[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.548 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik al aangaf in mn post vind ik het ook niet zo erg., was het niet dat mn rechter fan bromt

denkdat je die speling er wel voorzichtig ui kan buigen. Het is immers een metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn MBP vandaag ontvangen bij de eerste keer opstarten merkte ik wat gekraak uit de boxen meer niet prachtig ding en het is het zeker waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
*snip*
• Als laatste ben ik een beetje geschrokken door de berichten ivm in brand vliegende MagSafe adapters (zie ook een ander topic op GoT). Ok deze berichten zijn er al lang, maar ik heb ze nu pas gelezen owv voorgaand probleem. Hierbij wordt vaak gezegd dat de oorzaak hiervan de kabel bij de MagSafe connector is, welke verdraaid kan komen te zitten en zelfs kan splitsen? Mijn kabel vertoont net dat probleem: hij is tot op 1.5cm fel verdraaid. Is dit inderdaad gevaarlijk en moet ik hier dus mee gaan oppassen? Of mag ik hier rustig mee verderwerken?
Ik las dat er adapters hiervoor vervangen werden, maar aangezien ik niet meer onder AppleCare garantie val zal dat voor mij waarschijnlijk weer een duitje kosten! :s

[ Voor 44% gewijzigd door dawuss op 12-07-2007 11:43 . Reden: off-topic deel verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Voor de geinteresseerden: bij ons (HTR Utrecht/Arnhem/Veenendaal) krijgen we over 2 weken de MBP 17" met Hi-Res scherm in ieder geval op demo, mogelijk zelfs een enkele op voorraad!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Modbreak:Ik heb net even stevig de bezem door dit topic gehaald, als je je bericht dus kwijt bent weet je waardoor het komt ;)

Mag ik iedereen er nog even aan herinneren dat dit een discussietopic over de MacBook Pro is? Het is dus niet de bedoeling hier vragen te stellen over hoe dingen te doen in Mac OS X. Volgens de nieuwe policy zien we hier ook liever geen troubleshooting met je MacBook Pro, open daarvoor een nieuw topic.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand nu eigenlijk al het 15-inch 2,2Ghz model gekregen, en dan wel het glossy model hiervan. ik wacht hier namelijk op, maar hij is zoooo slechtleverbaar ! als het 2,4Ghz model glossy leverbaar is neem ik die wel, scheelt toch niet echt heel veel. iets van 150 euro vind ik wel te doen :)
danke ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:32
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:38:
heeft er iemand nu eigenlijk al het 15-inch 2,2Ghz model gekregen, en dan wel het glossy model hiervan. ik wacht hier namelijk op, maar hij is zoooo slechtleverbaar ! als het 2,4Ghz model glossy leverbaar is neem ik die wel, scheelt toch niet echt heel veel. iets van 150 euro vind ik wel te doen :)
danke ! :)
Het scheel 500 euro ;), dat is het wachten wel waard. Lijkt me zo! :)
Het 2.2Ghz model is wel verkrijgbaar hoor, je moet alleen ff goed zoeken. Ik heb de mijne gister bij a-Mac in Utrecht gekocht! :) Met een mat scherm uiteraard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Ik typ dit op een glossy mbp 2,4ghz, ik heb em 13 juni besteld en 25 juni ontvangen, de levertijd is sindsdien wel met een 5tal dagen naar omhoog gegaan voor het standaard model blijkbaar en ik kan me inbeelden dat dat voor custom orders nog erger is. Het wachten is in ieder geval de moeite waard :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde eerst ook een glossy scherm nemen, maar de winkel waar ik hem besteld heb raadde dit af.
Ik zou de eerste zijn aan wie ze een Macbook Pro verkochten met glossy scherm...
Dat zegt al genoeg... dan maar aan mat scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het is sowieso een beetje vaag voor mij wat nou beter is: glossy of mat. De ene zegt glossy, de ander mat. Ik heb het idee dat het gewoon iets is wat je persoonlijk fijn vind of niet. Of denken de meeste mensen daar anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:40
rob1n schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:03:
Het is sowieso een beetje vaag voor mij wat nou beter is: glossy of mat. De ene zegt glossy, de ander mat. Ik heb het idee dat het gewoon iets is wat je persoonlijk fijn vind of niet. Of denken de meeste mensen daar anders over?
Heel simpel:
Iedereen is het erover eens dat de glossy schermen kleuren helderder/dieper weergeven, het grote nadeel is de reflectie. Alleen die reflectie vindt de een erger dan de ander, sommigen zien het nieteens.

Correct me if I'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
FlorisB schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:06:
[...]

Heel simpel:
Iedereen is het erover eens dat de glossy schermen kleuren helderder/dieper weergeven, het grote nadeel is de reflectie. Alleen die reflectie vindt de een erger dan de ander, sommigen zien het nieteens.

Correct me if I'm wrong ;)
Zeer juist! Heb op beide gewerkt, en werk nu op glossy.
Puur een persoonlijke keuze, net als je liever een witte iPod hebt of een zwarte versie.

