs goed is natuurlijk.

Eerst maar eens de FA931 goed aan de praat krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 82e3
  • Niet online
Mijn ervaringe met de klachten die je beschrijft is dat de 3 relais die erop zitten eerste hoofdverdachte zijn (zwarte vierkant blokjes met een kapje op van ongeveer 2 bij 2 cm, kapje kan voorzichtig los en dan zie je de schakelende contacten zitten, deze voorzichtig schoonmaken met ipa (zonder stroom erop) (op mfb freaks-forum ga je ook veel info vinden, dit ter info)

2de verdachte zijn de solderingen op de prinplaten, als ze nog nooit doorgesoldeerd zijn is dat een van de weinige manco,s in de 900 serie de te dunne solderingen van de in signapore gemaakte printplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

82e3 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 14:54:
Mijn ervaringe met de klachten die je beschrijft is dat de 3 relais die erop zitten eerste hoofdverdachte zijn (zwarte vierkant blokjes met een kapje op van ongeveer 2 bij 2 cm, kapje kan voorzichtig los en dan zie je de schakelende contacten zitten, deze voorzichtig schoonmaken met ipa (zonder stroom erop) (op mfb freaks-forum ga je ook veel info vinden, dit ter info)

2de verdachte zijn de solderingen op de prinplaten, als ze nog nooit doorgesoldeerd zijn is dat een van de weinige manco,s in de 900 serie de te dunne solderingen van de in signapore gemaakte printplaten.
Kijk, dat is nuttige info!

Bedoel je deze zwartje doosjes?:

YouTube: Philips FA 920

Volgens de maker van dat filmpje is het problematisch als ze echt stuk zijn, want ze worden niet meer gemaakt. Een 1-op-1 passende zal dus uit een donormachine moeten komen.

Ik zie dat de print van de FA920 (in dat filmpje) gelijk is aan die van de FA931 (al heeft de FA920 wat meer lege plekken op de print, maar dat heeft met het model te maken natuurlijk).

Ik zal eens kijken of iemand in de buurt de relais kan doormeten en de verbindingen kan doorsolderen. Ik vertrouw mijn soldeerkunsten niet op dit vlak :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 82e3
  • Niet online
mm

[ Voor 99% gewijzigd door 82e3 op 11-10-2022 08:11 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• nineball
Vandaag bij de kringloop een paar B&W DM2a’s meegenomen voor 125 euro. Da’s niet goedkoop maar als je de marktprijzen ziet nog wel te doen.

Thuis gelijk de Coles tweeters eruit gehaald en getest. Die zijn nog goed. Ze klinken verder zoals ze in mijn herinnering horen te klinken.

Hoop werk aan de buitenkant te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-XstiyL5K2XkUDnhYs-4gEh6F0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuZSvNFkt5RPaq92zzWP4ZQ0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
Leuk restauratie projectje _/-\o_

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• kingmace
Ik kon het niet laten, toch nog een wekkerradio gekocht op MP voor 20,-. Ik vond deze Universum W2720 zo mooi dat ik hem niet kon laten staan. Qua uiterlijk nog supermooi voor een wekkerradio uit 1977. Even de voedings elco's vervangen voor de zekerheid en volledig schoongemaakt. Binnenin bijna alles van Sanyo dus ik vermoed een rebadge.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/C19hM9y6/IMG20221016153733.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NFTgKbBG/IMG20221016153744.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
Die is van postorderbedrijf Quelle aan de tekst achterop te zien, dus inderdaad een rebadge :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
kingmace schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:01:
Ik kon het niet laten, toch nog een wekkerradio gekocht op MP voor 20,-. Ik vond deze Universum W2720 zo mooi dat ik hem niet kon laten staan. Qua uiterlijk nog supermooi voor een wekkerradio uit 1977. Even de voedings elco's vervangen voor de zekerheid en volledig schoongemaakt. Binnenin bijna alles van Sanyo dus ik vermoed een rebadge.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vermoedelijk een variant op of gelijk aan de Sanyo AM5320 waar Universum als merk op staat:
Afbeeldingslocatie: https://i.etsystatic.com/14497514/r/il/ae2627/3151426863/il_794xN.3151426863_4yts.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.etsystatic.com/14497514/r/il/c17ff6/3151426511/il_1140xN.3151426511_avzb.jpg

Ik hoop dat je hier wat aan hebt... ;)

Ps.: Ik zie nu ook exemplaren met een "snooze" of wekker uit knop:
Afbeeldingslocatie: https://www.radiomuseum.org/images/radio/sanyo_electric_co/digital_clock_rm5320_783911.jpg

Wel geinig om zo'n oude kwalitatief nog best goede wekker nog te kunnen vinden en gebruiken... Immers zijn de meeste hedendaagse wekkers zo gebouwd dat deze na 5 jaar de brui er aan geven en vervangen moeten worden...

[ Voor 17% gewijzigd door rcor op 17-10-2022 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
rcor schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 00:49:
[...]

Vermoedelijk een variant op of gelijk aan de Sanyo AM5320 waar Universum als merk op staat:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thanks, ik had nog niet gezocht maar die lijkt inderdaad griezelig veel erop ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ad de Jong
Voor €0,50 ps kon ik ze niet laten liggen.
Puur als decoratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAKGzgWCOcqEIQnBs81EJOBYpAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zu8SHDr0sjsEzV7BfjukVC2j.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1 ... 132 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6