[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.550 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
DaannO schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:53:
Als je de MBP met studentenkorting wilt krijgen, wat moet je daar precies voor doen? Alleen de naam en plaats van je school opgeven is voldoende?!
Via surfspot, partner shops, etc etc..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Simon schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:30:
[...]

Via surfspot, partner shops, etc etc..
Oke, ik begrijp je even niet. Als ik de MBP via de apple site bestel en ik geef mijn school en plaats van de school op dan veranderd automagisch de prijs in 1745. Is dit dus voldoende of moeten er meer stappen ondernomen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Vanitas schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:49:
Is het nou 7 tot 10 dagen of 3 tot 7 dagen? En dan nog een zin die niet afgemaakt wordt.

Dat vind ik dan wel weer slordig. Verder ging het allemaal wel netjes en snel (ADC had werd ook bijna binnen een uur goedgekeurd).

Nu nog een tijdje wachten en ik kan aan de slag met mn eerste Mac :D
Het duurt 7 tot 10 dagen voordat de laptop in elkaar is gezet, daarna duurt het versturen nog 3-7 dagen. Normaal gesproken gaat het allemaal sneller dan opgegeven, maar de vraag naar de MBP en het mogelijke tekort aan onderdelen zorgt voor redelijk lange levertijden.
DaannO schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:34:
[...]

Oke, ik begrijp je even niet. Als ik de MBP via de apple site bestel en ik geef mijn school en plaats van de school op dan veranderd automagisch de prijs in 1745. Is dit dus voldoende of moeten er meer stappen ondernomen worden?
Nee, je hebt verschillende manieren om met korting te betalen:
-Apple site onderwijs korting
-Surfspot Apple partnershop
-Campusstore van je universiteit of hogeschool (ook een soort partnershop)
-ADC korting

Bij de laatste moet je bewijzen dat je student bent en het membership kopen voordat je kunt bestellen. Bij de campusstore moet je ook vooraf bewijzen dat je student bent bij die instelling. Bij Surfspot kun je alleen inloggen met gegevens van je onderwijsinstelling. Tot slot, wordt de onderwijskorting van de Apple site alleen steekproefsgewijs gecontroleerd.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Oke dus via de Apple site is gewoon het makkelijkst en meest betrouwbaar imho. Wel apart dat ze zo weinig gegevens nodig hebben en het zo makkelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:26:
Oke dus via de Apple site is gewoon het makkelijkst en meest betrouwbaar imho. Wel apart dat ze zo weinig gegevens nodig hebben en het zo makkelijk gaat.
Het is misschien wel het makkelijkst, maar je krijgt de minste korting en het is niet betrouwbaarder of minder betrouwbaar dan de andere methodes. Het gaat namelijk allemaal direct via Apple.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:41:
[...]

Het is misschien wel het makkelijkst, maar je krijgt de minste korting en het is niet betrouwbaarder of minder betrouwbaar dan de andere methodes. Het gaat namelijk allemaal direct via Apple.
Ik zag het net idd, scheelt via surfspot 40 euro op de mbp. Bedankt voor de info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Heb nu sinds 2 weken mijn MBP. Wat een heerlijke laptop :D

Heb hem hier in Amerika gekocht. Was toch wel een stuk goedkoper. Was eerst bang dat ik problemen zou hebben en ze moeilijk zouden gaan doen. Ik heb gelukkig helemaal geen problemen :D
Ik heb met allerlei mensen van Apple gesproken en zij hebben me verzekerd dat als er problemen zouden komen ik deze ook in Nederland kon laten oplossen.

Helemaal gelukkig dus :D

Werk nu nog vooral op OS X vind ik ook erg fijn werken. Zal voor mijn school ook Windows gaan gebruiken (Autocad) en ook windows draait heerlijk.

Zeer gelukkig :D

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb mijn MBP ook in het buitenland gekocht. Canada om precies te zijn, scheelt ongeveer 400 euro met de prijs in Nederland. Dat wil zeggen voor de prijs van de goedkope 15 inch in Nederland kocht ik in Canada een 2,4 GHz versie.

Ik ben er ook erg tevreden mee. Dit is mijn eerste notebook en mijn eerste Apple, afgezien van mijn iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje met betrekking tot de accu. Als de laptop bij mij binnen komt, moet ik hem dan eerst helemaal gebruiken totdat ie leeg is. Of hem eerst krachtig volladen?

En hoelang eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Stekker erin en opladen (tot het lampje op de MagSafe-connector groen wordt), daarna kan je hem in principe gebruiken zoals je wilt. Tijdens het opladen kun je de laptop gewoon gebruiken. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Frietsaus op 20-07-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:53:
Ik heb een vraagje met betrekking tot de accu. Als de laptop bij mij binnen komt, moet ik hem dan eerst helemaal gebruiken totdat ie leeg is. Of hem eerst krachtig volladen?

En hoelang eventueel?
http://www.apple.com/batteries/notebooks.html

Google is your friend ;)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desune
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
ik zag dit bericht op engadget:
klik

De adapter van de MBP wordt kleiner. Volgens mij net zo groot als die van de MB maar dat weet ik niet. Staat alleen niks over dat hij geleverd gaat worden bij nieuwe MBP's, maargoed dat zal wel niet lang op zich laten wachten aangezien men doorgaans geen 85 euro gaat neertellen voor een kleinere adapter. Levertijd schijnt 3-4 tot weken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

desune schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:59:
ik zag dit bericht op engadget:
klik

De adapter van de MBP wordt kleiner. Volgens mij net zo groot als die van de MB maar dat weet ik niet. Staat alleen niks over dat hij geleverd gaat worden bij nieuwe MBP's, maargoed dat zal wel niet lang op zich laten wachten aangezien men doorgaans geen 85 euro gaat neertellen voor een kleinere adapter. Levertijd schijnt 3-4 tot weken te zijn.
Ik heb vandaag mijn macbook pro gekregen van de nieuwste levering, maar heb nog steeds een grote adapter (helaas)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Welke laptop muis hebben jullie gekozen voor je mbp? De mightymouse BT van Apple of een andere? Ik zit te denken aan de MM, maar hij is wel wat groot als laptop muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet een laptop muis dan persee kleiner zijn? De Mighty Mouse past prima in elke tas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

Ik werk nu ook op een mac, met daaraan hangend een mighty mouse, maar zo'n geweldige muis vind ik het niet. Persoonlijk vind ik het scrollballetje helemaal top, maar ik kan de muis niet oppakken en de muisknop ingedrukt houden, bijvoorbeeld als ik stukjes wil selecteren om te copy pasten. Uiteraard is het voor iedereen persoonlijk, maar ik zou een andere muis kopen.

