Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
50 cent per stuk bij de kringloop allemaal gesealed.

Kan ik de Nakamichi cr2e van 7,50 weer eens aan het werk zetten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tsn6DMRDDSTlDUghqFJoDZ7ivUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BKeTHXhQdWnbFbt9du9Vs0r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:39
De vraag is: wat voor kwaliteit zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
f2ride2001 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:53:
De vraag is: wat voor kwaliteit zit erin?
Ik vermoed de 'Vienna Master Series". Da's (artistiek) wisselend van kwaliteit, om het maar zo te zeggen. Leuk om te hebben, @nineball , maar er is misschien een reden dat het nog geseald is >:)
De opnames met het orkest van Ljubljana onder Nanut zijn wel interessant, wat mij betreft (het orkest is 'redelijk', en de dirigent is behoorlijk legitiem). Al zullen dat niemands favoriete uitvoeringen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door niek_nijmegen op 21-10-2021 12:46 ]

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
niek_nijmegen schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:34:
[...]

Ik vermoed de 'Vienna Master Series". Da's (artistiek) wisselend van kwaliteit, om het maar zo te zeggen. Leuk om te hebben, @nineball , maar er is misschien een reden dat het nog geseald is >:)
De opnames met het orkest van Ljubljana onder Nanut zijn wel interessant, wat mij betreft (het orkest is 'redelijk', en de dirigent is behoorlijk legitiem). Al zullen dat niemands favoriete uitvoeringen zijn.
Inderdaad de Vienna Master Series. Ik heb er een paar afgespeeld als achtergrondmuziekje en zowel qua geluidskwaliteit als qua uitvoering is mij niks vreselijks opgevallen.

Ik ben nu een beetje bang geworden om serieus te gaan luisteren… 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Laatst online: 03-09 16:07
nineball schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:47:
[...]
Inderdaad de Vienna Master Series. Ik heb er een paar afgespeeld als achtergrondmuziekje en zowel qua geluidskwaliteit als qua uitvoering is mij niks vreselijks opgevallen.

Er zal natuurlijk wel een minimum standaard zijn waaraan dit soort ultra-budget uitgaves voldoet. Iemand moet ten eerste al de moeite gedaan hebben een redelijk acceptabele opname te maken. En echt heel beroerde orkesten worden doorgaans niet opgenomen (althans niet voor commerciële verspreiding...). Maar de omschrijving bij Discogs is wel veelzeggend, denk ik.
This series includes a substantial number of fraudulently described recordings, based exclusively on the catalog sold by the fraudster Alfred Scholz. Although fraudulently described as "digitally recorded" DDD, virtually all of the recordings are old analogue recordings made before the first digital recordings were made. Many of the releases are credited to the semi-fake Süddeutsche Philharmonie, the Philharmonia Slavonica, the fake Camerata Roman, and the fake Caspar da Salo Quartet. The names of real orchestras, like the London Symphony Orchestra, the London Festival Orchestra and the Ljubljana Radio Symphony have been falsely used on recordings not made by these orchestras. Fake/fictitious conductors include: Alberto Lizzio, Henry Adolph, Carlo Pantelli, Sven Bengtson, Vladimir Petroschoff, Loic Bertrand, Eugen Duvier, Peter Stern and others.
Dus als er al een leuke opname tussenzit, heb je geen idee wie het ècht zijn.
Ik ben nu wel erg benieuwd, stiekem :)

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nineball
niek_nijmegen schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:30:
[...]

Er zal natuurlijk wel een minimum standaard zijn waaraan dit soort ultra-budget uitgaves voldoet. Iemand moet ten eerste al de moeite gedaan hebben een redelijk acceptabele opname te maken. En echt heel beroerde orkesten worden doorgaans niet opgenomen (althans niet voor commerciële verspreiding...). Maar de omschrijving bij Discogs is wel veelzeggend, denk ik.

[...]

Dus als er al een leuke opname tussenzit, heb je geen idee wie het ècht zijn.
Ik ben nu wel erg benieuwd, stiekem :)
Haha heerlijk ik heb weer eens iets moois gekocht.

Er lagen trouwens een stuk of 60 van die bandjes bij de kringloop (Rataplan Almere Haven) en ik begon die vrolijk in mijn mandje te gooien tot ik opeens een dubbele ontwaarde. Dus alles op volgorde gelegd en van elke eentje meegenomen. 25 in totaal. Sommigen waren vierdubbel. Dus mocht je nog aspiraties hebben, op naar Almere!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
nou lamaar, er liggen hier nog zo'n 400 cassette bandjes schat ik 8) _O- :9B

(verdeelt over vader en zoon)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

nineball schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

Kan natuurlijk ook zijn dat je deck niet meer jofel is :P
* The Eagle rent

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nineball
The Eagle schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:23:
[...]

Kan natuurlijk ook zijn dat je deck niet meer jofel is :P
* The Eagle rent
Als alles klinkt als de vogeltjesdans wordt het tijd voor een servicebeurt. Of een bezoek aan de audicien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:06
Gisteren liep ik even in de pauze tijd binnen bij kringloop winkel oud & nieuw in Sevenum... Had daar mazzel met bandrecorder banden... Naast banden van het merk Sham(e)rock en scotch ook nog 8 TDK banden, 7 ervan waren van de Audua lijn uit die tijd en dat zijn de goede tapes van TDK... Alle 7 moesten mee en zie hier de mooie stapel met opnamen van iemand anders erop:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/X1XwQ1kKPlnTvxzh7djxlHWHeXTmyeJcFH7axFDEaezLCk-WgVAc0nG0018MhPCY_RRmH-H4U3tOyzmGOWq-Rchcg3qOutIPpxWZpqgoYHecwDMT_qIDY80pycwCuYd5DE_ugM5vKnU=w2400

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Grmbl... van mijn Yamaha DSP-A2 is wéér een kanaal (links) uitgevallen - irritant.

Kan ik weer heel dat bakbeest uit de kast halen, met de shitload aan kabels die erin geprikt is. :/

En dan waarschijnlijk (weer) wegbrengen. ;(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:56
Ramzzz schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:30:
Grmbl... van mijn Yamaha DSP-A2 is wéér een kanaal (links) uitgevallen - irritant.

Kan ik weer heel dat bakbeest uit de kast halen, met de shitload aan kabels die erin geprikt is. :/

En dan waarschijnlijk (weer) wegbrengen. ;(
Vervelend voor je.

Maar hoe zit het met de warmtehuishouding? Kan hij een beetje goed zijn warmte kwijt of is hij aan alle kanten strak ingebouwd en zit de deur van de kast dicht?

Hogere temperaturen zorgen voor snellere veroudering van de onderdelen die er in zitten, wat weer tot vervroegde uitval kan leiden.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Skynett schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:59:
[...]

Vervelend voor je.

Maar hoe zit het met de warmtehuishouding? Kan hij een beetje goed zijn warmte kwijt of is hij aan alle kanten strak ingebouwd en zit de deur van de kast dicht?

Hogere temperaturen zorgen voor snellere veroudering van de onderdelen die er in zitten, wat weer tot vervroegde uitval kan leiden.
Hij kan zijn warmte prima kwijt, de kast is grotendeels open.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:56
Ramzzz schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:13:
[...]

Hij kan zijn warmte prima kwijt, de kast is grotendeels open.
Dat is mooi.

Mbt het repareren, als nu kanaal voor kanaal aan het uitvallen is, misschien een idee om ze dan allemaal aan te pakken. Dat ding heeft heel veel kanalen, en kennelijk hebben ze nu de leeftijd (iets van 20 jaar oud) om er mee op te houden. Anders blijf je aan de gang.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Skynett schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:20:
[...]

Dat is mooi.

