wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Goede vraag... momenteel draait het goed. Ik heb er al CentOS5 en net Windows XP Pro op gegooit. Ik ga straks nog kijken of ik tijd heb om Fedora Core 7 er op te doen. Voor mij is Windows XP de speelgoed VM en Scientific Linux en CentOS3 en CentOS4 de werk VM'sDaannO schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:54:
[...]
Werkt dat trouwens een btje VMWare? Ik ben er ook erg geïnteresseerd in voor mn mpb
Ik wou eerst simpelweg Parallels kopen, maar ga nu eerst serieus VMWare Fusion evalueren en over een paar dagen Parallels. Ik ben dit met mijn collega aan het doen om een goede aankoop te kunnen verantwoorden.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Interessant, ik hoop dat je je conclusie met ons zult delen zodat wij onze conclusie er ook op kunnen baseren.VisionMaster schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:28:
[...]
Goede vraag... momenteel draait het goed. Ik heb er al CentOS5 en net Windows XP Pro op gegooit. Ik ga straks nog kijken of ik tijd heb om Fedora Core 7 er op te doen. Voor mij is Windows XP de speelgoed VM en Scientific Linux en CentOS3 en CentOS4 de werk VM's
Ik wou eerst simpelweg Parallels kopen, maar ga nu eerst serieus VMWare Fusion evalueren en over een paar dagen Parallels. Ik ben dit met mijn collega aan het doen om een goede aankoop te kunnen verantwoorden.
[ Voor 77% gewijzigd door DaannO op 02-09-2007 10:15 ]
Ja, ik vind dat mijn plicht om zoiets te delen, want echt veel interesante testjes met wat Windows spelletjes en kantoorartikelen zoals Office 2003/7 zie ik niet. Ik vind het super dat er spelletjes gespeeld kunnen worden (gamer dat ik soms ben), maar wil gewoon mucho-grande performance voor compileer werk en wil ook wel eens Beryl/Compiz zien werken in een VM.DaannO schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:28:
Nog een vraagje van mijn kant trouwens, kan de MBP meerdere BT connecties tegelijk aan. En als dat ja is, hoeveel en heeft iemand dat getest of weet iemand een leuk linkje?
[...]
Interessant, ik hoop dat je je conclusie met ons zult delen zodat wij onze conclusie er ook op kunnen baseren.
Ja zeker heeft de mbp dat.donald_dick schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:52:
Ik ben nu bezig met met virtualisatiesoftware zoals VMware en XenSource. Nu las ik dat je je CPU daarvoor VT moet ondersteunen. Dit wordt ondersteund door de T7500 (die in de MBP zit),maar dit moet ook ingeschakelt staan de bios.
mijn vraag: heeft de mbp dat?
Ik heb met m'n nepmac een keer vmware gedraaid zonder VT ingeschakeld in het bios, krijg je gelijk een melding, merk je trouwens ook gelijk aan de snelheid.
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door Frietsaus op 01-09-2007 22:35 ]
BedanktSpits schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:11:
Ik heb geen leuk linkje, maar ik heb een powerbook en daarmee connect ik regelmatig tegelijk met mijn wireless tobo, mighty mouse en telefoon, en dat gaat goedAf en toe merk ik dat de muis een beetje gaat stotteren als de telefoon flink aan het syncen is, maar dat valt meestal wel mee.
Zeven stuks als 't goed is.DaannO schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:14:
Nog een vraagje van mijn kant trouwens, kan de MBP meerdere Bluetooth connecties tegelijk aan. En als dat ja is, hoeveel en heeft iemand dat getest of weet iemand een leuk linkje?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Net geprobeerd, Menu+Play paired direct op mijn iMac, Menu+Next opent eerst Front Row en vervolgens wordt er dan gepaired.Blaise schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:10:
Pairen is niet met menu+play, maar met menu+next/ffw.
Verwijderd
Ik heb de mijnne net
ben er zeer tevreden over ;)!!!
wel 30 dagen moeten wachten vooraleer ik hem had maarja.
Ik was van plan om xp erop te zetten maar ik ben zo tevreden over os x dat het gewoon niet nodig is
Vragen zijn welkom.
xyus
Hoe kom je met je MBP op je desktop en dan rechtermuisknop?! Die vat ik niet helemaalmr.inno schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 00:17:
Hoe kan ik de vrije ruimte van mijn Hard Disk onder het icoon op mijn desktop laten zien.
