[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 9.365 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

CyBeR schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 01:22:
[...]

En dat vind ik dan weer raar :P
Ooit een cross-OS compatible Java programma gezien? Bah, dat doet het onder Windows een stuk beter. :)

Voor thuisgebruik heb ik een Macbook, omdat ik wat het ordenen van prive-data betreft een perfectionist ben, en mij dat onder Windows nooit goed lukt. Maar voor school en werk zit ik liever achter een Windows computer, aangezien ik daar veel tools en utilities gebruik die in het geheel veel beter samen werken dan de alternatieven die OS X mij bied. Het is een questie van wat je met je computer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841

Dat geef ik ook duidelijk aan dat geen enkel OS perfect is.
Ik werk zelf ook namelijk met Windows als OSX
(3DS / Visual software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 01:26:
[...]

Ooit een cross-OS compatible Java programma gezien? Bah, dat doet het onder Windows een stuk beter. :)

Voor thuisgebruik heb ik een Macbook, omdat ik wat het ordenen van prive-data betreft een perfectionist ben, en mij dat onder Windows nooit goed lukt. Maar voor school en werk zit ik liever achter een Windows computer, aangezien ik daar veel tools en utilities gebruik die in het geheel veel beter samen werken dan de alternatieven die OS X mij bied. Het is een questie van wat je met je computer doet.
Grappig... ik heb juist de indruk dat de java omgeving sneller ("snappier" gevoel) werkt op een OSX machine.

Wat was dat trouwens een paar reacties terug over een intel mac en wireless problemen? Ik lach mijn collega's hier op de conferentie uit dat ik wel overal wireless heb en dat het gewoon werkt. :)

Zijn er combinaties van wifi base stations and intel macs die niet lekker werken?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 22:41

Apache

amateur software devver

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 01:26:
[...]

Dit vind ik ook extreem raar, ik doe full time java development, het was 1 van de redenen waarom ik naar mac ben geswitched, ik kon probleemloos mijn hele development omgeving overzetten en extra tools krijgen zoals een goeie shell etc.

tomcat start hier verbazingwekkend snel op, compileren met ant dus met de effectieve javac en niet met de jdt incremental compiler van eclipse zelf gaat sneller dan op windows.

K'heb het nog nooit gebenchmarked, maar ik heb het hier over vergelijkbare hardware mbp 2,4ghz vs desktop met amd 2,4ghz x2 allebei 2gb ram en ant geeft gewoon seconden weer, natuurlijk is die c2d qua architectuur beter.

Net even gegoogled: http://www.theserverside....les/article.tss?l=JavaMac
dit lijkt een vrij extensive benchmark/test van theserverside, het lijkt iets trager te zijn natuurlijk zijn de os x versies ook al iets ouder want blijkbaar zijn er al optimizations geweest tss 10.4.6 en .7 en als ik me niet vergis waren dat zowat de eerste intel builds die beschikbaar waren voor de eerste intel macs .... ik geloof niet dat je er in de praktijk veel van zou merken in ieder geval.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:22

Vuvuzela

My spire is forming

(jarig!)
Ik heb vandaag 2 keer iets vaags gehad met m'n MBP 2.4. Na een college dichtegklapt (sluimer) en in m'n tas gestopt en bij een volgend werkcollege haalde ik hem warm en vastgelopen uit m'n tas. Na het opstarten zag ik dat hij 20% accu had verbruikt in een half uur tijd ongeveer. Kan een x gebeuren...

Maar ik kom nu net thuis en ik doe m'n tas open en ik hij is alweer warm(leek net een pizza O+ )
Hij leek uit te staan en m'n accu heeft hij voor ongeveer 60% verbruikt. Na opstarten was hij meteen 55graden. Echt normaal lijkt het me niet, maar heeft iemand hier eerder van gehoord? Ik ga in ieder geval nog ff verder testen..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zou een kapotte schakelaar kunnen zijn. Volgens mij gebruiken ze nog steeds een Reed switch? (zou best kunnen van niet natuurlijk)

[ Voor 53% gewijzigd door begintmeta op 03-10-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

(jarig!)
Heb hem net dichtgeklapt en toen ging hij wel netjes "slapen". Zal er wel opletten. Niet fijn als m'n HDD nog met 7200rpm blijft draaien terwijl m'n mbp doorelkaar wordt geschud tijdens transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voortaan gewoon even wachten tot het lampje gaat pulseren, dan weet je zeker dat je safe zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik had daar vroeger ook wel eens last van, maar sinds ik Safe Sleep uit heb gezet eigenlijk nooit meer. (Of dat gerelateerd is, geen idee.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Anoniem: 56719 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:58:
Op zich kan het heel gemakkelijk worden ingesteld. Maar of het ook echt goed werkt is een ander punt. Ik neem aan dat dat gewoon gefixed gaat worden, maar er zijn nu heel veel problemen met voornamelijk Intel macs en wireless networks. Dat heeft dan voornamelijk te maken met slechte wegvallende verbindingen, of zelfs het geheel weigeren van het maken van een verbinding.

hmm.. ik maak ook nu alleen maar draadloos gebruik van het internet, en dat is toch wel heel belangrijk dat draadloos alles goed werkt. Ik doe veel werk online dus dit klinkt niet echt fijn..
Nou het draadloos netwerk werkt hier (MBP SR 2.2) perfect, thuis en op school. Het is nog nooit uitgevallen en de connectie is super. Enkel krijg ik op school een melding van een of andere certificaat wat niet klopt, maar dat is ook 1 schermpje wegklikken direct na het booten.

