Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Magnat Alpha 20A.
https://picclick.de/Magna...ha-20-A-172432234371.html

Hoorde ook bij de Magnat Metric 5.1 set als ik kieskeurig moet geloven.
Niet echt vintage als je het mij vraagt eerlijk gezegd.
En vind hem persoonlijk ook behoorlijk aan de prijs - op MP staan subs voor minder

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:06
The Eagle schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:44:
Magnat Alpha 20A.
https://picclick.de/Magna...ha-20-A-172432234371.html

Hoorde ook bij de Magnat Metric 5.1 set als ik kieskeurig moet geloven.
Niet echt vintage als je het mij vraagt eerlijk gezegd.
En vind hem persoonlijk ook behoorlijk aan de prijs - op MP staan subs voor minder
Echt vintage vindt ik 'm (nu ik weet hoe oud hij ongeveer is) ook niet meer... Prijzig wil ik 'm zeker niet noemen...

De meeste subwoofers in de lagere prijs klassen op Marktplaats zijn toch vaak voorzien van 16 CM woofers en dan zijn ze heel vaak niet down-firing (zoals de vorige subwoofer in de woonkamer, een Sony SAW-305G)...

Dat laatste was voor mij de doorslag om 'm te kopen: grotere woofer en down-firing...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35

Killjoy

Klingon lawn products

Schaamteloze repost uit het 'wat er nu weer voor een pand te koop staat' topic:

https://tweakers.net/i/DF...Wdm2jS8V.jpg?f=user_large

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Killjoy schreef op maandag 14 september 2020 @ 23:27:
Schaamteloze repost uit het 'wat er nu weer voor een pand te koop staat' topic:

https://tweakers.net/i/DF...Wdm2jS8V.jpg?f=user_large
Had hem gezien ja. Hoop mooi spul staat daar. Die mannequins missen eigelijk alleen nog een foute oude nazi pet ofzo :+ Al vermoed ik dat die er wel eens voor de foto afgehaald kunnen zijn :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 12:21
Het leek me leuk om deze set luidsprekers met jullie te delen die ik recentelijk heb gekocht (en weer verkocht). Het gaat om de B&W DM16. Het is de wat zeldzamere opvolger van de bekende DM6; de zwangere kangoeroe / pinguins. Bijzondere speakers die faselinear gebouwd zijn. Ik ben er aangekomen doordat ik als hobby luidsprekers een tweede leven geef. Zo zag ik deze luidsprekers te koop staan met doffe tweeters, scheuren in de frontdoeken en beschadigingen van het fineer.

Allereerst ben ik met de tweeters aan de slag gegaan. Zijden tweeters uit die tijd hebben een coating die na een aantal decennia vergaat. Ik maak deze schoon en breng een nieuwe coating aan. Dit werkt als een trein (heb er hier al een keer eerder over gepost met frequentiekarakteristieken voor en na). Dit werkte fantastisch.
Daarna heb ik het houtfineer opgeschuurd, opnieuw gelakt en het frontdoek vervangen op de gescheurde plek.

De luidsprekers hebben naast een uniek design uit begin jaren 80, een erg mooi en aangenaam geluid. De woofer is bijvoorbeeld groter dan mijn subwoofer! Hij geeft echter geen keiharde punch zoals sommige andere merken en actieve subwoofers dat wel geven. Niet geweldig voor films dus. Voor de sub bij muziek vind ik ze erg aangenaam klinken. De flinke klankkast en woofer gaan erg laag. Al met al zijn dit typische B&W speakers met neutraal en enigszins warm/aangenaam geluid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83GmAX0VukbEkK3xHuhMvV8eKyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3OpRD8OAPXYWk782fsYSaSvV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9vxS0LxLTFxUrQ_2bojc0srfAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XW5vdP4Ak4XjEie01eQzy7WR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7oMrG375aNHRjU3Z32BmFDiRpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hkDZXBy3BdrryZOtfBXltBJJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Videopac
  • Laatst online: 08:34

Videopac

Rommelt wat aan.

RemiB schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:41:
Het leek me leuk om deze set luidsprekers met jullie te delen die ik recentelijk heb gekocht (en weer verkocht). Het gaat om de B&W DM16. Het is de wat zeldzamere opvolger van de bekende DM6; de zwangere kangoeroe / pinguins. Bijzondere speakers die faselinear gebouwd zijn. Ik ben er aangekomen doordat ik als hobby luidsprekers een tweede leven geef. Zo zag ik deze luidsprekers te koop staan met doffe tweeters, scheuren in de frontdoeken en beschadigingen van het fineer.

Allereerst ben ik met de tweeters aan de slag gegaan. Zijden tweeters uit die tijd hebben een coating die na een aantal decennia vergaat. Ik maak deze schoon en breng een nieuwe coating aan. Dit werkt als een trein (heb er hier al een keer eerder over gepost met frequentiekarakteristieken voor en na). Dit werkte fantastisch.
Daarna heb ik het houtfineer opgeschuurd, opnieuw gelakt en het frontdoek vervangen op de gescheurde plek.

De luidsprekers hebben naast een uniek design uit begin jaren 80, een erg mooi en aangenaam geluid. De woofer is bijvoorbeeld groter dan mijn subwoofer! Hij geeft echter geen keiharde punch zoals sommige andere merken en actieve subwoofers dat wel geven. Niet geweldig voor films dus. Voor de sub bij muziek vind ik ze erg aangenaam klinken. De flinke klankkast en woofer gaan erg laag. Al met al zijn dit typische B&W speakers met neutraal en enigszins warm/aangenaam geluid.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een prachtige luidsprekers!

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mooi spul idd :)
Zo te zien is ie beter in speakers reviseren dan in plakplintjes leggen :P

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

The Eagle schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:50:
Proef ik hier enige jaloezie?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• RemiB
  • Laatst online: 17-09 12:21
The Eagle schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:50:
Hahaha, scherp. Laat ik maar niet met excuusjes komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Update over de Akai GX-630D:

- De behuizing is op zich netjes, vrijwel krasvrij en minimale beschadigingen.
- Aan de onderkant bij de pootjes kwam ik een stukje kerstboomslinger tegen.
- Er zitten orginele Akai NAB adapters bij en een originele Akai 10" metalen haspel (en dus een Maxell metalen haspel).
- Hij is alleen erg vies: buurman was nogal een roker. Ik heb de boel al enigszins schoon proberen te maken.
- Ik heb de bandloop gereinigd: die was ook behoorlijk vies.
- Vervolgens maar eens aangezet: in eerste instantie werkte play, stop, ff. Rewind niet.
- Toen even record mode knoppen ingedrukt en toen begon spontaan de rechter spoel te draaien. Aangezien het ook wat begon te stinken snel uitgezet.

