En bij een Mac Mini? (ik neem dus aan dat je die korting dus niet los krijgt, zonder iets erbij?)Sijmen schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:02:
[...]
Als je die bij een Power* of MacBook Pro koopt krijg je daar ook 20% korting op.
Ik heb 25% bij mijn MBP gekregen. Scheelde mij 600 euroSijmen schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:02:
[...]
Als je die bij een Power* of MacBook Pro koopt krijg je daar ook 20% korting op.
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Het ADC membership is dus voor iedereen mogelijk? Zie op internet alleen maar allemaal info in het engels. Heeft er iemand nederlandse info met korting percentages erbij? Bijvoorbeeld de nieuwe
Imac 20" met korting.
Imac 20" met korting.
ADC staat voor Apple Developer Connection. Het is bedoeld voor Mac ontwikkelaars. Als je een stuk hardware koopt met een ADC membership accepteer je een overeenkomst waarin staat dat software ontwikkeling een primair doel voor het gebruik van de computer wordt.
Nee, het is dus niet voor iedereen.
Nee, het is dus niet voor iedereen.
Verwijderd
Ik heb mezelf ook geregistreerd, maar nog niet de $99 pakket besteld.
Ik wacht natuurlijk op de Macbook en schaf die dan mooi met korting aan.
De sites vind ik (persoonlijk) vaak wat warrig bij apple, na dit topic gelezen te hebben snap ik het gelukkig beter, iig vertrouw ik het nu.
Ik bedoel wat bedoelen ze anders met YOU MUST ORDER alles tegelijk
Maar wat is dan de korting? 20% over macbook+ipod? of alleen van (1) system en dan de ipod 10% studentenkorting of 8%?
Weet iemand hier meer over?
De sites vind ik (persoonlijk) vaak wat warrig bij apple, na dit topic gelezen te hebben snap ik het gelukkig beter, iig vertrouw ik het nu.
Maar raar dat ze geen schematje maken, oke ik snap de 20% korting, maar er word gezegd dat je ook korting krijg over de ipod als je die dan tegelijk koopt.ADC Student Program members are entitled to one purchase of a system to be used for development purposes at a significant discount. A system is equivalent to one (1) CPU with one (1) monitor, one (1) desktop; or one (1) portable. If you are purchasing peripherals (monitor, cable, iPod, etc.) you MUST order all items at the same time as your system purchase.
Ik bedoel wat bedoelen ze anders met YOU MUST ORDER alles tegelijk
Maar wat is dan de korting? 20% over macbook+ipod? of alleen van (1) system en dan de ipod 10% studentenkorting of 8%?
Wat moeten ze allemaal van je hebben om aan te tonen dat je student bent?
Als ik het goed heb een kopie van je studentenkaart, of een bewijs van inschrijving bij de IBG of iets dergelijks.Slagroom schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:50:
Wat moeten ze allemaal van je hebben om aan te tonen dat je student bent?
Zo gezegd, zo gedaan.
Heb ondertussen ook ADC besteld, en de 99$ package.. Alleen staat er ook nog ergens zwart op wit die 20% korting op de MBP? Ik neem wel aan dat het zo is, maar goed..
En is die korting ook via de huis-tuin-en-keuken mac dealer te regelen, of kun je alleen online bestellen? Maakt me opzich niet uit, maar ik gun mijn lokale dealer op de hoek wel wat omzet.. Alleen wist die nog niet eens wat ADC was
En is die korting ook via de huis-tuin-en-keuken mac dealer te regelen, of kun je alleen online bestellen? Maakt me opzich niet uit, maar ik gun mijn lokale dealer op de hoek wel wat omzet.. Alleen wist die nog niet eens wat ADC was
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
ken
Ik kan verder met zekerheid zeggen:
PowerMac: 20% korting
PowerBook / MacBook pro: 20% korting
Helemaal leuk wordt het als je de BTW nog van die 20% afhaalt
Mag niet van Apple, maar de belastingdienst interesseert het niet
Dat lijkt me sterk. Er zijn vaste kortingen voor de "99 dollar student membership". Waarom zouden ze er bij jou van gaan afwijken?Ik heb 25% bij mijn MBP gekregen
Misschien is mijn rekensom niet goed dan.
Hoeveel zal een MBP kosten met:
2.16 CPU upgrade
1 GB geheugen (standaard)
100GB 7200 RPM schijf
Volgens Apple zal deze normaal zonder korting 3.108,99 euro kosten.
Ik heb 2487.10 euro voor betaald.
Hoeveel % korting heb ik dan gekregen
Hoeveel zal een MBP kosten met:
2.16 CPU upgrade
1 GB geheugen (standaard)
100GB 7200 RPM schijf
Volgens Apple zal deze normaal zonder korting 3.108,99 euro kosten.
Ik heb 2487.10 euro voor betaald.
Hoeveel % korting heb ik dan gekregen
Volgens mijn rekensom is dat 20,002959% korting...
(Nieuw - Oud) / Oud

edit:
(Nieuw - Oud) / Oud
edit:
Tja, er is dan ook (nog) geen MacBook Non-Pro... Dan kan je er ook geen korting op krijgen lijkt meken schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:14:
Let wel! De Macbook heeft geen 20% korting. Wel de Macbook Pro.
[ Voor 65% gewijzigd door reiker op 10-04-2006 15:11 ]
Zo gezegd, zo gedaan.
Dan heb ik dus fout gerekentreiker schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:10:
Volgens mijn rekensom is dat 20,002959% korting...
(Nieuw - Oud) / Oud
edit:
[...]
Tja, er is dan ook (nog) geen MacBook Non-Pro... Dan kan je er ook geen korting op krijgen lijkt me
Lees dat mensen ook 20% verwachten voor de macbook (intel ibook). Ik zeg het maar even
[ Voor 10% gewijzigd door ken op 10-04-2006 16:26 ]
Als je een eigen bedrijfje hebt, bedoel je? Waarom zou dat niet mogen van Apple? Je kunt toch student zijn en een programmeerbedrijfje hebbenxained schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:27:
ken
[...]
