De covers krijg ik er niet (zomaar) af. Ik las ook dit op deze (oude) kavel op catawiki "Helaas kun je de covers er door lijm en spijkertjes niet afhalen": https://www.catawiki.com/...nic-art-sa-10-speaker-set Uiteindelijk zal het wel te doen zijn door weer opnieuw te lijmen en te spijkerenRoderiktweaker schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:33:
@sparow ziet er inderdaad uit als een tweede of derde merk van Bose, denk geen voorloper volgens mij is Bose al behoorlijk oud.
Wel even de frondjes eraf en controleren of de luidspreker randen nog goed zijn, deze kunnen van foam zijn.
@niek_nijmegen Er zijn ook goede luidsprekers gemaakt met klem aansluiting.
Een goede indicatie voor de kwaliteit kan je krijgen door goed te kijken naar bijvoorbeeld de drivers, of der een goede Dome tweeter inzit, constructie,enz.
Ik vond wel deze foto van de speakers:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vXmjvpJogcTzhwsGBQ1C4f14.jpg?f=user_large)
In elk geval ga ik deze wel gebruiken, totdat... Wegdoen/vervangen kan altijd nog. Iemand tips voor een vintage versterker voor deze luidsprekers? De platenspeler uit die tijd moet wel lukken.