Laptop verzekerings topic.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Topicstarter
Is die priemie bij Toplaps per jaar, of per 3 jaar ?
Veder blijft het wel duur, 170 + 110 eigen risco = 270 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Ik neem aan voor die drie jaar he... Bij de vobis betaal je bijvoorbeeld 199 voor 3 jaar, ook bij MaHé

En btw, 270 voor 3 jaar is 90 euro per jaar, voor dat bedrag ben jij verzekerd dat jouw laptop van 1500 euro gewoon verzekerd is. Goed bedrag imo.
Maargoed, stel je verzekerd bij toplaps, dan ben je toch eigenlijk klant van Mahé? Dus alles gaat toch gewoon via Mahé mocht er wat fout gaan?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 110299 op 09-06-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 110299 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:48:
Ik neem aan voor die drie jaar he... Bij de vobis betaal je bijvoorbeeld 199 voor 3 jaar, ook bij MaHé

En btw, 270 voor 3 jaar is 90 euro per jaar, voor dat bedrag ben jij verzekerd dat jouw laptop van 1500 euro gewoon verzekerd is. Goed bedrag imo.
Maargoed, stel je verzekerd bij toplaps, dan ben je toch eigenlijk klant van Mahé? Dus alles gaat toch gewoon via Mahé mocht er wat fout gaan?
Ik heb mijn laptop via de ABN verzekerd voor 30e per jaar... EN dat is met oneindige looptijd en tegen nieuwwaarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

ikbensander schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:08:
[...]

Ik heb mijn laptop via de ABN verzekerd voor 30e per jaar... EN dat is met oneindige looptijd en tegen nieuwwaarde...
Hoop dan maar niet dat je uitgekeerd wilt krijgen want die klungels daar zijn perfect in niet-uitkeren van verzekeringsgeld ;)

Die fout bega ik geen tweede keer... Verdomme voor 800 euro afgezet door die k*tbank, terwijl ik 100% volledig in mijn recht stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97420

Nog een kleine vraag t.a.v. de verzekeringsmogelijkheden.

Ik ga een acer kopen, waarbij ik via acer zelf een verzekering kan afsluiten.
De versie garantie uitbreiding tot 3 jaar.
De versie garantie uitbreding tot 3 jaar met ongevallen (excl) diefstal.

Als ik een verzekering neem van de ABN AMRO, Postbanl of Toplaps dan heb ik alleen de verzekering voor schade/diefstal en geen garantie op de laptop zelf, mocht er iets kapot gaan?

Dekt de ABN, Postbank of Toplaps ook de garantie periode 3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ABN dekt zolang jij betaald. Oftewel zolang jij elk jaar keurig 30e laat afschrijven ben je gedekt.

Verder is het zo dat bij schade (dus ook als de laptop defect is lijkt me) de verzekering dat dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die heb ik, icm met een 3 jarige garantie van Acer.

Lees de voorwaarden goed door, want ik zat er net vorige week nog eens naar te kijken en er zitten ook hier weer wat addertjes onder het gras. (maar naar mijn mening minder addertjes dan bij andere verzekeringen)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97420

ikbensander schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:39:
ABN dekt zolang jij betaald. Oftewel zolang jij elk jaar keurig 30e laat afschrijven ben je gedekt.

Verder is het zo dat bij schade (dus ook als de laptop defect is lijkt me) de verzekering dat dekt.
Dat is mijn grote vraag dus, denk toch maar ff langs de abn en zwart op wit te zien krijgen.
Zover ik het kan bekijken is het alleen maar schade risico en geen garantie mocht de MOBO kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-06 19:37

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Ben je al bij de ABN bank geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb inmiddels ook bij Mahe een verzekering afgesloten. 139,- voor 3 jaar verlengde garantie op hardware en verzekerd tegen onheil van buitenaf (glas drinken over je lappie) en diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Supermario16 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:52:
Kleine kick...

Ik zit ook met het probleem op dit moment, heb afgelopen maand HP NC6320 gekocht (alles bijelkaar 1600 euro) en wil deze ivm het reizen naar school etc. toch goed verzekerd hebben.
HP Care Pack Accidential Damage. :)

Partnumber U4428E EUR 99,00 of U9586E EUR 189,00 voor 3 of 4 jaar dekking. Dit is een schadedekking en niet tegen diefstal.

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 19-07-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Laatst online: 10-06 19:37

Mvdlaak

~*Gnarf*~

ione schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:10:
Heb inmiddels ook bij Mahe een verzekering afgesloten. 139,- voor 3 jaar verlengde garantie op hardware en verzekerd tegen onheil van buitenaf (glas drinken over je lappie) en diefstal.
Heb je een individuele verzekering afgesloten? En is dit een standaardverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80550

Anoniem: 97420 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:30:
[...]

Dat is mijn grote vraag dus, denk toch maar ff langs de abn en zwart op wit te zien krijgen.
Zover ik het kan bekijken is het alleen maar schade risico en geen garantie mocht de MOBO kapot gaan.
Natuurlijk dekt een verzekering defecten die niet door een oorzaak van buitenaf veroorzaakt worden niet, daarvoor heb je garantie op je product.

Zou ook een beetje absurd zijn als je daar een verzekering voor af zou moeten sluiten en verzekeringsmaatschappijen zouden wel gek zijn als ze garantie op producten waar ze niets mee te maken hebben gingen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 80550 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:06:
[...]

Natuurlijk dekt een verzekering defecten die niet door een oorzaak van buitenaf veroorzaakt worden niet, daarvoor heb je garantie op je product.

Zou ook een beetje absurd zijn als je daar een verzekering voor af zou moeten sluiten en verzekeringsmaatschappijen zouden wel gek zijn als ze garantie op producten waar ze niets mee te maken hebben gingen verkopen.
Ik verwijs hiervoor naar aanvullende verzekeringen van de fabrikant.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 16-08-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Heeft er iemand misschien ervaringen met een laptopverzekering in belgië tegen schade en diefstal op straat/school?

Voor diefstal binnehuis vind ik verzekeringen genoeg, maar daar heb ik niet veel aan. Ben echt op zoek naar een verzekering tegen schade.

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186034

Ik wil dus ook absoluut een verzekering en dan vind ik diefstal de belangrijkste voor het vervoer en op school. Mijn vader had al wat geinformeerd, ik ga er vanavond eens naar vragen!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
ikbensander schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:08:

Helaas:
Noot: Op basis van dagwaarde zijn verzekerd:
- zaken waarvan de dagwaarde voor de schade minder bedraagt
dan 40% van de nieuwwaarde
Die nieuwwaarde is alleen van toepassing zolang je laptop meer waard is dan 40% van de nieuwwaarde. Over een jaar of 2 krijg jij dus geen nieuwwaarde meer terug als je je laptop laat vallen.

Net even gebeld met de vrienden van de ABN, wat een wereld is dat zeg, die banken en verzekeringen. Er wordt vanalles uitgesloten maar definities zijn vaag ("Nee mijnheer, een laptop is geen personal computer"), niet volledig en totaal onleesbaar :/ Bij de laptopverzekering zijn een aantal extra clausules van toepassing die niet op de site staan. Lekker handig. Verder is volgens de muts die ik bij de ABN sprak incidenteel zakelijk gebruik niet verzekerd, ik moet maar naar kantoor omdat zij me niets over zakelijke vezekeringen kan melden.