Met wat zoeken op internet kwam ik op tapedeckforum.nl terecht. Leuk forum met veel informatie.

Er schijnen 2 hoofdvarianten van de GX-630D te zijn, een UT-versie (de vroegere variant) en een EEC-versie (de latere variant) bron. De UT variant heeft een spanningsschakelaar achterop om de netspanning te kunnen kiezen, de EEC variant heeft dat niet. Ik heb dat niet dus is het de EEC variant. Nu kun je intern wel wat omsolderen om hem op 240Volt te zetten.

In beide versies zijn 2SC458 transistors gebruikt, in de vroege exemplaren zijn deze vaak van betere (minder slechte kwaliteit) (bron: zie hierboven).
En in de latere EEC variant zijn RIFA sparkkillers gebruikt die veel problemen geven. Ze zijn samen met een weerstand aan elkaar getaped (af fabriek!) bron.

Samengevat: de UT variant heeft minder problemen dan mijn EEC variant. En in mijn geval moet er het nodige gereviseerd worden om e.e.a. weer werkend te krijgen.

Dit en vooral de opmerking van mijn vrouw: "zij eruit of ik eruit" ("zij" = de Akai GX-630D en de Philips N4500) maakt dat ik hem dus waarschijnlijk op Marktplaats ga zetten.
Met deze opmerkingen erbij.

Later meer.

• The Eagle

The Eagle

Videopac schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:25:
[...]

Proef ik hier enige jaloezie?
Nee hoor, mijn plakplintjes liggen altijd keurig strak in een 45 graden hoek. Plintentang FTW ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:19

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Videopac schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:56:

.....

Dit en vooral de opmerking van mijn vrouw: "zij eruit of ik eruit" ("zij" = de Akai GX-630D en de Philips N4500) maakt dat ik hem dus waarschijnlijk op Marktplaats ga zetten.

Later meer.
-O-

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Videopac schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:56:

- De behuizing is op zich netjes, vrijwel krasvrij en minimale beschadigingen.
- Aan de onderkant bij de pootjes kwam ik een stukje kerstboomslinger tegen.
- Er zitten orginele Akai NAB adapters bij en een originele Akai 10" metalen haspel (en dus een Maxell metalen haspel).
- Hij is alleen erg vies: buurman was nogal een roker. Ik heb de boel al enigszins schoon proberen te maken.
- Ik heb de bandloop gereinigd: die was ook behoorlijk vies.
- Vervolgens maar eens aangezet: in eerste instantie werkte play, stop, ff. Rewind niet.
- Toen even record mode knoppen ingedrukt en toen begon spontaan de rechter spoel te draaien. Aangezien het ook wat begon te stinken snel uitgezet.

Met wat zoeken op internet kwam ik op tapedeckforum.nl terecht. Leuk forum met veel informatie.

Er schijnen 2 hoofdvarianten van de GX-630D te zijn, een UT-versie (de vroegere variant) en een EEC-versie (de latere variant) bron. De UT variant heeft een spanningsschakelaar achterop om de netspanning te kunnen kiezen, de EEC variant heeft dat niet. Ik heb dat niet dus is het de EEC variant. Nu kun je intern wel wat omsolderen om hem op 240Volt te zetten.

In beide versies zijn 2SC458 transistors gebruikt, in de vroege exemplaren zijn deze vaak van betere (minder slechte kwaliteit) (bron: zie hierboven).
En in de latere EEC variant zijn RIFA sparkkillers gebruikt die veel problemen geven. Ze zijn samen met een weerstand aan elkaar getaped (af fabriek!) bron.

Samengevat: de UT variant heeft minder problemen dan mijn EEC variant. En in mijn geval moet er het nodige gereviseerd worden om e.e.a. weer werkend te krijgen.

Later meer.
Kan me dr iets bij voorstellen. Stiekem toch niet zo heel speciaal, moet relatief veel aan gebeuren, stinkt als een bunzing naar de rook, moet dan lang blijven staan voor dat er uit is en de revisie klaar is. Met name die rooklucht is niet fijn. En dat zeg ik als roker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 14:17

roger is here

duss..

Ook weer wat leuks gevonden voor n klein prijsje in de 2e hands winkel.

nad 5420. getest. hij doet t !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtWQ-DdtrwU8QD1-mgxYXdKc7mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DjQox5tR12kxZ8wqNHJbgncO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door roger is here op 19-09-2020 21:38 ]

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ook even een kleine update van mijn kant.

De Dual 1228 staat inmiddels al in de woonkamer te spelen. Revisie bleek relatief eenvoudig, vooral kwestie van schoonmaken en opnieuw afstellen. Meeste werk was het controleren van de bekabeling. Uiteindelijk een tweede aardpunt gemaakt aan het chassis en de originele kabels opnieuw gestript en gesoldeerd, maar nu speelt hij storingsvrij.
Ik heb wel een RCA aansluiting aan de speler gemaakt. Dat maakt het aansluiten toch wat eenvoudiger dan met de DIN kabels.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEhu-qCW1Q3M5FSClk4splXJBkc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6G1MmdzJHy2CfY7uGuURHGE.jpg?f=fotoalbum_medium

Nog even wachten op de nieuwe element houder van Ebay en dan is hij helemaal klaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ku5QjDUYtAfZG89esszBfZb_HOw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUv3Sl7nzAgm6Jq0Tt7mBUXD.jpg?f=fotoalbum_medium

Samen met de Yamaha ziet het er al weer een stuk beter uit en klinkt het heerlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4ZBkD_oONLJF4-S9K9YJPYL4mM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQeTJBxQx7Xai92Gi45x0w6o.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik moet alleen nog eens op zoek naar een bijpassende CD-speler, heb nu mijn oude DVD speler, yamaha DVD-S657, onder de versterker staan. Maar die past er dus eigenlijk niet bij. Dus als nog iemand tips heeft voor een mooie bijpassende speler (hoeft geen Yamaha te zijn).

