Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
rcor schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:24:
Zojuist gered bij de gve kringloopwinkel in Merselo die helaas zijn deuren volgende week sluit door omstandigheden:
[Afbeelding]

Een Sony WM-GX506 walkman met radio en opname mogelijkheid...

De radio gaat aan en doet het probleemloos... het cassette mechaniek speelt het bandje niet af door een te slappe snaar... vervangen en weer gaan met die banaan! ;) :)
Ik ben er altijd naar op zoek maar ik zie eigenlijk nooit walkmans liggen bij kringlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 23:44
kingmace schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:18:
[...]

Ik ben er altijd naar op zoek maar ik zie eigenlijk nooit walkmans liggen bij kringlopen.
Het probleem met deze kringloop was altijd dat de eigenaar altijd ontzettend veel had, maar tegelijkertijd ook sommige zaken als een zooitje door elkaar lag... Deze Walkman ligt er mogelijk al een tijdje en wordt door mij dus na een flinke tijd ontdekt...

Op Ebay is dit model zo te zien te koop als N.O.S.:
Link naar advertentie op Ebay

Maar overpriced is hij bij deze Ebay verkoper zeker... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 26-05-2022 19:46 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:28
Ik denk dat de meeste kringlopen ze gewoon weggooien omdat ze een keer getest worden, geen bandjes afspelen door verrotte snaar, en dus niet verkocht kunnen worden, want “werkt niet”. Het aantal kringlopen die ze repareert zijn niet zo groot. Je moet net geluk hebben dat sommige ze kapot verkopen (of niet getest hebben en blind verkopen).
In Alkmaar hebben ze ze wel eens. Heb er al een paar meegenomen, en een paar anderen laten liggen, die vervolgens na een korte poos ook weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

kozue schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:13:
Ik denk dat de meeste kringlopen ze gewoon weggooien omdat ze een keer getest worden, geen bandjes afspelen door verrotte snaar, en dus niet verkocht kunnen worden, want “werkt niet”. Het aantal kringlopen die ze repareert zijn niet zo groot. Je moet net geluk hebben dat sommige ze kapot verkopen (of niet getest hebben en blind verkopen).
In Alkmaar hebben ze ze wel eens. Heb er al een paar meegenomen, en een paar anderen laten liggen, die vervolgens na een korte poos ook weg zijn.
Tja, als ik het zelf doe. Dan ben ik voor de riempjes 10 euro..kwijt en daarna kan je pas luisteren of uw wel nog goed afgesteld staat.
En kringloopwinkel denken vaak dat er geen interesse is voor cassettes.

Ontopic:
Ik heb hier een TDK D-60. Deze heeft geen schroeven
Maar een TDK D-90 wel.
Ik dacht dat lege cassettebandjes altijd geschroefd werden.

[ Voor 8% gewijzigd door MedionAkoya op 26-05-2022 21:07 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
De meeste lege cassettes en vooral TDK's hebben inderdaad schroeven. Maar dat hoeft niet perse. Sommige merken hadden (bij sommige modellen) de helften aan elkaar geplakt om een stabielere behuizing te creëren. Of dat echt wat helpt weet ik niet, sommigen beweren van wel, maar of je het echt zou kunnen horen? Maar in het geval van jouw D60 denk ik dat het er waarschijnlijk een van het laatste model is. Staat er toevallig ook Life On Record onder het TDK logo? Dan heb je er een gemaakt door Imation nadat ze TDK overgekocht hadden. De tape formule is volgens mij hetzelfde, maar het weglaten van de schroeven was een manier om ze nóg goedkoper te maken. Maar ook zonder Life On Record heb ik ze volgens mij hier nog schroefloos liggen. Ik weet niet precies vanaf welk jaartal ze de schroeven weggelaten hebben, maar het was in de tijd dat cassettes al lang en breed op hun retour waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

kozue schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:59:
De meeste lege cassettes en vooral TDK's hebben inderdaad schroeven. Maar dat hoeft niet perse. Sommige merken hadden (bij sommige modellen) de helften aan elkaar geplakt om een stabielere behuizing te creëren. Of dat echt wat helpt weet ik niet, sommigen beweren van wel, maar of je het echt zou kunnen horen? Maar in het geval van jouw D60 denk ik dat het er waarschijnlijk een van het laatste model is. Staat er toevallig ook Life On Record onder het TDK logo? Dan heb je er een gemaakt door Imation nadat ze TDK overgekocht hadden. De tape formule is volgens mij hetzelfde, maar het weglaten van de schroeven was een manier om ze nóg goedkoper te maken. Maar ook zonder Life On Record heb ik ze volgens mij hier nog schroefloos liggen. Ik weet niet precies vanaf welk jaartal ze de schroeven weggelaten hebben, maar het was in de tijd dat cassettes al lang en breed op hun retour waren.
'Life On Record 'staat er niet bij.

Er zijn meer verschillen
-D-60 heeft lichter kleur roestband dan die van D-90
-D-90 heeft slechtere bedrukking op cassette.
-D60 heeft donkerder kleur transparant plastic.
-D-60 heeft geen metalen schild onder kussentje (waar een magneetkop drukt),
-D-90 heeft rode klemmen op de spoelen.
-De stempels bovenin verschillen van opdruk...cijfers op een D-90 is met puntjes opgebouwd. Dot-matrix
enz enz ...

maar volgens mij zijn ze ook van verschillend productiejaar. Ik heb helaas de folies weggegooid.
Zal een een keer foto's van de cassettes zelf maken en delen.

Deze foto van een D-60 staat ook op pagina 505 van dit topic.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ky2-OgSLBqxSidx9ew6hR9w3jiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQdhCuSgLm3oO5hoedeAow27.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door MedionAkoya op 27-05-2022 00:06 ]

Trein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Ik vindt alleen maar cassettebandjes met kerkopnames bij de kringlopen hier in de buurt. Prima als ik een lege nodig heb, maar ik hoop altijd op een jaren 80 mix tape van iemand en dat valt dan tegen :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

BCC schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 23:51:
Ik vindt alleen maar cassettebandjes met kerkopnames bij de kringlopen hier in de buurt. Prima als ik een lege nodig heb, maar ik hoop altijd op een jaren 80 mix tape van iemand en dat valt dan tegen :)
Ik kom soms mixtapes tegen. Man wat zijn ze slecht opgenomen en zien ze zwaar gebruikt uit,...haha...
De bandjes waarbij iemand heel album van een ander medium heeft opgenomen..die klinken vaak het beste.

[ Voor 3% gewijzigd door MedionAkoya op 26-05-2022 23:58 ]

Trein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
MedionAkoya schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 23:58:
[...]

Ik kom soms mixtapes tegen. Man wat zijn ze slecht opgenomen en zien ze zwaar gebruikt uit,...haha...
De bandjes waarbij iemand heel album van een ander medium heeft opgenomen..die klinken vaak het beste.
Tjah, soms zijn de opnames van anderen beste grappig... Neem nu mij, zo'n twee weken terug vond ik op de mega carboot sale van Horst een Sony band recorder band in een oorspronkelijke plastic doos om 'm op te bergen...

Die heb ik meegenomen en eenmaal thuis bleek er een radio opname op te staan van Radio 3... Iets met de mega top 100 op / rond kerst 1985... Leuk om zo terug te horen hoe de radio klonk in mijn geboorte jaar:
[Video: https://photos.app.goo.gl/Dm8ipHcPLCeUpv5N6]

Ja, Welke DJ's horen we hier?... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:39
De tapes waar radio uitzendingen op staan vindt ik het leukst, vooral oude reclames of journaals. Maakt me niet uit hoe gaar de tape is. Ik heb er speciaal een oud 1 motorig deck voor staan welke vies mag worden. Laatst kwam ik de aankondiging van de geboorte van ik geloof Friso tegen, door prins Bernhardt. Ook nog de huwelijks voltrekking van van Vollenhoven. Ik heb het gedigitaliseerd, zal eens kijken waar ik dit kan uploaden. Helaas vindt ik meestal kerkmuziek of Wim Kan oid.

Parklife

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 19:19
Leuk, ik had laatst een compleet huwelijk op tape (spoel) staan (dacht 1969)
Wel grappig om al die mensen (totaal onbekend wie) te horen zingen en praten. Duidelijk was dat er iemand met een microfoon rondging en vragen stelden aan de mensen. Wel een mooi tijdsbeeld om te luisteren.

