[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.548 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nog wat temps enzo trouwens ui iStat

CPU A 80
GPU Diode 75
GPU Heatsink 65
Heatsink A 59
Heatsink B 47
Enclosure Bottom 35
Memory controller 55
HDD 40

Right Fan ~4350
Left Fan ~4350

Omgeving ~24, staat op houten tafel, (een aantal keer openssl speed draaiend)+screensaver

[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 27-07-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Armo schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:35:
[...]

Dat dacht ik ook, gaan we doen dus :)

Ik zal dan de goedkoopste weer bestellen, geen BTO (alleen glossy scherm). Vraag me alleen af of die daadwerkelijk binnen 7 a 10 werkdagen geleverd wordt zoals vermeld op Apple Store, anders moet ik zoals sommige hier weken op wachten :'(
Er staat dat het 7 a 10 werkdagen duurt voordat ie wordt verzonden. Volgens mij komen ze allemaal nog uit China en dat duurt ook al gauw nog 3-5 werkdagen. Tot slot is glossy waarschijnlijk ook gewoon BTO.
Zijn er Apple dealers die net zoveel studenten korting geven als Apple Store zelf ? Of heeft het zien om ADC Student member te worden voor 99 euro ?
Op de eerste vraag, waarschijnlijk niet, omdat ze dat dan uit eigen zak moeten betalen. Op je tweede vraag, tja als je geld genoeg hebt, dan heeft het geen zin om ADC te gebruiken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
Hoedje schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:07:
[...]
Tja als je geld genoeg hebt, dan heeft het geen zin om ADC te gebruiken.
Zijn er dan mensen op GoT die genoeg geld hebben ? :+

Denk dat ik dan beter ADC kan nemen voor 99 euro en (eenmalig) 20 % korting gebruik op MBP, toch ? Dan wordt het 1618 euro ipv 1746 (kosten voor ADC mee gerekend). 125 euro goedkoper is niet mis + dat ik ADC mailing krijg elke maand toch ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

begintmeta schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:43:
Nog wat temps enzo trouwens ui iStat

CPU A 80
GPU Diode 75
GPU Heatsink 65
Heatsink A 59
Heatsink B 47
Enclosure Bottom 35
Memory controller 55
HDD 40

Right Fan ~4350
Left Fan ~4350

Omgeving ~24, staat op houten tafel, (een aantal keer openssl speed draaiend)+screensaver
Een screensaver gebruikt de GPU, en die wordt erg warm (warmer dan de CPU). Bovendien is een houten ondergrond een goede isolator (houdt warmte vast) dus het zou wellicht te overwegen zijn om een laptopsteun te kopen (of te maken ;)). Mijne staat provisorisch op 4 blokjes, maar het scheelt wel (is alleen niet mooi :( )

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Armo schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:17:
[...]

Zijn er dan mensen op GoT die genoeg geld hebben ? :+

Denk dat ik dan beter ADC kan nemen voor 99 euro en (eenmalig) 20 % korting gebruik op MBP, toch ? Dan wordt het 1618 euro ipv 1746 (kosten voor ADC mee gerekend). 125 euro goedkoper is niet mis + dat ik ADC mailing krijg elke maand toch ? :)
En gratis de update naar osx 10.5 waarschijnlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej,

Ik heb mijn Macbook pro 2.4 GHZ 19 juli besteld met een ADC student membership!
Ik kan echt niet wachten tot dat ik hem in huis heb.

Verwachte verzenddatum: 01 Aug, 2007 - 06 Aug, 2007
Verwachte leverdatum: 06 Aug, 2007 - 10 Aug, 2007

Duurt dus nog wel even, tenzij ik massel heb en dat ik hem eerder krijg.

Hoe zijn trouwens de kleuren van het LED scherm. khb veel verhalen gelezen dat het geel over komt, maar ook dat dit ondertussen verholpen is door apple.

Boyd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Lag waarschijnlijk aan ƩƩn leverancier van schermen, lijkt erop dat ze die niet meer gebruiken. Voor de rest kan het ook zijn dat je kleurprofiel niet goed is, en dat is zo verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiteSpeed schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:22:
Lag waarschijnlijk aan ƩƩn leverancier van schermen, lijkt erop dat ze die niet meer gebruiken. Voor de rest kan het ook zijn dat je kleurprofiel niet goed is, en dat is zo verholpen.
Hoe zeker weet je dat ze ƩƩn leverancier niet meer gebruiken voor beeldschermen? Ben ik wel benieuwd naar omdat mn vervangende mbp binnenkort binnenkomt. (onder andere vanwege scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:36
NiteSpeed schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:22:
Sorry maar zoveel LED 15" "leveranciers" producenten zijn er niet. Apple maakt op dit moment gebruik of van LG of Samsung panels. Mijn eerste Macbook pro is ook terug gegaan vanwege het scherm en er zat een Samsung panel in. Ik kreeg een nieuwe terug (week 29) met dezelfde scherm, alleen deze had andere issues. Hopelijk is mijn tweede replacement wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibix schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:04:
[...]

