Wat te verwachten als ADC member?

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 8.491 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213876

jorikc schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:17:
Een X van OSX of X-code op de voorkant. (Appeltje) Developer Connection op de zijkant. En Spotlight Innovation op de achterkant. Het is een zwart t-shirt. Fotootjes:
http://www.caljouw.com/files/jorik/ADC%20Shirt/P1020290.JPG
http://www.caljouw.com/files/jorik/ADC%20Shirt/P1020291.JPG
http://www.caljouw.com/files/jorik/ADC%20Shirt/P1020292.JPG

Sorry dat ie 'n beetje verkreukeld is, maar hij zat al in de waszak... ;). Ik gebruik 't als nachtshirt, want mij is die XL ook een beetje te groot.
Nice nice :)

Zoals daar links, onder mijn naam, prachtige letter :+

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 213876 op 22-06-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 18:26
Ik kon het antwoord op mijn vraag nog niet vinden, dus stel ik hem maar eventjes hier. Moet het ADC-Student membership per sé met creditcard betaald worden? Ik heb er geen één, en ik vind telebankieren nou wel nèt zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woef971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06 17:13
@NiteSpeed
Een ADC-Student membership kan alleen betaald worden met een creditcard. Ik heb net geprobeerd om het telefonisch te bestellen en ook dan kan je alleen maar met een creditcard betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 18:26
Dat wordt mijn vader of moeder lief aankijken dan. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 12:53
Hier het zelfde. Ik leen de creditcard van mn vader, en betaal hem dan gewoon de 99e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Aangezien zowel ik als mijn ouders geen CC hebben denk ik dat ik maar een RaboCard ga aanvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31770

jorikc schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:15:
Ja dat kan gewoon. Toen ik in Amerika was voor een afstudeerstage heb ik me als ADC member in laten schrijven met bewijs van studentzijn van een Nederlandse Universiteit.
Vervolgens heb ik een MBP besteld als ADC member in de Amerikaanse online apple store. Ik geloof dat je in Amerika met een ADC membership ook gewoon naar een winkel toe kunt gaan om 'm te bestellen. Het hoeft daar dus (geloof ik) niet perse online.
Inderdaad de combinatie ADC + MBP in Amerika kopen, maakte mijn MBP erg goedkoop. Ik had de MBP met C2D besteld (2.16GHz, maar met 2GB Ram) voor $1739, daar kwam dan $104,34 Tax bij (tja Pennsylvania). Maar ik kreeg er met een rebate wel een gratis Canon iP4300 bij.
@ Jorikc - waar heb je bij je bestelling van ADC aangegeven als factuuradres? Je NL of VS adres? Als ik het via NL wil bestellen moet ik namelijk een NL adres invoeren - ik neema aan dat het moet via NL gezien de bevestiging van de Universiteit van Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:35
Anoniem: 31770 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:20:
[...]
@ Jorikc - waar heb je bij je bestelling van ADC aangegeven als factuuradres? Je NL of VS adres? Als ik het via NL wil bestellen moet ik namelijk een NL adres invoeren - ik neema aan dat het moet via NL gezien de bevestiging van de Universiteit van Amsterdam.
Ik studeerde/werkte van augustus 2006 tot mei 2007 in Pennsylvania. Eind november 2006 vroeg ik aan Apple of ik als Nederlander (tijdelijk in de VS) mijn Nederlandse student-status kon gebruiken voor een ADC membership en dan in de VS mijn hardware discount kon gebruiken. Het antwoord was:
Thank you for contacting the Apple Developer Connection regarding the ADC Student Membership Program.

ADC Student Membership is open to all developers who are currently pursuing studies or that will shortly do so, regardless of their country of residence. This membership is priced $99 and available for purchase via the "ADC Store" section of your Online ADC Account. There is no localized Dutch or US ADC Student Program. If you are not yet a member of ADC, please join the Apple Developer Connection by opening a free online account and making sure you identify yourself as a student in your Account Profile. To access the ADC please access the following site:

<http://developer.apple.com/membership/>

When you have identified yourself as a student in your account profile, you will be able to purchase a student membership, priced $99 via the "ADC Store" section of your ADC account. If you are not based in the US, what you will be charged upon completing the transaction will depend on the exchange rate applied by your bank or credit card company on the day of your purchase.

In order to be eligible for ADC Student membership, we require that all members buy an ADC Student Membership and then submit proof of their student status. The documents that we require are a photo ID (drivers license, passport, student ID, etc.) along with a current or upcoming course schedule or other official proof of enrolment from your college/ university. Your account will be activated upon receipt of your fax, but you must allow up to two days for it to function completely. In order to avoid unnecessary delays, we recommend you do not try to use your hardware discount until your account is fully active.

You can submit your verification documents through the following fax number:

+ 44 131 458 6988 (For developers based in Europe)
+ 1 408 974 7683 (For developers based in the US)

I hope that this information is useful to you. Please let me know if you have any questions or need further assistance.

Best regards,
Dat gaf me genoeg moed om het maar te proberen. Dus ik kocht mijn ADC student membership, faxte mijn TU/e bewijs van inschrijving en toen dat geverifieerd was kocht ik mijn MBP met gratis Canon iP4300 (na rebate).

Voor dit alles gebruikte ik mijn amerikaanse adresgegevens, maar mijn nederlandse creditcard. Het membership en de printer gingen wel van mijn creditcard af, maar bij de laptop ging dit mis, omdat het factuuradres geverifieerd moest kunnen worden met het creditcard adres en dat lukte natuurlijk niet. Dus maakte ik geld over naar mijn amerikaanse bankrekening en gebruikte mijn Visa debitcard die daarbij hoorde.

Beetje offtopic:
Ik vond mijn Visa debitcard ideaal. Ik kon het overal gebruiken waar Visa creditcards geaccepteerd werden, maar het ging meteen van mijn rekening af net als bij pinnen in Nederland en je kan er niet mee rood staan. Ik kon de bedragen dus ook meteen online controleren, van mijn rabocard krijg ik 1x per maand per post een afschrift en daar had ik niet zoveel aan in de VS. Nadeel van zo'n debitcard is dat je niet verzekerd bent en dat er dus relatief eenvoudig van je rekening geld geplunderd kan worden als je je debitcard verliest en daar ben je dan dus ook niet voor verzekerd.

