Ik heb er ooit 3 voor 25 euro gekocht... Daarnaast ooit er 3 a 4 meegenomen uit de New Old Stock voorraad van de Expert in Deurne (Sony Metal XR)...die Sony's heb ik uit wrapper gehaald om er muziek op te zetten...kozue schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:14:
Persoonlijk snap ik de bedragen waarvoor MA-XG’s worden verkocht niet. Ze mogen dan misschien wel heel goed zijn maar als je ziet hoe vaak ze nog langs komen op marktplaats, ebay, etc zijn ze ook niet super zeldzaam. En het blijft gewoon een bandje. Het enige dat je er mee kunt doen is 60 of 90 minuten geluid opnemen. Dus dat moet dan wel een heel bijzondere opname zijn. Ik kan me persoonlijk geen opname voorstellen die €80-100 waard is. LP’s zijn best prijzig, maar nooit zo duur als een MA-XG. Dan kun je beter de LP 2 of 3 keer kopen. CD’s kun je voor een euro bij de kringloop halen. En streaming/mp3 heeft al helemaal geen waarde. Dus misschien eigen opnames dan (van je eigen band ofzo?). Ook niet. Dan kun je beter RTR pakken, daar kun je nieuwe banden voor krijgen voor een tientje of 3. Iedereen weet dat RTR beter klinkt dan cassette. Of het moderne ding doen en het digitaal opnemen
Blijven volgens mij alleen de verzamelaars over als doelgroep. En ik weet dat niet iedereen hetzelfde is en ik dus niet representatief ben voor de gehele groep, maar ik als verzamelaar ben niet van plan ooit €80 neer te leggen voor 1 tape. Uiteindelijk zijn ze allemaal hetzelfde wanneer ze in de collectie zitten. En de verzameling groeit meer van een hoop goedkoopies dan van 1 dure. Persoonlijk wordt ik meer opgewonden van zo’n “Yoko Super Ferric” reel cassette dan van een MA-XG. Die Yoko kon ik nergens vinden op internet. Die is dus zeldzaam en dus bijzonder. Maakt niet uit dat Yoko een brol merk was die goedkope troep maakte, en de j-card al aangeeft slechts tot 16khz te gaan, het ziet er cool uit en bijna niemand heeft m. Dat kan ik van een MA-XG niet zeggen. Die kom je online nog in bosjes tegen. Dus ik wacht wel tot een niets vermoedend persoon er ooit een bij de kringloop dumpt. Of niet. Er ontbreken nog zoveel coole tapes in de collectie dat een MA-XG ook best kan missen

Ik heb ook nog gekeken in mijn cassette opberg boxen en heb daar het volgende in gezien:
- 7x TDK MA-X(G)
- 3x TDK MA
- 1x TDK MA-R
- 12x Sony Metal XR
- 2x Sony Metal S
- 1x Maxell Metal Capsule
Dat zijn nogal wat type 4 bandjes... En dan heb ik de stapels er langs nog niet eens bekeken, maar daarvan weet ik dat het voornamelijk type 1 en type 2 bandjes zijn...
[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 13-06-2021 18:18 ]