[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.470 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tja, de afrika-toets, ik heb er geen last van.

Wat betreft het overtuigen van javami: ik denk niet dat iemand het nodig heeft je ergens van te overtuigen (behalve dan de GoTer die je bijvoorbeeld de uitbreiding van het geheugen zou verkopen). Wat je na moet gaan is: is de geheugen- of/en schijfuitbreiding nodig? Als het antwoord nee is -> niet uitbreiden; als het antwoord ja is, ->volgende vraag: kan ik het betalen? ja -> doen, nee -> beter niet doen :)

je ziet geen reden uit te breiden, dus ik zou je ervan willen overtuigen het niet te doen. (op wat voor basis je geen reden ziet kan ik op grond van je post niet inschatten natuurlijk, als je daar iets over zou posten zouden we kunnen zien of daar meningsverschillen over bestaan)

[ Voor 36% gewijzigd door begintmeta op 27-06-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
2 gig aan geheugen lijkt me voorlopig genoeg en uitbreiden kan ik zelf wel. T ging mij eigenlijk vooral om de snellere harde schijf die je kunt kiezen, ik vraag me af in hoeverre dat de prestaties ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

2GB heb ik niet nodig (ik zal het nooit compleet vullen), maar vergis je niet: Basisprogramma's gaan vlammend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:08:
2GB heb ik niet nodig (ik zal het nooit compleet vullen), maar vergis je niet: Basisprogramma's gaan vlammend snel.
explain? Ik ga overstappen van windows naar mac en weet niet wat de 'basis'-programmas gebruiken. Als ik final cut pro ga gebruiken kom ik dan tekort met 2 gig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Final Cut Pro is echt geen basis programma :P :D dat is om keiharde centen te verdienen, of in ieder geval om behoorlijk serieus video te bewerken (daar is de prijs dan ook naar). Voor de meegeleverde software is 1 GB volgens mij wel voldoende, al is snelheid verslavend en zal ik nu met mijn 2 GB niet meer terug willen denk ik... :o :X

en over de smalle enter: het went wel, maar ik heb geen idee hoe lang dat bij mij heeft geduurd. Je moet het denk ik wel de tijd geven. Uiteindelijk merk ik er niks meer van, maar daar moet ik bij zeggen dat ik ook het "desktop" toetsenbord heb met de verticale enter, dus mijn vingers zijn ook een beetje in de "verticale stand" geprogrammeerd ;)

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62461

Xander2000 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:56:
Aangezien ik van plan ben een MPB te kopen heb ik zonet even in een Apple store met een MBP gespeeld. Prachtig apparaat, alleen het viel me op dat de enter toets erg smal is. Omdat ik nogal veel typ geef ik ook veel witregels enter. Zodra ik snel typ merk ik dat ik continue naast de enter sla. De enter is namelijk wel eeeeerg smal. Meer mensen met dit euvel? Hebben jullie eraan kunnen wennen?
Je zou dan voor een MBP met US keyboard layout moeten gaan.. ga ik zelf ook doen, kost wel wat meer geld en moeite, maar dat heb ik er graag voor over. Liever 100 euro meer kwijt, dan tig jaar lang elke dag gaan ergeren aan die enter toets, en balen... had ik het maar toch gedaan zo'n US keyboard. :)
Ik ben nu via een NL bedrijf een US keyboard versie aan het regelen, hopen dat dat lukt, niet veel bedrijven kunnen dit leveren... Apple vertikt het gewoon om in Nederland die modellen te leveren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23899

euhm als je via de apple store online besteld dan kun je gewoon je keyboard layout kiezen. En dat kost geen 100 meer. als de retailer je daar 100 voor vraagt is ie mijn inziens bezig met jouw op te lichten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 23899 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:57:
euhm als je via de apple store online besteld dan kun je gewoon je keyboard layout kiezen. En dat kost geen 100 meer. als de retailer je daar 100 voor vraagt is ie mijn inziens bezig met jouw op te lichten....
De US international is niet hetzelfde als US layout. :)
Ik heb echter gewoon een US international besteld, ik wen wel aan dat kleine enter toetsje :P

[ Voor 11% gewijzigd door Satch op 28-06-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
CyBeR schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:42:
Ik heb een heleboel MBP's in m'n handen gehad (stuk of 30) en geen van allen heeft ook maar een enkele kapotte pixel gehad.
Ik had er maar een besteld, vandaag gekregen, in de verwachting dat er wel geen problemen met pixels zouden zijn.

ik zet het ding aan, Grijs boot-schermpje verschijnt, meteen valt me een groene pixel op ongeveer 3cm van de bovenrand in het midden op. Ik denk nee toch... Inderdaad, het gaat om een pixel die geen rood kan weergeven. Zal eens kijken of ik een niet-defect exemplaar kan krijgen... Bij mijn iBook met zijn rode-dead-pixel is het uiteindelijk ook gelukt, maar toch dat gedoe daaarvoor. Verder is het een mooi apparaat. Nog tips? (terugsturen&nieuwe bestellen kan natuurlijk aangezien online gekocht)

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 28-06-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:08
Gewoon terugsturen zonder opgaaf van reden, wet koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

begintmeta schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:19:
[...]

Ik had er maar een besteld, vandaag gekregen, in de verwachting dat er wel geen problemen met pixels zouden zijn.

ik zet het ding aan, Grijs boot-schermpje verschijnt, meteen valt me een groene pixel op ongeveer 2cm van de bovenrand in het midden op. Ik denk nee toch... Inderdaad, het gaat om een pixel die geen rood kan weergeven. Zal eens kijken of ik een niet-defect exemplaar kan krijgen... Bij mijn iBook met zijn rode-stuck-pixel is het uiteindelijk ook gelukt, maar toch. Verder is het een mooi apparaat. Nog tips?
Oef. Zul je net hebben idd. Online gekocht? Terugsturen en een nieuwe bestellen. Winkel? Je keel smeren en teruggaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
CyBeR schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:30:
[...]