Ik zit ook te kijken naar een aansprakelijkheidsverzekering. Ik wil de camera van de foto vereniging kunnen lenen maar dan is het prettig als dat ding verzekerd is als dat ding gestolen wordt of in een rivier terecht komt ofzo. Dat is dus allemaal uitgesloten omdat het onder 'opzicht' valt. Onder opzicht valt ook vruchtgebruik, mij lijkt dan dat het lenen van de grasmaaier van de buurman daar ook onder valt maar dat is dan weer niet het geval. Waarom dat er niet onder valt kon ze me niet zeggen. *zucht*

Anoniem: 167846

Ik zit er ook over te denken om een laptop aan te schaffen, dus ik ging eens bij de Rabobank kijken:

Uw laptop overal verzekerd
Het voordeel van een laptop is dat u hem thuis kunt gebruiken. Of op kantoor. Of in het park. Maar verzekerd is hij slechts tot de voordeur. Maar met de Kostbaarhedenverzekering zijn uw laptop en andere waardevolle bezittingen zoals sieraden en muziekinstrumenten, ook buitenshuis verzekerd. Zo kunt u ze gerust overal mee naar toe nemen.

Dekking
Wat is er verzekerd als u een Kostbaarhedenverzekering afsluit? En tegen welke risico’s?

Wat is verzekerd

* al uw kostbaarheden zoals sieraden, porselein, antiek, laptop, boeken en muziekinstrumenten, zowel binnenshuis als buitenshuis.
* kosten van vervoer en opslag van de beschadigde zaken

Tegen welke risico’s

* diefstal
* vermissing
* beschadiging en andere gebeurtenissen waardoor het niet meer te gebruiken is

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:29
Ik heb m'n XPS verzekerd bij de Rabo, dat loopt via Interpolis. Dat is de kostbaarheden als hierboven vermeld. Meen uit de blote bol 3 jaar verzekerd tegen nieuwwaarde (eigen risico van 110 euri's).
Dat kost 20,50 per 1000 verzekerde euro's. Verder zijn er nog enkele clausules van toepassing, namelijk bij diefstal moet er braakschade zijn, en laptop moet afgesloten hebben gestaan (maar dat is bij bijna alle verzekeringen volgens mij :?)

Groente!

• bartvb
Niet tegen nieuwwaarde bij Interpolis:
Als de dagwaarde onmiddellijk vóór de gebeurtenis minder dan 40 % van de nieuwwaarde bedraagt, dan keren wij de dagwaarde uit, eventueel onder aftrek van de waarde van de restanten.
Ik zie bij Interpolis niets over braakschade staan in de voorwaarden?

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:29
Dat is te lezen tussen de regels door... heb ik te horen gekregen na doorvragen. Kijk anders maar eens in de polisvoorwaarden, daar staan nog meer dingen in. En wat die nieuwwaarde betreft, laptops schrijven ze in 3 jaar af meen ik, na die drie jaar krijg je de dagwaarde terug meen ik :?
Groeten!

[ Voor 28% gewijzigd door Thedr op 28-09-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft iemand al ervaring met die verzekering van MaHé? Dat lijkt mij tot dusver de enige goede optie. Bij de Rabo zou voor mij ideaal zijn, maar dat moet dan weer in combinatie met een inboedelverzekering, en die heb ik niet (student, thuiswonend). De inboedelverzekeraar van m'n ouders kent geen kostbaarhedenverzekering dus dat is balen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 16:51
subtiel kickje

Ik ben op zoek naar een verzekering die mijn laptop kan verzekeren. Ik heb slechts 1 vereisten en dat is diefstal buitenshuis.

Ik heb bijna alle verzekeraars al benaderd maar geen van hen biedt een op zichzelf staande verzekering. Mijn huidige inboedel verzekeraar biedt geen mogelijkheid tot uitbreiding en bij alle andere verzekeraars moet ik een verzekering hebben lopen voordat ik een zogenaamde kostbaarheden verzekering kan afsluiten.

Iemand een idee?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 10-06 16:51
schopje O-)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Er is nu de Interpolis Buitendedeur verzekering tegen diefstal en schade (waardoor apparatuur niet meer werkt):
http://buitendedeur.interpolis.nl/
[list]
• nieuwwaarde (eerste jaar), daarna dagwaarde
• maximaal EUR 2.500,00 per gebeurtenis
• binnen Nederland
• AV Art. 3.3: computerhardware maximaal EUR 1.250,00

Alles met een dagwaarden van EUR 1.000,00 of meer zijn kostbare zaken en daar kan men een Kostbaarhedenverzekering voor afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 15:36
Beste mensen.

Weet iemand waarom Dell inspriron 6400 topic is gestopt?

Sinds 4 juli is het Dell inspriron 6400 topic om onbekende redenen gestopt? Deel 6 moest gezien het aantal posts wel opgevolgd gaan worden door deel 7.

Tot vandaag geen deel 7 “einde verhaal”?

Opeens geen vervolg meer een populaire topic. Waarin tocht wel een aantal interessante onderwerpen werden besproken en gebruikers werden geholpen met hun problemen.

Te gek voor woorden dat deze topic is gestop.

Ook een email naar tweekers gestuurd nog geen antwoord op gekregen.

dit soort offtopic posts horen niet thuis in dit topic. Zoals ik echter al in mijn sluitpost van het topic dat je aanhaalde heb gezegd staat het een ieder vrij om met een nieuwe topicstart een Deel 7 te starten. Dat dit nog niet gebeurd is daar kunnen wij als mods CSL natuurlijk niets aan doen ;)

Hoop dat het topic snel weer wordt voortgezet.

[ Voor 19% gewijzigd door Turkish op 10-07-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ajpeetoom schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:46:
Beste mensen.

Weet iemand waarom Dell inspriron 6400 topic is gestopt?

Sinds 4 juli is het Dell inspriron 6400 topic om onbekende redenen gestopt? Deel 6 moest gezien het aantal posts wel opgevolgd gaan worden door deel 7.

Tot vandaag geen deel 7 “einde verhaal”?

Opeens geen vervolg meer een populaire topic. Waarin tocht wel een aantal interessante onderwerpen werden besproken en gebruikers werden geholpen met hun problemen.

Te gek voor woorden dat deze topic is gestop.

Ook een email naar tweekers gestuurd nog geen antwoord op gekregen.

Hoop dat het topic snel weer wordt voortgezet.
Jouw post hoort hier niet. Maar doe je best zou ik zeggen als ik dit lees:
Turkish in "Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 6."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik ben van plan een laptop aan te schaffen en dan is het ook wl handig als die buiten de deur is verzekerd. Op TV zie je altijd die reclame van Interpolis over de buiten de deur verzekering.
Maar is dat een goede verzekering, iemand ervaringen?

Las ook ergens iets over de natura (weet niet meer wlke verzekering, mahé?)
3.3 Verzekeraar heeft het recht de vergoeding in natura te
voldoen, eventueel door inschakeling van een door hem aan te
wijzen bedrijf en wel door zodanige vervanging, aanvulling of
herstelling dat de betrokken verzekerde redelijkerwijze geacht
kan worden schadeloos te zijn gesteld.
3.3.1 Indien vergoeding in natura mogelijk is maar de
verzekeringnemer wenst deze niet te aanvaarden dan keert de
verzekeraar de tegenwaarde van de vergoeding in natura uit.
Vind die 3.3.1 wel wat raar omdat als je verzekerde geen natura wil dat die de tegenwaarde in natura wordt uitgekeerd? :P

En er bestaat wel een Dell Inspiron 6400 deel 7 hoor ;) Zie hier!

[ Voor 13% gewijzigd door Vincitore op 10-07-2007 12:15 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je leest het verkeerd, de tegenwaarde van [het voorwerp in natura] wordt uitgekeerd. De tegenwaarde is dus geld.

