Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 10:01
ik kan dat soort massa meuk als de Sony DAV-S500 niet als vintage bestempelen helaas. Daar heeft het echt de bouwkwaliteit maar zeker ook de geluidskwaliteit i.c.m. de originele speakers niet voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:45
Ik heb een jaar geleden een setje KEF RDM One van Marktplaats geplukt om bij de TV te gebruiken. Ik weet niet echt of ik het al vintage mag noemen, ze zullen ongeveer 20 jaar zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRsghtlAhOIdFg0jtNG0yaN2ldU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVawydAsVOaPPybdwXrWiw4Y.jpg?f=fotoalbum_large

Eigenlijk al die tijd veel plezier van gehad, maar inmiddels merk ik dat het rechter exemplaar (al vastgesteld dat het niet aan de versterker ligt) niet helemaal goed meer klinkt. Vooral met stemgeluid, midden-lage frequenties, klinkt het bijna also er een soort white noise in het signaal zit. Ik denk dat ik een kier begin te zien tussen de foamrand en de conus, dus ik hoop ergens dat de lijm daar gewoon los begint te laten. Ik ben van plan de rand opnieuw van lijm te voorzien, maar vraag me af of ik niet beter meteen beide speakers kan refoamen? De rand zelf ziet er verder eigenlijk nog prima uit.

Kier is niet echt goed te zien, op de foto, valt in het echt meer op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bWX6jhTQrixcenOYroSUmeFgLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ogRur6F9mTgCAUNFGN9ewLw.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:14
Deze speakers hebben een rand van rubber en niet van schuim. Dus refoamen is dan niet echt aan de orde. Vergaan doen ze ook niet echt.
Als je je vinger op het deel legt wat los oogt, voel je dan ook dat er iets los zit? Zowel met geluid uit als aan? Lijmlaag wil wel eens niet egaal verdeeld zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat de rand los ligt.

Wel eens gezien dat de lijmlaag los liet bij een UniQ Kef van die leeftijd. Heb het zelf nooit gelijmd, maar denk dat dat wel zou kunnen. Gebruik dan niet te veel lijm, door lijmen neemt de massa van de conus toe.

Een hele andere unit plaatsen ter vervanging zou ook een optie zijn.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:45
Ha, oeps! Voelde niet echt als rubber, maar zou goed kunnen dat ze inderdaad niet van foam zijn.

Ik kan ze inderdaad een beetje aanduwen, en dan lijkt de rand inderdaad weer wat beter aan te sluiten. En het is soms een stuk beter zichtbaar, vooral als ze een tijdje op wat hoger volume hebben gespeeld. Met het geluid aan kan ik op de rand duwen en dan lijkt er minder ruis te zijn, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat de conus dan niet meer vrij kan bewegen.

Met andere unit plaatsen bedoel je de hele driver? Lijkt me niet dat je die nog kunt krijgen, zou je dan in beide een nieuwere UniQ driver plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:19
@Nilsepils Het zou kunnen zijn dat het probleem niet bij de luidspreker rand zit maar bijvoorbeeld in de tweeter. Kan mij niet voorstellen dat deze imperfectie veel uitmaakt als de rand zelf nog gewoon goed vast zit.

Je kan de rand lijmen met speciale lijm, wel voorzichtig zijn dat de rand zelf heel blijft, je zou lokaal kunnen repareren zonder de hele rand te verwijderen als deze voor de rest nog goed vast zit. Anders moet de boel opnieuw gecentreerd worden.

https://www.repairyourspe...ijm-penseel-vloeistof/c-3

De tweeters zijn nog wel verkrijgbaar de woofer kan lastig zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Roderiktweaker op 09-08-2022 18:11 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:17
Vandaag een FP930 en FC 950 op de kop weten te tikken. Kwam als complete set, dus nu heb ik een versterker, dubbelcassettedeck en nog een cd-speler over :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hz1v3Hs.jpg

Stay safe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
Nilsepils schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:52:
Met andere unit plaatsen bedoel je de hele driver? Lijkt me niet dat je die nog kunt krijgen, zou je dan in beide een nieuwere UniQ driver plaatsen?
Ik zou voor een gebruikte gaan. Partnummer even opzoeken. Volgens mij zijn deze units ook in de Q10-30-50-70 serie gebruikt. Die kan je voor een habbekrats krijgen.

Heb zelf in een ruimte een setje Q70 in gebruik tot volle tevredenheid.

Als het een loshangend randje is, dan is dat een mechanisch probleem en dat is met een toongenerator zeer eenvoudig op te sporen. Of een specifiek stukje muziek waarbij het euvel zich ALTIJD voordoet. Alternatief is een lange frequentiesweep en dan goed luisteren wanneer de vervorming zich voordoet. En dan grote kans dat de vervorming zich ook voordoet op de 1e, 2e en 3e harmonische frequentie etc.

Heb je dit eenmaal gevonden, dan kan je ook zo vaststellen of het na reparatie goed is opgelost.

Nog wat anders, je kan de sierrand even losnemen dmv die drie boutjes in het zicht. De speaker zelf zit daar achter en die zit dan nog gewoon vast. De lijm aan de buitenzijde van de ring wil ook wel eens loslaten van de korf.

[ Voor 43% gewijzigd door Skynett op 09-08-2022 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Master FX schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:20:
Vandaag een FP930 en FC 950 op de kop weten te tikken. Kwam als complete set, dus nu heb ik een versterker, dubbelcassettedeck en nog een cd-speler over :D

[Afbeelding]
Correctie: je komt een DCC en een equalizer tekort :P

Blijft een gave set zo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Roderiktweaker schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:57:
@Nilsepils Het zou kunnen zijn dat het probleem niet bij de luidspreker rand zit maar bijvoorbeeld in de tweeter. Kan mij niet voorstellen dat deze imperfectie veel uitmaakt als de rand zelf nog gewoon goed vast zit.

Je kan de rand lijmen met speciale lijm, wel voorzichtig zijn dat de rand zelf heel blijft, je zou lokaal kunnen repareren zonder de hele rand te verwijderen als deze voor de rest nog goed vast zit. Anders moet de boel opnieuw gecentreerd worden.

https://www.repairyourspe...ijm-penseel-vloeistof/c-3

De tweeters zijn nog wel verkrijgbaar de woofer kan lastig zijn.
Prima te repareren zo, alleen moet je dit denk ik gewoon met de injectiespuit met botte punt hebben die ze daar ook verkopen :)

Begin dit jaar voor het eerst zelf een refoam uitgevoerd en da's prima te doen. Hier hoeft slechts wat lijm onder.
Driver zou ik er uit halen, en dan na het lijmen wat wasknijpers gebruiken om de boel vast te houden tijdens het drogen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
The Eagle schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:54:
[...]

Correctie: je komt een DCC en een equalizer tekort :P

Blijft een gave set zo :)
True.. Wie weet.... Eerst maar eens op zoek naar speakers :)

Stay safe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:30
Vandaag kwam de nieuwe platte snaar van de ebay verkoper binnen en die paste perfect.

