Wat te verwachten als ADC member?

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 8.565 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:51
Als ADC Member kun je via http://developer.apple.com/membership/usa.html apple spullen met de ADC korting bestellen voor Amerika. Daar staat de goedkoopste MBP voor $1599 = €1182. Maar daar kan nog wat belasting bijkomen afhankelijk van de staat waar je het bestelt.
Ik zie nu dat je in Amerika alleen via die website met ADC korting kunt bestellen dus niet telefonisch of bij een retail store.
Officieel moet je natuurlijk invoerrechten belasting betalen als je je laptop weer terug meeneemt naar Nederland. In mijn geval landde ik in Brussel bij terugkomst en hoewel ik er niet echt naar zocht, kon ik niets zien hoe of waar ik mijn laptop had moeten aangeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik echt langere tijd in Amerika ga wonen, zal de douane bij Schiphol geen probleem zijn als ik even terug kom naar NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomaar verhuizen of door studie ? beetje offtopic dit maar wil het wel weten :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook heel interessant de iPod Nano actie die nu van toepassing is bij de aankoop van een Mac product. Denk alleen niet dat het ook geldt voor een aankoop via de ADC store helaas, als ik even snel kijk naar de voorwaarden...

@ jafd01: Bijna afgestuurd - voor mijn baan verhuis ik naar NYC. Vorig jaar stage gelopen en nog parttime werkzaam bij het bedrijf geweest tijdens mijn studie :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
Zojuist mijn inschrijvingsattest en studentenkaart doorgefaxt, nu is afwachten tot ik een antwoord krijg. Ben eens benieuwd wat de werkelijke extra's zijn buiten de Once-in-a-lifetime discount.

offtopic:
PS: Die iPod nano actie (back to school) geldt alleen voor Amerika. ;(

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Hobbles schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 08:51:
offtopic:
PS: Die iPod nano actie (back to school) geldt alleen voor Amerika. ;(
Vorig jaar zomer kwam die actie AFAIK ook naar Nederland, alleen wat later dan dat de actie in de VS was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hobbles kan je niet je gegevens mailen ik heb niet echt een fax in me omgeving de laaste die is dood gegaan :( ik heb zojuist toch maar me school gebeld en gevraagd hoe ik aan bewijs van inschrijving opleiding kwam. Die kon ik aanvragen netjes verteld voor wat het was en krijg het morgen thuis.

:D

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Ik heb ook gezocht naar een mogelijkheid om te mailen, helaas is die er niet. Je kan wel mailen naar de ADC support:
Please contact ADC at http://developer.apple.com/contact if you need assistance.
Ik heb dezemorgen om 8u25 mijn gegevens doorgefaxt, en om 12u43 kreeg ik een bevestiging dat het in orde is. Vanavond als ik thuiskom direct gebruik maken van de 20% korting voor de nieuwe Macbook Pro :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Waarom berekent de Applestore eigenlijk 21% BTW?

Stukje uit rekening voor ADC student Membership:
Totaal:81.82
Shipping Cost:
Korting (al verrekend in totaal):-0.00
BTW @ 21% :17.18
Totaalbedrag van de bestelling:99.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Misschien omdat je in de Belgische Store zit? Daar betaal je namelijk 21% BTW, Nederland is normaal 19% als ik me goed herinner. Het bedrag voor ADC blijft in ieder geval 99€...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 18:09

krisis1

Onder-watte?!

Mei schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:50:
//edit: Kan iemand mij bevestiging geven dat je inderdaad Leopard thuisgestuurd krijgt?
Toen ik mijn MacBook Pro 15,4" 2,2 gisteren telefonisch bestelde (met ADC) gelijk aan de verkoper gevraagd of ik Leopard gratis thuisgestuurd zou krijgen, en hij bevestigde dat Leopard gratis bij de ADC zit.

Lijkt me ook logisch, want de vorige keer kregen ze Tiger er ook bij, dus het lijkt me maar eerlijk ;-)
Blijft een goede deal he, ik bespaarde bijna 400€ op m'n laptop, krijg Leopard van vermoedelijk +-120 erbij, en je geeft er maar 99 voor uit. Echt een no-brainer!

