Laptop verzekerings topic.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Topicstarter
Wanneer je een laptop gaat verzekering is het belangrijk dat die ook verzekerd is bij gebruik op school bibliotheek en tijdens vervoer. Aangezien de meeste ongelukken / diefstal op zulke momenten gebeuren.

Tot nu toe heb ik nog geen verzekering kunne vinden die dit dekt.

De bedoeling van deze topic is om te kijken welke laptop verzekeringen er zijn, en waar het adertje onder het gras ligt. Je mag hier ook ervaringen posten met laptop verzekeringen. Want niet de bedoeling is dat je hier om hulp gaat vragen waneer je laptop is gestolen of beschadigt.

ABN Amro Laptop verzekering
Artikel 2A
Alinea 4

Ten aanzien van personal computers en daaraan verwante apparatuur geldt, dat deze alleen verzekerd zijn op het woonadres van de verzekeringnemer alsmede het vervoer naar en van reparateur.

Als de woning waarin de personal computers en daaraan verwante apparatuur aanwezig is ook bij derden in gebruik, is schade door diefstal en/of vandalisme alleen verzekerd na braak aan het bij de verzekeringnemer in gebruik zijnde woongedeelte uitgesloten is schade door diefstal en/of vermissing van mobiele computer apparatuur, die onbeheerd is achtergelaten in een onbewoond gebouw, in een voertuig en/of vaartuig.
offtopic:
Btw. Dat laatse onbewoond is wel erg dubbel op als in het allinea boven staat dat die alleen verzekerd is op het woonadres.

Ik heb even gebeld met ABN Amor verzekeringen die me wist te vertellen dat een laptop niet onder "personal computers en daaraan verwante apparatuur" valt. Toch lijk mij dit erg sterk, aangezien volgens alinea 5 een mobiele computer aanverwante computer apparatuur is (anders zou de gehele alinea niet gelden voor laptops wat volgens kenmerken van laptop verzekering wel het geval is.

Centraal beheer
Centraal beheer heeft kostbaarheden buiten huis verzekering.
Uitgesloten is (snor)fietsen, bromfietsen, computer apparatuur, (tele) cominicatie apparatuur enz.

Postbank
PC verzekeringen
belangrijke kenmerken.
Uw computerapparatuur is verzekerd op uw woonadres, tijdens verhuizingen en bij vervoer van en naar de reparateur.

Dell
Bij dell CompleteCare Accidental Damage Cover verzekering moet er minimaal braakschade zijn of bewijs van geweldpleging of gebruik van een veiligheid slot. Weet niet tot hoer ver gaat bewijs van geweldpleging, of een bloedneus genoeg is of dat je minimaal getuigen nodig heb, video beelden, enz.
Voorwaarden en bepalingen

Mijn vraag is welke vezekering dekt je laptop wel in de trein en op school ? Behalve de erge dure verzekering van dell.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 10-04-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Uw laptop is wereldwijd verzekerd tegen diefstal, schade én verlies.
In de aanprijzing van de verzekering...
Dekkingsgebied

* Desktop, randapparatuur en informatiedragers: uitsluitend op het woonadres in Nederland
* Laptop/handheld: ook bij een verblijf elders (werelddekking). Uitgesloten is schade door diefstal en/of vermissing van de laptop/handheld, die onbeheerd achtergelaten wordt in een onbewoond gebouw, in een voertuig en/of in een vaartuig.
http://www.abnamro.nl/nl/...erzekering/kenmerken.html

Lijkt me logisch dat hij dus gewoon verzekerd is in de bus etc. Volgens die pagina valt hij trouwens ook onder kostbaarheden verzekering hoor

[ Voor 77% gewijzigd door Sander op 10-04-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Het enige wat ik heb kunnen vinden bij de Postbank:

http://www.postbank.nl/in...,2813,1859_396563,00.html

Vragen over Studentenverzekering

Wat valt onder audiovisuele apparatuur en hoeveel dekking heb ik hiervoor?
Onder audiovisuele apparatuur vallen alle beeld-, geluids-, ontvang- en zendapparatuur, zoals computers, foto- en filmapparaten. Ook de daarbij behorende randapparatuur, software, hulpmiddelen, cd's en andere beeld- en geluidsdragers, zoals videofilms, grammofoonplaten e.d., vallen onder de dekking. Muziekinstrumenten zijn hieronder niet begrepen. En het maximale verzekerde bedrag hiervoor is € 2.300,-. Computerapparatuur kan je eventueel aanvullend verzekeren op de PC verzekering.

na aanleiding v.d. laatste zin lijkt het mij dat ze er geen speciale verzekering voor aan bieden zoals de ABN Amro bank

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een pc verzekering via Postbank waarvoor ik 2,27 euro per maand betaal. De voorwaarden komen aardig overeen met de hierboven genoemde voorwaarden van ABN-Amro, dus ook alleen dekking op het thuisadres en tijdens vervoer naar de reparateur.
Voor m'n laptop heb ik via de fabrikant een extra schadeverzekering genomen (Acer Advantage), die ook de garantie uitbreidt naar drie jaar on-site. Daardoor is alleen diefstal buitenshuis niet verzekerd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ikbensander schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:30:
Lijkt me logisch dat hij dus gewoon verzekerd is in de bus etc. Volgens die pagina valt hij trouwens ook onder kostbaarheden verzekering hoor
Lees Artikel 2A Alinea 4 een door in de Voorwaarden kostbaarhedenverzekering
Ja inderdaad wereld dekking waneer je er mee onderweg ben naar de reparateur. Daar zit volgens mij het adertje.

Postbank,
PC verzekeringen
belangrijke kenmerken.
Uw computerapparatuur is verzekerd op uw woonadres, tijdens verhuizingen en bij vervoer van en naar de reparateur.
(ik zit he took ff in de TS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 91634 schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:03:
[...]

Lees Artikel 2A Alinea 4 een door in de Voorwaarden kostbaarhedenverzekering
Ja inderdaad wereld dekking waneer je er mee onderweg ben naar de reparateur. Daar zit volgens mij het adertje.

Postbank,
PC verzekeringen
belangrijke kenmerken.
(ik zit he took ff in de TS).
daar ga ik ze eens even goed over bellen.... Indien dat zo is noem ik het valse voorlichting/oplichting en dan gaan ze te maken krijgen met mijn rechtsbijstandsverzekernig...

[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 10-04-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oplichting / valse voorlichting is het volgends mij niet omdat wat ze zeggen wel waar is waneer je onder bebaalde voowaardes voldoet.

In iedergeval als je ga bellen zorg dan dat je even de voorwaarden kostbaarhedenverzekering naast je heb liggen. En lees artikel 2 even goed door.

Het liefst hoop ik, dat ik er naast zit aangezien ik zeer graag een goeie laptop vezekering wil die niet al te duur is. Ik hoor het graag er uitkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 10-04-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:06

Theo

moederbord

Ik heb ook de ABN verzekering, maar als ik de laptop laat vallen op school, kan ik toch ook gewoon zeggen dat ik thuis de laptop heb laten vallen? Dan valt hij wel onder de verzekering.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat kan je inderdaad doen, als je geluk heb krijg je het geld dan gewoon uitgekeerd. Als je pech heb dan voeren ze een onderzoek uit, komen ze eventueel achter dat het niet klopte wat je heb vermeld en mag je zelf gaan dokken vanwege verzekerings fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 16:56

BJD

Ik heb voordat ik mijn verzekering bij de ABN aanging ook even gebeld. Daar werd mij verteld dat als ik mijn laptop in het klaslokaal achterliet, en er waren braaksporen dat het vergoed werd. Ook als er getuigenverklaringen waren bij een diefstal (indien er geen braaksporen zijn) welke door de politie zijn behandeld zou het vergoed worden volgens de ABN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat klinkt erg goed, maar ik twijfel toch waneer puntje bij paaltje komt dat het alleen gaat om de voorwaardes waardoor het uiteindelijk dan niet doorgaat. Je kan er dan zelf sook niks tegen doen aangezien ze vokomen gelijk hebben.
Tenzijn er andere voorwaardes hier voor blijken te gelden, maar tot zo ver heb ik begrepen dat die er niet zijn en gewoon onder de voorwardes valt van kostbareheden verzekeringen.