Nog een vraag over de aanschaf van een macbook pro.. Ik zit erover na te denken om een bedrijfje op te richten, en dan de mbp op te geven bij de belastingen als investering. Maar, ik zou ook graag de mbp willen kopen met adc korting (die ik dan weer als student zijnde aanschaf). Is dit mogelijk of wil de belastingdienst dat je de investering ook echt als 'bedrijf' zijnde doet? (denk dat het een te specifieke vraag is, dus ik zal de belastingdienst sowieso met dezelfde vraag mailen).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woef971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 15:04
Hier staat wat over het aanschaffen van een macbook pro in combinatie met adc en een eigen bedrijf:
orange.x in "Wat te verwachten als ADC member?"

Het zou dus een eenmanszaak of vof moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

woef971 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 05:54:
Hier staat wat over het aanschaffen van een macbook pro in combinatie met adc en een eigen bedrijf:
orange.x in "Wat te verwachten als ADC member?"

Het zou dus een eenmanszaak of vof moeten zijn.
ah! thnx a lot :)
eenmanszaak was idd de bedoeling (BV was iets te hoog gegrepen ;) )

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zat vanochtend op mijn nieuwe MBP te typen en het viel me op dat ik via mijn polsen schokjes krijg. Best irritant, mijn polsen rustten op dat moment op de hoeken van de laptop. Is dit normaal?

Ben echt ongeloofelijk blij met mijn MBP, ben overgestapt van een MB en het grotere scherm geeft toch wel veel meer computer genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

scorpie schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 03:46:
Ik werk nu ook op een mac, met daaraan hangend een mighty mouse, maar zo'n geweldige muis vind ik het niet. Persoonlijk vind ik het scrollballetje helemaal top, maar ik kan de muis niet oppakken en de muisknop ingedrukt houden, bijvoorbeeld als ik stukjes wil selecteren om te copy pasten. Uiteraard is het voor iedereen persoonlijk, maar ik zou een andere muis kopen.
Is persoonlijk ja. De Mighty Mouse en ik schijnen voor elkaar gemaakt te zijn :) Ik kan ook klikken en optillen, ik heb de muis meestal beet bij de grijze zij-knoppen.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:25:
ik zat vanochtend op mijn nieuwe MBP te typen en het viel me op dat ik via mijn polsen schokjes krijg. Best irritant, mijn polsen rustten op dat moment op de hoeken van de laptop. Is dit normaal?
Waarschijnlijk heb je dan je MBP aangesloten op een niet-geaard stopcontact. Dan kun je spanning voelen aan de metalen delen.

[ Voor 25% gewijzigd door Digistorm op 21-07-2007 13:37 ]

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je dan je MBP aangesloten op een niet-geaard stopcontact. Dan kun je spanning voelen aan de metalen delen.
Je hebt gelijk, stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. thanks in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de Mac book pro 17 inch nieuwste model in mijn bezit. Ik heb hem gekocht vooral voor videobewerking met FCP. Mijn vraag is als volgt:

Als ik op plekken zit waar de stroomvoorziening wat minder betrouwbaar is als in Nederland, bijvoorbeeld Iran, Syrie, Indonesie etc. en er dus sprake kan zijn van pieken of dalen in de spanning is het dan nodig om extra maatregelen te nemen of vangt de meegeleverde poweradapter dit soort dingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:11

AJM

Ik lees hier dat de levertijd van de nieuwe MBP best lang is (2 weken) als je hem via de site besteld, maar is het niet mogelijk om de MBP bij een Apple store te kopen, of hebben zij hem niet op voorraad? En krijg je bij de Apple store ook 10% korting als student, of alleen via de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:40:
Ik heb sinds kort de Mac book pro 17 inch nieuwste model in mijn bezit. Ik heb hem gekocht vooral voor videobewerking met FCP. Mijn vraag is als volgt:

Als ik op plekken zit waar de stroomvoorziening wat minder betrouwbaar is als in Nederland, bijvoorbeeld Iran, Syrie, Indonesie etc. en er dus sprake kan zijn van pieken of dalen in de spanning is het dan nodig om extra maatregelen te nemen of vangt de meegeleverde poweradapter dit soort dingen op.
Met dalen zal het wel meevallen, omdat de adapters van Apple volgens mij werken met alles tussen de 110 en de 250 volt. Maar pieken zou ik mee oppassen. Kun je niet een overspanning beveiliging kopen?

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

_GoldStrike_ schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:50:
Ik lees hier dat de levertijd van de nieuwe MBP best lang is (2 weken) als je hem via de site besteld, maar is het niet mogelijk om de MBP bij een Apple store te kopen, of hebben zij hem niet op voorraad? En krijg je bij de Apple store ook 10% korting als student, of alleen via de website?
Toevallig dat ik afgelopen woensdag (18 juli) naar de YouMac (apple store in eindhoven) heb gebeld om er een te bestellen en hun hadden hem niet op voorraad en hun leverancier (bestellen dus niet rechtstreeks bij apple? :?) ook niet. Bij de YouMac krijg je 5% studenten korting en op de site is het 7%

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Als je ADC neemt via Apple krijg je 20 % korting op je mbp en osx 10.5 update erbij. Dat is toch wel raadzaam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

Via Surfspot en mijn UvA account krijg ik 10% korting als ik op de Apple website een MBP bestel, maar wat is ADC precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:13

vooghel

Cunning linguist

_GoldStrike_ schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:20:
Via Surfspot en mijn UvA account krijg ik 10% korting als ik op de Apple website een MBP bestel, maar wat is ADC precies?
Wat te verwachten als ADC member?
:)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

DeluxZ schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:42:
[...]