Nu plan ik wel om effectief development op het toestel te doen, maar lang niet iedereen heeft die intentie. Beetje raar van Apple om zomaar "geld uit te delen", vooral dan omdat er (logisch) misbruik van gemaakt wordt. Maarja, ik klaag niet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Ik ga ook development doen :P Websites Safari-compliant maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hobbles schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:11:
Misschien omdat je in de Belgische Store zit? Daar betaal je namelijk 21% BTW, Nederland is normaal 19% als ik me goed herinner. Het bedrag voor ADC blijft in ieder geval 99€...
Nederlandse store, daar had ik natuurlijk speciaal op gelet :) Dat maakt het ook raar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
@begintmeta: Inderdaad een rare zaak dan.

Apple kan natuurlijk nooit controleren of je wel degelijk development doet. Zij verwachten dit denk ik wel en kunnen dan ook alleen maar hopen dat ze je kunnen aansporen om bij te dragen aan hun ontwikkeling. Dat is althans wat ik eruit kan begrijpen waarom ze dit doen. Het zal ook wel zijn om de drempel om naar Apple over te stappen te verlagen.

Geweldige zaak dat er bevestiging is in verband met Leopard...

[ Voor 7% gewijzigd door Hobbles op 07-06-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

K'heb ook aan ADC student genomen, voor de enkele weken dat ik nog student ben, ik ben ook wel effectief van plan java development te doen voor OS X, als apple & sun nu ook nog ff de handen in elkaar kunnen slagen voor java 6 op os X is het helemaal ok ;)

Ik ga voor de nieuwe macbook pro, hoewel ik een vrij jonge macbook heb waar ik absoluut tevreden ben op één ding na de resolutie is voor de ide die ik gebruik net wat te klein, plus de geupdate macbook pro's zijn zeer knap, dus apple heeft me weeral verleid.

Ik heb mijn gegevens (denk ik) vrijdag doorgefaxed, heb ze nog trachten te faxen naar belgische apple store faxnr maar daarop kreeg ik te horen dat er geen aansluiting was op dat nummer, hopelijk krijg ik maandag bevestiging anders moet ik eens opnieuw faxen, ken het fax toestel dat ik gebruikt heb nu eenmaal ook nog niet zo goed. Ik neem aan dat ik als Belg ook naar die nr in de uk moet faxen?

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Naar UK faxen vanuit België inderdaad... Let erop dat je de 0 tussen de haakjes niet hoeft in te toetsen. (Deed ik in het begin namelijk, en daardoor kreeg ik geen verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Wat moet ik exact doorfaxen naar de UK? Is m'n bewijs van inschrijving van de IB-Groep voldoende, of moet ik nog even wachten op een bewijs van de hogeschool zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Gewoon een bewijs dat je student bent is voldoende... Maakt niet uit op welke manier je dit duidelijk maakt. Het bewijs van IB-groep + identiteitskaart zal waarschijnlijk al voldoende zijn. Ikzelf heb studentenkaart, identiteitskaart en inschrijvingsbewijs van school gefaxt. Ik wou zeker zijn dat het dadelijk goedgekeurd werd :P

[ Voor 9% gewijzigd door Hobbles op 10-06-2007 20:41 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 18:09

krisis1

Onder-watte?!

Ik kwam toe met identiteitskaart & studentenkaart. Zorg wel dat je ook je ADC Member Number op je fax zet, en je naam kan ook nooit kwaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hoe lang duurt de verificatie van een studentlidmaatschap eigenlijk? Ook werkt de site niet helemaal, kan mijn studentnummer niet weizigen, is nu niet juist... Zal wel eens bellen met apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
begintmeta schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:41:
Hoe lang duurt de verificatie van een studentlidmaatschap eigenlijk? Ook werkt de site niet helemaal, kan mijn studentnummer niet weizigen, is nu niet juist... Zal wel eens bellen met apple...
Bij mij ging hier 1 werkdag overheen, dus dinsdag fax verstuurd en donderdag was het in m'n account te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 08:21
drensenbrink schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:41:
Wat moet ik exact doorfaxen naar de UK? Is m'n bewijs van inschrijving van de IB-Groep voldoende, of moet ik nog even wachten op een bewijs van de hogeschool zelf?
IB-groep is opzich goed alleen als je je gegevens door faxt voor het leerjaar van 2007/2008 kunnen ze moeilijk gaan doen want dat is nu bij mij het probleem :( wil graag de macbookpro voor de zomervakantie hebben. Maar de studie is 07/08 en dan is het niet goed :'( dus ben nu maar mijn andere gegevens van de huidige opleiding aan het doorsturen. Erg snel zijn ze daar trouwens ook niet, ben al een week bezig :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan vanavond toch gewoon bestellen in de apple store en betalen met cc ?
en dan krijg ik te horen dat ik me gegevens moet faxen ?

ik heb al me inschrijving van opleiding gekregen en me pas al gescand en id kaart

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Xiqum schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:11:
[...]