Nog een tip voor als je in Amerika wat elektronica wilt kopen: http://dealmac.com, http://slickdeals.net en http://www.ecost.com. Daar staan soms erg leuke dingen tussen, ik heb wel eens een 2GB USB drive gratis gekregen na een rebate formulier in te vullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_ Helemaal top! Ik neem dus aan dat je 99 dollar hebt betaald voor het membership en niet 99 euro - gezien het feit dat je een US adres hebt ingevuld (oftewel, je hebt op het US vlaggetje geklikt op deze pagina: http://developer.apple.co...ddtocart/?prod_part=D1091) :) Ik ga mijn ADC membership morgen nog bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:35
Ik heb inderdaad de $99 betaald, ik kan me niet meer herinneren voor de US store gekozen te hebben, maar als de site niet aangepast is in de tussentijd moet ik dat wel gedaan hebben ;).

Overigens was het bij mij $104,94 vanwege tax, maar dat was maar €80,44 volgens mijn credit card overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205470

Kan iemand mij misschien vertellen waar ik kan vinden dat je 20% korting krijgt op bijv. een MBP als je lid wordt van ADC Student membership?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 08:24

ram.con

non-profit ram

Ik vermoed dat je als ADC member straks in Oktober een US (engelse) versie van Leopard krijgt? Of zijn ze zo slim de taal te kiezen van het land/store waar je je membership hebt gekocht?

Nou ja, niemand heeft hier nog ervaring mee denk ik, en ik weet ook niet of het een enorm probleem is.

Verder vraag ik mij af of iemand al tot student member is geactiveerd op basis van slechts een (voorlopig) bewijs van inschrijving voor komend collegejaar (2007/2008 dus), of dat ze dat pas accepteren vanaf augustus of zo.

PS: (overbodig i know) dank aan alle mensen die hieromtrent al veel hebben uitgezocht en gepost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142212

Ik heb me aan kunnen melden met een aanmeldingspapiertje, dus ik ben nog niet echt ingeschreven op een hogeschool of zo. Ik vond dat zelf nog al vreemd, maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, nietwaar. Ik heb gewoon het papiertje van school en die van de IBG opgestuurd met een kopie van mijn ID en dat ging prima.

Over je vraag over Leopard:
Bij mijn weten is er maar een OS X versie waar alle talen in zitten. De taalkeuze is aleen voor de boekjes die je er bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ jorikc: wederom bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 31770 op 26-06-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Laatst online: 16-06 10:53
ram.con schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:15:
Ik vermoed dat je als ADC member straks in Oktober een US (engelse) versie van Leopard krijgt? Of zijn ze zo slim de taal te kiezen van het land/store waar je je membership hebt gekocht?
Huh??? 8)7
Je kunt bij Mac OS toch zelf kiezen welke taal je gebruikt!?!?
In Mac OS X (ook in Leopard) zijn alle talen al aanwezig.

[ Voor 7% gewijzigd door sonderpa op 26-06-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 08:24

ram.con

non-profit ram

sonderpa schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:06:
[...]

Huh??? 8)7
Je kunt bij Mac OS toch zelf kiezen welke taal je gebruikt!?!?
In Mac OS X (ook in Leopard) zijn alle talen al aanwezig.
Ik bedoelde het pakket, dus idd de boekjes etc eromheen. Niet dat het mij veel uitmaakt, want de boekjes van Tiger krijg ik wel in NL bij m'n MBP, en idd bevat OSX gewoon alle talen.

@HetHogeNoorden Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Laatst online: 11-07-2024
Sinds vorige week vrijdag heb ik mijn inschrijvingsbewijs op de hogeschool, studentenkaart + identiteitskaart + apple id (email) door gefaxed naar het ADC nummer.

Nog steeds staan mijn assets op het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/4306/printscrnyz6.jpg

Zolang het niet active sta kan ik niet bestellen :(

Iemand een idee of het normaal is dat het zolang duurt ?

cheers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet je membershipnummer mee sturen/faxen, niet je Apple ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Laatst online: 11-07-2024
Anoniem: 142212 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:29:
Je moet je membershipnummer mee sturen/faxen, niet je Apple ID.
Kunnen ze aan de hand van je Apple ID je membershipnummer niet achterhalen ? Dat zou wel vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijkbaar niet, als het zolang duurt ;)
Bij mij was het in een paar uurtjes geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:56
jverdeyen schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:45:
[...]

Kunnen ze aan de hand van je Apple ID je membershipnummer niet achterhalen ? Dat zou wel vreemd zijn.
Bij mij ging dat prima. Overigens duurde het bij mij bijna 5 werkdagen (zie hierboven).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:36:
Hoe zit het eigenlijk met retourneren, ik neem aan dat als je een computer koopt met studenten-ADC-korting, en hij bevalt niet (bijvoorbeeld dode pixels) en je stuurt hem terug volgens de voorwaarden, dat je "nogmaals" een computer kunt kopen met korting. Zie dat memeno_mori die vraag ook al had neergezet

Elmarkou, is hier in het topic te vinden en op de site van apple: http://developer.apple.com/faq/students.html#anchor1 -> Europe 44 (0) 131-458-6988
Tja, ik zal er wel binnenkort achterkomen... Maar verwacht nit dat er een probleem is, aangzin het om een gewone conumentenkoop gaat. Als ze me geen goede MacBook Pro willen leveren, koop ik wel een Lenovo. Developn voor Apple zit er dan helaas wel minder in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
kun je als je een ADC student memebership hebt de 20% korting ook in de gewone winkel opeisen?
Dus als je je macbook pro gewoon in een apple store koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nee, je moet Apple zelf bellen, en dat is al meerdere malen in dit topic genoemd :)