Ik ben ook op tweakers wezen rondneuzen en tot nu toen heb ik nog geen posetief verhaal gevonden behalve dan bij Dell over schade verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Kleine Kick
theodouma schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:37:
Ik heb ook de ABN verzekering, maar als ik de laptop laat vallen op school, kan ik toch ook gewoon zeggen dat ik thuis de laptop heb laten vallen? Dan valt hij wel onder de verzekering.
Good point...
Anoniem: 91634 schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:14:
Dat kan je inderdaad doen, als je geluk heb krijg je het geld dan gewoon uitgekeerd. Als je pech heb dan voeren ze een onderzoek uit, komen ze eventueel achter dat het niet klopte wat je heb vermeld en mag je zelf gaan dokken vanwege verzekerings fraude.
Hoe willen ze er achter komen dat je hem op school hebt laten vallen ipv thuis?
Door bestanden te door zoeken of DNA onderzoek op de laptop ofzo? ;) :P
Alleen een verklaring van school mochten ze het navragen en weten, zou idd roet in het eten kunnen gooien, denk ik.

Uiteindelijk is dit geen fraudeer verhaal omdat je de waarheid verteld omdat je hem hebt laten vallen, of dat nu thuis het geval is of op school wat maakt dat dan nog uit? ondergrond bij mij is precies het zelfde: linolieum... 8)7
PC verzekering Postbank
De PC verzekering is een uitbreiding op uw Inboedelverzekering en biedt u de mogelijkheid uw kostbare computerapparatuur compleet te verzekeren.
Belangrijkste kenmerken
* U beschermt uw kostbare apparatuur tegen ieder plotseling van buiten komend onheil. ------> Is dat dan ook val/waterschade?
Verzekerd tegen diefstal en alle schade van buitenaf door ongelukken
* Naast uw computer is ook randapparatuur als uw printer, scanner en ingebouwde CD-rewriter meeverzekerd.
* Uw computerapparatuur is verzekerd op uw woonadres, tijdens verhuizingen en bij vervoer van en naar de reparateur.
* U kunt kiezen uit dekkingsbedragen van € 2.300 en € 4.600.

Premie
Voor de dekking van € 2.300 is het eigen risico per gebeurtenis € 34.

Voor de dekking van € 4.600 is het eigen risico € 45.

Dekking Maandpremie*

€ 2.300 € 1,80

€ 4.600 € 2,25

* Exclusief eenmalige poliskosten à € 3,65 en 7% assurantiebelasting
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/verz.jpg

Mijn conclusie is hierbij, dat deze verzekering die Postbank aanbied totaal niet voor buitenshuis bedoeld is en voor laptop gebruikers misleidend omdat er nergens staat: "niet voor laptops bedoeld die buitenshuis gebruikt worden". :X Staat er wel duidelijk alleen staat er nergens laptop :?

Ik wordt later op deze dag nog door een andere verzekerings maatschappij gebeld of die laptops buitenshuis dekken, meneer ging het voor me uitzoeken, zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Ik ben ook een lange tijd bezig geweest met het zoeken van een alles dekende laptop verzekering. Ik heb sowieso 2 woonadressen, ben vaak bij mn vriendin met mn laptop, op school en op mn stage heb ik hem bijna altijd mee, en onderweg wil ik ook verzekerd zijn tegen schade en diefstal.

Mijn conclusie:

Zo'n verzekering bestaat niet, althans ik heb hem nog niet gevonden. Ik ben ook van het hele idee afgestapt en ben gewoon heel voorzichtig met mn laptop (sowieso een goede/ruime tas). Mochten ze hem willen jatten zullen ze me eerst zwaar moeten mishandelen :Y) . En als mn laptop bij mn vriendin of bij mn ouders thuis staat, dan zit hij bij de inboedel :7.

Want om nu 2 of 3 postbank verzekeringen af te sluiten dat hij iig bij mn vader, moeder en vriendin verzekerd is vind ik een beetje ver gaan.

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Lostcuban schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:25:
Ik ben ook een lange tijd bezig geweest met het zoeken van een alles dekende laptop verzekering. Ik heb sowieso 2 woonadressen, ben vaak bij mn vriendin met mn laptop, op school en op mn stage heb ik hem bijna altijd mee, en onderweg wil ik ook verzekerd zijn tegen schade en diefstal.

Mijn conclusie:

Zo'n verzekering bestaat niet, althans ik heb hem nog niet gevonden. Ik ben ook van het hele idee afgestapt en ben gewoon heel voorzichtig met mn laptop (sowieso een goede/ruime tas). Mochten ze hem willen jatten zullen ze me eerst zwaar moeten mishandelen :Y) . En als mn laptop bij mn vriendin of bij mn ouders thuis staat, dan zit hij bij de inboedel :7.

Want om nu 2 of 3 postbank verzekeringen af te sluiten dat hij iig bij mn vader, moeder en vriendin verzekerd is vind ik een beetje ver gaan.
De eerste die zijn ogen opent

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar ben ik bang voor dat het waar is dat er geen geschikte verzekering is of het wordt super duur. Wat wel werkt is om je omgeving wijs te maken dat je laptop verzekerd is dat je elktijd aangefiten doet. En eventueel je naam, adres , ect in de laptop graveren.

@Underworld,
Ze zullen elktijd wel vragen waar het gebeurt is waneer je een schade claim invoert. Veder hebben de meeste grote banken wel een afdeling met advocaten die hun beste doen om er voor te zorgen dat de bank zo min mogelijke kosten maakt.

Nog stukje van de postbank,
Artikel 2.2 Gedekte gebeurtenissen
-een plotseling, van buiten komend onheil; (lekker ruim begrip)
-brand (niet schroeien, zengen, verkolen, smelten en het door branden van elektrische circuits), ontploffing en implosie ook als gevolg van eigen gebrek van de verzekerde zaken.

Of wel niet bruikbaar als gerantie uitbreiding, tenzij je last heb van ontplofende accus/laptops. Al moet bij dit soort gevallen meestal de levercier een schade vergoeding leveren.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 12-04-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

--haste-- schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:44:
[...]

De eerste die zijn ogen opent
Blijkbaar niet ver genoeg, want voor notebooks zijn toch gemakkelijk verzekeringen te vinden, die voor een premie van ongeveer 5 euro per maand diefstal, val-, stoot- en waterschade dekken wereldwijd, zowel binnens- als buitenshuis.
Sommige verzekeraars noemen die verzekering ook echt notebook- of laptopverzekering, andere gebruiken de meer algemene benaming kostbaarhedenverzekering.

Of je zo'n verzekering zinvol vindt is een ander verhaal, maar de logica dat iemand zijn ogen heeft geopend omdat hij iets niet kon vinden wat wel degelijk bestaat, ontgaat me.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 12:05

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Kan je je pc apperatuur niet onder een reis verzekering meenemen???
als je op vakantie gaat kan je je camera e.d. verzekeren, misschien ook je pc voor lanpartys en of ander gebruik buitens huis. mbv doorlopende reisverzekering?

t' Is zomaar even een ideetje, heb me er nogniet in verdiept.