Sorry maar zoveel LED 15" "leveranciers" producenten zijn er niet. Apple maakt op dit moment gebruik of van LG of Samsung panels. Mijn eerste Macbook pro is ook terug gegaan vanwege het scherm en er zat een Samsung panel in. Ik kreeg een nieuwe terug (week 29) met dezelfde scherm, alleen deze had andere issues. Hopelijk is mijn tweede replacement wat beter.
Zo te horen moet je dus nog maar hopen dat je een goed scherm krijgt in je macbook pro.
En hoelang duurt het eigenlijk als je je macbook terug stuurt en dan voordat je er weer 1 hebt.? gaan daar weer een paar weken overheen of gaat dat lekker snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

Een dezer dagen ga ik ook mijn Macbook Pro bestellen. Twijfel nog een beetje tussen het Glossy scherm of het matte scherm, maar daar komen we nog wel uit.

Waar ik wel benieuwd naar ben en niet direct hier heb kunnen vinden, is of mensen hier ook voor een 7200rpm schijf hebben gekozen, en wat de ervaringen daar mee zijn m.b.t. de batterij-duur en de warmte ontwikkeling. En het liefst natuurlijk real-life vergelijkingen tussen de 5400rpm 160GB schijf en de 7200rpm 160GB schijf t.b.v. applicatie opstarttijden en het kopieren van grote files.

Ik twijfel nog tussen een 5400rpm 160GB schijf en (later) een externe 320GB Lacie schijf o.i.d. er bij te kopen, of direct meer geld uit te geven voor een 7200rpm 160GB schijf. Wat ik voornamelijk op storage gebied doe is het kopieren van dvd iso's vanaf een 1Gbit netwerk share naar mijn werk mac (de Macbook Pro dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
B2 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:51:
Een dezer dagen ga ik ook mijn Macbook Pro bestellen. Twijfel nog een beetje tussen het Glossy scherm of het matte scherm, maar daar komen we nog wel uit.

Waar ik wel benieuwd naar ben en niet direct hier heb kunnen vinden, is of mensen hier ook voor een 7200rpm schijf hebben gekozen, en wat de ervaringen daar mee zijn m.b.t. de batterij-duur en de warmte ontwikkeling. En het liefst natuurlijk real-life vergelijkingen tussen de 5400rpm 160GB schijf en de 7200rpm 160GB schijf t.b.v. applicatie opstarttijden en het kopieren van grote files.

Ik twijfel nog tussen een 5400rpm 160GB schijf en (later) een externe 320GB Lacie schijf o.i.d. er bij te kopen, of direct meer geld uit te geven voor een 7200rpm 160GB schijf. Wat ik voornamelijk op storage gebied doe is het kopieren van dvd iso's vanaf een 1Gbit netwerk share naar mijn werk mac (de Macbook Pro dus)
Ik heb ook over de HD nagedacht. Zelf heb ik besloten om gewoon de standaard HD te gebruiken, en later een externe HD erbij. Mede doordat als je een euro of 10 / 20 bijlegt (dus bij die 70 euro die een 160GB HD kost) een externe HD van ongeveer 320 GB kan kopen (zelf lijkt me de Lacie Porsche wel wat). 120GB is in principe genoeg, files die je nodig hebt kan je zo ff op je laptop HD zetten, en wil je iets bewaren voor later dan zet je het op je externe HD.

En als je het zo doet dan heb je ook nog eens 280 GB meer ruimte, voor maar 20 euro meer.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Vanitas schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:43:
[...]

Ik heb ook over de HD nagedacht. Zelf heb ik besloten om gewoon de standaard HD te gebruiken, en later een externe HD erbij. Mede doordat als je een euro of 10 / 20 bijlegt (dus bij die 70 euro die een 160GB HD kost) een externe HD van ongeveer 320 GB kan kopen (zelf lijkt me de Lacie Porsche wel wat). 120GB is in principe genoeg, files die je nodig hebt kan je zo ff op je laptop HD zetten, en wil je iets bewaren voor later dan zet je het op je externe HD.

En als je het zo doet dan heb je ook nog eens 280 GB meer ruimte, voor maar 20 euro meer.
Hmz ja, qua capaciteit ben ik er wel uit, dat wordt de 160GB. Heb zo'n 65GB aan muziek die ik wel graag altijd bij me wil hebben, en met de 120 ben je dan al een behoorlijk deel kwijt. Het gaat bij mij voornamelijk om de snelheid, merk je echt het verschil tussen de 5400 en 7200rpm bij de macbook pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
B2 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:53:
[...]

Hmz ja, qua capaciteit ben ik er wel uit, dat wordt de 160GB. Heb zo'n 65GB aan muziek die ik wel graag altijd bij me wil hebben, en met de 120 ben je dan al een behoorlijk deel kwijt. Het gaat bij mij voornamelijk om de snelheid, merk je echt het verschil tussen de 5400 en 7200rpm bij de macbook pro...
Natuurlijk zal je het merken, maar ik denk niet dat het nou echt een wereldgroot verschil is bij normaal gebruik (let op, ik denk het, ik het er zelf geen ervaring mee). Als je veel je HD nodig hebt, zoals bij data overzetten, dan zal je het verschil wel goed gaan merken. Bekijk anders eens wat benchmarks.

Overigens vind ik het die €220 (!!!) niet waard.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
Kan je hem beter los kopen inderdaad. en de harddisk die meegeleverd zat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Misschien is dit al vaker voorbij gekomen maar ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik op moet zoeken:

Ik ben op zoek naar rubberen "voetjes" voor mijn macbook pro, als ik hem soms over de tafel schuif zit er erg weinig speling tussen de macbook en de tafel.