Instellen stelt ook niks voor. De schermen spreken allemaal voor zich.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij mij is het draadloze netwerk niet heel denderend, maar over het algemeen wel bruikbaar (MBP2.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Is het normaal dat elke keer ik mijn computer reboot of uit slaapstand haal ik de WLAN moet selecteren? Hij heeft het nooit automatisch gepakt, elke keer moet ik naar de de Airport en de bijbehorende draadloze verbinding kiezen.

Het zijn twee klikken, maar wel twee klikken die je heel vaak moet uitvoeren... :(

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56719

Vanitas schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:51:
[...]

Nou het draadloos netwerk werkt hier (MBP SR 2.2) perfect, thuis en op school. Het is nog nooit uitgevallen en de connectie is super. Enkel krijg ik op school een melding van een of andere certificaat wat niet klopt, maar dat is ook 1 schermpje wegklikken direct na het booten.

Instellen stelt ook niks voor. De schermen spreken allemaal voor zich.
Oke dat klinkt al een stuk beter. Ik zie dat jij de nieuwe SR hebt, dus misschien dat er bij de oudere MBP's meer sprake was van een slechte draadloze verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Stormbringer schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:27:
Is het normaal dat elke keer ik mijn computer reboot of uit slaapstand haal ik de WLAN moet selecteren? Hij heeft het nooit automatisch gepakt, elke keer moet ik naar de de Airport en de bijbehorende draadloze verbinding kiezen.

Het zijn twee klikken, maar wel twee klikken die je heel vaak moet uitvoeren... :(
Nee. Hij hoort het automatisch te pakken.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

(jarig!)

Nee is niet normaal.. Ik heb het niet en ik kan me niet herinneren dat ik er iets aan heb veranderd eigenlijk. Als ik thuis kom heb ik meteen verbinding en kan ik aan de slag en op school hoef ik me alleen ff in te loggen op een inlogpagina die ik krijg @ browser zodra ik die opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Dat dacht ik al.

Maar een oplossing zou ook leuk zijn... :P Iemand wilde ideeën toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Pas de lijst met je voorkeursnetwerken aan (Sys prefs -> Network -> Airport) en laat alleen dat netwerk erin staan wat je wil ;) Dat loste het bij mij op, al kan het ook puur toeval zijn :+

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166399

Ik heb m'n zwarte MB nu zo'n half jaar en ik zie dat het toetsenboard op de command toets en spatiebalk iets van kleur veranderd is. De kleur is iets donkerder geworden op die plaatsen omdat ik daar vaak m'n vinger houdt.
Is dit op de een of andere manier nog goed te krijgen of is dit gewoon het effect van veel gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

Anoniem: 166399 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:19:
Ik heb m'n zwarte MB nu zo'n half jaar en ik zie dat het toetsenboard op de command toets en spatiebalk iets van kleur veranderd is. De kleur is iets donkerder geworden op die plaatsen omdat ik daar vaak m'n vinger houdt.
Is dit op de een of andere manier nog goed te krijgen of is dit gewoon het effect van veel gebruik?
Dit topic gaat over de MacBook Pro. Ik denk dat je je vraag beter kunt stellen in [MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 9 :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:38

Bob Popcorn

Plop!

Mijn fannetje rechts maakt een gierend geluid :( Is hier een snelle simpele oplossing voor of moet 'ie terug? :(

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 23:21
Heef iemand de Battery Update 1.3 ook al geïnstalleerd? Ik weet niet wát ze gedaan hebben, maar als ik de batterij-indicator mag geloven heb ik er minstens een half uur accutijd bijgekregen! :*) Dat was zeer welkom, verslaat 'ie eindelijk m'n bijna 2 jaar oude iBook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:17
Heb 'm ook geinstalleerd, maar was sowieso al aan t opladen, dus heb (nog) niks gemerkt. Langere accuduur zou natuurlijk erg fijn zijn :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Mja, langere batterijduur zou inderdaad wel fijn zijn. Normaal gaat hij zo'n 2 uur mee, niet bijster veel... (168 cycles, 87%). Maar nu ben ik vele gigabytes aan het downloaden, dus mag ik de MBP niet rebooten voor die Battery Update! :P
Whieee schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:35:
Pas de lijst met je voorkeursnetwerken aan (Sys prefs -> Network -> Airport) en laat alleen dat netwerk erin staan wat je wil ;) Dat loste het bij mij op, al kan het ook puur toeval zijn :+
En het werkt! Thuis in ieder geval, hoop dat het op de Uni ook zal werken... Thanks! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hm, die batteryupdate heeft hier ook wat goeds gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhq.nl/~marco/coconut.png

Nu hopen dat 't ook echt wat scheelt...

Tot zover niet echt :/

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 04-10-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Hoe kom je aan die Saved Data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CocoNutBattery, elke zoveel tijd op de 'save' knop drukken.

edit:

Hmm, na een pram reset lijkt 'ie verder te komen. We shall see.\

edit2:

Nope. 17 min. met Apple gebeld, ze sturen een nieuwe batterij op. Yay applecare.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 04-10-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Hmmmm, ben benieuwd wat de update voor mij doet, want mijn batterij is nog in perfecte staat (volgens Coconut Battery).

Zal ik wachten met de update, of gewoon wel lekker updaten?

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/picturedump/coconut.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Red schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:35:
Hmmmm, ben benieuwd wat de update voor mij doet, want mijn batterij is nog in perfecte staat (volgens Coconut Battery).