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou jij dan alsjeblieft eentje kunne noemen bij welke verzekering dat is ? (en dan niet op de manier wereld wijde dekking met kleine letters er achteraan waneer die onderweg is naar de repateur of wat anders waardoor het niks voorstelt).

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 12-04-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:10
@JC Ken, volgens mij heb ik het ook al in het Inspriron 6400 topic uitgelegd, maar goed misschien was het iemand anders die het daar vroeg.

De ABN Amro maakt onderscheidt tussen laptops/handhelds en desktops. De premie voor de laatste is lager, omdat het risico kleiner is dat er iets mee gebeurd, je bent echter dan wel alleen thuis verzekerd. Terwijl een laptop overal verzekerd is tegen schade etc., maar je dus wel hogere premie betaald. Het scheelt een paar euro per maand...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In premie doen ze het dat wel maar bij de voorwaardes jammer genoeg niet. Tenzij je me kan vertellen dat ze voor de laptop verzekering andere voorwaardes gebruiken die ik dan zeer graag zou wille zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Hcc heeft ook een verzekering.

Maar alle verzekeringen, hebben voor Laptops Pda's etc etc dus ook kostbaarheidsverzekeringen,en dekking op een inboedelpolis altijd een maximaal bedrag gedekt.

Dus meestal weegt de premie niet op tegen de gedekte risico's

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:50

_WgV_

It's a magical world!

Ik heb mijn laptop verzekerd bij Mahé.
Mahé notebook insurrance 3 years
Deze computerverzekering biedt (36 maanden lang) dekking tegen alle plotseling op je notebook inwerkende van buiten komende onheilen zoals:
• Onopzettelijk stoten en vallen (ook door kinderen en huisdieren), blikseminslag, verkeerde spanning (incl. inductie), brand, ontploffing, kortsluiting, vocht en diefstal na braak
• 36 maanden snelle en vakkundige reparatie, schadeherstel of herlevering door ISL bij schade
• 36 maanden nieuwwaarde dekking en geen afschrijving
• beperkt eigen risico (max. € 110,- per gebeurtenis)
• doorlopende transport- en verblijfsdekking over de gehele wereld (werelddekking)
• geen dure elektronica-verzekering of uitbreiding van de huidige verzekeringspolis
• Voornoemde premies zijn voor drie jaar tegelijk en zijn incl. kosten en assurantiebelasting.
• Diefstal uit openbare gebouwen en motorvoertuigen wordt niet gedekt.
Voor éénmalig €99,-.

Edit:

Ik heb mijn notebook via de Vrije Universiteit gekocht en ik zie op de site van Mahé niets staan over deze verzekering. Waarschijnlijk is het een speciaal contract dat met de VU is afgesloten.

[ Voor 13% gewijzigd door _WgV_ op 12-04-2006 15:06 ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het staat hier gewoon: http://www.abnamro.nl/nl/...erzekering/kenmerken.html.
Desktop, randapparatuur en informatiedragers: uitsluitend op het woonadres in Nederland

Laptop/handheld: ook bij een verblijf elders (werelddekking). Uitgesloten is schade door diefstal en/of vermissing van de laptop/handheld, die onbeheerd achtergelaten wordt in een onbewoond gebouw, in een voertuig en/of in een vaartuig.
Nogmaals ze maken wel degelijk onderscheid tussen Personal Computers en laptops, waarvoor de dekking dus ook verschilt:
Voor personal computers en laptops geldt dat incidenteel zakelijk gebruik tevens is meeverzekerd.
Laptops vallen onder de algemene regel:
De verzekerde voorwerpen zijn verzekerd waar ook ter wereld.
http://www.abnamro.nl/nl/...tbaarhedenverzekering.pdf

Evt. bel je de ABN op o.i.d. maar al die ongerustheid is echt ongegrond :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik heb iets zeer interessants gevonden (wat alleen van toeppassing is als je iets bij Dixons koopt)
http://www.dixons.nl/uplo...olderGarantieplanPlus.pdf

Hier staat uitgelegt waar je allemaal voor bent verzekert, lijkt mij dat hier geen addertjes onder zitten aangezien ze zelf het voorbeeld geven van "per ongeluk laptop van de tafel af gegooit"

Eigen risico voor een notebook: 110 (vindt ik zelf redelijk)
t/m 1000 euro eenmalige premie: 160eu.
Deze verzekering is tot stand gekomen in samenwerking met Actua Assurantiën B.V. voor een uitgebreide dekkingsomschrijving verwijzen wij u naar de voorwaarde DIX.0501.
Misschien daar mee contact opnemen?

Ik blijf er bij dat Dixons de beste voorwaardes heeft (hoewel ik die dus nog niet gevonden heb. :X ) Maar zoals zij het zo in hun folder zetten, "waar uitermate veel zorg aan is besteed" staat het erg netjes.
Ik heb twee klasgenoten die bij Dixons werken en die zeggen dat Laptops vrijwel altijd gewoon vervangen worden, ik geloofde het eerst niet, maar dit lijkt mij gewoon waar als ik de folder dus mag geloven.
Ik zelf vindt een verzekering voor val, water, schade erg belangijk diefstal boeit me niet aangezien vrijwel geen één verzekering dat meer dekt.

Dus voor 270 euro (als ik uitga van 1000 euro) heb je een nieuwe laptop t.w.v. 1000 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/upload/images/service_en_garantie/banner30082005.jpg

Urls:
http://www.dixons.nl/Klantenservice/Service+en+Garantie.aspx
http://www.dixons.nl/Klan...tie/garantieplanplus.aspx

Actua voorwaardes: https://secure.is.nl/marc...ys/content_read.asp?ID=93
(niet eens op hun site zelf :? :? :? )

mja...heb het dus ff nagevraagt en het is echt alleen voor als het ook daadwerkelijk bij Dixons gekocht is. Dus voor een Dell laptop houd het dus al op :'( :'( :'(

Edit: Damit, als ik een google actie doe, kom ik eigenlijk alleen bij verzekeringen uit bij winkels die zelf ook laptops verkopen en de dus daarbij behorende verzekering aanbieden.
Vandaar in het geval van Dell dus zoveel geld vraagt voor een verzekering.

Edit:
Oke de meneer waar wij qua inboedel e.d. voor zijn verzekerd (Kamps ofzo)
zij dat het voor hun onmogelijk was om de laptop te verzekeren tegen schades, teveel risico had ie het over,...

[ Voor 30% gewijzigd door Underworld op 12-04-2006 20:56 . Reden: Urls toegevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Laatst online: 20:38
Kleine kick...

Ik zit ook met het probleem op dit moment, heb afgelopen maand HP NC6320 gekocht (alles bijelkaar 1600 euro) en wil deze ivm het reizen naar school etc. toch goed verzekerd hebben. Heb al het een en ander afgebeld, maar nuttige informatie nog niet gevonden. Het enigste dat ik kon vinden was de verzekering van ABN (maar die valt af, aangezien ik op het moment alles bij rabobank heb lopen, welke niks in die richting aanbied)
Rabo gebeld, niks. Ohra (ivm korting HCC) gebeld, idem. Wij zijn van thuis uit verzekerd bij Zuidsteate en deze hebben ons een "kostbaarheidsverzekering" van 12.50euro per maand per 1000 euro toegestuurd. (lijkt me 'n beetje prijzig aangezien hier rond 5 euro per maand wordt genoemd, en ABN rond de 4 euro zit) dus hierover gaan we ook nog bellen. Heeft ondertussen iemand goede alternatieven gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit is een verzekering die TopLaps aanbiedt als tusenpersoon van Mahe.
http://www.toplaps.nl/html/verzekering.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:13
ione schreef op maandag 22 mei 2006 @ 08:23:
Zou dit nu echt wat zijn ? Ik heb namelijk onlangs ook een nieuw laptop gekocht
( Acer Ferrari 4002 WLMi ) en zoek nog een goede verzekering.