Dit lijkt mij een belangrijkere voorwaarde:
Artikel 3 Wat is verzekerd
3 foto-, film-, beeld- en geluidsapparatuur en alles wat erbij hoort, en computer hardware zijn verzekerd tot
¤ 1.250,- per verzekerde per gebeurtenis;
Artikel 4 Wat is uitgesloten
4 in geval van diefstal van verzekerde zaken (niet zijnde geld of geldswaardig papier) uit een motorrijtuig. Deze
uitsluiting geldt niet als de verzekerde kan aantonen dat er zichtbare braakschade is aan het motorrijtuig.
Bovendien moet de verzekerde dan aantonen:
Vallen bussen en treinen ook onder motorrijtuigen?

Verder lijkt het mij wel een intressante verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Hades.NL schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:25:
Je leest het verkeerd, de tegenwaarde van [het voorwerp in natura] wordt uitgekeerd. De tegenwaarde is dus geld.

Dit lijkt mij een belangrijkere voorwaarde:

[...]

[...]

Vallen bussen en treinen ook onder motorrijtuigen?

Je zou het haast wel zeggen dat het een motorrijtuig is, denk het haast wel hoor. Maar denk niet dat iemand je laptop gaat jatten in een bus.. :p

Verder lijkt het mij wel een intressante verzekering.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
PcDealer schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 03:11:
Er is nu de Interpolis Buitendedeur verzekering tegen diefstal en schade (waardoor apparatuur niet meer werkt):
http://buitendedeur.interpolis.nl/
[list]
• nieuwwaarde (eerste jaar), daarna dagwaarde
• maximaal EUR 2.500,00 per gebeurtenis
• binnen Nederland
• AV Art. 3.3: computerhardware maximaal EUR 1.250,00

Alles met een dagwaarden van EUR 1.000,00 of meer zijn kostbare zaken en daar kan men een Kostbaarhedenverzekering voor afsluiten.
van de website van Fortis ASR:
Buitenhuisdekking van Fortis ASR
Tegenover de BuitenDeDeur verzekering staat de Buitenhuisdekking van Fortis ASR. Deze uitbreidingsmogelijkheid op de inboedelverzekering kenmerkt zich als een kostbaarhedendekking. Verzekerd zijn alle van buitenkomende onheilen, diefstal en vermissing (dus ook verlies!). Het aantal zaken dat onder de Buitenhuisdekking valt is beperkter dan bij Interpolis. Wij dekken –weliswaar wereldwijd- een aantal met name genoemde objecten, zoals sieraden, foto-, video- en audioapparatuur, laptops en een aantal sportuitrustingen. De enige maximering die wij kennen is € 1.000 voor de laptop. De premie is in de meeste gevallen een stuk gunstiger dan die van Interpolis. Bij het gemiddelde verzekerd bedrag van € 50.000 in onze inboedelportefeuille kost de dekking € 50 per jaar. Dat is toch een stuk minder dan bij Interpolis. En je maximale vergoeding is dan nog hoger ook: € 5.000 per gebeurtenis.
Je betaald dus minder premie(in de meeste gevallen) maar dan wel voor een max. verzekerd bedrag van €1000 voor de laptop.

Dit zijn trouwens beide aanvullingen op een bestaande inboedel verzekering die je dus wel bij de genoemde maatschappij moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
Mindsurfer schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:58:
[...]
Dit zijn trouwens beide aanvullingen op een bestaande inboedel verzekering die je dus wel bij de genoemde maatschappij moet hebben.
Staat dat ergens op de site (van interpolis)? Ik kan het namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:35

_Eend_

🌻🇺🇦

De Buiten de deur verzekering van Interpolis is wel interessant. Bijna alles is verzekerd, mobiel, laptop navigatiesysteem enz. Alleen voertuigen zijn niet gedekt. En eventuele (huis)dieren ook niet. Dus mocht iemand je hond stelen op straat, bied hem je laptop aan :P

Artikel 3:
Wat is verzekerd
Wij verzekeren diefstal van en materiële schade (dus geen verlies en vermissing) aan de boedel, die zich bevindt:
- buiten de eigen (vakantie)woning met berging en bijgebouw(en);
- buiten de -voor permanente bewoning- gehuurde woning met berging en bijgebouw(en)
door een plotselinge en onzekere gebeurtenis. Wij keren maximaal € 2.500,- per gebeurtenis uit.
Onder artikel 3, punt 3 staat:
Foto-, film-, beeld-, en geluidsapparatuur en alles wat erbij hoort, en computer hardware zijn verzekerd tot € 1.250,- per verzekerde per gebeurtenis.
En dat voor €7 per maand. Of toch niet?:
De premie.
De premie is 7 euro per maand voor het hele gezin. De poliskosten bedragen jaarlijks altijd 4,08 euro. De premies en poliskosten zijn exclusief 7% assurantiebelasting.
Dus €7,49 per maand premie en €4,37 poliskosten.

Klinkt goed, en het is beter dan bij de ABN Amro, waar je al een rekening moet hebben wil je in aanmerking komen voor een verzekering

[ Voor 5% gewijzigd door _Eend_ op 19-07-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33
_Eend_ schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:58:
De Buiten de deur verzekering van Interpolis is wel interessant. Heel verhaal
Zou wellicht de moeite waard kunnen zijn om af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:20
In België verzekert Ethias ook laptops, maar enkel indien het totale premieniveau minstens 500 euro bedraagt.
Kent iemand nog Belgische verzekeraars die laptops verzekeren ZONDER een dergelijke voorwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

Iemand ervaring met StudentenCollectief?

http://www.studentencolle...m_content&task=view&id=14

Dit ziet er heel interessant uit. Kost 2% nieuwwaarde per jaar (dus zo'n 15-30 euro) en vergoedt diefstal en schade wereldwijd! Ik heb de voorwaarden doorgelezen maar daarin geen opmerkelijke minpunten gevonden. Toch heb ik het idee dat ik ergens overheen kijk, want als iets te mooi is om waar te zijn... :z

[ Voor 27% gewijzigd door Elektronicanet op 28-07-2007 01:29 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:49

steveman

Comfortabel ten onder

Elektronicanet schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:28:
Iemand ervaring met StudentenCollectief?

http://www.studentencolle...m_content&task=view&id=14

Dit ziet er heel interessant uit. Kost 2% nieuwwaarde per jaar (dus zo'n 15-30 euro) en vergoedt diefstal en schade wereldwijd! Ik heb de voorwaarden doorgelezen maar daarin geen opmerkelijke minpunten gevonden. Toch heb ik het idee dat ik ergens overheen kijk, want als iets te mooi is om waar te zijn... :z
Oeh interessant, als ik het me goed herinnen lijken deze voorwaarden beter te zijn dan die van de kostbaarhedenverzekering die ik via de rabobank bij interpolis heb, es vergelijken...

Voordeel is wel dat je een losse verzekering af kan sluiten, bij interpolis moest ik ook meteen m'n inboedel dekken.

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 28-07-2007 11:02 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ik weet niet zeker of dat kan, omdat het deel uit maakt van de pakketpolis. Het is me niet duidelijk of je ook verplicht bent om de andere 3 verzekeringen te nemen: inboedelverzekering, reisverzekering, aansprakelijkheidsverzekering. Op zich zijn deze ook niet duur en als uitwonend student is het niet verkeerd om deze erbij te hebben lijkt me.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208432

Geïnteresseerd?
Vraag de StudentenPakketpolis of een losse verzekering hieruit online aan!
Zo te zien is het dus mogelijk om een losse verzekering af te sluiten! Ik zal eerdaags 'ns informeren, het klinkt in ieder geval erg aantrekkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ah inderdaad. Dat is helemaal super. Houd ons in ieder geval op de hoogte, dat zal ik ook doen (het is niet voor mezelf maar voor mijn broertje die nu op kamers gaat).