Zal ik wachten met de update, of gewoon wel lekker updaten?

[afbeelding]
Kwaad kan 't sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bob Popcorn schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 00:23:
Mijn fannetje rechts maakt een gierend geluid :( Is hier een snelle simpele oplossing voor of moet 'ie terug? :(
Heb ik ook gehad, ik heb hem terug gebracht want de MBP was nog onder garantie.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191688

Heeft er al iemand een MBP 15" lcd-beeldscherm met die nieuwe LED-technologie? Sinds juni zouden alle MBP 15" daarmee uitgerust zijn. Zijn deze significant beter dan conventionele lcd's? Ik heb hieromtrent in dit topic alvast nog geen ervaringen gelezen, maar ik ben wel eens benieuwd wat de bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191688 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:49:
Heeft er al iemand een MBP 15" lcd-beeldscherm met die nieuwe LED-technologie? Sinds juni zouden alle MBP 15" daarmee uitgerust zijn. Zijn deze significant beter dan conventionele lcd's? Ik heb hieromtrent in dit topic alvast nog geen ervaringen gelezen, maar ik ben wel eens benieuwd wat de bevindingen zijn.
Ik heb een LED, en als ik deze vergelijk met en Conventioneel diplay.
Is er duidelijk verschil, zo is de belichtingshoek veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191688

Anoniem: 91841 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:52:
[...]

Ik heb een LED, en als ik deze vergelijk met en Conventioneel diplay.
Is er duidelijk verschil, zo is de belichtingshoek veel groter.
Klinkt veelbelovend! Je bedoelt vast de kijkhoek, niet? En is er ook een verbetering in de kleurweergave en de contrasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-05 18:01
Ik kan niet echt met andere Mac modellen vergelijken, maar de kleur en het contrast is in vergelijking met mijn oude Dell toch wel een enorme verbetering.

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
  • Laatst online: 12-04-2024
Is het mogelijk om vanaf een eSATA Expresscard/34 controller te booten met de nieuwste Santa Rosa MBP's? Ik heb hier namelijk nog een 150 GB ADFD WD Raptor liggen en ik mis hem een beetje als bootschijf :P

Hoeveel % sneller zijn die nieuwe Hitachi 200 GB 7200 rpm 16 MB cache schijven tov de standaard 160 GB 5400 rpm schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zoo, nieuwe batterij binnen. Dat ging een partij snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

tinker23 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 00:02:
Is het mogelijk om vanaf een eSATA Expresscard/34 controller te booten met de nieuwste Santa Rosa MBP's? Ik heb hier namelijk nog een 150 GB ADFD WD Raptor liggen en ik mis hem een beetje als bootschijf :P

Hoeveel % sneller zijn die nieuwe Hitachi 200 GB 7200 rpm 16 MB cache schijven tov de standaard 160 GB 5400 rpm schijven?
Zoek eens voor benchmarks op google, zijn er echt wel genoeg over te vinden. Volgens mij is het verschil in snelheid minimaal :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

wow,

volgens coconut battery ben ik na de patch van 5536mAh naar 5783mAh gegaan :o. apple mag wel vaker met zulke patches komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
  • Laatst online: 12-04-2024
domi235 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:27:
[...]

Zoek eens voor benchmarks op google, zijn er echt wel genoeg over te vinden. Volgens mij is het verschil in snelheid minimaal :)
Hmm Google is inderdaad nog steeds je grootste vriend, voor de geinteresseerden:

Storage Review
That said, the story remains the drive's single-user performance. In the end, the Hitachi Travelstar 7K200 blows away the competition by margins seldom seen in the hard drive world. Though it does not come cheaply, the Travelstar's showing is so superior to that of any other drive's that it stands as the only choice for those striving to attain true desktop-level performance from a portable system.
Pricewatch

De WD Raptor ADFD loopt er alleen nog wel steeds rondjes omheen...

btw het lijkt mogelijk om vanaf een eSATA WinXP schijf te booten, nu nog OSX

[ Voor 35% gewijzigd door tinker23 op 05-10-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0K13
  • Laatst online: 13-04 16:14
Anoniem: 191688 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:49:
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe laptop en heb zitten twijfelen over een Mac Book Pro. Ik ben vorige week bij Youmac Eindhoven geweest en heb daar een MBP met LED display gezien en ik moet zeggen dat ik absoluut niet te spreken ben over de beeldkwaliteit van deze Mac Book Pro. Ik weet niet hoe het eerst was maar als je niet helemaal recht voor je laptop zit dan zie je al niet meer de echte kleuren. Alleen helemaal recht ervoor is grijs ook echt grijs. Een beetje schuin ervoor en grijs wordt al snel bruinachtig. Mijn 6 jaar oude laptop heeft nog een beter beeldscherm wat kleur weergave betreft dan deze. Het excuus van de verkoper was dat je normaal ook niet werkt op het beeldschermpje van de MBP maar op een externe monitor. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterBlue
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:26

Ik had het probleem ook en heb het netwerk uit voorkeursnetwerk gehaald en daarna ging het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

R0K13 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:04:
[...]

