[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.546 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:12:
deed bij mij met adc maar 1 week met leveren
Wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begin zomervakantie rond 5juli ongv het ging zelfs sneller had hem binnen 5-6 dagen

ik had een contact persoon bij apple wouter groenendijk die hielp me echt goed.

met hem kon ik goed communicere en hij regelde adc en dingen voor me en alles was netjes geregelt

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een enige tijd met een dilemma. In september van dit jaar begin ik met een grafische HBO studie waarvoor een laptop vereist is, nu is mijn oog gevallen op de MBP.

Wat is 't probleem?
Ik kan niet kiezen tussen de 15” modellen van 2.2 en 2.4 GHZ versie. :X

Waar ga ik 't voor gebruiken?
- Adobe CS3 Suite (Photoshop/Illustrator/inDesign etc.)
- Codeerwerk (PHP, Ruby, CSS etc.)
- Gaming (Zal niet al te veel zijn maar het fatsoenlijk kunnen spelen van next-gen games is
eigenlijk wel een vereiste, Assasins Creed, Splinter Cell:Conviction, etc.)
- Huis-tuin-keuken gebruik (Internet, tekstverwerken, filmpje kijken)

Is het performance verschil tussen beide modellen schrikbarend groot? Zullen games minder goed afspelen met die 128 MB vidkaart? Zijn er mensen die met het zelfde dilemma zitten of hebben gezeten?

N.B. Ik ben van plan via Mail-a-mac.nl twee latjes van 2GB bij te bestellen zodat het totaal op 4GB intern uitkomt. Dus ongeacht het model zal er 4GB inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:10:
Wat is 't probleem?
Ik kan niet kiezen tussen de 15” modellen van 2.2 en 2.4 GHZ versie. :X

Waar ga ik 't voor gebruiken?
- Adobe CS3 Suite (Photoshop/Illustrator/inDesign etc.)
- Codeerwerk (PHP, Ruby, CSS etc.)
- Gaming (Zal niet al te veel zijn maar het fatsoenlijk kunnen spelen van next-gen games is
eigenlijk wel een vereiste, Assasins Creed, Splinter Cell:Conviction, etc.)
- Huis-tuin-keuken gebruik (Internet, tekstverwerken, filmpje kijken)

Is het performance verschil tussen beide modellen schrikbarend groot? Zullen games minder goed afspelen met die 128 MB vidkaart? Zijn er mensen die met het zelfde dilemma zitten of hebben gezeten?
Neem dan maar de 2,4 GHz. Want eigenlijk is 128 MB VRAM tegenwoordig toch al wat weinig als je next-gen games wilt gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem de 17inch met 1900x1200 aanrader voor vormgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lorefice schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:19:
[...]
Neem dan maar de 2,4 GHz. Want eigenlijk is 128 MB VRAM tegenwoordig toch al wat weinig als je next-gen games wilt gaan spelen.
Na wat gegoogle kwam ik dit tegen:

Nou zijn het niet bepaald next-gen games die er worden getest, maar het verschil tussen de twee in benchmark scores bedraagt maar 9%. Niet bepaald een enorm verschil :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:27:
[...]

Na wat gegoogle kwam ik dit tegen:

Nou zijn het niet bepaald next-gen games die er worden getest, maar het verschil tussen de twee in benchmark scores bedraagt maar 9%. Niet bepaald een enorm verschil :/
Ja inderdaad, niet bepaald next-gen games. Daarom dat ik juist die 256 MB VRAM aanraad :) . Niet dat je teleurgesteld gaat zijn zodra je merkt dat 128 MB VRAM toch wat te weinig om nét dat stukje lekkerder te draaien. 9% vind ik persoonlijk toch al wat om rekening mee te houden. Het verschil zal nog wel groter zijn in de next-gen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Die 9% is wel 500 euro. Prijs van een xbox/ps3 dus ;)

[ Voor 39% gewijzigd door lowfi op 12-08-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Ja oké,... maar ik heb al genoeg trauma's gehad met 'goedkoop is duurkoop' (<= Bezie deze uitspraak in dit geval als relatief :) .)

Nu is het inderdaad 9%, maar wie weet wordt dat met een next-gen game wel een paar procenten meer. Dat kun je nu nog niet weten of.

Ik heb in ieder geval veel plezier van m'n 256 MB VRAM in mijn MacBook Pro hoor.

En uiteindelijk, ik verplicht Fuzz niet om voor de 2,4 GHz versie te gaan. Ik zeg alleen wat ik zou kiezen en waarom ik het kies :) .

(off-topic, tja ik speel niet zo graag met consoles, allez, het is maar hoe je alles bekijkt :+ .)

[ Voor 7% gewijzigd door 6129(15) op 12-08-2007 21:50 . Reden: Edit voor lowfi's edit :+. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lorefice schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:48:
[...]

Nu is het inderdaad 9%, maar wie weet wordt dat met een next-gen game wel een paar procenten meer. Dat kun je nu nog niet weten of.
Of draaien ze met next gen games alletwee ondermaats. ('minder goed' en 'een beetje meer dan minder goed' is nog alletwee 'vrij slecht' als het op next gen games aankomt)

Je kan dat nooit met zekerheid zeggen, maar het lijkt wel alsof jullie denken dat een standaard gpu ineens veel beter zal presteren, omdat hij in een macbook pro zit. (magic :p )

echte next gen games zal je in elk geval nooit native kunnen draaien met een paar settings iets boven het gemiddelde, dus daar hoef je het niet om te doen. Sowieso is gamen als een vereiste voor laptops imo nog steeds vrij idioot, maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:53:
[...]

Of draaien ze met next gen games alletwee ondermaats. ('minder goed' en 'een beetje meer dan minder goed' is nog alletwee 'vrij slecht' als het op next gen games aankomt)

Je kan dat nooit met zekerheid zeggen, maar het lijkt wel alsof jullie denken dat een standaard gpu ineens veel beter zal presteren, omdat hij in een macbook pro zit. (magic :p )
Neen, maar zou jij tegenwoordig nog een videokaart met 128 MB VRAM willen kopen om next-gen games te spelen?

