[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.469 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 09:55
Anoniem: 156110 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:13:
'k Ben aan 't twijfelen tussen 2 aanbiedingen in de Switch:
- MacBook Pro van de vorige generatie, met een X1600 (128MB) en een 2,16Ghz C2D, maar slechts 1GB RAM, dus met die upgrade en studentenkorting, om en bij de 1750 euro.
- MacBook Pro van de laatste nieuwe reeks, 8600M GT (128MB), 2,2Ghz, 2GB RAM, met studentenkorting 1780 euro.

Wat is de meeste verstandige keuze?
Geniale vraag d:)b.
De nieuwe heeft trouwens ook een LED backlight, waardoor je batterijduur ook nog eens langer is (half tot een uur).
Digitizers schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:03:
Zelf heb ik een MB C2D maar ik overweeg een MBP te halen. Waar ik mij aan erger bij de MB is dat wanneer ik een flashfilmpje op fullscreen bijv. bekijk dat die fan al gauw harder begint te blazen door de hitte. Hoe zit dat bij de MBP??
Ik hoor de fan nooit, tenzij ik ga gamen (serieus geen grapje, maar komt soms wat ongeloofwaardig over bij de macbook users aangezien die hier nogal eens last van hebben).

[ Voor 29% gewijzigd door Kaspers op 18-06-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

iCentre heeft nu als aanbieding dat de vorige MBP 2,16Ghz voor 1599 te koop is. voor de geintresseerde: sla je slag :)
www.icentre.nl staat info over de bereikbaarheid op.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 140651 op 18-06-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb zojuist m'n Macbook Pro 2.2 Ghz besteld met 160GB Hard-disk erin. :*)
Kan niet wachten tot hij geleverd wordt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223521

Hi all,

Ik ben in de afgelopen week verliefd geworden op de nieuwe, geupgrade MacBook Pro, maar zou van jullie toch nog wel wat ervaringen en tips willen weten.

Momenteel werk ik met een iMac G5 (17" 1,5GB geheugen) die ik in januari 2006 gekocht heb, twee weken voordat Apple begon met het verschepen van Intel Macs (macrumors.com stond helaas nog niet in m'n bookmarks). Die iMac bevalt me nog steeds erg goed, maar de laatste tijd merk ik dat ik toch wel graag een laptop zou willen hebben: overvolle studielandschappen en universiteitsbibliotheken zijn eerder regel dan uitzondering en de mogelijkheid om te kunnen werken met m'n eigen setup bij m'n vriendin, ouders of in de trein lijkt me ook aantrekkelijk.

Ik ben echter ook wel gehecht aan de traditionele desktop met een groter scherm. Vooral bij het kijken van films en het werken vind ik het prettig om een groot scherm te hebben. Ik ben een amateur webdesigner/programmeur die inmiddels steeds meer betaalde klusjes krijgt, en het 17" beeldscherm dat ik nu gebruik begint al vrij klein te worden als ik fireworks, textmate, css edit, terminal, safari en firefox naast elkaar open heb en continue moet switchen.

Het model MBP waar ik nu naar zit te kijken is het instapmodel, de 15" 2,2 Ghz. Ik vind het prijsverschil tussen het instapmodel en de 2,4 Ghz veel te groot voor een iets snellere processor en 128mb extra videogeheugen. Die basisconfiguratie wil ik overigens wel upgraden naar 4gb werkgeheugen, niet te bestellen bij apple zelf. Als de financiën het weer toelaten wil ik dan later nog een 23" ACD kopen.

Wat zijn jullie ervaringen met het koppelen van een 23" ACD aan bovengenoemde MBP? Nog steeds goede prestaties? Beïnvloedt zo'n "mobiele" desktop jullie workflow ernstig? Is mijn redenatie t.a.v. de 2,2 Ghz MBP vs de 2,4 Ghz MBP onzin?

Tips, suggesties en ideeën zijn van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 12:46
Nou over het desktop gedeelte:
ik heb een 20" scherm aan mn MBP hangen. Ik merk eigenlijk geen snelheids verschil moet ik zeggen. De computer heb ik helemaal de deur uit gedaan. Ik gebruik m'n MBP net zo als jij aangeeft, thuis als desktop (ik ben niet zo van het op de bank internetten, ik wil achter een bureau zitten) en buitenshuis vooral voor studie en werk op locatie.
Als je je werkplek een beetje handig indeelt met de stekkers dan is het amper moeite:
1. powercable erin
2. DVI erin
3. Firewire erin
4. USB erin.

Alle losse dingen heb ik aan de usb hub van m'n scherm hangen, dus ik heb maar een stekker nodig.
Ik gebruik de MBP dan in de clamshell mode meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 08:20
Sjoewe schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:59:
Nou over het desktop gedeelte:
ik heb een 20" scherm aan mn MBP hangen. Ik merk eigenlijk geen snelheids verschil moet ik zeggen. De computer heb ik helemaal de deur uit gedaan. Ik gebruik m'n MBP net zo als jij aangeeft, thuis als desktop (ik ben niet zo van het op de bank internetten, ik wil achter een bureau zitten) en buitenshuis vooral voor studie en werk op locatie.
Als je je werkplek een beetje handig indeelt met de stekkers dan is het amper moeite:
1. powercable erin
2. DVI erin
3. Firewire erin
4. USB erin.

Alle losse dingen heb ik aan de usb hub van m'n scherm hangen, dus ik heb maar een stekker nodig.
Ik gebruik de MBP dan in de clamshell mode meestal.
+1, exact dezelfde situatie hier. Alleen i.p.v. FW: S/PDIF, digital sound FTW :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Bashrat schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:14:
[...]

+1, exact dezelfde situatie hier. Alleen i.p.v. FW: S/PDIF, digital sound FTW :+
Maaaar die firewire-draad van mij gaat naar:
Afbeeldingslocatie: http://www.core-sound.com/Firewire-Audiophile/firewire_audiophile.jpg

;) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128874

estorino schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:16:
[...]

Weet je dat wel zeker? Jouw setup zou ik echt helemaal niks aan veranderen. Weet je wel hoe fijn het is om een 24" scherm te hebben en een full size keyboard? Dat werkt zoveel relaxter aan een bureau. En 17" met zo'n hoge res. lijkt me niet alles... Ik denk dat je spijt zou krijgen van een inruil van iMac & 15" MBP naar 17" MBP...
Misschien is een 24" dell scherm of een 23" ACD een optie in combinatie met je MBP.
MBP voor onderweg en een wireless keyboard + mouse en een 24" dell scherm voor op het bureau. Dat word mijn setup over een maand. Lacie harddrive erbij voor film/muziek/fotos.

