[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.449 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

heren even voor de duidelijkheid: ik heb hiervoor een PowerBook gehad, en nu en macbook pro het voordeel hiervan is ook dat je windows kan draaien. waarom zou ik dat niet doen?
verder is mijn werk bij een apple "premium reseller". dus had ik hier mooi alle software die ik nodig mocht hebben.
en ik werk al een heeele lange tijd met mac OS, en daarbij is de macbook pro de snelste machine voor windows dus is het helemaal geen gek idee. dat jullie apple minds dit vreemd vinden: oke, moeten jullie weten.
ik heb een macbook pro gekocht zodat ik voor school de benodigde software kan draaien (cisco routers programmeren) verder vind ik Mac OS het mooiste OS wat er bestaat, en zal nooit overstappen terug naar windoos maar de mogelijkheid dat je windows kan draaien is gewoon super.

o ja,,,

ps: maakt meteen ALLE reply's van jullie overbodig :+ :D

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 140651 op 10-06-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 07:45
offtopic:
Dacht ik even dat je die macbook als Windows-only machine gebruikte... Oef :D

@Qlone hieronder: Hij doet natuurlijk wat ie wil, maar ik denk niet dat we hier nog woorden aan moeten vuilmaken omdat we anders TE ver afdwalen van het topic.

[ Voor 44% gewijzigd door Hobbles op 10-06-2007 22:42 ]

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Hobbles schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:43:
offtopic:
Nou zeg, pfoe. Dat zou je wereld even goed op z'n kop zetten he...
Het is maar een computer hoor... Al zou 'ie er alleen maar een C64 op emuleren, dan moet 'ie dat toch zelf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha,,, nee hoor. voor mij nooit meer windows als main OS !
heb net thuis alle machines vervangen voor apple ! iBook G4 14" 2x, PowerMac G4 mirror 1,25 DP/2GB/SD-DL(FW800)
dus nee geen windoos meer voor mij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841

Nog geen nieuws van de WWDC ..?
Over de updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Anoniem: 91841 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:58:
Nog geen nieuws van de WWDC ..?
Over de updates...
De keynote begint om 19:00 uur.. (onze tijd)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37864 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:04:
[...]
Al zou 'ie er alleen maar een C64 op emuleren, dan moet 'ie dat toch zelf weten?
Dat zou ik eigenlijk best vet vinden :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:00:
[...]

Dat zou ik eigenlijk best vet vinden :P
haha, lekker fout appart wel ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 22:53

ratz

Gadgetgeek

Ben blij dat ik niet de oude MacBook Pro heb gekocht. Met de nieuwe updates (mn meer geheugen) ben ik goedkoper uit.

[ Voor 101% gewijzigd door ratz op 11-06-2007 16:05 ]

Fujifilm X100VI ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Weet iemand al of deze nieuwe schermen wel 8-bit per primaire kleur aankunnen?
de vorige Pro's kommen niet verder dan 6 bit ofwel +- 0.26 miljoen kleuren ipv +-16,7 miljoen kleuren. :'(

Het zou wel een flinke verbetering zijn als er nu geen banding en dithering meer optreedt.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 19:46
Nee dat kunnen ze niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:54

yok

Ik ga binnenkort een laptop kopen voor mijn studie, werk zelf met windows. Heb nog nooit een apple-pc aangeraakt, maar hoor er goede verhalen over.

Wat maakt deze MacBook's zo goed ten opzichte van standaard windows laptops? Waarin zijn ze beter en waarin juist niet? Is er iets van een lijstje hiervan? En is het wel handig om met 1 windows-pc te hebben en een mac, dit in verband met bestanden, netwerk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 06:09

CerandoX.nl

Vides

Volgens mij voornamelijk de beschikbare software, maar ga jij een ICT studie doen, want dan moet je ff wachten tot je officieel ICT student bent want dan krijg je korting. Ik wacht namelijk ook ff totdat ik korting krijg, ga een opleiding CMD doen.

Maar voor mij zal het ook mijn eerste Mac worden, ik ga voordat ik hem koop wel ff een paar keer macjes testen in het MacHouse en dan voornamelijk de Macbook pro die ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Windows pc kan een mac bereiken en de mac kan ook een Windows pc bereiken, even dat je het weet.
Verder is daar geen lijstje van nee.
Over de kwaliteit.. mja macbook pro is een erg robuust apparaat, daar kan geen acer tegenop eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Mwah Acer staat toch ook niet bekend als een robuust merk, niet zo gek dat hij niet tegen de Pro op kan volgens mij,

Staan er nog updates in de planning voor de mbp, na die vorige dus voor oktober ofzo...

[ Voor 28% gewijzigd door CerandoX.nl op 11-06-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nee de vorige update was vorige week dinsdag :P.
Ideaal moment dus om er één aan te schaffen!

Acer was trouwens even een sarcastisch voorbeeld..

[ Voor 22% gewijzigd door Kaspers op 11-06-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Ja ik merk sarcasme niet zo snel lezend op, mwa ik koop er over een tijdje één moet nog op vakantie enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:54

yok

Ik doe geen ICT-studie, journalistiek is de studie.

Hierbij zal voornamelijk film-, audio- en tekstverwerking in voor moeten komen. Gamen doe ik op mijn 'echte' pc, alhoewel een potje CS soms erg leuk kan zijn. Gelukkig hoef je hiervoor geen fantastische videokaart te hebben.