Verder kon ik niets over eigen risico vinden :?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219217

vacuumcleaner schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:27:
subtiel kickje

Ik ben op zoek naar een verzekering die mijn laptop kan verzekeren. Ik heb slechts 1 vereisten en dat is diefstal buitenshuis.

Ik heb bijna alle verzekeraars al benaderd maar geen van hen biedt een op zichzelf staande verzekering. Mijn huidige inboedel verzekeraar biedt geen mogelijkheid tot uitbreiding en bij alle andere verzekeraars moet ik een verzekering hebben lopen voordat ik een zogenaamde kostbaarheden verzekering kan afsluiten.

Iemand een idee?
ik heb de algemene voorwaarden nog niet gelezen, maar ze zeggen in iedergeval dat een laptop overal is verzekerd http://www.vvaa.nl/client...709200460dbd!OpenDocument

edit: hahah niet gezien kan alleen als je iets met medicijnen doet

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 219217 op 29-07-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70683

Modbreak:Laat die achterlijke replies maar achterwege.

[ Voor 79% gewijzigd door Thandor op 29-07-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Anoniem: 208432 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:25:
[...]

Zo te zien is het dus mogelijk om een losse verzekering af te sluiten! Ik zal eerdaags 'ns informeren, het klinkt in ieder geval erg aantrekkelijk!
Heb je al geinformeerd? Ben wel benieuwd. Zit nu te twijfelen tussen deze en de BuitenDeDeur verzekering.. Bij de laatste is bijvoorbeeld ook je mobiel meeverzekerd tot een bepaald bedrag. En dat is ook wel relaxed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

Ik zit nu ook serieus te kijken, sinds ik meer en meer reis en de laptop dus ook regelmatig van en naar drukke stations, vliegvelden, enz. meeneem.

De beveiliging van mijn data is mijn zorg niet zo echt (de echt belangrijke spullen heb ik in dubbel backup, een keer op harddisk en een keer op DV tape) maar het fysiek verliezen of beschadigen van mijn laptop des te meer.

Tip voor iedereen die veel reist: Behalve een Kensington lock (duh), ook een laptoptas kopen waar een hangslot op kan. Ik heb bij de V&D nu twee combinatiesloten gekocht, een voor op mijn bagagetas en een voor op mijn laptoptas. Je tas moet wel ringetjes hebben in de ritssluiting waar het slotje in past, maar meestal zijn in dat geval al slotjes meegeleverd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik heb liever een 'gewone' tas, imho is een echte laptoptas een soort uithangbord. "Kijk eens! Ik heb een dure laptop!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Een laptoptas biedt wel een goede bescherming voor je laptop en is daarom haast onmisbaar. Er zijn ook laptoptassen die er als een gewone schoudertas/rugzak uitzien maar toch een beschermd laptopvak hebben. :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Elektronicanet schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:02:
Een laptoptas biedt wel een goede bescherming voor je laptop en is daarom haast onmisbaar. Er zijn ook laptoptassen die er als een gewone schoudertas/rugzak uitzien maar toch een beschermd laptopvak hebben. :)
Waar ik wel nog naar op zoek ben is een soort Kensington lock die ook op een laptoptas past. Tuurlijk kun je hem wel met een fietskabeltje vastleggen, maar het laatste wat ik wil hebben is dat ik netjes een afgesloten tas heb en dat ze simpelweg mijn tas gappen :+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Zorg dat je een heel stevig dik slot hebt dan. Bij mijn TU/e laptop heb ik ook een slot gekregen, maar dit bleek met een kleine elektronica kniptang al eenvoudig doorgeknipt te kunnen worden! Zo'n slot vormt dus nauwelijks een barrière voor iemand die er op uit is.

De enige reden waarom ik het slot soms wél gebruik is dat de verzekering anders niet dekt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Elektronicanet op 02-08-2007 18:33 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Elektronicanet schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:32:
De enige reden waarom ik het slot soms wél gebruik is dat de verzekering anders niet dekt :)
Dat is ook de enige reden waarop zo'n ding gemaakt is. Als ze je laptop echt willen hebben zetten ze er wel even een tang in, maar omdat er dan braaksporen zijn krijg je van je verzekering wel uitgekeerd.

Overigens wil ik mijn laptop wel nog taggen met een StopTrack label:

Afbeeldingslocatie: http://www.stoptrack.com/images/portable_f2.jpg

Wat met de nieuwe TU/e serie standaard gedaan wordt. Alleen moet ik kijken waar ik dit soort labels kan krijgen (het is in principe een kenteken voor je laptop, als ie gejat wordt kun je hem bij zowel politie als StopTrack als gestolen opgeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Elektronicanet schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:02:
Zoiets heb ik dus ook gekocht ;) Een leuke eastpak, alleen geen eigen laptop vakje zoals in zijn 15 euro duurdere broertje. Maar dat is toch onhandig want dat vakje zat vast aan de tas. En omdat ik er ook nog een sleeve/second skin van neopreen wou hebben (19,95 @ Mycom, van Targus) is zo'n vakje voor mij overbodig.

Enige nadeel van die goedkopere tas is dat verbinding tussen de schouderbanden en de tas zelf er niet stevig genoeg uitziet. Maar dankzij een handige zus en een aantal van haar collega's kan dat snel opgelost worden.

btw. Zijn die StopTrack tags ook leverbaar hier in Nederland? Of misschien Duitsland? Ik woon 15 km. van de Duitse grens, en ik ga 10 dagen daar op vakantie. (wel iets verder dan 15 km. van huis :P)

[ Voor 10% gewijzigd door _Eend_ op 03-08-2007 00:29 . Reden: iets aan de smiley-gekte gedaan.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

_Eend_ schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:26:
[...]
btw. Zijn die StopTrack tags ook leverbaar hier in Nederland? Of misschien Duitsland? Ik woon 15 km. van de Duitse grens, en ik ga 10 dagen daar op vakantie. (wel iets verder dan 15 km. van huis :P)
De TU/e levert ze nu standaard op de nieuwe 2007 serie notebooks, alleen ken ik de leverancier niet. Dat zal ik binnenkort navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

_Eend_ schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:26:

Tweede hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ik zie dat Stoptrack tevens voor 2 jaar verzekering (diefstal) zorgt. Niet verkeerd voor 22 euro, toch? Hoewel een verzekering tegen val/water schade eigenlijk ook wel noodzakelijk is.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik denk dat hij een retailer bedoelde. Ik haal zoiets ook liever in de winkel dan gepruts met verzendkosten en levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik was niet echt duidelijk, ik bedoelde inderdaad een winkel/bedrijf waar je langs kunt gaan in plaats van opsturen naar een bedrijf..

Er is wel een ander bedrijf dat zoiets levert, waarbij je het plaatje zelf op je laptop kunt plakken: www.securitycode.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:20
Voor België heb ik ondertussen DVV gevonden, die (zonder extra voorwaarden) een diefstal en accidental damage afsluiten
kostprijs
voor een laptop van €1299,00: 67 euro
voor een laptop van €3500,00: 76 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik kwam deze verzekering tegen bij Computerpirates, weet niet of ie hier al bekend was.