Toevallig dat ik afgelopen woensdag (18 juli) naar de YouMac (apple store in eindhoven) heb gebeld om er een te bestellen en hun hadden hem niet op voorraad en hun leverancier (bestellen dus niet rechtstreeks bij apple? :?) ook niet. Bij de YouMac krijg je 5% studenten korting en op de site is het 7%
er zijn redelijk wat AC's die niet via Apple bestellen maar via 3e partijen (groothandels) zoals TechData. Dit omdat Apple er nog wel eens een handje van heeft om groothandels eerder van voorraad te voorzien dan resellers.

Het verschil in studentenkorting is ook normaal. Apple heeft daar richtlijnen voor opgesteld, waarin dus staat dat AC's een bepaald percentage studentenkorting mogen geven. Dat percentage kunnen ze dan ook claimen bij Apple. Geeft een AC meer korting dan toegestaan, zullen ze het restpercentage uit eigen zak moeten compenseren.

[ Voor 20% gewijzigd door Whieee op 23-07-2007 13:04 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat ik mij nou afvroeg, kan ik ook een snelheidsverbetering verwachten als leopard uitkomt, aangezien die 64-bit is? Of is het verschil minimaal tussen een 32-bit en 64-bit omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob1n schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:36:
Wat ik mij nou afvroeg, kan ik ook een snelheidsverbetering verwachten als leopard uitkomt, aangezien die 64-bit is? Of is het verschil minimaal tussen een 32-bit en 64-bit omgeving?
Bekijk de WWDC 07 keynote (nog) eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Thanks, daar word inderdaad duidelijk gemaakt dat het wel kan schelen. Vraag is natuurlijk hoe het zich in de praktijk op andere applicaties zal uitten, maar dat zien we dan wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De snelheidsverbetering zal uit een andere hoek komen. Zo wordt de ondersteuning voor dual-core processors enorm verbeterd. Daar zul je voornamelijk betere prestaties door krijgen. 64 bit vs. 32 bit zal je niet zo snel merken, tenzij je met echt grote bestanden werkt (dat lijkt me niet op een MBP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil 2gb geheugen erbij kopen voor mijn macbook pro 17inch 2.4ghz die ik nu 2 weken in bezit heb wat zijn nu up to date winkels ? waar ik geheugen kan kopen en kan iemand me wat meer uitleggen welke type ik moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:21:
Ik wil 2gb geheugen erbij kopen voor mijn macbook pro 17inch 2.4ghz die ik nu 2 weken in bezit heb wat zijn nu up to date winkels ? waar ik geheugen kan kopen en kan iemand me wat meer uitleggen welke type ik moet kopen.
Dus je wilt er 4 Gig geheugen van maken voor je laptop? Dat kan alleen door de 2x 1024 MB die er nu in zit te vervangen door 2x 2048. Je kan het er helaas niet bijprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb mijn MBP nu een week en ik heb een paar vraagjes:

Hoe krijg ik voor elkaar dat de MBP automatisch verbinding maakt met mijn draadloze netwerk? Na het slapen gaat het goed. Maar vreemd genoeg gaat het fout na het opstarten, terwijl ik volgens mij alle instellingen goed heb staan. Het is vooralsnog het enige draadloze netwerk in de lijst. De wep sleutel staat in de sleutellijst.

Er staat een trial op van Office 2004. Het gekke is dat als ik Office 2004 wil uitproberen, dan krijg ik een melding dat de trial al is verlopen, terwijl ik de laptop nog geen week heb :P.

De remote werkt toch alleen met infrarood? Het gekke is dat het bereik bizar goed is voor een infrarood. Overal in de kamer vanuit alle richtingen werkt het prima. En waarvoor is de rubberen strip in de scharnier? Zitten daar de antennes in o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De rubberen strip is inderdaad voor de antennes (je bedoelt die aan de rand van het scherm toch?), dat vergroot het bereik/de ontvangst. En de remote is inderdaad infrarood, doet het bij mij ook zeer goed. Was er zelf ook een beetje verbaasd van, al heb ik de batterij in de remote van mijn iMac direct moeten vervangen omdat hij telkens zeurde dat hij op was. :)

Over het draadloze netwerk, met "de lijst" bedoel je je voorkeurslijst? Je Office probleem weet ik niet, wat ik wel weet is dat ik er direct af heb gegooid omdat hij bij mij problemen gaf met de volledige versie van Office 2004.

[ Voor 74% gewijzigd door Frietsaus op 23-07-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem ook eindelijk binnen. 1,5 maand wachten en dan nog een grote powerbrick :P

ik heb het 2.4 ghz 15inch model met 7200rpm hdd en 4gb mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Frietsaus schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:45:
De rubberen strip is inderdaad voor de antennes (je bedoelt die aan de rand van het scherm toch?), dat vergroot het bereik/de ontvangst. En de remote is inderdaad infrarood, doet het bij mij ook zeer goed. Was er zelf ook een beetje verbaasd van, al heb ik de batterij in de remote van mijn iMac direct moeten vervangen omdat hij telkens zeurde dat hij op was. :)
Idd. ik bedoel die strip. Dan is dat gedeelte duidelijk. Ik vroeg het vooral, omdat het bereik prima is en meestal antennes in het scherm zitten.
Over het draadloze netwerk, met "de lijst" bedoel je je voorkeurslijst?
Ja, die lijst bedoel ik.
Je Office probleem weet ik niet, wat ik wel weet is dat ik er direct af heb gegooid omdat hij bij mij problemen gaf met de volledige versie van Office 2004.
Ik moet nog even kijken hoe ik het er opnieuw op kan zetten. Maar ik neem aan dat dat niet werkt. De volledige versie heb ik niet. Misschien dat ik de nieuwste versie aanschaf, aan het eind van het jaar. Maar ik wilde eigenlijk overstappen op iWork. Ik heb het nu toch niet nodig, maar waarschijnlijk binnenkort wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desune
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:03:
ik heb hem ook eindelijk binnen. 1,5 maand wachten en dan nog een grote powerbrick :P

ik heb het 2.4 ghz 15inch model met 7200rpm hdd en 4gb mem
Gefeliciteerd! Hoe bevalt de 7200rpm schijf en 4gb mem? Nog problemen met je scherm ondervonden (flikker, gele gloed)? Ik las op macrumors dat wanneer je OSX opnieuwe installeerde dat het scherm ook kon beginnen te flikkeren. Dit kon verholpen worden door na de installatie de updates te installeren en de PRAM te resetten mocht dat weer niet helpen. Heb jij hier nog last van gehad?