Het zal voorlopig nog wel wat 'guesstimating' zijn. Maar ik speel altijd liever op 'veilig'.

[ Voor 7% gewijzigd door 6129(15) op 12-08-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lorefice schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:48:
[...]
(<= Bezie deze uitspraak in dit geval als relatief :) .)
:D QFT

Ik denk dat dat een beetje het punt is waar ik mee zit. Ben bang dat ik na enige tijd zoiets krijg van 'Damn, had ik maar een maandje doorgespaard (of twee) en de iets duurdere versie gepakt'. Heb hier al eens eerder last van gehad namelijk.
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:53:
[...]
echte next gen games zal je in elk geval nooit native kunnen draaien met een paar settings iets boven het gemiddelde, dus daar hoef je het niet om te doen. Sowieso is gamen als een vereiste voor laptops imo nog steeds vrij idioot, maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken :)
't Is ook zeker niet de bedoeling om met alle settings op high DX10 spellen te spelen. Het is meer 't idee dat als ik een spelletje zou willen spelen in de toekomst (en/of de nabije toekomst) die mogelijkheid ook daadwerkelijk heb. Voor games hebben we tenslotte een gamepc en/of console :)

Natuurlijk is 't zo dat je met een 128 MB videokaart ook een fatsoenlijk potje Starcraft 1 (al dan niet 2 ) en/of CS:S kan spelen, alleen vroeg ik me dus af of die optie van 128 MB extra interessanter is m.b.t. performance.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel alleen WoW met mijn MBP 17inch 256mb vga en doet het uitstekend.

http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

ook nog iets ^^

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Van die bearfeats site:
The 15" MacBook Pro 2.4GHz Core 2 Duo (256MB GDDR3 video SDRAM) was at most 9% faster than the 15" 2.2GHz MacBook Pro (128MB GDDR3 video SDRAM). If we average all the results, it was 5% faster. Suspiciously, that 9% maximum gap corresponds to the 9% difference between the 2.2GHz and 2.4GHz Core 2 Duo CPU clock speeds. At least for graphics intensive apps like 3D accelerated games, it can be argued that the extra video memory doesn't buy you anything.
Dure 5% dan...

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, en ik ben voor de normale (128MB) versie gegaan. Mede omdat die extra kosten toch wel erg snel omhoog gingen. Als je een duurdere wilt kopen, dan zou ik de 17" kopen omdat die een veel hogere resolutie aan kan, en dat is toch wel fijn.
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:12:
ik speel alleen WoW met mijn MBP 17inch 256mb vga en doet het uitstekend
Nou, WoW is dan ook wel een zeer zwaar spel 8)7 :P

[ Voor 13% gewijzigd door Vanitas op 12-08-2007 22:13 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:05:

't Is ook zeker niet de bedoeling om met alle settings op high DX10 spellen te spelen. Het is meer 't idee dat als ik een spelletje zou willen spelen in de toekomst (en/of de nabije toekomst) die mogelijkheid ook daadwerkelijk heb. Voor games hebben we tenslotte een gamepc en/of console :)

Natuurlijk is 't zo dat je met een 128 MB videokaart ook een fatsoenlijk potje Starcraft 1 (al dan niet 2 ) en/of CS:S kan spelen, alleen vroeg ik me dus af of die optie van 128 MB extra interessanter is m.b.t. performance.
Akkoord, mijn punt is echter of je daar 500 euro extra voor over hebt. Meer is altijd beter, het is alleen de vraag of dat beetje meer uiteindelijk ook z'n geld waard is.

Mijn opinie: nee, en dan bespaar je 500 euro waar je nog andere leuke dingen mee kan doen. Het is uiteindelijk 'maar' een laptop. Indien je bvb al een desktop hebt kan je met 500 euro een mooie, veel minder gecompromiteerde, upgrade uitvoeren.

It's up to you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:16:
[...]
Mijn opinie: nee, en dan bespaar je 500 euro waar je nog andere leuke dingen mee kan doen. Het is uiteindelijk 'maar' een laptop. Indien je bvb al een desktop hebt kan je met 500 euro een mooie, veel minder gecompromiteerde, upgrade uitvoeren.
Dat was dus ook mijn gedachte, ik denk dat ik dan ook voor de 128 MB versie zal gaan.

Eind augustus is het salaris weer binnen dus dan hoor/zie ik 't vanzelf wel :) In ieder geval bedankt allen voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:16:
[...]

Akkoord, mijn punt is echter of je daar 500 euro extra voor over hebt. Meer is altijd beter, het is alleen de vraag of dat beetje meer uiteindelijk ook z'n geld waard is.

It's up to you
En van die 500 euro kan je net zo goed een 360 kopen met Splinter Cell en Assassins Creed. Daar zal het toch stukken beter op draaien dan op de MBP.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik wil geen vieze woorden in mijn mond nemen, maar heeft iemand wel eens geprobeerd om zijn Windows Mobile apparaat als modem te gebruiken via BT voor zijn MBP? En hoe ging dat in zijn werking etc etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Ik heb in Amerika mijn vaders Wndows Mobile telefoon gebruikt (Qtek 9000 dacht ik).

Ging allemaal vrij vlekkeloos. De MBP vraagt of hij de telefoon als modem mag gebruiken deze geeft daar toestemmming voor (of niet) en dan doet hij het.

Je moet misschien wel bij Netwerk instellen dat je Bluetooth als internet verbinding wilt gebruiken.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

DaannO schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:54:
Ik wil geen vieze woorden in mijn mond nemen, maar heeft iemand wel eens geprobeerd om zijn Windows Mobile apparaat als modem te gebruiken via BT voor zijn MBP? En hoe ging dat in zijn werking etc etc. :)
Ik krijg het niet voor elkaar met mijn WM5 device (hp hw6910), maar ligt volgens mij aan mijn telefoon

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

DaannO schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:54:
http://www.markspace.com/missingsync_windowsmobile.php :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Bedankt allen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Gister was de batt van mn MBP (2.2 SR) bijna leeg (10% nog over ofzo), dus ik ging em weer opladen. Maar na een tijdje gingen de fans heel erg hard draaien (5000rpm). Dus ik kijken in temperature monitor, en toen was de memory controller veel warmen dan normaal (normaal ergens tussen de 40 tot 50 graden, maar nu 60~62 graden). Toen had ik em na een tijdje maar uitgezet want ik vond dit toch niet echt normaal.

