[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.361 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter

MacBook Pro

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/mbp-3/macbookpros.jpg
MacBook Pro - Specs:

• 15,4-inch (1440x900) of 17-inch (1680x1050 of 1920x1200) breedbeeldscherm (mat of glans)
• 2,2GHz of 2,4GHz Intel Core 2 Duo
• 2 GB werkgeheugen (uitbreidbaar tot 4 GB)
• 800MHz frontside-bus en hoofdgeheugen
• PCI Express-architectuur
• 120 of 160 GB Seriële ATA-schijf
• NVIDIA GeForce 8600M GT met 128MB of 256MB GDDR3 SDRAM
• ExpressCard/34-sleuf
• Dual-link DVI, VGA-adapter inbegrepen
• Eén FireWire 800-poort, één FireWire 400-poort, twee USB 2.0-poorten (drie op de 17-inch)
• Optische digitale en analoge geluidsinvoer en -uitvoer, ingebouwde microfoon en stereoluidsprekers
• Slot-loading 8x DL SuperDrive
• Verlicht toetsenbord, trackpad met scrollfunctie
• Ingebouwde iSight webcam
• AirPort Extreme (802.11n), Bluetooth 2.0 + EDR en Gigabit Ethernet ingebouwd
• Mac OS X Tiger, iLife '06 met iWeb, iWork '06-proefversie en meer
• MagSafe connector voor de stroomadapter:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/mbp-3/magsafe.png

MacBook Pro - Wat je moet weten:

De eerste revisie had de nodig kinderziektes, die hieronder worden beschreven. Met de introductie van de Core 2 Duo MacBook Pro's op 24 oktober 2006 zijn al deze problemen zo goed als verholpen.

Whine
De eerste en ook hardnekkigste 'kinderziekte' waar de (15,4-inch) MacBook Pro mee te maken kreeg was de 'whine', een hardnekkig, hoog geluid dat uit de ingewanden van de machine kwam. Na lang wachten heeft Apple zelf aangegeven op hun site dat er een probleem mee is en dat eigenaren van een whinende MBP contact dienen op te nemen met AppleCare. Dit probleem komt vooral voor bij de eerste series MBP's; als je er nu een koopt zul je er geen last van hebben.

Batterij
Apple heeft aangegeven dat de batterijen van de eerste MacBook Pro series niet voldoen aan de kwaliteitsstandaarden die ze stellen, en zal de batterijen gratis vervangen. Eigenaren van een MBP die gekocht is tussen februari en mei 2006 kunnen op deze Apple-site kijken voor welke serienummers deze actie geldt en hoe ze hun batterij kunnen laten vervangen.

Hitte
Veel gebruikers ervaren een fors hogere warmteproductie dan andere notebooks en maken zich zorgen over de invloed die dat heeft op de processor en de andere onderdelen. Volgens Apple is de warmte niet extreem, en is het in ieder geval niet schadelijk voor het apparaat. Wel heeft het bedrijf een algemene waarschuwing gegeven dat de MacBook Pro beter niet op schoot gebruikt kan worden, aangezien het kwetsuren zou kunnen veroorzaken.

Geheugen
Wanneer je een MacBook Pro kocht met slechts 512MB geheugen waren de prestaties niet optimaal. Om soepel te kunnen werken is 1GB wel minimaal vereist. Gelukkig worden de MBP's sinds de upgrade naar de Intel Core 2 Duo standaard met 1GB werkgeheugen geleverd en na de upgrade van 5 juni standaard met 2GB. Het is vrij eenvoudig om geheugen 'erbij te prikken'. Aangezien dual channel ondersteund wordt kun je het beste 2 gelijkwaardige geheugenmodules er in doen. Voor meer details over MBP geheugenmodules kun je kijken in \[Mem-ervaringen]: MacBook / MacBook Pro / Mac mini

Speedbump
Op 24 oktober 2006 heeft de MacBook Pro een 'speedbump' gekregen in de vorm van een processorupgrade; de Intel Core Duo is vervangen door de Intel Core 2 Duo. Apple claim hierbij een snelheidsverhoging tot 39% t.o.v. het vorige model. Ook zijn wat andere specificaties (o.a. HD, geheugen) opgeschroefd, zeker voor het 15-inch model.
MacBook Pro - Juni 2007 upgrade:

Op 5 juni 2007 heeft de MacBook Pro een aanzienlijke upgrade gekregen. Zo is de MacBook Pro voorzien van snellere processors en is de frontbus bus snelheid verhoogt van 667MHz naar 800MHz, wat volgens Apple een snelheidsverhoging van 50% opleveren t.o.v. de originele MacBook Pro's met Core Duo.

Het 15-inch model is voorzien van een LED-verlicht beeldscherm, wat zorgt betere kleuren, een gelijkmatigere verlichting en een verminderd energieverbruik. Het 17-inch model kan nu optioneel worden voorzien van een Hi-resolution display, die 1920x1200 pixels kan weergeven. Dit beeldscherm is overigens niet LED-verlicht, maar met een CCFL.

De grafische kaart is geüpgrade naar een NVIDIA GeForce 8600M GT, waarbij de goedkoopste MacBook Pro is voorzien van 128MB GDDR3 SDRAM en de andere modellen van 256MB GDDR3 SDRAM.

