Is die priemie bij Toplaps per jaar, of per 3 jaar ?
Veder blijft het wel duur, 170 + 110 eigen risco = 270 euro.
Veder blijft het wel duur, 170 + 110 eigen risco = 270 euro.
Anoniem: 110299
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 110299 op 09-06-2006 12:49 ]
Ik heb mijn laptop via de ABN verzekerd voor 30e per jaar... EN dat is met oneindige looptijd en tegen nieuwwaarde...Anoniem: 110299 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:48:
Ik neem aan voor die drie jaar he... Bij de vobis betaal je bijvoorbeeld 199 voor 3 jaar, ook bij MaHé
En btw, 270 voor 3 jaar is 90 euro per jaar, voor dat bedrag ben jij verzekerd dat jouw laptop van 1500 euro gewoon verzekerd is. Goed bedrag imo.
Maargoed, stel je verzekerd bij toplaps, dan ben je toch eigenlijk klant van Mahé? Dus alles gaat toch gewoon via Mahé mocht er wat fout gaan?
Anoniem: 110299
Hoop dan maar niet dat je uitgekeerd wilt krijgen want die klungels daar zijn perfect in niet-uitkeren van verzekeringsgeldikbensander schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:08:
[...]
Ik heb mijn laptop via de ABN verzekerd voor 30e per jaar... EN dat is met oneindige looptijd en tegen nieuwwaarde...
Anoniem: 97420
Die heb ik, icm met een 3 jarige garantie van Acer.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Anoniem: 97420
Dat is mijn grote vraag dus, denk toch maar ff langs de abn en zwart op wit te zien krijgen.ikbensander schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:39:
ABN dekt zolang jij betaald. Oftewel zolang jij elk jaar keurig 30e laat afschrijven ben je gedekt.
Verder is het zo dat bij schade (dus ook als de laptop defect is lijkt me) de verzekering dat dekt.
HP Care Pack Accidential Damage.Supermario16 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:52:
Kleine kick...
Ik zit ook met het probleem op dit moment, heb afgelopen maand HP NC6320 gekocht (alles bijelkaar 1600 euro) en wil deze ivm het reizen naar school etc. toch goed verzekerd hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 19-07-2006 13:29 ]
Heb je een individuele verzekering afgesloten? En is dit een standaardverzekering?ione schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:10:
Heb inmiddels ook bij Mahe een verzekering afgesloten. 139,- voor 3 jaar verlengde garantie op hardware en verzekerd tegen onheil van buitenaf (glas drinken over je lappie) en diefstal.
Anoniem: 80550
Natuurlijk dekt een verzekering defecten die niet door een oorzaak van buitenaf veroorzaakt worden niet, daarvoor heb je garantie op je product.Anoniem: 97420 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:30:
[...]
Dat is mijn grote vraag dus, denk toch maar ff langs de abn en zwart op wit te zien krijgen.
Zover ik het kan bekijken is het alleen maar schade risico en geen garantie mocht de MOBO kapot gaan.
Ik verwijs hiervoor naar aanvullende verzekeringen van de fabrikant.Anoniem: 80550 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:06:
[...]
Natuurlijk dekt een verzekering defecten die niet door een oorzaak van buitenaf veroorzaakt worden niet, daarvoor heb je garantie op je product.
Zou ook een beetje absurd zijn als je daar een verzekering voor af zou moeten sluiten en verzekeringsmaatschappijen zouden wel gek zijn als ze garantie op producten waar ze niets mee te maken hebben gingen verkopen.
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 16-08-2006 15:13 ]
BLU3_VV
Anoniem: 186034
Helaas:ikbensander schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:08:
Ik heb mijn laptop via de ABN verzekerd voor 30e per jaar... EN dat is met oneindige looptijd en tegen nieuwwaarde...
Die nieuwwaarde is alleen van toepassing zolang je laptop meer waard is dan 40% van de nieuwwaarde. Over een jaar of 2 krijg jij dus geen nieuwwaarde meer terug als je je laptop laat vallen.Noot: Op basis van dagwaarde zijn verzekerd:
- zaken waarvan de dagwaarde voor de schade minder bedraagt
dan 40% van de nieuwwaarde
Anoniem: 167846
Ik zie bij Interpolis niets over braakschade staan in de voorwaarden?Als de dagwaarde onmiddellijk vóór de gebeurtenis minder dan 40 % van de nieuwwaarde bedraagt, dan keren wij de dagwaarde uit, eventueel onder aftrek van de waarde van de restanten.