15 minuten later had ik em weer aangezet, en toen bleven de fans gewoon op de normale snelheid werken (memory controller was nog steeds wel warm).

Dus nou ging ik vanochtend wat opgezocht op internet of dit nog vaker voorkomt. En toen kwam ik hier op uit. Het komt dus veel vaker voor.

Hebben mensen hier er ook "last" van, en is dit normaal tijdens het opladen? Ik weet wel dat het geheugen dicht bij de batt zit, dus het is niet zo vreemd dat dit warm gaat worden tijdens het opladen. Maar dat die fans ineens zo hard gingen draaien vond ik toch wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me toch niet zo'n probleem? je fans zitten in je macbook pro om hem te laten afkoelen. ik zou me eerder zorgen gaan maken als ze juist NIET harder gingen draaien :O .
MBP heet -> fans harder, MBP koel -> minder hard draaien. logisch toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07
Hij hoort alleen niet heet te worden bij 't opladen, iig mijn mbook niet.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:45:
lijkt me toch niet zo'n probleem? je fans zitten in je macbook pro om hem te laten afkoelen. ik zou me eerder zorgen gaan maken als ze juist NIET harder gingen draaien :O .
MBP heet -> fans harder, MBP koel -> minder hard draaien. logisch toch :)
Mja dat snap ik, maar dat de memory controller nou ineens zo warm wordt vind ik wel vreemd. De temp schoot echt omhoog, dus misschien dat hij even niet goed functioneerde ofzo...? Nadat hij even had uitgestaan was het immers weer normaal.
Simon schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:01:
Hij hoort alleen niet heet te worden bij 't opladen, iig mijn mbook niet.
Nou iets warmer is niet zo vreemd, de accu is immers bezig met opladen en daar wordt ie warm door.

Het was ook enkel de memory controller die omhoog schoot. De rest bleef gewoon op het normale niveau. En ik had even gevoeld, maar de casing was niks warmer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Ik heb m'n batterij nog niet zo leeg gehad. Maar ik kan wel aangeven dat het niet gebeurd als je de batterij ontlaadt tot 50% of meer.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinochat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-07 10:34
Weet iemand toevallig wanneer de nieuw mbp's uit komen (ik meen oktober) en wat de veranderingen zijn?

Dan weet ik of ik mijn bestelling nog moet uitstellen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Laatst online: 14:49
Er zijn pas nieuwe uit. Ik zou niet op een nieuwe MBP gaan wachten, hooguit op Leopard, dat komt waarschijnlijk wel in Oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 21:44
heeft er iemand ervaring mee met de speaker holes te kuisen, in sommige zit een beetje vuil.
Met gecompresseerde lucht lukt het me dus niet, en ik heb geen zin om het hele ding open
te gaan draaien voor een beetje vuil, dus enige andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tandenborstel/kwastje? Zuigertje?

[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 15-08-2007 21:47 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:53
dinochat schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:46:
Weet iemand toevallig wanneer de nieuw mbp's uit komen (ik meen oktober) en wat de veranderingen zijn?

Ze komen in Oktober uit, tegelijk met het nieuws dat Apple _toch_ maar weer voor IBM Processoren gaat. Ze gaan de nieuwe MacBook Extreme uitrusten met een lading Cell-processoren.

Tevens wordt Leopard geintroduceerd die native op die Cell-processoren draait, echter, support voor andere CPU-type's komt direct te vervallen. Hetgeen het huidige Apple-assortiment per direct waardeloos maakt.

Wat denk je zelf.....

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

SyS_ErroR schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:28:
[...]

Ze komen in Oktober uit, tegelijk met het nieuws dat Apple _toch_ maar weer voor IBM Processoren gaat. Ze gaan de nieuwe MacBook Extreme uitrusten met een lading Cell-processoren.

Tevens wordt Leopard geintroduceerd die native op die Cell-processoren draait, echter, support voor andere CPU-type's komt direct te vervallen. Hetgeen het huidige Apple-assortiment per direct waardeloos maakt.

Wat denk je zelf.....
_/-\o_

Ik heb nu zo'n laatste verse MBP (2.2Ghz) en ik denk echt niet dat ze bij Apple veel meer zullen doen dan hoog uit een snellere processor uitbrengen. Maar gezien hun verversingssnelheid zal dat nog wel effe duren ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

dinochat schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:46:

uitstellen... wat je ook doet, uitstellen! Want er komt gegarandeerd een snellere, en daar wil je echt wel op wachten!

:')

Launching containers into space

• dinochat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-07 10:34
oke
oke

Het ging mij ook niet om een snellere CPU waarom ik zou uitstellen. Het enige wat ik ergens heb opgevangen is dat er ook multitouch en LED backlight in de 17" variant gaat komen

En met name de LED vind ik interessant, vandaar...

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Led backlight is nog wel een mogelijkheid, multitouch lijkt mij persoonlijk echter nog niet direct beschikbaar te worden.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

MYST schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:36:
Led backlight is nog wel een mogelijkheid, multitouch lijkt mij persoonlijk echter nog niet direct beschikbaar te worden.
Ik had een stukje interview gelezen van Steve J. en et multi-touch gebeuren op een PC is momenteel nog een research iets. Dus... dat verwacht ik niet dit jaar op een PC/laptop van Mac ;)

LED backlight op een 17" is nog wel in oktober mogelijk, maar ja... dat is niet zo'n enorm verschil. Vooral voor het mileu is dat interessant als je een scherm van een rotte appel zou moeten weggooien tijdens een reparatie.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
VisionMaster schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:53:
[...]