In alle MacBook Pro's zit nu ook een 8x SuperDrive, terwijl deze voorheen alleen in het 17-inch model zat. Het geheugen nu worden uitgebreid naar maximaal 4GB, terwijl voorheen de grens bij 3GB lag.
MacBook Pro - Meer info:

[list]• Algemene info: http://www.apple.com/nl/macbookpro/
• Foto gallery: http://www.apple.com/macbookpro/gallery/
• Details: http://www.apple.com/nl/macbookpro/whatsinside.html
FAQ: MacBook Pro - hier vind je de veel gestelde vragen over de MacBook Pro, of kun je zelf vragen en antwoorden toevoegen.

MacBook Pro - Vorige delen:
[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ
[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2

Met dank aan leon1e en vooghel voor de vorige twee delen.

[ Voor 12% gewijzigd door Daedalus op 18-07-2007 13:37 . Reden: fixes ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39
Netjes en overzichtelijk gedaan d:)b.
Misschien nog ff het plaatje resizen ?...

[ Voor 37% gewijzigd door Kaspers op 05-06-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

wat je vergeten in de TS bent te vermelden is dat de Superdrive ook nog een upgrade heeft gehad. deze was eerst alleen in het 17" model 8x speed. nu is dit ook in de 15" modellen :) !

Verder ga ik donderdag mijn macbook pro in bestelling zetten >:)
het wordt dan het 2,2Ghz model ("instap-model")
wel blij van de standaard 2GB RAM :*)
en natuurlijk de LED backlight

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 140651 op 05-06-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Minuscule verbetering:
NVIDIA GeForce 8600M GT met 128MB (15-inch) of 256MB (17-inch) GDDR3 SDRAM
Op de 15" met 2.4GHz zit ook 256MB video ram.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ben ik de enige die op Apple's site over het led-display kijk? Zie het nergens staan om eerlijk te zijn...
edit: ok ja, ik ben waarschijnlijk de enige, dom er over gekeken...
Ik vind het trouwens een mooie update, ben aan het twijfelen om mijn macbook Pro te verkopen en een nieuwe te kopen :D

[ Voor 47% gewijzigd door MYST op 05-06-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ook wel boeiend:
4GB bij apple bestellen: 710 euro
4GB uit de pricewatch: http://tweakers.net/price...gston-KVR667D2S5-2G).html 180 euro (en je houdt nog 2 reepjes van 1 GB over).

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

GeForce 8600M 10840 6029 3323
Radeon 1600 XT 8000 3500 1800
Bij respectivelijk 3Dmark '03, '05 en '06.
bron
Ofwel, bij de moeilijkere spellen is de videokaart een factor 2 sneller. En er kan ook al 4 GB geheugen in de Macbooks.... de upgrade is IMHO enorm.

* Delerium morgen kijken hoeveel geld er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MYST schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:49:
Ben ik de enige die op Apple's site over het led-display kijk? Zie het nergens staan om eerlijk te zijn...
goed lezen dan ?
kijk eens op www.apple.com zou ik zeggen, staat het gewoon tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 140651 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:51:
[...]

goed lezen dan ?
kijk eens op www.apple.com zou ik zeggen, staat het gewoon tussen ;)
Misschien hebben ze niet genoeg nieuwe displays om ook Europa te bedienen.
Want het is wel raar dat ze er niet mee pronken op de NL website.
Even afwachten dus voordat ik er ook één bestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Op apple.nl staan nog de oude modellen. Ze zijn daar meestal niet zo snel als bij apple.com, maar het zal binnen een dag bijgewerkt worden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Daedalus schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:02:
Op apple.nl staan nog de oude modellen. Ze zijn daar meestal niet zo snel als bij apple.com, maar het zal binnen een dag bijgewerkt worden.
Als ik naar Apple.nl ga en in de education store kijk zie ik toch echt de nieuwe modellen staan met 2,2 Ghz processor, 2GB, 8600GT, etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Satch schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:04:
[...]

Als ik naar Apple.nl ga en in de education store kijk zie ik toch echt de nieuwe modellen staan met 2,2 Ghz processor, 2GB, 8600GT, etc :)
Hij bedoeld de product pagina.. Dit komt denk ik omdat Apple alles zo lang geheim houd, dat ze zelfs in NL pas op de dag van de update weten wat er gaat gebeuren. Dan moeten alle teksten nog worden vertaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:42
Ik vind dit ook een hele mooie update en aangezien 't met mijn Macbook bestelling niet helemaal (understatement) goed is gegaan, ga ik nu misschien wel voor een Macbook Pro. Ze zijn nu immers met 100 euro in prijs verlaagd en dat terwijl vrijwel alles geupdate is.

* Hoedje gaat nog even geld tellen :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 16:24

Pat-Juh

Patrick

ongeveer 1680 met Studenten korting (dacht ik)...

Dit is ongeveer 80 euro duurder dan een (D)(H)ell met mindere specs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Leuke bump zeg. Santa Rosa, LED Backlight, 2GB, Geforce'je.
Mijn handjes jeuken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 00:14

bAm

Op zich allemaal niet zo verkeerd...alleen net jammer van de 13,3" Macbook Pro die blijkbaar toch niet gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Laatst online: 04-12-2022
Mooi dat er een deel 3 is gekomen. Heb vandaag de nieuwe MPB besteld, het instap model en naar verwachting is hij er volgende week :9~ Jammer genoeg is hier geen "Back to school" actie zoals in de US, waar je een gratis iPod Nano 4GB krijgt (eigenlijk een 199 dollar rebate op een iPod).

[ Voor 36% gewijzigd door manzana op 05-06-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Eswip schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:08:
[...]