Mijn vraag is dan nog eigenlijk: waarom zijn MacBooks zoveel duurder dan een gemiddelde laptop? Is dit kwaliteit, merk of service? Of een soort mengeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Een vriend van mij zegt dat het zowel een kwestie van kwaliteit als style is, waarvoor je betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 17:50

Step

step@tweakers.net#

En de prijzen liggen niet veel hoger dan laptops met dezelfde specs, zo had ik dat gelezen op slashdot.org :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10445

Ik heb net de 'switch' gemaakt. En wel met de nieuwe MBP 2.2Ghz/2Gb/128Mb. Als programmeur zijn het vooral de kleine dingetjes die me tot de switch dreven. Top machine is het dan ook wel. Eclipse draait als een gek, exact wat het op de voorgaande werk PC (Inspiron 9400/1.83, 2Gb) niet deed. Daarnaast was ik nogal zat van windows.

Al 2 dagen met deze machine gedraait, nagenoeg probleemloos. Wat problemen met mijn speedtouch 580 router. Het toetsenbord slaat soms niet al te lekker aan. Ik merk dat ik echt wat harder moet aanslaan, waar ik eigenlijk niet zo blij mee ben, ik type wel een paar duizend characters per dag. Verders heb ik nu voor het eerst een hoorbare fan. Mijn Dell XP CD doet het niet meer, dus ik was even een backup aan het azureusen....dan klapt de fan er ineens in; best wel hard eigenlijk.

Batterij tijd 5 uur geloof ik niet echt. Ik denk dat 3.5 wel realistisch is (ik doe alleen coden op deze bak, en dat is ongeveer wat ik heb gezien). Scherm is mooi, erg fel met die ledjes. Wel was het jammer dat er niet gewoon direct 1680x1050 voor de 15.4 inch is. Mijn dell doet 1920x1200 op 19'', en dat deed 'ie al een tijdje.

Al met al ging ik voor het OS, en de slimmigheden. Zoomen met 2 vingers, scrollen met 2 vingers, een sneller os, zoeken...naja, het rijtje zeg maar. Dat heb ik nu. De hardware is mooi, maar had voor die prijs nog wel net iets meer afgewerkt moeten zijn. (Mijn eject knopje staat bv klein beetje scheef).

Verders zit de fn knop beneden links echt verkeerd, daar hoord control te zitten en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Vandaag ook mijn MBP besteld.

2,4 Ghz, 160GB 7200rpm HD en Glossy scherm. Levertijd 4-6 weken ;(

Ik wil er gelijk 4GB geheugen in plaatsen.

Welke geheugen zijn compatible?
Gebruikt de MB en MBP dezelfde geheugen??

[ Voor 10% gewijzigd door ken op 11-06-2007 19:51 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 00:17
[b]ken schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:50:[/b
Welke geheugen zijn compatible? Gebruikt de MB en MBP dezelfde geheugen??
[Mem-ervaringen]: MacBook / MacBook pro / iMac / Mac mini ?

667Mhz DDR2 SDRAM, dezelfde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waar vind je eigenlijk die 17 inch met 1920*1200 schermen???? Die vind ik nergens...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

De nieuwe MBP heeft dus een 800mhz FSB en het geheugen loopt op 667mhz?
Loopt dus zo te zien niet 1:1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

ken schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:39:
De nieuwe MBP heeft dus een 800mhz FSB en het geheugen loopt op 667mhz?
Loopt dus zo te zien niet 1:1?
Dual channel -> 667*2 > 800

Dus in orde ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Heb er niet echt verstand van, maar het zal wel kloppen ;)

Nu nog even een setje (2x2GB) geheugen zoeken.

[ Voor 30% gewijzigd door ken op 11-06-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215492

Ken levertijd van de 17 inch ? of 15inch want 4-6 weken dan begin ik toch echt gek te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 00:17
Snake schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:02:
Waar vind je eigenlijk die 17 inch met 1920*1200 schermen???? Die vind ik nergens...
MBP Pro bestellen dan heb je de optie om voor 100 euro extra Hi-Res scherm te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215492 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:42:
Ken levertijd van de 17 inch ? of 15inch want 4-6 weken dan begin ik toch echt gek te worden
wat is nu de vraag in normaal ABN ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Anoniem: 215492 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:42:
De 15". Komt door de 7200rpm HD. Volgens verschillende berichten zijn deze moeilijk leverbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door ken op 12-06-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215492

je snapt de vraag toch mercedesmaster ... bedankt Ken, denk je dat dit probleem ook met de 17'' 7200 rpm zal wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 10-06 23:23

Apache

amateur software devver

Anoniem: 10445 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:39:
Ik heb net de 'switch' gemaakt. En wel met de nieuwe MBP 2.2Ghz/2Gb/128Mb. Als programmeur zijn het vooral de kleine dingetjes die me tot de switch dreven. Top machine is het dan ook wel. Eclipse draait als een gek, exact wat het op de voorgaande werk PC (Inspiron 9400/1.83, 2Gb) niet deed. Daarnaast was ik nogal zat van windows.

Al 2 dagen met deze machine gedraait, nagenoeg probleemloos. Wat problemen met mijn speedtouch 580 router. Het toetsenbord slaat soms niet al te lekker aan. Ik merk dat ik echt wat harder moet aanslaan, waar ik eigenlijk niet zo blij mee ben, ik type wel een paar duizend characters per dag. Verders heb ik nu voor het eerst een hoorbare fan. Mijn Dell XP CD doet het niet meer, dus ik was even een backup aan het azureusen....dan klapt de fan er ineens in; best wel hard eigenlijk.

Batterij tijd 5 uur geloof ik niet echt. Ik denk dat 3.5 wel realistisch is (ik doe alleen coden op deze bak, en dat is ongeveer wat ik heb gezien). Scherm is mooi, erg fel met die ledjes. Wel was het jammer dat er niet gewoon direct 1680x1050 voor de 15.4 inch is. Mijn dell doet 1920x1200 op 19'', en dat deed 'ie al een tijdje.