Ik had een stukje interview gelezen van Steve J. en et multi-touch gebeuren op een PC is momenteel nog een research iets. Dus... dat verwacht ik niet dit jaar op een PC/laptop van Mac ;)

LED backlight op een 17" is nog wel in oktober mogelijk, maar ja... dat is niet zo'n enorm verschil. Vooral voor het mileu is dat interessant als je een scherm van een rotte appel zou moeten weggooien tijdens een reparatie.
Voor batterijduur maakt het wel wat uit hoor, ik dacht dat de 15" meer dan een half uur konden winnen dankzij de ledschermen..

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

dinochat schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:29:
oke
oke

Het ging mij ook niet om een snellere CPU waarom ik zou uitstellen. Het enige wat ik ergens heb opgevangen is dat er ook multitouch en LED backlight in de 17" variant gaat komen

En met name de LED vind ik interessant, vandaar...
goed kennelijk mis je het punt van SyS_ErroR en van mij. Waar het om ging is dat niemand, behalve een klein groepje mensen binnen Apple Inc. weet wat er gereleased wordt, en wanneer. De kans dat iemand je met 100% zekerheid kan vertellen wat er in de volgende generatie MBP zit is dus ongeveer nihil, en mocht er iemand zijn die het wel weet, dan heeft die persoon een dusdanige NDA moeten tekenen dat ook die persoon je daar niets over gaat vertellen.

We kunnen met z'n allen fijn speculeren, en op basis van de historie kunnen we ook af en toe wel enigszins gericht voorspellen, maar zelfs voor de grootste voorspelwonders blijft het een verrassing wat er uiteindelijk gaat komen.

Ernaar vragen is dus best zinloos.. ;)

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14
Klein vraagje,

Ik heb dual boot op mijn mbp draaien. Ben via een Airport Express verbonden aan een ST die ik heb voorzien van een ander ip pool (192.168.0.x). Nu krijg deze laptop een 10.0.1.x adres toegewezen van de airport. Heeft iemand een idee hoe ik een 192.168.0.x adres kan gebruiken op de laptop? Op de Mac partitie had ik het voor elkaar gekregen door de Airport Admin Utility te gebruiken. Vraag me af hoe dit op XP moet.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 07:42
weten jullie toevallig welke bedrijven het toetsenbord van de MBP kunne vervangen naar een US toetsenbord?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had machouse Amsterdam gemaild en die zouden het doen voor 42,50 ex btw, alleen moest ik dan wel zelf de toetsenbord regelen (eBay kan je zo voor zo'n 60 euro inclusief verzendkosten halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Ik heb een klein vraagje. Ik ga binnenkort, lees binnen nu en een maand, een MBP bestellen. Nu ga ik waarschijnlijk ( 90% ) voor het instapmodel. In eerste instantie ging ik voor de 17", maar heb even de afweging gemaakt, en heb besloten om toen voor een 15" te gaan vanwege mobilitiet etc. De middenklasser heeft zelfde specs alleen scherm met lagere resolutie. Nu ben ik gewend op mijn PC aan 1600x1200 en laptop 1680x1050, maar ik durf de gok wel te maken naar de 1440x900.

Toen werd ik door een andere vriend aangeraden om eens te kijken naar de verschillen tussen de instap en middenklasser. Verschillen zijn dus 200MHz, 40GB en 120MB VRAM. Zoals hierboven aangegeven wordt zal het voor de games dermate weinig schelen dat ik die 500 euro ( heb dan wel ADC straks, dus wordt minder maar nog steeds groot verschil ) wel veel vind. Ook de 200MHz zal het hem niet gaan doen.

Nu ben ik dus vrijwel zeker van de instapper. Ik wil als ik hem gekocht heb het geheugen sowieso uitbreiden naar 4GB omdat ik wel vind dat ik deze keer voor het "maximale" moet gaan wat dat model kan. En de prijzen zijn nu weer wat gestegen maar 99 eur voor 2GB is wel te overzien.

Komt nu eigenlijk mijn "probleem". Ik twijfel dus over de harde schijf. Grootte doet er niet toe, heb nu 80GB in mijn laptop en meer is altijd beter maar 120 of 160 maakt me niet zoveel uit. Alleen ben ik benieuwd hoeveel het scheelt als je 7200rpm hebt in plaats van 5400rpm. Ik merk aan mijn laptop nu dat hij wel snel is, zeker in verhouding tot laptops van klasgenoten :) Maar volgens mij scheelt het wel wat in performance.

Wat is jullie mening, is 7200 echt te merken in snelheid ( met kopieren natuurlijk ) bij gewoon gebruik. Wat ik eigenlijk ook een beetje belachelijk vind is dat je voor een 160GB 7200rpm 220 euro bij moet betalen ten opzichte van een 120GB 5400rpm. 220 euro dat is gewoon bijna de dubbele kostprijs van een 160GB 7200rpm, en dan houden ze dus ook de 120GB 5400rpm...

Dit is eigenlijk het enige waar ik nog over twijfel.
donald_dick schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:42:
weten jullie toevallig welke bedrijven het toetsenbord van de MBP kunne vervangen naar een US toetsenbord?
Als je online je MBP besteld dan kan je de keuze geven aan een "Toetsenbord met backlightverlichting (Internationaal Engels) & Mac OS (Internationaal Engels)". Is dit gewoon hetzelfde toetsenbord of met de US indeling? Zal denk ik wel hetzelfde zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door orange.x op 17-08-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, internationaal engels is niet hetzelfde als US. Was dat maar zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
@ orange.x, zie:

Vanitas in "[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ..."
en
Vanitas in "[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ..."

Inmiddels is de 500GB Lacie Porsche in de aanbieding voor 111 euro bij de MM.