Leek me wel goedkoop: http://www.computerpirates.com/verzekeringaanvraag.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229213

Leuk die verzekeringen, maar je wilt je laptop gewoon niet kwijt. Verzekering is alleen voor de waarde van de laptop. De waarde van de gegevens die erop staan is meestal veel groter, voor een bedrijf kan dit als gauw een miljoenenschade opleveren en de prive bestanden van de particulier zijn vaak niet eens in geld uit te drukken.

Gewoon goede beveiliging aanschaffen en gebruiken dus!

preventief: http://www.steelbag.nu/

repressief: http://www.computer-tracking.nl/

Afbeeldingslocatie: http://www.steelbag.nu/steelbags.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
En jij gaat zo'n koffer aan je enkel knopen? :)
Encryptie en fatsoenlijke backups lijken me een meer praktische oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229213

je hebt het kennelijk niet helemaal begrepen.

Afbeeldingslocatie: http://www.autovibes.be/assets/200607/6824/news_large/algemeen5-1.jpg

encryptie is goed, beveiligt de gegevens, maar brengt ze niet terug. 100% beveiliging bestaat niet. Betere beveiliging bestaat uit een goede combinatie van maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:29
Philflow schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:05:
Ik kwam deze verzekering tegen bij Computerpirates, weet niet of ie hier al bekend was.

Leek me wel goedkoop: http://www.computerpirates.com/verzekeringaanvraag.pdf
Ziet er leuk uit ik snap alleen dat A en B en A+B niet... Ik heb mijn laptop bij Computerpirates besteld en aangeven geintresseerd te zijn in een verzekering maar niks gehad nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• op_een_dag
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2022
Ik ben ook opzoek naar een verzekering voor een laptop en kwam al googlend op http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=104304 forum een mobiele apparatuur verzekering tegen bij unigarant http://www.unigarant.nl/U...ingen/Mobiele+apparatuur/
Kosten bedragen 3% van de aanschaf waarde
Dekking is bij geheel verlies de oorspronkelijke prijs tot dat de dagwaarde minder bedraagt dan 50% van de oorspronkelijke aankoopprijs.
In de auto is tot maximaal 24 uur in afgesloten kofferbak verzekerd.
Openbare ruimtes lijken hierin niet uitgesloten.
Bij diefstal gaat het erom dat je voldoende zorg hebt betracht (neem aan dat als je hem in een rugzak bij je draagt of er achter zit te werken en je wordt overvallen, voldoende zorg toch niet betekend dat je eerst bont en blauw moet worden gemept voor ze hem van je "mogen" jatten.
Onbeheerd in een openbare ruimte achter laten zal in mijn geval niet gebeuren dus een kensington lock om hem ergens aan vast te knopen is nutteloos.

Heeft iemand ervaring met deze verzekering of met unigarant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:16

Flapmo

and back is gigi!

Anoniem: 229213 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:37:
je hebt het kennelijk niet helemaal begrepen.

[afbeelding]

encryptie is goed, beveiligt de gegevens, maar brengt ze niet terug. 100% beveiliging bestaat niet. Betere beveiliging bestaat uit een goede combinatie van maatregelen.
Daarvoor dus die backups ;).

[ Voor 76% gewijzigd door Flapmo op 14-08-2007 16:56 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Iemand ervaring met de nieuwe interpolis verzekering? Eigenlijk is alles gedekt en dat voor 7 euro per maand. Op je laptop krijg je max 1250 terug. Goede deal of niet volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
DaannO schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:11:
Iemand ervaring met de nieuwe interpolis verzekering? Eigenlijk is alles gedekt en dat voor 7 euro per maand. Op je laptop krijg je max 1250 terug. Goede deal of niet volgens jullie?
Eerlijkgezegd vind ik het niet zo'n geweldige deal. Die 1250 euro is niet zo aantrekkelijk en ik las je post in het MacBook Pro topic, dus ik neem aan dat je er eentje hebt of overweegt.

Onlangs was ik ook op zoek naar een verzekering, niet alleen voor m'n laptop, ook voor m'n camera. Die Interpolis klonk in eerste instantie interessant, maar in totaal kom ik met laptop, camera en lens ruim over de maximale vergoeding dus ben ik verder gaan zoeken (I know, de kans dat de hele boel in 1x gestolen wordt is vrij klein omdat ik bijna nooit alles tegelijkertijd bij me heb, maar wil toch de zekerheid *knock on wood* ;)). De Mobiele Aparatuur verzekering van ANWB is qua prijs gunstig maar ook qua voorwaarden (ik heb geen bijzonder nadelige dingen kunnen vinden). Bij bijv. diefstal wordt de nieuwwaarde vergoed, tenzij de dagwaarde minder dan 50% van de aanschafprijs is. Dit zal met een MBP nog wel even duren aangezien ze redelijk waardevast zijn ;)

Prijsvoorbeelden:
Macbook Pro (a 1800 euro) = 56-60 euro per jaar
Complete gear, MBP, Canon 30D, 17-40mm = 100-110 euro per jaar.

Als je al ANWB lid bent kun je iets van een pakketkorting krijgen, maar ben geen lid wat de prijzen dan worden weet ik niet.

[url="http://http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/verzekeringen/mobiele-apparatuur-verzekering.nl.html"]ANWB website[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

manzana schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:56:
[...]

[url="http://http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/verzekeringen/mobiele-apparatuur-verzekering.nl.html"]ANWB website[/url]
Voor mij komt het op €44,94. Voor een waarde van €1400. (Laptop + mobiel).

Lijkt mij interessanter dan Interpolis..

[ Voor 6% gewijzigd door _Eend_ op 29-08-2007 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Prijs an sich zegt helemaal niets. Let op de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 17:32
Zo te zien is de anwb verzekering dezelfde als die van unigarant...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• op_een_dag
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2022
Savantas schreef:
Zo te zien is de anwb verzekering dezelfde als die van unigarant...
Dit kan ik bevestigen. Ik heb zojuist unigarant gebeld om informtie over de voorwaarden. Ik werd toen doorverbonden met ANWB assurantien. Later een offerte aangevraagd per telefoon (omdat het formulier op de webste foutmeldingen gaf), toen werd mij ook gevraagd of ik lid was van de ANWB. Aangegeven dat ik dat niet ben en toen was gelijk voor ze duidelijk dat ik via de unigarant website bezig was.

Om gelijk even de punten die ik eerder in dit topic had gezet weer te geven:
- de afschrijvingen voor een macbook pro waren ze nog aan het vaststellen werd mij verteld, maar was vermoedelijk 5 jaar, waarbij na 3 jaar de waarde 40% bedroeg, dus de eerste 3 jaar zou de volledige aankoopwaarde verzekerd zijn. Ik ga nog een schriftelijk bevestiging hiervan vragen bij het insturen van de offerte.
- bij diefstal was het van belang dat er geen onachtzaamheid was. Ik wil hem zelf in de trein gaan gebruiken, daarbij gaven ze aan dat ik hem niet aan de trein hoefde te bevestigen met kabels ofzo. Onachtzaamheid is alleen als je hem zomaar laat staan als je naar de wc gaat of koffie in andere coupe gaat halen ofzo. (wel logisch dus en ik ben ook niet van plan dit gewedige ding uit het oog te verliezen waar dan ook :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
op_een_dag schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:33:
[...]