Daarna het hele ding in elkaar gezet, kap erop, testen en wat bleek: de automatische tape selectie werkte niet. Nu wist ik niet meer of dat voorheen wel goed werkte dus een uur zitten turen naar het mechaniek. Uiteindelijk kwam ik er achter dat de nieuwe ladesnaar iets te los zat en na het sluiten van de lade zorgde dat ervoor dat de lade weer ietsje werd opengetrokken, net genoeg om de voelertjes voor de tapeselectie van slag te maken. Oude snaar er weer op en probleem verholpen.
Dus ter waarschuwing: het luistert best nauw.
AntoniusDD schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:25:
@nineball
heb je misschien een adres waar ik zo'n correct setje snaren kan bestellen?

ik weet niet zeker of m'n probleem met betrekking tot opname pauze [Afbeelding]daarmee opgelost wordt maar het toestel is wel al een dikke 25 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
top tip @nineball goed om te weten / pakketje moet nog binnen komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
Vandaag een adapter gescoord bij de kringloop en de FP930 draait. Alleen een fractie te langzaam.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2u6uhdj.jpg

Zou een nieuwe snaar daar al aan bijdragen? Heb er maar vast een besteld. En anders is het geloof ik wel af te stellen las ik ergens.

Stay safe

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
@Master FX als ik de service manual erop na sla dan valt er weinig af te stellen aan de fp930. Hier kan je de service manual vinden:
https://elektrotanya.com/...rntable.pdf/download.html

Even wat gezocht en op de motor zouden 2 potmeters aanwezig moeten zijn, gemarkeerd met een "L" en "H".
De L is 33 toeren en de H 45 toeren.

• Master FX
Ja, daar kwamen ze op het mfbfreaks forum ook mee. Ik wacht even de nieuwe snaar af en kijk dan eens even verder...

Stay safe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 17:36
Hoe heb je dat toerental bepaald? Met zo'n telefoonapp? Die zijn meestal niet heel erg nauwkeurig. Als je een platenspeler hebt waarvan je weet dat ie correct loopt zou je wel kunnen checken wat de afwijking van die app is en daarmee het verschil bepalen. Beter is gewoon zo'n strobe disc uitprinten en kijken of die te snel/langzaam loopt onder een lamp. Of een test LP met 3000/3150hz track en meten met een frequentie analyser (kan ook met software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Ja inderdaad met een app. Ik had er eerst niet zoveel vertrouwen in ook, maar de uitkomst leek de bewering van de verkoper iig te bevestigen.
Had inderdaad wel zo'n strobe disc geprint, maar nergens meer een normale gloeilamp.. :-)

Maar misschien een leuke uitnodiging voor iemand met een goedlopende platenspeler om de app er eens bij te pakken :-)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vinylrpm
Turntable speed

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:12

SebasFM

BOFH

Als ik mijn Samsung A52s op mijn AudioTechnica AT-LP140XP leg, dan komt het onderstaande resultaat er uit. De draaitafel wordt direct aangedreven door de motor, zonder riem of wat dan ook. Of het resultaat dan ook klopt durf ik niet te zeggen, ik heb geen calibratiemogelijkheid. De stippelrand van de draaitafel staat wel netjes 'stil'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAz-UghamXlk7oJOae1DgyKK0QE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H5Isgr2FVHNPIVzDO89cEVia.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Dat lijkt me toch een hele nette uitkomst dan....

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Ik heb wel eens zo'n IOS app gebruikt, maar vooral om te kijken hoe goed zo'n app het nou doet. Bij mijn direct drive Technics met ingebouwde strobe die perfect stilstaat, gaf ie nog een flinke afwijking in snelheid. De exacte resultaten weet ik niet meer, maar het was ver genoeg van 33.3 RPM verwijderd om die apps voor geen haar te vertrouwen. Gelukkig zijn ze wel consistent, vandaar dat ik aanraadde om het met een andere draaitafel te vergelijken, indien beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensport
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-09 15:34
Heel mooi setje. Eigenlijk niet compleet zonder een DCC-spelertje. Maar het is een mooi begin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Master FX
Master FX schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:10:
[...]

True.. Wie weet.... Eerst maar eens op zoek naar speakers :)
Correctie....

DCC951 vandaag op de kop getikt. En een mooie set FB821 *O*

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Master FX schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 23:51:
[...]

Correctie....

DCC951 vandaag op de kop getikt. En een mooie set FB821 *O*
Nice :)
Hoe bevallen de FB821? Klinkt als een klok he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Ja echt geweldig... TV geluid via een converteer van optisch naar tulp naar de versterker.
Heerlijk vol geluid, zoveel beter dan van de tv...

Vrouwlief vindt ze wel een beetje groot. Hopelijk is het gewenning... Iemand nog tips op dat vlak 8)

Stay safe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:57
Master FX schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 00:08:
Ja echt geweldig... TV geluid via een converteer van optisch naar tulp naar de versterker.

Vrouwlief vindt ze wel een beetje groot. Hopelijk is het gewenning... Iemand nog tips op dat vlak 8)
“Nu staan ze er al, wen er maar aan”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skynett
Je had iets moeten neerzetten wat nog veel groter is, en dan uiteindelijk als compromis deze plaatsen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:38
Vandaag pech en geluk tegelijk... Ik ga naar bijna elke editie van de Mega Carboot Sale in Horst... Ook vandaag was er weer een markt en dus was ik er ook te vinden...

Kom ik bij een verkoper een Onkyo Integra 2800 cassettedeck tegen (de kenners weten genoeg, maar voor de niet kenners: 3 koppen, 3 motoren en dual capstan cassette mechaniek)... Zeer compleet, met afstandsbediening en zelfs de handleiding! Prijs? 20 euro! Mijn ochtend kon niet meer stuk... :D _/-\o_

Helaas komt zo'n oud deck vaak ook met wat problemen en deze is geen uitzondering:
- Display blijft uit en doet niets
- Deck spoelt keurig de bandjes op en af, maar speelt ze niet af. De reden kom ik zo op terug
- De afstandsbediening heeft corrosie in het batterij vak

Even wat plaatjes met her en der verdere uitleg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybCNCjxR0bY2a3AAqBrHmUSnHRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8B1RTeYsLpPpHEZ8UXt4wze1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJQdWA0H2GjKEo1w8MiWes4gaDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApvEAZWqJ8NRoBNmmNoswLWt.jpg?f=fotoalbum_large
Iemand nog tips om deze batterij corrosie weg te krijgen? Ik heb inmiddels het batterij vak wat schoon gekrabd met een platte schroevendraaier... Hij werkt nog! Maar het zou mooi zijn als ik van alle corrosie af kan komen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hoADozqUVfIDXNShKl_qcPEjyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lVECkT7MUY3gqYYgjA4aFC7X.jpg?f=fotoalbum_large
Van voren oogt dit deck onberispelijk netjes... Geen krasje, niks... Keurig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juTIpybMFlbafJdVswHRlhPiu2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LId9A9ndTxixfm7RN2autpeK.jpg?f=fotoalbum_large
Ook van boven is hij heel netjes... :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cBSFbX7w1JNg-WirvpYnEogt_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/50ZvlzPHjAs2wXk6azK4dcgN.jpg?f=fotoalbum_large
Een zijkant heeft helaas een oppervlakkige kras op het hout, maar verder wederom in keurige staat! Het deck is immers niet nieuw he...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jj5knrTk0ECyeyTAx4PJifvNyd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9WD2aIffLHy2zgMQ9sbfxBC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImJHJe-aFfUgzpk73VuS_pTLMOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIWJ3zNjACUF0zys3dJW0eft.jpg?f=fotoalbum_large
Een din aansluiting is ook nog te vinden op dit deck, best grappig om te zien!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LufqS0c_bZ68ItEgbfKN4I0R2XU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SoTrrKYYRnEgxhph1KPrnXEn.jpg?f=fotoalbum_large
De reden waarom hij de bandjes niet afspeelt: een platte snaar die tot snot is vergaan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LxjQPqEu_26VDLjqWW2bTDhn_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGdrV7Hyo8dv8NBv3JC1PWLJ.jpg?f=fotoalbum_large
Het binnenwerk van dit deck is verder ook heel netjes...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tegen je vrouw zeggen dat ze geluk heeft, want dat ze op de originele stands (FV820) nog een stukje hoger waren geworden :P
Overigens zijn die stands helemaal lastig te vinden. Ze zijn er wel ..maar reken op 100 euro het paar als ze al te koop komen :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

rcor schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:59:
Vandaag pech en geluk tegelijk... Ik ga naar bijna elke editie van de Mega Carboot Sale in Horst... Ook vandaag was er weer een markt en dus was ik er ook te vinden...