Rik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:43
Misschien niet het juiste topic hiervoor, maar vond het zonde om hier speciaal een topic voor aan te maken;

Ik ga 100% overstappen, m'n PC mag als fileserver idlen en al m'n Photoshop/Fotografie-werk wil op een MBP doen. Ik heb nog een leuk 20" scherm dus dat komt goed. Ik wilde eerst voor een iMac gaan, maar aangezien de nieuwe Macbook net uit is en er heel aantrekkelijk uitziet wil ik voor de MBP gaan. Het enige dat ik doe is Photoshop, Lightroom en internet gerelateerde zaken. Nu is mijn vraag dus;

Werkt de "goedkoopste" MBP lekker genoeg met Photoshop of moet er meteen een 7200 RPM schijf in met 3 of 4 GB aan geheugen? Of zeggen jullie van koop maar toch maar een iMac want dat werkt veel sneller dan een MBP?

Ja ja, de laatste twijfels voordat ik volgende week 2200+ euro ga uitgeven.

Ik kom overigens van een AMD X2 4400+, 2GB, Vista vandaan....

[ Voor 3% gewijzigd door GerardHenninger op 21-06-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Anoniem: 10445 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:13:
Ik heb geen last van een gele gloed op mijn MBP (June 5th, LED Scherm).
Eigenlijk heb ik 2 op en aan merkingen : dat piepje op de geluids output is er wel degelijk. Ik heb het na gebruik van VLC. Maar, dan heb ik dus niets aanstaan wat geluid afspeelt.

Mijn andere punt is dat mijn spatiebalk af en toe wat piept als ik hem indruk.....not a very big deal, maar van zulke dure hardware verwacht ik dan ook top kwaliteit....mijn Dell Inspiron 9400 heeft een beduidend beter toetsenbord.

That it. Ik ben erg blij met de machine...ergens in 1990 of rond die tijd had ik een Mac SE....nu voor het eerst weer terug bij apple....top machine, top kwaliteit en ik ben tot zover erg blij geswitched te zijn.
zelfde hier !! :o
mij MBP is alleen DOA, krijg volgende week mijn nieuwe. ondertussen kan ik wel doorwerken op deze gewoon opzich hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Anoniem: 140651 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:56:
[...]

zelfde hier !! :o
mij MBP is alleen DOA, krijg volgende week mijn nieuwe. ondertussen kan ik wel doorwerken op deze gewoon opzich hoor
DOA, maar toch doet hij het nog? DOA=Dead On Arrival, dat je het weet :P
M'n levertijd is nog 2 weken :'( Lekkere indicatie van 7 dagen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
GerardHenninger schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:39:
Misschien niet het juiste topic hiervoor, maar vond het zonde om hier speciaal een topic voor aan te maken;

Ik ga 100% overstappen, m'n PC mag als fileserver idlen en al m'n Photoshop/Fotografie-werk wil op een MBP doen. Ik heb nog een leuk 20" scherm dus dat komt goed. Ik wilde eerst voor een iMac gaan, maar aangezien de nieuwe Macbook net uit is en er heel aantrekkelijk uitziet wil ik voor de MBP gaan. Het enige dat ik doe is Photoshop, Lightroom en internet gerelateerde zaken. Nu is mijn vraag dus;

Werkt de "goedkoopste" MBP lekker genoeg met Photoshop of moet er meteen een 7200 RPM schijf in met 3 of 4 GB aan geheugen? Of zeggen jullie van koop maar toch maar een iMac want dat werkt veel sneller dan een MBP?

Ga gewoon voor de nieuwe macbook pro. Die is snel genoeg voor wat jij van plan bent. Zelfs 2GB RAM is voldoende, een 7200RPM zou wel een leuke meeroptie zijn. Mocht je toch voor de Imac kiezen zou ik je adviseren om 1 a 2 maanden te wachten aangezien er verwacht wordt dat ze binnen zeer korte tijd een upgrade zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
GerardHenninger schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:39:

Dat ligt eraan hoe groot de files zijn de je wilt bewerken, hoe groter > meer schijfactiviteit.
Ik ga ervanuit dat je X2 een snelle 7200 sata schijf of raid heeft, dan zal je X2 sneller zijn dan mbp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
dolby schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:05:
[...]

Dat ligt eraan hoe groot de files zijn de je wilt bewerken, hoe groter > meer schijfactiviteit.
Ik ga ervanuit dat je X2 een snelle 7200 sata schijf of raid heeft, dan zal je X2 sneller zijn dan mbp.
M'n huidige desktop heeft gewoon een standaard 7200 RPM diskje. Maar kan me niet voorstellen dat m'n X2 4400+ sneller is dan een C2D 2.2 Ghz.... mocht dat zo zijn dan moet ik dus naar een Mac Pro kijken wil ik snelheidsverschil zien.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
GerardHenninger schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:25:
[...]

M'n huidige desktop heeft gewoon een standaard 7200 RPM diskje. Maar kan me niet voorstellen dat m'n X2 4400+ sneller is dan een C2D 2.2 Ghz.... mocht dat zo zijn dan moet ik dus naar een Mac Pro kijken wil ik snelheidsverschil zien.... :S
Als je cpu steeds moet wachten op een schijf dan zal je idd geen verschil zien met je huidige X2, een 5400 laptop schijfje is eenmaal wat langzamer dan een 7200/raptor/raid desktop schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
ff vraagje... Ik lees hier regelmatig iets over de clamshell modus op een MBP. Nou weet ik wel ongeveer wat of dat is (MBP dicht met extern KVM), maar ik wil graag weten hoe of ik in godsnaam een MBP aan moet krijgen terwijl-ie dicht is... M'n vorige laptop en mijn huidige desktop hebben allebei PS/2 Keyboard Power-up, dus ff CTRL+ESC doet de truc. Mja, of zoiets bij de MBP ook kan... In principe zou USB Power Control kunnen werken, maar ik heb nog nooit gehoord dat dit op een MBP beschikbaar is.
Ik wil dit graag weten omdat ik een KVM-switch thuis heb liggen waar ik dan gewoon een USB>PS2 controller aan hang en daar m'n muis e.d. op. Dat dit op de MBP werkt weet ik al; dat heb ik bij m'n pa getest. Alleen rest de vrag: kun je de MBP aan zetten zonder 'm te openen? Op zich niet zo erg om 'm wel te openen, maar zou ideaal zijn als 't niet hoeft...
Overigens wacht ik zelf tot Oktober/November met m'n MBP kopen. Heb namelijk nu nog niet genoeg geld en wil graag Leopard gelijk meepikken. Ondertussen werk ik VEEL op de MBP van me pa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Prik er eens een actief USB apparaat in, dan springt hij meteen wakker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223913