Zie ook Student Developer Hardware Purchase Program en ADC Hardware Purchase Program Europe:
[quote=http://developer.apple.com/membership/europe.html]Ordering Information
  1. Log in to the ADC Member Site to verify that you have hardware discounts in the Active Assets area of your account. Note that orders placed through the ADC Hardware Purchase Program can only be processed for members with ADC hardware discounts.
  2. To purchase hardware for development and testing in Europe, please select the country the products will be SHIPPED TO from the list below.
  3. Go to the appropriate online store and configure your system of choice. Then save or print your configuration and call the appropriate sales team below.
    NOTE: To receive your discount, orders must be placed through a sales agent, not directly through an online store. When preconfiguring, your selections will show retail price. Discounts are calculated by the sales agent and sent in your confirmation email.
  4. An order confirmation will be sent to you by email and will reflect your ADC Hardware Purchase Program discount.
  5. You may pay via credit card or check. When check payment is made, funds must be cleared before your order will be built or shipped.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Echt goede snelle service levert die developer desk. Vanmorgen om 9 uur ADC student edition besteld. Meteen collegekaart + rijbewijs + rooster gemaild. Om 10 uur kreeg ik bevestiging van mijn lidmaatschap en om haf 11 was mijn Macbook pro besteld. Ging als een trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215492

bij mij ging het net zo snel, me contact persoon heeft alles daar geregelt en pew pew alles was zo klaar. javami dat kan helaas niet, alleen telefonisch bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126488

bij mij ging het ook snel, rond binnen 2 dagen.
Gister MBP besteld en de man aan de andere kant van de telefoon zei dat het storm liep met adc aankopen. Zal wel door dit topic komen;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Eerste ADC mailing binnen. Incl. I (apple) Code. shirt. en Tiger 10.4.6 :)

Shirt is wel een beetje extreem groot.

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op dit moment doe ik een MBO, en volgend jaar op naar de HBO.
Tijd voor een nieuwe laptop, en waarschijnlijk een MBP.
Nou wil ik die denk ik bestellen via de ADC student membership, die ik nu overigens nog niet heb.
Zijn er eigenlijk nog vereisten aan de opleding voordat je ADC member kan zijn, ofwel: kan ik me nu inschrijven met mijn MBO school, of moet het de HBO zijn (daar heb ik namelijk ook nog geen studentnummer van bijv.).
De laptop heb ik namelijk nodig voor school, dus moet ik wel hebben voordat ik er begin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:31
tjerk_de_boer schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:32:
Echt goede snelle service levert die developer desk. Vanmorgen om 9 uur ADC student edition besteld. Meteen collegekaart + rijbewijs + rooster gemaild. Om 10 uur kreeg ik bevestiging van mijn lidmaatschap en om haf 11 was mijn Macbook pro besteld. Ging als een trein
hoeveel procent korting kreeg je nou? en krijg je ook korting op de apple garantie pack?

[ Voor 5% gewijzigd door donald_dick op 03-07-2007 12:37 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196397

Mm ik ben aant wachten op mijn kredietkaart om die adc pack te bestellen pff... hoe lang is de levering nu eigenlijk voor een standaard model macbook pro 2.2? Hopelijk max 1 week ofzow?
En de betaling ervan kan gewoon via overschrijving?

groetjes en thx voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerk_de_boer
  • Niet online
donald_dick schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:31:
[...]

hoeveel procent korting kreeg je nou? en krijg je ook korting op de apple garantie pack?
Ik heb de low-end macbook pro met als upgrade een 160 GB HD aangeschaft voor 1574. De korting geld ook op applecare volgens mij, die heb ik echter niet besteld.

Wat betreft levering. Mijn MBP staat geplanned om uit geleverd te worden op 13 juli (ongeveer 2 weken na bestelling). Je kan gewoon betalen per overschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de duurste versie besteld voor 2278,85 euro . ik heb gister betaald via online bankieren maar dat moet binnen 1 dag overgeschreven moeten worden, maar heb nog niets gehoord wel al paar gebeld met me contact persoon maar die doet alsof het niet aan hun ligt ...

ik wacht tot morgen middag en anders gaat hij er maar achteraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerk_de_boer
  • Niet online
ze moeten het ook even verwerken he. Je maakt het nml niet over aan Apple maar aan een intermediair die de de betalingen regelt voor apple nederland. Een dagje meer wachten lijkt me niet zo'n probleem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Krijg je ook 20% korting op een cinema display als je een mac pro via adc koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Ik citeer even van de apple site: "A system is equivalent to one (1) CPU with one (1) monitor, one (1) desktop, or one (1) portable. If you are purchasing peripherals (monitor, cable, etc.) you MUST order all items at the same time as your system purchase."

Dus de Mac Pro kan je aanschaffen in combinatie met een cinema display, en dat word dan gezien als 1 systeem. Ik ga er vanuit dat ik het zo goed zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225419

tot hoever is de korting geldig bij
- Mensen die volwassenonderwijs volgen?
- Een student zijn van de vorig jaar (sept06->jun07) (en eventueel gestopt?)
- ingeschreven zijn maar verder nog niet veel bewijs hebben buiten een rooster met de vakken + het aantal uur in't semester?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:25

Hertog

Aut bibat, aut abeat

rob1n schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:32:
Ik citeer even van de apple site: "A system is equivalent to one (1) CPU with one (1) monitor, one (1) desktop, or one (1) portable. If you are purchasing peripherals (monitor, cable, etc.) you MUST order all items at the same time as your system purchase."

Dus de Mac Pro kan je aanschaffen in combinatie met een cinema display, en dat word dan gezien als 1 systeem. Ik ga er vanuit dat ik het zo goed zie ;)
Dat geeft geen antwoord op de vraag of je ook 20% korting op die monitor krijgt :)

Ik denk dat je daarvoor het best gewoon even met Apple zelf kunt bellen, zo te zien zijn er hier niet veel die een Mac Pro hebben besteld en sowieso kunnen die kortingspercentages variëren.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Ik zie het zo: die monitor hoort bij het systeem, en valt dus onder de korting.
Als je de monitor bij een laptop koopt geld het dus niet. Of bijv. een losse monitor bij een iMac geld ook niet.
Maargoed, kan je beter even bij Apple zelf informeren inderdaad, dan weet je het 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Ik ga binnenkort een MBP kopen, en dat met ADC korting. Maar nou heeft apple die back to school actie in amerika. Ik had al het een en ander opgezocht, en vorig jaar was deze actie er ook in NL (vanaf 1 augustus).