Ooit wel eens gedacht van wie zou dit huwelijk zijn en leven er nog mensen?
Maar onmogelijk te achterhalen wie het zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Tja, ik zoek nog naar reel to reel banden met gespreksopnames van de familie. Geen enkel familielid heeft het kunnen vinden. Waarschijnlijk door vele huisontruimingen en verhuizingen..is men het kwijt geraakt. De opnames zijn 50 jaar oud en bevatten waarschijnlijk veelal stemmen.
Waarschijnlijk gebruikt iemand het nu al onderzetter. :'(

[ Voor 12% gewijzigd door MedionAkoya op 27-05-2022 12:01 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45

Videopac

Rommelt wat aan.

Parklife schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:46:
De tapes waar radio uitzendingen op staan vindt ik het leukst, vooral oude reclames of journaals. Maakt me niet uit hoe gaar de tape is. Ik heb er speciaal een oud 1 motorig deck voor staan welke vies mag worden. Laatst kwam ik de aankondiging van de geboorte van ik geloof Friso tegen, door prins Bernhardt. Ook nog de huwelijks voltrekking van van Vollenhoven. Ik heb het gedigitaliseerd, zal eens kijken waar ik dit kan uploaden. Helaas vindt ik meestal kerkmuziek of Wim Kan oid.
Die zijn ook het leukst. Enigszins bezijden het onderwerp (ik probeer minder Engelstalige termen te gebruiken), maar ik vind dat de publieke omroep hun complete radio (en televisie)archief online toegankelijk moet maken.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

MedionAkoya schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:00:
Tja, ik zoek nog naar reel to reel banden met gespreksopnames van de familie. Geen enkel familielid heeft het kunnen vinden. Waarschijnlijk door vele huisontruimingen en verhuizingen..is men het kwijt geraakt. De opnames zijn 50 jaar oud en bevatten waarschijnlijk veelal stemmen.
Waarschijnlijk gebruikt iemand het nu al onderzetter. :'(
Ik heb die van mijn schoonfamilie wel veilig kunnen stellen. Evenals de radiouitzendingen van de Apollo 11 en 13 lanceringen :)

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Videopac schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Ik heb die van mijn schoonfamilie wel veilig kunnen stellen. Evenals de radiouitzendingen van de Apollo 11 en 13 lanceringen :)
Haha, mijn familie heeft heel veel tantes en ooms.

[ Voor 3% gewijzigd door MedionAkoya op 27-05-2022 14:12 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Ik ben echt alles al tegen gekomen. Slecht opgenomen losse nummers van de radio, complete radioshows, albums van CD of LP, uitvaartplechtigheden, en ja ook de kerkmuziek. Laatst een bakje jaarmixen meegenomen van de vrijmarkt, waarvan ik er 1 nog niet eens digitaal had. Allemaal van de radio, maar wel goede opnames. Het is maar zelden dat ik er echt iets van wil bewaren (op die jaarmixbandjes na), want meestal is er wel een probleem mee. Vaak vind ik de muziek gewoon niks. Of de kwaliteit is het net niet, en ik zou het zelf beter kunnen door het opnieuw op te nemen. Of ze hebben bv een CD goed opgenomen, maar 1 nummer staat gesplitst over 2 kanten. Mijn conclusie is dat maar weinig mensen echt goed op konden nemen. Misschien dat cassettes daarom de reputatie hadden gekregen om slecht te klinken, terwijl ze dat helemaal niet doen, mits je goed met je apparatuur om kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Videopac schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Mijn ouders hebben hun oude videomateriaal (o.a. uit mijn jeugd) op DVD laten zetten en daarna de apparatuur en spoelen weg gedaan. Ik vraag me af hoe lang het duurt voor die DVD niet meer te lezen is door bitrot en ze spijt hebben dat ze niet gewoon hun oude medium bewaard hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
@MedionAkoya Die TDK bandjes werden inderdaad niet allemaal hetzelfde gemaakt. TDK had een heleboel fabrieken over de wereld heen, en sommigen hadden net weer andere grondstoffen dan anderen. Ik heb al een heleboel variaties van de TDK D gezien. De opdruk is vaak net weer even anders wegens andere verf of printmachines. Ik heb er ook een paar in een behuizing met type 4 nokjes, maar die zijn dicht. Dus gemaakt met een behuizing die voor alle types bedoeld was, maar de nokjes werden dan uitgesneden ofzo op basis van welke tape er in kwam. Wel handig als je ooit een type 4 behuizing nodig hebt, hoef je alleen maar een D op te offeren en die nokjes open te maken ;)

Ik heb trouwens die Life On Record versie nog nooit in het echt gezien. Volgens mij is die best zeldzaam, want die kwam pas in de 21ste eeuw, toen cassettes al lang al uit de mode waren. Ik weet alleen dat ie bestaat omdat ik cassettes verzamel en dat soort variaties me dus interesseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:21

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

rcor schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 00:53:
[...]

Ja, Welke DJ's horen we hier?... :P
[...]
Da's een goeie vraag... volgens mij niet een van de regulars van de TROS Nationale Hitparade (Erik de Zwart, Ferry Maat, Jeroen Soer of Martijn Krabbé).

Ik zou bijna Frits Spits zeggen (aan de stem te horen), maar die zat destijds bij de NOS...?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:13:
[...]

Da's een goeie vraag... volgens mij niet een van de regulars van de TROS Nationale Hitparade (Erik de Zwart, Ferry Maat, Jeroen Soer of Martijn Krabbé).

Ik zou bijna Frits Spits zeggen (aan de stem te horen), maar die zat destijds bij de NOS...?
Of Ad Roland? Die was ook werkzaam voor Radio 3 en rond kerst willen de vaste presentatoren nog wel eens afwijken... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 12:24
rcor schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:50:
[...]
Of Ad Roland? Die was ook werkzaam voor Radio 3 en rond kerst willen de vaste presentatoren nog wel eens afwijken... ;)
Volgens mij inderdaad Ad Roland.
Ferry Maat en Erik de Zwart waren destijds de vaste presentators van de Nationale Hitparade (die de TROS net had overgenomen van de NOS). Jeroen Soer is pas in 1986 naar de TROS gegaan.
Frits Spits kan het niet zijn, die heeft nooit bij de TROS gezeten en was presentator tussen 1982 en 1984.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12
Niet helemaal ontopic maar wie eens digitale oude radio opnames wil beluisteren zou op "Radio-Classix" eens kunnen kijken of luisteren..

Verder eens dat oude radio opnames erg leuk zijn om te beluisteren.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:21

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

janbrede schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:05:
[...]

Volgens mij inderdaad Ad Roland.
Ferry Maat en Erik de Zwart waren destijds de vaste presentators van de Nationale Hitparade (die de TROS net had overgenomen van de NOS). Jeroen Soer is pas in 1986 naar de TROS gegaan.
Frits Spits kan het niet zijn, die heeft nooit bij de TROS gezeten en was presentator tussen 1982 en 1984.
Precies... Spits zou ik ook vreemd vinden, maar die stem deed me wel aan hem denken.

Nu je het zegt lijkt het inderdaad Adje Roland; ik wist niet dat hij het ook presenteerde overigens. Maar ja, Tweede Kerstdag hé... dan gelden er vast andere roosters en de truckers rijden ook niet ;)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 12:24
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 18:36:
[...]
Nu je het zegt lijkt het inderdaad Adje Roland; ik wist niet dat hij het ook presenteerde overigens. Maar ja, Tweede Kerstdag hé... dan gelden er vast andere roosters en de truckers rijden ook niet ;)
Het was ook geen reguliere Nationale Hitparade maar de Top 100 over 1985. Dan heb je al gauw een uur of 7, 8 nodig om alle platen te kunnen draaien. De Nationale Hitparade zelf telde toen nog 50 platen, daar deden Ferry en Erik al 4 uur over.
(overigens: toen de Veronica Top 40 begon in 1965 kon het nog in twee uur, de meeste plaatjes duurden nog minder dan 3 minuten...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:04
Vraagje, neigt tegen vintage aan.
Ik heb een Denon dra-f107 en dcd-f107. Over die laatste gaat de vraag.
Bij het gebruiken van een USB-stick, wordt ieder bestand vergezeld van een .$.iets bestand.
Dit volgens het afspeel menu van die DCD.
Zeg maar een soort van schaduw-bestand, waarvan ik vermoed dat het een toc bestand-deel is.