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe laptop en heb zitten twijfelen over een Mac Book Pro. Ik ben vorige week bij Youmac Eindhoven geweest en heb daar een MBP met LED display gezien en ik moet zeggen dat ik absoluut niet te spreken ben over de beeldkwaliteit van deze Mac Book Pro. Ik weet niet hoe het eerst was maar als je niet helemaal recht voor je laptop zit dan zie je al niet meer de echte kleuren. Alleen helemaal recht ervoor is grijs ook echt grijs. Een beetje schuin ervoor en grijs wordt al snel bruinachtig. Mijn 6 jaar oude laptop heeft nog een beter beeldscherm wat kleur weergave betreft dan deze. Het excuus van de verkoper was dat je normaal ook niet werkt op het beeldschermpje van de MBP maar op een externe monitor. :|
http://www.robgalbraith.c..._page.asp?cid=7-8741-9027
Okay, let's end the suspense: the new Macbook Pro 15 inch's screen is very, very good.
K'heb zelf een 2,4ghz santa rosa met led backlight, schitterend laptop scherm, mijn desktop scherm is een dell 2407 dus das ook niet slecht maar dankzij mijn mbp vind ik het verschil tussen de laptop en desktop scherm niet meer zo groot, terwijl toen ik mijn mb had het regelmatig moeilijk had omdat de dell 2407 veel brighter was dan de mb.

Ik weet niet of er echt veel betere laptop schermen beschikbaar zijn, want dat is het dan uiteindelijk nog altijd, een laptop scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

(jarig!)
Apache schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:51:
Ik weet niet of er echt veel betere laptop schermen beschikbaar zijn, want dat is het dan uiteindelijk nog altijd, een laptop scherm.
Ik heb dezelfde MBP en ook erg tevreden. Als ik in m'n klas rondkijk zie ik eigenlijk ook niemand met een beter scherm. Ook in de klas een LED mbp naast een mbp (zonder) gezet. LED zag er stuk helderder uit. Voor thuis wil ik nog wel een 23" ACD (bestel zodra de acd's verbeterd zijn) maar dat is zeker niet vanwege de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
joepie! de health van m'n accu is na de update veranderd van 93% naar 100% ..

raar eigenlijk.. een software update kan fysiek niks veranderen aan de accu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

G-PHREAK schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:22:
joepie! de health van m'n accu is na de update veranderd van 93% naar 100% ..

raar eigenlijk.. een software update kan fysiek niks veranderen aan de accu..
Bij mij is het sinds de update juist andersom ..

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De update heeft bij mij niets uitgemaakt, nog steeds een niet bepaald frisse accu:

19 cycles, maanden, 5239 mAh van de mogelijke 5500(+) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Even iets anders om een niet compleet nieuw en zinloos topic te openen: Hoe kan ik de functies F1-F12 gebruiken puur als F1-F12? Mis ik behoorlijk in programma's, anders moet je al de dingen gaan opzoeken in de menu's...

En, bestaat er zoiets al defragmentatie voor de Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Knopje in sysprefs onder Keyboard.

Defragmentatie is niet nodig, dat doet HFS al voor je.

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeR op 06-10-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Perfect! Bedankt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb toch de indruk dat mijn temps wat hoog zijn.

CPU 77
GPU 75
GPU HS 66
HS A 58
HS B 47
EB 33
MC 52
AC 56

Dit tijdens het transcoden van een DVD, fanspeed: beide ~4280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Da's prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

CyBeR schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:53:
Knopje in sysprefs onder Keyboard.

Defragmentatie is niet nodig, dat doet HFS al voor je.
Ik kan je zeggen dat defrag onder HFS wél nodig is. Er is namelijk een wereld van verschil nà en voor ik gedefragmenteerd heb met iDefrag. De laptop voelt weer aan zoals na een verse install van OS X.
Dat het niet fragmenteert is excuseer mijn taalkeuze zever.
Misschien heeft het er minder last van dan Windows, maar toch nog altijd genoeg om een issue te zijn. Zeker na een lange tijd nadat OS X geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 132776 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 13:27:
[...]

Ik kan je zeggen dat defrag onder HFS wél nodig is. Er is namelijk een wereld van verschil nà en voor ik gedefragmenteerd heb met iDefrag. De laptop voelt weer aan zoals na een verse install van OS X.
Psychisch.
Dat het niet fragmenteert is excuseer mijn taalkeuze zever.
Misschien heeft het er minder last van dan Windows, maar toch nog altijd genoeg om een issue te zijn. Zeker na een lange tijd nadat OS X geïnstalleerd is.
HFS defragmenteert automatisch als files dat nodig hebben, en veelgebruikte files worden in een 'hot files' area gezet waar ze sneller te bereiken zijn. Daarbij hebben alle moderne filesystems veel slimmere manieren om een plekje te vinden om een nieuwe file neer te zetten dan FAT zodat fragmentatie sowieso minder voorkomt.

Zolang je disk dus niet stampvol zit (dan is er geen ruimte om te defragmenteren) is 't niet nodig.

http://www.kernelthread.c.../fragmentation/index.html

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 07-10-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 13:30:
[...]

Psychisch.

[...]

HFS defragmenteert automatisch als files dat nodig hebben, en veelgebruikte files worden in een 'hot files' area gezet waar ze sneller te bereiken zijn. Daarbij hebben alle moderne filesystems veel slimmere manieren om een plekje te vinden om een nieuwe file neer te zetten dan FAT zodat fragmentatie sowieso minder voorkomt.

Zolang je disk dus niet stampvol zit (dan is er geen ruimte om te defragmenteren) is 't niet nodig.

http://www.kernelthread.c.../fragmentation/index.html
toon volledige bericht
Wel mooi wat ze daar allemaal zeggen, maar ik merkte toch wel een flink verschil. Mijn bevindingen afdoen als 'psychisch' zonder zelf te testen vind ik maar wat nauw denken en alles aannemen wat er gezegd wordt. Ik heb al genoeg ervaring met pc's om te weten wat ik doe en wat ik zie.
Wat ze zeggen op die website mag allemaal wel heel mooi en juist zijn, maar daarom is wat ik zeg ook niet verkeerd.