Mbt het repareren, als nu kanaal voor kanaal aan het uitvallen is, misschien een idee om ze dan allemaal aan te pakken. Dat ding heeft heel veel kanalen, en kennelijk hebben ze nu de leeftijd (iets van 20 jaar oud) om er mee op te houden. Anders blijf je aan de gang.
Dat is wel zo. Ik ga maar eens op zoek naar een reparateur. Alhoewel, de vorige was wel OK, op zich.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
Mijn laatste aanwinsten:
Een Aristona 5777, gekocht in een kringloop voor 20,-. Ik kon hem voor dat bedrag niet laten staan. Er zat zelfs nog een goede naald op. Die staat nu mooi op de kamer van m'n zoon aan zijn Aristona AR6340 verterker met een setje B&W 600 S3.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SNcK0Kvx/2021-10-21-00093.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HkHkTCq4/2021-10-21-00094.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Hk2sxhHG/2021-10-21-00095.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/c4Y5QvDZ/2021-10-21-00097.jpg

Een Kenwood KA-501, gekocht op MP voor 35,-. Mooi opknap project voor de komende maand. De powerswitch en de speaker terminals moeten gerepareerd worden, verder ga ik hem een recap geven en moet hij gereinigd worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DfPffzTj/2021-10-22-00099.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Bb4q5rxB/2021-10-22-00100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 02:49

D_V

f2ride2001 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:49:
nou lamaar, er liggen hier nog zo'n 400 cassette bandjes schat ik 8) _O- :9B

(verdeelt over vader en zoon)
Het lijkt wel of je bij kringloopwinkels ook ineens veel meer cassette bandjes voorbij ziet komen. Gisteren hier ook een paar dozen vol. Mooie vormgeving wel die "vintage" tapes.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/61755f482e1a9/61755f482aacd-002.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nineball
20 euro voor een Sony es cd speler, werd verkocht als defect bij de kringloop. Puck/klem even een zetje gegeven want die bleef omhoog staan en nu werkt ie gewoon weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oku_BubmCeDVGPCb5y2UQ8NiIOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqxnS47BCQVijvls9fGqg8tw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRBjHH3jHA82I8WtXn6vBogU8h8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZLtphcu7vrgo5xEFaIRJCF6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 10:28
@D_V Welke kringloop was dat? Ik verzamel blanco cassettes en die MCP en DAK heb ik nog niet. Het zal wel ergens in een compleet andere hoek van het land zijn, maar vragen kan altijd natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

kozue schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:08:
@D_V Welke kringloop was dat? Ik verzamel blanco cassettes en die MCP en DAK heb ik nog niet. Het zal wel ergens in een compleet andere hoek van het land zijn, maar vragen kan altijd natuurlijk ;)
Venlo.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Ah. Zoals verwacht veel te ver weg. Jammer ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rcor
kozue schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:42:
Ah. Zoals verwacht veel te ver weg. Jammer ;)
Venlo kent als ik mij niet vergis drie kringloop winkels:
- Kringloop winkel Het Goed
- Kringloop De Boeren Dans
- Snuffelmarkt Muveoo

Dus bij een van deze drie zullen die bandjes liggen schat ik zo in...

Edit 22:24 uur:
Maar het kan ook nog Opa Jos in Blerick zijn:
http://www.opajos.nl/

En wie zich wil wagen aan een cassetteband hobby kan deze video van VWestlife wel gebruiken:

[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 24-10-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

@rcor was bij Kringloop De Boeren Dans. Heb nog gekeken of er ook misschien bandrecorderbanden lagen maar helaas. Ik weet niet of je er weleens geweest bent, maar het is zo'n hele rommelige kringloopwinkel. Bij jou in de buurt in Melderslo ligt ook zo'n soortgelijke rommelige kringloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
D_V schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:31:
@rcor was bij Kringloop De Boeren Dans. Heb nog gekeken of er ook misschien bandrecorderbanden lagen maar helaas. Ik weet niet of je er weleens geweest bent, maar het is zo'n hele rommelige kringloopwinkel. Bij jou in de buurt in Melderslo ligt ook zo'n soortgelijke rommelige kringloop.
Ik woon niet in Melderslo, maar in Merselo... Daar hebben we idd de gve kringloopwinkel...

De eigenaar ken ik heel goed en ja, zijn zaak is idd een rommelige bedoeling... Wat velen niet weten is dat er op de tweede etage nog bed en andere slaapkamer spullen te vinden zijn...

Voor wat betreft De Boerendans, daar ben ik nog nooit geweest... Zal er wellicht eens gaan kijken als ik er tijd voor heb...

Ps.: in Panningen zit ook een interessante kringloop winkel: Allerhande duurzaamheid centrum...

[ Voor 14% gewijzigd door rcor op 25-10-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

O sorry, Merselo ja. Toen ik er was stond er een hele grote zwarte meneer in de winkel. Aardige kerel. Panningen ben ik inderdaad ook wel vaker geweest. Mijn vrouw vindt er altijd wel schilderslijsten. En ze hebben daar wel redelijke cd's vaak. Vinyl is net als overal anders een drama. Eigenlijk gaan we daar het vaakst naar toe en naar Twedde Kans in Meterik. Ik heb denk ik elke kringloopwinkel in een straal van 100km wel gezien.

:D

[ Voor 1% gewijzigd door D_V op 26-10-2021 03:48 . Reden: In enthousiasme een gevoelig woord gebruikt, excuses! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
D_V schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:48:
O sorry, Merselo ja. Toen ik er was stond er een hele grote zwarte meneer in de winkel. Aardige kerel. Panningen ben ik inderdaad ook wel vaker geweest. Mijn vrouw vindt er altijd wel schilderslijsten. En ze hebben daar wel redelijke cd's vaak. Vinyl is net als overal anders een drama. Eigenlijk gaan we daar het vaakst naar toe en naar Twedde Kans in Meterik. Ik heb denk ik elke kringloopwinkel in een straal van 100km wel gezien.

:D
Jup dat is de eigenaar... Ik buurt elke zaterdag ochtend tussen 11:00 uur en 12:15-12:30 uur bij hem...
Overigens ben je niet de eerste die zich vergist... Vroeger gebeurde het vaak genoeg tijdens het uitlaten van de hond: "Kunt u mij vertellen waar *straatnaam* ligt?" Antwoord van mij: "Die komt mij niet bekend voor"... Na wat uitzoek werk blijkt de betreffende straat in Melderslo te liggen, ongeveer 20 KM verder op...

Lekker handig van gemeente Venray en gemeente Horst om die plaatsnamen op elkaar te laten lijken... Wie dat verzonnen heeft... 8)7 :?

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 26-10-2021 20:27 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
35 jarige Quad34-606 set als versterker. Recapped en betere opamps er in gezet en het is beter dan de meeste nieuwe spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die Quad's zijn gaaf spul ja. Staan er om bekend dat ze staan als een huis. is ook meer dan genoeg waard. De 606 zie ik voor tussen de 400 en 900 gaan, met ca 650 voor een recapped versie. De 34 doet ca 300 - 400 euro. Da's geen kattepis voor iets met een dergelijke leeftijd. Zuinig op zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Frame164 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:18:
35 jarige Quad34-606 set als versterker. Recapped en betere opamps er in gezet en het is beter dan de meeste nieuwe spullen.
Plaatje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 16:08
In een kringloop zag ik ML2 speakers staan van Bose (hoewel er geen merk (meer) op stond). Ik heb ze laten staan, maar ik twijfel of ik ze alsnog zal ophalen. Momenteel heb ik SonicArt SA-10 speakers staan in de aanbouw, ook van Bose dus. Zouden de ML2 een upgrade zijn? Ik kan er niet zo heel veel over vinden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
sparow schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:59:
In een kringloop zag ik ML2 speakers staan van Bose (hoewel er geen merk (meer) op stond). Ik heb ze laten staan, maar ik twijfel of ik ze alsnog zal ophalen. Momenteel heb ik SonicArt SA-10 speakers staan in de aanbouw, ook van Bose dus. Zouden de ML2 een upgrade zijn? Ik kan er niet zo heel veel over vinden namelijk.
Ik denk dat je er niet heel veel mee opschiet, zijn redelijk vergelijkbaar, beide 2 weg basreflex met lage sensiviteit.

" ML2 (BLK) " black

Empfolene Verstärkerleistung 10 - 50 Watt pro Box
Impedanz: 4-8 Ohm
Sensitivity 85 dB
2 Wege System Baßreflex, Tweeter overload Anzeige
Abmessungen: HxBxT ca. 42,5 x 23,5 x 19,5 cm

http://www.prima-musik.de/seite_bose05_2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:30
sparow schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:59:
Lijkt mij ook niet erg de moeite waard, je zou beter kunnen kijken op marktplaats en voor honderd euro iets nets ophalen, of wachten tot er iets bij de kringloop staat, al is dit tegenwoordig even duur dan op marktplaats.