Dit kan ik bevestigen. Ik heb zojuist unigarant gebeld om informtie over de voorwaarden. Ik werd toen doorverbonden met ANWB assurantien. Later een offerte aangevraagd per telefoon (omdat het formulier op de webste foutmeldingen gaf), toen werd mij ook gevraagd of ik lid was van de ANWB. Aangegeven dat ik dat niet ben en toen was gelijk voor ze duidelijk dat ik via de unigarant website bezig was.

Om gelijk even de punten die ik eerder in dit topic had gezet weer te geven:
- de afschrijvingen voor een macbook pro waren ze nog aan het vaststellen werd mij verteld, maar was vermoedelijk 5 jaar, waarbij na 3 jaar de waarde 40% bedroeg, dus de eerste 3 jaar zou de volledige aankoopwaarde verzekerd zijn. Ik ga nog een schriftelijk bevestiging hiervan vragen bij het insturen van de offerte.
- bij diefstal was het van belang dat er geen onachtzaamheid was. Ik wil hem zelf in de trein gaan gebruiken, daarbij gaven ze aan dat ik hem niet aan de trein hoefde te bevestigen met kabels ofzo. Onachtzaamheid is alleen als je hem zomaar laat staan als je naar de wc gaat of koffie in andere coupe gaat halen ofzo. (wel logisch dus en ik ben ook niet van plan dit gewedige ding uit het oog te verliezen waar dan ook :) )
Laat aub even weten hoe en wat en of je deze verzekering hebt genomen. Ik denk dat ik dat dan ook doe omdat je bij ABN een rekening moet hebben en dat was ik niet van plan. De ANWB leek me daarom een goeie keus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154308

Ik denk dat dit wel een goede deal is, in het geval van het in bezit hebben van een Macbook en Mp4-speler (Archos 404) + evt. telefoon. Dit is de elektronica, waarbij de kans bestaat dat je ze tegelijk meedraagt.
De totale waarde zal dan liggen om en nabij de €1100,-, ruim binnen de verzekerde waarde.

In het geval van jou, een cameralens is het een heel ander verhaal. Ik denk niet dat de gemiddelde student in het bezit is van een cameralens, maar eerder van bovenstaande dingen.

Enige nadeel is dat je niet gedekt bent tegen verlies/vermissing, wat 'kan' voorkomen.
[...]

Eerlijkgezegd vind ik het niet zo'n geweldige deal. Die 1250 euro is niet zo aantrekkelijk en ik las je post in het MacBook Pro topic, dus ik neem aan dat je er eentje hebt of overweegt.

Onlangs was ik ook op zoek naar een verzekering, niet alleen voor m'n laptop, ook voor m'n camera. Die Interpolis klonk in eerste instantie interessant, maar in totaal kom ik met laptop, camera en lens ruim over de maximale vergoeding dus ben ik verder gaan zoeken (I know, de kans dat de hele boel in 1x gestolen wordt is vrij klein omdat ik bijna nooit alles tegelijkertijd bij me heb, maar wil toch de zekerheid *knock on wood* ;)). De Mobiele Aparatuur verzekering van ANWB is qua prijs gunstig maar ook qua voorwaarden (ik heb geen bijzonder nadelige dingen kunnen vinden). Bij bijv. diefstal wordt de nieuwwaarde vergoed, tenzij de dagwaarde minder dan 50% van de aanschafprijs is. Dit zal met een MBP nog wel even duren aangezien ze redelijk waardevast zijn ;)

Prijsvoorbeelden:

Als je al ANWB lid bent kun je iets van een pakketkorting krijgen, maar ben geen lid wat de prijzen dan worden weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 154308 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:59:
Ik denk dat dit wel een goede deal is, in het geval van het in bezit hebben van een Macbook en Mp4-speler (Archos 404) + evt. telefoon. Dit is de elektronica, waarbij de kans bestaat dat je ze tegelijk meedraagt.
De totale waarde zal dan liggen om en nabij de €1100,-, ruim binnen de verzekerde waarde.

In het geval van jou, een cameralens is het een heel ander verhaal. Ik denk niet dat de gemiddelde student in het bezit is van een cameralens, maar eerder van bovenstaande dingen.

Enige nadeel is dat je niet gedekt bent tegen verlies/vermissing, wat 'kan' voorkomen.

[...]
Mjah, maar ik vind dat dan ook echt je "eigen schuld" en ik zou het dan niet eens durfen terug te vragen. Kan me niet voorstellen dat ik even mn MBP vergeet :X

Anoniem: 154308

DaannO schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:34:
[...]

Mjah, maar ik vind dat dan ook echt je "eigen schuld" en ik zou het dan niet eens durfen terug te vragen. Kan me niet voorstellen dat ik even mn MBP vergeet :X
Er zijn verzekering die dat dekken, zoals www.studentencollectief.nl. Het is mogelijk dat je je tas vergeet in de trein tijdens het overstappen. Kun je wijten aan het feit eigen schuld, of aan vergeetachtigheid. Het wordt dan in ieder geval gedekt.

Eventueel bij diefstal waarbij het geheel aan jou te wijten is, zou je verlies/vermissing als reden kunnen opgeven. Voor €800,- zou ik het dan best even willen bellen, ongeacht de schaamte :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Inmiddels de ANWB verzekering genomen. 50 euro per jaar is geen geld en je krijgt de nieuwwaarde terug mits de dagwaarde lager is dan 50% van de nieuwe waarde. Met een MBP ben ik daar niet zo bang voor. :)

• Sander
  • Niet online
DaannO schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:51:
Inmiddels de ANWB verzekering genomen. 50 euro per jaar is geen geld en je krijgt de nieuwwaarde terug mits de dagwaarde lager is dan 50% van de nieuwe waarde. Met een MBP ben ik daar niet zo bang voor. :)
Hmm, dat vind ik nog vrij duur... Had hetzelfde bij ABN-AMRO inclusief schade etc voor 30e per jaar...

• DaannO
sander- schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:47:
[...]

Hmm, dat vind ik nog vrij duur... Had hetzelfde bij ABN-AMRO inclusief schade etc voor 30e per jaar...
Klopt, echter bij ABN heb je een bankrekening nodig en na een jaar is hij gelijk een stuk minder waard volgens hun waardoor je minder terug krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-03 17:42
Ongeveer een maand geleden heb ik voor 799,- een nieuwe laptop gekocht. Hier zou ik nu graag een verzekering bij willen maar zie door de bomen het bos niet meer. Na het doorlezen van de topics op GoT ben ik al wel weer wat wijzer geworden maar ben er nog steeds niet uit.

Waarvoor ik graag verzekerd zou willen zijn:
- Diefstal (ook in universiteiten als de notebook aan een slot zit, en onderweg in het OV)
- Schade (bijv. door blikseminslag, spanning spieken etc., maar uiteraard geen opzettelijke schade)

Wellicht dat blikeminslag etc. niet haalbaar is.

Ik zit bij de Rabo en ben daar dus ook maar eens gaan informeren. Een Buiten-de-deur verzekering zit op +/- 95,- euro per jaar incl. overige kosten. Dat vind ik best een hoop geld. Ik zou zo'n verzekering voor 3 jaar willen en dan zit je dus op bijna 300,- euro, hierbij zijn ook je medebewoners verzekerd, heel leuk maar als je in je eentje woont heb je daar niets aan. Een kostbaarheden verzekering zou heel aantrekkelijk zijn maar daarvoor heb je een inboedelverzekering nodig en ik wil alleen een laptop verzekering. Zonder inboedelverzekering kost deze verzekering 10% v.d. nieuwwaarde per jaar en is er een eigen risico van 110,- Schiet je dus ook niet zoveel mee op.