[ Voor 12% gewijzigd door jverdeyen op 12-07-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb al sinds januari een MBP met glossy scherm en ik vind het perfect. Nu zit ik wel regelmatig aan een extern scherm maar ik moet zeggen dat ik nog nooit gestoord heb aan reflecties oid. Ik zou eigenlijk geen mat scherm meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
heel simpel

werk je veel met kleur, wil je kleuren zo echt mogelijk zien. bewerk je veel foto's oid, dan is mat de beste keus.

wil je juist extra verzadigde kleuren en boeit je het niet dat kleuren opgeblazen lijken, ga dan voor glossy.

maar aangezien het een PRO machine is zullen de meeste mensen voor mat gaan. ik werk zelf in de grafische beeldindustrie en hier zie je GEEN glossy schermen :)
tis ook niet voor niks dat er geen hi-end glossy TFT monitors gemaakt worden (als in, EIZO's van een paar duizend euro)

[ Voor 12% gewijzigd door Luuk op 12-07-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
Ikzelf heb het 2,2 Ghz model van de laatste revisie met glossy beeldscherm. Tot nu toe nog geen last gehad van het scherm, integendeel. Ik heb 3 jaar lang op een Dell laptop gewerkt met mat scherm, maar het verschil is zeer duidelijk. Zelf doe ik niets van grafisch werk buiten af en toe wat met photoshop/3D Max of Maya, heb dus ook geen ervaring met de "kleurechtheid" van het glossy scherm. Ik denk dat je met calibratie toch al een heel eind kan komen om een degelijke weergave te krijgen (niet voor grafische professionals uiteraard :+).

De levertijd was ongeveer anderhalve week. Heb hem toen besteld enkele dagen na de aankondiging dat er een nieuwe revisie was.

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb ik na een week de MacBook Pro terug omdat de topcase vervangen is, werkt de backlight van het toetsenbord helemaal niet. Breng je eerst je laptop weg vanwege defect usb-circuit, krijg je de laptop met een kapotte topcase terug. Blijkbaar letten ze daar in Maastricht niet eens op de kleine dingen: als je een topcase stuk maakt, dan vervang je die en al helemaal niet onder de garantie van de klant. Nu dat die is vervangen, is er geen werkende ledverlichting in het keyboard. Kan ik daar weer achteraan rennen :{.

[ Voor 5% gewijzigd door Robin op 13-07-2007 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Wazig, na een iets te harde double tap op het touchpad werkt de backlight weer 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat een EFI Firmware Update klaar voor ons MacBook Pro bezitters.

Binnen te halen via de Software-update of onderstaande link.

http://www.apple.com/supp...oefifirmwareupdate13.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
heb de firmware update ook binnen gehaald. Maar wat doet het? Display correctie in welke vorm? Beetje summiere informatie die ze geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
ik ben ook wel benieuwd wat de firmware update doet ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:50:
Ik typ dit op een glossy mbp 2,4ghz, ik heb em 13 juni besteld en 25 juni ontvangen, de levertijd is sindsdien wel met een 5tal dagen naar omhoog gegaan voor het standaard model blijkbaar en ik kan me inbeelden dat dat voor custom orders nog erger is. Het wachten is in ieder geval de moeite waard :)
hoe bedoel je dit? werk jij bij apple of iets dergelijks, of heb je hem via de store besteld? ik heb hem gewoon op me werk besteld premium reseller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:47:
[...]

Het scheel 500 euro ;), dat is het wachten wel waard. Lijkt me zo! :)
Het 2.2Ghz model is wel verkrijgbaar hoor, je moet alleen ff goed zoeken. Ik heb de mijne gister bij a-Mac in Utrecht gekocht! :) Met een mat scherm uiteraard! :)
voor jou wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 02:34:
Er staat een EFI Firmware Update klaar voor ons MacBook Pro bezitters.

Binnen te halen via de Software-update of onderstaande link.

http://www.apple.com/supp...oefifirmwareupdate13.html
Ook voor niet SR MBP's ?
Want volgens mij fixt het een probleem met de 2,2 en 2,4 GHz MBP modellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:49
Is het eigenlijk nog mogelijk om voor een grotere harddisk te (laten) installeren in je MBP. Ik vind 120 gig toch een beetje weinig. Al die nieuwe apps. nemen zo bizar veel ruimte is :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
Sjoewe schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:48:
Is het eigenlijk nog mogelijk om voor een grotere harddisk te (laten) installeren in je MBP. Ik vind 120 gig toch een beetje weinig. Al die nieuwe apps. nemen zo bizar veel ruimte is :$
altijd mogelijk natuurlijk maar je kunt ook overwegen een externe hd te kopen. Dan heb je 500 gig voor dezelfde prijs als 160 gig in je mb volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
http://www.macfixit.com/article.php?story=20070712093224746

argh die update heb ik dus vanochtend ook geinstalleerd ;(
Vanavond maar eens testen of t nog werkt allemaal. voor jullie dus niet de Quicktime update installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
javami schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:59:
[...]

altijd mogelijk natuurlijk maar je kunt ook overwegen een externe hd te kopen. Dan heb je 500 gig voor dezelfde prijs als 160 gig in je mb volgens mij :)
Ik heb al een Lacie brick van 500 gig. Maar die sleep ik niet altijd mee, daar staat vooral data op. En bovendien vind ik het niet pretting om er programma's vanaf te draaien, dat gaat toch wel een stuk slomer. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
okay ja dan is het een ander verhaal inderdaad. Toch moet het niet veel trager gaan als je er een firewire 800 hd aanhangt. Maar wat neemt bij jou zoveel ruimte in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
javami schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:01:
http://www.macfixit.com/article.php?story=20070712093224746

argh die update heb ik dus vanochtend ook geinstalleerd ;(
Vanavond maar eens testen of t nog werkt allemaal. voor jullie dus niet de Quicktime update installeren!
ah.. die heb ik wel geinstalleerd gisteravond.. zit nu op m'n werk, wat werkt er nu niet meer dan? :(

over die beeldscherm update, kan het zijn dat dat de ietwat gelige gloed tegengaat wat de 15" led schermen een beetje hebben? zoiets dacht ik vanmorgen te merken na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
javami schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:16:
okay ja dan is het een ander verhaal inderdaad. Toch moet het niet veel trager gaan als je er een firewire 800 hd aanhangt. Maar wat neemt bij jou zoveel ruimte in dan?
Programma's. En gewoon workspace. Ik doe redelijk vaak buitenshuis video editten en dan is het wel fijn als je niet eerst ruimte hoeft te maken om de video te importeren.
Maar bijvoorbeeld de nieuwe Final Cut Suite is iets van 50+ gig om te installeren. :|
En firewire kan allemaal ook wel, maar ik heb liever dat het erin zit. Als ik zelf een 250 gig HD ergens opsnor zou een mac-center die er dan in kunnen zetten, of kan ik dat zelf zonder de garrantie te vermoorden?