Hij bedoeld de product pagina.. Dit komt denk ik omdat Apple alles zo lang geheim houd, dat ze zelfs in NL pas op de dag van de update weten wat er gaat gebeuren. Dan moeten alle teksten nog worden vertaald..
Het staat er nu ook op ja. :) Dat betekend zeer snel bestellen.
Nu nog kiezen tussen low of high-end 15". :/ ~450 euro voor 0.2 Ghz, 40GB en 128 VM erbij.
Vooral die extra VM is handig voor games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 17:12
Ik vraag me alleen nog af op welke snelheid het geheugen werkt (667Mhz of zoals de fsb 800 Mhz) en is de geheugenupgrade dan dus even duur als bij de vorige macbook pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Krik schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:30:
Ik vraag me alleen nog af op welke snelheid het geheugen werkt (667Mhz of zoals de fsb 800 Mhz) en is de geheugenupgrade dan dus even duur als bij de vorige macbook pro?
Santa Rosa ondersteunt maar tot 667 mhz geheugen ;) Sneller heeft dus weinig zin.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 10:03
Hele mooie update dit, binnen 2 of 3 weken weet ik wel of dit besteld gaat worden of niet. Ik ben erg benieuwd hoe games draaien op de nieuwe videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-05 18:01
Ga deze laptop bestellen, heb net ADC membership aangevraagd. Orderbevesting en melding dat de bestelling verwerkt wordt is ontvangen. Dus nu is het wachten tot dit geverifieerd is, en daarna bellen. Mijn eerste Mac ;) na lang wachten op deze upgrade...

LED displays zijn zeer zeker een vooruitgang, en vooral de grafische kaart is een hele mooie upgrade. Alleen jammer dat er standaard 2x 1GB RAM inzit. (Ik mag niet klagen :*) )

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215492

Hobbles kan jij mij de stappen vertellen van ADC membership ? ik zit met probleem met faxen kan je niet mailen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is hetgeen waar ik op heb gewacht voor een lange tijd toch wel
ik ga hem in iedergeval komende donderdag bestellen ! :)
mijn eerste grote uitgave :o !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 05-05 10:54

scorpie

Supra Addict

AAAAAAAAAH shit!!!! Ik wacht al zo lang, en nu ze er eindelijk zijn, zit ik in Nieuw Zeeland tot eind augustus :'(

* scorpie wil die nieuwe 2.4Ghz Macbook Pro!!!

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Anoniem: 215492 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:23:
Hobbles kan jij mij de stappen vertellen van ADC membership ? ik zit met probleem met faxen kan je niet mailen ?
Ik heb tot nog toe alleen de bestelling doorgevoerd, normaal moet je ook kunnen mailen ipv faxen... Morgen zou ik normaal meer moeten weten. Ik laat zo snel ik iets weet iets van me horen.

De 15" low-end macbook pro wordt mijn ding :) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:32

alienfruit

the alien you never expected

Argh, zit ik nu in Nieuw-Zeeland en daar kan ik mijn MBP niet verkopen. Sjonguh jonguh. Als ik weer in Nederland ben is ie al weer twee maanden oud. Naja, helaas. :)

MBP is hier wel 65euro goedkoper 2235 ipv 2299 ;)

[ Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 05-06-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211053

Hobbles schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:09:
Ga deze laptop bestellen, heb net ADC membership aangevraagd. Orderbevesting en melding dat de bestelling verwerkt wordt is ontvangen. Dus nu is het wachten tot dit geverifieerd is, en daarna bellen. Mijn eerste Mac ;) na lang wachten op deze upgrade...

LED displays zijn zeer zeker een vooruitgang, en vooral de grafische kaart is een hele mooie upgrade. Alleen jammer dat er standaard 2x 1GB RAM inzit. (Ik mag niet klagen :*) )
Wat is precies het voordeel van een ADC membership i.c.m. met de goedkoopste mbp? (ik had ooit ergens iets gelezen over een gunstige korting?) En kan iedereen met een hbo/universiteit opleiding een dergelijk account aanschaffen en dan korting ontvangen, ongeacht de soort opleiding? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurkaN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 11:51
scorpie schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:23:
AAAAAAAAAH shit!!!! Ik wacht al zo lang, en nu ze er eindelijk zijn, zit ik in Nieuw Zeeland tot eind augustus :'(

* scorpie wil die nieuwe 2.4Ghz Macbook Pro!!!
alienfruit schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:58:
Argh, zit ik nu in Nieuw-Zeeland en daar kan ik mijn MBP niet verkopen. Sjonguh jonguh. Als ik weer in Nederland ben is ie al weer twee maanden oud. Naja, helaas. :)

MBP is hier wel 65euro goedkoper 2235 ipv 2299 ;)
haha...zitten jullie samen in NZ??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Laten we nu niet weer uitgebreid over ADC membership + kortingen hebben, daar is via de search al meer dan genoeg informatie over te vinden :)

Dit topic is bedoeld om discussieren over de MacBook Pro en ervaringen uit te wisselen, laten we het dan ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

Ik ben wel erg benieuwd naar het nieuwe display in de praktijk, zeker of het van invloed is op de accuduur :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Volgens Apple zou je er nu 6 uur mee kunnen doen, terwijl dat voorheen 5 uur (de 17-inch is van 5,5 naar 5,75 uur gegaan :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Misschien kunnen de resoluties van de desbetreffende MacBooks ook in de TS worden opgenomen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 05-05 10:54

scorpie

Supra Addict

BurkaN schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:14:
[...]