Dat geneuzel over uitkeren in natura dat vind ik persoonlijk een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het eigen risico is wel erg hoog:
Het eigen risico voor verzekerde per schade naar aanleiding van onheil van buitenaf is voor notebookapparatuur € 110,- per gebeurtenis.
en dit is ook wel dubieus:
De verzekering is een “naturaverzekering", waardoor vergoeding van schade nooit rechtstreeks in geld wordt afgehandeld met de verzekerde maar (in natura) via Toplaps BV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
_WgV_ gaf eerder in dit topic aan dat de VU een contract had met MaHe. Misschien dat hij wat meer details heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Zou dit wat zijn ? --> http://www.mobile4sure.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61017

* kick :)

Is er al toevallig iemand die 1 van deze verzekeringen heeft aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:50

_WgV_

It's a magical world!

ione schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:37:
_WgV_ gaf eerder in dit topic aan dat de VU een contract had met MaHe. Misschien dat hij wat meer details heeft.
Sorry voor de late reactie..

Ik heb met subsidie van de VU (€250) bij ISL een notebook gekocht, ik kon slechts kiezen uit een duurder en goedkoper model, op deze laptop staat ook software van de VU. Voor dát notebook kon ik dus ook die verzekering afsluiten.

Misschien dat je direct contact op kunt nemen met Mahé over de mogelijkheden van een individuele verzekering.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

ione schreef op maandag 22 mei 2006 @ 08:23:
hmm opzich een idee, niet echt duur, 110 euro, aangezien de meeste laptops boven de 1000 eu komen

hmm dat natura zint me ook niet echt, geven ze dan een laptop van een soortgelijk bedrag ofzo?

Ja dus:
Is reparatie economisch niet verantwoord, dan ontvangt u een nieuwe (naar specificaties gelijkwaardige) apparatuur van Toplaps BV tot maximaal het verzekerde bedrag. Uiteraard heeft u het recht te kiezen voor duurdere apparatuur door middel van bijbetaling.

[ Voor 27% gewijzigd door Underworld op 06-06-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
Interessant om te zien hoe ze dat doen met een Apple laptop }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
WiLLoW_TieN schreef op maandag 22 mei 2006 @ 08:36:
[...]

Zou dit nu echt wat zijn ? Ik heb namelijk onlangs ook een nieuw laptop gekocht
( Acer Ferrari 4002 WLMi ) en zoek nog een goede verzekering.

Dat geneuzel over uitkeren in natura dat vind ik persoonlijk een beetje vreemd.
Ik heb bij mijn Acer de verzekering van acer zelf voor ongeveer €130 (dit was 2 jaar geleden). Ik heb de zware variant (al zie je tegenwoordig door de bomen het bos niet meer heb ik het idee) van toen en die dekt echt veel.

Waar mijn laptop RMA voor is gegaan:
Scheuren in de behuizing/schanieren, ook krassen verhelpen ze als het erg is (zonder dat ik daar om gevraagt heb).
Toets van het toetsenbord.
Dode pixels door druk op bovenkant (soort witte puntjes in het scherm).
"Dode pixels" die eigelijk niet dood waren maar onzichtbaar omdat er een bugje in mn scherm was gekropen.
Kapotte HDD na 1.5 jaar.

Al met al vind ik dat ik heel netjes behandeld ben altijd, laptop is nu 4x naar hun repaircentre geweest en meestal binnen een week (ze hebben 5 dagen volgens de voorwaarden) weer terug. Alleen rond kerst duurde het iets langer :)

En diefstalverzekering zit hier natuurlijk niet bij in maargoed, dat moet je ook maar net nodig vinden.

LET OP: Op een acer accu heb je 180 dagen garantie, doe deze dus tijdig RMA (heb ik dus niet gedaan.)

Ik heb een acer 1511 en reis altijd met OV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bartvb schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:26:
Interessant om te zien hoe ze dat doen met een Apple laptop }>
Ik heb geïnformeerd bij Mahé zelf omdat ik misschien mijn nieuwe Macboon straks wil verzekeren bij hen. Omdat er nog geen Apple-centers bij mahe zijn aangesloten is het ook mogelijk om direct bij mahe te verzekeren.

en dan betaal ik 169 voor 3 jaar (verlengde) garantie en diefstal etc......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is die priemie bij Toplaps per jaar, of per 3 jaar ?
Veder blijft het wel duur, 170 + 110 eigen risco = 270 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Ik neem aan voor die drie jaar he... Bij de vobis betaal je bijvoorbeeld 199 voor 3 jaar, ook bij MaHé

En btw, 270 voor 3 jaar is 90 euro per jaar, voor dat bedrag ben jij verzekerd dat jouw laptop van 1500 euro gewoon verzekerd is. Goed bedrag imo.
Maargoed, stel je verzekerd bij toplaps, dan ben je toch eigenlijk klant van Mahé? Dus alles gaat toch gewoon via Mahé mocht er wat fout gaan?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 110299 op 09-06-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 110299 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:48:
Ik neem aan voor die drie jaar he... Bij de vobis betaal je bijvoorbeeld 199 voor 3 jaar, ook bij MaHé

En btw, 270 voor 3 jaar is 90 euro per jaar, voor dat bedrag ben jij verzekerd dat jouw laptop van 1500 euro gewoon verzekerd is. Goed bedrag imo.
Maargoed, stel je verzekerd bij toplaps, dan ben je toch eigenlijk klant van Mahé? Dus alles gaat toch gewoon via Mahé mocht er wat fout gaan?
Ik heb mijn laptop via de ABN verzekerd voor 30e per jaar... EN dat is met oneindige looptijd en tegen nieuwwaarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

ikbensander schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:08:
[...]

Ik heb mijn laptop via de ABN verzekerd voor 30e per jaar... EN dat is met oneindige looptijd en tegen nieuwwaarde...
Hoop dan maar niet dat je uitgekeerd wilt krijgen want die klungels daar zijn perfect in niet-uitkeren van verzekeringsgeld ;)

Die fout bega ik geen tweede keer... Verdomme voor 800 euro afgezet door die k*tbank, terwijl ik 100% volledig in mijn recht stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97420

Nog een kleine vraag t.a.v. de verzekeringsmogelijkheden.

Ik ga een acer kopen, waarbij ik via acer zelf een verzekering kan afsluiten.
De versie garantie uitbreiding tot 3 jaar.
De versie garantie uitbreding tot 3 jaar met ongevallen (excl) diefstal.

Als ik een verzekering neem van de ABN AMRO, Postbanl of Toplaps dan heb ik alleen de verzekering voor schade/diefstal en geen garantie op de laptop zelf, mocht er iets kapot gaan?

Dekt de ABN, Postbank of Toplaps ook de garantie periode 3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ABN dekt zolang jij betaald. Oftewel zolang jij elk jaar keurig 30e laat afschrijven ben je gedekt.

Verder is het zo dat bij schade (dus ook als de laptop defect is lijkt me) de verzekering dat dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die heb ik, icm met een 3 jarige garantie van Acer.