[ Voor 16% gewijzigd door Sjoewe op 13-07-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 16:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb het zelf gedaan, als je nauwkeurig bent is het geen probleem. Mijn Mac is sindsdien nog een keer voor garantie (ratelende ventilator) terug geweest en ze hebben niet geklaagt over de harddisk, terwijl ik ze er wel op gewezen heb.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
G-PHREAK schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:17:
[...]

ah.. die heb ik wel geinstalleerd gisteravond.. zit nu op m'n werk, wat werkt er nu niet meer dan? :(

over die beeldscherm update, kan het zijn dat dat de ietwat gelige gloed tegengaat wat de 15" led schermen een beetje hebben? zoiets dacht ik vanmorgen te merken na de update.
Ja ik weet dus niet of t allemaal nog werkt, ik heb het geinstalleerd en toen naar mn werk gegaan dus moet vanavond ff kijken. over die update, ik keek ook direct naar de gelige gloed die ik dacht waargenomen te hebben, maar ik durft niet te zeggen of het nu beter is. Ben al aan het zoeken wat die firmware update nu precies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
Sjoewe schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:23:
[...]

Maar bijvoorbeeld de nieuwe Final Cut Suite is iets van 50+ gig om te installeren. :|
Flinke torrent is dat ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Niks torrent hoor. Ik werk(te) bij een reclamebureau. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
Sjoewe schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:56:
Niks torrent hoor. Ik werk(te) bij een reclamebureau. :>
ik snap niet waar die 50 gig vandaan komt eigenlijk. mijn final cut pro installatie is een gig en dan nog motion ook een gig ofzo. Is het een zooi documentatie ofzo? Of hebben ze wat HD voorbeeldjes soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
zonoskar schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:49:
Ik heb het zelf gedaan, als je nauwkeurig bent is het geen probleem. Mijn Mac is sindsdien nog een keer voor garantie (ratelende ventilator) terug geweest en ze hebben niet geklaagt over de harddisk, terwijl ik ze er wel op gewezen heb.
Ok dat zou wel een opsteker zijn, opzich ben ik wel handig met dit soort dingen, dus als ik zeker weet dat het niet de garrantie schaad dan ga ik het zeker overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
javami schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:59:
[...]

ik snap niet waar die 50 gig vandaan komt eigenlijk. mijn final cut pro installatie is een gig en dan nog motion ook een gig ofzo. Is het een zooi documentatie ofzo? Of hebben ze wat HD voorbeeldjes soms?
Available Disk Space
4GB of disk space required to install all applications (Final Cut Pro, Color, DVD Studio Pro, Soundtrack Pro, Motion, Cinema Tools, LiveType, Compressor, and Apple Qmaster)
Additional 55GB required to install all optional templates, content, and tutorials (may be installed on separate disks):
9GB for DVD Studio Pro content
8GB for Motion templates and tutorial media
24GB for Soundtrack Pro audio content
12GB for LiveFonts and LiveType animated elements and templates
2GB for Apple Pro Training Final Cut Studio Tutorials media

http://www.apple.com/finalcutstudio/specs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Sjoewe schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:59:
[...]

Ok dat zou wel een opsteker zijn, opzich ben ik wel handig met dit soort dingen, dus als ik zeker weet dat het niet de garrantie schaad dan ga ik het zeker overwegen.
een externe disk via FW800 is misschien wel meer gedoe om mee te sjouwen maar zal wat betreft sustained transfer rate wel beter werken dan de interne disk. Kijk hier goed naar!

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Als ik met spullen had willen slepen elke keer dat ik ergens aan de slag moest had ik wel een Mac Pro gekocht ;)

Maar het is natuurlijk ook een overweging, alleen het zou fijn zijn om echt 100% portable te blijven.
Dat lukt nu prima aangezien er geen programma's op m'n Lacie staan. Lostrekken en gaan.
Maar aangezien ik ook Bootcamp heb staan met een partitie van 15gig begint het nu wel een beetje krapjes te worden. Op m'n PC heb ik het jaren uitgehouden met 120 gig, maar Mac apps nemen gewoon meer ruimte in lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sjoewe schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:20:
Als ik met spullen had willen slepen elke keer dat ik ergens aan de slag moest had ik wel een Mac Pro gekocht ;)

