Wat te verwachten als ADC member?

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 8.377 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:38
Sinds vanmorgen ben ik ADC member. Het belangrijkste is mij wel duidelijk: 20% korting op een door mij aan te schaffen powerbook :)

Maar je krijgt dus ook mailings van apple thuis gestuurd.... wat zit hier nu precies bij? Alleen software (beta's?) of ook apple promo materiaal?
Dus, wie van jullie met ADC ervaring (lees: member) kan hier opheldering in geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
Nee? Dat is een soort kadobon dat je iemand het ADC membership kado kan doen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:01
je krijgt elke maand een developer dvd thuis, hier staan veel docs op, en xcode tools/compilers enzo, daar hoef je het niet voor te doen.
Verder krijg je een bewaarbox voor de dvd's, je krijgt tiger thuisgestuurd en een mooi t-shirt ;)

maar, je doet het natuurlijk voor de korting (als student tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 14:47

Nietzman

Woei!

Ik heb nooit dat t-shirt gekregen. ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90875

Ik ook niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 21:54
dus tiger kost 139 euro, als je voor 99 dollar lid wordt van ADC student krijg je ook tiger thuis en nog meer dingen voor een jaar lang...moeilijke keuze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:11
Kun je dan niet gepakt worden op fraude? Want als iedereen dit gaat doen dan word apple hier ook niet blij van lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 21:54
BeZaX schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 20:48:
Kun je dan niet gepakt worden op fraude? Want als iedereen dit gaat doen dan word apple hier ook niet blij van lijkt me...
fraude? wat is de fraude?
je neemt een lidmaatschap, betaald en krijgt de standaard gratis dingen...wat is daar fraude aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

BeZaX schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 20:48:
Waarom zou Apple je aanklagen voor fraude als je betaalt voor een dienst die zij aanbieden :?

Ik ben zelf ADC student developer, en heb daarbij inderdaad ook geprofiteerd van de once-in-a-lifetime korting op hardware van 20%. Die 20% geldt trouwens alleen als je een systeem bestelt. Op een Cinema Display zit bijvoorbeeld maar 10% korting, op assecoires als keyboards en muizen 9%, en op non-Apple producten helemaal niets.

Verder is het ook leuk dat je toegang krijgt tot een aantal extra developer tools, maar ik moet bekennen dat dat niet zo heel bijzonder is. De maandelijkse DVD's puilen overigens wel uit van de boeiende documentatie :)

Bij een Apple Developer Connection lidmaatschap hoort bovendien een up-to-date OS. Bij je eerste mailing krijg je een exemplaar van het op dat moment gangbare Mac OS (toen ik lid werd was het Panther), en bij de introductie van een nieuwe versie krijg je die ook toegezonden. Ik heb toevallig vandaag gebeld met een van de lieftallige dames van Apple, en die kon me helaas nog niet vertellen wanneer Tiger dan ook daadwerkelijk verzonden gaat naar bestaande ADC leden, behalve dan het niet onderdeel is van de Mei-mailing :)

Als je er echt meer over wilt weten, kun je natuurlijk altijd terecht op http://developer.apple.com

Daar staat ook een lijst met contactgegevens, met de telefoonnummers voor Apple Nederland, en e-mail addressen :)

[ Voor 8% gewijzigd door dawuss op 29-04-2005 21:27 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
Huh? Laatste dat ik gehoord heb van ADC is dat het wel in de Mei mailing zit en dat die vanaf 29 april verstuurd wordt?

Aan het ADC membership heb je idd niet super veel, ook niet als developer. Alles dat je thuisgestuurd krijgt (behalve OS X zelf) staat eerder op developer.apple.com, scholarship winnen voor WWDC is leuk maar dan ben je nog steeds erg veel euro's kwijt voor vervoer en verblijf. Enige leuke zijn dus de korting en de up to date OS release...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:12
Kan iedereen hier lid van worden of moet je speciaal student zijn.

Moet je evt ook bewijzen overleggen.

Mijn dochter zit nl nog wel op het voortgezet onderwijs maar ik zie zelf die korting ook wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 08:49
je moet wel bewijzen overleggen.. ik heb al mijn spullen naar engeland toegezonden. Kreeg daar een Nederlandse dame aan de telefoon die alles voor mij in orde had gemaakt :) (heb toen me scholingsgegevens doorgestuurd....)

Het laatste jaar dat me vriendin naar school gaat koop ik weer een nieuwe mac :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 22:17

oscarvdb

and like that...

Student:
  • One (1) ADC Student Mailing Subscription
  • Special Student Discount Offers
Select:
  • Mac OS X Tiger and Xcode 2 on Disc
  • Access to Mac OS X Tiger Server via Download
  • One (1) Mac OS X Tiger Developer T-Shirt
  • One (1) ADC Select Mailing Subscription
  • Two (2) Technical Support Incidents
  • One (1) ADC Select Hardware Discount
  • ADC Software Seeding Program
  • ADC Compatibility Labs Access
  • ADC Select Technical and Business Discounts
Wat mij persoonlijk opvalt is dat bij het lijstje van 'student', de Tiger CD niet vermeld staat. Klopt het dat alleen select members Tiger opgestuurd krijgen?