Ik ben de stick onder 2 soorten OS wezen bekijken, Linux en Windows. En hoewel ik daar toch echt wel weet hoe ik 'verborgen' bestanden naar boven kan halen, is er geen spoor van een 2e bestand per file terug te vinden. Ergo, de DCD-F107 lijkt dat zelf te genereren.

Voor de zekerheid : Stick is 16 Gig / Fat 32. Aantal files heb ik op 100 gehouden ( de handleiding zegt max 255 files )

Kan me bijna niet voorstellen dat wat ik gebruik, nog steeds te modern is.
Tevens lijkt me dit niet een normaal gedrag. Kan er niets over terug vinden middels Google.
Iemand een idee ?
ps, het is geen halszaak, was er even mee aan het experimenteren, meer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Ed.juh schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:29:
Vraagje, neigt tegen vintage aan.
Ik heb een Denon dra-f107 en dcd-f107. Over die laatste gaat de vraag.
Bij het gebruiken van een USB-stick, wordt ieder bestand vergezeld van een .$.iets bestand.
Dit volgens het afspeel menu van die DCD.
Zeg maar een soort van schaduw-bestand, waarvan ik vermoed dat het een toc bestand-deel is.

Ik ben de stick onder 2 soorten OS wezen bekijken, Linux en Windows. En hoewel ik daar toch echt wel weet hoe ik 'verborgen' bestanden naar boven kan halen, is er geen spoor van een 2e bestand per file terug te vinden. Ergo, de DCD-F107 lijkt dat zelf te genereren.

Voor de zekerheid : Stick is 16 Gig / Fat 32. Aantal files heb ik op 100 gehouden ( de handleiding zegt max 255 files )

Kan me bijna niet voorstellen dat wat ik gebruik, nog steeds te modern is.
Tevens lijkt me dit niet een normaal gedrag. Kan er niets over terug vinden middels Google.
Iemand een idee ?
ps, het is geen halszaak, was er even mee aan het experimenteren, meer niet.
Dit is te nieuw voor ons. :P Stel anders je vraag hier.... Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

$ bestand is waarschijnlijk een tijdelijk bestand.

[ Voor 4% gewijzigd door MedionAkoya op 28-05-2022 15:17 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
@MedionAkoya Ik heb 'm daar maar geplaatst, het is voor hier veels te nieuw.
En ja, het zijn tijdelijke bestanden, maar niet bruikbaar. Afijn, we gaan zien of er iemand een idee heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noitisnt
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-08 12:40
Hee een vintage audio topic op Tweakers, wat leuk! Dat ik dat nu pas ontdek! Ik zit op Reddit ook wel in /r/vintageaudio maar in je moerstaal is toch leuker :)

Mag ik jullie om wat advies vragen? Mijn Kenwood KA-6004 heeft soms wat kuren, speaker A links valt soms eventjes uit, maar hij komt wel weer terug. Op Ebay staan upgrade-kitjes te koop. Is zoiets te doen voor iemand die weinig soldeer-ervaring heeft? Ik kan wel wat solderen maar heb nog nooit zo'n project gedaan.

Dit is een (oude) foto van mijn stereo, om een indruk te geven naar welk soort vintage audio mijn voorkeur uitgaat. Inmiddels is de Technics draaitafel vervangen door een Realistic en is er nog een Yamaha cassettedeck bij gekomen. Deze heb ik zelf opgeknapt maarja daar hoefde niks aan gesoldeerd te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
@Noitisnt Ik denk dat je kan beginnen met een soldeer-opfris-cursus.
Meestal zijn dit soort dingen ouwe solderingen. Zoek maar even op

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• f2ride2001
IK weet niet waar je woont, maar anders ben je hier welkom. Help ik je wel en leer je wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Noitisnt schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:15:
Hee een vintage audio topic op Tweakers, wat leuk! Dat ik dat nu pas ontdek! Ik zit op Reddit ook wel in /r/vintageaudio maar in je moerstaal is toch leuker :)

Mag ik jullie om wat advies vragen? Mijn Kenwood KA-6004 heeft soms wat kuren, speaker A links valt soms eventjes uit, maar hij komt wel weer terug. Op Ebay staan upgrade-kitjes te koop. Is zoiets te doen voor iemand die weinig soldeer-ervaring heeft? Ik kan wel wat solderen maar heb nog nooit zo'n project gedaan.

Dit is een (oude) foto van mijn stereo, om een indruk te geven naar welk soort vintage audio mijn voorkeur uitgaat. Inmiddels is de Technics draaitafel vervangen door een Realistic en is er nog een Yamaha cassettedeck bij gekomen. Deze heb ik zelf opgeknapt maarja daar hoefde niks aan gesoldeerd te worden
Doorsolderen kan helpen..maar ook kijken naar de relais of het schoonmaken daarvan kan helpen (als je een relais versterker heeft).

Voor solderen zou ik inderdaad hulp vragen aan een ander.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mannen, denk eens even mee. Ik heb eigenlijk net te weinig inputs op mijn versterker. Kan ik de monitor ingang van bijvoorbeeld een equalizer gebruiken om een extra ingang te creëren? Zou zeggen dat dat zou moeten werken, maar even een check hier voor ik iets doms doe ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

The Eagle schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:11:
Mannen, denk eens even mee. Ik heb eigenlijk net te weinig inputs op mijn versterker. Kan ik de monitor ingang van bijvoorbeeld een equalizer gebruiken om een extra ingang te creëren? Zou zeggen dat dat zou moeten werken, maar even een check hier voor ik iets doms doe ;)
Dat zou inderdaad gewoon moeten werken.
Edit: als je een schema van de betreffende equalizer hebt zou je nog even kunnen kijken hoe het geschakeld is. Maar in de basis is het gewoon een extra, schakelbare, ingang op je equalizer.

[ Voor 18% gewijzigd door evilution op 29-05-2022 18:30 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
@The Eagle Volgens mij moet je maar eens een keer maar eens wat meer inputs gaan regelen, middels een switch oid. Ik zie je alleen maar uitbouwen en uitbouwen en uitbouwen.
YouTube: Retro HiFi - The Missing Link
Nou is dat wel een hele mooie ( en amper te vinden ), daar zijn vast wel moderne variaties van uitgebracht.

Zelfbouwen ?
http://www.diyaudioblog.c...switch-box-for-audio.html

Simpel en goedkoop >
https://www.reichelt.nl/n...zAnt-kaGOVQBoCvrMQAvD_BwE

[ Voor 31% gewijzigd door Ed.juh op 29-05-2022 19:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ed.juh schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:29:
@The Eagle Volgens mij moet je maar eens een keer maar eens wat meer inputs gaan regelen, middels een switch oid. Ik zie je alleen maar uitbouwen en uitbouwen en uitbouwen.
YouTube: Retro HiFi - The Missing Link
Nou is dat wel een hele mooie ( en amper te vinden ), daar zijn vast wel moderne variaties van uitgebracht.

Zelfbouwen ?
http://www.diyaudioblog.c...switch-box-for-audio.html

Simpel en goedkoop >
https://www.reichelt.nl/n...zAnt-kaGOVQBoCvrMQAvD_BwE
Ja hoor eens, dat heb ik al eens gedaan toen ik van de a550r naar de a701r ging. Was de bedoeling dat dat voldoende was. De ex9000, SR60 en gr777 heb ik ook al doorgelust (adapter 3) :+

En daarnaast ben ik verwend, input switch op de amp gaat met afstandsbediening en met gemotoriseerde selectorknop :9

Moet nu ff een wisselaar extra aansluiten, dat was een beetje een impuls aankoop :X

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 29-05-2022 19:43 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:56

Daniel36

vernieuwde formule

@The Eagle Ik heb deze in zwart vanwege de aansluitingen en de afstandsbediening:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qgnf94PhiVxMv_gXFMZtdz0M25Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B9nnV3rxlsz2ZYbxFfCXyHu8.png?f=user_large
https://a.aliexpress.com/_uJGxfJ

Ze zijn er voor flink minder maar deze heeft zoals gezegd een afstandsbediening.
Bevalt goed.
(y)

[ Voor 31% gewijzigd door Daniel36 op 29-05-2022 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Daniel36 thanks voor de tip. Onthoudt dat ding ook zijn selectie als ie van de stroom af gaat of niet? Ik schakel namelijk de hele set met kaku :)

Lees trouwens recensies die zeggen dat het lijnsingnaal er minder door wordt. Herken jij dat?