Maar het is natuurlijk ook een overweging, alleen het zou fijn zijn om echt 100% portable te blijven.
Dat lukt nu prima aangezien er geen programma's op m'n Lacie staan. Lostrekken en gaan.
Maar aangezien ik ook Bootcamp heb staan met een partitie van 15gig begint het nu wel een beetje krapjes te worden. Op m'n PC heb ik het jaren uitgehouden met 120 gig, maar Mac apps nemen gewoon meer ruimte in lijkt het.
Je kunt een Expresscard e-sata kaartje kopen via Ebay en vervolgens een behuizing met een e-sata poort.
Zo'n kaartje is ongeveer 50 euro inc verzenden, en dan heb je 2 e-sata poorten. En kan je dus de volledige snelheid van je hard-disks gebruiken. Zelfs in Raid-0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Mja maar dat is nog steeds extern. :+
Ik blijf hopen op een 250 GB 2,5 7200 RPM O+
Tot die tijd maar even zoveel mogelijk meuk wegschrijven op Lassie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Er was laatst een firmware update van de superdrive. En na een simpele installatie heb ik hier toch problemen. Als ik een cd/dvd brand met Toast gaat het op het eerste gezicht prima. Maar als ik de cd/dvd na het branden wil lezen, blijft ie de disc als leeg zien. Ik kan wel zien dat er data op de disc gebrand is als je hem schuin tegen het ligt bekijkt.
Na een PRAM reset (op andere fora gelezen) blijft het probleem nog steeds.
Ik ga zo nog even de disc op een windows-bak testen. Hebben hier nog meer mensen problemen met de superdrive fw update?

EDIT: de pc leest de cd gewoon, het branden is dus wel gelukt. waarschijnlijk is er dus een leesprobleem...

[ Voor 9% gewijzigd door RichieSD op 13-07-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Hoe bedoel je?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Satch schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:03:
[...]

Je kunt een Expresscard e-sata kaartje kopen via Ebay en vervolgens een behuizing met een e-sata poort.
Zo'n kaartje is ongeveer 50 euro inc verzenden, en dan heb je 2 e-sata poorten. En kan je dus de volledige snelheid van je hard-disks gebruiken. Zelfs in Raid-0 :)
Alleen werken de meeste kaartjes niet onder OS X ;) Heb het zelf meegemaakt, heb m'n kaartje moeten terugsturen. Het merk weet ik ff niet meer.

EDIT: Wegens ontbrekende drivers dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Wim Leers op 13-07-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg gek, ik laad me bat op totdat hij vol is en dan ga ik Gamen op me macbook pro en binnen 1 uur is die gewoon leeg iets langer kan ik er nog mee doen. is dit normaal zonder gamen ongv 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 12-07 09:44
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:20:
Erg gek, ik laad me bat op totdat hij vol is en dan ga ik Gamen op me macbook pro en binnen 1 uur is die gewoon leeg iets langer kan ik er nog mee doen. is dit normaal zonder gamen ongv 3 uur.
Sorry hoor, maar bedoel je dit nou serieus...?

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bashrat schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:09:
[...]

Alleen werken de meeste kaartjes niet onder OS X ;) Heb het zelf meegemaakt, heb m'n kaartje moeten terugsturen. Het merk weet ik ff niet meer.

EDIT: Wegens ontbrekende drivers dus.
Bij bijna alle kaartjes die ik op Ebay vind zie ik OSX staan als ondersteund. :)
Zou je misschien toch het merk kunnen opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:20:
Lijkt mij normaal hoor, het is logisch dat de grafische kaart en de processor stroom vreten als je aan het gamen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Hmm.. Ik heb een MBP 2.2 laatste revisie, sinds ik de EFI-update heb geinstalleerd en ik haal mn mac uit sleep, dan duurt het even voordat mn kleurprofiel geladen is. Hebben meer mensen hier last van? of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:25:
Hmm.. Ik heb een MBP 2.2 laatste revisie, sinds ik de EFI-update heb geinstalleerd en ik haal mn mac uit sleep, dan duurt het even voordat mn kleurprofiel geladen is. Hebben meer mensen hier last van? of is dit normaal?
ja is normaal, heeft de mijne ook. zal een kleine halve sec. zijn.
ik had dat ook al voor de efi update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
probeer zojuist een cd te branden met mn macbook pro. heb het programma burn gebruikt om een cue file te branden. Helaas maakt de drive ongelofelijk veel herrie hij is keihard aan het spinnen en na een 2tal minuten krijg ik een foutmelding dat de cd niet geschreven kan worden :(
Meer mensen met problemen? is dat lawaai normaal? Daarbij probeerde ik van dvd een bestand naar mn hd te kopieren en dit ging niet harder dan 2 mb per seconde? :S Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Superdrive Firmware update 2.1 al toegepast ?

Mirror, want officiele bovenstaande link lijkt at the moment niet te werken..

[ Voor 42% gewijzigd door Kaspers op 14-07-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
ja al geprobeerd maar "this computer does not need this update".
Zou het aan het type cdr kunnen liggen? Zo ja, is de dvd lees snelheid idd maar 2mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is dit normaal dat het gewoon zo gauw op gaat omdat ik nog nooit ervaring heb gehad met een laptop en ik vind het toch wel beetje erg snel op, dus Vinitas doe maar niet zo gek !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 22:41:
Maar is dit normaal dat het gewoon zo gauw op gaat omdat ik nog nooit ervaring heb gehad met een laptop en ik vind het toch wel beetje erg snel op, dus Vinitas doe maar niet zo gek !
Ja, hoe meer stroom een apparaat verbruikt hoe eerder de accu leeg is.

Op het moment dat je gaat games wordt de laptop intensief gebruikt waardoor alles op volle kracht draait zeg maar. Op dat moment is het stroom verbruik dus ook erg hoog met als gevolg snel een lege accu.

Maar als je je een klein beetje in de laptop matterie had verdiept had je dit zelf kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Misschien ga ik nu iets heel vies zeggen, maar ik zit toch even met deze vraag.

Hoe zijn de ervaringen met Vista en de MBP? Kan je er goed mee uit de voeten en tegen welke problemen zijn jullie opgelopen mbt bootcamp en drivers problemen etc. Wil gamen ook een beetje via de OS?