Oef. Zul je net hebben idd. Online gekocht? Terugsturen en een nieuwe bestellen. Winkel? Je keel smeren en teruggaan.
Als ik hem in een winkel had gekocht had ik wel gezorgd dat ik een exemplaar dat in orde is kreeg. De reden niet in een winkel te kopen was de ADC-korting... Ook het toetsenbord is niet echt lekker trouwens, het exemplaar dat ik eens had geprobeerd reageerde wat betrouwbaarder op toetsaanslagen. Ik hoop dat ik het voor elkaar krijg een ruil te doen, dat was me na enorm veel brieven&telefoontjes ook gelukt bij mijn iBook, en daar was ik uiteindelijk erg tevreden over. Eerst nieuwe krijgen, da volgende dag oude terugsturen. Morgen eens bellen, heb vandaag nog teveel andere dingen te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
En als ze nee zeggen dan mag je altijd nog gebruik maken van de wet koop op afstand ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb vanochtend gebeld, vriendelijke medewerker, vroeg me of ik wilde ruilen of geld terug. Omdat het apparaat op zich mooi is en de problemen met pixels en toetsenbord verder blijk(schijn?)baar niet zoveel voorkomen, heb ik besloten om te ruilen. Een nieuwe wordt opgestuurd en daarna wordt de oude opgehaald. Hopelijk is het nieuwe exemplaar helemaal in orde. De manier waarop het tot nu toe gaat is erg prettig. Heel anders dan toen ik problemen met mijn iBook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 07:45
Ik voel op de Macbook Pro af en toe een soort van weerstand op de behuizing, precies alsof er spanning op staat... Als ik dan even de verwarming aanraak (ontlading van de behuizing), is dit probleem verdwenen.

Op zich heb ik er niet zoveel problemen mee, maar ben toch eens benieuwd of er meerdere Macbook Pro's zijn met dit symptoom? Of dat dit eventueel een fout van Apple is...

[ Voor 3% gewijzigd door Hobbles op 29-06-2007 13:43 ]

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ik heb m'n Macbook Pro inmiddels ook ontvangen. Wat een geweldig ding! Hij is perfect *O*
Scherm is ook schitterend. Bijna 0 bleeding en een geweldig contrast.
Alleen het toetsenbord is even wennen, maar er is vast een wel een mogelijkheid om de \ toetst in een Enter te veranderen en de ~ in een Shift. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
@Begintmeta: Heel nette oplossing van Apple, geeft mij ook weer wat hoop dat het met mijn MBP ook goed gaat komen zodra ik hem bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Laatst online: 25-07-2023
Ik ben van plan om vanavond een MBP 2.4GHz te bestellen. Maar ik wil graag het toetsenbord in de MPB met de grote (horizontale) enter.

Nu heb ik uit deze post vernomen dat het toetsenbord met de grote (horizontale) enter de US-Layout is.
Dus is het toetsenbord met de kleine (verticale) enter de EU-Layout.

In de store kan je kiezen wat voor toetsenbord je wilt. Hierin heb je de keuze uit een:
  • Toetsenbord met backlightverlichting (Internationaal Engels)
  • Toetsenbord met backlightverlichting (Nederlands)
Maar wil dit dan ook zeggen dat als ik voor de Internationaal Engels kies dat ik dan het toetsenbord krijg met de grote (horizontale) enter?

Want door deze post raak ik hier een beetje van in de war.

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
Nee, er zit een verschil tussen de US layout, US-international layout en de NL layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
Ok. Maar met welk van die 2 keuzes krijg ik de grote horizontale enter ?

Want uit deze post begrijp ik dat de international english wel het toetsenbord is met de grote horizontale enter.

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
De US versie heeft de brede enter, en de andere 2 een hoge. Correct me if I'm wrong please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
Ok. Ik ga er nu ook gewoon vanuit dat de US de grote enter bevat. Ook omdat hier staat dat die apple verkoper dat zei.

Als het niet zo is, dan zullen we dat vanzelf merken ik hem volgende week ontvang. :)

iig bedankt voor je reply's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Geen van de twee toetsenborden die je in de online NL-Apple Store kunt kiezen heeft een horizontale entertoets. Je moet een echt US toetsenbord proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag een Macbook Pro besteld, de 2.4 GHz versie, ik laat hier een US keyboard inzetten, kost ongeveer 100 euro extra, maar dat heb ik er graag voor over :)

Ik heb heel veel bedrijven afgebeld en gemaild, maar steeds is het antwoord nee... de Apple store word je al helemaal niet vrolijk van... vind het een minpunt van Apple, maar verder topproducten!!

Ik wacht in spanning af tot dat die thuis gestuurd wordt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Laatst online: 18-06 11:22

dlmh

Lo-Fi

Anoniem: 62461 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:18:
Ik heb vandaag een Macbook Pro besteld, de 2.4 GHz versie, ik laat hier een US keyboard inzetten, kost ongeveer 100 euro extra, maar dat heb ik er graag voor over :)

Ik heb heel veel bedrijven afgebeld en gemaild, maar steeds is het antwoord nee... de Apple store word je al helemaal niet vrolijk van... vind het een minpunt van Apple, maar verder topproducten!!

100 EURO voor een grote entertoets? :X

Ik had dat geld dan liever besteed aan 'n mooi full-keyboard die lekker plat is en dus makkelijk mee te nemen!

Bovendien riekt dat naar oplichting, een ander keyboardlayout brengt normaal geen extra kosten met zich mee...

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
Heb gister mn macbook pro besteld en hij is vandaag verzonden. Nu zie ik alleen 2 data waarop hij geleverd zou worden, te weten:

Estimated Delivery Date 11 juli
Verwachte leverdatum: 18 Jul, 2007 - 19 Jul, 2007

Weet iemand welke ik moet geloven? Misschien ervaring met hoeveel dagen er zat tussen verzonden en in huis? thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Anoniem: 62461 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:18:

Bestel de machine bij iCentre gewoon, dan kunnen die er ook gewoon bij de eigen TD een anders toetsenbord op zetten voor je. doen ze vast graag voor je hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
javami schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:08:
Heb gister mn macbook pro besteld en hij is vandaag verzonden. Nu zie ik alleen 2 data waarop hij geleverd zou worden, te weten:

Estimated Delivery Date 11 juli
Verwachte leverdatum: 18 Jul, 2007 - 19 Jul, 2007

Weet iemand welke ik moet geloven? Misschien ervaring met hoeveel dagen er zat tussen verzonden en in huis? thnx
Bij mij duurde het 10 dagen (MBP stock). De levertijd die weergegeven wordt op de TNT tracker website (Internationale TNT site that is) was bij de doorslaggevende. Kijk anders hier even: Apple levertijd topic. Ohja, en sterkte met wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SerialThrillaZ schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:23:
[...]

100 EURO voor een grote entertoets? :X

Ik had dat geld dan liever besteed aan 'n mooi full-keyboard die lekker plat is en dus makkelijk mee te nemen!