[ Voor 24% gewijzigd door The Eagle op 30-05-2022 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

The Eagle schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:54:
@Daniel36 thanks voor de tip. Onthoudt dat ding ook zijn selectie als ie van de stroom af gaat of niet? Ik schakel namelijk de hele set met kaku :)

Lees trouwens recensies die zeggen dat het lijnsingnaal er minder door wordt. Herken jij dat?
Dat weet ik niet zeker maar ik geloof het wel.
Zal ik morgen ff proberen.
(y)

Ik heb niet gemerkt dat het signaal erdoor beïnvloed wordt.

Edit:
@The Eagle selectie blijft staan na stroomonderbreking.

Ik moet wel ff melden dat ik het ding inmiddels een jaar heb en dat ie het goed doet, alleen is het LEDje van input 1 er mee opgehouden helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door Daniel36 op 30-05-2022 14:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Laatst online: 16:49

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Ik koop in principe geen vintage tape meer, maar voor BASF LPR35 maak ik wel een uitzondering :)

Voor weinig deze op de kop kunnen tikken, en na een grondige reiniging en veel stickers verwijderd te hebben kunnen ze in collectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mg0NhJWIKqrV3kJlVWjgv5iIB0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXszK7R6TXoWrv20DVpAbWs6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVsP2Pe_Pu4uiOpDSl50Sa1kQzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kiJxMTig2XjZriPK71AnwXaC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
DatraxZ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:46:
Ik koop in principe geen vintage tape meer, maar voor BASF LPR35 maak ik wel een uitzondering :)

Voor weinig deze op de kop kunnen tikken, en na een grondige reiniging en veel stickers verwijderd te hebben kunnen ze in collectie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie aankoop! Maar vergeet niet dat Maxell banden ook nog de moeite waard zijn op latere leeftijd, evenals TDK's Audua reeks... Maar het voordeel van de Basf LPR-35 tape is dat de Emtec variant dezelfde formule heeft evenals de latere RMG! variant en de RTM variant... Dus als je deck op de LPR-35 is afgeregeld kan dit zeer goed en mooi uitpakken... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

rcor schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 01:12:
[...]

Mooie aankoop! Maar vergeet niet dat Maxell banden ook nog de moeite waard zijn op latere leeftijd, evenals TDK's Audua reeks... Maar het voordeel van de Basf LPR-35 tape is dat de Emtec variant dezelfde formule heeft evenals de latere RMG! variant en de RTM variant... Dus als je deck op de LPR-35 is afgeregeld kan dit zeer goed en mooi uitpakken... ;)
Maxell en TDK zijn ook zeer goede tapes idd. Ik heb er wel enkele van (oudere foto, inmiddels is die collectie al wat gegroeid met RTM LPR35, SM900, SM911,...en ook nog een doos pancakes Quantegy 632 staat hier ergens):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ioySOaIvS6E9eEwhbbR0Zz-wps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzwuaBB0TuyTZ92FWK4QYD2A.jpg?f=fotoalbum_large

Maar zoals je ook al aangeeft wordt LPR35 nog steeds nieuw geproduceerd, en het is echt een hele goede tape die ook erg lang meegaat zonder problemen.

Op 1 van de laatst aangekochte spoelen zat overigens SM911 ipv LPR35 (staat op de leader). Die gaat op een DIN kern voor gebruik op de Telefunken, en dan heb ik een lege BASF pick-up reel over voor op de andere decks. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:02
Nog een leuke Marktplaats score, een paar B&W Matrix 1 Series 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CepHeWsPQ9Xj18o1NRA3ouOPhcw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UTYtprQP9OLfQVbJLZsMigyq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5AlvpJCw-zC-ZcGJNlwRyz0bs8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U4Fkzx3H4suKM6myCNcN6uRH.jpg?f=user_large

Net iets jonger dan ikzelf ;)

De advertentie had als titel 'luidsprekers' met 1 vage foto. Ik meende Matrix te zien maar ik wist het niet zeker, gokje genomen en maar heengegaan.

Compact, vrij zwaar, en klinken ontzettend strak en fijn. Het meest verassend is de laagweergave. Die gaat behoorlijk diep zeker zonder bas reflex en zit echt lekker. Hier nog een Nederlandse review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
cmndr_adama schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:29:
Nog een leuke Marktplaats score, een paar B&W Matrix 1 Series 2:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Net iets jonger dan ikzelf ;)

De advertentie had als titel 'luidsprekers' met 1 vage foto. Ik meende Matrix te zien maar ik wist het niet zeker, gokje genomen en maar heengegaan.

Compact, vrij zwaar, en klinken ontzettend strak en fijn. Het meest verassend is de laagweergave. Die gaat behoorlijk diep zeker zonder bas reflex en zit echt lekker. Hier nog een Nederlandse review
Aan die Matrix serie heb ik hele goede herinneringen. Dat is (oude) high-end. Veel naar de matrix 3 geluisterd en die speelden ook retestrak en kon je bijna ongelimiteerd voorzien van vermogen. Daar kan je hele mooie versterkers voor zetten, en ze laten alles horen. Veel plezier er mee.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
kingmace schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:18:
Beetje late reactie (rommelige week gehad en dit vergeten), maar deze lag afgelopen dinsdag bij Kringloopwinkel Alkmaar. Geen idee of ie er nog steeds ligt. Heeft blijkbaar een nieuwe riem nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHUJTcsSkdWJVYGYDxIF9YIs0-Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xVDc0Zc47MrUivV8TW9ZdA6x.jpg?f=user_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Het werk aan de Wega Elcaset is bijna ten einde.
Dit is hoe het deck er nu bij staat. Veel problemen zijn inmiddels aangepakt en opgelost, en er is enkel nog een fijne afstelling te doen. Daarvoor wacht ik nog op een custom made calibratie tape uit Duitsland.

De bekabeling heb ik aangepakt :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlPm_UdytMIoIrjHO0gNvQHyOIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l72W1NK3oVFWu6dA6r9jJ4L0.jpg?f=fotoalbum_large

En enkele foto's van de huidige staat :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pgmK0KXNWE-Go-rNQXoJaCbx-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2AS0H0IIYcONNFgwLbVvrXU0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDm9RtjrVeig0CW40_ZTZ-T2Neo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/woYauf00WZISWPodP0lIfyBJ.jpg?f=fotoalbum_large

Meer foto's, uitleg, hoe ik problemen heb aangepakt, afstelling, metingen, enz , zijn hier terug te vinden : klik.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Een vrije dag, perfect om wat achterstallig werk in te halen.

De Telefunken heeft een nieuwe riem nodig, en 1 van de motor bearings maakt lawaai.

Het deck op zijn kant, met het audio cards rack uitgeplooid om de riem te kunnen vervangen :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Afgh_Uiz0LODCatNyVp8NFEw414=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKpqMwX9TEPRaEMVR0BaqVru.jpg?f=fotoalbum_large

Een best grote riem... Hier zie je ook het gigantische vliegwiel :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpknmbUUkiP1moaPPCD1Q6jq6rA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJErDqAE3xFwqhRpZFPK8Ove.jpg?f=fotoalbum_large

Het stator huis van de supply reel motor verwijderd, hier zie je ook de rotor met de twee bearings :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzrKW8kM7TeMmHxA7uVPlxpa7UM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqkGwoUzUVU0HN1pAvjde4C0.jpg?f=fotoalbum_large

Na het monteren is het tijd voor een korte opname test op de LPR35 spoelen die ik onlangs kocht. En dat klinkt eigenlijk erg goed ivm de SM900 en 911 die ik normaal gebruik. En flink wat meer runtime ook.!

(normaal ligt de spoel niet op de platter, en zou ik een NAB adapter gebruiken, maar voor een korte test volstond het ook zo :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPxO2taSJpkU6k6MgebkiOeedsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/reKG6P1SzmkVRERne96nrNzW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

DatraxZ schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:13:

De Telefunken heeft een nieuwe riem nodig, en 1 van de motor bearings maakt lawaai.

[..]