[...]

haha...zitten jullie samen in NZ??? ;)
Nee, dat niet, toevallig :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

CLB schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:26:
Misschien kunnen de resoluties van de desbetreffende MacBooks ook in de TS worden opgenomen?
Dat is onveranderd, behalve dat de 17" nu een optie heeft voor een 1920x1200 scherm. (Wat trouwens net een tikkie groter is dan 1080p, briljantheid.)

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 06-06-2007 01:01 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik weet de resoluties wel, maar zou 't netjes vinden als 't in de TS zou komen!
TS is btw erg erg strak moet ik zeggen, ziet er goed uit! (CLB vindt ze alleen teeeeee duur :9 )

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
wat zijn de voordelen van een LED scherm dan? behalve het accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
Hmmm de update heeft alles gebracht wat ik had gehoopt en toch twijfel ik over de aanschaf.. Het blijft veel geld voor een laptop, en erg veel grafische programma's gebruik ik eerlijk gezegd niet.. Af en toe een spelletje Counterstrike (en dan straks Half Life Orange Box oid) maar verder vooral internet, email en tekstverwerking...

Ben bang dat het meer een impuls aankoop zou zijn..

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

Hmm ik wou eerst de lichtste MBP kopen maar aangezien de grote versie grotere reso heeft.. erg aantrekkelijk! Misschien eerst nog wat meer pokeren :p

Weet iemand ong hoeveel sneller deze vid. kaart is in vergelijking met de vorige reeks?(op de site wordt 't nog vergeleken met de intel core duo en niet c2d).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
LaZZ schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 07:57:
Hmmm de update heeft alles gebracht wat ik had gehoopt en toch twijfel ik over de aanschaf.. Het blijft veel geld voor een laptop, en erg veel grafische programma's gebruik ik eerlijk gezegd niet.. Af en toe een spelletje Counterstrike (en dan straks Half Life Orange Box oid) maar verder vooral internet, email en tekstverwerking...

Ben bang dat het meer een impuls aankoop zou zijn..
Je bent aan Mac Fan of je bent het niet ;) Gewoon kopen die hap!
Wil er zelf ook 1 hebben, al jaren :P Na de zomer dit jaar koop ik em, met BTW teruggave _/-\o_
Weet iemand ong hoeveel sneller deze vid. kaart is in vergelijking met de vorige reeks?(op de site wordt 't nog vergeleken met de intel core duo en niet c2d).
De videokaart zal wel wat sneller zijn dan de vorige ( Ati X1650Pro al ik me niet vergis )
Aangezien de Ati serie alweer wat verouderd was en de nieuwe Geforce net nieuw ie :)

[ Voor 21% gewijzigd door Crijnn op 06-06-2007 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ADC membership kan je krijgen als je mbo/hbo/uni doet en het is 20% korting op een Pro item.

Ik ga de MBP 17" halen maar zit nog te twijfelen tussen 1680 of 1920 reso ik vind 1680 al groot :D

de nvidia 8600 gt is 50% sneller ongeveer dan de oude x1600

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 215492 op 06-06-2007 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Anoniem: 215492 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:05:
ADC membership kan je krijgen als je mbo/hbo/uni doet en het is 20% korting op een Pro item.

Ik ga de MBP 17" halen maar zit nog te twijfelen tussen 1680 of 1920 reso ik vind 1680 al groot :D

de nvidia 8600 gt is 50% sneller ongeveer dan de oude x1600
Ik kan dus van Apple die ADC korting krijgen van 20% bij een lidmaatschap van $99.
En daarvan (iets van € 1800 ) kan ik dan ook weer belasting teruggave krijgen?

Die 17" is idd erg lekker. Denk dat 1680 genoeg is, anders moet je een vergootglas erbij nemen :>
Ik zelf ga voor de 15". Ivm mobiliteit. Vind 17" dan net iets te groot en moet ik weer een nieuwe tas kopen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Crijnn op 06-06-2007 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik dacht eerst ook zo maar ik vind de 15 echt te klein en de 17 is ook nog makkelijk te vervoeren met een goede tas.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 215492 op 06-06-2007 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Crijnn schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:03:
Je bent aan Mac Fan of je bent het niet ;) Gewoon kopen die hap!
Wil er zelf ook 1 hebben, al jaren :P Na de zomer dit jaar koop ik em, met BTW teruggave _/-\o_
Ik ben ook Mac Fan, ben erg happy met de Macbook die ik nu heb.. Doet het perfect, alleen tja, soms gewoon nogal traag..

En 1750 euro voor een laptop blijft veel geld.. Was eigenlijk voor een auto aan het sparen.. :+

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
GUZA schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 06:42:
wat zijn de voordelen van een LED scherm dan? behalve het accuduur
Waarschijnlijk feller, al blijft dat afwachten totdat de vergelijkende tests er zijn. Daarnaast blijft ook speculeren of er meer kleuren zichtbaar zijn, dat kan maar hoeft niet bij een led scherm.

Sowieso is zo'n display veel preciezer regelbaar (meer stapjes tussen de meest en minst felle stand), de laagste stand (voordat de display uitgaat) is veel donkerder dan bij een CCFL, hij is in één keer op maximale lichtsterkte (geen opwarmtijd) en de verlichting is veel gelijkmatiger. Tot slot is zo'n display ook nog eens lichter qua gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Ben toch wel benieuwd naar die 8600M GT met 128Mb ram en hoe die presteert in games via Bootcamp.. Zou zoiets Crysis kunnen draaien straks?? Niet dat ik die game zo perse wil spelen maar zou toch wel deftig zijn als dat kan...