En voor de verschillende tobo's:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304933

verschil tussen dutch en int. english is het €-teken naast de 2 en de tekst num vergr ipv. num lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Thanks. Dat van dat keyboard interesseert ook niet dus :) Als ik een externe zou kiezen wordt het trouwens een 2,5" omdat ik die dan wel voor onderweg wil, heb thuis al een 320GB zelfbouw schijfje staan op FW400 :)

Alhoewel ik dus "denk" dat het wel wat sneller is, die 7200rpm. Maar ik zal even telefonisch wat proberen, die 220 euro ga ik echt niet neerleggen. Misschien kan hij er wat vanaf halen, altijd proberen toch :)

[ Voor 24% gewijzigd door orange.x op 17-08-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Vanitas schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:35:

En voor de verschillende tobo's:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304933

verschil tussen dutch en int. english is het €-teken naast de 2 en de tekst num vergr ipv. num lock.
ja, dat zijn desktop macs, en daar heb je dus niks aan voor je MBP. daarnaast wil ik een liggende enter toets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

donald_dick schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:55:
[...]

ja, dat zijn desktop macs, en daar heb je dus niks aan voor je MBP. daarnaast wil ik een liggende enter toets :P
Komen vrijwel overeen.. liggende enter-toets dus alleen bij US-english en die zijn niet (makkelijk) te verkrijgen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
orange.x schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:57:
[...] Wat is jullie mening, is 7200 echt te merken in snelheid ( met kopieren natuurlijk ) bij gewoon gebruik. [...]
Da's echt een onderwerp dat al zó vaak besproken en getest is... 8)7

Maar goed: eerste hit via Google hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:22:
neem de 17inch met 1900x1200 aanrader voor vormgeving
Ter info: ik was deze week bij MacHouse in de Raadhuisstraat te Amsterdam en daar staat een demomodel van de MBP met 1900x1200 glossy scherm.

Indrukwekkend mooi beeld, wat mij betreft! Spiegeling viel alleszins mee trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week toch meer eens naar de apple center in Apeldoorn geweest (macinside)
is kijken hoe duur geheugen kost voor me macbook pro 17inch 2.4ghz
De verkoper was erg vriendelijk en vertelde me zelfs dat hun niet de officieele apple geheugen erin stoppen. maar een merk van Kingston hij kon het me niet precies vertellen maar hij zei het word gemaakt door kingston maar word onder een andere naam verkocht. en zo dual channel kit dus 2x 2gb kost bij elkaar 300 euro.

vind ik toch eerlijk een leuk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:00:
Afgelopen week toch meer eens naar de apple center in Apeldoorn geweest (macinside)
is kijken hoe duur geheugen kost voor me macbook pro 17inch 2.4ghz
De verkoper was erg vriendelijk en vertelde me zelfs dat hun niet de officieele apple geheugen erin stoppen. maar een merk van Kingston hij kon het me niet precies vertellen maar hij zei het word gemaakt door kingston maar word onder een andere naam verkocht. en zo dual channel kit dus 2x 2gb kost bij elkaar 300 euro.

vind ik toch eerlijk een leuk bedrag.
Hier ben je voor 210 euro klaar : http://www.mailamac.nl/in...d191ce703e92abedae1fdfca0

Is overigens wel ex btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh ze hadden t dr nog geen 2 dagen geleden op staan voor totaal van €170!

Stom stom stom dat ik niet besteld heb! |:(

Edit: even Pricewatch levert dit op. Voor €210 (inclusief btw en verzendkosten) kan je dus al klaar zijn. Pfew, mijn gemoedsrust is weer wedergekeerd :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

Sinds gisteren de nieuwe MBP binnen. Heb er nu de eerste problemen al mee. Ik lijk last te hebben van het 'Random shutdown' probleem. Wanneer ik op batterij spanning werk, en de capaciteit is rond de 40% gaat de MBP uit, en weigert ook weer om aan te gaan. Wanneer ik de netvoeding er weer in doe werkt het weer.

Ten tweede lijkt mn Apple Remote niet meer te werken na de eerste 'random shutdown'. De remote zelf werkt nog wel maar de ontvanger op de MBP niet meer. Kan ook nergens in Systeemvoorkeuren het weer aan zetten.

Als laatste voorlopige probleem de sleep mode, wanneer ik de MBP dichtklap of in Sluimer stand zet, gaat het lampje aan de voorkant niet aan...

Straks maar eens met support bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

heeft iemand een truukje om de keyboard verlichting altijd aan te houden?

Soms ga ik er met mijn hand over een van de sensors en dan gaat hij uit of ik zit in schemerlicht te werken en dan gaat hij aan en uit.

-edit- Gevonden via het macfreak forum

Labtick does the trick http://labtick.proculo.de/
Vanitas schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:35:

Inmiddels is de 500GB Lacie Porsche in de aanbieding voor 111 euro bij de MM.
Welke MM is dit trouwens (elke MM heeft zo zn lokale aanbiedingen)?

[ Voor 47% gewijzigd door JaWa op 19-08-2007 00:17 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe heel snel een vraagje aangezien ik niet een heel topic wil openen.
Hoe krijg ik dat hardeschijf tekentje van me bureublad af?
Slepen naar de prullenbak werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

B2 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 08:08:
Sinds gisteren de nieuwe MBP binnen. Heb er nu de eerste problemen al mee. Ik lijk last te hebben van het 'Random shutdown' probleem. Wanneer ik op batterij spanning werk, en de capaciteit is rond de 40% gaat de MBP uit, en weigert ook weer om aan te gaan. Wanneer ik de netvoeding er weer in doe werkt het weer.
Heb je je batterij gecalibreerd?
Ten tweede lijkt mn Apple Remote niet meer te werken na de eerste 'random shutdown'. De remote zelf werkt nog wel maar de ontvanger op de MBP niet meer. Kan ook nergens in Systeemvoorkeuren het weer aan zetten.
Die zit onder Security in de system prefs.
Als laatste voorlopige probleem de sleep mode, wanneer ik de MBP dichtklap of in Sluimer stand zet, gaat het lampje aan de voorkant niet aan...
Hm. Dat hoort niet maar hoe je dat zou fixen, geen idee :P
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:15:
Finder preferences.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

CyBeR schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:34:
[...]