[ Voor 28% gewijzigd door Thedr op 28-09-2006 16:09 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
[ Voor 19% gewijzigd door Turkish op 10-07-2007 12:27 ]
Jouw post hoort hier niet. Maar doe je best zou ik zeggen als ik dit lees:ajpeetoom schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:46:
Beste mensen.
Weet iemand waarom Dell inspriron 6400 topic is gestopt?
Sinds 4 juli is het Dell inspriron 6400 topic om onbekende redenen gestopt? Deel 6 moest gezien het aantal posts wel opgevolgd gaan worden door deel 7.
Tot vandaag geen deel 7 “einde verhaal”?
Opeens geen vervolg meer een populaire topic. Waarin tocht wel een aantal interessante onderwerpen werden besproken en gebruikers werden geholpen met hun problemen.
Te gek voor woorden dat deze topic is gestop.
Ook een email naar tweekers gestuurd nog geen antwoord op gekregen.
Hoop dat het topic snel weer wordt voortgezet.
Vind die 3.3.1 wel wat raar omdat als je verzekerde geen natura wil dat die de tegenwaarde in natura wordt uitgekeerd?3.3 Verzekeraar heeft het recht de vergoeding in natura te
voldoen, eventueel door inschakeling van een door hem aan te
wijzen bedrijf en wel door zodanige vervanging, aanvulling of
herstelling dat de betrokken verzekerde redelijkerwijze geacht
kan worden schadeloos te zijn gesteld.
3.3.1 Indien vergoeding in natura mogelijk is maar de
verzekeringnemer wenst deze niet te aanvaarden dan keert de
verzekeraar de tegenwaarde van de vergoeding in natura uit.
[ Voor 13% gewijzigd door Vincitore op 10-07-2007 12:15 ]
Artikel 3 Wat is verzekerd
3 foto-, film-, beeld- en geluidsapparatuur en alles wat erbij hoort, en computer hardware zijn verzekerd tot
¤ 1.250,- per verzekerde per gebeurtenis;
Vallen bussen en treinen ook onder motorrijtuigen?Artikel 4 Wat is uitgesloten
4 in geval van diefstal van verzekerde zaken (niet zijnde geld of geldswaardig papier) uit een motorrijtuig. Deze
uitsluiting geldt niet als de verzekerde kan aantonen dat er zichtbare braakschade is aan het motorrijtuig.
Bovendien moet de verzekerde dan aantonen:
Hades.NL schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:25:
Je leest het verkeerd, de tegenwaarde van [het voorwerp in natura] wordt uitgekeerd. De tegenwaarde is dus geld.
Dit lijkt mij een belangrijkere voorwaarde:
[...]
[...]
Vallen bussen en treinen ook onder motorrijtuigen?
Je zou het haast wel zeggen dat het een motorrijtuig is, denk het haast wel hoor. Maar denk niet dat iemand je laptop gaat jatten in een bus..
Verder lijkt het mij wel een intressante verzekering.
van de website van Fortis ASR:PcDealer schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 03:11:
Er is nu de Interpolis Buitendedeur verzekering tegen diefstal en schade (waardoor apparatuur niet meer werkt):
http://buitendedeur.interpolis.nl/
[list]
• nieuwwaarde (eerste jaar), daarna dagwaarde
• maximaal EUR 2.500,00 per gebeurtenis
• binnen Nederland
• AV Art. 3.3: computerhardware maximaal EUR 1.250,00
Alles met een dagwaarden van EUR 1.000,00 of meer zijn kostbare zaken en daar kan men een Kostbaarhedenverzekering voor afsluiten.
Je betaald dus minder premie(in de meeste gevallen) maar dan wel voor een max. verzekerd bedrag van €1000 voor de laptop.Buitenhuisdekking van Fortis ASR
Tegenover de BuitenDeDeur verzekering staat de Buitenhuisdekking van Fortis ASR. Deze uitbreidingsmogelijkheid op de inboedelverzekering kenmerkt zich als een kostbaarhedendekking. Verzekerd zijn alle van buitenkomende onheilen, diefstal en vermissing (dus ook verlies!). Het aantal zaken dat onder de Buitenhuisdekking valt is beperkter dan bij Interpolis. Wij dekken –weliswaar wereldwijd- een aantal met name genoemde objecten, zoals sieraden, foto-, video- en audioapparatuur, laptops en een aantal sportuitrustingen. De enige maximering die wij kennen is € 1.000 voor de laptop. De premie is in de meeste gevallen een stuk gunstiger dan die van Interpolis. Bij het gemiddelde verzekerd bedrag van € 50.000 in onze inboedelportefeuille kost de dekking € 50 per jaar. Dat is toch een stuk minder dan bij Interpolis. En je maximale vergoeding is dan nog hoger ook: € 5.000 per gebeurtenis.
