even een vraagje, heb eergisteren een student abo aangeschaft, maar ik heb geen verzoek gekregen tot het faxen van bewijs van inschrijving bij een onderwijsinstelling. Komt dit nog of moet ik dit zelf ondernemen?
Verwijderd
Heb je niet free memberschip aan gevraagd?
Want daarna moet je nog adc student memberschip aanvragen he! en betalen natuurlijk en als je niet met visa betaald kan het wel eventjes duren :p;)
Want daarna moet je nog adc student memberschip aanvragen he! en betalen natuurlijk en als je niet met visa betaald kan het wel eventjes duren :p;)
Klopt. Mei 2005 geloof ik, 15inch PowerBook.VerkerkSander schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:27:
[...]
Sammy, begrijp ik hieruit dat jij dit ook hebt gedaan ?
Ja en ik heb ook al betaald via creditcard. Als ik bij assets kijk, staat er dit:Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:19:
Heb je niet free memberschip aan gevraagd?
Asset Name Quantity Expires on Transfer
ADC Student Membership (Pending) 1 10 Sep 2007
En opgelost, een mailtje naar ADC was voldoende om het op gang te zetten. binnen 2 uur was ik al geverifieerd. Het welkomspakket en de mailing van deze maand komen naar me toe
10%. En hij is te gebruiken in combinatie met de iPod + Printer actie!LeonO schreef op woensdag 13 september 2006 @ 01:23:
Weet iemand wat het huidige ADC student kortingspercentage op een 24" iMac systeem is?
Heb ik zelf gister ook gedaan.
Uit wat bestaat het huidige membership nu? want als je het wilt bestellen staat er alleen nog =>
* One (1) ADC Student Mailing Subscription
* Special Student Discount Offers
Geen T-Shirts meer enzo?
Verder dus gewoon 20% korting op een 17" MBP ?
Geen T-Shirts meer enzo?
one more thing...
Dat heeft er altijd gestaan.miekd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:47:
Uit wat bestaat het huidige membership nu? want als je het wilt bestellen staat er alleen nog =>
Geen T-Shirts meer enzo?
Wbt de korting, even bellen
/edit:
Lijkt me van wel. Select en Premium members kunnen nu al de prerelease krijgenVerwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:32:
Gaan de ADC-members in de toekomst dan ook Leopard ontvangen?
[ Voor 23% gewijzigd door Sijmen op 27-10-2006 20:21 ]
Verwijderd
Betaal je 99$ (als student zijnde) voor 1 jaar? Of is dit niet op jaren gebaseerd?
Is dit wel? Loopt je membership dan automatisch door? En moet je dan elke jaar 99$ betalen?
En voor de nieuwe mac os x die je thuis krijgt gestuurd, moet je daarvoor betalen? Of voor Leopard bijv (in de toekomst)?
Is dit wel? Loopt je membership dan automatisch door? En moet je dan elke jaar 99$ betalen?
En voor de nieuwe mac os x die je thuis krijgt gestuurd, moet je daarvoor betalen? Of voor Leopard bijv (in de toekomst)?
JaVerwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:06:
Betaal je 99$ (als student zijnde) voor 1 jaar? Of is dit niet op jaren gebaseerd?
Nee
Is dit wel? ...?
Nee
Nee
Nee
Nee
Correct me if im wron
Het membership is wel jaarlijks. De korting bij het Student ADC membership is once-in-a-lifetime.GUZA schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:08:
[...]
Ja
Nee
Is dit wel? ...?
Nee
Nee
Nee
Nee
Correct me if im wron
Verwijderd
Klopt, bij de ADC membership betaal je voor 1 jaar. Heb het bevestigd gekregen van Apple via de mail.
Maar krijg ik in dat jaar dan gratis Leopard thuisgestuurd als deze uitkomt?
Maar krijg ik in dat jaar dan gratis Leopard thuisgestuurd als deze uitkomt?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 22:30 ]
Nee, die krijg je thuisgestuurd, gelijktijdig met een van de maandelijkse mailings. Ik heb het afgelopen jaar al drie Tiger dvd's thuisgestuurd gekregen.Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:06:
Let er wel op dat dit developer edities zijn, die je dus officieel alleen mag gebruiken voor developer doeleinden.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Maar die leopard versie is wel hetzelfde als de 'gewone' versie of zijn er dingen anders? Gewoon uit nieuwsgierigheid (ik zit er aan te denken om te leren programmeren)Canaria schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:51:
[...]
Nee, die krijg je thuisgestuurd, gelijktijdig met een van de maandelijkse mailings. Ik heb het afgelopen jaar al drie Tiger dvd's thuisgestuurd gekregen.
Let er wel op dat dit developer edities zijn, die je dus officieel alleen mag gebruiken voor developer doeleinden.