Heb je je batterij gecalibreerd?
Was de eerste keer dat ik de batterij gebruikte. Toen ik de MBP kreeg heb ik hem eerst opgeladen. Maar het verschijnsel heeft zich na het resetten van de SMC niet weer voorgedaan.
Die zit onder Security in de system prefs.
Nee daar zit ie niet (meer). De eerste tijd heeft de IR receiver het gedaan, maar naar de noodzakelijke reset van de SMC en PRAM is de receiver als USB apparaat verdwenen. Schijnt een bekend probleem te zijn, er is tenminste genoeg over te vinden op discussions.apple.com
Hm. Dat hoort niet maar hoe je dat zou fixen, geen idee :P
Ik denk dat dit lampje ook als soort van serieel apparaat wordt aangestuurd, en na de reset van de SMC en PRAM ook niet meer herkend wordt.
Anyway, vandaag breng ik de MBP naar een Apple Service Point. Van Support heb ik een case nummer gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:15:
Niet :) Dat hoort daar te staan. Misschien dat je het met een 3rd party app weg kunt halen, maar het HD teken is een standaard onderdeel van het OS van nog voor OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

B2 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 06:42:
[...]

Niet :) Dat hoort daar te staan. Misschien dat je het met een 3rd party app weg kunt halen, maar het HD teken is een standaard onderdeel van het OS van nog voor OS X.
Onzin. In de voorkeuren/preferences van de Finder kan je dit gewoon instellen. Zie ook de afbeelding hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.askdavetaylor.com/0-blog-pics/mac-finder-preferences-general.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
JaWa schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:39:

[...]

Welke MM is dit trouwens (elke MM heeft zo zn lokale aanbiedingen)?
De MM in Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Whieee schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 08:35:
[...]

Onzin. In de voorkeuren/preferences van de Finder kan je dit gewoon instellen. Zie ook de afbeelding hieronder:

[afbeelding]
Hmz ok, nu je het zegt weet ik het ook ja. Maar goed, ik vind het altijd wel handig om alle verbonden schijven op mn desktop te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSniekers
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2019
All,

Terwijl ik aan het wachten ben op m'n MBP, al stiekem wat research gedaan naar Ableton Live. Iemand ervaring hier mee?? Ben erg nieuwsgierig naar het programma en wil er wel mee stoeien om mee te DJen...

Verwijderd

Vijf weken geleden liep ik de winkel binnen, vandaag pas echt de trotste bezitter van een MPB.

Een opvallend iets, en ik vraag me af of dit anderen ook opgevallen is: het nieuwe LED-scherm is (behalve mooi helder) qua helderheid/verlichting wiebelig. Dit valt vooral op als je in het donker naar deze pagina zit te kijken.
Verder reageert het scherm ook behoorlijk op het in- en uitpluggen van de stroomkabel. Ik was even bang dat ik 'm terug moest brengen, maar het gewiebel lijkt zich wat te stabiliseren - misschien is het de nieuwigheid.

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:36:
Een opvallend iets, en ik vraag me af of dit anderen ook opgevallen is: het nieuwe LED-scherm is (behalve mooi helder) qua helderheid/verlichting wiebelig. Dit valt vooral op als je in het donker naar deze pagina zit te kijken.
Verder reageert het scherm ook behoorlijk op het in- en uitpluggen van de stroomkabel. Ik was even bang dat ik 'm terug moest brengen, maar het gewiebel lijkt zich wat te stabiliseren - misschien is het de nieuwigheid.
Hehe, dat is de lichtsensor. Daarbij zal de verlichting wat dimmen als je de stroomkabel er uit trekt, dus daar ligt dat aan :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

echt vervelend dit. nog steeds de lag soort in world of warcraft sinds de 1.1 macbook pro update echt vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Gewoon ophouden met dat spel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BSniekers schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:18:
All,

Terwijl ik aan het wachten ben op m'n MBP, al stiekem wat research gedaan naar Ableton Live. Iemand ervaring hier mee?? Ben erg nieuwsgierig naar het programma en wil er wel mee stoeien om mee te DJen...
Ableton live is niet zozeer MacBook Pro gerelateerd. Ik denk dat je makkelijker even op google kan zoeken naar een Ableton Live review.
Trouwens, voor Dj-en is Traktor 3 echt een super programma (in combinatie met timecode cd's of vinyl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

B2 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 06:41:
[...]

Was de eerste keer dat ik de batterij gebruikte. Toen ik de MBP kreeg heb ik hem eerst opgeladen. Maar het verschijnsel heeft zich na het resetten van de SMC niet weer voorgedaan.

[...]

Nee daar zit ie niet (meer). De eerste tijd heeft de IR receiver het gedaan, maar naar de noodzakelijke reset van de SMC en PRAM is de receiver als USB apparaat verdwenen. Schijnt een bekend probleem te zijn, er is tenminste genoeg over te vinden op discussions.apple.com

[...]

Ik denk dat dit lampje ook als soort van serieel apparaat wordt aangestuurd, en na de reset van de SMC en PRAM ook niet meer herkend wordt.
Anyway, vandaag breng ik de MBP naar een Apple Service Point. Van Support heb ik een case nummer gekregen.
Hmz, afgelopen maandag de MBP ter reparatie naar een Apple Service Point gebracht. Vandaag eens voor een status gebeld.. Blijkt dat het complete moederbord vervangen wordt. En een nieuwe batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
Mijn eerste berichtje met mijn nieuwe MBP (2,2Ghz) :)

Valt me op dat hij stuk stiller is dan mijn vorige MBP (2,16 C2D). We zullen wel zien of het zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Mmmm..afgelopen dinsdag mijn macbook pro binnen gekregen, ik zag toen al een dode subpixel. Ben ik net terug geweest zie ik een dode pixel, kijk ik net weer zit er vlak in de buurt weer een dode pixel :( Eventjes Apple bellen denk ik :)

Volgens mij word ik gek. Ben ik aan de telefoon aan het wachten. Zijn 2 dode pixels weg, kunnen ook luie pixels zijn natuurlijk :) Ik heb nog wel een subpixel die blauw blijft maar daar zal Apple weinig aan doen :(