Lees de voorwaarden goed door, want ik zat er net vorige week nog eens naar te kijken en er zitten ook hier weer wat addertjes onder het gras. (maar naar mijn mening minder addertjes dan bij andere verzekeringen)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97420

ikbensander schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:39:
ABN dekt zolang jij betaald. Oftewel zolang jij elk jaar keurig 30e laat afschrijven ben je gedekt.

Verder is het zo dat bij schade (dus ook als de laptop defect is lijkt me) de verzekering dat dekt.
Dat is mijn grote vraag dus, denk toch maar ff langs de abn en zwart op wit te zien krijgen.
Zover ik het kan bekijken is het alleen maar schade risico en geen garantie mocht de MOBO kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-05 22:43

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Ben je al bij de ABN bank geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Heb inmiddels ook bij Mahe een verzekering afgesloten. 139,- voor 3 jaar verlengde garantie op hardware en verzekerd tegen onheil van buitenaf (glas drinken over je lappie) en diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Supermario16 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:52:
Kleine kick...

Ik zit ook met het probleem op dit moment, heb afgelopen maand HP NC6320 gekocht (alles bijelkaar 1600 euro) en wil deze ivm het reizen naar school etc. toch goed verzekerd hebben.
HP Care Pack Accidential Damage. :)

Partnumber U4428E EUR 99,00 of U9586E EUR 189,00 voor 3 of 4 jaar dekking. Dit is een schadedekking en niet tegen diefstal.

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 19-07-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-05 22:43

Mvdlaak

~*Gnarf*~

ione schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:10:
Heb inmiddels ook bij Mahe een verzekering afgesloten. 139,- voor 3 jaar verlengde garantie op hardware en verzekerd tegen onheil van buitenaf (glas drinken over je lappie) en diefstal.
Heb je een individuele verzekering afgesloten? En is dit een standaardverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80550

Anoniem: 97420 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:30:
[...]

Dat is mijn grote vraag dus, denk toch maar ff langs de abn en zwart op wit te zien krijgen.
Zover ik het kan bekijken is het alleen maar schade risico en geen garantie mocht de MOBO kapot gaan.
Natuurlijk dekt een verzekering defecten die niet door een oorzaak van buitenaf veroorzaakt worden niet, daarvoor heb je garantie op je product.

Zou ook een beetje absurd zijn als je daar een verzekering voor af zou moeten sluiten en verzekeringsmaatschappijen zouden wel gek zijn als ze garantie op producten waar ze niets mee te maken hebben gingen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 80550 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:06:
[...]

Natuurlijk dekt een verzekering defecten die niet door een oorzaak van buitenaf veroorzaakt worden niet, daarvoor heb je garantie op je product.

Zou ook een beetje absurd zijn als je daar een verzekering voor af zou moeten sluiten en verzekeringsmaatschappijen zouden wel gek zijn als ze garantie op producten waar ze niets mee te maken hebben gingen verkopen.
Ik verwijs hiervoor naar aanvullende verzekeringen van de fabrikant.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 16-08-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Heeft er iemand misschien ervaringen met een laptopverzekering in belgië tegen schade en diefstal op straat/school?

Voor diefstal binnehuis vind ik verzekeringen genoeg, maar daar heb ik niet veel aan. Ben echt op zoek naar een verzekering tegen schade.

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186034

Ik wil dus ook absoluut een verzekering en dan vind ik diefstal de belangrijkste voor het vervoer en op school. Mijn vader had al wat geinformeerd, ik ga er vanavond eens naar vragen!

• bartvb
ikbensander schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:08:

Helaas:
Noot: Op basis van dagwaarde zijn verzekerd:
- zaken waarvan de dagwaarde voor de schade minder bedraagt
dan 40% van de nieuwwaarde
Die nieuwwaarde is alleen van toepassing zolang je laptop meer waard is dan 40% van de nieuwwaarde. Over een jaar of 2 krijg jij dus geen nieuwwaarde meer terug als je je laptop laat vallen.

Net even gebeld met de vrienden van de ABN, wat een wereld is dat zeg, die banken en verzekeringen. Er wordt vanalles uitgesloten maar definities zijn vaag ("Nee mijnheer, een laptop is geen personal computer"), niet volledig en totaal onleesbaar :/ Bij de laptopverzekering zijn een aantal extra clausules van toepassing die niet op de site staan. Lekker handig. Verder is volgens de muts die ik bij de ABN sprak incidenteel zakelijk gebruik niet verzekerd, ik moet maar naar kantoor omdat zij me niets over zakelijke vezekeringen kan melden.

Ik zit ook te kijken naar een aansprakelijkheidsverzekering. Ik wil de camera van de foto vereniging kunnen lenen maar dan is het prettig als dat ding verzekerd is als dat ding gestolen wordt of in een rivier terecht komt ofzo. Dat is dus allemaal uitgesloten omdat het onder 'opzicht' valt. Onder opzicht valt ook vruchtgebruik, mij lijkt dan dat het lenen van de grasmaaier van de buurman daar ook onder valt maar dat is dan weer niet het geval. Waarom dat er niet onder valt kon ze me niet zeggen. *zucht*

Anoniem: 167846

Ik zit er ook over te denken om een laptop aan te schaffen, dus ik ging eens bij de Rabobank kijken:

Uw laptop overal verzekerd
Het voordeel van een laptop is dat u hem thuis kunt gebruiken. Of op kantoor. Of in het park. Maar verzekerd is hij slechts tot de voordeur. Maar met de Kostbaarhedenverzekering zijn uw laptop en andere waardevolle bezittingen zoals sieraden en muziekinstrumenten, ook buitenshuis verzekerd. Zo kunt u ze gerust overal mee naar toe nemen.

Dekking
Wat is er verzekerd als u een Kostbaarhedenverzekering afsluit? En tegen welke risico’s?

Wat is verzekerd

* al uw kostbaarheden zoals sieraden, porselein, antiek, laptop, boeken en muziekinstrumenten, zowel binnenshuis als buitenshuis.
* kosten van vervoer en opslag van de beschadigde zaken

Tegen welke risico’s

* diefstal
* vermissing
* beschadiging en andere gebeurtenissen waardoor het niet meer te gebruiken is

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:39
Ik heb m'n XPS verzekerd bij de Rabo, dat loopt via Interpolis. Dat is de kostbaarheden als hierboven vermeld. Meen uit de blote bol 3 jaar verzekerd tegen nieuwwaarde (eigen risico van 110 euri's).
Dat kost 20,50 per 1000 verzekerde euro's. Verder zijn er nog enkele clausules van toepassing, namelijk bij diefstal moet er braakschade zijn, en laptop moet afgesloten hebben gestaan (maar dat is bij bijna alle verzekeringen volgens mij :?)

Groente!

• bartvb
Niet tegen nieuwwaarde bij Interpolis:
Als de dagwaarde onmiddellijk vóór de gebeurtenis minder dan 40 % van de nieuwwaarde bedraagt, dan keren wij de dagwaarde uit, eventueel onder aftrek van de waarde van de restanten.
Ik zie bij Interpolis niets over braakschade staan in de voorwaarden?

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:39
Dat is te lezen tussen de regels door... heb ik te horen gekregen na doorvragen. Kijk anders maar eens in de polisvoorwaarden, daar staan nog meer dingen in. En wat die nieuwwaarde betreft, laptops schrijven ze in 3 jaar af meen ik, na die drie jaar krijg je de dagwaarde terug meen ik :?
Groeten!

[ Voor 28% gewijzigd door Thedr op 28-09-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft iemand al ervaring met die verzekering van MaHé? Dat lijkt mij tot dusver de enige goede optie. Bij de Rabo zou voor mij ideaal zijn, maar dat moet dan weer in combinatie met een inboedelverzekering, en die heb ik niet (student, thuiswonend). De inboedelverzekeraar van m'n ouders kent geen kostbaarhedenverzekering dus dat is balen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 18:01
subtiel kickje

Ik ben op zoek naar een verzekering die mijn laptop kan verzekeren. Ik heb slechts 1 vereisten en dat is diefstal buitenshuis.