Kom ik bij een verkoper een Onkyo Integra 2800 cassettedeck tegen (de kenners weten genoeg, maar voor de niet kenners: 3 koppen, 3 motoren en dual capstan cassette mechaniek)... Zeer compleet, met afstandsbediening en zelfs de handleiding! Prijs? 20 euro! Mijn ochtend kon niet meer stuk... :D _/-\o_

Helaas komt zo'n oud deck vaak ook met wat problemen en deze is geen uitzondering:
- Deck spoelt keurig de bandjes op en af, maar speelt ze niet af. De reden kom ik zo op terug

Even wat plaatjes met her en der verdere uitleg:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Iemand nog tips om deze batterij corrosie weg te krijgen? Ik heb inmiddels het batterij vak wat schoon gekrabd met een platte schroevendraaier... Hij werkt nog! Maar het zou mooi zijn als ik van alle corrosie af kan komen...

[Afbeelding]
Van voren oogt dit deck onberispelijk netjes... Geen krasje, niks... Keurig!

[Afbeelding]
Ook van boven is hij heel netjes... :D

[Afbeelding]
Een zijkant heeft helaas een oppervlakkige kras op het hout, maar verder wederom in keurige staat! Het deck is immers niet nieuw he...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een din aansluiting is ook nog te vinden op dit deck, best grappig om te zien!

[Afbeelding]
De reden waarom hij de bandjes niet afspeelt: een platte snaar die tot snot is vergaan...

[Afbeelding]
Het binnenwerk verder van dit deck: ook heel netjes...
Mooi ding! Dit was de dikste uit de serie toch?

Vwb die batterijschade: wattenstaafje met azijn en poetsen maar, soms moet je het even laten intrekken. Naspoelen met isopropanol.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
rcor schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:59:

Display uit, daarvoor zou ik eerst even alle voedingsspanningen controleren. Misschien wel een ontbrekende voedingsspanning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
mentalmadnizz schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:42:
[...]

Mooi ding! Dit was de dikste uit de serie toch?

Vwb die batterijschade: wattenstaafje met azijn en poetsen maar, soms moet je het even laten intrekken. Naspoelen met isopropanol.
Dat zou zomaar kunnen, dat dit de duurste was uit de lijn... Ik herkende meteen dat het een Onkyo was en toen ik dicht bij kwam zag ik dat het een dure was toen hij nieuw verkocht werd... Ik heb die man maar niet te veel wijs gemaakt toen hij 20 euro zei tegen mij... Zelfs niet geprobeerd af te dingen, dat vond ik asociaal om te doen gezien de al extreem lage prijs...

Maar wel bedankt voor de tip omtrent de natuur azijn... Die deed idd wonderen:
Before:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJQdWA0H2GjKEo1w8MiWes4gaDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApvEAZWqJ8NRoBNmmNoswLWt.jpg?f=fotoalbum_large

After:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4vMJE6e4ds2LIQ2wsSkxZKXudE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxy7Tu27YV5UHXRjUyMsUwgt.jpg?f=fotoalbum_large
Zeker nog niet helemaal perfect, maar het ziet er nu al stukken beter uit...

Ben zelf geen AV-monteur of dermate handig dat ik dit deck zelf helemaal up spec kan krijgen.. Zeker omdat we hier een cloosed loop dual capstan loopwerk hebben is de spanning op de tape extra van belang om bandjes niet te slopen bij het afspelen...

En omdat dit deck erg netjes is en zelfs nu op MP / Ebay een slordige 200 - 250 euro kost (met dank aan de gekken die het er voor over hebben) ga ik even sparen en een voor mij goede en bekende audio monteur aan het werk zetten (Geert Kroezinga uit Weesp voor wie hem kent)...

Daarna zien we wel verder met dit cassettedeck...

@Skynett Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben, maar dat laat ik aan de experts over... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33
Vandaag de eerste platen afgespeeld op de Dual CS515 die ik uit de erfenis van mijn vader heb. Aangesloten op onze Yamaha RXV-685 versterker en een Harmann Kardon HKTS 11 en een HKTS 7. Platen afspelen naar 9.2 audio. Wie had dat ooit gedacht :)

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
SkiFan schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:17:
Vandaag de eerste platen afgespeeld op de Dual CS515 die ik uit de erfenis van mijn vader heb. Aangesloten op onze Yamaha RXV-685 versterker en een Harmann Kardon HKTS 11 en een HKTS 7. Platen afspelen naar 9.2 audio. Wie had dat ooit gedacht :)
Kijk ook eens op het grote vinyl topic dee1 t/m deel 4... Altijd handig! Linkje naar het laatste deel: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2111546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Skynett schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

Display uit, daarvoor zou ik eerst even alle voedingsspanningen controleren. Misschien wel een ontbrekende voedingsspanning.
M'n zwager had een keer een deck van de kringloop waarvan het display niet werkte. Bleek gewoon de kabel los te zitten. Connector er in klikken en alles werkte weer naar behoren.
Maar dat zal vast niet bij alles zo simpel zijn. Van m'n Nakamichi CR1 doet de VU meter het niet, en ik denk dat dat buiten mijn reparatieskills ligt. Maar ik gebruik m alleen voor afspelen, dus zo belangrijk vind ik het niet. Wel leuk om metertjes heen en weer te zien gaan, maar daarvoor ga ik m niet voor veel geld naar een reparateur brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
kozue schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:34:
[...]

M'n zwager had een keer een deck van de kringloop waarvan het display niet werkte. Bleek gewoon de kabel los te zitten. Connector er in klikken en alles werkte weer naar behoren.
Maar dat zal vast niet bij alles zo simpel zijn.
De grap is juist dat dat niet zo is. Verreweg de meeste reparaties zijn juist relatief eenvoudig. Voor de goede orde, dan heb ik het over foutzoeken en repareren en niet over restaureren. Dat kan heel erg veel werk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Skynett schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:50:
[...]

De grap is juist dat dat niet zo is. Verreweg de meeste reparaties zijn juist relatief eenvoudig. Voor de goede orde, dan heb ik het over foutzoeken en repareren en niet over restaureren. Dat kan heel erg veel werk zijn.
Dat geloof ik meteen en als dit een normaal simpel deck was had ik allang de benodigde snaren besteld om 'm nieuw leven in te blazen qua afspelen en opnemen (immers is dat uit testen nog niet zo verkeerd alvorens je veel geld uit gaat geven aan een display reparatie)...

Ik heb bijvoorbeeld mijn Onkyo TA-201 al eens voorzien van nieuwe snaren en aandruk rol... Idem voor mijn Sony TC-RE340 (lekker simpel 1 motorig deckje waar alles goed te benaderen is zonder gedoe, iets waar Sony nou net niet bekend om staat (ze staan bij mij bekend om het stapelen van printplaten waardoor alles lastig te benaderen is, zoiets als de Sony TC-RX55 die ik ooit had))...