*Twijfelt nog steeds

EDIT: En werkt de Macbook Pro wel gewoon dichtgeklapt als ik hem aan mijn HDTV koppel? De Macbook springt dan uit, tenzij ik een USB toetsenbord heb maar dat heb ik niet.. Zou een enorme + zijn..

[ Voor 28% gewijzigd door LaZZ op 06-06-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
LaZZ schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:43:
Ben toch wel benieuwd naar die 8600M GT met 128Mb ram en hoe die presteert in games via Bootcamp.. Zou zoiets Crysis kunnen draaien straks?? Niet dat ik die game zo perse wil spelen maar zou toch wel deftig zijn als dat kan...

*Twijfelt nog steeds

EDIT: En werkt de Macbook Pro wel gewoon dichtgeklapt als ik hem aan mijn HDTV koppel? De Macbook springt dan uit, tenzij ik een USB toetsenbord heb maar dat heb ik niet.. Zou een enorme + zijn..
Voor die functie heb je altijd een extern (USB) toetsenbord nodig. Maar dat hoeft er niet per se een van Apple te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Hmm oke maar toch een beetje jammer.. Moet ik daar Macbook + toetsenbord voor de TV neerleggen.. Waarom is er niet al iets om draadloos HDMI of DVI ofzo uit te sturen via Wifi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Laatst online: 04-12-2022
LaZZ schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:07:
Hmm oke maar toch een beetje jammer.. Moet ik daar Macbook + toetsenbord voor de TV neerleggen.. Waarom is er niet al iets om draadloos HDMI of DVI ofzo uit te sturen via Wifi..
Offtopic: Er is al wel een methode om HDMI draadloos uit te zenden, namelijk WHDI. Heb het ook op Cebit 2007 gezien van Sanyo, maar voordat dit betaalbaar gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:15

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Daedalus schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:22:
Volgens Apple zou je er nu 6 uur mee kunnen doen, terwijl dat voorheen 5 uur (de 17-inch is van 5,5 naar 5,75 uur gegaan :P).
Niet teveel waarde aan hechten, ik haal met mijn MBP (orginele) maar 2.5 uur.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:21
Met InsomniaX (http://semaja2.net/insomniaxinfo) kun je ervoor zorgen dat je MacBook (Pro) gewoon aanblijft als je het scherm dichtklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
manzana schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:02:
[...]

Offtopic: Er is al wel een methode om HDMI draadloos uit te zenden, namelijk WHDI. Heb het ook op Cebit 2007 gezien van Sanyo, maar voordat dit betaalbaar gaat worden...
Klinkt erg interessant, tijd dat dat beschikbaar wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
jorikc schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:22:
Met InsomniaX (http://semaja2.net/insomniaxinfo) kun je ervoor zorgen dat je MacBook (Pro) gewoon aanblijft als je het scherm dichtklapt.
Kijk... Precies wat ik zocht :D

1280x720 output was alleen mogelijk via VGA output of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-04 11:26
De belangrijkste verbetering lijkt mij de mogelijkheid om er een 7200RPM schijf in te laten zetten. (Weet niet of dat uberhaupt al kon) Volgens mij was dat de grootste bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kon eerst een 100gb 7200rpm erin zitten en er ging -100 euro nu voor 160gb +150 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik heb gister ook een nieuwe Macbook pro gekocht. Weet iemand al wat ie scoort in de Vista index range? Niet dat ik iets geef om vista maar dan kan ik het vergelijken met mijn desktop die momenteel 3,9 scoort. Volgens mij scoorde de oude al sneller maar echt veel kan ik daar niet over vinden. alvast bedankt.
PS ik kan niet wachten:D

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Laatst online: 04-05 12:38

dlmh

Lo-Fi

Pfff... wel een zeeer interessante speedbump! Heb op dit moment een 24" iMac (2GB, 7600GT) voor thuis (internet/audio/office/) en een MBP 15.4" (2GB, 2.16GHz CD) voor onderweg/school, maar een nieuwe 17" MBP met WUXGA-scherm i.p.v. beiden is toch ook wel erg mooi!

Lastig lastig... :P

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Erg lastig... Heb nu al 10x dat ding aangeklikt in de Apple Store en gegaan tot betalingsinfo maar daar nog niet op bevestigen geklikt.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 14:19
SerialThrillaZ schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:21:
Pfff... wel een zeeer interessante speedbump! Heb op dit moment een 24" iMac (2GB, 7600GT) voor thuis (internet/audio/office/) en een MBP 15.4" (2GB, 2.16GHz CD) voor onderweg/school, maar een nieuwe 17" MBP met WUXGA-scherm i.p.v. beiden is toch ook wel erg mooi!

Weet je dat wel zeker? Jouw setup zou ik echt helemaal niks aan veranderen. Weet je wel hoe fijn het is om een 24" scherm te hebben en een full size keyboard? Dat werkt zoveel relaxter aan een bureau. En 17" met zo'n hoge res. lijkt me niet alles... Ik denk dat je spijt zou krijgen van een inruil van iMac & 15" MBP naar 17" MBP...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
SerialThrillaZ schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:21:

Dat is het niet waard imo..
Je hebt een erg mooie desktop en een laptop die zeker nog wel even mee gaat.
Je geeft zelf al aan dat je onderweg en op school ook werkt, dan moet je niet een 17 inch nemen, die is best wel huge.