Dat lijkt me sterk. Er zijn vaste kortingen voor de "99 dollar student membership". Waarom zouden ze er bij jou van gaan afwijken?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Leuk foutje, ik maak hem ook wel eens: met ADC was hij 20% goedkoper, zonder is hij 25% duurder. Het gaat erom op welke je de 100% baseert.
Nee3mph schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:08:
moet je perse een student zijn met een grafische opleiding?
Je moet student zijn, en software development moet een van de primaire doelen van de computer zijn, als je er een wilt kopen met korting.3mph schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:08:
Maar dat controleren ze niet... toch?
Dus als ik ADC member wil worden moet ik een kopie van mijn studentenpas naar hun faxen? Niks meer?
Dus als ik ADC member wil worden moet ik een kopie van mijn studentenpas naar hun faxen? Niks meer?
klopt, ik heb mijn legitimatie en 'bewijs van inschrijving' pasje op de fax gezet, en klaar..
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
ik heb mijn ADC lidmaatschap bij de belastingdienst als een vorm van onderwijs hulpmiddel opgegeven.. dus net als boeken of schoolgeld gerekend... het gaat tenslotte om een Apple Student Developper Connection... met maandelijkse de nodige cd's met updates die nodig zijn voor je laptop en onderwijzend materiaal..Hertog schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:35:
[...]
Als je een eigen bedrijfje hebt, bedoel je? Waarom zou dat niet mogen van Apple? Je kunt toch student zijn en een programmeerbedrijfje hebben
dus daarmee een kleine belastingvoordeel van meegepikt..
scheelt al gauw 400 euro aan inkomstenbelasting die je terug kan krijgen in het eerste afschrijvingsjaar bij een inkomen rond de 10kDe volgende kosten mag u meetellen:
lesgeld;
kosten voor studieboeken of vakliteratuur;
afschrijving duurzame zaken. Hierbij moet u rekening houden met de restwaarde en de levensduur. Voor computers en randapparatuur geldt een afschrijvingstermijn van 3 jaar en een restwaarde van 10%;
rente die u in 2005 heeft betaald voor een schuld (niet de studiefinanciering, zie hierna) die op 31 december 2000 bestond en die
[ Voor 47% gewijzigd door TweakBoy op 11-04-2006 09:45 . Reden: belastingverhaal toegevoegd ]
---
Dat ken ik al, maar dat is niet helemaal hetzelfde als 'de BTW terugkrijgen'TweakBoy schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:40:
[...]
ik heb mijn ADC lidmaatschap bij de belastingdienst als een vorm van onderwijs hulpmiddel opgegeven.. dus net als boeken of schoolgeld gerekend... het gaat tenslotte om een Apple Student Developper Connection... met maandelijkse de nodige cd's met updates die nodig zijn voor je laptop en onderwijzend materiaal..
dus daarmee een kleine belastingvoordeel van meegepikt..moet geen problemen opleveren... scheelt wat weer in de inkomstenbelasting ... daarnaast kun je je laptop ook opgeven als hulpmiddel voor je studie... zie belastingdienst, persoonlijk aftrek
[...]
scheelt al gauw 400 euro aan inkomstenbelasting die je terug kan krijgen in het eerste afschrijvingsjaar bij een inkomen rond de 10k( je moet dan wel werken, stufi is geen inkomen )
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
voor de nietzoveelondernemendestudentenonderonsHertog schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:50:
[...]
Dat ken ik al, maar dat is niet helemaal hetzelfde als 'de BTW terugkrijgen'
---
de btw terugkrijgen kan alleen als je een bedrijf bent , en dus ook de btw elke maand / kwartaal/ whatever met de belastingdienst verrekent, en dus opgeeft.Hertog schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:50:
[...]
Dat ken ik al, maar dat is niet helemaal hetzelfde als 'de BTW terugkrijgen'
het heeft dus niets te maken met het wel of niet aanschaffen van een mac bij welke winkel dan ook, als je maar een bonnetje hebt waaruit blijkt wat ie kost, en of dat inclusief of exclusief btw en zo is.
als je dus geen bedrijf bent wordt het lastig de btw terug te krijgen. tenzij je het via een bedrijf koopt, maar ik weet niet of/ hoe dat mogelijk is.
Dat weet ik allemaalengelbertus schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:54:
[...]
de btw terugkrijgen kan alleen als je een bedrijf bent , en dus ook de btw elke maand / kwartaal/ whatever met de belastingdienst verrekent, en dus opgeeft.
het heeft dus niets te maken met het wel of niet aanschaffen van een mac bij welke winkel dan ook, als je maar een bonnetje hebt waaruit blijkt wat ie kost, en of dat inclusief of exclusief btw en zo is.
als je dus geen bedrijf bent wordt het lastig de btw terug te krijgen. tenzij je het via een bedrijf koopt, maar ik weet niet of/ hoe dat mogelijk is.
Verwijderd
De iPod korting is veel lager dan voor een PowerBook (20%); de echte kortingspercentages weet Apple Benelux...Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:36:
Ik heb mezelf ook geregistreerd, maar nog niet de $99 pakket besteld.
[...]
Maar raar dat ze geen schematje maken, oke ik snap de 20% korting, maar er word gezegd dat je ook korting krijg over de ipod als je die dan tegelijk koopt.
Ik bedoel wat bedoelen ze anders met YOU MUST ORDER alles tegelijk![]()
Verwijderd
Klopt... een picture id en een bewijs van inschrijving. Dus bijvoorbeeld je collegekaart en je bewijs van inschrijving bij de onderwijsinstelling...reiker schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:52:
[...]
Als ik het goed heb een kopie van je studentenkaart, of een bewijs van inschrijving bij de IBG of iets dergelijks.