Weet iemand of hier een oplossing voor is? Bij mijn oude macbook (niet de pro) had ik hier geen last van.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
NiteSpeed schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:19:
Kan je hem beter los kopen inderdaad. en de harddisk die meegeleverd zat verkopen.
Hoewel je bij een MacBook (non Pro) wel je HDD kunt/mag vervangen zonder dat je garantie vervalt, gaat dit helaas niet op bij een Pro. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:53:
Misschien is dit al vaker voorbij gekomen maar ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik op moet zoeken:

Ik ben op zoek naar rubberen "voetjes" voor mijn macbook pro, als ik hem soms over de tafel schuif zit er erg weinig speling tussen de macbook en de tafel.

Weet iemand of hier een oplossing voor is? Bij mijn oude macbook (niet de pro) had ik hier geen last van.
Bij de gamma kan je een soort "anti-slip" viltjes halen, misschien die je die hier ook voor kan gebruiken, het is een soort rubberachtig materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Digitizers schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:54:
[...]

Hoewel je bij een MacBook (non Pro) wel je HDD kunt/mag vervangen zonder dat je garantie vervalt, gaat dit helaas niet op bij een Pro. :(
Ik ga misschien toch een keer het risico nemen om hem open te maken.
Niet om de hard-disk te vervangen(heb al een 160GB 5400rpm), maar om er nieuwe koelpasta op te doen. Het schijnt dat ze nog steeds veel te veel koelpasta gebruiken. Als ik er dan een dun laagje arctic silver 5 op doe schijnen de temperaturen van de onderdelen zo'n 15-20 graden te kunnen dalen!
Aangezien hij nu al gauw met normaal simpel werk (itunes/internet/quicktime filmpje) zo'n 60 graden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Satch schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:52:
[...]

Ik ga misschien toch een keer het risico nemen om hem open te maken.
Niet om de hard-disk te vervangen(heb al een 160GB 5400rpm), maar om er nieuwe koelpasta op te doen. Het schijnt dat ze nog steeds veel te veel koelpasta gebruiken. Als ik er dan een dun laagje arctic silver 5 op doe schijnen de temperaturen van de onderdelen zo'n 15-20 graden te kunnen dalen!
Aangezien hij nu al gauw met normaal simpel werk (itunes/internet/quicktime filmpje) zo'n 60 graden wordt.
Als je dit gedaan hebt, kan je dan even resultaten posten? ;)
Mijn mbp'tje draait hier namelijk momenteel op 60° met enkel adium/safari en xtorrent open..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:43:
[...]

Bij de gamma kan je een soort "anti-slip" viltjes halen, misschien die je die hier ook voor kan gebruiken, het is een soort rubberachtig materiaal.
Ik gebruik tesa deurstoppers (voor kastdeurtjes), de rubberen doorzichtige versie, werkt perfect als voetjes voor van alles en nogwat.

[ Voor 4% gewijzigd door LoneWolf op 30-07-2007 09:04 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag in het nieuws:
Leveringsproblemen plagen Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Laatst online: 15:36
Man ik hoop dat ze dat snel oplossen , want een levertijd van 2 weken of meer is echt te lang.Ken een vriend die al 1.5maand wacht op zijn macbook pro. Wat ik me echt afvraag is wat nou de "echte" reden voor het delay is. Is het een technisch probleem waar ze tegenaan zijn gelopen of is het gewoon een parts shortage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Laatst online: 14:49
Volgensmij is zestig graden gewoon de normale temp voor de proc in een MBP. :?
Want het schommelt altijd daarom heen load of geen load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sjoewe schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:32:
Volgensmij is zestig graden gewoon de normale temp voor de proc in een MBP. :?
Want het schommelt altijd daarom heen load of geen load.
Klopt, maar het kan koeler!
Zie topics op Macrumors zoals deze:
http://forums.macrumors.c...p?t=316736&highlight=heat
http://forums.macrumors.c...p?t=199840&highlight=heat

Verleidelijk dus om het zelf ook te gaan fixen, maar het is wel een heel precies werkje. Elk schroefje moet op precies dezelfde plek terug. Nog maar eens goed over gaan nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Laatst online: 14:49
Mja ik heb ook geen Santa Rosa, maybe dat dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌄ + āŽ‹

bij normal use zit ik op 46C voor de CPU, met een MBP 2.4GHz. Echter is 60C helemaal niet vreemd voor een C2D, en ook temperaturen van 75C onder zware load (ik zit zelf op 70C onder load) zijn niet uitzonderlijk.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Satch schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:04:
[...]

Verleidelijk dus om het zelf ook te gaan fixen, maar het is wel een heel precies werkje. Elk schroefje moet op precies dezelfde plek terug. Nog maar eens goed over gaan nadenken :)
Paar dagen geleden mijn oude Powerbook G4 (12 inch, 867Mhz) uit elkaar gehaald, omdat de fan wel erg snel begon aan te slaan. De casing komt volgens mij nog steeds aardig overeen, het zijn echt -TIG schroefjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Satch schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:04:
[...]

zo, dat ziet er vrij dramatisch uit, maar ik zou het zelf niet aandurven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:28:
Er staat een trial op van Office 2004. Het gekke is dat als ik Office 2004 wil uitproberen, dan krijg ik een melding dat de trial al is verlopen, terwijl ik de laptop nog geen week heb :P.
Om mezelf maar even de oplossing te geven. Bij Apple wilden ze me hiermee niet helpen, ergens logisch. Ze gaven het telefoonnummer van Microsoft. Ik ben zeer vriendelijk geholpen. De truuk is om de testdrive te deinstalleren en dan een nieuwe te downloaden en te installeren.