Ik zit te overwegen om een MBP te kopen omdat hij ook een erg goeie Vista laptop schijnt te zijn en zo heb je 2 besturingssystemen op 1 laptop en dat is natuurlijk ideaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Dit is volkomen normaal. Tenslote moet die batterij een 17" scherm verlichten en een tamelijke processor en videokaart van energie voorzien. Natuurlijk mogen we de andere onderdelen ook niet vergeten. Op full power draaien met een batterij is gewoon energievretend.

Bij normaal gebruik kun je de tijd nog wel wat rekken door de machine 'economisch' te gebruiken. Alleen de programma draaien dat je écht nodig hebt bijvoorbeeld en de helderheid van het scherm te verlagen tot het minimale ( waar comfortabel werken nog mogelijk is). Maar zelfs dan schat ik dat er maximaal 3u 30min. tot misschien 4u te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DaannO schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 22:50:
Misschien ga ik nu iets heel vies zeggen, maar ik zit toch even met deze vraag.

Hoe zijn de ervaringen met Vista en de MBP? Kan je er goed mee uit de voeten en tegen welke problemen zijn jullie opgelopen mbt bootcamp en drivers problemen etc. Wil gamen ook een beetje via de OS?

Ik zit te overwegen om een MBP te kopen omdat hij ook een erg goeie Vista laptop schijnt te zijn en zo heb je 2 besturingssystemen op 1 laptop en dat is natuurlijk ideaal. :)
werkt hier prima met de enterprise versie voor werk! Nergens echt problemen mee.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Buzzin Hornet schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 22:57:
[...]

werkt hier prima met de enterprise versie voor werk! Nergens echt problemen mee.
Ben je wel tegen dingen aangelopen? En zou je die misschien kunnen vertellen zodat ik een goeie overweging kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Maar is dit normaal dat het gewoon zo gauw op gaat omdat ik nog nooit ervaring heb gehad met een laptop en ik vind het toch wel beetje erg snel op, dus Vanitas doe maar niet zo gek !
Nofi hoor, maar als je ff logisch nadenkt dan snap je dat toch wel. Je vraagt bij gamen meer van je laptop dan als je je email aan het nakijken bent. Hij moet harder werken, en verbruikt dus ook meer stroom...

Als hij druk bezig is, dan wordt je laptop toch ook warmer dan anders? Die energie moet toch ergens vandaan komen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde graag voor m'n studie aankomend jaar waarschijnlijk een Macbook Pro (2,2 ghz, 15 inch) bestellen.

Ik begreep alleen dat er een probleem was met de levertijden?

Ook wilde ik vragen of het verstandig was om te wachten met de aanschaf tot dat leopard uitkomt, of of ik Leopard net zo goed later los aan kan schaffen. Op de hardware hoefde ik niet te wachten begreep ik, omdat deze pas geupdate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:27:
Ik wilde graag voor m'n studie aankomend jaar waarschijnlijk een Macbook Pro (2,2 ghz, 15 inch) bestellen.

Ik begreep alleen dat er een probleem was met de levertijden?

Ook wilde ik vragen of het verstandig was om te wachten met de aanschaf tot dat leopard uitkomt, of of ik Leopard net zo goed later los aan kan schaffen. Op de hardware hoefde ik niet te wachten begreep ik, omdat deze pas geupdate is.
Ik vond het wel meevallen eigenlijk. Ik had de 2.4 besteld met 7200rpm harddisk op de dag dat ze uitkwamen en de levertijd voor de 7200rpm was wel vrij lang (4-6 weken) en de prognose was dat ik hem 9 aug in huis zou hebben. Inmiddels heb ik hem al twee weken geleden ontvangen. En anders haal je hem bij een Apple store / reseller; die hebben hem meestal wel gewoon staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-PHREAK schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:17:
[...]

Ik heb inderdaad ook het idee dat dat iets minder is geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Algemene vraag uit interesse: ondanks dat ik deze week 'my first apple' ga aanschaffen (MBP) bekruipt mij soms het gevoel dat generaties laptops (in het algemeen en macbooks in dit geval) elkaar zo snel opvolgen dat een toch redelijk prijzige aanschaf binnen "no time" verouderd is.........

hoe denken jullie hierover? Schiet Apple te ver door in het updaten van modellen, of moeten ze juist sneller verversen? Of zoek ik gewoon spijkers op laag water, kan ook natuurlijk.......

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:57:
Algemene vraag uit interesse: ondanks dat ik deze week 'my first apple' ga aanschaffen (MBP) bekruipt mij soms het gevoel dat generaties laptops (in het algemeen en macbooks in dit geval) elkaar zo snel opvolgen dat een toch redelijk prijzige aanschaf binnen "no time" verouderd is.........

hoe denken jullie hierover? Schiet Apple te ver door in het updaten van modellen, of moeten ze juist sneller verversen? Of zoek ik gewoon spijkers op laag water, kan ook natuurlijk.......
Ik gok dat je over het algemeen kan stellen dat een MBP over een langere tijd zijn waarde meer vast houd dan een generieke dell laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:25:
[...]
Ik gok dat je over het algemeen kan stellen dat een MBP over een langere tijd zijn waarde meer vast houd dan een generieke dell laptop ?
Ik kan niet putten uit ervaring, maar ik heb er wel vertrouwen in ja. Ik ga ook (vanwege mijn werk) met Boot Camp Vista draaien naast OS X, wat de levensduur ook niet zal verkorten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat zijn eigenlijk normale temperaturen voor de MBP? Ik heb een 2.2Ghz exemplaar, 't word behoorlijk warm momentel met beetje internetten.

Temperaturen volgens iStat Pro:
CPU A: 54; GPU Diode 61; GPU heatsink 56; Heatsink A 56; Heatsink B 48; Enclosure Bottom 38; Memory Controller 54; HDD 45 de Fans zouden ongeveer 2000 rpm doen.