Download eens het programma en probeer voor jezelf.
Als je niet wil, mij goed. Veel plezier met je niet-gefragmenteerde schijf dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 132776 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 13:47:
[...]

Wel mooi wat ze daar allemaal zeggen, maar ik merkte toch wel een flink verschil. Mijn bevindingen afdoen als 'psychisch' zonder zelf te testen vind ik maar wat nauw denken en alles aannemen wat er gezegd wordt. Ik heb al genoeg ervaring met pc's om te weten wat ik doe en wat ik zie.
Wat ze zeggen op die website mag allemaal wel heel mooi en juist zijn, maar daarom is wat ik zeg ook niet verkeerd.
Kom maar 's met getallen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

http://www.kernelthread.com/mac/apme/fragmentation/ :+
Conclusion
Defragmentation on HFS+ volumes should not be necessary at all, or worthwhile, in most cases, because the system seems to do a very good job of avoiding/countering fragmentation.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Anoniem: 132776 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 13:47:
[...]

Als je niet wil, mij goed. Veel plezier met je niet-gefragmenteerde schijf dan :)
Dus als ik het niet doe, dan heb ik een niet-gefragmenteerde schijf? Nou dan gebruik ik het maar niet hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 13:48:
[...]

Kom maar 's met getallen dan.
Ik zou wel willen, ware het niet dat ik het een week geleden gedaan heb. En net zoals jij zegt (en je links aantonen) fragmenteert HFS (bijna) niet. Nu nog eens doen zou dus niks opleveren.
Vanitas schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 13:54:
[...]

Dus als ik het niet doe, dan heb ik een niet-gefragmenteerde schijf? Nou dan gebruik ik het maar niet hoor :+
Ooit gehoord van ironie?

U hebt gezocht op ironie:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

iro·nie (de ~ (v.))
1 spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen

Dit is het laatste wat ik erover zeg. Ik ben niet van plan jullie te 'converteren' naar defragmenteren. Enige wat ik weet is dat het een flinke snelheidswinst opleverde.
Om een laatste link te geven: http://paulstamatiou.com/2006/01/05/review-idefrag-for-os-x/ Misschien wel waard om eens te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja dat zei ik ook, maar madboy19tweejaarjongerdanik gelooft me niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 17:49
hmm, is het eigenlijk wel verklaarbaar waarom de batterij 'beter' wordt aangegenomen wordt in coconutbattery? De mijne is van van 94%--> 100% gesprongen ( 46 cycles, 8 maanden oud) Volgens mij is het meer een reset van info over de batterij oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht zelf altijd dat een filesystem dat met inodes werkt niet kon fragmenteren?`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Die meneer zegt dus helemaal niets over enige snelheidswinst. Hij heeft het vooral over de plaatjes die iDefrag laat zien, en die plaatjes zeggen niets. Iemand heeft het wel gemeten en de cijfertjes neergezet.
Cold Boot - Timed from Pushing power button to displaying the users login window.
Pre-Defrag: 25.64 seconds
Post-Defrag: 39.21 seconds

UT2K4 - Timed from clicking the dock icon to the menu being displayed
Pre-Defrag: 25.75 seconds
Post-Defrag: 21.99 seconds

Safari - Timed from clicking the dock icon to a blank window being displayed
Pre-Defrag: 2.97 seconds
Post-Defrag: 2.77 seconds

Mail - Timed from clicking the dock icon to the full mail listing being displayed
Pre-Defrag: 5.37 seconds
Post-Defrag: 4.69 seconds

iTunes - Timed from clicking the dock icon to the music library being displayed
Pre-Defrag: 7.91 seconds
Post-Defrag: 7.03 seconds

iPhoto - Timed from clicking the dock icon to the photos being displayed
Pre-Defrag: 7.41 seconds
Post-Defrag: 6.35 seconds

Windows Vista - Timed from clicking "Run" in VMWare Fusion to the CPU usage (judged by MenuMeters) dropping below 20% after the desktop has been displayed
Pre-Defrag: 75.35 seconds
Post-Defrag: 71.53 seconds

Windows XP - Timed from clicking "Run" in Parallels to the CPU usage (judged by MenuMeters) dropping below 20% after the desktop has been displayed
Pre-Defrag: 44.78 seconds
Post-Defrag: 47.06 seconds

So there you have it. Averaged figures before defrag (24.6475) and after (25.0787) seem to suggest that it really is not worth defragmenting your HFS+ volume at all.
toon volledige bericht
Het valt me op dat het gemiddelde van z'n test *na* het defragmenteren hoger ligt dan ervoor. Vooral de boottijd is een stuk slechter geworden, wat klopt, want defragmenteren vernielt de kennis die je kernel heeft over het bootproces en de optimalisatie van de boot-files. Iets wat OSX ook voor je doet. Dat komt wel weer goed, maar duurt een paar reboots.