Snake schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:02:
Waar vind je eigenlijk die 17 inch met 1920*1200 schermen???? Die vind ik nergens...
Dat heb ik mij ook afgevraagd, want ik denk er sterk over om te switchen naar de Apple MBP met high res (HR) screen. Maar dan wil wel eerst zien of de HR optie ook iets voor mij is. Dus ik in Utrecht bij HTR en A-mac kijken of ze die MBP HR hebben. Blijken ze die apart te moeten bestellen en beide zaken niet van plan te zijn om de MBR-HR als demo te in de zaak te zetten (HTR denk er nog over na, maar dat duurt inmiddels erg lang). Vervolgens heb ik verschillende zaken in Den Haag en Rotterdam gebeld. Krijg ik te horen dat er geen dealer bereid zal zijn om de MBR-HR (die custom to order build -ctob- besteld moet worden en dus afwijkt van het standarad model) in zijn zaak zal zetten, omdat het prijsbeleid van Apple niet toestaat dat (oudere)ctob-demo machines ook in prijs verlaagd worden als er een nieuw type gelanceerd wordt. Kortom het risico dat het ding niet verkocht wordt is voor de dealers dus te groot. Ze delen mijn conclusie dat Apple dus apparaten maakt gezien mogen worden, maar die ze niet kunnen/willen laten zien...
Vervolgens maar met Apple in Bunnik gebeld. Daar kunnen ze me vertellen dat er geen zaak is in NL die de MBP-HR heeft staan. Aangezien er in NL geen Apple-winkel is (dit itt 13 zaken in Engeland, 1 in Rome en mogelijk binnenkort 1 in Muenchen), is het dus in NL niet mogelijk om eerst kennis te maken met een nieuw product van Apple, voordat het gekocht wordt.
Dat noem ik nog eens een arrogante verkoopstrategie...
Is een dergelijke houding van Apple en de dealers kenmerkend voor de Mac-wereld?

Telly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Sjoewe schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:41:
[...]

Maaaar die firewire-draad van mij gaat naar:
[afbeelding]

;) O+
Dat vermoedde ik al ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Anoniem: 223913 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:01:
[...]
... verhaal ...
Is een dergelijke houding van Apple en de dealers kenmerkend voor de Mac-wereld?

Telly
Dit is kenmerkend voor alle bedrijven die winst willen maken en geen onnodige risico's willen lopen. Dan zou je ook kunnen verwachten dat iedere winkel een MBP met zowel een 5400 RPM als een 7200 RPM schijf als demo heeft staan, om te kunnen vergelijken. En een 20, 24 en 30 inch ACD. En de goedkoopste en de duurste Mac Pro. En ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashrat schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:14:
[...]

Dit is kenmerkend voor alle bedrijven die winst willen maken en geen onnodige risico's willen lopen. Dan zou je ook kunnen verwachten dat iedere winkel een MBP met zowel een 5400 RPM als een 7200 RPM schijf als demo heeft staan, om te kunnen vergelijken. En een 20, 24 en 30 inch ACD. En de goedkoopste en de duurste Mac Pro. En ...
Dat antwoord is wel erg generiek. Daar kan tegenover gezegd worden dat ondernemen risico's nemen is. En het wil er bij mij echt niet in dat zo'n opwaardering van het product niet als verkoopargument gebruikt kan worden (HR scherm kost maar EUR 100 meer!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De houding van de resellers is te begrijpen gezien de beperkingen die ze door Apple opgelegd worden. Een demo unit die je in een later stadium niet voor een lager-dan-nieuw-prijs mag verkopen is pretty useless.

Dat neemt niet weg dat ik me goed voor kan stellen dat je als potentiële koper wel het HR scherm eerst wilt zien. On the other hand: de MBP's met glossy scherm vind je ook niet in de AC's ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Anoniem: 223913 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:38:
[...]

Dat antwoord is wel erg generiek. Daar kan tegenover gezegd worden dat ondernemen risico's nemen is. En het wil er bij mij echt niet in dat zo'n opwaardering van het product niet als verkoopargument gebruikt kan worden (HR scherm kost maar EUR 100 meer!).
Het waren gewoon voorbeelden om mijn punt te maken: dat je niet kan verwachten dat er een demotoestel van ieder specifiek submodel staat in iedere (of zelfs maar één) winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 11:22

dlmh

Lo-Fi

Anoniem: 223913 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:01:
[...]

Dat heb ik mij ook afgevraagd, want ik denk er sterk over om te switchen naar de Apple MBP met high res (HR) screen. Maar dan wil wel eerst zien of de HR optie ook iets voor mij is. Dus ik in Utrecht bij HTR en A-mac kijken of ze die MBP HR hebben. Blijken ze die apart te moeten bestellen en beide zaken niet van plan te zijn om de MBR-HR als demo te in de zaak te zetten (HTR denk er nog over na, maar dat duurt inmiddels erg lang). Vervolgens heb ik verschillende zaken in Den Haag en Rotterdam gebeld. Krijg ik te horen dat er geen dealer bereid zal zijn om de MBR-HR (die custom to order build -ctob- besteld moet worden en dus afwijkt van het standarad model) in zijn zaak zal zetten, omdat het prijsbeleid van Apple niet toestaat dat (oudere)ctob-demo machines ook in prijs verlaagd worden als er een nieuw type gelanceerd wordt. Kortom het risico dat het ding niet verkocht wordt is voor de dealers dus te groot. Ze delen mijn conclusie dat Apple dus apparaten maakt gezien mogen worden, maar die ze niet kunnen/willen laten zien...
Vervolgens maar met Apple in Bunnik gebeld. Daar kunnen ze me vertellen dat er geen zaak is in NL die de MBP-HR heeft staan. Aangezien er in NL geen Apple-winkel is (dit itt 13 zaken in Engeland, 1 in Rome en mogelijk binnenkort 1 in Muenchen), is het dus in NL niet mogelijk om eerst kennis te maken met een nieuw product van Apple, voordat het gekocht wordt.
Dat noem ik nog eens een arrogante verkoopstrategie...

Telly
Als het goed is komt volgende week mijn BTO 17" met HR-scherm binnen @ HTR Utrecht (waar ik werk). Je mag wel komen kijken ... ;)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 14:21

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heeft iemand ervaring met expresscard kaarten? Ik heb een Delkin expresscard CF kaartlezer, maar als ik deze in het slot heb zitten, wil mijn MBP niet meer in de 'sleep' mode. Hij ontwaakt na een paar seconden weer. Als ik de kaart uit het slot haal slaapt ie lekker. Hoort dat?