Is de kans groot dat die actie ook dit jaar waar naar NL komt? Als je daardoor 200 dollar (euro?) mee terug kan krijgen, dan wacht ik nog wel even. Maar is dit ook mogelijk in combinatie met ADC?

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:56
Vanitas schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:36:
Ik ga binnenkort een MBP kopen, en dat met ADC korting. Maar nou heeft apple die back to school actie in amerika. Ik had al het een en ander opgezocht, en vorig jaar was deze actie er ook in NL (vanaf 1 augustus).

Is de kans groot dat die actie ook dit jaar waar naar NL komt? Als je daardoor 200 dollar (euro?) mee terug kan krijgen, dan wacht ik nog wel even. Maar is dit ook mogelijk in combinatie met ADC?
Het komt ook in Nederland, vorig jaar vanaf 1 augustus. Maar het is de vraag of de korting even groot is. Overigens het is wel in combinatie met educatieprijzen (dus onderwijsstore, surfspotstore etc.), maar het is niet i.c.m. ADC korting.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
tjerk_de_boer schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:32:
Gemaild? Ik dacht dat het alleen gefaxed kon worden. Naar welk adres heb je het gemaild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een mac pro besteld en een sleeve en andere accessoires krijg je daarop ook korting? Kdacht misschien 10% korting op die zaken ofzow... vind het wel nice om te weten aangezien ik anders gewoon die accessoires in de winkel kan kopen. Iemand aan antw plz? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerk_de_boer
  • Niet online
rob1n schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:28:
[...]

Gemaild? Ik dacht dat het alleen gefaxed kon worden. Naar welk adres heb je het gemaild?
eurodev@apple.com kan je je zooi heen mailen. Werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tussen 13-16juli word mijn macbook pro duurste versie met adc korting aan mij geleverd :D:D

faxen is geen probleem kan bij het postkantoor en dan neem je contact op met je contactpersoon bij apple klaar adc ging heel makkelijk voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Hoedje schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:43:
[...]

Het komt ook in Nederland, vorig jaar vanaf 1 augustus. Maar het is de vraag of de korting even groot is. Overigens het is wel in combinatie met educatieprijzen (dus onderwijsstore, surfspotstore etc.), maar het is niet i.c.m. ADC korting.
Ah, nou dat is jammer. Dan maar geen iPod ;)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225663

Ik kan nergens antwoord vinden op mijn vraag, vandaar dat ik hem hier stel.

Ik ben van ook van plan een MBP aan te schaffen aan het begin van het nieuwe collegejaar en natuurlijk ook met de ADC korting. Mijn vraag is alleen of iemand mij kan vertellen hoe de ADC korting op de factuur komt te staan van de MBP?

Staat er op de factuur iets als 'ADC Student member' of alleen 'korting' of iets in die richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan alleen telefonisch bestellen (volgens apple) ik heb het dus via de telefoon besteld heb daar een contact persoon gekregen en die maakt je offerte met de 20% ADC korting erin me MBP 17inch kosten indeplaats 2879 nu 2279. er staat dus niets op het factuur die je krijgt.

de contact persoon heeft mij ook geholpen om ADC membership te bestellen en dat heb ik ook telefonisch gedaan alles netjes geregeld met de stappen die ik hier al eerder heb gepost.

Hij weet dat ik een ADC student membership heb maar mijn nummer zal die zeker al wel hebben gekregen want ik heb alles al netjes rond betaald en vrijdag komt me MBP.

bij mij stond er dus niets op de offerte en orderbevestiging.

maar maak in iedergeval een contactpersoon, dat is het best want ik kreeg al verschillende personen in het begin en dat was erg rommelig !

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 215492 op 08-07-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is mooi om te horen!

Dan heb ik eigenlijk nog 1 vraag, namelijk of het ook noodzakelijk is dat de factuur op dezelfde naam wordt geleverd als waarop je ADC membership is. Ik denk namelijk na over de mogelijkheid om de BTW af te trekken via het bedrijf van mn pa. Ik heb al meerdere mensen hierover opmerkingen zien maken en ook mensen die zeggen dat het kan, maar niemand geeft aan hoe dit kan?

Wanneer het mogelijk is dat je de factuur op een andere naam (maar wel hetzelfde factuuradres) ontvangt, dan is die vraag makkelijk opgelost, maar kan dit ook? Of is er een andere manier om de BTW af te trekken en tevens gebruik te maken van de ADC student korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Op de naam van het bedrijf zal zeker niet gaan, misschien alleen een achternaam op de factuur. (als je dit dan nog kan binnenbrengen bij het bedrijf van je pa.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, al betwijfel ik of het op die manier mogelijk is, maar ik zal het zeker even uitzoeken! Dan heb ik nog de vraag of iemand anders wellicht een idee heeft waarop dit kan, eerder heeft Sammy het volgende gezegd:
Sammy schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:19:
[...]

Hier geen probleem, telefonisch bestellen, factuuradres doorgeven (bedrijf in dit geval). De aanschaffer hoeft natuurlijk perse de betaler te zijn, onderscheid factuur/aflever adres kan worden gemaakt bij het (telefonisch) bestellen.
Hij heeft het dus voor elkaar gekregen, maar ik heb geen idee hoe, kan iemand mij misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat sammy had kan, looney_jeroen je moet gewoon gaan bellen naar apple en contact gaan leggen en zei kunnen ook zo je vragen beantwoorden bij mij ging het 100% duidelijk en correct met mijn contact persoon.

ik sta nu te wachten tot vrijdag 13juli want dan komt me MBP 17 duurste versie :D:D
ik kan hem al traceren :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Anoniem: 215492 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:31:
ik sta nu te wachten tot vrijdag 13juli want dan komt me MBP 17 duurste versie :D:D
ik kan hem al traceren :D:D
nu weten we het wel hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215492 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:31:
Wat sammy had kan, looney_jeroen je moet gewoon gaan bellen naar apple en contact gaan leggen en zei kunnen ook zo je vragen beantwoorden bij mij ging het 100% duidelijk en correct met mijn contact persoon.
Ik begrijp wel dat dit kan, maar op welke naam staat de factuur dan? Deze kan immers niet op naam van het bedrijf komen te staan, want dat kan je de ADC korting niet meer gebruiken. Zet je de factuur dan bijvoorbeeld alleen op achternaam (zonder initialen), zoals eerder is voorgesteld? Is dat voldoende om bij de belastingdienst de BTW aftrekbaar te maken voor het bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de eventueel geinteresseerden in die onderwerp...