[...]
En hoe kan ik instellen dat er om een wachtwoord moet worden gevraagd als hij opstart
[ Voor 9% gewijzigd door DaannO op 04-09-2007 19:18 ]
Tja, mijn rechtmuisknop zit op mijn USB muis en zonder die muis tap ik op mijn trackpad met twee vingers.DaannO schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:58:
[...]
Hoe kom je met je MBP op je desktop en dan rechtermuisknop?! Die vat ik niet helemaal
En hoe kan ik instellen dat er om een wachtwoord moet worden gevraagd als hij opstart
wat ik momenteel heb:
pc
x2 4200+
2gb ram
2*250gb 1*500gb
7800GTX
audigy2NX
laptop
intel 2.26ghz
2gb ram
120gb hd
7900gtx go
Nu ben ik alle crashes en dergelijke bui en ben dus van plan het bovenstaande op te ruimen en in te ruilen voor een macbook pro.
Echter zit ik met een vraag, is er ook echt goed op te videobewerken (met bv premiere 2.0) want ik gebruik vaak erg intensieve programma's (school, vrije tijd,...)
En zit dus met de vraag of ik hiervoor toch niet beter mijn vaste pc kan houden.
Of dat dat perfect met de mbp gaat mits ik een extern schijfje eraan hang...
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Verwijderd
Ik doe het zelf regelmatig op mijn MBP 2,33 GHz met 2gig Ram. Is zeer goed te doen. Ik monteer trouwens in Final Cut Pro. Helemaal als je er een FW800 Disk aan hebt hangen gaat het lekker.Sjoerd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:23:
Ik zit er ernstig aan te denken om over te stappen naar een macbook pro
wat ik momenteel heb:
pc
x2 4200+
2gb ram
2*250gb 1*500gb
7800GTX
audigy2NX
laptop
intel 2.26ghz
2gb ram
120gb hd
7900gtx go
Nu ben ik alle crashes en dergelijke bui en ben dus van plan het bovenstaande op te ruimen en in te ruilen voor een macbook pro.
Echter zit ik met een vraag, is er ook echt goed op te videobewerken (met bv premiere 2.0) want ik gebruik vaak erg intensieve programma's (school, vrije tijd,...)
En zit dus met de vraag of ik hiervoor toch niet beter mijn vaste pc kan houden.
Of dat dat perfect met de mbp gaat mits ik een extern schijfje eraan hang...
Verwijderd
Op je desktop kan je komen door bijvoorbeeld je programma's te verbergen (cmd+h). Of door gebruik te maken van exposé. Dit kan je instellen in je systeemvoorkeuren panel.DaannO schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:58:
[...]
Hoe kom je met je MBP op je desktop en dan rechtermuisknop?! Die vat ik niet helemaal
Het zelfde geld voor het opstarten met wachtwoord. Gewoon in het systeemvoorkeuren panel.
BedanktVerwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:50:
[...]
Op je desktop kan je komen door bijvoorbeeld je programma's te verbergen (cmd+h). Of door gebruik te maken van exposé. Dit kan je instellen in je systeemvoorkeuren panel.
Het zelfde geld voor het opstarten met wachtwoord. Gewoon in het systeemvoorkeuren panel.
Bedankt voor het antwoord. Nu had ik ook opgevangen dat ik misschien beter tot eind januari kon wachten met aanschaffen aangezien er dan een update aan zat te komen (opnieuw) ?Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:47:
[...]
Ik doe het zelf regelmatig op mijn MBP 2,33 GHz met 2gig Ram. Is zeer goed te doen. Ik monteer trouwens in Final Cut Pro. Helemaal als je er een FW800 Disk aan hebt hangen gaat het lekker.
Momenteel kunnen mijn vaste pc en laptop toch nog goed mee dus heel veel haast heeft het niet, een halfjaar frustraties kan er nog wel bij
Mjah, zo kan je lbijven wachen. Apple geeft gemiddeld 1x per jaar zijn producten een update en die heeft de mbp serie net gehad. Een paar pagina`s terug was die discussie ook al en echt niemand weet wanneer de volgende update zal komen.Sjoerd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:01:
[...]