Al met al ging ik voor het OS, en de slimmigheden. Zoomen met 2 vingers, scrollen met 2 vingers, een sneller os, zoeken...naja, het rijtje zeg maar. Dat heb ik nu. De hardware is mooi, maar had voor die prijs nog wel net iets meer afgewerkt moeten zijn. (Mijn eject knopje staat bv klein beetje scheef).

Verders zit de fn knop beneden links echt verkeerd, daar hoord control te zitten en andersom.
toon volledige bericht
Ik gebruik hem voor hetzelfde als jou, wil even wat ervaringen delen, heb momenteel een macbook:
- de batterij is nog nieuw, deze tijd word nog wel iets wat langer, 20%-25% na de eerste 10 laad beurten
- eclipse draaien heeft zeker en vast impact op de batterij, omwille van de incremental compiler compileert hij steeds in de background en dat zorgt voor een iets hogere belasting dan bvb enkel surfen
- resolutie is idd jammer, waarschijnlijk ook vanuit het standpunt van een eclipse gebruiker, ben van plan hem vooral aan m'n dell 2407 te hangen, iets wat bij mijn huidige macbook nogal veel van de gma 950 vraagt.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126488

Ik ben van plan een Macbook Pro ("de goedkoopste") aan te schaffen.
De redenen zijn dat ik in sep ga studeren (dus nu heb ik nog wat geld ;) ), omdat ik anders weer geld wil stoppen in mn huidige pc En OS X bevalt me, zover als ik heb kunnen proberen in een winkel en mn ervaring met iTunes etc, tot nu toe beter dan windows.

Ik heb nog wel een paar vragen, hopelijk kunnen jullie daar een paar van beantwoorden.

1: Mijn huidige pc is ruwweg een amd 3500, 1 gig (pc3200) werkgeheugen, A8n Sli moederbord, 6600gt 128mb videokaart. Ik ben van plan deze pc dan te verkopen.
Zal ik door de MBP aan te schaffen in ieder geval gelijk blijven qua prestaties? Want mn beperkte computer kennis dacht dat laptop componenten minder presteerde dan de pc soortgenoten.

2: Hoe goed kan ik dan mn favoriete spellen: HL2/CSS, BF2, FIA GTR2, op een MBP spelen (low, medium, high) ? (ik game niet veel maar vind het toch belangrijk dat ik de mogelijkheid behoud)

3: Wat is dan aan te raden om windows te draaien (voor games), parralels of bootcamp?

3: Ik word gek van het lawaai van mn huidige pc. Hoe stil is de MBP?

4. Als ik bijv. bestanden laat op een usbstick/externe hd via OSX. Kan ik die dan ook nog bereiken als ik de usbstick/hd aansluit op een windows pc?

5. Hoezeer is dat "applecare" aan te raden? Het kost namelijk erg veel geld. Telefonisch support hoeft van mij niet. Ik zou het dan alleen doen om die 2 jaar extra garantie.
Maar mij lijkt dan na een jaar de laptop zich wel bewezen heeft. Of hebben jullie toch veel ervaringen van mbp's die in het 2e/3e jaar gebreken gingen vertonen?

alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Het valt me op dat deze shop altijd onder de prijs van de applestore zit. Zie ik iets over t hoofd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154284

1. Op videokaart na (die weet ik niet zeker) lijkt me een MBP kwa prestaties beter dan je huidige systeem.

2. Onder Bootcamp kan dit, EA komt binnenkort ook met BF2142 voor mac (zoals in keynote gezegd)

3. MBP nog niet binnen, dus kan nog niets over zeggen, MacBook hoor je alleen de fans als je cpu-intensieve dingen aan het doen bent, dus het zou wel mee vallen.

4. Als je gaat voor een gedeeld bestandsysteem zoals FAT, kan dit. NTFS leest alleen onder OSX. en windows doet niets met osx-schijven zonder extra software.

5. Je kan apple-care gedurende het hele eerste jaar aanschaffen, dus dit kan je zelf even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:58

dawuss

gadgeteer

Digitizers schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:11:
Het valt me op dat deze shop altijd onder de prijs van de applestore zit. Zie ik iets over t hoofd? :?
Oude modellen?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
De oude modellen hadden volgens mij geen 2.2GHz cpu toch? Die productcode komt aardig overeen met die in de apple store te vinden is (MA895).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Anoniem: 126488 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:02:
Ik ben van plan een Macbook Pro ("de goedkoopste") aan te schaffen.
De redenen zijn dat ik in sep ga studeren (dus nu heb ik nog wat geld ;) ), omdat ik anders weer geld wil stoppen in mn huidige pc En OS X bevalt me, zover als ik heb kunnen proberen in een winkel en mn ervaring met iTunes etc, tot nu toe beter dan windows.

Ik heb nog wel een paar vragen, hopelijk kunnen jullie daar een paar van beantwoorden.

1: Mijn huidige pc is ruwweg een amd 3500, 1 gig (pc3200) werkgeheugen, A8n Sli moederbord, 6600gt 128mb videokaart. Ik ben van plan deze pc dan te verkopen.
Zal ik door de MBP aan te schaffen in ieder geval gelijk blijven qua prestaties? Want mn beperkte computer kennis dacht dat laptop componenten minder presteerde dan de pc soortgenoten.