Staat dat ergens op de site (van interpolis)? Ik kan het namelijk niet vinden.Mindsurfer schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:58:
[...]
Dit zijn trouwens beide aanvullingen op een bestaande inboedel verzekering die je dus wel bij de genoemde maatschappij moet hebben.
Onder artikel 3, punt 3 staat:Wat is verzekerd
Wij verzekeren diefstal van en materiële schade (dus geen verlies en vermissing) aan de boedel, die zich bevindt:
- buiten de eigen (vakantie)woning met berging en bijgebouw(en);
- buiten de -voor permanente bewoning- gehuurde woning met berging en bijgebouw(en)
door een plotselinge en onzekere gebeurtenis. Wij keren maximaal € 2.500,- per gebeurtenis uit.
En dat voor €7 per maand. Of toch niet?:Foto-, film-, beeld-, en geluidsapparatuur en alles wat erbij hoort, en computer hardware zijn verzekerd tot € 1.250,- per verzekerde per gebeurtenis.
Dus €7,49 per maand premie en €4,37 poliskosten.De premie.
De premie is 7 euro per maand voor het hele gezin. De poliskosten bedragen jaarlijks altijd 4,08 euro. De premies en poliskosten zijn exclusief 7% assurantiebelasting.
[ Voor 5% gewijzigd door _Eend_ op 19-07-2007 17:01 ]
Zou wellicht de moeite waard kunnen zijn om af te sluiten._Eend_ schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:58:
De Buiten de deur verzekering van Interpolis is wel interessant. Heel verhaal
[ Voor 27% gewijzigd door Elektronicanet op 28-07-2007 01:29 ]
Nederlander in België
Oeh interessant, als ik het me goed herinnen lijken deze voorwaarden beter te zijn dan die van de kostbaarhedenverzekering die ik via de rabobank bij interpolis heb, es vergelijken...Elektronicanet schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:28:
Iemand ervaring met StudentenCollectief?
http://www.studentencolle...m_content&task=view&id=14
Dit ziet er heel interessant uit. Kost 2% nieuwwaarde per jaar (dus zo'n 15-30 euro) en vergoedt diefstal en schade wereldwijd! Ik heb de voorwaarden doorgelezen maar daarin geen opmerkelijke minpunten gevonden. Toch heb ik het idee dat ik ergens overheen kijk, want als iets te mooi is om waar te zijn...
[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 28-07-2007 11:02 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nederlander in België
Anoniem: 208432
Zo te zien is het dus mogelijk om een losse verzekering af te sluiten! Ik zal eerdaags 'ns informeren, het klinkt in ieder geval erg aantrekkelijk!Geïnteresseerd?
Vraag de StudentenPakketpolis of een losse verzekering hieruit online aan!
Nederlander in België
Anoniem: 219217
ik heb de algemene voorwaarden nog niet gelezen, maar ze zeggen in iedergeval dat een laptop overal is verzekerd http://www.vvaa.nl/client...709200460dbd!OpenDocumentvacuumcleaner schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:27:
subtiel kickje
Ik ben op zoek naar een verzekering die mijn laptop kan verzekeren. Ik heb slechts 1 vereisten en dat is diefstal buitenshuis.
Ik heb bijna alle verzekeraars al benaderd maar geen van hen biedt een op zichzelf staande verzekering. Mijn huidige inboedel verzekeraar biedt geen mogelijkheid tot uitbreiding en bij alle andere verzekeraars moet ik een verzekering hebben lopen voordat ik een zogenaamde kostbaarheden verzekering kan afsluiten.
Iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 219217 op 29-07-2007 16:19 ]
Heb je al geinformeerd? Ben wel benieuwd. Zit nu te twijfelen tussen deze en de BuitenDeDeur verzekering.. Bij de laatste is bijvoorbeeld ook je mobiel meeverzekerd tot een bepaald bedrag. En dat is ook wel relaxedAnoniem: 208432 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:25:
[...]