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 22-06-2007 22:01 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SerialThrillaZ schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:32:
[...]

Als het goed is komt volgende week mijn BTO 17" met HR-scherm binnen @ HTR Utrecht (waar ik werk). Je mag wel komen kijken ... ;)
Dank voor het aanbod :)
Ik ben donderdag in Utrecht of anders de maandag erna. Ik hoop dat het me lukt om even langs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Anoniem: 223913 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 09:40:
[...]

Dank voor het aanbod :)
Ik ben donderdag in Utrecht of anders de maandag erna. Ik hoop dat het me lukt om even langs te komen.
Als het goed is, is ie donderdag wel binnen. Ik moet vanaf 16h werken (tot 21h). Maandag ben ik er vanaf 13h. Laat maar weten wanneer je, en misschien nog wel anderen?, langskomt.

edit:
Overigens hebben we al 4 BTO's gehad met een HR-scherm, dus het is aannemelijk dat we deze toch op voorraad zullen nemen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door dlmh op 23-06-2007 10:19 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Zou je mij kunnen vertellen waar BTO voor staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
build to order. Dat wil zeggen dat je de standaard configuratie op de applesite aanpast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Laatst online: 26-05 07:45
Ik ben nog maar een week in het bezit van mijn eerste Apple computer (Macbook Pro). Maar nu kan ik de rechte haken niet vinden op het toetsenbord. Waarschijnlijk zal het wel op een hele logische plek zitten maar kan het niet vinden. Toch wel vrij essentieel bij het programmeren :)

Ik werk trouwens op een Azerty toetsenbord...

Edit: Gevonden...

Alt+Shift+5 = [
Alt+Shift+° = ]
Alt+5 = {
Alt+) = }

Je moet het maar weten... :+

[ Voor 24% gewijzigd door Hobbles op 23-06-2007 20:58 . Reden: Oplossing gevonden ]

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

De oude MBP's met de X1600 gaan er nu voor iets meer als 250e onder de nieuwe generatie MBP's uit. is het de moeite om deze 250e uit te sparen en voor een oude generatie te gaan of is deze 250e zijn geld meer dan waard? Ik ben geen spelletjes fanaat, maar wil in de toekomst wel wat meer gaan spelen op de MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:17
Xander2000 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:18:
De oude MBP's met de X1600 gaan er nu voor iets meer als 250e onder de nieuwe generatie MBP's uit. is het de moeite om deze 250e uit te sparen en voor een oude generatie te gaan of is deze 250e zijn geld meer dan waard? Ik ben geen spelletjes fanaat, maar wil in de toekomst wel wat meer gaan spelen op de MBP.
Als je één blz terug leest, dan zie je het antwoord op je vraag :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Hoedje schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:25:
[...]

Als je één blz terug leest, dan zie je het antwoord op je vraag :)
Daar gaat het om een verschil van 30e. Dan was voor mij de keuze natuurlijk ook snel gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62461

Ik ben al een tijdje van plan om een Macbook Pro te gaan kopen en toen ik die updates zag, was ik gelijk verkocht.

Alleen heb ik nog één voor mij heel belangrijke opmerking welke ik niet ben tegengekomen in dit topic.

De layout van het toetsenbord.

Ik Europa heb je een toetsenbord met een verticale enter toets

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/120/304301165_de4165b8d8.jpg

De Amerikaanse laptops hebben een horizontale enter

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/mbookprobig07_550.jpg

Zelf type ik alleen maar met Amerikaanse versie toetsenborden, dus met een horizontale enter.
Ik heb Apple al een paar keer gebeld en zij konden/wilden mij niet verder helpen toen ik zei dat ik op zoek was naar een MBP met een Amerikaans toetsenbord.

Ik vind de Europese layout heel onprettig typen, en mijn vraag is ook, wat kun je doen om toch een MBP met een Amerikaans toetsenbord te krijgen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hoeveel mensen hebben eigenlijk >0 defecte pixels opgemerkt? Daar heb ik een hekel aan. Is tegenwoordig ook echt niet nodig... al zijn verkopers natuurlijk een andere mening toegedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Anoniem: 62461 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:46:
(...)

Ik vind de Europese layout heel onprettig typen, en mijn vraag is ook, wat kun je doen om toch een MBP met een Amerikaans toetsenbord te krijgen in Nederland.
Voor zover ik weet is dat (bijna) onmogelijk, zie ook [MacBook] Verkeerde toetsenbord geleverd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Naar de VS gaan en er daar een kopen. Of een vriendje/handelaar in de VS zoeken en die 'm op laten sturen, etc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Ik ben al een tijdje van plan om een Macbook Pro te gaan kopen en toen ik die updates zag, was ik gelijk verkocht.

Alleen heb ik nog één voor mij heel belangrijke opmerking welke ik niet ben tegengekomen in dit topic.

De layout van het toetsenbord.

Ik Europa heb je een toetsenbord met een verticale enter toets

[afbeelding]

De Amerikaanse laptops hebben een horizontale enter

[afbeelding]

Zelf type ik alleen maar met Amerikaanse versie toetsenborden, dus met een horizontale enter.
Ik heb Apple al een paar keer gebeld en zij konden/wilden mij niet verder helpen toen ik zei dat ik op zoek was naar een MBP met een Amerikaans toetsenbord.

Als je de MPB koopt bij een apple winkel, dan kan je het geluk hebben dat zij daar voor je een US toetsenbord bestellen en er vervolgens inzetten. Maar ik heb nog geen enkele apple store gevonden die zei dat ze dat konden doen, dus je moet geluk hebben.

Als je, zoals ik, gedwongen bent om via de online Apple store te kopen, dan zul je altijd te horen krijgen dat het 100% onmogelijk is, en het uberhaupt niet kan en wat nog niet meer, ook naar herhaaldelijk aandringen. Aangezien zo'n US toetsenbord voor mij ook een noodzakelijke voorwaarde was voor aanschaf, heb ik vervolgens een brief gestuurd naar Apple Nederland om mijn situatie uit te leggen (en er fijntjes op te wijzen dat je in Frankrijk en Zwitserland wel een MPB met US tobo kan kopen). Vervolgens ben ik teruggebeld door Apple en zij hebben aangeboden dat ik een 'normale' MPB koop en vervolgens dat ik naar een Apple store zou gaan, waar zij dan een US tobo voor me bestellen en erin bouwen. Alle kosten waren op de rekening van Apple :)