Verwijderd
Klopt, alleen dan moet je wel flink betalen. Ik denk dat jij de ADC student bedoelt; die is -logischerwijs- alleen voor studenten beschikbaar voor $99,- per jaar. Daarmee krijg je een 'once in a lifetime' korting op een 'compleet systeem' waarbij een compleet systeem een computer + randapparatuur is. De kortings percentages verschillen per item. Mijn PowerBook had bijvoorbeeld 20% korting en dat scheelt toch lekker, ook al geef je 99 dollar uit.GoEV6 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:32:
Het ADC membership is dus voor iedereen mogelijk? Zie op internet alleen maar allemaal info in het engels. Heeft er iemand nederlandse info met korting percentages erbij? Bijvoorbeeld de nieuwe
Imac 20" met korting.
Daarnaast krijg je de student mailing thuis. Dat zijn met name Apple developer DVD's en nieuwe OS versies (ik heb inmiddels een stuk of 3 Tiger DVD's opgestuurd gekregen).
Dus als je al niet gebruik maakt van de korting op een systeem dan kan het al interessant zijn om lid te worden voor de OS updates.
Ik ben nu voor het tweede jaar lid...
Verwijderd
nope... je moet student zijn...3mph schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:08:
Uit de verkoopvoorwaarden van ADC:Hertog schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:35:[...]Als je een eigen bedrijfje hebt, bedoel je? Waarom zou dat niet mogen van Apple? Je kunt toch student zijn en een programmeerbedrijfje hebben
Meer info: http://store.apple.com/Ca...spolicies_individual.htmlhet bestelde product aanschaffen voor eigen gebruik, voor gebruik in het onderwijs of voor wetenschappelijke doeleinden.
Heb net de studenten ADC versie aangevraagd... kijken wat ze zeggen
Ik druk de factuur van de MacBook gewoon bij mijn boekhouding. Zie wel wat de boekhouder er mee doet.
Ik druk de factuur van de MacBook gewoon bij mijn boekhouding. Zie wel wat de boekhouder er mee doet.
Weet iemand uit ervaring hoelang het ongeveer duurt voordat je lidmaatschap ingaat? Ik heb vanochtend een lidmaatschap besteld voor students, en vanmiddag mijn collegekaart en bewijs van inschrijving gefaxt naar een nummer in Engeland. Betaald met Creditcard, en meteen afgeschreven
De verkoper aan de telefoon bij de Apple Store vertelde mij dat dit een tijdje kan duren, soms enkele weken, voordat ik mijn MacBook Pro kan bestellen. Vervelend, want vorige week hoorde ik daar nog aan de telefoon dat dat gewoon direct zou moeten kunnen. Zit nu zonder laptop, en dat is toch best vervelend.
De verkoper aan de telefoon bij de Apple Store vertelde mij dat dit een tijdje kan duren, soms enkele weken, voordat ik mijn MacBook Pro kan bestellen. Vervelend, want vorige week hoorde ik daar nog aan de telefoon dat dat gewoon direct zou moeten kunnen. Zit nu zonder laptop, en dat is toch best vervelend.
Volgens mij kun je je status volgen bij connect.apple.com
Binnen 24 uurKurkentrekker schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:44:
Weet iemand uit ervaring hoelang het ongeveer duurt voordat je lidmaatschap ingaat?
Een stuk sneller dan dat de dude aan de telefoon mij wist te vertellen in ieder geval. Ik wacht in spanning af tot ik mijn Macbookje kan bestellen.
dat moet.. want online kun je niet aangeven dat je ADC lid bent.. en ze proberen je natuurlijk over de telefoon nog een ACP te verkopen...3mph schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:52:
bestel je telefonisch als je ADC member bent?
---
En MOET je bij apple zelf bestellen, of kan het ook via een apple winkel ofzo, dat die het telefonisch voor je regelt?
Het moet telefonisch bij Apple. Je kunt het wellicht door iemand anders laten doen, maar ik denk niet dat een Apple winkel (zelfstandig ondernemer) dat zo graag voor je zal doen.axis schreef op woensdag 12 april 2006 @ 00:23:
En MOET je bij apple zelf bestellen, of kan het ook via een apple winkel ofzo, dat die het telefonisch voor je regelt?
Dat is een beetje alsof je bij Domino's Pizza vraagt of ze telefonisch een pizza voor je willen bestellen bij New York Pizza

Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Zijn er überhaupt mensen die dit doen voor € 450? (zoiets was het toch)TweakBoy schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:53:
[...]
dat moet.. want online kun je niet aangeven dat je ADC lid bent.. en ze proberen je natuurlijk over de telefoon nog een ACP te verkopen...
Als je een notebook neemt zal ik het zeker doen. Notebooks zijn nou eenmaal gevoeliger voor storingen dan "desktop"computers.3mph schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:20:
[...]Zijn er überhaupt mensen die dit doen voor € 450? (zoiets was het toch)
Kwaliteit van Apple producten: AppleCare of niet3mph schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:20:
[...]
Zijn er überhaupt mensen die dit doen voor € 450? (zoiets was het toch)
Ervaringen Applecare
Even twee linkjes om te voorkomen dat in dit topic de discussie ontstaat of het AppleCare Protection Plan wel of niet zinvol is
ik heb het thans gedaan... voor 3 jaar garantie totaal... ik heb het idee dat ik daar in het 2e jaar al aanspraak moet maken aangezien ik overuren draai met mijn harde schijf van mijn powerbook.. (veel database acties en zo )3mph schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:20:
[...]
Zijn er überhaupt mensen die dit doen voor € 450? (zoiets was het toch)
zie het als een kleine afschrijving extra per jaar.. maar wel garantie van dat je snel weer een nieuwe krijgt of gerepareerd krijg...
zeker als je bij een studie je laptop niet zo lang (2-3 weken) kan missen...
---
Ik heb zojuist even met Apple gebeld en ik kom uit op het volgende:

Hij had het over rond de 17% korting...

Herstel.. als ik de tas weglaat, en vergelijk met de webshop, 17,5% korting idd.. 522 euro korting ex. btw is niet schlecht toch?Slagroom schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:47:
Ik heb zojuist even met Apple gebeld en ik kom uit op het volgende:
[afbeelding]
[ Voor 23% gewijzigd door axis op 12-04-2006 17:14 ]
Hou er rekening mee dat je geen 20% korting krijgt op Apple Care.