Zo te zien is het dus mogelijk om een losse verzekering af te sluiten! Ik zal eerdaags 'ns informeren, het klinkt in ieder geval erg aantrekkelijk!
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Nederlander in België
Waar ik wel nog naar op zoek ben is een soort Kensington lock die ook op een laptoptas past. Tuurlijk kun je hem wel met een fietskabeltje vastleggen, maar het laatste wat ik wil hebben is dat ik netjes een afgesloten tas heb en dat ze simpelweg mijn tas gappenElektronicanet schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:02:
Een laptoptas biedt wel een goede bescherming voor je laptop en is daarom haast onmisbaar. Er zijn ook laptoptassen die er als een gewone schoudertas/rugzak uitzien maar toch een beschermd laptopvak hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Elektronicanet op 02-08-2007 18:33 ]
Nederlander in België
Dat is ook de enige reden waarop zo'n ding gemaakt is. Als ze je laptop echt willen hebben zetten ze er wel even een tang in, maar omdat er dan braaksporen zijn krijg je van je verzekering wel uitgekeerd.Elektronicanet schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:32:
De enige reden waarom ik het slot soms wél gebruik is dat de verzekering anders niet dekt
Zoiets heb ik dus ook gekochtElektronicanet schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:02:
Een laptoptas biedt wel een goede bescherming voor je laptop en is daarom haast onmisbaar. Er zijn ook laptoptassen die er als een gewone schoudertas/rugzak uitzien maar toch een beschermd laptopvak hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door _Eend_ op 03-08-2007 00:29 . Reden: iets aan de smiley-gekte gedaan.. ]
De TU/e levert ze nu standaard op de nieuwe 2007 serie notebooks, alleen ken ik de leverancier niet. Dat zal ik binnenkort navragen._Eend_ schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:26:
[...]
btw. Zijn die StopTrack tags ook leverbaar hier in Nederland? Of misschien Duitsland? Ik woon 15 km. van de Duitse grens, en ik ga 10 dagen daar op vakantie. (wel iets verder dan 15 km. van huis)
Tweede hit._Eend_ schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:26:
btw. Zijn die StopTrack tags ook leverbaar hier in Nederland? Of misschien Duitsland? Ik woon 15 km. van de Duitse grens, en ik ga 10 dagen daar op vakantie. (wel iets verder dan 15 km. van huis)
Nederlander in België
Ik denk dat hij een retailer bedoelde. Ik haal zoiets ook liever in de winkel dan gepruts met verzendkosten en levertijden.
Anoniem: 229213
Anoniem: 229213
Ziet er leuk uit ik snap alleen dat A en B en A+B niet... Ik heb mijn laptop bij Computerpirates besteld en aangeven geintresseerd te zijn in een verzekering maar niks gehad nog...Philflow schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:05:
Ik kwam deze verzekering tegen bij Computerpirates, weet niet of ie hier al bekend was.
Leek me wel goedkoop: http://www.computerpirates.com/verzekeringaanvraag.pdf
Daarvoor dus die backupsAnoniem: 229213 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:37:
je hebt het kennelijk niet helemaal begrepen.
[afbeelding]
encryptie is goed, beveiligt de gegevens, maar brengt ze niet terug. 100% beveiliging bestaat niet. Betere beveiliging bestaat uit een goede combinatie van maatregelen.
[ Voor 76% gewijzigd door Flapmo op 14-08-2007 16:56 ]
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Eerlijkgezegd vind ik het niet zo'n geweldige deal. Die 1250 euro is niet zo aantrekkelijk en ik las je post in het MacBook Pro topic, dus ik neem aan dat je er eentje hebt of overweegt.DaannO schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:11:
Iemand ervaring met de nieuwe interpolis verzekering? Eigenlijk is alles gedekt en dat voor 7 euro per maand. Op je laptop krijg je max 1250 terug. Goede deal of niet volgens jullie?
Voor mij komt het op €44,94. Voor een waarde van €1400. (Laptop + mobiel).manzana schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:56:
[...]