Oh ja, bijna vergeten. Ik kwam laatst op Marktplaats een setje B&W CMD-1 hier in de buurt tegen, voor een prijsje waar ik ze niet voor kon laten staan. Waren eigenlijk bedoeld voor op de studeerkamer, maar klonken wel heel erg bij de set in de woonkamer. Dus de mordaunt zuiltjes zijn verkocht en heb ze maar in de woonkamer gezet. Speakers waren recent helemaal nagekeken en zien er werkelijk als nieuw uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3XAgkJzwfINQBRYK8h-6EPOOb8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNO5bkIV5DTBws952XkdhIkM.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
roger is here schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:22:
Ook weer wat leuks gevonden voor n klein prijsje in de 2e hands winkel.

nad 5420. getest. hij doet t !

[Afbeelding]
Nou ik vind je HIFI meubel geniaal :+
Ook dat die kabel zo perfect weggewerkt is :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntoniusDD
Joost79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:58:
Ook even een kleine update van mijn kant.

De Dual 1228 staat inmiddels al in de woonkamer te spelen.
Beste Joost79,
Mooi hoor, maar staat die Dual niet een beetje laag, of zijn de kinderen al de deur uit? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
RemiB schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:41:
Het leek me leuk om deze set luidsprekers met jullie te delen die ik recentelijk heb gekocht (en weer verkocht).

De luidsprekers hebben naast een uniek design uit begin jaren 80, een erg mooi en aangenaam geluid.
Echt zo die Battlestar Galactica look / design. Onze Muziek docent had die ook in het klaslokaal staan toen ik op de schoolreünie was. Heb er nog met het mooiste meisje van de klas gedanst op (stay'in alive)
Gaaf die Vintage dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
AntoniusDD schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:39:
[...]

Beste Joost79,
Mooi hoor, maar staat die Dual niet een beetje laag, of zijn de kinderen al de deur uit? 8)
Haha, nee grote waakhond voor het meubel die kinderen op afstand houdt :)

Maar met een automaat is het wel zo eenvoudig om ze, onder toezicht, te leren een plaat op te leggen.

• AkaAlias
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Hallo allemaal.
Ik ben doorverwezen vanuit Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic.

Sinds vandaag heb ik een DHT pre-amp van Sheer Audio in mijn bezit.
Ik heb nul ervaring met buis versterkers en vroeg me af hoe je er in hemelsnaam achterkomt wat voor buizen je erin kan prikken. Er zitten nu één 6x4 buisje in en twee 3Q5GT buizen in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJKxByqwP3GlWsCmgBS5L2lTot4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QiCEmt7s4866AEaOE9lhOSDt.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik ook nog deze "vi 103 10e/305 p" "magic eye" buizen maar ik heb geen idee of ze geschikt zijn. Ik ga ervan uit dat ik dingen kan slopen door er verkeerde lampen in te steken. Wie weet meer over het onderwerp, of kan me naar het juiste topic verwijzen? Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAfbe3ffUgTRWc3BTe6NhCtjuDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9mWXdyt16m4g1auSbJ1BtMC.jpg?f=fotoalbum_large

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:47
AkaAlias schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:46:
Hallo allemaal.

Ik heb nul ervaring met buis versterkers en vroeg me af hoe je er in hemelsnaam achterkomt wat voor buizen je erin kan prikken. Er zitten nu één 6x4 buisje in en twee 3Q5GT buizen in.

[Afbeelding]

Nu heb ik ook nog deze "vi 103 10e/305 p" "magic eye" buizen maar ik heb geen idee of ze geschikt zijn. Ik ga ervan uit dat ik dingen kan slopen door er verkeerde lampen in te steken. Wie weet meer over het onderwerp, of kan me naar het juiste topic verwijzen? Alvast bedankt!

[Afbeelding]
Ik weet niet of er een beter topic is op tweakers, maar van wat ik zo lees online lijken die losse buizen me geen vervanging van wat er in zit.

Zomaar andere buizen inpluggen is inderdaad geen goed idee. Doe dit alleen als je zeker weet dat ze geschikt zijn. Buizenversterkers zijn niet iets waar je zelf aan wil gaan rommelen als je geen verstand hebt van elektrotechniek. (daarom blijf ik ook wijselijk van de mijne af :P )

Mocht je de buizen moeten/willen vervangen, like for like (dus zelfde typenummer) zou zonder problemen moeten kunnen. Ook al is het een ander merk.

Als je 0 ervaring hebt met die dingen is het misschien goed je even in te lezen in het gebruik. Er zijn wat eigenaardigheden tov. "normale" versterkers. Ze schijnen bv even op te moeten warmen en je mag ze geloof ik ook niet aanzetten zonder belasting (/speakers aangesloten).

Die van mij (icon 20) wordt ook goed warm als ie een tijdje aan staat. Dus da's ook wel echt iets om te overwegen bij waar je hem neer zet.

[ Voor 10% gewijzigd door Charly op 24-09-2020 12:02 ]

• AkaAlias
Ok, goed om te weten.
Het gaat hier om een voorversterker, geen eindversterker. Geld dan nog steeds het principe van dat er iets aangesloten moet zijn? Ik wil graag met het volume uit op de eind- en voorversterker de voorversterker uit de ketting halen om naar het verschil te luisteren. Maar dat is dus af te raden?

Deze wordt niet zo warm. Alleen het 6x4 buisje wordt heet, de andere twee niet. Schijnt typisch voor dit type, DHT (Direct Heated Triode), voorversterkers te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:06
AkaAlias schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:46:
Hallo allemaal.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kort gezegd: die twee grote buizen heb ik NOS gevonden op Ebay voor je in Engelend:
https://www.ebay.nl/itm/3...35c271:g:huUAAOSwXxhZ67Vf

Die andere buis lijkt mij deze te kunnen zijn, maar daarvoor heb ik meer info nodig:
https://www.ebay.nl/itm/3...35c271:g:huUAAOSwXxhZ67Vf

Steek in ieder geval nooit zomaar ergens een buis in, dat gaat altijd mis en kan veel schade opleveren aan het apparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 24-09-2020 15:38 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 08:47
AkaAlias schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:31:
Ok, goed om te weten.
Het gaat hier om een voorversterker, geen eindversterker. Geld dan nog steeds het principe van dat er iets aangesloten moet zijn? Ik wil graag met het volume uit op de eind- en voorversterker de voorversterker uit de ketting halen om naar het verschil te luisteren. Maar dat is dus af te raden?
Durf ik niet te zeggen, maar meen me te herinneren dat het bij die van mij vrij expliciet in de handleiding stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 18:10
voor hoeveel gingen ze? (ik heb er nog een paar liggen en ben nieuwsgierig)