Als je puur uitgaat van de prijs voor je MacBook Pro en deze vergelijkt met de webwinkel, dan kom je alsnog op 20%
Als je puur uitgaat van de prijs voor je MacBook Pro en deze vergelijkt met de webwinkel, dan kom je alsnog op 20%
xained schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:25:
Hou er rekening mee dat je geen 20% korting krijgt op Apple Care.
Hmm, waar zit dat verschil in?ken schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:23:
[...]
Ik heb 25% bij mijn MBP gekregen. Scheelde mij 600 euro
irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!
Ik heb dit topic doorgespit en gekeken op de developer pages bij Apple maar ik kom niet uit het volgende:
Stel, ik word als student lid voor $99,- en bestel een iMac 20" (intel), krijg ik dan, omdat het een systeem is, 20% korting op die iMac? Of krijg ik, wat ik dus eerder las in dit topic, maar 10% korting op een "i" systeem.
10% is natuurlijk niet rendabel meer als je student bent en ook gewoon naar de studentenstore kan gaan...
Stel, ik word als student lid voor $99,- en bestel een iMac 20" (intel), krijg ik dan, omdat het een systeem is, 20% korting op die iMac? Of krijg ik, wat ik dus eerder las in dit topic, maar 10% korting op een "i" systeem.
10% is natuurlijk niet rendabel meer als je student bent en ook gewoon naar de studentenstore kan gaan...
Rekenfoutje... Goed lezen.
en Mathias: Als het je puur om de korting gaat is het inderdaad alleen interessant als je een Power* systeem koopt, of een MBP.
en Mathias: Als het je puur om de korting gaat is het inderdaad alleen interessant als je een Power* systeem koopt, of een MBP.
[ Voor 72% gewijzigd door Kurkentrekker op 12-04-2006 20:14 ]
Verwijderd
de kortingen verschillen per systeem; als je de exacte korting wil weten kan je beter even apple bellen...matiasjansen schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:02:
Ik heb dit topic doorgespit en gekeken op de developer pages bij Apple maar ik kom niet uit het volgende:
Waarschuwing: hier komt een rant aan
ADC is een initiatief om meer ontwikkelaars te werven voor softwareontwikkeling op de Mac. Het geeft een gigantisch voordeel voor mensen die echt aan de slag willen met programmeren op de Mac.
Ik vind het echt onbehoorlijk als mensen dit gaan misbruiken 'omdat het toch niet gecontroleerd wordt'. Dit is net als bij de iPod oordopjes vervanging: als mensen het gaan misbruiken, wordt de service stopgezet. En daar zijn de mensen die wél eerlijk zijn de dupe van.
Dus wees een man/vrouw en onderteken digitaal alleen wat je ook mentaal ondertekent. Klik niet blind op 'I Accept' bij de voorwaarden, maar wees gewoon eerlijk.
/rant
Dank u.
ADC is een initiatief om meer ontwikkelaars te werven voor softwareontwikkeling op de Mac. Het geeft een gigantisch voordeel voor mensen die echt aan de slag willen met programmeren op de Mac.
Ik vind het echt onbehoorlijk als mensen dit gaan misbruiken 'omdat het toch niet gecontroleerd wordt'. Dit is net als bij de iPod oordopjes vervanging: als mensen het gaan misbruiken, wordt de service stopgezet. En daar zijn de mensen die wél eerlijk zijn de dupe van.
Dus wees een man/vrouw en onderteken digitaal alleen wat je ook mentaal ondertekent. Klik niet blind op 'I Accept' bij de voorwaarden, maar wees gewoon eerlijk.
/rant
Dank u.
[ Voor 4% gewijzigd door Sijmen op 12-04-2006 21:46 ]
Eens met Sijmen (al noem ik het geen rant).
Het gaat in dit topic alleen maar over die korting, terwijl ik eigenlijk ook wel benieuwd ben naar de ervaringen van mensen met de developers tools. Ik moet zeggen dat ik de documentatie en de dvd's vrij ontoegankelijk vind voor beginnende developers.
Het gaat in dit topic alleen maar over die korting, terwijl ik eigenlijk ook wel benieuwd ben naar de ervaringen van mensen met de developers tools. Ik moet zeggen dat ik de documentatie en de dvd's vrij ontoegankelijk vind voor beginnende developers.
Ik schreef maar even rant, om geen al te heftige reacties uit te lokken. M'n post is uiteindelijk wat softer uitgekomen dan ik in gedachten hadCanaria schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:56:
Eens met Sijmen (al noem ik het geen rant).

Die mailings zijn inderaad nogal onbruikbaar, omdat XCode de spullen ook automatisch van het web af haalt. Waar ik heel veel hulp heb weten te krijgen is #macdev op irc.freenode.net. Die mensen weten vaak wel wat goede tutorials aan te wijzen.
Ja potverdrie en laat ik ook niemand betrappen dat ze ook maar 1 illegaal stukje software op hun Macje hebben! 
En eerlijkheid... Tja, alsof Apple daarin het goede voorbeeld in geeft
Anyway, het (mis)(ge)bruik maken van ADC komt vooral omdat het heel erg makkelijk is aangezien het gewoonweg niet geontroleerd wordt. Praat dat het goed? Natuurlijk niet, maar je kan van Apple verwachten als het allemaal veel geld kost ze daar wat meer op gaan zitten.
Wanneer bepaalde zaken te makkelijk gemaakt worden waarbij je ook nog geld bespaard ( bv even snel een serial opzoeken) , dan wordt dat massaal gedaan.
Het zou best stupide Apple dat ze het niet controleren en het ze blijkbaar veel geld kost, dan vraag je er gewoon om. Aan de andere kant kan het best marketing zijn... Apple is niet gek,dat zijn wij
En eerlijkheid... Tja, alsof Apple daarin het goede voorbeeld in geeft
Anyway, het (mis)(ge)bruik maken van ADC komt vooral omdat het heel erg makkelijk is aangezien het gewoonweg niet geontroleerd wordt. Praat dat het goed? Natuurlijk niet, maar je kan van Apple verwachten als het allemaal veel geld kost ze daar wat meer op gaan zitten.