[ Voor 8% gewijzigd door Roderiktweaker op 28-10-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 16:08
Dank voor de reacties! Ik laat ze dan staan voor iemand anders. ;)

Waar zou ik naar op zoek kunnen? Ik zoek dit formaat vintage speakers maar dan een klasse beter. Waar let ik dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@sparow
Wat mij betreft zijn de beste vintage luidsprekers rond 100 euro de B&W DM 4, rubberen randen en folie condensatoren waardoor ze na 50 jaar nog goed klinken.

https://www.marktplaats.n...-dm4-vintage-toppers-dm-4

(Er staan er nog een paar op marktplaats)

In het algemeen opletten op de woofer randen, wisselfilter en of de tweeter geen ferro vloeistof heeft. En of het een goed Hifi merk is.

Als het echt vintage luidsprekers moeten zijn is het wel even goed zoeken naar iets wat technisch nog mee kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Roderiktweaker op 28-10-2021 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:41

Videopac

Rommelt wat aan.

Ben je in de buurt van Edam? Nu toeslaan!!
https://www.marktplaats.nl/u/erik/1136154/

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
sparow schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:14:
Dank voor de reacties! Ik laat ze dan staan voor iemand anders. ;)

Waar zou ik naar op zoek kunnen? Ik zoek dit formaat vintage speakers maar dan een klasse beter. Waar let ik dan op?
Als je niet veel wil uitgeven kun je ook eens kijken naar een setje Philips 22RH426 of 22RH406 of iets dergelijks. Ik ben een groot fan van deze oude Philips 3-weg speakers. Ook hier rubberen woofer randen dus geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Dat Aiwa deck, 3 koppen en dual capstan, jammer dat ik niet in de buurt woon. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
kingmace schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:25:
[...]

Als je niet veel wil uitgeven kun je ook eens kijken naar een setje Philips 22RH426 of 22RH406 of iets dergelijks. Ik ben een groot fan van deze oude Philips 3-weg speakers. Ook hier rubberen woofer randen dus geen problemen.
Vergeet ook niet de Erres variant op die speakers... Dat is de Erres TA5426...

Er is wel een verschil tussen beiden: De Philips gaat de breedte in en de Erres de hoogte...

Speaker bezetting en de kast inhoud zijn verder identiek... Derhalve Klinken beiden als het goed identiek en dus geen verschil... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Ik denk dat ie al weg is. Edam is voor mij wel te doen, dus had m vanochtend een berichtje gestuurd. Staat wel op gelezen, maar geen reply gehad. Naar mijn ervaring betekent dat dat ie al weg was en de "verkoper" (weggever in dit geval) niet de moeite wilde nemen de andere reacties nog te beantwoorden...
Jammer, een 3-kopper met kalibratie kan ik altijd gebruiken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Klopt, Aiwa zijn altijd hele goede decks geweest voor een prettige prijs.

Heb zelf al sinds 1985 AIWA decks gehad (heb er nu nog steeds 1)

Begonnen met de AD-R450, snelste autoreverse ter wereld. Ding letterlijk kapot gedraaid.
Wat ik daar allemaal mee opgenomen heb..... honderden tapes.... heerlijk.
Door bias correctie kon je op vrijwel alle tapes goed opnemen. Toen ie kapot ging en onderdelen niet meer leverbaar waren (µcontroller kapot. :X ) met tranen in mijn ogen weg gegooid ;w

Jaren later van een collega een AD-R460 kado gekregen. Die is gerestaureerd en werkt nog steeds.
Ben er zuinig op. Vind het ontwerp met het horizontale bedieningspaneel geniaal! _/-\o_

Plaatje bij het praatje.

https://www.cassettedeck.org/aiwa/ad-r460

[ Voor 85% gewijzigd door f2ride2001 op 30-10-2021 08:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
f2ride2001 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:30:
Klopt, Aiwa zijn altijd hele goede decks geweest voor een prettige prijs.

Heb zelf al sinds 1985 AIWA decks gehad (heb er nu nog steeds 1)

Begonnen met de AD-R450, snelste autoreverse ter wereld. Ding letterlijk kapot gedraaid.
Wat ik daar allemaal mee opgenomen heb..... honderden tapes.... heerlijk.
Door bias correctie kon je op vrijwel alle tapes goed opnemen. Toen ie kapot ging en onderdelen niet meer leverbaar waren (µcontroller kapot. :X ) met tranen in mijn ogen weg gegooid ;w

Jaren later van een collega een AD-R460 kado gekregen. Die is gerestaureerd en werkt nog steeds.
Ben er zuinig op. Vind het ontwerp met het horizontale bedieningspaneel geniaal! _/-\o_

Plaatje bij het praatje.

https://www.cassettedeck.org/aiwa/ad-r460
Ik ben ook groot liefhebber van Aiwa... Een tijdje een Aiwa NSX-S707 miniset gehad en ondanks dat er een vrij simpel dubbel autoreverse cassettedeck in zat klonk dat ging gewoon goed... Dus draag ik Aiwa nog steeds een warm hart toe...

Mijn favoriet is de Aiwa XK-S9000, loei duur om te kopen, maar wat een plaatje van een deck:
Afbeeldingslocatie: https://www.audio-high-store.com/wp-content/uploads/2016/09/Aiwa-XK-S9000-1170x600.jpg

Die mogen ze van mij vandaag nog komen afleveren als ik 'm voor de juiste prijs kan aankomen...

Ps.: zou het huidige Aiwa net zo goed zijn als de oude Aiwa?
https://aiwa.eu.com/nl/?g...qHAy3s0di16hoC5G0QAvD_BwE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
Over Aiwa gesproken, mijn eerste en enige portable cassettespeler.
Foam van de hoofdtelefoon is inmiddels vergaan en de snaren zijn ook weg maar het motortje draait nog steeds. Tijd terug nog eens geprobeerd.... misschien beter niet kunnen doen.
Eigenlijk eens iemand na laten kijken en nieuwe snaren in laten zetten.
Altijd zeer te spreken geweest over deze speler, klonk in mijn oren een heel stuk beter dan menig andere even dure spelers.

Ik heb de brandplekken nog in mijn nek volgens mij :+
In de zomer in de volle zon naar de bioscoop fietsen met dat ding op en in de bioscoop de hoofdtelefoon in mijn nek hangen... werd best heet in de zon :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cpSKDMlWJraQ51jgQSHI2DMWVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwYFByJ0oniU6OrJ5t8V8Gcg.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• nineball
Vandaag een Philips 900 set van een lokale Facebook groep geplukt voor 100 euro. Er zaten ook nog vier Philips fb690 speakers bij met verrotte surrounds, die heb ik inmiddels weggegeven aan iemand die ze gaat refoamen.

De cd speler is een mooi ding maar heeft een nieuw lade tandwiel nodig, in Philips jargon heet dit de gloeiende gele tandwielpest. Is inmiddels besteld, net als een nieuwe snaar voor de fp930 platenspeler wat eigenlijk gewoon een Dual is.

De set heeft geen krasje, van eerste eigenaar en inclusief boekjes en afstandsbedieningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpGmJgpuy_SBfkY8-zsKHNW0s5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1e6rMDXBTc8Y5lc2fGdIQrqP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1X8k-eWhgniZCY3B9PXLMP7dp0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhTUuWK91eH6UGGq2lD8SX8Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D_V

D_V

Voor de liefhebbers, op de muziekbeurs in Blerick staat ook nog een hoop vintage spul. De beurs is morgen (zondag) nog open tot 16.30 uur.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/617dbb5168f4e/617dbb51655b6-001.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/617dbb66953bf/617dbb6692618-002.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/617dbb7862cd5/617dbb785ffbb-003.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/617dbb8e2c67b/617dbb8e28c85-004.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/617dbba2422c8/617dbba23e80e-005.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/617dbbc91b4e0/617dbbc917c94-006.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nineball
rcor schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:55:
[...]

Vergeet ook niet de Erres variant op die speakers... Dat is de Erres TA5426...

Er is wel een verschil tussen beiden: De Philips gaat de breedte in en de Erres de hoogte...

Speaker bezetting en de kast inhoud zijn verder identiek... Derhalve Klinken beiden als het goed identiek en dus geen verschil... :)
Deze Philips speakers staan vaak voor bodemprijzen (7,50 of zo) bij de kringloop. Vaak wel met wat werk aan de buitenkant maar technisch bijna altijd in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
nineball schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:08:
[...]