[url="http://http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/verzekeringen/mobiele-apparatuur-verzekering.nl.html"]ANWB website[/url]
[ Voor 6% gewijzigd door _Eend_ op 29-08-2007 07:57 ]
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dit kan ik bevestigen. Ik heb zojuist unigarant gebeld om informtie over de voorwaarden. Ik werd toen doorverbonden met ANWB assurantien. Later een offerte aangevraagd per telefoon (omdat het formulier op de webste foutmeldingen gaf), toen werd mij ook gevraagd of ik lid was van de ANWB. Aangegeven dat ik dat niet ben en toen was gelijk voor ze duidelijk dat ik via de unigarant website bezig was.Savantas schreef:
Zo te zien is de anwb verzekering dezelfde als die van unigarant...
Laat aub even weten hoe en wat en of je deze verzekering hebt genomen. Ik denk dat ik dat dan ook doe omdat je bij ABN een rekening moet hebben en dat was ik niet van plan. De ANWB leek me daarom een goeie keus.op_een_dag schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:33:
[...]
Dit kan ik bevestigen. Ik heb zojuist unigarant gebeld om informtie over de voorwaarden. Ik werd toen doorverbonden met ANWB assurantien. Later een offerte aangevraagd per telefoon (omdat het formulier op de webste foutmeldingen gaf), toen werd mij ook gevraagd of ik lid was van de ANWB. Aangegeven dat ik dat niet ben en toen was gelijk voor ze duidelijk dat ik via de unigarant website bezig was.
Om gelijk even de punten die ik eerder in dit topic had gezet weer te geven:
- de afschrijvingen voor een macbook pro waren ze nog aan het vaststellen werd mij verteld, maar was vermoedelijk 5 jaar, waarbij na 3 jaar de waarde 40% bedroeg, dus de eerste 3 jaar zou de volledige aankoopwaarde verzekerd zijn. Ik ga nog een schriftelijk bevestiging hiervan vragen bij het insturen van de offerte.
- bij diefstal was het van belang dat er geen onachtzaamheid was. Ik wil hem zelf in de trein gaan gebruiken, daarbij gaven ze aan dat ik hem niet aan de trein hoefde te bevestigen met kabels ofzo. Onachtzaamheid is alleen als je hem zomaar laat staan als je naar de wc gaat of koffie in andere coupe gaat halen ofzo. (wel logisch dus en ik ben ook niet van plan dit gewedige ding uit het oog te verliezen waar dan ook)
Anoniem: 154308
manzana schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:56:
[...]
Eerlijkgezegd vind ik het niet zo'n geweldige deal. Die 1250 euro is niet zo aantrekkelijk en ik las je post in het MacBook Pro topic, dus ik neem aan dat je er eentje hebt of overweegt.
Onlangs was ik ook op zoek naar een verzekering, niet alleen voor m'n laptop, ook voor m'n camera. Die Interpolis klonk in eerste instantie interessant, maar in totaal kom ik met laptop, camera en lens ruim over de maximale vergoeding dus ben ik verder gaan zoeken (I know, de kans dat de hele boel in 1x gestolen wordt is vrij klein omdat ik bijna nooit alles tegelijkertijd bij me heb, maar wil toch de zekerheid *knock on wood*). De Mobiele Aparatuur verzekering van ANWB is qua prijs gunstig maar ook qua voorwaarden (ik heb geen bijzonder nadelige dingen kunnen vinden). Bij bijv. diefstal wordt de nieuwwaarde vergoed, tenzij de dagwaarde minder dan 50% van de aanschafprijs is. Dit zal met een MBP nog wel even duren aangezien ze redelijk waardevast zijn
Prijsvoorbeelden:
Macbook Pro (a 1800 euro) = 56-60 euro per jaar
Complete gear, MBP, Canon 30D, 17-40mm = 100-110 euro per jaar.
Als je al ANWB lid bent kun je iets van een pakketkorting krijgen, maar ben geen lid wat de prijzen dan worden weet ik niet.
[url="http://http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/verzekeringen/mobiele-apparatuur-verzekering.nl.html"]ANWB website[/url]
Mjah, maar ik vind dat dan ook echt je "eigen schuld" en ik zou het dan niet eens durfen terug te vragen. Kan me niet voorstellen dat ik even mn MBP vergeetAnoniem: 154308 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:59:
Ik denk dat dit wel een goede deal is, in het geval van het in bezit hebben van een Macbook en Mp4-speler (Archos 404) + evt. telefoon. Dit is de elektronica, waarbij de kans bestaat dat je ze tegelijk meedraagt.
De totale waarde zal dan liggen om en nabij de €1100,-, ruim binnen de verzekerde waarde.