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

General_Snuss schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:56:
voor hoeveel gingen ze? (ik heb er nog een paar liggen en ben nieuwsgierig)
Geen idee, de advertentie was na een paar uur al weg. Waarschijnlijk heeft iemand via een bericht iets geboden dat de adverteerder al veel vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Op mijn Philips N4500 bandrecorder zit een spanningsschakelaar: 110V/127V/220V/245V: zal ik hem op 245V zetten voordat ik hem aansluit of op 220V laten staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkaAlias
Bedankt voor jullie hulp.
Ik heb al een aantal reserve buizen die er zeker weten in kunnen.
De 6x4 heb ik laatst bijbesteld want daar heb ik er maar één van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
@Videopac Volgens mij zou het niet uit moeten maken. Voor zover ik me heb laten vertellen zit er altijd een 10% marge in voltages die power supplies aankunnen omdat het stroomnet zelf ook niet helemaal nauwkeurig is. Dus met onze 230 zouden zowel 220 als 245 moeten werken. 220 zit er wellicht iets dichter bij, maar op 245 wordt ie misschien iets minder warm. Ik zou m gewoon laten staan waar ie al op stond (tenzij dat 110 ofzo was natuurlijk ;)).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KoenT16
  • Laatst online: 03-01-2023
Al eerder een vintage Marantz gehad (2238), maar die een paar jaar geleden helaas verkocht.
Vorige week mijn JVC weggegeven en gisteren kwam de vervanger binnen een erg mooie Marantz 2270 8)
Receiver speelt prima (maar was volgens de advertentie defect...) inmiddels al wel alles besteld voor een complete recap en ben benieuwd hoe het daarna gaat spelen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7bgJBJrTi_F7aiWLt-4qbXXLdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MBSvhYnX6U6QbI84W6BWL6c1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Had de platenspeler al in het vinyl topic gepost maar bouwjaar 1981 is vintage.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsmWsHam1T9A-uEKrb3fZIha2rs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yHNgieJA60TdhprTLn6RTfY5.jpg?f=user_large

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 14:49
Ik had het een klein jaartje volgehouden met een Onkyo PA-33, maar die heb ik doorgeschoven naar mijn broer omdat een van de relais geen goed contact maakte na een koude start wat me op den duur heel erg begon te vervelen. Dat had ik proberen op te lossen, maar omdat die versterker zo klein gebouwd is zat het relais heel diep in de unit gebouwd en kon je er niet fatsoenlijk bij door bijna alles te demonteren. Ik wilde toen toch een meer volwassen versterker en had een Technics SU-8055K kunnen vinden voor 75 euro afgelopen februari. Toen begon het twee weken geleden te kriebelen om te beginnen met een platenspeler, daarbij begonnen met een goedkoop Lenco platenspelertje om de wateren te testen, maar een kleine week later al op aanraden van de volgers uit het Vinyl topic op jacht gegaan naar een Technics SL-D2 :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oHqDC7ul.jpg
Versterker functioneert al sinds februari perfect, geen kraakje of niks in de potmeters die ik eens in de zoveel tijd eens allemaal aandraai om de boel soepeltjes te houden en hij heeft de 40 jaar prima doorstaan. Inmiddels doet hij dus dienst voor de draaitafel maar ook voor mijn desktop computer zodat mijn ATH-M50x wordt aangedreven inclusief de 2.1 setup die ik gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q1bFsiQl.jpg
Met de draaitafel had ik een heel klein beetje werk aan; een keer de 45 toeren potmeter die intern zit een beetje afstellen want als je de pitch adjustment op 33 toeren goed zette en vervolgens op 45 toeren schakelt liet de stroboscoop afwijking zien. Tweede puntje was dat bij sommige platen de arm niet automatisch terugkeerde naar de rustpositie en eindeloos lang aan het einde van de LP bleef hangen, opgelost door de stelschroef onder het plateau bij te stellen.

[ Voor 5% gewijzigd door VikeeVeekie op 29-09-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
mooie conditie van die technics versterker, die zou ik ook wel willen.

• MedionAkoya

MedionAkoya

Iemand een idee hoe je de krassen uit de frontplate van een Marantz PM310 haalt?
De vorige eigenaar heeft de doppen van zijn hifi-componenten erafgeschroeft en dat heeft krassen veroorzaakt op de bovenkant van de frontplate. Het is niet aan de voorkant zichtbaar.

Het is een zilvergrijze versie (mogelijk aluminium) , sommigen van ons noemen dat champagne gold.

[ Voor 16% gewijzigd door MedionAkoya op 30-09-2020 10:26 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

Voor VU meters altijd al een zwak gehad. <3

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:40
idem, op dat vlak toch klein beetje jammer dat mijn SU-V450 dat niet heeft.

• MedionAkoya

MedionAkoya

Daarom heb ik een PM310 gekocht. Die heeft digitale VU-meters. De voorgang zoals PM200 had een analoge VU-meters.
Wel is het zo dat met digitale VU-meters eerder in de buurt komt van professioneel ipv vintage. :7
Al is het ding 39 jaar oud.

Trein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Ik heb deze versterker gekocht voor een vriend waarvoor ik al een Technics SL D2* onder handen had genomen. *Geheel geserviced, en wit hoogglans gespoten, dat wilde hij graag.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Faudiofilek.pl%2Fmedia%2Fdjcatalog2%2Fimages%2Fitem%2F9%2F983_image_1_f.jpg&f=1&nofb=1
Plaatje van internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 14:49
Bestla schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:45:
Voor VU meters altijd al een zwak gehad. <3
Eerlijk gezegd, dat was een grote beweegreden waarom ik deze had gekocht, plus het feit dat deze versterker oerdegelijk is gebouwd en flinke power in huis heeft. Het is toch best bevredigend om een plaatje te draaien en die VU meters z'n werk te zien doen.

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
MedionAkoya schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:24:
Iemand een idee hoe je de krassen uit de frontplate van een Marantz PM310 haalt?
De vorige eigenaar heeft de doppen van zijn hifi-componenten erafgeschroeft en dat heeft krassen veroorzaakt op de bovenkant van de frontplate. Het is niet aan de voorkant zichtbaar.

Het is een zilvergrijze versie (mogelijk aluminium) , sommigen van ons noemen dat champagne gold.
Denk dat hier weinig aan te doen is. Het zal inderdaad aluminium zijn. Bij grijs alu zou je het nog voorzichtig kunnen schuren met een lichte korrel en daarna aflakken (anders wordt het dof). Bij champagne kleur ga je dat niet redden. Volgens mij is dat alleen een laagje en zit daar grijs alu onder wat eronderuit komt bij schuren.

