De versterker, tuner, cassettedeck en draaitafel heb ik van m'n pa meekregen. De cassettedeck en draaitafel stonden al apart in een kast omdat ze niet meer gebruikt werden. De tuner was eveneens enkele maanden terug apart gezet omdat hij een andere had gekocht met DAB+/internetradio-functie.
De versterker was ook al vervangen door een Pioneer omdat deze problemen heeft op het linkerkanaal en dus niet 100% meer is (meer zeker nog voldoende voor de hobbykamer).
Van de volledige oorspronkelijke setup staat dus enkel nog de CD-speler en de SB-CS9 luidsprekers in de woonkamer van m'n pa. Daar was in principe ook een Onkyo equalizer bij waar vond het niet mooi in het geheel passen.
Normaal gezien was er zelfs een originele Technics-kast bij, maar die staat op zolder met allerlei DVD's in die niet meer bekeken worden

wie komt die later ook nog wel tot bij mij.
De SH-GE70 equalizer heb ik zelf 2de hands gekocht. Had een zoekertje zien staan op facebook van iemand die allerlei Technics-materiaal verkocht (waaronder een
SA TX 50 en
SH 8046). Voor de SH-HE70 heb ik uiteindelijk 150 euro betaald. Ben er nog altijd niet uit of dat teveel was of toch een faire prijs, maar het toestel is in goede staat en het leek met echt wel een leuke extra voor bij de setup die ik ondertussen al had. Uiteindelijk is de waarde wat de gek er voor wil geven, en ik ben best tevreden.
Hij heeft me trouwens zijn SA-TX50 in volle actie laten horen, wat een beest
Qua luidsprekers had ik al een paar zelfbouw-speakers (materiaal JB Systems) van 200W maar eveneens op facebook zag ik een ander zoekertje voor de SB-CS7. Was niet echt van moeten maar ik heb de combinatie van die SB-CS9 en de versterker altijd super gevonden dus wist dat ik met die SB-CS7 maar weinig kon verkeerd doen. Was ook van het idee dat ik type in goede staat niet vlug meer zou vinden dus heb ze eindelijk maar gekocht voor 120 euro voor het paar.
Aangezien de versterker 4 speakers (A+B) kan aansturen was dat geen probleem.
Ondertussen heb ik ook nog een Technics-slipmat bijgekocht, gewoon voor de looks

maar dat zal dan (voorlopig) ook wel het laatste zijn dat ik kocht.
https://www.musicstore.co...ror-1-/art-DJE0001880-000
(prijs is voor 2)