Bedankt voor het antwoord. Nu had ik ook opgevangen dat ik misschien beter tot eind januari kon wachten met aanschaffen aangezien er dan een update aan zat te komen (opnieuw) ?
Momenteel kunnen mijn vaste pc en laptop toch nog goed mee dus heel veel haast heeft het niet, een halfjaar frustraties kan er nog wel bij
Verwijderd
Als je het echt nodig hebt, zou ik het nu doen ipv een half jaar wachten op een (kleine?) update.
Het lijkt me sterk dat ze dan alweer met een nieuwe versie komen hoor.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:14:
Nou... ze hebben de MBP reeks net geupdate. Het zou best kunnen dat ze dat ergens in Januari weer gaan doen. De vraag is alleen of dat het wachten waard is. Dat lijkt me eerlijk gezegd stug.
Als je het echt nodig hebt, zou ik het nu doen ipv een half jaar wachten op een (kleine?) update.
En als je em nu nodig hebt, gewoon nu kopen.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Op mijn engelse osx kan ik dat nie vinden. wel internet connection maar geen archive?WoBaDijk schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:32:
[...]
Ik heb het hier werkend (ook HvA).
Gaat erg goed. Soms problemen, maar dat ligt aan het HvA netwerk.
Om het netwerk werkend te krijgen kun je bij de ICT desk (1e etage) een blaadje krijgen waarop wordt uitgelegt hoe je met Eduroam kan verbinden.
Het enige wat ze zijn vergeten is te zeggen hoe je een 802.1x netwerk toevoegt.
Internetverbinding ---> Archief ---> Nieuwe 802.1x-verbinding
Verder klopt de HvA uitleg dacht ik
FileDaannO schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:28:
[...]
Op mijn engelse osx kan ik dat nie vinden. wel internet connection maar geen archive?
Verwijderd
Dus op de apple gewoon het OS en op het extra scherm, waar een andere output gebruikt wordt.?
Windows XP kan gewoon meerdere schermen aansturen maar wil je 2 os en tegelijk draaien. Dus eentje op je mbp en de andere op het andere scherm, want dat gaat niet!?Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:22:
Als ik op de macbook pro Windows XP installeer kan ik den wel 2 monitors aansturen?
Dus op de apple gewoon het OS en op het extra scherm, waar een andere output gebruikt wordt.?
Mjah oke, maar das toch net wat anders maar das idd een optie
Verwijderd
Das gewoon koek en ei dus.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:24:
Nee ik wil gewoon 1 os tegelijk draaien op mijn MBP en dan vanuit daar het beeldscherm uitbreiden.
Iemand enig idee hoe je via missing sync je pda als modem gebruikt
[ Voor 13% gewijzigd door DaannO op 05-09-2007 23:32 ]
Wat bedoel je met 'vanuit daar'. Wat bedoel je nou preciesVerwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:24:
Nee ik wil gewoon 1 os tegelijk draaien op mijn MBP en dan vanuit daar het beeldscherm uitbreiden.
Gewoon je desktop uitbreiden met een extra scherm is te simpel voor woorden.
fn+backspaceVerwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:48:
Vandaag mijn MacBook pro opgehaald 15" 2,4Ghz.
Mis alleen de delete knop
zoals altijd geldt: nu nodig = nu kopen. Niet nodig = mogelijk wachten. In januari zouden er -statistisch gezien- best updates kunnen komen, en de mobiele quadcores van Intel (zie ook de frontpage van eergisteren) zouden een goede kandidaat zijn om erin te komen. De vraag is in hoeverre je daarop wilt wachten.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:14:
Nou... ze hebben de MBP reeks net geupdate. Het zou best kunnen dat ze dat ergens in Januari weer gaan doen. De vraag is alleen of dat het wachten waard is. Dat lijkt me eerlijk gezegd stug.
Ik typ dit op een MBP 15" 2.4GHz met 2GB RAM en 160GB disk en het loopt als een trein. Nu doe ik vrij weinig met videobewerking maar vrij veel met virtualisatie voor werk en foto en geluids bewerking voor hobby, en de MBP is all I need
Launching containers into space
Dat zie je toch echt verkeerd..
De delete knop zit achter fn+backspace.