Bovendien riekt dat naar oplichting, een ander keyboardlayout brengt normaal geen extra kosten met zich mee...
Wel als het Apple is die geen US keyboard kan en wil leveren in Europa (Frankrijk en Zwitserland uitgezonderd)

Het is pas oplichting als ik mij opgelicht voel en dat voel ik wanneer Apple mij geen keyboard wil leveren naar mijn wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
Snap er geen fluit van... Ik probeer hier een data disk te branden met Finder. Gewoon een kwestie van een "Nieuwe Brandmap" maken. Fikken doet ie ook, maar naderhand blijken het gewoon frisbees te zijn.

Ik gebruik Philips DVD+R single layered en rated voor 8x. Kan het zin dat ik gewoon pech heb met deze batch DVD writables? Want ik zou toch met mijn Macbook Pro... (van de laatste update in Juni) gewoon DVD+R's moeten kunnen branden? Net met een schijfje uit dezelfde doos op mijn oude Powerbook G4 geprobeerd en die brand zonder problemen wel DVD+R.

Oh ja, CD's branden gaat verder wel uitstekend.

[ Voor 4% gewijzigd door The - DDD op 01-07-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:32
Heb je de laatste superdrive update al geinstalleerd?

Zo niet: Apple'tje > Software-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
Ik heb hier een MacBook Pro van de laatste MacBook pro update.

Heb net even geprobeerd.. Geen hit met software update, updata handmatig downloaden en starten geeft een melding dat het een niet noodzakelijke update is voor mijn systeem.

Denk dat ik het beste even een ander schijfje van een ander mek kan proberen. Op mijn G$ werkt dezelfde fik opdracht namelijk wel. Opdracht uitgevoerd met Finder.

[ Voor 25% gewijzigd door The - DDD op 01-07-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
The - DDD schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:00:
Ik heb hier een MacBook Pro van de laatste MacBook pro update.

Heb net even geprobeerd.. Geen hit met software update, updata handmatig downloaden en starten geeft een melding dat het een niet noodzakelijke update is voor mijn systeem.

Denk dat ik het beste even een ander schijfje van een ander mek kan proberen. Op mijn G$ werkt dezelfde fik opdracht namelijk wel. Opdracht uitgevoerd met Finder.
probeer het eens met het programma 'Burn' een heel simpel freeware brandprogramma. werkt een stuk makkelijker en sneller dan die burn-folders van osx zelf (vind ik)

in het 'onmisbare software' topic staat een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:17
Hmm, wat moet ik doen?

Ik heb vandaag m'n Macbook Pro binnen gekregen. Hij is supermooi. Maar er is één klein probleem. Ik heb last van een klein donker vlekje (ongeveer 4-6 pixels groot), op 1/3 van de bovenkant aan de linkerkant. Ik heb verder geen last van een gele streep, dode pixels, live pixels, backlight bleeding, ruis op de hoofdtelefoon uitgang etc. Moet ik hem nu omruilen of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 03-07-2007 17:07 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:58
Hoedje schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:07:
Hmm, wat moet ik doen?

Ik heb vandaag m'n Macbook Pro binnen gekregen. Hij is supermooi. Maar er is één klein probleem. Ik heb last van een klein donker vlekje (ongeveer 4-6 pixels groot), op 1/3 van de bovenkant aan de linkerkant. Ik heb verder geen last van een gele streep, dode pixels, live pixels, backlight bleeding, ruis op de hoofdtelefoon uitgang etc. Moet ik hem nu omruilen of niet?
Tja, kunnen wij niet voor je beantwoorden...

Vind je het irritant omruilen, zoniet geniet van je laptop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
tm030614 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:09:
[...]

Tja, kunnen wij niet voor je beantwoorden...

Vind je het irritant omruilen, zoniet geniet van je laptop :+
Dat is natuurlijk waar, ik ga er nog even over nadenken :P. Het zou precies mijn geluk zijn om de volgende keer een laptop te krijgen met een dode pixel o.i.d.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 14:10
Hoedje schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:17:
[...]

Dat is natuurlijk waar, ik ga er nog even over nadenken :P. Het zou precies mijn geluk zijn om de volgende keer een laptop te krijgen met een dode pixel o.i.d.
Kan je het niet proberen weg te krijgen met safeclean icm de speciale doekjes? Worth a shot!

Anders stukkie schuurpapier :P

[ Voor 4% gewijzigd door orange.x op 03-07-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225135

Van de mensen die hier al een nieuwe Macbook Pro hebben, wie heeft er eigenlijk al problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
orange.x schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:32:
[...]

Kan je het niet proberen weg te krijgen met safeclean icm de speciale doekjes? Worth a shot!

Anders stukkie schuurpapier :P
Ik heb het al met verschillende dingen proberen schoon te maken, maar het lijkt echt tussen de lagen van het scherm te zitten. Ik bel morgen Apple op, het is echt storend....

maar als die me niet helpen dan ga ik aan 't schuurpapier, vast mooi met een glossy scherm :Y)

Ik doe 't overigens met pijn in m'n hart, want wat een mooi stukje techniek is het zeg :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 03-07-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 225135 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:35:
Van de mensen die hier al een nieuwe Macbook Pro hebben, wie heeft er eigenlijk al problemen mee gehad?
Ik... :(

Onderkant van scherm is duidelijk geler waneer je er recht voor zit.
Fan maakt meer geluid dan vorige MBP.
Enorme hitte, je kunt een ei bakken op de onderkant.
Scherm met grijze achtergrond knippert enorm snel.

Heb zojuist nog contact gehad met Apple over bovenstaande en de fan is waarschijnlijk - zover dat via een telefoon beoordeeld kan worden - defect. De hitte schijnt normaal te zijn. Wat betreft het scherm; Apple engineers onderzoeken dit momenteel en hij hoopt eind deze week met mij te kunnen bespreken wat er aan gedaan gaat worden.

Edit: MBP SR 2.4 Glossy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Anoniem: 225135 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:35:
Heb de mbp 17" expres genomen voor de HR display en dat ik het LED verhaal nog niet helemaal vertrouwde en een hoge resolutie scherm wil. De laptop bevalt uitstekend, en met de laatste update is hij een stuk sneller geworden. Waarschijnlijk waren ze wat vergeten qua drivers ofzo.

Eerste probleem wat ik heb is met vervoer, ik neem de laptop mee in een crumpler crispy suit, maar het probleem is dus dat de spullen in de tas op de laptop drukken. Met als resultaat dat me toetsenbord op het scherm wordt "gegraveerd", zelfs een crumpler matje voor ertussen helpt niet :/. Nu draag ik de laptop buiten de tas in een sleeve. Echt kriem dat je zo goed moet oppassen tijdens het vervoer.

Het tweede probleem is dat de casing niet echt stevig is. Elke keer dat ik me hand op de laptop leg om te gaan typen klakt ie.