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6230lover
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-04-2023
als je een select memeber wordt dan betaal je $500,-. En dan krijg je 20% korting op een powerbook. Maar krijg je die 20% over de exc. btw prijs of de incl. prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47788

Dus als ik het goed begrijp krijg ik 20% korting op een systeem, als student ADC member. Als gewoon student krijg ik 5% korting. Die 20 % geldt alleen op een compleet systeem. Voor een 15" powerbook superdrive betaal je normaal 2289,- Als student betaal je 2289-5% = 2175,- en als ADC member betaal je 2289-20% = 1831,- alleen moet je dan nog 80 euro lidmaatschapsgeld betalen. Op zich wel een lekkere deal eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araminta
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-01-2019
500$ is ongeveer 387€, geen 80€. Aangezien je OS X er ook bijkrijgt kun je die wel weer verrekenen.. Al met al geen slechte deal, en Apple ziet daarmee mensen sneller hardware aanschaffen (mini PC-privé per jaar), dus is er ook wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

araminta schreef op zondag 01 mei 2005 @ 10:38:
500$ is ongeveer 387€, geen 80€. Aangezien je OS X er ook bijkrijgt kun je die wel weer verrekenen.. Al met al geen slechte deal, en Apple ziet daarmee mensen sneller hardware aanschaffen (mini PC-privé per jaar), dus is er ook wel blij mee.
Het student developer programme kost $99 per jaar en heeft ook een Hardware Purchase regeling, alleen is die maar once in a lifetime, in tegenstelling tot ADC Select, dat $500,- per jaar kost, en je recht geeft op 1x korting per jaar.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75167

ook bij mijn adc mailing zat geen shirt... maar goed; daar was ik sowieso niet in gaan lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47788 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 14:10:
Dus als ik het goed begrijp krijg ik 20% korting op een systeem, als student ADC member. Als gewoon student krijg ik 5% korting. Die 20 % geldt alleen op een compleet systeem. Voor een 15" powerbook superdrive betaal je normaal 2289,- Als student betaal je 2289-5% = 2175,- en als ADC member betaal je 2289-20% = 1831,- alleen moet je dan nog 80 euro lidmaatschapsgeld betalen. Op zich wel een lekkere deal eigenlijk!
Inderdaad; en een 'compleet systeem' is een pc met randapparatuur, dus je zou er ook nog ander spul bij kunnen kopen alleen gelden daar andere kortingspercentages voor. Daarnaast krijg je ook nog die mailing. In mijn eerste mailing zat Panther bijgeleverd plus twee developer dvd's met allerhande development software (Xcode, gcc, etc). Ik zit nu dan ook te wachten wanneer Tiger met de post wordt geleverd; kan ik gaan upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Zorg schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:08:
je moet wel bewijzen overleggen.. ik heb al mijn spullen naar engeland toegezonden. Kreeg daar een Nederlandse dame aan de telefoon die alles voor mij in orde had gemaakt :) (heb toen me scholingsgegevens doorgestuurd....)

Het laatste jaar dat me vriendin naar school gaat koop ik weer een nieuwe mac :P
Welke bewijzen moet je overleggen dan?

Ik doe op dit moment een opleiding als applicatieontwikkelaar, dus dat is dan een bewijs :?

En het is dus zelfs gunstig bij een apple ibook 12" , dan betaal je in plaats van 1000 - 6% =940 euro euro, 800 + ca90 = 890 euro? :) Scheelt weer 50 euro.

Maar je kan je lidmaatschap zo weer opzeggen? Niet dat je er jaren aan vast zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Bartjuh schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:38:
[...]

Welke bewijzen moet je overleggen dan?

Ik doe op dit moment een opleiding als applicatieontwikkelaar, dus dat is dan een bewijs :?

En het is dus zelfs gunstig bij een apple ibook 12" , dan betaal je in plaats van 1000 - 6% =940 euro euro, 800 + ca90 = 890 euro? :) Scheelt weer 50 euro.

Maar je kan je lidmaatschap zo weer opzeggen? Niet dat je er jaren aan vast zit...
Je hebt alleen een bewijs van inschrijving nodig bij een MBO, Hogeschool of Universiteit. De studentenpas die je van je school krijgt geldt als een bewijs van inschrijving.

P.S.: Het zou kunnen dat je bij de goedkopere Mac's minder korting krijgt (12% o.i.d.), want de winstmarges van Apple zijn daar kleiner op. Mogelijk kan iemand die een ADC abbo heeft dit bevestigen.

[ Voor 14% gewijzigd door MacWolf op 03-05-2005 14:29 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
Ja hier een ADC student member die 'gewoon' lid is geworden door een factuur van zijn MCSA cursus te faxen.... dus......

[ Voor 10% gewijzigd door BaSsDruM op 03-05-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 13:40

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Weet iemand of het mogelijk is om oudere versies van Mac OS X (10.1, 10.2 en 10.3) te downloaden met een ADC Select abonnement? Op de zaak zijn wij van plan om zo'n abonnement af te sluiten, voor development- en testwerk. Vooral voor dat laatste is het belangrijk dat ook oudere versies te downloaden zijn.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb een Box gekregen met paar cds incl MacOS X (Panther). Weet alleen niet precies welke versie het is.
Ook heb ik een Apple T-shirt gekregen ( Waar ik 3 keer in past :) )

Iemand een idee hoeveel korting je op een Imac krijgt?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Ik lees hier op het forum steeds 20 % korting op de normale incl btw prijs, maar ik kan op de apple site nergens een tabelletje ofzo vinden waar op vermeld staat hoeveel korting je krijgt per product. Ik zit eraan te denken om een iMac G5 voor Logic Express 7 te gaan kopen, en dan is elke korting mooi meegenomen. Dus heeft iemand zo'n officieel tabelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Powerbook en Powermac hebben 20% korting. Tabelletje heb ik niet :)
Weet niet hoeveel er op de ibook en iMac zit. Waarschijnlijk lager dan 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, hoe kom ik erachter wat het percentage is voor een iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Vetheid, als er een G5 Powerbook komt, dan ga ik die kopen. 20% Is een hele hoop korting :D Na een jaartje weer opzeggen en je hebt zoveel korting voor 99 dollar.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat dacht je van een telefoontje naar Apple zelf?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:25
Powerbook/Powermac +/- 20%
Imac/iBook +/- 10%