[..]
Er zijn auto's die het met minder moeten doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DatraxZ schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:13:

Het deck op zijn kant, met het audio cards rack uitgeplooid om de riem te kunnen vervangen :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het stator huis van de supply reel motor verwijderd, hier zie je ook de rotor met de twee bearings :

[Afbeelding]

Na het monteren is het tijd voor een korte opname test op de LPR35 spoelen die ik onlangs kocht. En dat klinkt eigenlijk erg goed ivm de SM900 en 911 die ik normaal gebruik. En flink wat meer runtime ook.!

(normaal ligt de spoel niet op de platter, en zou ik een NAB adapter gebruiken, maar voor een korte test volstond het ook zo :) )

[Afbeelding]
Dat ding doet me soms een beetje denken aan de Denon DP-100M: http://www.thevintageknob.org/denon-DP-100.html
Een keer in het wild gezien en gehoord. Fantastisch. Mag ook wel gezien de originele nieuwprijs van ca 10k gulden/ DM in 1982.
Eigenaar wist me te vertellen (en demonstreren IN de luistersessie) dat de motor zo krachtig was dat ie met zijn hand dat ding niet tegen kon houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

The Eagle schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:46:
[...]

Dat ding doet me soms een beetje denken aan de Denon DP-100M: http://www.thevintageknob.org/denon-DP-100.html
Een keer in het wild gezien en gehoord. Fantastisch. Mag ook wel gezien de originele nieuwprijs van ca 10k gulden/ DM in 1982.
Eigenaar wist me te vertellen (en demonstreren IN de luistersessie) dat de motor zo krachtig was dat ie met zijn hand dat ding niet tegen kon houden :D
Uniek dat je die gezien en gehoord hebt. En hoewel beide groot, rond, zwaar en van metaal is de een sterke direct drive motor en de ander een vliegwiel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kingmace
Mijn laatste aankoop, een Marlux MX-56 platenspeler. Gekocht op MP voor 30,-. Een hele leuke ondergewaardeerde half-automaat met een Jelco arm. Voorzien van een Shure M75E element. Hij was "defect" toen ik hem kocht (vandaar zo goedkoop), de lager van de draaitafel as was vastgelopen. Het heeft me enige moeite gekost om de as los te krijgen. Toen dit eenmaal gelukt was heb ik alles schoongemaakt en gesmeerd.Tenslotte nog een nieuwe riem erop gegooid. Hij loopt nu weer als een zonnetje. Gelukkig was hij compleet en zat het anti-skating gewichtje er nog aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LXy5cmHv/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mktkRKk4/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/brWJvLSt/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/h45hM4Zt/4.jpg

Verder was ik vandaag in een kringloop in het zuiden van het land waar ik onderstaande heb gescoord voor 6,- 8) Dat was een goede vangst.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L4w0z7fZ/IMG20220610190156.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door kingmace op 10-06-2022 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Videopac schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:03:
[...]

Uniek dat je die gezien en gehoord hebt. En hoewel beide groot, rond, zwaar en van metaal is de een sterke direct drive motor en de ander een vliegwiel.
Sterker nog, ik heb dat ding icm vrij unieke (zij het niet vintage) Magister Mk2 speakers van https://ilumnia.nl/ gehoord. In 1 woord fantastisch. Mocht je dat ook eens willen horen, vraag even bij ze na wanneer ze op een beurs staan en of ze de platenspeler dan meenemen. Het zijn twee broers, Belgen, en hele aardige gasten. Mailtje is voldoende verwacht ik, ze showen dat ding graag :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kingmace
Afgelopen week ook nog een project afgerond. Ik had ze al een keer laten zien maar ik ben er toch mee aan de slag gegaan.

Het gaat om een set (Kenwood) Trio LS-3000 speakers die ik voor een prikkie gekocht heb. Het was een set slanke 2-weg speakers met een passieve resonator (foto 1). Echter waren de geïmpregneerde textiel randen van de woofer en de resonator behoorlijk stug geworden en klonken de speakers vreselijk. Omdat ik nog een heleboel onderdelen had liggen ben ik maar eens gaan experimenteren. In eerste instantie had ik de woofer en resonator vervangen door een Philips AD8067 woofer met AD8000 resonator wat al veel beter klonk. De zeer schelle tweeter werd vervangen door een Visaton SC 10N tweeter. Ik was echter nog niet tevreden en na nog meer experimenteren zijn de woofer en passieve resonator vervangen door een Philips AD8065 en AD8066 woofer in serie. Omdat het middengebied tekort kwam heb ik een 3" Alltech Lansing breedbander (foto 2) voorzien van een dome om hem luchtdicht af te sluiten (foto 3) en deze als middentoner in de kast gezet (foto 4).

Omdat ik alleen maar onderdelen wilde hergebruiken zitten de woofers op een Philips 22RH493 filter waarbij de elco is vervangen door een nieuwe 8,2uF van Visaton, de tweeter van dit filter wordt niet gebruikt. De middentoner en tweeter zitten op een 3-weg filter waarvan de woofer niet wordt gebruikt. Dit is zo gedaan omdat het Philips filter de woofer wat verder door laat lopen dan dan de woofer op het 3-weg filter waardoor de woofers het middengebied iets meer ondersteunen.
Tenslotte heb ik de frontjes nog bijgezaagd (vanwege de extra middentoner) en opnieuw bekleed (foto 5). Ze klinken op dit moment beter dan mijn Celection Ditton 15 en staan nu in de woonkamer te spelen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/N0jVJkDC/IMG-20220424-140716.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MGHX1fcz/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jd6WTb0Y/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nhHXcPpj/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wBBbgdL3/IMG20220603161714.jpg

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 02:49

D_V

Dank aan degene die z'n complete rock/grunge cd collectie bij de kringloop bij mij om de hoek heeft afgegeven! A 50 cent per stuk kwam ik uiteindelijk met zo'n 120 cd's thuis...

_/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/62a5c3827bdfb/62a5c38276525-001.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/62a5c392ce38a/62a5c392c846a-002.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/62a5c39cdc096/62a5c39cd6b11-003.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 21:13
Oei, da's een mooie vondst!
Veel plezier ermee zou ik zeggen!!!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
Nice.

Ik ben gisteren ook, voor het eerst, naar een kringloop geweest in Roosendaal.
Meteen de laatste keer daar, pffffff tering wat een zooi....... :o :'(

Tientallen chinese surround setjes van kwaliteit kermis. Verder talloze, ontzettende oude LCD tv's.
Dat was het dan wel. Met prijzen, alsof ze van goud zijn.

We zagen nog een ikea stoel voor hogere prijs dan dat ze bij Ikea staan. 8)7 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 14:28
Van de week een Grundig op de kop getikt.
Zou naar de stort gaan bij een huis ontruiming....
Alleen nog oppikken om evt transportschade te voorkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNsMXLkTz5Ejg5IA1LKDDm7GS0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bVgPyc84dbgI94EIuxPwnh7H.png?f=fotoalbum_large

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 20:21
D_V schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:47:
Dank aan degene die z'n complete rock/grunge cd collectie bij de kringloop bij mij om de hoek heeft afgegeven! A 50 cent per stuk kwam ik uiteindelijk met zo'n 120 cd's thuis...

_/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top collectie! Als ik zo kijk heb ik de helft zelf ook, en de andere helft 'mist' in mijn collectie _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
@f2ride2001 Yep, de ene kringloop is de andere niet. Ik heb ze al in vele soorten en maten gezien. Een hoop zijn niet de moeite waard om een tweede keer terug te komen, en anderen kom ik iedere week of iedere maand (afhankelijk van de afstand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

JoohanDePoohan schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:25:
[...]

Top collectie! Als ik zo kijk heb ik de helft zelf ook, en de andere helft 'mist' in mijn collectie _/-\o_
Dit was het commentaar dat ik nog zocht idd.
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:55
Daniel36 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:48:
[...]

Dit was het commentaar dat ik nog zocht idd.
;)
Het erge is dat de collectie nooit compleet is.... Ik blijf er altijd wel naar streven..... 8)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• cmndr_adama
Ik kwam gisteren bij de kringloop een setje Canton GLE 70 speakers tegen waar ik me vandaag prima mee heb vermaakt.