IB-groep is opzich goed alleen als je je gegevens door faxt voor het leerjaar van 2007/2008 kunnen ze moeilijk gaan doen want dat is nu bij mij het probleem :( wil graag de macbookpro voor de zomervakantie hebben. Maar de studie is 07/08 en dan is het niet goed :'( dus ben nu maar mijn andere gegevens van de huidige opleiding aan het doorsturen. Erg snel zijn ze daar trouwens ook niet, ben al een week bezig :z
Ik ben van plan om de MBP half augustus te bestellen. Dus begin augustus bestel ik dat student developer pakket. Dan zal het wel lukken met de IB-groep papiertje. Anders heb ik vast al meer informatie van de hogeschool zelf in augustus. (Anders heb ik nog als backup een ingescand college pas van m'n studie vorig jaar :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Xiqum schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:11:
[...] Erg snel zijn ze daar trouwens ook niet, ben al een week bezig :z
Bij mij was het op 4 uurtjes geregeld... fax verzonden met gegevens om half 9, tegen 12u30 kreeg ik een antwoord dat mijn lidmaatschap werd geaccepteerd. Snel genoeg lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hobbles jij hebt het savonds aangeschaft ? ik ga het denk ik vanavond ook aanschaffen en betalen met me cc krijg ik dan een melding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Gisteren mijn gegevens doorgefaxed rond hetzelfde tijdstip, vandaag in orde, zeer netjes afgehandeld.
Had vorige week vrijdag ook een fax gestuurd maar m'n adc membership number vergeten te vermelden (dom van mij natuurlijk), maar zag het pas in dit topic dat dat ook nodig was, m'n apple id stond er wel bij op.

Alles is nu in orde, deze week word m'n macbookje verkocht en dan bestel ik vrijdag mijn nieuwe macbook pro.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:28:
Hobbles jij hebt het savonds aangeschaft ? ik ga het denk ik vanavond ook aanschaffen en betalen met me cc krijg ik dan een melding ?
savonds besteld en betaald, smorgens de fax gestuurd met gegevens, smiddags in orde... savonds MBP besteld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ga ik vanavond ook doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 14:06

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Heb donderdagavond ADC besteld en betaald met CC. Zo dom geweest om verkeerd mail adres in te vullen, maar laten gelukkig nog kunnen aanpassen. Volgende morgen (vrijdag) om 9 uur de activatie ID ontvangen en geactiveerd via de apple site. Dan moet je account nog de 'student status' worden, dus een foto gemaakt van m'n OV+rijbeweijs+collegekaart, doorgemailt naar devprograms apenstaartje apple punt com. Paar uur later naar ADC gebeld (medewerker uit de UK aan de telefoon). Die heeft het mailtje opgezocht en gelijk verwerkt. ADC was vanaf dat moment afgerond.

Contact opgenomen met de Apple verkoop team, aangegeven dat ik de MBP 2,4ghz wou. Standaard config met ADC korting. Gelijk geregeld, binnen een uur een mail met de betalingsinformatie. Per bank € 1919,47 overgemaakt (nog steeds vrijdag) om 15:00.

Maandagmorgen stond de bestelling bevestigd.
Dinsdagmorgen stond de bestelling op verzonden, en volgens schema zou die maandag de 18e worden afgeleverd, nog 5 werkdagen dus. Toch heb ik stiekem hoop op aankomende vrijdag!

Verder was alles dus best snel rond:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinvs medewerker uit UK die nederlands is of engels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 14:06

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Nederlands telefoonnummer (staat volgens mij in de mails genoemd), maar engelse medewerker. Alhoewel je eigenlijk geen woord hoeft te zeggen, dit kan iedereen met gebrekkig engels fixen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hobbles toen je adc besteld had kreeg je dan een mailtje met gegevens waar je het naar toe moet faxen heb namelijk nog niets.

adc membership number: is toch je account naam ?

Your ADC Member username is: jafdavies. This is also your Apple ID and it may be used.

of niet ?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:53:
Hobbles toen je adc besteld had kreeg je dan een mailtje met gegevens waar je het naar toe moet faxen heb namelijk nog niets.
Hier krijg je wel een mailtje over maar hierin staat een link met een fax nummer dat is deze pagina:
http://developer.apple.com/contact/phone.html

Daar staat ook het fax nummer ;)

succes, ik wacht nog steeds :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ej beste mensen,

Ik heb vanmiddag met apple gebeld en informatie gevraagt over ADC students membership.
Ik ben namelijk vanplan om dit aan te schaffen omdat ik in de vakantie een macbook pro wil gaan kopen.