Rest weet ik niet, net een 20" iMac G5 met korting besteld! Wat hou ik toch van dit forum! ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door arjenhiemstra op 05-05-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25601

hmmm .... als je als student voor de korting gaat is een ibook/imac met adc dan zo te zien niet echt slim.... 99 dollar voor 1 jaar en dan op de normale prijs +/-10%. Kan je net zo goed voor de onderwijs korting gaan. Of zie ik iets over het hoofd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25601 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:25:
hmmm .... als je als student voor de korting gaat is een ibook/imac met adc dan zo te zien niet echt slim.... 99 dollar voor 1 jaar en dan op de normale prijs +/-10%. Kan je net zo goed voor de onderwijs korting gaan. Of zie ik iets over het hoofd :?
nee dat zat ik ook net te denken, 10 % korting vind ik niet zo de moeite waard, 20 % was wel leuk geweest.

En zwerver ik kan inderdaad naar apple bellen, maar waarom niet informatie met elkaar delen, daar is dit topic toch voor?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
Anoniem: 25601 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:25:
Nee, maar het ADC-membership is natuurlijk niet primair bedoeld om extra korting te krijgen ;) Het is volgens mij juist meer om bedrijven te stimuleren Apple-software te maken en ze daarbij te helpen. Het Student-membership is daarbij een leuk extraatje, maar niet per definitie bedoeld om een iBook of iMac voor een paar honderd euro goedkoper aan te kunnen schaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er valt zowaar een Tiger exemplaartje in de brievenbus. De mei mailing van ADC Student membership is binnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
En je woont gewoon in NL? Hier nog niets gezien, alleen rommel van de belastingdienst ;(
Ik las trouwens dat de DVD die je via ADC krijgt een upgrade CD is, pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm is alleen een andere naam. Het is gewoon een DVD, heet alleen upgrade ipv install. Ik heb effe gekeken wat het verschil is maar er staan gewoon dezelfde bestanden op. Dus gewoon normaal exemplaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 11:26

JaWa

zie hier een icon

ADC Student Program members are entitled to one purchase of a system to be used for development purposes at a significant discount. A system is equivalent to one (1) CPU with one (1) monitor, one (1) desktop; or one (1) portable. If you are purchasing peripherals (monitor, cable, iPod, etc.) you MUST order all items at the same time as your system purchase.
Mag je dan alleen een instap (lees: single) powermac aanschaffen onder HPP of ook wel een Dual PM. Ik ben al een tijdje half ADC student lid.. ik moet alleen nog even betalen :D Voor mij loont het zeker wel omdat ik nog geen officiele tiger heb.

-edit- Zou je op applecare ook korting kunnen krijgen.

ok na een belletje.. ook korting op een dual PM en geen korting op Applecare. Zou ook zonde als het wel zou zijn want dan zou je tegelijk applecare moeten kopen en dan kost het je een jaar.

[ Voor 18% gewijzigd door JaWa op 11-05-2005 17:58 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Schijnbaar kan je met die CD alleen upgraden :) Werkt dus alleen als er al Panther oid op je Mac staat, je kan er ook niet mee booten (zegt men, heb zelf dus nog niets binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 11:26

JaWa

zie hier een icon

offtopic:
lees eens wat 'men' 2post boven je zegt. Bovendien zeg je nu niks meer dan je vorige post

[ Voor 17% gewijzigd door JaWa op 11-05-2005 21:29 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
JaWa schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:10:
[...]

ok na een belletje.. ook korting op een dual PM en geen korting op Applecare. Zou ook zonde als het wel zou zijn want dan zou je tegelijk applecare moeten kopen en dan kost het je een jaar.
Volgens mij is het zo dat je met Applecare 2 jaar garantie ERBIJ koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

arjenhiemstra schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:10:
[...]

Volgens mij is het zo dat je met Applecare 2 jaar garantie ERBIJ koopt.
Precies, het maakt niet uit wanneer je het koopt (althans, binnen het jaar dat je nog de standaardgarantie hebt).

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

bartvb schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:09:
Schijnbaar kan je met die CD alleen upgraden :) Werkt dus alleen als er al Panther oid op je Mac staat, je kan er ook niet mee booten (zegt men, heb zelf dus nog niets binnen).
Er staat wel "Upgrade DVD" op de DVD, maar in principe zou dat geen probleem mogen zijn, aangezien alle Macs standaard met OS geleverd worden :)
Of je er van kan booten zal ik binnenkort eens testen, ik heb daar nu een beetje veel voor open staan :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

En de toelichting is al binnen per mail :)
Dear ADC Mailing Recipient,

By now you have probably received your May monthly mailing which
includes the Mac OS X v10.4 Tiger Upgrade DVD. Please know that we
are also sending the Mac OS X Tiger User Install DVD in your June
monthly mailing, which is scheduled to ship the week of May 23.

In the meantime, for your convenience we have given you access to
download Tiger Build 8A428 from the ADC Member Site. This is the
same build as the Mac OS X v10.4 Tiger User Install DVD that will be
in your June mailing and is the same build as the Mac OS X Tiger
commercial product that is shipping to customers. To download, log
on to the Downloads area of the ADC Member Site at connect.apple.com
using your Apple ID and password.

We appreciate your support of Mac OS X Tiger and we want to make
sure you have everything you need to get your Tiger products
developed and tested as quickly as possible.