Apple+backspace delete een file wanneer die geselecteerd is, waardoor deze combinatie niet automatisch de delete knop vormt, aangezien ik er geen text op de manier van de deletefunctie kan wissen
Probeer hier eens. Ik gebruik het voor mijn T-Mobile UMTS @ N73, misschien dat er ook een script tussen staat voor je PDA.DaannO schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:52:
[...]
Das gewoon koek en ei dus.
Iemand enig idee hoe je via missing sync je pda als modem gebruikt
Verwijderd
Als Windows wilt gaan draaien met bootcamp dan kan je we premiere 2.0 gebruiken anders zal je echt premiere (pro) van CS3 moeten gebruiken die draait namelijk ook op OSX.Echter zit ik met een vraag, is er ook echt goed op te videobewerken (met bv premiere 2.0) want ik gebruik vaak erg intensieve programma's (school, vrije tijd,...)
Verder lopen de meeste dingen als een trein, vooral CS3 ten opzichte van CS2 loopt veel beter.
[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 07-09-2007 10:40 ]
Ach die delete, dat is dan inderdaad FN+ Backspace.Kaspers schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 08:50:
[...]
Dat zie je toch echt verkeerd..
De delete knop zit achter fn+backspace.
Apple+backspace delete een file wanneer die geselecteerd is, waardoor deze combinatie niet automatisch de delete knop vormt, aangezien ik er geen text op de manier van de deletefunctie kan wissen.
Oke bedankt, nu CS3 is ook niet zo'n probleem, blijft toch hetzelfde aanvoelenVerwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:15:
[...]
Als [mbr]Windows[/] wilt gaan draaien met bootcamp dan kan je we premiere 2.0 gebruiken anders zal je echt premiere (pro) van CS3 moeten gebruiken die draait namelijk ook op OSX.
Verder lopen de meeste dingen als een trein, vooral CS3 ten opzichte van CS2 loopt veel beter.
Kan iemand mij overigens is uitleggen waarom ze bij apple steeds lijken te bezuinigen op de vga kaart?
Oke het is niet bedoeld om te gamen maar toch
Verwijderd
Waar heb je het geheugen weg?Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:27:
ik heb nu 4GB in mijn MBP 2,2 zitten, en ik moet zeggen ik merk het verschil werkelijk met opstarten al in vergelijking met 3GB of 2GB ! had ik niet gedacht, alles loop gewoon soepeler !
Als ik naar het batterij percentage kijk (terwijl deze aan de adapter zit) staat deze op 99% of soms 98%... terwijl ik ooit nog wel 100% heb gezien... hoort dit?
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Ja, de batterij ontlaad als hij aan de adapter zit to een bepaald percentage om daarna weer op te laden, dit om ervoor te zorgen dat de batterij een langere levensduur heeft (van constant laden gaat de batterij kapot).nils7 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:33:
Ik heb me MBP nu sinds dinsdag echter.
Als ik naar het batterij percentage kijk (terwijl deze aan de adapter zit) staat deze op 99% of soms 98%... terwijl ik ooit nog wel 100% heb gezien... hoort dit?
Ik sta zelf op het punt om hem zo te bestellen maar twijfel tussen het glare of non-glare scherm...nils7 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:33:
Ik heb me MBP nu sinds dinsdag echter.
tips?
Volgens mij heb ik de matte (had niet echt keus!)Fire_Bird schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:37:
[...]
Ik sta zelf op het punt om hem zo te bestellen maar twijfel tussen het glare of non-glare scherm...
tips?
Wilde nml. een 2.2 maar die hadden ze niet meer in de Mac store!
Dus dan maar de 2.4GHZ.
Maar de kleuren zijn gewoon goed en scherp hoor!
Thnx voor de uitleg van die batterij!
Ben er wel blij mee... echter nog 1 vraag... hoe krijg ik de taskmanager omhoog?
Ik weet dat die erin zit. Want ik had Word en Google Earth al een x vast zitten...
maar zijn er ook sneltoetsen voor?
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
[ Voor 41% gewijzigd door begintmeta op 07-09-2007 13:50 ]
Verwijderd
Je bedoelt om programma's geforceerd te stoppen?nils7 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:48:
[...]
Volgens mij heb ik de matte (had niet echt keus!)
Dus dan maar de 2.4GHZ.
Ben er wel blij mee... echter nog 1 vraag... hoe krijg ik de taskmanager omhoog?
Ik weet dat die erin zit. Want ik had Word en Google Earth al een x vast zitten...