Deze Philips speakers staan vaak voor bodemprijzen (7,50 of zo) bij de kringloop. Vaak wel met wat werk aan de buitenkant maar technisch bijna altijd in orde.
Klopt en ze klinken ook nog eens gewoon goed, dus alle reden om ze mee te nemen als je nog op zoek bent naar een leuke speakerset uit die tijd... De Erres speakers die ik heb komen van een zolder van een oom en tante die ze niet meer gebruikten... Heb ze zelfs gratis gekregen en zijn ook optisch nog heel netjes!
nineball schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:30:
Vandaag een Philips 900 set van een lokale Facebook groep geplukt voor 100 euro. Er zaten ook nog vier Philips fb690 speakers bij met verrotte surrounds, die heb ik inmiddels weggegeven aan iemand die ze gaat refoamen.

De cd speler is een mooi ding maar heeft een nieuw lade tandwiel nodig, in Philips jargon heet dit de gloeiende gele tandwielpest. Is inmiddels besteld, net als een nieuwe snaar voor de fp930 platenspeler wat eigenlijk gewoon een Dual is.

De set heeft geen krasje, van eerste eigenaar en inclusief boekjes en afstandsbedieningen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie set en veel plezier ermee! Welke types heb je weten te scoren? Ik zie als mij niet vergis een CD-930 / CD-931 of een CD-950 / CD-951 als CD-speler en als cassette deck de FC-930 / FC-931... Iets hoopt mij dat het de 9X0 reeks is voor jou, die zijn net effe wat degelijker gebouwd omdat hier geen cost-down opgedaan is om ze goedkoper vanuit Malaysia te kunnen vervoeren... Dat spul uit België is altijd net een slag beter...
D_V schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:40:
Voor de liefhebbers, op de muziekbeurs in Blerick staat ook nog een hoop vintage spul. De beurs is morgen (zondag) nog open tot 16.30 uur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor de tip, maar helaas zal ik daar niet heen kunnen gaan... Ik ga vandaag naar de beurs "Dutch Audio Event" in Veldhoven samen met een goede vriend... Spijtig, want die vintage audio beurs had ik ook nog graag gezien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
rcor schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:19:
Mooie set en veel plezier ermee! Welke types heb je weten te scoren? Ik zie als mij niet vergis een CD-930 / CD-931 of een CD-950 / CD-951 als CD-speler en als cassette deck de FC-930 / FC-931... Iets hoopt mij dat het de 9X0 reeks is voor jou, die zijn net effe wat degelijker gebouwd omdat hier geen cost-down opgedaan is om ze goedkoper vanuit Malaysia te kunnen vervoeren... Dat spul uit België is altijd net een slag beter...
Fa931
Cd931
Fc931
Ft930
Fp930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senith
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-05-2022
Ik weet niet of dit de bedoeling is maar vind het nogal lastig zoeken naar dit specifieke meubel.

Ik en mijn vrouw zijn opzoek naar een mooie Grundig Bergamo 3 meubel voor eigen gebruik. Het is echter best lastig überhaupt 1 te vinden, laat staan voor ons niet al te grote budget.

Heeft hier iemand misschien een tip hoe ik deze het best kan vinden, of misschien iemand die er wel 1 kwijt wil? Ik woon in Friesland, dus het zuiden van het land wordt lastig afhalen :').

Ik hoor het graag 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:45
Marktplaats in de gaten houden, en in dit geval naar Limburg afreizen, anders zelf alle kringloopwinkels in de buurt in de gaten blijven houden. Ik ben bang dat er inmiddels al veel van op de stort terecht zijn gekomen.

https://www.marktplaats.n...iomeubel-met-platenspeler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senith
Ja had er een in Heel en een in Tilburg gezien. Staat er ook 1 hier in de buurt maar die persoon is niet helemal realistisch.. die vraagt er 125 euro voor terwijl er een schroef door het deurtje zit om hem dicht te houden en er deuken op de hoeken zitten waar het hout zichtbaar is, en ook de radio het niet doet.. ik hou van een uitdaging (voor restaureren) maar niet voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Die bij jou in de buurt is die in Damwâld neem ik aan?

In Wateringen staat er ook een:

https://www.marktplaats.n...er-meubel?previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senith
Correct, dat is inderdaad die in Damwâld. I moet natuurlijk niet te veel eisen stellen, maar 1,5uur vanaf leeuwarden is wel een beetje mijn max haha, maar bedankt voor de vondst 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Wel rekening houden met wat extra kosten gezien zo'n oud apparaat zeker onderhoud nodig heeft.

Voor goede vintage luidsprekers met een goede prijs kan je ook kijken naar de B&O Beovox uit de jaren met rubberen randen, een S30 of S45.2, die zijn net wat beter dan de Philips luidsprekers, soms met dezelfde units.

De oude Philips luidsprekers zijn goed, alleen wat mij betreft hebben ze een van de slechtste tweeters ooit, ze hadden beter een goedkope vifa tweeter kunnen gebruiken. Maar het is beter dan Bose, zij hebben helemaal geen tweeters.

De Philips woofer en de mid units zijn prima !

[ Voor 17% gewijzigd door Roderiktweaker op 31-10-2021 14:28 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• kozue
Gisteren een verrassing gehad. Die gratis Aiwa AD-F880 die hier vorige week gelinked stond, was blijkbaar toch nog niet weg. Gisteren kreeg ik ineens bericht dat ik m op kon komen halen. Dus net rond 6 uur even langs geweest, en het is allemaal nog netter dan ik verwacht had. Het deck kwam in z’n originele doos, de afstandsbedieing zit er zelfs nog bij, en er zat zo’n promo sticker op die ik normaal altijd meteen van apparaten afhaal (voor een clean look), maar nu overweeg te laten zitten om de staat zo origineel mogelijk te houden. Het is iets met kleurcodes en cassettetypes uit 1988. Het geeft toch wel een beetje extra 80’s gevoel ;)

Ik heb m nog niet aan gehad (‘s avonds is family time), maar het ziet er allemaal heel netjes uit. Ben benieuwd in wat voor staat de riemen zijn :9
En ik ben blij dat hij nu hier staat en niet bij zo’n flipper die m weer voor een paar honderd direct terug zet op MP. Als ie nog werkt naar z’n specs (0.035% w&f!), zou dit m’n beste deck zijn en ga ik m nog veel gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3TtHre5TGZZ72PX-98oFHMXcxNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EiBHT22h4XT11pJ3CzW5TMdw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZ9jCThRqZf91sr7ZuD8ILjuTyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLrrCTjL2w1twClJON8J99Ml.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYJNVnR8eswDjrT3y5RgDTxJ7jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbLUGhOKgZ3YiOtz1BYCXc0E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yopiZsB2NKfatWD9VCXI3NxH3bE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sn4H0DmapB0gzznERqC2xd4I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
kozue schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:21:
Gisteren een verrassing gehad. Die gratis Aiwa AD-F880 die hier vorige week gelinked stond, was blijkbaar toch nog niet weg. Gisteren kreeg ik ineens bericht dat ik m op kon komen halen. Dus net rond 6 uur even langs geweest, en het is allemaal nog netter dan ik verwacht had. Het deck kwam in z’n originele doos, de afstandsbedieing zit er zelfs nog bij, en er zat zo’n promo sticker op die ik normaal altijd meteen van apparaten afhaal (voor een clean look), maar nu overweeg te laten zitten om de staat zo origineel mogelijk te houden. Het is iets met kleurcodes en cassettetypes uit 1988. Het geeft toch wel een beetje extra 80’s gevoel ;)

Ik heb m nog niet aan gehad (‘s avonds is family time), maar het ziet er allemaal heel netjes uit. Ben benieuwd in wat voor staat de riemen zijn :9
En ik ben blij dat hij nu hier staat en niet bij zo’n flipper die m weer voor een paar honderd direct terug zet op MP. Als ie nog werkt naar z’n specs (0.035% w&f!), zou dit m’n beste deck zijn en ga ik m nog veel gebruiken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Knap geregeld! Ben er maar zuinig op, want die Aiwa's zijn zeer goed... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Senith schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:14:
Correct, dat is inderdaad die in Damwâld. I moet natuurlijk niet te veel eisen stellen, maar 1,5uur vanaf leeuwarden is wel een beetje mijn max haha, maar bedankt voor de vondst 😁
Je kunt het ook anders bekijken: stel het is Maastricht, maak er een dagje of weekendje weg van en pik dat ding aan het einde op. Dan maakt een afstand ineens veel minder uit. Zelfs al besluit je na hem gezien te hebben dan toch niet te nemen, heb je nog steeds een leuke dag gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Roderiktweaker schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:14:
Wel rekening houden met wat extra kosten gezien zo'n oud apparaat zeker onderhoud nodig heeft.

