Een paar jaar geleden was ik deze set ook aan het zoeken via Ebay en aanverwanten, maar de prijzen die er voor gevraagd werden...
Uiteindelijk heb enkele "reel-to-reel" cassettes uit Wit-Rusland laten afkomen, die ik in de toekomst misschien ga re-reelen met Metal tape uit een Thats MX-Pro. (er zit nu el-cheapo Type1 tape in)
@
kingmace Das een mooie vondst voor die prijs !
Afgelopen weekend een verkoper van een Nagra 4.2 aangesproken. 3 Maanden geleden heb ik een Nagra 4.2 laten schieten, die verkoper vroeg 500€, en had 300€ geboden.
Nadien enige spijt gehad dat ik er niet mee ben doorgegaan, want het zijn wel leuke hebbedingetjes, en aldus deze verkoper een bod van 500€ gegeven.
Die kwam nogal arrogant terug met de melding dat hij er minstens 2500€ voor wilde, want dat was de vraagprijs op EBay.... Nuja, hele uitleg gedaan dat EBay al een tijdje out-of-control is met vraagprijzen, en dat de werkelijke prijzen steenvast veel lager liggen. Zeker voor een 4.2, die toch minder populair is dan Nagra's andere decks. Maar nee, de beste man moest en zou er 2500€ voor hebben. Heb hem alvast veel succes gewenst.
Als je een beetje rondkijkt en mits wat onderhandelen heb je voor 2500€ een Studer A810 in zeer goede staat !
Nog enkele anekdotes uit mijn recap avontuur met de A-7300rx :
Na het recappen was de DBX decoder inop, en was er een luide brom/static te horen bij het inpluggen van de kabel voor de play head. Zonder kabel was deze brom niet te horen, maar zodra ik de (verder niet aangesloten) kabel inplugde, was er hele luide brom
Aldus het hele deck opnieuw uit elkaar gehaald, en PCB per PCB nagemeten of de elco's OK waren, alle signaal paden doorgemeten, alle soldeer verbindingen die ik gemaakt heb doorgemeten, alle transistors doorgemeten, etc...
Uiteindelijk een 3-tal bruggen moeten solderen (pad geen contact), 1 niet-gesoldeerde verbinding gevonden, een 10-tal verbindingen opnieuw gereflowed (wel contact maar dull joints, iets te koud gesoldeerd) en 1 omgekeerd aangesloten elco gevonden in het solenoid control PCB.
Het blijft toch opletten bij zo een recap, een foutje is bijzonder snel gemaakt, zelfs met alle controles die ik inbouw... Zeker die vintage PCB's hebben vaak erg fragiele pads, die zo oplossen/breken/loskomen als je ook maar een fractie te lang met de (de-)soldeerbout er op zit. Soms is het ook niet direct zichtbaar dat het pad geen contact meer maakt.
Maar de foutjes zijn er inmiddels uit, alles is 100% nagemeten, en perfect in orde nu