Best regards,

Apple Developer Connection

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dawuss schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 07:44:
En de toelichting is al binnen per mail :)

[...]
ik wilde het net posten ;) Zo te zien krijgen we dus in juni de volledige Tiger thuis. Gelukkig maar want ik widle gisteren eigenlijk een clean install doen en dat wordt lastig met en upgrade cd ;) Nu nog ff tot juni wachten dan :) Kan ik ondertussen vast even spelen met tiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:55
Hmm toch wel interessant dit.
Op dit moment heb ik geen Apple, maar zou graag een Mini willen. Ben zelf student en programmeren doe ik ook nog wel eens :) Het is dus wel aantrekkelijk. Alleen vraag ik mij af hoeveel korting je dus krijgt per stukje hardware :P kan iemand daar wat over zeggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
RiCk schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:52:
Hmm toch wel interessant dit.
Op dit moment heb ik geen Apple, maar zou graag een Mini willen. Ben zelf student en programmeren doe ik ook nog wel eens :) Het is dus wel aantrekkelijk. Alleen vraag ik mij af hoeveel korting je dus krijgt per stukje hardware :P kan iemand daar wat over zeggen??
Zoek maar in APL, dit verhaal is meerdere malen te sprake gekomen.

Kort gezegd is het niet interessant om voor een Mac mini gebruik te maken van ADC korting, want de gewone studentenkorting is bij die lage prijs waarschijnlijk aantrekkelijker, je hoeft immers niet eenmalig $99 te betalen, wat wel bij een ADC Student abbo moet...

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 16:24

BaT

Ben zelf net een paar dagen geleden lid geworden van ADC, m.b.v. Student Membership (kost $99)

Aangeraden wordt om dit membership m.b.v. een credit card aan te schaffen, een "wire transfer" naar de US duurt lang en brengt ook extra kosten met zich mee.

Eenmaal lid geworden (=betaling is goed bij hun overgekomen) wordt er een email naar je gestuurd, hierin wordt verificatie gevraagd voor het desbreffende Student Membership. (in de mail stond per fax, maar als je wil, kan je de scans van o.a. : ID (paspoort/pas), Bewijs van Inschrijving (van desbetreffende schoolinstelling) en eventueel van toepassing je college kaart, ook mailen.

Na een paar uur kreeg ik een email dat het goed was gekeurd. De volgende dag belde ik het telefoon
nummer van Apple Store (gewoon van www.apple.com/nl) en zei ik dat ik een powerbook wou bestellen en dat ik ADC lid was.

Er werd gevraagd naar me ADC lidmaatschapnummer ... had ik niet gezien, uw email dan... ah ja.... u beschikt nog over 1 asset. (is goed voor eenmalige korting (20% op powerbook, 10%Ibook, de rest weet ik niet). Besteld en weer een uur later een email met de uiteindelijke nota en waar het bedrag naar over moet worden gemaakt (wire transfer is dan gewoon in euro's ,i.t.t. aanschaf Membership, en ook naar een Nederlandse bankrekening !)

En dag later was de transactie voltooit ... ik moet nog een paar daagjes wachten op de assemblage en dan kom ie rond volgende week naar me toe _/-\o_

PS : Prijsverschil ADC 12" Ibook/Powerbook in euro's
(10% voor Ibook, 20% voor PowerBook + kosten ADC
Student lidmaatschap (+ - 80 euro))

____________Ibook 12" Stock____PowerBook 12" Stock
ZONDER_________999,01___________1519,00
MET ADC______+ - 980,01________+ - 1295,00
--------------------------------------------------------------------------------
UW WINST :_______19,00________ ___224,00

(je hebt dus vrij weinig aan ADC als je voor de goedkoopste
Ibook gaat. Daar komt bij : Een 12" Ibook, met BT
module en een grotere hdd van 60 gb met ADC korting kost
maar 80 euro minder als de 12" Powerbook (stock met ADC) die ook
standaard al met 60 gb komt en BT module, en voor die
80 euro extra heb je dan ineens 1) snellere schijf, 2)nog kleiner
3) snellere cpu 4) sneller geheugen. WIFI schijnt dan wel
weer beter te zijn op een Ibook t.o.v. PowerBook, mja ik
koos direct toch voor een PowerBook (8>

[ Voor 59% gewijzigd door BaT op 14-05-2005 18:41 ]

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
Jullie inmiddels vandaag ook weer een nieuwe ADC mailing gehad? Die van mij bestaat uit 2 pakketjes en is afgeleverd bij de buren omdat ik niet thuis was. Nu zijn de buren er echter niet :(

Wel vreemd trouwens, want mijn eerste ADC mailing (van mei) zat gewoon in een soort envelop en paste gewoon door de brievenbus. Misschien geven ze me een Powermac G5 omdat ze me zo lief vinden............. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
Nou, de pakketjes zijn inmiddels opgehaald.... eerste pakketje was een welkomspakket van ADC met als inhoud o.a.:
Tiger DVD
Apple developer T-shirt
developer tijdschrift
soort van opbergdoos
ADC dvd april
ADC cd mei
ADC cd juni

In het tweede pakketje zat:
Tiger DVD
apple developer t-shirt

Al met al heb ik nog geen maand na aankoop van mijn powerbook 4 legale tiger licenties:
- eerste zat bij mijn powerbook
- tweede was een upgrade naar tiger van de ADC mailing van 2 weken geleden
- derde als welkomsgeschenk van ADC
- vierde bij de ADC mailing van juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Dat t-shirt was trouwens echt maatje tent bij mij :P

In ieder geval verzuip ik er in ;)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

BaT schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:27:
Ben zelf net een paar dagen geleden lid geworden van ADC, m.b.v. Student Membership (kost $99)
PS : Prijsverschil ADC 12" Ibook/Powerbook in euro's
(10% voor Ibook, 20% voor PowerBook + kosten ADC
Student lidmaatschap (+ - 80 euro))

____________Ibook 12" Stock____PowerBook 12" Stock
ZONDER_________999,01___________1519,00
MET ADC______+ - 980,01________+ - 1295,00
--------------------------------------------------------------------------------
UW WINST :_______19,00________ ___224,00
In die berekening vergeet je zo te zien dat je als student sowieso al een korting van ongeveer 6 procent krijgt bij de onderwijsstore. Voor studenten is een iBook rond de 900 euro, dan maak je met ADC dus zelfs verlies lijkt het.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 16:24

BaT

Hertog schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:37:
[...]