Ook een Yamaha KX-480 heb ik zo ooit voorzien van een snaar en aandruk rol... Allen zonder problemen, maar dit soort uitgebreide cassettedecks gaat mij gewoon petje te boven... ;)

Ps.: Uit research via Hifiengine ben ik er achter gekomen dat mijn Onkyo TA-2800 inderdaad het duurste deck uit die tijd van Onkyo is (lees: 1988 t/m 1990)... Hij wordt in een ruk genoemd samen met z'n goedkopere broer (single capstan uitgevoerde) TA-2600... Hogere getallen in de type nummers worden er niet genoemd in de catalogussen van die tijd en dat betekend bij Onkyo dat je de duurste hebt... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door rcor op 15-08-2022 00:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
Zo'n rocket science is een dual capstan nou ook weer niet. Ik heb zelf een Aiwa AD-F880 voorzien van nieuwe snaren. Gratis gehad van iemand op marktplaats die er vanaf moest. Met een setje nieuwe snaren speelt ie perfect. Slechts 0.05% w&f en heeft nog nooit een tape gegeten.

Wel is ie uit zichzelf na een tijdje weer 1% te langzaam gaan lopen. Moet m nog eens open maken om de snelheid weer goed te zetten, als ik er eindelijk tijd en zin voor heb. Nu gooi ik bij opnames tijdelijk gewoon 1% snelheidsverhoging over m'n mixtape masters heen in Audacity om te compenseren ;). Maar dat schijnt wel vaker voor te komen bij nieuwe snaren, dat ze nog even in moeten spelen ofzo.

Hij doet het iig met minimale fixes beter dan een Technics RS-BX727 direct drive die door een professional is opgelapt. Die deed het de eerste 2 of 3 maanden perfect maar kreeg daarna last van vreemde w&f aan het einde van een tape, loopt nu ook niet meer op de goede snelheid, en af en toe loopt ie ook niet helemaal goed in het tapepad, wat resulteert in dof geluid met een kanaal onbalans, en ik m eerst opnieuw erin moet stoppen. En daar heb ik dan een paar honderd euro voor betaald, terwijl de gratis Aiwa het een stuk beter doet.

Soms wordt ik wel een beetje moe van die oude decks met hun ouderdomsziektes. Het zou mooi zijn als ze weer goede kwaliteit decks zouden gaan verkopen, net zoals met platenspelers. Maarja, tapedecks zijn een stukje complexer dus dat zal wel nooit meer gebeuren. Die huidige rommel met Chinese loopwerkjes met 0.25% w&f ga ik geen geld voor neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:05

OgWok

U.N.C.L.E.

Doet heer Kroezinga uit Weesp ook grote Teac tapedecks?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
OgWok schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:37:
Doet heer Kroezinga uit Weesp ook grote Teac tapedecks?
Ja, hij doet ook bandrecorders... Hij is ook actief op facebook bij de groeps pagina "Bandrecorder Fans Nederland".

Daar zijn nog meer monteurs actief, o.a. Thomas Baur van MFB-freaks... Altijd de moeite waard om lid van te worden als je dat nog niet bent en een bandrecorder hebt net zoals ik...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:43

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Zo, inmiddels heb ik de fouten in de Uher gevonden en reeds deels opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2kzO-bOQBiNdnW_7w2WpczaKLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0SF2SY5Migkm8ebW6NshXedk.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is/was er mis : De linker VU meter doet niets meer. Ook geen reactie bij het indrukken van de battery knop.
Geen audio op de ingebouwde speaker (neem zijn audio signaal van het linker kanaal). Geen audio op het linker kanaal op de koptelefoon uitgang.. Geen enkele reactie meer van het loopwerk.

De eerste stap was het loopwerk aanpakken. Hier waren de riempjes vergaan.
Om makkelijker te kunnen werken heb ik eerst alle PCB's er uit genomen. Daarna moet de tape loader er uit, en kan de koppen/vliegwielen blok er uit na het losmaken van 3 schroeven onderaan de unit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOB90Ps8TiZ4pRZUxg8kH-NmfbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjtIJ7LO0YOvx1ijqv23mXD7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvqpfBJKEpr3VN9s626cdkwaDPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qhp2oxOkVUqxtjnsk5rmmRW6.jpg?f=fotoalbum_large

Het plaatsen van de nieuwe riem. Was even zoeken hoe die moest zitten, want de originele zat niet meer op zijn plaats :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e40n26k16cNFx-hiRcRI_Vx9Fww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BbthtLl5iiHP5Aznj2Cs26X.jpg?f=fotoalbum_large

Het plaatsen van de nieuwe riemen was een ongeloofelijk frustrerende klus.Er zijn er namelijk 3 (die van de voorgaande foto, en de 2 riempjes die je ziet zitten op de derde foto. De oplossing was uiteindelijk om eerst de grote riem rond de (erg moeilijk bereikbare ) motor pulley te doen. Vervolgens, met die riem op spanning, en het blok schuin houden, de 2 andere riempjes rond de pulleys friemelen. Wel 20x moeten herbeginnen omdat er steeds weer eentje loskwam, maar uiteindelijk gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onykwiwBfPxpIS0AKnen09xLQMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iddc0pvxacv07hux815TQajL.jpg?f=fotoalbum_large

De linker VU meter is defect :/ geeft open line. De eerste keer dat ik het deck opzette gingen beide naalden naar max; Vervolgens was de linker VU meter dood. Waarschijnlijk slechte caps (nieuwe staan in bestelling)

Het ontbrekende audio signaal op het linker kanaal heb ik inmiddels ook getraceerd naar een defecte audio amp IC TBA820P (2W audio amplifier). Deze krijgt input en voedingsspanning, maar geeft geen audio out.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFgo9uAJhNdNRX-Zb3WPe4VkFLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UflFnPvPhUTkg79cOWaGRk7C.jpg?f=fotoalbum_large

Een nieuw IC staat al in bestelling. Morgen de VU meter eens onder de microscoop bekijken....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renaud
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Onlangs een Technics su-v7 gekocht voor een 20 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renaud
Voor vraag en aanbod hebben we.... Vraag & Aanbod. :)

[ Voor 74% gewijzigd door Gonadan op 19-08-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Videopac

Rommelt wat aan.

Renaud schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:14:
Ha, die heeft mijn vader in 1983(?) nieuw gekocht. Prima ding. Groot (diep), zwaar, ruim voldoende vermogen. Wel had ie wat rare plopjes op een gegeven moment; wellicht dat potmeters schoonmaken nodig is. De luidsprekerklemmen vond ik wel irritant. 20 euro is erg weinig voor zo'n versterker.

[ Voor 5% gewijzigd door Videopac op 19-08-2022 12:31 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
Renaud schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:14:
Mooie versterkers en inderdaad met 2X80 Watt genoeg vermogen. Voor 20,- had ik hem ook meegenomen :) Ik hoop wel de zilveren uitvoering?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Super Beta Hifi.... daar ben ik nu eens benieuwd naar....eerst ergens Beta tapes scoren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jb3rEkhj5wdttmDKmOQDyxN9ctw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Nn3Qzji19u0H7j4LSnbU0BN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZkyvXUj1LZwffkCxR9qMyEjMoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNJohW7B8V3Pf6rsa32V2Lfc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Hifi stero VHS is meer mainstream geweest. Voor audio-only toepassingen klonken die als een klok. De dynamiek was werkelijk enorm! Kon de compact cassette niet tegenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Ik heb hier nog een Betamax recorder staan die ik een keer in een kringloop tegen kwam. Het ding is te oud en doet geen hifi. Maar hij werkt nog redelijk, alle functies doen het nog (ook opnemen), alleen is de beeldkwaliteit heel slecht. Geen idee of dat aan de recorder ligt (caps?) of de tape. Er zat maar 1 tape bij, dus ik hoop het laatste (recappen heb ik geen kaas van gegeten), aangezien ik nog niet met een andere tape heb kunnen testen ;)

Ik heb wel een SVHS recorder waar ik af en toe 4-uur durende mixtapes mee maak. Dat is nog wel lachen, alhoewel de laatste alweer een tijdje geleden is. De geluidskwaliteit is top. Ik heb gehoord dat je last kunt krijgen van een of ander soort noise wanneer de koppen omschakelen, maar dat heb ik nog nooit gehoord. Voor mij klinkt ie als een CD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renaud
kingmace schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:25:
[...]

Mooie versterkers en inderdaad met 2X80 Watt genoeg vermogen. Voor 20,- had ik hem ook meegenomen :) Ik hoop wel de zilveren uitvoering?
ja hoor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Edit:21-8-2022

Voor mijn Sony Discman D-140 heb ik originele Sony AC power adapter niet kunnen vinden voor laag bedrag. Verder kwam ik erachter dat de D-140's nooit zijn geleverd met een adapter.
De haast identieke D-141 is wel geleverd met een adapter...vermoedelijk is dit een Sony AC-E455D van 4,5volt en 500mA.

Dus ik heb maar een universele adapter (Alecto) in de Gamma gekocht voor 13 euro. En vervolgens de juiste polariteit en voltage ingesteld.
Voltage=4,5 volt
Polariteit= min=buitenkant en plus=binnenkant

En daarna natuurlijk met een watt-meter tussen adapter en wcd geplaatst. Ook heb ik te vergelijking een Discman D-11 erbij gehaald.

D-140 = Gamma-adapter/Alecto = geschakelde voeding van 4,5volt en 1500mA.
D-11= Sony AC-930A adapter =Transformator van 9Volt en 600mA
D-11= Gamma-adapter/Alecto = geschakelde voeding van 9volt en 1500mA.

Meting met gamma-adapter
D-140 = 0,96 watt met PF32 = in werking
D-140 = 0,00 watt met PF00 = standby
D-140= 0,00 watt met PF00 = meting adapter zonder CD-speler

Meting met gamma-adapter
D-11 = 2,05 watt met PF42 = in werking
D-11 = 0,00watt met PF00 = standby
D-11 = 0,00 watt met PF00= meting adapter zonder CD-speler

Meting met originele Sony-adapter
D-11 = 3,62 watt met PF69 = in werking
D-11 = 1,28 watt met PF35 = standby
D-11 = 0,68 watt met PF24= meting adapter zonder CD-speler

Erg verbazingwekkend dat een D1-140 die bijna keer vier pardon twee keer zo zuinig is als de 5 jaar oudere D-11.

[ Voor 58% gewijzigd door MedionAkoya op 21-08-2022 12:25 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Als ik dat zo zie is het niet zozeer de D-140 die zuiniger is, maar is die adapter van de D-11 gewoon niet efficient. Zonder aangesloten apparaat nog steeds 0,68W verbruik? Maar op zich ook niet zo vreemd. Zo’n gamma adapter is een modern ding met een paar decennia technische verbeteringen tegenover een jaren 90 ding :+ Een moderne koelkast ofzo is ook efficienter dan een uit de jaren 90.
Bovendien was je 4,5V met 9V aan het vergelijken. 2x hoger voltage is 2x hoger vermogen. Wat op zich ook geldt voor het amperage (P = U x I), maar dat is een maximaal verbruik, niet wat het apparaat continu trekt, en zegt dus niks zonder ampere meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

kozue schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 08:14:
Als ik dat zo zie is het niet zozeer de D-140 die zuiniger is, maar is die adapter van de D-11 gewoon niet efficient. Zonder aangesloten apparaat nog steeds 0,68W verbruik? Maar op zich ook niet zo vreemd. Zo’n gamma adapter is een modern ding met een paar decennia technische verbeteringen tegenover een jaren 90 ding :+ Een moderne koelkast ofzo is ook efficienter dan een uit de jaren 90.
Bovendien was je 4,5V met 9V aan het vergelijken. 2x hoger voltage is 2x hoger vermogen. Wat op zich ook geldt voor het amperage (P = U x I), maar dat is een maximaal verbruik, niet wat het apparaat continu trekt, en zegt dus niks zonder ampere meting.
Ik heb net pech dat mijn watt-meter de ampere meet als 0,01A of 0,02A
Dus het is bijvoorbeeld 2,3 watt of 4,6 watt bij 230volt
Foutmarge is wel erg groot. 8)7

Trein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:02
Het zal hier wel vloeken in de kerk zijn maar heb deze net opgehaald.
Acoustimass 5 1987 20,- (voor bij de PC)
Mooi met die beugeltjes waar ook bose op staat. Voor die tijd toch echt wel gelikt hoor.
Zou hem nooit aan de stereo hangen maar zo voor af en toe bij de PC (heb veel de koptelefoon op) is het erg leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pr2i9A1XhdoVaLtCB0AkoR6Rge4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7R6PwwPs3raANeOmiF6IaVsV.jpg?f=fotoalbum_large

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bad Brains schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:48:
Mooi met die beugeltjes waar ook bose op staat. Voor die tijd toch echt wel gelikt hoor.
Zou hem nooit aan de stereo hangen maar zo voor af en toe bij de PC (heb veel de koptelefoon op) is het erg leuk.

[Afbeelding]
Was destijds best mooi spul hoor. 5.1 avant la lettre :+
Maar hoorde daar niet iets van een equalizer oid bij :?
Anyway, benieuwd hoe het klinkt. Nogal wiedes beter dan een gemiddeld Trust setje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MedionAkoya schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:42:
[...]

Ik heb net pech dat mijn watt-meter de ampere meet als 0,01A of 0,02A
Dus het is bijvoorbeeld 2,3 watt of 4,6 watt bij 230volt
Foutmarge is wel erg groot. 8)7
Meten is bij jou nog steeds niet weten dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
The Eagle schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:55:
[...]

Was destijds best mooi spul hoor. 5.1 avant la lettre :+
Anyway, benieuwd hoe het klinkt. Nogal wiedes beter dan een gemiddeld Trust setje :P
Ik dacht ook dat er mss een stekker ergens in moest maar het lijkt volledig passief te zijn.
Zit ook nergens een aansluiting behalve de 2 in en de 2 uit voor de speakers.

Ook zie ik op plaatjes van het interweb alleen de schoenendoos en de melkpakkies.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Bad Brains schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:48:
Leuke speakers, ik heb zelf een Sony SS-SW1 setje aan de PC aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://assets.catawiki.nl/assets/2021/2/2/8/7/b/87bde2df-6369-4d70-97fd-ef30b7abb0f6.jpg

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bad Brains schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

Ik dacht ook dat er mss een stekker ergens in moest maar het lijkt volledig passief te zijn.
Zit ook nergens een aansluiting behalve de 2 in en de 2 uit voor de speakers.

Ook zie ik op plaatjes van het interweb alleen de schoenendoos en de melkpakkies.
Is inderdaad passief ja. Dus je hebt een ampje nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
The Eagle schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:41:
[...]

Is inderdaad passief ja. Dus je hebt een ampje nodig :)
Ik heb een Steinberg UR22, ik zit nu uit te vogelen hoe ik dat kan splitsen via een simpel (goedkoop en waarschijnlijk Bi directioneel i.v.m. meer keuze) schakelaar.
Zodat ik kan schakelen tussen headset en speakers.

[ Voor 6% gewijzigd door Bad Brains op 21-08-2022 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:50

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

The Eagle schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:55:
[...]

Bij de Acoustimas-serie zit de soundprocessor in de subwoofer ingebouwd.

Alleen bij de Bose 901 zat een losse equalizer (die je ook echt nodig hebt).

Bose is op zich niet slecht: er wordt vaak op neer gekeken omdat men vorm-over-klank bedreef. De satellieten moesten zo klein mogelijk en daar werden offer in de middentonen voor gebracht. Er zit een aardig gat tussen het laag van de sub en het hoog-midden-hoog van de satellieten. Latere modellen compenseren dat door de sub mee te laten doen in het midden, maar daardoor verlies je stereoseparatie (en als je sub niet vóór je staat klinkt het erg vreemd).

Afgezien van dat, klinkt het niet slecht.

Met hun huidige techniek (zie hun Bluetooth-speakers) zou men het een stuk beter kunnen laten klinken denk ik.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Tsja, de Bose Acoustimass.. Ik heb een vrij late set gehad (kwam ooit mee als bijvangst bij een apparaat wat ik kocht) en dat is zonder twijfel de slechtste serieus bedoelde luidspreker die ik ooit in huis heb gehad. Alles klinkt alsof het onder water wordt afgespeeld.

En als je dan de WAF meerekent als factor; mijn vrouw weigerde er langer dan 5 minuten naar te luisteren. Weg ermee dus.

Ik kan me voorstellen dat het als geluidssetje bij een computer wat minder kritisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-09 19:01
mentalmadnizz schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:21:
Alles klinkt alsof het onder water wordt afgespeeld.
Zo slecht klinken ze nou ook weer niet. Ik kan me voorstellen als ik je ervaring lees dat je ze niet goed hebt aangesloten. De satellieten direct op de receiver wellicht, en dan klinkt het inderdaad echt ruk. Als de satellieten via die doos worden aangestuurd en de doos op de stereo LR van de receiver is aangesloten dan wordt er een dijk van een EQ curve op die satellieten losgelaten waardoor het in ieder geval niet zou moeten klinken als waren ze onderwater speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Ik heb meerdere Bose Acoustimas speakers gehoord en geen enkele kon mij bekoren... Dus als ik zoiets als bijvangst erbij krijg zou ik het meteen van de hand doen... Die oudere series zoals de 901 en 301 zijn toch wel een stuk beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

karel-jacobse schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

Zo slecht klinken ze nou ook weer niet. Ik kan me voorstellen als ik je ervaring lees dat je ze niet goed hebt aangesloten. De satellieten direct op de receiver wellicht, en dan klinkt het inderdaad echt ruk. Als de satellieten via die doos worden aangestuurd en de doos op de stereo LR van de receiver is aangesloten dan wordt er een dijk van een EQ curve op die satellieten losgelaten waardoor het in ieder geval niet zou moeten klinken als waren ze onderwater speakers.
Nee hoor, gewoon netjes via de subwoofer. Het geheel hing aan een Studer eindversterker en een Accuphase preamp dus daar lag het niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mentalmadnizz schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:08:
[...]

Nee hoor, gewoon netjes via de subwoofer. Het geheel hing aan een Studer eindversterker en een Accuphase preamp dus daar lag het niet aan ;)
Naja, accu leeg zou het kunnen verklaren :+
Maar als je dergelijke amps hebt staan is je speaker referentie vermoedelijk ook anders dan iemand die zeg een doorsnee Sony speaker gewend is (om van nieuwerwetse Samsung blikjes maar te zwijgen :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

The Eagle schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

Maar als je dergelijke amps hebt staan is je speaker referentie vermoedelijk ook anders dan iemand die zeg een doorsnee Sony speaker gewend is (om van nieuwerwetse Samsung blikjes maar te zwijgen :X)
Dat klopt, maar het voordeel van dat spul is dat je een redelijke referentie hebt. Aan de apparatuur ligt het dan niet. Ik kan echt wel genieten van goede "goedkope" speakers, en in de prijsklasse van zo'n Bose set (zelfs tweedehands) is er, zoals @rcor ook al zegt, heel veel beter spul te krijgen.

Desalniettemin, voor die 20 euro kun je geen buil vallen, de set levert meer op bij verkoop dus verliezen doe je nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
mentalmadnizz schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:22:
[...]

Desalniettemin, voor die 20 euro kun je geen buil vallen, de set levert meer op bij verkoop dus verliezen doe je nooit :)
Hij kwam het nog brengen ook, aardige vent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxy90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-09 15:59
Hi!

Ik wil graag mijn speakerset B&W DM1 kasten opknappen. Ik kan alleen niet goed zoeken op het web of het vinyl is of gewoon echt hout. Weten jullie dat zo? Volgens mij is het echt hout wat ook in de handleiding staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZl7jO_VzMI9rlJmFc_V6Ovc3EM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I19TwQIK8BTNqQ2YCGYprxmo.png?f=fotoalbum_large

Hoe krijg ik het het hout weer mooi? Door te waxen, lakken of beitsen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Zs_X8ghk0VomQQvL1_9Q9d20hk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXp6FSUaQHvpYpskkvdaR8Qy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:48

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

@Roxy90 tis geen vinyl. Het is fineer.

Wikipedia: Fineer

Veneer zoals het in de artikelen staat. Als je daarop googled dan krijg je wat meer resultaten

Je kan megavoorzichtig schuren en lakken maar de kans op verpesten is aanwezig omdat het laagje fineer erg dun is dus dan ga je er doorheen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:30
Roxy90 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:05:
Hi!

Ik wil graag mijn speakerset B&W DM1 kasten opknappen. Ik kan alleen niet goed zoeken op het web of het vinyl is of gewoon echt hout. Weten jullie dat zo? Volgens mij is het echt hout wat ook in de handleiding staat.

[Afbeelding]

Hoe krijg ik het het hout weer mooi? Door te waxen, lakken of beitsen?

[Afbeelding]
Het is laminated hardwood met fineer erover. Laminated klinkt als multiplex oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Videopac

Rommelt wat aan.

mentalmadnizz schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:22:
[...]

Dat klopt, maar het voordeel van dat spul is dat je een redelijke referentie hebt. Aan de apparatuur ligt het dan niet. Ik kan echt wel genieten van goede "goedkope" speakers, en in de prijsklasse van zo'n Bose set (zelfs tweedehands) is er, zoals @rcor ook al zegt, heel veel beter spul te krijgen.

Eens, maar dit is een gevaarlijke redenatie. Voor je het weet ben je naast liefhebber/verzamelaar ook handelaar. ;)

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
The Eagle schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

Klopt helemaal, maar dan sluit je toch wel flink wat betere speakers aan die meer in lijn ligt met dat accuphase en studer spul dan zo'n waardeloze Bose acoustimas melkpakjes speakerset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Wel een interessant ontwerp:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7yVZsI0idf44b_7mWiPMGlgCTQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/edqAC4dqcjOU0Djosg78b9NO.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 17:52
Altijd weer een geluksmomentje wanneer je zoiets in de kringloop ziet liggen voor 1 euro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fo9dJpUSxoVt7x2Gfnh7oAAo0Xo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TL4fKApwJyz5DqZrwt657uHY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssbiXbcWL5HlhnZijv7lNwAjU68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPMtrfoNfmA6kQzMi68p4Gjf.jpg?f=fotoalbum_large

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
de Fuji cassette is niet verkeerd voor 1 € per stuk, hoeveel waren er te koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Zeker een goede deal! Beter dan wat ik gisteren in de kringloop zag... een SACD voor €19,95 (wtf? volgens mij kosten ze dat nieuw niet eens), of CD-I schijfjes met Star Trek films voor €8,50 per stuk (hoeveel mensen hebben nog een CD-I speler en willen bijna een tientje voor lage resolutie video betalen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
Ik heb in mijn oudere HP smallformat pC een speler die beide formaten weergeeft middels Amarok. Maar never nooit 19,95€ per stuk en zeker niet Star Trek films die zo slecht zijn dat je schoenen ervan uitvallen en je onderbroek ervan afzakt.
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funk-e
AntoniusDD schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:48:
de Fuji cassette is niet verkeerd voor 1 € per stuk, hoeveel waren er te koop?
Helaas alleen bovenstaand 2-pack, dus in theorie 0.5 per cassette :).
Ik vroeg een paar maanden geleden waarom er nooit audio-cassettes te koop waren bij die kringloop. Blijkt dat ze die niet accepteren. Zelfde geldt voor videobanden. Blijkt dat deze gewoon worden weggegooid omdat er geen vraag naar is.