Maar verder prima ding :( hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215492

ik heb gister me geld overgemaakt naar apple via online bankieren voor me 17inch macbook pro,
maar na vandaag 12.00 uur is er nog niets gestort volgens apple na 16:00 nog steeds niet de bank al paar keer gebeld en die zeggen dat het allang gestort is.. ik snap het niet meer hopelijk is het morgen gevonden daar intern anders beetje pissed off het gaat niet over zomaar een bedrag.

iemand die me gerust kan stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
hier geen problemen met m'n nieuwe mbp

onderin is het scherm een fractie van een tintje geler dan bovenin, maar dit ervaar ik totaal niet als een probleem. zie het nauwelijks.. gister toevallig naast iemand gezeten met een sony vaio crystal bright laptop.. dan kom je er wel achter wat een topscherm de nieuwe macbookpro heeft hoor. wat een verschil :*)

hij wordt idd soms zo heet dat ik mijn hand niet meer op de onderkant kan houden maar fuck it.. zal ie wel op berekend zijn ;)

top apparaat.. z'n geld dubben en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Anoniem: 215492 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:24:
ik heb gister me geld overgemaakt naar apple via online bankieren voor me 17inch macbook pro,
maar na vandaag 12.00 uur is er nog niets gestort volgens apple na 16:00 nog steeds niet de bank al paar keer gebeld en die zeggen dat het allang gestort is.. ik snap het niet meer hopelijk is het morgen gevonden daar intern anders beetje pissed off het gaat niet over zomaar een bedrag.

iemand die me gerust kan stellen ?
rustig.. kan een paar dagen duren.. niks an de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar met online bankieren is het altijd binnen 24 uur overgemaakt. en apple zegt dat ze niets gezien hebben of het is gewoon een rommel daar want de bank zegt 100% al tegen me dat het gestort is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Anoniem: 215492 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:27:
maar met online bankieren is het altijd binnen 24 uur overgemaakt. en apple zegt dat ze niets gezien hebben of het is gewoon een rommel daar want de bank zegt 100% al tegen me dat het gestort is !
als het van jouw rekening is wil nog niet zeggen dat het al op de andere rekening staat. daar gaat soms een paar dagen overheen als je pech hebt..

nogmaals, geen paniek, niks aan de hand ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
G-PHREAK schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:26:
hij wordt idd soms zo heet dat ik mijn hand niet meer op de onderkant kan houden maar fuck it.. zal ie wel op berekend zijn ;)

top apparaat.. z'n geld dubben en dwars waard.
Word de MagSafe daarbij ook heet zoals de bodem?
Apple zegt dat het normaal is maar heb er niet echt een super gevoel bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
tm030614 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:30:
[...]

Word de MagSafe daarbij ook heet zoals de bodem?
Apple zegt dat het normaal is maar heb er niet echt een super gevoel bij...
bij de nieuwe mbp's zit een veilige magsafe..

nee, die wordt niet warm

edit, het transformatorblokje wordt idd wel warm, ik dacht dat je de connector bedoelde. maar geen reden tot paniek lijkt me.. de transformator van m'n halogeenverlichting hier wordt warmer :P

[ Voor 22% gewijzigd door Luuk op 03-07-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
G-PHREAK schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:31:
[...]

bij de nieuwe mbp's zit een veilige magsafe..

nee, die wordt niet warm
Ik heb een nieuwe mbp sr en ja die word warm...

Edit: Nee, bedoel niet de trafo die wordt ook warm, maar lijkt me normaal.

[ Voor 13% gewijzigd door tm030614 op 03-07-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
tm030614 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:33:
[...]

Ik heb een nieuwe mbp sr en ja die word warm...

Edit: Nee, bedoel niet de trafo die wordt ook warm, maar lijkt me normaal.
de kabel zelf hoort niet warm te worden (lijkt me niet goed iig) die van mij wordt niet warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
G-PHREAK schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:36:
[...]

de kabel zelf hoort niet warm te worden (lijkt me niet goed iig) die van mij wordt niet warm
Bij mij wordt de MagSafe connector echt warm (het ijzere gedeelte met name). De kabel zelf alleen tot aan dat plastic stukje zeg maar, maar verder niet.

Volgens Apple normaal, maar door alle "wilde" verhalen van brandende MagSafe connectors...

Ben erg voorzichtig met Apple producten. Mijn eerste Macbook kwam rook onder het toetsenbord uit wat volgens Apple "wel vaker voorkomt"... :/

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 03-07-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De mijne had een pixeldefect, toetsenbord wat minder reactief, m.n. de a,s&e verder helemaal in orde. Ik hoop dat het vervangende exemplaar helemaal geen problemen zal hebben het kan verkeren als ik de voorgaande reacties lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Zojuist contact gehad met m'n executive relations contactpersoon van Apple en m'n Macbook Pro gaat weer vervangen worden.

Ondanks dat Apple geen 100% garantie kon geven dat er met de nieuwe unit geen problemen zouden zijn, verwachten zij dat hij probleemloos werkt zonder onderstaande issues.

Heb bij deze unit last van een gelere kleur van het scherm aan de onderkant alsmede dat het scherm razendsnel knippert bij grijze oppervlakken.
Tevens maakt m'n rechter fan meer herrie en is naar alle waarschijnlijkheid defect.

Al met al moet ik toch zeggen dat Apple alles probeer om mijn problemen op te lossen. De aanloop van het geheel was niet geweldig, maar Apple doet nu echt haar best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

GerardHenninger schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:16:
[...]

Het scheelt niet veel maar langzamer is hij niet.

Geekbench : 2.33Ghz
Geekbench : Santa Rose 2.2Ghz
de X1600 is alleen marginaal trager dan de GF8600m GT en 3GB RAM is het maximum, tegenover 4GB. Desalniettemin is 1900 voor die laptop geen beroerde koop. :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

@ Whieee -> maakt het verschil tussen 128MB (Santa Rose 2,2) en 256MB (2,33) nog uit denk je?

[ Voor 15% gewijzigd door Tha BasZ op 04-07-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 21:04
Tha BasZ schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:09:
@ Whieee -> maakt het verschil tussen 128MB (Santa Rose 2,2) en 256MB (2,33) nog uit denk je?
Ik denk dat die Geforce sneller is met applicaties die veel verwachten van de videokaart. In mijn geval gebruik ik alleen Photoshop dus boeide het me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174876

Ik heb een Macbook pro van de laatste generatie.

Al enkele dagen hoor ik de ventilator links onderaan duidelijker dan te voren. Volgens iStat draait deze fan aan 2000 rpm net als de rechterventilator (die ik helemaal niet hoor!).