Vind de boel toch wel behoorlijk warm worden mt name links aan het toetsenbord.

geenproblemen verder met het notebook

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 16-07-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:33:
Wat zijn eigenlijk normale temperaturen voor de MBP? Ik heb een 2.2Ghz exemplaar, 't word behoorlijk warm momentel met beetje internetten.

Temperaturen volgens iStat Pro:
CPU A: 54; GPU Diode 61; GPU heatsink 56; Heatsink A 56; Heatsink B 48; Enclosure Bottom 38; Memory Controller 54; HDD 45 de Fans zouden ongeveer 2000 rpm doen.

Vind de boel toch wel behoorlijk warm worden mt name links aan het toetsenbord.

geenproblemen verder met het notebook
dat is gewoon netjes hoor die tempraturen :)
waarom vraagt iedereen of zijn tempraturen goed zijn hoor :( als je geen probs hebt niet zeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DaannO schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 22:59:
[...]

Ben je wel tegen dingen aangelopen? En zou je die misschien kunnen vertellen zodat ik een goeie overweging kan maken?
Ik heb op dit moment meer problemen met mijn normale pc met vista dan met mijn MBP. Maar dat ligt meer aan mijn PC ;). Je moet volgens mij iig 40 GB voor vista vrij maken, installeren gaat razend snel. Daarna drivers mac installeren en alles werkte als een zonnetje. Heb nog geen crashes of andere problemen gehad. Nu moet ik wel zeggen dat ik na 2 maanden eigenlijk alleen nog maar Mac OS X gebruik.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Even een vraagje zo tussendoor. Ik heb verder niet heel erg de topics gevolgd en weet dus niet of het al eerder aan bod is gekomen, maar here go's:

Ik heb een aantal films op 1080p gedownload. Deze films zijn verpakt in de Matroska codec, en 8 tot 12 gig groot. Ik heb de Matroska pack geïnstalleerd en ook VLC kan hem standaard wel afspelen.
Toch ervaar ik dat mijn MacBook Pro Core Duo 2Ghz er hevige moeite mee heeft de beelden vloeiend weer te geven. Hij heeft niet echt een voorkeur waar ie stopt met meelopen, maar bij zowel rustige als drukke stukken in de film freezed in vlc het beeld voor meer dan 5 seconden terwijl geluid nog wel doorloopt. Zodra er weer een keyframe komt (lijkt het) gaat ie weer verder.

Quicktime speelt geen mkv bestanden af. Nee, ook niet met het Matroska pack. Dus kan ook niet checken of het simpelweg een kwestie van software optimalisatie is.
Het kan natuurlijk zo zijn dat mijn laptop niet snel genoeg is, alhoewel ik vind dat dat toch moet kunnen :P

Kunnen jullie dit bevestigen? Moet ik idd aanvaarden dat 1080p content niet voor mij is weggelegd nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Buzzin Hornet schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:03:
[...]

Ik heb op dit moment meer problemen met mijn normale pc met vista dan met mijn MBP. Maar dat ligt meer aan mijn PC ;). Je moet volgens mij iig 40 GB voor vista vrij maken, installeren gaat razend snel. Daarna drivers mac installeren en alles werkte als een zonnetje. Heb nog geen crashes of andere problemen gehad. Nu moet ik wel zeggen dat ik na 2 maanden eigenlijk alleen nog maar Mac OS X gebruik.
Bedankt, dat is duidelijk.

Nog een vraag, in October komt OSX 10.5 uit en als ik nou in Aug/September en MBP koop zit er dan ook een voucher oid bij zodat je kostenloos kan upgraden naar de nieuwe OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Nee, maar mocht je hem besteld hebben, en voordat hij geleverd wordt komt Leopard uit, dan valt er bijna altijd wel wat te regelen. Anders zul je gewoon de volle mep moeten betalen. Sorry, maar helaas :o

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
DaannO schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:21:
[...]

Bedankt, dat is duidelijk.

Nog een vraag, in October komt OSX 10.5 uit en als ik nou in Aug/September en MBP koop zit er dan ook een voucher oid bij zodat je kostenloos kan upgraden naar de nieuwe OSX?
Als je nog studeert is het slimmer om een ADC-student licentie te kopen voor 99 euro. Dan krijg je teneerste ongeveer 20% once-in-a-lifetime korting op je MacBook Pro en ten tweede krijg je Leopard dan voor nop thuisgestuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:30:
[...]

Als je nog studeert is het slimmer om een ADC-student licentie te kopen voor 99 euro. Dan krijg je teneerste ongeveer 20% once-in-a-lifetime korting op je MacBook Pro en ten tweede krijg je Leopard dan voor nop thuisgestuurd. :)
Dit klopt niet helemaal.
Op de website staat namelijk:
Mac OS X and Xcode Tools
Get software for development and testing. Student Members receive the current version of Mac OS X and Xcode via mail along with download access to the latest Xcode updates.

Current OS kun je natuurlijk erg breed zien, ik zou wachten met bestellen totdat Leopard echt uit is.
Hoe zit het trouwens met de licentie van OSX..?
Ik zie nooit codes, dus mag je als je een Mac hebt wel een cd Downloaden of lenen en dat installeren op je MBP.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja ADC members ontvangen de gangbare OSX en vanaf oktober is dat dus Leopard :+
Of die meneer van Apple moet een lulverhaal tegen me af hebben gestoken toen ik bestelde. :)

En voor de rest is het 1 CD per computer. Dat is de licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:11:
Ja ADC members ontvangen de gangbare OSX en vanaf oktober is dat dus Leopard :+
Of die meneer van Apple moet een lulverhaal tegen me af hebben gestoken toen ik bestelde. :)

En voor de rest is het 1 CD per computer. Dat is de licentie.
Tja oké gezegd.
Maar daar geloof ik niet echt in, Als puntje bij paaltje komt kun je dus dikke pech hebben.
Ik bestel mijn MBP toch pas rond September via mijn opleiding of via ADC.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:04:
[...]