In het geval van jou, een cameralens is het een heel ander verhaal. Ik denk niet dat de gemiddelde student in het bezit is van een cameralens, maar eerder van bovenstaande dingen.
Enige nadeel is dat je niet gedekt bent tegen verlies/vermissing, wat 'kan' voorkomen.
[...]
Anoniem: 154308
Er zijn verzekering die dat dekken, zoals www.studentencollectief.nl. Het is mogelijk dat je je tas vergeet in de trein tijdens het overstappen. Kun je wijten aan het feit eigen schuld, of aan vergeetachtigheid. Het wordt dan in ieder geval gedekt.DaannO schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:34:
[...]
Mjah, maar ik vind dat dan ook echt je "eigen schuld" en ik zou het dan niet eens durfen terug te vragen. Kan me niet voorstellen dat ik even mn MBP vergeet
Hmm, dat vind ik nog vrij duur... Had hetzelfde bij ABN-AMRO inclusief schade etc voor 30e per jaar...DaannO schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:51:
Inmiddels de ANWB verzekering genomen. 50 euro per jaar is geen geld en je krijgt de nieuwwaarde terug mits de dagwaarde lager is dan 50% van de nieuwe waarde. Met een MBP ben ik daar niet zo bang voor.
Klopt, echter bij ABN heb je een bankrekening nodig en na een jaar is hij gelijk een stuk minder waard volgens hun waardoor je minder terug krijgt.sander- schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:47:
[...]
Hmm, dat vind ik nog vrij duur... Had hetzelfde bij ABN-AMRO inclusief schade etc voor 30e per jaar...
Merk?-Elmer- schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:17:
Ongeveer een maand geleden heb ik voor 799,- een nieuwe laptop gekocht.
[..]
Waarvoor ik graag verzekerd zou willen zijn:
- Schade (bijv. door blikseminslag, spanning spieken etc., maar uiteraard geen opzettelijke schade)
Wellicht dat blikeminslag etc. niet haalbaar is.
Een HP, die hebben ook een eigen garantie uitbreiding naar 3 jaar met accidental damage maar dat kost $369.95 en dat is wel een beetje veel voor een laptop van maar 799,-
Over welke type laptop hebben we het dan? In Nederland kun je gewoon in Euro's een Carepack kopen.-Elmer- schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:00:
[...]
Een HP, die hebben ook een eigen garantie uitbreiding naar 3 jaar met accidental damage maar dat kost $369.95 en dat is wel een beetje veel voor een laptop van maar 799,-
Een HP 6361EUPcDealer schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:38:
[...]
Over welke type laptop hebben we het dan?
De HP Pavilion dv6361eu kan uitgebreid worden met de U4821E HP 3y ADPickupRtn Pavilion Notebook SVC
[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 29-10-2007 22:22 ]
Anoniem: 216555
[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 17-11-2007 23:12 ]
Bel de ABN dan weet je hetalienfruit schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:32:
Iemand enig idee of bij de ABN Amro Kostbaarhedenverzekering ook valschade wordt vergoed? Een idioot enkele maanden geleden heeft mijn Mac notebook laten stuiteren op een vliegtuig. Nu krijg ik steeds problemen op de punt waar het gevallen is toentertijd. De behuizing laat namelijk los. Denken jullie dat ik dit kan laten reparen op kosten van de ABN ?
Anoniem: 265033
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 265033 op 10-08-2008 21:23 ]
uhmAnoniem: 265033 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 21:20:
Met een reisverzekering zit ook al het andere dus camera en dergelijke ook in. Als je het maar 1x per jaar gebruikt, moet je bij het reisbureau om de voorwaarden van de reisverzekering vragen.
Je hebt altijd wel een eigen risico, maar het ligt dus ook weer aan waar je gaat boeken.
Lees op sites zoals D-reizen de verzekeringen en hun voorwaardes door en je weet genoeg.
Wat doe ik altijd als ik ga reizen? Een annulerings en reisverzekering erbij nemen bij hetzelde bureau waar ik ook gelijk boek. Uiteraard altijd de een betrouwbaar reisbureau nemen die aangesloten is bij de ANVR en SGR.