Verder als ik met mijn handen boven de speakers begeef daalt de lichtintensiteit van mijn scherm...:S

Is dit normaal of maak ik mij zorgen voor niets?

ps: mijn MacSafe wordt ook heel heet (alsook de onderkant) , maar de kabel zelf voelt zo niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 09:55
Anoniem: 174876 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:39:
Verder als ik met mijn handen boven de speakers begeef daalt de lichtintensiteit van mijn scherm...:S

Ja, zoiets heet een feature.
Wanneer jij je in een donkere ruimte bevindt kan de lichtintensiteit lager ingesteld worden, wat weer ten goede komt van de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 174876 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:39:
Ik heb een Macbook pro van de laatste generatie.

Al enkele dagen hoor ik de ventilator links onderaan duidelijker dan te voren. Volgens iStat draait deze fan aan 2000 rpm net als de rechterventilator (die ik helemaal niet hoor!).
Ik hoor eigenlijk ook alleen de fan aan de linkerkant, ik vraag me eigenlijk af of er rechts ook één zit. Maar zelfs s'nachts als het helemaal stil is dan is het moeilijk om hem te horen bij 2000 rpm. Lastig verhaal dus...

Hehe, de lichtsensoren zitten onder de speakergrills ;) . Dus als je die afdekt, dan denkt de Macbook dat het donker wordt en zal hij het scherm dimmen en de toetsenbordverlichting aan doen.
ps: mijn MacSafe wordt ook heel heet (alsook de onderkant) , maar de kabel zelf voelt zo niet aan.
De adapter of de connector? De adapter hoort heet te worden, bij de connector is dat niet de bedoeling (iig niet heel heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Kaspers schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:44:
[...]

Wanneer jij je in een donkere ruimte bevindt kan de lichtintensiteit lager ingesteld worden, wat weer ten goede komt van de batterijduur.
Met de LED schermen is er wel een probleem bijgekomen.

Als ik in een donkere kamer m'n Macbook Pro gebruik, het de kleur van het scherm verandert, van grijs naar wit bijvoorbeeld, gooien de sensors de intensiteit van het scherm omhoog. Ga ik weer terug naar grijs/zwart scherm wordt de intensiteit weer verlaagd. Gevolg is dus dat de intensietijd van het scherm vrijwel constant omhoog/omlaag gaat. Erg vervelend.
Bij m'n vorige MBP C2D (dus niet SR) had ik dit niet.

Heb de functie dus uitgezet. Wellicht dat dit in de toekomst door Apple met een software update aangepast kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
tm030614 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:53:
[...]

Met de LED schermen is er wel een probleem bijgekomen.

Als ik in een donkere kamer m'n Macbook Pro gebruik, het de kleur van het scherm verandert, van grijs naar wit bijvoorbeeld, gooien de sensors de intensiteit van het scherm omhoog. Ga ik weer terug naar grijs/zwart scherm wordt de intensiteit weer verlaagd. Gevolg is dus dat de intensietijd van het scherm vrijwel constant omhoog/omlaag gaat. Erg vervelend.
Bij m'n vorige MBP C2D (dus niet SR) had ik dit niet.

Heb de functie dus uitgezet. Wellicht dat dit in de toekomst door Apple met een software update aangepast kan worden?
ik heb sowieso meteen die functie uitgezet, alsmede de automatische toestverlichting. ik wil hier zelf gewoon de controle over hebben (scherm gebruik ik sowieso altijd op 100%)

plus dat het super vervelend is als je in een half verlichte ruimte met je handen over de speakertjes komt je tobo aan/uit/aan/uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
G-PHREAK schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:41:
[...]

ik heb sowieso meteen die functie uitgezet, alsmede de automatische toestverlichting. ik wil hier zelf gewoon de controle over hebben (scherm gebruik ik sowieso altijd op 100%)

plus dat het super vervelend is als je in een half verlichte ruimte met je handen over de speakertjes komt je tobo aan/uit/aan/uit gaat.
Tja, hoe vaak ga je met beide handen tegelijk over beide speakers. Daarbij vind ik het scherm zelfs overdag te fel om op 100% te gebruiken, maar goed daar zal nog iets verschil zitten tussen LED en niet.
Hoedje schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:36:
[...]

Ik heb het al met verschillende dingen proberen schoon te maken, maar het lijkt echt tussen de lagen van het scherm te zitten. Ik bel morgen Apple op, het is echt storend....

maar als die me niet helpen dan ga ik aan 't schuurpapier, vast mooi met een glossy scherm :Y)
Ik heb vanochtend trouwens al opgebeld naar Apple. Ik ben heel vriendelijk geholpen. De vervanging is al besteld. De huidige wordt opgehaald door TNT, maar daar heb ik nog niets over ontvangen/gehoord. Met een beetje geluk komt die precies als ik terug ben van vakantie, over ongeveer twee weken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaspers schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:44:
Kvind het behoorlijk lastig. Elke keer als ik op de return- of enter- toets druk verlaagd de intensiteit. Anders wel een leuke feature al is de plaats, in mijn geval, niet echt goed gekozen.
Hoedje schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:47:
De adapter of de connector? De adapter hoort heet te worden, bij de connector is dat niet de bedoeling (iig niet heel heet).
De connector voelt niet warm uit.
tm030614 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:53:
Mag ik vragen hoe? :)

Zijn er nog mensen met een nieuwe Macbook Pro waarvan linksonder de fan meer lawaai maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 174876 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:02:
Mag ik vragen hoe? :)

Zijn er nog mensen met een nieuwe Macbook Pro waarvan linksonder de fan meer lawaai maakt?
Systeeemvoorkeuren --> Beeldschermen --> vinkje weghalen bij "Pas automatisch...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik slaag er toch steeds in over die dingen heen te kijken. Bedankt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 174876 op 04-07-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:45:
[...]

Tja, hoe vaak ga je met beide handen tegelijk over beide speakers. Daarbij vind ik het scherm zelfs overdag te fel om op 100% te gebruiken, maar goed daar zal nog iets verschil zitten tussen LED en niet.

[...]
vaak..

maar zelfs overdag te fel? ik heb ook zo'n ledscherm maar ik ervaar het zeker niet als fel. ik vind het juist zeer prettig, zo'n helder scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
G-PHREAK schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:44:
[...]

vaak..

maar zelfs overdag te fel? ik heb ook zo'n ledscherm maar ik ervaar het zeker niet als fel. ik vind het juist zeer prettig, zo'n helder scherm.
Bij wat voor beweging dan :?

Ik vind het ook overdag te fel. Al moet ik zeggen dat ik hem gisteren dus even heb gebruikt en vandaag ook (nog steeds geen info van Apple over het terugsturen). Het was allebei de dagen niet echt mooi weer, dus misschien dat ik er in de felle zon anders over denk. Maar ik vind twee of drie streepjes onder max. veel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Hele domme vraag mischien maar ik kan toch gewoon zo'n stekkertje van een koptelefoontje (net zo'n ding als van de iPod) in de Macbook Pro stoppen aan de zijkant...?

Hoor namelijk alleen maar ruis en wat geknetter als ik het volume aanpas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
tm030614 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:07:
Hele domme vraag mischien maar ik kan toch gewoon zo'n stekkertje van een koptelefoontje (net zo'n ding als van de iPod) in de Macbook Pro stoppen aan de zijkant...?

Hoor namelijk alleen maar ruis en wat geknetter als ik het volume aanpas...
Ja, dat kan gewoon. Je hebt 'm toch wel in de koptelefoonuitgang gestopt en niet de line-in? Dat is de ingang die het dichts bij de ExpressCard/34 slot slot zit:

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/macbookpro/images/design_topleft20061024.jpg

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Daedalus schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:11:
[...]
Ja, dat kan gewoon. Je hebt 'm toch wel in de koptelefoonuitgang gestopt en niet de line-in? Dat is de ingang die het dichts bij de ExpressCard/34 slot slot zit:

[afbeelding]
Yep... die bedoel ik.

Krijg echt de sch**t van dat apparaat... -O- hij wordt al omgeruild door andere problemen, mag dit er ook nog bij.

Wat een bagger... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 223913 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:01:
[...]

[...] want ik denk er sterk over om te switchen naar de Apple MBP met high res (HR) screen. Maar dan wil wel eerst zien of de HR optie ook iets voor mij is. [...] Vervolgens maar met Apple in Bunnik gebeld. Daar kunnen ze me vertellen dat er geen zaak is in NL die de MBP-HR heeft staan.
Daar staat dan weer wel tegenover dat je gewoon de MBP 17" HR glossy kunt bestellen via de online Apple store, en als hij dan niet bevalt kun je hem binnen 14 dagen weer retourneren met teruggaaf van de aankoopprijs.

Kennelijk is dat de 'prijs' die Apple bereid is te betalen voor het feit dat ze hun dealers niet met een demo-exemplaar van dit type MBP uitrusten.

Dus gewoon bestellen en 13 dagen lang heel erg goed testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
tm030614 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:15:
[...]

Yep... die bedoel ik.

Krijg echt de sch**t van dat apparaat... -O- hij wordt al omgeruild door andere problemen, mag dit er ook nog bij.

Wat een bagger... :r
Wat doe je toch allemaal met die apparaten om ze zo snel te verslijten :+
Je zou nog kunnen kijken naar Systeemvoorkeuren > Geluid > Uitvoer of daar onder Naam "Koptelefoon" staat en als Poort "Ingebouwde audio" en niet iets als digitale audio.
Deephouse schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:19:
[...]

Daar staat dan weer wel tegenover dat je gewoon de MBP 17" HR glossy kunt bestellen via de online Apple store, en als hij dan niet bevalt kun je hem binnen 14 dagen weer retourneren met teruggaaf van de aankoopprijs.

Kennelijk is dat de 'prijs' die Apple bereid is te betalen voor het feit dat ze hun dealers niet met een demo-exemplaar van dit type MBP uitrusten.

Dus gewoon bestellen en 13 dagen lang heel erg goed testen :)
Ik zag afgelopen zaterdag dat ze bij de Apple winkel op de Lijnbaan in Rotterdam een 17" MacBook Pro met een Hi-Res scherm als demo hadden staan. Het zag er best goed uit (lekker scherp) en de teksten waren nog leesbaar. Toch denk ik dat het uiteindelijk voor lang gebruik net te klein is.

[ Voor 44% gewijzigd door Daedalus op 04-07-2007 23:36 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Daedalus schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:31:
[...]
Wat doe je toch allemaal met die apparaten om ze zo snel te verslijten :+
Ah echt... ik krijg zo'n hoofdpijn van dit gez**k. Augustus 2006 een Macbook gekocht, we zitten nu in juli 2007 en ik heb alles bij elkaar 3 maanden zonder problemen kunnen werken op een Macbook Pro. Geweldig dat Apple mijn Macbook heeft vervangen voor een Macbook Pro, maar de problemen werden alleen maar erger :(

Geld terug kan natuurlijk niet, dat zit niet in het systeem...

Ergste is nog dat ik *; ben geworden op Mac OS, helaas draait dat niet op een normale pc.
Je zou nog kunnen kijken naar Systeemvoorkeuren > Geluid > Uitvoer of daar onder Naam "Koptelefoon" staat en als Poort "Ingebouwde audio" en niet iets als digitale audio.
Thanks voor de tip, helaas geen oplossing -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Mijn ervaring is wel, dat als je zeg de eerste zes maanden geen problemen hebt, je er makkelijk jaren plezier van hebt. Daarentegen, als je wel problemen hebt in de eerste zes maanden, dan blijft het voor de rest van de levensduur van het apparaat ellende. Zo ken ik mensen die hun MacBook naar volle tevredenheid gebruiken, maar ook mensen die al vanaf dag 1 problemen ermee hebben en hun MacBook van ellende uit elkaar vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja dat idee heb ik ook. Ik heb 'm nu 5 maanden, intensief gebruikt en ik heb er nog helemaal niks mee gehad. Ik roep dus echt: superkwaliteit. Terwijl als ik hier de verhalen lees dan zitten er de nodige rampenbakken tussen. Zou toch eigenlijk niet mogen, zoveel verschil in kwaliteit.
Hebben ze verschillende fabrieken, of is het echt net zo als met oude italiaanse auto's dat je echt een maandag model van de net nieuwe stagaire kan hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Laatst online: 26-05 07:45
Ook ik heb mijn Macbook Pro van de laatste lichting nu ongeveer een 3-tal weken. Nog nergens problemen tegengekomen. Enkel dat ik af en toe wat statische elektriciteit voel op de behuizing tijdens het typen.

Enig "nadeel" is het automatisch bijstellen van de scherm brightness. Ik vind dit een geweldige feature, maar naar mijn inziens zou dit beter tot zijn recht komen moesten ze een delay inbouwen waarbij er een bepaald aantal seconden eenzelfde lichtsterkte moet zijn vooraleer de brightness word gewijzigd. Maar omdat ik het zo leuk vind weiger ik om deze feature uit te zetten >:).

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Zijn er hier mensen die een e-sata expresscard(34) gebruiken met hun Macbook Pro? :)
Ik heb nog wat harde schijven over en om die via firewire 400 of usb2 te verbinden is zonde (vooral van een WD raptor)
Ben vooral benieuwd of je hiervan kunt booten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desune
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Hobbles schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 01:26:
Enkel dat ik af en toe wat statische elektriciteit voel op de behuizing tijdens het typen.
Volgens mij staat er altijd elektriciteit op je MBP. Als ik mijn MBP aan de netstroom hang en ik 'vlieg' er met 1 vinger over de case, zowel op de clamshell (bovenkant) als waar je handen rusten bij het typen, voel je een soort gebobbel.

Moet je maar eens proberen om snel met 1 vinger (heel licht) heen en weer te strijken dan voel je een soort weerstand. Wanneer je de stroom eraf haalt voelt het gewoon egaal.

Ik heb vandaag even de LED schermen bekeken bij A-mac. Ze lijken iets glanzender dan de matte schermen van de vorige generatie. De inkijkhoeken zijn velen maler slechter als de traditionele CCFL schermen. Wanneer je in het midden gaat staan van een 17" en 15" model (dan sta je dus voor beide schuin ervoor) lijkt het wit van het scherm van de 17" mooier. Wanneer je er recht voor gaat staan dan is duidelijk de 15" mooier qua wit.

Het 15" demo model had ook last van de gelige gloed onderin het scherm. Wat ik me dus afvraag, zijn er hier mensen die geen last hebben van een gelige gloed? Ik kan voor een klein bedrag upgraden naar een nieuwe generatie MBP maar heb het idee dat elke MBP die van de band afrolt last heeft van een gele gloed.

Bij de nieuwe MBP's staat het scherm ook iets hoger op de clamshell zag ik. De rand bovenaan het scherm is dus ietsjes dunner en onderin ietsjes dikker.

[ Voor 0% gewijzigd door desune op 05-07-2007 21:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De gelige gloed is het gevolg van het kleurenprofiel, als je die verandert dat is het gewoon goed. Overigens heb je ook het probleem waar jij het over hebt, dat is dat de onderste 1/3 van het scherm een gelige gloed heeft. Als je kijkt op Macrumors dan zie je dan vanaf week 25 modellen niemand er meer last van heeft. Ik heb een Macbook Pro glossy (met donker vlekje) maar geen gelige gloed onderaan het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Hoedje schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:49:
De gelige gloed is het gevolg van het kleurenprofiel, als je die verandert dat is het gewoon goed. Overigens heb je ook het probleem waar jij het over hebt, dat is dat de onderste 1/3 van het scherm een gelige gloed heeft. Als je kijkt op Macrumors dan zie je dan vanaf week 25 modellen niemand er meer last van heeft. Ik heb een Macbook Pro glossy (met donker vlekje) maar geen gelige gloed onderaan het scherm.
Niet correct, ik heb (samen met vele andere) een week 25 model met een gelige gloed aan de onderkant van het scherm.

Heb contact gehad met mijn contactpersoon (executive relations agent) welke mij in contact heeft gebracht met iemand wat hoger in de technische keten. Hij vertelde mij dat de engineers op dit moment nog steeds naar het probleem aan het kijken zijn. Hij gaf aan naar alle waarschijnlijkheid eind deze week (morgen dus) een reactie te kunnen geven danwel een reactie via de executive relations agent.

(Detail, mijn week 25 MBP SR word door Apple bij voorbaad al vervangen hoofdzakelijk vanwegen de gele band onder in het scherm zo is gisteren besproken).

Niet ieder scherm schijnt er overigens last van te hebben. Ook is er veel verwaring ontstaan omdat mensen het door elkaar halen met de gele gloed over het scherm in zijn geheel (wat je kunt aanpassen met een ander kleurprofiel - slecht overigens dat Apple een dergelijk kleurenprofiel gebruiks gezien de positie van Apple in de grafische markt - ) en de gele gloed waneer je vanaf de zijkant tegen het scherm kijkt (geen defect maar eerder een beperking van de huidige techniek).

Hier vind je een foto van een scherm waarbij de onderkant geler is dan de rest van het scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 05-07-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

ik heb dus ook een macbook pro(dus dus DOA is i.v.m. kernel panics) maar ik werk er nog steeds op, en als de omruiler binnen komen ruil ik hem gewoon om maar ik heb helemaal geen last van een gelige waas over het scherm. overigens was dit een MBP die bij de eerste 60-80 stuks van heel nederland hoorde! dus echt een van de eerste modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Voor diegenen die een Macbook Pro 15" hebben en regelmatig meenemen naar werk of studie:

Hoe staat het met de draagbaarheid? Is de MBP robuust en kan die wel tegen een stootje? Komt er in dichtgeklapte staat makkelijk stof of troep tussen het scherm en tobo? Zijn er bepaalde laptoptassen aan te raden of is eigenlijk elke tas die goed past wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Blaise schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:03:
Voor diegenen die een Macbook Pro 15" hebben en regelmatig meenemen naar werk of studie:

Hoe staat het met de draagbaarheid? Is de MBP robuust en kan die wel tegen een stootje? Komt er in dichtgeklapte staat makkelijk stof of troep tussen het scherm en tobo? Zijn er bepaalde laptoptassen aan te raden of is eigenlijk elke tas die goed past wel goed?
Neem hem niet heel vaak mee naar school, maar kwa bouwkwaliteit lijkt het allemaal wel goed te zitten. Ze zijn stevig - vallen niet zomaar uit elkaar - en in verhouding met hun afmeting goed draagbaar.

Kijk voor een leuke goede tas eens naar een Crumpler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127737

desune schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:18:
[...] Wat ik me dus afvraag, zijn er hier mensen die geen last hebben van een gelige gloed? Ik kan voor een klein bedrag upgraden naar een nieuwe generatie MBP maar heb het idee dat elke MBP die van de band afrolt last heeft van een gele gloed.
Hier een 2 weken jonge MacBook Pro zonder gele gloed.
Beter gezegd, zonder wat voor problemen dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mijn exemplaar (van week 25) met mat scherm had ook nergens last van, behalve van een kapotte pixel en een paar wat minder reagerende toetsen. Het vervangende exemplaar (dat momenteel in de hub in Arnhem het busje op weg naar mij is) heeft hopelijk nergens last van.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 06-07-2007 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Blaise schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:03:

Al een flink aantal jaren sleep ik een laptop elke dag mee naar school/werk. En uit mijn ervaring heb je echt iets nodig om tussen scherm en toetsenbord te leggen. Van Crumpler zijn er mooie pads te krijgen.