Thuis eerst eens aangesloten en aangenaam verrast. Het is een gesloten 3-weg met een 26 cm woofer. Niet boemig, nergens té maar lekker levendig, en ze gaan flink diep, ik voel de bass prima als ik op de bank zit. Maar ze zijn wel compact maar ook weer niet zo klein.. ;)

In elk geval konden ze wel een beetje liefde gebruiken, dit was gisteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEyQXrL8e8Mknvdoml0MEtcbm5g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3bE4IePYoKzXHXQz6qPcZc2.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqxGlU4gOneZfCR3d9oHQ03ie08=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NoIT4acedjIRASK8g1FxG7yb.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik ben vanmorgen eerst eens gaan schoonmaken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdO0Y_b35IeyLcStutht9YREq-4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTFuG8LG7Ejl3eJik76GDHt7.jpg?f=fotoalbum_medium

Het grijze metalen mesh front heb ik, om de drivers te beschermen, omwikkeld met magnetronfolie.
Op de krant zie je wel een beetje de drab die er af kwam, de oude lak, en oude olie / vet etc. De speakers zijn ten slotte meer dan 40 jaar oud.

Na het schoonmaken heb ik ze 2x geschuurd, eerst met een korrel 80 en daarna met een 180. Vervolgens flink aan de slag met Pledge meubelolie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NH9rUd3QTWNPLCGA4BV1W3YoZzE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gACZv2RqWwY8KPWG5HduNUjq.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vS-2TVhou5CeJy0yyMSuAF9NJ1Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nYps7oMwLqnd8qFCsC7oedME.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YoCl4C8OOLT4WvSxez_Kbsq2JUE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCIeCujukVbZ2Z6TdFNDsNag.jpg?f=fotoalbum_medium

Mijn vrouw kwam ook even kijken, blijkbaar is de WAF van deze wat hoger dan de B&W Matrix speakers, ik werd vriendelijk doch dringend verzocht om deze in de woonkamer te laten aangezien deze wat beter bij de rest van het interieur passen... nou ja zeg.

Het grijze front was ook niet heel mooi meer, ik heb die heel licht geschuurd en vervolgens mat zwart gespoten.

Eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbERuO2fI7gvJ9tIpJTIlB6d4Ew=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YjRByOsnNKykZivGCYIyvRUQ.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9yGkUHKhpXH4JxgTYrZRocFUTk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1nqRxx8QZ5FpIrEPgf0mzbb.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYENrJkGUaVg-DL79aU9Ctm650Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptLf1mCkdc6SOzOWfaNGHTYn.jpg?f=fotoalbum_medium

Vervolgens heb ik Watermark van Enya maar eens op de platenspeler gelegd en mezelf nog een keer erg aangenaam laten verassen :)

Uit pure noodzaak (het verzoek van m'n wederhelft) heb ik nu de B&W Matrixen maar in m'n werkkamer aangesloten, ook geen straf.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

snah001 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:09:
Oei, da's een mooie vondst!
Veel plezier ermee zou ik zeggen!!!
Thx, gaat een eeuwigheid duren voor ik ze allemaal een keer gedraaid heb vrees ik, aangezien ik voornamelijk vinyl koop en luister. Zat ook nog een stapel Pearl Jam/Soundgarden/Temple of the dog bij die niet op de foto staan.

Normaal gesproken vind ik ook nooit iets interessants bij kringlopen maar dit is een beetje een vage kringloopwinkel in Venlo en alles zat verborgen in kratten onder een aantal kratten met dvd's. Geluk gehad denk ik. Overigens lagen er ook nog een stuk of 50 rap cd's (o.a. Snoop, Eminem, Nwa, 2Pac enz) maar daar ben ik geen liefhebber van dus die liggen er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 20:21
D_V schreef op maandag 13 juni 2022 @ 02:14:
[...]
Normaal gesproken vind ik ook nooit iets interessants bij kringlopen maar dit is een beetje een vage kringloopwinkel in Venlo en alles zat verborgen in kratten onder een aantal kratten met dvd's. Geluk gehad denk ik. Overigens lagen er ook nog een stuk of 50 rap cd's (o.a. Snoop, Eminem, Nwa, 2Pac enz) maar daar ben ik geen liefhebber van dus die liggen er nog.
Adres vage kringloopwinkel? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
D_V schreef op maandag 13 juni 2022 @ 02:14:
[...]

Thx, gaat een eeuwigheid duren voor ik ze allemaal een keer gedraaid heb vrees ik, aangezien ik voornamelijk vinyl koop en luister. Zat ook nog een stapel Pearl Jam/Soundgarden/Temple of the dog bij die niet op de foto staan.

Toch niet krinloopwinkel Opa Jos in Venlo/Blerick aan de Venrayseweg 44A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@cmndr_adama Wat heb je voor goedje gebruikt om de kasten zo schoon te krijgen? Schoonpa heeft nog twee KEF Cadenza's liggen die ook een dergelijke schoonmaakbeurt nodig hebben. Staat nog een keer op mijn todo, en altijd handig om te weten waar te starten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

rcor schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:39:
[...]

Herken je jouw oude cd's? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Videopac schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:22:
[...]

Herken je jouw oude cd's? :o
Nee, maar veel kringloop winkels heeft Venlo nou ook weer niet... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_V

D_V

JoohanDePoohan schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:06:
[...]

Adres vage kringloopwinkel? 8)
rcor schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:39:
[...]

Kringloop Boerendans, Boerendansweg 14, 5914 RH Venlo

https://www.facebook.com/...erendans-101408801989562/
https://www.humansofvenlo.nl/357-boerendansweg

Mocht je er naartoe gaan, de cd's liggen helemaal achterdoor, links en rechts heb je rekken met cd's maar dat is allemaal bagger, je moet in de gestapelde zwarte kratten kijken. Ik heb verder ook alle live cd's laten liggen want daar hou ik niet zo van, dus er moeten ook nog live cd's liggen van Zeppelin, Stones, Uriah Heep, Clapton, Bon Jovi e.d.

[ Voor 29% gewijzigd door D_V op 13-06-2022 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
The Eagle schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:00:
@cmndr_adama Wat heb je voor goedje gebruikt om de kasten zo schoon te krijgen? Schoonpa heeft nog twee KEF Cadenza's liggen die ook een dergelijke schoonmaakbeurt nodig hebben. Staat nog een keer op mijn todo, en altijd handig om te weten waar te starten :)
Dasty :)

Ik heb eerst even een nat doekje eroverheen gehaald met warm water, daarna ingespoten met Dasty en even laten inwerken. vervolgens met en nat schuursponsje er over heen en dat ging prima (Ruikt naar oud, nat behang :+ )

Vervolgens afnemen met wederom water en laten drogen, daarna ben ik gaan schuren etc.
best een leuk klusje overigens (Het was mooi weer, dus lekker buiten, af en toe even pauze met een boek in de zon).

Ik heb vandaag Canton een mailtje gestuurd met de vraag of ze (die zaten er jammer genoeg niet meer op) nog de badges hebben voor op de frontjes, dat zou het helemaal af maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

cmndr_adama schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:22:
[...]

Dasty :)

Ik heb eerst even een nat doekje eroverheen gehaald met warm water, daarna ingespoten met Dasty en even laten inwerken. vervolgens met en nat schuursponsje er over heen en dat ging prima (Ruikt naar oud, nat behang :+ )

Vervolgens afnemen met wederom water en laten drogen, daarna ben ik gaan schuren etc.
best een leuk klusje overigens (Het was mooi weer, dus lekker buiten, af en toe even pauze met een boek in de zon).

Ik heb vandaag Canton een mailtje gestuurd met de vraag of ze (die zaten er jammer genoeg niet meer op) nog de badges hebben voor op de frontjes, dat zou het helemaal af maken.
Kreeg je er met Dasty serieus die watervlekken etc uit ja? :D
Wist dat het spul goed was, maar niet dat het zo goed was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
The Eagle schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:10:
[...]

Kreeg je er met Dasty serieus die watervlekken etc uit ja? :D
Wist dat het spul goed was, maar niet dat het zo goed was.
Het neemt in sommige gevallen de helft van de lak mee 8) Ik heb al een keer gehad dat de laklaag voor een groot deel meeging met het schoonmaken met Dasty geel (maakte niet veel uit want ze moesten toch geschuurd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
@kingmace Klopt en dat was ook de bedoeling aangezien de lak behoorlijk beschadigd was ;)
@The Eagle Oppervlakkig wel, maar de rest heb ik gedaan met het schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 10:38
Nevermind.