Nu heb ik de volgende 2 vragen
  • Er is mij verteld dat ik een kopie van mijn studentekaart moet faxe, en nu klinkt het een beetje gek maar wat is een studentenkaart, is dat je OV-studentenkaart, of van de IB-groep.. 8)7 (ik weet het het klinkt gek.)
  • En er is mij verteld dat je die 99 euro moet betalen met een creditcard, is dit egt de enigste manier om die 99 euro te betalen of is er ook een andere manier. Ik heb namelijk geen creditcard.
Ik ben wel 18 jaar en zit op het MBO.

Alvast bedankt!

Boyd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:20:
  • Er is mij verteld dat ik een kopie van mijn studentekaart moet faxe, en nu klinkt het een beetje gek maar wat is een studentenkaart, is dat je OV-studentenkaart, of van de IB-groep.. 8)7 (ik weet het het klinkt gek.)
  • En er is mij verteld dat je die 99 euro moet betalen met een creditcard, is dit egt de enigste manier om die 99 euro te betalen of is er ook een andere manier. Ik heb namelijk geen creditcard.
- Je collegekaart wordt daarmee bedoeld oftewel je schoolpas, als ik het goed begrijp. De eis is wel dat hier een datum/schooljaar opstaat.
- Ja dat kan voor zover ik weet alleen via CreditCard. Het aanschaffen van een Mac kan volgens mij wel weer via bankoverschrijving.

[ Voor 22% gewijzigd door Xiqum op 12-06-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boyd al die vragen heb ik ook al gesteld paar pagina´s terug staat alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb even een vraagje aan jullie. Ik ga dit jaar nog niet studeren (jaar erna), maar m'n moeder
heeft een leerbevoegdheid en is ook werkzaam op een Universiteit. Echter niet als leraar momenteel.
Is het mogelijk om hiermee ook ADC te gebruiken of moet je echt een student zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Voor ADC Student moet je echt student zijn. Je moeder kan normaal gezien wel gebruik maken van de korting voor leraars en studenten (hoger onderwijs)(een 8% meen ik).

[ Voor 15% gewijzigd door Hobbles op 15-06-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net me activatie mail gehad, maar ik krijg nergens te zien dat ik een fax moet sturen en waarnaar?
krijg je hier nog een mailtje van??

Elmar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hoe zit het eigenlijk met retourneren, ik neem aan dat als je een computer koopt met studenten-ADC-korting, en hij bevalt niet (bijvoorbeeld dode pixels) en je stuurt hem terug volgens de voorwaarden, dat je "nogmaals" een computer kunt kopen met korting. Zie dat memeno_mori die vraag ook al had neergezet

Elmarkou, is hier in het topic te vinden en op de site van apple: http://developer.apple.com/faq/students.html#anchor1 -> Europe 44 (0) 131-458-6988

[ Voor 35% gewijzigd door begintmeta op 28-06-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:52:
Ik heb net me activatie mail gehad, maar ik krijg nergens te zien dat ik een fax moet sturen en waarnaar?
krijg je hier nog een mailtje van??

Elmar
Ik heb geen mailtje gekregen voor de fax.
Vanaf dat de activatie in orde was heb ik die faxnummer (UK) even opgezocht op de site en dan m'n bewijs van inschrijving met m'n lidmaatschapnummer en m'n identiteitskaart laten faxen door de school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Kan iemand me vertellen hoeveel korting je krijgt op een iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Mei schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:28:
Kan iemand me vertellen hoeveel korting je krijgt op een iMac?
20% op alle eerste aankopen als ik het goed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Consumerproducten 10%, Pro producten 20%, randapparatuur van Apple 8%, meen ik. De korting is maar een keer geldig (once-in-a-lifetime).
Maar wanneer je het zeker wilt weten kun je even met de Apple Store bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:20:
[/list]

Is het niet gewoon mogelijk om het via de Apple store aan te schaffen?

Zelf zit ik er ook over te denken om een MBP te kopen. Is een papiertje van de IB-groep genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Momenteel ben ik nog geen lid van Apple of de Developer zaken.
Ik krijg er kop nog staart aan hoe ik het moet aanpakken om een MBP te bestellen en de 20% van ADC programma te krijgen als student.