Overigens ook misschien wel het vermelden waard. Ik had last van onverklaarbare freezes onder zowel Vista en OS X. Ongeveer 2x per dag. Gisterochtend gebeld met Apple care. Ze hebben me geholpen de PRAM te resetten (cmnd + option + p + r) bij het opstarten. Daarna de schijfpermissies herstellen via het schijfhulpprogramma en ook nog een diagnosetest. Uit de test kwam niets, maar het probleem is wel opgelost sinds gisteren :). Tenminste, ik heb tot nu toe nog geen freeze gehad :P

[ Voor 25% gewijzigd door Hoedje op 02-08-2007 11:56 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Hebben jullie ook vaak dat spellen vast lopen in vista met de nieuwe macbook pro ( santa rosa)
ik heb zo nu en dan dat het scherm blijft hangen. Volgens vista ligt dit aan de driver. Iemand het zelfde?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

lammmetak schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 04:55:
Hebben jullie ook vaak dat spellen vast lopen in vista met de nieuwe macbook pro ( santa rosa)
ik heb zo nu en dan dat het scherm blijft hangen. Volgens vista ligt dit aan de driver. Iemand het zelfde?
Is er geen driver van nVidea zelf? Ik heb de vorige revisie MBP en daarvoor heeft ATI (ATI kaart) zelf ook een driver gemaakt, los van Apple en BootCamp.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Eindelijk gisteren ook mijn Macbook Pro besteld, de 2.2Ghz versie met mat scherm. Heel wat wikken en wegen geweest, op de diverse fora zijn net zoveel voors als tegens te vinden :-) Mijn argumenten voor een mat scherm zijn dat ik er toch geen films op ga kijken, en die reflecties toch wel irritant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B2 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:15:
Eindelijk gisteren ook mijn Macbook Pro besteld, de 2.2Ghz versie met mat scherm. Heel wat wikken en wegen geweest, op de diverse fora zijn net zoveel voors als tegens te vinden :-) Mijn argumenten voor een mat scherm zijn dat ik er toch geen films op ga kijken, en die reflecties toch wel irritant vind.
Ik heb nu zelf ook een matscherm en ik moet eerlijk zeggen dat ik er erg blij mee ben! Stuk beter dan mijn oude laptop met glossy scherm, het kijkt gewoon veel rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:47:
[...]

Ik heb nu zelf ook een matscherm en ik moet eerlijk zeggen dat ik er erg blij mee ben! Stuk beter dan mijn oude laptop met glossy scherm, het kijkt gewoon veel rustiger.
Inderdaad dat was ook een reden voor mij. Wanneer ik thuis ben zal de Macbook Pro ook aangesloten worden op de 23inch Cinema Display, en dan lijken me 2 matte schermen ook wel zo rustig voor de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPiX1999
  • Laatst online: 09-09 08:29
rob1n schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:11:
[...]

zo, dat ziet er vrij dramatisch uit, maar ik zou het zelf niet aandurven..
Ik heb gisteren een MBP 15" besteld, maar 1 ding is zeker: als die temps bij mij ook zo zijn, schroef ik hem open! Maak er dan wel een soort van mini-guide van ;)

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:53:
[...]
Overigens ook misschien wel het vermelden waard. Ik had last van onverklaarbare freezes onder zowel Vista en OS X. Ongeveer 2x per dag. Gisterochtend gebeld met Apple care. Ze hebben me geholpen de PRAM te resetten (cmnd + option + p + r) bij het opstarten. Daarna de schijfpermissies herstellen via het schijfhulpprogramma en ook nog een diagnosetest. Uit de test kwam niets, maar het probleem is wel opgelost sinds gisteren :). Tenminste, ik heb tot nu toe nog geen freeze gehad :P
Hmm, helaas is het probleem niet weg :/. Ik heb gisteravond toch weer freezes gehad. Ik heb nu (weer) contact gehad met Applecare. Ik zal em even moeten wegbrengen naar een Apple Centre, waar ze iets betere tests hebben. Waarschijnlijk is er iets mis met het geheugen. Maar goed ik heb ook problemen met de Airport en CD/DVDs branden.

Ik heb begin volgende week tijd om een reinstall te doen. Als dat niet helpt dan ga ik maar langs bij de reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Mijn macbook pro (1,5 week oud nu) is gem. bij normale belastig 46 graden, bij volle belastig 60 / 70 max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Hier is een link van iFixit waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe het logicboard moet worden verwijderd om de koelpasta te verwijderen.
Dit ziet er trouwens wel veel moeilijker uit als bij de gewone MacBook, maar dat zal wel komen omdat bij de Pro de chips "ondersteboven" zijn geplaatst.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Satch schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:04:Klopt, maar het kan koeler!

Wow, die persoon die dat geassembleerd heeft heeft hiervoor zeker bij de McDonalds gewerkt, die koelpasta zit erop alsof het mayonaise is :X Ik dacht dat ze dat probleem aangepakt hadden na de eerste serie.