Option+CMD+ESC
Verwijderd
Installeer Quicksilver eens. CTRL+SPACE > Act > ENTERnils7 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:48:
[...]
Volgens mij heb ik de matte (had niet echt keus!)
Dus dan maar de 2.4GHZ.
Mjah thnx... ik hoop het niet vaak nodig te hebben....Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:04:
[...]
Je bedoelt om programma's geforceerd te stoppen?
Option+CMD+ESC
Ja quicksilver installeren zal ik wel eens doen... zodra ik thuis ben..
Ik ben al enige tijd aan't overwegen om een MacBook Pro aan te schaffen. Waarom een MacBook Pro, wel.. ik zou deze willen gebruiken binnen m'n eigen klein bedrijfje. 'k Hou me bezig met het developen van websites, dus moeten er ook wel redelijk zware programma's op gedraaid worden.
Vermits ik het prijsverschil tussen een MacPro en een MacBook Pro toch redelijk groot is en het voor mij in't begin een stuk gemakkelijker is een mobiel toestel te hebben (bij klanten thuis de mogelijkheid hebben dingen te kunnen tonen). Natuurlijk beschikt een MacPro over 4 processors (of 8 maar dat is in mijn geval wat extreem) dus jah.
Maar goed. Mijn keuze zou waarschijnlijk vallen op de 2.4Ghz versie van de 15,4 inch MBP, 4GB geheugen - glazend scherm - applecare - (misschien als het budget mij toelaat ook een 23" HD Cinema scherm van Apple (twijfel nog tss Dell en Apple hieromtrent).
De vraag is nu een beetje, is dit een "slimme keuze". Het feit dat ik niet meer op een PC wil werken, of beter de keuze heb ik al lang gemaakt. Alle applicaties die ik nodig heb zijn beschikbaar voor de Mac en kosten niets meer dan wanneer ik de software zou moeten aanschaffen voor de PC.
Ook is het de vraag, wat is nog het grote verschil tussen een apple en bv. een dell met dezelfde hardware onder de motorkap. Buiten het feit dat Mac OS X qua OS ik veel beter vind dan WinXP zie ik als "leek" niet echt grote verschillen sinds de overstap naar Intel. Maar de moederborden waarop deze processors zijn gemaakt zijn die anders opgedeed dan bv. een Abit of een ASUS mobo ? Op deze vragen zoek ik ergens een antwoord.
Ook misschien enige tips bij de aanschaf van de Apple, is het slim van de AppleCare er altijd bij de nemen (kost toch wel wat) ... aanschaf van Office for Windows echt nodig ? Nog van die dingen. Kan een Adobe Creative Suite CS3 fatsoenlijk draaien op deze laptop. Hoe komt het dat de Dell's 24"-schermen al voor +/- 650 euro op Ebay te verkrijgen zijn en de Apple schermen toch zo duur blijven.. andere soort panels ? Veel vragen, 'k hoop ook veel antwoorden
Bedankt in ieder geval!
Bedrijf : Webtrix
Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600
Als je dan toch voor een MBP wilt gaan dan zou ik voor de 2,2 versie gaan. De 2.4 versie kost 500 euro meer, en dat haal je er eigenlijk niet uit. Plus dat het basismodel MBP snel zat is voor het maken van sites.
Het extra geheugen is z'n geld waard. Maar niet via de apple store (700+ euro), dat moet je gewoon bij een of andere webshop vandaan halen (kijk eens in de pricewatch). Maar ook hier, voor het maken van websites heb je geen 4GB nodig, 2GB is echt meer dan zat.
Applecare heb ik zelf niet genomen. Maar dit is gewoon een afweging die je zelf moet maken. Vind jij dat die garantie het geld waard is of niet...?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Als je voor een Mac gaat dan is de Pro wel echt een goede keuze. Ik zou dan overigens niet de 2,4 nemen maar de 2,2. Kwa snelheid is de 2,2 meer dan voldoende, want zeg nou zelf, als ontwikkelaar, ook als je wat grafisch erbij doet, is een 1,2 GHz eigenlijk ook al voldoende.
Waarom dan toch de Pro? Er kan meer geheugen in! Het geld wat je uitspaart door niet de 2,4 te nemen, stop je in een HD (wel bij Mac, duur maar anders geen garantie) en 4 ipv 2 GB RAM (niet bij Apple).