(Kaspers: als je het kernel pre-binding en Hot File Area noemt heb je helemaal gelijk. _/-\o_ )

En dan dit nog: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25668

Even 'gemeten' hoeveel fragmentatie ik heb na 2 jaar: 2261 van de 767447 files zijn gefragmenteerd (minder dan 0.1 procent), en bestaan gemiddeld uit 1.01 fragmenten. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door burne op 07-10-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05 22:41
Volgens mij vernielt hij gewoon de cache files...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

kenny89 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:50:
hmm, is het eigenlijk wel verklaarbaar waarom de batterij 'beter' wordt aangegenomen wordt in coconutbattery? De mijne is van van 94%--> 100% gesprongen ( 46 cycles, 8 maanden oud) Volgens mij is het meer een reset van info over de batterij oid?
Je hebt je accu een keer volledig leeg gekregen. Dat geeft een nauwkeurig ijkpunt voor de laad-toestanden in de accu. (zie ook dit artikel)

[ Voor 9% gewijzigd door burne op 07-10-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ooit gehoord van smilies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AppleInsider heeft wederom zijn ?bronnen? geraadpleegd. De mannen in donker driedelig pak met bijbehorende zonnebril lieten de betreffende redacteur weten dat hét beest op 26 oktober wordt losgelaten. Ik herhaal: zes-en-twintig oktober!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05 22:41
Anoniem: 91841 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:59:
AppleInsider heeft wederom zijn ?bronnen? geraadpleegd. De mannen in donker driedelig pak met bijbehorende zonnebril lieten de betreffende redacteur weten dat hét beest op 26 oktober wordt losgelaten. Ik herhaal: zes-en-twintig oktober!
Ik herhaal: [MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:25:
[...]

Jep, Ik heb inmiddels dit artikel gevonden:
http://discussions.apple....threadID=1157632&tstart=0

Met een oplossing erin:

Alan had me open the disk utility (utilities>disk utility) and I verified disk permissions (my drive was verified/any problem was fixed kind of message came out). He also had me verify disk, and that verification was passed as well. And I had actually done this myself before.

Alan had me turn off my Mac, remove the battery, and while the battery was still off, he had me hold down the power button for 10 seconds. Putting my battery back in, I turned on the Mac again, and I still had a slow startup.

Alan then had me turn off the Mac again, this time with the battery still in. I turned on the power, and simultaneously held down the option key, the apple key, and the letters R and P. This caused the screen to turn on momentarily and shut back down, and as I kept holding down option,apple, r & p, the screen flashed on and off about five times. After about the fifth loop of this, Alan told me to let go of the keys. The next time the screen flashed on, a normal startup occurred for the first time since I noticed the slow startup. Alan had me turn off the Mac once more and do a normal startup (only pressing power, once), and then my Mac turned on like normal.

Ik heb dat inmiddels geprobeert, verify disk permissions werkt goed, alleen bij de verify disk krijg ik deze error:

[afbeelding]

Nu heb ik uiteraard mijn Apple OSX cd niet hier dus kan ik de Disk Utility niet vanaf cd starten om op de knop: Repair Disk te drukken.

Maar toen ik zojuist reboote leek het een stuk sneller.

Update:
Zojuist de: Apple+option+R+P toets geprobeerd, en mijn Appeltje is nu klaar met opstarten binnen 20 seconden.
toon volledige bericht
Na bovestaand probleem heb ik nog steeds problemen.
Ik heb inmiddels geprobeerd mijn disk te repareren via de Installatie CD, maar ook dit werkte niet.
Ik houd dus fout meldingen.

Echter is het nu ook zo dat wanneer ik aan het werk ben in Photoshop ik de volgende error krijg:
Afbeeldingslocatie: http://ivo.slaats.googlepages.com/Picture2.png

Ik heb dit probleem alleen nu in Photoshop, maar waarschijnlijk heeft het iets te maken met bovenstaand probleem.

:(
Heeft er iemand een idee hoe ik dit op kan lossen..?
Herinstallatie, ofzo..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik lees overal wel dat het beter is om geheugen achteraf te bestellen, van kingston gewoon. Werkt goed en is veeel goedkoper.

Nu is mijn vraag of ik ook de HD standaard moet nemen en dan achteraf zelf een 7200rpm inbouwen. Maar is dit te doen ivm garantie etc.? Want door zelf geheugen te vervangen vervalt je garantie niet.

Ook ben ik erg benieuwd welke 160gb 7200rpm schijven apple zelf inbouwt als je deze erbij neem en of deze erg warm worden. Mijn huidige Dell Inspiron met 7200rpm kan ik na 20minuten niet meer op mijn schoot houden aangezien die knetter heet wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Executor16 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:31:
Ik lees overal wel dat het beter is om geheugen achteraf te bestellen, van kingston gewoon. Werkt goed en is veeel goedkoper.

Nu is mijn vraag of ik ook de HD standaard moet nemen en dan achteraf zelf een 7200rpm inbouwen. Maar is dit te doen ivm garantie etc.? Want door zelf geheugen te vervangen vervalt je garantie niet.

Ook ben ik erg benieuwd welke 160gb 7200rpm schijven apple zelf inbouwt als je deze erbij neem en of deze erg warm worden. Mijn huidige Dell Inspiron met 7200rpm kan ik na 20minuten niet meer op mijn schoot houden aangezien die knetter heet wordt :)
Voor zover ik weet mag je in de MBP niet zelf de HD vervangen (mem wel). In de MB mag je het beide zelf doen zonder dat je garantie vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Vanitas schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:39:
[...]

Voor zover ik weet mag je in de MBP niet zelf de HD vervangen (mem wel). In de MB mag je het beide zelf doen zonder dat je garantie vervalt.
Dan neem ik toch de 7200rpm van apple zelf mee in de bestelling denk ik. Weet je toevallig wat voor merk ze erin proppen en of die ook zo heet wordt.

edit: is het trouwens echt 100% zeker dat ik leopard gratis krijg als ik ADC Student lidmaatschap neem van 99,-

Dan ga ik namelijk niet langer wachten als dat zo is.