• MedionAkoya

MedionAkoya

kingmace schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:46:
[...]

Denk dat hier weinig aan te doen is. Het zal inderdaad aluminium zijn. Bij grijs alu zou je het nog voorzichtig kunnen schuren met een lichte korrel en daarna aflakken (anders wordt het dof). Bij champagne kleur ga je dat niet redden. Volgens mij is dat alleen een laagje en zit daar grijs alu onder wat eronderuit komt bij schuren.
Ok, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQ3wVpTBDgldLPi3lliZK3aKJp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDyY7R8D2HsZhLTZFevQUJMR.jpg?f=fotoalbum_large

Trein?

• The Eagle

The Eagle

Krijg je zonder polijsten etc echt nooir meer goed.
Overigens vermoed ik dat die kap ook gewoon zilverkleurig is, en de rest nicotineaanslag :X

• MedionAkoya

MedionAkoya

The Eagle schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:25:
knip....
Overigens vermoed ik dat die kap ook gewoon zilverkleurig is, en de rest nicotineaanslag :X
Haha, ik heb er twee Marantz PM310's staan. :P Een met 'nicotineaanslag'-kleurige kap en zilver-kleurige kap.
Ik zal nog een foto van maken.

[ Voor 5% gewijzigd door MedionAkoya op 30-09-2020 22:56 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:55
Bestla schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:42:
Ik heb deze versterker gekocht voor een vriend waarvoor ik al een Technics SL D2* onder handen had genomen. *Geheel geserviced, en wit hoogglans gespoten, dat wilde hij graag.
Daar willen we, nou ja, in ieder geval ik, wel graag een plaatje van zien. Ik ben vooral benieuwd hoe je met de belettering bent omgegaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 13:21

royhoi

-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zA1f8Ho6uufUS7Nb5cx7jP3ImLA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pAxxElvF366a12diZpxuJz9g.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fevIzKxMFZD0uKxqxBQq-_KFN7E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yY1uDJDNhaKPfec0DnbmTQFI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8s-tz1K047YDH_0dJ0jr_zpCfnY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZDhI3X6Pb8VrKtmSUhJfn44p.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOyVWx3zKTWp0XryqS6ml2DbwD0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ktKn0HMFg7JNmHbKteXPXFcM.jpg?f=user_large

Gister een Sony ST-S770ES in doos opgehaald 🤤

K

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:38
Stond al een tijdje voor 4 tientjes in de kringloop maar vandaag groene stickertjes half geld. Dan komt zo'n eind jaren 70 receiver toch binnen bereik. Werkt goed en uiterlijk in topconditie. Er zitten twee Darlington STK plakken in voor de eindversterking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04xmRkmZnp94ShryozE-r2NF7Nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oCgYttZvpr5gLpUeShoCsPKQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna dezelfde hier staan. Zit een krachtig geluid in. Op mijn oude Hepta Gem's komt er een mooi geluid uit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• popie
  • Laatst online: 23:42
Hier ook een Technics receiver op de kop getikt laatst voor een leuke prijs, Gelukkig geen STK plakken erin, en ziet er nog als nieuw uit, Al moest ik de potmeters en schakelaars wel even goed reinigen en smeren, En de tuner gedeelte stond er zo 1Mhz naast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80hIstEhEWtsroGNpS12c_fa9HA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7HRyRgwtZuaPDqCWItPHcrR.jpg?f=fotoalbum_large

Ook nog laatst wat vintage onder handen gehad en opgeknapt, Blijf mooi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9YPvTFp7xEadZ9Gb3LhjkPtsDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0bIhi5OJ4rYVf3jeW8A0Y87I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

coinman63 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Daar willen we, nou ja, in ieder geval ik, wel graag een plaatje van zien. Ik ben vooral benieuwd hoe je met de belettering bent omgegaan.
Geen belettering meer ;) Dat hoefde niet van hem. Maar kan altijd online nog besteld worden. Ik heb van mijn eigen SL1210 ook nog andere belettering liggen voor als ik hem wit zou spuiten. Doe ik niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/k4WVdtdw/technics-sld2-wit.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
  • Laatst online: 22:55
Dat ziet er mooi uit, maar laat ik nou denken dat je de Wega versterker had gespoten 😳

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diedie2
Een koppel Technics SB-3030 gevonden. Had eigenlijk niet echt speakers nodig, maar voor 20 euro kon ik het niet laten liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duVSB1vXVUNhHHxSi29ireoZSZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EJ0phdpXEwdM3V2eS8uscdxO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Kijk nou: een Pioneer multi-cassettedeck:
https://www.marktplaats.n...082ce0aa7411a74e54f8dbd13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wat mot je met die ouwuh troep??? ;)
Die VU-meters zijn wel natuurlijk rete-cool! O+

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Lip schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:35:
[...]

Wat mot je met die ouwuh troep??? ;)
Die VU-meters zijn wel natuurlijk rete-cool! O+
Zit er nou een stukje klittenband op de bovenkant van de behuizing? :D

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
MedionAkoya schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:23:
[...]

Zit er nou een stukje klittenband op de bovenkant van de behuizing? :D
Ja lijkt er op, wazig. Ik zou het verwijderd hebben voor de foto.

Zo'n multideck nooit eerder gezien.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik ken het deck, het is eigenlijk gewoon een cassette-wisselaar zoals je die ook voor CD's had / hebt.
Wordt overigens regelmatig aangeboden op MP gek genoeg. Is natuurlijk wel een novelty.
Aanbieder vraagt er 100 euro vor zie ik...ik heb ze voor veel minder zien gaan. Als ik hifishark moet geloven zijn ze veel meer waard, maar dit soort apparaten moet wel goed zijn, als je ze moet servicen heb je een specialist nodig.

Sowieso, je moet wel heel erg veel tapes hebben wil je hier iets mee kunnen :P

@Lip VU meters zie je op ieder Pioneer deck terug, zelfs de instappers hebben het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

The Eagle schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:47:
Ik ken het deck, het is eigenlijk gewoon een cassette-wisselaar zoals je die ook voor CD's had / hebt.
Wordt overigens regelmatig aangeboden op MP gek genoeg. Is natuurlijk wel een novelty.
Aanbieder vraagt er 100 euro vor zie ik...ik heb ze voor veel minder zien gaan. Als ik hifishark moet geloven zijn ze veel meer waard, maar dit soort apparaten moet wel goed zijn, als je ze moet servicen heb je een specialist nodig.