2: Hoe goed kan ik dan mn favoriete spellen: HL2/CSS, BF2, FIA GTR2, op een MBP spelen (low, medium, high) ? (ik game niet veel maar vind het toch belangrijk dat ik de mogelijkheid behoud)

3: Wat is dan aan te raden om windows te draaien (voor games), parralels of bootcamp?
toon volledige bericht
1. Laptop componenten zijn in het algemeen langzamer dan de desktop variant. Dan moet je de compenenten echter wel naast zijn desktop tegenstander leggen.
Jouw processor is al van een 'oudere' generatie. De macbook is daar dus zeker sneller ;) .
De videokaart zal iig niet onder je huidige systeem liggen (waarschijnlijk erboven), maar hij heeft wel directx 10 aan board en kan dus nog wel ff mee.

(Om je vga te vergelijken moet je 3dMark maar even draaien ;) MPB haalt hier tegen de 4000 punten)

2. Je spellen kun je minimaal op medium draaien (1280x800). De kans is groot dat je ze ook op high kunt spelen.

3. Je kunt beter bootcamp draaien. Anders draait OSX mee op de achtergrond wat weer geheugen, etc gebruikt

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

WoBaDijk schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:42:
[...]
3. Je kunt beter bootcamp draaien. Anders draait OSX mee op de achtergrond wat weer geheugen, etc gebruikt
Oh, jij hebt een manier gevonden om windows out-of-the-picture te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:22
Digitizers schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:11:
Je hebt gelijk dat zijn de nieuwste versies.
Het valt ook op dat de prijzen voor meerwaarde lager zitten. Zoals de 4gb ram dat kost daar maar 277 euro extra terwijl bij de officiele macstore het 710(?) euro extra kost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
CyBeR schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:56:
Oh, jij hebt een manier gevonden om windows out-of-the-picture te krijgen?
Nee hij heeft een manier gevonden om windows te draaien zonder Virtualisatiesoftware :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kaspers schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:42:
[...]

Nee hij heeft een manier gevonden om windows te draaien zonder Virtualisatiesoftware :).
Je begrijpt me weer niet.

Hij stelt dat je beter geen games in OSX kunt draaien, omdat 'OSX dan in de achtergrond meedraait'. Daarmee impliceert hij dat dat niet gebeurt in Windows, wat natuurlijk onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Mijn fout ;)

De meeste games zijn nou eenmaal voor windows (en komen nu eindeiljk ook naar mac). En ik bedoel inderdaad dat je door bootdcamp geen virtualisatie software nodig hebt wat dus weer scheelt in performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

WoBaDijk schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:42:
[...]

1. Laptop componenten zijn in het algemeen langzamer dan de desktop variant. Dan moet je de compenenten echter wel naast zijn desktop tegenstander leggen.
Jouw processor is al van een 'oudere' generatie. De macbook is daar dus zeker sneller ;) .
De videokaart zal iig niet onder je huidige systeem liggen (waarschijnlijk erboven), maar hij heeft wel directx 10 aan board en kan dus nog wel ff mee.

(Om je vga te vergelijken moet je 3dMark maar even draaien ;) MPB haalt hier tegen de 4000 punten)

2. Je spellen kun je minimaal op medium draaien (1280x800). De kans is groot dat je ze ook op high kunt spelen.

3DMark 06 neem ik aan? EA heeft aangekondigd om weer spellen te gaan uitgeven op Mac OSX dus C&C 3 mogen we ook op mac verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 18:48
Waarschijnlijk een paar domme vragen maar ik ben al een tijd voor een laptop aan het kijken en ik begin toch steeds meer aan de MBP te denken.

Enig nadeel: ik wil gewoon Windows (Vista) gaan draaien. Als ik vista erop zet kan ik dan gewoon dual-booten met MacOS en draait Vista dan gewoon op 100% van de snelheid die ik met een 'normale' laptop met dezelfde specs zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

LordLynx schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:04:
Waarschijnlijk een paar domme vragen maar ik ben al een tijd voor een laptop aan het kijken en ik begin toch steeds meer aan de MBP te denken.

Enig nadeel: ik wil gewoon Windows (Vista) gaan draaien. Als ik vista erop zet kan ik dan gewoon dual-booten met MacOS en draait Vista dan gewoon op 100% van de snelheid die ik met een 'normale' laptop met dezelfde specs zou hebben?
Ja, maar ik snap niet waarom je Vista gaat draaien en toch een MBPro wilt kopen.
Koop dan een IBM Thinkpad ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Anoniem: 12609 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:12:
Ja, maar ik snap niet waarom je Vista gaat draaien en toch een MBPro wilt kopen.
Vind het niet zo heel raar dat iemand Vista wil draaien op een MBP. Als je gamed is het erg handig verder zijn er programma's die alleen maar specefiek voor windows zijn. In dat geval is het toch wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Ik snap wel dat je af en toe Vista wilt draaien, maar hij geeft aan voornamelijk/alleen maar Vista wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:39
LordLynx schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:04:

Het antwoord is kortweg ja, als je bootcamp gebruikt. Het enige punt is dat je natuurlijk maar één muisknop hebt.

[ Voor 68% gewijzigd door Hoedje op 13-06-2007 11:47 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoedje schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:43:
[...]

Het antwoord is kortweg ja, als je bootcamp gebruikt. Het enige punt is dat je natuurlijk maar één muisknop hebt.
Volgens mij kun je met de bootcamp drivers gewoon de trackpad gebruiken om te rechtsclicken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:43:
[...]