Inderdaad veel meer gedoe dan zou moeten, maar je hoeft het maar een keer te doen en vanaf dan is het volop genieten van het US toetsenbord.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 2539 op 24-06-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
begintmeta schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:58:
Hoeveel mensen hebben eigenlijk >0 defecte pixels opgemerkt? Daar heb ik een hekel aan. Is tegenwoordig ook echt niet nodig... al zijn verkopers natuurlijk een andere mening toegedaan.
ik heb geen defecte pixels op mijn 2.2ghz mbp. lees er eigenlijk ook nooit wat over dat ze er last van hebben. zijn prima schermpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Hier ook geen defecte pixels (op mijn 2.16) maar wel een stofje in mijn scherm :/
Vrij vervelend, maar als ik het wil laten vervangen onder garantie dan ben ik hem 2weken sowieso kwijt om te bepalen of ze het vervangen of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

MYST schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:38:
Hier ook geen defecte pixels (op mijn 2.16) maar wel een stofje in mijn scherm :/
Vrij vervelend, maar als ik het wil laten vervangen onder garantie dan ben ik hem 2weken sowieso kwijt om te bepalen of ze het vervangen of niet...
Wat is dat nou voor onzin? Breng het ding naar een ASP en die kan vrijwel ter plaatse een diagnose stellen. De eis die wel gesteld zal worden is dat je binnen 3 dagen na levering van het vervangende part de machine brengt voor de reparatie. Dit omdat er een termijn is waarbinnen het oude part teruggestuurd moet worden naar Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Whieee schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:41:
[...]

Wat is dat nou voor onzin? Breng het ding naar een ASP en die kan vrijwel ter plaatse een diagnose stellen. De eis die wel gesteld zal worden is dat je binnen 3 dagen na levering van het vervangende part de machine brengt voor de reparatie. Dit omdat er een termijn is waarbinnen het oude part teruggestuurd moet worden naar Apple.
Niet dus... Het enige apple center hier in de buurt heeft geen eigen reparatiedienst, en dus moet mijn laptop dan eerst richting een reparatiedienst, wat dus volgens hun sowieso 2weken zou duren, ookal repareren ze niet.. Als ik dan zeker weet dat ze het maken zou het mij minder uitmaken, maar voor hetzelfde geld repareren ze niet en ben ik mijn mbp 2weken kwijt voor niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Xander2000 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:31:
[...]

Daar gaat het om een verschil van 30e. Dan was voor mij de keuze natuurlijk ook snel gemaakt. :)
Ok, nou altijd gaan voor het nieuwere model. Sowieso is je resale waarde hoger. Maar daarnaast is de batterijduur veel langer, door LED scherm en Santa Rosa. Daarnaast krijg je 2GB i.p.v. 1GB. Je krijgt een beter scherm met alle voordelen van de LED techniek. Je krijgt een snellere grafische kaart, die ook nog eens DX10 compatible is. Tot slot is de laptop ietsje kleiner (korter) en ietsje lichter. Kortom alleen maar voordelen, waaronder enkele hele grote!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
G-PHREAK schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:43:
[...]

ik heb geen defecte pixels op mijn 2.2ghz mbp. lees er eigenlijk ook nooit wat over dat ze er last van hebben. zijn prima schermpjes
Op zich zou ik ook niet snel problemen verwachten. Tegenwoordig (al een tijdje) is het ook niet nodig dat er bij schermen van normale tot goede kwaliteit pixelproblemen zijn. Juist als het (bijna) nooit voorkomt moeten verkopers/fabrikanten niet moeilijk doen. Helaas doen ze dat vaak wel.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar afhandeling van klachten hierover. (Zelf al eens bij mijn iBook G3 met veel moeite een vervangend exemplaar gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb een heleboel MBP's in m'n handen gehad (stuk of 30) en geen van allen heeft ook maar een enkele kapotte pixel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Maatje van me heeft 3 kapotte subpixels op z'n MBP Core Duo, maar die worden onder garrantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Sjoewe schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:15:
Maatje van me heeft 3 kapotte subpixels op z'n MBP Core Duo, maar die worden onder garrantie vervangen.
worden die pixels vervangen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

MYST schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:54:
[...]

Niet dus... Het enige apple center hier in de buurt heeft geen eigen reparatiedienst, en dus moet mijn laptop dan eerst richting een reparatiedienst, wat dus volgens hun sowieso 2weken zou duren, ookal repareren ze niet.. Als ik dan zeker weet dat ze het maken zou het mij minder uitmaken, maar voor hetzelfde geld repareren ze niet en ben ik mijn mbp 2weken kwijt voor niets...
Een AC zonder technische dienst? Apple Centre als in Apple Premium Reseller neem ik aan? Afaik is 1 van de eisen om Premium Reseller te mogen heten dat je ook ASP moet zijn, dus dat verhaal verbaast me een beetje. Verder is en blijft het bullshit dat ze 2 weken eraan kwijt zouden moeten zijn. Ik zou persoonlijk dan ook gewoon naar een ander AC gaan (ik ben flexibel met vervoer). Zo heeft a-Mac in Den Bosch voor mij bijvoorbeeld compleet afgedaan nadat ik enorm bot werd behandeld aan de telefoon. Dus dat AC hoeven we ook niet meer heen ;)

(Mocht er personeel van dat AC lezen hier: leer hiervan en verbeter, want zo ga je niet met klanten om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Whieee schreef op maandag 25 juni 2007 @ 01:28:
[...]
(Mocht er personeel van dat AC lezen hier: leer hiervan en verbeter, want zo ga je niet met klanten om)
Tis niet alleen daar maar ook in Amersfoort en Utrecht

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Whieee schreef op maandag 25 juni 2007 @ 01:28:
[...]

Een AC zonder technische dienst? Apple Centre als in Apple Premium Reseller neem ik aan? Afaik is 1 van de eisen om Premium Reseller te mogen heten dat je ook ASP moet zijn, dus dat verhaal verbaast me een beetje.
Dat kan, maar dan niet persee lokaal. De iCentres bijvoorbeeld hebben wel technisch personeel lokaal om te beoordelen of er mischien iets gerepareerd moet worden en zo ja of dat onder garantie kan e.d., maar sturen de spullen voor de daadwerkelijke reparatie allemaal naar Uitgeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147896

"

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 147896 op 25-06-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CyBeR schreef op maandag 25 juni 2007 @ 03:09:
[...]