Ik zou op zich wel een Macbook Pro willen kopen, maar dat hitteprobleem houd me nog een beetje tegen (ik wil 'm wel op schoot kunnen gebruiken... dat wordt afgeraden toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

SiliconError schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:19:
[...]
Ik zou op zich wel een Macbook Pro willen kopen, maar dat hitteprobleem houd me nog een beetje tegen (ik wil 'm wel op schoot kunnen gebruiken... dat wordt afgeraden toch?)
De MacBook Pro heeft geen "hitteproblemen". En tegenwoordig is eigenlijk geen enkele high end laptop is 'koel'.

Ik gebruik m'n MacBook Pro af en toe wƩl op m'n schoot. Het wordt wel warm maar ik heb me nog niet verbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

DiGiSTORM_ schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 07:56:
[...]

Is er geen driver van nVidea zelf? Ik heb de vorige revisie MBP en daarvoor heeft ATI (ATI kaart) zelf ook een driver gemaakt, los van Apple en BootCamp.
Nee helaas. Ik heb nu wel een alternatieve driver ergens gevonden en die lijkt stabieler maar dat hele vista is zo buggie als et maar zijn kan. Als ik cod 2 wil spelen blijft het scherm zwart. Als je dan een keertje naar een ander programma switched en terug gaat start ie verder op. Verder doen er nog een paar lijpe dingen in et rond.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
Mietjes.

Ik haal 102 graden onder 1-2 min quasi-volle belasting op mijn 2.16 GHz CD (de eerste MBP). Ik heb m'n logic board overigens al laten vervangen, maar kan het niet dadelijk nog eens doen omdat ik 'm nodig heb voor school/werk. M'n batterij is "opgezwollen", ik heb een nieuwe gekregen. Mijn spatiebalk piept verschrikkelijk. En ik moet mn logic board nogmaals laten vervangen.

Hoeveel probleemstukken moet ik hebben voordat ik een nieuwe laptop krijg?

(En ja, ik heb AppleCare genomen, dus hij is nog onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste gen macbookpro wordt ook zo heet, heb al 3 logicboards gehad, eerste tegen het wine, toen had ik een logicboard die defect was, random shutdowns en de behuizing is kromgetrokken. maar apple doet er niks meer aan. de behuizing is cosmetische en valt onder consumer abuse, mn magsafe is ook al doorgefikt maar apple doet er niks aan. loopt nu al bijna een jaar via de rechtsbijstand. voor mij geen apple meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Bashrat schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:14:
Mietjes.

Ik haal 102 graden onder 1-2 min quasi-volle belasting op mijn 2.16 GHz CD (de eerste MBP). Ik heb m'n logic board overigens al laten vervangen, maar kan het niet dadelijk nog eens doen omdat ik 'm nodig heb voor school/werk. M'n batterij is "opgezwollen", ik heb een nieuwe gekregen. Mijn spatiebalk piept verschrikkelijk. En ik moet mn logic board nogmaals laten vervangen.

Hoeveel probleemstukken moet ik hebben voordat ik een nieuwe laptop krijg?

(En ja, ik heb AppleCare genomen, dus hij is nog onder garantie.
Yeah :*) ! Kijk, that's the spirit 8). Spullen gewoon gebruiken tot ze niet meer kunnen. En dan pas laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Correct me if I'm wrong, maar eh....
volgens mij zie ik alleen mensen met een 1ste generatie MacBook Pro hier met "echte" hitteproblemen. Ook de openschroef-tutorials zijn met oudere MBPs ge-illustreerd.
Klopt het dat de nieuwe Santa Rosa MBPs geen hitteproblemen meer hebben (en dan bedoel ik processoren die > 85 graden heet worden)?

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Iemand enig idee of Apple makkelijk doet als je een lamme muisknop hebt? Bijvoorbeeld vervanging van de muisknop ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
ratz schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 03:03:
Correct me if I'm wrong, maar eh....
volgens mij zie ik alleen mensen met een 1ste generatie MacBook Pro hier met "echte" hitteproblemen. Ook de openschroef-tutorials zijn met oudere MBPs ge-illustreerd.
Klopt het dat de nieuwe Santa Rosa MBPs geen hitteproblemen meer hebben (en dan bedoel ik processoren die > 85 graden heet worden)?
Ik denk dat dat wel klopt. Onder full load van beide cores gaan de fans wel in overdrive, maar dan blijft de notebook wel op temperatuur. Mijn temps zijn niet boven de 75 graden gekomen en dan heb ik het over de "cpu diode" in iStatU. De cores en de heatsync zijn al gauw 5 of meer graden cooler. Dus die komen hooguit rond de 70. Onder lichte load zitten de temps zo rond de 45 graden. Dus dat houdt in mail, safari, iTunes, word, adium, iPhoto en aardig wat widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Sinds de update van vanmorgen heb ik het "probleem" dat mijn ene core meer belast wordt dan de andere, meer mensen hier last van?

