Gisteren als antwoord mijn cassette deck gepost, maar had hiervoor een archief foto gebruikt.
Op deze foto staat nog de NAD C541i CD speler.
Deze is onder tussen naar de milieustraat gegaan in de "alles met een stekker container".
Had deze aangeschaft in 2006, en een paar jaar later in huis een storing door de elektramaatschappij meegemaakt waarbij 400V pieken op het net aangeboden waren. een heleboel dingen in huis stuk, laten repareren, maar is nooit de oude geworden, en heeft altijd kuren gehad.
Heb al alternatief een Kenwood CD speler DP-1510 van de kringloper voor een tientje opgehaald, werkt perfect.
Kan hierbij meteen wel van de gelegenheid gebruik maken om de hele inventaris van mijn hobby/werk kamer te laten zien.
Als bron een NAD T752 receiver, ondertussen ook al vintage. "Gekregen" in 2003 van de importeur nadat mijn eigen T760 van 2000 gestolen was bij een inbraak in het reparatie centrum. Die stond daar wegens een kraakprobleem in de print waardoor er regelmatig een kanaal uitviel.
Op dit moment stuurt deze in 2.0 opstelling 2 Triangle Titus XS speakers aan. Van deze geweldige speakers heb ik er in 2000 4 stuks aangeschaft, samen met een KEF center speaker. De andere set staat nu als surround speakers in de woonkamer op mijn hoofdinstallatie.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PDnSzWq0kRB2TgF10DoxJiLC.jpg?f=user_large)
Als gisteren bevestigd de Technics SL-D3 platenspeler. Zelf nieuw aangeschaft in 1980, heb zelfs de aankoopbon nog.
:strip_exif()/f/image/1qi5HGwivXaxmEGXhYzwATOo.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat de NAD geen phono ingang heeft een DAP PRE-101 phono voorversterker er tussen. Was eigenlijk een voorlopige aankoop om te proberen, maar is op dit moment nog steeds voldoende voor me, updaten kan later nog wel een keer.
DAP PRE-101
DAP PRE-101
Als cassette deck dus de Technics M65 direct drive 2 koppen. Zelf nieuw aangeschaft in 1979. Werkt nog steeds naar tevedenheid, maar gebruik 'm niet veel. Zal er ook niet van staan te kijken als deze binnenkort wat onderhoud nodig heeft.
Toen ik deze ruimte in gebruik nam was er geen kabel aansluiting en wilde toch wel radio luisteren. Heb daarop een DUAL ir3A aangeschaft, waarop FM en DAB zit. Omdat het ding ook internet radio en DLNA acces heeft was dit de eerste stap in streaming.
DUAL ir3A
DUAL ir3A
Als portable bron uiteraard ook nog mijn iPod touch op een docking station
Een jaartje later is er in de vorm van de Yamaha WXAD-010 een echte streamer aangesloten.
Wat het voordeel hiervan is, is dat hiermee geluid "in sync" met de Yamaha receiver uit de woonkamer afgespeeld kan worden. In combinatie met de "2e zone" speaker op de slaapkamer en een losse WX-010 in de badkamer hebben we in heel ons appartement dezelfde muziek in sync. waardoor bij alle deuren open geen delay hoorbaar is.
https://tweakers.net/pric...ha-musiccast-wxad-10.html
Om het plaatje compleet te maken nog wat fotos van een deel van de CD collectie en de platen collectie.
Deze zijn eigenlijk allemaal zelf nieuw gekocht sinds 1975. Af en toe eens eentje verkocht en wat gesaneerd, en er zijn er nu nog zo'n 120 over, waaronder de grote klassiekers van Pink Floyd, Fleetwood Mac, Uriah Heep, Creedence en zo voorts.
Omdat er sinds een paar weken een nieuwe 65" TV in de woonkamer staat, is de oude, maar nog perfect beeld gevende 40" Samsung met een chromecast ook weggezet.
Dus niet alles valt onder de noemer vintage, maar de mix van oud en redelijk nieuw maakt dat het een complete hobby ruimte is voor me, waar ik mijn platen en cassettes kan afspelen, ook kan streamen, radio, DAB radio luisteren en tegenwoordig ook TV of ander beeld kijken, en dat met een goed geluid uit de compacte speakers.