Als je Bootcamp Tools installeert onder windows, dan heb je gewoon muis dubbelklik met 2 vingers, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 22:20
Plak dan een Apple sticker op een Sony Vayo. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Sjoewe schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:45:
Lol idd, die nieuwe versie op de frontpage vind ik nou de MBP niet veel ontlopen, op de cpu na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hobbles schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:01:
[...]
:N Koop geen Macbook voor Windows.... :'( :'( -O-
Hobbles schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:43:
offtopic:
[...]
Ik vond dit wel een mooie quote op Macrumors:
I guess with any minority, among them, a smaller, more vocal, less intelligent minority must exist-- but while most PC users are your average Joe's, here we have average Joe's who now believe they are the enlightened children of some long lost deity because they have chosen this OS or platform.
Ook als je alleen Windows draait blijven de Macbooks prachtige machines :) Kortom, wat is nou het grote probleem als je alleen Windows op een Macbook (Pro) draait? En waarom moeten daar meteen al die trieste reacties op volgen zonder enige onderbouwing :X

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 18:48
[...]

Een IBM thinkpad heeft volgens mij niet de specificatie's die een macbook pro heeft (maar als ik me vergis mag ik graag een linkje zien) en verder vind ik de MBP er gewoon waanzinnig mooi uitzien en is hij een stuk lichter dan vergelijkbare 'normale' laptops met dezelfde specs.
CerandoX.nl schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:50:
[...]

Lol idd, die nieuwe versie op de frontpage vind ik nou de MBP niet veel ontlopen, op de cpu na dan.
Dan kijk je blijkbaar niet goed naar de machines. Er zijn (op dit moment althans) in nederland geen machines te koop die dezelfde specificatie's als een MBP hebben. De enige laptops die in de buurt komen zijn de Zepto, Compal en HEL systemen welke voor mij afvallen door het gebrek aan DVI. Dan is er nog de Asus G1S, waarvan onduidelijk is of die uberhaupt in NL uitkomt.

Het maakt mij verrot weinig uit welk merkje op dat ding staat, specificatie's en daarna het uiterlijk vind ik een stuk belangrijker.

[ Voor 41% gewijzigd door LordLynx op 13-06-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nou omdat een Apple computer gewoon meer is dan alleen een behuizing en wat hardware, waar je een besturingssysteem op knalt. De functionaliteit van de hardware hangt ook heel erg samen met OSX. Kijk ik zal je niet tegenhouden als je een Macbook Pro koopt om er windows op te gaan draaien, maar ik denk wel dat je dan geld over de balk smijt. Er zijn inmiddels genoeg mooie windows laptops op de markt, die precies doen wat je wil.
Het voelt voor mij gewoon een beetje alsof je een Ferrari koopt om 'm iedere dag alleen op de oprit mooi te laten wezen. It's just wrong.
Een Appel gaat samen met OSX, en dat is mijn irrationele mening, dat weet ik. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik vind het alleen jammer dat mensen OSX meteen wegdoen.. persoonlijk vind ik dat erg goed OS namelijk. Maar misschien starten mensen met windows op een mac nog een keer (per ongeluk) OSX op en zien ze dat het best hip is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja, nou ja ach dat heb ik dus ook. Niet dat ik een Apple guru ben, of wil zijn. Maar het had voor mij gewoon wel een soort Biostabil effect. :')
Alles gaat voor mij een stuk makkelijker, en ik werk onder OSX gewoon een stuk sneller en makkelijker.
Mijn MBP is zoiezo echt het beste stuk consumentenelectronica dat ik ooit heb gekocht o+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Dat iemand een MacBook Pro koopt om er alleen Windows op te draaien, moet diegene zelf weten. Heb daar gewoon respect voor en ga 'm niet voor gek verklaren, omdat Mac OS X zó geweldig is en het zonde van de notebook zou zijn. Mac OS X is een goed OS, maar niet heilig. Met een MacBook Pro heb je gewoon een hele mooie notebook, waar je heel goed Windows op kunt draaien.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77094

M'n huisgenoot heeft gisteren z'n Windowspartitie van z'n MacBook afgegooid :D

Ondertussen wacht ik nog geduldig op m'n nieuwe MBP die wat leveringsprobleempjes heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Laatst online: 04-01 12:18
Je kunt ook een Asus W1 aanschaffen als je alleen met Windows aan de slag wilt. :)

Afbeeldingslocatie: http://data.icecat.biz/img/norm/high/363859-5417.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 10-06 23:23

Apache

amateur software devver

Mijn mbp is besteld, heb het middelste model genomen met adc korting nog wel te doen.

De persoon aan de lijn, een Nederlander, vertelde mij dat ik een qwerty keyboard kon krijgen, laten we het hopen, het is mij iig voor mijn macbook niet gelukt, lukt het niet bel ik ook wel even met apple om het te regelen aangezien het mij deze x uitdrukkelijk beloofd is.

Waarom zet ik er specifiek bij dat het een Nederlander is, omdat die meestal weinig afweten van hoe het hier gaat qua apple producten in Belgie, heb ooit naar de apple helpdesk gebeld om te vragen waar de { en [ toetsen zaten op m'n macbook en dat konden ze mij dus niet vertellen :P

Was dan ook niet zo eenvoudig ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Apache op 13-06-2007 14:18 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

sjun schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:25:
[...]

Je kunt ook een Asus W1 aanschaffen als je alleen met Windows aan de slag wilt. :)

[afbeelding]
Lol de plaats van de Powerbutton zegt al genoeg.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Weet iemand op welke snelheid het video geheugen (GDDR3 draait?) Standaart is dat volgens mij 700mhz.

Apple.com:
Video and graphics support
* 15-inch MacBook Pro
o NVIDIA GeForce 8600M GT graphics processor with dual-link DVI support, 256MB of GDDR3 SDRAM on 2.4GHz configuration

Ik vraag dit, want op de nieuwe Zepto's met de 8600M GT 512MB zit GDDR2 die bijv. op 400mhz draait i.p.v. de normale 700mhz. Wel jammer dat er uberhaupt geen 512mb versie in de Mac komt.