Dit geheugen gebruik je dan om een virtuele machine met Windows in te draaien zodat je kan testen op IE 6 & 7.
Maar eigenlijk draait alles wat je wil ook op een MacBook normaal. Past 3GB RAM in, snelle CPU, alles erop en eraan. Als je een beginnend bedrijfje bent, kun je het eigenlijk amper maken om te dure spullen aan te kopen, imo.
CS3 kunnen beide met gemak aan. Ecipse ernaast ook. Mail, itunes, ftp programma, de hele meuk naast elkaar, alles geen probleem.
Bijkomend voordeel van de normale MacBook is dat je gemakkelijk zelf (en dus veel goedkoper dan via Mac) de HD kan uitwisselen.
Mja, ik was nu gewoon op m'n eigen PC (P4 2.6 Ghz, 2GB ram in illustator bezig CS3) en gewoon het renderen van 3D tekst koste deze processor echt wel mega veel tijd, oki... ik mag hem zeker niet met een Core 2 vergelijken maar toch, 't baarde mij wat zorgen.remmelt schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:10:
Maar eigenlijk draait alles wat je wil ook op een MacBook normaal. Past 3GB RAM in, snelle CPU, alles erop en eraan. Als je een beginnend bedrijfje bent, kun je het eigenlijk amper maken om te dure spullen aan te kopen, imo.
CS3 kunnen beide met gemak aan. Ecipse ernaast ook. Mail, itunes, ftp programma, de hele meuk naast elkaar, alles geen probleem.
Bijkomend voordeel van de normale MacBook is dat je gemakkelijk zelf (en dus veel goedkoper dan via Mac) de HD kan uitwisselen.
Qua gafisch geweld heb ik idd misschien niet zo'n zwaar machien nodig. En 't is idd heel moeilijk om als beginned bedrijf zo'n investeringen te doen, maar ze zouden zowiezo op termijn zeker gedaan moeten worden.
Je laatste stukje snap ik eigelijk niet van dat "uitwisselen", kan je dat misschien even verduidelijken ?
Foto materiaal:
Bij de macbook kan je je HD vervangen (net als je geheugen) en dit mag je zelf doen van Apple. Bij de MacbookPro mag je dit niet zelf doen dus kost het ietwat meer omdat je het via Apple moet doen.imp4ct schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:18:
[...]
Je laatste stukje snap ik eigelijk niet van dat "uitwisselen", kan je dat misschien even verduidelijken ?
I served in a company of heroes.
Ja dat kan met shapeshifterDaannO schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:22:
Kun je trouwens osx ook skinnen? Dus skins/thema`s erop installeren
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Hoe zit dit precies, en kan het niet makkelijker?
Don't live for pleasure, make life your treasure
ps. tot zover mijn kennis rijkt met de mbp is dat het wel een C2D moet zijn. De CD ondersteunde de N-specificatie nog niet.
[ Voor 20% gewijzigd door Maartenvs op 08-09-2007 01:02 ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Sarbanes-Oxley_ActMaartenvs schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 01:01:
Apple mocht dat programma niet zomaar gratis maken, weet de exacte reden niet meer.
't komt er geloof ik op neer dat ze je niet een product aan een bepaalde prijs mogen verkopen en dat product dan later beter maken. Daarom worden de iPhone en de AppleTV ook geboekt als een product alsof 't geld over twee jaar binnen komt, zodat ze dat probleem kunnen omzeilen.
Even verkeerd begrepen

Foto materiaal:
Je mag dat bij een MBP wel degelijk zelf doen. Echter: als je iets kapot maakt omdat je niet weet wat je doet krijg je geen garantie. Je garantie vervalt echter niet.Maciek schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:32:
[...]
Bij de macbook kan je je HD vervangen (net als je geheugen) en dit mag je zelf doen van Apple. Bij de MacbookPro mag je dit niet zelf doen dus kost het ietwat meer omdat je het via Apple moet doen.
That said: bij een MBP is de HDD vervangen best een hoeveelheid werk, dus als je niet comfortabel een laptop open kunt schroeven of dat nog nooit gedaan hebt raad ik aan om dat door een AASP te laten doen.
[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 08-09-2007 02:11 ]
AhaCyBeR schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 02:10:
[...]