In die berekening vergeet je zo te zien dat je als student sowieso al een korting van ongeveer 6 procent krijgt bij de onderwijsstore. Voor studenten is een iBook rond de 900 euro, dan maak je met ADC dus zelfs verlies lijkt het.
Er zaten sowieso al wat reken foutjes in die berekeningen zie ik net, maar het klopt "redelijk". Ook had ik al vermeld dat als je voor een (goedkopere) IBook gaat, je er sowieso met ADC er niet echt op vooruit gaat.

Kortom : Wil je een dure G5 of een dure PowerBook aanschaffen : ADC helpt !

Me huisgenoot heeft nu al 2 keer de officiele Tiger installatie DVD gehad (ik slechts 1 maal ;) ) en ook nog 1 upgrade DVD voor Panther (die hij ook al er bij kreeg) We hebben die dingen samen nog geen 2 maand, maar we hebben nu al iets van 8 officiele DVD's om OSX te installeren !!!! ADC roeleert de pan uit. Ook heeft me huisgenoot al 2 t-shirts :P ben benieuwd wat er nog meer door de bus komt :9~

[ Voor 25% gewijzigd door BaT op 03-06-2005 00:25 ]

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dawuss schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:50:
Dat t-shirt was trouwens echt maatje tent bij mij :P

In ieder geval verzuip ik er in ;)
Haha, maatje XL inderdaad :P Ik pas em nog met mn 1.82m :) Effe in de was en daarna in de droger? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

ff een vraagje voor het student membership.
Als je nu in het 4e jaar zit bv. en (als alles goed gaat natuurlijk) je in augustus klaar bent en vanaf september dus officieel geen student meer bent, kun je dan nu wel nog voor een jaar een student membership nemen, ook al ben je meer dan de helft van dat jaar geen student meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
F-X schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:16:
ff een vraagje voor het student membership.
Als je nu in het 4e jaar zit bv. en (als alles goed gaat natuurlijk) je in augustus klaar bent en vanaf september dus officieel geen student meer bent, kun je dan nu wel nog voor een jaar een student membership nemen, ook al ben je meer dan de helft van dat jaar geen student meer?
Dat kan inderdaad. Het gaat er om dat je ADC member wordt zolang je nog student bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Bedankt, dan ga ik dat maar s doen dan. (voor een powerbook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 02-05 22:05
offtopic:
Sorry om een oud topic boven te halen... maar dit is een interessant topic en ik heb misschien een interessante vraag :p

Ik woon in België, dus de prijzen kunnen een beetje verschillen.

Ik zou graag een 12" PowerBookje kopen (alles standaard, geheugen koop ik later wel bij), dit zou de prijs op EUR 1290.84 ipv EUR 1549.01 brengen. Een onderwijskorting geeft me EUR 1425.38.

Maar wat als ik nu eentje met ADC/onderwijskorting zonder BTW zou kunnen kopen?!
  • ADC, eBTW: 1066.81 ipv 1290.85 ipv 1549.01.
  • onderwijs, eBTW: 1178.00 ipv 1425.38 ipv 1549.01.
  • eBTW: 1280.17 ipv 1549.01.
Heeft iemand enig idee/ervaring of dit mogelijk is? ADC, eBTW is wel een ongeloooooflijk lekkere prijs :+ (anders maar een 12" iBookje voor die prijs! :D)!

[ Voor 5% gewijzigd door Wim Leers op 16-07-2005 15:23 . Reden: heb de lay-out verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Wie weet trouwens hoe het zit met het eventueel doorverkopen van de Tiger licenties van de ADC? Volgens mij mag dit niet omdat de licenties alleen voor jou persoonlijk zijn. Maar wat heb je er dan aan als je maar 1 systeem hebt en 3 licenties? Of nog meer zoals BaSsDrum....

[ Voor 3% gewijzigd door Mighty op 16-07-2005 18:27 ]

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Mighty schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 17:31:
Wie weet trouwens hoe het zit met het eventueel doorverkopen van de Tiger licenties van de ADC? Volgens mij mag dit niet omdat de licenties alleen voor jou persoonlijk zijn. Maar wat heb je er dan aan als je maar 1 systeem hebt en 3 licenties? Of nog meer zoals BaSsDrum....
Je krijgt met ADC geen licentie die je kan doorverkopen, enkel een dvdtje met tiger er op. Je mag omdat je ADC member bent dit OS installeren en gebruiken, verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Heb een Powerbook besteld met mijn ADC account.

Heb een korting gekregen van 25%

Dacht dat dit 20% was. Mooi meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Typisch, heb er afgelopen week ook een besteld, maar was 'gewoon' 20% ...
Heb je alleen een powerbook, of ook andere hardware besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28928

ja , hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

en ik had nog een geniaal idee :) ,

stel iemand neemt zon adc abo en besteld 10 powerbooks met 20% korting in 1 keer....
en verkoopt deze dan weer dan is die 80 euro niks meer..

maarja aan de andere kant is 80 euro ook niet zoveel voor een echt apple tshirt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Je mag maar 1 systeem met korting kopen, dus dat feest gaat mooi niet door ;)