Moet ik eerst lid worden ? Dan het pakketje van 99eur kopen ? Krijg je die 20% later terug ofzo ?

(belgië)

cheers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paar pagina´s terug staat het al beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wist nog niet dat dit adc bestond,, damn 20 % korting..

nu nog een fax vinden/ 8)7

is er geen online dienst waar je eenmalig tegen een klein bedrag kan faxen?. Ik zie ze alleen maar met een abbo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je eerste even contact opneemt kun je het gewoon mailen. Dat is mij in ieder geval verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerk_de_boer
  • Niet online
je kan ook naar het postkantoor gaan en daar faxen. Kost niet zoveel en werkt prima.
En als je een normaal modem hebt kan je met de fax app van windows faxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjerk_de_boer schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 20:46:
je kan ook naar het postkantoor gaan en daar faxen. Kost niet zoveel en werkt prima.
En als je een normaal modem hebt kan je met de fax app van windows faxen.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 20:45:
Wanneer je eerste even contact opneemt kun je het gewoon mailen. Dat is mij in ieder geval verteld.
Ah, ok , bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:51:
Consumerproducten 10%, Pro producten 20%, randapparatuur van Apple 8%, meen ik. De korting is maar een keer geldig (once-in-a-lifetime).
Maar wanneer je het zeker wilt weten kun je even met de Apple Store bellen.
Betekent once-a lifetime dat je korting wel is verbruikt als je het spul terugstuurt (koop op afstand)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

begintmeta schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 23:41:
[...]

Betekent once-a lifetime dat je korting wel is verbruikt als je het spul terugstuurt (koop op afstand)?
Licht er aan wat de reden is. Als het voor een reparatie is of anders. In alle gevallen zul je denk ik toch contact op moeten nemen. Voor het geval dat het product niet bevalt denk ik dat ze dit hebben opgenomen:
Terms pagina 7:
7. Apple has a no-return policy on product purchases. You may contact your Regional Support Center to request a return, and, at Apple’s sole discretion, you may be allowed to return the products subject to a fifteen percent (15%) restocking fee. Returns will not be accepted without prior authorization.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

teun-v schreef op zondag 17 juni 2007 @ 00:24:
[...]
Licht er aan wat de reden is. Als het voor een reparatie is of anders. In alle gevallen zul je denk ik toch contact op moeten nemen. Voor het geval dat het product niet bevalt denk ik dat ze dit hebben opgenomen:

[...]
Maakt niks uit. Internetaankopen hebben volgens de nederlandse wet een afkoelperiode van minimaal 7 dagen

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Dat is waar, maar er zit een verschil tussen recht hebben en recht krijgen. En daarbij ADC is eigenlijk voor commercieel gebruik waardoor je eigenlijk geen consument meer bent waardoor die wet niet meer op gaat.

Dan is er alleen nog de vraag hoe Apple daar mee omgaat in het geval van het scholieren ADC. Wettelijk heb je hier dan wel het recht maar dan alweer: recht hebben en recht krijgen.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de ADC hardware discount eigenlijk cumuleerbaar met de korting die je als student sowieso krijgt? Dat is mij nog altijd onduidelijk na het doornemen van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:40:
Is de ADC hardware discount eigenlijk cumuleerbaar met de korting die je als student sowieso krijgt? Dat is mij nog altijd onduidelijk na het doornemen van dit topic.
Nee. Of ADC discount, of studentenkorting. Niet beide :).

[ Voor 8% gewijzigd door Keeper op 17-06-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 11:20
Ik zou graag voor adc student in schrijven maar:
In september ga ik aan de hogeshool studeren, ik word pas 18 in november. Dus als ik dit in spetmber wil bestellen vol doe ik niet aan één van de voorwaarden (18j) zou dit een probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
joriske18 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:33:
Ik zou graag voor adc student in schrijven maar:
In september ga ik aan de hogeshool studeren, ik word pas 18 in november. Dus als ik dit in spetmber wil bestellen vol doe ik niet aan één van de voorwaarden (18j) zou dit een probleem zijn?
Ik denk het wél, je moet minimum 18 jaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
Spijtig, maarja ik het nog altijd gebruiken om goedkoper aan leopard te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Het is dan misschien handiger nu die 30 Euro aan Leopard meer te betalen en je ADC membership te bewaren voor aan het einde van je studie. Dan koop je waarschijnlijk weer een Mac, ben je wél 18 en krijg je de korting ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
kan ik niet, nu 1 jaar member -> voordelig OS X
later nog eens 1 jaar member -> hardware korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan pas member worden als je 18 jaar bent, die leeftijdseis geldt niet alleen voor de hardware-discount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
Maar als ik 18 word (in november) dan is leopard normaal gezien al uit, ik bestel membership. Dan krijg ik OS X (ik heb laptop dan al gekocht want studies beginnen in september)
"Upon purchase and activation, you’ll receive:
* Mac OS X and Xcode Tools"