Dat kan, maar dan niet persee lokaal. De iCentres bijvoorbeeld hebben wel technisch personeel lokaal om te beoordelen of er mischien iets gerepareerd moet worden en zo ja of dat onder garantie kan e.d., maar sturen de spullen voor de daadwerkelijke reparatie allemaal naar Uitgeest.
Kortom: er moet een servicebalie zijn met (officieel) een ASP erachter om die beoordeling te kunnen doen ;) Dat de (grote) reparaties in een repaircentre gebeuren kan ik me nog voorstellen, want ik werd in mijn tijd als AC techneut ook gillend gek van de servicebalie als ik met een reparatie bezig was. :P

offtopic:
Je zou bijna een Apple Premium Reseller ervaringen/keurings topic maken ;) .. Come to think of it... misschien best handig eigenlijk... O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Whieee op 25-06-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Kan iemand mij wat vertellen over de kijkhoeken en kleuren van de matte en glossy MBP's? Ik heb op dit moment een glossy MB maar ik vind de kijkhoeken en belachelijk klein. Ik neig zelf meer naar een mat scherm omdat ik reflecties echt hinderlijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Digitizers schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:12:
Kan iemand mij wat vertellen over de kijkhoeken en kleuren van de matte en glossy MBP's? Ik heb op dit moment een glossy MB maar ik vind de kijkhoeken en belachelijk klein. Ik neig zelf meer naar een mat scherm omdat ik reflecties echt hinderlijk vind.
Glossy heeft verder weinig te maken met de kijkhoek*. De Macbook Pro heeft ook een TN paneel, maar toch lijkt de kijkhoek een stuk groter te zijn. Maar ik heb nog geen glossy Macbook Pro gezien. Het duurt nog even totdat die van mij geleverd wordt, en in de winkels hebben ze alleen de matte versie staan.

*Afhankelijk van de omgeving natuurlijk, je kunt altijd hebben dat vanaf een bepaalde hoek de relecties van bijv. een raam ervoor zorgen, dat je niets meer ziet op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127737

Hieronder de officiële pixel policy van Apple ten aanzien van iig de MacBook Pro:

Bright subpixel anomaly = subpixel that is always on
Dark subpixel anomaly = subpixel that is always off

Replace when:
Bright 4 or more
Dark 6 or more
Combination 8 or more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Laatst online: 26-05 07:45
Hoedje schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:17:
[...]
Glossy heeft verder weinig te maken met de kijkhoek*. De Macbook Pro heeft ook een TN paneel, maar toch lijkt de kijkhoek een stuk groter te zijn. Maar ik heb nog geen glossy Macbook Pro gezien. Het duurt nog even totdat die van mij geleverd wordt, en in de winkels hebben ze alleen de matte versie staan.

*Afhankelijk van de omgeving natuurlijk, je kunt altijd hebben dat vanaf een bepaalde hoek de relecties van bijv. een raam ervoor zorgen, dat je niets meer ziet op het scherm.
Ik heb zelf de nieuwe glossy MBP, en ik was zeer verbaasd over de enorm grote kijkhoek die mogelijk is. Van de reflectie heb ik niet echt last, zelfs niet in de meest zonnige omstandigheden. Het enige dat je merkt is dat er een kleine kleurafwijking plaatsvind als je kijkhoek te groot word, tot +- 140° tot 150° is het zeer duidelijk beeld. Een grotere kijkhoek dan dat zorgt voor wat verkleuring, maar is nog steeds zichtbaar.

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205470

Reind schreef op maandag 25 juni 2007 @ 02:53:
[...]

Tis niet alleen daar maar ook in Amersfoort en Utrecht
In Leeuwarden (MacMe) wordt je goed behandeld (wat ik mee heb gemaakt iig).
Ben een tijdje terug langs geweest omdat mijn powerbutton iets verzonken zat. Ze hebben een nieuwe topcase besteld en zat er binnen 1 dag na binnenkomst van de topcase op mijn MBP.

Complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Digitizers schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:12:
kijkhoek is min of meer gelijk. kleuren verschillen wel behoorlijk.

glossy geeft 'mooiere' kleuren, kleuren zijn meer verzadigd en komen warmer over. mij werd echter door alles en iedereen afgeraden voor glossy te gaan. dit komt misschien mede doordat ik in de grafische industrie werk en veel aan beeldbewerking/kleurbewerking doe. hier zijn glossy schermen echt een no-go. (heb ook nog nooit glossy hi-end LCD's gezien trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
G-PHREAK schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:31:
[...]

kijkhoek is min of meer gelijk. kleuren verschillen wel behoorlijk.

glossy geeft 'mooiere' kleuren, kleuren zijn meer verzadigd en komen warmer over. mij werd echter door alles en iedereen afgeraden voor glossy te gaan. dit komt misschien mede doordat ik in de grafische industrie werk en veel aan beeldbewerking/kleurbewerking doe. hier zijn glossy schermen echt een no-go. (heb ook nog nooit glossy hi-end LCD's gezien trouwens)
Wat raar? Als glossy schermen kleuren beter/mooier weergeven, waarom zou men die dan afraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Digitizers schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:39:
[...]

Wat raar? Als glossy schermen kleuren beter/mooier weergeven, waarom zou men die dan afraden?
Omdat de kleuren niet overeenkomen met de "werkelijkheid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Anoniem: 205470 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:59:
[...]

Omdat de kleuren niet overeenkomen met de "werkelijkheid"
juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Hallo, Ik heb sinds kort de nieuwe MBP met LED scherm. Nou ben ik antieke hardware gewent( ibook g4) maar ik vind hem nogal warm worden: 70 tot soms zelfs 80 graden via istat pro widget. Ook de onderkant is gruwelijk heet. Hebben meerdere dit ook en in hoe verre kan dit kwaad? Verder is het verstandig om als ie zo heet wordt toch naar een lan party of zo te gaan? ik wil deze zomer een keer met wat vrienden bij iemand thuis een paar avonden gamen. ( we zijn niet zo die hard om ook snachts door te gaan maar toch:P)
Wat denken jullie er van?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen zorgen om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
die van mij haalt de 80 graden ook soms.. schijnt niks uit te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

70 tot 80 graden onder belasting is zeker niet vreemd met de nieuwe Intel processoren. Idle zou het toch beneden de 65 graden moeten blijven zitten. Overigens klokt de MBP zich vanzelf terug als hij te warm wordt, dus geen zorgen om maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Hehe... 2.16 GHz CD hier (eerste generatie MBP dus)... 101 graden na 1 minuut full load of na iets meer dan een min 80% load.

Eat that!

:/ :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Laatst online: 23-05 17:19

Xe0n

^ Me

Bashrat schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:44:
Hehe... 2.16 GHz CD hier (eerste generatie MBP dus)... 101 graden na 1 minuut full load of na iets meer dan een min 80% load.

Eat that!

:/ :'( :'(
101 graden zit imho ver boven het acceptabele. nooit zoiets gehad van ik ga eens terug naar de apple store of ik bel ze een keer op?