[ Voor 17% gewijzigd door Executor16 op 07-10-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Laatst online: 10:20
Ja, zo is het bij de vorige versies tenminste wel gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Ik heb al een tijdje een netwerk probleem met mijn Macbook pro. Misschien zijn er hier enkele personen met veel netwerk ervaring die een kijkje willen nemen in de volgende topic op apple support?

http://discussions.apple....threadID=1165415&tstart=0

Zal morgen wel vertalen, hoort dit in het macbook pro topic thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Liever in een apart topic :) Dan is het straks via de search beter terug te vinden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Royal schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 00:10:
Ik heb al een tijdje een netwerk probleem met mijn Macbook pro. Misschien zijn er hier enkele personen met veel netwerk ervaring die een kijkje willen nemen in de volgende topic op apple support?

http://discussions.apple....threadID=1165415&tstart=0

Zal morgen wel vertalen, hoort dit in het macbook pro topic thuis?
offtopic:
Wat heb je verder voor instellingen gebruikt? Wat voor authentication gebruik je, TTLS, TLS, EAP-FAST, PEAP, LEAP of MD5? En hoe heb je deze ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Anoniem: 37526 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 00:20:
[...]

offtopic:
Wat heb je verder voor instellingen gebruikt? Wat voor authentication gebruik je, TTLS, TLS, EAP-FAST, PEAP, LEAP of MD5? En hoe heb je deze ingesteld?
[OS X] Netwerk problemen 802.1x (Cisco CCA Agent) hier heb ik alles uitgelegd, heb ook documenten van school toegevoegd die uitleg geven over het instellen van OS X

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

(jarig!)
Executor16 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:31:
Ik heb volgens iStat een "ST9160823AS" met google wel te vinden. Temperatuur is nu 32 graden, wat ik koel vind. Heb eigenlijk nooit gemerkt dat de hdd echt warm werd.

edit// op dit moment is hij 48 graden

[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 09-10-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Maciek schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:48:
[...]

Ik heb volgens iStat een "ST9160823AS" met google wel te vinden. Temperatuur is nu 32 graden, wat ik koel vind. Heb eigenlijk nooit gemerkt dat de hdd echt warm werd.
Dat is waarschijnlijk dus deze:
pricewatch: Seagate Momentus 7200.2, 160GB (7200rpm, SATA300, 8MB)

124,- Euro in de pricewatch. Bij Apple vervang je de standaard 120gb voor deze 160gb met bijbetaling van 220,- Euro :/

Jammer dat de garantie vervalt bij HD vervanging, anders had ik het zelf wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Toetsenbord met backlightverlichting (Internationaal Engels)
Toetsenbord met backlightverlichting (Nederlands)

Wat is precies het verschil tussen deze 2 indelingen?
Ik zou eigenlijk niet eens weten welke indeling ik nu heb (ms digital media pro keyboard).

geen zin om straks de verkeerde te krijgen zoals:
[MacBook] Verkeerde toetsenbord geleverd.

edit:
zag niet dat ik als laatst gepost had, anders had ik ff geedit :)

[ Voor 26% gewijzigd door Executor16 op 09-10-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Executor16 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:39:
Toetsenbord met backlightverlichting (Internationaal Engels)
Toetsenbord met backlightverlichting (Nederlands)

Wat is precies het verschil tussen deze 2 indelingen?
Ik zou eigenlijk niet eens weten welke indeling ik nu heb (ms digital media pro keyboard).

geen zin om straks de verkeerde te krijgen zoals:
[MacBook] Verkeerde toetsenbord geleverd.
Het verschil is de aanwezigheid van een euroteken en de tekst 'num vergr' ipv 'num lock' op de nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:02:
[...]

Het verschil is de aanwezigheid van een euroteken en de tekst 'num vergr' ipv 'num lock' op de nederlandse.
oke, dus zo een platte enter zit er niet in bij de mac. lame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje
  • Laatst online: 30-04 09:54

Tubbietje

Illegaal!

Ik heb ook interesse om een macbook pro te kopen, maar ik kan nergens een docking station vinden voor dit apparaat :|

Iemand enig idee of die er sowieso wel zijn en of het mogelijk is een 2e beeldscherm hierop aan te sluiten?

Anders ga ik denk toch maar voor een "gewone" imac :?

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

CyBeR schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:02:
[...]

Ter informatie: Het euro teken staat er misschien niet op maar kan je gewoon intypen mat alt-shift-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tubbietje schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:16:
Ik heb ook interesse om een macbook pro te kopen, maar ik kan nergens een docking station vinden voor dit apparaat :|
Bestaat ook niet.
Iemand enig idee of die er sowieso wel zijn en of het mogelijk is een 2e beeldscherm hierop aan te sluiten?
2e scherm kan wel. zit gewoon een DVI-I poort op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje
  • Laatst online: 30-04 09:54

Tubbietje

Illegaal!

CyBeR schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:35:
[...]

Bestaat ook niet.

[...]

2e scherm kan wel. zit gewoon een DVI-I poort op.
Verklaart waarom ik niets kon vinden dus :)
Maar ik had het eigenlijk verkeerd gezegd. Ik zou er 2 externe schermen op aan willen sluiten ipv 1.

Maar ben bang dat dat niet gaat.

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Tubbietje schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:38:
[...]