[ Voor 31% gewijzigd door DeluxZ op 24-08-2007 16:40 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het waren niet toevallig stofdeeltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik zou graag een Macbook Pro aanschaffen, maar het is natuurlijk zonde om dan nog eens 89,54 (studentenprijs) te moeten neerleggen als Leopard uitkomt. Upgrades verkoopt Apple niet las ik, maar ze ruilen wel de DVDtjes om als je je toestel aankocht enkele weken voor het nieuwe OS verscheen. Iemand een idee hoeveel weken dit in het verleden precies was? Er van uitgaande dat Leopard er eind October aankomt dan weet ik of het nog de moeite is om te wachten of niet, en wanneer ik dan tot de aankoop zou kunnen overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

Omdat je zegt student te zijn, waarom neem je dan geen ADC voor 100 euro, dan kun je nog gebruik maken van 20% korting op je macbook pro, en krijg je leopard gratis thuisgestuurd zodra hij uit is gekomen. Bespaart je geld, en ... geld. :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Bedankt voor de tip, maar ik heb nu de mogelijkheid een stuk van het geld wat ik verdient heb als jobstudent om te zetten in een hardware korting, ik heb de precieze prijzen nog niet, maar mogelijk doe ik mij zo een groter voordeel dan via de ADC. Als ik het niet via de winkel doe, kan ik inderdaad een ADC lidmaatschap nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een macbook pro 15" gaan kopen, maar ik twijfel nog tussen glossy of mat. Nu ben ik in de winkel geweest maar hadden ze enkel mat staan. Nu kon hij wel macbook laten zien maarja, pro heeft led scherm dus zal weer anders uitkomen. Heeft iemand ze hier zowel mat als glanzend gezien, en wat zijn je bevindingen dan.

Vriend van me heeft een matte gekocht maar via zijn stage bedrijf zonder btw dat scheeld een hoop geld, niemand hier waar ik het via zou kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb 'm glanzend gezien. Ziet er hetzelfde uit als de MacBook. Ben er zelf geen fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Heeft iemand trouwens zijn MBP verzekerd? Ik zit zelf te denken aan de interpolis verzekering van 7 euro per maand. Dan is hij eigenlijk tegen alles gedekt en je krijgt 1250 euro terug in het geval van de MBP. Iemand die nog tips heeft of problemen met de verzekering ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb em verzekerd bij de ABN Amro. Premie is ongeveer gelijk, maar er zitten wel wat voorwaarden aan. Je krijg wel de gehele waarde vergoed als er iets gebeurd, zie ook het topic over laptopverzekeringen in CSL: Laptop verzekerings topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:27:
Ik heb em verzekerd bij de ABN Amro. Premie is ongeveer gelijk, maar er zitten wel wat voorwaarden aan. Je krijg wel de gehele waarde vergoed als er iets gebeurd, zie ook het topic over laptopverzekeringen in CSL: Laptop verzekerings topic.
Bedankt, dat topic zocht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:22:
Ik wil een macbook pro 15" gaan kopen, maar ik twijfel nog tussen glossy of mat. Nu ben ik in de winkel geweest maar hadden ze enkel mat staan. Nu kon hij wel macbook laten zien maarja, pro heeft led scherm dus zal weer anders uitkomen. Heeft iemand ze hier zowel mat als glanzend gezien, en wat zijn je bevindingen dan.

Vriend van me heeft een matte gekocht maar via zijn stage bedrijf zonder btw dat scheeld een hoop geld, niemand hier waar ik het via zou kunnen kopen?
Ik heb vorige week een MBP besteld en ben speciaal even naar een macstore gegaan om de keuze tussen mat of glanzend te maken. De apple store had helaas geen glossy MBP staan. Wel stond er een macbook met een standaard glossy scherm. Het valt mij op dat een mat scherm vele malen rustiger kijkt. Daarbij is het matte scherm van een MBP ook een heel klein beetje glossy in vergelijking met andere schermen van laptops.

Bij de macbook kreeg ik een erg onrustig gevoel. Ook merkte ik niet echt bijzonder veel het verhoogde contrast dat beloofd wordt. Het onrustige gevoel werd denk ik veroorzaakt door de reflecties in het scherm waar mn ogen afwisselend op focussen. Zodoende ben ik voor een mat scherm gegaan. Voor mij kijkt dit vele malen prettiger en persoonlijk vind ik het mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zover ik het kon zien, met de vergelijking van macbook vond ik algemeen mat ook beter.

Zal ook voor de matte versie gaan.

Eerst maar eens bedrijf zien te vinden om via te kopen :X

Verwijderd

sorry voor dat ik het hier post zo zonde om een hele nieuwe post voor te maken maar sinds ik movies bekijk en net afspeelt krijg ik rode en blauwe vlekken gedurende film. iemand tips ?

Verwijderd

Ik zit nu ook met het dilemma om oftewel nu een MBP te bestellen of te wachten tot in oktober, om er meteen Leopard mee op te zwieren (als het dan al uitkomt ofzo...). Is het de moeite om te wachten, of is er een andere manier, waardoor je Leopard gratis kunt krijgen, indien je nu een MBP bestelt met Tiger?

Dilemma, dilemma, dilemma...

Ik ben student (België), dus als je weet dat er nog kortingen zijn waar ik van kan genieten :).

PS: ben nog héél nieuw ivm Mac's :). Gisteren voor het eerst in m'n leven op een mac gewerkt in de mac-shop.

O ja nog een puntje: is het normaal dat een MBP aan de linkerbox zo enorm heet wordt? Gisteren in die shop kon ik m'n hand er niet op leggen, zo warm was ie.

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:16:
Ik zit nu ook met het dilemma om oftewel nu een MBP te bestellen of te wachten tot in oktober, om er meteen Leopard mee op te zwieren (als het dan al uitkomt ofzo...). Is het de moeite om te wachten, of is er een andere manier, waardoor je Leopard gratis kunt krijgen, indien je nu een MBP bestelt met Tiger?

Dilemma, dilemma, dilemma...

Ik ben student (België), dus als je weet dat er nog kortingen zijn waar ik van kan genieten :).

PS: ben nog héél nieuw ivm Mac's :). Gisteren voor het eerst in m'n leven op een mac gewerkt in de mac-shop.