Je mag dat bij een MBP wel degelijk zelf doen. Echter: als je iets kapot maakt omdat je niet weet wat je doet krijg je geen garantie. Je garantie vervalt echter niet.
That said: bij een MBP is de HDD vervangen best een hoeveelheid werk, dus als je niet comfortabel een laptop open kunt schroeven of dat nog nooit gedaan hebt raad ik aan om dat door een AASP te laten doen.
Nu vraag ik me wel af, met de introductie van Leopard in Oktober, zouden de Mac's dan ineens weer duurder worden als je er Leopard op wilt, of switcht Apple automatisch. Bij Dell kan je bv. nog kiezen bij sommige systemen voor XP of Vista. Maar goed.. de OS-en van Apple zijn wel wat weer beter dan onze Windows varianten.
Maar voor de ram, is daar een bepaald soort merk wat je best neemt of maakt het niet uit zolang je maar voor beide latjes hetzelfde merk neemt.
Foto materiaal:
Vanaf de releasedatum van Leopard staat op elke nieuwe Mac leopard. Dat geldt natuurlijk niet voor Macs die uit voorraad komen van distributeurs, maar in dat geval kun je voor 15 euro administratie-, verzend- en mediakosten Leopard opgestuurd krijgen.imp4ct schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 02:16:
[...]
Nu vraag ik me wel af, met de introductie van Leopard in Oktober, zouden de Mac's dan ineens weer duurder worden als je er Leopard op wilt, of switcht Apple automatisch. Bij Dell kan je bv. nog kiezen bij sommige systemen voor XP of Vista. Maar goed.. de OS-en van Apple zijn wel wat weer beter dan onze Windows varianten.
Verwijderd
Gisteren wilde mijn MBP niet meer opstarten ineens. Later bleek hij met netstoom wel op te starten, maar hij gaf daarbij aan dat er geen accu aanwezig was. Na een accu uitgewisseld te hebben met een andere MBP blijkt mijn accu dus gewoon dood te zijn (hoewel de accu zelf zegt dat hij helemaal vol zit). Mijn MBP is overigens minder dan een maand oud.
Ik heb mijn accu weggebracht bij een Applestore (Amsterdam) en krijg gelukkig deze week nog een nieuwe. De meneer die mij te woord stond had nog nooit een MBP terug zien komen zei hij.
Nu is mijn vraag of dit een bekend probleem is? Ik blijf het raar vinden..
Verwijderd
Geheugen bij een MBP zit gewoon onder de accu. Kan je heel makkelijk bij zonder je laptop open te schroeven.imp4ct schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 02:16:
[...]
Aha. Mja ik weet wel hoe'k RAM moet bijplaatsen in een laptop en moest ik echt zeker willen zijn weet ik wel wat pro's aan te spreken die dit al meer hebben gedaan. Maar 'k zou persoonlijk toch voor een MBP gaan, want de grafische kaart van de MB is me toch wel wat te pover.
Maar voor de ram, is daar een bepaald soort merk wat je best neemt of maakt het niet uit zolang je maar voor beide latjes hetzelfde merk neemt.
Volgens de Apple medewerker in Nieuw-Zeeland was het een bekend probleem, en krijg je gewoon een nieuwe accu. Houdbaarheid van de nieuwe accu's zijn slecht.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:19:
Ik heb mijn accu weggebracht bij een Applestore (Amsterdam) en krijg gelukkig deze week nog een nieuwe. De meneer die mij te woord stond had nog nooit een MBP terug zien komen zei hij.
Nu, na 44 cycles heb ik nog slechts 93% van de oorspronkelijke capaciteit. Op mijn iBook heb ik nu na 180+ cycles nog 98%.
Heb wel heel veel vraagjes, maar zal ik wel later stellen gezien ik hem pas een paar uur heb...
Bij MBP's heb ik daar nog niet van gehoord. Bij MacBook's echter komt 't idd vaker voor. Is een softwarefoutje in de batterij.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:19:
Hoe kan je dat zien?SyS_ErroR schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:09:
Nu, na 44 cycles heb ik nog slechts 93% van de oorspronkelijke capaciteit.
Gemakkelijkste is met coconutBattery. Ik heb na 104 cyclussen nog 91%. Staat al een tijdje op zoveel procent. Niet veel verschil met mijn iBookje.
Terwijl mijn telefoon op 16:56 stond.