[ Voor 9% gewijzigd door dawuss op 19-07-2005 02:01 ]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Sorry voor de late reactie. Ik heb mijn pb gewoon met ADC korting besteld. Verder niks erbij etc.
Spec: 15" pb, 128mb geheugen videokaart en combo drive ipv super drive.
Dacht ook dat dit 20% was. Was dus vrij verrast toen ik het bedrag hoorde. Toch zo'n 75 euro goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
75euro goedkoper als studentenkorting, of als standaard prijs? Ik ben zelf van plan om dezelfde conffig in de verre toekomst te kopen, en ben dus wel geintresseerd wat mij het goedkoopste uit zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

MYST schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 07:34:
75euro goedkoper als studentenkorting, of als standaard prijs? Ik ben zelf van plan om dezelfde conffig in de verre toekomst te kopen, en ben dus wel geintresseerd wat mij het goedkoopste uit zou komen...
Ik had 20% verwacht, kreeg dus 25% korting. Dit scheelde 75 euro. Via ADC dus (geen studentenkorting)

Inmiddels al verstuurd. Weet iemand waar deze vandaam komt? Wordt deze altijd in Azie verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79802

ken schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:38:
[...]

Ik had 20% verwacht, kreeg dus 25% korting. Dit scheelde 75 euro. Via ADC dus (geen studentenkorting)

Inmiddels al verstuurd. Weet iemand waar deze vandaam komt? Wordt deze altijd in Azie verzonden?
Huh??? Als je een powerbook 15" koopt kost deze EUR 2000. Als je dan 20% korting krijgt is dit 400 euro korting op de normale verkoopprijs. NIet EUR 75 dus.
Nou goed, dan die 80 euro voor dat ADC membership (wat natuurlijk meer biedt dan alleen die 20% korting) en je komt op een korting uit van: EUR: 320.

Shit! Wanneer komt nou die nieuwe Ibook of Powerbook uit...! Kan haast niet meer wachten..!!! Kan toch niet meer zoooo lang duren?

Misschien neem ik maar alvast zo'n ADC membership. Dan heb ik in ieder geval alvast een 't-shirt en wat leesvoer om de tijd mee door te komen...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 79802 op 19-07-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die 75 euro die hij bedoelt is denk ik die 5 % extra korting die hij heeft(
hij had nml 25 ipv 20 , dus 5 % meer korting.)

en op macosx.nl zei ook iemand dat hij een adc account had aangemaakt zonder te betalen en toen ook al 20% korting kreeg.
en bij connect.apple.com staat ook dit:
Ready to Join ADC?

Sign up for a !!!!!!free!!!!! Apple Developer Connection online membership to download Xcode Tools, receive weekly developer news, ---or purchase membership programs and products.---

dus je scrijft je als ik het goed begrijp daar eerst in en kan dan nog eens een membership kopen( bijv. die studenten versie) voor die 20 % korting.

misschien dat zo''n gratis online membership ook wel genoeg is >:)

oh en ballo, http://engadget.com/entry/1234000233051040/ :7

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 28928 op 19-07-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28928 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:16:

en op macosx.nl zei ook iemand dat hij een adc account had aangemaakt zonder te betalen en toen ook al 20% korting kreeg.
en bij connect.apple.com staat ook dit:
Ready to Join ADC?

Sign up for a !!!!!!free!!!!! Apple Developer Connection online membership to download Xcode Tools, receive weekly developer news, ---or purchase membership programs and products.---

dus je scrijft je als ik het goed begrijp daar eerst in en kan dan nog eens een membership kopen( bijv. die studenten versie) voor die 20 % korting.

misschien dat zo''n gratis online membership ook wel genoeg is >:)

oh en ballo, http://engadget.com/entry/1234000233051040/ :7
Ja, had het zojuist ook al zien staan over die upgrade.
Maar ik neem toch wel aan dat Apple eerst verifieert of je wel voor je ADC membership betaald, alvorens ze je een powerbook aanbieden met daarop 20% korting.
Maar wie weet, het is het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Anoniem: 28928 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:16:
Helemaal correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Anoniem: 79802 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:33:
[...]

Ja, had het zojuist ook al zien staan over die upgrade.
Maar ik neem toch wel aan dat Apple eerst verifieert of je wel voor je ADC membership betaald, alvorens ze je een powerbook aanbieden met daarop 20% korting.
Maar wie weet, het is het proberen waard!
Je moet bij je bestelling je ADC code doorgeven. Lijkt me dus dat je deze pas na je betaling krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar als ik het goed begrijp is adc gratis(alleen kan je dan alleen maar dingen downloaden)

en als je dan adc hebt kan je nog een membership kopen voor nog meer extras zoals tiger cds thshirt en de korting :)

nu weet ik niet of je bij dat gratis gedoe al een code krijgt maar er staat toch echt FREE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Adc student membership wat je minimaal nodig voor die max 20% korting is niet gratis; maar je hebt 't er zó uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

Dus wat is het nu, krijg je 20% korting op een Powerbook of 25% korting?
En die korting krijg je toch op de gewone winkelprijs, NIET op de studenten-winkelprijs? (dat zou maar al te mooi zijn denkik)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 125106 op 20-07-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

TheRookie schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:19:
Typisch, heb er afgelopen week ook een besteld, maar was 'gewoon' 20% ...
Heb je alleen een powerbook, of ook andere hardware besteld ?
enkrypt: korting is inderdaad over de gewone winkelprijs...