Ik heb sinds december een mbp 2,33, 2gb, 120gb, 256mb gfx, glossy en ik zit ook nog zeker niet over vervanging te denken, daar is hij eigenlijk nog veel te goed voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Laatst online: 04-05 12:38

dlmh

Lo-Fi

estorino schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:16:
[...]

Weet je dat wel zeker? Jouw setup zou ik echt helemaal niks aan veranderen. Weet je wel hoe fijn het is om een 24" scherm te hebben en een full size keyboard? Dat werkt zoveel relaxter aan een bureau. En 17" met zo'n hoge res. lijkt me niet alles... Ik denk dat je spijt zou krijgen van een inruil van iMac & 15" MBP naar 17" MBP...
Op zich heb je wel gelijk dat een groot stand-alone scherm prettiger werkt dan een laptopscherm. Maar ik heb ook tijden gewerkt op een Dell 15.4" met een WUXGA-panel erin en dat was op zich goed te doen. Bovendien hou ik na verkoop van de genoemde apparaten en aanschaf van die MBP 17" (met personeelskorting >:)) nog geld over voor in ieder geval een 20" ACD, misschien zelfs een 23".

Dan heb ik voor op school een mobiele desktop en thuis een goede dualscreen-setup. De reden dat ik mijn iMac 24" niet eerder de deur uit deed was omdat de grafische prestaties van de X1600 nogal teleurstellen t.o.v. de 7600GT in mijn iMac. Voor de overall performance hoef ik het niet te doen, de C(2)D 2.16GHz is al retesnel (behalve als ik aan 't transcoden/unparren/unrarren/downloaden ben ;))

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Welke chipsets zitten eigenlijk in de MBP voor de onboard audio, ethernet en bluetooth? Wifi was Broadcom, is nu Intel, audio kan ik nergens vinden (Realtek? ADI?), en bluetooth ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Engadget heeft kort de schermen vergeleken van de C2D en de nieuwe Santa Rosa Macbook Pro: http://www.engadget.com/2...ht-comparison-led-vs-ccfl.

Het verschil is niet enorm groot en moeilijk te zien op de foto's. Maar volgens hun zijn de LED schermen misschien een stukje feller en is het wit sowieso een stuk witter. Tot slot melden ze dat op 50% helderheid, het LED scherm een stuk donkerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 16:24

Pat-Juh

Patrick

nu nog een vergelijking met werksnelheid en gamesnelheid (Fps) etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3747

eerste review van de MBP is er.. de 3dmark scores zijn om van te smullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Laatst online: 30-11-2022
Ik wilde eerst voor de nieuwe Zepto laptop gaan, maar HEEL toevallig keek ik op 5juni op de apple website (sinds een 1/2 jaar geleden), en toen ik deze nieuwe santa rosa configuratie zag begon ik te kwijlen!!! Net het review van hierboven gelezen, maar toen moest ik een doek erbij pakken (om me kwijl op te vangen :9~ .
Maar het stopte wel weer gelijk toen ik de prijs van de 2,4Ghz C2D zag :D (kost wel wat, maar dan heb je ook wat).
Hij presteerd net onder de Dell XPS met een 7900GTX go met 3dMark06. En deze heeft dan ook nog eens DX10 support. \

Anyway, ik ga maar eens wat geld apart leggen voor deze laptop.

[ Voor 21% gewijzigd door mickezzz op 07-06-2007 11:20 ]

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154284

lammmetak schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:55:
Ik heb gister ook een nieuwe Macbook pro gekocht. Weet iemand al wat ie scoort in de Vista index range? Niet dat ik iets geef om vista maar dan kan ik het vergelijken met mijn desktop die momenteel 3,9 scoort. Volgens mij scoorde de oude al sneller maar echt veel kan ik daar niet over vinden. alvast bedankt.
Ergens op een screenshot gezien dat ie 4,8 op de schaal van Vista scoord.

Heb er ook 1 besteld, nu maar wachten op slome postbank, slome apple & dan nog slome TNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga hem eind deze maand bestellen maar dan de 17" ik kan gewoon niet werken met 15" echt te klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841

Anoniem: 215492 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:07:
Ik ga hem eind deze maand bestellen maar dan de 17" ik kan gewoon niet werken met 15" echt te klein
Nou de resolutie van de 15" is voor mij groot genoeg.
Ik be benieuwt naar de updates die wellicht deze week komen.
Ik wil hem ook zo snel mogelijk hebben.. maar ik wacht nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169271

Anoniem: 91841 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:17:
[...]

Nou de resolutie van de 15" is voor mij groot genoeg.
Ik be benieuwt naar de updates die wellicht deze week komen.
Ik wil hem ook zo snel mogelijk hebben.. maar ik wacht nog even.
De update is toch net gebeurd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Anoniem: 169271 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:18:
[...]

De update is toch net gebeurd? 8)7
Hij denkt dat er tijdens de WWDC nog een update zal komen...denk dat daar niks over een nieuwe MBP wordt onthuld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je wel is in de winkel na een 15" gekeken maarja ik ben altijd 19 inch beeld gewend maar vind 15 echt te kleinn er valt niet mee te werken.

een reso van 1440x900 hmm

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 215492 op 07-06-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik neem mijn macbook pro zometeen mee, ik ben alleen pas 9 uur klaar met werken pas dus kan ik er daarna pas van gaan genieten ;)
ben in iedergeval heeeeeel erg benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Bestelling net geplaatst met ADC korting, dadelijk betalen en dan wachten maar :)

Hoe zou de 128 MB versie van 8600M GT scoren op 3DMark06? veel minder dan de 256MB?