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:15

bAm

Op 1dayfly de "oude" mbp voor 1599,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841

Warom zou je die nog kopen.
De nieuwe 15" van 2.2 Ghz heb je al voor Eur 1.595,80
================================================

Dus wat er sinds deze maand veranderd is aan een MacBook Pro:

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/899/store.apple.com/Catalog/regional/emea/macbook/img/compare-mbpro15.jpg Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/899/store.apple.com/Catalog/regional/emea/macbook/img/compare-mbpro17.jpg

Std. 2,2 Ghz of 2,5 Ghz
Std. 2 GB DDR
LED Backlight voor de 15" modellen

Ati vervangen door nVidia GeForce 8600M GT

Std. 120 Gb SATA 5400rpm
802.11a/b/g and draft-n2
Std. een 8x drive:

4x DVD+R DL writes, 8x DVD+/-R read, 4x DVD+/-RW writes, 24x CD-R, and 10x CD-RW recording

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 91841 op 14-06-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

vooghel

Cunning linguist

Anoniem: 91841 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:05:
[...]

Warom zou je die nog kopen.
De nieuwe 15" van 2.2 Ghz heb je al voor Eur 1.595,80
================================================
Dat is exclusief BTW, inclusief BTW kost hij € 1899. Dus als je niet per se het nieuwste van het nieuwste hoeft kun je zo mooi € 300 (oftewel ruim 15%) besparen :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202574

die 1599 op 1dayfly is wel degelijk inclu BTW wel nog 5 euri verzenden maar blijft goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Anoniem: 202574 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:16:
die 1599 op 1dayfly is wel degelijk inclu BTW wel nog 5 euri verzenden maar blijft goedkoop
Dan vind ik deze wel wat interessanter klik. Hij is wat duurder maar dan heb je gelijk de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

vooghel

Cunning linguist

Anoniem: 202574 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:16:
Dat zeg ik ook, de prijs die stivo noemde was excl. BTW.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik ben benieuwd of de mensen die al een Macbook Pro hebben commentaar kunnen geven op de volgende twee issues. Op het forum van Macrumors en in sommige reviews komen namelijk de volgende twee problemen naar voren.

• Het eerste probleem is dat de LED schermen last hebben van een gelige gloed over het onderste gedeelte van het scherm, zeg maar de onderste kwart. Vooral als je het scherm gecalibreerd hebt, schijnt dit erg zichtbaar te zijn. Daarnaast is het extra opvallend bij bijv. een website met veel wit of bijv. een lichtgrijze achtergrond.

• Tweede probleem, is naar mijn mening veel vervelender, is dat de (analoge) geluidsoutput vrij slecht is. De achtergrond ruis (white noise) schijnt vrij hard te zijn, waarbij je duidelijk hoort als het geluid aan/uit gaat. Daarnaast zit er een hoge pieptoon en plopjes (onregelmatig) door 't geluid. Vooral bij het gebruik van IEMs, maar zelfs minder gevoelige oordopjes zou dit heel vervelend zijn.

Nogmaals dit heb ik zo gelezen en ik ben zeer benieuwd hoe de bezitters van de SR Macbook Pro's hierover denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb geen nieuwe MBP, ik heb die van voor de update, maar van dat tweede probleem heb ik dus ook last. Of had last eigenlijk want ik heb een externe geluidskaart eraan gehangen, ivm muzikaal gepiel en een beetje DJ'en af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156716

Zijn er al vergelijkingen beschikbaar tussen de 'oude' displays en de nieuwe led-displays. Ben namelijk er benieuwd naar het resultaat van de led-displays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 20:11
Anoniem: 156716 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 23:17:
Zijn er al vergelijkingen beschikbaar tussen de 'oude' displays en de nieuwe led-displays. Ben namelijk er benieuwd naar het resultaat van de led-displays.
Verschil in helderheid is (bijna) niet te zijn....behalve dan die rare gele en/of groene gloed die over het LED-scherm zit. Opvallend is wanneer je de MBP opstart het scherm meteen lekker helder is. Het scherm heeft niet een soort van opstarttijd nodig om op zn meest heldere punt te komen.
Verder vind ik dat het scherm drastisch minder goed lees/zichttbaar wordt wanneer je ook maar een beetje vanuit een linkse of rechtse hoek naar het scherm aan het kijken bent...

Wat betreft die overige specificaties vind ik het wel een kleine pluim waard... :)
Just my 2 cents.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Flatwhite op 15-06-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zal morgen even een foto maken van een LED backlight en een "normaal" scherm naast elkaar als ik er aan toe kom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Anoniem: 140651 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 23:38:
ik zal morgen even een foto maken van een LED backlight en een "normaal" scherm naast elkaar als ik er aan toe kom. :)
Als je een grijskaart hebt probeer daarmee je witbalans af te stellen op bij de schermen. Je camera zal anders niet goed compenseren voor de verschillen tussen ccfl en led waardoor je foto's geen goed vergelijking mogelijk is.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
Man, Wil ik een macbook pro bestellen via surfspot voor mijn vriendin is de portal link broken. Jammer hoop dat ze deze snel weer maken! Kan niet wachten om een van deze rakkers te kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ibix schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:02:
Man, Wil ik een macbook pro bestellen via surfspot voor mijn vriendin is de portal link broken. Jammer hoop dat ze deze snel weer maken! Kan niet wachten om een van deze rakkers te kunnen bestellen.
Hier werkt 'ie gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor randapparatuur de mensen hier gebruiken. Ik ga maandag m'n Macbook Pro bestellen. Ik ben er eindelijk uit :P. Ik ben nu eigenlijk wel blij dat het eerder mis was gegaan met de gewone Macbook. Ik geef nu wel iets van 300+ euro meer uit (alles meegenomen), maar dan heb ik wel een apparaat wat even meekan.