Voor goede vintage luidsprekers met een goede prijs kan je ook kijken naar de B&O Beovox uit de jaren met rubberen randen, een S30 of S45.2, die zijn net wat beter dan de Philips luidsprekers, soms met dezelfde units.

De oude Philips luidsprekers zijn goed, alleen wat mij betreft hebben ze een van de slechtste tweeters ooit, ze hadden beter een goedkope vifa tweeter kunnen gebruiken. Maar het is beter dan Bose, zij hebben helemaal geen tweeters.

De Philips woofer en de mid units zijn prima !
Waar ging dit over? Philips heeft prima tweeters gemaakt hoor, alleen niet in alle series toegepast. Maar de ribbon tweeters uit de F en FB8xx serie zijn dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Die sticker is verdomd handig om een "guide line" te hebben bij het inregelen van de bias!

Nice deck, zuinig op zijn. Paar nieuwe snaren erin. Dat zal zeker nodig zijn om die wow en flutter te halen, maar dat is te doen. Anders horen we het hier wel

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
The Eagle schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:33:
[...]

Waar ging dit over? Philips heeft prima tweeters gemaakt hoor, alleen niet in alle series toegepast. Maar de ribbon tweeters uit de F en FB8xx serie zijn dikke prima.
Ik bedoelde de eerste Philips tweeters uit de jaren 70, de AD0163 en verwanten

@kozue Mooie orginele staat, dat aiwa zulke kwaliteit leverde.

[ Voor 8% gewijzigd door Roderiktweaker op 01-11-2021 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
@f2ride2001 Zo’n bias guide heb je alleen iets aan als deze a) correct stond vanuit de fabriek en b) daarna nooit meer veranderd is bij eventuele service beurten. Dus in hoeverre die nog klopt is maar afwachten. Maar ik ben sowieso al gewend om het afregelen handmatig te doen, voor iedere tape die ik er in stop. Dit deck heeft voor zover ik kan zien geen ingebouwde tonen, maar ik heb toch een computer die ik als toongenerator kan gebruiken, dus dat is geen probleem. Misschien een keer een speciale calibratie wav voor maken (hoog op links, laag op rechts), zodat ik level en bias tegelijk kan doen ;)

Maar eerst morgen maar eens kijken hoe de riemen er aan toe zijn. Meestal is het niet al te best, maar je weet maar nooit. Ik heb een Pioneer deck van begin jaren 90 die nog met z’n originele riemen draait. Ik had wel eens nieuwe riemen besteld, omdat ik toch nieuwe nodig had voor een ander deck, en dan zou ie weer een flinke tijd vooruit kunnen, maar die brachten de w&f omhoog van 0.06-0.07 tot ongeveer 0.11 :'( Dus soms zijn de originele riemen zelfs beter dan een nieuwe vervanger, ondanks hun leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:48
Gisteren een verrassing gehad. Die gratis Aiwa AD-F880 die hier vorige week gelinked stond, was blijkbaar toch nog niet weg.
Cool. Dat deck heb ik als tiener na lang sparen ooit nog nieuw gekocht. Zal ‘87 geweest zijn of zo.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vanwege het verdwijnen van FM op de kabel en omdat ik met een eigen binnen antenne geen goed resultaat kreeg, heb ik bij Ziggo een Quantis QE-317 besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WksEtm1UBzZ54fGl0PMltNriDEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phfz3SltH2wBpy16dpucteSx.jpg?f=fotoalbum_large

Dat ding doet het prima, de geluidskwaliteit is in orde, de bediening ook en de afstandsbediening is niet echt fraai maar doet het wel ontzettend goed.
Het is wel een klein en erg licht plastic kastje, zonder knoppen en met een nogal felle display die niet te regelen is. De eerste drie posities geven altijd het kanaalnummer weer, wat dus vaak ten koste gaat van de zendernaam, dit is helaas niet aan te passen in de instellingen.

Omdat mijn FM tuner dus niet meer in gebruik was en ook niet 100% in orde (het volume veranderde regelmatig), heb ik de ingewanden verwijderd en de Quantis een plekje gegeven achter het venstertje van de display.
De power knop gebruik ik om de Quantis aan en uit te zetten, hij komt dan gewoon weer terug op de laatst gebruikte zender. Om van zender te wisselen heb ik nog wel de afstandbediening nodig.
Het display is door het extra venster niet meer te fel en qua uiterlijk ben ik ook weer tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5Dksd4qe5FLPv0vc2fMUPpSV_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ydn8qqsKyQgopwWvuZIb8YDt.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de Quantis zelf heb ik niets veranderd, die zit nog gewoon in de originele behuizing dus geen gedoe met eventuele garantie afhandelingen.
Niet echt vintage maar ik ben er blij mee ;-)

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
gave modding @R-v-R

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kozue
Leuke mod, R-v-R! Doet me denken aan die cassettedecks die ze omgebouwd hadden tot mp3 speler, maar nog wel de looks van het cassettedeck behielden.

Alleen jammer dat het nodig is. FM klinkt veel beter dan DAB+ en die omschakeling is imho een achteruitgang. Ik vind de achtergrondruis bij een slecht FM signaal vele malen prettiger dan het continu compleet wegvallen van een digitaal signaal, of de compressieartifacten van te lage bitrates. En dan is er nog Ziggo die vrolijk kastjes loopt te verkopen om winst te maken op een probleem dat ze zelf veroorzaakt hebben. Winst is belangrijker dan ethiek tegenwoordig. Nou ja, ze hadden in ieder geval nog die actie voor een gratis FM antenne een tijdje terug (weet niet of die nog loopt).

Anyway… vanochtend eens gekeken naar de staat van de Aiwa (een apparaat wat niet onder controle staat van een bedrijf met winstoogmerk :p), en wat ik al had verwacht is uitgekomen. Ik weet niet in hoeverre Aiwa en Sony in 1988 (release jaar van de AD-F880) al samenwerkten, maar dit ding heeft dezelfde ziekte als iedere Sony die ik ooit onder handen heb genomen: gesmolten riemen. Ik heb letterlijk nog nooit 1 Sony deck gezien die dat na 2 decennia nog niet had. Dus ik denk dat die riemen daar vandaan komen. Net 2 uur bezig geweest alle smurrie overal vanaf te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dEal32OSFdbTjUPCXctdohz4Ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Pkw1k7VGNwnjj6s7oG6IrFV.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe zijn onderweg. Volgens mij zijn nieuwe riemen ook het enige wat ie nodig heeft. Alle electronica deed het nog prima en ik had zelfs geen contactspray nodig dit keer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
kozue schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:33:
Leuke mod, R-v-R! Doet me denken aan die cassettedecks die ze omgebouwd hadden tot mp3 speler, maar nog wel de looks van het cassettedeck behielden.

Alleen jammer dat het nodig is. FM klinkt veel beter dan DAB+ en die omschakeling is imho een achteruitgang. Ik vind de achtergrondruis bij een slecht FM signaal vele malen prettiger dan het continu compleet wegvallen van een digitaal signaal, of de compressieartifacten van te lage bitrates. En dan is er nog Ziggo die vrolijk kastjes loopt te verkopen om winst te maken op een probleem dat ze zelf veroorzaakt hebben. Winst is belangrijker dan ethiek tegenwoordig. Nou ja, ze hadden in ieder geval nog die actie voor een gratis FM antenne een tijdje terug (weet niet of die nog loopt).

Anyway… vanochtend eens gekeken naar de staat van de Aiwa (een apparaat wat niet onder controle staat van een bedrijf met winstoogmerk :p), en wat ik al had verwacht is uitgekomen. Ik weet niet in hoeverre Aiwa en Sony in 1988 (release jaar van de AD-F880) al samenwerkten, maar dit ding heeft dezelfde ziekte als iedere Sony die ik ooit onder handen heb genomen: gesmolten riemen. Ik heb letterlijk nog nooit 1 Sony deck gezien die dat na 2 decennia nog niet had. Dus ik denk dat die riemen daar vandaan komen. Net 2 uur bezig geweest alle smurrie overal vanaf te krijgen.

[Afbeelding]

Nieuwe zijn onderweg. Volgens mij zijn nieuwe riemen ook het enige wat ie nodig heeft. Alle electronica deed het nog prima en ik had zelfs geen contactspray nodig dit keer ;)
In die Aiwa deckjes zitten sowieso Sony loopwerken weggewerkt... Pas als het even kan originele aandrijf snaren toe.. Vooral bij die Cloosed Loop Dual Capstan loopwerken van Sony... Idem voor de aandruk rollen... Door veranderende druk en spanning kan dit effect hebben op de bandspanning bij het afspelen met vervelende gevolgen voor je cassettebandjes als deze daardoor vastloop in het mechaniek...