Ik heb mijn 2.16GHz afgelopen week verkocht en wacht nu af op 1 augustus wanneer de back to school actie met een gratis iPod ingaat. Heb nog een mooie bon van 119 euro van Apple dus uiteindelijk ga ik er qua snelheid op vooruit en ben ik er ook nog eens 50 euro op vooruit gegaan :D

De nieuwe kleinere powerbricks worden vanaf nu ook geleverd bij bestelling van een nieuwe MBP dus dat is ook nog eens mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
desune schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:21:
[...]

De nieuwe kleinere powerbricks worden vanaf nu ook geleverd bij bestelling van een nieuwe MBP dus dat is ook nog eens mooi meegenomen :)
Ik heb mn MBP de 19e besteld, en hij wordt pas tussen 31-7 en 3-08 verzonden. Krijg ik dan een nieuwe powerbrick of nog een oude? Aangezien ik wel voordat de nieuwe powerbrick uit kwam hem had besteld... :?

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:28:
[...]

Ik heb mn MBP de 19e besteld, en hij wordt pas tussen 31-7 en 3-08 verzonden. Krijg ik dan een nieuwe powerbrick of nog een oude? Aangezien ik wel voordat de nieuwe powerbrick uit kwam hem had besteld... :?
Mij ontgaat even iets..!
Wat is een PowerBrick... en wat is het verschil tussen een nieuwe en een oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:45:
[...]

Mij ontgaat even iets..!
For those yearning for Mac related news, per Engadget, Apple appears to have redesigned their 85W MagSafe Power Adapter for the MacBook Pro. The new design is smaller and similar to the current 60W MagSafe for the MacBook.
Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2007/07/21/apple-mbp-adapters.jpg
New Adapter shown on Left

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:45:
[...]

Mij ontgaat even iets..!
Het staat er slechts 1 post boven dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het zou me overigens niet verbazen als de nieuwe adapter dan ook wat warmer wordt dan de oude. De adapter van mijn MacBook wordt al flink warm, in tegenstelling tot die van mijn MacBook Pro.

We wachten af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Die van mijn iBook werd soms al gloeiend heet, dus wat dat betreft zal het niet zo veel uitmaken denk ik, die adapters worden sowieso heet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De Macbook Pro adapter (grote steen :P) wordt anders helemaal niet zo warm, zeker als ik het vergelijk met de adapters van mijn vorige notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Volgens Apple zou de nieuwe adapter aan de "Energy Star certification" voldoen, wat zou moeten betekenen dat de adapter voor minimaal 80% energie efficiënt is. Ik neem dus aan dat de adapter juist een stuk minder warm wordt :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desune
Vanitas schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:28:
Op macrumors heeft iemand de nieuwe powerbrick binnengekregen met de volgende data:
For everyone wondering about my MBP shipment w/ the new charger:
Shipment Date:
JUL 20, 2007

Delivers by:
JUL 24, 2007

But it came today actually, the 23rd. And yes, I am sure it is the new one. My original MBP was sent back for a scratch/scuff and this adapter is pretty small in comparison to the old masonry brick.
Dus grote kans dat jij de kleine krijgt ;) Laat het even weten ben ook wel nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig.

In Oktober komt er dus een nieuwe laptop; en na enig getwijfel over specs./kosten e.d. is het toch wel vrij duidelijk dat het de macbook pro wordt. Eerlijk is eerlijk, begon ooit met deze iBook G4, de ervaringen waren niet geweldig, waarschijnlijk omdat ik langere tijd aan een windows machine gewend was. Toen hebben een paar vrienden van mij met hun macbooks/macbook pro's laten werken, man wat een heerlijke dingen, zelfs OS X vond ik erop te pruimen. Heb mij dus thuis op de ibook G4 die ooit van mij was, maar nu van het vriendinnetje, weer gestort, en ben vreemd genoeg verliefd geworden. Alles voelt ontzettend natuurlijk aan; hotkeys/codering, de hele computer-ervaring zelf, van deep sleep tot de prachtige looks van tiger.. Moet mijzelf nog een beetje aanleren om consistency binnen de UI te krijgen (e.g. alles gelijk listed), maar met een beetje geduld moet dat zeker lukken.

Onlangs dus maar eens bij de HTR macstore in utrecht geweest, dit was in eerste instantie voor een macbook die ik in september/oktober ga bestellen. De MacBook is voor zijn formaat al een klein powerhousje, met zeer veel waard voor zijn geld (e.g. CPU/looks/scherm). Toch heeft de desbetreffende verkoper mij toch aan het twijfelen gebracht, en terecht, voor mijn doeleinden (webdesign/vormgeving/die hard coding) is de pro gewoon een veel betere keus. De aanschafsprijs stond mij eerst een beetje in de weg, maar aangezien ik binnenkort mijn eigen bedrijfje heb, moet dat al minder een probleem zijn. Ben echt verliefd op het apparaat, en heb een positieve zin om mijn vista-machine uit het raam te gooien (vooral nu mijn gadgets uiteens out of the blue mijn hele systeem laten hangen, heb helemaal niks gewijzigd). Alleen maar meer voordeel voor mij vanaf oktober; leopard, LED-schermen (of zijn die er al op de 15" variant), en een kleinere voeding..

Momenteel is er gewoon geen betere laptop met zulke looks en zulke specs.; het enige wat mij beangstigd is eigenlijk de kinderziektes; maar die zouden er nu eigenlijk al uit moeten zijn.. Het blijft toch altijd een beetje veel wat je leest aan negatieve berichten in de mac fora etc.; aan de andere kant deze ibook is ondertussen ook al 4 jaar oud, een paar keer goed verkeerd op de grond beland, en werkt nog perfect (zit een klein deukje in het plastic aan de linkerkant, maar mag het plezier niet drukken).

Enige wat ik nog van jullie wil weten is wat jullie gebruiken voor HTML/PhP/JS/SQL coding @ mac en ik ben 300 % tevree (heb al wat appjes gevonden maar vond deze op de ibook een beetje beperkt, maar dat laatste heeft vooral met werkruimte/resolutie te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
desune schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:22:
[...]