Ik ben alleen bang dat het straks een beetje allegaartje wordt. Dan heb ik een zilverkleurige notebook, een zwarte met zilverkleurige monitor (Dell 2005WFP), een wit Apple toetsenbord en een blauw/zwarte muis. Ik moet nog even denken hoe ik dat ga oplossen, ik ben benieuwd wat voor randapparatuur jullie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoedje schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:51:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor randapparatuur de mensen hier gebruiken. Ik ga maandag m'n Macbook Pro bestellen. Ik ben er eindelijk uit :P. Ik ben nu eigenlijk wel blij dat het eerder mis was gegaan met de gewone Macbook. Ik geef nu wel iets van 300+ euro meer uit (alles meegenomen), maar dan heb ik wel een apparaat wat even meekan.

Ik ben alleen bang dat het straks een beetje allegaartje wordt. Dan heb ik een zilverkleurige notebook, een zwarte met zilverkleurige monitor (Dell 2005WFP), een wit Apple toetsenbord en een blauw/zwarte muis. Ik moet nog even denken hoe ik dat ga oplossen, ik ben benieuwd wat voor randapparatuur jullie gebruiken?
Flinkt wat setups in het volgende topic: Het grote "Show je Apple computer" topic Deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
CyBeR schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:21:
[...]

Hier werkt 'ie gewoon hoor.
Bij mij dus echt niet...What in the hell is going on 8)7
Ik probeer via apple on campus... en vervolgens via sirfspot om op de portal te komen en krijg geen toegang tot...beetje raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Hoedje schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:22:
Ik ben benieuwd of de mensen die al een Macbook Pro hebben commentaar kunnen geven op de volgende twee issues. Op het forum van Macrumors en in sommige reviews komen namelijk de volgende twee problemen naar voren.

• Het eerste probleem is dat de LED schermen last hebben van een gelige gloed over het onderste gedeelte van het scherm, zeg maar de onderste kwart. Vooral als je het scherm gecalibreerd hebt, schijnt dit erg zichtbaar te zijn. Daarnaast is het extra opvallend bij bijv. een website met veel wit of bijv. een lichtgrijze achtergrond.

• Tweede probleem, is naar mijn mening veel vervelender, is dat de (analoge) geluidsoutput vrij slecht is. De achtergrond ruis (white noise) schijnt vrij hard te zijn, waarbij je duidelijk hoort als het geluid aan/uit gaat. Daarnaast zit er een hoge pieptoon en plopjes (onregelmatig) door 't geluid. Vooral bij het gebruik van IEMs, maar zelfs minder gevoelige oordopjes zou dit heel vervelend zijn.

Nogmaals dit heb ik zo gelezen en ik ben zeer benieuwd hoe de bezitters van de SR Macbook Pro's hierover denken...
Het eerste probleem dat je aangeeft, de gelige gloed heb ik nog niet echt gemerkt. Tenminste niet specifiek voor het onderste gedeelte. Ik moet er wel even bij zeggen dat ik mijn MBP nog maar net heb en nog niets heb gecalibreerd.

Over het tweede 'probleem': Ik gebruik Sennheiser CX-300 oordopjes (in-ear). Als je geen muziek hebt dan hoor je wel af en toe een pieptoon of wat gesuis, dit is niet heel hard en ik vind het zelf niet storend, want als ik ga ze niet indoen zonder dat er muziek of een film draait natuurlijk. Door het geluid heen heb ik dit niet echt gemerkt. Ik zal als ik weer thuis ben m'n Creative speakers eens aansluiten om te horen hoe dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
manzana schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:42:
[...]
Over het tweede 'probleem': Ik gebruik Sennheiser CX-300 oordopjes (in-ear). Als je geen muziek hebt dan hoor je wel af en toe een pieptoon of wat gesuis, dit is niet heel hard en ik vind het zelf niet storend, want als ik ga ze niet indoen zonder dat er muziek of een film draait natuurlijk. Door het geluid heen heb ik dit niet echt gemerkt. Ik zal als ik weer thuis ben m'n Creative speakers eens aansluiten om te horen hoe dat is.
Het zal wel meevallen, je leest namelijk verder vrijwel niets over het probleem. Het punt is dat het bij mijn huidige laptop echt hard is en daardoor erg vervelend. Maar ik krijg het idee dat het bij de MBP (gelukkig) meevalt.
Ibix schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:35:
[...]
Bij mij dus echt niet...What in the hell is going on 8)7
Ik probeer via apple on campus... en vervolgens via sirfspot om op de portal te komen en krijg geen toegang tot...beetje raar
Hier werkt het ook prima. Gewoon inloggen bij Surfspot --> Partnershops --> Apple Shop. Alleen het plaatje van de Macbook is al een paar weken dood :P
Yup, daar heb ik ook al rondgekeken. Maar het probleem is dat ik er nog niet echt uitkom. Het komt ook een beetje omdat de meningen over bijv. de mighty mouse erg verschillen. Daarnaast wil ik eigenlijk graag een toetsenbord met laptoptoetsen, maar aan de andere kant wil ook graag een Apple indeling. Het moet ook beschikken over bluetooth en bij voorkeur een beetje strak design hebben. Kortom, onmogelijk :z Maar dat komt later nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
@ hoedje! Bedankt man op deze manier kom ik er wel op! Via apple on campus niet! Thanks for the info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Indien iemand geïnteresseerd is in een service manual voor de nieuwe lichting Macbook Pro's dan kan je die *knip* (let op: 17MB pdf) terugvinden. Hier staat een troubleshooting gids in, alsook hoe je verschillende onderdelen kan bereiken en eventueel vervangen (doe dit niet als je nog garantie hebt of wil houden.) Misschien past dit wel in de Macbook Pro FAQ?