Edit: Op WWDC zal er niets veranderen aan de hardware van de MBP, tenzij ze hun kopers een beetje willen bez$!?ken.

[ Voor 26% gewijzigd door Hobbles op 07-06-2007 21:06 . Reden: Bevestiging op onderstaande ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169271

Kneep schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:39:
[...]

Hij denkt dat er tijdens de WWDC nog een update zal komen...denk dat daar niks over een nieuwe MBP wordt onthuld :)
Meer dan dit kan je echt niet verwachten volgens mij.
Deze macbook pro is echt tip top inorde en waar voor je geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-05 12:37

LoneWolf

Just a Byte

Hobbles schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:19:
Bestelling net geplaatst met ADC korting, dadelijk betalen en dan wachten maar :)

Hoe zou de 128 MB versie van 8600M GT scoren op 3DMark06? veel minder dan de 256MB?
Ik hoor (lees) het graag :)
Ben er zelf ook wel benieuwd naar, ook of het in games als Need For Speed Carbon en C&C tiberium wars nog wat uitmaakt.
Deze games zijn op een Macbook (geen pro) 2 Ghz CoreDuo haast onspeelbaar.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Laatst online: 01-04 21:24

potatox

unz unz unz

lammmetak schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:55:
Ik had een 4,8 als ik het me goed herinner. Het laagste cijfer ( de 4.8 dus) kwam door het RAM. Vista heeft een beetje een brak iets, je cijfer word lager bij meer ram ofzo.. 2GB heb ik erin zitten (17'' C2D 2,33, 100gb 7200rpm hdd).

Ben zelf geinteresseerd in een 200gb 7200rpm hdd. Als die uit is, ga / laat ik em erin zetten. Heb nu namelijk bootcamp met XP met een 25gb partitie. Een aantal video's en mp3 erop en de mac os x partitie heeft nog maar 10gb leeg. Gaat iets te snel met 100gb.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Hobbles schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:19:

Edit: Op WWDC zal er niets veranderen aan de hardware van de MBP, tenzij ze hun kopers een beetje willen bez$!?ken.
Ik ben ook van plan ADC aan te schaffen voor een Macbook Pro. Wat elk model heb jij besteld en wat heb je er voor betaald als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Dit is eigenlijk niet het topic ervoor maar ik heb de Macbook Pro 2.2Ghz besteld met 160GB (upgrade van 120GB) voor 1576€. Dit is dus een korting van 20% zoals al vaker vermeld werd. Maar zoals in een ander topic werd aangegeven krijg je voor je 99€ die ADC Student kost Leopard thuisgeleverd als deze uitkomt, en nog vele andere extra's. Een hoop voordelen dus...

[ Voor 32% gewijzigd door Hobbles op 08-06-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Laatst online: 30-11-2022
Op de US apple website, zie ik dat je als student met studenten korting een mac + ipod nano besteld, dat je $199 terug krijgt _/-\o_ . Ik kan dit alleen niet op de NL website vinden. :/

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Dit is een back to school actie die (voorlopig?) alleen maar in Amerika geldig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Anoniem: 154284 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:25:
[...]

Ergens op een screenshot gezien dat ie 4,8 op de schaal van Vista scoord.

Heb er ook 1 besteld, nu maar wachten op slome postbank, slome apple & dan nog slome TNT.
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3747
volgens die website idd 4,8 maar de benchmarks zijn voor de 15 inch met 256 mb videokaart geheugen en 2,4 ghz cpu. nou is dat nog een stuk sneller als mijn desktop dus dat is wel mooi:D

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Waarom staat er het logo van Dell op die screenshot van Vista Index uit bovenstaande post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Laatst online: 04-05 10:03
Hobbles schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:04:
Waarom staat er het logo van Dell op die screenshot van Vista Index uit bovenstaande post?
Omdat dat hoogstwaarschijnlijk de editie is van Windows Ultimate die op het warez-circuit rondzwerft. Het is een Dell-OEM edition dacht ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb gister avond mijn macbook pro gekocht, en meteen meegenomen.
zit hier dus dus lekker met een MacBook Pro 15,4" C2D 2,2Ghz/2GB/120GB/128MB NVRam
net bootcamp ook geinstalleert en draait super snel allemaal :> !!

anders vanavond ff foto's ervan plaatsen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 140651 op 08-06-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Please do, heb je trouwens gekozen voor een glossy of een mat scherm?

* Hoedje twijfelt nog steeds een beetje tussen Macbook en Macbook Pro. Eerst maandag nog even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126488

ik twijfel ook.. tussen Macbook black / en de Macbook pro "goedkoopste" versie.
Vind de Macbook black persoonlijk er mooier uitzien en 13 inch scherm is groot genoeg. Alleen vind ik dat je bij de Macbookpro relatief veel meer krijgt voor het geld. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tsja, macbook pro is gewoon veel mooier dus voor mij is het geen keuze voor een normale macbook. ik ben van een powerbook G4 naar een macbook pro gegaan. keuze was voor een macbookje uitgesloten, ookal was die maar 700 euro ofzo :D