[ Voor 4% gewijzigd door TheRookie op 20-07-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:13:
Dus wat is het nu, krijg je 20% korting op een Powerbook of 25% korting?
En die korting krijg je toch op de gewone winkelprijs, NIET op de studenten-winkelprijs? (dat zou maar al te mooi zijn denkik)
Met het ADC Student Membership krijg je een once-in-a-lifetime korting van 20% op een Powerbook/PowerMac en 10% op een Ibook etc. of overige producten van Apple zelf. Je dient wel alles in 1 maal te bestellen en te betalen. Het is ook maximaal toegestaan om 1 Ibook/Powerbook etc. te bestellen en niet voor je hele familie 1, want het idee erachter is dat studenten voordelig een krachtige machine kunnen aanschaffen en hier dan op gaan devven en later misschien wel een heuse Apple-minded programmeur worden in het bedrijfsleven.
Verder krijg je maandelijks bij je ADC abbo allerlei leuke tools en software om up-to-date te blijven en je creatieve ideeën tot leven kunt laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Bashrat schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:21:
offtopic:
Sorry om een oud topic boven te halen... maar dit is een interessant topic en ik heb misschien een interessante vraag :p

Ik woon in België, dus de prijzen kunnen een beetje verschillen.

Ik zou graag een 12" PowerBookje kopen (alles standaard, geheugen koop ik later wel bij), dit zou de prijs op EUR 1290.84 ipv EUR 1549.01 brengen. Een onderwijskorting geeft me EUR 1425.38.

Maar wat als ik nu eentje met ADC/onderwijskorting zonder BTW zou kunnen kopen?!
  • ADC, eBTW: 1066.81 ipv 1290.85 ipv 1549.01.
  • onderwijs, eBTW: 1178.00 ipv 1425.38 ipv 1549.01.
  • eBTW: 1280.17 ipv 1549.01.
Heeft iemand enig idee/ervaring of dit mogelijk is? ADC, eBTW is wel een ongeloooooflijk lekkere prijs :+ (anders maar een 12" iBookje voor die prijs! :D)!
anyone? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

Euh sinds wanneer kan je als Belgische consument dingen ZONDER btw aankopen?
Dat is onmogelijk.
Het enige wat je kan doen is de laptop aankopen voor een onderneming, en dan kan je de BTW aftrekken, maar je moet hem in eerste instantie wel degelijk betalen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Alle vragen die hier in dit topic zijn gesteld hadden ook opgezocht kunnen worden op de site! Misschien moeten mensen eerst eens gaan lezen voordat ze posten?

Om jouw vraag te beantwoorden (wat je ook zelf had kunnen vinden :X):
3. Apple will apply the sales tax due at your shipping destination to all orders. If you are tax exempt, attach a copy of your exemption certificate to each order. Resale certificates cannot be accepted.
Dus, als jij een officieel document hebt waarin expliciet staat dat jij geen belasting hoeft te betalen, moet je die meesturen en dan zullen zij jou geen belasting berekenen. Heb jij een regeling dat je belasting teruggestort krijgt van een instantie (omdat je bijvoorbeeld bij een europees regeringsonderdeel werkt) zul je dat aan de mensen daar moeten vragen, wij kunnen je daar ook niet bij helpen. Waarschijnlijk heb je dat echter niet, omdat je maar een student bent, en er wordt gecontroleerd of het op dezelfde naam staat.

Verder mensen, lees eerst een de site door voordat je wat vraagt! De korting is bedoeld voor STUDENTEN (vandaar dus de naam student ADC membership) die een systeem willen kopen om mee te developpen. Is het dan logisch dat je die systemen mag doorverkopen? Nee! Is het dan logisch dat je de versies van Mac OS X mag doorverkopen? Nee! Denk even logisch na, dan kun je al een hoop vragen zelf beantwoorden, ik word een beetje moe van die nederlandse "gratis, gratis"-houding hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Ik ben een Belg! :Y) }) :+

Ik weet óók wel dat je als student/consument geen BTW kunt aftrekken... Maar als je dat *via via* koopt (:X) dan lukt dat wél... Daarom dat ik me afvroeg of deze dingen cumuleerbaar zijn.... Je kan nog altijd zeggen dat *student* het koopt maar dat *meneer X* het betaalt he...

En dit vind je NIET met de zoekfunctie! ;)

Thanks anyway..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb een vraagje ik ben van plan om ADC member te worden, erg leuk omdat je dan zowel 20%korting krijgt, en Tiger (leuk voor op de MacMini :+) en allemaal leuke documentatie op DVD/CD. Nu vroeg ik me af wordt dit met BTW gefactureerd? Zoja, dan zou ik het misschien kunnen aftrekken als studiekosten (tja, multimedia opleiding echt nodig :+) of anders via mijn KvK nummer. Dan zou ik het aan me zelf kunnen verkopen :)

Maar goed belangrijkste vraag heeft het nog zien om ene Powerbook nu te kopen, want op macrumors staat:

Product: PowerBook
Last Release: January 31, 2005
Days Since Update: 171 (Average = 185)
Recommendation: Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle
Special Notes: none.

Nu heb ik mijn Powerbook niet echt nodig, hij is namelijk voor de :9~ Kopen of wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92910

Ik sta op het punt om een iBook 14"/Airport Express/iPod 20gb/mighty mouse te kopen. Geldt voor elk van deze producten de 10% korting?

Aangezien ik een iBook en iPod koop, zou ik normaal gesproken ook in aanmerking komen voor de cashback van 150 euro. (http://www.apple.com/nl/e...oschool/?cid=A30000010430) Geldt dit ook in combinatie met de ADC-korting?

En zo niet, werkt de 150 euro cashback wel in combinatie met de 'normale' 6 procent studentenkorting?

edit/ ik staar me blind op ADC-korting, met de normale studentenkorting is het nog voordeliger..

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 92910 op 19-08-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:11
Is die ADC korting nog steeds van kracht voor studenten, want ik wil graag een PB bestellen en het zou heel erg mooi uitkomen. Ik zie alleen dit bij studentenaccount:

* One (1) ADC Student Mailing Subscription
* Special Student Discount Offers - Is dit die 20% of is het veranderd?