De laptopverzekering van studentencollectief klinkt heel aantrekkelijk (premie is 2% v.d. nieuwwaarde) maar een beetje een vreemde bedoening vind ik het wel. In de voorwaarden komt het woord laptop, computer of notebook niet voor en ze zijn ook niet telefonisch bereikbaar (er is wel een telefoonnummer maar er wordt niet opgenomen.)

De ABN-Amro verzekering is opzich wel aantrekkelijk maar ik het geen ABN rekening dus die is uitgesloten.

Over verzekeringen van Mahé (waar kan ik die eigenlijk afsluiten?) hoor ik vrij veel negatieve verhalen al is de prijs wel weer oké.

Is er iemand die zo'n verzekering heeft of er eentje weet voor een schappelijke prijs? Ik weet het namelijk niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-Elmer- schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:17:
Ongeveer een maand geleden heb ik voor 799,- een nieuwe laptop gekocht.
[..]

Waarvoor ik graag verzekerd zou willen zijn:

- Schade (bijv. door blikseminslag, spanning spieken etc., maar uiteraard geen opzettelijke schade)

Wellicht dat blikeminslag etc. niet haalbaar is.
Merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Elmer-
Een HP, die hebben ook een eigen garantie uitbreiding naar 3 jaar met accidental damage maar dat kost $369.95 en dat is wel een beetje veel voor een laptop van maar 799,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-Elmer- schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:00:
[...]

Een HP, die hebben ook een eigen garantie uitbreiding naar 3 jaar met accidental damage maar dat kost $369.95 en dat is wel een beetje veel voor een laptop van maar 799,-
Over welke type laptop hebben we het dan? In Nederland kun je gewoon in Euro's een Carepack kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Elmer-
PcDealer schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:38:
[...]

Over welke type laptop hebben we het dan?
Een HP 6361EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De HP Pavilion dv6361eu kan uitgebreid worden met de U4821E HP 3y ADPickupRtn Pavilion Notebook SVC

Geen dagwaardedaling, 1x per jaar claimen (dus maximaal 3x), binnen 5 werkdagen ophalen/repareren/retour, afschrijving in 3 jaar, voorrang bij reparatie.

Voor EUR 369,00 en EUR 340,00 gezien op Nederlandse webshops.

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 29-10-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Elmer-
Tja, dat is dus een beetje mijn probleem... Dat is bijna de helft van de nieuwwaarde van de laptop... het zou voor mij pas voordelig zijn als de kans dat ik meer zou moeten betalen kleiner wordt en dat is hierbij zeker niet zo. Ik ben erg voorzichtig met mijn spullen en zeker wat betreft laptops, het is bij mij absoluut niet zo dat 1 op de 2 laptops kapot gaat of valt oid. binnen de 3 jaar. Als dat wel zo zou zijn zou dat de hoge premie verklaren maar dit is voor mij gewoonweg tè veel.

Anoniem: 216555

Hoi.
Ik kwam al zoekend op google in dit topic. Ik hoopte namelijk dat iemand me wat advies zou kunnen geven (heb het topic al een beetje doorgespit). Ik heb van de zomer namelijk een laptop gekocht en alleen garantie uitgebreid en geen verzekering. Dom misschien, maargoed, kan er niks meer aan doen. Nu sleep ik mijn laptop veel naar school etc en wil ik 'm ook gewoon verzekerd hebben. Stel er loopt iemand tegenaan ofzo.... Probleem is alleen dat ik 'm dus niet meer via Toshiba (heb een Toshiba Satellite A200-13P) kan verzekeren, want dat moet binnen 30 dagen na aankoop. Nu ben ik dus op zoek naar eenzelfde verzekering zeg maar, maar dan eentje die ik wel nu nog kan aanschaffen.
Iemand een idee?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:23

alienfruit

the alien you never expected

Iemand enig idee of bij de ABN Amro Kostbaarhedenverzekering ook valschade wordt vergoed? Een idioot enkele maanden geleden heeft mijn Mac notebook laten stuiteren op een vliegtuigvliegveld (een douanemedewerker). Nu krijg ik steeds problemen op de punt waar het gevallen is toentertijd. De behuizing laat namelijk los. Denken jullie dat ik dit kan laten reparen op kosten van de ABN ?

[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 17-11-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
alienfruit schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:32:
Iemand enig idee of bij de ABN Amro Kostbaarhedenverzekering ook valschade wordt vergoed? Een idioot enkele maanden geleden heeft mijn Mac notebook laten stuiteren op een vliegtuig. Nu krijg ik steeds problemen op de punt waar het gevallen is toentertijd. De behuizing laat namelijk los. Denken jullie dat ik dit kan laten reparen op kosten van de ABN ?
Bel de ABN dan weet je het ;)
Je kunt het ook proberen te verhalen op de aansprakelijkheids verzekering van die 'idioot' denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Zijn er tegenwoordig al wat betere reisverzekeringen die ook een laptop/camera/mobiel meeverzekeren?
Ik weet dat je het bij interpolis kan verzekeren maar daar heb ik zulk verschrikkelijk slechte ervaringen mee dat ik uit prencipe daar me nooit meer laat verzekeren.

anwb heeft ook een reisverzekering van+- 20euro maar die is dan weer alleen voor een laptop volgensmij.

ook hoef ik geen verzekering die een jaar duurt als ik maar 1 keer per jaar maximaal 2 week op vakantie ga.

Iemand toevallig adviezen, of aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265033

Met een reisverzekering zit ook al het andere dus camera en dergelijke ook in. Als je het maar 1x per jaar gebruikt, moet je bij het reisbureau om de voorwaarden van de reisverzekering vragen.
Je hebt altijd wel een eigen risico, maar het ligt dus ook weer aan waar je gaat boeken.

Lees op sites zoals D-reizen de verzekeringen en hun voorwaardes door en je weet genoeg.

Wat doe ik altijd als ik ga reizen? Een annulerings en reisverzekering erbij nemen bij hetzelde bureau waar ik ook gelijk boek. Uiteraard altijd de een betrouwbaar reisbureau nemen die aangesloten is bij de ANVR en SGR.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 265033 op 10-08-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Anoniem: 265033 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 21:20:
Met een reisverzekering zit ook al het andere dus camera en dergelijke ook in. Als je het maar 1x per jaar gebruikt, moet je bij het reisbureau om de voorwaarden van de reisverzekering vragen.
Je hebt altijd wel een eigen risico, maar het ligt dus ook weer aan waar je gaat boeken.

Lees op sites zoals D-reizen de verzekeringen en hun voorwaardes door en je weet genoeg.

Wat doe ik altijd als ik ga reizen? Een annulerings en reisverzekering erbij nemen bij hetzelde bureau waar ik ook gelijk boek. Uiteraard altijd de een betrouwbaar reisbureau nemen die aangesloten is bij de ANVR en SGR.
uhm :S ik ga met de auto naar polen, ik wil alleen verzekerd zijn voor het geval iets gestolen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265033

Sorry hoor, maar als je dat er dus bij had gezegd dan had het wat makkelijker geweest en had ik niet eens dat neer gezet.

Voortaan duidelijkere informatie geven? Want ga je naar Polen naar familie? Dus je hebt geen hotel, boekt dus helemaal niets, ja dan is een aparte reisverzekering wel handig.

Tja, dan raad ik toch een reisverzekering aan bij de ANWB als je daar bij aangesloten zit. Zeker handig als je met auto gaat.