O ja nog een puntje: is het normaal dat een MBP aan de linkerbox zo enorm heet wordt? Gisteren in die shop kon ik m'n hand er niet op leggen, zo warm was ie.
Dat de speaker links warm wordt klopt. Misschien dat het als je je hand er niet op kan leggen een beetjes overdreven is, maar hij wordt wel warm ja.
Dit is verder niet erg en er zijn programma's waarmee je je fans kunt controleren. Zo kan je je MBP aardig koel houden.

Verder eindigt de studenten korting (Back to school actie) vaak net voordat Apple nieuwe spullen uitbrengt. Als je dus Leopard wilt loop je net de korting mis.

Verwijderd

WoBaDijk schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:30:
[...]

Dat de speaker links warm wordt klopt. Misschien dat het als je je hand er niet op kan leggen een beetjes overdreven is, maar hij wordt wel warm ja.
Dit is verder niet erg en er zijn programma's waarmee je je fans kunt controleren. Zo kan je je MBP aardig koel houden.

Verder eindigt de studenten korting (Back to school actie) vaak net voordat Apple nieuwe spullen uitbrengt. Als je dus Leopard wilt loop je net de korting mis.
De enige korting die ik momenteel kan krijgen is via de education apple shop. Valt die korting dan weg?? 't Zou wel balen zijn... Enige zekerheid?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:14:
[...]

De enige korting die ik momenteel kan krijgen is via de education apple shop. Valt die korting dan weg?? 't Zou wel balen zijn... Enige zekerheid?
Studenten korting blijft altijd geldig :)
Maar normaal komt er altijd in augustus een back to school actie .... (gratis ipod nano 4g nu in de VSA)
Dus die ga je dan mis lopen :)

Mvg,

Thomas

• DaannO
Iemand enige ervaring met het Wifi netwerk Eurodome en een MBP? Hoe hebben jullie dit ingesteld en werkt het allemaal naar behoren? Het gaat hier om de HVA trouwens. :)

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

DaannO schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:25:Art
Iemand enige ervaring met het Wifi netwerk Eurodome en een MBP? Hoe hebben jullie dit ingesteld en werkt het allemaal naar behoren? Het gaat hier om de HVA trouwens. :)
Ik heb het hier werkend (ook HvA).

Gaat erg goed. Soms problemen, maar dat ligt aan het HvA netwerk.

Om het netwerk werkend te krijgen kun je bij de ICT desk (1e etage) een blaadje krijgen waarop wordt uitgelegt hoe je met Eduroam kan verbinden.
Het enige wat ze zijn vergeten is te zeggen hoe je een 802.1x netwerk toevoegt.

Internetverbinding ---> Archief ---> Nieuwe 802.1x-verbinding

Verder klopt de HvA uitleg dacht ik ;)

Verwijderd

Weet iemand toevallig waar ik mooie sleeves kan bestellen vind apple site maar duur.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:25:
EduRoam bedoel je? Dat werkt prima. 802.1X verbindinkje instellen en gaan met die banaan. Je krijgt wel een warning voor certificaten, die kun je wegtoveren door de juiste certificaten van SURFnet te importeren in je x509 keychain.

• DaannO
Bedankt allen :)

Verwijderd

Bij mij moest ik bij Authentication wel nog even TTLS aanvinken (en de rest uit), gevolgd door een knopje Configure waar ik de Inner Authentication op PAP moest zetten. :)

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 11:20
Ik heb deze namiddag een MBP 2.2ghz gereserveerd bij de switch in antwerpen. Er zouden er 3 vanavond of morgen worden geleverd. Als alles goed verloopt heb ik dus ten laatste maandag mijn eerste mac :D
Ik kijk er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor eduroam verbindingen onder os x zie ook: http://home.informatica.hva.nl/forum/index.php?topic=12.0

Vandaag gevonden toen ik mijn nieuwe MBP verbond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:41:
Voor eduroam verbindingen onder os x zie ook: http://home.informatica.hva.nl/forum/index.php?topic=12.0

Dat was het eerste waarvan ik zoooo blij ben dat het zo snel een eenvoudig werkt. De SecureW2 Alfa & Ariss spullen werken goed, maar op mijn (oudere) Dell alleen als ik de windows zero configuration service gebruikte ipv de fancy Dell wireless config tool. Er zit namelijk een bug in de Dell tool, waardoor het niet goed werkt en je moet precies de set protocollen kunnen ondersteunen. Die patch en update van de Dell tool gebeurde pas na 1,5 jaar. :)

Hulde aan OSX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:41:

Erg handig idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Ik ben nu bezig met met virtualisatiesoftware zoals VMware en XenSource. Nu las ik dat je je CPU daarvoor VT moet ondersteunen. Dit wordt ondersteund door de T7500 (die in de MBP zit),maar dit moet ook ingeschakelt staan de bios.
mijn vraag: heeft de mbp dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

donald_dick schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:52:
Ik ben nu bezig met met virtualisatiesoftware zoals VMware en XenSource. Nu las ik dat je je CPU daarvoor VT moet ondersteunen. Dit wordt ondersteund door de T7500 (die in de MBP zit),maar dit moet ook ingeschakelt staan de bios.
mijn vraag: heeft de mbp dat?
Ik draai, as I type, VMWare Fusion om het eens te testen. Voor Xen was vroeger geen VT extensies nodig, enkelt om het allemaal wat soepeler te laten lopen. Ik wist niet eens dat je Xen ook kon gebruiken op een Mac :)
De laatste MBP heeft de VT extensies. Al weet ik niet te vertellen of VMware hier gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
VisionMaster schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:43:
[...]

Ik draai, as I type, VMWare Fusion om het eens te testen. Voor Xen was vroeger geen VT extensies nodig, enkelt om het allemaal wat soepeler te laten lopen. Ik wist niet eens dat je Xen ook kon gebruiken op een Mac :)
De laatste MBP heeft de VT extensies. Al weet ik niet te vertellen of VMware hier gebruik van maakt.
Werkt dat trouwens een btje VMWare? Ik ben er ook erg geïnteresseerd in voor mn mpb :)
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.