Op macrumors heeft iemand de nieuwe powerbrick binnengekregen met de volgende data:

[...]

Dus grote kans dat jij de kleine krijgt ;) Laat het even weten ben ook wel nieuwsgierig :)
Ah, das goed om te horen, klein is fijn :) Als ik em binnen heb dan zal ik wel pics, oid, posten. Hopelijk krijg ik em wat eerder binnen dan de datum die nu staat, duurt wel erg lang :( Vooral nu dat ik al betaald heb en er nog helemaal niks voor heb teruggekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:28:

Er staat een trial op van Office 2004. Het gekke is dat als ik Office 2004 wil uitproberen, dan krijg ik een melding dat de trial al is verlopen, terwijl ik de laptop nog geen week heb :P.
Hier ook al last van, ik ga apple maar eens mailen. Ik wil graag eerst even office uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desune
Goed dat je voor de MBP gaat kiezen! Zelf ben ik even MBP-loos maar heb ongeveer mijn oude voor 2,5 maand gebruikt. In die 2,5 maand heeft mijn windows machine mooi een winterslaap gehouden ;)

Ik raad Coda van Panic software aan (55 euro) om te coden. Zelf moest ik er even aan wennen om hem helemaal naar wens te krijgen maar ik wil nu niet meer zonder! Ik gebruik het overigens voor HTML/PHP/CSS.

De LED-schermen worden nu al standaard geleverd bij de 15" versies. Hier kun een goede review lezen over de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dus ook een mac book pro kopen, voor mijn studie volgend jaar. Ik heb alleen geen idee welk scherm ik zal nemen, glossy of mat. Ik ga m'n laptop voornamelijk voor office werkzaamheden, school en webdesign gebruiken.

Wat kunnen jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:02:
Ik ga dus ook een mac book pro kopen, voor mijn studie volgend jaar. Ik heb alleen geen idee welk scherm ik zal nemen, glossy of mat. Ik ga m'n laptop voornamelijk voor office werkzaamheden, school en webdesign gebruiken.

Ga zelf even kijken bij een winkel, de mediamarkt bijvoorbeeld. Je kunt ze dan gewoon vergelijken. En als alleen de matte macbook pro er staat kijk je gewoon even naar de gewone macbook. Ik heb daardoor besloten om voor een matte te gaan. Was in mijn ogen minder vermoeiender om naar te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satch schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:08:
[...]

Ga zelf even kijken bij een winkel, de mediamarkt bijvoorbeeld. Je kunt ze dan gewoon vergelijken. En als alleen de matte macbook pro er staat kijk je gewoon even naar de gewone macbook. Ik heb daardoor besloten om voor een matte te gaan. Was in mijn ogen minder vermoeiender om naar te kijken. :)
Ik ben al in de iCentre in Haarlem gaan kijken, daar hadden ze alleen Macbooks met glossy staan, alle pro's waren mat. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit :P Ik laat me door mijn rijles wel in haarlem afzetten, dan kan ik nog even goed kijken.

Maar als iemand nog tips/redenen heeft voor of juist tegen glossy, dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Je gaat webdesignen? Dan heb ik een enorm belangrijke reden voor je. Glossy schermen zijn minder getrouw aan kleur. Ze intensiveren enorm, waardoor je niet duidelijk ziet wat je doet tijdens het designen. Als je een leuk filmpje op fotootje gaat kijken als simpele thuisgebruiker is het leuk dat je fellere kleurtjes hebt, maar als je kleurgetrouw wilt werken zou ik absoluut een mat scherm nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
NiteSpeed schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:46:
Je gaat webdesignen? Dan heb ik een enorm belangrijke reden voor je. Glossy schermen zijn minder getrouw aan kleur. Ze intensiveren enorm, waardoor je niet duidelijk ziet wat je doet tijdens het designen. Als je een leuk filmpje op fotootje gaat kijken als simpele thuisgebruiker is het leuk dat je fellere kleurtjes hebt, maar als je kleurgetrouw wilt werken zou ik absoluut een mat scherm nemen.
Naar mijn ervaring scheelt het met elke scherm (de kleurtrouw) of je nu mat of glossy, binnen beide is er ook verschil. Plus je hebt nog de oude CRT schermpies waar het ook weer anders op uit ziet. Zo blijf je bezig. Beste is dus keuze maken tussen wat jij wilt zien/genieten/mooi vindt of wat de massa gebruikt aan scherm. Ik heb zelf mijn mbp genomen met HR glossy scherm en heb geen spijt. Mat is zo 2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Leeft in dat geval nog in 2001 *O* 8)7

Mijn nieuwe MBP (2.2 15" SR) heeft een heerlijk mat scherm, vind het zelf vele malen prettiger..
Moet er niet aan denken joh, onder een stel TL-buizen op school werken met een glossy scherm.. daar zit maar 1 voordeel aan, je hebt altijd een spiegel bij je.. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiteSpeed schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:46:
Daarom dacht ik inderdaad ook aan mat. Alleen lopen de meningen hiervoor zo uiteen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
SyS_ErroR schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:00:
[...]

Mijn nieuwe MBP (2.2 15" SR) heeft een heerlijk mat scherm, vind het zelf vele malen prettiger..
Moet er niet aan denken joh, onder een stel TL-buizen op school werken met een glossy scherm.. daar zit maar 1 voordeel aan, je hebt altijd een spiegel bij je.. :w
Ieder zijn eigen smaak he & ervaringen. Zelf ondervind ik geen last van tl balken en dergelijke. En als ik op school zit heb ik in de middag uren de volle zon erop. Ideaal want dan kan ik de lamp uitzetten en zie ik het nog.
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:03:
[...]

Daarom dacht ik inderdaad ook aan mat. Alleen lopen de meningen hiervoor zo uiteen!
Neem dan ook wat 'zelf' wilt op de laptop (on the road). Je kan altijd nog een externe matte/glossy scherm nemen op je werk locatie.

[ Voor 20% gewijzigd door F r a n k D op 25-07-2007 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
Maar zou iemand me kunnen aanradne wat ik bij mijn MBP moet kopen. Ik neem een 15" en ik wil hem eigenlijk gewoon in mijn eastpak meenemen. Zelf zat ik te denken aan die neoprene hoesjes maar beschadigt dat niet snel door de rits? Ze lijken me ook nogal onhandig.