Behalve korting op een systeem en gratis nieuwe versies van het Mac OS, is er ook nog iets leuks te vertellen over de informatie die je krijgt? Staan er nuttige dingen op die cd's of in die mailing? Krijg je iedere maand een cd met info en code thuis gestuurd, of soms ook alleen een mailtje? Zijn het altijd nieuwe dingen? En vooral: heb je er ook wat aan? Tiger heb ik al, korting hoef ik voorlopig niet, maar ik ben wel benieuwd wat je kunt verwachten als member behalve die dingen
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ik ben van plan binnen enkele maanden me een Macbook Pro aan te schaffen (onder andere voor dev doeleinden), en nu lees ik hier net dat dit kan met 20% korting. Maar op de website van Apple vind ik niets terug over percentages.
Is dit ergens te vinden op de website?
Is dit ergens te vinden op de website?
Everything is possible if you really want it.
Hiervoor moet je Apple bellen. Telefonisch geven ze dan de prijzen door en kan je het bestellen. Let wel op, het betreft een once-in-a-lifetime korting. Dit is ook al 100x in dit topic verteld
Ik heb vandaag de ADC student membership gekocht met creditcard ook al bevestiging gekregen maar ze vragen niet om mijn college/studentenkaart, in de mail staat dat mijn order verwerkt wordt, krijg ik nog een mail dat ze vragen om bewijs van inschrijving van school?
Dat valt redelijk mee. In de eerste twee posts staat iets over wat je bij je pakket krijgt, halverwege volgt een 'rant' van iemand die het jammer vind dat het alleen over de korting gaat, daarna volgen een of twee posts over andere dingen, en gaat het weer over korting en Tiger krijgen.Matias schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:24:
Lees het topic eens door zou ik zeggen, daarin wordt het namelijk vrij goed uitgebeeld allemaal...
Dus: die DVD's die je krijgt, staat daar nuttige info op of valt dat wel mee? Is het echt puur Cocoa-development, of besteden ze ook aandacht aan Java, PHP, en andere zaken die je ook op een Mac kunt doen? Kortom, kan een ADC member eens wat meer vertellen over wat je eraan hebt als je de korting en het gratis maandelijkse OS buiten beschouwing laat?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ik heb nu een email gekregen dat ik bewijs van school moet sturen.GUZA schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:07:
Ik heb vandaag de ADC student membership gekocht met creditcard ook al bevestiging gekregen maar ze vragen niet om mijn college/studentenkaart, in de mail staat dat mijn order verwerkt wordt, krijg ik nog een mail dat ze vragen om bewijs van inschrijving van school?
op deze site staat een faxnummer maar mijn fax kon geen verbinding maken.
http://developer.apple.com/students/index.html#verify
nummer europa : 44 (0) 131-458-6988
moet ik hier getallen weglaten of toevoegen ivm int netnummer enzo?
En anders kan ik het ook ergens heenmailen?
Ik kan niks vinden op de apple site
Je moet het faxen naar: 00 44 131 458 6988
[ Voor 18% gewijzigd door alienfruit op 25-11-2006 09:41 ]
Verwijderd
weet iemand of men ook controleert of je daadwerkelijk developed?
Want anders zou iedereen die een MBP of dergelijke aanschaft toch adc membership pakken?
Ik moet nog een maand wachten om adc membership te pakken aangezien je 18 moet zijn.
Want anders zou iedereen die een MBP of dergelijke aanschaft toch adc membership pakken?
Ik moet nog een maand wachten om adc membership te pakken aangezien je 18 moet zijn.
Iedereen? Alleen ADC student membership kost slechts $99 en niet iedereen is student. Daarnaast is (bij de student membership) de korting eenmalig, weet niet iedereen van deze regeling af en zijn er ook mensen die zich gewoon aan regels / voorwaarden houden, ook al wordt dat niet gecontroleerd.
Verwijderd
wat mij na 10 pagina's helaas nog niet duidelijk is;
kan je als je adc student member bent naast je 20% korting op een macbookpro ook nog eens gebruik maken van de 6-8% korting die de applestore geeft voor studenten?
kan je als je adc student member bent naast je 20% korting op een macbookpro ook nog eens gebruik maken van de 6-8% korting die de applestore geeft voor studenten?
Nee, dat kan niet. Je krijgt eenmalig 20% korting op de aanschaf van een mac. Als je daarna ooit nog spullen koopt krijg je wel gewoon de gebruikelijke studentenkorting.
Als je student bent en je wilt een mac bestellen maar niet al het papierwerk kan je 9 van de 10x ook via www.surfspot.nl/apple een appeltje kopen, krijg je toch meer korting als de gewone apple studentenkorting. verschil tussen apple korting en surfspot was toch 45 euro bij mij. Je besteld wel gewoon via de apple site en je kan ook gewoon bellen met de apple online store.
Verwijderd
Heeft iemand ervaring, met het gebruiken van de ADC en dan ook nog eens de BTW kunnen af te trekken via een bedrijfje?
Zou de factuur op een bedrijfsnaam gezet kunnen worden?