Ik heb bijna alle verzekeraars al benaderd maar geen van hen biedt een op zichzelf staande verzekering. Mijn huidige inboedel verzekeraar biedt geen mogelijkheid tot uitbreiding en bij alle andere verzekeraars moet ik een verzekering hebben lopen voordat ik een zogenaamde kostbaarheden verzekering kan afsluiten.

Iemand een idee?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 02-06 18:01
schopje O-)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Er is nu de Interpolis Buitendedeur verzekering tegen diefstal en schade (waardoor apparatuur niet meer werkt):
http://buitendedeur.interpolis.nl/
[list]
• nieuwwaarde (eerste jaar), daarna dagwaarde
• maximaal EUR 2.500,00 per gebeurtenis
• binnen Nederland
• AV Art. 3.3: computerhardware maximaal EUR 1.250,00

Alles met een dagwaarden van EUR 1.000,00 of meer zijn kostbare zaken en daar kan men een Kostbaarhedenverzekering voor afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 15:36
Beste mensen.

Weet iemand waarom Dell inspriron 6400 topic is gestopt?

Sinds 4 juli is het Dell inspriron 6400 topic om onbekende redenen gestopt? Deel 6 moest gezien het aantal posts wel opgevolgd gaan worden door deel 7.

Tot vandaag geen deel 7 “einde verhaal”?

Opeens geen vervolg meer een populaire topic. Waarin tocht wel een aantal interessante onderwerpen werden besproken en gebruikers werden geholpen met hun problemen.

Te gek voor woorden dat deze topic is gestop.

Ook een email naar tweekers gestuurd nog geen antwoord op gekregen.

dit soort offtopic posts horen niet thuis in dit topic. Zoals ik echter al in mijn sluitpost van het topic dat je aanhaalde heb gezegd staat het een ieder vrij om met een nieuwe topicstart een Deel 7 te starten. Dat dit nog niet gebeurd is daar kunnen wij als mods CSL natuurlijk niets aan doen ;)

Hoop dat het topic snel weer wordt voortgezet.

[ Voor 19% gewijzigd door Turkish op 10-07-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ajpeetoom schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:46:
Beste mensen.

Weet iemand waarom Dell inspriron 6400 topic is gestopt?

Sinds 4 juli is het Dell inspriron 6400 topic om onbekende redenen gestopt? Deel 6 moest gezien het aantal posts wel opgevolgd gaan worden door deel 7.

Tot vandaag geen deel 7 “einde verhaal”?

Opeens geen vervolg meer een populaire topic. Waarin tocht wel een aantal interessante onderwerpen werden besproken en gebruikers werden geholpen met hun problemen.

Te gek voor woorden dat deze topic is gestop.

Ook een email naar tweekers gestuurd nog geen antwoord op gekregen.

Hoop dat het topic snel weer wordt voortgezet.
Jouw post hoort hier niet. Maar doe je best zou ik zeggen als ik dit lees:
Turkish in "Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 6."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik ben van plan een laptop aan te schaffen en dan is het ook wl handig als die buiten de deur is verzekerd. Op TV zie je altijd die reclame van Interpolis over de buiten de deur verzekering.
Maar is dat een goede verzekering, iemand ervaringen?

Las ook ergens iets over de natura (weet niet meer wlke verzekering, mahé?)
3.3 Verzekeraar heeft het recht de vergoeding in natura te
voldoen, eventueel door inschakeling van een door hem aan te
wijzen bedrijf en wel door zodanige vervanging, aanvulling of
herstelling dat de betrokken verzekerde redelijkerwijze geacht
kan worden schadeloos te zijn gesteld.
3.3.1 Indien vergoeding in natura mogelijk is maar de
verzekeringnemer wenst deze niet te aanvaarden dan keert de
verzekeraar de tegenwaarde van de vergoeding in natura uit.
Vind die 3.3.1 wel wat raar omdat als je verzekerde geen natura wil dat die de tegenwaarde in natura wordt uitgekeerd? :P

En er bestaat wel een Dell Inspiron 6400 deel 7 hoor ;) Zie hier!

[ Voor 13% gewijzigd door Vincitore op 10-07-2007 12:15 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je leest het verkeerd, de tegenwaarde van [het voorwerp in natura] wordt uitgekeerd. De tegenwaarde is dus geld.

Dit lijkt mij een belangrijkere voorwaarde:
Artikel 3 Wat is verzekerd
3 foto-, film-, beeld- en geluidsapparatuur en alles wat erbij hoort, en computer hardware zijn verzekerd tot
¤ 1.250,- per verzekerde per gebeurtenis;
Artikel 4 Wat is uitgesloten
4 in geval van diefstal van verzekerde zaken (niet zijnde geld of geldswaardig papier) uit een motorrijtuig. Deze
uitsluiting geldt niet als de verzekerde kan aantonen dat er zichtbare braakschade is aan het motorrijtuig.
Bovendien moet de verzekerde dan aantonen:
Vallen bussen en treinen ook onder motorrijtuigen?

Verder lijkt het mij wel een intressante verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Hades.NL schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:25:
Je leest het verkeerd, de tegenwaarde van [het voorwerp in natura] wordt uitgekeerd. De tegenwaarde is dus geld.

Dit lijkt mij een belangrijkere voorwaarde:

[...]

[...]

Vallen bussen en treinen ook onder motorrijtuigen?

Je zou het haast wel zeggen dat het een motorrijtuig is, denk het haast wel hoor. Maar denk niet dat iemand je laptop gaat jatten in een bus.. :p

Verder lijkt het mij wel een intressante verzekering.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
PcDealer schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 03:11:
Er is nu de Interpolis Buitendedeur verzekering tegen diefstal en schade (waardoor apparatuur niet meer werkt):
http://buitendedeur.interpolis.nl/
[list]
• nieuwwaarde (eerste jaar), daarna dagwaarde
• maximaal EUR 2.500,00 per gebeurtenis
• binnen Nederland
• AV Art. 3.3: computerhardware maximaal EUR 1.250,00

Alles met een dagwaarden van EUR 1.000,00 of meer zijn kostbare zaken en daar kan men een Kostbaarhedenverzekering voor afsluiten.
van de website van Fortis ASR:
Buitenhuisdekking van Fortis ASR
Tegenover de BuitenDeDeur verzekering staat de Buitenhuisdekking van Fortis ASR. Deze uitbreidingsmogelijkheid op de inboedelverzekering kenmerkt zich als een kostbaarhedendekking. Verzekerd zijn alle van buitenkomende onheilen, diefstal en vermissing (dus ook verlies!). Het aantal zaken dat onder de Buitenhuisdekking valt is beperkter dan bij Interpolis. Wij dekken –weliswaar wereldwijd- een aantal met name genoemde objecten, zoals sieraden, foto-, video- en audioapparatuur, laptops en een aantal sportuitrustingen. De enige maximering die wij kennen is € 1.000 voor de laptop. De premie is in de meeste gevallen een stuk gunstiger dan die van Interpolis. Bij het gemiddelde verzekerd bedrag van € 50.000 in onze inboedelportefeuille kost de dekking € 50 per jaar. Dat is toch een stuk minder dan bij Interpolis. En je maximale vergoeding is dan nog hoger ook: € 5.000 per gebeurtenis.
Je betaald dus minder premie(in de meeste gevallen) maar dan wel voor een max. verzekerd bedrag van €1000 voor de laptop.