CD's met klassieke muziek daarentegen worden wel geaccepteerd. En zo te zien echt nooit verkocht

[ Voor 9% gewijzigd door funk-e op 26-08-2022 11:59 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
Poe hée
dat is heel jammer als dat weggegooid wordt
zijn niet de slimste daaro

bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Als ze alleen de jaren 60 voorbespeelde rommel neerleggen (zie ik wel eens gebeuren in sommige winkels) lijkt me er inderdaad weinig vraag naar. Als ze nou eens echte cassettes gingen verkopen zullen ze zien dat het met die vraag wel mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
dito
maar er is nog een groot verschil met kringloop en tweedehands woekeraars, dus hopelijk blijft dat zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 17:42
Ad de Jong schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:19:
Vorige week voor het eerst sinds vele jaren weer een cd gekocht (had ik al jaren op mijn verlanglijstje staan en bedacht mij ineens dat ik wel eens op Discogs kon zoeken).
Mijn eerste CD speler tevoorschijn gehaald (AKAI CD-A70) en tijdelijk even aangesloten op mijn Pioneer receiver.
Alsof ie zo uit de doos komt, cd laden en spelen en alle functies werken nog net zo goed als de laatste keer dat hij aangestaan heeft.

Btw mocht iemand ooit de afstandbediening (AKAI CD Remote Control RC-700) hiervoor tegenkomen..... de mijne is ergens bij het opruimen verdwenen (vader die de speler in gebruik had tot zijn overlijden) samen met mijn van mijn eerste zelf verdiende geld gekochte AKAI EA-A2 equalizer (die komt er ook weer een keertje 1).
Ding is niet heel klein maar echt nergens meer te vinden :/

[Afbeelding]
Inmiddels heb ik een zwarte afstandsbediening aan kunnen komen :-)
Niet helemaal de juiste maar in erg goede staat en werkt perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtKBmoyTJzneTH4YRHb5XvsEmrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbDmyuD100k1kWPAewY34so2.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Ad de Jong die Akai eq zie ik momenteel een aantal op MP staan. Eentje bieden, andere voor 100 euro inclusief (zo te zien) bijpassende versterker. Dan heb je wel het setje compleet denk ik :)

Ik zeg gewoon doen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ad de Jong
The Eagle schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:46:
@Ad de Jong die Akai eq zie ik momenteel een aantal op MP staan. Eentje bieden, andere voor 100 euro inclusief (zo te zien) bijpassende versterker. Dan heb je wel het setje compleet denk ik :)

Ik zeg gewoon doen :)
Ik denk dat ik weet welke je bedoeld alleen die versterker is van een andere periode.
Al ben ik nu in gedachten met wat anders bezig om toch een nette set te krijgen.
Jammer genoeg was in die tijd mijn GX-E70EX alleen maar in het zwart verkrijgbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtZvLLLm2h4cdmjx955yC6Nj9So=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4OZ4QgxRKrh0Db3sMQWqspej.jpg?f=fotoalbum_large
Past niet echt netjes bij de CD-A70 in het zilver.

Zou wel weer mooi staan in de AKAI Cube.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bs4mbFOK3Y9s9s13fkC99xzWZp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLZ7qbabBb7ct5GlTJwPBem6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet het allemaal nog eens goed schoonmaken en aansluiten.
Geen idee of de Cube luidsprekers het nog doen en hoe ze klinken (ik verwacht er niet veel van).

En er staat al een jaar of 2 een mooie zwarte toren te verstoffen.
Die moet ik ook nog eens aansluiten, stond de afgelopen weken in de planning maar het was mij iets te warm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQ4uhHccZBR5Bb1L9hi2KhFYW3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pIG0IrBvRK382EXuBAxbtV4R.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Over de jaren heen heb ik allerlei tape machines verzameld. Dit zijn de verschillende audio formaten die ik nu kan opnemen en afspelen :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfhUO0078Y-A_hqstwDoeh1vmvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRVG1B4AJIGx8QFMkN5txolT.jpg?f=fotoalbum_large

En ook meteen even een groepsfoto van de verschillende reserve koppen die ik als reserve hou :)
De koppen op de voorgrond zijn allemaal nieuw, de Pioneer headblock is zo goed als nieuw, en de Teac headblock heeft wat meer draaiuren er op zitten, maar heeft nog veel levensduur over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yX185LECSgdyra0RhoQXi7jwAKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZWWiKzX5tDaqfLUuJhclnWv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door DatraxZ op 27-08-2022 21:13 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:19
Ook leuk spul, vrij moderne bediening voor die tijd en behoorlijk zwaar uitgevoerd nog en best duur destijds.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNMOclO7yByzz1K6LPe0BKV0MCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnRTe88Vpsh4UeSz6CFcIybx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Roderiktweaker op 27-08-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Roderiktweaker schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:26:
Ook leuk spul, vrij moderne bediening voor die tijd en behoorlijk zwaar uitgevoerd nog en best duur destijds.
[Afbeelding]
Mijn eerste reactie: coole render!!!

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Roderiktweaker schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:26:
[Afbeelding]
Erg gave set.
Ook niet meer te vinden voor een leuke prijs.
Had die graag willen hebben.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rcor
Akai heeft zeker veel mooie spullen gemaakt, met in eind jaren 80 en begin jaren 90 de Akai AM-93 / AM-95 als top of the range versterkers... Deze kon je dan nog aanvullen met een bijbehorende CD-speler (waarvan ik het type nummer niet weet), Cassettedeck (Akai GX-75 (MKII) / Akai GX-95 (MKII)) en de bijbehorende tuner, de Akai AT-93L...

Zowel de GX-75 als AT-93L heb ik in bezit en zijn beiden top apparaten wat mij betreft...

Dan nog even iets anders... Twee weken geleden nam ik nog een cassettedeck mee van de carboot sale in Horst... Vandaag was er weer een carboot sale en deze keer nam ik wat bandjes mee voor 50 cent per stuk... Allen Type II chrome bandjes...
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/0DLXmMB1dhdg3NS-uZEwNfBQHKdcpHoQ3JE0uNGlvaOLeN2sSevdOadzGI7z9j5KVHr3xZ8sdbMvs_m6tRVxh9OMyXctRNloZ412TiNaeugggJEiE0qQtZwqRFcG-K7Yn5XO3_O5-YI=w2400

Twee ervan zijn pure chrome tapes: de BASF Chrome Extra II en de PDMagnetics 500 Crolyn... Bijzonder zijn die twee qua uiterlijk verder niet, maar dat pure chrome is dan het bijzondere eraan... Tjah, dan nog de Fuji DR-II: geen slechte tape, maar ook niet heel bijzonder... Maar voor 50 cent per stuk kon ik 'm niet laten liggen...