[edit] ik zit me net te bedenken staat je progamma waarmee je je temp meet niet ingesteld op fahrenheit?

[ Voor 11% gewijzigd door Xe0n op 25-06-2007 16:48 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Anoniem: 2539 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:39:
Als je, zoals ik, gedwongen bent om via de online Apple store te kopen, dan zul je altijd te horen krijgen dat het 100% onmogelijk is, en het uberhaupt niet kan en wat nog niet meer, ook naar herhaaldelijk aandringen.
Ik heb vandaag een 15" MacBook Pro besteld via de telefonische Apple Store (0800-023-0432).
Ik heb hen verteld dat ik een gewone standaard MBP wil hebben, maar dan met een echt US keyboard (en dus NIET US-international). Ik heb ze daarbij ook de juiste bestelcode gegeven:

Bestelcode LL065-7034 : Keyboard (US) & MacOS (US-International)
Bestelcode ZH065-7033 : Keyboard (US-International) & MacOS (US-International)

De verkoper heeft me verzekerd dat ze de bestelling zouden plaatsen, deze daarna meteen on hold zouden zetten, en een bericht zouden sturen naar de afdeling logistiek dat ze bovenstaande wijziging moeten aanbrengen tijdens het bouwen van de machine. Ik ben benieuwd.

De bestelcodes heb ik overigens gevonden op de Zwitserse en de Franse Online Apple Stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Laatst online: 31-01-2024
Leon O. schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:39:
[...]

Ik heb vandaag een 15" MacBook Pro besteld via de telefonische Apple Store (0800-023-0432).
Ik heb hen verteld dat ik een gewone standaard MBP wil hebben, maar dan met een echt US keyboard (en dus NIET US-international). Ik heb ze daarbij ook de juiste bestelcode gegeven:

De verkoper heeft me verzekerd dat ze de bestelling zouden plaatsen, deze daarna meteen on hold zouden zetten, en een bericht zouden sturen naar de afdeling logistiek dat ze bovenstaande wijziging moeten aanbrengen tijdens het bouwen van de machine. Ik ben benieuwd.

De bestelcodes heb ik overigens gevonden op de Zwitserse en de Franse Online Apple Stores.
Heeft iemand nog ergens een vergelijkingsfoto waarin het verschil tussen deze twee keyboards te zien is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Kneep schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:56:
[...]

Heeft iemand nog ergens een vergelijkingsfoto waarin het verschil tussen deze twee keyboards te zien is ?
How to identify keyboard localizations

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

m.b.t. de warmte van die apparaten:

smcFanControl doet het goed hier. :-)

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 14:10
Leon O. schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:39:
[...]

Ik ben benieuwd hoe dat afloopt. Want als ik die enter knop zo inderdaad zie heb ik ook liever een US keyboard.

Als ze alsnog moeilijk zouden doen via de telefoon had je ook kunnen zeggen dat het wel gebeurt als je een brief schrijft :P Dus kunnen ze het beter gelijk doen toch :)

Damn moet nog even doorwerken en dan kan ik ook de 17" laten bezorgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon O.
  • Niet online

Leon O.

Kneep schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:56:
Op dit plaatje is het verschil in layout te zien van een normaal desktop keyboard.
De verschillen:
- de vorm van de return-key
- de grootte van de linker shift-key
- de plaatsing van de \ en | -key
- de plaatsing van de ` en ~ -key
- de aan/afwezigheb van de § en ± -key.

Vooral aan de kleine linkershift en de plaats van de ~ heeft me al vaak geergerd. Ik heb daarom twee weken geleden 2 US keyboards gekocht in de USA tijdens mijn bezoek aan de WWDC '07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eigenlijk even jullie mening nodig.
Ik heb momenteel een MBP 2.33 Ghz, 2GB Geheugen en 160GB hd. Dit was zeg maar de standaard middelste MBP met 160GB ipv 120GB.

Ik kan deze verkopen zodat ik een nieuwe kan kopen voor ongeveer 100€ meer. De nieuwe, standaard de middelste variant heeft 2,4Ghz, een nieuwe Grafische kaart en LED.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Anoniem: 205470 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:38:
Ik heb eigenlijk even jullie mening nodig.
Ik heb momenteel een MBP 2.33 Ghz, 2GB Geheugen en 160GB hd. Dit was zeg maar de standaard middelste MBP met 160GB ipv 120GB.

Ik kan deze verkopen zodat ik een nieuwe kan kopen voor ongeveer 100€ meer. De nieuwe, standaard de middelste variant heeft 2,4Ghz, een nieuwe Grafische kaart en LED.

Wat denken jullie?
Doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ja ik denk het wel.
Hij is straks in de verkoop ook wel €100,- meer waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Als je het mij vraagt: Ja.
Dat is die nieuwe chipset wel waard eigenlijk..

[ Voor 89% gewijzigd door Kaspers op 25-06-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 22:14
Jazeker, je hebt zowiezo een iets snellere proccesor daarnaast het LED display waardoor je net wat langer op je MBP kunt werken en dat lijkt me voornamelijk het grootste voordeel. Daarnaast is de nieuwe grafische kaart mooi meegenomen doordat hij wat sneller zal zijn. 100 euro is geen geld voor zo'n leuke upgrade.

[ Voor 27% gewijzigd door Xiqum op 25-06-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacht ik zelf eigenlijk ook al... :D
ff wachten op de go van diegene die m wil hebben en bestellen maar dan.

thanks voor de reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SerialThrillaZ schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:15:
[...]

Als het goed is, is ie donderdag wel binnen. Ik moet vanaf 16h werken (tot 21h). Maandag ben ik er vanaf 13h. Laat maar weten wanneer je, en misschien nog wel anderen?, langskomt.

edit:
Overigens hebben we al 4 BTO's gehad met een HR-scherm, dus het is aannemelijk dat we deze toch op voorraad zullen nemen. :)
Als het me lukt donderdag, dan ben ik er tussen vier en zes. Lukt dat niet, dan ga ik wel op zoek naar een MBP HR in een Appleshop in de UK tijdens mijn vakantie de komende weken (als er beter weer komt). Nog tips als ik toch zo'n shop bezoek?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 223913 op 26-06-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Anoniem: 223913 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:24:
[...]

Als het me lukt donderdag, dan ben ik er tussen vier en zes. Lukt dat niet, dan ga ik wel op zoek naar een MBP HR in een Appleshop in de UK tijdens mijn vakantie de komende weken (als er beter weer komt). Nog tips als ik toch zo'n shop bezoek?
Ik neem m'n MBP donderdag mee! Als het goed is komt ie zelfs vandaag al binnen, dus gaat goedkomen!