Ik heb het bovenstaande verder onderzocht. Het blijkt dat in het geval van een eenmanszaak het mogelijk is om, binnen bepaalde grenzen, prive goederen aan te schaffen met aftrek van BTW. Wanneer er echter sprake is van een andere rechtsvorm, zoals een BV, dan is dit niet mogelijk en moet de factuur op naam van het bedrijf. In dit geval is het dus, voor zover ik kan verzinnen, niet mogelijk om zowel de BTW af te trekken als gebruik te maken van de ADC korting.

Als iemand toch een uitweg weet te vinden hoor ik dit graag, aangezien ik te maken heb met een BV en dus op dit moment geen gebruik kan maken van BTW-aftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 14:10
Jeroen, stel je besteld je ADC, kan gewoon op jou naam. Daarna bel je met Apple om je MBP te bestellen. Dat kan gewoon op jou naam lijkt me. Vervolgens moet die MBP betaald gaan worden, en volgens mij maakt het geen zak uit WIE het betaald, ALS het maar betaald wordt.

Klinkt bij mij vrij logisch. Ik ga hetzelfde doen, ik heb met mijn broer een bedrijf en ik zit nog gewoon op school. Dus die combinatie ben ik wel van plan om te gaan doen. Scheelt je nog meer namelijk :)

Als dit trouwens niet klopt wat ik zeg, ontkracht het dan graag :) Worden meer mensen wijzer van. Maar wat ook al aangegeven werd, gewoon Apple bellen, die kunnen je het het beste vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Orange.X, zoals ik hierboven reeds aangaf kan dit inderdaad, maar onder 1 kleine voorwaarde, namelijk dat het betreffende bedrijf de juiste rechtsvorm heeft. Wanneer je een eenmanszaak (en volgens mij geldt hetzelfde voor een VOF) hebt, dan is het bovenstaande dat jij beschrijft heel goed mogelijk. Al maakt het wel uit wie er betaald, want dan moet de eigenaar (of een van de eigenaren) betalen, aangezien deze uit name van het bedrijf aanschaffen kan doen.

Wanneer het betreffende bedrijf echter een andere rechtsvorm heeft, zoals een BV, dan is dit niet meer mogelijk. Bij de aftrek van de BTW is het dan namelijk noodzakelijk dat het betreffende artikel op naam van het bedrijf wordt aangeschaft. Dit zou natuurlijk geen probleem zijn, maar ik heb al gebeld met Apple en zij kunnen niet de ADC korting geven aan een bedrijf, de MBP moet worden aangeschaft op naam van de student die het ADC lidmaatschap heeft.

Ik hoop dat het nu duidelijker is, anders hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841

ken schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 12:55:
Ik heb een Box gekregen met paar cds incl MacOS X (Panther). Weet alleen niet precies welke versie het is.
Ook heb ik een Apple T-shirt gekregen ( Waar ik 3 keer in past :) )

Iemand een idee hoeveel korting je op een Imac krijgt?
Welke ADC heb je.
Voor student is het toch een Once 20%

Edit sorry, erg oude post ik dacht dat deze vandaag erbij was gezet 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 91841 op 17-07-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ik zit met een probleempje.

Nou ik heb zelf geen CC dus had ik aan iemand gevraagd of hij ADC student voor mij zou willen bestellen. Dat was geen probleem, dus hij had dat vanavond besteld. Maar nou heeft hij dat op zijn eigen account besteld bij Apple. Terwijl ik wel gewoon een account met mijn gegevens had meegestuurd (inloggegevens).

Kan ik nou mijn eigen account nog wel activeren voor ADC? De gegevens van zijn account komen natuurlijk niet overeen met mijn studentgegevens.

Of is het enkel mogelijk om de bestelling te annuleren, om vervolgens via mijn account opnieuw te bestellen? (is dit uberhaupt mogelijk?)

edit:
Het is al geregeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 14:10
Anoniem: 225663 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:08:
Orange.X, zoals ik hierboven reeds aangaf kan dit inderdaad, maar onder 1 kleine voorwaarde, namelijk dat het betreffende bedrijf de juiste rechtsvorm heeft. Wanneer je een eenmanszaak (en volgens mij geldt hetzelfde voor een VOF) hebt, dan is het bovenstaande dat jij beschrijft heel goed mogelijk. Al maakt het wel uit wie er betaald, want dan moet de eigenaar (of een van de eigenaren) betalen, aangezien deze uit name van het bedrijf aanschaffen kan doen.

Wanneer het betreffende bedrijf echter een andere rechtsvorm heeft, zoals een BV, dan is dit niet meer mogelijk. Bij de aftrek van de BTW is het dan namelijk noodzakelijk dat het betreffende artikel op naam van het bedrijf wordt aangeschaft. Dit zou natuurlijk geen probleem zijn, maar ik heb al gebeld met Apple en zij kunnen niet de ADC korting geven aan een bedrijf, de MBP moet worden aangeschaft op naam van de student die het ADC lidmaatschap heeft.

Ik hoop dat het nu duidelijker is, anders hoor ik het graag.
Compleet duidelijk hier, ik ben mede-eigenaar van het bedrijf, wat een vof is, dus dat zou dan gewoon goed moeten gaan :) Maar dat merken we tegen die tijd wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Nou, vanmiddag ADC geactiveerd, en gelijk daarna mijn schoolgegevens + paspoort gemaild. En ik krijg net een mailtje dat het nu echt is geactiveerd. Als ik nu bij assets kijk dan staat daar:

ADC Mailing - Student 1 18 Jul 2008
ADC Student Membership 1 18 Jul 2008

:D

Werd echt super snel geregeld, na iets meer dan een uur was het al goedgekeurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woef971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06 17:13
Vanitas, heb jij het gemaild naar devprograms at apple.com of eurodev at apple.com? Die adressen worden namelijk alle 2 genoemd in dit topic.