@Lip VU meters zie je op ieder Pioneer deck terug, zelfs de instappers hebben het.
Ik heb zelf de indruk dat de prijzen voor apparatuur flink aan het stijgen zijn. Voor een simpele Akai GX-210D bandrecorder betaalde ik nog niet zo lang geleden 30 euro, nu staan ze op Marktplaats voor minimaal 100 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:11
Videopac schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Ik heb zelf de indruk dat de prijzen voor apparatuur flink aan het stijgen zijn. Voor een simpele Akai GX-210D bandrecorder betaalde ik nog niet zo lang geleden 30 euro, nu staan ze op Marktplaats voor minimaal 100 euro.
Tja, onder audiofielen is er een revival van bandrecorders gaande. Ook casettes zijn met een revival bezig .....

[ Voor 7% gewijzigd door martyw op 05-10-2020 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:47:
Er gaan er maar 6 in, dus zoveel heb je er niet nodig hoor ;)

Maar ik vind het meer een gimmick. Net zoals het "twin" mechanisme in mijn Sharp boombox. Je kunt daar 2 tapes tegelijk in steken (voor en achter). Maar je kunt er nog steeds maar 1 afspelen, en om te wisselen moet de deur open en moet je het afspelen dus stoppen. Ik verwacht van dit ding hetzelfde. Bij een standaard dubbeldeck kun je tenminste in de inactieve kant de tape wisselen of heen en weer spoelen terwijl de ander speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 07:53
Als ik de knoppen zo bekijk kun je wel degelijk alle tapes spelen zonder handmatig wisselen. Misschien gedacht als alternatief voor bandrecorder voor langdurig muziek spelen, bv in een restaurant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Marcel Br schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:03:
Als ik de knoppen zo bekijk kun je wel degelijk alle bandjes spelen zonder handmatig wisselen. Misschien gedacht als alternatief voor bandrecorder voor langdurig muziek spelen, bv in een restaurant.
Wat hij bedoelt is dat je niet een bandje kunt wisselen terwijl een ander bandje speelt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:36

D_V

Bestla schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:42:
Mooi spul, Wega (/Sony). Heb afgelopen maand nog een complete set in Duitsland kunnen kopen, de 350V, 350T, 350C en de platenspeler.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5f7b6581cdab4/5f7b6581ca08a-wega02.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5f7b6599879d4/5f7b65998599e-wega01.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• diedie2
Ivm die casettes: er bestaan zelfs "grotere" varianten:

@D_V mooi spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
wat heb je der voor moeten betalen?
mooie kassies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V

D_V

AntoniusDD schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:39:
[...]

wat heb je der voor moeten betalen?
mooie kassies
100 euro voor alles samen. Alleen het cassettedeck is niet helemaal okay, spoelt wat minder en de pitch is wat hoog. Nou woon ik in Venlo, dus zowat in Duitsland, en hier net over de grens komen die Wega spullen wat vaker voorbij dan op marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V

D_V

De Wega platenspeler is trouwens een exacte kopie van de Sony PS-3300, alleen dan in donkere kleurschakering.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5f7c9e626621a/5f7c9e626333d-wega-sony.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
diedie2 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:23:
Een koppel Technics SB-3030 gevonden. Had eigenlijk niet echt speakers nodig, maar voor 20 euro kon ik het niet laten liggen.

[Afbeelding]
Ben wel benieuwd hoe die klinken? Mis bij Technics speakers vaak echt laag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diedie2
Kheb ze al kort even getest en ze klinken op zich wel goed, maar denk als je op zoek bent naar Technics-speakers die laag kunnen gaan dat je niet bij die SB-3030 moet gaan zoeken.

Weet niet welke soort muziek je doorgaands speelt, maar aangezien je lage tonen aanhaalt is misschien iets in de richting van bvb SB-G710 meer wat je zoekt? Als ik de mensen op de fora mag geloven werden deze speciaal ontwikkeld voor house-muziek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1xhFqWKxwMNjevDAN6ITlL8x0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mR5Exewy1fMXRF2zZWKPClu7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEVKkf-9MudgAPUSNLV-fwX_4qM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NqxojZ9QV9aYMv3zyAuETpQR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGyqn3p24wLENJmILLCu9PbaXck=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8xqfqW5ed4n83qRyPc1lpMxO.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 16:02

OgWok

U.N.C.L.E.

@D_V Wega werd geloof ik alleen in Duitsland verkocht. Heb recent een paar Sony SS-H 2700 midiset luidsprekers gekocht bij de kringloop en die zijn "made in Germany".

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Even een vraagje, weet iemand een goede reparateur voor versterkers in Limburg?

Ik merk dat mijn CA-810 een bromtoon heeft. 60Hz brom, onafhankelijk van ingangen of volume, dus ik denk dat ik er toch niet aan ontkom om een re-cap te laten uitvoeren, in ieder geval van de voeding.
Dus ben eigenlijk op zoek naar een goed adres waar ik hem onder handen kan laten nemen. Mijn eigen soldeer en electronica skills zijn erg basaal dus durf ik hem niet zelf onder handen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Waar in Limburg ergens? Als je in Noord Limburg zit zou ik zeggen bel Vintro Media in Eindhoven even. Zuid Limburg vind ik alleen deze man, waarvan ik hoop dat ie beter is in repareren dan in websites bouwen: https://www.jackcoomans.nl/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Ja die had ik ook al gevonden, website wekte niet echt vertrouwen.

Eindhoven is ook geen probleem hoor, ik ga ze eens bellen. De versterker stuur ik liever niet op, wil hem graag in goede staat houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Ger Stamfort in Blerick (Venlo), laatst nog een cd-speler laten repareren. Aardige kerel en je krijgt altijd een prijsopgave vooraf.

https://www.stamfort.nl/index.html (zelfde website bouwer waarschijnlijk... :D )

Vint@ge Sound Systems in Venlo-centrum doet ook reparaties.

[ Voor 9% gewijzigd door D_V op 09-10-2020 04:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nieuwemens
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-12-2020
A91d. In 2001 gekocht voor 200dm op ebay.de. wel half duitsland voor doorgereden wilde niet dat die 35kg versterker per post verstuurde. Ken niks wat er aan kan tippen behalve de yamaha cx1000 voorversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

https://www.stamfort.nl/audio-reparatie.html
Lol, geen geaarde stekkerdoos. Ik hoop dat hij ergens anders een geaarde wandcontactdoos heeft. Want lang niet alle versterkers zijn dubbel geïsoleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door MedionAkoya op 09-10-2020 10:02 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Joost79 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:14:
Ja die had ik ook al gevonden, website wekte niet echt vertrouwen.