In ieder geval wil ik graag een bescherming-iets hebben voor mijn nieuwe laptop dalijk, dus het moet wel wat goeds zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:54
NiteSpeed schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 02:54:
Maar zou iemand me kunnen aanradne wat ik bij mijn MBP moet kopen. Ik neem een 15" en ik wil hem eigenlijk gewoon in mijn eastpak meenemen. Zelf zat ik te denken aan die neoprene hoesjes maar beschadigt dat niet snel door de rits? Ze lijken me ook nogal onhandig.

In ieder geval wil ik graag een bescherming-iets hebben voor mijn nieuwe laptop dalijk, dus het moet wel wat goeds zijn.
Ik heb zelf een "Second Skin" hoesje voor mijn MBP. Werkt perfect en bij de rits zt er aan de binnenkant een extra strook stof zodat de MBP niet beschadigt. Ik gebruik zo'n hoesje alleen maar als ik weet dat ik verder niets nodig heb zoals een adapter enzo. Die Mac notebooks doen het toch wel lang genoeg op de accu voor mij. Maar jij stopt 'm toch in een tas, dus kan je wel extra spullen meenemen.

Ik weet niet of je eastpak een verstevigd vak heeft? Zo niet dan zou ik voor iets stevigers gaan dan een neopreen hoesje.. Zo ja, dan is zo'n hoesje voldoende. Zelf vervoer ik mijn MBP in een Boomer L van Crumpler. Zit een mooi verstevigt vak in waar ie zonder extra hoes in gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Myrdhin op 25-07-2007 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
SyS_ErroR schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:00:
[...]

Nou ik had op mn oude laptop ook een glossy scherm, maar daar had je toch echt geen last van. Ja, tenzij je scherm helemaal donker is, maar dan zou je er ook last van hebben met een mat scherm.

Overigens heb ik wel gekozen voor een mat scherm in mn MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 16:13

vooghel

Cunning linguist

In dit topic: [Transport] Neem je *book mee staan heel veel hoezen/tassen :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:31
Het is zover!, gister mijn MBP besteld, standaard 2.2Ghz config maar met US Intl keyboard en US OSX,

Nu het wachten, ergens 2e week van augustus geleverd als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desune

Ik zou voor mat gaan! Ik zat in het begin ook zwaar te twijfelen, ik wist zeker dat ik glossy wilde daarna wist ik zeker dat ik mat wilde, of toch niet? De glossy schermen weerspiegelen altijd, als je erop let zul je altijd jezelf of de achtergrond zien. Als je een lichtbron achter je hebt moet je altijd draaien anders zie je een grote lichtbol op je scherm. Ondanks dat zat ik nog steeds te twijfelen, maar mijn vriendin vond mat het mooist en vond maar dat ik mat moest nemen :Y)
erg makkelijk als iemand keuzes voor je maakt die je zelf niet kan nemen hehe

Maargoed ik ben echt heel blij dat ik de matte had gekozen. Soms als ik plaatjes zie van glossy schermen denk ik wauw wat glimt dat toch mooi maar toch zou ik nooit voor glossy gaan. Ik ga 1 september een nieuwe MBP kopen en zeker dat het een mat scherm gaat worden. Ook omdat je het gaat gebruiken voor webdesign zal ik je een mat scherm aanraden. Het is niet voor niets een pro apparaat waar jij de keuze hebt voor een mat of glossy. De MB doelgroep is voor de non-pro en Apple heeft gekozen om daar alleen de glossy versie van uit te brengen. Ik denk dat daar ook een reden achter zit ;)

De nieuwe matte LED schermen zijn sowieso iets meer glossy dan de oudere CCFL schermen. Overigens vertonen de glossy schermen vaker problemen dan de matte versies. Er is een survey gehouden over defecte LED schermen. Iedereen gaf aan welk scherm (mat of glossy), model (2,2 of 2,4), scherm leverancier (LG of Samsung), de build week, BTO en of ze last hadden van een gele gloed onderaan het scherm.

Dit waren de uitslagen:
LG Matte - 24 users replied | 23 LED screens were reported good | 1 was bad
LG Glossy - 6 users replied | 3 LED screens were reported good | 3 were bad

Samsung Matte - 18 users replied | 7 LED screens were reported good | 11 were bad
Samsung Glossy - 16 users replied | 8 LED screens were reported good | 8 were bad

The manufactured weeks were random for the most part. I believe there was 1 person with a week 21 laptop, but he didn't have any problems.

So looking at this data, ~96% of LG matte users had good screens, with all users satisfied with their screen. However the glossy screens were only 50%.
With the Samsung matte, ~39% of the screens were good, and again with the glossy screens, it was 50%.

Adding those up:
Matte – 30 good, 12 bad - ~72%
Glossy – 11 good, 11 bad - 50%

LG – 26 good, 4 bad - ~87%
Samsung – 15 good, 19 bad - ~44%

Overall: 41 good, 23 bad - 64%

Hier is een topic over het meenemen van je Apple.

Ik heb gister de Booq system (XM) gekocht met een Vyper sleeve.

Afbeeldingslocatie: http://www.booq.de/stores/b/booqdeutsch/images/BillingSet/b17b015s1s.jpg

De Vyper sleeve is bombproof zeggen ze dus erg stevig lijkt me :P Met de promotiecode: 'red06' krijg je er ook nog eens 10% korting op ;) De sleeve zelf kost 49 euro exclusief verzendkosten (wordt verzonden uit Duitsland).

Voor de rest is de MBP zeer compleet. Je zou nog kunnen overwegen om er een (draadloze) muis bij te kopen. Zelf gebruik ik een draadloze BT MM waar ik zeer tevreden over ben, hoewel de ervaringen zeer uiteenlopen van verschillende gebruikers. Oja een schermreinigssetje met zo'n zacht doekje is ook aan te raden ;) Kijk wel uit wanneer je gaat schoonmaken met ringen, armbanden en horloges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online

Mat. Bij webdesign wil je een kleurecht scherm. Bij glossy zijn de kleuren onnatuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaise schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:27:
[...]