Afbeeldingslocatie: http://upload.roysterken.nl/files/images/9942mbp_cpu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Heb even een vraagje over het standby houden van je mbp. Doen jullie hem telkens uit of kan je hem ook gewoon een week aan laten zonder dat dit schadelijk is voor de mpb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:13

vooghel

Cunning linguist

Ik klap hem altijd dicht, en meestal haal ik een uptime van >14 dagen voor ik de MBP reboot. Meestal komt dat overigens door een update :P. Dus ja, je kunt hem ook gewoon een week aan laten zonder dat dit schadelijk is.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
vooghel schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:21:
Ik klap hem altijd dicht, en meestal haal ik een uptime van >14 dagen voor ik de MBP reboot. Meestal komt dat overigens door een update :P. Dus ja, je kunt hem ook gewoon een week aan laten zonder dat dit schadelijk is.
Cool :P En doe je echt 6 uur met de bat of hangt het er een beetje om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

6u haal je volgens mij alleen als je de MBP aan laat staan, met de meest zuinige Energiestand, schermverlichting minimaal etc. :P. Als ik nu de adapter er uit haal geeft 'ie (na even rekenen) aan dat ik nog 3.10u heb, met alleen Firefox, Mail, iTunes, Adium X en iCal open.
Overigens heb ik een 1.83GHz uit de allereerste lichting, de nieuwere modellen zouden best eens zuiniger kkunnen zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
vooghel schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:20:
6u haal je volgens mij alleen als je de MBP aan laat staan, met de meest zuinige Energiestand, schermverlichting minimaal etc. :P. Als ik nu de adapter er uit haal geeft 'ie (na even rekenen) aan dat ik nog 3.10u heb, met alleen Firefox, Mail, iTunes, Adium X en iCal open.
Overigens heb ik een 1.83GHz uit de allereerste lichting, de nieuwere modellen zouden best eens zuiniger kkunnen zijn :).
Ik heb ook een MBP uit 1ste lichting (17" 2.16GHz) en bij mij is het ook rond de 3 a 3.5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mijn nieuwe 2.2 C2D doet ongeveer 3,5 a 4 uur op een accu (schermbacklight heb ik wel altijd op 100%) met normaal gebruik (adium, safari, mail, itunes oid)

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk op 04-08-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
DaannO schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:36:
Heb even een vraagje over het standby houden van je mbp. Doen jullie hem telkens uit of kan je hem ook gewoon een week aan laten zonder dat dit schadelijk is voor de mpb?
Mijn mbp staat nooit uit. Ik reboot hem enkel als een update er om vraagt, anders staat hij normaal wekenlang aan. Ook als ik hem meeneem naar ergens, gewoon in sleep en de tas in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Bedankt allen. Ik kan dus het record uptime proberen te breken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 15:46
Vandaag bijna een 17" met 160GB 7200RPM en HD scherm besteld maar helaas is het nog geen LED scherm dus ga ik toch nog even wachten :+

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
Ballebek schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 20:24:
Vandaag bijna een 17" met 160GB 7200RPM en HD scherm besteld maar helaas is het nog geen LED scherm dus ga ik toch nog even wachten :+
Hoort dat ergens bij te staan dan ? Net even gekeken maar bij mijn bestelde MBP (2,2Ghz, 15,4) staat er ook niet bij dat het om een LED scherm gaat..

BTW, ik zet mijn MBP ook nooit uit, alleen dichtklappen, vreet niet zoveel energie en altijd snel beschikbaar :)

[ Voor 12% gewijzigd door Armo op 04-08-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 2.4 word wel warmer dan die 2.33 die ik eerst had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Dit staat er bij de MacBook Pro uitlegpagina:
Het beeldscherm is het helemaal
De geweldige grafische processor gaat vergezeld van een geweldig beeldscherm. De nieuwe MacBook Pro is verkrijgbaar als 15-inch model met een nieuw, energiezuinig LED-beeldscherm (zonder kwik) en als 17-inch model met een optioneel hoge-resolutiebeeldscherm van 1920 x 1200 pixels.
Dus alleen het 15" model heeft (standaard?) een LED scherm en de 17" niet.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

correct. 17" is momenteel niet beschikbaar met LED scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee,

Mijn macbook pro 2.4 ghz is ook eindelijk verzonden. Als het goed is komt die Vrijdag binne. 8)
Nu heb ik alleen nog een vraag over het geheugen:

Er zit standaart 2 gig in, maar ik wil dit uitbreiden naar 4 gig.
Nu is het zo, als ik dit via apple doe dan kost het me bijna 1000 euro( geloof ik) maar in iedergevaal veelste veel geld.
Daarom mijn vraag, of er mensen zijn die ervaring hebben met het kopen en uitbreiden van hun geheugen naar 4 gig.

welk merk je er in heb gedaan en hoeveel dat dan heeft gekost.

m vr g

Boyd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:41:
hee,

Mijn macbook pro 2.4 ghz is ook eindelijk verzonden. Als het goed is komt die Vrijdag binne. 8)
Nu heb ik alleen nog een vraag over het geheugen:

Er zit standaart 2 gig in, maar ik wil dit uitbreiden naar 4 gig.
Nu is het zo, als ik dit via apple doe dan kost het me bijna 1000 euro( geloof ik) maar in iedergevaal veelste veel geld.
Daarom mijn vraag, of er mensen zijn die ervaring hebben met het kopen en uitbreiden van hun geheugen naar 4 gig.

welk merk je er in heb gedaan en hoeveel dat dan heeft gekost.

m vr g

Boyd
Kijk maar eens in \[Mem-ervaringen] Intel Mac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Zie even geen goed topic ervoor...