Vragen naar David! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Iemand enig idee waar ik nog een Macbook Pro 2.2 standaard config voor aanstaande weekend kan kopen? Ik heb het idee dat dat ding in heel Nederland niet te krijgen is op dit moment :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Misschien is het (nabije) buitenland of Zuid-Limburg dan nog een optie? Je zou eens kunnen bellen naar: http://www.ivizi.nl of http://www.cami.be/, http://www.gravis.de/ als je dat nog niet hebt gedaan ;)

Vor groningers is het misschien een optie om eens naar Oldenburg of Bremen te bellen.

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 26-06-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62461

Ik heb vandaag maar weer eens de apple klantenservice gebeld... met de vraag of ze ook een MBP met een US keyboard konden leveren, antwoord was natuurlijk nee... op mijn vraag dat het wel in frankrijk geleverd kon worden en of het mogelijk is om het daar te bestellen... dat was niet mogelijk, het kan dan alleen naar een aflever adres in frankrijk afgeleverd worden...

ik begin echt moe te worden van apple... standaard nee verkopen als je wat anders wilt dan standaard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

begintmeta schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:08:
Misschien is het (nabije) buitenland of Zuid-Limburg dan nog een optie? Je zou eens kunnen bellen naar: http://www.ivizi.nl of http://www.cami.be/, http://www.gravis.de/ als je dat nog niet hebt gedaan ;)

Vor groningers is het misschien een optie om eens naar Oldenburg of Bremen te bellen.
Vergeet gravis maar, die heeft alleen de 2.4 nog online te koop of als je naar Berlijn gaat om hem op te halen (wel snel zijn want daar zijn ze er ook bijna doorheen). Münster, Dortmund en volgens mij alle ander vestigingen zijn helemaal leeg verkocht.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
Ga voor mijn vader een macbook pro bestellen. Weet iemand hoe de nieuwe schermen het doen met betrekking tot mat of glans? Ik heb zelf een macbook pro (geen santa rosa) met een mat scherm maar het ben benieuwd hoe die LED schermen i.c.m. een glans scherm het doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hetzelfde. Wat dus inhoudt dat als je normale kleuren wilt hebben dat je voor mat moet gaan. Als alles overdreven mag en je vindt de weerspiegelingen in bepaalde situaties niet erg kun je voor glanzend gaan.

LED vs. CCFL gaat alleen om de verlichting erachter. De rest is gewoon hetzelfde.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 26-06-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
arjenhiemstra schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:38:
Iemand enig idee waar ik nog een Macbook Pro 2.2 standaard config voor aanstaande weekend kan kopen? Ik heb het idee dat dat ding in heel Nederland niet te krijgen is op dit moment :(
ik heb afgelopen vrijdag een standaard macbookpro 2.2ghz gehaald bij HTR Arnhem. ze hadden er nog 1 op voorraad. :)
bel/mail ze ff en vraag of ze er nog 1 hebben liggen in 1 van de fillialen. ik kon hem de volgende dag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
G-PHREAK schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:50:
[...]

ik heb afgelopen vrijdag een standaard macbookpro 2.2ghz gehaald bij HTR Arnhem. ze hadden er nog 1 op voorraad. :)
bel/mail ze ff en vraag of ze er nog 1 hebben liggen in 1 van de fillialen. ik kon hem de volgende dag ophalen.
Hebben ze niet meer :)

Ik wilde ook de nieuwe 2.2Ghz MBP, maar aangezien die nergens meer te krijgen is ben ik voor een snellere 2.33Ghz gegaan (vorige generatie dus ja) voor 1900 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
GerardHenninger schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 01:52:
[...]

Ik wilde ook de nieuwe 2.2Ghz MBP, maar aangezien die nergens meer te krijgen is ben ik voor een snellere 2.33Ghz gegaan (vorige generatie dus ja) voor 1900 euro :P
Dan heb je hem wel heel snel nodig, ik zou gewoon een 2 weken wachten op de Apple store ofzo. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841

Is er eigenlijk al bekend wanneer de MBP geleverd wordt met Leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142212

De MBP wordt geleverd met Leopard wanneer Leopard gelanceerd wordt. Ergens in oktober dus, het einde waarschijnlijk. Volgens mij is het wel zo dat als de introductiedatum van Leopard bekend is je een coupon krijgt om Leopard tegen administratiekosten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik denk in oktober, maar zeker weten doet niemand dat ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841

Tja ik wil mijn MacBook ik september kopen, dan begint ook mijn opleiding.
Via die opleiding krijg ik de student korting van 20% maar dan ben ik geen ADC member dus ontvang ik niet de nieuwe OS.

Maarja tot Oktober wachten is erg lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Satch schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:07:
[...]

Dan heb je hem wel heel snel nodig, ik zou gewoon een 2 weken wachten op de Apple store ofzo. :o
Had nodig.... mwah. Ik doe veel opdrachten op locatie en hoe sneller ik een goede laptop heb hoe beter. Daarnaast ben ik ook gewoon onwijs ongeduldig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
GerardHenninger schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 01:52:
[...]

ik vraag me af of die oudere 2.33 sneller is dan de nieuwe 2.2ghz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
G-PHREAK schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:34:
[...]

ik vraag me af of die oudere 2.33 sneller is dan de nieuwe 2.2ghz..
Het scheelt niet veel maar langzamer is hij niet.

Geekbench : 2.33Ghz
Geekbench : Santa Rose 2.2Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 10-06 23:23

Apache

amateur software devver

Ik heb mijn mbp 2,4ghz ontvangen, schitterend toestel, niets op aan te merken, tempraturen wat hoger dan mijn macbook cd 2ghz maar niets extreem. Veel slechte ervaringen gelezen op macrumors maar alles lijkt schitterend te werken, heb geen 1/3 geel scherm of extreem hoge tempraturen, dus ik ben zeer tevreden :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Aangezien ik van plan ben een MPB te kopen heb ik zonet even in een Apple store met een MBP gespeeld. Prachtig apparaat, alleen het viel me op dat de enter toets erg smal is. Omdat ik nogal veel typ geef ik ook veel witregels enter. Zodra ik snel typ merk ik dat ik continue naast de enter sla. De enter is namelijk wel eeeeerg smal. Meer mensen met dit euvel? Hebben jullie eraan kunnen wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
Ik ben van plan een dezer dagen een macbook pro 15 inch aan te schaffen, eigenlijk zie ik geen reden uitbreidingen te doen (hd/mem) kan iemand mij overtuigen dit toch te doen?
bedankt :)

[ Voor 34% gewijzigd door javami op 27-06-2007 19:47 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.