Enkele jaren later als ik aan een hardware update toe ben bestel ik een nieuw membership en dan gebruik ik mijn hardware discount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan faxen bij het postkantoor, ik ga morgen mijn ADC aanschaffen en faxen doe ik bij het postkantoor vergeet niet je adc nummer en account erop te schrijven

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

joriske18 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:34:
Enkele jaren later als ik aan een hardware update toe ben bestel ik een nieuw membership en dan gebruik ik mijn hardware discount.
Ik kan me best voorstellen dat die korting alleen tijdens je lidmaatschap geldt. Ik zou dit even goed checken, voordat je het op deze manier wil regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
Maar dat is toch tijdens mijn lidmaatschap?
1ste jaar lidmaatschap: goedkoop OS X
1 tot 2 jaar later:
2de jaar lidmaatschap: hardware korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Het lijkt me wel dat dit mogelijk is... Het is namelijk een once-in-a-lifetime korting op een hardware purchase. Het lijkt me zelfs voordeliger om het op die manier te doen in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joriske18 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:34:
Maar als ik 18 word (in november) ... ik bestel membership. Dan krijg ik OS X
Dat kan inderdaad, dan krijg je gewoon de OS X versie die dan bij een nieuw Mac geleverd zou worden (Leopard normaal gesproken). Je kan niet nu (voor je 18e) een membership aanvragen. Je kan dan later alsnog gebruik maken van de discount, lijkt mij. Je kan namelijk gewoon langer dan 1 jaar lid zijn, maar je betaalt dan natuurlijk wel twee keer de 99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hardware korting, komt die bij assets te staan?

Dit staat er momenteel bij active assets bij mij:

Asset Name Quantity Expires on Transfer
ADC Mailing - Student 1 15 Jun 2008
ADC Student Membership 1 15 Jun 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Nee, nu kan je bellen met Apple en je bestelling plegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoeoe, thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joriske18 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:01:
Maar dat is toch tijdens mijn lidmaatschap?
1ste jaar lidmaatschap: goedkoop OS X
1 tot 2 jaar later:
2de jaar lidmaatschap: hardware korting
Het is toch zo dat je de 20 % korting direct krijgt wanneer je lid bent..?
of vergis ik me nu.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Dit is moeilijker dan ik dacht zeg en het duurt allemaal nog best lang. Ik heb nu op zaterdag de ADC besteld. Die kreeg ik vanmiddag toegestuurd, incl. de link. Ik heb alles geactiveerd, maar het is nu dus nog zaak te wachten totdat Apple mijn student status goedkeurt. Dan kan ik pas echt kan gaan bestellen. Ondertussen gaat op de website, de hoeveelheid dagen van verzendklaar maar omhoog. Het was eerst 2-3, daarna 5 en nu 7 dagen. Pfff, wachten is vervelend ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@stivo
Je mag student-lid zijn zolang je aan de voorwaarden van Apple voldoet. Gedurende die periode heb je recht op maximaal 1 bestelling met korting. Of je dat nu in het eerste of het laatste jaar van je lidmaatschap doet maakt volgens mij niks uit. Bijna iedereen wordt hier alleen 1 jaar lid voor de korting, maar dat is een ander verhaal.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 14:39 . Reden: Er kwam een bericht je tussen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:37:
@stivo
Je mag student-lid zijn zolang je aan de voorwaarden van Apple voldoet. Gedurende die periode heb je recht op maximaal 1 bestelling met korting. Of je dat nu in het eerste of het laatste jaar van je lidmaatschap doet maakt volgens mij niks uit. Bijna iedereen wordt hier alleen 1 jaar lid voor de korting, maar dat is een ander verhaal.
OKé dat is duidelijk,
Ik zag trouwens een andere actie die misschien ff oftopic is.
Maar wel leuk voor veel studenten die deze thread lezen:
een gratis ipod shuffle bij een aankoop van apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
Dat is toch (voorlopig) alleen voor in amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig jaar begon hij in Nederland dan ook pas op 1 augustus.
Het kan dus nog komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Als je in een collegejaar met je ADC korting een mac heb gekocht en je wil in hetzelfde jaar nog een mac kopen maar dan met de "normale" hogescholen korting, kan dat?
Of kan het pas de jaar erna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Misschien een kleine help aan de mensen hier die nog twijfelen of onzeker zijn qua info. Alhoewel mijn ervaringen berust zijn op het nog nooit besteld hebben van een ADC maar na wat zoeken en informatie inwinnen bij wat vrienden kan ik toch het volgende zeggen:

Als je nu dus een ADC aanschaft, wat volgens mij alleen via CC kan, krijg je dus straks Leopard als die uitkomt. Verder kan je je dan afvragen of je andere upgrades qua OS X ook gaat krijgen. Het antwoord is dan dus ja en nee. Stel dat ze binnen dat jaar dat jij lid bent een volgende upgrade voor OS X zou zijn krijg je hem dus wel, maar aangezien ze dat nooit doen, zit dat er dus niet in. ADC is dus gewoon een jaarabonnement ( voor degenen die dat nog niet wisten ).

Ik ga het voor mezelf denk ik nog mooier maken. Ik ben namelijk ook student en heb mijn oog laten vallen op de MBP 17" met een scherm van 1920x1200 ( zit nu op een laptop met 1680x1050 en hoger lijkt me nog beter! ). Als ik hem dus ongeveer na de vakantie bestel krijg ik dus via de ADC 20% korting, de betaling doe ik dan via mijn bedrijf wat ik samen met mijn broer heb, dus kan ik denk ik nog eens de btw afschrijven ook.

Wat ik wel vreemd vind is dat als je uitrekend hoeveel BTW ze in de NL store berekenen is, is dat het nogal wisselt. De MBP heeft namelijk 15,966% BTW, en als je die ADC in je basket doet dan kom je weer op ongeveer 17% uit. Zou dit voor mij uitmaken als ik hem via mijn bedrijf bestel? Dan wordt het toch gewoon 19%? Ongeacht wat voor belastingtarief Apple rekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
orange.x schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:52:
...

Wat ik wel vreemd vind is dat als je uitrekend hoeveel BTW ze in de NL store berekenen is, is dat het nogal wisselt. De MBP heeft namelijk 15,966% BTW, en als je die ADC in je basket doet dan kom je weer op ongeveer 17% uit. Zou dit voor mij uitmaken als ik hem via mijn bedrijf bestel? Dan wordt het toch gewoon 19%? Ongeacht wat voor belastingtarief Apple rekent?
Mij was ook al iets aan de btw opgevallen, mijn ADC studentlidmaatschap was inclusief 21%BTW.

Heb net nog eens in de Apple-internetstore gekeken naar aanleiding van je post, ik denk dat ik weet wat je verkeerd uitrekent: BTW wordt over de de netto-waarde geheven. 19% van het netto bedrag is niet hetzelfde als 19% van het bruto-bedrag. Dus in het geval van de MacBook Pro 17" 1,19*€2.268,07=€2699,00 wil je terugrekenen doe je €2699,00/1,19=€2.268,07

Belangrijk om dat goed te doen als je een bedrijfje hebt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 20-06-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GUZA schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:49:
Als je in een collegejaar met je ADC korting een mac heb gekocht en je wil in hetzelfde jaar nog een mac kopen maar dan met de "normale" hogescholen korting, kan dat?
Of kan het pas de jaar erna?
Je zou de ADC membership kunnen afsluiten op naam van bijvoorbeeld je ouders.
En zelf een Studentenkorting pakken, dan zit je altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb maandag adc aangeschaft via de telefoon dinsdag ochtend geactiveerd (pending)
gister in de middag gefaxt. maar vandaag nog steeds niets gehoord kan dat kloppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:59:
[...]

Je zou de ADC membership kunnen afsluiten op naam van bijvoorbeeld je ouders.
En zelf een Studentenkorting pakken, dan zit je altijd goed.
Mag niet als je ADC Student Membership wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan het wel doen op je vriendins naam als die student is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:11:
ik heb maandag adc aangeschaft via de telefoon dinsdag ochtend geactiveerd (pending)
gister in de middag gefaxt. maar vandaag nog steeds niets gehoord kan dat kloppen ?
Bij mij hetzelfde, zie de vorige pagina. Blijkbaar duurt het even voordat ze het goedkeuren. Ik heb het geemailed, maar volgens de Apple Store was dat geen probleem. Het zou max een paar dagen duren. Maar goed, het zal toch nog wel even duren voordat je hem hebt, want de levertijd van de Macbook Pro's (15") gaat steeds verder omhoog. Ze zijn erg populair :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mei schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:22:
[...]