Verklaart waarom ik niets kon vinden dus :)
Maar ik had het eigenlijk verkeerd gezegd. Ik zou er 2 externe schermen op aan willen sluiten ipv 1.

Maar ben bang dat dat niet gaat.
Ik ken geen laptop die dat kan. De enige oplossing die je hebt is dat je met de ExpressCard32 een extra monitor op aan kan sluiten of via USB kan je ook externe schermen aansturen (geen idee of dat werkt in OSX, tis al gewaagd op Windows en Linux).

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
VisionMaster schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:44:
[...]

Ik ken geen laptop die dat kan. De enige oplossing die je hebt is dat je met de ExpressCard32 een extra monitor op aan kan sluiten of via USB kan je ook externe schermen aansturen (geen idee of dat werkt in OSX, tis al gewaagd op Windows en Linux).
Een andere oplossing is de Triplehead2go van Matrox. OS X staat bij de ondersteunde OSen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233684

Vorige week Macbook Pro gekocht. Ben op enkele problemen gestoten:
  • Bij Photobooth zijn enkele effecten omgewisseld (oa "warmtegevoelige camera" geeft "kleurpotlood" effect)
  • Als ik op de batterij werk, lijken de effecten niet zo vlot te gaan. vb dashboard schokt een beetje. na enkele keren dashboard te activeren en weer gesloten te hebben, gaat het wel vlot. na een tijdje schokt het weer.
Misschien staat er een slechte kopie van MacOS X op mijn mbp geinstalleerd? Best eens zelf opnieuw installeren mbv de recovery dvd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

Anoniem: 233684 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:55:
Vorige week Macbook Pro gekocht. Ben op enkele problemen gestoten:
  • Als ik op de batterij werk, lijken de effecten niet zo vlot te gaan. vb dashboard schokt een beetje. na enkele keren dashboard te activeren en weer gesloten te hebben, gaat het wel vlot. na een tijdje schokt het weer.
Als je op de batterij werkt wordt de CPU automatisch teruggeclockt. Vandaar dat het Dashboard wat minder soepel gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door vooghel op 11-10-2007 13:19 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

vooghel schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:19:
[...]

Als je op de batterij werkt wordt de CPU automatisch teruggeclockt. Vandaar dat het Dashboard wat minder soepel gaat.
Nah want bij mijn macbook bleef het wel vlotgaan, het is een driver issue, heb er al van dag 1 last van zoals iedereen, het is wel verbeterd met de mbp update 1.0 maar eerlijk gezegd verwacht ik pas echte verbetering te zien bij leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Laatst online: 10:20
De eerste keer dat ik dashboard laad gaat het ook altijd heel stroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Idd Sjeowe, dat is bij mij ook zo. Zelfs als ik de MBP al een uur aan heb staan en dan voor het eerst naar dashboard ga, duurt het zeker 10 sec voordat bv. iStat alle status-sen weergeeft of ik iets met de calculator kan doen. Zou dat niet tussendoor gedaan kunnen worden, want hierdoor gebruik ik dashboard vrijwel nooit.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:19
zonoskar schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:13:
Idd Sjeowe, dat is bij mij ook zo. Zelfs als ik de MBP al een uur aan heb staan en dan voor het eerst naar dashboard ga, duurt het zeker 10 sec voordat bv. iStat alle status-sen weergeeft of ik iets met de calculator kan doen. Zou dat niet tussendoor gedaan kunnen worden, want hierdoor gebruik ik dashboard vrijwel nooit.
Ik heb mezelf een gewoonte aangeleerd, altijd na een frisse boot van OS X gewoon lekker al mn applicaties starten (Finder, Dashboard, Safari, Mail, iCal, Terminal), en lekker allemaal hiden met cmd+w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 07:07
Je hebt dashboardkickstart.... klein appje die dat verkomt.

Als je ding in de startup hebt staan kan je die trouwens ook automatisch laten hiden en hoef je dus ook geen cmd w meer te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 11:47
Tubbietje schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:16:

Anders ga ik denk toch maar voor een "gewone" imac :?
Dit is de enige die ik ooit heb kunnen vinden:
http://www.bookendzdocks.com/Products.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-05 09:50
Ik ben nu sinds 2 maanden lekker bezig met mijn mbp.. Het valt me echter op dat mijn superdrive erg lange acces tijd heeft.
Is dat normaal? Ik had bijv. vandaag een dvd die in "mijn speler van 3 tientjes" het gelijk deed, terwijl hij in mijn drive zeker 2 minuten nodig had om uberhaubt gemount te worden..
Toegeven, het was een goedkope dvd+R van een vaag merk.. maar toch..

( ik heb een mbp 2 ghz coreduo, en heb ook daarvan de firmware geupdate..)

[ Voor 9% gewijzigd door wallie-s op 11-10-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Dat is wel erg lang. Hier gaat het veel sneller.

Doet hij het ook met een officiele DVD dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ligt aan de kwaliteit van de dvd, mijn mbp kan er soms ook heel lang over doen om een gebrande no-name dvd te mounten. originele en merk dvd's pakt ie meteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23899

in 10.5 (beta 9a559) zijn de animaties van o.a. dashboard expose spaces etc allemaal net een stukje vloeiender op mijn SR MBP. Gooi die mbp maar vast vol met geheugen van de 4gb hier eet ie zo al 2+ gb op als je helemaal nix speciaals doet.... Zal nog wel debugging code meelopen in de beta dat dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:31
Het werd wel eens tijd voor een nieuw deel: [MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 4.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

^^ Dat kun je wel zeggen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.