Ben zelf net een paar dagen geleden lid geworden van ADC, m.b.v. Student Membership (kost $99)
Aangeraden wordt om dit membership m.b.v. een credit card aan te schaffen, een "wire transfer" naar de US duurt lang en brengt ook extra kosten met zich mee.
Eenmaal lid geworden (=betaling is goed bij hun overgekomen) wordt er een email naar je gestuurd, hierin wordt verificatie gevraagd voor het desbreffende Student Membership. (in de mail stond per fax, maar als je wil, kan je de scans van o.a. : ID (paspoort/pas), Bewijs van Inschrijving (van desbetreffende schoolinstelling) en eventueel van toepassing je college kaart, ook mailen.
Na een paar uur kreeg ik een email dat het goed was gekeurd. De volgende dag belde ik het telefoon
nummer van Apple Store (gewoon van
www.apple.com/nl) en zei ik dat ik een powerbook wou bestellen en dat ik ADC lid was.
Er werd gevraagd naar me ADC lidmaatschapnummer ... had ik niet gezien, uw email dan... ah ja.... u beschikt nog over 1 asset. (is goed voor eenmalige korting (20% op powerbook, 10%Ibook, de rest weet ik niet). Besteld en weer een uur later een email met de uiteindelijke nota en waar het bedrag naar over moet worden gemaakt (wire transfer is dan gewoon in euro's ,i.t.t. aanschaf Membership, en ook naar een Nederlandse bankrekening !)
En dag later was de transactie voltooit ... ik moet nog een paar daagjes wachten op de assemblage en dan kom ie rond volgende week naar me toe
PS : Prijsverschil ADC 12" Ibook/Powerbook in euro's
(10% voor Ibook, 20% voor PowerBook + kosten ADC
Student lidmaatschap (+ - 80 euro))
____________Ibook 12" Stock____PowerBook 12" Stock
ZONDER_________999,01___________1519,00
MET ADC______+ - 980,01________+ - 1295,00
--------------------------------------------------------------------------------
UW WINST :_______19,00________ ___224,00
(je hebt dus vrij weinig aan ADC als je voor de goedkoopste
Ibook gaat. Daar komt bij : Een 12" Ibook, met BT
module en een grotere hdd van 60 gb met ADC korting kost
maar 80 euro minder als de 12" Powerbook (stock met ADC) die ook
standaard al met 60 gb komt en BT module, en voor die
80 euro extra heb je dan ineens 1) snellere schijf, 2)nog kleiner
3) snellere cpu 4) sneller geheugen. WIFI schijnt dan wel
weer beter te zijn op een Ibook t.o.v. PowerBook, mja ik
koos direct toch voor een PowerBook
[
Voor 59% gewijzigd door