Dit zijn trouwens beide aanvullingen op een bestaande inboedel verzekering die je dus wel bij de genoemde maatschappij moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mindsurfer schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:58:
[...]
Dit zijn trouwens beide aanvullingen op een bestaande inboedel verzekering die je dus wel bij de genoemde maatschappij moet hebben.
Staat dat ergens op de site (van interpolis)? Ik kan het namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:44

_Eend_

🌻🇺🇦

De Buiten de deur verzekering van Interpolis is wel interessant. Bijna alles is verzekerd, mobiel, laptop navigatiesysteem enz. Alleen voertuigen zijn niet gedekt. En eventuele (huis)dieren ook niet. Dus mocht iemand je hond stelen op straat, bied hem je laptop aan :P

Artikel 3:
Wat is verzekerd
Wij verzekeren diefstal van en materiële schade (dus geen verlies en vermissing) aan de boedel, die zich bevindt:
- buiten de eigen (vakantie)woning met berging en bijgebouw(en);
- buiten de -voor permanente bewoning- gehuurde woning met berging en bijgebouw(en)
door een plotselinge en onzekere gebeurtenis. Wij keren maximaal € 2.500,- per gebeurtenis uit.
Onder artikel 3, punt 3 staat:
Foto-, film-, beeld-, en geluidsapparatuur en alles wat erbij hoort, en computer hardware zijn verzekerd tot € 1.250,- per verzekerde per gebeurtenis.
En dat voor €7 per maand. Of toch niet?:
De premie.
De premie is 7 euro per maand voor het hele gezin. De poliskosten bedragen jaarlijks altijd 4,08 euro. De premies en poliskosten zijn exclusief 7% assurantiebelasting.
Dus €7,49 per maand premie en €4,37 poliskosten.

Klinkt goed, en het is beter dan bij de ABN Amro, waar je al een rekening moet hebben wil je in aanmerking komen voor een verzekering

[ Voor 5% gewijzigd door _Eend_ op 19-07-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
_Eend_ schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:58:
De Buiten de deur verzekering van Interpolis is wel interessant. Heel verhaal
Zou wellicht de moeite waard kunnen zijn om af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 17:29
In België verzekert Ethias ook laptops, maar enkel indien het totale premieniveau minstens 500 euro bedraagt.
Kent iemand nog Belgische verzekeraars die laptops verzekeren ZONDER een dergelijke voorwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

Iemand ervaring met StudentenCollectief?

http://www.studentencolle...m_content&task=view&id=14

Dit ziet er heel interessant uit. Kost 2% nieuwwaarde per jaar (dus zo'n 15-30 euro) en vergoedt diefstal en schade wereldwijd! Ik heb de voorwaarden doorgelezen maar daarin geen opmerkelijke minpunten gevonden. Toch heb ik het idee dat ik ergens overheen kijk, want als iets te mooi is om waar te zijn... :z

[ Voor 27% gewijzigd door Elektronicanet op 28-07-2007 01:29 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:14

steveman

Comfortabel ten onder

Elektronicanet schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:28:
Iemand ervaring met StudentenCollectief?

http://www.studentencolle...m_content&task=view&id=14

Dit ziet er heel interessant uit. Kost 2% nieuwwaarde per jaar (dus zo'n 15-30 euro) en vergoedt diefstal en schade wereldwijd! Ik heb de voorwaarden doorgelezen maar daarin geen opmerkelijke minpunten gevonden. Toch heb ik het idee dat ik ergens overheen kijk, want als iets te mooi is om waar te zijn... :z
Oeh interessant, als ik het me goed herinnen lijken deze voorwaarden beter te zijn dan die van de kostbaarhedenverzekering die ik via de rabobank bij interpolis heb, es vergelijken...

Voordeel is wel dat je een losse verzekering af kan sluiten, bij interpolis moest ik ook meteen m'n inboedel dekken.

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 28-07-2007 11:02 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ik weet niet zeker of dat kan, omdat het deel uit maakt van de pakketpolis. Het is me niet duidelijk of je ook verplicht bent om de andere 3 verzekeringen te nemen: inboedelverzekering, reisverzekering, aansprakelijkheidsverzekering. Op zich zijn deze ook niet duur en als uitwonend student is het niet verkeerd om deze erbij te hebben lijkt me.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208432

Geïnteresseerd?
Vraag de StudentenPakketpolis of een losse verzekering hieruit online aan!
Zo te zien is het dus mogelijk om een losse verzekering af te sluiten! Ik zal eerdaags 'ns informeren, het klinkt in ieder geval erg aantrekkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ah inderdaad. Dat is helemaal super. Houd ons in ieder geval op de hoogte, dat zal ik ook doen (het is niet voor mezelf maar voor mijn broertje die nu op kamers gaat).

Verder kon ik niets over eigen risico vinden :?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219217

vacuumcleaner schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:27:
subtiel kickje

Ik ben op zoek naar een verzekering die mijn laptop kan verzekeren. Ik heb slechts 1 vereisten en dat is diefstal buitenshuis.

Ik heb bijna alle verzekeraars al benaderd maar geen van hen biedt een op zichzelf staande verzekering. Mijn huidige inboedel verzekeraar biedt geen mogelijkheid tot uitbreiding en bij alle andere verzekeraars moet ik een verzekering hebben lopen voordat ik een zogenaamde kostbaarheden verzekering kan afsluiten.

Iemand een idee?
ik heb de algemene voorwaarden nog niet gelezen, maar ze zeggen in iedergeval dat een laptop overal is verzekerd http://www.vvaa.nl/client...709200460dbd!OpenDocument

edit: hahah niet gezien kan alleen als je iets met medicijnen doet

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 219217 op 29-07-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70683

Modbreak:Laat die achterlijke replies maar achterwege.

[ Voor 79% gewijzigd door Thandor op 29-07-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Anoniem: 208432 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:25:
[...]

Zo te zien is het dus mogelijk om een losse verzekering af te sluiten! Ik zal eerdaags 'ns informeren, het klinkt in ieder geval erg aantrekkelijk!
Heb je al geinformeerd? Ben wel benieuwd. Zit nu te twijfelen tussen deze en de BuitenDeDeur verzekering.. Bij de laatste is bijvoorbeeld ook je mobiel meeverzekerd tot een bepaald bedrag. En dat is ook wel relaxed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

Ik zit nu ook serieus te kijken, sinds ik meer en meer reis en de laptop dus ook regelmatig van en naar drukke stations, vliegvelden, enz. meeneem.

De beveiliging van mijn data is mijn zorg niet zo echt (de echt belangrijke spullen heb ik in dubbel backup, een keer op harddisk en een keer op DV tape) maar het fysiek verliezen of beschadigen van mijn laptop des te meer.