Eindhoven is ook geen probleem hoor, ik ga ze eens bellen. De versterker stuur ik liever niet op, wil hem graag in goede staat houden :)
Vintro heeft ook een (zij het wat achteraf verscholen winkelpand). Kun je zo terecht. Daar doen ze ook reparaties, of het gaat met een van de reparateurs mee (heeft eigen netwerk). Ik heb iig de kerel gesproken die mijn tuner daar fixtte. Maar hij weet zelf ook vaal van het spul af :)
Heb ik iig goede ervaringen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

nieuwemens schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 06:59:
A91d. In 2001 gekocht voor 200dm op ebay.de. wel half duitsland voor doorgereden wilde niet dat die 35kg versterker per post verstuurde. Ken niks wat er aan kan tippen behalve de yamaha cx1000 voorversterker.
Damn, die zou ik voor dat geld ook wel willen hebben ja :9~
Wat een beest is dat :D

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:38
Kringloop, 50 euro voor een mds-jb930. Een minidisc deck uit de qs reeks. Uit diezelfde reeks heb ik al een sacd speler, dus als we gedateerde media gaan spelen kan dat in ieder geval in stijl.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POKlX2BhennMOVelanX6CaNkpOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOkOiPATtIvBvkQaBMEOVf6q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• General_Snuss
nineball schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:39:
Kringloop, 50 euro voor een mds-jb930. Een minidisc deck uit de qs reeks. Uit diezelfde reeks heb ik al een sacd speler, dus als we gedateerde media gaan spelen kan dat in ieder geval in stijl.

[Afbeelding]
Ik heb precies dezelfde, als is die van mij in slechte optische staat. kostte dan ook niet zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diedie2
Ik hoop ook ooit eens een "betaalbare" SJ-MD100 of SJ-MD150 te vinden. Tot nu toe vond ik in België geen onder de 200 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roger is here

roger is here

duss..

Leuke aanwinst!

Deze cybernet ca-60 uit de late 70's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8t3NKKluSNAeukb0mFAfo_Y2Vlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNa5ast6VyxqNV2amPQz3qXo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RWzlxH0JQbfrsq0yOQ2PYz0Rug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0AwxaSl0UjErwt5z6vgy1iuh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0Kp-q1rZA4UPsOuNYSlKJfBTMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cD5QL2lGwiFSqsd8UDqn0oc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem aangehad en geeft een goed geluid!(en de vu meters doen het dan)
Maar er zit ook een pre out op dus is ie nu pre out naar mn quad 303.
Wat wel jamer is is dat dan de vu meters niet meer werken..iemand een idee hoe dat wel kan?

En dan heb ik nog een vraag.. hij heeft dus pre out maar ook een in wat kan daar in?
Verder wat doen die mV knoppen onder aux en phono? zie foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QP_p7P6ehEHW8MUvxCTlASIQ34s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZkHrYm7E8jqCdzUYvh7dgTW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diedie2
roger is here schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:00:
En dan heb ik nog een vraag.. hij heeft dus pre out maar ook een in wat kan daar in?
Je gebruikt nu deze amp als pre-amp, maar voor zover ik er wat van ken zou ik denken dat je deze amp ook kan gebruiken als eindversterker en heb je dat in "input" nodig. Indien er geen combinatie is van pre-amp en eindversterker zie je vaak dat die met elkaar verbonden zijn.

(foto van internet geplukt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TY2R6ydfiFNmtMxS84SONL93I8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YstG23qHcubCARhYLg4Akpzj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger is here

roger is here

duss..

@ didie2

Ja dat zal het zijn, dat hij ook als eindverterker kan dienen..
Zal het eens testen binnenkort.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 16:02

OgWok

U.N.C.L.E.

Tijd voor "new vintage". Klikt goed met 2x2 Watt ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3htRAN7h6KUEmGJeVOEvIerHBpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLeUK1V14HGpqQ5VI2z5pQyS.jpg?f=fotoalbum_large

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Iemand nog belang bij een cd-opbergsysteem dat ze ook af kan spelen?
https://www.marktplaats.n...e656940d2&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Nu online
Wow... wist niet eens dat zoiets bestond. Lijkt me wel lastig om bij te houden welke CD in welk slot zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
SONY heeft er zelfs gemaakt waar er 400 CD's in kunnen. Kan mis zijn, maar denk dat we meer en meer van die toestellen gaan zien op de 2de-hands markt naarmate FLAC- en Hi-Res-streaming zijn weg vindt op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4m-fD-8qzY6euJqQu29_49vZVEw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LuFLG6X6zKyt4hykq5Lr4s4i.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nz_1hMTlDZFoai1dvGPeyNO35Dg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LIU6d7REb1Q48QzKjOxGV3Qv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yz5BtT_n6XhxHv2jmZsfCcu87WM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5HOG1xTEVr3wj7KsJMUoWz8k.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit kwam ik vandaag tegen in de kringloop.
Meubel met Philips platenspeler. Niet gekocht... zie afbeelding
Meubel met Grundig platenspeler. Niet gekocht... zie afbeelding
Körting versterker en tuner, jaren 60/70. Niet gekocht.
Dual receiver uit omstreeks jaren 80, Niet gekocht.
Cassette recorder waarschijnlijk was een Philips N2407
Ook een vhs-recorder Philips VR6860. Niet gekocht. zie afbeelding. De werking was onbekend en er zat geen AB bij.. ;(

Maar ik heb wel een TEAC EQA-20 gekocht met werking onbekend....het lag bij de dumphoek. (geen foto van)
En nog een item, maar helaas een item wat hier niet thuishoort. Een CD recorder van Marantz DR4050 uit 2000 zonder AB. Made in Hungary. Tja, Hongarije, dat kan alleen Philips zijn. Dus dit is stiekem een Philips CDR-775. -O- (geen foto van)

[ Voor 20% gewijzigd door MedionAkoya op 12-10-2020 12:08 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

MedionAkoya schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:50:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Dit kwam ik vandaag tegen in de kringloop.
Meubel met Philips platenspeler
Meubel met Grundig platenspeler.
Ook een vhs-recorder Philips VR6860. Niet gekocht. De werking was onbekend en er zat geen AB bij.. ;(
Maar ik heb wel een TEAC EQU 20 gekocht met werking onbekend....het lag bij de dumphoek. (geen foto van)

En nog een item, maar helaas een item wat hier niet thuishoort. Een CD recorder van Marantz DR4050 uit 2000 zonder AB. Made in Hungary. Tja, Hongarije, dat kan alleen Philips zijn. Dus dit is stiekem een Philips CDR-775. -O- (geen foto van)
Die middelste, Philips, is een 22RH781 receiver.
Philips VHS recorders zou ik niet kopen: het is of omgekatte Panasonic, of van mindere kwaliteit. Ik ben zelf wel pro-Panasonic was VHS videorecorders betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door Videopac op 11-10-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Videopac schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:23:
Iemand nog belang bij een cd-opbergsysteem dat ze ook af kan spelen?
https://www.marktplaats.n...e656940d2&previousPage=lr
Pioneer had ze ook van 100 en 301 CD's. Voor die van 100 was een controller oid waarbij je meerdere 100's kon stacken. Heb 1x een systeem met 4 of 5 van die 100 units gezien - radiostudio.

Maar goed, je kunt er dan 100'en cd's in steken, je moet nog altijd die doosjes ergens kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Pioneer had ze ook van 100 en 301 CD's. Voor die van 100 was een controller oid waarbij je meerdere 100's kon stacken. Heb 1x een systeem met 4 of 5 van die 100 units gezien - radiostudio.

Maar goed, je kunt er dan 100'en cd's in steken, je moet nog altijd die doosjes ergens kwijt :P
Volgens mij had Pioneer zelfs een variant voor in de auto met 100 cd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ook leuk om te zien:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Je hebt ook een Kenwood die 403 CD's doet, en DVD's. :P

Kenwood DC-5900M

Handig? Ik heb mijn twijfels. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 12-10-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Cap schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Je hebt ook een Kenwood die 403 CD's doet, en DVD's. :P

Kenwood DC-5900M

Handig? Ik heb mijn twijfels. ;)
Totaal niet handig. Ik heb een 4TB NAS staan, die stopt al die data in een holle kies, and then some.
Kortom: 15 jaar geleden mooi spul, inmiddels ingehaald door de stand van de techniek.

Overigens zie ik wel dat er met een progsel als DVDlobby een verbinding gemaakt zou kunnen worden. Da's dan wel weer grappig - scheelt weer films rippen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvtfMH8MUs3IpSikt8V-PC7ACCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LYYmQxf6nYMZ7mLa6GymOOEC.jpg?f=fotoalbum_large

Een TEAC EQA-20 in werking. mogelijk uit 1985. Ik moet well nog contactspray halen, want de knoppen maken zeer slecht contact en het geluidt klinkt ook heel erg vervormt. Het was ook aangeboden als ongetest. Volgens mij is de vrijwilliger van de kringloop afgehaakt toen ie bij het testen tegen dit probleem aanliep. :'(
Ik hou het nou bij tijdsgenoot. Een Akai EA-A22. Die werkt probleemloos.

En zo ziet een TEAC EQU-20 eruit. Wat IC's van Toshiba en liefs 13 BA4558 opamps. 8)7
En wat bijzonder is, er zit geen glaszekering. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als het ding kortsluiting krijgt. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2GCbh9khzNU0Ot6OgxyFlYWWA7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0qky3JQmiewjdiL6gvZRtFU.jpg?f=fotoalbum_large

Eronder zit een Marantz DR4050. geen vintage. Want 20 jaar oud.
Wat boven de TEAC staat is ook geen vintage maar een rechargeable portable speaker S315i van Logitech. Ik was te lui om voor een test van beide apparaten een normale stereoversterker te pakken. :o

[ Voor 3% gewijzigd door MedionAkoya op 13-10-2020 00:19 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Laatst online: 23:42
MedionAkoya schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:58:
[Afbeelding]

Een TEAC EQA-20 in werking. mogelijk uit 1985. Ik moet well nog contactspray halen, want de knoppen maken zeer slecht contact en het geluidt klinkt ook heel er vervormt. Het was ook aangeboden als ongetest. Volgens mij is de vrijwilliger van de kringloop afgehaakt toen ie bij het testen tegen dit probleem aanliep. :'(
Ik hou het nou bij tijdsgenoot. Een Akai EA-A22. Die werkt probleemloos.

En zo ziet een TEAC EQU-20 eruit. Wat IC's van Toshiba en liefs 13 BA4558 opamps. 8)7
En wat bijzonder is, er zit geen glaszekering. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als het ding kortsluiting krijgt. :D

[Afbeelding]

Eronder zit een Marantz DR4050. geen vintage. Want 20 jaar oud.
Wat boven de TEAC staat is ook geen vintage maar een rechargeable portable speaker S315i van Logitech. Ik was te lui om voor een test van beide apparaten een normale stereoversterker te pakken. :o
Wel leuk ding die Teac, Heb precies net zo type eens gehad, Daarvan waren er een paar ledjes stuk in de spectrum gedeelte, Geen contact spray hoop ik de schuiven, Daar worden ze niet beter van.

Verder is die vast wel weer te fiksen, het ziet er niet zo heel ingewikkeld uit, Die bruine drab zou ik wel eerst eens van de voeding printje schrapen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

popie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:27:
[...]

Wel leuk ding die Teac, Heb precies net zo type eens gehad, Daarvan waren er een paar ledjes stuk in de spectrum gedeelte, Geen contact spray hoop ik de schuiven, Daar worden ze niet beter van.
Het gaat waarschijnlijk om de push switches.
Bij geringe aanraking is er contact en dan weer geen contact.
Ondertussen besluiten de ledlampjes in het midden (aka spectrum display) niet mee te werken of wordt gedempt weergeven met hele mini piekjes en dan ga je weer op knopjes drukken en springen de ledjes op het spectrum display weer richting 100%.
En heel soms heb je inschakelen vervorming in het geluid...kortom stuk drama, dat mij 5 euro heeft gekost.
Want schuifjes kan je gewoon, lekker schuiven en dan slijt het lekker in en probleem is weg, maar push switches.... :(
Verder is die vast wel weer te fiksen, het ziet er niet zo heel ingewikkeld uit, Die bruine drab zou ik wel eerst eens van de voeding printje schrapen ook.
Bruine drab..is toch gewoon lijm? Het ziet er wel slordig uit dat een sliertje lijm een NEC transistor spanningsregelaar 78m?? met een kabel verbindt. :+ Ik neem aan dat lijm een isolator is.

Trein?

Pagina: 1 ... 102 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6