Ik zie bij de andere account namelijk:

* One (1) ADC Select Hardware Discount

[ Voor 13% gewijzigd door BeZaX op 19-10-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 12:51

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

http://developer.apple.com/faq/students.html#anchor9

Het wordt nog genoemd in de FAQ. Er wordt alleen geen percentage genoemd. Dus misschien is dat nu anders. Letterlijk staat er trouwens: "ADC Student Members may be eligible to receive". Dat betekent toch meer zoiets als "kunnen in aanmerking komen..", klinkt ook eng...

trouwens.. Het is $99,- per jaar toch ?

[ Voor 8% gewijzigd door kaassouffle op 21-10-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Ja, $99 per jaar maar je hoeft niet persé te verlengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

alienfruit schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:25:
Ja, $99 per jaar maar je hoeft niet persé te verlengen. :)
Maar volgend jaar komt OS X 10.5 uit en die wil je vast ook ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Moet je het zelf opzeggen trouwens als het jaar voorbij is? Ik zit er ook over te denken namelijk :)

En krijg je 20% korting over het geheel als je Power Mac + ACD koopt of 20 over de PowerMac en 15 over het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Laatst online: 03-05 14:47

Nietzman

Woei!

super-muffin schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:01:
Moet je het zelf opzeggen trouwens als het jaar voorbij is? Ik zit er ook over te denken namelijk :)
Nee, ze zeuren je een paar keer aan je hoofd dat je verlengen moet, maar ze doen het niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-04 19:55
super-muffin schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:01:

En krijg je 20% korting over het geheel als je Power Mac + ACD koopt of 20 over de PowerMac en 15 over het scherm?
Je korting is afhankelijk van de producten die je aanschaft.
Van een PowerBook weet ik dat die 20% is.
Van andere producten zoals scherm en PowerMacs weet ik die niet.

Het beste kun je hiervoor even bellen met de Applestore.
Apple Store: 0800-0200570

En als je vragen hebt m.b.t. het hele ADC gebeuren (behalve korting want dat weet de Applestore rep. ook).
ADC: 030-6593890

En daarnaast:

Je krijgt korting over de hele set die je in een keer aanschaft.
Maar als ik jou was zou ik gewoon even gaan bellen want anders kunnen we blijven speculeren over de kortingspercentages en wordt je nog niets wijzer.

[ Voor 16% gewijzigd door M289 op 22-10-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
ken schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 23:32:
Heb een Powerbook besteld met mijn ADC account.

Heb een korting gekregen van 25%

Dacht dat dit 20% was. Mooi meegenomen ;)
Nou ben ik toch heel erg benieuwd waarom jij denkt dat je 25% korting hebt gekregen? Kan me namelijk niet voorstellen, anders wil ik wel weten wie je aan de lijn hebt gehad van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:33
Ik heb ook wel zin in die 20% voor een 12" powerbookje :)
Waarom hebben ze geen Nederlandse site van dat ADC?

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Laatst online: 03-05 17:19

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Nu vond ik vandaag wederom een Tiger DVD (versie 10.4.3) bij mijn maandelijkse mailing. Dat is al de derde Tiger DVD die ze hebben opgestuurd... 8)7 (Heb er nu dus vier, 1 bij mijn powerbook, 3 van de ADC)

Ik vind het best, maar wel een beetje overbodig. Hebben jullie ook al zoveel DVD's gekregen van de ADC mailing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb afgelopen maand het student developer membership aangevraagd en kreeg vorige week de eerste mailing en het welkomstpakket met de Tiger dvd.
Afgelopen week lag de december mailing in de brievenbus met de tweede Tiger dvd :P
Ik vind het ook prima, maar ik gebruik ze niet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-04 14:42
Jup, voor mij de derde Tiger. Naja, is wel vet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:01

botoo

💀 too old to die young

Canaria schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:44:
Ik heb afgelopen maand het student developer membership aangevraagd en kreeg vorige week de eerste mailing en het welkomstpakket met de Tiger dvd.
Ik heb hetzelfde membership anderhalve maand geleden aangevraagd (23.10.2005 approved) en betaald, maar ik heb nog niets ontvangen, geen welkomstpakket en ook de eerste mailing niet (wel de ADC News #452 e-mailing).
Zal er toch eens een mailtje aan wagen, want betalen voor niets vind ik ook zo onnuttig :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Heb je ook je collegekaart en identiteitsbewijs gefaxt?
Ik had de dat de eerste keer te laat gedaan, waardoor m'n aanvraag werd geannuleerd.
Ik kreeg de betaling wel retour op m'n creditcard, maar dankzij twee keer ongunstige koersconversie kostte het me toch een paar euro :(

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:01

botoo

💀 too old to die young

Collegekaart? :o Nee er werd nergens om een registratiebewijs gevraagd? Ik heb die dan ook niet (noit gehad ook btw :+ ), ik heb me op basis van 'student' aan het CMM in Amsterdam opgegeven waar ik FCP cursus gedaan heb en waar ik ook weer vervolgcursussen ga volgen. Ik heb wel gewoon toegang met login op de ADC member site.

CMM is Afbeeldingslocatie: http://www.cmm.nl/main_images/atc_dci_block_01.gif en gecertificeerd exameninstituut, en aangezien ik via hun ook de studentenkorting op hw kan krijgen had ik de goede hoop dat ik ADC member kon worden (niet dat ik het speciaal ergens voor nodig heb, maar omdat ik het wel interessant vind :) ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130466

Weet iemand toevallig of je ook korting krijgt op een 23inch cinema display? want ik zit er over te denken die mischien te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-04 14:42
Anoniem: 130466 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:59:
Weet iemand toevallig of je ook korting krijgt op een 23inch cinema display? want ik zit er over te denken die mischien te nemen.
Als je die bij een Power* of MacBook Pro koopt krijg je daar ook 20% korting op.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.