Ik heb het vanmiddag om 15:40 naar eurodev at apple.com gemaild en mijn Student membership staat nog steeds op pending, of ben ik gewoon ongeduldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Jongens, ik kan het via de search niet vinden, dus probeer ik het maar hier:

Ik wil een MacBook (één na goedkoopste) kopen, maar natuurlijk wel zo goedkoop mogelijk... :9 Nou snap ik die studentenkorting niet helemaal. Is dat de korting die de site van Apple je geeft, of is dat een andere korting die je bij de winkels of iets kunt krijgen? Die Apple Store geeft namelijk een korting van 6% terwijl ik de studentenkorting vaak met 10% hoor...

In ieder geval heb ik een lijstje gemaak, dus graag correcties erop:

Apple Store normal - 1250 euro
Apple Store Education 6% - 1175 euro
Studentenkorting 10%(?) - 1125 euro
ADC 20% - 1080 euro (80 euro voor de inschrijving van ADC inbegrepen)

Klopt dit? En is het dus zo dat een Macbook bestellen met de ADC de allergoedkoopste manier is?

Thanks! ;)

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
woef971 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:03:
Vanitas, heb jij het gemaild naar devprograms at apple.com of eurodev at apple.com? Die adressen worden namelijk alle 2 genoemd in dit topic.

Ik heb het vanmiddag om 15:40 naar eurodev at apple.com gemaild en mijn Student membership staat nog steeds op pending, of ben ik gewoon ongeduldig :)
Het ging inderdaad via eurodev. Maar daar had ik niet direct heen gemaild. Ik had gewoon op de site van apple dat contactformulier ingevuld met de vraag of ik het ook kan emailen. Waarna ik een automatisch mailtje kreeg dat ze het hadden ontvangen, daarna een dat ze er mee bezig waren, en toen pas dat ik inderdaad ook kon mailen.

Vandaag heb ik dan gereplied op dat mailtje (follow up nummer bovenaan het mailtje gezet) met daarbij een foto van mn paspoort en mn studentenkaart.
Stormbringer schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:51:
Jongens, ik kan het via de search niet vinden, dus probeer ik het maar hier:

Ik wil een MacBook (één na goedkoopste) kopen, maar natuurlijk wel zo goedkoop mogelijk... :9 Nou snap ik die studentenkorting niet helemaal. Is dat de korting die de site van Apple je geeft, of is dat een andere korting die je bij de winkels of iets kunt krijgen? Die Apple Store geeft namelijk een korting van 6% terwijl ik de studentenkorting vaak met 10% hoor...

In ieder geval heb ik een lijstje gemaak, dus graag correcties erop:

Apple Store normal - 1250 euro
Apple Store Education 6% - 1175 euro
Studentenkorting 10%(?) - 1125 euro
ADC 20% - 1080 euro (80 euro voor de inschrijving van ADC inbegrepen)

Klopt dit? En is het dus zo dat een Macbook bestellen met de ADC de allergoedkoopste manier is?

Thanks! ;)
ADC geeft enkel maar 20% korting op de professionele reeks. Dus niet de MacBook.

Standaard kan je 10% korting krijgen als je student bent. Als je op de surfspot site (dan moet je school daar wel bij aangesloten zijn) gaat inloggen dan vind je daar een linkje naar de apple store met studenten korting. Scheelt je weer ADC kosten, maar dan krijg je niet die maandelijkse (?) mailing van nieuwe software.

Er zullen ook nog wel andere manieren zijn om je korting te kunnen claimen, maar die weet ik zo niet. Daar gaat dit topic ook niet over.

En nou heb ik nog een vraagje. Als hier kijkt dan staat daar bovenaan:
Log in to the ADC Member Site to verify that you have hardware discounts in the Active Assets area of your account. Note that orders placed through the ADC Hardware Purchase Program can only be processed for members with ADC hardware discounts.
Maar als ik nou ga kijken bij assets dan staat daar:
code:
1
2
3
Asset Name            Quantity   Expires on Transfer
ADC Mailing - Student     1        18 Jul 2008    
ADC Student Membership    1        18 Jul 2008

Klopt dit nou, of is er iets niet goed gegaan? Ik neem aan dat ik nou toch wel recht heb op die korting...?

[ Voor 87% gewijzigd door Vanitas op 18-07-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yups nu moet je enkel de applestore bellen van het land waarin je zit Belgie/Nederland... en dan zeggen dat je adc wil gebruiken bij je aankoop. Dan vraagt die je user id om te checken dat alles inorde is en bestellen maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Anoniem: 196397 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:02:
Yups nu moet je enkel de applestore bellen van het land waarin je zit Belgie/Nederland... en dan zeggen dat je adc wil gebruiken bij je aankoop. Dan vraagt die je user id om te checken dat alles inorde is en bestellen maar...
Ok bedankt, dat is goed om te horen. :)

Dan mogen ze de site wel eens fixen, zo ontstaat er ook onnodig verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841

Ik kan eindenlijk inloggen op Sufspot.nl
Maar daar krijg ik slechts 12% op de hardware.

Terwijl ik als ADC student 20% krijg op het bedrag.
Ik snap dus niet waarom er mensen via Surfspot hun hardware kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Anoniem: 91841 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 14:08:
Ik kan eindenlijk inloggen op Sufspot.nl
Maar daar krijg ik slechts 12% op de hardware.