Wanneer bepaalde zaken te makkelijk gemaakt worden waarbij je ook nog geld bespaard ( bv even snel een serial opzoeken) , dan wordt dat massaal gedaan.
Het zou best stupide Apple dat ze het niet controleren en het ze blijkbaar veel geld kost, dan vraag je er gewoon om. Aan de andere kant kan het best marketing zijn... Apple is niet gek,dat zijn wij
Kom op, hoeveel mensen zijn er die:
* Student zijn en
* Er van af weten en
* De moeite er voor willen doen (niet iedereen heeft snel de beschikking over een fax) en
* 99$ willen creditcarten richting America?
Ik denk zelf dat de drempel niet hoog ligt maar hoog genoeg om een groot deel profiteurs weg te houden.
* Student zijn en
* Er van af weten en
* De moeite er voor willen doen (niet iedereen heeft snel de beschikking over een fax) en
* 99$ willen creditcarten richting America?
Ik denk zelf dat de drempel niet hoog ligt maar hoog genoeg om een groot deel profiteurs weg te houden.
Daarbij moet je je ook nog afvragen wanneer je precies een developer bent
.
Het een kan het andere ook in de hand werken.
Ik denk dat als ik zo korting kon krijgen en ik krijg allemaal tools waar je mee kunt programmeren, dat ik mij daar zeker in ga verdiepen. Ik ben geen pro en zal het nooit worden, maar als je een basis hebt is het in principe voor beide partijen al de moeite waard geweest
.
Ik wil hiermee geen gedrag goed praten, maar misschien controleert Apple juist hierom ook wat minder streng. Is een pure veronderstelling, maar zou in principe wel logisch zijn. Zie het als met de studentenkorting. Apple is duur, maar voor partijen (of toekomstige partijen) kunnen ze een betere prijs maken, wat, in veel gevallen, een langdurige relatie met de klant wordt. En dat is het allerbelangrijkste
. Want hoe vaak zul je nog een Mac kopen als je eerste (met korting) je goed bevallen is?
Het een kan het andere ook in de hand werken.
Ik denk dat als ik zo korting kon krijgen en ik krijg allemaal tools waar je mee kunt programmeren, dat ik mij daar zeker in ga verdiepen. Ik ben geen pro en zal het nooit worden, maar als je een basis hebt is het in principe voor beide partijen al de moeite waard geweest
Ik wil hiermee geen gedrag goed praten, maar misschien controleert Apple juist hierom ook wat minder streng. Is een pure veronderstelling, maar zou in principe wel logisch zijn. Zie het als met de studentenkorting. Apple is duur, maar voor partijen (of toekomstige partijen) kunnen ze een betere prijs maken, wat, in veel gevallen, een langdurige relatie met de klant wordt. En dat is het allerbelangrijkste
Ik heb sinds de aanschaf van mijn powerbook met adc korting puur devwerk gedaan.. maar allemaal niets gerelateerd aan apple producten.. want Cocoa, het framework waar je in moet programmeren heb ik niet eens aangeraakt.
Wel kun je zeggen dat wanneer je een unixfreak bent daar toch blij mee moet zijn: je hebt tenslotte een prachtig unixbased systeem waar je vrijwel alles op kan testen... en zoals Rox_NL zei: wie wilt hierna nog van de Mac af? ik iig niet.. prachtig speelgoed... ook voor het devven
Wel kun je zeggen dat wanneer je een unixfreak bent daar toch blij mee moet zijn: je hebt tenslotte een prachtig unixbased systeem waar je vrijwel alles op kan testen... en zoals Rox_NL zei: wie wilt hierna nog van de Mac af? ik iig niet.. prachtig speelgoed... ook voor het devven
---
Dat maakt niet uit, zolang het hoofddoel van je computer maat 'Development' is, dan is het goed, en voldoe je aan de voorwaarden. Als je een goedkope Mac wilt, en je hebt het voornemen om in de toekomst ooit iets met development te gaan doen wanneer het je uitkomt, dan is het hoofddoel dus geen development. Je zou dan dus officieel geen gebruik mogen maken van de Hardware Discount. Lid worden van de ADC mag volgens mij altijd, als die dingen je interesseren.Daarbij moet je je ook nog afvragen wanneer je precies een developer bent
vandaag dus weer een dvd in de bus gehad.. inmiddels editie 04/06 .... gewoon een rip van de xcode libraries en paar voorbeelden die ze altijd via de mail presenteren...
---
Goed uitgelegd \o/Kurkentrekker schreef op donderdag 13 april 2006 @ 22:33:
[...]
Dat maakt niet uit, zolang het hoofddoel van je computer maat 'Development' is, dan is het goed, en voldoe je aan de voorwaarden. Als je een goedkope Mac wilt, en je hebt het voornemen om in de toekomst ooit iets met development te gaan doen wanneer het je uitkomt, dan is het hoofddoel dus geen development. Je zou dan dus officieel geen gebruik mogen maken van de Hardware Discount. Lid worden van de ADC mag volgens mij altijd, als die dingen je interesseren.
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je je welkoms paket van adc binnen hebt ? heb maandag ADC aangevraagd en internet nu al lekker op mijn Macbook Pro.
ik had het tenzame met mijn powerbook binnengehad.. 2 pakketjes tegelijk...Brimme schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:35:
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je je welkoms paket van adc binnen hebt ? heb maandag ADC aangevraagd en internet nu al lekker op mijn Macbook Pro.
---
Ik heb mijn membership bijna drie weken geleden aangevraagd (11 april approved), en kreeg gisteren van TPG mijn pakketje binnen. Nieuwe Tiger, de developer CD van deze maand, en een t-shirt.