Dus straks na het vervangen van de snaren eerst met een tape testen waarvan het niet erg is als deze sneuvelt... ;) Voor mijn gevoel zijn de aandruk rollen daarin wel wat gevoeliger dan de snaren, maar toch opletten uit voorzorg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Ik denk niet dat je nog originele riemen kunt vinden, waar dan ook. Zelfs als er nog ergens een doos bewaard was gebleven uit de jaren 80, zullen die ondertussen ook snot zijn geworden. Ik heb nieuwe riemen van fixyouraudio.com besteld. Die hebben over het algemeen wel goede spullen. Ik denk dat de aandrukrollen nog ok zijn. Die zien er netjes uit.

En dat is maar goed ook. Ik heb hier nog een Sony 3-kopper met het beruchte TCM-190 mechanisme, die ik nooit echt goed werkend heb gekregen. Op het eerste gezicht lijkt ie ok, het geluid klinkt ook goed, maar hij laat soms op willekeurige momenten de tape van het pad aflopen (met kreukels in de tape tot gevolg). Ik denk dat dat aan de aandrukrol ligt. Verkeerde riemen in een single capstan deck zorgen meestal meer voor w&f dan voor problemen met tapesalade. Maar 10 verschillende rollen uitproberen in de hoop op een jackpot had ik niet zo'n zin in, dus ik gebruik m nauwelijks meer. Hij staat hier nog wel, maar als deze Aiwa goed werkt mag ie op de plek van de Sony staan, die dan een plekje krijgt naast de andere eventuele toekomstige projecten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben stik jaloers :9~ 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:54
kozue schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:33:

Ziggo heeft digitale radio, geen DAB+
De frequenties zijn nodig om eindelijk de upload te kunnen verhogen.
Blijkbaar werd er via Ziggo naar FM geluisterd, dat signaal was ook al lang omgezet van digitaal.
Als je goed FM wilt luiteren plaats dan een antenne.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
Dat van die frequenties gebruiken ze als slap excuus om te stoppen met een service die ze waarschijnlijk meer kost dan oplevert. FM gebruikt pakweg 20MHz aan frequentieruimte. Dat is niets vergeleken bij die vele GHz die ze theoretisch tot hun beschikking hebben. In tegenstelling tot de ether, waar nog vele andere gebruikers op zitten en je dus niet zomaar even een paar banden erbij kunt pakken, hebben ze het signaal op de kabel helemaal voor zichzelf om in te delen. Waarom moet FM dan weg? Als die 20MHz zoveel zoden aan de dijk zou zetten, zouden ze ook gewoon een extra 20MHz kunnen pakken boven de hoogste frequentie die ze nu gebruiken. Er zijn satellieten die signalen van boven de 10Ghz versturen, dus een bereik tot zo’n 10GHz zou geen probleem moeten zijn met moderne apparatuur. Daarvan is de 20MHz van FM slechts 0.2%. Dat zal je upload wel flink verhogen…

Nee, de echte reden dat ze stoppen met FM is dat niemand z’n verbinding op zal zeggen als ze het er af halen. Die hebben ze immers nog nodig voor internet en TV. En de doorgifte ervan zal ze wel geld kosten. Bij een kosten-baten analyse van een team overbetaalde managers is dan een keer besloten dat FM een goed slachtoffer is om op te bezuinigen.

Met de digitale radio van Ziggo ben ik trouwens niet bekend. Ik ging er van uit dat dat gewoon DAB+ zou zijn, zodat je het kunt ontvangen met een standaard DAB+ radio. En dat zijn meestal blikkerig klinkende streams van 72kbps. Is de digitale radio van Ziggo zoveel beter dan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senith
The Eagle schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:31:
[...]

Je kunt het ook anders bekijken: stel het is Maastricht, maak er een dagje of weekendje weg van en pik dat ding aan het einde op. Dan maakt een afstand ineens veel minder uit. Zelfs al besluit je na hem gezien te hebben dan toch niet te nemen, heb je nog steeds een leuke dag gehad :)
Dat is natuurlijk ook wel weer zo. Ik plan alleen niet snel een uitje in Limburg haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Senith schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:28:
[...]

Dat is natuurlijk ook wel weer zo. Ik plan alleen niet snel een uitje in Limburg haha
Een dagje Maastricht en Valkenburg in één is altijd leuk... De grotten bekijken enzo of natuurlijk wat kringlopen afstruinen in de hoop nog meer mooi vintage audio spul te vinden... >:) ;)

Maar goed, hobby's zijn en blijven duur... But who cares? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurry
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:44
kozue schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:27:
Als die 20MHz zoveel zoden aan de dijk zou zetten, zouden ze ook gewoon een extra 20MHz kunnen pakken boven de hoogste frequentie die ze nu gebruiken. Er zijn satellieten die signalen van boven de 10Ghz versturen, dus een bereik tot zo’n 10GHz zou geen probleem moeten zijn met moderne apparatuur. Daarvan is de 20MHz van FM slechts 0.2%. Dat zal je upload wel flink verhogen…
Uiteindelijk moet het over een coax kabel en voor zover ik begrijp, wordt er voor upstream alleen frequenties tot zo'n 200 Mhz gebruikt dus dan ga je van 0,2% naar zo'n 10%. Overigens bij satelliet worden inderdaad frequenties van rond de 11 GHz gebruikt echter de LNB op je schotel zet deze om naar frequenties tot zo'n 1 GHz zodat deze over de coax kabel kunnen naar je DVB-S2 ontvanger.
Met de digitale radio van Ziggo ben ik trouwens niet bekend. Ik ging er van uit dat dat gewoon DAB+ zou zijn, zodat je het kunt ontvangen met een standaard DAB+ radio. En dat zijn meestal blikkerig klinkende streams van 72kbps. Is de digitale radio van Ziggo zoveel beter dan dat dan?
Hier sinds dat FM is afgesloten, luister ik naar o.a. 3FM via de standaard ontvanger die Ziggo ooit weggaf bij afschakeling van het analoge TV signaal. Deze is aangesloten via HDMI op een home cinema versterker. Kwaliteit klinkt goed voor een MPEG2 stream van 256 Kbps volgens https://www.digitalbitrat...13&live=202&sec=0&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
jurry schreef op donderdag 4 november 2021 @ 06:17:
[...]

Uiteindelijk moet het over een coax kabel en voor zover ik begrijp, wordt er voor upstream alleen frequenties tot zo'n 200 Mhz gebruikt dus dan ga je van 0,2% naar zo'n 10%. Overigens bij satelliet worden inderdaad frequenties van rond de 11 GHz gebruikt echter de LNB op je schotel zet deze om naar frequenties tot zo'n 1 GHz zodat deze over de coax kabel kunnen naar je DVB-S2 ontvanger.
Dat zijn nog steeds slechts implementatiekeuzes die ze zelf kunnen veranderen. Niets houdt ze tegen om die 200MHz naar 300 op te hogen en de downstream met 100 op te schuiven. Overigens is de upstream van Ziggo volgens mij maximaal 50Mbit, dus die extra 10% krijgen ze dat nog steeds slechts naar 55Mbit mee.

En het downsamplen van frequenties gebeurt meestal om de electronica en infra die er achter zit simpeler te houden. Coax heeft best significante verliezen naar mate de frequentie hoger wordt, dus als je een kabel van ergens in de tuin (op een schuurtje) naar je woonkamer wilt leggen krijg je daar al last van. Dat zijn echter nog oplossingen op basis van techniek van een paar decennia oud. Tegenwoordig is de backbone van Ziggo allemaal glasvezel en zouden frequenties van 10GHz geen probleem meer moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 09:33

kraats

Ik rol

@kozue Ik begreep altijd dat dat niet kon vanwege het voldoen aan de DOCSIS3.0 en 3.1 standaard. Dan moet je door dat kleine stukje bandbreedte voor analoge radio te blijven gebruiken een heel upstream blok laten schieten en kun je zo nooit symmetrische snelheden aanbieden.