Terwijl ik als ADC student 20% krijg op het bedrag.
Ik snap dus niet waarom er mensen via Surfspot hun hardware kopen.
student korting is voordelig voor de macbook, adc korting voordelig voor de macbook pro (ADC is alleen voor de pro reeks).
niet iedereen wil een pro, dus nemen de de macbook, met studenten korting dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Daarnaast krijg je met ADC Student Membership maar eenmalig korting op hardware en is het de bedoeling dat je de hardware voor ontwikkel- en testdoeleinden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
rob1n schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 14:19:
[...]

student korting is voordelig voor de macbook, adc korting voordelig voor de macbook pro (ADC is alleen voor de pro reeks).
niet iedereen wil een pro, dus nemen de de macbook, met studenten korting dus.
ADC is niet enkel voor de pro reeks afaik. Maar op pro artikelen krijg je 20% korting en op non pro artikelen krijg je maar 10% korting. Dus voor non pro spul kan je beter gewoon je studentenkorting gebruiken, scheelt ook weer in ADC aanschafkosten.
Joni schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:22:
Daarnaast krijg je met ADC Student Membership maar eenmalig korting op hardware en is het de bedoeling dat je de hardware voor ontwikkel- en testdoeleinden gebruikt.
Net alsof iemand dat ook maar kan controleren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Weet iemand hier hoe je ADC korting kan krijgen in de zomervakantie? Aangezien m'n schoolpas natuurlijk van schooljaar 2006 - 2007 is. Op je OV staat natuurlijk OV-studentenpas 2007. Kun je die eventueel in combinatie met je identiteitsbewijs ook insturen?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkt gewoon ! je hoeft je alleen te bewijzen dat je wel echt een student ben.

ik had een bewijs van inschrijving, schoolpas en paspoort gefaxt.

en ik had geneens tijdens me bestellingen geneens me ADC number opgesteld
mijn contact persoon bij Apple trok mij na via me achternaam en gegevens. zo kwamen ze er bij mij achter dat ik wel een echte ADCer ben.

maar die once in a lifetime korting is beetje bullshit want die contactpersoon bij Apple zei van
als je over paar jaar nog steeds student bent en nieuwe abbonement neemt het waarschijnlijk gewoon weer kan zonder problemen.

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 215492 op 20-07-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 01-03 22:15
Ik lees het volgende op de Apple site:
I'm a high school student who already has a background in Macintosh programming. Will I be able to join the ADC Student Program?

Although we recognize there are many great future developers at the high school level, we are only able to provide the ADC Student Membership to college and university level students at this time. Please note you must also be at least 18 years of age to join the Student Membership. We have many community resources available for all student developers that do not require membership.
Back to Top
Ik lees dus dat als je op een middelbare school zit je het niet krijgt en als HBO/WO`er er wel voor in aanmerking komt? Nog een klein vraagje verder, waar meld je je aan voor ADC in Nederland? En wat zijn de verwachtingen als ik over een maand ADC neem, krijg je dan ook OSX 10.5 erbij opgestuurd later als hij uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
DaannO schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:23:
Ik lees dus dat als je op een middelbare school zit je het niet krijgt en als HBO/WO`er er wel voor in aanmerking komt?
Klopt
Nog een klein vraagje verder, waar meld je je aan voor ADC in Nederland?
Heb je al eens in de apple store op ADC gezocht?
En wat zijn de verwachtingen als ik over een maand ADC neem, krijg je dan ook OSX 10.5 erbij opgestuurd later als hij uit is?
Er is al meerdere keren vermeld dat je waarschijnlijk gewoon OSX 10.5 thuis gestuurd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lees gewoon is een keertje terug.

en ADC kan je ook telefonisch bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Had het al gevonden ondertussen voor NL. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:41
Hallo!

Ik wil graag ADC-member worden en een Mac Pro kopen. Nu wil ik ook de BTW terugvragen van de Belastingdienst. Krijg je netjes een BTW-bon van apple?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01 09:14
Kwartjuh schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:47:
Hallo!

Ik wil graag ADC-member worden en een Mac Pro kopen. Nu wil ik ook de BTW terugvragen van de Belastingdienst. Krijg je netjes een BTW-bon van apple?
Je kan alleen BTW terugvragen als je de mac pro op naam van het bedrijf staat.
En je kan alleen die ADC korting krijgen als je student bent, dus op naam van de student.
Dus tenzij ik iets over het hoofd zie wil je gaan frauderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
memento__mori schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:36:
[...]

Je kan alleen BTW terugvragen als je de mac pro op naam van het bedrijf staat.
En je kan alleen die ADC korting krijgen als je student bent, dus op naam van de student.
Dus tenzij ik iets over het hoofd zie wil je gaan frauderen?
Dit volg ik even niet. Je betaald over het product gewoon BTW al ieder ander. Dan kan je dit toch opgeven bij de belasting volgend jaar als kosten post voor school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
DaannO schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:38:
[...]

Dit volg ik even niet. Je betaald over het product gewoon BTW al ieder ander. Dan kan je dit toch opgeven bij de belasting volgend jaar als kosten post voor school?
Ow dat is nieuw, ik woon natuurlijk in Belgie. Dat is een speciale regeling in Nederland?
Ik zou zo ook wel m'n onkosten voor school deels willen terugkrijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Ik weet niet of de vraag al eens is beantwoord, maar ik kan me herinneren dat niet kort geleden hier iemand vroeg of het ook mogelijk was om een Cinema Display samen te kopen met een MacBook Pro, en of je dan ook de korting krijgt.
Vanochtend heb ik zelf mijn MacBook Pro besteld met ADC discount, en toen vroeg de verkoper mij zelfs of ik er nog een display bij wou, aangezien het dan binnen de korting zou vallen. Zelf niet gedaan, maar voor diegene die het zich afvroegen: Ja, dat kan dus blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zou ik het ADC membership met een creditcard die onder iemand anders z'n naam staat kunnen kopen?

Dus bijvoorbeeld met de creditcard van de buren ofso...

Want ik heb zelf namelijk geen creditcard... en ik kan er ook geen nemen (omdat je dan min. 1000 euro inkomsten moet hebben)

Of moet de creditcard op je eigen naam staan, voor het verifieren of je wel student bent.

weet iemand dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
edgarf28 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:58:
Zou ik het ADC membership met een creditcard die onder iemand anders z'n naam staat kunnen kopen?