Dan heb ik vandaag nog twee TDK SF-90 bandjes gescoord... Beiden uit een ander jaartal, de een is zeker van rond halverwege jaren 80 en de ander is halverwege jaren 90... Bijzonder aan deze is de doorzichtige donker bruine (clear brown smoked zoals de Engelsen 'm zouden noemen) kleur...
Afbeeldingslocatie: https://tapetardis.files.wordpress.com/2012/03/1995-tdk-sf-90-audio-cassette.jpg

Die PDM met Aerobic erop mag meteen gewist worden voor wat anders... De andere moet ik nog beoordelen, maar op het eerste gehoor klinken ze allen best goed... :)

Edit 23:08 uur:
Ik zie net dat de kleur van het getoonde TDK SF-90 identiek is, maar de tekst staat op een andere locatie... Deze komt meer overeenkomt:
Afbeeldingslocatie: https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1/files/not2ny7tvbh91-PL/image;s=3689x2344

[ Voor 10% gewijzigd door rcor op 28-08-2022 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roxy90
Prachtig, om te zien! Blijft altijd indrukwekkend dat digitale dingen toen ook al hadden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roxy90
Touchdomex schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:16:
@Roxy90 tis geen vinyl. Het is fineer.

Wikipedia: Fineer

Veneer zoals het in de artikelen staat. Als je daarop googled dan krijg je wat meer resultaten

Je kan megavoorzichtig schuren en lakken maar de kans op verpesten is aanwezig omdat het laagje fineer erg dun is dus dan ga je er doorheen.
Dank jongens!

Het project is gestart en ook afgerond voor één box.

Het was vrij lastig om de speakers weer in elkaar te zetten aangezien ik geen foto's had gemaakt. Het lijkt erop dat de box uit 1971 komt. Kan iemand mij vertellen waarom er een witte gaas over de grote speaker is verspreid?

De snijkrassen op het zwarte hout, rond de grote speaker, zijn niet goed meer te zien en het gaas steekt ook niet meer uit de speaker.

Hier nog wat informatie gevonden wat handig was voor het project:

https://old-fidelity-forum.de/thread-32875.html
https://www.canuckaudioma...ery_sweet_/images/452220/

Hier het resultaat (ik ben op zich best tevreden):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boVUkCqMloN1EfWo386eMQFuvsk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gB49Ao0Od7tY9VUI2LTHedob.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTnRliYBCgYQ2RlMQnJWIfJKMu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dffKmP14J7oACpfrUt2fAmOQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpl7-ZHzMmJ81AEVCyXaEjrexFk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROjhGooHgaqyE1C0xc2RnYpb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoFT3EXOHTbTcEDR0GI_G0dWXg4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R02di4XnyI3nC0xQBvzibAVo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtDvnSA4-CwAxGVn3Wdy3TT7fuw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQ2ANgd2a1B8wRUh7FJHQu3g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijxotXdMnHm62IWv8gm3MiHxtNI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2W75vPGfShn0KUVZo56GHyD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLF-qcfeOPSxE_naoxW81Gb8gM0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmQL61uXGQ2DygxFBiKZaWV8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-y19xDzw6I9f5zBEmfoOp8oT8Pc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1XdkdsYwj53CMus6YKvZzvb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siXfu2dkAnO8bNfVCgtDi69SwFE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z45E9a33evqkYKF1722PJ4rg.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqXsqyWOihpxaufgYp5t1dxU8rw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0WSPwnsd9n87QGRlT8wtxiQm.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skynett
Roxy90 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:50:
Prachtig, om te zien! Blijft altijd indrukwekkend dat digitale dingen toen ook al hadden :)

[YouTube: 📼 Compact Disc, LaserDisc en Videopac op de Firato (1982)]
Geweldige tijd was dat! Heel wat anders dan nu, met de jaarlijkse iteraties van pc's, laptops en telefoontjes. Gaaaaap.... :O

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 18:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Rommelmarktvondst, een Beogram 2000 met een slappe snaar, dus een nieuwe bij Andijk besteld en hier en daar wat vers siliconenvet gesmeerd. Ik denk niet dat ik hem houd. Mooie speler, stabiel, erg goed geluid, maar de motor is best hoorbaar en het mechaniek voelt niet geweldig aan.
Wel een erg strakke verschijning. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3IiaEHOjQtxceLqDwlGAHOs9eI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4IOsXDn0LLo54DHHYq87b4fH.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:54
PD2JK schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:25:
Rommelmarktvondst, een Beogram 2000 met een slappe snaar, dus een nieuwe bij Andijk besteld en hier en daar wat vers siliconenvet gesmeerd. Ik denk niet dat ik hem houd. Mooie speler, stabiel, erg goed geluid, maar de motor is best hoorbaar en het mechaniek voelt niet geweldig aan.
Wel een erg strakke verschijning. :)

[Afbeelding]
Herkenbaar. :) Ik heb een 1700 en 1200 gehad maar ondanks dat ik het heel erg coole apparaten vindt weg gedaan omdat er 1 geen naalden voor te krijgen waren voor een redelijke prijs en 2 vooral die 1200 gewoon best wel lawaaierig was.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@PD2JK Welk type B&O element zit erin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 18:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik denk een SP10A, maar er staat niets op de onderzijde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmhRdPJP_IYCthRGRPDjOUCKXQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WTJPnpfSU43sj0UBTebRzCcn.jpg?f=fotoalbum_large

Kan het een vervangend element zijn? Of het is er afgesleten, maar dat zou betekenen dat het element over de platen zou schuren...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

PD2JK schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:22:
Ik denk een SP10A, maar er staat niets op de onderzijde.
[Afbeelding]

Kan het een vervangend element zijn? Of het is er afgesleten, maar dat zou betekenen dat het element over de platen zou schuren...
Dat de letters er afgesleten zouden zijn, dat lijkt me erg stug. Ken het element van lang geleden en met veel plezier gebruikt in een Dual pickup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntoniusDD
PD2JK schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:22:
er was ook een sp12 voor
https://beo.zone/media/fi...am_2000-Owners-Manual.pdf

heb ik zelf al eens moeten vervangen destijds

extreem gave platenspeler :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 21-09 12:19
Vandaag een Sharp md speler opgehaald.
Compleet met alle accessoires en "nieuw" in doos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7c5-HsXo438dOy-vT6zf6P1bOCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0IKTpTTC1qloCqSJWz78JJaG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NguoLG2qQm1PweQP4LTi4Zr3Yrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3sqBgbLsihjaG8TY7jv00cB.jpg?f=fotoalbum_large

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
Yamy_Daffy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:45:
Vandaag een Sharp md speler opgehaald.
Compleet met alle accessoires en "nieuw" in doos.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prima dingetjes, ik heb zelf ook een Sharp MD-MT90H liggen (ziet er identiek uit, ben toch benieuwd wat de verschillen zijn). Geen problemen met deze spelertjes en fijn dat ze op een AA baterij kunnen spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door kingmace op 01-09-2022 22:52 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• funk-e
Vorige week deze cassettes opgepikt bij de kringloop: https://gathering.tweaker...message/72552584#72552584

En gisteren een mooi apparaat gevonden waarmee ik ze ga gebruiken:

Denon DRM800A

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvCg0rFq1oFPMLhU_qQDPQGdWmc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lqEkpy8NQjlUM5D4DWQiGMFp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5uuPbXGr0F9PpzjNlaPRANaikA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhpvkIKPxVPCRM37Rz13vzYX.jpg?f=fotoalbum_tile

Prijs was 27,50

https://www.cassettedeck.org/denon/drm-800a

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PX_vHtjHJgsS9WmEBNwlW1bzJKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJotSpyEAdxoPu4jJ6G0JJ48.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door funk-e op 02-09-2022 10:49 ]

...less is more

Pagina: 1 ... 131 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6