[ Voor 107% gewijzigd door Charly op 16-06-2022 14:41 . Reden: Zat te suffen en reageerde op een stok oude post. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:08

kraats

Ik rol

@Charly Was toen inderdaad nog betaalbaar. Heb het setje nu overigens als main-set staan op een paar Quad ESL-63 speakers. Met een zelfgebouwd switchboxje schakelt hij automatisch naar mijn surround-set als voorversterker in plaats van de Quad 33 als ik film kijk.
Ik heb wel net de 303 vervangen door een 606 omdat m'n 303 oscillatieproblemen kreeg. Maar is ook niet verkeerd zo'n upgrade :)

-edit- Was inderdaad een oude post, maar dit soort apparatuur gaat lekker lang mee, dus ik heb het nog steeds in huis ;)

[ Voor 20% gewijzigd door kraats op 16-06-2022 15:03 . Reden: heb 'm nog hoor ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hebben jullie trouwens in de gaten dat deze topic reeks zelf ook bijna vintage is? Nog even en dan tikt ie de 20 jaar aan :D
Dit was de startpost van het eerste deel:
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2002 @ 00:53:
Het lijkt me leuk om te weten wie er nog met oude (vintage) audio in zijn woonkamer of achter de pc naar muziek luistert.

Mijn set:

Kontakt KT-7 Buizenversterker
Bocama LA-224B Buizenversterker
Bocama LA-224T Versterker (transistor)
Goodmans speakers
Amroh allergo speakers
Philips MFB 541 speakers

[Nieuw]
technics SL-PG490 cd spleler
Teac PD 165 cd speler
Pioneer CTW-606 dubbel deck
Alleen wie er mee begonnen is zal denk ik altijd een raadsel blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
haha, leuk :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 22:00
The Eagle schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:28:
Alleen wie er mee begonnen is zal denk ik altijd een raadsel blijven ;)
Nee hoor :)
https://web.archive.org/w...um/list_messages/676047/0

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Renaud
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8YmBU8cCkF5nERZFs3iAhhBGnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mzuTXAWOUsbdeZeZIWodTUm.jpg?f=fotoalbum_large Mijn dagelijkse audio set: Optonica SM-4646 / Optonica ST-3636 en een paar B&W P4's *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingmace
Renaud schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:57:
[Afbeelding] Mijn dagelijkse audio set: Optonica SM-4646 / Optonica ST-3636 en een paar B&W P4's *O*
Dat is een mooi setje _/-\o_ . Ik heb zelf de SM-4000 in de woonkamer staan (en nog een in de opslag). Ik heb de SM-4646 zelf nooit durven proberen omdat die Powerpacks als eindversterker hebben. Als die kapot gaan is het einde oefening. De SM-4000 heeft gelukkig gewone TO3 transistoren.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zfZMPnyR/IMG20220618164912.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door kingmace op 18-06-2022 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renaud
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
kingmace schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:43:
[...]

Dat is een mooi setje _/-\o_ . Ik heb zelf de SM-4000 in de woonkamer staan (en nog een in de opslag). Ik heb de SM-4646 zelf nooit durven proberen omdat die Powerpacks als eindversterker hebben. Als die kapot gaan is het einde oefening. De SM-4000 heeft gelukkig gewone TO3 transistoren.
de SM-4000 heb ik ook staan! nu nog op zoek naar de Optonica CP-5151/CP-5000... zo goed als niet te vinden :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Was vanmiddag even bij de lokale kringloop, stond een paartje Infinity quantum 5 voor 40 euro. Kasten plakten als de ziekte, maar geen geld.
Heb ze echter laten staan, echt geen ruimte voor nu :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
The Eagle schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:28:
Hebben jullie trouwens in de gaten dat deze topic reeks zelf ook bijna vintage is? Nog even en dan tikt ie de 20 jaar aan :D
Dit was de startpost van het eerste deel:

[...]
Ook geinig: wat nu onder vintage valt, viel dat nog niet perse in 2002. Minidisc bv. Dat is na een flinke opmars in de jaren 90 zo snel door de ipod gekilled dat alles wat met minidisc te maken heeft ondertussen vintage is geworden. Maar in 2002 gebruikte ik een minidisc portable voor muziek onderweg, en daar was toen niks vintage aan, maar toen nog modern (alhoewel gedoemd om in de jaren daarna snel te verdwijnen). Het jaren 90 spul wat we nu als vintage beschouwen, was dat toen helemaal niet. Cassettes waren niet vintage, en werden nog steeds gebruikt hier en daar (alhoewel ze al niet meer zo populair waren als 10 jaar daarvoor). Ik had in 2002 nog een Sony midi-set met dubbel cassettedeck en cd speler als primaire audiobron, maar vooral als versterker voor m'n mengpaneel waar de rest achter hing: de cd speler was stuk en de cassettedecks dof geworden. Wat kan het hard gaan in tech land...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
Iemand ervaring met het herstellen van B&W tweeters? Die schijnen een veel voorkomend kwaaltje te hebben met aankoekende "ferro fluid". Ik heb dit weekend een setje minipods opgeknapt zo als hier beschreven en dat scheelt al een stuk, maar ik vraag me af of deze oplossing niet beter zou zijn omdat je dan ook de onderkant van de magneet goed schoonmaakt.

Wel of niet nieuwe ferro fluid toevoegen twijfel ik ook nog een beetje over. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d50w0bBnaDb_ORrJER-vfUDimto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOxcO2RwZ2Htt6ajYeXjLfBM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb alleen het idee dat het gat in de achterkant van mijn drivers niet open is zoals in de 2e methode. Dus ben benieuwd of iemand nog tips heeft om die tweeter zonder schade uit elkaar te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YoBK5ekr1M_1Y7fUj9yYSbclk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTkhHUxwPv1HEaB4VYKrzk3D.jpg?f=fotoalbum_large

Die troep er uit pulken gaat trouwens vrij aardig met stukjes van zon plastic inpak band. En niet te veel oplosmiddel gebruiken, want dan duw je het op een gegeven moment alleen maar rond. Als het spul iets taaier is krijg je het er imo makkelijker uit. (omhoog pulken en dan met een stukje keukenrol oid wegvegen.)

[ Voor 47% gewijzigd door Charly op 20-06-2022 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zelf nooit gedaan, maar hier staat veel info: https://speakerrepairshop.nl/en/questions/ferrofluid/c-34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Ja, die had ik ook gevonden. Die lui maken dus ook alleen het randje schoon zo als ik het gedaan heb. Zij doen er vervolgens wel weer nieuwe vloeistof in, maar die verkopen ze zelf dus ik weet niet in hoeverre dat een gevalletje wc eend is. :P

Ik heb zelf wel het verschil getest tussen de schoongemaakte en niet schoongemaakte unit (mono opname en met de balans spelen) en dat verschil was vrij duidelijk. Hoop eigenlijk dat iemand iets dergelijks ook een keer met/ zonder die vloeistof er in gedaan heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:08
Een rommelmarkt vondst: een JVC XL-p70 portable CD player.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVYdfim1PspBLWzDn9GQywVg_5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4XuLViPHHRVrV8kgVnxtaf4q.jpg?f=fotoalbum_large

Met een soort docking waarin extra batterijen kunnen en waarmee hij tulp uitgangen krijgt. Ook leuk is de equalizer en diverse presets. Een leuk ding dat ik niet kon laten liggen. :)

Alleen.. hij doet het niet :'( Hij gaat wel aan en als ik op play klik wil hij ook afspelen, maar verder geen enkele beweging: niet draaien en de laser beweegt ook niet. Maar eens openschroeven, hopelijk is het wat simpels. Iemand een idee wat het euvel zou kunnen zijn? Zou leuk zijn om hem nog aan de praat te krijgen en anders is het pech..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
sparow schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:30:
verder geen enkele beweging: niet draaien en de laser beweegt ook niet. Maar eens openschroeven, hopelijk is het wat simpels.
Motortje kaduuk? Misschien simpel te vervangen door een andere met dezelfde specs, maar hangt af van hoe specifiek dat motortje is, vooral in zo'n kleine unit. In een standaard component-speler zijn ze meestal redelijk universeel, maar volgens mij zijn die te groot voor zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Nu online

BCC

Als de laser niet beweegt, zou ik eerst even de rails van de laser smeren.