De 17" variant vind je *knip*.(let op: 22MB pdf)

@Mech-Warrior: Ik weet niet of dit dezelfde zijn als iFixit, maar dat betwijfel ik.

Let op: Dit gaat over de nieuwe lichting Macbook Pro's die begin juni geïntroduceerd zijn (met LED display).

[ Voor 38% gewijzigd door Daedalus op 17-06-2007 21:42 . Reden: 17" manual toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-06 21:17
Voor de manual van de 17" heb ik wel interesse. Of is het dezelfde als die van iFixit?
Ik wil een keer de Airport kaart vervangen door een n-variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127737

Thanx Hobbles, normaliter heb ik het niet zo op illegale stuff,
maar voor een service manual van mijn ergens tussen Shanghai
en Nederland rondvliegende schatje maak ik graag een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Anoniem: 127737 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:08:
... van mijn ergens tussen Shanghai en Nederland rondvliegende schatje ...
Ik zit in hetzelfde bootje (alleen naar België), vandaar dat ik dacht dat het handig kon zijn... PS: als de moderators dit niet goedvinden hoor ik het wel zeker?

@Mod: geen idee dat het om warez ging, mijn excuses!

[ Voor 7% gewijzigd door Hobbles op 17-06-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Service Manuals zijn alleen toegankelijk voor mensen die geabonneerd zijn op het Apple Authorized Service Provider Program. Een abonnement hierop is niet goedkoop en daarnaast zijn de manuals ook copyrighted materiaal van Apple. Het posten hiervan staat gelijk aan het verspreiden van warez, iets wat op GoT ten strengste verboden is. Ik wil dat soort linkjes dan ook niet meer zien hier.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156110

Wie heeft de nieuwe MBP nu al,
en kan zeggen of er nog kinderziekten in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Kinderziektes zitten er waarschijnlijk niet meer in, hoewel ik hier en daar iets hoor van een geel/groen gloed in de nieuwe LED-schermen. Ik weet niet in hoeverre deze geruchten kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 09:54
Ik krijg mijn nieuwe MBP donderdag, dat is tevens het vroegst dat ze te krijgen zijn in de normale winkels. Morgen krijgt de NL leverancier ze binnen volgens mij.

Ik post wel even als ik hem binnen heb over die gloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154284

Ik heb net MBP binnen gekregen, de gele 'gloed' onderaan is bij mij zeer minimaal. (maar ik ben ook niet echt heel erg met kleuren bezig). je ziet net dat de kleuren daar wat anders zijn dan in de rest van het scherm. geen last van flikkerende schermen. oftwel alles TOP.

gradient test doet ie niet helemaal netjes, maar ook daar stoor ik me niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156110

'k Ben aan 't twijfelen tussen 2 aanbiedingen in de Switch:
- MacBook Pro van de vorige generatie, met een X1600 (128MB) en een 2,16Ghz C2D, maar slechts 1GB RAM, dus met die upgrade en studentenkorting, om en bij de 1750 euro.
- MacBook Pro van de laatste nieuwe reeks, 8600M GT (128MB), 2,2Ghz, 2GB RAM, met studentenkorting 1780 euro.

Wat is de meeste verstandige keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen last van een gele gloed op mijn MBP (June 5th, LED Scherm).
Eigenlijk heb ik 2 op en aan merkingen : dat piepje op de geluids output is er wel degelijk. Ik heb het na gebruik van VLC. Maar, dan heb ik dus niets aanstaan wat geluid afspeelt.

Mijn andere punt is dat mijn spatiebalk af en toe wat piept als ik hem indruk.....not a very big deal, maar van zulke dure hardware verwacht ik dan ook top kwaliteit....mijn Dell Inspiron 9400 heeft een beduidend beter toetsenbord.

That it. Ik ben erg blij met de machine...ergens in 1990 of rond die tijd had ik een Mac SE....nu voor het eerst weer terug bij apple....top machine, top kwaliteit en ik ben tot zover erg blij geswitched te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156110 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:13:
'k Ben aan 't twijfelen tussen 2 aanbiedingen in de Switch:
- MacBook Pro van de vorige generatie, met een X1600 (128MB) en een 2,16Ghz C2D, maar slechts 1GB RAM, dus met die upgrade en studentenkorting, om en bij de 1750 euro.
- MacBook Pro van de laatste nieuwe reeks, 8600M GT (128MB), 2,2Ghz, 2GB RAM, met studentenkorting 1780 euro.

Wat is de meeste verstandige keuze?
Ik kan me niet voorstellen dat je twijfelt ? De nieuwste nartuurlijk. Voor die 30 euro meer 1Gb extra zou je al over de streep moeten trekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Laatst online: 10-06 19:45
Die keuze lijkt mij ook niet erg moeilijk. Voor 30 euro een nieuwere processor , videokaart en meer ram. Dan heb ik het nog niet over het mooie LED scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Zelf heb ik een MB C2D maar ik overweeg een MBP te halen. Waar ik mij aan erger bij de MB is dat wanneer ik een flashfilmpje op fullscreen bijv. bekijk dat die fan al gauw harder begint te blazen door de hitte. Hoe zit dat bij de MBP??
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.