Met de tas moet je proberen om geen druk op de MBP te krijgen. Bij de meeste laptop tassen/rugzakken zit je MPB tegen de achterkant waardoor al het overige wat in de tas zit, boeken etc, op de MBP drukt. Dus houdt hem zo leeg mogelijk en doe je boeken & stuff in een andere tas.

Vertrouw je mijn verhaal niet, dan moet je eens je MBP dicht maken en met 1 vinger onder het apple logo drukken, en zie het eens meeveren, dat is natuurlijk goed anders breekt het. Maar het scherm wordt zo wel op het toetsenbord gedrukt.

Mijn eigen favo tas merken zijn Crumpler en Knomo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
Nou jongens ik had een Macbook Pro Santa Rosa met een Samsung C98 scherm. Wat een ramp dat ding. Onderste 1/3 van het scherm was gewoon en grote gele vlek. Wat doen ze bij apple aan quality control vraag ik me wel eens af. Anyway hij wordt opgehaald, ben op nette manier geholpen door apple die aangeven dat het probleem niet bij ze bekend is. (yeah right)

Een vriend van mij en mijn vader hebben beide de LG C97 scherm en die is gewoon perfect. Ik hoop dat mijn replacement ook gewoon een LG scherm zal hebben.. In de tussen tijd zou ik mensen adviseren die dus twijfels hebben over hun scherm om toch apple te bellen en vragen hoe het zit. Hoe meer reacties hoe eerder ze daar werk van maken. Maar goed we hebben meer kans dat Katholieke kerk de homo huwelijk goed keurt dan apple een manufacture flaw erkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Ibix schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:04:
Nou jongens ik had een Macbook Pro Santa Rosa met een Samsung C98 scherm. Wat een ramp dat ding. Onderste 1/3 van het scherm was gewoon en grote gele vlek. Wat doen ze bij apple aan quality control vraag ik me wel eens af. Anyway hij wordt opgehaald, ben op nette manier geholpen door apple die aangeven dat het probleem niet bij ze bekend is. (yeah right)

Een vriend van mij en mijn vader hebben beide de LG C97 scherm en die is gewoon perfect. Ik hoop dat mijn replacement ook gewoon een LG scherm zal hebben.. In de tussen tijd zou ik mensen adviseren die dus twijfels hebben over hun scherm om toch apple te bellen en vragen hoe het zit. Hoe meer reacties hoe eerder ze daar werk van maken. Maar goed we hebben meer kans dat Katholieke kerk de homo huwelijk goed keurt dan apple een manufacture flaw erkent.
waar kun je achterhalen welk tft panel je hebt??

[edit] welk kleurprofiel kun je het beste gebruiken op de 15" mbp? als ik het beelschermprofiel instel op bijvoorbeeld adobe rgb wordt alles weer te blauw naar mijn idee.

ik heb overigens geen gele band onderin m'n scherm. wel is mijn scherm IETS minder fel onderin. zie je alleen als je hier echt op let. zeker niet storend.

[ Voor 14% gewijzigd door Luuk op 06-07-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 08:05:
Mijn exemplaar (van week 25) met mat scherm had ook nergens last van, behalve van een kapotte pixel en een paar wat minder reagerende toetsen. Het vervangende exemplaar (dat momenteel in de hub in Arnhem het busje op weg naar mij is) heeft hopelijk nergens last van.
Hij is er, werkt voor zover ik tot nu toe kan beoordelen goed, geen dode pixels (mat LG/Philips-scherm) goed reagerend toetsenbord.

Alleen ondr aan het scherm is de achtergrondverlichting iets feller. Prima mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
Mocht iemand een macbook pro willen bestellen, ik heb nog een nieuwe (wordt 11 juli geleverd) te koop vanwege dubbele bestelling. Zie ook tweakers.net vraag en aanbod.

Ik heb trouwens ook een gele gloed op mn eigen macbook maar t stoort me nu niet zo, heb eigenlijk geen zin om hem weer kwijt te zijn of vervangen ze direct? Heb ook geen idee trouwens wat het voor scherm is (samsung/?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
G-PHREAK schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:26:
[...]

waar kun je achterhalen welk tft panel je hebt??9( KNIP)
Dat zie je door in system preferences---->displays-------> color-------> het profiel te openen en naar regel 13 te kijken. Heb je een 9C97 is het een LG heb je een 9C68 dan is het een samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
hm oke dan heb ik een samsung, echter geen gelige band hier onderin

gelukkig maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ibix schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:41:
[...]

Dat zie je door in system preferences---->displays-------> color-------> het profiel te openen en naar regel 13 te kijken. Heb je een 9C97 is het een LG heb je een 9C68 dan is het een samsung.
en welk model is 9C57 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Ik geloof APP @ kyddil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eidenlijk progress ik krijg me apple tussen 13juli-16juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126488

Heb mn MBP ontvangen. M'n eerste Mac. Wat een prachtig apparaat zeg! Over alles is nagedacht, zelfs de externe voeding. En OSX is helemaal gaaf. Lekker minimalistisch en tzit logisch in elkaar.

Alleen .......zit er een brommetje in mn rechter fan :( :(
Het niet erg hard. maar ik ben bang dat ik het uiteindelijk erg irritant zal vinden.
Hij wordt dus omgeruild voor een ander.

Bovendien sluit het scherm niet goed aan met de rest van de laptop. Links zit er een mm speling.
Ik vind dat geen ramp, maar tis een beetje slordig voor een 1900 euro laptop.

Het scherm is wel goed. Geen dode pixels of gele gloed. Alleen als je van de zijkant op het scherm kijkt zie je een gele gloed, maar dat zal wel met alle schermen zo zijn.
Ik hoop zo dat het vervangende exemplaar ook een goed scherm heeft gezien alle negatieve berichten op macrumors.com.
Het is overigens een samsung mat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Is die speling in dichtgeklapte stand? Want dat heeft zoongeveer iedereen. Dat is net zoiets als een Big Mac bestellen en dat roepen dat 'ie niet precies als het plaatje is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 23:23

Apache

amateur software devver

Heb hier absoluut geen speling op mijn mbp.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik een / anderhalvehalve mm links. Kan me eigenlijk weinig rotten, aangezien dat werkelijk het enige is aan de hele MBP dat niet optimaal is. O+

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoewe op 10-07-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
jammer eigenlijk dat de mbp geen magneetsluiting heeft zoals de macbook. dan zou je nooit speling hebben in het sluitmeganisme.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.