[ Voor 5% gewijzigd door BCC op 20-06-2022 15:30 . Reden: Nu met minder spelvouten ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWxRoSjWz0lMHLkteq6QoqfmvUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4Fw2OIXK0Htkjp2rRUfRg4u.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb mijn setje (voor nu) compleet. Onlangs twee mooie Philips 22ah467's aangeschaft via MP. Deden het nog prima volgens de verkoper; testen kon helaas niet dus op de gok toch maar meegenomen. Eenmaal thuis en aangesloten deden geen van de tweeters en middentoners iets. Alle 4 stuk. Uiteindelijk, mbv het MFB forum, vervangende speakers ook weer via MP gevonden en geplaatst. Werken en klinken nu perfect, helemaal blij mee.

Nu alleen nog de kunstof randen netjes vast maken, nieuw foam plaatsen en nieuwe kabels solderen.
Blijft erg leuk deze oude spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Nice! Ik vindt het fascinerend spul die MFB's. Mijn pa heeft nog een setje van -ik denk- die eerste serie staan. Als kind vond ik die rood gloeiende lampjes super interessant. Heb al een paar keer geprobeerd ze los te krijgen, maar ondanks dat ze al jaren ongebruikt op zolder staan is ie nog niet klaar om ze te laten gaan geloof ik. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Charly op 20-06-2022 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die 22ah467 zijn een stuk groter dan ik dacht :D
Overigens geen MFB @Charly. Da's wel fascinerend spul, maar dat is dit niet, dit zijn gewoon prima speakers. Alleen op het MFB forum hebben ze zat mensen die philips tweeters hebben liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:43
The Eagle schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:24:
Die 22ah467 zijn een stuk groter dan ik dacht :D
Overigens geen MFB @Charly. Da's wel fascinerend spul, maar dat is dit niet, dit zijn gewoon prima speakers. Alleen op het MFB forum hebben ze zat mensen die philips tweeters hebben liggen ;)
Klopt, zijn nog beste jongens. Klinken ook volwassen; mijn zoon heeft nu mijn Visaton zuilen, wmb ongeevenaard in strakke bass, en die was erg verbaasd hoe mooi ze klonken ;-)

Dit zijn inderdaad passieve speakers.

MFB forum heeft veel enthousiaste Philips forummers, ook om de MFB's heen.

[ Voor 6% gewijzigd door Japiooo op 20-06-2022 17:31 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Een sneak preview van het deck waar ik momenteel mee bezig ben :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sE15hJqJAAacr_98XwXp4OsMMLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBX5ImlIU45cN5bcIy2rcioR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DatraxZ schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:07:
Een sneak preview van het deck waar ik momenteel mee bezig ben :

[Afbeelding]
Wat speelde dat ding vroeger af? "Gooooooooodmorning Vietnam"? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ed.juh
@The Eagle NEIN, ' Gutenmorgen Berlin ! '
Ziet er inderdaad wel militair uit, en Duits. Uit de SEM25 Periode gok ik zo.
Stevig ding.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

The Eagle schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:23:
[...]

Wat speelde dat ding vroeger af? "Gooooooooodmorning Vietnam"? :D
Nee :) Dit is een deck speciaal ontwikkeld voor gebruik in tanks (Leopard II ), vliegtuigen en andere SIGINT voertuigen, om onderschepte signalen op te nemen. West-Duits Koude Oorlog materiaal uit de vroege jaren '70.

Heel zeldzaam. Er zijn er niet veel van geproduceerd, en nog veel minder blijven er over na 50 jaar.

Gebouwd door Telefunken, model M36. Absolute reliability stond voorop. In de service manual staan de G krachten aan dewelke het deck mogen blootgesteld worden. Iets wat ik nog niet eerder in een SM heb zien staan.

Deze heeft de optionele base-plate, met duidelijke gebruikssporen, en heeft naar alle waarschijnlijkheid jaren in een Leopard II of een SIGINT voertuig gediend. De versie zonder baseplate werd ook gebruikt bij opleidingen om audio te voorzien bij bvb dia's. (er zit een "dia" knop op het deck hiervoor) De koppen zijn dezelfde als deze van de Telefunken M10 studio deck (vacodur), en de bouwkwaliteit is ook studiodeck-waardig. Gebouwd als een tank voor gebruik in een tank! Meer foto's volgen nog.

De audio aansluitingen zijn MIL-spec connectoren van Souriau (moeilijk te vinden, maar heb iemand gevonden die oude Duitse legerstock verkoopt), Balanced, en het deck draait op 24V DC (+6V / -3V) (boordnet Tanks bvb) met interne stabilisatie naar 18V.

Nieuwprijs in 1971 was ~10.000DM.(~18.000€ in hedendaagse €'s)

[ Voor 9% gewijzigd door DatraxZ op 24-06-2022 08:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:41
Ed.juh schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:46:
@The Eagle NEIN, ' Gutenmorgen Berlin ! '
Ziet er inderdaad wel militair uit, en Duits. Uit de SEM25 Periode gok ik zo.
Stevig ding.
You stupid woman!

This is high efficient gestapo equipment!
Afbeeldingslocatie: https://www.denofgeek.com/wp-content/uploads/2007/12/14611.jpg?resize=549%2C432

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ah, I see. Clarence, start ze tank!

:+

Vwb die milspec connectors: in Overloon wordt ieder jaar Militracks gehouden. Da's vnl tankmaterieel, en zitten ook een hoop handelaren tussen. Via hun FB pagina zou je nog best wat mensen kunnen vinden die dat spul gewoon hebben liggen, plus veel ander spul:
https://m.facebook.com/militracks
Ben ff de naam kwijt van die handelaar in de UK die op Discovery een programma heeft / had. Maar in die hoek moet je het denk ik zoeken.

Heck, jij zit in België toch? Bel het museum in Bastogne, die hebben het spul misschien wel zo in de la liggen of weten uit waar dingen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

The Eagle schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:11:
Ah, I see. Clarence, start ze tank!

:+

Vwb die milspec connectors: in Overloon wordt ieder jaar Militracks gehouden. Da's vnl tankmaterieel, en zitten ook een hoop handelaren tussen. Via hun FB pagina zou je nog best wat mensen kunnen vinden die dat spul gewoon hebben liggen, plus veel ander spul:
https://m.facebook.com/militracks
Ben ff de naam kwijt van die handelaar in de UK die op Discovery een programma heeft / had. Maar in die hoek moet je het denk ik zoeken.

Heck, jij zit in België toch? Bel het museum in Bastogne, die hebben het spul misschien wel zo in de la liggen of weten uit waar dingen te krijgen.
Bedankt voor de info!
De connectoren zijn Souriau 851-06EC-8-3-AP en -AS of equivalent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GBmTlNra--0xHQoL9njFnFyfps=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w7v59hNotN6VVA4nHYT18Ocs.jpg?f=user_large

Ik heb ze inmiddels gevonden in Duitsland :) (N.O.S.)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kozue
Gisteren deze set gehad van een koppel dat aan het verhuizen is en een grote opruiming houdt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYuVRr2Qw_ghy_f8hgOV0abtH9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLJH3InbU7oNjMalGyVADVzS.jpg?f=fotoalbum_large

Op zich niet super bijzonder, maar voegt wel een aantal unieke opties toe aan mijn apparatuur. De CD speler heeft een digitale uitgang (coax). Dit had ik nog op geen enkele CD speler. Het cassettedeck ondersteunt type 3 (FeCr) bandjes, dat is ook mijn eerste daarvan.

Ik heb het nog niet aan gehad (nog geen tijd voor gehad wegens werk enzo), maar wat me al wel opviel waren scheurtjes in de tweeters. Dat wordt dus een keer uitzoeken hoe je die kunt vervangen. Ik heb nog nooit eerder speakers gerepareerd.

Maar de reden dat ik dit post is niet om iedereen te vervelen met een redelijk onopvallende audio stack, maar om te vragen of er iemand iets weet over die speakers. Ik kan nergens een merk vinden. Alleen een sticker op de achterkant met wat specs (bv 8 ohm impedantie en 30-23k bereik), en “Type SP 50”. De frontjes zitten er niet meer bij.
Pagina: 1 ... 128 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6