Ach, voor mij gelukkig niet interessant. Ik zit lekker bij m'n lokale provider met volledig analoog én digitale radio en televisie via de kabel en een aparte glasvezel voor internet :)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Feit blijft dat DAB+ in veel gevallen een verslechtering is ipv een verbetering.
In Engeland zenden sommige kanalen zelfs in mono uit om maar zoveel mogelijk zenders over het signaal te proppen.... 8)7 uit commerciële overwegingen. Niet elke "verbetering" is een vooruitgang... :X

Ik heb gewoon een grote antenne op dak (zend amateur) en daar ontvang ik FM glashelder alle zenders. Heerlijk!

[ Voor 8% gewijzigd door f2ride2001 op 04-11-2021 09:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Laatst online: 26-09 19:45

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Een RTW 1206D externe PPM Meter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yMs3LGIbbeDK6oU-tdY5zLSPIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXwkeT1dCalOM6g5Do58qNt5.jpg?f=fotoalbum_large

De verkoper heeft helaas wel de verkeerde power cable meegestuurd (standaard IEC C13), maar het apparaat heeft een oude C9 aansluiting :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZ36LJUlsgGu9Vs44nU8Jon3XNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7PLd1x4hNnoozphnBG6xyc6.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even wachten tot de nieuwe kabel binnen is dus.

Het zou er zo moeten gaan uitzien :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5Mo_fE9fZiDO34RsJy2ZWiFYmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8pLXwBDcnGXBp6ZtuapwtIy2.jpg?f=fotoalbum_large

Die wil ik op een later tijdstip inbouwen in dit (nog aan te kopen...) deck :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vy_Ui3tKDdz_Cs-PS6ysny1PuFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbFEWIOGoc6rXfDuX8RG3nPx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door DatraxZ op 04-11-2021 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@f2ride2001 DAB+ is best te pruimen in Nederland en zeker functioneel, zeker voor spraak. Als ze de bitrate omhoog gooien kan een hogere kwaliteit dan FM bereikt worden. Een nadeel is natuurlijk dat het signaal bij slechte ontvangst helemaal uitvalt.
Ze zenden nu met 96 kbps en radio 4 met 128 kbps en in stereo zelfs! Lets go digital !

Wel jammer van alle mooie vintage tuners en receivers als de FM eruit gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kozue
De laatste keer dat ik met DAB+ aan het spelen was (ben de laatste tijd veel met SDR bezig), gaf m’n client aan dat de zenders op 72kbit 32khz draaien. 72kbit is niet goed genoeg voor muziek en 32k sampling rate heeft een frequentiebereik tot 16khz, ongeveer dezelfde rand als omroep FM, en zal dus nooit beter dan echte analoge FM gaan klinken. Dat kan pas als ze de bitrate verdubbelen en 44khz gaan streamen. Maar dan hebben ze meer zenders nodig, de huidige paar channels zijn daar niet voldoende voor. Momenteel is het kwantiteit over kwaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 10:19

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

DatraxZ schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:29:
Een RTW 1206D externe PPM Meter.
[Afbeelding]

De verkoper heeft helaas wel de verkeerde power cable meegestuurd (standaard IEC C13), maar het apparaat heeft een oude C9 aansluiting :

[Afbeelding]

Nog even wachten tot de nieuwe kabel binnen is dus.

Het zou er zo moeten gaan uitzien :

[Afbeelding]

Die wil ik op een later tijdstip inbouwen in dit (nog aan te kopen...) deck :)
[Afbeelding]
Gaaf, die RTW's zijn fijne meters. Die buisjes zitten ook in mijn Dateq GPM8 :)

Ik heb hier nog twee stereo lichtvlekmeters waar ik nog een kastje voor moet maken, sturing had ik al af. Volgens mij waren die van Maihak oid, iig een oud merk studioapparatuur :)

Vwb die TFK M15, die is wel behoorlijk aangepast zeg.. Heb er aardig wat gezien in m'n leven (en ik ben in 2013 in het oude gebouw van de wereldomroep geweest waar toen in een ruimte nog zeker een stuk of 10 van die dingen in console stonden...) Ken ze goed, ze klinken waanzinnig! Je moet er wel de ruimte voor hebben, en een stapeltje PER525 of PER528 inslaan :)

Ik heb hier achter mij een M5C stereo transistor staan, iets minder fors, nog steeds niet te tillen, extreem degelijk en waanzinnig geluid.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

mentalmadnizz schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:49:

Gaaf, die RTW's zijn fijne meters. Die buisjes zitten ook in mijn Dateq GPM8 :)

Ik heb hier nog twee stereo lichtvlekmeters waar ik nog een kastje voor moet maken, sturing had ik al af. Volgens mij waren die van Maihak oid, iig een oud merk studioapparatuur :)

Vwb die TFK M15, die is wel behoorlijk aangepast zeg.. Heb er aardig wat gezien in m'n leven (en ik ben in 2013 in het oude gebouw van de wereldomroep geweest waar toen in een ruimte nog zeker een stuk of 10 van die dingen in console stonden...) Ken ze goed, ze klinken waanzinnig! Je moet er wel de ruimte voor hebben, en een stapeltje PER525 of PER528 inslaan :)

Ik heb hier achter mij een M5C stereo transistor staan, iets minder fors, nog steeds niet te tillen, extreem degelijk en waanzinnig geluid.
Ik ben inmiddels die M15a gaan bekijken en testen, en ik ben behoorlijk onder de indruk. Geweldig goed geluid, extreem goede bouwkwaliteit. En idd, het is een zeer fors apparaat ! Echt een volledige andere klasse dan bvb een A-7300 "master recorder". De kwaliteitsstandaarden bij Telefunken tijdens de productie van deze decks waren overigens extreem hoog, naar ik heb gelezen.
Dit specifieke toestel is een late versie (full black), zit in de Truhe (trolley) 800, en heeft de (telefunken) opties Variospeed,en een paneel om mono/stereo te kiezen, alsook de tracks om op te nemen en NAB/CCIR.
Komt van een ZDF station, en heeft XLR aansluitingen ipv de speciale connectoren die er standaard opzitten. Binnenkort post ik wat meer info.

Bedankt voor de tip over de tape types. Ik heb momenteel SM900's ' LPR35, Maxell UDI en UDII en 12" pancakes Ampex/Quantegy 632.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 10:19

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Fijn dat 'ie gewoon XLR heeft, mijn M5C heeft de standaard Großtuchel en die zijn lastig te vinden. De bouwkwaliteit is idd second to none, geweldig spul!

De powerknop en snelheidskeuze zit onder dat snijmalletje, dat weet niemand en daardoor gaan ze soms ongetest weg. Er was ook nog iets met de remote kaart, soms werden die dingen op afstand bediend vanaf een console en dan werken de lokale bedieningstoetsen niet meer (geloof ik, is best even geleden dat ik ermee gewerkt heb). Ik vind 'm wel echt heel cool in 't zwart!

Over ex-omroepspul gesproken, ik heb pas ook iets cools gekocht en gereviseerd:

Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--VO2lumck--/f_auto,t_supersize/v1555668607/igdd8ognvunu2eiwzya5.jpg
(niet mijn foto)

Een set Klein + Hummel typ OY actieve studiomonitoren, afkomstig van NOS televisie. Voorzien van twee 30w versterkers per stuk. Dit waren tussen eind jaren '60 en eind jaren '80 de referentiemonitoren bij de omroepen. Ze zijn verder nog in behoorlijk nette staat, alleen zijn de kasten af-fabriek van nextellak (net als op een Revox B77) en die wordt gewoon zacht, plakkerig en lelijk na verloop van tijd. Moet een keer die specifieke kleur zoeken en ze gewoon spuiten, het is een bepaalde tint grijs.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-09 10:46
Verhuisd en drukke periode gehad dus even zonder moeten stellen, maar nu terug on track. Helaas de MD (nog) niet kunnen herstellen. De FM-antenne moet ik ook nog terug omhoog hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6d1Y6P0lqw5q32I_SvuDPwMRIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4xpYboNzDWABl3PZMNBbYj9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door diedie2 op 06-11-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
diedie2 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:48:
Verhuisd en drukke periode gehad dus even zonder moeten stellen, maar nu terug on track. Helaas de MD (nog) niet kunnen herstellen. De FM-antenne moet ik ook nog terug omhoog hangen.

[Afbeelding]
Zit bijna tegen het plafond 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:41

Videopac

Rommelt wat aan.

diedie2 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:48:

[Afbeelding]
Dat is wat je noemt een stereo-toren!

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Mooie stack, maar… is het zo niet heel lastig om een LP op te zetten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Videopac schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:32:
[...]