Zou de factuur op een bedrijfsnaam gezet kunnen worden?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 22:39 ]
Nee, maar dat hoeft ook helemaal niet bij een eensmanszaak... Zelf nooit problemen over gehad met de Belastingdienst. Maar ja, ik heb het dan ook nodig voor de studie
Verwijderd
hai,
ik heb gisteren ADC membership besteld, vannacht nog twee mailtjes met orderstatus gehad, 'nog niet verzonden'. ik kon al wel inloggen bij ADC en heb daar aangevinkt dat ik student ben. nu wacht ik op een activeringscode, maar ik had die direct na het updaten naar student verwacht. kan iemand me vertellen hoe lang het duurt voor je die code krijgt? daarna moet ik pas mijn collegekaart enzo faxen toch?
tnx
edit: ik heb wel al een mail gehad met 'thanks and welcome to ADC'..
ik heb gisteren ADC membership besteld, vannacht nog twee mailtjes met orderstatus gehad, 'nog niet verzonden'. ik kon al wel inloggen bij ADC en heb daar aangevinkt dat ik student ben. nu wacht ik op een activeringscode, maar ik had die direct na het updaten naar student verwacht. kan iemand me vertellen hoe lang het duurt voor je die code krijgt? daarna moet ik pas mijn collegekaart enzo faxen toch?
tnx
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 12:38 ]
Je moet ook eerst een Student Membership kopen voor €99. Vervolgens krijg je een activeringscode en moet je nog bewijzen dat je echt een student bent door je collegekaart en legitimatie en eventueel het bewijs van inschrijving te faxen.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:31:
hai,
tnx
Verwijderd
ik heb een student membership gekocht, en daarna ingevuld in mn profiel dat ik student ben. ik vroeg me alleen af of het klopt dat de mail met de activeringscode niet direct komt, maar dat dat een tijdje duurt nadat je de boel hebt ingevuld. wellicht ben ik gewoon een beetje ongeduldig
.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 14:43 ]
Ik ontving mijn activeringscode een dag na dat mijn betaling was goedgekeurd. En nadat ik mijn gegevens gefaxed had, duurde het nog 3 dagen voordat mijn studentenstatus goedgekeurd was.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:43:
ik heb een student membership gekocht, en daarna ingevuld in mn profiel dat ik student ben. ik vroeg me alleen af of het klopt dat de mail met de activeringscode niet direct komt, maar dat dat een tijdje duurt nadat je de boel hebt ingevuld. wellicht ben ik gewoon een beetje ongeduldig.
Verwijderd
dat is snel gegaan (ondanks mn ongeduld
): dinsdagavond ADC besteld, donderdag de activeringscode gekregen en mijn gegevens gefaxd, en gisteren was mn inschrijving rond en heb ik m'n MBP besteld! op 3 óf 4 januari wordt ie bezorgd!!
Afgelopen dinsdag Macbook Pro besteld. Kreeg eerst een mailtje dat hij 2 of 3 januari geleverd werd, maar vrijdag kreeg ik nog een mailtje dat hij al verzonden was en dat hij 28 december geleverd werd
Ik krijg steeds al mijn dvds en cd's van mac gestuurt voor alleen power pc terwijl ik een intel heb. hebben jullie dit ook ? of is dit te wijzigen ?
De losse Tiger is PowerPC-only. Intel Macs komen namelijk altijd al met Tiger, daar heb je niks aan een losse versie. Je hebt hem immers al.Brimme schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 20:51:
Ik krijg steeds al mijn dvds en cd's van mac gestuurt voor alleen power pc terwijl ik een intel heb. hebben jullie dit ook ? of is dit te wijzigen ?
gelukkig ben ik dus niet de enige dan en klopt dit gewoon.
Nu maar hopen dat we snel Leopard krijgen als hij uit is
Volgens mij hoef je daar niet zo 123 van uit te gaan. Ik ben sinds kort ook ADC member, maar zover ik hoorde via de telefoon zal je die niet krijgen..Brimme schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:58:
gelukkig ben ik dus niet de enige dan en klopt dit gewoon.
Een collega kreeg wel een examplaar van Tiger doet het pas uit was, maar misschien is de policy inmiddels aangepast. Maar lijkt mij gek als ze ontwikkeling onder MacOSX willen promoten onder studenten en ze dan niet de actuele besturingssystemen opsturen. Dat je geen betas e.d. krijgt okay 
Maar ja, we zien het wel in het voorjaar!
Maar ja, we zien het wel in het voorjaar!
De kosten van het ADC Student Membership zijn in Nederland niet $99 maar €99. Ook de factuur is in euro's opgesteld. Bij terugstorting vindt er dan ook geen conversie met koersverliezen plaats.
Accreditatie gebeurt met behulp van een fax naar 00441314586988.
De te verzenden gegevens zijn: copy paspoort, copy Verklaring van inschrijving, copy Collegekaart 2006-2007 en ADC Member Number! (was ik vergeten, stom
).
Nu moet ik mij weer opnieuw aanmelden.
Toch maar doen, want ik wil een MacPro voor Database en Perl Development aanschaffen.
Accreditatie gebeurt met behulp van een fax naar 00441314586988.
De te verzenden gegevens zijn: copy paspoort, copy Verklaring van inschrijving, copy Collegekaart 2006-2007 en ADC Member Number! (was ik vergeten, stom

Nu moet ik mij weer opnieuw aanmelden.