Verder heb ik dus een mat scherm genomen, toch glimt hij wel een beetje mer als het scherm van een PB G4 15" moet ik zeggen. toch vind ik mat veeeeel beter als glossy, ookal is het mooier. tot je beide ziet tijdens dagelijks gebruik.... geloof me: mat is veel prettiger !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:32

alienfruit

the alien you never expected

Hoeveel denken jullie dat een MacBook Pro begin september nog waard kan zijn? Het is een MBP van oktober. Het inmiddels een nieuwe topcasing, nieuwe batterij en een nieuw scherm gekregen. De enige problemen zijn krassen aan de onderkant en op de aan/uit knop. Ik zou zelf zeggen dat ik hiervoor toch nog wel 1500euro kan krijgen of niet? Verder zit er dan ook nog een Apple Care pakket bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-04 18:27
Ben gisteren uit interesse eens langs de MacHouse gegaan... de LED verlichting is geen miniscule update. Had 't niet verwacht, maar helderheid is flink omhoog gegaan. Vooral als je even naar de andere kant van de tafel loopt en de 17" bekijkt zie je duidelijk verschil.

Moet me heel erg inhouden om er niet een aan te schaffen :9~ , maar de 1.67GHz G4 kan alles dat ik nodig heb. Wachten tot de solid-state drives update.

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 02-05 14:38
Ik twijfel om over te stappen op een MBP maar het topique doorlezend ben ik er nog niet uit gekomen en anderen ook niet lees ik.
Is de 15" 256MB videokaart het prijsverschil waard. Mijn laptop heeft nu ook 128MB videokaart maar dat vind ik niet zo geweldig maar hoe zit dat met een MBP is dat voldoende?

Niet dat ik nu een spelletje speel... voornamelijk muziek, office progs en internetten enzo. Dus is een 128MB voldoende (voor eventueel een incidenteel spelletje) of moet het echt een 256MB... aangezien het toch flink veel geld scheelt (bijna 500 euro).

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Kijk als jij COD2 e.d. vaak speelt, dan is 256MB wel aan te raden,
maar als dit niet het geval is, kun je beter voor de 128MB gaan, want dan heeft het niet zoveel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 02-05 14:38
Kaspers schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:38:
Kijk als jij COD2 e.d. vaak speelt, dan is 256MB wel aan te raden,
maar als dit niet het geval is, kun je beter voor de 128MB gaan, want dan heeft het niet zoveel zin.
Heb ooit een keer FiFa gespeeld dus wellicht dat (via Vista dan denk ik). En EA's F1Challenge (uit 2002). Heb nu net zitten kijken en wellicht wordt het de 256MB aangezien ik toch een externe HD erbij neem dus niks bijzonders erbij neem.

Ben vandaag bij de MediaMarkt geweest om eens te kijken en wat uitleg te krijgen, de MM is de dichtst bijzijnde Macverkooppunt hiero ;). Heb ooit een x 1,5 jaar terug met een macbook gewerkt maar toen snapte ik de ballen er van hahah (was eigenlijk van iemand anders en was enkel om te surfen). Heb nu gelukkig wat uitleg gekregen hoe het werkt en dat was wel super... alleen dat was dan meteen een 17" die ik toch wel erg fors vond!
Wat me wel opviel is dat je niet kon scrollen met het touchpad?? of ik deed iets verkeerd... die muis was wel fijn maar die zit er zeker niet standaard bij?

Was wel onder de indruk zeker met office en het zag er fris uit... nu nog even doorsparen :9

[ Voor 6% gewijzigd door nils7 op 09-06-2007 18:47 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Je kunt ideaal scrollen met het trackpad, dat doe je namenlijk met 2 vingers ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136845

Op de Nvidia site staat dat er een directx kaart in zit? klopt dat?
Ben benieuwd hoe spellen het doen in Vista :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Laatst online: 01-04 21:24

potatox

unz unz unz

Anoniem: 136845 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:33:
Op de Nvidia site staat dat er een directx kaart in zit? klopt dat?
Ben benieuwd hoe spellen het doen in Vista :9
Ja natuurlijk klopt dat. De kaart in de huidige, de X1600 is ook gewoon een kaart die Direct X 9.0 compatible is. Het zijn gewonen videokaarten en dus gewoon perfect te gebruiken voor te gamen met windows.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136845

potatox schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:38:
[...]

Ja natuurlijk klopt dat. De kaart in de huidige, de X1600 is ook gewoon een kaart die Direct X 9.0 compatible is. Het zijn gewonen videokaarten en dus gewoon perfect te gebruiken voor te gamen met windows.
oh was er vergeten bij te zetten directx 10 ;)
Supporting the latest games
With support for Microsoft® DirectX® 10 Shader Model 4.0 and High Dynamic-Range Lighting (HDR), the GeForce 8600M GPUs let you rip through all of today's most advanced and cutting-edge games and applications. Experience real-time photo editing, or immerse yourself in the most complex, true-to-life gaming environments ever experienced on your thin and light notebook PC. And since all GeForce 8 Series GPUs are designed to support Windows Vista? you can rest assured that you'll be enjoying your notebook PC well into the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier een foto dan van mijn MacBook Pro:
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/1382/spa0668uj4.th.jpg

(was trouwens op me werk, had hem net gekocht en meteen ff windows installeren :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Anoniem: 140651 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:28:
(was trouwens op me werk, had hem net gekocht en meteen ff windows installeren :+ )
:N Koop geen Macbook voor Windows.... :'( :'( -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Waarom niet, hij heeft wel 1 van de mooiste laptops in huis met de mogelijkheid om over te stappen op een 'echt' os :P.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.