Maatje XXXXXL?Kurkentrekker schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:26:
Ik heb mijn membership bijna drie weken geleden aangevraagd (11 april approved), en kreeg gisteren van TPG mijn pakketje binnen. Nieuwe Tiger, de developer CD van deze maand, en een t-shirt.
XL, waar ik nog steeds in kan zwemmen met mijn postuur van 60 kilo en niet breder dan mijn eigen beeldscherm.
Verwijderd
Dan heb je neem ik aan geen 30 inch apple cinema display daar staanKurkentrekker schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:00:
XL, waar ik nog steeds in kan zwemmen met mijn postuur van 60 kilo en niet breder dan mijn eigen beeldscherm.
Dus dàt is het! Er zit helemaal geen t-shirt bij zo'n membership, je krijgt een hoes voor je Cinema Display.
De factuur die je krijgt als je iets als ADC Student member besteld, staat daar duidelijk iets met "student" op of zo?
Zou iemand heel misschien mij een scan van een factuur toe willen mailen (got at x-interactive.nl)?
Zou iemand heel misschien mij een scan van een factuur toe willen mailen (got at x-interactive.nl)?
Verwijderd
[Oftopic]
Zeker opgeven als 'bedrijfskosten' en de BTW eraf trekken als er geen 'student' op staat...
Officieel moet er op een factuur een omschrijving staan van de dienst/het product wat gefactureerd wordt. Dus er zal 100% zeker 'ADC Student' op staan.
http://www.belastingdiens...lasting/ob02/ob02-41.html
"De facturen die u uitreikt, moeten voldoen aan de wettelijke eisen. Als de facturen namens u worden uitgereikt, het zogenaamde 'outsourcing', moeten ze uiteraard aan dezelfde eisen blijven voldoen. Als uw facturen niet aan de wettelijke eisen voldoen, is het mogelijk dat uw afnemer geen recht heeft op aftrek van BTW. Op alle facturen die u uitreikt, moet u in elk geval de onderstaande, door de wet bepaalde, basisgegevens duidelijk vermelden."
Een van de punten is:
"een duidelijke omschrijving van de geleverde goederen of de verleende dienst; "
Zeker opgeven als 'bedrijfskosten' en de BTW eraf trekken als er geen 'student' op staat...
Officieel moet er op een factuur een omschrijving staan van de dienst/het product wat gefactureerd wordt. Dus er zal 100% zeker 'ADC Student' op staan.
http://www.belastingdiens...lasting/ob02/ob02-41.html
"De facturen die u uitreikt, moeten voldoen aan de wettelijke eisen. Als de facturen namens u worden uitgereikt, het zogenaamde 'outsourcing', moeten ze uiteraard aan dezelfde eisen blijven voldoen. Als uw facturen niet aan de wettelijke eisen voldoen, is het mogelijk dat uw afnemer geen recht heeft op aftrek van BTW. Op alle facturen die u uitreikt, moet u in elk geval de onderstaande, door de wet bepaalde, basisgegevens duidelijk vermelden."
Een van de punten is:
"een duidelijke omschrijving van de geleverde goederen of de verleende dienst; "
op mijn factuur van een jaartje terug voor mijn powerbook staat er helemaal geen student vermeld... het is volgens mij gewoon een aparte artikel dat in het systeem staat dat al voor de lagere bedrag gefactureerd wordt.. geen korting te zien o.i.d.
maar dan spreek ik weer over factuur van jaar geleden..
maar dan spreek ik weer over factuur van jaar geleden..
---
Verwijderd
Beetje onzinnig om voor deze ene vraag een apart topic te openen dus vandaar dat ik het maar hier vraag. Is het mischien ook mogelijk om met studentenkorting (dus geen ADC) iets te kopen en dat je daarna ook nog de btw ervan kan aftrekken, of kan dat niet?
Lau22: als je in de quicksearch "btw" invoert, dan vind je genoeg posts in dit topic waarin je vraag eerder al is beantwoord
Ik heb mijn laptop met 8% korting gewoon opgegeven als studiemateriaal bij mijn bedrijf. Nog niks overgehoord van de belastingsinspecteur.
Ik heb dan ook nodig voor het studeren
[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 01-05-2006 11:45 ]
Maar had je het ook besteld dmv Apple Studen Developer's Hardware Discount? Indien niet, maakt dat al een heel verschilalienfruit schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:44:
Ik heb mijn laptop met 8% korting gewoon opgegeven als studiemateriaal bij mijn bedrijf. Nog niks overgehoord van de belastingsinspecteur.Ik heb dan ook nodig voor het studeren
quote: rklapwijk"De facturen die u uitreikt, moeten voldoen aan de wettelijke eisen. Als de facturen namens u worden uitgereikt, het zogenaamde 'outsourcing', moeten ze uiteraard aan dezelfde eisen blijven voldoen. Als uw facturen niet aan de wettelijke eisen voldoen, is het mogelijk dat uw afnemer geen recht heeft op aftrek van BTW. Op alle facturen die u uitreikt, moet u in elk geval de onderstaande, door de wet bepaalde, basisgegevens duidelijk vermelden."
Verwijderd
Ik heb ruim een week geleden mijn factuur per wire-transfer voldaan. Hoe lang duurde het bij jullie voor dat je membership op de ADC-website bij de assets kwam te staan?
Toen ik Apple hierover sprak vertelden ze mij dat dit 2-3 weken zou kunnen duren met Wire Transfer. Toen maar besloten om gewoon met mijn Creditcard te betalen. Meteen stond mijn membership tussen mijn Assets en een week later stond UPS voor de deur met een nieuwe Macbook
Verwijderd
Okay,
Ik ben van plan om binnenkort een mooie 17" MacBook Pro aan te schaffen voor onder andere software ontwikkeling en ook voor school. Dus kan ik lekker gebruik maken van de ADC en dus 20% korting krijgen.
Maar ik las hier ook dat je geen korting krijgt op de APP en aangezien ik als arme student zoveel mogelijk geld wil besparen vroeg ik me af of ik op me met ADC gekochte MacBook een APP kan afsluiten via de studenten korting.