Maar kreeg net op mijn Macbook Pro een Apple-update voor Aperture 1.5.4

Aperture 1.5.4 is required for compatibility with iLife '08. This update is recommended for all Aperture users.

Neem aan dat ik niet de enige ben...

Volgens mij heb ik even wat gemist... qua iLife versie dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Tha BasZ schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:32:
Zie even geen goed topic ervoor...

Maar kreeg net op mijn Macbook Pro een Apple-update voor Aperture 1.5.4

Aperture 1.5.4 is required for compatibility with iLife '08. This update is recommended for all Aperture users.

Neem aan dat ik niet de enige ben...

Volgens mij heb ik even wat gemist... qua iLife versie dan...
Toch wel http://www.apple.com/ilife/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

Gister was de special event van Apple, nieuwe iMac's, nieuwe iLife, en meer...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zonet mijn MBP besteld, ik ben van plan om van eBay een US-keyboard te kopen en deze er in te plaatsen. Weet iemand wat de policy van apple is m.b.t. het vervangen van keyboard e.d. (ik wil ook niet van mijn garantie af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
scorpie schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:17:
Gister was de special event van Apple, nieuwe iMac's, nieuwe iLife, en meer...
Maar niks over de MBP toch?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets over de MBP bij mijn weten; hoewel je in de US nu wel iLife'08 erbij krijgt en hier nog '06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:08:
Niets over de MBP bij mijn weten; hoewel je in de US nu wel iLife'08 erbij krijgt en hier nog '06
Waarschijnlijk hier ook wel iLife '08, MBP's komen uit dezelfde fabriek. Het is vaak zo dat de internationale stores wat later qua tekst worden gewijzigd dan de US store. In ieder geval ga ik er van uit dat over 1 to 2 weken mijn MBP met iLife '08 binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaah okƩ. Ik ga ook binnenkort bestellen, maar wacht eigenlijk nog op die back-to-school actie, maarja of die nog komt ... (vast de dag nadat ik besteld heb ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:29:
Aaah okƩ. Ik ga ook binnenkort bestellen, maar wacht eigenlijk nog op die back-to-school actie, maarja of die nog komt ... (vast de dag nadat ik besteld heb ...)
In het Macbook topic las ik ergens dat de Back2School actie ergens begin of halverwege september zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B2 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:31:
[...]

In het Macbook topic las ik ergens dat de Back2School actie ergens begin of halverwege september zou komen.
hmm dat zou te laat zijn voor mij... heb m 3 september nodig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Als je nu een MBP besteld krijg je dan al kleinere adapter erbij?

Of is dit al eerder gevraagd... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

lowfi schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:49:
Als je nu een MBP besteld krijg je dan al kleinere adapter erbij?

Of is dit al eerder gevraagd... :P
Ja. Ja.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat wel zeker? In tegenstelling tot de Amerikaanse website staat op de Nederlandse website bij de specs van de MBP nog geen kleine poweradapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:34:
Is dat wel zeker? In tegenstelling tot de Amerikaanse website staat op de Nederlandse website bij de specs van de MBP nog geen kleine poweradapter.
Hetzelfde als bij de vraag over iLife '08, de tekst van de internationale stores wil nog wel eens wat achter lopen op de US store. De MBP's komen allemaal uit een en dezelfde fabriek, het lijkt me dus dat iedereen een en dezelfde powerbrick krijgt. (Met natuurlijk wel een 110 of 220v versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren mijn nieuwe macbook pro 15" meegenomen, het is een glossy geworden na lang twijfelen(hiervoor een macbook pro 15" 2,2 mat) ik heb dus nu tijdelijk even een MBP 15" 2,2 mat EN glossy. heb er ook een foto van, kunnen degene die twijfelen het even het verschil zien.
ik ga nooit meer terug naar mat O+ !!
(en ik heb btw wel een kleine magsafe adapter!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:46:
ik heb gisteren mijn nieuwe macbook pro 15" meegenomen, het is een glossy geworden na lang twijfelen(hiervoor een macbook pro 15" 2,2 mat) ik heb dus nu tijdelijk even een MBP 15" 2,2 mat EN glossy. heb er ook een foto van, kunnen degene die twijfelen het even het verschil zien.
ik ga nooit meer terug naar mat O+ !!
(en ik heb btw wel een kleine magsafe adapter!)
Nou laat maar eens zien dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ben inderdaad erg benieuwd naar het verschil....

Heb je eventueel foto's met verschillende "lichtinvallen"?

Zit namelijk ook te denken aan een nieuwe iMac (glossy) en heb nu een MacBook Pro (mat) en ben dus benieuwd of er nou echt veel verschil inzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
B2 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:40:
[...] (Met natuurlijk wel een 110 of 220v versie)
Even voor de goede orde: De MBP powerbricks doen het (net als zo'n beetje alle andere adapters die ik heb, overigens) prima op zowel 110v als 220v.

[ Voor 29% gewijzigd door Dannr op 08-08-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Dannr schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:41:
[...]
Even voor de goede orde: De MBP powerbricks doen het (net als zo'n beetje alle andere adapters die ik heb, overigens) prima op zowel 110v als 220v.
Ik bedoel de aansluiting. Dus een 3 polige of 2 polige stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Ah, dan heb ik niets gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 16:48

basvdijk1647

aka Osiris

Vandaag bij iCentre (bij CS) in Amsterdam geweest. Daar wisten ze mij te vertellen dat ze US keyboards en macbooks konden leveren. Kostte wel rond de 30 euro meer...Het is dus mogelijk om een "liggende enter" te krijgen blijkt...