Mobiele apparatuur

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 265033 op 11-08-2008 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269606

Hallo, ik heb een vraag over de laptopverzekering van www.computerverzekeren.nl. Deze loopt via Mahe.
Ik heb het schadeformulier even gedownload om te bekijken en daar staat onderaan het volgende:

Voorts verplicht verzekeringnemer zich, door ondertekening van dit schade-/aangifteformulier, tot het alsnog betalen van de reparatiekosten aan de reparateur / leverancier, indien blijkt dat de betreffende schade(oorzaak), aldus de algemene voorwaarden niet is gedekt onder het door de verzekeringnemer gesloten verzekeringsovereenkomst.

Is dit normaal bij een laptopverzekering?
De laptop kan toch niet eerder worden gerepareerd dan dat de verzekeringsmaatschappij de reparatie heeft geregeld, aangezien Mahe alleen in natura uitkeert? Al doet deze tekst vermoeden dat ze eerst zeggen "laat hem maar repareren" en dat ik vervolgens het risico loopt dat ze toch niet uitkeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
[...]

Prijsvoorbeelden:

Ik heb net de ANWB gebeld, om te informeren over een verzekering voor mijn Asus laptop (M51VA-AP013C, 1143 euro). Je krijgt je aankoopbedrag terug, behalve als de dagwaarde lager ligt dan 50%. Gevraagd na hoeveel jaar dat dan was (verzekeringen hebben daar tabellen voor), maar dat wou ze niet zeggen. Weet iemand toevallig wanneer die dagwaarde lager is dan 50% bij de ANWB?

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Anoniem: 269606 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:52:
Hallo, ik heb een vraag over de laptopverzekering van www.computerverzekeren.nl. Deze loopt via Mahe.
Ik heb het schadeformulier even gedownload om te bekijken en daar staat onderaan het volgende:

Voorts verplicht verzekeringnemer zich, door ondertekening van dit schade-/aangifteformulier, tot het alsnog betalen van de reparatiekosten aan de reparateur / leverancier, indien blijkt dat de betreffende schade(oorzaak), aldus de algemene voorwaarden niet is gedekt onder het door de verzekeringnemer gesloten verzekeringsovereenkomst.

Is dit normaal bij een laptopverzekering?
De laptop kan toch niet eerder worden gerepareerd dan dat de verzekeringsmaatschappij de reparatie heeft geregeld, aangezien Mahe alleen in natura uitkeert? Al doet deze tekst vermoeden dat ze eerst zeggen "laat hem maar repareren" en dat ik vervolgens het risico loopt dat ze toch niet uitkeren..
Dit klopt helemaal, ze doen eigenlijk helemaal niets. Je mag het zelf allemaal regelen. Dus eerst laptop wegbrengen, prijsopgave doorsturen naar mahe. Na goedkeuring moet je het bedrag eerst overmaken aan de winkel (in mijn geval computerland). Hierna moet je de reparatie nota weer naar Mahe sturen. Dan maar afwahten hoe snel ze gaan betalen. Trouwens als het een schade is welke je zelf hebt veroorzaakt moet je ook zelf je eigen risico betalen. Meestal is dit 110 euro.

Persoonlijk vindt ik deze verzekering niet echt nodig, zal hem zeker geen 2e keer afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tantalus22
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 10:46
Misschien overbodig, excuus dan voor de kick.

Ik heb een maand geleden een Macbook Pro in Amerika gekocht. Ben me nu aan het oriënteren op het gebied van verzekeringen. Nu dateert de een-na-laatste post uit juli 2007 en ik ben benieuwd of iemand misschien ervaring had opgedaan in de tussentijd?

[ Voor 1% gewijzigd door Tantalus22 op 29-09-2009 11:45 . Reden: spelling... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je echt een allround verzekering wilt zal je al gauw 1/5 van de nieuw waarde aan premie betalen. Lees vooral de kleine lettertjes goed want voor dit soort apparatuur zijn de kleine lettertjes bepalend.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Laatst online: 16-06 22:02
Zal het topic nog eens uitgebreid doorpluizen, maar ik ben ook op zoek naar een verzekering die zowel "accidental damage" als diefstal dekt. Met betrekking tot de diefstal dekking zoek ik een verzekering die ook dekt als mijn laptop met een slot is vastgemaakt in een openbare ruimte. Veel verzekeringen dekken voor zo ver ik dat heb kunnen ontdekken alleen als er uit huis of een prive ruimte wordt gestolen. Ik wil hem juist verzekerd hebben als ik hem in een bibliotheek of trein gebruik ofzo. Ik zal hem niet onbeheerd achter laten, maar als ie ergens gestolen wordt dan is het daar, niet uit mijn slaapkamer (hoop ik...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94989

FF een kick omhoog.

recentelijk heb ik een HP g62 (570euro) en een canon 500D (550 euro) gekocht.

In mijn zoektocht kun je of alleen de zaken apart verzekeren of je moet er een inboedelverzekering bij nemen.
Of je hebt alleen een buiten de deur verzekering.

Ik zoek dus een verzekering die mijn mobiele apparatuur (laptop + cam) zowel binnenshuis als buitenshuis verzekert tegen diefstal en schade zonder dat ik andere producten moet afnemen.

(een inboedelverzekering gaat uit van veel waarde in huis, dus de premie ook, dat terwijl de inboedelwaarde van mijn kamer niet hoog is op de laptop en camera na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Mijn excuses voor de enorme kick, maar ik heb vandaag voor €588 een nieuwe laptop gekocht en zou hem graag 1 of 2 jaar verzekerd willen hebben voor hardware schade.

Ik heb de vorige keer €250 voor reparatie moeten betalen, omdat ik mijn ondegelijke laptop 40 centimeter op de grond liet vallen.

De prijzen voor het verzekeren van de laptop verschillen enorm. Kunnen jullie een bedrijf aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ickeicke schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:07:
Zal het topic nog eens uitgebreid doorpluizen, maar ik ben ook op zoek naar een verzekering die zowel "accidental damage" als diefstal dekt. Met betrekking tot de diefstal dekking zoek ik een verzekering die ook dekt als mijn laptop met een slot is vastgemaakt in een openbare ruimte. Veel verzekeringen dekken voor zo ver ik dat heb kunnen ontdekken alleen als er uit huis of een prive ruimte wordt gestolen. Ik wil hem juist verzekerd hebben als ik hem in een bibliotheek of trein gebruik ofzo. Ik zal hem niet onbeheerd achter laten, maar als ie ergens gestolen wordt dan is het daar, niet uit mijn slaapkamer (hoop ik...).
Schop :)

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Aangezien ik dagelijks bij klanten en/of bij de TU Delft zit met mijn laptop (en in de tussentijd dus ook in de trein) ben ik op zoek naar een verzekering die dit ook kan dekken. Niet bij onbeheerd achterlaten natuurlijk, maar wel bij diefstal door beroving (en, indien mogelijk, bij diefstal als de laptop aan een kabel lag).

Van de TU zie ik wel een paar verzekeringen maar die lijken het allemaal niet te dekken:
- http://www.icto.tudelft.n...oject/verzeker-je-laptop/
- http://www.icto.tudelft.n...p/laptopverzekering-mahe/
- http://www.icto.tudelft.n...p/laptopverzekering-vssd/

Daarnaast ben ik ook wat bang voor schade. Mijn oude laptop (Thinkpad) kon best wel een stootje hebben en heeft dat ook weleens gehad (vriend van me die een glas melk over m'n toetsenbord heen gooide bijvoorbeeld 8)7 ), de nieuwe laptop wordt een Macbook die (naar wat ik ervan gehoord heb) veel minder kan hebben kwa schade.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1 2 Laatste