Toch maar doen, want ik wil een MacPro voor Database en Perl Development aanschaffen.
Bij mij was een printje van de order-bevestigings-mail i.c.m. mijn leerlingpas onder de fax voldoende. Dus het lijkt me niet dat je daar zo moeilijk over hoeft te doenarchivist schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:33:
De te verzenden gegevens zijn: copy paspoort, copy Verklaring van inschrijving, copy Collegekaart 2006-2007 en ADC Member Number! (was ik vergeten, stom).
Verwijderd
weet iemand of je dit ook kunt doen met MBO niveau? mijn school heet namelijk wel Koning Willem 1 COLLEGE! maar ik weet niet of dit ook daadwerkelijk als "college" in het engels dus, word gezien.
Nee, want het MBO valt niet onder het hoger onderwijs.
Ach, je kan het altijd proberen
Bij een vriend lukte het begin dit jaar niet...
Nou een vriend zeurden ze toch echt dat MBO geen hoger onderwijs is hoor.... Dan heb jij of iemand anders gewoon geluk gehad of mijn vriend dikke pech
* Ice T voelt zich gelukkig...alienfruit schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:29:
Nou een vriend zeurden ze toch echt dat MBO geen hoger onderwijs is hoor.... Dan heb jij of iemand anders gewoon geluk gehad of mijn vriend dikke pech
Heel die authenticatie is helemaal niet zo streng, ik ben dr met mn leerlingpas doorheen gekomen..
Verwijderd
hopelijk is mijn bewijs van inschrijving voldoende want wij krijgen niet elk jaar een nieuwe pas en die van mij is al helemaal afgesleten.
Verwijderd
het is gelukt nu rest alleen de vraag nog via waar ik moet bestellen om in aanmerking te komen voor de 20% korting?
Telefonisch en vervolgens je ADC nummer opgeven.
Dat weet nog niemand zeker 
Als je lid bent krijg je wel elke maand een DVD met nieuwe developer tools, interessante dingen, en ten tijde van OS upgrades, ook een nieuw OS.
Als je lid bent krijg je wel elke maand een DVD met nieuwe developer tools, interessante dingen, en ten tijde van OS upgrades, ook een nieuw OS.
Ik vraag me af hoe het zit met bepaalde rechten die je misschien kwijtspeelt door een mac via ADC student te kopen. Normaalgezien kan je binnen 7werkdagen dat ding gewoon terugsturen mocht er een dode pixel zijn. Is dit met ADC ook zo?
Want Apple heeft echt een zieke regeling voor die dingen. Ik persoonlijk vind 1 dode pixel al irritant om te hebben als je met grafisch werk bezig bent.
Want Apple heeft echt een zieke regeling voor die dingen. Ik persoonlijk vind 1 dode pixel al irritant om te hebben als je met grafisch werk bezig bent.
Je bedoelt waarschijnlijk ACD ipv ADC, dit is niet het topic voor de apple cinema displays maar de apple devoleper connection topic.
Nee het gaat echt over ADC, dat als je met die korting iets aankoopt je toch nog het recht zou hebben het binnen de 7 dagen terug te sturen als het product niet aan je verwachtingen voldoet (cfr dode pixel ofzo)GUZA schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:29:
Je bedoelt waarschijnlijk ACD ipv ADC, dit is niet het topic voor de apple cinema displays maar de apple devoleper connection topic.
Ook als je een ADC member bent mag je je laptop terugsturen als je niet tevreden bent. Ik had een van de eerdere Macbook Pro's met een whine, en ik heb een nieuwe gekregen. Zelfs toe nhij na 6 maanden voor de tweede keer terug moest ter reparatie omdat hij weer een whine, dode fans, en hitteprobleem had, hebben ze mij gewoon een nieuwe opgestuurd. Je hebt dus gewoon je garantie en rechten.
Wat je krijgt als je ADC member bent is een 'asset' waarmee je korting kunt krijgen op je aankoop. Je koop dus niets in een speciale store met speciale voorwaarden.
Wat je krijgt als je ADC member bent is een 'asset' waarmee je korting kunt krijgen op je aankoop. Je koop dus niets in een speciale store met speciale voorwaarden.
Verwijderd
Een vraagje aangezien ik er steeds serieuzer aan denk om een Macbook Pro te kopen: aangezien ik in de zomer afstudeer aan de UvA, is het wellicht nu het goede moment om nog even een grote aankoop te doen. Mijn vraag is: kan ik bij een bestelling met ADC korting (student) ook de rekening op het het bedrijf zetten waar ik werk, i.v.m. bruto/netto BTW voordeel voor mij?
Wellicht dat ik in de zomer de overgang maak naar New York: is het wellicht toch slimmer om de aankoop daar te doen? ADC membership is denk ik niet te gebruiken, moet ik echt een aankoop doen in NL volgens mij.
Alvast bedankt!
Wellicht dat ik in de zomer de overgang maak naar New York: is het wellicht toch slimmer om de aankoop daar te doen? ADC membership is denk ik niet te gebruiken, moet ik echt een aankoop doen in NL volgens mij.
Alvast bedankt!
JaVerwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:33:
kan ik bij een bestelling met ADC korting (student) ook de rekening op het het bedrijf zetten waar ik werk, i.v.m. bruto/netto BTW voordeel voor mij?
Nee, kun je beter gewoon in NL doen. In de USA is ie toch nooit 20% goedkoper.Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:33:
Wellicht dat ik in de zomer de overgang maak naar New York: is het wellicht toch slimmer om de aankoop daar te doen?
Vergeet ook niet dat in Amerika er achteraf nog btw afgerekend moet worden. Dus alle verkoopprijzen zijn ex btw. Waarschijnlijk ligt het percentage van New-York rond de 8,5% (vergelijkbaar met Chicago)Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:33:
Alvast bedankt!
Zelf was ik dat vergeten toen ik destijds mijn laptop kocht (in Peoria, il) en dat valt dan vies tegen. Ik moest even 8% extra betalen.
Er is echter een mogelijkheid om het niet te betalen alleen gaat dat voor jou niet op (bestellen online bij een internetbedrijf dat geen vestiging in jouw staat heeft of zoiets)
Succes met het aanschaffen
Verwijderd
Heel erg bedankt!
Nog een vraagje: ik neem aan dat ik een membership kan afsluiten, laat ik zeggen, twee maanden voordat ik mijn studie afrond?
Nog een vraagje: ik neem aan dat ik een membership kan afsluiten, laat ik zeggen, twee maanden voordat ik mijn studie afrond?
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 01:11 ]
Ik heb een week of 2 geleden ook een membership afgesloten en nu las ik hier in het topic dat mensen een welkomstpakket kregen, wanneer zou ik die ongeveer kunnen verwachten.
Daarnaast wil ik graag weten wanneer ik de mailing kan gaan verwachten, dacht dat het maandelijks was, dus wanneer komt ie ongeveer weer?
Daarnaast wil ik graag weten wanneer ik de mailing kan gaan verwachten, dacht dat het maandelijks was, dus wanneer komt ie ongeveer weer?
Verwijderd
Hallo Jongens. Ik wil graag een MacBook Pro 15" 2.33 GHZ + 23" HD Beeldscherm kopen.
Als ik dan een ADC Student Membership koop op allebei deze producten 20% korting krijgen? Want het is een "compleet systeem" of krijg ik dan alleen op de MacBook Pro 20% korting en op het beeldscherm niks?
Verder had ik de volgende vragen. Kan ik met ADC Membership nog steeds via studentenkorting kopen?
Dus dat ik dan van die 8% geloof ik? korting kan genieten + 20% voor ADC Membership
Daarnaast heeft mijn vader een bedrijf. ik zou hem dus ook via daar kunnen kopen. Ik vraag me af of ik een ADC Student Membership met BTW aftrek kan combineren?
Ik hoop dat jullie een duidelijk antwoord hebben
Alvast bedankt.
Als ik dan een ADC Student Membership koop op allebei deze producten 20% korting krijgen? Want het is een "compleet systeem" of krijg ik dan alleen op de MacBook Pro 20% korting en op het beeldscherm niks?
Verder had ik de volgende vragen. Kan ik met ADC Membership nog steeds via studentenkorting kopen?
Dus dat ik dan van die 8% geloof ik? korting kan genieten + 20% voor ADC Membership
Daarnaast heeft mijn vader een bedrijf. ik zou hem dus ook via daar kunnen kopen. Ik vraag me af of ik een ADC Student Membership met BTW aftrek kan combineren?
Ik hoop dat jullie een duidelijk antwoord hebben
Op 'Pro' hardware (macbook pro, mac pro) krijg je 20%, en op de andere producten van apple die een systeem vormen (cinema displays, muizen) 10%. Je kunt 1 systeem met korting kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:34:
Hallo Jongens. Ik wil graag een MacBook Pro 15" 2.33 GHZ + 23" HD Beeldscherm kopen.
Neen. ADC korting geldt over de 'gewone' apple store prijs.Verder had ik de volgende vragen. Kan ik met ADC Membership nog steeds via studentenkorting kopen?
Mits je de factuur op je vaders bedrijf kunt krijgen (lijkt me lastig, maar een belletje naar apple geeft daar snel antwoord op) Kun je BTW terug kijken. Belastingdienst kijkt naar of de apparatuur wel bedrijfsmatig gebruikt wordt (minimaal 90%). De hoeveelheid korting die jij krijgt en de manier waarom zal de belastingdienst niet boeiend vinden.Daarnaast heeft mijn vader een bedrijf. ik zou hem dus ook via daar kunnen kopen. Ik vraag me af of ik een ADC Student Membership met BTW aftrek kan combineren?
Geen dank.Ik hoop dat jullie een duidelijk antwoord hebbenAlvast bedankt.
Verwijderd
Dankjewel
Dan blijft er voor mij nog 1 vraag over. Minimaal 90% moetie gebruikt worden voor het bedrijf? Hoe controleren ze dat?
Steekproef. Ieder bedrijf krijgt om de x-aantal jaar controle. Als er dan een computer in je activa staat die niet aanwezig is, krijg je naheffing.
Verwijderd
zijn die controles aangekondigd ofzo? Kwoon namelijk niet bij me vader. Ouders zijn gescheiden
Want me vader heeft natuurlijk ook meer dingen die voor zijn bedrijf zijn.
Want me vader heeft natuurlijk ook meer dingen die voor zijn bedrijf zijn.
Hoelang duurt die activering van een ADC student membership.
Ik heb hier een acknowledgment dat ik student ben. Ik zit nu te wachten op de nieuwe Macbook Pro's.. zodra die uitkomen wil ik er meteen eentje bestellen.
Kan ik die membership tegelijk met de macbook bestellen bijvoorbeeld?
Ik heb hier een acknowledgment dat ik student ben. Ik zit nu te wachten op de nieuwe Macbook Pro's.. zodra die uitkomen wil ik er meteen eentje bestellen.
Kan ik die membership tegelijk met de macbook bestellen bijvoorbeeld?
one more thing...
Verwijderd
Duurt niet zolang, meestal enkele dagen nadat je de documenten gefaxt hebt.
Maar je kan ze niet tegelijk bestellen. Je krijgt je activatie van ADC pas als alle documenten zijn nagekeken ed.
Pas dan kan je een hardware bestelling plaatsen.
Maar je kan ze niet tegelijk bestellen. Je krijgt je activatie van ADC pas als alle documenten zijn nagekeken ed.
Pas dan kan je een hardware bestelling plaatsen.
Verwijderd
Als ik zo ADC student membership aanschaf (99euro kost die)
krijg ik die dan thuis op gestuurd of moet ik die dan ophalen bij me plaatselijke Apple cente (apeldoorn) ?
en als ik gebruik wil maken van die 20% korting kan dat gewoon in een Apple store of alleen online ?
en hoelang is deze membership met korting geldig ?
en hoe werkt zo ADC memberschip moet ik eerst zo free account maken of alleen die ADC student membership kopen van 99 euro ?
krijg ik die dan thuis op gestuurd of moet ik die dan ophalen bij me plaatselijke Apple cente (apeldoorn) ?
en als ik gebruik wil maken van die 20% korting kan dat gewoon in een Apple store of alleen online ?
en hoelang is deze membership met korting geldig ?
en hoe werkt zo ADC memberschip moet ik eerst zo free account maken of alleen die ADC student membership kopen van 99 euro ?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 10:43 ]
Die 20% korting krijg je sowieso als je via de telefoon bestelt. Een vriend van me heeft laatst ook ADC membership gekocht. Toen hij daar een bevestiging van had, kreeg hij bij zijn telefonische bestelling 20% korting op zijn MacBook. Ze waren bij Apple zelfs zo tof om de order nog even in de wacht te zetten totdat er geverifieerd was dat hij student was.
[ Voor 5% gewijzigd door scarhand op 12-05-2007 19:45 ]
Verwijderd
Betaling zonder creditcard mogelijk ?
en voor MBO geen enkel probleem om ADC member te worden ?
en voor MBO geen enkel probleem om ADC member te worden ?
Als je in dit topic zoekt naar MBO kun je een antwoord op je vraag vinden. Zou je de volgende keer niet binnen 24 uur je vraag opnieuw onder de aandacht willen brengen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
wil zo gauw mogelijk een macbook pro 17 inch aanschaffen daarom ben ik zo ongeduldig want ik heb het nodig voor me werk. maar kan ik nou betalen zonder creditcard.
sorry voor dit
sorry voor dit

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 10:35 ]
Verwijderd
ik heb eerst een gratis account aangemaakt voor ADC membership. en toen wou ik de ADC studenten membership aanschaffen word ik doorgelinkt naar de nederlandse apple store.
toen moest ik een ID aanmaken nog steeds geen mail maar ik kreeg een error.
Webstore gesloten, updaten met nieuwe producten
kan ik nog niet bestellen hahahaha
toen moest ik een ID aanmaken nog steeds geen mail maar ik kreeg een error.
Webstore gesloten, updaten met nieuwe producten
kan ik nog niet bestellen hahahaha
Verwijderd
Erg interesant dit ADC,
Ik ben ook van plan binnen een aantal maanden een MBP te kopen de 15" versie 2.16 Ghz
Die kost mij normaal (met de 8% studenten korting) 1830,-
Als ik een ADC lidmaatschap pak van 88,- heb ik recht op een korting van 20%
Dit is 366,- over het bedrag van 1830,- als ik daar het lidmaatschap vanaf trek (88,-)
Hoef ik nog maar: 1552,- Te betalen voor mijn MBP.
Enige nadeel, ik ben nu aan het twijfelen voor de 2,33 Ghz versie
hahaha.
Ik ben ook van plan binnen een aantal maanden een MBP te kopen de 15" versie 2.16 Ghz
Die kost mij normaal (met de 8% studenten korting) 1830,-
Als ik een ADC lidmaatschap pak van 88,- heb ik recht op een korting van 20%
Dit is 366,- over het bedrag van 1830,- als ik daar het lidmaatschap vanaf trek (88,-)
Hoef ik nog maar: 1552,- Te betalen voor mijn MBP.
Enige nadeel, ik ben nu aan het twijfelen voor de 2,33 Ghz versie
Verwijderd
niet over het bedrag van 8% van het hele bedrag je kan er niet 28% van aftrekken.
het is van het complete bedrag 20% of je neemt de gratis 8%
het is van het complete bedrag 20% of je neemt de gratis 8%
Verwijderd
Even op een rijtje. om ADC student member te worden. want het is me nog steeds onduidelijk. en ik wil er nu een punt achter zetten !
Je maakt eerst een gratis ADC account aan op developer connection apple.
je meld je dan aan voor een ADC student membership. je word dan doorgelinkt naar Apple NL.
je rekent dan af en je krijgt hem opgestuurd ?
of moet je nog meer dingen doen echt onduidelijk....
je meld je dan aan voor een ADC student membership. je word dan doorgelinkt naar Apple NL.
Ik heb gisteren een ADC student membership aangevraagd (via Apple NL store met CC betaald). Heb per e-mail een bevestiging met activatiecode ontvangen. Je maakt dan eerst een gratis ADC account aan. Eenmaal ingelogd kun je via de 'activate-optie' de ADC student membership code invullen en wordt je gratis account als het ware 'geupgrade'. Om als student een korting te ontvangen in Apple Store is het nog wel nodig om je student-status te verifieren. Dit kan volgens mij doormiddel van het faxen van je bewijs van inschrijving van je hogeschool/uni. (dit moet ik nog doen dus).Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:29:
Even op een rijtje. om ADC student member te worden. want het is me nog steeds onduidelijk. en ik wil er nu een punt achter zetten !
Klopt als een bus. Ik had 2 dagen later mijn verificatie binnen. Daarna besteld door de Apple Store NL te bellen. Helaas duurt het verzenden nogal lang, waardoor ik nog minstens 2 weken aan het wachten ben op m'n laptopje...manzana schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:41:
[...]
Ik heb gisteren een ADC student membership aangevraagd (via Apple NL store met CC betaald). Heb per e-mail een bevestiging met activatiecode ontvangen. Je maakt dan eerst een gratis ADC account aan. Eenmaal ingelogd kun je via de 'activate-optie' de ADC student membership code invullen en wordt je gratis account als het ware 'geupgrade'. Om als student een korting te ontvangen in Apple Store is het nog wel nodig om je student-status te verifieren. Dit kan volgens mij doormiddel van het faxen van je bewijs van inschrijving van je hogeschool/uni. (dit moet ik nog doen dus).
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Ik heb voor het ADC lidmaatschap een mail gestuurd naar de lokale Apple Premium Reseller. Zij stuurden me dit terug:
Ik lees hier overal dat het ADC wel beschikbaar is voor België. Wat moet ik nu geloven? En hoe kan ik dit aanpakken als Belg zijnde om dan toch dit lidmaatschap te bekomen?Ik heb uw vraag doorgespeeld naar Apple België, maar voor hun is deze zogenaamde 'ADC Hardware discount) niet bekend.
Vermoedelijk zal dit enkel geldig zijn in de US.
Everything is possible if you really want it.
Als je van ADC gebruik wilt maken zul je dit online moeten doen via de Developer site van Apple. Je kan hier: http://developer.apple.co...ddtocart/?prod_part=D1091 je land kiezen en België staat daar ook bij. Vervolgens kun je je ADC membership aanschaffen. Ik vermoed dat de procedure gewoon hetzelfde is. Dus via die site een account aanmaken etc. en dan per telefoon bestellen bij Apple Store België.
Bij een retailer zullen ze dit niet zo snel uitleggen, ze hebben liever dat je die 1700+ euro bij hun uitgeeft
Bij een retailer zullen ze dit niet zo snel uitleggen, ze hebben liever dat je die 1700+ euro bij hun uitgeeft
[ Voor 12% gewijzigd door manzana op 20-05-2007 16:36 ]
Ik kwam vandaag toevallig wat info over het ADC tegenen ik moet zeggen dat het (ook behalve de korting
) best interessant is. Toch maar eens achteraan gaan als ik over hopelijk een maandje ingeschreven ben op de Saxion 
//edit: Kan iemand mij bevestiging geven dat je inderdaad Leopard thuisgestuurd krijgt?
//edit: Kan iemand mij bevestiging geven dat je inderdaad Leopard thuisgestuurd krijgt?
[ Voor 16% gewijzigd door Mei op 20-05-2007 22:26 ]
Verwijderd
Ben benieuwd of het uiteindelijk gelukt is om via de ADC korting te bestellen op de naam van je bedrijf.
Nog meer benieuw ben ik naar de vraag: als je in Nederland een ADC korting afsluit, kun je dan tevens gebruik maken van de korting bij een bestelling in de Verenigde Staten?
Ik verhuis deze zomer naar New York. Aangezienik nu nog student ben kan ik gebruik maken van de ADC korting. Zit dus even te kijken hoe ik zo goedkoop mogelijk een MBP kan aanschaffen
Iemand ervaring hiermee?
Nog meer benieuw ben ik naar de vraag: als je in Nederland een ADC korting afsluit, kun je dan tevens gebruik maken van de korting bij een bestelling in de Verenigde Staten?
Ik verhuis deze zomer naar New York. Aangezienik nu nog student ben kan ik gebruik maken van de ADC korting. Zit dus even te kijken hoe ik zo goedkoop mogelijk een MBP kan aanschaffen
Iemand ervaring hiermee?
Ik heb er geen ervaring mee, maar denk wel dat dit mogelijk is. Het ADC account is verder niet plaats- of landgebonden. Je kunt nu je huidige adres als 'shipping address' opgeven en dat kun je t.z.t veranderen naar je NY adres. Pin me er niet op vast, maar het moet kunnen lijkt me.Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:02:
Ben benieuwd of het uiteindelijk gelukt is om via de ADC korting te bestellen op de naam van je bedrijf.
Iemand ervaring hiermee?
Verwijderd
Dat zou super zijn - meer dan 40% verschil met de NL prijs. Enig idee waar ik dit kan checken bij Apple?
Ja dat kan gewoon. Toen ik in Amerika was voor een afstudeerstage heb ik me als ADC member in laten schrijven met bewijs van studentzijn van een Nederlandse Universiteit.
Vervolgens heb ik een MBP besteld als ADC member in de Amerikaanse online apple store. Ik geloof dat je in Amerika met een ADC membership ook gewoon naar een winkel toe kunt gaan om 'm te bestellen. Het hoeft daar dus (geloof ik) niet perse online.
Inderdaad de combinatie ADC + MBP in Amerika kopen, maakte mijn MBP erg goedkoop. Ik had de MBP met C2D besteld (2.16GHz, maar met 2GB Ram) voor $1739, daar kwam dan $104,34 Tax bij (tja Pennsylvania). Maar ik kreeg er met een rebate wel een gratis Canon iP4300 bij.
Vervolgens heb ik een MBP besteld als ADC member in de Amerikaanse online apple store. Ik geloof dat je in Amerika met een ADC membership ook gewoon naar een winkel toe kunt gaan om 'm te bestellen. Het hoeft daar dus (geloof ik) niet perse online.
Inderdaad de combinatie ADC + MBP in Amerika kopen, maakte mijn MBP erg goedkoop. Ik had de MBP met C2D besteld (2.16GHz, maar met 2GB Ram) voor $1739, daar kwam dan $104,34 Tax bij (tja Pennsylvania). Maar ik kreeg er met een rebate wel een gratis Canon iP4300 bij.
Verwijderd
1 ) Ga naar Apple ADC site
2 ) Maak een login
3 ) Login en purchase een Student ADC membership
4 ) Maak geld over voor membership (kan alleen CC)
5 ) Wacht tot payment binnen is, en goedgekeurd.
6 ) Stuur naar gegeven fax of e-mail adres kopie van :
- Bewijs van inschrijving opleiding OF College kaart van huidige opleidingsjaar (Schoolpas)
Schoolpas is voldoende
- Kopie passpoort/legitimatie
7 ) Wacht tot Membership is goedgekeurd
8 ) Als alles klaar is; bel Apple NL; zeg dat je ADC membership hebt; ze helpen je verder en vervolgens kan je gewoon naar een NL bankrekening geld overmaking voor je bestelling.
9 ) Je bent nog een jaar lid; gratis goodies.
Dit zijn de stappen. voor een ADC account ik heb deze informatie hier geplaats wegens onduidelijkheden.
ADC is toegankelijk als je 18+ bent en MBO/HBO/UNI doet.
2 ) Maak een login
3 ) Login en purchase een Student ADC membership
4 ) Maak geld over voor membership (kan alleen CC)
5 ) Wacht tot payment binnen is, en goedgekeurd.
6 ) Stuur naar gegeven fax of e-mail adres kopie van :
- Bewijs van inschrijving opleiding OF College kaart van huidige opleidingsjaar (Schoolpas)
Schoolpas is voldoende
- Kopie passpoort/legitimatie
7 ) Wacht tot Membership is goedgekeurd
8 ) Als alles klaar is; bel Apple NL; zeg dat je ADC membership hebt; ze helpen je verder en vervolgens kan je gewoon naar een NL bankrekening geld overmaking voor je bestelling.
9 ) Je bent nog een jaar lid; gratis goodies.
Dit zijn de stappen. voor een ADC account ik heb deze informatie hier geplaats wegens onduidelijkheden.
ADC is toegankelijk als je 18+ bent en MBO/HBO/UNI doet.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 11:47 ]
Verwijderd
@ jorikc - echt super nieuws, heel erg bedankt
Met de nieuwe MBP kom je dan op 1230 euro uit, echt een onwijs groot verschil. Je hoeft dus geen collegekaart nog eens te laten zien bij de aankoop - alleen je inschrijving van je ADC als ik het goed heb? Je hebt m dus wel telefonisch besteld?
Edit: online dus
, helemaal duidelijk allemaal!
Edit: online dus
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 12:18 ]
Dit topic is gesloten.