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Nou, sinds afgelopen woensdag heb ik ook mn MBP binnen :D (15"/120GB HD/2GB mem/128MB vidmem/mat scherm). Levering was binnen de opgegeven tijd enkel had ik em dinsdag gemist, maar woensdag werd hij om 9:45 al geleverd.

Tot nu toe bevalt het heel goed, en de MBP ziet er erg mooi uit. Ik kreeg bij mn laptop de kleine (nieuwe) voeding. Dus dat is een stuk handiger.

Ik heb nog een lading pics gemaakt, en die kan je hier vinden.

Hij wordt trouwens helemaal niet warm, je kan voelen dat hij aan staat (links bij de speaker en aan de onderkant) maar hij wordt zeker niet te warm, niet eens in de buurt daarvan. Alle andere laptops waar ik op gewerkt heb werden warmen, en dat ondanks dat die fans veel harder draaiden. Dit geldt ook voor de voeding, je voelt dat hij in gebruik is, maar niks schokkends. (Wat bij mijn eerste laptop wel anders was, die voeding kon je soms amper vasthouden bij normaal gebruik). De fans draaien op de normale snelheid (2000rpm) en de temp schommelt om de 45 graden. En als ik de snelheid wat hoger zet dan zit het zo onder de 40 graden. En dit is bij normaal gebruik (Internet, IRC, iTunes, ActivityMon aan...)

Mochten er nog vragen zijn of andere verzoeken zijn, dan hoor ik het wel. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Vanitas op 10-08-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi misschien hebben ze dan toch iets gedaan aan die thermal paste, want mijn cpu is gemiddeld zo'n 60°... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basvdijk1647 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:17:
Vandaag bij iCentre (bij CS) in Amsterdam geweest. Daar wisten ze mij te vertellen dat ze US keyboards en macbooks konden leveren. Kostte wel rond de 30 euro meer...Het is dus mogelijk om een "liggende enter" te krijgen blijkt...
Zouden ze het ook voor bestaande eigenaren doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele rare vraag ( ben net in het bezit van me eerste macbook pro ).
Standaard zit er enorm veel ( zooi ) programma's op zoals die test versie van office enzo.
Hoe krijg ik dat eraf? En dan echt helemaal verwijdert?

Ow sorry verkeerde topic zie ik nu. Misschien iemand die toch even snel een antwoord kan geven :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
Applicatie naar de prullenbak slepen. Ja, zo simpel is het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:33:
Mooi misschien hebben ze dan toch iets gedaan aan die thermal paste, want mijn cpu is gemiddeld zo'n 60°... |:(
CPU 60 graden? Is toch niet warm? Mijn mbp draait hier nu ook met een cpu van 59 graden en de behuizing is absoluut niet te warm... Je voelt dat ie aanstaat, maar warm, heet? Neen, absoluut niet. In istat geeft men sensor van de behuizing trouwens 24 graden aan, absoluut niet warm voor een laptop helemaal uit aluminiun en die de meeste warmte dan ook via dat aluminium afvoert. Ik weet dus echt niet waar je over aan het klagen bent en ik vraag me af of je er ook last van hebt. Moest de behuizing nu 60 graden zijn, dan had je naar mijn mening recht tot klagen... :X

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nogal een raar probleem denk ik. Als ik een dvd/cd in mijn nieuwe macbook pro duw hoor ik 2 keer een harde tik als je hem erin duwt. Is dit normaal. Je hoort het alleen als ie hem inslikt. Als hij er eenmaal inzit hoor je niks meer en begint hij gewoon te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.A.
  • Niet online
geen rare tik hier op de nieuwe mbp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hier hoor je het ook goed als je er een cd in drukt (nieuwe mbp) zelfde bij de macbook van een vriend.

normaal dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een probleem sinds de laaste patch macbook pro 1.1 stottert WoW dus ik heb zelfs me hele macbook pro opnieuw geinstalleerd wat nu ? hoe uninstall ik die patch 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 00:51:
Ik heb dus een probleem sinds de laaste patch macbook pro 1.1 stottert WoW dus ik heb zelfs me hele macbook pro opnieuw geinstalleerd wat nu ? hoe uninstall ik die patch 1.1
pram resetten, soms tot 3x, iemand met hetzelfde probleem als jou heeft het gepost in de macrumors thread over de patch.

Heb zelf nog geen games getest maar snelheid van expose etc is iig verbeterd.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pram resetten hoe doe ik dat ? hahah ik ben nieuw op het gebied :D

ik las ondertussen ook al verschillende forums zoals macrumors en de officele apple discussion forums over dit probleem ze zeiden allemaal dat ze hetzelfde probleem hebben dus ik kan maar beter wachten op een nieuwe patch

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 16:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:16:
pram resetten hoe doe ik dat ? hahah ik ben nieuw op het gebied :D
check hier

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Deze week ook maar is deze laptop in huis halen met ADC. Hoop dat hij binnen 2 weken geleverd kan worden, zal wel weer niet. Iemand enig idee of de back to school actie van Apple ook dit jaar er weer zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deed bij mij met adc maar 1 week met leveren
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.