Want ik heb zelf namelijk geen creditcard... en ik kan er ook geen nemen (omdat je dan min. 1000 euro inkomsten moet hebben)

Of moet de creditcard op je eigen naam staan, voor het verifieren of je wel student bent.

weet iemand dit??
Heb betaald met de kaart van m'n ouders, dus je kan normaal ook gewoon met die van je buren betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
okee dus dat moet lukken...

als ik het goed begrijp moet ik het adc membership per creditcard betalen, en kan ik de macbook pro gewoon via een bankoverschrijving betalen?
of moet de macbook pro ook persé via creditcard worden betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
edgarf28 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:58:

weet iemand dit??
Bij de rabobank en postbank kun je ook een cc aanvragen als je HBO of Universiteit doet.
edgarf28 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:14:
okee dus dat moet lukken...

als ik het goed begrijp moet ik het adc membership per creditcard betalen, en kan ik de macbook pro gewoon via een bankoverschrijving betalen?
of moet de macbook pro ook persé via creditcard worden betaald?
Volgens mij kan je MBP gewoon via overschrijving worden betaald.

[ Voor 25% gewijzigd door Hades.NL op 23-07-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Hades.NL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:15:
[...]

Bij de rabobank en postbank kun je ook een cc aanvragen als je HBO of Universiteit doet.
Maar ik doe MBO, dus dat lukt niet...
[...]

Volgens mij kan je MBP gewoon via overschrijving worden betaald.
Weet iemand dit zeker?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
ADC moet je met CC betalen, de MBP moet je via telefoon bij de applestore bestellen, en daar kan je gewoon aangeven dat je via bankoverschrift wilt betalen. Zo heb ik het ook gedaan.

btw, waiting sucks :+

[ Voor 6% gewijzigd door Vanitas op 23-07-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
okee dankje!

nog 1 laatste vraag: weet iemand of het membership na een jaar automatisch word verlengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Ik had ook nog even een vraagje over het ADC Student Membership.

Aangezien ik nog niet ingeschreven ben als student en het nog wel even duurt voordat dat wel zo is (inschrijvingspakket komt pas over 1 á 2 weken, trage zooi) dacht ik er over na om de membership op de naam van een vriend van me te zetten, die naar dezelfde TU gaat en wel al een bewijs van inschrijving heeft.

Nu was mijn vraag: kan dit? Kan ik de membership gewoon op zijn naam zetten, op zijn ID en dan mijn adres opgeven? Kom ik dan verder geen problemen tegen? Anders kan ik ook zijn adres opgeven, dat is geen ramp aangezien we waarschijnlijk in Delft toch in hetzelfde huis komen.

Ik neem de membership overigens voornamelijk om de 20% korting op een MBP >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Anoniem: 107960 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:20:
Ik had ook nog even een vraagje over het ADC Student Membership.

Aangezien ik nog niet ingeschreven ben als student en het nog wel even duurt voordat dat wel zo is (inschrijvingspakket komt pas over 1 á 2 weken, trage zooi) dacht ik er over na om de membership op de naam van een vriend van me te zetten, die naar dezelfde TU gaat en wel al een bewijs van inschrijving heeft.

Nu was mijn vraag: kan dit? Kan ik de membership gewoon op zijn naam zetten, op zijn ID en dan mijn adres opgeven? Kom ik dan verder geen problemen tegen? Anders kan ik ook zijn adres opgeven, dat is geen ramp aangezien we waarschijnlijk in Delft toch in hetzelfde huis komen.

Ik neem de membership overigens voornamelijk om de 20% korting op een MBP >:)
Hoe jij het doet moet het best kunnen. Ze zullen echt niet controleren of de naam en adres overeen komen.
Overigens kun je ook even naar je school bellen, en vragen om een bevestigingsbrief van je inschrijving. Heb ik ook gedaan bij mijn school (HAN) en die had ik de volgende dag al thuis. Gewoon bellen en vragen om een brief met een formele bevestiging van je inschrijving op de school. piece of cake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

@rob1n

Mooi, dat scheelt toch weer een tijdje wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
en ik ben niet in het bezit van een fax... nou las ik in dit topic dat ik het ook kon mailen... maar naar welk mail adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Ok. Gisteravond ADC besteld, en meteen betaald met CC. Net geactiveerd in mijn developer account. Nu staat er 'pending'. Waar moet ik al mijn gegevens heen mailen? Ik heb pas over een paar dagen een fax in de buurt.
Asset Name Quantity Expires on Transfer
ADC Student Membership (Pending) 1 24 Jul 2008
Heb inmiddels ook het contact formulier ingevuld, ik reply daar dan wel op.

Iig bedankt, voor de reactie hieronder.

[ Voor 36% gewijzigd door borstel op 24-07-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Voor de mensen die het mailadres zoeken: eerst zoeken en dan vragen :P

Het is al vaak genoeg langsgekomen, ik had er ook wat over gepost:
Vanitas in "Wat te verwachten als ADC member?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik ben niet echt thuis in het wereldje van creditcards enzo, maar ik hub dus een rabocard besteld, en wil mn ADC gaan bestellen, maar welke van de onderstaande icoontjes moet ik dan kiezen :/ Ik zou zeggen de eerste, maar goed, ik vraag het maar even, better safe then sorry :+
Afbeeldingslocatie: http://www.domishq.com/krep/cardtype.jpg

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het logo staat op je card .. maar je weet toch wel of je een CC hebt of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drensenbrink faxen kan je ook bij het postkantoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Laatst online: 16-06 10:53
Afbeeldingslocatie: http://www.rabobank.nl/images/rabocard_1521682.jpg

Rabocard is dus MasterCard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
drensenbrink schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:43:
Ok. Gisteravond ADC besteld, en meteen betaald met CC. Net geactiveerd in mijn developer account. Nu staat er 'pending'. Waar moet ik al mijn gegevens heen mailen? Ik heb pas over een paar dagen een fax in de buurt.

[...]

Heb inmiddels ook het contact formulier ingevuld, ik reply daar dan wel op.

Iig bedankt, voor de reactie hieronder.
Gister alle gegevens netjes in een PDF document gemaild, en vandaag is het 'active'.

Nu eerst op vakantie, dan als ik terug ben lekker bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gister eindelijk me ADC pakketje thuis gekregen met een groot tshirt en veel cd's hahhaa
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.