Mat. Bij webdesign wil je een kleurecht scherm. Bij glossy zijn de kleuren onnatuurlijker.
Ik vind mat zowiezo klote, als er licht in valt zie je niets meer.
Ik snap eigenlijk niet wie die glossy schermen heeft bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een macbook en ikzelf zou niet snel meer terugwillen naar mat... vind mat gewoon veel minder ivm glossy... ben wel geen developer...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik was gisteren even in de Mac shop in de Bijenkorf in Amsterdam en vandaag even in Media Markt in Amsterdam, en wat me opviel is dat alle modellen MBP's die daar staan Amerikaanse toetsenborden hebben (dus met zo'n 'hoekvormige' entertoets).

Wel opvallend toch, gelet op hoe moeilijk het is om zo'n toetsenbord bij je MBP in Nederland te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen de showmodellen of ook de op vooraad zijnde modelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Deephouse

Bedoel je deze: Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kvanrhee/tweakers/macbook.jpg
of deze: Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/1736/dirtbook6uu.jpg

de eerste is intl. Eng. de tweede US. kan zelf weinig hoek ontdekken aan de US variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
begintmeta schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:14:
Deephouse

Bedoel je deze: [...] of deze: [...]

de eerste is intl. Eng. de tweede US. kan zelf weinig hoek ontdekken aan de US variant
Ik bedoel de entertoets op het eerste plaatje. Ik nam aan dat dat de US-variant is omdat mijn Powerbook de entertoets van het tweede plaatje had en dat was een NL toetsenbord. Klopt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Deephouse schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:22:
[...]
Ik bedoel de entertoets op het eerste plaatje. Ik nam aan dat dat de US-variant is omdat mijn Powerbook de entertoets van het tweede plaatje had en dat was een NL toetsenbord. Klopt dit niet?
Het is juist andersom, de hoekige entertoets is de NL variant en de liggende entertoets is de US variant. En die laatste is hier nauwelijks/niet te krijgen.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Mighty schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:39:
[...]

Het is juist andersom, de hoekige entertoets is de NL variant en de liggende entertoets is de US variant. En die laatste is hier nauwelijks/niet te krijgen.
Da's ook bizar dan, ik kreeg 'm namelijk ongevraagd bij mijn Powerbook (laatste versie), terwijl ik eigenlijk die hoekige variant prettiger vond. Het betrof een volledig standaard model.

Sorry voor de verwarring 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 7200rpm upgrade van de hdd (voor 150 euro) het eigenlijk waard? Dan vooral met betrekking tot games en natuurlijk algemene performance..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bij deze de meest dwaze uitspraak in het topic. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
Kan iemand mij vertellen of de nieuwe MBP's nou meer / net zo veel herrie maken en nog warmer worden nu ze betere specs hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
@Armo:

Ik heb mijn Macbook Pro 2,4 net geen 2 weken. Wanneer ik gewoon wat werk (firefox, itunes, adium, eclipse) dan draaien mijn fans op zo'n 2400rpm op 50°C. Je hoort hem dus niet en het is niet verschikkelijk warm. Wanneer je iets zwaarder werk gaat doen (Photoshop, Flash, Illustrator, itunes, adium, firefox, eclipse ..) dan gaan de fans naar 3400rpm, nog steeds niet zeer luid op zo'n 70°C. Nu werk ik wel met smcFanControl, waarbij ik soms de fans op 5000rpm laat gaan om de temperatuur te drukken.

Al bij al, geen herrie, geen kookplaat, en echt een geschifte machiene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

jverdeyen schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:43:
@Armo:

Ik heb mijn Macbook Pro 2,4 net geen 2 weken. Wanneer ik gewoon wat werk (firefox, itunes, adium, eclipse) dan draaien mijn fans op zo'n 2400rpm op 50°C. Je hoort hem dus niet en het is niet verschikkelijk warm. Wanneer je iets zwaarder werk gaat doen (Photoshop, Flash, Illustrator, itunes, adium, firefox, eclipse ..) dan gaan de fans naar 3400rpm, nog steeds niet zeer luid op zo'n 70°C. Nu werk ik wel met smcFanControl, waarbij ik soms de fans op 5000rpm laat gaan om de temperatuur te drukken.

Al bij al, geen herrie, geen kookplaat, en echt een geschifte machiene.
Ik heb zelf ook een 2,4ghz mbp, op 55° of lager draaien mijn fans meestal gewoon 2000rpm (default), wanneer ik gewoon werk blijft dat meestal oo kgewoon zo, en das dus met echt veel firefox windows open, eclipse (die constant in de achtergrond compileert omwille van de incremental compiler), itunes, bij zwaardere en vooral 3D zaken als wc3 of itunes visualizer gaat hij richting de 70° en spinnen de fans op max, maar dat is dus echt zeldzaam. Ik gebruik dus geen smcFanControl maar laat os x maar lekker doen en dat geeft geen enkel probleem.

Maar ben het er zeker mee eens dat het gewoon de beste laptop is die ik ooit al onder hande heb gehad, er kan geen acer/hp/dell/... tegen op. Het enige wat ik jammer vind is dat er geen 1680*1050 15" led display optie is, maar als ik moet kiezen tussen een 1680*1050 ccfl of 1440*900 led kies ik zeker voor het laatste.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
G-PHREAK schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:44:
[...]

bij deze de meest dwaze uitspraak in het topic. :X
Mijn mening }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
izzo schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:05:
Het is zover!, gister mijn MBP besteld, standaard 2.2Ghz config maar met US Intl keyboard en US OSX,

Nu het wachten, ergens 2e week van augustus geleverd als het goed is.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Lijkt mij gewoon door te selecteren in de store? Je krijgt dan overigens nog steeds een staande enter-toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
US international is niet US inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik heb nu sinds een kleine week mijn macbook pro, eerst altijd een macbook gehad. Ontzettend tevreden mee heb gekozen voor een mat scherm en de kleuren zijn echt veel beter dan op mijn macbook :)

Nu heb ik de laptop van mijn werkgever gekregen als cadeau (dus mijn eigendom) maar nu wil ik graag applecare aanschaffen, weet iemand waar ik dit het voordeligst kan doen?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:01:
[...]