Dit klopt niet helemaal.
Op de website staat namelijk:
Mac OS X and Xcode Tools
Get software for development and testing. Student Members receive the current version of Mac OS X and Xcode via mail along with download access to the latest Xcode updates.

Current OS kun je natuurlijk erg breed zien, ik zou wachten met bestellen totdat Leopard echt uit is.
Hoe zit het trouwens met de licentie van OSX..?
Ik zie nooit codes, dus mag je als je een Mac hebt wel een cd Downloaden of lenen en dat installeren op je MBP.?
je schijnt zelfs regelmatig current versions thuis gestuurd te worden. en Xcode Tools is niet boeiend, kun je als web member ook krijgen. Ik heb al meerdere malen gehoord dat je Leopard krijgt, ook van Apple mensen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Voor meer info is er ook het topic "Wat te verwachten als ADC member?" maar het is dus zo dat als er binnen jouw lidmaatschap van ADC een nieuwe versie uitkomt, je die gratis krijgt. Je krijgt dus zodra je lid wordt Tiger, en zodra Leopard er is, krijg je die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Precies, genoeg over ADC, dit gaat over MacBook Pro's :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Hoe zit het nu met 'goed' omgaan met de accu in je MBP?

Ik werk nu meestal als ik thuis ben gewoon aan de adapter, en als ik elders ben van de accu (of soms ook via adapter). Is het slecht voor de accu om de hele tijd aan de adapter te zitten, of maakt dat niet uit en werk je als de accu weer is opgeladen en je nog aan de adapter zit gewoon direct via netstroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Gewoon gebruiken is het beste. De batterij moet in 'beweging' blijven. Je hoeft 'm niet perse iedere keer helemaal leeg te trekken voor je 'm weer oplaad, maar wel regelmatig dus deels ontladen en weer opladen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Op de accu van de MBP is het zelfde van toepassing als alle andere laptops, en daar hebben ze op apple.com een pagina voor gemaakt: http://www.apple.com/batteries/notebooks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga volgend jaar recht studeren en daarbij fotografie. Nu zit ik alleen nog te twijfelen tussen een MB en een MBP.
Wat zou de beste keuze zijn. Het is trouwens geen studie fotografie is alleen een erg grote hobbie van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:49:
Ik ga volgend jaar recht studeren en daarbij fotografie. Nu zit ik alleen nog te twijfelen tussen een MB en een MBP.
Wat zou de beste keuze zijn. Het is trouwens geen studie fotografie is alleen een erg grote hobbie van me.
Dan wil je Aperture/Photoshop/Lightroom etc kunnen draaien. Ik zeg Pro, vanwege de GPU die eventueel kan assisteren en het betere en grotere scherm dat erop zit. Voor de rekenkracht en geheugen hoef je het niet te doen, die zijn nagenoeg gelijk aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand anders ook met zn Macbook Pro dat de rechter fan een brommetje heeft?
De rechter zou toch hetzelfde moeten klinken als de linker (identiek)?

IIk heb zojuist mn tweede(vervangende) mbp binnen en die heeft namelijk datzelfde probleem als de vorige, weer het rechter fannetje. Gaat om een matte scherm 15 inch 2.2 ghz 160 hardeschijf.

Ik ga er nu maar mee leren leven, maar op hogere toerental vind ik het erg irritant.

Verder prachtapparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:49:
Het scherm van de Macbook is wat aan de kleine kant om op te fotoshoppen weet ik uit ervaring, dus dat spreekt voor de macbook pro. Je zou ook echter ook kunnen overwegen om voor het prijsverschil een externe monitor te kopen, aangezien ik aanneem dat je het echte bewerken van je foto's toch thuis zal doen. De gewone macbook is namelijk wel draagbaarder dan de MBP.
Al is de MBP wel een prachtig stukje techniek O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

He Beer91, ik zou echt voor een Pro gaan. De Pro is bijna niet zwaarder, en het grotere scherm is echt de moeite waard, helemaal voor foto's

Ik heb gisteren een Pro mogen ontvangen :) dit is wel een beetje offtopic maar goed; ik had eerst een Macbook. Toen is er drank over heen gevallen. Ik mocht em opsturen van de abn-amro waar ik em verzekerd had, voor reparatie. En toen is mijn macbook nooit aangekomen bij de reparateur :) omg he.

Gelukkig had ik het verzendbewijs nog. Na veel getouwtrek tussen de TNT en de abn-amro heb ik het volledige bedrag teruggekregen. Iets van 1300 euro. Toen he ik rond de 200 euro bijgelegd en via het ADC program met korting een Macbook Pro gehaald. Goh wat ben ik blij!

Ik was vergeten dat de Macbook Pro toetsenbord verlichting had! Opeens werd 's avonds mn toetsenbord verlicht! ik wist niet wat ik zeg. cool! Games draaien ook super trouwens

De enige vraag die ik trouwens heb. Ik heb nu dus een paar dingen dubbel, zoals 2 remotes, en 2 adapters. Kan ik mijn Macbook stroomadapter nu ook gebruiken voor mn Pro? Die van mn Macbook is namelijk wel iets kleiner

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De pro adapter moet 85 watt zijn. Dat staat er als het goed is ook op. Dus dat is even kijken wat er op je Macbok adapter staat. Ander gewoon verkopen, die dingen kosten nieuw 85 euro. :|

[ Voor 45% gewijzigd door Sjoewe op 18-07-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Je kunt je macbook adaptr niet gebruiken voor je MBP want de MBP verbruikt meer stroom dan de MP. Andersom kan het wel , dus k zou het advies van de user boven mij opvolgen en een zakcentje erbij verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:33:
[...]