Ik open het tijdmenu' tje door er op te klikken en spontaan ging de tijd naar 16:57... dit lijkt me erg vreemd... iemand meer ervaring meej. (er staat gewoon aangevinkt dat ie APPLE tijd synct ofzo)
Verwijderd
Misschien dat je telefoon niet klopt?nils7 schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:08:
Mijn tijd loopt niet bij... althans hij stond op 17:00 daarnet!
Terwijl mijn telefoon op 16:56 stond.
Ik open het tijdmenu' tje door er op te klikken en spontaan ging de tijd naar 16:57... dit lijkt me erg vreemd... iemand meer ervaring meej. (er staat gewoon aangevinkt dat ie APPLE tijd synct ofzo)
Mnou het gaat meer om het feit dat toen ik op de tijd drukte de tijd opeens 3 min. terug ging
Verwijderd
Neen. Is een limitatie in de chipset van intel.Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:55:
Gaat het eigenlijk ooit mogelijk zijn om meer dan 2GB geheugen te proppen in een MBP 1st gen? Lijkt me toch te kunnen verhelpen door een firmware upgrade ofzo...
Verwijderd

Ik heb iig wel problemen gehad met de accu van mijn Macbook Pro... deze had na 166 cycles nog maar 33% health ( 45 min accutijd ). Tevens als ik de stroom eraf haalde gaf hij aan dat ik geen accu had... vreemd want hij werkte wel door...Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:19:
Zijn hier meer mensen met probemen mbt de accu?
Gisteren wilde mijn MBP niet meer opstarten ineens. Later bleek hij met netstoom wel op te starten, maar hij gaf daarbij aan dat er geen accu aanwezig was. Na een accu uitgewisseld te hebben met een andere MBP blijkt mijn accu dus gewoon dood te zijn (hoewel de accu zelf zegt dat hij helemaal vol zit). Mijn MBP is overigens minder dan een maand oud.

Gelukkig kon ik gewoon me accu gratis om ruilen.
Dan open je een .Mac gebruikerservaringen topic, maar dan ga je het niet hier vragenVerwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:18:
Zijn hier veel mensen die gebruik maken van .mac? Ik wilde graag wat gebruikerservaringen horen, zoals hoe het bevalt, waar je het precies voor gebruikt etc..
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Logisch vervolg, hoe ga jij met je accu om?R0BK3 schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:13:
[...]
Gemakkelijkste is met coconutBattery. Ik heb na 104 cyclussen nog 91%. Staat al een tijdje op zoveel procent. Niet veel verschil met mijn iBookje.
Ik probeer altijd volledige cycles te doen, dus helemaal vol naar helemaal leeg.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Verwijderd
Daedalus schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:29:
[...]
Dan open je een .Mac gebruikerservaringen topic, maar dan ga je het niet hier vragen
Ik vroeg me af of die er was.. Excuses!
Nee, dan springt je CPU om onduidelijke redenen naar 1GHz.donald_dick schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:57:
kan je niet beter je batterij verwijderen als je alleen op netspaninng werkt?
Na 160 cycles op 88% overigens...
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Verwijderd
Dus liever 10 halve cycles als 5 volle?Daedalus schreef op maandag 10 september 2007 @ 01:41:
Nooit helemaal opmaken, dat is funest voor je batterij. Op BatteryUniversity.com is heel veel informatie te vinden over hoe je om moet gaan met lithium-ionen batterijen. Kortweg komt het erop neer dat je batterijen regelmatig moet gebruiken (en opladen) en dat ze niet te warm mogen worden.
Voor lithium-ionen batterijen wel ja.SyS_ErroR schreef op maandag 10 september 2007 @ 10:14:
[...]
Dus liever 10 halve cycles als 5 volle?
Ik kan 'm vast voor de 2j garantie nog aanmelden, maar moet ik daarvoor bij zo'n Service Point zijn of bellen naar Apple?
't helpt niet dat Li-Ion batterijen eigenlijk heel slecht tegen warmte kunnen
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
't Ding dat me een beetje zorgen maakt is de extra warmteontwikkeling die een 7200 HD met zich mee zou kunnen brengen en als er iets is waar een laptop gevoelig voor is, is het warmte.
Is dat dan wel een slimme keuze om een snellere HD te kiezen?
Foto materiaal:
Dit topic is gesloten.