Tip voor iedereen die veel reist: Behalve een Kensington lock (duh), ook een laptoptas kopen waar een hangslot op kan. Ik heb bij de V&D nu twee combinatiesloten gekocht, een voor op mijn bagagetas en een voor op mijn laptoptas. Je tas moet wel ringetjes hebben in de ritssluiting waar het slotje in past, maar meestal zijn in dat geval al slotjes meegeleverd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik heb liever een 'gewone' tas, imho is een echte laptoptas een soort uithangbord. "Kijk eens! Ik heb een dure laptop!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Een laptoptas biedt wel een goede bescherming voor je laptop en is daarom haast onmisbaar. Er zijn ook laptoptassen die er als een gewone schoudertas/rugzak uitzien maar toch een beschermd laptopvak hebben. :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Elektronicanet schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:02:
Een laptoptas biedt wel een goede bescherming voor je laptop en is daarom haast onmisbaar. Er zijn ook laptoptassen die er als een gewone schoudertas/rugzak uitzien maar toch een beschermd laptopvak hebben. :)
Waar ik wel nog naar op zoek ben is een soort Kensington lock die ook op een laptoptas past. Tuurlijk kun je hem wel met een fietskabeltje vastleggen, maar het laatste wat ik wil hebben is dat ik netjes een afgesloten tas heb en dat ze simpelweg mijn tas gappen :+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Zorg dat je een heel stevig dik slot hebt dan. Bij mijn TU/e laptop heb ik ook een slot gekregen, maar dit bleek met een kleine elektronica kniptang al eenvoudig doorgeknipt te kunnen worden! Zo'n slot vormt dus nauwelijks een barrière voor iemand die er op uit is.

De enige reden waarom ik het slot soms wél gebruik is dat de verzekering anders niet dekt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Elektronicanet op 02-08-2007 18:33 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Elektronicanet schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:32:
De enige reden waarom ik het slot soms wél gebruik is dat de verzekering anders niet dekt :)
Dat is ook de enige reden waarop zo'n ding gemaakt is. Als ze je laptop echt willen hebben zetten ze er wel even een tang in, maar omdat er dan braaksporen zijn krijg je van je verzekering wel uitgekeerd.

Overigens wil ik mijn laptop wel nog taggen met een StopTrack label:

Afbeeldingslocatie: http://www.stoptrack.com/images/portable_f2.jpg

Wat met de nieuwe TU/e serie standaard gedaan wordt. Alleen moet ik kijken waar ik dit soort labels kan krijgen (het is in principe een kenteken voor je laptop, als ie gejat wordt kun je hem bij zowel politie als StopTrack als gestolen opgeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Elektronicanet schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:02:
Zoiets heb ik dus ook gekocht ;) Een leuke eastpak, alleen geen eigen laptop vakje zoals in zijn 15 euro duurdere broertje. Maar dat is toch onhandig want dat vakje zat vast aan de tas. En omdat ik er ook nog een sleeve/second skin van neopreen wou hebben (19,95 @ Mycom, van Targus) is zo'n vakje voor mij overbodig.

Enige nadeel van die goedkopere tas is dat verbinding tussen de schouderbanden en de tas zelf er niet stevig genoeg uitziet. Maar dankzij een handige zus en een aantal van haar collega's kan dat snel opgelost worden.

btw. Zijn die StopTrack tags ook leverbaar hier in Nederland? Of misschien Duitsland? Ik woon 15 km. van de Duitse grens, en ik ga 10 dagen daar op vakantie. (wel iets verder dan 15 km. van huis :P)

[ Voor 10% gewijzigd door _Eend_ op 03-08-2007 00:29 . Reden: iets aan de smiley-gekte gedaan.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

_Eend_ schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:26:
[...]
btw. Zijn die StopTrack tags ook leverbaar hier in Nederland? Of misschien Duitsland? Ik woon 15 km. van de Duitse grens, en ik ga 10 dagen daar op vakantie. (wel iets verder dan 15 km. van huis :P)
De TU/e levert ze nu standaard op de nieuwe 2007 serie notebooks, alleen ken ik de leverancier niet. Dat zal ik binnenkort navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

_Eend_ schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:26:

Tweede hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ik zie dat Stoptrack tevens voor 2 jaar verzekering (diefstal) zorgt. Niet verkeerd voor 22 euro, toch? Hoewel een verzekering tegen val/water schade eigenlijk ook wel noodzakelijk is.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik denk dat hij een retailer bedoelde. Ik haal zoiets ook liever in de winkel dan gepruts met verzendkosten en levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik was niet echt duidelijk, ik bedoelde inderdaad een winkel/bedrijf waar je langs kunt gaan in plaats van opsturen naar een bedrijf..

Er is wel een ander bedrijf dat zoiets levert, waarbij je het plaatje zelf op je laptop kunt plakken: www.securitycode.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 17:29
Voor België heb ik ondertussen DVV gevonden, die (zonder extra voorwaarden) een diefstal en accidental damage afsluiten
kostprijs
voor een laptop van €1299,00: 67 euro
voor een laptop van €3500,00: 76 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik kwam deze verzekering tegen bij Computerpirates, weet niet of ie hier al bekend was.

Leek me wel goedkoop: http://www.computerpirates.com/verzekeringaanvraag.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229213

Leuk die verzekeringen, maar je wilt je laptop gewoon niet kwijt. Verzekering is alleen voor de waarde van de laptop. De waarde van de gegevens die erop staan is meestal veel groter, voor een bedrijf kan dit als gauw een miljoenenschade opleveren en de prive bestanden van de particulier zijn vaak niet eens in geld uit te drukken.

Gewoon goede beveiliging aanschaffen en gebruiken dus!

preventief: http://www.steelbag.nu/

repressief: http://www.computer-tracking.nl/

Afbeeldingslocatie: http://www.steelbag.nu/steelbags.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
En jij gaat zo'n koffer aan je enkel knopen? :)
Encryptie en fatsoenlijke backups lijken me een meer praktische oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229213

je hebt het kennelijk niet helemaal begrepen.

Afbeeldingslocatie: http://www.autovibes.be/assets/200607/6824/news_large/algemeen5-1.jpg

encryptie is goed, beveiligt de gegevens, maar brengt ze niet terug. 100% beveiliging bestaat niet. Betere beveiliging bestaat uit een goede combinatie van maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:42
Philflow schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:05:
Ik kwam deze verzekering tegen bij Computerpirates, weet niet of ie hier al bekend was.

Leek me wel goedkoop: http://www.computerpirates.com/verzekeringaanvraag.pdf
Ziet er leuk uit ik snap alleen dat A en B en A+B niet... Ik heb mijn laptop bij Computerpirates besteld en aangeven geintresseerd te zijn in een verzekering maar niks gehad nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• op_een_dag
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2022
Ik ben ook opzoek naar een verzekering voor een laptop en kwam al googlend op http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=104304 forum een mobiele apparatuur verzekering tegen bij unigarant http://www.unigarant.nl/U...ingen/Mobiele+apparatuur/
Kosten bedragen 3% van de aanschaf waarde
Dekking is bij geheel verlies de oorspronkelijke prijs tot dat de dagwaarde minder bedraagt dan 50% van de oorspronkelijke aankoopprijs.
In de auto is tot maximaal 24 uur in afgesloten kofferbak verzekerd.
Openbare ruimtes lijken hierin niet uitgesloten.
Bij diefstal gaat het erom dat je voldoende zorg hebt betracht (neem aan dat als je hem in een rugzak bij je draagt of er achter zit te werken en je wordt overvallen, voldoende zorg toch niet betekend dat je eerst bont en blauw moet worden gemept voor ze hem van je "mogen" jatten.
Onbeheerd in een openbare ruimte achter laten zal in mijn geval niet gebeuren dus een kensington lock om hem ergens aan vast te knopen is nutteloos.

Heeft iemand ervaring met deze verzekering of met unigarant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 23:08

Flapmo

and back is gigi!

Anoniem: 229213 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:37:
je hebt het kennelijk niet helemaal begrepen.

[afbeelding]

encryptie is goed, beveiligt de gegevens, maar brengt ze niet terug. 100% beveiliging bestaat niet. Betere beveiliging bestaat uit een goede combinatie van maatregelen.
Daarvoor dus die backups ;).

[ Voor 76% gewijzigd door Flapmo op 14-08-2007 16:56 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Pagina: 1 2 Laatste