Ik vind mat zowiezo klote, als er licht in valt zie je niets meer.
Ik snap eigenlijk niet wie die glossy schermen heeft bedacht.
ik heb met mijn MBP 2.4GHz 15" in de volle zon zitten werken, zonder enige problemen. En ik heb een scherm met matte coating. De zichtbaarheid van het scherm was verbazingwekkend goed. Waar ik op mijn oude PowerBook 12" helemaal niets zag, en op mijn MacBook alleen reflectie, zag ik op mijn MBP alles prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:30:
Ik heb nu sinds een kleine week mijn macbook pro, eerst altijd een macbook gehad. Ontzettend tevreden mee heb gekozen voor een mat scherm en de kleuren zijn echt veel beter dan op mijn macbook :)

Nu heb ik de laptop van mijn werkgever gekregen als cadeau (dus mijn eigendom) maar nu wil ik graag applecare aanschaffen, weet iemand waar ik dit het voordeligst kan doen?
Ik heb ze op eBay vrij goedkoop gezien, van wat ik uit de voorwaarden kan opmaken heb je echter geen recht op on-site service. Maar ik kan het mis hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Uhm, zijn er meer mensen die last hebben van de lange leveringstijden momenteel? Mijn collega wacht al 5 a 6 weken op zijn mac book, mijn mac book pro (en die van mijn chef) zijn al 3 a 4 weken 'onderweg'. Ik heb zelf wat rond gebeld naar verschillende Apple winkels en die zien allemaal hetzelfde probleem. Is de nieuwe serie zo populair? En heeft iemand insight info over de bevoorrading van de Apple winkels?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Zie dat ze bijv. bij a-mac gewoon op voorraad zijn...

Weet nie of je een BTO had of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Tha BasZ schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:37:
Zie dat ze bijv. bij a-mac gewoon op voorraad zijn...

Weet nie of je een BTO had of niet?
BTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Build To Order, op maat gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:00:
[...]
Build To Order, op maat gemaakt.
Ja, dat heb waarschijnlijk wel. Althans... niet veel anders dan dat je kan klikken op de Apple.nl website. Ik wou die 7200rpm disk en een us keyboard en OSX in het Engels. Dat soort dingen zouden toch snel geleverd kunnen zijn?

Ik wil niet vloeken in de kerk, maar een persoonlijk geconfigureerde Dell zou ik hooguit in een week geleverd krijgen idem voor de Thinkpad van een andere collega. :S

Ik snap dat het met nieuwe series nu wel effe aanpoten is voor Apple, maar vind de levertijden een beetje de pan uitschieten.

[ Voor 7% gewijzigd door VisionMaster op 27-07-2007 15:23 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

Bij de Apple store in Hilversum hoorde ik over de levertijd van de MBP dat dit minstens 2 weken is vanwege het nieuwe led-beeldscherm van de MBP, waarschijnlijk kan de fabrikant van die schermen de vraag niet aan en lopen de bestellingen daarom vertraging op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook Dells met het nieuwe LED-beeldscherm hebben enorme vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Armo schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:58:
Kan iemand mij vertellen of de nieuwe MBP's nou meer / net zo veel herrie maken en nog warmer worden nu ze betere specs hebben ?
Ben het eens met de replies boven mij, maar heb wel een toevoeging. Heb laatst XP geinstalleerd op een Bootcamp partitie en daar de World in Conflict Beta op gespeeld. Dán hoor je de fans dus wél heel duidelijk en raakt de boel behoorlijk verhit. Dit is natuurlijk vrij logisch, maar wou het toch even melden om e.e.a. te relativeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
manzana schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:28:
[...]

Ben het eens met de replies boven mij, maar heb wel een toevoeging. Heb laatst XP geinstalleerd op een Bootcamp partitie en daar de World in Conflict Beta op gespeeld. Dán hoor je de fans dus wél heel duidelijk en raakt de boel behoorlijk verhit. Dit is natuurlijk vrij logisch, maar wou het toch even melden om e.e.a. te relativeren :)
Mijne (2,16Ghz, 2GB) gaat soms zomaar boven de 5000RPM met gewoon surfen (Safari) of een DVD'tje kijken. En dat maakt herrie zoals velen hier weten ! Heb net die smcFanControl gedownload en dat helpt wel een beetje ookal had ik liever dat MacOSX dit soort dingen zelf regelt.

Btw, is die nieuwe MBP vergelijken met die van mij 150 euro waard ? Kan die van mij namelijk verkopen aan iemand die interesse heeft en dan moet ik nog 150 euro bijleggen en kan ik een nieuwe kopen. Dus 2,2Ghz ipv 2,16, LED display en 8600GT 128MB. Owja, en weer 12 maanden garantie ipv 6 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Armo op 27-07-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Armo, dan krijg je nog wel een heel mooi bedrag voor je oude exemplaar lijkt me, ik zou dat denk ik doen, Santa Rosa, snellere CPU, in principe betere video, ltijd geupgrade WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Armo schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:33:
[...]

<knip>

Btw, is die nieuwe MBP vergelijken met die van mij 150 euro waard ? Kan die van mij namelijk verkopen aan iemand die interesse heeft en dan moet ik nog 150 euro bijleggen en kan ik een nieuwe kopen. Dus 2,2Ghz ipv 2,16, LED display en 8600GT 128MB. Owja, en weer 12 maanden garantie ipv 6 :)
In 6 maanden slechts 150 euro afschrijven is niet verkeerd. Ik zou het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
begintmeta schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:03:
Armo, dan krijg je nog wel een heel mooi bedrag voor je oude exemplaar lijkt me, ik zou dat denk ik doen, Santa Rosa, snellere CPU, in principe betere video, ltijd geupgrade WiFi.
Dat dacht ik ook, gaan we doen dus :)

Ik zal dan de goedkoopste weer bestellen, geen BTO (alleen glossy scherm). Vraag me alleen af of die daadwerkelijk binnen 7 a 10 werkdagen geleverd wordt zoals vermeld op Apple Store, anders moet ik zoals sommige hier weken op wachten :'(

Zijn er Apple dealers die net zoveel studenten korting geven als Apple Store zelf ? Of heeft het zien om ADC Student member te worden voor 99 euro ?

[ Voor 4% gewijzigd door Armo op 27-07-2007 18:48 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.