Mag niet als je ADC Student Membership wil ;)
Jah, klopt :z
maar inderdaad misschien dat ADC student afsluiten op naam van een goede vriend die toch geen Apple hardware nodig heeft.
Zo ga ik het ook doen denk ik. Wil namelijk ook zo'n Cinema schermpje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
20% korting geldt niet voor cinema displays helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ADC is goed gekeurd moet je dan gewoon naar het normale Apple nederland nummer bellen (0800 0200 570) en je adc nummer opgeven? En zij regelen de rest of gaat het anders in zn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:16:
Als je ADC is goed gekeurd moet je dan gewoon naar het normale Apple nederland nummer bellen (0800 0200 570) en je adc nummer opgeven? En zij regelen de rest of gaat het anders in zn werk?
Ja, als je ADC (Student) account niet meer 'pending' aangeeft als je inlogt dan is alles gereed. Je kunt dan naar Apple bellen om een bestelling te plaatsen. Je moet dan even aan de medewerker doorgeven dat je ADC wilt gebruiken, je hebt dan ook idd je adc nummer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Vandaag mijn eerste ADC pakketje ontvangen. Zat een T-shirt bij dat veeeeeeeeeel te groot was (XL). En een doos met 2 DVD's (DL). 1 DVD had Mac OS X Tiger + Xcode 2 en de andere had ADC upgrades en code en dergelijke dingen. Heb alleen jammer genoeg nog niet veel tijd gehad om de DVD's in detail te bekijken. Dat wordt dus een taakje voor overmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Hobbles schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:31:
Vandaag mijn eerste ADC pakketje ontvangen. Zat een T-shirt bij dat veeeeeeeeeel te groot was (XL). En een doos met 2 DVD's (DL). 1 DVD had Mac OS X Tiger + Xcode 2 en de andere had ADC upgrades en code en dergelijke dingen. Heb alleen jammer genoeg nog niet veel tijd gehad om de DVD's in detail te bekijken. Dat wordt dus een taakje voor overmorgen.
Gefeliciteerd :) Ik has wel blij met het XL shirt, past me goed :P ben erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sijmen schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 01:04:
[...]

Gefeliciteerd :) Ik has wel blij met het XL shirt, past me goed :P ben erg lang.
Wat staat er dan precies op dat shirt gedrukt?

Meneer Google kan niets vinden en ik ben toch wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:51
Een X van OSX of X-code op de voorkant. (Appeltje) Developer Connection op de zijkant. En Spotlight Innovation op de achterkant. Het is een zwart t-shirt. Fotootjes:
http://www.caljouw.com/files/jorik/ADC%20Shirt/P1020290.JPG
http://www.caljouw.com/files/jorik/ADC%20Shirt/P1020291.JPG
http://www.caljouw.com/files/jorik/ADC%20Shirt/P1020292.JPG

Sorry dat ie 'n beetje verkreukeld is, maar hij zat al in de waszak... ;). Ik gebruik 't als nachtshirt, want mij is die XL ook een beetje te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben sinds vandaag ook adc student member ±D alles bij elkaar 3 dagen via de telefoon besteld en alles ging goed en makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Op mijn T-shirt (zwart met witte opdrukt) staat "I (apple logo) code" op de voorzijde, en het apple logo op de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
Hobbles schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:25:
Op mijn T-shirt (zwart met witte opdrukt) staat "I (apple logo) code" op de voorzijde, en het apple logo op de achterzijde.
Ja die van mij is hetzelfde. Helaas niet een t-shirt waar ik op straat in gezien zou willen worden. Mja misschien gewoon voor in huis ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me macbook pro 17 inch besteld met 160gb 7200 rpm voor 2278 euro met adc korting
levertijd 4-5 dagen minstens 1 week zei mijn verkoper daar waar ik nu al erg lang contact mee heb

ik zag hier levertijd 4-5 weken bij iemand staan dan klopt er 100% iets niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was voor de Macbook Pro 15" met 160GB 7200rpm. De Macbook Pro 17" met 160GB 7200rpm heeft inderdaad een verzendklaar van 4 dagen staan.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.