Het scherm van de Macbook is wat aan de kleine kant om op te fotoshoppen weet ik uit ervaring, dus dat spreekt voor de macbook pro. Je zou ook echter ook kunnen overwegen om voor het prijsverschil een externe monitor te kopen, aangezien ik aanneem dat je het echte bewerken van je foto's toch thuis zal doen. De gewone macbook is namelijk wel draagbaarder dan de MBP.
Al is de MBP wel een prachtig stukje techniek O+
Jah dan ga ik voor de pro want ik ben ook nog wel eens in het buitenland en dan is niet zo handig om een extern scherm mee te slepen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:04:
[...]

Ik kan niet putten uit ervaring, maar ik heb er wel vertrouwen in ja. Ik ga ook (vanwege mijn werk) met Boot Camp Vista draaien naast OS X, wat de levensduur ook niet zal verkorten denk ik.
2 jaar geleden had ik een ibook g4 14 inch gekocht voor ongeveer 1350 euro. Deze heb ik recentelijk verkocht voor 500 euro na 2 jaar flink gebruik. niet slecht denk ik zo. op internet staan ze trouwens nu nog voor 700 euro maar goed. ik was al lang blij dat ik er van af was:P
@Beer91:
de macbook pro is echt heerlijk om mee te werken. Hij is iig echt ziekelijk snel. Je weet gewoon niet wat je mee maakt: een laptop die zowat elk spel vloeiend te voor schijn tovert

[ Voor 13% gewijzigd door wvdburgt op 19-07-2007 09:23 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
Ik heb de 2.2 15 inch versie en werk nu sinds kort met final cut pro 5. Nu ben ik bezig met videotutorials en daar heb ik dan projectbestanden voor. Het zijn hd kwaliteit filmpjes en het probleem is nu dat ik het eindresultaat niet normaal kan afspelen :S Als ik dus probeer te zien hoe mijn montage eruit ziet krijg ik meldingen van dropped frames en stottert ie :( Er zit 2gb geheugen in, ik snap dat dit nog uitgebreid kan worden maar hij zou een relatief simpel projectje toch wel af moeten kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Volgensmij is Finalcut 5 nog volledig voor de Power PC processor geschreven en moet dus alles via Rosetta gesimuleerd worden. Dat zou het stotteren wel verklaren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
Sjoewe schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:37:
Volgensmij is Finalcut 5 nog volledig voor de Power PC processor geschreven en moet dus alles via Rosetta gesimuleerd worden. Dat zou het stotteren wel verklaren namelijk.
hmm ja dat zou wel eens het antwoord kunnen zijn. Bestaan er ook updates voor final cut pro 5 of werkt dat zo niet en moet ik 6 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
javami schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:40:
[...]

hmm ja dat zou wel eens het antwoord kunnen zijn. Bestaan er ook updates voor final cut pro 5 of werkt dat zo niet en moet ik 6 kopen?
Er zijn updates voor 5 ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Vanaf Final Cut Pro 5.1 is het een Universal Binary en draait dus native op een Intel Mac. Er was een crossgrade voor €49, maar die actie is sinds 30 maart 2007 afgelopen. Je zult dus waarschijnlijk versie 6 moeten kopen, als je de Universal Binary wilt hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 19-07-2007 10:49 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
okay bedankt dan ga ik daar maar eens voor kijken, hoop dat het dan beter draait op mn macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Ik heb mijn vervangende Macbook Pro gisteren binnen gekregen en deze is helemaal perfect. Het probleem was dat ik een klein zwart vlekje had op/in het scherm. Het gaat om de standaard uitvoering met glossy scherm en 160 GB harde schijf.

Overigens heeft deze het LG/Philips scherm (GC67) i.t.t. de vorige die had een Samsung scherm (GC68). Het valt me daarbij op, maar dat kan ook een tussentijdse update zijn, dat het scherm geen ander kleurprofiel nodig heeft. De gelige gloed is ook bij het standaard kleurprofiel niet aanwezig.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Nou, mijn MBP (2.2GHz / 2GB ram / 120GB HD / 128 MB videomem / mat scherm) bestelling staat :D Gisteren ADC geactiveerd, en vandaag toen ik thuis kwam de bestelling geplaatst. Ging heel makkelijk en snel. Een kleine 10 minuten nadat ik had gebeld kreeg ik het mailtje al binnen, en toenet het geld ook overgemaakt.

Het emailtje was wel knullig opgesteld zeg:
Het niet vermelden van het referentienummer zal zertraging geven in de aflevering van uw bestelling.
zertraging ? Zeker een nieuw woord...
Houd rekening met een periode van 7 - 10 dagen voor de bestelde computer.
Houd rekening met een levertijd van U dient rekening te houden met een levertijd van 3 tot 7 werkdagen.
Is het nou 7 tot 10 dagen of 3 tot 7 dagen? En dan nog een zin die niet afgemaakt wordt.

Dat vind ik dan wel weer slordig. Verder ging het allemaal wel netjes en snel (ADC had werd ook bijna binnen een uur goedgekeurd).

Nu nog een tijdje wachten en ik kan aan de slag met mn eerste Mac :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Als je de MBP met studentenkorting wilt krijgen, wat moet je daar precies voor doen? Alleen de naam en plaats van je school opgeven is voldoende?!
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.