Dat is wat je noemt een stereo-toren!
Mja, zitten wel dubbele componenten tussen, dus beetje valsspelen :P
Ik zit ook op 8 componenten Pioneer, maar da's zonder de exoten minidisk en platenspeler. Nu niet thuis maar zal binnenkort eens een recente foto maken van hoe het er bij staat :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Gisteren avond ben ik de Telefunken M15A gaan ophalen in 's-Hertogenbosch. Vriendelijke correcte verkoper. Gebruikte deze als tapeloop, maar had geld nodig voor wat nieuws.
Bijzonder zwaar apparaat, mijn rug heeft het geweten ! Het deck zelf weegt 53Kg, de trolley 46Kg.
Alvast enkele beelden hieronder :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNRQ5aoSVat9K2rjaxUEwK1lpiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPYLUuEf5Y0g04jCUPdZ9357.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsmWc-14jK8wNYiATGOyiDsS7jU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3VjYwpQKdvMRJfJg0TzcEFTU.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPBdYMqx9EK5vBiNhKJuYCkW4U4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5SL6zjTMYnPmrQXoUp5kRfew.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sW47dMgO6-nxmipHrDjAjCx9yVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTKXaBqBB8PtLJ8rhi1JrShs.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5s675VCgX6YpB2hvFLbrfWyGbCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAWR13PffHesOR4RDXVPp3Qg.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-67GtbE-ENMqxhTUNCORddlbaLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TU6MrE3XEwEleDD6TrALZxH3.jpg?f=fotoalbum_large

De brochure van dit toestel kan je hier inkijken : klik (PDF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:43

OgWok

U.N.C.L.E.

@DatraxZ Was dat misschien bij Hobo HiFi in Den Bosch?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:45

BCC

Ik was jarig 🥳
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huls3xFpD0oDutrU20Zhs0UoywQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2q5j5JeNxRlPkodbhzrsoJP7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCgrCOrrTuqHDlf6f8KjQ0YkQmM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ji3yeUYDUPr2X2AhxzRRYQeU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ppz-s9IocDStoyHtd_C3J0uC3s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yiqH5jacecJwmbOqy2JxOEpK.jpg?f=fotoalbum_tile

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

OgWok schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:02:
@DatraxZ Was dat misschien bij Hobo HiFi in Den Bosch?
Nee, deze heb ik van een particuliere verkoper overgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 21:18

AvV

Prachtig apparaat! Nu alleen nog de VU meter bridge erbij vinden:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ik9vaAJQuPK4tutoe1RQXPWF21s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/scTpnuP9EVOW0gweXj9WDfr1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

AvV schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:56:
Prachtig apparaat! Nu alleen nog de VU meter bridge erbij vinden:[Afbeelding]
Bedankt ! :) Het is idd een prachtig apparaat. Een heel ander kaliber dan mijn andere decks.
De VU meter bridge is extreem zeldzaam, en heel erg duur als er eens eentje te koop komt. Vandaar mijn eerdere aankoop van de RTW1206D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:45
Ik zit even op hifishark te kijken, en alleen de losse borden en andere onderdelen zijn lekker aan de prijs, voor een complete (zonder toeters en bellen) vragen ze al dik 4000,- , voor apparaten die onderhoud nodig hebben 2899,-. Dat moeten dan wel tanks zijn dat ze nu nog steeds zo veel waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-09 16:34

Sharky

Skamn Dippy!

Die MD-speler heb ik ook gehad, jaren plezier van gehad. Kon uren spelen op één batterij en kon er radio mee luisteren. Ligt ergens in een doos met alle verf eraf door het intensieve gebruik.

This too shall pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
DatraxZ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:36:
Gisteren avond ben ik de Telefunken M15A gaan ophalen in 's-Hertogenbosch. Vriendelijke correcte verkoper. Gebruikte deze als tapeloop, maar had geld nodig voor wat nieuws.
Bijzonder zwaar apparaat, mijn rug heeft het geweten ! Het deck zelf weegt 53Kg, de trolley 46Kg.

De brochure van dit toestel kan je hier inkijken : klik (PDF)
Mijn oom die zijn klassieke gitaar muziek opnam had zo een. Hij speelde ook voor radio en in concertzalen.
Ik ben er eens tegenaan gelopen als klein menneke en had een dikke vette buil op mijn voorhoofd. Hij gebruikt nu de iMac voor opnames, maar ik zal hem eens vragen aan hem of hij die M15A misschien nog in opslag heeft. Dat was het model met VU meters en hij had hem uit Keulen zelf opgehaald in de Daf variomatic :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

AntoniusDD schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:38:
[...]

Mijn oom die zijn klassieke gitaar muziek opnam had zo een. Hij speelde ook voor radio en in concertzalen.
Ik ben er eens tegenaan gelopen als klein menneke en had een dikke vette buil op mijn voorhoofd. Hij gebruikt nu de iMac voor opnames, maar ik zal hem eens vragen aan hem of hij die M15A misschien nog in opslag heeft. Dat was het model met VU meters en hij had hem uit Keulen zelf opgehaald in de Daf variomatic :+ .
Tof! Ik heb ook het busje van de zaak moeten gebruiken om deze op te halen. ;)
Mocht ie het deck nog in bezit hebben, en de VU bridge voor een zacht prijsje kunnen laten gaan, sta ik er zeker voor open :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

pman63 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:27:
Ik zit even op hifishark te kijken, en alleen de losse borden en andere onderdelen zijn lekker aan de prijs, voor een complete (zonder toeters en bellen) vragen ze al dik 4000,- , voor apparaten die onderhoud nodig hebben 2899,-. Dat moeten dan wel tanks zijn dat ze nu nog steeds zo veel waard zijn.
Een volledig gereviseerde met nieuwe koppen ( = 1.000€ voor de rec+play heads) staat te koop bij Hilpert Audio in Duitsland voor 3500€. Flinke bedragen, dat zeker, maar je krijgt er dan ook behoorlijk wat voor terug.
Enkele jaren geleden had er al 1 op het oog, toen gingen ze voor rond de 1000€ weg in goede staat. Helaas nooit mee doorgezet.
Dit deck kan makkelijk naast de legendarische Studer A80 staan. Zelfde, zoniet betere bouwkwaliteit, en flink wat meer headroom dan die Studer. (in de zin dat de head amplifiers serieus wat hogere levels aankunnen dan de A80).
Onderdelen voor dit deck zijn aardig aan de prijs, dat klopt, maar ze zijn wel erg goed gebouwd, en elektronische en mechanische problemen kan ik zelf oplossen (solderen, fouten opsporen,...) dus dat scheelt een aardige duit.
Als je wat rond zoekt kom je ze wel vaker tegen voor 1500€ oid, maar, zoals met bijna alle vintage audio apparatuur, is de prijs echt gigantisch de lucht in gegaan de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
He, die heb ik ook naast de MZ-RH1... Leuk en goed klinkende portable minidisc recorder... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DatraxZ schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:12:
[...]

Een volledig gereviseerde met nieuwe koppen ( = 1.000€ voor de rec+play heads) staat te koop bij Hilpert Audio in Duitsland voor 3500€. Flinke bedragen, dat zeker, maar je krijgt er dan ook behoorlijk wat voor terug.
Enkele jaren geleden had er al 1 op het oog, toen gingen ze voor rond de 1000€ weg in goede staat. Helaas nooit mee doorgezet.
Dit deck kan makkelijk naast de legendarische Studer A80 staan. Zelfde, zoniet betere bouwkwaliteit, en flink wat meer headroom dan die Studer. (in de zin dat de head amplifiers serieus wat hogere levels aankunnen dan de A80).
Onderdelen voor dit deck zijn aardig aan de prijs, dat klopt, maar ze zijn wel erg goed gebouwd, en elektronische en mechanische problemen kan ik zelf oplossen (solderen, fouten opsporen,...) dus dat scheelt een aardige duit.
Als je wat rond zoekt kom je ze wel vaker tegen voor 1500€ oid, maar, zoals met bijna alle vintage audio apparatuur, is de prijs echt gigantisch de lucht in gegaan de laatste jaren.
But will it blend? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Ze Germans sagen "nein" ;)

Ik heb overigens minder betaald dan voorgenoemde bedragen voor een kale unit, en het feit dat het rolwagentje, de speed control en NAB/CCIR selector erop zaten, en dat het een zeldzame full-blackversie , late S/N toestel is, maakte het voor mij een goede aankoop.
Pagina: 1 ... 120 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6