Omweg? Ja, maar elke euro is meegenomen op dit moment.
Ik ben van plan om binnenkort een mooie 17" MacBook Pro aan te schaffen voor onder andere software ontwikkeling en ook voor school. Dus kan ik lekker gebruik maken van de ADC en dus 20% korting krijgen.
Maar ik las hier ook dat je geen korting krijgt op de APP en aangezien ik als arme student zoveel mogelijk geld wil besparen vroeg ik me af of ik op me met ADC gekochte MacBook een APP kan afsluiten via de studenten korting.
Applecare kan je gewoon via studenten korting bestellen op de Apple site.
Verwijderd
euhm een 17inch en AC voor over de 3000euro en jij bent een arme student....Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 00:08:
17" MacBook Pro voor school. APPLECARE
koop dan een 15
maargoed dat ADC is wel aan te bevelen voor wat meer redelijkere prijzen
Verwijderd
Even een update voor de wire-transfer aanmelding... 13 dagen na de overboeking staat mijn ADC membership netjes bij de assets. 17" Macbook pro coming right up!
Verwijderd
Zo lekker snelle replyVerwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:18:
[...]
euhm een 17inch en AC voor over de 3000euro en jij bent een arme student....![]()
koop dan een 15
maargoed dat ADC is wel aan te bevelen voor wat meer redelijkere prijzenik wil het ook aanschaffen maar dan bij de macbook, maarja zal wel geen 20% zijn, net als ibook/powerb geval was
Maar ik heb gelukkig nog lieve ouders die me nog voor me studie nog dingen willen voorschieten.
En na 6 jaar op dezelfde PC bak gewerkt te hebben eisen de huidige programma's toch wel wat meer dan me XP1800+ die op 100mhz draait en dus eigenlijk maar een 1150mhz proc is
Okay, ik zit hier met het volgende probleem / vraagje:
Ik wil me gaan richten op het programmeren voor Apple. Sinds kort heb ik ook een eigen Apple, voorheen altijd op school gebruikt. Alleen omdat ik de informatie rondom Cocoa nogal summier vindt, ben eigenlijk windows programmeur dus lijkt het me ideaal dat membership. En nu las ik in deze draad ook dat je dan nieuwe software krijgt enzo. In oktober wordt OSX 10.5 verwacht, welke ik sowieso van plan was om aan te schaffen. Maar als ik nu ADC member wordt, krijg ik die dan toegestuurd of moet ik er dan alsnog voor betalen? Want anders wacht ik nog even met member worden zodat ik er 'dubbel' voordeel uithaal. Tuurlijk kan ik nu alwel beginnen, maar ik ben ook maar een student en om nou 2 keer geld uit te geven....
Nu ik deze post zo nalees lijkt het heel Nederlands (voor een dubbeltje op de eerste rang zitten), maar zo bedoel ik het absoluut niet. Ik wordt nl. geen ADC member alleen voor OSX10.5....
Ik wil me gaan richten op het programmeren voor Apple. Sinds kort heb ik ook een eigen Apple, voorheen altijd op school gebruikt. Alleen omdat ik de informatie rondom Cocoa nogal summier vindt, ben eigenlijk windows programmeur dus lijkt het me ideaal dat membership. En nu las ik in deze draad ook dat je dan nieuwe software krijgt enzo. In oktober wordt OSX 10.5 verwacht, welke ik sowieso van plan was om aan te schaffen. Maar als ik nu ADC member wordt, krijg ik die dan toegestuurd of moet ik er dan alsnog voor betalen? Want anders wacht ik nog even met member worden zodat ik er 'dubbel' voordeel uithaal. Tuurlijk kan ik nu alwel beginnen, maar ik ben ook maar een student en om nou 2 keer geld uit te geven....
Nu ik deze post zo nalees lijkt het heel Nederlands (voor een dubbeltje op de eerste rang zitten), maar zo bedoel ik het absoluut niet. Ik wordt nl. geen ADC member alleen voor OSX10.5....
edit:
laatste alinea toegevoegd
laatste alinea toegevoegd
[ Voor 14% gewijzigd door Red op 19-05-2006 23:45 ]
als adc member krijg je zowieso bij aanmelding de laaste release van apple mac os x...
apple heeft mij de afgelopen 10 maanden echt 4x een complete OS cd gestuurd met de nieuwste versies.. dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je tekort komt..
verder ben ik niet echt zover gegaan in het bekijken van de tutorials..(voornamelijk development op andere platformen/talen die interessanter waren... net als jij dus )
ADC biedt gewoon wat extra priveleges op de downloads die normaal niet legaal beschikbaar zijn betreffende development en inside info over hardware..
apple heeft mij de afgelopen 10 maanden echt 4x een complete OS cd gestuurd met de nieuwste versies.. dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je tekort komt..
verder ben ik niet echt zover gegaan in het bekijken van de tutorials..(voornamelijk development op andere platformen/talen die interessanter waren... net als jij dus )
ADC biedt gewoon wat extra priveleges op de downloads die normaal niet legaal beschikbaar zijn betreffende development en inside info over hardware..
---
Verwijderd
Als je ADC Student member bent hoe kan je nu die korting krijgen ? waar moet je daar voor zijn op de website ?
Log in op je ADC account via deze pagina: http://developer.apple.com/, klik op ADC shop en koop ADC Student Membership. Fax de benodigde data, wacht 24 uur tot de verificatiemail en bel daarna de Apple store om met korting te bestellen (meld dat je een ADC account hebt)Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:37:
Als je ADC Student member bent hoe kan je nu die korting krijgen ? waar moet je daar voor zijn op de website ?
Verwijderd
Ik ben al adc student member ik woon in belgië naar waar moet ik dan bellen ( telefoon nummer aub) en precies zeggen om met korting te kunne bestellen en hoeveel kan je bestellen met korting ?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
En nou, gewoon bellen met het nummer wat op de Apple store staatVerwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:53:
Ik ben al adc student member ik woon in belgië naar waar moet ik dan bellen ( telefoon nummer aub) en precies zeggen om met korting te kunne bestellen en hoeveel kan je bestellen met korting ?
Alvast bedankt!
Hoeveel korting je krijgt ligt eraan wat je bestelt. Voor een MacPro of MacBook Pro krijg je 20% korting. Voor een iMac krijg je een stuk minder.
Verwijderd
vraagje, ik studeer deze maand af (nog een week) en ik weeet dat het een beetje tricky is, maar ik ga volgende week een Mac Pro bestellen icm scherm. Ik heb dus alleen een collegekaart nog van 2005/2006. Ik wil natuurlijk graag die student versie. Weten jullie of ik hiermee problemen ga krijgen??
Ik ga binnenkort ook dat ADC Account maar eens aanschaffen met een creditcard.. Maar hoe zit dat nou met die Apple Store, als je belt? Moet je dan betalen via CC of mag je ook een eenmalige machtiging doen? Mijn bestedingslimiet van 1000 euro per maand (studentencreditcard) covered natuurlijk de kosten van een Macbook Pro niet.. Geld daar overigens nog steeds de 20% korting voor?
Je krijgt er geen problemen mee, maar het ADC Student membership wordt niet goedgekeurd dus de aanschaf wordt geannuleerd, je krijgt het geld dus terug. Door de dubbele koersconversie (euro-dollar en later dollar-euro) krijg je bovendien ook nog minder geld terug. Als je namelijk niet binnen een bepaalde periode na aanschaf een geldig bewijs van inschrijving van een onderwijsinstelling faxt, wordt het lidmaatschap niet geactiveerd.Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 00:48:
vraagje, ik studeer deze maand af (nog een week) en ik weeet dat het een beetje tricky is, maar ik ga volgende week een Mac Pro bestellen icm scherm. Ik heb dus alleen een collegekaart nog van 2005/2006. Ik wil natuurlijk graag die student versie. Weten jullie of ik hiermee problemen ga krijgen??
Overigens, als je het lidmaatschap aanvraagt terwijl je nog studeert en tijdig een bewijs van inschrijving faxt en je studeert daarna af, kun je toch nog gedurende de looptijd van het lidmaatschap gebruik maken van de voordelen van het ADC lidmaatschap, dus ook de korting op hardware. De andere voorwaarde geldt nog wel: je mag het aangeschafte apparaat alleen gebruiken voor ontwikkeldoeleinden.
De korting geldt nog steeds en je kunt de betaling voldoen via een bankoverschrijving.Kvn schreef op donderdag 07 september 2006 @ 00:46:
Ik ga binnenkort ook dat ADC Account maar eens aanschaffen met een creditcard.. Maar hoe zit dat nou met die Apple Store, als je belt? Moet je dan betalen via CC of mag je ook een eenmalige machtiging doen? Mijn bestedingslimiet van 1000 euro per maand (studentencreditcard) covered natuurlijk de kosten van een Macbook Pro niet.. Geld daar overigens nog steeds de 20% korting voor?
Korting van 20% is toch alleen over Pro producten? (macbook pro en mac pro), de gewone versies (macbook, mac mini, imac) krijgen maar 10% waardoor het niet interessant is? Dat was tenminste zo toen ik mijn powerbook iets meer dan een jaar geleden via ADC kocht.... ibook was toendertijd maar 10%.
Als de 20% ook geldt voor de iMac ga ik m'n vriendin adc member laten worden
Als de 20% ook geldt voor de iMac ga ik m'n vriendin adc member laten worden
Oke ik weet dat het niet eerlijk is maar ik ben een Nederlander...
Ik wil graag een MacBook kopen via ADC Member. Ik ben gewoon student die wanneer ik dat afsluit er recht op heb.
Echter zou ik graag wanneer ik mijn MacBook bestel hem op mijn vaders bedrijf zijn naam zetten zodat we de BTW kunnen terug vragen. Is dit mogelijk ? of word hij standaard op de ADC Member gefactuurd ??
Ik wil graag een MacBook kopen via ADC Member. Ik ben gewoon student die wanneer ik dat afsluit er recht op heb.
Echter zou ik graag wanneer ik mijn MacBook bestel hem op mijn vaders bedrijf zijn naam zetten zodat we de BTW kunnen terug vragen. Is dit mogelijk ? of word hij standaard op de ADC Member gefactuurd ??
Zoals iemand hierboven al opmerkt vind ik het niet alleen niet eerlijk maar ook niet netjes om zo misbruik te maken van ADC. Verder zeg je zelf al dat het niet eerlijk is, want het lidmaatschap staat op naam van jou (jij bent de student) en het bedrijf staat op naam van je vader. Hierboven wordt al gezegd dat het moeilijk zal zijn de met ADC gekochte hardware aan te schaffen als de koper en de bedrijfseigenaar dezelfde persoon zijn. Als het om twee verschillende personen gaat zal het dus helemaal niet gaan. Oftewel: nee, je kunt niet bijna 40% korting krijgen, je zult het bij bijna 20 moeten houden.VerkerkSander schreef op maandag 11 september 2006 @ 01:02:
Oke ik weet dat het niet eerlijk is maar ik ben een Nederlander...
Hier geen probleem, telefonisch bestellen, factuuradres doorgeven (bedrijf in dit geval). De aanschaffer hoeft natuurlijk perse de betaler te zijn, onderscheid factuur/aflever adres kan worden gemaakt bij het (telefonisch) bestellen.VerkerkSander schreef op maandag 11 september 2006 @ 01:02:
Sammy, begrijp ik hieruit dat jij dit ook hebt gedaan ?Sammy schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:19:
[...]
Hier geen probleem, telefonisch bestellen, factuuradres doorgeven (bedrijf in dit geval). De aanschaffer hoeft natuurlijk perse de betaler te zijn, onderscheid factuur/aflever adres kan worden gemaakt bij het (telefonisch) bestellen.
Verwijderd
Is de Apple store dage en nacht open ? Anders bestel ik me vanavond nog iets nieuws.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Dit topic is gesloten.