Anoniem: 265033
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 265033 op 11-08-2008 01:15 ]
Anoniem: 269606
Ik heb net de ANWB gebeld, om te informeren over een verzekering voor mijn Asus laptop (M51VA-AP013C, 1143 euro). Je krijgt je aankoopbedrag terug, behalve als de dagwaarde lager ligt dan 50%. Gevraagd na hoeveel jaar dat dan was (verzekeringen hebben daar tabellen voor), maar dat wou ze niet zeggen. Weet iemand toevallig wanneer die dagwaarde lager is dan 50% bij de ANWB?manzana schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:56:
[...]
Eerlijkgezegd vind ik het niet zo'n geweldige deal. Die 1250 euro is niet zo aantrekkelijk en ik las je post in het MacBook Pro topic, dus ik neem aan dat je er eentje hebt of overweegt.
Onlangs was ik ook op zoek naar een verzekering, niet alleen voor m'n laptop, ook voor m'n camera. Die Interpolis klonk in eerste instantie interessant, maar in totaal kom ik met laptop, camera en lens ruim over de maximale vergoeding dus ben ik verder gaan zoeken (I know, de kans dat de hele boel in 1x gestolen wordt is vrij klein omdat ik bijna nooit alles tegelijkertijd bij me heb, maar wil toch de zekerheid *knock on wood*). De Mobiele Aparatuur verzekering van ANWB is qua prijs gunstig maar ook qua voorwaarden (ik heb geen bijzonder nadelige dingen kunnen vinden). Bij bijv. diefstal wordt de nieuwwaarde vergoed, tenzij de dagwaarde minder dan 50% van de aanschafprijs is. Dit zal met een MBP nog wel even duren aangezien ze redelijk waardevast zijn
Prijsvoorbeelden:
Macbook Pro (a 1800 euro) = 56-60 euro per jaar
Complete gear, MBP, Canon 30D, 17-40mm = 100-110 euro per jaar.
Als je al ANWB lid bent kun je iets van een pakketkorting krijgen, maar ben geen lid wat de prijzen dan worden weet ik niet.
Dit klopt helemaal, ze doen eigenlijk helemaal niets. Je mag het zelf allemaal regelen. Dus eerst laptop wegbrengen, prijsopgave doorsturen naar mahe. Na goedkeuring moet je het bedrag eerst overmaken aan de winkel (in mijn geval computerland). Hierna moet je de reparatie nota weer naar Mahe sturen. Dan maar afwahten hoe snel ze gaan betalen. Trouwens als het een schade is welke je zelf hebt veroorzaakt moet je ook zelf je eigen risico betalen. Meestal is dit 110 euro.Anoniem: 269606 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:52:
Hallo, ik heb een vraag over de laptopverzekering van www.computerverzekeren.nl. Deze loopt via Mahe.
Ik heb het schadeformulier even gedownload om te bekijken en daar staat onderaan het volgende:
Voorts verplicht verzekeringnemer zich, door ondertekening van dit schade-/aangifteformulier, tot het alsnog betalen van de reparatiekosten aan de reparateur / leverancier, indien blijkt dat de betreffende schade(oorzaak), aldus de algemene voorwaarden niet is gedekt onder het door de verzekeringnemer gesloten verzekeringsovereenkomst.
Is dit normaal bij een laptopverzekering?
De laptop kan toch niet eerder worden gerepareerd dan dat de verzekeringsmaatschappij de reparatie heeft geregeld, aangezien Mahe alleen in natura uitkeert? Al doet deze tekst vermoeden dat ze eerst zeggen "laat hem maar repareren" en dat ik vervolgens het risico loopt dat ze toch niet uitkeren..
[ Voor 1% gewijzigd door Tantalus22 op 29-09-2009 11:45 . Reden: spelling... ]
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Anoniem: 94989
Schopickeicke schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:07:
Zal het topic nog eens uitgebreid doorpluizen, maar ik ben ook op zoek naar een verzekering die zowel "accidental damage" als diefstal dekt. Met betrekking tot de diefstal dekking zoek ik een verzekering die ook dekt als mijn laptop met een slot is vastgemaakt in een openbare ruimte. Veel verzekeringen dekken voor zo ver ik dat heb kunnen ontdekken alleen als er uit huis of een prive ruimte wordt gestolen. Ik wil hem juist verzekerd hebben als ik hem in een bibliotheek of trein gebruik ofzo. Ik zal hem niet onbeheerd achter laten, maar als ie ergens gestolen wordt dan is het daar, niet uit mijn slaapkamer (hoop ik...).
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq